Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:27
Custom firmware op je PRS zetten, genaamd PRS+, dan heb je die stomme software niet meer nodig en kan je gewoon naar mappen met boeken browsen op je ereader :) Werkt prima op mijn PRS-600.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Verstekbakker schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 01:35:
[...]

RaboCard is een creditcard van Rabobank, dus een andere pas dan de pinpas.

[...]

In Windows weet ik niet, maar als je met een geroot toestel met de File Manager (ik gebruik die van Rhythm Software) naar de hoogste dir gaat ( / ) en dan de map 'system' en dan de map 'app', daar kun je alle apk's vinden. Doe een beetje voorzichtig daar. En gefeliciteerd.
Thank you!

De File manage wijze die jij bedoeld, bedoel ik niet. Dit betekent dat ik op de tablet zelf nar de hoogste directory kan gaan, maar ik wil die directory vanuit Windows benaderen, zodat ik via die route daar aanpassing kan doen.

En de reden waarom ik niet met de RaboCard kon betalen kwam doordat ik al verschillende betaling had gedaan die avond, dus het werd volgens de RaboBank iets verdacht ;) Maar inmiddels wel gelukt!

[ Voor 14% gewijzigd door renskoenraadt op 13-07-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Verstekbakker schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 01:35:
In Windows weet ik niet, maar als je met een geroot toestel met de File Manager (ik gebruik die van Rhythm Software) naar de hoogste dir gaat ( / ) en dan de map 'system' en dan de map 'app', daar kun je alle apk's vinden.
Ik heb mijn toestel niet geroot, maar met Total Commander kan ik de root en system directory zo bekijken. Dus of de T300 komt reeds geroot van ASUS of rooten is niet nodig. Ik verwacht het laatste. Total Commander is gewoon te krijgen via Google Play.

Root Checker Basic zegt in elk geval dat ik geen root toegang heb, dus zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Maar dan kan je de system directory via de tablet bekijken, neem ik aan? Ik wil dat doen in windows verkenner ;) En daar kan ik die directory niet bekijken, ook al is deze geroot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

Dat is meer een algemeen android ding. Ligt niet aan wel/niet root.
Zullen vast programma's zijn (of ADB/Android SDK?) die er voor zorgen dat je je android root directory kan zien.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Sowieso, en ik bedoel dit niet verkeerd, is het misschien handig voor Renskoenraadt om zich wat meer te verdiepen in Android en zich even in te lezen over de materie waar hij vragen over stelt. Het begint de afgelopen twee pagina's zo langzamerhand een helpdesk te worden hier :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Boss schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:06:
Nadeel van Splashtop is dus eigenlijk weer dat er op je PC iets moet draaien en het niet het standaard remote desktop protocol gebruikt. Om met de tablet in te loggen op een Terminal Server is dus toch nog andere software nodig.
Dat is inderdaad een nadeel. ik had volgens mij ook beter alleen splashtop kunnen installeren op mijn pc, nu heb ik die van asus geïnstalleerd en allerlei andere 'troep' verkregen.

Op zich is dat niet zo erg natuurlijk, ik gooi dat er wel weer af. Wat ik wel jammer vind is dat het connecten naar de pc vrij lang duurt. En wanneer mijn pc in slaapstand is geweest werkt het niet meer. Dan moet ik eerst spashtop opnieuw starten.

Ik gebruik nu weer gewoon androidVNC.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
pe1dnn schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:45:
[...]
Ik heb mijn toestel niet geroot, maar met Total Commander kan ik de root en system directory zo bekijken. Dus of de T300 komt reeds geroot van ASUS of rooten is niet nodig. Ik verwacht het laatste. Total Commander is gewoon te krijgen via Google Play.

Root Checker Basic zegt in elk geval dat ik geen root toegang heb, dus zoals verwacht.
Dan werkt het ook zonder root waarschijnlijk, weet het ook niet zeker. Hoe je er via Windows aan kunt weet ik niet. Waarom wil je dat doen? Misschien zijn er alternatieven.
LiquidT_NL schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:39:
Sowieso, en ik bedoel dit niet verkeerd, is het misschien handig voor Renskoenraadt om zich wat meer te verdiepen in Android en zich even in te lezen over de materie waar hij vragen over stelt. Het begint de afgelopen twee pagina's zo langzamerhand een helpdesk te worden hier :S
Niet om het een of het ander, maar wat mij betreft is het op een forum ook een helpdesk. Wat is daar precies het probleem van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verstekbakker schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:44:
Niet om het een of het ander, maar wat mij betreft is het op een forum ook een helpdesk. Wat is daar precies het probleem van?
Misschien een open deur maar mogelijk ietsje pietsje off-topic in een TF300 topic... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:11
Heren,

Ik ben op zoek naar een usb kabeltje voor naar mijn TF300. Aangezien mijn tablet niet meer oplaat. Ook het lichtje brand niet meer van de docking.
Iemand een idee waar ze deze usb kabeltjes leveren voor Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
EHA1337 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:02:
Heren,

Ik ben op zoek naar een usb kabeltje voor naar mijn TF300. Aangezien mijn tablet niet meer oplaat. Ook het lichtje brand niet meer van de docking.
Iemand een idee waar ze deze usb kabeltjes leveren voor Asus?
www.chinaprices.us
www.ebay.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Na alle meningen hier heb ik hem toch maar met dock aangeschaft. Typ dit nu vanaf het dock :P Werkt best lekker op schoot, de extra batterij duur is wel fijn en hij kan met het keyboard erop zo in een tas (wel een duur beschermhoesje zo ;) )
Moet zo wel terug naar de winkel ermee. Heb een felle pixel bijna in het midden van m'n scherm. ff omruilen dus.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verstekbakker schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:44:
[...]

Omdat je bij een forum een probleem hebt wat je zelf wil oplossen, en wat input van anderen wil. Dus er is een pro-actieve houding. Bij een helpdesk vraag je anderen jouw probleem op te lossen: zelf ben je dan enkel bereid de oplossing te proberen. Ik vind het laatste een beetje schandalig op het forum: omdat je zelf niet wil/kan meedenken over je eigen probleem, moeten anderen dat maar doen voor jou, gratis (i.t.t. een helpdesk, waar de mensen ervoor worden betaald). Eigenlijk een beetje als de typische google-bare vragen die mensen op een forum stellen, dan is het gewoon anderen belasten met het even uitzoeken.

Maar goed, het was slechts een constatering. Als hij iets meer inleest leert hij er mogelijk meer van in plaats van de paar kunstjes die hij hier leert. Het was slechts een tip naar hem zelf toe.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 17:14
Wow, gisteravond een witte Pad 300T besteld met dock.
En vanochtend al binnen gekregen.

1e Indrukken: cool ding, ben er erg blij meer, en belangrijkste werkt perfect.
Afspelen van 720p mkv, dit via BSplayer.
Mooi ook dat BS player subtitles akn downloaden.

En handig dat mijn Logitech Performance MX muis out of the box werkt.

