Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 09:03
Nog even een vraag:

Ik heb hier een iPad 2 naast mij liggen, van een vriend.

Waar ik weg van ben is de vloeiendheid van iOS. Android 4 heeft dat ook, maar minder. Browsen is voor mij belangrijk en dat zal ik veel doen. Daarom de vraag; gaat het browsen vloeiend? Volgend de benchmarks gaat het wel sneller dan de iPad 2 (moet ook wel met een quad core), maar ook net zo vloeiend met pinch to zoom, scrollen etc? Bovendien gaat de iPad 2 ook wel aardig rap. Dit zijn de dingen waar ik wel gecharmeerd van ben (hoewel mijn Android Tegra 2 smartphone ook vloeiend loopt op de standaard browser)

Ook vind ik hem in portrait mode lekker typen, met 2 handen 10 vingers. Is het Android toetsenbord

De iPad 2 is net zo duur als de TF300,. Mijn keuze voor een Android tablet is wel gemaakt, maar ik moet eigenlijk nog kiezen tussen iOS en Android. Ik dacht wel een Android boy te zijn, maar de iPad charmeert me toch wel, hoewel ik nog niet aan een (Tegra 3) Android tablet mogen zitten. Ik kan ook extra geld bijleggen voor een iPad 3, met het prachtige scherm.

Aangezien ik geen ervaring heb met Android op tablets maar wel met iPads, zou ik graag horen hoe dat gaat.

Alvast bedankt voor een reactie

Groeten, mrhp

[ Voor 6% gewijzigd door mrhp op 27-08-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
mrhp schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:21:
Mijn keuze voor een Android tablet is wel gemaakt, maar ik moet eigenlijk nog kiezen tussen iOS en Android.
Huh..... que....???
8)7

Klinkt mij niet als een keuze die al is gemaakt.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
De iOS vloeiendheid heeft er mee te maken dat bij iOS, de GUI voorrang krijgt op _alles_. dat betekent dat het vloeiend voelt, maar je net zo makkelijk wel langer zit te wachten. Wat betreft Android; ICS, maar zeker ook JB met Butter, gooien dit gat aardig dicht ;)

Het toetsenbord; Er zijn er 100en te installeren vanaf de market, en als je eenmaal iets als swiftkey gebruikt hebt, voelt het iPad toetsenbord maar simpel en gedateerd aan...

Ik zat te twijfelen tussen de iPad3 en de TF300, maar heb toch voor de laatste gekozen. De tweakability van Android is iets wat me al jaren charmeert met eerst een HTC desire en nu een Galaxy S2, en ik weet zeker dat de geslotenheid en de 'hekjes' van Apple me in no-time mateloos frustreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
ralph075 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:25:
[...]

Huh..... que....???
8)7

Klinkt mij niet als een keuze die al is gemaakt.... :X
Daar bedoelde ik mee dat als het een Android wordt, dan ik de Asus neem. Maar eerst kiezen tussen iOS en Android ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
mrhp schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:29:
[...]

Daar bedoelde ik mee dat als het een Android wordt, dan ik de Asus neem. Maar eerst kiezen tussen iOS en Android ;)
Een mooie uitspraak die ik een tijdje geleden hoorde, was iets in de volgende geest:

Als je een apple device koopt, koop je een device met een ervaring zoals apple hem bedoeld heeft. Koop je een Android device, dan kun je de ervaring je eigen maken.

Daar kan ik me volledig in vinden. Widgets, andere homescreens, lockscreens, etc, allemaal dingen die je bij iOS nooit zult gaan vinden. Android stelt jou als gebruiker meer in controle, maar daar moet je wel van houden.

Nog zoiets is dat als een iOS app crashed, je gewoon met een animatie teruggaat naar je homescreen. Bij Android krijg je de melding dat de app niet reageert, en of je wilt wachten, de app geforceerd wilt sluiten. Een leek zal denken dat Android veel meer crashed, maar het echte verschil is dat je op de hoogte gebracht wort.

