Hoe zet je de tablet handig weg in de auto?The Brook schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:17:
[...]
Dit werkt als een "Raket"....heb zelf Navigon en Sygic op de TF300t staan.
Deze werken gewoon lokaal...
Igo Primo schijnt ook een Android versie te hebben.
Hoop dat dit je over de streep trekt....
Heb hetzelfde probleem.stardust7 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:09:
Gisteravond kwam ik erachter dat de letter S van het Asus logo aan de achterkant van de tablet deels verdwenen is. Geen idee, hoe dit eraf is gekomen. Het lijkt erop alsof het logo gelijmd is en dus mogelijk op termijn los kan laten.
De tablet is enkele maanden oud en ik ben er zuinig op.
Niet dat een loslatend logo verder zo spannend is. Ik verwacht dit alleen niet van Asus.
De tablet voelt hierdoor opeens een stuk 'goedkoper' aan.
nu moet je oppassen dat je de tablet niet beetpakt bij het ' halve' S-je, aangezien dat nogal scherp is geworden
Ik zie hier al diverse modbreaks over een accessoire topic, maar waar staat dat dan? 
Ik wil jullie namelijk dolgraag vertellen over een leren hoes die ik voor minder dan een tientje op ebay gescoord hebt en met waanzinnig bevalt, maar geen idee waar ik mijn ei kwijt kan. En nee, ik heb geen zin om zelf een topic te starten van de keer
Ik wil jullie namelijk dolgraag vertellen over een leren hoes die ik voor minder dan een tientje op ebay gescoord hebt en met waanzinnig bevalt, maar geen idee waar ik mijn ei kwijt kan. En nee, ik heb geen zin om zelf een topic te starten van de keer
Zou heel raar zijn als we accessoire moeten bespreken in een apart topic dat niet bestaat...Henk schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:16:
Ik zie hier al diverse modbreaks over een accessoire topic, maar waar staat dat dan?
Ik ben namelijk op zoek naar een tf300 keyboard-dock en auto-standaard. Dus als iemand ze kan vinden DM me of zet het hierin.
Zijn er btw al mensen die ervaring hebben met browser2ram? Het werkt namelijk ontzettend goed!
[ Voor 10% gewijzigd door TrisBe op 07-08-2012 18:56 ]
Ik heb mijn tablet nog niet geroot, als het zover is zal ik het zeker even testen.TrisBe schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:54:
Zijn er btw al mensen die ervaring hebben met browser2ram? Het werkt namelijk ontzettend goed!
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Vandaag de Poetic HardBack Protective Case binnen gekregen. Tot nog toe erg tevreden, hoewel de tab nu wel wat zwaarder is. Hij is iig beschermd als ik 'm meeneem buiten de deur.
Verder van de week ook een Samsung class10 MicroSD 32GB kaartje binnen gehad, werkt perfect!

(Kon geen accessoires topic vinden)

[ Voor 22% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-08-2012 01:20 ]
Mijn transformer pad heeft van huis uit 2 virtuele keyboards, 1 van Asus (default) en nog een andere, ik neem aan een ICS stock Android keyboard.
Die van Asus heeft blijkbaar een woordenboek en ondersteund swipe invoer. Echter het keyboard reageert nogal raar met Google Chrome Beta. Als ik daarmee een tekst typ in een edit box zoals hier bij tweakers om een berichtje te maken en ik wil met backspace een correctie uitvoeren dan reageert het vreemd; m'n woord is voortijdig of gedeeltelijk weg en bij weer intikken krijg ik dubbelingen doordat het eerste stukje van het woord blijft staan maar het hele woord weer wordt ingevuld. Selectie van tekst en plaatsen van cursor wil al helemaal niet.
Als ik met Google Chrome overschakel naar het stock Android keyboard dan werkt het wel. Alleen daar heb ik last met het plaatsen van de cursor. Er komt een soort lensje om nauwkeurig te plaatsen, alleen het lensje laat de cursor op de verkeerde plaats zien. Er zijn ook andere met dit probleem zoals hier maar heel veel kan ik er verder niet over vinden.
Hebben jullie dit ook? Weet iemand of dit met Jelly Bean is opgelost (als het al een Android probleem is). Zijn er nog andere opties, bijvoorbeeld nog een ander virtueel toetsenbord? Is dit een Asus TF300T specifiek probleem?
P.S. ik heb geen dock, het gaat dus puur om virtuele keyboards!
Die van Asus heeft blijkbaar een woordenboek en ondersteund swipe invoer. Echter het keyboard reageert nogal raar met Google Chrome Beta. Als ik daarmee een tekst typ in een edit box zoals hier bij tweakers om een berichtje te maken en ik wil met backspace een correctie uitvoeren dan reageert het vreemd; m'n woord is voortijdig of gedeeltelijk weg en bij weer intikken krijg ik dubbelingen doordat het eerste stukje van het woord blijft staan maar het hele woord weer wordt ingevuld. Selectie van tekst en plaatsen van cursor wil al helemaal niet.
Als ik met Google Chrome overschakel naar het stock Android keyboard dan werkt het wel. Alleen daar heb ik last met het plaatsen van de cursor. Er komt een soort lensje om nauwkeurig te plaatsen, alleen het lensje laat de cursor op de verkeerde plaats zien. Er zijn ook andere met dit probleem zoals hier maar heel veel kan ik er verder niet over vinden.
Hebben jullie dit ook? Weet iemand of dit met Jelly Bean is opgelost (als het al een Android probleem is). Zijn er nog andere opties, bijvoorbeeld nog een ander virtueel toetsenbord? Is dit een Asus TF300T specifiek probleem?
@pe1dnn: Ik heb dat gelazer ook wel eens, maar dan met swiftkey 3. Zal wel een bug van chrome zijn icm 3rd party tobo's...
Ik ben zelf overgestapt op stock Android tobo, werkt prima. (wel ff wennen)pe1dnn schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:17:
Mijn transformer pad heeft van huis uit 2 virtuele keyboards, 1 van Asus (default) en nog een andere, ik neem aan een ICS stock Android keyboard.
Die gebruik ik nu ook maar. Zal tzt wel gefixed worden... Bedankt voor de reacties.Dj-sannieboy schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 01:48:
[...]
Ik ben zelf overgestapt op stock Android tobo, werkt prima. (wel ff wennen)
Na lange tijd mijn iPad 2 de deur uit gedaan. Op vergaderingen mistte ik een fatsoenlijk toetsenbord te veel, maar een laptop gebruik ik bijna niet buiten werktijd. Thuis kunnen we hier weer TV van Telfort op kijken (werkt perfect!) en op het werk is het een perfecte buddy
.
Ik mis alleen wel mijn 3G verbinding af en toe. De aangeschreven Huawei Dongle heb ik niet in huis (te oud) en in de winkel vind ik veelal de iets te nieuwe Dongles. Daarnaast is hij wel een beetje topzwaar, maar ik ben nooit zo enthousiast geweest over mijn iPad als over deze 300t!
Ik mis alleen wel mijn 3G verbinding af en toe. De aangeschreven Huawei Dongle heb ik niet in huis (te oud) en in de winkel vind ik veelal de iets te nieuwe Dongles. Daarnaast is hij wel een beetje topzwaar, maar ik ben nooit zo enthousiast geweest over mijn iPad als over deze 300t!
Het meest irritant is selectie. Als ik dit op de TF300T zou doen met het ASUS tobo en ik zou nu mijn vinger op het woord "selectie" houden, dan zie ik heel even de selectie met die 2 ankers maar vervolgens komt ook de kopieer/knip balk boven aan de rand in waardoor Chrome ruimte moet maken en dan is meteen de selectie weer weg. Het geeft een hoop geknipper en knippen/kopiëren en plakken lukt echt niet...Dj-sannieboy schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 01:48:
[...]
Met de standaard Android tobo lukt het wel, die gebruik ik voorlopig ook maar, in elk geval voor Google Chrome.
Verwijderd
Mensen,
vraagje. Ik heb sinds een aantal dagen ook de TF300. Wat een te gek ding!
