Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De update heeft zich bij mij ook laten zien, maar ik wil niet updaten. De melding gaat maar niet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:32:
Sinds gisteren heb ik mijn 300T geüpgraded naar JB, dus 4.1. Inderdaad gaat het browsen nu sneller, maar helaas werkt de DicePlayer helemaal niet meer en de tot nu toe perfect werkende MX-Player (voor mijn MTS-bestanden) is nu rampzalig krakkemikkig geworden
Wat gaat er mis met Diceplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Slashdotter schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:00:
[...]

misschien niet de laatste versie: Google Play: DicePlayer

die werkt bij mij perfect

[ Voor 4% gewijzigd door reyals op 28-08-2012 00:17 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Hoop dat iemand mij kan helpen. Met mynet lukt het me niet om mkv bestanden van mijn tf300 naar mijn samsung d8000 tv te streamen. Hij blijft maar laden en er gebeurt verder niks. Misschien dat ik het beter met een ander programma zoals diceplayer of bsplayer kan doen maar ik zie nergens de optie in deze programma's om het bestand met mijn tv te delen of er naar toe te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Zmokkie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:20:
Hoop dat iemand mij kan helpen. Met mynet lukt het me niet om mkv bestanden van mijn tf300 naar mijn samsung d8000 tv te streamen. Hij blijft maar laden en er gebeurt verder niks. Misschien dat ik het beter met een ander programma zoals diceplayer of bsplayer kan doen maar ik zie nergens de optie in deze programma's om het bestand met mijn tv te delen of er naar toe te sturen.
Probeer eens upnplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Of bubbleupnp. De free versie heeft wel wat beperkingen maar ik vind het zelf prettiger werken dan andere upnp server/renderer/controlpoint. Voor €3,50 schaf je de volle versie aan. Ik heb dat nog niet gedaan, wacht nog op een google-play account waarbij geen creditcard nodig is...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
[quote]Ejorne schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:36:
[...]

Of bubbleupnp. De free versie heeft wel wat beperkingen maar ik vind het zelf prettiger werken dan andere upnp server/renderer/controlpoint. Voor €3,50 schaf je de volle versie aan. Ik heb dat nog niet gedaan, wacht nog op een google-play account waarbij geen creditcard nodig is...

creditcard haal je zo bij de sigarenboer........of hier https://www.3vcard.nl/ of deze http://g.moneybookers.com/mastercard/nl/2/?rid=18694883

[ Voor 5% gewijzigd door beta-ark op 28-08-2012 18:11 ]

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verdorie, de build.prop vergeten terug te zetten. Nu wachten op Asus, er staat wel een 10.4.2.9 update zonder omschrijving tussen nu bij Asus, maar ik wacht wel even tot er iets over WW boven staat :P

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 18:45
LiquidT_NL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:38:
Verdorie, de build.prop vergeten terug te zetten. Nu wachten op Asus, er staat wel een 10.4.2.9 update zonder omschrijving tussen nu bij Asus, maar ik wacht wel even tot er iets over WW boven staat :P
Heb em net gedownload. Heeft wel WW in bestandsnaam zitten.
Zou em gewoon moeten zijn. Ga em nu proberen ;)

Ja hoor, maar ik gelukt. Is de WW versie. Nu maar eens kijken :P

[ Voor 7% gewijzigd door DKoenders op 28-08-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Hmm ik zie het nu. Even uitvogelen hoe ik dat moet installeren :P

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marckoster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-12-2022
LiquidT_NL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:53:
Ik zie nog niks linkje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
LiquidT_NL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:53:
Zip uitpakken, daarin zit een andere zip die je in de root van de sd kaart moet plaatsen. Tf herstarten en hij zal melden dat er een updatebestand is gevonden. Dan kun je de update uitvoeren. Suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
DKoenders schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:21:
[...]

Zip uitpakken, daarin zit een andere zip die je in de root van de sd kaart moet plaatsen. Tf herstarten en hij zal melden dat er een updatebestand is gevonden. Dan kun je de update uitvoeren. Suc6 ;)
Ah thanks. Ik had al wat guides gevonden, maar die beschreven het anders.

Oh en een linkje:
http://support.asus.com/d...hashedid=8BmzkQ4yoz5WzBrW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
marckoster schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:59:
[...]

Ik zie nog niks linkje misschien?
http://support.asus.com/d...hashedid=8bmzkq4yoz5wzbrw

De update zonder omschrijving downloaden. Suc6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marckoster
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik zie hem ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Zo gelukt. Misschien zit het tussen mijn oren, maar hij voelt wel wat meer responsive aan en loopt wat vaker door waar hij normaal even zou hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slashdotter schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:00:
[...]

Na de update gaf DicePlayer alleen maar een foutmelding. Herinstallatie hielp niet. Vervolgens heb ik inderdaad de nieuwste DicePlayer van Google Play gedownload en geïnstalleerd. Resultaat (althans bij mijn video MTS bestanden): "Sorry, this video cannot be played". Vóór de update deed de DicePlayer het prima, alleen was er geen geluid. De MXPlayer deed het voor de update voortreffelijk, perfect beeld en geluid (met dezelfde MTS bestanden). Na de update is het beeld hééééél erg vertraagd en het geluid loopt totaal asynchroon. Volstrekt onbruikbaar geworden. BSPlayer lijkt nu de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Voor mensen die de update naar JellyBean hebben geïnstalleerd: Op XDA is hiervoor inmiddels ook een aangepaste build.prop beschikbaar, zie hier. Let op dat je de goede custom versie downloadt! Uiteraard is root ook weer noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Thanks, dat is een goede verklaring waarom het bij mij niet werkt... ;)
Dat is inderdaad nog een optie. Jammer dat het niet direct via paypal of beter nog ideal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Ik heb een paar maanden terug de Asus 300T gekocht zonder dock met de wijsheid dat ik die er later nog wel bij zou kunnen kopen. Zo werd mij verteld. 2 maanden later ga ik nog eens rondkijken waar die dingen te verkrijgen zijn en ik kom uit op slechts één webshop die er een belachelijk hoge prijs voor vraagt. :( Weet iemand waar je deze docking stations voor een schappelijke prijs kan krijgen?