Wat vind je zelf belangrijk? Wil je die volledige controle, waarbij je dus wel zelf eerst wat moeite moet doen om het beste eruit te halen, of wil je gewoon het ding uit het doosje halen, gebruiken en neem je genoeg met een apparaat waarin je apps kunt launchen (want een ipad zal niet snel meer worden dan een gridje met icons)?

[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 27-08-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
Henk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:32:
[...]

Een mooie uitspraak die ik een tijdje geleden hoorde, was iets in de volgende geest:

Als je een apple device koopt, koop je een device met een ervaring zoals apple hem bedoeld heeft. Koop je een Android device, dan kun je de ervaring je eigen maken.

Daar kan ik me volledig in vinden. Widgets, andere homescreens, lockscreens, etc, allemaal dingen die je bij iOS nooit zult gaan vinden. Android stelt jou als gebruiker meer in controle, maar daar moet je wel van houden.

Nog zoiets is dat als een iOS app crashed, je gewoon met een animatie teruggaat naar je homescreen. Bij Android krijg je de melding dat de app niet reageert, en of je wilt wachten, de app geforceerd wilt sluiten. Een leek zal denken dat Android veel meer crashed, maar het echte verschil is dat je op de hoogte gebracht wort.

Wat vind je zelf belangrijk? Wil je die volledige controle, waarbij je dus wel zelf eerst wat moeite moet doen om het beste eruit te halen, of wil je gewoon het ding uit het doosje halen, gebruiken en neem je genoeg met een apparaat waarin je apps kunt launchen (want een ipad zal niet snel meer worden dan een gridje met icons)?
Widgets, personalisatie en dergelijke vind ik mooi, ik heb het ook op mijn smartphone (Galaxy R, GT9103), maar net zo belangrijk vind ik dat het goed loopt. Als je een Android OS hebt dat gepersonaliseerd is, maar niet vloeiend en stabiel loopten vaak crasht, loopt, heb ik liever het niet gepersonaliseerde maar stabielere iOS.

Met name browsen vind ik belangrijk, omdat ik dat veel doe ivm met een browsergame dat ik speel. Daarom moet browsen naast snel, ook vloeiend met pinch to zoom en scrollen zijn. Snel is het wel, maar het moet ook vloeiend gaan. Vloeiender van de iPad kan bijna niet, maar als het aardig in de buurt komt, is het voor mij wel genoeg. Naast browsen doe ik wel meer op de tablet, namelijk gratis apps downloaden vanuit de market en de betaalde gratis downloaden van aptoide. Zo iets kan bij iOS ook niet, en dat is ook jammer.

Ik heb zojuist op YouTube een filmpje gezien over de Asus TF300 die draait op JellyBean. Er wordt uigelegd dat het veel stabieler loopt dan op ICS, maar er is helaas niks verteld over de browser, die bij ICS wat stroef liep, terwijl de homescreens en menu's etc wel vloeiend liepen.

Bedankt voor de reacties trouwens.

Groeten, mrhp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
mrhp schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:29:
[...]

Ahh..... ok... nu snap ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de duurdere android tablets en de ipad lopen allemaal stabiel.
Ze gaan pas crashen e.d. als jij er slechts apps op zet.
Of als je je homescreen vol zet met hele zware widgets, dan kan het ook niet meer soepel lopen.

Verder is het echt wat je zelf wilt. Als je aanpassingen wilt doen moet je voor een android gaan. Als je tevreden bent met dat wat apple je voorkauwt moet je daarvoor gaan. Bedenk je wel dat je dit nooit meer kunt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:28
mrhp schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:03:
[...]
Ik heb zojuist op YouTube een filmpje gezien over de Asus TF300 die draait op JellyBean. Er wordt uigelegd dat het veel stabieler loopt dan op ICS, maar er is helaas niks verteld over de browser, die bij ICS wat stroef liep, terwijl de homescreens en menu's etc wel vloeiend liepen.
Sinds JB is de browser wel vloeiend op de TF300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
mrhp schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:03:
Widgets, personalisatie en dergelijke vind ik mooi, ik heb het ook op mijn smartphone (Galaxy R, GT9103), maar net zo belangrijk vind ik dat het goed loopt. Als je een Android OS hebt dat gepersonaliseerd is, maar niet vloeiend en stabiel loopten vaak crasht, loopt, heb ik liever het niet gepersonaliseerde maar stabielere iOS.