Ik krijg alleen niet voor mekaar dat wanneer ik mail ontvang, ik op mijn dashboard daar een melding van krijg. Ik krijg rechtsonderin wel een melding, maar op het dashboard heb je de mail app, die aangeeft hoeveel mails je nieuwe hebt. "0 mails' blijft er bij mij staan. Iemand enig idee?
Ander dingetje, hebben jullie ook problemen met Hotmail sync problemen in de standaard mail applicatie? Ik ben nu genoodzaakt om de hotmail app te gebruiken.
Dank!
Ik krijg alleen niet voor mekaar dat wanneer ik mail ontvang, ik op mijn dashboard daar een melding van krijg. Ik krijg rechtsonderin wel een melding, maar op het dashboard heb je de mail app, die aangeeft hoeveel mails je nieuwe hebt. "0 mails' blijft er bij mij staan. Iemand enig idee?
Ander dingetje, hebben jullie ook problemen met Hotmail sync problemen in de standaard mail applicatie? Ik ben nu genoodzaakt om de hotmail app te gebruiken.
Dank!
Die widget werkt alleen met de email app en niet de gmail app, ik neem aan dat je de gmail app gebruikt?Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:25:
Mensen,
Dank!
Widget werkt alleen met de email app, niet de gmail app zoals hierboven genoemd.
En waar loop je vast met het instellen van je hotmail account met de standaard email vast? Bedoel je omschrijf het nu wel erg vaag. Ik heb meerdere @hotmail, @msn, @live emailadressen gesyncd met mijn standaard email app. En die werken allemaal perfect. Misschien een fout scenario toevoegen?
En waar loop je vast met het instellen van je hotmail account met de standaard email vast? Bedoel je omschrijf het nu wel erg vaag. Ik heb meerdere @hotmail, @msn, @live emailadressen gesyncd met mijn standaard email app. En die werken allemaal perfect. Misschien een fout scenario toevoegen?
Inmiddels sinds vandaag ook de bezitter van een witte TF300T en tot nu toe bevalt ie prima maar wel vind ik de helderheid toch ietwat tegen vallen. Nu is het op zich voor mij niet zo'n punt omdat ik hem toch veelal alleen in de avonduren zal gebruiken om stripboeken te lezen.
Voorheen heb ik ook al eens een Prime in huis gehad maar die heb ik retour gebracht vanwege slechte Wifi ontvangst en geen GPS, iets wat ik toch wel minder vond bij zo'n duur ding. Daarentegen werkt dit op de TF300 prima en qua snelheid kan ik eerlijk gezegd weinig verschil merken.
Ook heb ik gedacht aan een Infinity maar ik vind toch bijna 200 euro voor de versie zonder dock wel een flink verschil, en tja HD is toch alleen leuk wanneer je veel filmpjes erop wil kijken. Bij stripboeken en leesboeken is het eigenlijk een beetje zonde geld en dus vandaar mijn keuze voor de TF300.
Voorheen heb ik ook al eens een Prime in huis gehad maar die heb ik retour gebracht vanwege slechte Wifi ontvangst en geen GPS, iets wat ik toch wel minder vond bij zo'n duur ding. Daarentegen werkt dit op de TF300 prima en qua snelheid kan ik eerlijk gezegd weinig verschil merken.
Ook heb ik gedacht aan een Infinity maar ik vind toch bijna 200 euro voor de versie zonder dock wel een flink verschil, en tja HD is toch alleen leuk wanneer je veel filmpjes erop wil kijken. Bij stripboeken en leesboeken is het eigenlijk een beetje zonde geld en dus vandaar mijn keuze voor de TF300.
Helaas heb ik ook nog geen accessoire topic kunnen vinden dus vandaar maar eventjes hier een reactie op je case namelijk ik heb dezelfde alleen dan van het merk Gecko pas gekocht. Op zich een redelijk leuke case maar ik had zelf liever wat meer bescherming aan de zijkanten gezien.Dj-sannieboy schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 01:17:
Vandaag de Poetic HardBack Protective Case binnen gekregen. Tot nog toe erg tevreden, hoewel de tab nu wel wat zwaarder is. Hij is iig beschermd als ik 'm meeneem buiten de deur.Verder van de week ook een Samsung class10 MicroSD 32GB kaartje binnen gehad, werkt perfect!
[afbeelding]
[ Voor 31% gewijzigd door Roel1966 op 11-08-2012 22:46 ]
Nu ook 2 dagen de tf300, mooi ding. De helderheid valt mij mee, maar ik gebruik hem dan ook wel binnen, en heb geen vergelijk gemaakt met een ips+ scherm. Voor mij voldoet het prima. Ik heb trouwens deze caseen case besteld: http://www.ebay.nl/itm/ca...ories&hash=item2320c2a4df. Ik zal daar nog wel van laten weten hoe deze bevalt. De prijs valt me in elk geval mee voor genuine leather, inclusief verzenden vanuit de states en 2 screenprotectors en stylus zo'n 35 euro. Nu maar wachten op de usps.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Verwijderd
Ik heb een andere vraag: zelf heb ik de TF101, en mijn vrouw sinds kort de TF300.Dj-sannieboy schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 01:48:
[...]
Als ze naar facebook gaat, en ze wil daar een foto plaatsen, kan ze gaan tot het bestand, foto selecteren, en dan schiet ie weer terug naar beginscherm facebook. Dit gebeurt met Chrome, stock browser, opera enz enz.
Ik kan met de TF101 gewoon een foto plaatsen zonder probleem....
Ook kan ze vaak geen desktopversie van pagina opvragen....
Herkent iemand dit?
Groet
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 12:26 ]
Ik zag je vraag ook al in het transformer pad deel 2 topic, 2x vragen is wat overbodig... Ik stel voor om antwoorden in dat andere topic te plaatsen want die dekt alle TF modellen.Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:24:
Ik heb een andere vraag: zelf heb ik de TF101, en mijn vrouw sinds kort de TF300.
Verwijderd
Dacht stel hem ook in specifieke 300 forum, daar ik met mijn tf101 dit probleem niet heb,excuses...
Verwijderd
Nee, dit is niet juist. Mijn accounts zijn geinstalleerd in de standaard mail app van asus. Die widget die je standaard op je bureaublad hebt staan. Ik krijg rechtsonderin wel keurig een melding wanneer ik mail ontvang, maarde widget blijft op 0 staan.....TrisBe schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:10:
Widget werkt alleen met de email app, niet de gmail app zoals hierboven genoemd.
Mijn hotmail adres draait nu via de hotmail app, omdat nik sync problemen krijg wanneer ik hotmail configureer via de standaard email app.
Hier een vergelijkbaar probleem....
http://answers.microsoft....b2-43e6-ba60-78871148b1ca
Groet.
Ik hoop/verwacht dat de browser van de 300T net zo snel word als op mijn HTC One X. Hardware is vergelijkbaar dus het moet kunnen toch? Nu is de browser in de One X veel sneller.TrisBe schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:54:
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Sinds vandaag ook een gelukkige eigenaar van een tf300, met dank aan dit topic tot nog toe alles aan de praat gekregen.
Even een vraagje: hebben jullie de sticker achterop/en onderkant (vooral die met het serienummer) de tab laten zitten, en weet iemand of het verwijderen of kwijtraken van deze sticker een probleem is mbt garantie?
Even een vraagje: hebben jullie de sticker achterop/en onderkant (vooral die met het serienummer) de tab laten zitten, en weet iemand of het verwijderen of kwijtraken van deze sticker een probleem is mbt garantie?
@hellboy123
Ik heb die stickers er meteen afgetrokken, maar wel eerst even een fotootje van gemaakt. Later las ik dat dit geen probleem oplevert in het geval je aanspraak moet maken op garantie. Het schijnt dat Asus het s/n op andere manieren kan achterhalen.
Ik heb die stickers er meteen afgetrokken, maar wel eerst even een fotootje van gemaakt. Later las ik dat dit geen probleem oplevert in het geval je aanspraak moet maken op garantie. Het schijnt dat Asus het s/n op andere manieren kan achterhalen.
