• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:29
Goed te zien/horen dat er duidelijke verbeteringen zijn in de uiteindelijke versie die te verkrijgen is in de winkels.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Zewatanejo schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:06:
Ja, een goede review. Ben toch echt aan het twijfelen over de kleur. Zal hem toch in mijn handen moeten houden om een keus te maken waar ik later geen spijt van zal krijgen.
Haha, hier nog een die zit te twijfelen over de kleur.
Ik heb sowieso even zitten twijfelen over de Prime, aangezien er nu al geruchten gaan over een opvolger van de Tab 10.1 met o.a. een soort van retina display. Maar als ik dan de review van AnandTech zie en dat die apparaten pas eind volgend jaar komen dan kan ik nu wel voor de Prime kiezen.

PSN id: NL_SToRM

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
SToRM666 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:46:
[...]

Haha, hier nog een die zit te twijfelen over de kleur.
Ik heb sowieso even zitten twijfelen over de Prime, aangezien er nu al geruchten gaan over een opvolger van de Tab 10.1 met o.a. een soort van retina display. Maar als ik dan de review van AnandTech zie en dat die apparaten pas eind volgend jaar komen dan kan ik nu wel voor de Prime kiezen.
Als je er vanuit gaat dat de nieuwe Tab op de CES (februari) gepresenteerd wordt, en dat ze voor de Ipad 3 willen zijn (verwachting maart/april release) dan denk ik persoonlijk niet eind volgend jaar.

Desalniettemin ben ik ook zeer aan het twijfelen. Of deze, met prachtige specs, of kijken wat CES brengt met de nieuwe Tab, ik heb het gevoel dat de nieuwe Exynos 5250 erg snel zal zijn, ook ivm de Tegra 3.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Koen87 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:20:
[...]
Als je er vanuit gaat dat de nieuwe Tab op de CES (februari) gepresenteerd wordt, en dat ze voor de Ipad 3 willen zijn (verwachting maart/april release) dan denk ik persoonlijk niet eind volgend jaar.
Desalniettemin ben ik ook zeer aan het twijfelen. Of deze, met prachtige specs, of kijken wat CES brengt met de nieuwe Tab, ik heb het gevoel dat de nieuwe Exynos 5250 erg snel zal zijn, ook ivm de Tegra 3.
Ik weet niet wat voor spullen je nu hebt, maar zoals met alles in de techniek; je kan blijven wachten. Tijdens de CES kondigt nVidia vast wel weer een nieuwe chip aan, waardoor je weer kunt wachten.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Ja idd. Elk jaar komen er nieuwe modellen uit. En worden er verbeteringen doorgevoerd.
Het is gewoon wachten op de 'retina' displays in tablets. En op GPU's die net zo krachtig zijn als een PS3.

Zodra de specs van een Tegra 4 bekend worden zal het ook weer kwijlen zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

DarkSide schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:49:
Ja idd. Elk jaar komen er nieuwe modellen uit. En worden er verbeteringen doorgevoerd.
Het is gewoon wachten op de 'retina' displays in tablets. En op GPU's die net zo krachtig zijn als een PS3.

Zodra de specs van een Tegra 4 bekend worden zal het ook weer kwijlen zijn.
Ik probeer tussentijds gewoon te genieten/de huidige laatste hardware te gebruiken ;)

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Ik ben ook van plan een tablet aan te schaffen en deze vind ik wel heel erg mooi. Zijn er mensen die deze tablet overwegen te kopen zonder dock?

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ja ik.

Vmu

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
zAo schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:38:
[...]

Ik weet niet wat voor spullen je nu hebt, maar zoals met alles in de techniek; je kan blijven wachten. Tijdens de CES kondigt nVidia vast wel weer een nieuwe chip aan, waardoor je weer kunt wachten.
Ik wou het net zeggen inderdaad, je kan blijven wachten. Die hoge resolutie is op papier leuk, maar in de praktijk merk je er weinig van. Als je je tablet dichtbij houd is alles wat scherper, maar verder?

Zelfde trouwens met telefoons, mijn Sensation heeft ook een hogere resolutie dan de Galaxy S II, maar daar merk je eigenlijk vrij weinig van.

Verwijderd

Coeluh schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:27:
Ik ben ook van plan een tablet aan te schaffen en deze vind ik wel heel erg mooi. Zijn er mensen die deze tablet overwegen te kopen zonder dock?
Ik ga hem ook zonder dock kopen. Heb net mijn TF101 van de hand gedaan. Haar had ik een dock bij, maar ik heb hem nauwelijks gebruikt. De extra accu en aansluitingen mis ik niet. Het gaat voor mij dus een TF201 zonder dock worden.

• J0ey
Coeluh schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:27:
Ligt eraan hoeveel het verschil definitief gaat worden en de beschikbaarheid. Hoewel het dock mij toch wel handig lijkt als student, beter dan een laptop van 3 kg meeslepen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Nivk schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:09:
Nieuw review filmpje van Anandtech is net gepost.
Deel twee staat ook online. Alles over wifi en de batterij.

Nog een paar nachtjes slapen en dan maar hopen dat hij er nog is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ga m kopen met dock, aangezien deze mijn netbook zal vervangen en het mij wel handig lijkt op sommige momenten. Ik neig momenteel trouwens lichtjes naar de donkergrijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:25
Ik vind die donkergrijze toch een wat paarsachtige look hebben... wat ik niet zo super vind.
Ik heb nog nergens echt goede kwaliteit vergelijk foto's gezien, iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:19:
[...]

Deel twee staat ook online. Alles over wifi en de batterij.

Nog een paar nachtjes slapen en dan maar hopen dat hij er nog is :)
Een paar nachtjes slapen? In de topicstart staat 6 januari, of is dat niet meer accuraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:55:
[...]
Nog 23 nachtjes slapen? Komt hij dan in Nederland uit?
zAo schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:47:
[...]

offtopic:
Dan zit ik in NYC :)

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 16-12-2011 13:57 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:49

delorean7

Let's take the Aston toni

Besef je wel dat als je een sleeve of zoiets gaat gebruiken de hele achterkant bedekt zal zijn. Hoe belangrijk de kleur dan is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-04-2016
Voor de mensen die overwegen om de transformer te kopen. Bij. Norrod.nl is het na de cashback 314 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 17:24
Dat gaat over de normale transformer, niet de Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Is het zinvol om een screenprotector te gebruiken icm gorilla glas?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb op mijn TF 1 wel een matte screenprotector geplakt, vind het wel prettig tegen de vette vingers, en het lijkt ook wel minder te spiegelen. De kleuren zijn wel iets doffer. Maar als bescherming denk ik niet dat het echt nodig is.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:24
In principe kan de dock natuurlijk ook als screen protector fungeren. Dus dan is een screen protector zelf niet zo nodig. Echter heb je dan wel een screen protector van (volgens amerikaanse bronnen) 149 dollar :P

Wat je ook kan doen is die ipad achtige cover kopen. Dan vang je 2 vliegen in 1 klap. Mocht je geen dock willen.