Binnekort maar eens een 32 GB micro sd kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door RollieBollie op 14-07-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week in het bezit van de 300T. Eigenlijk best tevreden. Maar toch zit ik met het volgende probleempje: Mijn video-films zijn HD met als extensie: MTS. Een flink aantal daarvan heb ik op de micro-SD kaart (32GB) gezet. Vervolgens heb ik talloze, maar dan ook talloze videoplayers uitgeprobeerd om deze films af te spelen. Dat lukt veelal goed (opstarten via "Galerij"), maar overal ontbreekt het geluid. Behalve bij de BS-Lite player, maar daarvan is het beeld te licht. De MX-player doet het de ene keer wel, en de andere keer niet (althans het geluid). Ook de veel geroemde DicePlayer geeft geen geluid, maar wel wanneer ik de films rechtstreeks opstart via DicePlayer zelf. Dus niet via "Galerij" maar wel rechtstreeks. Waarschijnlijk mis ik een of andere codec en (zo ja) weet ik ook niet of zo'n codec los te verkrijgen en te installeren is.
Bij het uitproberen van al die videoplayers merk je overigens ook, dat het gros ervan de micro-SD kaart niet herkent, maar alleen maar het ingebouwde geheugen.

NB: Het afspelen via avi en mp4 films is qua geluid geen probleem, maar wel het MTS formaat. Wie weet een oplossing zonder alle films eerst te moeten converteren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik wil een 300T kopen. En ik wil hem graag ook voor auto navigatie gebruiken, en ik wil de kaarten graag lokaal op de geheugenkaart hebben ivm data prijs buitenland. Welke software is hiervoor het meest geschikt? Het mag ook best betaalde software zijn. Ik zie bijvoorbeeld dat navigon android software heeft, maar ik weet niet 100% zeker of dat met de 300t werkt. TomTom lijkt alleen voor iPhone software te hebben. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben sinds deze week in het bezit van een ASUS 300T inclusief dock. Tablet bevalt tot nog toe goed.
Ik constateer nu dat ik het tablet niet rechtstreeks met de lader kan opladen. Opladen lukt alleen via het dock. Ik vraag me af wat hiervan de oorzaak kan zijn. De lader werkt goed, immers via het dock laden lukt gewoon. Ook het dock separaat opladen gaat goed. De verbinding tablet-dock is kennelijk ook goed. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene69
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:03
pe1dnn schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:12:
[...]

Inmiddels heb ik die Poetic-Slimbook gekocht bij Amazon UK. Was er trouwens snel, ze zeiden donderdag maar dinsdag kwam te post hem al brengen. Mooi en prima ding.

Die hardback had ik ook gezien maar deze leek me fijner. Was even bang dat ik last zou hebben met de rand maar dat is niet zo, er zit ruimte tussen de rand en waar het scherm begint waardoor het absoluut niet in de weg zit. Gaten zaten ook allemaal exact op de juiste plaats. Aanrader dus wat mij betreft.
Inmiddels heb ik de hardback + een setje matte screenprotectors binnen. Het past allemaal perfect! :*) Ik ben zeer tevreden over de hardback van Poetic. Amazon heeft het binnen 4 dagen bezorgd. Hardback en 3x screenprotector heeft me € 36,50 gekost incl. verzending. Zeer zeker een aanrader voor mensen die nog een goede oplossing zoeken voor de Asus tf300. Het viel mij erg tegen in Nederland een fatsoenlijke case te vinden. Gelukkig is Amazon er nog _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:11:
Ook ik ben sinds deze week in het bezit van een ASUS 300T inclusief dock. Tablet bevalt tot nog toe goed.
Ik constateer nu dat ik het tablet niet rechtstreeks met de lader kan opladen. Opladen lukt alleen via het dock. Ik vraag me af wat hiervan de oorzaak kan zijn. De lader werkt goed, immers via het dock laden lukt gewoon. Ook het dock separaat opladen gaat goed. De verbinding tablet-dock is kennelijk ook goed. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Het zou iig gewoon moeten werken. Ruilen voor een nieuwe zou ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:46:
Sinds een week in het bezit van de 300T. Eigenlijk best tevreden. Maar toch zit ik met het volgende probleempje: Mijn video-films zijn HD met als extensie: MTS. Een flink aantal daarvan heb ik op de micro-SD kaart (32GB) gezet. Vervolgens heb ik talloze, maar dan ook talloze videoplayers uitgeprobeerd om deze films af te spelen. Dat lukt veelal goed (opstarten via "Galerij"), maar overal ontbreekt het geluid. Behalve bij de BS-Lite player, maar daarvan is het beeld te licht. De MX-player doet het de ene keer wel, en de andere keer niet (althans het geluid). Ook de veel geroemde DicePlayer geeft geen geluid, maar wel wanneer ik de films rechtstreeks opstart via DicePlayer zelf. Dus niet via "Galerij" maar wel rechtstreeks. Waarschijnlijk mis ik een of andere codec en (zo ja) weet ik ook niet of zo'n codec los te verkrijgen en te installeren is.
Bij het uitproberen van al die videoplayers merk je overigens ook, dat het gros ervan de micro-SD kaart niet herkent, maar alleen maar het ingebouwde geheugen.

NB: Het afspelen via avi en mp4 films is qua geluid geen probleem, maar wel het MTS formaat. Wie weet een oplossing zonder alle films eerst te moeten converteren?
MTS is echt een tricky formaat als ik het zo doorzoek op internet. Ook zat mensen die er problemen mee hebben op een PC zelf. Ik vraag me ook af hoe je aan zo'n formaat komt. Ik zou gewoon voor nu kijken met DicePlayer en in het vervolg gewoon avi/mp4/mkv nemen.
KopjeThee schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:03:
Ik wil een 300T kopen. En ik wil hem graag ook voor auto navigatie gebruiken, en ik wil de kaarten graag lokaal op de geheugenkaart hebben ivm data prijs buitenland. Welke software is hiervoor het meest geschikt? Het mag ook best betaalde software zijn. Ik zie bijvoorbeeld dat navigon android software heeft, maar ik weet niet 100% zeker of dat met de 300t werkt. TomTom lijkt alleen voor iPhone software te hebben. Wat zijn jullie ervaringen?
Dit is geen 300T specifieke vraag, maar een algemene Android tablet vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Waarom wil je die MTS niet converteren? Het neemt 10x zoveel ruimte in beslag als een mp4 versie ervan. Tevens kan je bij het converteren gelijk de video wat opknappen zoals het lichter maken en saaie momenten eruit knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

Hey guys,

Ik zit in een dubio of ik de Asus 300T zal kopen of de nieuwere Asus infinity. Ik zal 'm voornamelijk gebruiken voor niet heel zware bewerkingen zoals:
  • Lezen manga's in de vorm van PNG bestanden
  • Videos van series kijken in de trein
  • Gebruiken als remote voor m'n HTPC/XBMC
Welke zal de beste keus zijn met oog op het meest rustig voor de ogen en beste accuduur? Qua prijs is het namelijk wel een flink verschil. De infinity is letterlijk 2x duurder.

Hoor graag tip/advies van de mensen die er wel verstand van hebben :)

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
Barret schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:11:
Hey guys,

Ik zit in een dubio of ik de Asus 300T zal kopen of de nieuwere Asus infinity. Ik zal 'm voornamelijk gebruiken voor niet heel zware bewerkingen zoals:
Welke zal de beste keus zijn met oog op het meest rustig voor de ogen en beste accuduur? Qua prijs is het namelijk wel een flink verschil. De infinity is letterlijk 2x duurder.

Thanks alvast!
Ik denk dat je het beste voor de 300t kan gaan. De infinity heeft als groter voordeel het mooiere scherm, maar hier betaal je veel voor. De procs zijn zo ongeveer gelijk al is die van de infinity iets sneller. Hier zul je in het dagelijks leven geen verschil in zien omdat de extra processor kracht hard nodig is voor het scherm.

Bespaar dus lekker wat cash en neem de 300t. IMHO is de meerprijs van de infinity het alleen waard als er ook een next gen proc in had gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Barret schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:11:

Ik heb gisteren ff met de Galaxy Tab 2 gespeeld en vond m lekkerder in de hand liggen dan de 300T, minder scherpe randen die in m'n hand snijdt en voorzover ik in de winkel kon nagaan net zo prettig in gebruik en hij is 60 euro goedkoper (330 vs 390)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Slashdotter schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:47:
[...]

Ik heb gisteren ff met de Galaxy Tab 2 gespeeld en vond m lekkerder in de hand liggen dan de 300T, minder scherpe randen die in m'n hand snijdt en voorzover ik in de winkel kon nagaan net zo prettig in gebruik en hij is 60 euro goedkoper (330 vs 390)
Ik kan het even niet vinden allemaal, maar is de GT2 nu met ICS of enkel Honeycomb (op het moment, beloftes van fabrikanten luister ik niet meer naar). Hoe dan ook, de GT2 heeft een TI OMAP 4430 aan boord, die toch inmiddels wel weer een beetje verouderd is (ongeveer even snel als een 1Ghz Tegra2). Plus de mogelijkheid van het dock.

Dus echt zo'n overduidelijke trade-off is het niet. Het is toch een nieuw maar betaalbare tab tegenover een oudere maar iets goedkopere tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:59:
[...]
Dit is geen 300T specifieke vraag, maar een algemene Android tablet vraag.
OK. Begrijp ik het dan goed dat alle Android software sowieso ook op de 300T zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
KopjeThee schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:32:
[...]

OK. Begrijp ik het dan goed dat alle Android software sowieso ook op de 300T zou moeten werken?
Android apps: ja, en het schaalt netjes in tablet mode, anders dan een iPad die ineens een speciale app voor tablet nodig heeft :)

Software als in firmwares: je kan niet ineens een Galaxy SIII ROM op je T300 flashen of zo, dus nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Bedankt voor het advies all. Een Galaxy Tab 2 zie ik niet zo zitten omdat (wat hier ook al genoemd werd) het al zwaar verouderde technologie is die erin zit, dus ik richt me meer op de 300t VS. 700t. Het scherm zou inderdaad het verkooppunt moeten zijn voor de 700t, de vraag is: is dat ook echt van belang / rustiger voor m'n ogen bij het lezen van comics op de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
Barret schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:35:
Bedankt voor het advies all. Een Galaxy Tab 2 zie ik niet zo zitten omdat (wat hier ook al genoemd werd) het al zwaar verouderde technologie is die erin zit, dus ik richt me meer op de 300t VS. 700t. Het scherm zou inderdaad het verkooppunt moeten zijn voor de 700t, de vraag is: is dat ook echt van belang / rustiger voor m'n ogen bij het lezen van comics op de tablet?
Ik weet niet hoe het scherm van de infinity is. Maar ik vind het scherm van de 300t opvallend fijn lezen.
Het scherm van de infinity zal wel iets dichter bij de ipad3 ervaring komen, wat wel erg mooi is. Maar of het echt beter is kan ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Is er een manier om Google Chrome op de 300T zo in te stellen dat hij permanent de desktop versie van websites opvraagt ipv de crappy mobile version?

[ Voor 3% gewijzigd door Slashdotter op 19-07-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:08
Barret schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:35:
Het scherm van de infinity is wel een stuk scherper (een collega heeft de infinity, ik de 300T), maar of dit het lezen van comics echt rustiger maakt weet ik niet. Dit hangt denk ik van de grootte van de letters af: zijn deze extreem klein? Zo ja, dan zal de infinity inderdaad prettiger zijn. Zo niet dan maakt het denk ik weinig uit, het beeld van de 300T is echt niet slecht verder (je zit niet naar een oude knipperende CRT monitor te kijken bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-06-2021
Zojuist een transformer 300T gekocht. Prima apparaat !
Na een teleurstellende ervaring met de Kruitvat Pro-Line M-906, telkens hang-ups spontaan opnieuw opstarten enz, maar een echte tablet gekocht.
Helaas toch weer een teleurstelling. Het is met goedkope tablets net als met goedkope DVD-speles, je kan er alles op aansluiten en afspelen.
De Pro-Line speelde zonder meer mijn .m2ts bestanden van mijn Panasonic FZ-150 foto camera, de 300T zegt vergeet het maar.
Weet iemand een goede oplossing of player?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
LeoV schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:04:
Na een teleurstellende ervaring met de Kruitvat Pro-Line M-906, telkens hang-ups spontaan opnieuw opstarten enz, maar een echte tablet gekocht.
Helaas toch weer een teleurstelling. Het is met goedkope tablets net als met goedkope DVD-speles, je kan er alles op aansluiten en afspelen.
De Pro-Line speelde zonder meer mijn .m2ts bestanden van mijn Panasonic FZ-150 foto camera, de 300T zegt vergeet het maar.
Weet iemand een goede oplossing of player?
Alvast bedankt.
Het zou makkelijk zijn als je zegt welke speler je zelf al hebt geprobeerd. MX Player speelt bij mij alles wat ik wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 18:23
Ik heb al mijn mkv bestanden op mijn nas aangepast met popcorn audioconverter en kan nu alles perfect met geluid afspelen.
Dit programma zet namelijk het dts audiobestand om in een ac3 audiobestand die de asus wel kan afspelen.
Je kunt er ook voor kiezen dat het dts audiobestand in het mkv bestand bewaard blijft voor je surroundset.
perfect programma dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoV
Verstekbakker schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:44:
[...]

Het zou makkelijk zijn als je zegt welke speler je zelf al hebt geprobeerd. MX Player speelt bij mij alles wat ik wil spelen.
MX Player geeft een uitstekend beeld maar helaas geen geluid.
Bedankt voor je reaktie.
Leo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:39
Alle codecs geinstalleerd van Mx Player?

Heb je op HW/SF decode geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
LeoV schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:04:
Waarom converteer je het niet eerst naar MP4? Ik bewerk het sowieso altijd om kleuren te verbeteren, onnodige stukjes weg te knippen en om het bestand 10x kleiner te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 18:45
Slashdotter schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:10:
Is er een manier om Google Chrome op de 300T zo in te stellen dat hij permanent de desktop versie van websites opvraagt ipv de crappy mobile version?
Ja die is er bij de standaard browser. Bij instellingen -> geavanceerd -> "Altijd Bureabladsite vragen" inschakelen en je krijgt standaard altijd de Desktopversie van sites. De vertaling is volgens mij niet helemaal correct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoV
Slashdotter schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 01:46:
[...]