Mvg,

Middernacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:56:
Hallo.

Ik heb een paar maanden terug de Asus 300T gekocht zonder dock met de wijsheid dat ik die er later nog wel bij zou kunnen kopen. Zo werd mij verteld. 2 maanden later ga ik nog eens rondkijken waar die dingen te verkrijgen zijn en ik kom uit op slechts één [url="[/url] die er een belachelijk hoge prijs voor vraagt. :( Weet iemand waar je deze docking stations voor een schappelijke prijs kan krijgen?

Mvg,

Middernacht
http://www.ebay.co.uk/sch...odkw=tf300+dock&_osacat=0

[ Voor 4% gewijzigd door Occy74 op 29-08-2012 17:45 ]

Systeem Specs

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:56:
Hallo.

Ik heb een paar maanden terug de Asus 300T gekocht zonder dock met de wijsheid dat ik die er later nog wel bij zou kunnen kopen. Zo werd mij verteld. 2 maanden later ga ik nog eens rondkijken waar die dingen te verkrijgen zijn en ik kom uit op slechts één webshop die er een belachelijk hoge prijs voor vraagt. :( Weet iemand waar je deze docking stations voor een schappelijke prijs kan krijgen?

Mvg,

Middernacht
Ik zou hem gewoon bestellen bij diegene waar je de 300T zonder dock gekocht hebt en gezegd heeft dat deze er later bij te kopen is...

• Henk
Ik zit ook een beetje te zoeken in de duitse prijzen, maar die ±150 euro is gewoon wat een los dock kennelijk op moet brengen in europese gebieden. Mail anders asus met je vraag?

• DKoenders
Is het nog iemand gelukt om root te behouden na Update JB?
Zowel bij mijzelf als bij een collega procedure gevolgd met Voodoo OTA Root Keeper, maar na update geen backup van de SU meer beschikbaar binnen Voodoo. Ben benieuwd of het iemand anders wel gelukt is en hoe hij/zij de Update geïnstalleerd heeft. Handmatig of automatisch vanuit OTA?
Mocht er iemand nog suggesties hebben, zijn ze van harte welkom.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:10
Het schijnt alleen te werken als je SuperSU geinstalleerd had staan en minstens 1 maal had gebruikt.

Maarja, dat was voor zowel mij als jou nu te laat :+

I'm a photographer, not a terrorist

• reyals
DKoenders schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:12:
Zowel bij mijzelf als bij een collega procedure gevolgd met Voodoo OTA Root Keeper, maar na update geen backup van de SU meer beschikbaar binnen Voodoo. Ben benieuwd of het iemand anders wel gelukt is en hoe hij/zij de Update geïnstalleerd heeft. Handmatig of automatisch vanuit OTA?
ja gewoon via OTA geupdate, en netjes via rootkeeper terug kunnen zetten.

enige punt is dat je wel SuperSU moest gebruiken in plaats van superuser. (staat een paar paginas terug al genoemd.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• ralph075
  • Niet online
DKoenders schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:12:
Ja, voor de update Voodoo OTA Root Keeper gedraaid in combinatie met SuperUser, update geïnstalleerd, daarna root hersteld met Voodoo en voilà, het werkt allemaal weer!

• ralph075
  • Niet online
reyals schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:53:
[...]
enige punt is dat je wel SuperSU moest gebruiken in plaats van superuser. (staat een paar paginas terug al genoemd.
Nee hoor, met SuperUser gaat ook prima! Zelf proefondervindelijk getest (na op XDA al een aantal meldingen gezien te hebben van mensen waarbij dat ook was gelukt).

• DKoenders
reyals schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:53:
[...]

ja gewoon via OTA geupdate, en netjes via rootkeeper terug kunnen zetten.

Ja dat heb ik ook allemaal gedaan. Het enige is dat ik de update met de hand heb gedraaid, dus niet via de automatische OTA. Zit het daar misschien in? Ik twijfelde eerst nog aan mezelf, maar bij een collega precies hetzelfde gedaan, en ook hier was er geen Backup aanwezig in Voodoo. Raaaaarrrrr!!

• The Brook
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11-2020
DKoenders schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:55:
[...]

Ja dat heb ik ook allemaal gedaan. Het enige is dat ik de update met de hand heb gedraaid, dus niet via de automatische OTA. Zit het daar misschien in? Ik twijfelde eerst nog aan mezelf, maar bij een collega precies hetzelfde gedaan, en ook hier was er geen Backup aanwezig in Voodoo. Raaaaarrrrr!!
Hier precies het zelfde had Superuser en Voodoo geinstalleerd ( geroot in ICS).
Daarna SuperUs geinstalleerd, deze opgestart zoals beschreven bij XDA .
In SuperUs stond Voodoo vermeld, alles liep gladjes.
Manual geupdate naar JB .......Helaas pindakaas.....werkte niet bij mij....niet meer geroot.
Of we hebben wat verkeerd gedaan of het werkt alleen OTA ?????
We zullen helaas nog even geduld moeten hebben, tot we JB kunnen rooten.

99,9 % Van de Computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Het komt doordat je het manueel hebt gedaan. Ik had al zoiets gelezen ergens. Het is inderdaad nu weer even afwachten op een nieuwe root methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Voor diegenen met Superuser ipv SuperSU en wel root voor upgrade -> root kwijt erna: hebben jullie ook de in dit topic omschreven methode geprobeerd? Die heeft mij weer aan root geholpen, terwijl dat met Voodoo OTA Keeper niet lukte: http://forum.xda-develope...?p=30700252&postcount=168

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 13-09 19:39
Zijn nu al een week verder, maar nog geen update te vinden. Moet ik die ergens downloaden of geeft de tab zelf aan dat er een update is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
e.looijenga schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:05:
Zijn nu al een week verder, maar nog geen update te vinden. Moet ik die ergens downloaden of geeft de tab zelf aan dat er een update is?
Als er via "instellingen -> over de tablet" geen software update wordt binnengehaald, dan zul je geduld moeten hebben, of hem handmatig van asus zelf downloaden en installeren. Heb je al een keer de melding gehad en is de installatie mislukt, dan moet je het sowieso handmatig doen, gezien de OTA update maar 1x wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
LiquidT_NL schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:12:
[...]

Als er via "instellingen -> over de tablet" geen software update wordt binnengehaald, dan zul je geduld moeten hebben, of hem handmatig van asus zelf downloaden en installeren. Heb je al een keer de melding gehad en is de installatie mislukt, dan moet je het sowieso handmatig doen, gezien de OTA update maar 1x wordt aangeboden.
en als hij unlocked is krijg je ook geen ota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 13-09 19:39
Hij is niet unlocked en ik heb nog geen melding gehad. Zal eens kijken of er via Asus al wat te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
e.looijenga schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:27:
Hij is niet unlocked en ik heb nog geen melding gehad. Zal eens kijken of er via Asus al wat te vinden is.
Op Asus staat hij al (er zijn meerdere mensen hier die hebben hem manual geflasht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:25
Na de update heb ik het volgende: als ik het dock aansluit doet de touchad het niet, als ik het touchpad dan een keer uit- en weer inschakel via het toetsenbord werkt het weer uitstekend. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 10:42

westergas

rikkie_pc

westergas schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:55:
I/O problemen met de browser zijn wel verleden tijd. Beter!
Hmmmm toch niet.

Dit komt gewoon door het niet meer ondersteunen van Flash. Ik had gisteren de Flash APK geïnstalleerd en de browser had precies dezelfde I/O problemen als voor de Jelly Bean update.

Waarom kan de 300T niet met flash omgaan en mijn HTC One X (ook Tegra 3) wel?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

hellboy123 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:28:
Na de update heb ik het volgende: als ik het dock aansluit doet de touchad het niet, als ik het touchpad dan een keer uit- en weer inschakel via het toetsenbord werkt het weer uitstekend. Meer mensen last van?
Daar heb ik geen last van. Wel heb ik last van een selcht werkende backspace. Heel vaak doet ie het niet in een tekstveld. Gek genoeg doet ie het wel altijd gewoon in de adresbalk van de browser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:52
Het enige probleem dat ik ervaar, is dat @ random google now naar voren voren kom met kaarten, die nergens opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Gisteren ook m'n 300T 3G binnen gehad. Helaas heb ik nog geen toegang tot de JB update, in ieder geval niet als ik het doe via de software update tool via de tablet... Moet ik in dat kader gewoon wachten dan?

Edit: Inmiddels heb ik de update handmatig binnen gehaald en geïnstalleerd. Echter heb ik nu alleen nog maar Wi-Fi internet en wordt mijn 3G kaart niet meer herkend... iemand ervaring hiermee? Was de update niet bedoeld voor het 3G model maar alleen voor de Wi-Fi variant?

Ja dus...

[ Voor 40% gewijzigd door renskoenraadt op 02-09-2012 16:21 . Reden: Antwoord op m'n eigen vraag... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:45
ThaRabbit schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:10:
Voor de mensen die last ondervinden met WiFi gebruik na de firmware update, bij mij bleek een harde reboot nodig te zijn dit probleem te verhelpen.

Symptoom pre-reboot: WiFi weigerde te activeren, WiFi activatie button sprong 0.5 seconden op "on" en versprong gelijk weer naar "off".
Hey, dit heb ik ook gehad. Tot nog toe 3 Transformers (3G) handmatig geupdate, en alle drie moesten terug naar de fabrieksinstellingen om wifi weer werkend te krijgen.
Lijkt me sterk dat niemand anders hier problemen mee heeft...

@rens... de 3G gegevens (APN ed) moet je handmatig invoeren na de update..

[ Voor 5% gewijzigd door miles op 02-09-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Sinds donderdag heb ik de Tablet 32 GB met dock tot me beschikking. Ben er echt superblij mee! Enigste wat ik nog wel zou willen is Whatsapp erop. Maar hiervoor moet je hem rooten en met Titanium Backup erop zetten neem ik aan ?
Wat zijn nog meer de voordelen voor een eventuele root ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Krishh schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:07:
Sinds donderdag heb ik de Tablet 32 GB met dock tot me beschikking. Ben er echt superblij mee! Enigste wat ik nog wel zou willen is Whatsapp erop. Maar hiervoor moet je hem rooten en met Titanium Backup erop zetten neem ik aan ?
Als ie je bevalt zoals ie is zou ik niet gaan rooten want rooten betekend dat je officieel je garantie kwijt bent ondanks dat er wel truucs schijnen te zijn dit te omzeilen. Ik neem dat risico in elk geval niet en ben ook volledig tevreden met zoals ie nu is zonder root, en tja, whatsapp heb ik op mijn S3 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Laatst online: 20:45
renskoenraadt schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:46:
Gisteren ook m'n 300T 3G binnen gehad. Helaas heb ik nog geen toegang tot de JB update, in ieder geval niet als ik het doe via de software update tool via de tablet... Moet ik in dat kader gewoon wachten dan?

Edit: Inmiddels heb ik de update handmatig binnen gehaald en geïnstalleerd. Echter heb ik nu alleen nog maar Wi-Fi internet en wordt mijn 3G kaart niet meer herkend... iemand ervaring hiermee? Was de update niet bedoeld voor het 3G model maar alleen voor de Wi-Fi variant?

Ja dus...
Waar haal je vandaan dat er een versie voor de wifi en een versie voor 3g is? Zie je dat aan het serienummer, het onderscheid zie ik op de downloadpagina niet staan?

@Krishhh, whatsapp krijg je er ook op zonder te rooten (als je een 3g versie hebt iig). Heb zo de link niet, maar kan je ff op googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Roel1966 schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:10:
[...]

Als ie je bevalt zoals ie is zou ik niet gaan rooten want rooten betekend dat je officieel je garantie kwijt bent ondanks dat er wel truucs schijnen te zijn dit te omzeilen. Ik neem dat risico in elk geval niet en ben ook volledig tevreden met zoals ie nu is zonder root, en tja, whatsapp heb ik op mijn S3 staan.
nee hoor, je kunt rooten zonder te unlocken. het unlocken is hetgeen je garantie laat vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Heb een WIFI model, helaas geen 3G. Niet echt een probleem, dat Whatsapp dan niet lukt zonder root. Daarnaast zie ik ook dat er meer mensen hier Wifi problemen hebben met 4.1 Dus dan ga ik hem maar zometeen ook even weer terug in fabriek instellingen zetten! Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Krishh schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:07:
Rooten zorgt gewoon voor volledige toegang tot je systeem. In het kort betekent dat dat je wat meer geavanceerde apps kan gebruiken en bepaalde tweaks mogelijk zijn. Qua rooten zou ik dus eerst kijken welke functionaliteiten je mist en kijken of daar root voor nodig is. Hoe dan ook kan rooten sowieso geen kwaad (mits je hem niet unlocked, en zelfs dat kan je nog terugdraaien volgens mij). In de praktijk gebruik ik het voornamelijk voor bepaalde tweaks en in een paar games savegames over te zetten van mijn phone af.

Whatsapp is gekoppeld aan je telefoonnummer, dus als je het op beide hebt betekent dat dat je 1 telefoonnummer met meerdere apparaten deelt. Dit houdt wel in dat whatsapp berichten maar op 1 van de 2 apparaten binnen komt. Voor mij zou dit in ieder geval niet praktisch zijn, dus hou dat wel in je achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Nope, dat zie je als je op de Asus downloadpagina 300tg intypt ipv 300t. Dan zie je ook dat de 300t veel meer downloads beschikbaar heeft in tegenstelling tot de 300tg...
miles schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:30:
[...]

Waar haal je vandaan dat er een versie voor de wifi en een versie voor 3g is? Zie je dat aan het serienummer, het onderscheid zie ik op de downloadpagina niet staan?

@Krishhh, whatsapp krijg je er ook op zonder te rooten (als je een 3g versie hebt iig). Heb zo de link niet, maar kan je ff op googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Hoe en waar moet ik dit dan doen voor KPN? Ik kan sowieso al geen pincode invoeren bij het opstar ten van het toestel...dus het invoeren van APN gegevens is denk ik ook een lastige/overbodige handeling...
miles schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:53:
[...]

Hey, dit heb ik ook gehad. Tot nog toe 3 Transformers (3G) handmatig geupdate, en alle drie moesten terug naar de fabrieksinstellingen om wifi weer werkend te krijgen.
Lijkt me sterk dat niemand anders hier problemen mee heeft...

@rens... de 3G gegevens (APN ed) moet je handmatig invoeren na de update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Heb zelf me telefoon ook geroot, om de standaard progamma's van Samsung eraf te gooien. En wou dit eigenlijk ook bij de Asus. Maar op zich is het niet echt een groot probleem. Tevens heb ik me tablet net gereset met de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar heb nog steeds van de wifi probleem dat hij weg valt als hij stand by is ? Bij de wifi opties bij geavanceerd staat die ook gewoon goed, dus in slaap behouden, maar blijkbaar heb ik er nog last van.

[ Voor 36% gewijzigd door Krishh op 02-09-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 03:01
Toch maar deze bestelt, als hij niet bevalt kan ik hem altijd nog terug sturen, zat eigenlijk eerst te wachten op een Windows 8 tablet maar als ik de aankondigingen zo zie dan betaal je al rond de 700-800 euro voor een normale versie.

Ik ben er ook niet echt overtuigt van dat alle apps die ik straks nodig heb al in de Windows Store zijn, dan moet ik waarschijnlijk weer een paar maanden wachten op de apps die ik nodig heb.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om op 1 of andere manier verbinding te maken met een OpenVPN server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Krishh schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:41:
Heb zelf me telefoon ook geroot, om de standaard progamma's van Samsung eraf te gooien. En wou dit eigenlijk ook bij de Asus. Maar op zich is het niet echt een groot probleem. Tevens heb ik me tablet net gereset met de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar heb nog steeds van de wifi probleem dat hij weg valt als hij stand by is ? Bij de wifi opties bij geavanceerd staat die ook gewoon goed, dus in slaap behouden, maar blijkbaar heb ik er nog last van.
Het kan misschien aan je energiestand liggen want ik meen ergens gelezen te hebben dat als ie op de laagste energiestand staat dat ie dan ook Wifi uitschakeld bij slaapstand. Hier heb ik er in elk geval geen last van als ie op gebalanceerde mode staat en blijft Wifi gewoon ingeschakeld als ie in slaapstand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Roel1966 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:08:
[...]