Met name browsen vind ik belangrijk, omdat ik dat veel doe ivm met een browsergame dat ik speel. Daarom moet browsen naast snel, ook vloeiend met pinch to zoom en scrollen zijn. Snel is het wel, maar het moet ook vloeiend gaan. Vloeiender van de iPad kan bijna niet, maar als het aardig in de buurt komt, is het voor mij wel genoeg. Naast browsen doe ik wel meer op de tablet, namelijk gratis apps downloaden vanuit de market en de betaalde gratis downloaden van aptoide. Zo iets kan bij iOS ook niet, en dat is ook jammer.

Bedankt voor de reacties trouwens.

Groeten, mrhp
Het hele personaliseren en dergelijke vond ik geeneens een gemis op de Ipad 3 die ik voorheen had want ook op de TF300 die ik nu heb heb ik al die widgets eraf gehaald. Niet dat het tablet stroef liep erdoor maar omdat ik die dingen simpelweg niet nuttig vind en ze alleen maar in de weg stonden.

Het struikelblok van IOS t.o.v. Android was voor mij in hoofdzaak de hele bestandsuitwisselling en het gemis van een micro-sd kaartje. Ik zelf lees veel strips en heb ook een netwerkschijf in mijn thuisnetwerk hangen echter via IOS was dit niet te doen.

Nu met Android is het een kwestie van knippen en plakken of zelfs rechtstreeks vanaf de netwerkschijf even een bestandje pikken en klaar. Bij de Ipad was je meteen dan 100 euro meer kwijt voor meer intern geheugen en daarna nog toestanden alles via Itunes erop te moeten zetten.

Evenzogoed blijf ik zeggen dat de Ipad qua tablet nog steeds een van de besten is en scherm en dergelijke niet kan tippen aan een TF300. Desalnietemin ben ik zeer tevreden met mijn TF300 en ondanks de voordelen van een Ipad hoeft dit voor mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Roel1966 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:17:
[...]

Het hele personaliseren en dergelijke vond ik geeneens een gemis op de Ipad 3 die ik voorheen had want ook op de TF300 die ik nu heb heb ik al die widgets eraf gehaald. Niet dat het tablet stroef liep erdoor maar omdat ik die dingen simpelweg niet nuttig vind en ze alleen maar in de weg stonden.
Personaliseren is meer dan alleen widgets. Je moet denken aan een open beleid t.o.v. al deze vormen van customizen:

- alternatieve homescreen launchers (Apex, trebuchet, SPB Shell, Go Launcher)
met mogelijkheden tot customizen (icons, live wallpapers)
- Alternatieve galleries (teveel om op te noemen)
- Alternatieve browsers (firefox, opera, dolphin)
- Alternatieve toetsenborden
En die lijst kan nog heel lang door gaan. Komt er op neer dat iets bij apple gewoon niet is toegestaan als het het systeem aanpast, of huidige functies dupliceert (browsers zijn alleen toegestaan als ze zijn gebaseerd op webkit), waar dat bij android een heel ander verhaal is.
Het struikelblok van IOS t.o.v. Android was voor mij in hoofdzaak de hele bestandsuitwisselling en het gemis van een micro-sd kaartje. Ik zelf lees veel strips en heb ook een netwerkschijf in mijn thuisnetwerk hangen echter via IOS was dit niet te doen.
Grappig dat daar nog wel oplossingen voor te verzinnen zijn in de vorm van mediastreamers ;) Maar hoe dan ook, Android is ook daar veel opener in. Juist die openheid zorgt ook weer voor tools als Airdroid en DroidNAS, die bij apple simpelweg onmogelijk zijn. Ook is communicatie tussen programma's om die reden veel makkelijker te realiseren.
Nu met Android is het een kwestie van knippen en plakken of zelfs rechtstreeks vanaf de netwerkschijf even een bestandje pikken en klaar. Bij de Ipad was je meteen dan 100 euro meer kwijt voor meer intern geheugen en daarna nog toestanden alles via Itunes erop te moeten zetten.
Ook zal een fanboi daar roepen dat iCloud kan helpen, net zoals comic readers met in app purchases... Maar je hebt gelijk dat het op android daarin gewoon makkelijker gaat :)
Evenzogoed blijf ik zeggen dat de Ipad qua tablet nog steeds een van de besten is en scherm en dergelijke niet kan tippen aan een TF300. Desalnietemin ben ik zeer tevreden met mijn TF300 en ondanks de voordelen van een Ipad hoeft dit voor mij niet meer.
Het scherm van een iPad is fantastisch, maar niet meer uniek. Ben je daarvoor in de running, kijk dan naar zoiets als een Asus TF700T, of een Acer Iconia a700. Het initiele vergelijk van de 'topicstarter' begon trouwens als vergelijk tussen de iPad2 en de TF300 in het topic van die laatste, en is afgesplitst naar een eigen discussie ;)