Waarom converteer je het niet eerst naar MP4? Ik bewerk het sowieso altijd om kleuren te verbeteren, onnodige stukjes weg te knippen en om het bestand 10x kleiner te maken.
Converteren kan natuurlijk altijd maar ik wil de met mijn Panasonic FZ150 opgenomen m2ts videofiles direct kunnen afspelen op de 300T.
Ik heb inmiddels wel een oplossing, DicePlayer speelt zowel beeld als geluid uitstekend af.

Bedankt voor de reakties
Leo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Laatst online: 08:01

ResuCigam

BOFH

Ik ben sinds 2 dagen bezitter van deze Asus in 3G uitvoering. Nu blijkt dat de 3G verbinding uitvalt als hij een minuut niet gebruikt wordt en hij weigert daarna weer aan te gaan. Het enige dat helpt is hem helemaal uit en weer aan te zetten. Dan werkt 3G meteen weer. Natuurlijk heb ik alle powersafe opties uit gezet maar het probleem blijft. Ik heb ook gesproken met de helpdesk van Vodafone en daar zeggen ze dat alles goed staat qua instellingen en dat dit een bekend probleem zou zijn met de Asus Transformer(?).

Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben? Of misschien gebruik jij deze tablet altijd met 3G en heb je nooit problemen? Ik zit nu te twijfelen of ik het laat omruilen voor een andere exemplaar of dat ik het retourneer onder de wet koop of afstand.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Het scherm van de infinity is wel een stuk scherper (een collega heeft de infinity, ik de 300T), maar of dit het lezen van comics echt rustiger maakt weet ik niet. Dit hangt denk ik van de grootte van de letters af: zijn deze extreem klein? Zo ja, dan zal de infinity inderdaad prettiger zijn. Zo niet dan maakt het denk ik weinig uit, het beeld van de 300T is echt niet slecht verder (je zit niet naar een oude knipperende CRT monitor te kijken bv).
ik heb gisteren de 300t naast de 700t naast elkaar kunnen leggen bij de MediaMarkt en er was inderdaad wel een groot verschil in scherpte tussen de beeldschermen. Hoeveel ik het verschil zal ervaren bij het lezen van comics en een incidentele video kijken in de trein...geen idee maar het deed mij wel meer neigen naar de 700t. Ik wacht alleen wel de variant zonder dockingstation erbij af, daar is de adviesprijs 599 van, scheelt toch weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe verloopt de garantie met betrekking tot dit apparaat precies? Gaat dit via serienummer ofzo? Ik kan er namelijk eentje aanschaffen zonder bon maar dit is me niet geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:08:
Hoe verloopt de garantie met betrekking tot dit apparaat precies? Gaat dit via serienummer ofzo? Ik kan er namelijk eentje aanschaffen zonder bon maar dit is me niet geheel duidelijk.
Over het algemeen is het simpel: geen bon, geen garantie (enkele uitzondering daargelaten, maar dat is merkafhankelijk).
Als je het niet weet, ga dan maar uit van geen garantie. Kan een nadeel zijn, maar voordeel is dat je het in de prijsonderhandeling kan gebruiken om nog wat van de prijs af te praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
ResuCigam schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:59:
Ik ben sinds 2 dagen bezitter van deze Asus in 3G uitvoering. Nu blijkt dat de 3G verbinding uitvalt als hij een minuut niet gebruikt wordt en hij weigert daarna weer aan te gaan. Het enige dat helpt is hem helemaal uit en weer aan te zetten. Dan werkt 3G meteen weer. Natuurlijk heb ik alle powersafe opties uit gezet maar het probleem blijft. Ik heb ook gesproken met de helpdesk van Vodafone en daar zeggen ze dat alles goed staat qua instellingen en dat dit een bekend probleem zou zijn met de Asus Transformer(?).

Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben? Of misschien gebruik jij deze tablet altijd met 3G en heb je nooit problemen? Ik zit nu te twijfelen of ik het laat omruilen voor een andere exemplaar of dat ik het retourneer onder de wet koop of afstand.
heb je wifi op het moment dat deze niet meer aan gaat?
ik weet namelijk wel dat sommige android apparaten 3g uitgooien als je wifi berijk hebt.
probeer eens je wifi helemaal uit te zetten en testen wat hij dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Heeft iemand trouwens toevallig al een (voor de 300T?) gecompileerde XBMC draaien, en zo ja, is dat wat?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
DFKT schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:42:
Heeft iemand trouwens toevallig al een (voor de 300T?) gecompileerde XBMC draaien, en zo ja, is dat wat?
Werkt hartstikke goed.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

computerjunky schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:54:
[...]
heb je wifi op het moment dat deze niet meer aan gaat?
ik weet namelijk wel dat sommige android apparaten 3g uitgooien als je wifi berijk hebt.
probeer eens je wifi helemaal uit te zetten en testen wat hij dan doet.
Ik heb wifi uitgehad en ook alle spaarstanden etc. Verder getest met 2 verschillende SIM kaarten van 2 providers die allebei na 1 minuut idle de verbinding kwijtraakten en niet meer aan wilden (behalve door een herstart van de tablet). Ik heb de tablet terug gestuurd en krijg hopenlijk deze week een andere. Dan zullen we zien of ik een kapot exemplaar had of dat er een bugje inzit. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Heb ook een apk gevonden en geinstalleerd, ziet er inderdaad erg slick uit. Alleen geen HW video decoding (wat bij mij boven SD kwaliteit toch echt problemen geeft) en draait onder versienummer 12, waardoor hij andere MySQL tabellen genereert en gebruikt dan Eden (11) op de desktop >:)

Nog even wachten dus voor het echt bruikbaar is...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Even een vraagje en mededeling/ervaring met de Chrome browser.

Ik heb deze even getest en ik vind het wel een prettige browser op een paar eigenaardigheden na. Wanneer ik met de dock en muis de browser bestuur, krijg ik op vrijwel elk linkje dat ik klik een sterk uitvergroot gedeelte van het scherm. Dit is om een misklik te voorkomen zodat je in koeieletters het juiste linkje wel moet kunnen raken.

Heel aardig maar het gekke is dat me dit nauwelijks overkomt wanneer ik met mijn worstevingers het scherm beroer en dat het bij heel veel linkjes wel optreedt wanneer ik de 'uiterst secure' muisaanwijzer gebruik.

Ik heb gezocht in de instellingen maar die zijn zover ik kon vinden uiterst beperkt. Ik kon er niets vinden over de optie die dat scherm sterk uitvergroot bij aanklikken van een link. Ik heb nog liever dat de tablet maar gaat 'gokken' welke link ik indrukte dan dat dat uitvergrootte scherm verschijnt.

Dus toch maar weer even terug naar Opera, welke ik ook best wel prettig vind. Maar ik hoop op een versie van chrome waarmee ik uit de voeten kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
@Ejorne: dat viel mij inderdaad ook al op, dat hij dat best vaak doet. Wat me wel weer opvalt is dat ik in Chrome zelden misklik. Voor zover ik hier kan oordelen is het een ingebakken feature, ik ben er dan ook onwijs blij mee en neem het met het dock op de koop toe, maar goed, dat gaat natuurlijk niet op voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

LiquidT_NL schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:48:
@Ejorne: dat viel mij inderdaad ook al op, dat hij dat best vaak doet. Wat me wel weer opvalt is dat ik in Chrome zelden misklik. Voor zover ik hier kan oordelen is het een ingebakken feature, ik ben er dan ook onwijs blij mee en neem het met het dock op de koop toe, maar goed, dat gaat natuurlijk niet op voor jou!
Ik klik met mijn vingers ook zelden mis. Heel prettig en verder ook lekker snelle browser. Maar ik gebruik ook dikwijls het dock en dan ook de mousepad. Misschien moet ik maar afleren de moudepad te gebruiken. Want ik heb wel meer eigenaardigheden met die pad. Scrollen werkt precies andersom als de touchscreen. En als ik dat akelige circel-muisaanwijzer selecteer dan gaat dat wel weer synchroon maar zijn er weer andere 'problemen' met die mousepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:52

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij zag ik in de eerste keer dat ik Chrome gebruike bij alle bookmarks de favicons staan van de pagina's. Die staan er nu niet meer bij mij. Is dat ook ergens een setting of meer een bug?

Ik heb in mijn adresbalk op de desktop-chrome alle bookmarks zonder titel staan (alleen de icons). Bij de tablet-chrome zie ik allemaal dezelfde icons zonder titel staan. Erg lastig om zo de juiste bookmark te vinden.

Meer mensen daar last van?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ejorne schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:11:
[...]

Scrollen werkt precies andersom als de touchscreen.
Het ligt er aan hoe je er over nadenkt. In tablets is de conventie dat je de pagina schuift over het scherm, en dus omhoog schuift als je verder naar beneden wil lezen. Echter bij laptop is de conventie dat two-finger scrollen de richting op gebeurt waar je heen wil scrollen.
[/quote]
[b][message=38641571,noline]
En als ik dat akelige circel-muisaanwijzer selecteer dan gaat dat wel weer synchroon maar zijn er weer andere 'problemen' met die mousepad.
Waar heb jij het nu over, heb ik een feature gemist op mijn tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Boss schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:23:
Volgens mij zag ik in de eerste keer dat ik Chrome gebruike bij alle bookmarks de favicons staan van de pagina's. Die staan er nu niet meer bij mij. Is dat ook ergens een setting of meer een bug?

Ik heb in mijn adresbalk op de desktop-chrome alle bookmarks zonder titel staan (alleen de icons). Bij de tablet-chrome zie ik allemaal dezelfde icons zonder titel staan. Erg lastig om zo de juiste bookmark te vinden.

Meer mensen daar last van?
Nog niet getest met deze asus. Maar wel op een andere tablet gehad en daarom mijn bookmarkts weer voorzien van tekst. Wel jammer want alleen de icoontjes houdt het lekker beknopt en daarmee voor mij overzichtelijker dan die lappen tekst erbij...
LiquidT_NL schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:25:
[...]

Het ligt er aan hoe je er over nadenkt. In tablets is de conventie dat je de pagina schuift over het scherm, en dus omhoog schuift als je verder naar beneden wil lezen. Echter bij laptop is de conventie dat two-finger scrollen de richting op gebeurt waar je heen wil scrollen.
[/quote]

[...]

Waar heb jij het nu over, heb ik een feature gemist op mijn tablet?
Ik snap de manier van denken. Maar ik vind het wel lastig.

Of je een feature gemist hebt weet ik niet. Maar in de instellingen kun je ervoor kiezen dat de muisaanwijzer een vrij lompe cirkel wordt. De muispad aansturing veranderd hierdoor ook. ik kan nu even niet exact aangeven waar je dit instel omdat ik niet thuis ben waar mijn 300t wel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Na de Ipad 1 is dit apparaat toch wel een verademing. Zeker naast Android 4.0 op mn S3. Heb de Tab 2 in handen gehad, maar deze lijkt niet vlot en soepel te werken. De Tab 1 van mijn ouders doet het aanmerkelijk beter. Bijna alle Apps van mijn telefoon draaien prima mee en de beeldkwaliteit is voor mij ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt mij ook op! Ik heb namelijk ook een 32 GB micro SD kaart gekochten er een paar films op gepleurd, maar ze worden allemaal niet herkend door de spelers! telkens staat er: "this video cannot be played". Ik sleep de films dan naar het interne geheugen en dan is het no problem. Weet iemand waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 18:23
Ik heb dice player en mx player gelijktijdig geinstalleerd.
Als ik een film kijk met de dice player en daarna een film met mx player, dan doet het geluid van mx player het niet.
Verwijder ik de dice player, dan doet het geluid het in de mx player het wel.
Het lijkt of de twee programma's elkaar in de weg zitten?
Alleen 1 player is geen optie omdat ik nog geen player tegen gekomen ben die AL mijn bestanden goed afspeelt; ik moet dus geregeld wisselen van speler om een film goed af te spelen.

Ik heb trouwens een samsung sd 32Gb kaartje van class 10 er in zitten en alle films die ik er op zet ( mkv's of avi's en ook mp3's) spelen gewoon af.

[ Voor 13% gewijzigd door jenk op 26-07-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

xbmc al geprobeerd? Er schijnt ergens een alpha apk voor de 300t rond te zwerven? Zal in alpha staat nog wel wat bugsjes hebben hier en daar maar ik verwacht er veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 22:49
Ik heb een hele basic vraag, maar houdt me wel bezig.
Ik heb exchange mailbox ingesteld. Hier komt mijn werkmail op binnen. In exchange heb ik echter buiten m'n eigen postvak in een aantal andere postvakken (van gedeelde mailboxen, je kent het wel, de info mailbox, de vragen mailbox, de team mailbox)
Hoe maak ik deze mailboxen nu zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Sinds twee dagen deze tablet in bezit en helemaal tevreden maar nu komt punt dat hij opgeladen moet worden in de auto.

Blijkbaar geeft een gemiddelde Car-Charger niet genoeg vermogen icm. met een USB2 kabel, nou zijn er op XDA bepaalde mensen die beweren dat het met een USB3 kabel wel zou moeten werken. Is het echt zo dat een USB3.0 kabel een hoger vermogen kan bieden dan een USB2.0 kabel?

Ik heb reeds een 3.0Ampere car charger dus dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Tf300 en wil een case hebben. Een die zo dun mogelijk is. Ik wil niet van die lederen lappen over de bezel hebben. Ik heb op een site er een gevonden maar kan deze nergens anders vinden waar deze te bestellen zijn.

http://www.alibaba.com/pr...r_Case_for/showimage.html

Dit is precies wat ik zoek. Iemand enig idee waar ik deze kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:41:
Ik heb een Tf300 en wil een case hebben. Een die zo dun mogelijk is. Ik wil niet van die lederen lappen over de bezel hebben. Ik heb op een site er een gevonden maar kan deze nergens anders vinden waar deze te bestellen zijn.
Exact!
http://www.alibaba.com/pr...r_Case_for/showimage.html

Dit is precies wat ik zoek. Iemand enig idee waar ik deze kan krijgen?
Wow, goed gevonden, ook precies wat ik wil.

http://www.aliexpress.com...h-tablet-wholesalers.html

Hier is ie per stuk te bestellen, maar wordt niet bezorgd in NL, wel in Duitsland of UK. Misschien een optie om via een kennis door te laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou zeker een optie zijn.... als je een kennis in Duitsland hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:57:
Dat zou zeker een optie zijn.... als je een kennis in Duitsland hebt ;-)
Wilde je een DM sturen, maar dat heb jij niet open staan... Je mag mij evt. een bericht sturen. Via Duitsland of UK moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb gisteren ook de transformer 300T aangeschaft. Ik heb nu kleine witte streepjes aan de linkerkant van het scherm. Ik heb al op het internet gevonden dat dit vaker voorkomt. Ik las ergens dat dit een softwareprobleem is en dat dit opgelost wordt met een update. Ik kan daar niks over vinden.
Heeft iemand een oplossing of kan ik het beter terugbrengen naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:28

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

ralph075 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:55:
[...]

Wilde je een DM sturen, maar dat heb jij niet open staan... Je mag mij evt. een bericht sturen. Via Duitsland of UK moet lukken.
Kijk even op Amazon.de daar hebben ze een vergelijkbare. Ik heb 'm ook en bevalt uitstekend.

http://www.amazon.de/Ultr...TF8&qid=1343568046&sr=1-5

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindhunter007
  • Laatst online: 05-01 20:21
Tja heb deze tablet nu al een tijd in bezit en ben erg tevreden werkt snel. Games spelen goed films ook dik in orde. Maar nu komt het gister de tablet aan het dock gehangen en TOEN tot mijn schrik rook en vlammen uit het dock :( . Rook kwam waar de aansluiting van de voeding zit . Schrok me kapot snel de tablet van het dock en deze werkt nog steeds geen zichtbare schade batterij laadt op geen defecte aan scherm. Als ik terug ben van vakantie maar terug sturen en wachten op het antwoord. Was wel even schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
smallblock schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:21:
[...]

Kijk even op Amazon.de daar hebben ze een vergelijkbare. Ik heb 'm ook en bevalt uitstekend.

http://www.amazon.de/Ultr...TF8&qid=1343568046&sr=1-5
Dank voor de tip, ziet er top uit!
Toch iets anders, dus ik twijfel nog, maar het is zeker een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Mindhunter007 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:59:
Tja heb deze tablet nu al een tijd in bezit en ben erg tevreden werkt snel. Games spelen goed films ook dik in orde. Maar nu komt het gister de tablet aan het dock gehangen en TOEN tot mijn schrik rook en vlammen uit het dock :( . Rook kwam waar de aansluiting van de voeding zit . Schrok me kapot snel de tablet van het dock en deze werkt nog steeds geen zichtbare schade batterij laadt op geen defecte aan scherm. Als ik terug ben van vakantie maar terug sturen en wachten op het antwoord. Was wel even schrikken.
Hoe lang lag je dock aan de lader ? Het kan zijn dat je batterij oververhit is geraakt of dergelijke. Is natuurlijk wel altijd schrikken als je zoiets tegenkomt. Hopelijk komen ze hiervoor tussen bij ASUS.

EDIT: Gelukkige verjaardag trouwens! :)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindhunter007
Hoi bedankt ja weer een jaar ouder.

Dock was opgeladen hing dus niet aan de lader toen ik de tablet in het dock plaatste gebeurde het pas. Er was ook geen defect te zien aan het dock of de tablet. Het dock was wel volledig opgeladen de dag ervoor. Tja we zullen zien wat eruit komt zal het dan ook even kenbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Op deze site vind google hier ook iets over terug (kijken bij de customer reviews)
http://www.bhphotovideo.c...tion_for_Transformer.html

Quote :
This docking station is dangerous!!!! Just bought for my son's 9 years birthday after 5 days of using it I started to feel strange burning smell in his room. I took this tablet with attached docking station and tried to close it while it was working and suddenly white smoke with awful burning smell came from this unit. I'm happy that I found the source of the smoke before my home was caught on fire. I immediately detached the tablet from the docking station, the kid started crying but fortunately the tablet started working after reboot process. I called the customer service and they advised to send the tablet together with docking station for repair and opened RMA number, after getting the instruction for sending it for repair I found out that I have to pay one way delivery to the Asus service facility, unfortunately I purchased this tablet in US and I'm living in Canada so I can't return this unit to the store. I called again to customer service and tried to escalate that instead of reimbursing me for this matter I have to go through additional hassle and additional costs. Unfortunately the Asus customer support is not interesting to get this malfunctioned and dangerous docking station for investigation. Maybe this an isolated case or maybe this is a serious manufacturing problem in which case the Asus should schedule total recall before is to late.

En op deze vond ik ook iets : http://www.amazon.com/Mul...roduct-reviews/B007SHJIP6

Quote:
The keyboard was working great for about a week than when i turned it on i noticed smoke and a greenish flame coming out from the lower left connection of the tablet and keyboard. Now when i try to connect them it will smoke and shut down the tablet. I will be returning it today to hopefully exchange them both. It really was a great combination so i hope the next pair wont have the same defect.

En hier vind je de reactie van iemand van Asus hierover : http://www.amazon.com/rev...deID=&tag=#wasThisHelpful

Dus er zijn wel degelijk meer mensen die dit voorhebben dan alleen jij. Blijkbaar is er dus iets serieus mis met die docks.

[ Voor 23% gewijzigd door freddy0519 op 29-07-2012 17:28 ]

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Laatst online: 22-09 14:09

India Sierra

Learn by failure

Ik heb eens rondgekeken op het forum hier en google, maar nergens kan ik mijn probleem vinden. Mijn probleem is namelijk dat mijn tablet vaak, heel vaak, crasht. Zeker 7-10 keer per dag onder normaal gebruik (browsen). Heb al verschillende browsers geprobeerd (standaard, chrome, opera) maar het probleem blijft zich voor doen. Heel irritant probleem vooral in het klaslokaal, kun je weer gaan wachten voordat je verder kunt met de aantekeningen overnemen... Iemand een oplossing? Ik vind er niet zo veel over op google enz.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
thehawk007 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:33:
Ik heb eens rondgekeken op het forum hier en google, maar nergens kan ik mijn probleem vinden. Mijn probleem is namelijk dat mijn tablet vaak, heel vaak, crasht. Zeker 7-10 keer per dag onder normaal gebruik (browsen). Heb al verschillende browsers geprobeerd (standaard, chrome, opera) maar het probleem blijft zich voor doen. Heel irritant probleem vooral in het klaslokaal, kun je weer gaan wachten voordat je verder kunt met de aantekeningen overnemen... Iemand een oplossing? Ik vind er niet zo veel over op google enz.
Als eens een cold boot of factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 17:38
Hmm even over die licht ontvlambare docks; gebeurt dat als je het tablet er op zet en je ermee bezig bent of kan dat ook in stand-by modus gebeuren? Wij laten het tablet namelijk altijd op het dock zitten als we hem niet meer gebruiken. Zou toch heel vervelend zijn om brand te krijgen zeker als we niet in de buurt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

LiquidT_NL schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:05:
[...]

Als eens een cold boot of factory reset gedaan?
Cold boot wel, factory reset nog niet. Doe ik zodra ik terug ben van vakantie. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

thehawk007 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:16:
[...]

Cold boot wel, factory reset nog niet. Doe ik zodra ik terug ben van vakantie. Ben benieuwd.
Ik heb dat in het begin ook gehad. Maar dat kwam door een programma maar ik weet helaas niet meer welke. Ik heb in het wilde weg het een en ander geïnstalleerd waaronder een heleboel troep. Ineens kreeg ik heel vaak een spontane reboot of een vastloper. Ik heb toen een heel zwikje app verwijderd, die ik kort ervoor had geïnstalleerd en daarna geen reboot of vastloper meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindhunter007
Morrar schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:10:
Hmm even over die licht ontvlambare docks; gebeurt dat als je het tablet er op zet en je ermee bezig bent of kan dat ook in stand-by modus gebeuren? Wij laten het tablet namelijk altijd op het dock zitten als we hem niet meer gebruiken. Zou toch heel vervelend zijn om brand te krijgen zeker als we niet in de buurt zijn...
Hoi bij mij gebeurde het toen ik de tablet in het Dock plaatste. De tablet stond dus aan en het dock was opgeladen. De accu van de tablet was vrij leeg dus wou die van het dock gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Jammer maar helaas, hier hebben we http://tweakers.net/aanbod/ voor! Tevens moeten accessoires in een eigen topic!

[ Voor 81% gewijzigd door Bullet NL op 01-08-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag heb ik opeens een flikkerend scherm gekregen op m'n Asus Transformer Pad 300T. Na gewoon een nacht opladen wilde ik hem vanochtend gebruiken en opeens begon het scherm te flikkeren. Eerst een heel klein beetje, maar dat werd steeds erger. Even gedacht dat het aan een bepaalde app lag (werkte in Evernote), maar ook bij andere apps en het homescreen flikkert het scherm nu regelmatig. Ik kan hem dan eigenlijk helemaal niet meer gebruiken.

Op internet lees ik wel wat problemen rondom linksonder een flikkerend randje...maar niet het volledige scherm. Zijn er meer die dit probleem hebben (gehad)? Zo ja, wat er tegen gedaan? Of is dit een gevalletje garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Meer mensen waarbij de adapter een behoorlijke herrie maakt (piepen, sissen) tijdens het opladen?

Ik kan naast de Play Music app geen andere standaard app vinden voor het afspelen van muziek, jammer want de standaard muzie app op m'n HTC sensation vind ik best fijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-08-2012 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 07:57:
Meer mensen waarbij de adapter een behoorlijke herrie maakt (piepen, sissen) tijdens het opladen?

Ik kan naast de Play Music app geen andere standaard app vinden voor het afspelen van muziek, jammer want de standaard muzie app op m'n HTC sensation vind ik best fijn.
Mijn lader maakt geen lawaai.

Maar wat bedoel je met standaard app? Ik kan namelijk tientallen apps vinden waarmee ik muziek kan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 07:57:
Meer na het opladen, tenminste bij mij. Als de accu vol is dan hoeft de adapter geen energie meer te leveren maar schakelende voedingen vinden dat over het algemeen niet fijn en gaan dan naar een veel lagere frequentie met intervallen en dat hoor je.

Behoorlijke herrie valt mee, maar op vakantie had ik de lader en tablet is de slaapkamer en 's nachts was het wel irritant. Omdat die dat doet als het laden klaar is kan de stekker er uit, maar ja, moet je wel eerst voor wakker worden en je er aan gaan irriteren zodat je de slaap niet meer kan vatten...

Overigens is dat geluid puur mechanisch door het wisselende magnetisch veld van de transformator. Vaak zit die trafo (wat overigens door de hoge schakelfrequentie maar een klein dingetje is in zo'n voeding) al helemaal ingepakt in lijn of epoxy en zijn de lamellen en spoelen gelakt. Het is dus maar net hoe die lijm, epoxy of lak terecht gekomen is of de adapter geluid maakt of gewoon onder alle omstandigheden gewoon muisstil blijft.

Dit is overigens niet echt een probleem van alleen de TF300 lader, komt bij veel meer van die schakelende stekkerladers voor. M'n Apple iPod maakt bijvoorbeeld ook een hoge fluittoon die zwak is en tegen de hoorgrens aan ligt. Door reflectie is niet goed hoorbaar waar het geluid vandaan komt, tot je de adapter uit het stekkerblok trekt want dan is het geluidje weg.

Mijn TF300 lader is wel stil als je hem gebruikt om andere USB apparaten op te laden, blijkbaar maakt die van mij alleen "herrie" als hij idle in de 15 Volt mode draait. Als ik die van mij aan de netspanning laat zitten zonder aangesloten te zijn dan is hij ook steeds helemaal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik had 'm gisteravond in de lader gedaan en werd vannacht wakker, toen ik dus de 'herrie' hoorde van de adapter. Ik heb wel meer adapters die niet volledig stil zijn, maar deze is toch wel het meest luidruchtigst.

Met een standaard app, bedoel ik gewoon een app die standaard op de tablet staat speciaal om muziek af te spelen. Op m'n HTC Sensation heet deze app 'Muziek' maar kan op de 300T alleen de Google Play Music app vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

De Google Play music is de standaard app 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Daar was ik al bang voor, ik heb Google Play Music ook op m'n telefoon staan om muziek te streamen. Voor gewone muziek die op de SD kaart staat vind ik Google Play Music toch iets minder fijn, maar er zullen verder genoeg muziek players in de Play Store te vinden zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ejorne schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:06:
[...]

Ik heb dat in het begin ook gehad. Maar dat kwam door een programma maar ik weet helaas niet meer welke. Ik heb in het wilde weg het een en ander geïnstalleerd waaronder een heleboel troep. Ineens kreeg ik heel vaak een spontane reboot of een vastloper. Ik heb toen een heel zwikje app verwijderd, die ik kort ervoor had geïnstalleerd en daarna geen reboot of vastloper meer gehad.
had asus een mailtje gestuurd waar ik ook antwoord op heb gekregen:
Thank you for your email.

It seems your Android version is unstable. In this case I would advise you to reset the device.

You can do this by doing the following.

Turn off the Epad. Press down the volume - button together with the on/ of button. Keep these buttons pressed until you see something on the screen and quickly press the volume + button when asked to enter the reset menu. From here you select the option Wipe Data to reset the Epad.

Do notice to backup your data before you do this.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd. I hope to have informed you enough.

Vriendelijke groet/ Best regards,

Asus TSD. Pierre Kotlarski

Kan het op het moment nog niet proberen omdat ik op vakantie ben met super traag internet en dus mn apps niet ff opnieuw kan downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Als je weet dat het hier niet hoort, plaats het dan ook niet hier.

[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 04-08-2012 16:12 . Reden: Offtopic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb een vraagje wat betreft Flash op deze tablet. Ik stream af en toe gameplay op livestream, en livestream staat bekend om haar problemen met games (Als je alt tabt dan crasht je spel mogelijk) en ik doe dat om de chat te zien. Nu is mijn vraag of de transformer pad T300 Flash zo soepel runt dat je bijvoorbeeld een chat op livestream zonder enkel probleem kan zien (en wat beetje lag) en ook de stream. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Als de TF300 het niet kan (alsin de power niet heeft), kan eigenlijk geen enkel device het ;) Heb je misschien een URL waar ik het op kan testen?

Wel een hele dikke note: Adobe is gestopt met de support voor Flash for Android. Vanaf versie 4.1, ligt flash er ook definitief af...

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 05-08-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Nu online

Phntm

Tlingelingeling

Henk schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:02:
Als de TF300 het niet kan (alsin de power niet heeft), kan eigenlijk geen enkel device het ;) Heb je misschien een URL waar ik het op kan testen?

Wel een hele dikke note: Adobe is gestopt met de support voor Flash for Android. Vanaf versie 4.1, ligt flash er ook definitief af...
Flash gedeelte heb ik door, ik heb een Gnex en daar ligt Flash inderdaad eruit. 4.1.1 JB

is de link naar mijn eigen livestream. Als je daar wat kan typen en gewoon spammen en even het resultaat kan delen zou ik het heel fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrisBe
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-08 00:12
Ik gebruik de tablet veel om te browsen. En vooral ook livestreams te kijken.

Nu is er een apk genaamd Browser2Ram dat ERG goed werkt met de tf300 en Prime.
Dit programmatje zorgt ervoor dat je browser VEEL soepeler en sneller werkt.
Het heeft bij mij i.i.g. geholpen om own3d.tv soepel te krijgen. En andere grote pagina's waar ik vroeger een vastloper bij kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Nu online

Phntm

Tlingelingeling

TrisBe schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:49:
Ik gebruik de tablet veel om te browsen. En vooral ook livestreams te kijken.

Nu is er een apk genaamd Browser2Ram dat ERG goed werkt met de tf300 en Prime.
Dit programmatje zorgt ervoor dat je browser VEEL soepeler en sneller werkt.
Het heeft bij mij i.i.g. geholpen om own3d.tv soepel te krijgen. En andere grote pagina's waar ik vroeger een vastloper bij kreeg.
Dat is mooi om te weten. Ik ben van plan om nog deze maand een TF300 aan te schaffen en als jij beweert dat livestreams het doen dan ben ik er ook gelijk zeker van dat de chat functies het ook gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 10:42

westergas

rikkie_pc

Ik heb deze net een paar dagen geleden op gepikt. Heel leuk ding maar ik vind m buggy in vergelijking met mijn One X (toch een beetje vergelijkbaar ivm gebuikte SOC).

Apps die crashen of helemaal niet opstarten, touchscreen dat niet altijd lekker vlot reageert. Kweenie een beetje vreemd. Kan er niet precies mijn vinger op leggen, het is niet echt 1 bepaald probleem dat ik naar een defect kan herleiden.

Komt iemand dit verhaal bekend voor? Zou natuurlijk een custom ROM kunnen flashen om software issues uit te sluiten maar dan is de garantie weer weg (toch?)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:58
westergas schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 07:41:
Ik heb deze net een paar dagen geleden op gepikt. Heel leuk ding maar ik vind m buggy in vergelijking met mijn One X (toch een beetje vergelijkbaar ivm gebuikte SOC).

Apps die crashen of helemaal niet opstarten, touchscreen dat niet altijd lekker vlot reageert. Kweenie een beetje vreemd. Kan er niet precies mijn vinger op leggen, het is niet echt 1 bepaald probleem dat ik naar een defect kan herleiden.

Komt iemand dit verhaal bekend voor? Zou natuurlijk een custom ROM kunnen flashen om software issues uit te sluiten maar dan is de garantie weer weg (toch?)
Herken ik totaal niet. Touchscreen werkt bij mij gewoon goed. Af en toe dat de London 2012 app crashed maar heb het idee dat dat meer aan die app ligt dan aan de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angie79
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
Ook ik heb bij de eerste transformer problemen met het scherm gehad, reageerde soms niet, na opnieuw opstarten deed het scherm het wel weer, maar hij bleef na enkele dagen niet goed reageren. Ik ben teruggegaan naar de winkel en heb hem zonder problemen om kun ruilen. Ook was het niet helemaal duidelijk wat er mee was, want hij deed het ook een hele tijd wel goed.

Dat apps niet willen starten dat herken ik ook niet.

Maar ik zou hem wel omruilen. Als blijkt dat hij straks na een tijdje het toch niet goed doet dan moet je hem opsturen voor reparatie, nu kan je gewoon nog terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 10:42

westergas

rikkie_pc

Angie79 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:55:
Ook ik heb bij de eerste transformer problemen met het scherm gehad, reageerde soms niet, na opnieuw opstarten deed het scherm het wel weer, maar hij bleef na enkele dagen niet goed reageren. Ik ben teruggegaan naar de winkel en heb hem zonder problemen om kun ruilen. Ook was het niet helemaal duidelijk wat er mee was, want hij deed het ook een hele tijd wel goed.

Dat apps niet willen starten dat herken ik ook niet.

Maar ik zou hem wel omruilen. Als blijkt dat hij straks na een tijdje het toch niet goed doet dan moet je hem opsturen voor reparatie, nu kan je gewoon nog terug naar de winkel.
Met willekeurige paint app is geen defect touchscreen te detecteren. Helaas kan ik niet naar een winkel, deze tab is in het buitenland aangeschaft. Ik kijk het nog wel ff aan...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angie79
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
Dat had ik wel met bv een paint programma. Maar had ook dat er dagen niks aan de hand was en dan ineens begon het scherm weer slecht te reageren op aanrakingen. Het was altijd wel weer weg na opnieuw opstarten. De transformer die ik nu heb reageert altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Brook
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11-2020
KopjeThee schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:03:
Dit werkt als een "Raket"....heb zelf Navigon en Sygic op de TF300t staan.
Deze werken gewoon lokaal...
Igo Primo schijnt ook een Android versie te hebben.

Hoop dat dit je over de streep trekt.... ;)

99,9 % Van de Computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardust7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-04 07:27
Gisteravond kwam ik erachter dat de letter S van het Asus logo aan de achterkant van de tablet deels verdwenen is. Geen idee, hoe dit eraf is gekomen. Het lijkt erop alsof het logo gelijmd is en dus mogelijk op termijn los kan laten.

De tablet is enkele maanden oud en ik ben er zuinig op.
Niet dat een loslatend logo verder zo spannend is. Ik verwacht dit alleen niet van Asus.
De tablet voelt hierdoor opeens een stuk 'goedkoper' aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
stardust7 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:09:
Gisteravond kwam ik erachter dat de letter S van het Asus logo aan de achterkant van de tablet deels verdwenen is. Geen idee, hoe dit eraf is gekomen. Het lijkt erop alsof het logo gelijmd is en dus mogelijk op termijn los kan laten.

De tablet is enkele maanden oud en ik ben er zuinig op.
Niet dat een loslatend logo verder zo spannend is. Ik verwacht dit alleen niet van Asus.
De tablet voelt hierdoor opeens een stuk 'goedkoper' aan.
Stuur voor de grap eens een mailtje naar Asus :) Toen dit met de HTC desires gebeurde, stuurde HTC de lettertjes op :P
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste