• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:53:
3G hoeft voor mij niet, dat is meestal toch sterves duur, zeker als je een beetje leuk wil browsen.
Op "dode" momenten vermaak ik me wel met 96gb aan offline spul. :Y

Ik ben zelf inmiddels overstag gegaan met mijn keuze.
Ik wilde eerst de 64gb versie omdat ik me anders zorgen zou maken dat ik niet genoeg opslag had voor de wat langere uitstapjes, maar was even vergeten dat het dock ook nog een SD kaart slot had waardoor je uiteindelijk alsnog de maximaal haalbare 96gb kunt halen. Weliswaar zit dan niet alles "aanboord" van de tablet zelf, maar je hebt ook niet alle 96gb tegelijk nodig lijkt me. En omdat we straks toch 150 euro extra moeten uitgeven, of het nu 32gb geheugen is of de dock, denk ik dat je met het dock meer waar voor je geld hebt. In principe kost 32gb je slechts 30 euro als je dat los koopt. Dus dan toch maar de 32gb versie met dock voor mij. ;)

Alternate ontkent overigens in een email dat je de prime daar kunt preorderen. :/
Wat bedoel je met maximaal haalbare 96 GB ?
Als je 64 GB prime koopt en je steekt er een 64GB SD kaartje in, dan heb je toch 128 GB ? Of is het toestel beperkt ?
ergens heb ik gelezen dat er een SDXC slot inzit (momenteel beperkt tot 64 GB), in theorie uitbreidbaar tot 2 TB SDXC kaartjes ...
De beperking tot 64 GB kaartjes zou misschien opgeheven worden door ICS ...

Verwijderd

64GP prime + 64GB microSD kaart is al getest en werkt in de TF101 dus ook wel in de TF201 lijkt me. Dan heb je in het tobo nog een 64GB SD dus heb je totaal max 192GB!!!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Katsunami schreef op donderdag 29 december 2011 @ 02:26:
Ik weet echt niet welke ik zou moeten kiezen eerlijk gezegd... paars is niet direct mijn kleur, maar zilverkleurige (of witte) hardware vind ik ook niet echt altijd je van het...
Ik denk er precies hetzelfde over. Lastige keuze. Toch neig ik het meeste naar de Gray versie.

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Hmm ik dacht dat de cap bij SDHC bij 32gb lag. Heeft dat apparaat dan echt al SDXC?
Dan heb ik aan de 32gb versie van de prime zeker al meer dan genoeg! :Y

• _MB_
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:38:
Hmm ik dacht dat de cap bij SDHC bij 32gb lag. Heeft dat apparaat dan echt al SDXC?
Volgens deze review heeft de dock wel ondersteuning voor sdxc kaartjes: http://mysoftmedia.com/ga...of-asus-transformer-prime

edit: Volgens deze site is het een micro-sdxc slot: http://www.whathifi.com/f...ts/asus-transformer-prime

[ Voor 14% gewijzigd door _MB_ op 29-12-2011 13:53 ]

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:38:
In de Transformer 101, werkt 64GB SD & 64GB microsd beide. Dus lijkt me sterk dat het in de 201 niet werkt.

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
_MB_ schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:48:
Ik denk er precies hetzelfde over. Lastige keuze. Toch neig ik het meeste naar de Gray versie.
Ja... de grijze versie heeft in elk geval een donkere kleur, wat ik voor hardware prefereer. Ik vind wit en en kleuren zoals goud en zilver altijd erg el cheapo uitzien. In geval van de Prime weet ik niet wat erger is: een paarse schijn op een donkergrijs/antraciet-kleurig apparaat, of een gouden schijn op een zilver apparaat.

Ik neig zelf ook naar de grijze versie.

Hierboven ^^: is er trouwens al 64GB micro-SD te krijgen? Dat zal dan wel micro-SDXC zijn, maar de grootste micro die ik in de pricewatch zie staan is 32GB. Alle 64GB kaartjes zijn "gewoon" SDXC. Eigenlijk moet ik ook eens op zoek naar een MP3-speler die 64GB kaartjes vreet en er een goede bibilotheek vanaf aan kan leggen dan kan mijn iPod ook de deur uit.

Hm. Ik had verder moeten kijken dan mijn pricewatch lang is. Sandisk 64GB micro-SDXC.

[ Voor 32% gewijzigd door Katsunami op 29-12-2011 17:13 ]

Verwijderd

100 euro voor 64gb vind ik nog goed meevallen, maar snelheid is misschien een beetje ruk?
Blijkbaar is het een class 2, maar misschien is dat bij SDXC anders ingedeeld?

• Spier1968
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Heb de 64GB Sandisk micro sdxc hier vorige week binnen gekregen van Afuture. Is een class 6 en wordt samen met een sdxc adapterkaartje geleverd. Formatteren als NTFS en hij zou moeten werken in de Prime zelf. En anders gewoon met adapter in de dock... Bij Afuture was hij nog iets goedkoper en ruim op voorraad. In de Pricewatch staat hij als het goed is ook. Wel ff goed zoeken, staat in 'unsorted'.

www.afuture.nl/products/2...isk_SDSDQY-064G-U46A.html

[ Voor 31% gewijzigd door Spier1968 op 29-12-2011 19:58 ]

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:09:
100 euro voor 64gb vind ik nog goed meevallen, maar snelheid is misschien een beetje ruk?
Blijkbaar is het een class 2, maar misschien is dat bij SDXC anders ingedeeld?
"Ultra High Speed ( >40MB/s) Ja"

In elk geval zou elk SDXC kaartje minstens de snelheid van een class 6 SDHC-kaartje moeten hebben voor zover ik weet. Deze hier is in elk geval sneller dan dat als hij 40MB/s haalt. En om een beetje muziek te luisteren en wat filmpjes te kijken heb je geen snel kaartje nodig, behalve als je de eerste keer de eerste grote smak aan data erop zet.

Ik ga in elk geval niet continu vele gigabytes data vervangen. Als ik iets op het kaartje moet hebben, dan doe ik dat via een FTP-server op de tablet (of telefoon :P). Werkt goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 40MB/s. duurt het (in theorie) nog een half uur voor je die knaap vol hebt,
dus dat is niet iets wat je vaak moet willen doen denk ik.

Persoonlijk zou ik dat soort opslag alleen gebruiken als ik langdurig van huis ben.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig gesteld is met rechtstreeks van de HTPC naar je tablet streamen,
maar nu met de tegra 3 zou het bijzonder fijn zijn als je gewoon je gedeelde folders kunt benaderen.

Ik lees nu overigens dat er wat aan de hand zou zijn met de GPS ontvanger.
Ik hoop dat dit ook weer bombarie om niks is net als de Wifi problemen,
want het apparaat zou bij mij ook als navigatie moeten gaan dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:57:
Persoonlijk zou ik dat soort opslag alleen gebruiken als ik langdurig van huis ben.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig gesteld is met rechtstreeks van de HTPC naar je tablet streamen,
maar nu met de tegra 3 zou het bijzonder fijn zijn als je gewoon je gedeelde folders kunt benaderen.
Daar zou ik me geen zorgen over maken als ik jou was, mijn galaxy s werkt dat ook al prima op (wireless + ps3 media server op laptop).
Je moet alleen niet proberen om 1080p films over een 54mbit b/g netwerk te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:57:
Met 40MB/s. duurt het (in theorie) nog een half uur voor je die knaap vol hebt,
dus dat is niet iets wat je vaak moet willen doen denk ik.
Ja zeg, zo kan ik het ook. Als er kaartjes komen die 80 MB/s schrijven maar 128MB groot zijn, dan duurt het net zo lang, zonder dat je er wellicht meer films/muziek op krijgt (door grotere bestandsformaten enzo).
Ik lees nu overigens dat er wat aan de hand zou zijn met de GPS ontvanger.
Ik hoop dat dit ook weer bombarie om niks is net als de Wifi problemen,
want het apparaat zou bij mij ook als navigatie moeten gaan dienen.
Dit heb ik me altijd afgevraagd. Google Maps vereist een internetverbinding om te navigeren aangezien de kaarten deel voor deel worden gedownload. Zonder 3G is de GPS-ontvanger dus redelijk nutteloos voor navigatie; of ga je er een betaald pakket op zetten dat offline kaarten aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde er een offline pakket op zetten, google vind ik er sowieso te rommelig uit zien voor navigatie.
Maar goed, als die GPS echt niet goed werkt is geen enkele app straks zinvol.

Ik hoop er maar op dat het gewoon geleuter is net als dat de Wifi blijkbaar slecht zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrutgers
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-06 14:52
wat die WiFi betreft was er echt wel wat aan de hand.
ze hebben er 2 revicies aan besteed om het op te lossen.
1e: een tweede antenne er in gebouwt.
2e: Deze ook werkelijk aangesloten. 8)7
schijnbaar werkt de alumiliuum behuizing een beetje als een schild.

GPS heeft daar mogenlijk ook wat last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Katsunami schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:01:
[...]

Dit heb ik me altijd afgevraagd. Google Maps vereist een internetverbinding om te navigeren aangezien de kaarten deel voor deel worden gedownload. Zonder 3G is de GPS-ontvanger dus redelijk nutteloos voor navigatie; of ga je er een betaald pakket op zetten dat offline kaarten aanbiedt?
Sinds deze zomer kun je Google Maps ook offline gebruiken. Weliswaar iets uitgekleed, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dat heb ik net even opgezocht. Niet heel nuttig, of je moet van te voren weten in welk gebied van 10 km² je wil gaan navigeren. Je kunt natuurlijk wel een grid van 9x 10 km² rond je doel downloaden, maar dan zul je wel effe bezig zijn.

Ik gebruik de navigatie vooral als ik ergens terecht kom wat niet de bedoeling was (wat nogal eens gebeurt met het OV, als een trein strandt, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb graag navigatie die me ook verteld welke baan ik moet hebben.
Want ik krijg nu nog koppijn van mijn oude tomtom op drukke knooppunten.
En google doet dit geloof ik niet, dus valt die voor mij sowieso af.

Maar goed, er zijn dus nogal wat problemen met de prime?
Gelukkig wel Asus dus die behandeld klacht gevallen vrij goed,
maar kapotte WiFi/GPS/Gyro, ik mag et niet hopen als ik de mijne uit de doos trek. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
jrutgers schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:28:
wat die WiFi betreft was er echt wel wat aan de hand.
ze hebben er 2 revicies aan besteed om het op te lossen.
1e: een tweede antenne er in gebouwt.
2e: Deze ook werkelijk aangesloten. 8)7
schijnbaar werkt de alumiliuum behuizing een beetje als een schild.

GPS heeft daar mogenlijk ook wat last van.
Maar die wifi-problemen waren aanwezig in pre-productie exemplaren toch? Die problemen zijn opgelost. Hoe het met gps zit weet ik niet, zo'n alu behuizing is inderdaad niet ideaal, maarja, dat wil de consument tegenwoordig: dat straalt kwaliteit uit :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 13:16
XDA Development link naar de transformer voor toekomstige roms e.d.
http://forum.xda-develope...f897a6356e38ead6e1f9f722a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Volgens mij heb jij je link niet goed gecontroleerd.
Hierbij de juiste link alhoewel de meeste Tweakers dit allang weten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is iets raars aan de hand.

De land gerichte asus websites hebben geen GPS meer in de specs lijst van de prime staan,
terwijl die op de globale asus website er nog wel gewoon bij staat.
Volgens mij heeft Asus dus gewoon de handdoek al in de ring gegooid met de slecht werkende GPS. :(

EDIT
Na een beetje verder lezen kom ik ook weer dingen tegen zoals dit:
sticking the thing in airplane mode and going outside I managed to get 12 sats and 7 locks (1 or 2 would drop off and come back, etc). I hopped in my car and put the thing on my dash and waited for them to drop but they didn't.
Terwijl anderen het gewoon niet voor elkaar krijgen om ook maar 1 enkele satelliet te krijgen.
Zou het, mocht et onverhoopt toch noodzaak worden, mogelijk zijn om mijn bluetooth GPS muis te gebruiken?

EDIT2
Just turned off wifi, and google location services, went outside and within 2 minutes picked up 8 sats and all 8 were in use. So it's gotta be a problem with some, luckily mine seems to be working fine.
Dus toch nog een beetje hoop.. Het wordt zo echter wel een "turkey shoot", je moet maar et geluk hebben dat je een nette werkende prime ontvangt.

EDIT3
http://www.theverge.com/2...mer-prime-slow-gps-update

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Inderdaad, begin me toch af te vragen of ik wel zo'n apparaat wil hebben. Serieus, hebben ze dit ding überhaupt getest voordat het in massaproductie ging? Wat een faal zeg, toch maar even wachten tot de CES, hopelijk worden daar wel geheel werkende apparaten getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ook veel mensen die gewoon een stukje kunnen rijden met hun prime op et dashboard,
dus sommige doen het dus wel gewoon goed, ook al is et signaal slechts matig.

In et ergste geval heb ik nog een bluetooth GPS waarmee ik alsnog aan de gang kan,
maar ik vind het wel stom dat asus er zo geheimzinnig en onbehouwen mee om gaat.
Ik ben al jaren een zeer grote fan van hun spullen, maar dit doet toch wel een beetje triest aan eigenlijk.

Ik denk dat Asus bezig is met een software fix, die pas mee gaat in de ICS update.
En dat daarna ook pas weer GPS op hun spec site tevoorschijn zal komen.

Vergeet overigens ook niet dat GPS niet alleen een functie vervult bij het navigeren.
Dit is ook een cruciaal stukje hardware om je tablet te kunnen traceren in geval van diefstal!

Asus mag de GPS bovendien ook niet uitschakelen, want dan krijgen ze op hun donder van google.
De android market mag van google namelijk alleen gebruikt worden op tabletten met functionerende GPS.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:16:
Ik zie ook veel mensen die gewoon een stukje kunnen rijden met hun prime op et dashboard,
dus sommige doen het dus wel gewoon goed, ook al is et signaal slechts matig.

In et ergste geval heb ik nog een bluetooth GPS waarmee ik alsnog aan de gang kan,
maar ik vind het wel stom dat asus er zo geheimzinnig en onbehouwen mee om gaat.
Ik ben al jaren een zeer grote fan van hun spullen, maar dit doet toch wel een beetje triest aan eigenlijk.

Ik denk dat Asus bezig is met een software fix, die pas mee gaat in de ICS update.
En dat daarna ook pas weer GPS op hun spec site tevoorschijn zal komen.

Vergeet overigens ook niet dat GPS niet alleen een functie vervult bij het navigeren.
Dit is ook een cruciaal stukje hardware om je tablet te kunnen traceren in geval van diefstal!
Lijkt mij gewoon een hardware defect eigenlijk. Neem aan dat als ze er echt wat aan konden doen ze het wel vermeld hadden. Sneaky de GPS van de pagina af halen en doen alsof het er nooit stond is toch geen manier om te laten merken dat je er mee bezig bent. Verder vrij logisch ook; antennes en aluminium gaan niet echt samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:16:
Asus mag de GPS bovendien ook niet uitschakelen, want dan krijgen ze op hun donder van google.
De android market mag van google namelijk alleen gebruikt worden op tabletten met functionerende GPS.
De Android Market doet het prima op mijn GPS-loze no-name b-merk tablet van de Intertoys :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
J0ey schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:55:
Inderdaad, begin me toch af te vragen of ik wel zo'n apparaat wil hebben. Serieus, hebben ze dit ding überhaupt getest voordat het in massaproductie ging? Wat een faal zeg, toch maar even wachten tot de CES, hopelijk worden daar wel geheel werkende apparaten getoond.
De problemen die ik begin te lezen wat betreft de Prime (Wifi, GPS, lag in het toetsenbord, wat de 1 ook al had, nog steeds een trage stock browser, wat de 1 ook heeft) nu ik me er meer en meer begin in te lezen staan me eigenlijk niet aan. Dan heb je nog de bijna onclaimbare cashback (Asus verwacht serieus dat je dat tijdens kerst gaat regelen, zodat je het poststempel voor 1 januari 2012 kunt krijgen, dus op 27, 28 en 29 december) en het feit dat de Power button van mijn TF-1 IMHO gewoon te gammel/los aanvoelt. (Ik heb constant het idee dat hij eraf zou kunnen vallen.) Ook het koppelen van de opslag aan het dock (32GB met dock, 64GB zonder dock) vind ik in geval van de Prime niet echt een handige actie. Dit alles zorgt ervoor dat ik een stuk minder positief tegenover Asus en de Transformer 2 sta op het moment.

Ondertussen denk ik zelfs na over een Samsung als vervanger nadat ik mijn TF-1 heb overgedaan aan mijn vader.

[ Voor 26% gewijzigd door Katsunami op 31-12-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De signalen van de laatste dagen zijn niet erg positief, als de gewone GPS niet werkt is mijn interesse in dit toestel een stuk minder. Verder hoor ik niet deat de prijs omleeg gaat omdat een stuk functionaliteit wegvalt.

Ik hoop dat de GPS het wel gaat doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Trouwens... zou iemand me kunnen vertellen wat ik in vredesnaam aan GPS heb, als er geen 3G in het tablet zit? Dan kan ik, als ik ergens ben, wel weten wáár ik ben, maar ik kan er niet wegkomen omdat Maps zonder 3G geen data kan binnenhalen. Om gebruik te maken van GPS zul je dus al een betaalde offline navigator op je tablet moeten zetten.... (Maps kan offline werken werd eerder gezegd, maar dat is alleen zo als je van te voren de data downloadt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Katsunami schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:52:
Trouwens... zou iemand me kunnen vertellen wat ik in vredesnaam aan GPS heb, als er geen 3G in het tablet zit? Dan kan ik, als ik ergens ben, wel weten wáár ik ben, maar ik kan er niet wegkomen omdat Maps zonder 3G geen data kan binnenhalen. Om gebruik te maken van GPS zul je dus al een betaalde offline navigator op je tablet moeten zetten.... (Maps kan offline werken werd eerder gezegd, maar dat is alleen zo als je van te voren de data downloadt....)
Om foto's te taggen bijv. Of offline navigeren met een navigatie programma wat wel goed offline werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrutgers
Geen GPS is voor mij niet zo'n punt.
Telefoon voldoet prima, zodra ik dat niet mee kan lezen wordt het weer tijd voor een opticen bezoekje.

En zijn er al goede manieren om hem in de auto te plaatsen dan?

Met een zuignap op het raam gaat hem om duidelijke redenen niet worden.
En zo als mijn telefoon zit op het lucht rooster in het midden lijk me wat hinderlijk voor mijn radio bediening.

kortom een tablet lijkt me veel te groot voor auto navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
jrutgers schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:10:
Geen GPS is voor mij niet zo'n punt.
Telefoon voldoet prima, zodra ik dat niet mee kan lezen wordt het weer tijd voor een opticen bezoekje.

En zijn er al goede manieren om hem in de auto te plaatsen dan?

Met een zuignap op het raam gaat hem om duidelijke redenen niet worden.
En zo als mijn telefoon zit op het lucht rooster in het midden lijk me wat hinderlijk voor mijn radio bediening.

kortom een tablet lijkt me veel te groot voor auto navigatie
Ik denk dat het meer een probleem is omdat het een apparaat van dik 500 euro is, geen goedkoop ding uit China voor 50 euro. Je zou gewoon moeten verwachten dat het werkt als ze het erin stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40
Katsunami schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:55:
[...]

Dan heb je nog de bijna onclaimbare cashback (Asus verwacht serieus dat je dat tijdens kerst gaat regelen, zodat je het poststempel voor 1 januari 2012 kunt krijgen, dus op 27, 28 en 29 december)
Beetje eigen schuld. Wie wacht dan ook tot de laatste dag met kopen als je geen tijd hebt om het in te dienen.
Actie loopt al voor de 2 keer dus tijd genoeg gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:52:
GPS is niet alleen voor navigatie.
Ook voor diefstal is een werkende GPS van groot belang als je hem ooit nog terug wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 19:18:
[...]

GPS is niet alleen voor navigatie.
Ook voor diefstal is een werkende GPS van groot belang als je hem ooit nog terug wil halen.
Net alsof een apparaat zonder 3G daar veel belang bij heeft. Als iemand zo stom is om hem na het jatten aan te zetten op zijn wifi netwerk dan is dat waarschijnlijk binnen waar GPS toch geen fix krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Op XDA en andere fora heb ik gelezen dat de stock browser van de Prime net zo traag is als die van de Transformer 1, die daar problemen mee kreeg sinds de update naar 3.2. Tevens schijnt er (nog steeds) lag te zijn tussen het typen op het keyboard en het verschijnen van letters op het scherm, wat ook al een probleem was van de TF-1 (wat de reden is dat ik geen keyboard daarvoor heb).

Het Wifi-probleem schijnt alleen bij pre-productiemodellen te spelen (hoop ik), en wat betreft GPS is er nog niks bekend anders dan dat Asus het uit de specs heeft verwijderd (:X ?)

Is er ondertussen ook maar -iets- bekend van de koers die Asus gaat volgen, en/of over de eerstvolgende update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gtoniser schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 19:37:
[...]

Net alsof een apparaat zonder 3G daar veel belang bij heeft. Als iemand zo stom is om hem na het jatten aan te zetten op zijn wifi netwerk dan is dat waarschijnlijk binnen waar GPS toch geen fix krijgt.
Het appje zal wel zijn laatst gemeten GPS coordinaat opslaan en opsturen zodra dat kan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Katsunami schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 20:05:
Op XDA en andere fora heb ik gelezen dat de stock browser van de Prime net zo traag is als die van de Transformer 1, die daar problemen mee kreeg sinds de update naar 3.2. Tevens schijnt er (nog steeds) lag te zijn tussen het typen op het keyboard en het verschijnen van letters op het scherm, wat ook al een probleem was van de TF-1 (wat de reden is dat ik geen keyboard daarvoor heb).

Het Wifi-probleem schijnt alleen bij pre-productiemodellen te spelen (hoop ik), en wat betreft GPS is er nog niks bekend anders dan dat Asus het uit de specs heeft verwijderd (:X ?)

Is er ondertussen ook maar -iets- bekend van de koers die Asus gaat volgen, en/of over de eerstvolgende update?
Inderdaad. Alweer geen goede release, nog een stuk slechter dan de TF101. Vraag me toch af of zulk soort bedrijven nooit wat leren.

Ik ga nog maar niet pre-orderen als het kan, eerst eens wachten wat Asus te zeggen heeft, misschien dat die wel heel snel in prijs gaat zakken door alle problemen rondom het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nou... aangezien ik in maart over kan naar een ander telefoonabo wat sim-only gaat worden (Ik ga mijn 2 jaar oude Motorola Milestone nog een tijdje houden, aangezien hij nog alles kan wat ik ermee wil, inclusief navigeren), zal mijn abo-prijs van 29.95 naar ongeveer 16 euro dalen, mede vanwege een overstap van Vodafone naar Telfort.

Dat maakt de weg vrij voor een Telfort tablet-abo van 14,95. Het heeft wel maar 250 MB aan data (18.95 voor 500 MB), maar het kan juist genoeg zijn om even snel iets te checken, of te navigeren, als er geen Wifi beschikbaar is. Momenteel heb ik mijn tablets (eerst een Point of View, daarna een Transformer) getethered aan de telefoon, maar dat kan alleen maar omdat de telefoon is geroot en dus het gebruik van Wifi Tether toelaat. Misschien kan dat met een andere telefoon in de toekomst dus niet. Het enige dat een beetje wringt is het dan op zak hebben van 2 verschillende mobiele abonnementen... en in de toekomst misschien nog een voor het notebook ook, mocht het nodig zijn :X

Vanwege de problemen van de Transformer Prime (er komt altijd weer een nieuw probleem langs...) denk ik erover om een nieuwe Galaxy Tab 10.1N te halen, die sinds 8 december in de Pricewatch staat, maar laat Samsung nu een zeer slechte trackrecord hebben wat betreft updates, in vergelijking tot Asus...

Soms vraag ik me inderdaad wel eens af waarom fabrikanten die producten van 500-600 euro op de markt zetten (even ter vergelijking met "vroeger": 1100 - 1300 gulden) niet gewoon hun zooi kunnen afmaken voor ze het releasen en het dan nog goed ondersteunen.

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 31-12-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 19:35
Ik heb sinds gister mijn prime.

Hier in het kort mijn ervaring in de afgelopen 24uur van de Prime.

Het eerste wat me opviel van de prime is het gewicht en dikte. Het gewicht is echt super en dikte kan voor sommige mensen net iets te dun zijn. Dit is erg persoonlijk. In combinatie met het toetsenbord is de prime erg top heavy. Dus opletten bij het gebruik.

Mijn eerste exemplaar had helaas een defect accelerometer waardoor in games die op beweging werken de tablet altijd dacht dat hij naar rechts onder getilt was. Ik ben gelijk terug naar de winkel gegaan en heb een nieuwe gehad waarbij dit probleem niet meer was. Al moet ik vermelden dat niet bij alle games de accelerometer even goed werkt. Bij sommige heb ik het idee dat de bewegingen verkeerd uitgelezen wordt, software probleem dus.

Mijn eerste exemplaar had ook een erg scherpe rand rondom de keyboard. Het was niet scherp genoeg om je te snijden, maar comfortabel vasthouden was het zeker niet. Dit was bij m'n tweede exemplaar ook opgelost.

Qua software valt er eigenlijk nog erg weinig te zeggen voor me. Het is gewoon honeycomb net als de tf101, maar dan net even iets sneller. Keyboard heeft bij sommige webforms duidelijk inputlag, bv op facebook. Het typen van urls, zoekopdrachten enzo gaan wel weer prima.

Toetsen lijken tenopzichte van de tf101 iets platter te zijn en de muis stukje gevoeliger en nauwkeuriger. Over accuduur kan ik nog weinig zeggen.

Scherm geeft vrij veel licht binnenshuis. Ik heb hem nu standaard op een kwart tot een derde staan. Ik moet nog wat spelen met de auto-brightness en kijken wat dat doet. Maar eerste indruk was dat de auto-brightness vrij donker was.

GPS werkt overigens NIET bij mijn Prime. Ik heb de tablet ruim 8uur de tijd gegeven om een fix te vinden naast een raam met behulp van GPS Test. GPS Test heeft de optie om de scherm aan te houden waardoor de tablet kan blijven zoeken. Deze test is overigens gedaan na de laatste firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een lijst van defecten die al zijn gemeld op XDA,
ik vraag me af hoe dat vergelijkt met die van jou. ;)

- GPS dood.
- Slechte WiFi.
- Spook touchscreen. (registreert tikken die er niet zijn)
- Zomaar rebooten.
- Screen bleeding.
- Tintelende backplate door slechte aarding bij het laden.
- Scherm dat los laat van de backplate.
- Haptic feedback vibromotor die rammelt of los schiet.

Op XDA was er in een kleine poll waaruit bleek dat 50% iets aan hun prime mankeerde. Maar mensen komen eerder klagen dan aanprijzen, dus ik gok dat dit gelijk staat aan 10 tot 30% van et totaal. Nog altijd veel te veel vergeleken met andere tablets, maar veel mensen hopen erop dat Icecream Sandwich daar een boel aan zal fixen (iig de eerste 4 punten van bovenstaand lijstje).

Persoonlijk hoop ik erop dat asus de klachten van Amerika en Azië toch wel tot zich genomen heeft bij het produceren van de batch die naar Europa moet, zodat wij straks een revisie met minder fouten kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als asus de GPS van de product page heeft verwijderd denk ik niet dat het een simpel software issue is.. Idem met de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hebben ze dat verwijderd omdat het nu op honeycomb nog niet werkt en ze geen zin hebben om eraan te gaan klooien als deze OS over een maand of wat toch vervangen gaat worden door ICS. Ik vermoed dat ze nu aan et werk zijn om ervoor te zorgen dat ze met ICS niet opnieuw in de stront pakken om het maar crue te zeggen. ;) Mensen raporteren ook dat de GPS soms wel en soms niet werkt, dus ik gok er hevig op dat het toch echt software moet zijn.

Mensen brullen over de backplate die het verziekt, maar ik heb et idee dat dat eigenlijk helemaal niet kan.
Een GPS antenne is niet "omni-directioneel" maar heeft echt een bovenkant die naar de hemel gericht moet worden. De tablet is te dun om die antenne er "dwars" in te stoppen, dus ik vermoed dat de bovenkant van de antenne onder de bezel zit, naar je toe gericht. Er wordt ook gezegd dat de ontvangst het best is als de tablet plat op zijn rug ligt. Dus de backplate zit er eigenlijk gewoon helemaal niet tussen. GPS is vaak ook nog een op zichzelf staande driver module met een simpele seriële aansluiting, dus als asus dat heeft weten verkloten zou ik ontzettend knap vinden.

In het kort wat ik denk dat er aan de hand is:
Asus is te snel geweest met honeycomb alsnog aanpassen voor een kerst release, nu is het te laat om honeycomb nog aan te passen omdat icecream sandwich al bijna af is, dus schakelen ze het maar even uit en doen ze of hun neus bloed tot de update, daarna is iedereen gelukkig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik het raar dat ze zomaar de specs aanpassen.....nadat mensen de tablet al hebben gekocht.

Daarnaast lijkt het mij wel heel erg raar dat men een tablet ontwerpt met materialen die ervoor zorgen dat de verschillende signalen zo erg verstoord worden. Misschien ook wel de reden dat er geen 3g module beschikbaar voor komt.

Persoonlijk vind ik het wel een interessante ontwikkeling en kijk uit naar aankomende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus probeert het nog even onder de mat te duwen tot ze ICS eruit persen.
Er wordt ook al beweerd dat de laatste update de GPS zelfs helemaal uitschakelt.
Zodra ze het werkend krijgen vermoed ik dat ze het ding weer gewoon activeren.

We zullen wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:57
Ik zie op http://eee.asus.com/eeepad/transformer-prime/specification/ nog steeds GPS staan bij de sensors.

Dit is een mooie tablet, ik denk wel dat ik deze ga kopen, maar even wacht tot april/mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 18:17
Ik kijk nog even de kat uit de boom. Er duiken toch wel wat issues op waar ik mijn bedenkingen bij heb.
Iets anders waar ik mijn twijfels over heb is de resolutie van het scherm. In de komende maanden komen er tablets met een veel hogere resolutie, ik heb toch het idee dat ik daar beter op wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 23:33
Off-topic:
Hoe kan ik iemand "quoten"....en dan een reply geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb besloten om toch maar ff te wachten als ik sommige
problemen lees op fora's ..
eerst maar even zien wat er binnenkort op de ces 2012
wordt aangekondigd en zit daar niets bijzonders tussen
dan even afwachten wat ics met de prime uithaalt qua prestaties en functionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:10:
Hier een lijst van defecten die al zijn gemeld op XDA,
ik vraag me af hoe dat vergelijkt met die van jou. ;)
- GPS dood. - Check
- Slechte WiFi. - Check, 3 van de 4 streepjes op 2 meter van een wireless N router.
- Spook touchscreen. (registreert tikken die er niet zijn) - Nog geen last van gehad.
- Zomaar rebooten. - Geen last van gehad, wel een crash gehad tijdens een game.
- Screen bleeding. - Niet opgevallen.
- Tintelende backplate door slechte aarding bij het laden. - Check, maar dit hebben laptops vaak ook.
- Scherm dat los laat van de backplate. - Geen last ervan
- Haptic feedback vibromotor die rammelt of los schiet. - Nog niet gemerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door JCreations op 01-01-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hjoels schreef op zondag 01 januari 2012 @ 15:52:
Off-topic:
Hoe kan ik iemand "quoten"....en dan een reply geven??
Daar staat een knopje voor bij elk bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
Beetje dom, maar waar kan ik dat knopje vinden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goherjo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-07 08:10
hjoels schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:29:
Beetje dom, maar waar kan ik dat knopje vinden???
Rechtsboven het bericht wat je wilt Quoten.

PSN: Klussertt (GTA V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
JCreations schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:40:
[...]

- GPS dood. - Check
- Slechte WiFi. - Check, 3 van de 4 streepjes op 2 meter van een wireless N router.
- Spook touchscreen. (registreert tikken die er niet zijn) - Nog geen last van gehad.
- Zomaar rebooten. - Geen last van gehad, wel een crash gehad tijdens een game.
- Screen bleeding. - Niet opgevallen.
- Tintelende backplate door slechte aarding bij het laden. - Check, maar dit hebben laptops vaak ook.
- Scherm dat los laat van de backplate). - Geen last ervan
- Haptic feedback vibromotor die rammelt of los schiet. - Nog niet gemerkt.
Gents,

Net even mijn model tussen de nieuwjaarsvieringen heen getest. Bevindingen:
- Wifi is in mijn ervaring even goed als SGS2. In wifi analyzer krijg ik met de meter net ietsje lagere waarden met de prime maar in de time graph weer net iets hoger of precies hetzelfde. Wat mij betreft dus geen storende problemen. Nog niet 1x connectie kwijtgeraakt.
- Lag in browser bij typen merk ik ook, maar moet een software dingetje zijn, want in gmail of polaris office werkt het compleet instantaan. Ik neem aan dat dit in ICS verholpen is.
- GPS lock kreeg ik na een paar minuten (wel met wifi want ik was een torrent aan het downloaden). Merkte wel dat in GPS test de SNR van mijn prime een stuk lager was dan op mijn SGS2. Op zelfde satelliet bijvoorbeeld SNR van 37 op SGS2 en 28 op prime. GPS is dus inderdaad niet denderend, maar werkt bij mij tenminste wel. Ga 'm in de komende dagen nog wel tijdens een wandelingetje testen, want heb nu alleen maar stil gestaan. Auto heb ik hier niet, dus dat komt later komende week.
@JCreations, krijg jij buiten met wifi helemaal geen lock? Of heb je alleen binnen met wifi geprobeerd?
- Geen last van de andere genoemde problemen.

Al met al een super mooi dingetje, maar ik ben dan ook minder miereneukerig dan sommigen op XDA heb ik de indruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
NtT6 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:43:
[...]

Gents,

Net even mijn model tussen de nieuwjaarsvieringen heen getest. Bevindingen:
- Wifi is in mijn ervaring even goed als SGS2. In wifi analyzer krijg ik met de meter net ietsje lagere waarden met de prime maar in de time graph weer net iets hoger of precies hetzelfde. Wat mij betreft dus geen storende problemen. Nog niet 1x connectie kwijtgeraakt.
- Lag in browser bij typen merk ik ook, maar moet een software dingetje zijn, want in gmail of polaris office werkt het compleet instantaan. Ik neem aan dat dit in ICS verholpen is.
- GPS lock kreeg ik na een paar minuten (wel met wifi want ik was een torrent aan het downloaden). Merkte wel dat in GPS test de SNR van mijn prime een stuk lager was dan op mijn SGS2. Op zelfde satelliet bijvoorbeeld SNR van 37 op SGS2 en 28 op prime. GPS is dus inderdaad niet denderend, maar werkt bij mij tenminste wel. Ga 'm in de komende dagen nog wel tijdens een wandelingetje testen, want heb nu alleen maar stil gestaan. Auto heb ik hier niet, dus dat komt later komende week.
@JCreations, krijg jij buiten met wifi helemaal geen lock? Of heb je alleen binnen met wifi geprobeerd?
- Geen last van de andere genoemde problemen.

Al met al een super mooi dingetje, maar ik ben dan ook minder miereneukerig dan sommigen op XDA heb ik de indruk...
Je WiFi bepaald nu de locatie, niet de GPS in de Prime. Je moet echt 't ding in airplane-mode zetten of in ieder geval alle connecties uit om de GPS echt te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
Ik heb alleen binnen vlak bij het raam getest. Om zeker te zijn dat er uberhaubt signaal was heb ik dezelfde test gedaan met mn desire z. Mn desire z ziet gelijk 10 satelieten bij het raam en de prime 0. Ik ga zo stukje rijden in de auto en kijken wat er dan gebeurt.

//edit:
Zojuist getest in een rit van 15min met een stukje snelweg. Mn Dz pakte geduurde de hele rit 5 tot 8 satelieten en mn prime 0. Het lijkt er dus echt sterk op dat mijn gps gewoon defect is.

[ Voor 27% gewijzigd door JCreations op 01-01-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Dit is hier offtopic. En bovendien verwachten we dat je eerst zelf op zoek gaat voordat je hier aan komt kloppen.

[ Voor 71% gewijzigd door RoD op 02-01-2012 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
Hier is goed te zien hoe paars de 'grijze' variant is.
http://www.gadgettower.co...t-android-tablet-yet.html

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
J0ey schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:45:
[...]

Je WiFi bepaald nu de locatie, niet de GPS in de Prime. Je moet echt 't ding in airplane-mode zetten of in ieder geval alle connecties uit om de GPS echt te testen.
Lijkt me erg sterk dat ik een signal-to-noise ratio (SNR) kan bepalen van individuele GPS satellieten via de Wifi, denk je niet 8)7? Ik weet dat ie dan door aGPS sneller locked omdat ie weet waar de satellieten ongeveer zijn, maar de SNR van individuele satellieten is gewoon juist.

Maar als die torrent klaar is en ik heb wat tijd, zal ik 'm in airplane mode testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrutgers
gaat dat wel werken?
ik dacht dat in airplane mode ALLE radio ontvangers/zenders uit stonden.

Dus ook de GPS. gezien deze dingen in een vliegtuig niet aan mogen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 16:21
goherjo schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:34:
[...]

Rechtsboven het bericht wat je wilt Quoten.
[GoT4dummies]

Daarvoor moet je overigens wel ingelogd zijn... :+

[/GoT4dummies]

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jrutgers schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:55:
gaat dat wel werken?
ik dacht dat in airplane mode ALLE radio ontvangers/zenders uit stonden.

Dus ook de GPS. gezien deze dingen in een vliegtuig niet aan mogen staan.
Waarom zou een ontvanger niet aan mogen staan?
GPS gaat niet uit in vliegtuig mode volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 20:11
Ik heb ook problemen met de GPS, geen ontvangst. Verder light bleeding aan de bovenkant vn het scherm. Ga morgen maar terug. Waardeloos dit. Verder vind ik het een top apparaat, wacht met smart op ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
lmijnen schreef op maandag 02 januari 2012 @ 00:42:
Ik heb ook problemen met de GPS, geen ontvangst. Verder light bleeding aan de bovenkant vn het scherm. Ga morgen maar terug. Waardeloos dit. Verder vind ik het een top apparaat, wacht met smart op ICS.
Waar heb jij je TP vandaan, want het lijkt er op dat sommige die hem van Capi Lux hebben gekocht er 1 hebben uit de 1e batch en hoop dat mogelijk de GPS problemen in verdere leveringen zijn opgelost. We zullen het zien 7 januari.............

Off topic:
Heb het quote knopje gevonden. Je moet inderdaad zijn ingelogd om hem te zien. Met dank aan Gugger.

[ Voor 1% gewijzigd door hjoels op 02-01-2012 07:03 . Reden: Aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:11
De bootloader van de prime lijkt versleuteld, dus geen mogelijkheid tot custom ROMs. Zie topic op xda-developers ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1422983 ) waarin ook wordt opgeroepen om ASUS via sociale media te vragen deze encryptie te verwijderen / de sleutel publiek te maken.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spier1968
  • Laatst online: 19-12-2024
Zou de bootloader niet gewoon versleuteld zijn in afwachting van ICS? Voorkomt voor Asus een mogelijke stortvloed aan klachten van mensen die de aangekondigde ICS ota niet op hun 'verhobbiede' Prime geinstalleerd krijgen... Kunnen ze het platform straks vrijgeven met ICS als basis.

[ Voor 11% gewijzigd door Spier1968 op 02-01-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan mogen ze daar wel een officieel statement over uitbrengen. Ik wou deze eigenlijk kopen maar dat is nu een stuk minder zeker. Wifi komt wel goed, maar GPS uit de product page slopen en een encrypted bootloader op een apparaat zetten gaat mij toch een beetje te ver.

Ik ga maar even wachten wat de CES brengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02-2018
Wat ik van een duitse Amazon koper heb begrepen! Dat je de encrypted bootloader krijgt na de Update! Dus misschien handig om niet meteen te updaten naar 3.2.1! Wat ik zo over het GPS hoor betreft het een betere GPSchip namelijk de Broadcom-Chip : BCM47511. Lijkt dus eerder een software probleem, wat ik zo hoor van mensen die de GPS test uit de android market gebruiken wel gauw stuk of 10 sattelieten krijgen maar geen lock!

[ Voor 24% gewijzigd door tanzer op 02-01-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
Zojuist Asus Nederland gebeld (0591-570290) en gesproken. Ze zeggen dat het GPS probleem nog onbekend is bij hun en pas 1 ander persoon er over heeft gebeld.

Hun advies, omdat het aankoop binnen 7 dagen is gewoon ruilen bij de winkel. Je kan ook een RMA aanvragen via asus.nl, dan wordt je prime opgehaald en binnen 1 a 2 weken gemaakt en teruggestuurd mits er onderdelen op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
JCreations schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:06:
Zojuist Asus Nederland gebeld (0591-570290) en gesproken. Ze zeggen dat het GPS probleem nog onbekend is bij hun en pas 1 ander persoon er over heeft gebeld.

Hun advies, omdat het aankoop binnen 7 dagen is gewoon ruilen bij de winkel. Je kan ook een RMA aanvragen via asus.nl, dan wordt je prime opgehaald en binnen 1 a 2 weken gemaakt en teruggestuurd mits er onderdelen op voorraad zijn.
Dat is natuurlijk bullshit van die medewerker om te zeggen dat het GPS probleem bij hun nog onbekend is als er op de XDA site een stuk of duizend berichten staan over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 20:45
5 dagen voor de release en nog steeds nergens te pe-orderen in Benelux -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
roel0 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:31:
5 dagen voor de release en nog steeds nergens te pe-orderen in Benelux -_-
Zeg niet nergens, er zijn mensen die een pre-order hebben lopen bij diverse MM's en een BCC. Maar; officieel niet inderdaad. We wachten de 4e even af, dan zou de eerste hier bij MM Almere een nieuwe mogen ophalen aldus de eerdere berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BCC heeft mij verteld dat ze ze niet krijgen, dus tsja.. hoeveel die preorder waard is vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:41:
BCC heeft mij verteld dat ze ze niet krijgen, dus tsja.. hoeveel die preorder waard is vraag ik me af.
De verhalen per filiaal zijn heel verschillend, lang niet iedereen is op de hoogte van alle nieuwe producten. Bij de MM hielden ze ook een enorme slag om de arm qua levertijd.
Ontopic: Ik kan me niet voorstellen dat de problemen met de Prime zo diepgaand zijn. Ik heb nog niet op XDA gekeken, maar als er al 1000 (!) posts zijn van mensen met problemen dan zijn er in ieder geval al lekker veel Prime's in omloop dus dan zal het met de voorraaden wel goed zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
tanzer schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:50:
Wat ik van een duitse Amazon koper heb begrepen! Dat je de encrypted bootloader krijgt na de Update! Dus misschien handig om niet meteen te updaten naar 3.2.1! Wat ik zo over het GPS hoor betreft het een betere GPSchip namelijk de Broadcom-Chip : BCM47511. Lijkt dus eerder een software probleem, wat ik zo hoor van mensen die de GPS test uit de android market gebruiken wel gauw stuk of 10 sattelieten krijgen maar geen lock!
Laten we hopen dat ICS gewoon alles in 1 keer fixed.
Dan is het toch een super tablet.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS kan nog alle kanten op.
Het ene kamp roept dat het komt omdat de klok in de prime raar doet (software probleem)
Het andere kamp roept dat de backplate als een schotel werkt en de GPS antenne verzuipt in het lawaai. (harware probleem)

Het eerste geval kan door ICS opgelost worden, maar mocht het door het laatste komen,
dan ben je mooi de sigaar ongeacht de software die je erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht het laatste het geval zijn maak je een screenshot van de productpagina (op de nederlandse staat, naar verluid, nog GPS) en ga je bij asus klagen dat ze niet hebben geleverd wat ze beloofd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan slopen ze GPS van de site en verwijzen ze je naar wat eronder staat.
"Alles op deze pagina is onder voorbehoud, en we houden het recht deze aan te passen".

Asus speelt een vreemd spelletje.
GPS die van spec paginas verdwijnt, +30 "klaag" reviews over GPS die opeens uit google search verdwijnen, tech support die elkaar tegenspreekt (stuur maar op voor reparatie vs. komt door unibody design dus helaas).
Het vertrouwen is ver te zoeken imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar komen ze echt niet zonder schadepost vanaf. Misschien heeft $user hem wel gekocht omdat er GPS op zat? Vergelijk het maar met de sony otherOS praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik hoor eigenlijk ook bij die groep. :/ De prime zou eigenlijk de functie van mijn inmiddels overleden tomtom PDA over moeten nemen, maar dat zit er nu enkel nog in als ik mijn stokoude zeer trage bluetooth GPS muis blijf gebruiken.

Maar als het in ICS zo makkelijk te fixen zou zijn, waarom zou asus er dan zon groot geheim van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
hjoels schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:12:
[...]

Dat is natuurlijk bullshit van die medewerker om te zeggen dat het GPS probleem bij hun nog onbekend is als er op de XDA site een stuk of duizend berichten staan over dit probleem.
Ja en nee, het is maar de vraag of Asus global intern een notice oid heeft uitgezet naar alle landen. Op dit moment zijn er nog maar erg weinig mensen met een Prime in Nederland en waarschijnlijk nog minder mensen die echt specifiek gaan kijken of de gps werkt. In eerste instantie dacht ik namelijk ook dat GPS gewoon werkte in maps, pas later realiseerde ik me dat het gewoon een wifi-fix is.

Tip voor mensen die dus nog de prime gaan kopen of hebben gekocht, check of je bewegingssensor/accelero meter goed werkt en gebruik "GPS Test" om je gps te controleren. In GPS Test kan je precies zien hoeveel satelieten je Prime ziet. Je hoeft met dit proggie ook niet je wifi etc uit te zetten.

Mensen die het op safe willen spelen kunnen het beste nog een paar maanden wachten. Waarschijnlijk zullen alle Primes die in januari verkocht worden wel redelijk uit dezelfde batch komen. Van de 2 die ik nu in handen heb gehad, was er beide wel iets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
Net even de gps test gedaan zonder wifi: volkomen bagger.

Soms 2 of 3 satellieten maar vaak geen en nooit een positie lock. Interessant detail: mijn SGS2 kon terwijl ik m precies onder tegen de prime hield met moeite wel een lock. Met goeie ontvanger kan signaal dus we door de aluminium behuizing heen. Als ik mijn SGS2 bovenop de prime legde was het signaal net ietsje minder, maar kreeg hij met gemak een lock. Schotelantenne effect van aluminium achterkant valt dus mee. Ik heb dus toch nog een klein beetje hoop dat de aluminium behuizing het signaal wel verzwakt, maar dat een goede ontvanger toch gewoon netjes kan locken. Aangezien we schijnbaar een goede Broadcom ontvanger hebben, heb ik nog een klein beetje hoop dat het een en ander met een software update te verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net op XDA dat er een mogelijke software fix aan de gang is.
Er is iemand die een update ontvangen heeft en daarna onmiddellijk een goede GPS lock kreeg.
Hij is er nog niet mee aan de wandel gegaan dus of die lock ook blijft is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
ik vind die gps eigenlijk niet zo belangrijk
slechte wifi vind ik veel erger
wordt daar ook aan gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Mijn GPS werkt ook niet. Ik ga mijn TF(201 Prime) omruilen vanwege baclight bleeding, nietwerkende GPS is jammer maar helaas. Ik verwacht dit toch niet te gaan gebruiken. Ik stuur wel ff een mail naar Asus, zodat ik bewijs heb dat ik het tijdig aangekaart heb, kan het later dan altijd laten repareren.

Backlight bleeding vind k wel een echt een probleem, het scherm heeft een waanzinnige kwaliteit, dus dat stoort echt.

Verder een serieuze lag met typen op het toestenbord op fora, zoals nu. In andere applicaties weer niet. Vreemd.

Het is verder wel een fantastisch apparaat, waanzinnige bouwkwaliteit. Ik hoop dat alle verdere issues met software updaes te verhelpen zijn. Dan is het echt een Aaipat killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:37:
Ik lees net op XDA dat er een mogelijke software fix aan de gang is.
Er is iemand die een update ontvangen heeft en daarna onmiddellijk een goede GPS lock kreeg.
Hij is er nog niet mee aan de wandel gegaan dus of die lock ook blijft is nog maar de vraag.
Kijk, dat is een goed bericht. :)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:40
Ik heb zojuist vernomen dat ik prime launch tickets heb gewonnen voor hun launch party op 6 januari :D. Naast dat ik hier erg blij mee ben:

zijn er ook tweakers die nog een specifieke vraag over de prime hebben voor asus? Misschien kan ik dat 6 januari kan vragen aan de crew, en weer doorspelen naar dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
lmijnen schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:47:
Mijn GPS werkt ook niet. Ik ga mijn TF omruilen vanwege baclight bleeding, nietwerkende GPS is jammer maar helaas. Ik verwacht dit toch niet te gaan gebruiken. Ik stuur wel ff een mail naar Asus, zodat ik bewijs heb dat ik het tijdig aangekaart heb, kan het later dan altijd laten repareren.

Backlight bleeding vind k wel een echt een probleem, het scherm heeft een waanzinnige kwaliteit, dus dat stoort echt.

Verder een serieuze lag met typen op het toestenbord op fora, zoals nu. In andere applicaties weer niet. Vreemd.

Het is verder wel een fantastisch apparaat, waanzinnige bouwkwaliteit. Ik hoop dat alle verdere issues met software updaes te verhelpen zijn. Dan is het echt een Aaipat killer.
de gewone TF? dit is toch het prime topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
skank schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:39:
ik vind die gps eigenlijk niet zo belangrijk
slechte wifi vind ik veel erger
wordt daar ook aan gewerkt?
Ik heb geen probleem met wifi, ontvangst is beter dan met een HP elitebook en HTC Desire HD.Dus WIFI problemen zullen wel exemplarisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
skank schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:48:
[...]

de gewone TF? dit is toch het prime topic?
Mijn TF201, a.k.a. Prime. Pas mijn post wel aan. Excuses voor de onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grivy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-08-2022
heeft iemand hier al de gps fix geprobeert waarbij ze t gps.conf bestand vervangen? Op xda zijn er positive reacties op: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1404646&page=92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
Zojuist de mijne geruild. Wederom geen GPS met wifi aan en vergelijkbare wifi ontvangst (3 van de 4 streepjes). Ik heb nu zowel de grijze/paarse en goude gehad. Begint er dus op te lijken dat het echt een software/hardware probleem is. De mensen die wel een lock krijgen zullen wel een gunstige locatie hebben voor een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"right after installing the update, I did a GPS test and I'm able to get 10 satellites from my home office. I used to never get a signal here. I will test more and report back."

Dat klinkt dus al veelbelovend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Laatst online: 21-09 15:24
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:26:
"right after installing the update, I did a GPS test and I'm able to get 10 satellites from my home office. I used to never get a signal here. I will test more and report back."

Ik denk dat Asus gewoon niet genoeg personeel heeft om beide ICS en ook honeycomb te optimaliseren.. het is waarschijnlijk gewoon een gevalletje op hoop van zegen. En zodra ICS erop komt dat dan bijna alle problemen opgelost worden. Het enige probleem waar ik me eigenlijk echt zorgen om maak is die intense backlight bleeding. Maar dat is gewoon een kwestie van goed opletten in de winkel. Desondanks wacht ik tot ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:05
Zo dit word het eerste berichtje op mijn ieuwe prime met dock deze morgen gehaald op schiphol airport bij capri. Wifi werkt eigenlijk goed kan iknix van zeggen alleen het toetsen bord geeft wel wat lag bij het typen hier op twweakers.net was dit ook zo bij het eerste transformertje of is dit nieuw?

Voor de rest is het echt een mooi ding zal even de gps fix proberen en de bleeding te bekijken updat soons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het Capri of Capi winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
Even m'n laatste updatetje over het GPS probleem tot er echt iets veranderd of dat ik hier iets nuttigs over kan melden.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
Testen met GPS Test binnen en buiten met zowel een grijze als een goude prime en m'n desire Z. Op alle locaties heeft m'n Dz gelijk een fix en meerdere satellieten. De Primes vonden niks.

Ik heb inmiddels ook de .33 update op m'n prime draaien, die heeft niet voor verbetering gezorgd.

Vervolgens Asus opnieuw gebeld en in eerste instantie vond hij het vreemd dat ik geen GPS fix kon krijgen. Toen ik vervolgens over XDA en Google begon kreeg ik een heel ander antwoord. De medewerker kon mij vertellen dat de Primes hardwarematig gewoon in orde zijn en dit een software probleem is. Intern in Asus zijn ze hier mee bezig en ze verwachten binnen enkele weken (ja, weken) een update vrij te geven dat dit zou moeten oplossen (HC3.2.*.* / ICS).
Ook melde hij dat omdat de GPS module redelijk ingebouwd is, je echt buiten zou moeten zijn om er gebruik van te kunnen maken. Als dit de standaard reactie wordt van Asus, dan moet je de tablet niet kopen als tomtom vervanger. De auto kan dan al beschouwd worden als binnen.

Wat betreft de oplossing op XDA met het gps.conf bestand, in die file staan alleen wat extra servers. In het originele bestand staat slechts 1 server en de theorie is dat die server regelmatig overbelast raakt waardoor hij langzaam reageerd. Helaas kan ik dit niet testen omdat je hiervoor root nodig hebt. Zo ver ik het weet kan je alleen root krijgen met fw .23. Alle nieuwe primes worden geleverd met fw .27.

//edit - Update
Net nog een keer geprobeerd met de Prime met wifi aan en GPS Test. Dit keer hing ik half uit het raam op de zolder, na een minuutje begon hij enkele satellieten te zien. Vervolgens ben ik weer naar binnen gegaan en heb ik de prime weer tegen het raam gezet. Hij ziet nu redelijk constant 8 tot 10 satellieten.

De fix is wel erg zwak. Zodra je de tablet ook maar beetje beweegt verlies hij de fix. De signaal sterkte komt niet hoger dan 25 volgens GPS Test.

[ Voor 22% gewijzigd door JCreations op 02-01-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:26:

Inderdaad, nog iemand!:
My GPS does work now.I got mine in the first batch before Xmas from GS.Been lurking a while and shaking my head at some of the negative posts Ive seen.I absolutely love this tablet.Even though GPS wasnt working,I figured if it could be fixed it would be fixed and this last update(quickly I might add)seems a step in the right direction.

32GB Amethyst Gray
Zou het dan toch gefixed zijn? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
Originally Posted by thetruth1983
right after installing the update, I did a GPS test and I'm able to get 8-10 satellites from my home office. I used to never get a signal here. I will test more and report back.

Maybe I spoke to soon because when I turned wifi off, I am unable to get a GPS lock even though it shows 2-4 satellites that it is trying to lock on to.

http://forum.xda-develope...read.php?t=1423503&page=2
Sokonomi heeft het volgende berichtje gemist ;)

[ Voor 6% gewijzigd door JCreations op 02-01-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS lijkt op zich voor een tablet niet essentieel. Toch denk ik dat je het in de toekomst vaker gaat gebruiken, dan je denkt.
Er komen bijvoorbeeld steeds meer AR applicaties, waarmee je bijvoorbeeld via een app 'door het verleden' kan lopen. Ik heb een testversie gezien van een AR applicatie voor de Domkerk.
daarnaast gebruiken veel apps de gps voor allerlei extra's.
Het zal niet dagelijks zijn, maar ik denk dat veel mensen de gps wel eens zouden kunnen gaan missen.

Wat ik overigens veel kwalijker vind, is dat de bootloader encrypted is! Dat is voor mij een showstopper!
Pagina: 1 ... 5 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]