Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verrassend zijn de prijzen niet. Asus heeft een paar maanden geleden al aangegeven dat de introductieprijs van de Prime hoger ligt dan die van de 'oude' transformer bij zijn introductie.
Ik ga zelf voor de 32GB versie met dock.

Wel wacht ik denk ik tot een paar weken na introductie hier in NL, dat scheelt vaak toch weer wat centen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Nyarlathotep schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:18:
Wel wacht ik denk ik tot een paar weken na introductie hier in NL, dat scheelt vaak toch weer wat centen.
Dat, plus ik wacht sowieso tot 'ie geroot is dan wel er custom Roms voor zijn want een unrooted Android device komt er hier echt niet in. Zal met een apparaat als deze niet lang duren denk/hoop ik :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Brad Pitt schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:30:
[...]

Dat, plus ik wacht sowieso tot 'ie geroot is dan wel er custom Roms voor zijn want een unrooted Android device komt er hier echt niet in. Zal met een apparaat als deze niet lang duren denk/hoop ik :P
Waar heb je root dan zo perse voor nodig? Ik root eigenlijk alleen om r/w op /system/app te krijgen, meer niet. Aangezien de TF201 redelijk 'schoon' lijkt kwa preinstalled apps, zie ik de nood voor root niet zo heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
zAo schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:32:
[...]
Waar heb je root dan zo perse voor nodig?
Draai op m'n telefoon ook wat root-nodig apps (Titanium Backup de belangrijkste/meest onmisbare daarvan).
Ik root eigenlijk alleen om r/w op /system/app te krijgen, meer niet.
Bijvoorbeeld ja... Kunnen rommelen in die directory vind ik een must. Bepaal zelf graag wat er draait en hoe iets er uit ziet.
Aangezien de TF201 redelijk 'schoon' lijkt kwa preinstalled apps, zie ik de nood voor root niet zo heel erg.
Ieder zijn ding toch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Kees_frl schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:10:
Yup, maar ik heb genoeg aan 32 (wat zeg ik, 16 was genoeg geweest) en heb ook geen toetsenbord nodig.

399 voor de 'oude' was echt een prijspunt voor mij waar je sneller over ging tot aanschaf.
Zelfde hier, 16GB zou al ruim genoeg zijn, maar goed, als je de prijs van het dock eraf haalt voor de 32GB zit je op 440 (600-160 euro), wat ik een respectabele prijs vind.

(Prijzen moeten trouwens in dit topic: [Asus Eee Pad Transformer Prime] Levertijdentopic) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Brad Pitt schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:30:
[...]

Hij is al geroot hoor. Dezelfde methode die ze gebruiken bij de B70 en hoger series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jobr schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:42:
Hij is al geroot hoor. Dezelfde methode die ze gebruiken bij de B70 en hoger series.
Ah okay nice! Dan is het alleen nog "even" wachten tot 'ie enigszins betaalbaar en voorradig is hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
jobr schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:42:
[...]
Standaard geroot? Asus levert ze al out of the box met root? Klinkt goed!
Staan ze ook achter Custom rom? Mbt garantie etc?

Excuus, ik lees niet goed! Hij komt niet geroot binnen, maar ontwikkelaars hebben 'm al geroot! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Edzeau op 06-12-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Jeroen04 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:08:
[...]

Standaard geroot? Asus levert ze al out of the box met root? Klinkt goed!
Staan ze ook achter Custom rom? Mbt garantie etc?
Nee en nee. Asus heeft volgens mij een goede beveiliging en ik dacht dat de B70 serie (en hoger) nog niet te rooten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
J0ey schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:18:
[...]

Nee en nee. Asus heeft volgens mij een goede beveiliging en ik dacht dat de B70 serie (en hoger) nog niet te rooten was.
Je loopt achter. ;) Hiermee kan het wel:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1345049

Met dezelfde app schijn je ook de nieuwe Prime te kunnen rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
midy922 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:59:
[...]

Oh, inderdaad. Ik had gehoord van een vriend met een Transformer dat het nog niet kon. Maar dan nog staat Asus niet achter rooten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
midy922 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:59:
[...]

Deze bedoelde ik ook. Hier kun je lezen dat ze dat succesvol hebben toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28

discy

Cloud Architect

Brad Pitt schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:06:
[...]

Ah okay nice! Dan is het alleen nog "even" wachten tot 'ie enigszins betaalbaar en voorradig is hier :P
Ik hoop maar dat die prijs snel zakt. Bij de vorige transformer was dat pas na 4 maanden ;(. De 16gb is nagenoeg gelijk gebleven (was ook al redelijk goedkoop natuurlijk).

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=280594
transformer 32gb

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=282272
transformer 32gb + dock

[ Voor 16% gewijzigd door discy op 07-12-2011 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Woei, vandaag de Asus prime in m'n handen gehad :) , vertegenwoordiger kwam langs dus eventjes mee gespeeld in de winkel waar ik werk ( ben toch niet gek ).

Voelt icm dock flink zwaarder als de transformer aan, losse tablet valt wel mee. Heel eventjes mee gespeeld, lekker soepel. Heerlijk dun, ook de dock. hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
En wanneer waren ze te koop volgens die vertegenwoordiger? Ik neem aan dat je dat hebt gevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 08:10

SeatRider

Hips don't lie

418O2 schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:40:
[...]

Denk dat dat inkooptechnisch een beetje anders ligt. Een combi inkopen is goedkoper dan de producten los, vermoed ik.
Tuurlijk maar dan koop ik 10x de 32Gb+dock en 10x de 64Gb, en daarna verkoop ik Pietje een 32Gb zonder dock (voor 100€ minder) en Jantje een 64Gb+dock (voor 100€ meer). Profit.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

thijszor schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:46:
Woei, vandaag de Asus prime in m'n handen gehad :) , vertegenwoordiger kwam langs dus eventjes mee gespeeld in de winkel waar ik werk ( ben toch niet gek ).

Voelt icm dock flink zwaarder als de transformer aan, losse tablet valt wel mee. Heel eventjes mee gespeeld, lekker soepel. Heerlijk dun, ook de dock. hebben!!
En wanneer komen ze hier op de markt......

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:46
Zojuist contact gehad met Coolblue via facebook.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-s0X8sFhxHXk/TuDMr5fwUTI/AAAAAAAAAZE/-9j-0dJzyMM/s519/coolblue.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Robinski schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:29:
[...]

En wanneer komen ze hier op de markt......
Hij had het over januari, maargoed. alsof een random vertegenwoordiger een precieze launchdate kan en gaat geven :z , wss ligt dat (nog) niet eens vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
thijszor schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:46:

Hij was yoch een stuk lichter dan de originele transformer?
Of is het juist maar een gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
TiberiusJD schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:54:
[...]

De Prime is een stuk lichter ja, ik ben ook wel benieuwd hoe die dat bedoeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen ik zit met een brandende vraag, sinds 2 weken ben ik een tevreden galaxy tab 10.1 eigenaar, maar nu met de komst van de transformer prime krijg ik het gevoel dat ik toch op dees had moeten wachten, moet ik nu mijn galaxy tab met dikke korting op markplaats zetten en dan een prime halen? dacht dat de galaxy tab grafisch best wel sterk was maar met de komst van tegra 3 voelt het alsof het niet zo is...wat moet ik doen??? Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

De prime zal je meer kosten dan de 10.1 Tab.
Tegra 3 is zeker beter tov Tegra 2, maar op de Tegra 2 gebaseerde Tabs kun je nog steeds prima gamen.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 18:57
Knud schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:34:
De prime zal je meer kosten dan de 10.1 Tab.
Tegra 3 is zeker beter tov Tegra 2, maar op de Tegra 2 gebaseerde Tabs kun je nog steeds prima gamen.
Wanneer de 32g los verkrijgbaar is valt het verschil wel mee, helemaal omdat hij waarschijnlijk nu een 10.1 met 16g heeft.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

Maar niemand weet wanneer de 32GB los verkrijgbaar is.. Dus als je naar de vraag kijkt: had ik moeten wachten? Nee, ik denk het niet direct.
of
Ja: want bijna alles wat later uitkomt, kan beter zijn. (Alles wat je vandaag koopt is morgen al verouderd theorie)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
TiberiusJD schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:54:
[...]

Zal wel een gevoel zijn, maar voor hoe groot / dik het is voelt het zwaar aan. niet uit te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 17:01
J0ey schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:26:
[...]

"An update to Google's newest OS, Ice Cream Sandwich, has been promised for the end of the year."

Dus tegen de tijd dat hij een beetje leverbaar is in Nederland zal de update waarschijnlijk al uitgebracht zijn, en kan je hem gelijk updaten naar ICS.

Hier trouwens de prijzen in Taiwan (mochten ze nog niet gemeld zijn):

32GB Wifi Version (Zonder keyboard) — $485 (€358,97)

32GB Wifi Version (Met toetsenbord) — $567 (€419,66)

64GB Wifi Version (Zonder toetsenbord) — $570 (€421,88)

64GB Wifi Version (Met toetsenbord) — $647 (€478,87)

Zal in Nederland wel een stuk hoger liggen, maar dat zijn toch wel mooie prijzen.
Wat zijn de adressen om deze te kopen in Taiwan?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09
62vette schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:02:
[...]

Wat zijn de adressen om deze te kopen in Taiwan?

Alvast bedankt
Mag je bespreken in het prijzen en levertijden topic wat er van de prime is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
ik wilde eerst de TF101 kopen maar toen ik hoorde over een opvolger nog even gewacht. En goede gok want deze is veel mooier. Wat ik echter vreemd vindt is dat er nog geen 3G versie komt. Waarom is dit niet gewoon standaard? Dit is toch onmisbaar als je de tablet onderweg wil gebruiken? Meerdere mensen stellend deze vraag maar een duidelijk antwoord is er nooit gekomen.
De opmerking om een dongle te gebruiken klopt niet. Op de tablet zelf zit geen usb aansluiting, alleen op de dock. De dock lijkt me meer voor thuis en niet voor onderweg. Dus waarom wordt er niet gewoon standaard 3G geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik tether wel met m'n foon, maar inderdaad: 3G lijkt me een logische keuze. Misschien dat het met de grootte van de markt voor 3G tablets te maken heeft? 3G maakt hem gewoon duurder, hoewel het bij de iPad 2 zo te zien geen bal uitmaakt (vroeger zat er 100 euro (?) tussen volgens mij) :D Alleen bij de iPad 2 64GB zit er nog 100 euro tussen.