Moet wel zeggen dat ik onderhand echt begin te watertanden als ik aan die Transformer denk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
LittleKiller schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:48:
In principe kan de dock natuurlijk ook als screen protector fungeren. Dus dan is een screen protector zelf niet zo nodig. Echter heb je dan wel een screen protector van (volgens amerikaanse bronnen) 149 dollar :P

Wat je ook kan doen is die ipad achtige cover kopen. Dan vang je 2 vliegen in 1 klap. Mocht je geen dock willen.

Moet wel zeggen dat ik onderhand echt begin te watertanden als ik aan die Transformer denk....
€159,- in Europa. :X

Screenprotector lijkt mij niet nodig eigenlijk. je gaat het er bijna niet netjes op krijgen (zonder stof en niet plakkende delen) en het Gorilla glas kan wel wat aan. Als je hem laat vallen is die met of zonder screenprotector net zo hard gebarsten.

[ Voor 15% gewijzigd door J0ey op 17-12-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 09:16

Goverman

not loaded

Afgaande op de link van JOey is de Transformer Prime verkrijgbaar in Duitsland, via Amazon.com...

In feite betaal je 159 euro voor 32 GB intern geheugen. Immers:
- Prime 32 GB met dock = 599 euro.
- Prime 64 GB zonder dock = 599 euro.
- dock los = 159 euro

Bijna had ik hem al gekocht, maar ik wil toch eerst even in de winkel kijken... Wellicht in Luxemburg, waar ik tussen kerst en oud&nieuw naar toe ga... Overigens vind ik het eigenlijk vreemd dat het apparaat nergens te krijgen is, maar wel via de Duitse Amazon...

[ Voor 35% gewijzigd door Goverman op 17-12-2011 16:29 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Goverman schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:27:
Afgaande op de link van JOey is de Transformer Prime verkrijgbaar in Duitsland, via Amazon.com...

In feite betaal je 159 euro voor 32 GB intern geheugen. Immers:
- Prime 32 GB met dock = 599 euro.
- Prime 64 GB zonder dock = 599 euro.
- dock los = 159 euro

Bijna had ik hem al gekocht, maar ik wil toch eerst even in de winkel kijken... Wellicht in Luxemburg, waar ik tussen kerst en oud&nieuw naar toe ga... Overigens vind ik het eigenlijk vreemd dat het apparaat nergens te krijgen is, maar wel via de Duitse Amazon...
"Derzeit nicht auf Lager.
Bestellen Sie jetzt und wir liefern, sobald der Artikel verfügbar ist. Sie erhalten von uns eine E-Mail mit dem voraussichtlichen Lieferdatum, sobald uns diese Information vorliegt. Ihr Konto wird erst dann belastet, wenn wir den Artikel verschicken.
Verkauf und Versand durch Amazon.de."

Oftewel, nog niet leverbaar. Was enkel als prijsindicatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-04-2016
Lizard schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:10:
Mijn excuses.. Niet goed opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

J0ey schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:43:
[...]

"Derzeit nicht auf Lager.
Bestellen Sie jetzt und wir liefern, sobald der Artikel verfügbar ist. Sie erhalten von uns eine E-Mail mit dem voraussichtlichen Lieferdatum, sobald uns diese Information vorliegt. Ihr Konto wird erst dann belastet, wenn wir den Artikel verschicken.
Verkauf und Versand durch Amazon.de."

Oftewel, nog niet leverbaar. Was enkel als prijsindicatie. ;)
Ah, ok... :)

Dan wordt het dus ouderwets wachten. Ik heb inmiddels ook wat reviews gelezen en mijn enthousiasme wordt alleen maar groter. Een netbook van anderhalf jaar oud gaat niet veel meer gebruikt worden denk ik... (de desktop vervangende laptop wel natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nogmaals mensen, bij Amazon.de wordt waarschijnlijk een Prime met een QWERTZ toetsenbord en dus niet een QWERTY zoals we hier gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

l3art schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:11:
Nogmaals mensen, bij Amazon.de wordt waarschijnlijk een Prime met een QWERTZ toetsenbord en dus niet een QWERTY zoals we hier gewend zijn.
hehe... da's wel een goede tip trouwens! Toch maar niet in Duitsland kopen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 17:24
Hou er ook rekening mee dat de Duitse Prime ook een andere SKU heeft, dus aparte firmware updates.
Hierbij ga ik ervan uit dat Asus de zelfde SKUs aanhoudt als bij de normale transformer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 20:45
http://www.engadget.com/2...ments-delayed-at-best-buy

Ik hoop dat er geen gevolgen zijn voor een release in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 13:39

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Lijkt me sterk. ASUS NL heeft gisteren bekend gemaakt dat ie juist een week eerder in Nederland beschikbaar komt.

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 20:45
Ah oke danku :)

Iemand enig idee waar je kan preorderen in benelux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00
Daarvoor moet je dit topic in de gaten houden; l3art in "[Asus Eee Pad Transformer Prime] Levertijdentopic"

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:25

CWH

Ik ben aan het overwegen om de Prime aan te schaffen,zodra die beschikbaar is, ik zit alleen nog met twee vragen/twijfels:
1: ik zou de Prime tijdens vakanties meteen als afspeelunit/backup willen gebruiken voor mijn HD-camcorder, daar zou de 64Gb variant dus goed geschikt voor zijn. Probleem is natuurlijk dat er op het tablet geen USB-aansluiting zit en ik geen dock wil. Zou het werken als ik dit accessoire zou aanschaffen?
http://www.allekabels.nl/...ransFlash-zu-SD-Card.html
Of zijn er betere/andere oplossingen?
2: Aangezien de Prime geen 3g heeft ben je dus volledig aangewezen op de eventuele aanwezigheid van WiFi? Dat zie ik toch goed he? Want ik begreep uit reacties hier dat tetheren via bv iPhone (te) veel batterijreserves kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
CWH schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:06:
Ik ben aan het overwegen om de Prime aan te schaffen,zodra die beschikbaar is, ik zit alleen nog met twee vragen/twijfels:
1: ik zou de Prime tijdens vakanties meteen als afspeelunit/backup willen gebruiken voor mijn HD-camcorder, daar zou de 64Gb variant dus goed geschikt voor zijn. Probleem is natuurlijk dat er op het tablet geen USB-aansluiting zit en ik geen dock wil. Zou het werken als ik dit accessoire zou aanschaffen?
2: Aangezien de Prime geen 3g heeft ben je dus volledig aangewezen op de eventuele aanwezigheid van WiFi? Dat zie ik toch goed he? Want ik begreep uit reacties hier dat tetheren via bv iPhone (te) veel batterijreserves kost.
Punt 1 weet ik niet. Punt 2 klopt niet. Je kan gewoon tetheren, ja de batterij gaat iets sneller leeg maar het is echt niet zo dat je telefoon binnen 2 uur leeg is daardoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:21
Dan_Ny schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 23:45:
Voor de mensen die overwegen om de transformer te kopen. Bij. Norrod.nl is het na de cashback 314 euro.
wow erg tempting !
Leveren die ook aan België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
skank schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:16:
[...]

wow erg tempting !
Leveren die ook aan België?
Lizard schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:10:
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:21
ja de gewone wil ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet je dan niet in dit topic bespreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
CWH schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:06:
Het kan een stuk goedkoper

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
http://www.ebay.com/itm/O...ories&hash=item3a6e4677ae

Lijkt me ideaal. Cam erop aansluiten en kopieren maar. Zou er standaard bij moeten zitten eigenlijk......

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Hey Erik, zo zie je bekende haha, Draait je i7 nog? ook al op de Prime aan het wachten :+

Ik twijfel nog of ik hem pre-order of dat ik wacht totdat een fysieke winkel hem aanbied en waar ik ook erg over twijfel is de kleur amethyst grey of champagne gold...

By the way weet iemand of je in combinatie met de usb aansluiting op de dock een ''dongel van vodafone kan gebruiken om alsnog van 3g gebruik te maken?

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

• Tadango
Wat ik lees worden die dongels NIET ondersteund in de software. Mifi oid zou een optie zijn.

Verwijderd

Zonde dat er geen 16GB model wordt aangeboden. Prijs 599 is nog best duur, ook al zit er een dock bij. Had liever 499 gezien, want nu zit ik weer te twijfelen tussen deze of de iPad 2.

• Tadango
Als een ipad 2 ook goed genoeg is zou je ook kunnen kijken naar de Transformer. Die is er in 16GB en is op dit moment erg goedkoop.

• Spier1968
  • Laatst online: 19-12-2024
ninoxps schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:57:
[...]

Hey Erik, zo zie je bekende haha, Draait je i7 nog? ook al op de Prime aan het wachten :+

Ik twijfel nog of ik hem pre-order of dat ik wacht totdat een fysieke winkel hem aanbied en waar ik ook erg over twijfel is de kleur amethyst grey of champagne gold...

By the way weet iemand of je in combinatie met de usb aansluiting op de dock een ''dongel van vodafone kan gebruiken om alsnog van 3g gebruik te maken?
Ha Nino,

De I7 draait als een tierelier, heb er uiteindelijk maar een compleet nieuwe pc omheen gebouwd, o.a. met een
Asus Sabertooth X58 mobo... Wacht idd met smart op de Prime. Heb in september een 2e hands POV Mobii Tegra gekocht om te kijken of een tablet iets is voor mij en nu ben ik 'hooked'. De laptop gaat de deur uit, de POV wordt gedoneerd aan vrouw en kids en papa schaft de Prime aan. Heb ter voorbereiding al een Sandisk 64GB micro sdxc kaartje liggen en ga voor de 32GB 'grijs met dock'. 8) Heb op de facebookpagina van Asus Benelux gevraagd of dit kaartje compatible is met de tablet zelf maar nog geen antwoord. Hij werkt wel op de TF101. Bovendien zit er een adapter bij zodat hij ook past in het fullsize sd slot op de dock. Weet overigens niet of een 3G dongle gaat werken. Je zou ook een Vodafone MiFi modem kunnen aanschaffen, kun je 3G met max. 5 apparaten tegelijk...

[ Voor 15% gewijzigd door Spier1968 op 22-12-2011 11:41 ]

• SToRM666
ninoxps schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:57:

Hier zie je ze kort naast elkaar, alhoewel in het echt vergelijken het beste zal zijn.
Ik vind voor de achterkant beide kleuren mooi, maar voor het toetsenbord neig ik toch naar het grijze.

• Tadango
Kleur vergelijk met zo'n achtergrond? Camera stond ook op AWB zo te zien. Wat een amateurs........

• Gtoniser
Hier nog een twijfelaar. Die video heeft echt kwaliteit 0, en bij de champagne versie zit het dock er niet eens bij dus dat werkt nog steeds niet.

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40
Tadango schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:40:
http://www.ebay.com/itm/O...ories&hash=item3a6e4677ae

Lijkt me ideaal. Cam erop aansluiten en kopieren maar. Zou er standaard bij moeten zitten eigenlijk......
Kun je ook bij 4launch kopen voor 20 euro

• jobr
Tadango schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:00:
Wat ik lees worden die dongels NIET ondersteund in de software. Mifi oid zou een optie zijn.
Stock niet. Maar als deze kan rooten kun je het volgende gebruiken en dan kan het wel.
(althans op de TF101 maar wellicht ook op Prime)
En anders tetheren met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1406757

Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n162/aznmode/IMAG1487.jpg

Pff, blijkbaar werkt de GPS ook bij veel mensen niet.

Vraag me toch af of dit een grote flop gaat worden. Ik wil niet negatief doen, maar dit is toch wel erg slecht aan het worden, WiFi die slecht is, GPS die (bijna) niet werkt, back-light bleeding. Kan zijn omdat het de eerste modellen zijn, maar dit zijn toch wel typisch dingen die de quality control zou moeten vinden. Welke er waarschijnlijk amper is omdat ze al achter lopen op schema. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Productie issue kan goed. Controle kan altijd beter, maar de prijs is dan ook hoger (en willen we dat?) Hoeveel %1 heeft zo'n probleem straks? Niets is perfect, dat is het enige wat zeker is tegenwoordig. Wel jammer, je hoopt zo op een perfecte tablet :)

GPS werkt (bijna) niet? Hoe getest. Even naar buiten en na 30 sec weer naar binnen? De meeste mensen weten weinig over gps hot/cold start enz. Kan best lang duren de eerste keer. Telefoon is geen vergelijk, kan hele andere software inzitten en agps oid. Tomtom doet er soms ook lang over. Het weer is ook aardig van invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Tadango schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:17:
Productie issue kan goed. Controle kan altijd beter, maar de prijs is dan ook hoger (en willen we dat?) Hoeveel %1 heeft zo'n probleem straks? Niets is perfect, dat is het enige wat zeker is tegenwoordig. Wel jammer, je hoopt zo op een perfecte tablet :)

GPS werkt (bijna) niet? Hoe getest. Even naar buiten en na 30 sec weer naar binnen? De meeste mensen weten weinig over gps hot/cold start enz. Kan best lang duren de eerste keer. Telefoon is geen vergelijk, kan hele andere software inzitten en agps oid. Tomtom doet er soms ook lang over. Het weer is ook aardig van invloed.
Lees het topic even door, ze hebben het echt wel goed getest. Meerdere mensen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31
Tadango schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:17:

Het goedkoopste model is 500 euro straks, dan kom je niet meer weg 'voor deze prijs kan je niet alles checken', want dan zit je gewoon op de prijs van een iPad of Galaxy Tab namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Wifi problemen waren er bij de pre productie modellen niet bij de definitieve versie. Storm in een glas water als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Laatst online: 17-09 20:40
Ook ik ben met smart aan het wachten op de Prime, even de backlight/WiFi/GPS problemen in de gaten alhoewel deze berichten altijd wel opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:21:
[...]

Het goedkoopste model is 500 euro straks, dan kom je niet meer weg 'voor deze prijs kan je niet alles checken', want dan zit je gewoon op de prijs van een iPad of Galaxy Tab namelijk.
En ook die hebben last van backlight bleeding:
http://www.macosx.nl/comm...acklight-bleeding-leaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
WiFi lijkt hier wel weer goed, dus dat probleem is inderdaad een storm in een glas water geweest. Ben nog wel benieuwd naar de back-light problemen, dat zou echt een probleem zijn. GPS kan mij weinig boeien, gebruik hem op mijn telefoon al amper, op m'n oude tablet heb ik een GPS ook niet gemist.

Oh, en iPad's 2 ook: nieuws: 'Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://arstechnica.com/ga...er-transform-its-name.ars

Tsja .... Was te verwachten .... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
Dat stond gisteren ook al op de frontpage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik die gister nou net niet gelezen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:00
Ik twijfel nog steeds of het nodig is om een Transformer Prime met dock te kopen.
Wat ik gewoon mooier vind is een los tablet op een apart dockingstation (accessoire). Helaas bestaat dit nog niet voor de Prime.
Kan iemand een totaaloverzicht geven cq. de verschillen noemen wanneer je alleen een tablet zonder dock hebt?
Ik heb het overzicht niet met de (beperkte?) aansluitmogelijkheden van extern apparatuur (pc, muis, tv, mobiel, receiver, IR, enz.) wanneer je geen dock hebt. Misschien kan het toch nog via een 'omweg' of extra accessoire?

(Kan dit overzicht dan gelijk toegevoegd worden in de First Post zodat deze vraag niet tig-keer terugkomen in dit forum.)

[ Voor 11% gewijzigd door CAD-tekenaar op 25-12-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
CAD-tekenaar schreef op zondag 25 december 2011 @ 01:01:
Ik twijfel nog steeds of het nodig is om een Transformer Prime met dock te kopen.
Wat ik gewoon mooier vind is een los tablet op een apart dockingstation (accessoire). Helaas bestaat dit nog niet voor de Prime.
Kan iemand een totaaloverzicht geven cq. de verschillen noemen wanneer je alleen een tablet zonder dock hebt?
Ik heb het overzicht niet met de (beperkte?) aansluitmogelijkheden van extern apparatuur (pc, muis, tv, mobiel, receiver, IR, enz.) wanneer je geen dock hebt. Misschien kan het toch nog via een 'omweg' of extra accessoire?

(Kan dit overzicht dan gelijk toegevoegd worden in de First Post zodat deze vraag niet tig-keer terugkomen in dit forum.)
Wat bedoel je precies? Je kan toch zien wat er op het dock en de tablet zelf zit?

http://eee.asus.com/eeepad/transformer-prime/specification/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Buiten dat, de dock is een losse accessoire alleen in Nederland wordt hij bij de launch er standaard bij geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
l3art schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:26:
Buiten dat, de dock is een losse accessoire alleen in Nederland wordt hij bij de launch er standaard bij geleverd.
Alleen bij de 32GB. De 64GB zal zonder dock komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:00
J0ey schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:00:
[...]

Wat bedoel je precies? Je kan toch zien wat er op het dock en de tablet zelf zit?

http://eee.asus.com/eeepad/transformer-prime/specification/
Voor zover ik weet heb je geen dock nodig voor:
geheugenuitbreiding (SD-card)
hdmi-mirroring (mini-hdmi --> hdmi kabel)
printen (draadloos)
films streamen (vanaf mijn htpc via de wifi-router naar mijn tablet)
overnemen van de muiswijzer van mijn pc. (app)
typen (swiftkey, swype, voice recognition) - het zou moeten lukken.

Als het goed is heeft de tablet ook bluetooth? (correct me if 'm wrong)
Als dit zo is dan zijn er dus vele mogelijkheden om apparaten aan een tablet zonder dock te koppelen!?

De tablet gaat bij mij (bijna) niet de deur uit, dus alleen voor gebruik binnenshuis.
Ik vind de dock dus bijna 'overbodig' als ik 'm alleen maar voor het toetsenbord gebruik.
Liever zie ik een soortgelijke dockingstation zoals deze.Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/08/transformer-dock_120x90.jpg (link)
Voor alleen het opladen is bovenstaande oplossing een veel nettere oplossing wanneer ik 'm wegzet om op te laden. Da's mijn persoonlijke mening.

Dus blijven er nog vragen over zoals:
Kan ik een muis en of ander toetsenbord laten via bluetooth/wifi/kabel communiceren met de tablet zonder dock?
Kan ik mijn scherm draadloos kopiëren naar mijn tv of computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Volgens mij word dit mijn snelste hardware-upgrade ooit. Ik heb net 3 dagen een Transformer TF101, gekocht vanwege een aanbieding bij MediaMarkt Maastricht (389 -> 349) en de 50 euro cashback van Asus (was net op tijd met claimen :P). Mijn Point of View Tegra 2 heb ik voor 200 verkocht. Mooie upgrade die netto maar 100 kostte dus.

Ben ik bij m'n vader op bezoek met kerst....

"Hey, kan je met dat ding ook op internet?"
- "Ja... kon met mijn vorige ook al. Toen heb je dat nooit gevraagd."
"Nou, je hebt de jouwe verkocht aan iemand die dat ding aan een kind van 8 gaat geven, en jij zei dat die daarmee kan werken. Dan kan ik dat ook."
- "Eh... uh... Wat? Lolwut? Ga jij je opeens interesseren voor internet?"
"Ik heb geen hele computer nodig en dit lijkt simpeler. Geef 's hier en zeg 's wat ik moet doen om vogels te vinden." (Mijn vader is hobbymatig vogelkweker.)

Nou heb ik hem laten zien hoe Google werkt uitgelegd hoe het onscreen toetsenbord werkt, en hoe je zoomt en vooruit en achteruit door websites bladert, en daarna zit-ie een halve dag met mijn tablet in de klauwen, vogelsites te lezen en te zien wat er op marktplaats te krijgen is aan gevogelte :|

"Ik wil ook zo'n ding hebben... wel een met zo'n mooi scherm als deze, en van een goed merk. Jouw vorige had slecht beeld en was van plastic."
- "Nou... deze hier is uit de handel... en hij was goedkoper dan de meesten omdat het een uitlopend model is...."
"Dan koop ik hem over voor jouw aankoopbedrag. Je zei toch dat er een opvolger uitkwam in januari? Dan kun jij die halen."
- "Die gaat duurder worden omdat daar geen aanbieding en geen teruggave van 50 euro op zit :( Daarom heb ik deze gekocht want ik heb de opvolger niet per se nodig."
"Wat mij betreft betaal ik je de winkelprijs wel en kun je die teruggave zelf houden. Heb je een extra kerstcadeau."

Nou ja dan. Mijn vader van 71 wil een tablet, en wel de mijne zo te zien.

Dan moet ik maar upgraden zodra de Prime uitkomt :P

edit: Op zich is het wel een goed idee. Mijn vader zei een tijd terug dat hij zich 's avonds nogal eens verveelde als hij overdag al zijn vogelspul had gedaan, in de vooravond al het nieuws op Teletekst heeft gelezen en 's avonds 5 of 10 kruiswoord / Zweedse puzzels (van 5 sterren, die ik van ze lang-zal-ze-leven niet uit krijg, ondanks dat mijn Nederlands VEEL beter is dan het zijne :X) heeft ingevuld. Een tablet met internet is misschien wel een goede tijdsbesteding en een kans om nieuwe dingen te zien, wat voor iemand van 70+ die al een paar jaar is gepensioneerd toch wel belangrijk kan zijn. Ook nog een internetverbinding regelen, want ik verwacht niet dat de buren WIFI voor altijd onbeveiligd laten :D

Nou maar hopen dat er ook een 32 GB zonder dock uitkomt, want ik weet nog niet of ik die wel wil; nodig heb ik die eigenlijk niet. En de 64 GB is overkill. Zoveel opslag heb ik niet nodig zeker niet omdat er SD-kaarten in kunnen... een 32 GB Prime voor 425-450 zou wel mooi zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Katsunami op 26-12-2011 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:46
Leuk verhaal :D
Maar volgens mij kan je lang hopen, de beste optie voor jou is denk ik 32gb met dock kopen en dan de dock verkopen via marktplaats. Waarschijnlijk dat iemand hem wil die de 64gb heeft gekocht maar toch een dock wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb een link gezien hier ergens in het topic, naar de frontpage... er werd inderdaad gezegd dat de 32 GB met dock uitkomt, en een 64 GB zonder dock komt. En het zou nog niet bekend zijn of er losse docks en losse 32 GB's zouden komen. Ik vind dat erg raar eerlijk gezegd.

Misschien is het wel handig om de dock erbij te hebben; wellicht zelfs om hem "live" te transformeren als ik plotseling tijdens het lezen van sites opeens toch berichten wil gaan schrijven.

Soms zit ik op de bank of 's avonds in bed om effe snel wat nieuwssites te lezen enzo, en dan is een tablet wel handig om te hebben. Als ik forums ga lezen (en dus antwoorden wil) dan moet ik achter de computer gaan zitten of de laptop uit de tas trekken (15 inch DELL Lattitude van 2,5 kg, die met zijn 3 jaar oude batterij nog maar 2 uur mee gaat). Zelfs met SlideIT / Swype keyboards vind ik lange berichten of mails schrijven niet prettig. Soms bookmark ik dan een site of post om later via het notebook of de desktop te antwoorden.

Als het ding dan toch €600 gaat kosten, dan heb ik liever een 32GB met dock dan een 64GB, want 64GB is voor mij echt gigantisch overkill. De 16GB van de Transformer is al ruim zat. Het enige dat ik erop zet zijn PDF's en wat foto's, en die kunnen best op een SD-kaartje, waarbij er dan een 28 gig ofzo in de Transformer zelf overblijft voor apps.

Eigenlijk was het niet de bedoeling dat het zoveel geld zou kosten, maar ach. Meevallertje op het werk, 50 euro meevaller met kerst via hierboven, en er komt nog wat geld binnen voor een klusje. En niet te vergeten, dan is mijn vader ook tevreden met zijn aankoop / overkoop :)

Ik hoop dat het ding wel geroot kan worden. Ik de 8.6.5.21 update heeft de RazorClaw Root hier gepatched, en ik mis mijn AdFree die ik wel op mijn telefoon heb :(

[ Voor 50% gewijzigd door Katsunami op 26-12-2011 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
CAD-tekenaar schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:32:
In de tablet passen alleen een microsd kaart en een microhdmi -> hdmi kabel. Voor de rest klopt het geloof ik wat je post.
Als dit zo is dan zijn er dus vele mogelijkheden om apparaten aan een tablet zonder dock te koppelen!?
de tablet heeft ook bluetooth ja, maar of je er zomaar elk apparaat met bluetooth aankan koppelen weet ik niet (ik meen mij te herinneren dat je de PS3 controller bijvoorbeeld niet zonder root aan de tbalet kan koppelen).
De tablet gaat bij mij (bijna) niet de deur uit, dus alleen voor gebruik binnenshuis.
Ik vind de dock dus bijna 'overbodig' als ik 'm alleen maar voor het toetsenbord gebruik.
Liever zie ik een soortgelijke dockingstation zoals deze.[afbeelding] (link)
Voor alleen het opladen is bovenstaande oplossing een veel nettere oplossing wanneer ik 'm wegzet om op te laden. Da's mijn persoonlijke mening.
Die dock is volgens mij nooit uitgekomen, en ik denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren.
Kan ik een muis en of ander toetsenbord laten via bluetooth/wifi/kabel communiceren met de tablet zonder dock?
Dat weet ik niet, helaas.
Katsunami schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:29:
Volgens mij word dit mijn snelste hardware-upgrade ooit. Ik heb net 3 dagen een Transformer TF101, gekocht vanwege een aanbieding bij MediaMarkt Maastricht (389 -> 349) en de 50 euro cashback van Asus (was net op tijd met claimen :P). Mijn Point of View Tegra 2 heb ik voor 200 verkocht. Mooie upgrade die netto maar 100 kostte dus.

Ben ik bij m'n vader op bezoek met kerst....

(verhaal)

Nou ja dan. Mijn vader van 71 wil een tablet, en wel de mijne zo te zien

edit: Op zich is het wel een goed idee. Mijn vader zei een tijd terug dat hij zich 's avonds nogal eens verveelde als hij overdag al zijn vogelspul had gedaan, in de vooravond al het nieuws op Teletekst heeft gelezen en 's avonds 5 of 10 kruiswoord / Zweedse puzzels (van 5 sterren, die ik van ze lang-zal-ze-leven niet uit krijg, ondanks dat mijn Nederlands VEEL beter is dan het zijne :X) heeft ingevuld. Een tablet met internet is misschien wel een goede tijdsbesteding en een kans om nieuwe dingen te zien, wat voor iemand van 70+ die al een paar jaar is gepensioneerd toch wel belangrijk kan zijn. Ook nog een internetverbinding regelen, want ik verwacht niet dat de buren WIFI voor altijd onbeveiligd laten :D

Nou maar hopen dat er ook een 32 GB zonder dock uitkomt, want ik weet nog niet of ik die wel wil; nodig heb ik die eigenlijk niet. En de 64 GB is overkill. Zoveel opslag heb ik niet nodig zeker niet omdat er SD-kaarten in kunnen... een 32 GB Prime voor 425-450 zou wel mooi zijn.
Niet dat ik je het niet gun, maar als je vader verder echt niks van computers/internet afweet zou ik je toch aanraden om te kijken naar een iPad. Die zijn toch een stuk makkelijker te bedienen voor computerleken dan android tablets. Maar goed, je moet het zelf weten. :)

Overigens ga ik zelf voor de prime, heb mijn eigen iPad 2 al verkocht :)

[ Voor 35% gewijzigd door Huntard op 26-12-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor je naar de iPad gaat wel even kijken of die vogelsites niet te veel flash gebruiken. Als dat niet zo ik zou ik ook eerder die adviseren voor een digibeet. Ik ben blij dat ik de mijne aan mijn pa kon doorschuiven, maar voor hem was het gewoon het beste :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:40
Of je muizen draadloos kan gebruiken met android tablets:
Ik weet uit ervaring dat de logitech v470 bluetooth muis (http://www.google.nl/sear...&sei=OlP4TrWUComaOryQpbcG)
Werkt met de Acer Iconia A500, die zat destijds op android 3.2
Let er wel op dat android maar 1 muisknop kent, en geen rechtermuisknop (beide muisknoppen worden geregistreerd als links klikken). Wel ondersteunt de muis langklikken (wat een soort alternatief is voor rechtsklikken in android)

Ik zie dus geen reden waarom het niet zou werken op de TF / TF prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
CAD-tekenaar schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:32:
[...]

printen (draadloos)
films streamen (vanaf mijn htpc via de wifi-router naar mijn tablet)
overnemen van de muiswijzer van mijn pc. (app)
typen (swiftkey, swype, voice recognition) - het zou moeten lukken.

Liever zie ik een soortgelijke dockingstation zoals deze.[afbeelding] (link)

Je hebt alleen en dock nodig als:
- je usb wilt (of evt usb adapter)
- langer op de accu wilt kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Huntard schreef op maandag 26 december 2011 @ 08:28:
Niet dat ik je het niet gun, maar als je vader verder echt niks van computers/internet afweet zou ik je toch aanraden om te kijken naar een iPad. Die zijn toch een stuk makkelijker te bedienen voor computerleken dan android tablets. Maar goed, je moet het zelf weten. :)
Steve Jobs: "De iPad is makkelijker te bedienen."
Apple-wereld: "De iPad is makkelijker te bedienen.", "De iPad is makkelijker te bedienen.", "De iPad is makkelijker te bedienen."

Bah. Het heeft me 3 minuten gekost om uit te leggen hoe Google werkt, je voor en achteruit moet bladeren, en hoe je moet zoomen. Die pinch-zoom is niet iets dat iemand op een iPad spontaan te binnen schiet ofzo. Dat had ik op de iPad net zo goed moeten uitleggen. Meer dan de browser, en heel misschien YouTube gaat hij niet gebruiken. Ik ga mijn vader niet bij voorbaat bang maken voor dergelijke techniek nou hij er zelf in geïnteresseerd is, en ik ben niet van plan om hem aan één product van één bedrijf vast te hangen.

En daarnaast weet hij hoe ik over Apple denk. Ik heb een pesthekel aan dat bedrijf; aan hun elitaire instelling, hun "alles moet gecontroleerd worden", en hun manier van marketing. (Kijk naar "I'm a Mac" reclames. Het is toch achterlijk om jezelf beter te laten lijken door je concurrent af te kraken? Ik kan zelf zat "I'm a PC" reclames bedenken waar de PC er als beste uit komt als het moet.)

Maar OK, het is niet nuttig om het daar over te hebben, want hier komt er geen iPad in huis, en dáár ook, niet als het aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Katsunami schreef op maandag 26 december 2011 @ 17:33:
Steve Jobs: "De iPad is makkelijker te bedienen."
Apple-wereld: "De iPad is makkelijker te bedienen.", "De iPad is makkelijker te bedienen.", "De iPad is makkelijker te bedienen."

Bah. Het heeft me 3 minuten gekost om uit te leggen hoe Google werkt, je voor en achteruit moet bladeren, en hoe je moet zoomen. Die pinch-zoom is niet iets dat iemand op een iPad spontaan te binnen schiet ofzo. Dat had ik op de iPad net zo goed moeten uitleggen. Meer dan de browser, en heel misschien YouTube gaat hij niet gebruiken. Ik ga mijn vader niet bij voorbaat bang maken voor dergelijke techniek nou hij er zelf in geïnteresseerd is, en ik ben niet van plan om hem aan één product van één bedrijf vast te hangen.

En daarnaast weet hij hoe ik over Apple denk. Ik heb een pesthekel aan dat bedrijf; aan hun elitaire instelling, hun "alles moet gecontroleerd worden", en hun manier van marketing. (Kijk naar "I'm a Mac" reclames. Het is toch achterlijk om jezelf beter te laten lijken door je concurrent af te kraken? Ik kan zelf zat "I'm a PC" reclames bedenken waar de PC er als beste uit komt als het moet.)

Maar OK, het is niet nuttig om het daar over te hebben, want hier komt er geen iPad in huis, en dáár ook, niet als het aan mij ligt.
Ok, ik wou je alleen maar advies geven. In mijn ervaring zijn digibeten een stuk beter af met een iPad. Maar als jij denkt dat het geen probleem zal zijn (jij kent je vader immers beter dan ik), verkoop hem vooral door. In iedre geval beide veel plezier gewenst met jullie nieuwe tablets. :)

Voor de rest, ach apple is ook mijn bedrijf niet echt. De enige reden dat ik een iPad kocht is dat ik een tablet wilde die het gewoon deed, zonder veel gekloot. Nu dat ik weet dat ik er meer mee wil gaan doen is de iPad verkocht en komt er een prime in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta te trappelen om een prime aan te schaffen,
al denk ik dat ze al na een uur allemaal op zijn en ik er weer naast pak,
maar ik zie wel of ik me ertussen kan wringen bij een of andere pre-order.

Maar ik sta wel voor een moeilijke keuze, zoals de rest van jullie zo blijkt.
Namelijk, wil ik 150 euro lappen voor 32gb meer geheugen of niet? Het toetsenbord boeit me niet zo, daar koop je geen tablet voor IMHO, maar zonder dat dock wordt het pielen om foto's en video's van mijn camera's te halen. Hoe moeilijk zou het zijn om het eerder genoemde USB host dongletje werkend te krijgen? Of zou er met de tijd misschien een "lite" dock ofzo kunnen verschijnen? Want het extra geheugen zou mij meer deugt doen dan een keyboard. Een beetje 720/1080p video tikt tegenwoordig al makkelijk 100mb per minuut weg, dus dat zuipt als een ketter op zon tabletje.

Overigens zou dit mijn eerste tablet worden, daar eerdere exemplaren hetgeen wat ik ervan verlang gewoon niet konden, namelijk gedownloade amerikaanse/japanse HDTV kijken. ;)

Ik vraag me alleen wel af (als android leek), vreet het OS zelf ook nog wat van het geheugen op, of is dat wat ze opgeven "netto"?

Kwa kleur kies ik voor de lichtgoude trouwens, dat metaalpaars vind ik wat te opvallend. ;)

Ook wilde ik dat origami ding ervoor bestellen, maar bij nader inzien lijkt het ding me toch geen goed idee, want zoals eerder vermeld zet zoiets behoorlijk veel druk op het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Met dat dongeltje is het een kwestie van erin steken en het werkt.
Nothing more, nothing less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 05:14:
Met dat dongeltje is het een kwestie van erin steken en het werkt.
Nothing more, nothing less.
Maar de software ondersteunt het standaard niet, toch?
Althans dat is wat er eerder beweerd werd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Bedoel je een dingen om een draadloos toetsenbord aan te sluiten oid of gewoon om een sd kaart te lezen. Dat laatste lijkt me gewoon dat dat ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:08:
Bedoel je een dingen om een draadloos toetsenbord aan te sluiten oid of gewoon om een sd kaart te lezen. Dat laatste lijkt me gewoon dat dat ondersteund wordt.
Ik wil er graag een "opslag medium" op aan kunnen sluiten.
Het zij mijn camera's, of een USB stick of hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:53:
[...]

Ik wil er graag een "opslag medium" op aan kunnen sluiten.
Het zij mijn camera's, of een USB stick of hardeschijf.
Dat gaat op mijn Galaxy SII al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
  • Laatst online: 19-09 13:14
zAo schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:23:
[...]

Dat gaat op mijn Galaxy SII al prima.
Daar gaat het hem niet om, denk ik. Je Galaxy SII heeft een USB-poort aan boord (ongeacht in welke vorm: micro/mini/full).

De TF201 tablet heeft geen fysieke USB-poort, die heeft een proprietary poort/connector om met de dock te verbinden (de dock heeft wel een full USB-aansluiting, die dan USB via die speciale connector beschikbaar maakt).

Het gaat hem hier dus om via het verloopstukje van de speciale connector naar een USB-host connector, om zodoende 'rechtstreeks' met de tablet USB-apparatuur te verbinden.
Ikzelf wil ook graag die zekerheid hebben dat er bv. via USB-drives naar media gekeken/geluisterd kan worden, zonder dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
van mini-hdmi naar usb gaat zeker niet?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
_MB_ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:56:
van mini-hdmi naar usb gaat zeker niet?
De prime heeft sowieso een micro-hdmi aansluiting, en ik denk (weet eigenlijk wel vrij zeker) dat dat alleen maar is om een signaal uit te zenden en niet om te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Huntard schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:29:
[...]

De prime heeft sowieso een micro-hdmi aansluiting, en ik denk (weet eigenlijk wel vrij zeker) dat dat alleen maar is om een signaal uit te zenden en niet om te ontvangen.
Ok. Dan maar gewoon het micro-sd kaartje gebruiken om dingen over te zetten.
Ik heb zo'n usb sticky waar een micro-sd kaartje in kan. Werkt prima.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimoLimo legt het goed uit, ik wil graag zonder dock toch de USB connectiviteit. Al mijn camera's hebben een grote SD kaart en de mogelijkheid om aangesloten de worden als een soort USB flash drive, en om nou speciaal voor data overdracht zon peperduur toetsenbordje erbij te gaan kopen zie ik niet zitten. Als ik datzelfde kan doen met een adaptertje van 40 piek ben ik veel gelukkiger.

Al vraag ik me af of die connector wel compatibel is met de TF101.
Het dock is iig niet compatibel, maar dat is misschien alleen omdat de nieuwe wat dunner is.

Het valt me overigens ook op dat ik overal te horen krijg dat ze alleen maar de 32gb versie met dock zullen aanbieden. Daar wordt ik niet vrolijk van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Maar hij heeft wel een microsd slot toch? Dan kan je toch een sdhc naar microsd adapter kopen? Dan werkt het gewoon naar mijn weten. Op dealextreme is zo'n adapter goedkoop te vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door 13art op 27-12-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze gezien inderdaad, maar ik heb zo et idee dat die dingen na een keer of 10 al gaar zijn.
Die ribbon kabels heb ik et niet zo op eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Wat je ook kan doen is een micro-sd kaartje kopen me een sd-kaart adapter erbij, die in je camera, en dan gewoon de micro-sd in de prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel gek, heb net twee nieuwe 32gb SDHC kaartjes gekocht. ;)
Bovendien is mijn ervaring dat die microSD kaartjes vaak ook een stuk trager zijn,
en daar houd mijn bluray camera niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Voor 5 dollar kan je zo'n adapter kopen. Kan je niet echt een buil aan vallen lijkt me. En recensies zijn wel positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:21
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:31:
TimoLimo legt het goed uit, ik wil graag zonder dock toch de USB connectiviteit. Al mijn camera's hebben een grote SD kaart en de mogelijkheid om aangesloten de worden als een soort USB flash drive, en om nou speciaal voor data overdracht zon peperduur toetsenbordje erbij te gaan kopen zie ik niet zitten. Als ik datzelfde kan doen met een adaptertje van 40 piek ben ik veel gelukkiger.

Al vraag ik me af of die connector wel compatibel is met de TF101.
Het dock is iig niet compatibel, maar dat is misschien alleen omdat de nieuwe wat dunner is.

Het valt me overigens ook op dat ik overal te horen krijg dat ze alleen maar de 32gb versie met dock zullen aanbieden. Daar wordt ik niet vrolijk van. :(
Misschien is dit een optie ? http://www.excaliberpc.co...rnal-usb-adapter-for.html
is blijkbaar compatibel met "oude" en "nieuwe" transformer, (net zoals de toestenborden ?)

Een must have voor velen denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Precies. Deze had ik ook in gedachten, maar in de UK schijnt met de aansluioting op de TF nogal wat problemen te zijn; bij de geringste beweging schiet de adaptor los en in de USA zijn geen klachten.
Vreemd, wat ik wel afvraag, wat voor mogelijkheden bied dit ding http://www.excaliberpc.co...rnal-usb-adapter-for.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck Q
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2011
Jammer dat Asus wel praat over 3G - daar ga ik dus nog even op moeten wachten - maar dat ze met geen woord reppen over 4G, toch ? Ik bedoel maar: zo'n verre toekomst is dat nu toch ook weer niet...

Greetz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Chuck Q schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:08:
Jammer dat Asus wel praat over 3G - daar ga ik dus nog even op moeten wachten - maar dat ze met geen woord reppen over 4G, toch ? Ik bedoel maar: zo'n verre toekomst is dat nu toch ook weer niet...
Hier in Nederland anders wel, KPN is net bezig met het bouwen van een proef-netwerk. Dat gaat nog zeker twee jaar duren eer de eerste echte netwerken hier aangelegd gaan worden. En dat zal dan waarschijnlijk eerst in de randstad zijn en pas daarna in de rest van nederland. Bovendien heeft Asus al gezegd dat ze geen 3g variant uitbrengen van de prime, dus 4g kan je al helemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3G hoeft voor mij niet, dat is meestal toch sterves duur, zeker als je een beetje leuk wil browsen.
Op "dode" momenten vermaak ik me wel met 96gb aan offline spul. :Y

Ik ben zelf inmiddels overstag gegaan met mijn keuze.
Ik wilde eerst de 64gb versie omdat ik me anders zorgen zou maken dat ik niet genoeg opslag had voor de wat langere uitstapjes, maar was even vergeten dat het dock ook nog een SD kaart slot had waardoor je uiteindelijk alsnog de maximaal haalbare 96gb kunt halen. Weliswaar zit dan niet alles "aanboord" van de tablet zelf, maar je hebt ook niet alle 96gb tegelijk nodig lijkt me. En omdat we straks toch 150 euro extra moeten uitgeven, of het nu 32gb geheugen is of de dock, denk ik dat je met het dock meer waar voor je geld hebt. In principe kost 32gb je slechts 30 euro als je dat los koopt. Dus dan toch maar de 32gb versie met dock voor mij. ;)

Alternate ontkent overigens in een email dat je de prime daar kunt preorderen. :/

Verwijderd

dat 3g mis ik denk ik toch niet heb thuis en waar ik nog meer kom meestal wel wifi en voor de korte stukjes browsen als ik ergens mee heen rij heb ik wel een telefoon waar ik mee kan pairen en dus me telefoon als hotspot gebruikt .. of ik nou internet via mobiel of de tablet gebruik beide keren gebruik ik dezelfde data hoeveelheid dus blijf wel binnen de bundel .
maar goed de reviews die ik gelezen heb stellen me tevreden denk dat t ik toch maar deze asus neem want ik wachte op een tegra3 chip ivm high profile mkv afspeel mogelijkheid

• Katsunami
  • Niet online
Als er hier een Prime in huis komt, dan wordt dat ook de versie met dock. Hoe groot de SD-kaart wordt zie ik wel. Hetgeeen ik het nog het meest over twijfel is de kleur. De Amethyst Gray lijkt antracietgrijs te zijn met een paarse zweem (zoals de Amethyst diamant), en de Champagne Gold lijkt zilver te zijn met een gouden gloed.

Ik weet echt niet welke ik zou moeten kiezen eerlijk gezegd... paars is niet direct mijn kleur, maar zilverkleurige (of witte) hardware vind ik ook niet echt altijd je van het...
Pagina: 1 ... 4 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]