Science is stranger than fiction
Die stickers hebben bij mij ook gedeeltelijk losgelaten waarna ze eraf gingen en ik ze in de doos heb gestopt.. Maar de s/n is ook opgeslagen in de tablet zelf en kunnen zonder de unlocker en speciale verrichtingen niet worden gewijzigd neem ik aan.
Probeer een korter wachtwoord, of een wachtwoord zonder #$%^@#$^ als dat al kan. Even experimenteren zou ik zeggen. Want bij mij pakte hij een wachtwoord met een + ook niet.
Ik heb soortgelijke ervaringen, maar die zijn gefixed aan microsoft kant. Ik denk dat het bij mij namelijk om het wachtwoord ging. Om een of andere reden konden de servers van microsoft niet goed overweg met wachtwoorden groter dan 16, ik kon namelijk vaak niet connecten met full wifi ondertussen het op me pc het wel goed deed. Na het veranderen naar een 16 max wachtwoord zonder een @#$%^&*()+ of iets dergelijks heb ik geen problemen meer gehad.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 02:34:
[...]
Nee, dit is niet juist. Mijn accounts zijn geinstalleerd in de standaard mail app van asus. Die widget die je standaard op je bureaublad hebt staan. Ik krijg rechtsonderin wel keurig een melding wanneer ik mail ontvang, maarde widget blijft op 0 staan.....
Mijn hotmail adres draait nu via de hotmail app, omdat nik sync problemen krijg wanneer ik hotmail configureer via de standaard email app.
Hier een vergelijkbaar probleem....
http://answers.microsoft....b2-43e6-ba60-78871148b1ca
Groet.
Probeer een korter wachtwoord, of een wachtwoord zonder #$%^@#$^ als dat al kan. Even experimenteren zou ik zeggen. Want bij mij pakte hij een wachtwoord met een + ook niet.
[ Voor 73% gewijzigd door TrisBe op 14-08-2012 11:07 ]
dubbel post hoe verwijder ik deze?
[ Voor 97% gewijzigd door TrisBe op 14-08-2012 11:08 ]
Meer mensen die problemen ervaren met het afspelen van xvid bestanden? Zowel met VLC als met MXPlayer wordt de film pm de x aantal minuten onderbroken en moet ik opnieuw beginnen. Vrijwel alle instellingen geprobeerd (hw/sw decoder, etc.) maar niets hielp.
Verwijderd
Hoi ik heb ook een witte tf300t sinds kort, ik had eerst de tf101 maar die heeft mijn dochter nu.
Ik heb de tablet wel al geroot en unlocked want dit geeft wel wat meer vrijheid vind ik.
Ikzelf vind de stock rom nogal buggy en draai dan ook een custom rom die veel vloeiender is.
Nu had ik in de asus webshop de http://shop.asus.nl/shop/...anSleeve-Dual,-zwart.aspx
besteld ....maar wat is dat een lelijke, onhandige sleeve. Het dubbelzijdig plakband laat snel los en dan zakt de tablet in de hoes... verder zit je een partij te vouwen het lijkt wel origami. Terwijl de sleeve voor de tf101 zo hadig was. Dus Ik heb deze zeer slechte hoes maar weer retour gestuurd.
Nu heb ik deze op het oog http://www.ebay.com/itm/w...0816333462#ht_5981wt_1159
Heeft iemand deze al? Ik zou graag willen weten hoe hij bevalt.
Ik gebruik mijn tablet ongeveer 6 uur per dag en kan niet meer zonder en kijk series films tv en lees boeken stripboeken en luister muziek radio en speel games...dus een goede lichte sleeve die kan staan, liggen, en goed past en beschermt is wenselijk. Iemand andere suggesties?
Ik heb de tablet wel al geroot en unlocked want dit geeft wel wat meer vrijheid vind ik.
Ikzelf vind de stock rom nogal buggy en draai dan ook een custom rom die veel vloeiender is.
Nu had ik in de asus webshop de http://shop.asus.nl/shop/...anSleeve-Dual,-zwart.aspx
besteld ....maar wat is dat een lelijke, onhandige sleeve. Het dubbelzijdig plakband laat snel los en dan zakt de tablet in de hoes... verder zit je een partij te vouwen het lijkt wel origami. Terwijl de sleeve voor de tf101 zo hadig was. Dus Ik heb deze zeer slechte hoes maar weer retour gestuurd.
Heeft iemand deze al? Ik zou graag willen weten hoe hij bevalt.
Ik gebruik mijn tablet ongeveer 6 uur per dag en kan niet meer zonder en kijk series films tv en lees boeken stripboeken en luister muziek radio en speel games...dus een goede lichte sleeve die kan staan, liggen, en goed past en beschermt is wenselijk. Iemand andere suggesties?
Ben weer terug op de stock browser die meegeleverd wordt met ICS, die Google Chrome browser had dat inzoomen wat superirritant was.
Krijg jij nog 'wait' meldingen tijdens het browsen of helemaal niet meer?Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:23:
Hoi ik heb ook een witte tf300t sinds kort, ik had eerst de tf101 maar die heeft mijn dochter nu.
Verwijderd
Nee die krijg ik niet..maar eerlijk gezegt ook niet bij de stock rom. Heb je de tablet wel al eens aan een ander wifi netwerk gehangen dan jou eigen? Ik denk aan hoge ping of response problemen??Slashdotter schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 01:56:
[...]
Krijg jij nog 'wait' meldingen tijdens het browsen of helemaal niet meer?
Ik gebruik zelf de stock browser het meest, maar wijk wel eens uit naar chrome of opera als de stock browser moeite heeft met een pagina. Ik vind bijna alle browsers incompleet ze hebben allemaal hun eigen bugs.
Is de app browser2ram wat voor je? Ik lees daar wel goede dingen over in dit forum.
Welke ROM draai je? Ik ga (als ik zeker weet dat mijn 300T geen gebreken vertoond) ook zeker custom rommetjes draaien want de standaard rom is idd buggy as hell.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:23:
Iemand trouwens al ervaring met de garantie afhandeling als de 300T geroot is?
Verwijderd
Ikzelf gebruik voornamelijk mxplayer en download eigenlijk alleen maar 720p .mkv bestandenDj-sannieboy schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:16:
Meer mensen die problemen ervaren met het afspelen van xvid bestanden? Zowel met VLC als met MXPlayer wordt de film pm de x aantal minuten onderbroken en moet ik opnieuw beginnen. Vrijwel alle instellingen geprobeerd (hw/sw decoder, etc.) maar niets hielp.
En ik had wel problemen met de stock rom dat apps niet wilde doorstarten en dat videos ineens afsloten maar ik weet niet of jij dit bedoeld.
Waar ik wel problemen mee hebt dat als ik een dvd iso wil afspelen of een video_ts map maar dat ligt niet aan deze tablet want dat heb ik op de tf101 ook. Mijn dochter kijkt graag dora enzo en die verschijnen alleen in dvd formaat. En die moet ik dus op mijn pc converteren om ze op de tablet te kijken.
Als bij jou de film onderbroken wordt, sluit dan de hele app af' of blijft de app open en stopt alleen de film?
En heb je dit ook als je alle achtergrond draaiende apps afsluit? En alleen met xvid of ook met mkv avi etc..
Verwijderd
Ik heb op het moment Asu-Ics_R-1.2 -bootbeatsu.zip draaien maar ik wissel nog wel eens van romwestergas schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:20:
[...]
Welke ROM draai je? Ik ga (als ik zeker weet dat mijn 300T geen gebreken vertoond) ook zeker custom rommetjes draaien want de standaard rom is idd buggy as hell.
Ik hou jelly bean in de gaten want die komt eraan en de tf300t krijgt die officieel via ota.
Het afhandelen van garantie is niet zo'n probleem aangezien je altijd terug kan naar stock en unrooten is ook geen probleem....het ligt er alleen wel aan wat er stuk is waardoor je de garantie moet aanspreken! Het wordt moeilijk terug flashen als je scherm in stukjes ligt bijv.
Het is ook moeilijk controleren als je scherm stuk isVerwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:36:
[...]
Ik heb op het moment Asu-Ics_R-1.2 -bootbeatsu.zip draaien maar ik wissel nog wel eens van rom
Ik hou jelly bean in de gaten want die komt eraan en de tf300t krijgt die officieel via ota.
Het afhandelen van garantie is niet zo'n probleem aangezien je altijd terug kan naar stock en unrooten is ook geen probleem....het ligt er alleen wel aan wat er stuk is waardoor je de garantie moet aanspreken! Het wordt moeilijk terug flashen als je scherm in stukjes ligt bijv.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ja precies hetzelfde, ook met alle players. Film of serie speelt ca. 8 minuten en klapt er dan uit. Opnieuw afspelen (doorspoelen naar waar ik was gebleven) en ik kan weer ca. 8 minuten kijken. Na een paar keer ben ik het wel beu en ben ik ermee gestopt. Andere formaten hebben tot nu toe geen problemen gegeven.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:16:
Ik heb pas een Gecko cover aangeschaft. Wel duurder, maar mij bevalt hij goed. Tablet wordt goed beschermd en is in verschillende schuine standen te zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:23:
..... Nu had ik in de asus webshop de http://shop.asus.nl/shop/...anSleeve-Dual,-zwart.aspx
besteld ....maar wat is dat een lelijke, onhandige sleeve. ........
........ Iemand andere suggesties?
Alleen met root en aanpassingen nav tips op xda heb ik nagenoeg geen last van bugs (behalve mijn post hierboven), maar nog wel garantie. Voor mij dus geen reden om te unlocken (en zorgen over garantie afhandeling). Mogelijk dat ik in de toekomst wel ga unlocken voor custom roms, maar dat is vooral voor de fun en niet vanwege een buggy stock rom.westergas schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:20:
[...]
....... want de standaard rom is idd buggy as hell.
Moet wel zeggen dat het me tegenvalt dat je met root nog e.e.a. moet tweaken voor een stabiel stock rom. Ik wist het van tevoren, maar een 'standaard' consument kan de tablet hierdoor een behoorlijke tegenvaller vinden. Aangezien ik de tweaks op xda al had gezien en ik qua prijs/hardware dit de beste koop vond, liet ik me er niet door tegenhouden.
Die players zijn een beetje een zootje. Met MX player had ik dit ook, BS player speelt dit bij mij perfect. Maar laatst had ik een video die in BS player haperde en het prima deed in de standaard player.ralph075 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:33:
[...]
Ja precies hetzelfde, ook met alle players. Film of serie speelt ca. 8 minuten en klapt er dan uit. Opnieuw afspelen (doorspoelen naar waar ik was gebleven) en ik kan weer ca. 8 minuten kijken. Na een paar keer ben ik het wel beu en ben ik ermee gestopt. Andere formaten hebben tot nu toe geen problemen gegeven.
Ik hoor ook enthousiaste verhalen over Dice player maar bij mij werkt die beroerd en heb ik die niet fatsoenlijk werkend gekregen.
Bij VLC kun je bij instellingen wisselen naar software rendering, volgens wat ik gelezen heb werkt dat beter dan de hardware rendering. Alleen hoge resolutie wil dan niet.
Op de TF300T ook wel eens problemen gehad met 't afspelen van MKV's (vlgs VLC op de pc waren ze x264 encoded, audio was AC3) in combinatie met MXplayer.pe1dnn schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:10:
[...]
Die players zijn een beetje een zootje. Met MX player had ik dit ook, BS player speelt dit bij mij perfect. Maar laatst had ik een video die in BS player haperde en het prima deed in de standaard player.
Ik hoor ook enthousiaste verhalen over Dice player maar bij mij werkt die beroerd en heb ik die niet fatsoenlijk werkend gekregen.
Bij VLC kun je bij instellingen wisselen naar software rendering, volgens wat ik gelezen heb werkt dat beter dan de hardware rendering. Alleen hoge resolutie wil dan niet.
Exact het zelfde bestand wilde op m'n Galaxy SII mbv MXplayer wel netjes afspelen dus leek het probleem aan de TF300T te liggen.
Uiteindelijk heb ik, na testen, dice player gekocht die zonder morren de files op de TF300T afspeelde (ook via de mini-hdmi). De pech van dice player is dan weer wel dat dubbel klikken op de mkv het afspelen door dice player opstart, maar jammer zonder geluid. Enkel als ik t af te spelen bestand vanuit dice player zelf open heb ik ook geluid.
VLC(beta) voor Android heb ik wel even getest, maar dat was meer een crash festijn dan kijk vreugde.
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Ik had de sticker verwijderd en na 3 weken zat de TF300 in een oneindige boot. Het repair center kon niks doen want het serienummer was onbekend. Uiteindelijk na 3 weken van de winkel een nieuwe gekregen.hellboy123 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:01:
Sinds vandaag ook een gelukkige eigenaar van een tf300, met dank aan dit topic tot nog toe alles aan de praat gekregen.
Hier dezelfde case maar dan veel goedkoper; http://www.ebay.com/itm/U...ories&hash=item3f13502058 (ik heb deze zelf en voldoet prima).wim-vdv schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:36:
[...]
Ik heb pas een Gecko cover aangeschaft. Wel duurder, maar mij bevalt hij goed. Tablet wordt goed beschermd en is in verschillende schuine standen te zetten.
[ Voor 32% gewijzigd door Hollanda op 15-08-2012 16:03 ]
Da's irritant, stickertje is bij mijn TF300T na ca. 4 weken gebruik er vanzelf 'afgevallen', wilde niet langer blijven plakken.Hollanda schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:58:
[...]
Ik had de sticker verwijderd en na 3 weken zat de TF300 in een oneindige boot. Het repair center kon niks doen want het serienummer was onbekend. Uiteindelijk na 3 weken van de winkel een nieuwe gekregen.
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Dat klinkt inderdaad niet prettig, ik trek de sticker nu er vanaf en wanneer hij voor garantie moet plak ik het stickertje er wel weer op danHollanda schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:58:
[...]
Ik had de sticker verwijderd en na 3 weken zat de TF300 in een oneindige boot. Het repair center kon niks doen want het serienummer was onbekend. Uiteindelijk na 3 weken van de winkel een nieuwe gekregen.
[...]
Net een verzoek tot reparatie ingediend via website Asus. Iemand ervaring met de reparatie service zonder tussenkomst van een winkel? Toch niet Dynafix he?

Mijn asus laptops gingen een paar jaar terug altijd richting het oostblok. Reparaties waren altijd goed en snel geregeld (Behalve de laatste keer, toen was het model dat ik had niet meer te repareren, en geen vervanging aanwezig waardoor ik een nieuwer type kreeg)westergas schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:46:
Net een verzoek tot reparatie ingediend via website Asus. Iemand ervaring met de reparatie service zonder tussenkomst van een winkel? Toch niet Dynafix he?
Verwijderd
Voor degenen die toevallig er nog één willen kopen nieuw en via Schiphol vliegen: Ik heb de TF300T bij see buy fly gekocht voor 359 euro. Volgens mij de laagste prijs die er te vinden is!
Nummer staat toch ook gewoon op de doos, en vastook wel ergens in het apparaatPantagruel schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:03:
[...]
Da's irritant, stickertje is bij mijn TF300T na ca. 4 weken gebruik er vanzelf 'afgevallen', wilde niet langer blijven plakken.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Waar zijn die tips te vinden? Linkje?ralph075 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:53:
[...]
Alleen met root en aanpassingen nav tips op xda heb ik nagenoeg geen last van bugs (behalve mijn post hierboven), maar nog wel garantie. Voor mij dus geen reden om te unlocken (en zorgen over garantie afhandeling). *Knip*
Kan dit ook niet zo 1, 2, 3 vinden. Maar vind XDA ook wel vaker een tikje onoverzichtelijk.