[ Voor 38% gewijzigd door Grrrrrene op 09-12-2011 06:50 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:47

Zewatanejo

Fine Thanks!

tajvdz schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:07:
ik wilde eerst de TF101 kopen maar toen ik hoorde over een opvolger nog even gewacht. En goede gok want deze is veel mooier. Wat ik echter vreemd vindt is dat er nog geen 3G versie komt. Waarom is dit niet gewoon standaard? Dit is toch onmisbaar als je de tablet onderweg wil gebruiken? Meerdere mensen stellend deze vraag maar een duidelijk antwoord is er nooit gekomen.
De opmerking om een dongle te gebruiken klopt niet. Op de tablet zelf zit geen usb aansluiting, alleen op de dock. De dock lijkt me meer voor thuis en niet voor onderweg. Dus waarom wordt er niet gewoon standaard 3G geleverd?
Ben het helemaal met je eens. Begrijp ook niet waarom de Prime niet met 3G is uitgerust. Dat is het enige wat ik echt een minpunt vind en me ook aan het twijfelen of ik wel een prime moet aanschaffen. Natuurlijk kan je theteren met je telefoon, maar dat vreet batterij, dus voor wat mij betreft ook niet echt een optie.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gestopt met kijken na een paar minuten vanwege de meest belachelijke manier van scherm aanraken OOIT :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41

Rhapsody

In Metal We Trust

Vandaar dat die review ook 20 minuten duurt :P

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rhapsody schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:19:
Vandaar dat die review ook 20 minuten duurt :P
Hahaha ja inderdaad! :) Eerst 5 minuten niéts, dan een kwartier misclicken, mfg. Had gekund in drie minuten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Zewatanejo schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:27:
[...]

Ben het helemaal met je eens. Begrijp ook niet waarom de Prime niet met 3G is uitgerust. Dat is het enige wat ik echt een minpunt vind en me ook aan het twijfelen of ik wel een prime moet aanschaffen. Natuurlijk kan je theteren met je telefoon, maar dat vreet batterij, dus voor wat mij betreft ook niet echt een optie.
ja maar als er nu nog geen 3G versie aan zit te komen dan zie ik niet in dat die er komt. Volgens mij is hij van de TF101 ook nooit verschenen..
kwa kosten lijkt het mij niet uit te maken of dat er nu wel of niet op zit. vooral niet als er alleen voor 3G gekozen wordt. Maar ik ken die techniek niet zo. is het misschien zo dat 3G niet overal in de wereld gebruikt wordt en dat het daarom niet er op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy

discy

Cloud Architect

Brad Pitt schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:16:
[...]

Gestopt met kijken na een paar minuten vanwege de meest belachelijke manier van scherm aanraken OOIT :(
ik heb laatst de ipad gebruikt. moet zeggen.. ook al ben ik een verwoed android fan. Wat ging dat soepel :S. Elke aanraking werd direct gezien (ook de korte aanslagen wat in dat filmpje gebeurd), en swipen ging super snel.
Met honeycomb op de huidige transformer zag ik toch dat hij iets achterliep met mijn vinger, maar bij iPad; helemaal niets!

Ik begin me sterk af te vragen waarom ik voor dat bedrag niet gewoon een iPad zou kopen (jail break)..zijn dat alleen de connectoren en microsd slot?

[ Voor 5% gewijzigd door discy op 09-12-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
discy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:41:
[...]

ik heb laatst de ipad gebruikt. moet zeggen.. ook al ben ik een verwoed android fan. Wat ging dat soepel :S. Elke aanraking werd direct gezien (ook de korte aanslagen wat in dat filmpje gebeurd), en swipen ging super snel.
Met honeycomb op de huidige transformer zag ik toch dat hij iets achterliep met mijn vinger, maar bij iPad; helemaal niets!

Ik begin me sterk af te vragen waarom ik voor dat bedrag niet gewoon een iPad zou kopen (jail break)..zijn dat alleen de connectoren en microsd slot?
Niemand houdt je tegen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

discy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:41:
[...]
Ik heb een iPad en wordt helemaal gek van de niet-multitasking en het niet hebben van een normale filebrowser. Ieder zijn ding dus.

In mijn ogen moet een 100% enduser (zoals mijn moeder of vriendin) gewoon een iPad kopen en een enthousiast/geek een ICS tablet. De iPad blijft dus ook gewoon in huis.

offtopic:
Heerlijk die mensen die happen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 20:45
YouTube: ASUS Eee Pad Transformer Prime Review & Specifications

Kan niet wachten tot hij in benelux te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy

discy

Cloud Architect

J0ey schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:11:
Niemand houdt je tegen hoor...
Weet ik, dat maakt het juist zo moeilijk :). Vandaar dat ik het hier plaatst, misschien dat er hier mensen zijn die hun eigen redenen willen vertellen om voor een transformer te gaan i.p.v. een iPad.

[ Voor 28% gewijzigd door discy op 09-12-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

discy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:27:
[...]

Weet ik, dat maakt het juist zo moeilijk :). Vandaar dat ik het hier plaatst, misschien dat er hier mensen zijn die hun eigen redenen willen vertellen om voor een transformer te gaan i.p.v. een iPad.
Anders dan dat ik schijt het niet zo heb op Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy

discy

Cloud Architect

SeatRider schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:31:
Anders dan dat ik schijt het niet zo heb op Apple?
Als je dat kunt beargumenteren op basis van de Transformer en de iPad dan kan het best een argument zijn lijkt me.

[ Voor 37% gewijzigd door discy op 09-12-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

discy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:32:
[...]

Als je dat zou kunnen beargumenteren dan kan het best een argument zijn lijkt me.

*met betrekking tot de Transformer en de iPad dan
Oeh, waar begin ik. Ik vind het al vervelend dat ik bloated iTunes nodig heb om een mp3tje op mijn tablet te slepen. Ik heb een mening over het feit dat Apple bepaalt welke content ik bekijk en welke apps ik draai. Daarbij is het ook leuk dat apps die op iOS geld kosten, gratis of goedkoper zijn op Android (Angry Birds anyone)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy

discy

Cloud Architect

SeatRider schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:35:
[...]

Oeh, waar begin ik. Ik vind het al vervelend dat ik bloated iTunes nodig heb om een mp3tje op mijn tablet te slepen. Ik heb een mening over het feit dat Apple bepaalt welke content ik bekijk en welke apps ik draai. Daarbij is het ook leuk dat apps die op iOS geld kosten, gratis of goedkoper zijn op Android (Angry Birds anyone)?
Ik schroom er niet voor om mijn iPad te jailbraiken; net als dat ik voor de transformer ook apps download omdat ik geen credit card heb (wat noodzakelijk is voor de android market).

[ Voor 5% gewijzigd door discy op 09-12-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

discy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:37:
[...]

Ik schroom er niet voor om mijn iPad te jailbraiken; net als dat ik voor de transformer ook apps download omdat ik geen credit card heb (wat noodzakelijk is voor de android market). Dus apps zijn voor mij geen probleem; die zijn er zelfs meer voor de iPad :).
Kijk ik vind het niet erg om een device te rooten, maar toch jammer dat het al nodig is als ik er een eigen mp3 of appje op wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy

discy

Cloud Architect

SeatRider schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:38:
Kijk ik vind het niet erg om een device te rooten, maar toch jammer dat het al nodig is als ik er een eigen mp3 of appje op wil zetten.
Naja, ik ga het sowieso doen. Het gaat mij om het resultaat. Als ik de iPad moet jailbraiken en uiteindelijk beter af ben vind ik het geen probleem om er eenmalig wat moeilijk voor te moeten doen. Mits ik dan tenminste beter af ben dan als ik een transformer zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

discy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:42:
[...]

Naja, ik ga het sowieso doen. Het gaat mij om het resultaat. Als ik de iPad moet jailbraiken en uiteindelijk beter af ben vind ik het geen probleem om er eenmalig wat moeilijk voor te moeten doen. Mits ik dan tenminste beter af ben dan als ik een transformer zou nemen.
Hardwaretechnisch vind ik ze echt wel mooi, die iPads. Als je ze na het rooten kan voorzien van Android zou ik er al eentje hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

discy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:37:
[...]

Ik schroom er niet voor om mijn iPad te jailbraiken; net als dat ik voor de transformer ook apps download omdat ik geen credit card heb (wat noodzakelijk is voor de android market).
3vcash.nl en tadaaa je hebt een creditcard, meer een prepaid debitcard eigenlijk, maar werkt prima met android market.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
volgensmij is 3G altijd duurder door de patenten die er nog opzitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
tajvdz schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:08:
[...]
ja maar als er nu nog geen 3G versie aan zit te komen dan zie ik niet in dat die er komt. Volgens mij is hij van de TF101 ook nooit verschenen..
Jawel hoor, zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:06:
volgensmij is 3G altijd duurder door de patenten die er nog opzitten..
Als je de iPad2 even opzoekt in de Pricewatch zie je dat het in de praktijk niet duurder is om 3G erin te stoppen, behalve bij de 64GB, maar die zal wel het minst verkopen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
ja en als het onderscheid niet wordt gemaakt en alleen maar 3G versies uitbrengen kan de prijs nog verder naar beneden lijkt me. want wat maakt het uit als de 3G functie er op zit als je hem niet wil gebruiken? andersom is lastiger lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
tajvdz schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:06:
ja en als het onderscheid niet wordt gemaakt en alleen maar 3G versies uitbrengen kan de prijs nog verder naar beneden lijkt me. want wat maakt het uit als de 3G functie er op zit als je hem niet wil gebruiken? andersom is lastiger lijkt me...
Extra kosten voor mensen die het niet nodig hebben? Ik ben het ermee eens dat het handiger was als ze een extra variant met 3G gemaakt hadden, maar dat doen ze blijkbaar (voorlopig) niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
J0ey schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:16:
[...]

Extra kosten voor mensen die het niet nodig hebben? Ik ben het ermee eens dat het handiger was als ze een extra variant met 3G gemaakt hadden, maar dat doen ze blijkbaar (voorlopig) niet. ;)
als er maar 1 versie is met 3G dan zal die niet duurder zijn omdat 2 verschillende versies duurder is lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Ik vraag me af of dit tablet de dingen doe die ik nodig heb, misschien kunen jullie mij helpen.

- youtuben, dat kan, maar werkt dat net zo goed als op een labtop? of moet je langer wachten tot het geladen is?

- kan ik live streams kijken? zoals bv justin.tv, maar nog belangrijker: de rtl7 darts stream, kan je die bekijken op de 1ste trandsformer? http://www.rtl7darts.nl/live zonee, op de prime misschien dan wel?

- uitzending gemist, rtlgemist. Kan ik dat kijken op dit tablet?

- die dok, dat toetsnebord, werkt dat ook als het los is van het scherm? (bv, ik zet het scherm op tafel en heb mijn toetsenbord op schoot, kan dat?)

3 vragen, nou kan het zo zijn dat ik minder slimme vragen heb, maar heb me nooit verdiept in besturingssystemen anders dan windows en heb ook nog een gsm die je aan moet swengelen.

Maar mochten alle antwoorden positief zijn, dan moet ik er wel 1 hebben.

(Helaas wordt de ps vita dan het slachtoffer, maar ja, kan niet alles hebbn he, ;-).)

[ Voor 7% gewijzigd door Turfschipper op 10-12-2011 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
stalscu schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 06:35:
- youtuben, dat kan, maar werkt dat net zo goed als op een labtop? of moet je langer wachten tot het geladen is?
Het laadt net zo snel (of langzaam) als een laptop.
- kan ik live streams kijken? zoals bv justin.tv, maar nog belangrijker: de rtl7 darts stream, kan je die bekijken op de 1ste trandsformer? http://www.rtl7darts.nl/live zonee, op de prime misschien dan wel?

Uitzendinggemist en RTL gemist werken beiden met Silverlight. Dat gaat dus niet lukken. Uitzendinggemist heeft ook ondersteuning voor Windows Media, dus daar hebben we ook niks aan. De mobiele site van Uitzendinggeminst gebruikt Flash, dat werkt dan weer wel.
- die dok, dat toetsnebord, werkt dat ook als het los is van het scherm? (bv, ik zet het scherm op tafel en heb mijn toetsenbord op schoot, kan dat?)
Nee, het toetsenbord is niet draadloos. (maar wie belet jou om er een draadloos toetsenbord op de USB-aansluiting van je keyboarddock aan te sluiten ;) )
Maar mochten alle antwoorden positief zijn, dan moet ik er wel 1 hebben.

(Helaas wordt de ps vita dan het slachtoffer, maar ja, kan niet alles hebbn he, ;-).)
Toch maar een Vita en een 'ouderwetse' Windows laptop kopen dan maar?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroaS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
stalscu schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 06:35:
Ik vraag me af of dit tablet de dingen doe die ik nodig heb, misschien kunen jullie mij helpen.

Streep 1: De Transformer heeft een eigen YouTube-app die naar mijn ervaring net zo snel of langzaam is als laptops en desktops op hetzelfde wifi-netwerk

Streep 2: Uitzendinggemist weet ik niet, maar RTLgemist kan je met smartphones en tablets altijd benaderen via http://rtl.ksya.net/ . Doe ik ook op mn Transformer en het werkt uitstekend.

Streep 3: Grappige vraag, ik weet niet waar je vandaan haalt dat het WEL zou werken, maar helaas voor jou werkt dat (ervanuit gaande dat de techniek hetzelfde is als bij de TF101) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
" Streep 2: Uitzendinggemist weet ik niet, maar RTLgemist kan je met smartphones en tablets altijd benaderen via http://rtl.ksya.net/ . Doe ik ook op mn Transformer en het werkt uitstekend"

Misschien wel voor de normale uitzending gemist maar niet voor alles wat RTL aan video's en streams heeft staan.
Zo kijk ik graag poker en darten, beide kan ik alleen via silverlight zien op de RTL sites.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Als je je useragent instelt op iPad, dan krijg je gewoon mp4...
Edit: dit werkt niet meer. Klote Apple fanboys daar.

[ Voor 30% gewijzigd door zAo op 10-12-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
ASUS Transformer Prime Delayed Until Next Year Because Of WiFi Issues?

Geen idee of het echt waar is, maar dat zou geen goed nieuws zijn. :/

[ Voor 18% gewijzigd door J0ey op 10-12-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Arg, het is niet te hopen. Dat zou mijn verjaardagskado worden in NYC :) Wel zou het typisch zijn voor zo'n 'vooruitstrevend' product. Even afwachten wat de mensen van alle andere preorders te horen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
zAo schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 20:30:
[...]

Arg, het is niet te hopen. Dat zou mijn verjaardagskado worden in NYC :) Wel zou het typisch zijn voor zo'n 'vooruitstrevend' product. Even afwachten wat de mensen van alle andere preorders te horen krijgen.
Ik ben ook benieuwd. Zou wel een erg grote fout zijn, zeker nu de tablet al lang in massaproductie is (lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Niet ongeloofwaardig, de eerste review die ik las over dit ding repte ook al over slechte WiFi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
SeatRider schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:44:
[...]

Niet ongeloofwaardig, de eerste review die ik las over dit ding repte ook al over slechte WiFi...
Maar dat moet toch opvallen als ze dat ding testen lijkt mij.. Ik lees op XDA dat de nieuwe batch er weinig last van schijnt te hebben, misschien is het maar een bepaalde batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

J0ey schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:54:
[...]

Maar dat moet toch opvallen als ze dat ding testen lijkt mij.. Ik lees op XDA dat de nieuwe batch er weinig last van schijnt te hebben, misschien is het maar een bepaalde batch?
Laten we het hopen, hij staat ook hoog op mijn verlanglijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik lees het nu op diverse blogs etc, maar Asus heeft volgens mij nog niks officieel gezegd hierover.

Ook is het niet duidelijk of het om alle gemaakte tablets gaat, wie weet is alles dat nu nog in productie moet al gefixed en is het eigenlijk een recall van dat wat er al is uitgeleverd in de US en Taiwan; als eerste landen waar het apparaat verkocht wordt. Hopelijk kunnen ze de productie opschroeven en is er geen enorme uitstel....

De productpagina van de Prime is overigens bijgewerkt.

[ Voor 12% gewijzigd door GustavSan op 11-12-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Dankjewel voor de antwoorden.

Hmm, ik twijfel nog een beetje. Want ik ben wel heel erg benieuwd naar de windows 8 tablets. Volgens mij komt er ook een prime met w8. Alleen dat zal over een jaar pas zijn.

Tsja, er komt momenteel zoveel uit op dit gebied. Moet erg goed op letten welk tablet wat kan en wat je ermee wilt. Maar er komt er sowieso wel eentje.

Ben alleen ''bang'' dat w8 performance problemen op gaat leveren en dat ie gaat haperen, en virussen en l die shit die je normaal ook hebt.

Dat heb je met ics tablets straks veel minder he?

Toch nog eens goed over na denken en even af wachten. Deze is hier toch nog niet verkrijgbaar.

--

ik zag op youtube wat filmpjes over remote desktop. kan ook met ipad and honeycumb/ics. Kan je zo wel bv uitzending gemist kijken of is de kwaliteit niet goed genoeg? (dus pc in de kamer aan hebben, en dan met je tablet op de bank via remote desktop (of hoe die app ook heet) streams kijken.

nog een vraag: werkt een site als dit goed?

http://www.chess.com/

(gaat mij om live chess gedeelte)

[ Voor 22% gewijzigd door Turfschipper op 11-12-2011 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
http://www.androidcentral...ed-until-2012-wifi-issues

*Update* ASUS US states there is no delay to speak of: "At this point, we still show to be on schedule to start shipments the week of 12/19."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:16

Pinobigbird

doesn't share food!

Fly-guy schreef op zondag 11 december 2011 @ 09:02:
http://www.androidcentral...ed-until-2012-wifi-issues

*Update* ASUS US states there is no delay to speak of: "At this point, we still show to be on schedule to start shipments the week of 12/19."
Wel goed nieuws dat ze de release niet uitstellen, maar in dat bericht staat ook dat de WiFi-ontvangst bij een grotere afstand iets zwakker is dan "most other phones, Netbooks, or the Samsung Galaxy Tab 10.1." Dat klinkt niet goed, maar zoals het omschreven staat, zonder objecttieve meetwaarden, is het onduidelijk wat de waarde is van deze claim.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 18:57
Pinobigbird schreef op zondag 11 december 2011 @ 09:49:
[...]

Wel goed nieuws dat ze de release niet uitstellen, maar in dat bericht staat ook dat de WiFi-ontvangst bij een grotere afstand iets zwakker is dan "most other phones, Netbooks, or the Samsung Galaxy Tab 10.1." Dat klinkt niet goed, maar zoals het omschreven staat, zonder objecttieve meetwaarden, is het onduidelijk wat de waarde is van deze claim.
Inderdaad, goed dat je het zo neerzet.

IPhone zou ook eens minder ontvangst hebben, toen hebben ze de indeling van die streepjes aangepast en hoppa zag het er prima uit.

Ik wil wel eens feiten zien in een test in plaats van oordeel op 'streepjes'

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Kees_frl schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:08:
[...]

Inderdaad, goed dat je het zo neerzet.

IPhone zou ook eens minder ontvangst hebben, toen hebben ze de indeling van die streepjes aangepast en hoppa zag het er prima uit.

Ik wil wel eens feiten zien in een test in plaats van oordeel op 'streepjes'
Als ik mijn hand op een bepaalde manier voor mn Sensation houd met wat slechte ontvangst gaat er ook een WiFi streepje weg. Was ook een heel gedoe (nieuws: HTC Sensation kampt mogelijk met 'death grip'-probleem - update), maar met normaal gebruik heb je er echt geen last van. Kan dus best een opgeblazen probleem zijn van de Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
discy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:27:
[...]

Ik ga waarschijnlijk een prime kopen. De reden dat ik geen apple zou kopen is vanwege de prijs en het onbreken van een sd kaart slot. Verder vind ik apple te dominant qua content, ik wil het zelf bepalen. Flash lijkt mij ook wel handig bij het browsen.

[ Voor 4% gewijzigd door drernie op 11-12-2011 17:17 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
Ik heb momenteel nog geen tablet maar neig sterk naar deze tablet om lekker op de bank te kunnen internetten. Dit doe ik momenteel op mijn Galaxy S2. Dit is te klein om lekker te bladeren, terwijl een laptop te log is. De TF Prime ziet er ook zeer goed uit vind ik, met dat ronde effect erin en hij is mooi dun. Zeker een geduchte concurrent voor de iPad2 en Galaxy tab 10.1

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
NoepZor schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:51:
Ik heb momenteel nog geen tablet maar neig sterk naar deze tablet om lekker op de bank te kunnen internetten. Dit doe ik momenteel op mijn Galaxy S2. Dit is te klein om lekker te bladeren, terwijl een laptop te log is. De TF Prime ziet er ook zeer goed uit vind ik, met dat ronde effect erin en hij is mooi dun. Zeker een geduchte concurrent voor de iPad2 en Galaxy tab 10.1
Dat is de Transformer eerder, de Prime zal eerder een concurrent zijn voor de iPad 3 en de volgende Galaxy Tab. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
J0ey schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:55:
Dat is de Transformer eerder, de Prime zal eerder een concurrent zijn voor de iPad 3
Dat denk ik niet.
en de volgende Galaxy Tab. ;)
Daar wil ik wel in meegaan ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Brad Pitt schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:39:
[...]

Dat denk ik niet.

[...]

Daar wil ik wel in meegaan ja :P
Omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Omdat een relatief bejaarde iPad2 nog steeds dé benchmark is qua soepel- en smoothheid. Een iPad3 tegen die tijd (over een half jaar of zo) gaat echt qua vrijwel alles rondjes lopen om een Prime hoor. Vrijwel zeker een (veel) hogere resolutie, vrijwel zeker (een) veel snellere CPU('s) en op zeker (een) veel snellere GPU('s).
Maar goed, tegen die tijd is Tegra3 ook al lang weer achterhaalt en mainstream en zijn er bij de Android tabs ook weer leuke(re) nieuwe apparaten te vinden waarmee dit allemaal weer opnieuw begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Relatief bejaarde iPad2?
Afbeeldingslocatie: http://static1.volkskrant.nl/static/photo/2011/8/9/8/20110922163945/media_xl_950768.jpg
Doe es normaal man! ;)
die is gewoon hw-technisch even oud als de SGT en Transformer hoor.

De enige reden waarom de iPad sneller lijkt, is de HW supported GUI. Ik wil een Transformer (1) of SGT met ICS wel eens naast een iPad2 zien...

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 12-12-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
Grafisch gezien is de iPad 2 gewoon sneller dan de Tegra3. De Tegra3 wint het wel op CPU kracht, maar dat zou met een quadcore Apple A6 ook verdwenen moeten zijn. Toch vind ik de demo van bijv. Shadowgun er best goed uitzien op de Tegra3 (YouTube: NVIDIA Tegra 3: Shadowgun).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
418O2 schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:10:
Relatief bejaarde iPad2?
[afbeelding]
Doe es normaal man! ;)
die is gewoon hw-technisch even oud als de SGT en Transformer hoor.
We hebben het over een Prime. Die is way jonger en zal *misschien* even smooth/soepel zijn. Doubt that.
De enige reden waarom de iPad sneller lijkt, is de HW supported GUI. Ik wil een Transformer (1) of SGT met ICS wel eens naast een iPad2 zien...
Heb de voorlopige filmpjes allemaal gezien en op geen enkele is 'ie (altijd) zo smooth als een iPad(1/2). Maar goed, de Prime zal heus wel een redelijk apparaat worden hoor, dat ontken ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 12-12-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ja ik snap je, maar ICS gaat ook op de generatie tablets die hardwarematig gelijk zijn aan de iPad2 erg soepel draaien, dat weet ik zeker.

Als ik zie hoe de community ICS draaiend krijgt op toestellen als de S2 en Sensation, dan moet dat op de Tegra2 tablets ook goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
418O2 schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:26:
Als ik zie hoe de community ICS draaiend krijgt op toestellen als de S2 en Sensation, dan moet dat op de Tegra2 tablets ook goed komen.
Ik hoop het :P Ach, als de Prime ongeveer even soepel dan wel iets beter nog draait als de S2 ben ik al blij :) Voorlopig zijn echter alle Android tabs het net-niet, IMHO. Toch niet zoals je had verwacht/gehoopt. Dat een ander er 100% tevreden mee is: helemaal top. Kan zelf alleen niet zo goed tegen dat gestotter en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Brad Pitt schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:07:
[...]

Omdat een relatief bejaarde iPad2 nog steeds dé benchmark is qua soepel- en smoothheid. Een iPad3 tegen die tijd (over een half jaar of zo) gaat echt qua vrijwel alles rondjes lopen om een Prime hoor. Vrijwel zeker een (veel) hogere resolutie, vrijwel zeker (een) veel snellere CPU('s) en op zeker (een) veel snellere GPU('s).
Maar goed, tegen die tijd is Tegra3 ook al lang weer achterhaalt en mainstream en zijn er bij de Android tabs ook weer leuke(re) nieuwe apparaten te vinden waarmee dit allemaal weer opnieuw begint.
Lijkt mij onzin. Een snellere CPU? Dan mogen ze toch wel heel erg hun best gaan doen, weet bijna zeker dat dat niet gaat gebeuren. GPU zou kunnen, maar daarop loopt iOS ook meer dan Android. Tegra 3 is over een paar maanden echt nog niet achterhaalt. ;)

Ga je de Prime kopen? Of heb je zelf een iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
J0ey schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:34:
Lijkt mij onzin. Een snellere CPU? Dan mogen ze toch wel heel erg hun best gaan doen, weet bijna zeker dat dat niet gaat gebeuren.
We kunnen er een weddenschapje op afsluiten hoor :)
GPU zou kunnen, maar daarop loopt iOS ook meer dan Android.
Tot nu ja. ICS natuurlijk ook (eindelijk).
Tegra 3 is over een paar maanden echt nog niet achterhaalt. ;)
Je bent geen stakker over zes maanden hiermee. Maar ook niet meer dé man hoor.
Ga je de Prime kopen? Of heb je zelf een iPad?
Antwoord op deze insinuerende vragen is een ja en een nee. Mag je zelf invullen waar dat betrekking op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
[b][message=37308024,noline]
Antwoord op deze insinuerende vragen is een ja en een nee. Mag je zelf invullen waar dat betrekking op heeft.
Aan je forum history en je liefde voor Android te zien ga je dus de Prime halen en heb je geen iPad.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cyw00d schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:40:
Aan je forum history en je liefde voor Android te zien ga je dus de Prime halen en heb je geen iPad.
Joh! :P Beetje zinloos ook om in een topic als dit te gaan reageren als het andersom was geweest. Je mag en kan dan echter alsnog gewoon enigszins reëel zijn en ook de mindere punten van een OS/apparaat zien toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb een SGS en een iPad (1) maar de iPad loopt inderdaad soepel, zelfs de eerste generatie.

Al moet ik wel zeggen dat de iPad ook steeds vaker fratsen heeft (apps ineens sluiten), zoals Android dat ook wel eens heeft... Meer iPad eigenaren ervaren dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
We kunnen er een weddenschapje op afsluiten hoor :)
Apple heeft nooit echt bekend gestaan om zijn super-hardeware, meer de software die gewoon goed gemaakt is en zeer vlot op de apparaten werkt.
Tot nu ja. ICS natuurlijk ook (eindelijk).
Nog even over de GPU, in de Tegra 3 zit een vrij goede GPU volgens mij.

"12-Core Nvidia GPU with support for 3D stereo"
"The Kal-El chip (CPU and GPU) is to be up to 3 times faster than Tegra 2 (Measured with GLBenchmark 2.0 Egypt"
Je bent geen stakker over zes maanden hiermee. Maar ook niet meer dé man hoor.
Je had het over de processor. De Tegra2 is als eerste in een Android apparaat gekomen in Q1 2010, in de LG Optimus 2X. Dus ik neem aan dat over 3 maanden de Tegra4 niet op de markt is. ;)
Ik neem aan Android, maar sommige dingen kwam een klein beetje fan-boy over. Sorry als dat niet zo is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:39
YouTube: ASUS Transformer Prime Test with WiFi Analyzer & Tour of my House Linus Tech Tips
Filmpje over WiFi sterkte van een Prime review model t.o.v. de originele transformer. Jammer genoeg worden geen snelheden getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Apple houdt bijna alle informatie over zijn hardware geheim, dus dat zegt ook wel wat over wat er in zit. Ik neem aan dat als het het beste is dat je het van de daken schreeuwt. Apple zorgt gewoon voor goede software optimalisatie. Datzelfde doet windows phone 7.5 ook en zie het resultaat. Maar dit gaat als het goed is allemaal veranderen als IC uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
418O2 schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:48:
Ik heb een SGS en een iPad (1) maar de iPad loopt inderdaad soepel, zelfs de eerste generatie.

Al moet ik wel zeggen dat de iPad ook steeds vaker fratsen heeft (apps ineens sluiten), zoals Android dat ook wel eens heeft... Meer iPad eigenaren ervaren dat.
Maar daar is een groot verschil, als een App crasht op Android krijg je een melding met geforceerd sluiten etc. Op de iPad 2 (hier thuis) merk je er eigenlijk niets van behalve dat het gewoon sluit en heb het toch wel regelmatig, vooral met safari; voor bepaalde websites moet ik sowieso nog soms switchen naar de laptop daar ze simpelweg niet fatsoenlijk werken. Mijn moeder waar we dat ding voor gekocht hebben denkt echter zodra er iets mis gaat (ze snapt niets van computers/internet, haar eerste apparaatje) en er geen melding is of zoiets dergelijks dat de fout dan bij haar ligt, lijkt mij dat er meer gebruikers zijn die dit denken dan.
Naar mijn mening mag je wel wat meer verwachten van zo'n duur apparaatje maar goed hij is dan ook niet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
Vergeet niet dat het verschil zit in de software/hardware combinatie.
Je kunt dit goed vergelijken met een game-pc tov gameconsole.

De hardware in een pc moet veel harder werken omdat alles "vertaald" moet worden via DirectX terwijl voor een gameconsole bekend is welke hardware erin zit, en deze dan ook direct kan vertalen naar beeld.

Apple heeft het slim gedaan, deze hoeft maar voor <10 verschillende apparaten zijn software te maken/aan te passen. Terwijl google's android (+ onderliggende software ontwikkelaars) voor 500+ apparaten zijn software geschikt moet maken.

Helaas kies ik liever niet voor het zeer gesloten Apple systeem, en neem ik genoegen met "minder".

Voor mij dus graag de Prime...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Is iedereen er al uit welke kleur het gaat worden?

Ik wou eerst voor het Amethyst gray gaan, maar dat is mij toch wat te paars op de filmpjes, zal het echt moeten zien in het echt eigenlijk. Champagne gold is ook mooi, lastig. :P

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Nieuw review filmpje van Anandtech is net gepost.

Verwijderd

J0ey schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:14:
Is iedereen er al uit welke kleur het gaat worden?

Ik wou eerst voor het Amethyst gray gaan, maar dat is mij toch wat te paars op de filmpjes, zal het echt moeten zien in het echt eigenlijk. Champagne gold is ook mooi, lastig. :P
Beide versies zijn stunning! :o
Maar voor mij Champagne Gold. Ziet er echt zo mooi uit. :9~

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 08:33 ]

Verwijderd

Nivk schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:09:
Nieuw review filmpje van Anandtech is net gepost.
Jee! Dankje. :)

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 08:33 ]

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:47

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ja, een goede review. Ben toch echt aan het twijfelen over de kleur. Zal hem toch in mijn handen moeten houden om een keus te maken waar ik later geen spijt van zal krijgen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Pagina: 1 ... 3 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]