Wat ik trouwens temeer een mooie functie van Android blijf vinden is de schaalbaarheid van apps. Waar iPhone apps op een iPad echt lelijk zijn, hebben ze dat bij Google een stuk beter bekeken. Dat kan wel een stukje luiheid van developers uitlokken om niet echte dedicated android-apps te maken, de telefoon-app doet immers 80% van al dat werk, maar door de schaalbaarheid mis je dat ook niet heel erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Henk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:10:
Personaliseren is meer dan alleen widgets. Je moet denken aan een open beleid t.o.v. al deze vormen van customizen:

Grappig dat daar nog wel oplossingen voor te verzinnen zijn in de vorm van mediastreamers ;) Maar hoe dan ook, Android is ook daar veel opener in. Juist die openheid zorgt ook weer voor tools als Airdroid en DroidNAS, die bij apple simpelweg onmogelijk zijn. Ook is communicatie tussen programma's om die reden veel makkelijker te realiseren.

Ook zal een fanboi daar roepen dat iCloud kan helpen, net zoals comic readers met in app purchases... Maar je hebt gelijk dat het op android daarin gewoon makkelijker gaat :)

Het scherm van een iPad is fantastisch, maar niet meer uniek. Ben je daarvoor in de running, kijk dan naar zoiets als een Asus TF700T, of een Acer Iconia a700. Het initiele vergelijk van de 'topicstarter' begon trouwens als vergelijk tussen de iPad2 en de TF300 in het topic van die laatste, en is afgesplitst naar een eigen discussie ;)
Enigste wat ik gebruik qua personaliseren is alleen het maken van mapjes met diverse apps erin maar dat kan bij IOS ook. Voor de rest gebruik ik niets van dat soort apps en heb ik het liefste gewoon een standaard strak opstartscherm. In die zin had ik dus geen moeite met het beperkte personaliseren van IOS en ook niet echt een rede voor mij om weer richting Android te gaan.

Het is mij bekend dat er genoeg mediastreamers zijn voor IOS en zelfs Samba server werkt via een Ipad maar de bestanden die ik bedoel zijn o.a. pdf en cbr bestanden die niet te streamen vallen. Sterker nog dat de comicreaders in IOS eerst de cbr of cbz files uit gingen pakken om er vervolgens losse jpg's van te maken.

Icloud was ook weer beperkt in het soort files je kan opslaan want bv mijn stripboekjes kon ik wel vergeten en kon ik alleen via vele omwegen ( file renamen e.d. ) in de cloud zetten. Nu gebruik ik Comicrack onder Android en een kwestie van eventjes sdkaartje vullen of usbstekker erin en kopieren maar en klaar. Plus ook nog eens dat binnen Icloud maar 5GB gratis is en daarna kan je gaan betalen, hetgeen ik niet hoef te doen als ik files vanaf mijn netwerkschijf af pak en dat als extra opslag gebruik.

Daarbij heb ik een Netgear router met cloudfunctie waaraan dus ook die netwerkschijf hangt en ik zelfs van buitenaf op mijn ip kan inloggen en dus ook op andere plaatsen files vanaf mijn eigen cloud op het tablet kan zetten. Maar dit zijn dan ook allemaal persoonlijke keuzes en behoeftes en zo denk ik dat iemand ook moet beslissen welk tablet men aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@Hierboven, zonder je hele post te willen quoten:

Dat jij die personalisaties die ik aanvoer, niet gebruikt, wil niet zeggen dat dat niet voor een ander hoeft te gelden ;) Het vergelijk gaat hier over iPad2 vs TF300, ik probeer die punten zo breed mogelijk aan te stippen. Als Android gebruiker kan ik hoofdzakelijk alleen de sterke punten van een TF300 aantippen, hoewel ik enkele maanden geleden wel de iPad 3 en de TF300 heel erg sterk naast elkaar heb gehad, en eventjes zelfs naar de iPad neigde. De openheid van Android, waaronder het lijstje hierboven, trok mij over de streep richting de TF300.

Jouw comics en NAS-bereikbaarheid, is maar een van die punten, maar wel een stukje van die openheid die voor jou belangrijk genoeg is om voor android te kiezen. Wie weet leest de TS helemaal geen comics, maar typt die heel veel, en dan is een swiftkey tov een ipad keyboard ineens een wereld van verschil voor hem ;)

Overigens is de huidige golf van patentclaims/aanklachten vanuit Apple, voor mij genoeg reden om nieuwe Apple aankopen even in de koelkast te zetten, maar dat is een principiele zaak, en heeft verder weinig met de devices te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door Henk op 27-08-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
@Henk en Roel1966

Bedankt voor jullie reacties, het wordt de TF300. Hoewel de iPad me het meest charmeert met zijn vloeiendheid, lijkt Android mij praktischer vanwege het feit dat je alles aan kan passen, zoals browsers, launchers etc etc. Helemaal nu de browser naast snel, nu ook vloeiend(er) loopt met 4.1 JB. Daarnaast mag ik graag downloaden sites die ze tegenwoordig verbieden (maar via een andere URLs bereikbaar is). Handig dat het op het device zelf kan (wat is met de smartphone ook doe), en dat het niet via de PC gedaan moet worden en via iTunes overgezet moet worden

Het toetsenbord van de iPad vind ik erg fijn, er zal vast wel een look-a-like te downloaden zijn. Anders gewoon een kwestie van wennen :)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik heb je geen advies gegeven, maar heb het topic wel even gevolgd. Ik denk dat 't wel een verstandige beslissing is dat je voor de 300T bent gegaan. Je gaf namelijk vanaf het begin al aan dat je toch meer naar Android neight omdat je daar al evaring mee hebt. Van Android weet je wat je kan verwachten, van iOS heb je alleen maar korte indrukken gehad.

Aan de andere kant, het was vast ook geen foute keuze geweest als je voor de iPad was gegaan: immers, wat is er nou leuker dan een nieuw apparaat kopen waarvan je echt nog zóveel kan ontdekken? :)

In beide gevallen had je dus een goede keuze gemaakt. Geniet ervan en, uh, laat ons nog even weten wat je van je nieuwe tablet vindt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
Ik heb hem nog niet besteld. Ik heb hem nog niet 'echt' nodig, ik wacht er nog even mee.

Wat me net opviel in de pricewatch, een tablet die ik nooit echt naar voren zien komen. Misschien wel lullig, maar ik heb mogelijk een nieuw alternatief te pakken: Acer Iconia Tab A700. Vrijwel dezelfde specs, behalve:

- De accu van de Asus 2.5x zo groot zou moeten zijn (22WH tegen 9WH), dat niet klopt denk ik.
- De de de RAM geheugen DDR2 is ipv DDR3 van de Asus. Bovendien draait de Acer op 1.3GHz, de Asus op 1.2GHz, al zal dat niet zoveel uitmaken.

Hetgeen wat er toe doet:

- De Acer heeft een 1200x1920 scherm

Acer als merk is niet direct een merk wat mij aanspreekt als het gaat om kwaliteit. Goedkope bouwkwaliteit en gauw stukgaan zijn dingen die dan bij mij in mijn hoofd spelen als ik het merk Acer hoor. Ik heb verschillende mensen die notebook willen kopen afgeraden om een Acer notebook te kopen. Daarentegen is heeft Asus wel een kwaliteitsnaam. Ik heb een Asus notebook en ben er zeker over te spreken. Asus is innovatief en is razendsnel met de software updates. Geen idee hoe goed Acer wat dat betreft zijn zaken voor elkaar heeft. Weten jullie iets meer van deze tab?

Groeten, mrhp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
mrhp schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:45:
Ik heb hem nog niet besteld. Ik heb hem nog niet 'echt' nodig, ik wacht er nog even mee.

Wat me net opviel in de pricewatch, een tablet die ik nooit echt naar voren zien komen. Misschien wel lullig, maar ik heb mogelijk een nieuw alternatief te pakken: Acer Iconia Tab A700. Vrijwel dezelfde specs, behalve:

- De accu van de Asus 2.5x zo groot zou moeten zijn (22WH tegen 9WH), dat niet klopt denk ik.
- De de de RAM geheugen DDR2 is ipv DDR3 van de Asus. Bovendien draait de Acer op 1.3GHz, de Asus op 1.2GHz, al zal dat niet zoveel uitmaken.

Hetgeen wat er toe doet:

- De Acer heeft een 1200x1920 scherm
Ik heb verschillende reviews gelezen van de Acer A700 maar net doordat ie 1920 x 1080 heeft qua resolutie heeft ie daardoor last van lag ondanks dat ie 100 MHz hoger geclocked is dan de Asus TF300. Ander punt hierbij is dat het accuverbruik ook ernaar is omdat ie gewoonweg meer beeldpuntjes aan moet sturen.

Zelfs bij de Asus Infinity die ook een 1920 x 1080 scherm heeft en de clocksnelheid naar 1.6 GHz is opgeschroeft schijnt die toch ook niet optimaal vloeiend te werken. Dus in die zin mag die A700 dan wel op 1.4 GHz werken maar door het HD scherm is ie trager dan de Asus TF300.

[ Voor 18% gewijzigd door Roel1966 op 28-08-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
En daar is dan weer een argument voor een iPad 3, want die heeft veruit de snelste GPU, waardoor hij een nog hogere resolutie scherm wel makkelijk vloeiend kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
Ik heb even verschillende reviews op Youtube opgezocht over de Acer met full HD. En inderdaad, wat ik daar zag is dat het scrollen lagt, van menu naar menu gaat langzamer en minder vloeiend.

De snelheid en vloeiendheid van de TF300, het feit dat de TF300 dun en licht is (vergeleken met de Acer) en niet echt warm wordt, de 2 jaar garantie, daarbij opgeteld dat ik Asus een betrouwbaar merk vind die snel updates uitbrengt, dat de TF300 stabieler is en minder chasht, dat de touchscreen gevoeliger is (hoef je niet hard te drukken) én daarboven op het prijsverschil van €75 in voordeel van de Asus zwaarder wegen dan het mooie full HD scherm van de Acer

En inderdaad, als ik verhuis naar de prijsklasse van de Acer, zou ik de iPad 3 ook moeten overwegen. Hoewel ik de vloeiendheid, de browser ervaring (waar Android steeds dichterbij komt) en het scherm echt prachtig vind, loop ik op tegen de traditionele iOS gebreken. Bovendien hoor ik meerdere mensen zeggen: "Als je van een gewoon scherm naar het Retina scherm gaat, merk je het niet zoveel. Je merkt het verschil pas als je terug gaat naar een gewone scherm". Eigenlijk is dit ook van toepassing bij de Iconia Tab A700, maar voor beide geldt dat tekst met een e-book of op een site merkbaar beter te lezen is.

Het lijkt erop dat geen enkele Android (Tegra 3) tablet die een full HD goed draait zonder lag zoals dat gaat bij een 1280x800 scherm. En dat is jammer. Ik las dat het bij de Infinity (weliswaar minder)het zelfde het geval is. Hopelijk is dat beter met de Tegra 4?

Ik vind dat ik hem wel moest meenemen in de overweging. Je kan het beste zoveel mogelijk meenemen in de overweging om ook de beste eruit te krijgen. Bedankt voor de reacties, ik ben eruit (tenzij jullie nog betere alternatieven hebben:P)

Groeten, mrhp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Je argumentatie klinkt logisch. De GPU van de Tegra 3 is gewoon niet goed genoeg voor full HD. Daardoor is de Galaxy S3 grafisch ook sneller dan de One X bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
Van een 12 core graphics zou je meer verwachten. In ieder geval meer dan Apple z'n quad core graphics. Wellicht hadden ze toch gelijk met deze grafiek? http://blogs-images.forbe...le-a5x-versus-tegra-3.jpg

Overigens, is het keyboard dock wel los te bestellen? Ik kan het nergens vinden..

[ Voor 60% gewijzigd door mrhp op 29-08-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het aantal cores zegt helemaal niks over de performance. Het gaat om de architectuur. ;) Om maar een voorbeeld te geven: een 800 MHz dual-core CPU met de Cortex A15 architectuur is een héél stuk sneller dan een 1.3 GHz quad-core CPU met de Cortex A9 architectuur. Ik zal vanmiddag is kijken of ik dat vergelijkingsfilmpje tussen deze twee nog kan vinden. ;)

Hetzelfde gaat op voor GPU's: dat heeft ook weer te maken met de architectuur. Op het moment heeft Apple, als je kijkt naar ruwe kracht, gewoon de krachtigste GPU.

[ Voor 18% gewijzigd door Uniciteit op 29-08-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Sigis schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:27:
Je argumentatie klinkt logisch. De GPU van de Tegra 3 is gewoon niet goed genoeg voor full HD. Daardoor is de Galaxy S3 grafisch ook sneller dan de One X bijvoorbeeld.
Even licht offtopic :

Ik heb zelf nu ook de Samsung Galaxy S3 en die is inderdaad heel snel maar wat ik dan weer niet begrijp zijn de kritieken op de Samsung Galaxy Note 10.1. Er zit exact dezelfde cpu en gpu in en toch is men niet tevreden met de resultaten van de Note 10.1 ( volgens Tweakers ). Een en ander kan ik mij niet weerleggen en zou toch eens de Note 10.1 willen gaan uitproberen naast de TF300.

Dan ontopic nog even wat betreft de Ipad 3 vs TF300 blijf ik toch wel zeggen dat de Ipad 3 een perfect tablet is en ik hem zelf gehad heb. Evenzogoed moet ik wel ook weer bekennen dat het verschil in schermkwaliteit nou niet zo groot is als men daadwerkelijk schrijft. Het is zeker scherper maar voor doorsnee toepassingen en zeker dingen als lezen vind ik het verschil toch niet zodanig dat je niet zonder Ipad 3 meer zou kunnen.

Laten we ook wel wezen qua gamen dat een echte gamer bij zichzelf denkt van ach leuk dat je een spelletje kan doen op je tablet, maar uiteindelijk weer achter zijn game-pc kruipt en denkt van hehe weer lekker op een groot scherm en full HD spelen.

Net ook als Full HD op een tablet is voor mij persoonlijk eigenlijk onnodig omdat ik zelden filmpjes kijk en hooguit eens live tvstreams via het tablet bekijk. Nu ja live-tv streams via internet zijn zelden tot nooit in full HD dus blijven alleen filmpjes kijken en dat doe ik toch nog altijd het liefste via een groot scherm. Dus het is ook nog eens puur persoonlijk of Full HD werkelijk nuttig is voor je en ook dat moet men meenemen in de koop.

[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 29-08-2012 16:14 ]

Pagina: 1