Ik ben ook al 2 uur aan het zoeken geweest maar iets bruikbaars vinden, ho maarwestergas schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:42:
[...]
Kan dit ook niet zo 1, 2, 3 vinden. Maar vind XDA ook wel vaker een tikje onoverzichtelijk.
Misschien refereerde hij naar dit topic met de aangepaste build.prop file?
Science is stranger than fiction
Na de slechte reviews van de galaxy note 10.1 ben ik gaan orienteren op andere tablets. Deze viel me heel erg op omdat de reviews over het algemeen positief zijn en de tablet ook een stuk goedkoper is. Echter heb ik een aantal vraagjes over deze tablet.
-Ik ben voornamelijk van plan om een tablet voor me studie te gaan gebruiken. Waarom ik voornamelijk de note 10.1 wou aanschraffen kwam doordat je pdf files kon omcirkelen met je stylus. Zijn er ook apps voor android waarmee dit mogelijk is waarmee ik dus bijvoorbeeld memo's kan maken bij pdf en powerpoint files?
-Werken de stylussen voor studiedoeleinden ook goed op deze tablet? Ik ga de stylus niet gebruiken om mooie tekeningen te maken of dergelijke, maar meer om formules op te schrijven. zo precies hoeft het dus ook niet te zijn.
-Is de dock wel een echte toevoeging? Ik ben niet van plan om hele documenten te gaan typen, gebruik hem voornamelijk om aantekeningen te maken. Is het de 100 euro meerprijs wel waard?
Hopelijk ben ik na beantwoording van deze vragen dan ook een trotste bezitter van deze tablet;)
-Ik ben voornamelijk van plan om een tablet voor me studie te gaan gebruiken. Waarom ik voornamelijk de note 10.1 wou aanschraffen kwam doordat je pdf files kon omcirkelen met je stylus. Zijn er ook apps voor android waarmee dit mogelijk is waarmee ik dus bijvoorbeeld memo's kan maken bij pdf en powerpoint files?
-Werken de stylussen voor studiedoeleinden ook goed op deze tablet? Ik ga de stylus niet gebruiken om mooie tekeningen te maken of dergelijke, maar meer om formules op te schrijven. zo precies hoeft het dus ook niet te zijn.
-Is de dock wel een echte toevoeging? Ik ben niet van plan om hele documenten te gaan typen, gebruik hem voornamelijk om aantekeningen te maken. Is het de 100 euro meerprijs wel waard?
Hopelijk ben ik na beantwoording van deze vragen dan ook een trotste bezitter van deze tablet;)
1 - weet ik niet
2 - Als het goed is werkt een universele stylus voor capacitieve touchscreens ook gewoon. Deze zijn 5 euro of zo.
3 - Vind ik wel. Naast een usb poort en kaartlezer verlengt het de batterijduur ook nog eens aanzienlijk. Of het voor jou de 100 euro waard is weet ik niet, dat moet je zelf beoordelen... Klik hem vast als je hem tussen college's in niet nodig hebt en hij laadt bij (niet dat de batterij snel leeg is of zo hoor).
*typo
2 - Als het goed is werkt een universele stylus voor capacitieve touchscreens ook gewoon. Deze zijn 5 euro of zo.
3 - Vind ik wel. Naast een usb poort en kaartlezer verlengt het de batterijduur ook nog eens aanzienlijk. Of het voor jou de 100 euro waard is weet ik niet, dat moet je zelf beoordelen... Klik hem vast als je hem tussen college's in niet nodig hebt en hij laadt bij (niet dat de batterij snel leeg is of zo hoor).
*typo
zeker weten met toetsenbord! Je hebt een USB aansluiting, veel langere accuduur, beetje bescherming voor je scherm, een heel fijn toetsenbord om wat op te typen en daarnaast een mooie standaard als je met je tablet bezig bent. Alleen om dat laatste heb ik m er vaak in zitten. Het werkt veel fijner
Ik heb net bewust gekozen voor een TF300 zonder toetsenboard omdat ik voor brieven typen en dergelijke toch altijd het toetsenboard van mijn gewone pc hiervoor gebruik. Met 10 vingers blind typen gaat ook gewoon niet op dat kleine toetsenboardje dus zag ik voor mij persoonlijk het nut niet ervan in.
Ander punt wat mij dan stoort is dat ik de TF300 vooral voor boeken en stripboeken lezen gebruik en dan is het dock gewoon onhandig in gebruik. Die extra accu hoeft voor mij ook niet want bij normaal gebruik vind ik 8 a 9 uur al meer als voldoende.
Ander punt wat mij dan stoort is dat ik de TF300 vooral voor boeken en stripboeken lezen gebruik en dan is het dock gewoon onhandig in gebruik. Die extra accu hoeft voor mij ook niet want bij normaal gebruik vind ik 8 a 9 uur al meer als voldoende.
Memos maken in een pdf is erg makkelijk in de play store kan je de Adobe pdf reader downloaden waar je alles mee kan wat je wilt, tekst markeren, doorhalen, ballonetjes met aantekenngen maken, lijnen trekken met je vinger(of zo'n stylus), enzKungfukip schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:38:
Na de slechte reviews van de galaxy note 10.1 ben ik gaan orienteren op andere tablets. Deze viel me heel erg op omdat de reviews over het algemeen positief zijn en de tablet ook een stuk goedkoper is. Echter heb ik een aantal vraagjes over deze tablet.
Hierna kan je het bestand makkelijk delen via email of uploaden naar dropbox ofzo
[ Voor 4% gewijzigd door hellboy123 op 16-08-2012 23:01 ]
Bedankt voor de reacties! Ik was net naar 2 mediamarkten geweest maar hij was nergens op voorraad. Wel even mee kunnen spelen en moet zeggen dat hij erg fijn werkt. Was er in ieder geval meer van onder de indruk dan de note 10.1 waar je al snel zo een 100 euro meer voor betaald. Morgen maar weer even verder zoeken waar ze hem wel op voorraad hebben.
Ik heb m deze week bij de paradigit gehaald, €377 zonder dock en 477 met dock incl. Een koptelefoon en een laptoprugzak (back toe school actie). Tevens een gratis verlenging van de garantie naar 3 jaar, wat ze blijkbaar bij alle tablets gratis verlengenKungfukip schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:12:
Bedankt voor de reacties! Ik was net naar 2 mediamarkten geweest maar hij was nergens op voorraad. Wel even mee kunnen spelen en moet zeggen dat hij erg fijn werkt. Was er in ieder geval meer van onder de indruk dan de note 10.1 waar je al snel zo een 100 euro meer voor betaald. Morgen maar weer even verder zoeken waar ze hem wel op voorraad hebben.
Uiteraard eerst root krijgen met Debugfs of 1-Click Transformer Root
Daarna heb ik een aanpassing van build.prop gedaan en Browser2ram geïnstalleerd.
Toen was mijn tf300 eigenlijk al perfect. Ik had ATP Tweak of Simple IO Sched op de planning staan, maar was nog aan het uitzoeken of één van deze toegevoegde waarde zou hebben en welke van deze twee dan mijn voorkeur zou hebben. Tijdens deze afwegingen merkte ik dat mijn tablet op dat moment eigenlijk geen tweaks meer nodig had om beter te worden, dus heb ik het gelaten voor wat het is.
Mocht je trouwens één van de io schedulers willen gaan gebruiken, dan is de kans groot dat browser2ram niet meer nodig is.
Op mijn lijst met xda-tips had ik ook nog ASUS systeem boost staan. Ook hier weer: ik heb het niet meer nodig gehad.
Uiteindelijk vielen mijn tweaks dus wel mee, maar had een hele rits verzameld voordat ik ging experimenteren met wat wel of niet zou werken. Zoals gezegd, ik heb geen moment meer overwogen om (vanwege bugs of performance) te unlocken en met custom rond te gaan werken, want het werkt prima en ben het eerste jaar nog wel gehecht aan garantie.
Algemene tip: SwitchMe profile manager. Ideaal als je (bv.) jouw mail of creditcard in Play Store niet door kids wilt laten misbruiken! Of als je de tablet wilt delen met vriend(in) en beide je eigen mail en social media wilt gebruiken.
Wat voor koptelefoon en laptoprugzak kreeg je? En was dat alleen bij de dock variantie? Kon je trouwens i.p.v. een laptoprugzak ook voor een hoesje kiezen voor de tablet?hellboy123 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:18:
[...]
Ik heb m deze week bij de paradigit gehaald, €377 zonder dock en 477 met dock incl. Een koptelefoon en een laptoprugzak (back toe school actie). Tevens een gratis verlenging van de garantie naar 3 jaar, wat ze blijkbaar bij alle tablets gratis verlengen
edit: zie het al op de website staan;)
[ Voor 3% gewijzigd door Kungfukip op 17-08-2012 00:04 ]
Ik heb precies het rooten gedaan en browser2ram geinstalleerd. Het rooting ging goed volgens het batch-bestandje. En de installatie van superuser (ook door het batchbestandje) ging ook goed, alsmede hetinstalleren van browser2ram.ralph075 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:56:
[...]
Daarna heb ik een aanpassing van build.prop gedaan en Browser2ram geïnstalleerd.
Maar wanneer ik nu Browser start krijg ik geen melding van superuser aanvraag. Ik heb dus ht idee dat er iets niet helemaal goed is gegaan?
De melding dat browser2ram superuser-toegang krijgt komt bij mij enkel na een her-/opstart van de tablet, daarna tot de volgende herstart niet meer tijdens gebruik.Ejorne schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:08:
[...]
Ik heb precies het rooten gedaan en browser2ram geinstalleerd. Het rooting ging goed volgens het batch-bestandje. En de installatie van superuser (ook door het batchbestandje) ging ook goed, alsmede hetinstalleren van browser2ram.
Maar wanneer ik nu Browser start krijg ik geen melding van superuser aanvraag. Ik heb dus ht idee dat er iets niet helemaal goed is gegaan?
Ik kreeg, nadat ik de browser al een tijdje gebruikt had en toen even open liet staan terwijl ik even een bak koffie was gaan halen, ineens een melding van superuser.ralph075 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:24:
[...]
De melding dat browser2ram superuser-toegang krijgt komt bij mij enkel na een her-/opstart van de tablet, daarna tot de volgende herstart niet meer tijdens gebruik.
Ik zal vanavond eens kijken of dat na een reboot weer gebeurd. Ik had gisteren overigens wel al een extra reboot gedaan nadat ik browser2ram had geïnstalleerd.
Ik heb wel het idee dat brwoser2ram nu actief is. Het browsen gaat best prettig en minstens net zo snel als Opera welke ik tot nu toe gebruikte. Als dit zo blijft dan gaat Opera er weer af en ga ik weer lekker met de stock-browser browsen. Is het overigens mogelijk om brwoser2ram ook met andere browsers te gebruiken zoals Opera of Chrome?
Oja, ik loop nog met een vraagje over de build.prop file. Althans, het antwoord heb ik volgens mij al gevonden maar klopt dat ook wat ik gevonden heb? ; Het was even zoeken maar ik heb een versie voor .30 gevonden verderop in het betreffende topic. Had bijna de verkeerde gedownload, bleek later dat ik de ww versie moest hebben die een paar blz terug al gepost was.
[ Voor 16% gewijzigd door Ejorne op 17-08-2012 15:10 ]
Geen idee, ik gebruik enkel de stock browser...Ejorne schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:06:
[...]
Is het overigens mogelijk om brwoser2ram ook met andere browsers te gebruiken zoals Opera of Chrome?
Ja, klopt, je moet de WW .30 build.prop hebben (er van uitgaande dat je de laatste update hebt).Ejorne schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:06:
[...]
Oja, ik loop nog met een vraagje over de build.prop file. Althans, het antwoord heb ik volgens mij al gevonden maar klopt dat ook wat ik gevonden heb? ; Het was even zoeken maar ik heb een versie voor .30 gevonden verderop in het betreffende topic. Had bijna de verkeerde gedownload, bleek later dat ik de ww versie moest hebben die een paar blz terug al gepost was.
Jep, de .30 staat op mijn tablet.ralph075 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:32:
(er van uitgaande dat je de laatste update hebt).
Ik las trouwens zojuist dat iemand zijn tablet om zeep had geholpen met de build.prop file. Kennelijk heeft hij de extentie .zip van het bestand weggehaald in plaats van het bestand te unzippen. Niet echt slim he?
Nog even wat verder gelezen in het topic over de build.prop. Schijnt dat (soms?) de rechten op het bestand veranderen wanneer een bestand gerenamed of gemoved wordt. Er zijn een paar mensen die de getweakte build.prop weer wilde vervangen door de stock. Ze hadden bij het plaatsen de stock file de extentie .bak gegeven. Deze weer verwijderd toen ze de aangepaste buil.prop gingen verwijderen. Daarna starte de tablet niet meer op. Tot zover ik nu gelezen heb hebben ze nog geen manier gevonden om het te herstellen. Ik ga het topic denk ik eerst eens rustig doorpluizen van voor naar achter en dan nog een keer van achter naar voor, voordat ik met die aangepaste build.prop ga klooien.
[ Voor 31% gewijzigd door Ejorne op 17-08-2012 16:03 ]
Sowieso, als je met dit soort dingen aan de slag gaat: altijd heel goed opletten!Ejorne schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:38:
[...]
Niet echt slim he?Maar nu start zijn tablet niet meer op. Dus als ik er straks mee aan de gang ga moet ik dubbel goed opletten.
Stap 1: instructies (topic) lezen
Stap 2: nog een keer lezen!
Stap 3: voor jezelf nagaan of je alle instructies snapt en kan uitvoeren (zo niet: opnieuw lezen of niet aan beginnen)
Stap 4: wijzigingen exact volgens instructies stap voor stap doorvoeren
Mocht je het verkloten, meestal kan je via het boot menu en adb nog wel e.e.a. herstellen.
Als je de tablet boot en volume down ingedrukt houdt, krijg je een menu om een factory reset uit te voeren (of normaal op te starten). Voor dit menu heb je 5 seconden de tijd om volume up in te drukken, doe je dit dan kom je in rck-mode. Daarmee kan je via adb (shell omgeving) aanpassingen doen op bestandsniveau (en dus ook de originele build.prop terugzetten). Hiervoor moet je de tablet via usb-kabel aan pc hangen die adb heeft geïnstalleerd (als je één van de automatische root-tools hebt gebruikt zou het er al op moeten staan, volgens mij).
Bovenstaande met rck en adb (na gebruik van één van de automatische root-tools) weet ik niet 100% zeker (eerder 90%, heb het nog niet gebruikt), maar in rck-mode zou je sowieso een nieuwe firmware moeten kunnen laden via de micro-sd kaart (oftewel een blanco installatie (dit is wat anders dan de factory reset)). Dat zou altijd mogelijke problemen moeten kunnen verhelpen, zolang je iets alleen softwarematig hebt verkloot.
Bottomline: wees voorzichtig en bereidt je voor op een hoop geklooi als je het verkloot!
Klein lichtpuntje: tablet echt om zeep helpen zal niet heel snel gebeuren, jezelf veel werk bezorgen mogelijk wel ;-)
Edit: deze link laat zien dat een blanco installatie via rck-mode gewoon moet werken. Behalve het werk dat je jezelf bezorgt is er meestal dus niks aan de hand als je iets verkloot.
[ Voor 6% gewijzigd door ralph075 op 17-08-2012 20:28 ]
Dat stukje wat ik over die persoon las was ergens rond de 12 blz in dat topic. Is alweer een tijdje geleden dat zich dat afspeelde. Er was ook iemand die aangaf zelf nog niet te gaan kloten voordat er een goede recovery mode beschkbaar zou zijn. Is dat nu misschien wel beschikbaar? Want zover ik begreep lukte het die jongens niet om pre=boot met adb aan de slag te kunnen of op andere manier de zaak te herstellen. Maar laat ik eersst het topic uitlezen en verder op xda rondneuzen voordat ik allemaal dingen inbeeld die hlemaal niet (meer) relevant zijn...ralph075 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:17:
[...]
Bottomline: wees voorzichtig en bereidt je voor op een hoop geklooi als je het verkloot!
Klein lichtpuntje: tablet echt om zeep helpen zal niet heel snel gebeuren, jezelf veel werk bezorgen mogelijk wel ;-)
modded atptweak heeft all de juiste sio, je hoeft hem alleen aan te vinken.
Iemand al de update 4.1.1 binnen? Wordt op het xda forum door 1 gast over gesproken. Maar als ik zo kijk dan worden al die updates telkens in batches uitgestuurd. Vorige keer had ik hem ook pas een paar dagen na de eerste reports ervan op xda binnen.
Iemand al de update 4.1.1 binnen? Wordt op het xda forum door 1 gast over gesproken. Maar als ik zo kijk dan worden al die updates telkens in batches uitgestuurd. Vorige keer had ik hem ook pas een paar dagen na de eerste reports ervan op xda binnen.
Meerdere mensen hebben hem nu binnen. Ben benieuwd! 
http://www.transformerfor...ate-jelly-bean-ready.html
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1839893
http://www.transformerfor...ate-jelly-bean-ready.html
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1839893
Ik ben ook zeker benieuwd, ik hoop vooral dat het browsen wat vloeiender gaat, chrome is af en toe aardig traag en loopt geregeld vast tijdens het laden(en de melding om het te stoppen komt precies op het moment dat de pagina geladen is....)
Ik zit te twijfelen tussen de Tf300 en de TF700, ik heb het 1 en ander op een rijtje gezet alleen ben er niet niet helemaal uit of de 210 euro meerwaarde zoveel verschil maakt:
Nu had ik een mooi tabelletje gemaakt in notepad alleen bij het kopiëren gaat het niet goed.....
Wat wil ik er mee doen:
School ( Office, Virtual Machines met RDP )
Plex ( Muziek/Series/Films )
Games ( Splashtop GamePad THD )
Youtube
Internet
OpenVPN
SSH
Nu had ik een mooi tabelletje gemaakt in notepad alleen bij het kopiëren gaat het niet goed.....
Wat wil ik er mee doen:
School ( Office, Virtual Machines met RDP )
Plex ( Muziek/Series/Films )
Games ( Splashtop GamePad THD )
Youtube
Internet
OpenVPN
SSH
[ Voor 88% gewijzigd door Eagleman7 op 19-08-2012 19:58 ]
VMWare doet soms wat moeilijk met de CTRL+ALT key combo die je moet sturen om de focus te verliezen (tenminste wel in Splashtop Remote THD)
Ik maak direct verbinding naar de Guest OS's ( die op Ubuntu KVM draaien )citruspers schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:01:
VMWare doet soms wat moeilijk met de CTRL+ALT key combo die je moet sturen om de focus te verliezen (tenminste wel in Splashtop Remote THD)
Als ik een Guest OS wil opstarten gebruik ik daar de command line voor of de web interface.
Iemand de update hier in NL/B al binnen?
Ben aan het controleren als een idioot, maar niks...
Ben aan het controleren als een idioot, maar niks...
Nee, en wat ik ervan terug kon vinden is dat de ww versie waarschijnlijk 1a2 weken na de us versie uitkomt, maar daar is geen officieel bericht van
Geen Dynafix gelukkig! Mijn 300T is inmiddels in de Česká republika aan het rondrijden. Hoop hem snel weer terug te zienhellboy123 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:50:
[...]
Mijn asus laptops gingen een paar jaar terug altijd richting het oostblok. Reparaties waren altijd goed en snel geregeld (Behalve de laatste keer, toen was het model dat ik had niet meer te repareren, en geen vervanging aanwezig waardoor ik een nieuwer type kreeg)
http://forum.xda-develope...?p=30471163&postcount=141
Dan zou de worldwide versie er woensdag moeten komen via ota.
Dan zou de worldwide versie er woensdag moeten komen via ota.
Die update is natuurlijk niet te weigeren he... Ik heb niet zo'n zin in JB, niet alle apps willen met JB namelijk en ICS bevalt mij prima...
Die update is te annuleren als je hem Download. Daarna wordt de update niet meer gepushed en krijg je hem niet automatisch meer binnen
Daar zou ik toch even 2x over denkenVerstekbakker schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 04:02:
Die update is natuurlijk niet te weigeren he... Ik heb niet zo'n zin in JB, niet alle apps willen met JB namelijk en ICS bevalt mij prima...
Met name Butter en Google Now zijn _echt_ gave features, en de I/O problemen (die onder andere de hangende browsers veroorzaken) schijnen te zijn opgelost. Ik heb afgelopen week al een paar keer jeukende handjes gehad om te rooten en de US update te draaien
Verder is JB onderhuids veel minder drastisch veranderd t.o.v. ICS, dan ICS dat op zijn beurt was t.o.v. GB
Even uit nieuwsgierigheid hoe dit werkt, als je hem dan later handmatig update (ik neem aan dat dat kan), loopt hij dan vanaf dat moment wel weer automatisch mee met nieuwe updates?reyals schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:06:
Die update is te annuleren als je hem Download. Daarna wordt de update niet meer gepushed en krijg je hem niet automatisch meer binnen
Tip voor degenen die een aangepaste build.prop hebben, zoals o.a. hier door mij besproken, en die willen upgraden naar Android 4.1 (Jelly Bean): Zet eerst de originele build.prop terug voordat je de OTA-update accepteert!
Waarschijnlijk zal de update gewoon werken, als je de originele build.prop niet eerst terugzet (na de update heb je dan weer een standaard build.prop), maar er is een kleine kans dat de update niet werkt. Beter dus het zekere voor het onzekere nemen.
Als je root hebt is het tevens verstandig om voor de update Voodoo OTA Root Keeper te draaien, dan kan je na de update simpel weer root toegang krijgen, zie hier voor meer info. Zonder Voodoo OTA Root Keeper eerst te draaien heb je na de update geen root toegang meer. Vooralsnog is er nog geen andere methode om root op de TF300 bij Jelly Bean te krijgen. Ongetwijfeld zal er op XDA vast snel informatie te krijgen zijn om weer root toegang te krijgen, maar deze manier is eenvoudiger en scheelt wachttijd voor een nieuwe root methode.
Doe er je voordeel mee
Waarschijnlijk zal de update gewoon werken, als je de originele build.prop niet eerst terugzet (na de update heb je dan weer een standaard build.prop), maar er is een kleine kans dat de update niet werkt. Beter dus het zekere voor het onzekere nemen.
Als je root hebt is het tevens verstandig om voor de update Voodoo OTA Root Keeper te draaien, dan kan je na de update simpel weer root toegang krijgen, zie hier voor meer info. Zonder Voodoo OTA Root Keeper eerst te draaien heb je na de update geen root toegang meer. Vooralsnog is er nog geen andere methode om root op de TF300 bij Jelly Bean te krijgen. Ongetwijfeld zal er op XDA vast snel informatie te krijgen zijn om weer root toegang te krijgen, maar deze manier is eenvoudiger en scheelt wachttijd voor een nieuwe root methode.
Doe er je voordeel mee
2 aanvullingen:ralph075 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:10:
Tip voor degenen die een aangepaste build.prop hebben, zoals o.a. hier door mij besproken, en die willen upgraden naar Android 4.1 (Jelly Bean): Zet eerst de originele build.prop terug voordat je de OTA-update accepteert!
Doe er je voordeel mee
* je moet eventueel verwijderde systeemapps terugzetten, anders kun je de OTA update niet installeren.
* Voodoo OTA rootkeeper kan de SU backup alleen terugzetten als je de SuperSU app van Chainfire gebruikt, met de Superuser app schijnt het terugzetten van de backup niet te werken.
Nuttige aanvullig, bedankt!reyals schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:23:
[...]
2 aanvullingen:
* je moet eventueel verwijderde systeemapps terugzetten, anders kun je de OTA update niet installeren.
* Voodoo OTA rootkeeper kan de SU backup alleen terugzetten als je de SuperSU app van Chainfire gebruikt, met de Superuser app schijnt het terugzetten van de backup niet te werken.
Ik ben er wel nieuwsgierig naar of er al mensen Jelly Bean ontvangen hebben via OTA want ze zullen nu toch wel langzaam maar zeker in Europa starten lijkt mij.
Helaas nog niets binnen hierzo, zit er wel op te wachten dat de browser performance wat verbeterd is namelijk
de us versie is te downloaden van de asus support site.
Verwijderd
Wij willen de ww versie !reyals schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:34:
de us versie is te downloaden van de asus support site.
Ik ook- maar ik denk toch echt dat asus die zal moeten geven
Hey guys,
ik heb gisteren ook een Asus 300T gekocht en ben er wel heel tevreden mee. Het is m'n eerste tablet en ook eerste android apparaat dus ik ben m'n weg er nog in aan het vinden. Er zijn alleen twee puntjes die me opvallen, is hier wat aan te doen?
* De tijd nodig om op te starten is vrij lang (1 a 2 minuten). Is dit op een manier te versnellen?
* ik kan geen MKV bestanden kopieren naar en afspelen op m'n tablet. Is er een goede player die het mogelijk maakt MKV bestanden (incl ondertiteling) af te spelen op m'n 300T?
Bedankt alvast.
ik heb gisteren ook een Asus 300T gekocht en ben er wel heel tevreden mee. Het is m'n eerste tablet en ook eerste android apparaat dus ik ben m'n weg er nog in aan het vinden. Er zijn alleen twee puntjes die me opvallen, is hier wat aan te doen?
* De tijd nodig om op te starten is vrij lang (1 a 2 minuten). Is dit op een manier te versnellen?
* ik kan geen MKV bestanden kopieren naar en afspelen op m'n tablet. Is er een goede player die het mogelijk maakt MKV bestanden (incl ondertiteling) af te spelen op m'n 300T?
Bedankt alvast.
Heeft iemand al berichten gelezen dat de browser beter werkt in de US JellyBean versie?
Klopt, helaas is de opstarttijd van de tablet erg hoog.Barret schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:16:
Hier is geen oplossing voor, maar wel een workaround.
Laat je tablet altijd aan staan, als je dan het scherm uit doet, gaat die meteen in stand by.
De gebruikstijd van de tablet zelf is ongeveer 10 uur, de standby tijd heb ik niets van gevonden, maar er schijtn iemand getest te hebben door de tablet 24 uur in standby te laten en de accu was 6 % leger.
Als je dus echt, helemaal niets zou doen met de tablet en die in standby zou laten, zou je grofweg gezegd 16 dagen dit kunnen doen.
Ik kan je vertellen, volgens mij ga je echt geen 16 dagen niets doen ermee
Ik heb tot op heden nog alle mkv's kunnen afspelen met BSPlayer Free.
Ja, de I/O problemen schijnen aardig te zijn opgelost in JBEjorne schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:17:
Heeft iemand al berichten gelezen dat de browser beter werkt in de US JellyBean versie?
Krijg je de JB update OTA als je een unlocked bootloader + root hebt? Ik lees in de voorwaarden van de boot unlocker van Asus namelijk dat dit niet meer het geval is en dat vind ik erg jammer.
Ik heb me *kapot* lopen zoeken en zo'n beetje elke Google term gebruikt maar ik kan nergens concrete antwoorden vinden. Iemand hier die mij misschien uit de brand kan helpen?
Voor het geval het OTA niet meer kan: komt er een zip van Asus oid zodat ik die via Clockworkmod kan installeren? Ik wil liever geen CM erop zetten als het niet perse hoeft in dit geval. Als het niet anders kan oke maar liever gewoon standaard Asus software.
Ik heb me *kapot* lopen zoeken en zo'n beetje elke Google term gebruikt maar ik kan nergens concrete antwoorden vinden. Iemand hier die mij misschien uit de brand kan helpen?
Voor het geval het OTA niet meer kan: komt er een zip van Asus oid zodat ik die via Clockworkmod kan installeren? Ik wil liever geen CM erop zetten als het niet perse hoeft in dit geval. Als het niet anders kan oke maar liever gewoon standaard Asus software.
zodra je de bootloader unlocked krijg je geen updates meer. dit wordt ook vaak besproken op XDA, ook als je de bootloader weer locked krijg je geen OTA updates, je serienummer wordt namelijk bij Asus geregistreerd zodra je je tab unlocked.
http://support.asus.com/D...rmer+Pad+TF300T&p=20&s=16
daar staan alle firmware versies voor de tf300t als download beschikbaar
[ Voor 21% gewijzigd door reyals op 23-08-2012 10:53 ]
Ah, da's mooi. Nu werkt het op mijn tablet ook wel erg fijn hoor met de browser2ram plugin. Maar een nadeel vind ik wel dat het al mijn instellingen reset na een restart van de tablet. Mijn bookmarks worden wel weer gesynchroniseerd maar dan moet ik eerst handmatig via de energie-widget het synchroniseren uit- en weer aanzetten. Maar formuliergegevens moet ik altijd weer opnieuw invoeren. Elke keer inloggen op de diverse fora en dergelijke. Nu restart ik de tablet niet zo vaak maar ik vind het toch wel lastig...Henk schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:39:
[...]
Ja, de I/O problemen schijnen aardig te zijn opgelost in JB
Zo'n vermoeden had ik al ja. Stond inderdaad ook gewoon op XDA (had even beter moeten kijken d'ohh).reyals schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:52:
zodra je de bootloader unlocked krijg je geen updates meer. dit wordt ook vaak besproken op XDA, ook als je de bootloader weer locked krijg je geen OTA updates, je serienummer wordt namelijk bij Asus geregistreerd zodra je je tab unlocked.
Link had ik nog niet gevonden, hier was ik nou naar op zoek dankjewel! Ben ik blij dat ik 'm in de VS gekocht heb, kan zo te zien al aan de slag met JBreyals schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:52:
Dank jullie wel voor de geleverde hulp!
Thanks, ik ga meteen die BSPlayer downloaden. Dat andere wat je noemt, gaat je tablet daar niet sneller stuk/op van omdat je 'm altijd laat werken? Lijkt mij dat je dat ding dan eerder slijt, of heb ik dat mis?RollieBollie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:33:
[...]
Klopt, helaas is de opstarttijd van de tablet erg hoog.
Hier is geen oplossing voor, maar wel een workaround.
Laat je tablet altijd aan staan, als je dan het scherm uit doet, gaat die meteen in stand by.
De gebruikstijd van de tablet zelf is ongeveer 10 uur, de standby tijd heb ik niets van gevonden, maar er schijtn iemand getest te hebben door de tablet 24 uur in standby te laten en de accu was 6 % leger.
Als je dus echt, helemaal niets zou doen met de tablet en die in standby zou laten, zou je grofweg gezegd 16 dagen dit kunnen doen.
Ik kan je vertellen, volgens mij ga je echt geen 16 dagen niets doen ermee.
Ik heb tot op heden nog alle mkv's kunnen afspelen met BSPlayer Free.
Wat is trouwens het voordeel van unlocken wat ik hier vele zie bespreken?
Een tablet heeft niet echt bewegende onderdelen, dus slijten is sowieso geen sprake van. Het enige wat misschien een kleine hit neemt is de accu, maar dat is volgens mij niet echt noemenswaardig: hem lange tijd vol/leeg hebben is problematischer. Hij gaat verder in deep sleep, dus veel hardware wordt (gedeeltelijk) uitgeschakeld en/of teruggeschroefd.Barret schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:25:
[...]
Thanks, ik ga meteen die BSPlayer downloaden. Dat andere wat je noemt, gaat je tablet daar niet sneller stuk/op van omdat je 'm altijd laat werken? Lijkt mij dat je dat ding dan eerder slijt, of heb ik dat mis?
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.