Het kan misschien aan je energiestand liggen want ik meen ergens gelezen te hebben dat als ie op de laagste energiestand staat dat ie dan ook Wifi uitschakeld bij slaapstand. Hier heb ik er in elk geval geen last van als ie op gebalanceerde mode staat en blijft Wifi gewoon ingeschakeld als ie in slaapstand gaat.
staat dat niet bij de "aangepaste instelling asus" bij energiebeheer? daar staat ook een optie "verbinding verbroken bij slaap" (helemaal onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Weet iemand misschien toevallig ook hoe ik me ps3 controller werkend krijg op de tablet ? Mag ook gewoon op de toetsenbord.

Gebruikt iemand deze app ? Google Play: USB/BT Joystick Center 6#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5wb2tlNjQ3MzgudXNiam95Il0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Krishh schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:02:
Weet iemand misschien toevallig ook hoe ik me ps3 controller werkend krijg op de tablet ? Mag ook gewoon op de toetsenbord.

Gebruikt iemand deze app ? Google Play: USB/BT Joystick Center 6#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5wb2tlNjQ3MzgudXNiam95Il0.
Deze moet je hebben:
Google Play: Sixaxis Controller

YouTube: sixaxis controller android tutorial

Controller profiles: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1690436

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrisBe
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-08 00:12
@ Hierboven:

1: Reset je ps3 controller met een pincet
2: Plug je ps3 controller via usb aan op de tablet
3: Bluetooth aan op tablet, en tada je ps3 controller is gesyncd.

De Sixaxis controller is allemaal handig voor mapping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:52
Hoi,

ik kon geen speciaal topic hiervoor vinden dus ik gooi het maar even in het 300T topic:

Ik heb hier een TF300TG voor me staan, voor zover ik nu kan beoordelen is er geen nieuwe firmware met Android 4.1, ook niet op de Asus site. Ik krijg ook niets gepushed.

Krijgt dit model wel een update?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Welke firmware heeft u momenteel staan ?

http://www.asus.nl/Tablet...rmer_Pad_TF300T/#download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:11
Asus beloofde ook betere versies van de eigen apps icm Jelly Bean. Kan iemand mij (als TF Prime bezitter) aangeven of de stock Library app is verbeterd? Wat ik de beperking vind van de ICS versie is dat je enkel kunt kiezen uit een witte achtergrond met zwarte letter of een zwarte achtergrond met witte letters (nachtstand). Waar ik op hoop in de nieuwe versie is dat je ook kunt kiezen voor een beetje lichtgrijze achtergrond, die witte achtergrond is gewoon wat te fel. Kan iemand met JB dit aub voor mij nakijken?

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@William: Het is dag/nacht modus gebleven, geen grijs. Ik zou even op zoek gaan naar een andere e-reader dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinix
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 08:03
Hey allen, ik was zeer blij met mijn TF300. Ik wil alleen mensen waarschuwen met het unlocken na de OTA update van JB. Op XDA zijn al een flink aantal mensen die het voor elkaar hebben gekregen om hun TF300 te softbricken. Ik ook :-)

Wat ik heb gedaan?

In volgorde:

- Zonder unlock JB OTA geinstalleerd, alles goed
- Unlock via ASUS website geinstalleerd, nog steeds alles goed
- Via fastboot CWM bootloader geinstlaleerd, ging ook nog goed
- Opnieuw opgestart, JB start zonder problemen
- Vervolgens wilde ik een andere rom installeren, koos voor Wipe settings
- Tijdens wipe loopt hij vast, geen beweging in te krijgen, dus herstarten
- Herstart: Enkel nog ASUS logo, geen beweging in te krijgen, enkel APX mode mogelijk, geen fastboot

...Helaas pindakaas. Omdat ik nog wel APX mode heb, wacht ik nog even voordat ik em naar ASUS ga opsturen. Er zijn nu al een flink aantal mensen die hetzelfde probleem hebben als ik, het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een ander formaat van de recovery partitie, waardoor de bootloader niet meer door kan starten.

NVFLASH is voor de TF300 nog niet beschikbaar, om een aantal verschillende redenen (zie androidroot.mobi voor meer info), maar wel in ontwikkeling. Hopelijk lukt het de mannen bij XDA om hier een oplossing voor te vinden, aangezien het nog altijd een softbrick is.

Anyway: Ben gewaarschuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of flash games zoals hidden chronicles beter draaien op ics 4.0 dan op jb 4.1? En zoja hoe kan ik terug gaan naar 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Prima gedaan om te waarschuwen maar ik was sowieso al niet van plan te gaan knoeien met de TF en vind hem prima af fabriek. Jelly Bean draait hier fijn en ik zie ook niet direct een rede om een custom rom erop te zetten omdat ik hem toch alleen voor boekjes lezen gebruik.
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:58:
Weet er iemand of flash games zoals hidden chronicles beter draaien op ics 4.0 dan op jb 4.1? En zoja hoe kan ik terug gaan naar 4.0?
Ik denk dat je zonder het tablet te rooten en via vele omwegen niet zomaar terug kan naar 4.0, maar er zijn vast custom rom tweakers die hier meer van weten.

[ Voor 33% gewijzigd door Roel1966 op 05-09-2012 17:09 ]

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:11
Henk schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:57:
@William: Het is dag/nacht modus gebleven, geen grijs. Ik zou even op zoek gaan naar een andere e-reader dus :)
Bedankt Henk.
Ik heb nu Moon Reader geinstalleerd die wel een gebroken wit achtergrond kan tonen en bovendien ook een prettiger te lezen lettertype heeft.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
WilliamGeluk schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:53:
[...]

Bedankt Henk.
Ik heb nu Moon Reader geinstalleerd die wel een gebroken wit achtergrond kan tonen en bovendien ook een prettiger te lezen lettertype heeft.
En anders Aldiko eens proberen... bevalt mij al een tijdje uitstekend!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• DitisKees
  • Laatst online: 08-07 13:23
DFKT schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:02:
[...]

En anders Aldiko eens proberen... bevalt mij al een tijdje uitstekend!
Moon+ is een fijne reader inderdaad. FBreader vind ik zelf ook fijn.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

• Krishh
Is het iemand al gelukt om Flash op 4.1 te krijgen ?

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
Hier nog een +1 voor FBreader. Ik gebruik Perfectviewer voor de Donald Duck

• reyals
Krishh schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:07:
Als het er voor de update op staat, werkt het naderhand ook gewoon.

• Roel1966
  • Niet online
SuperKneus schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:09:
Hier nog een +1 voor FBreader. Ik gebruik Perfectviewer voor de Donald Duck
Voor boeken gebruik ik Moon Reader + maar voor strips moet je ook eens ComicRack proberen, die werkt erg fijn en handig ook qua mappen.
Krishh schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:07:
Bij mij staat flash er nog gewoon op na de update van ICS naar JellyBean.

[ Voor 26% gewijzigd door Roel1966 op 06-09-2012 16:17 ]

• Krishh
Heb hem werkend gekregen! Zoals ik al gelezen had, dat het inderdaag niet werkt in de Chrome browser, maar wel in de standaard.

[ Voor 119% gewijzigd door Krishh op 06-09-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Krishh schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:44:
Heb hem werkend gekregen! Zoals ik al gelezen had, dat het inderdaag niet werkt in de Chrome browser, maar wel in de standaard.
Dat is niet anders als ICS, daar werkt het ook niet in Chome...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-08 19:40
Vandaag na 2.5 week eindelijk mijn Skinomi Screen Protector binnengekregen voor mijn TF300. Nu ben ik echter zo slim geweest om de protector te bestellen waarin geen uitsparing zit voor de dock. De dock heb ik wel, en ik vroeg me nu dus af of het schadelijk is voor de tablet en/of dock als ik de normale screen protector gebruik op mijn tablet. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
caspercornege schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:43:
Vandaag na 2.5 week eindelijk mijn Skinomi Screen Protector binnengekregen voor mijn TF300.
Dat is één van de dingen die ik niet begrijp. Waarom zou je überhaupt een "screen protector" willen gebruiken. Zo'n screen protector is een plastic folie die je op het scherm plakt maar wat beschermt het nou eigenlijk.

Het glas van het scherm van de TF300 is knijter hard, veel harder dan plastic. Als je een scherp voorwerp op het scherm laat vallen houdt de protector niets tegen. Krassen krijg je alleen door voorwerpen met een grotere hardheid dan het glas. Sterker nog, die gaan met gemak door een plastic laagje dus je krijgt juist sneller krassen (in de folie dus).

Als je het scherm laat vallen en het is zo hard dat het scherm breekt dan gaat de folie dat ook niet tegenhouden; hooguit scheelt het opruimen van scherven omdat ze blijven kleven.

De folie is een extra laagje op je scherm; verminderd dus de helderheid en kan volgens mij ook nooit de aanraak gevoeligheid verbeteren, maar eventueel wel verslechteren. Daarnaast laten op termijn onherroepelijk hoekjes lost, krijg je lijm randjes omdat het de lijm vroeg of laat gaat vloeien, zeker in de zon en wordt het alleen maar lelijk.

Kortom, waarom zou je het doen. Voor mijn gevoel is het gewoon marketing prietpraat. Sinds ik de Poetic hoes bij Amazon heb gekocht blijft Amazon ook zeuren met screen protector aanbiedingen. Het is net zoiets als die wasmiddel toevoegingen die, als ze echt zo goed zouden helpen, allang in het wasmiddel zouden hebben gezeten (fabrikanten spenderen miljoenen aan research voor betere resultaten). Zo zou de tablet fabrikant toch al lang zo'n beschermlaag meeleveren als dat de tablet beter zou maken?

Mijn advies zou zijn terug sturen en geld terug en gewoon zo gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Die emails vna amazon kan je gewoon uitzetten hoor ;)

Je hebt gelijkt dat iets pas krassen maakt als het harder is dan het scherm zelf. Dit kunnen al kleine zandkorreltjes zijn die krassen maken. En deze korreltjes komen niet door een laag plastic heen hoor...

Nu is dit voornamelijk het geval bij mobieltjes, omdat je die vaak in je zak heb zitten.
Maar als je een sleeve voor je tablet gebruikt of zo'n ipad achtig ding en er zit een korreltje tussen je scherm en je sleeve dan ben je wel de sjaak.

Ik heb mijn screenprotector voornamelijk voor de anti-glare. Wat ik persoonlijk fijner vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik wil de bootloader niet open zetten want ik poep in mijn broek voor de garantie. Zie op dit moment het ook voordeel van een custom rom niet zo. Wat ik wel wil is root maar ik krijg dit met geen mogelijkheid voor mekaar. Gek word ik er van ;)

Is het iemand al gelukt om de standaard JB rom, met gelockte bootloader te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-08 19:40
@ pe1dnn De reden dat ik een screenprotector gebruik is omdat ik in het verleden een iPad 1 heb gehad die voor zover ik weet wel Gorilla Glas had, terwijl de tf300 dus een minder sterk soort glas gebruikt. Online ook al veel verhalen tegengekomen van mensen die lelijke krassen op hun tf300 hadden en dat wil ik dus gewoon voorkomen. Verder werkt die skinomi screen protector ook goed tegen vlekken op je scherm, dus op die manier heb ik gelijk twee vliegen in een klap...

Maar heeft iemand hier op het forum ervaring met screenprotectors van de tf300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
pe1dnn schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:09:
De folie is een extra laagje op je scherm; verminderd dus de helderheid en kan volgens mij ook nooit de aanraak gevoeligheid verbeteren, maar eventueel wel verslechteren. Daarnaast laten op termijn onherroepelijk hoekjes lost, krijg je lijm randjes omdat het de lijm vroeg of laat gaat vloeien, zeker in de zon en wordt het alleen maar lelijk.
Op die screenprotectors zit geen lijm en worden vastgeplakt als het ware gewoon door statische electriciteit dus dat er lijm gaat vloeien kan gewoon niet. Daarbij is die folie, mits je een goede screenprotector hebt, toch wel een goede extra bescherming tegen krasjes en vetvlekken van je vingers.

Evenzogoed heb ik er dit keer ook eens geen protector op omdat de TF300 ook gewoon gorillaglas heeft en uiteindelijk bij een val ook dat glas kan breken. In die zin heb je wel gelijk dat je het niet hoeft te doen voor glasschade en het puur kan helpen bij kleine gebruikskrasjes als je hem veel onderweg mee neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
pe1dnn schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:09:
[...]
Dat is één van de dingen die ik niet begrijp. Waarom zou je überhaupt een "screen protector" willen gebruiken. Zo'n screen protector is een plastic folie die je op het scherm plakt maar wat beschermt het nou eigenlijk.

Het glas van het scherm van de TF300 is knijter hard, veel harder dan plastic. Als je een scherp voorwerp op het scherm laat vallen houdt de protector niets tegen. Krassen krijg je alleen door voorwerpen met een grotere hardheid dan het glas. Sterker nog, die gaan met gemak door een plastic laagje dus je krijgt juist sneller krassen (in de folie dus).
Dat valt best tegen, binnen een week had ik 2 krassen en geen idee waarvan. Gelukkig zijn ze beide op de bezel, maar toch...
Alsnog heb ik geen folie en als ik het wel zou doen, is het vooral vanwege de anti-glare en niet zozeer tegen de krassen. Met een dergelijk apparaat (tablet/smartphone) moet je sowieso enigszins voorzichtig zijn. Als je dat bent, dan voorkom je over het algemeen 99% van de krass(kans)en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Roel1966 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:29:
[...]
.....omdat de TF300 ook gewoon gorillaglas heeft...
Nee... dat heeft ie niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
westergas schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:46:
Ik wil de bootloader niet open zetten want ik poep in mijn broek voor de garantie. Zie op dit moment het ook voordeel van een custom rom niet zo. Wat ik wel wil is root maar ik krijg dit met geen mogelijkheid voor mekaar. Gek word ik er van ;)

Is het iemand al gelukt om de standaard JB rom, met gelockte bootloader te rooten?
Nope, voor zover ik heb kunnen zien is er voor JB nog geen methode zonder unlocken. Ik baal ook zo dat ik manual OTA moest doen, anders had ik nog gewoon root :( Ik wil graag wat tweaks draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Goedemorgen, wil eigenlijk ook een 300T aanschaffen, aangezien ik een mooie Android Phone (incl Root) wil ik natuurlijk ook root op de 300T.

Iemand hier die me kan vertellen welke rom ik het beste kan gebruiken, heb al op XDA gekeken maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer 8)7
Alle advies is welkom

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Brook
Na update naar Jelly Bean, is de TF300 , langzamer dan voor de update ..... :?
Hebben meer mensen daar last van.....en is daar eventueel wat aan te doen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Pierre61 schreef op zondag 09 september 2012 @ 08:55:
Goedemorgen, wil eigenlijk ook een 300T aanschaffen, aangezien ik een mooie Android Phone (incl Root) wil ik natuurlijk ook root op de 300T.

Iemand hier die me kan vertellen welke rom ik het beste kan gebruiken, heb al op XDA gekeken maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer 8)7
Alle advies is welkom
Hoor wel goede resultaten over deze rom alhoewel het nog steeds een work in progress is met de nukkigheden die daarbij horen (geen eigen ervaring, stock rooted draait goed zat voor mij):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1854212

[ Voor 6% gewijzigd door Occy74 op 09-09-2012 12:24 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
The Brook schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:05:
Na update naar Jelly Bean, is de TF300 , langzamer dan voor de update ..... :?
Hebben meer mensen daar last van.....en is daar eventueel wat aan te doen......
Ik heb ook niet bepaald het idee dat het sneller is geworden, de snelheid van het apparaat valt me eigenlijk gewoonweg tegen.
Door menus en home screens swipen gaat gewoon niet vloeiend, en ook de browser is bij mij nog net zo'n ramp als voor de update (oftewel op een website met meer dan 1 plaatje kan je telkens 10 seconden wachten tot de melding om het programma te stoppen, juist op het moment dat het weer werkt) Ook scrollen in Chrome werkt niet echt vloeiend zoals in de stock browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBilly
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
hellboy123 schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:36:
[...]

Ik heb ook niet bepaald het idee dat het sneller is geworden, de snelheid van het apparaat valt me eigenlijk gewoonweg tegen.
Door menus en home screens swipen gaat gewoon niet vloeiend, en ook de browser is bij mij nog net zo'n ramp als voor de update (oftewel op een website met meer dan 1 plaatje kan je telkens 10 seconden wachten tot de melding om het programma te stoppen, juist op het moment dat het weer werkt) Ook scrollen in Chrome werkt niet echt vloeiend zoals in de stock browser.
Ik had ook dat gevoel, ben dan eens gaan snuffelen wat cpu tijd vreet, en zag dat google currents het nogal druk had, heb die verwijderd en is al een hele verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:44
Ik heb laatst een hdmi kabel gekocht voor me tablet. Als ik een film afspeel wordt de film wel getoond op mijn tv maar dan zonder ondertiteling. De ondertiteling loop echter wel door op mijn tablet in een zwart scherm. Kan ik ergens veranderen dat de televisie wel gewoon een duplicaat van me tablet laat zien of moet ik een andere video player gebruiken? Ik gebruik nu namelijk mvideoplayer. Met mx player werkte het ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:57
Wanneer je de hardware acceleratie van de player uitschakelt zou het wel moeten werken. Ik heb er een tijdje geleden mee gestoeid, maar volgens mij is het onmogelijk om HW acceleratie en subs beiden op een extern scherm te krijgen.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

hellboy123 schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:36:
[...]

Mijn One X is merkbaar sneller dan de 300T, het is dan ook de budget versie van de Tegra 3 maar niet verwacht dat dat zo duidelijk naar voren zou komen. En nu heb ik het eigenlijk alleen over de browser, de rest doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
westergas schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:41:
[...]

Mijn One X is merkbaar sneller dan de 300T, het is dan ook de budget versie van de Tegra 3 maar niet verwacht dat dat zo duidelijk naar voren zou komen. En nu heb ik het eigenlijk alleen over de browser, de rest doet het prima.
Probeer eens om in de browser javascript uit te schakelen. Sinds de update naar 4.1 was de browser drama... zoekend naar de oorzaak diverse dingen geprobeerd, laatste probeersel was javascript uitgeschakelen en dat lijkt het te zijn. De browser werkt nu gewoon prima (wel in combinatie met browser2ram (en dus ook root)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
ralph075 schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:40:
[...]

Probeer eens om in de browser javascript uit te schakelen. Sinds de update naar 4.1 was de browser drama... zoekend naar de oorzaak diverse dingen geprobeerd, laatste probeersel was javascript uitgeschakelen en dat lijkt het te zijn. De browser werkt nu gewoon prima (wel in combinatie met browser2ram (en dus ook root)).
Kijk, dat is nog eens een tip! Qua browsen lijkt het opeens een totaal ander apparaat (voor de rest helemaal stock, had nog geen root uitgevoerd voor de update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

ipv javascript te disablen (en dus je browser kreupel te maken) kan je ook dit proberen:

http://www.transformerfor...sponding-browser2ram.html

Werkt op mijn prime echt super

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
oXygeN schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:55:
ipv javascript te disablen (en dus je browser kreupel te maken) kan je ook dit proberen:

http://www.transformerfor...sponding-browser2ram.html

Werkt op mijn prime echt super
Op de tf300 was dit inderdaad alles wat ik nodig had...... vóór de update naar Jelly Bean... Na de update was de browser, ook i.c.m. browser2ram een drama.
Nu werkt de browser weer heerlijk, met javascript uitgeschakeld. En ik heb nog geen last gehad van dat de browser "kreupel" zou zijn.... alleen een enkele keer even js inschakelen als het echt nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door ralph075 op 11-09-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Dat uitschakelen van JS heeft hier ook een stevige snelheidsboost gegeven, zonder browser2ram btw. Heb op wat hele kleine puntjes na, weinig noodzaak gehad om mijn tablet te rooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Brook
Na de update naar JB springt de standaard browser terug naar het "desktop" scherm.
Schakel ik dan JS uit dan werkt hij "goed"......helaas kan ik dan van diverse sites geen gebruik meer maken.
omdat de functionaliteit , dan beperkt wordt en dus "nutteloos" zijn geworden.
Het gebruik van Crome is ook een drama.....
Voor de update finctioneerde de browser perfect, ook kwa snelheid..
Ik vind het ( voor mij) een achteruitgang en hoopt dat Asus , weer spoedig een "verbeterde"update uitbrengt.

Of heeft iemand een oplossing om alles "gladjes"te laten lopen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Bij mij vond ik sommige dingen ook langzamer geworden dan voor de update maar nadat ik het tablet helemaal schoongeveegd heb ( powertoets met volume down en dan wipe all data ) werkt ie nu weer prima. Let wel erop dat met die totale wipe je ook alle geinstalleerde apps en data kwijt bent maar die kan je normaal gesproken weer terughalen via google play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
The Brook schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:56:
Of heeft iemand een oplossing om alles "gladjes"te laten lopen.... :+
Zoek vervangende sites die geen/minder gebruik maken van javascript.... :+
;)

Je bevinding klopt, het blijft een workaround en is dus niet optimaal. Of de workaround werkbaar is, hangt sterk af van de sites die je gebruikt...
Voor mij persoonlijk is het werkbaar voor dit moment. Ik hoef in slechts 10% van de sites die ik bezoek -tijdelijk- javascript weer in te schakelen.
Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste