Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:25
Temo44 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:44:
[...]

Zijn onze tablets eigenlijk gelockt, of hebben we daar helemaal geen problemen mee?
Naar mijn weten zijn standaard alle asus TF300 tablets gelockt.
Unlocken gaat alleen via de website van ASUS, en hierbij verlies je je garantie.

[ Voor 12% gewijzigd door hellboy123 op 03-10-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
westergas schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:30:
[...]

Natuurlijk mag dat :)
Omdat ik niet tevreden ben over de snelheid waarop de browser (grote) websites in het geheugen laad. De uw-browser-bakt-er-niets-van-wilt-u-nog-een-half-uurtje-wachten melding ben ik wel een beetje zat. Ik hoop dat browser2ram.apk de boel flink versneld. En daar heb je root voor nodig.
Kun je een aantal voorbeelden noemen van sites die niet werken? Ik vind het zo raar dat er relatief weinig over te vinden is op het internet.

Heb ook gevonden dat Browser2Ram voor de stockbrowser alleen werkt? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Temo44 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:23:
[...]

Kun je een aantal voorbeelden noemen van sites die niet werken? Ik vind het zo raar dat er relatief weinig over te vinden is op het internet.

Heb ook gevonden dat Browser2Ram voor de stockbrowser alleen werkt? Klopt dat?
Om maar een voorbeeld te nomen: http://www.boston.com/big...ricanes_and_typhoons.html
En nog 1 die ik net tegenkwam: www.9gag.com

De pagina lijkt te laden, maar blijft na 90% compleet hangen. Na een tijd wordt de melding weergegeven dat de browser niet meer reageert. Uiteraard wordt op dat moment de pagina helemaal weergegeven, maar moet je eerst de melding wegklikken.

[ Voor 7% gewijzigd door hellboy123 op 03-10-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
hellboy123 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:33:
[...]

Om maar een voorbeeld te nomen: http://www.boston.com/big...ricanes_and_typhoons.html
En nog 1 die ik net tegenkwam: www.9gag.com

De pagina lijkt te laden, maar blijft na 90% compleet hangen. Na een tijd wordt de melding weergegeven dat de browser niet meer reageert. Uiteraard wordt op dat moment de pagina helemaal weergegeven, maar moet je eerst de melding wegklikken.
Ik heb even die boston site geprobeerd en hij doet het wel.. Zijn het dan random hickups? Ik denk dat ik hem welg rooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 10:42

westergas

rikkie_pc

Temo44 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:44:
[...]

Ik heb even die boston site geprobeerd en hij doet het wel.. Zijn het dan random hickups? Ik denk dat ik hem welg rooten :)
Je bedoeld dat jij tijdens het laden gewoon door die pagina kan scrollen zonder dat je de melding krijgt dat ie niet reageert? Gebruik je de stock browser en staat javascript aan?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
westergas schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:05:
[...]

Je bedoeld dat jij tijdens het laden gewoon door die pagina kan scrollen zonder dat je de melding krijgt dat ie niet reageert? Gebruik je de stock browser en staat javascript aan?
Ja dat klopt. Stock browser, javascript aan en naar die pagina. Hij was zelfs klaar met laden en kon erdoorheen scrollen.

Het grappige, als ik vervolgens naar een bijna lege xda forum topic ga, crashte hij wel..

Ik heb wat gelezen met rooten en die zooi, maar heb besloten het niet te doen en over te stappen naar JB. Ben nu al twee uur aan het browser door de sites waar ik normaal doorheen ga en ik ben nog geen enkele crash tegengekomen. Wat een ongelooflijk heerlijke tablet is dit.. En dat voor 450 euro met dock :D

edit: Ik heb het nog een keer geprobeerd op JB met chrome browser en weer hetzelfde resultaat. Boston laadt gewoon alles en kan er als een beest doorheen scrollen.

[ Voor 9% gewijzigd door Temo44 op 03-10-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Temo44 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:29:
[...]

Ja dat klopt. Stock browser, javascript aan en naar die pagina. Hij was zelfs klaar met laden en kon erdoorheen scrollen.

Het grappige, als ik vervolgens naar een bijna lege xda forum topic ga, crashte hij wel..

Ik heb wat gelezen met rooten en die zooi, maar heb besloten het niet te doen en over te stappen naar JB. Ben nu al twee uur aan het browser door de sites waar ik normaal doorheen ga en ik ben nog geen enkele crash tegengekomen. Wat een ongelooflijk heerlijke tablet is dit.. En dat voor 450 euro met dock :D

edit: Ik heb het nog een keer geprobeerd op JB met chrome browser en weer hetzelfde resultaat. Boston laadt gewoon alles en kan er als een beest doorheen scrollen.
Met de chrome browser heb ik inderdaad ook geen problemen, maar juist de stock browser is de boosdoener. Het gekke is dat de links die ik eerder gaf, het nu (na een reboot en alle progs afsluiten) gewoon weer goed doet. Het is dus echt totaal random, maar gebeurt over het grote deel op websites met veel plaatjes icm te scrollen wanneer de pagina nog geladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Ik ben vandaag ergens achter gekomen. Buiten dat het een prachtig apparaat is natuurlijk :P.

Met het idee om op school te werken aan documentatie had ik het idee om een muis(Microsoft, haha :P) in te pluggen. dit is een draadloze muis dus alleen met ontvanger.

Wat me is opgevallen is dat mijn tablet automatisch doet rebooten wanneer het scherm een aantal seconde uit staat. Wanneer ik de ontvanger ontplug, doet de tablet het weer normaal; geen spontane reboots meer dus.

Iemand hier nog meer ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Temo44 op 04-10-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13
Temo44 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:09:
Ik ben vandaag ergens achter gekomen. Buiten dat het een prachtig apparaat is natuurlijk :P.

Met het idee om op school te werken aan documentatie had ik het idee om een muis(Microsoft, haha :P) in te pluggen. dit is een draadloze muis dus alleen met ontvanger.

Wat me is opgevallen is dat mijn tablet automatisch doet rebooten wanneer het scherm een aantal seconde uit staat. Wanneer ik de ontvanger ontplug, doet de tablet het weer normaal; geen spontane reboots meer dus.

Iemand hier nog meer ervaring mee?
Kennelijk is dit driver gerelateerd, ik heb ook zo'n mini usb muis (ontvanger laat ik altijd in de TF300 zitten) en nooit reboots. Echter op het XDA forum zie je regelmatig berichten dat de tab reboot icm dock + usb en/of sdkaart.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Gister heeft die ouwe van mij mijn TF300 laten vallen ...... (3dagen oud)
(leuk verhaal, heb mijn Ipad2 aan me ouders gegeven omdat ik iets anders wilde en zij hierdoor meer in 2012 landen :P )

Zucht.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/158b3nt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Fusion_XT schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:19:
(leuk verhaal, heb mijn Ipad2 aan me ouders gegeven omdat ik iets anders wilde en zij hierdoor meer in 2012 landen :P )

Zucht.

[afbeelding]
wtf dan wordt je toch wel ff gek of niet |:(

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Pierre61 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:25:
[...]

wtf dan wordt je toch wel ff gek of niet |:(
Mooi!, hoop dat de verzekering van me ouders het allemaal dekt.
Ga zo wel ''weer'' naar de Dixons om een nieuwe te halen.

(Ben ongeduldig als de pest en geen zin om op reparatie/vergoeding te wachten :P. Dus er is een kans dat ik er dan met 2 TF300's zit maar die verkopen we dan wel weer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Fusion_XT schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:32:
[...]

Mooi!, hoop dat de verzekering van me ouders het allemaal dekt.
Ga zo wel ''weer'' naar de Dixons om een nieuwe te halen.

(Ben ongeduldig als de pest en geen zin om op reparatie/vergoeding te wachten :P. Dus er is een kans dat ik er dan met 2 TF300's zit maar die verkopen we dan wel weer.)
Mijn ervaring met aansprakelijkheidsverzekering (ik neem aan dat je niet meer thuis woont) is dat je waarschijnlijk alleen de reparatie kosten van het scherm terug krijgt helaas. Succes in ieder geval, er is volgens mij weinig kans dat zij die TF300T voor je gaan aanschaffen.

Als het de AV wordt, sowieso even de bon van de nieuwe ook bewaren (wat je vast doet als je verstandig bent ;)), die kan je ook opvoeren als "gemaakte kosten tegen het probleem". Dan is alleen de vraag wat je ouders hun voorwaarden zeggen hierover en hoe coulant ze zijn er in.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

e.looijenga schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:29:
Misschien rollen ze hem uit op serienummer?

[...]
Zou kunnen, maar het is wel opvallend dat je echt de ENIGE bent hier die de update heeft gehad...Zelfs op het web vind ik er amper of niets over... Daarbij is de firmware ook nog niet te downloaden vanaf de Asus website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Fusion_XT schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:19:

Zucht.

[afbeelding]
Sow, ik moet er niet aan denken als ik mijn tablet morgen laat vallen xD. Mijn zuur verdiende centjes.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 16:27

Aid

Heeft iemand al ervaring met het rooten van een stock JB op de TF300T? Zijn de custom roms wat sneller dan de stock?

De prestaties van de tf300t vallen mij echt tegen, mijn 2 jaar oude Desire HD (Inclusief custom rom) voelt zo soepel aan in vergelijking met de tab :(

[ Voor 3% gewijzigd door Aid op 04-10-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Aid schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:23:
Heeft iemand al ervaring met het rooten van een stock JB op de TF300T? Zijn de custom roms wat sneller dan de stock?

De prestaties van de tf300t vallen mij echt tegen, mijn 2 jaar oude Desire HD (Inclusief custom rom) voelt zo soepel aan in vergelijking met de tab :(
Heb je al eens een reboot gedaan na het updaten van JB? Die van mij was eerst traag meteen na het updaten van de firmware, maar na een reboot loopt alles lekker vlotjes. Kan zijn dat die van jou er ook last van heeft.

Terug naar je orginele vraag: Als het goed is kun je stock JB nog niet rooten

edit: dit beantwoord je vraag http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1847829

edit edit: Volgens deze, zeer slecht sprekende, gast kan het wel..maar wat een gehannes. http://forum.xda-develope...p?p=31948078#post31948078

[ Voor 19% gewijzigd door Temo44 op 04-10-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

Temo44 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:32:
[...]

Heb je al eens een reboot gedaan na het updaten van JB? Die van mij was eerst traag meteen na het updaten van de firmware, maar na een reboot loopt alles lekker vlotjes. Kan zijn dat die van jou er ook last van heeft.

Terug naar je orginele vraag: Als het goed is kun je stock JB nog niet rooten

edit: dit beantwoord je vraag http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1847829

edit edit: Volgens deze, zeer slecht sprekende, gast kan het wel..maar wat een gehannes. http://forum.xda-develope...p?p=31948078#post31948078
Ja, ik heb de tab al een paar keer gereboot en de prestaties zijn dan opzich wel oke. Maar zodra ik bijv meerdere dingen tegelijk wil doen dan loopt de tab even vast. Een app installeren en in de tussentijd surfen, dat gaat gewoon niet zonder stotteren en haperen. 8)7 Net ook gebruik gemaakt van de standaard muziek applicatie, verder waren er geen applicaties open. Het scherm ging in de tussentijd uit en het nummer bleef draaien op de achtergrond. En uit het niets begint het nummer te stotteren, dus ik wilde even kijken wat er aan de hand was, maar ik kreeg de tab niet aan. Uiteindelijk maar gereboot.

Ik heb ook even zitten kijken op XDA en blijkbaar is het wel mogelijk om JB te rooten maar dan moet de tablet wel ge-unlocked zijn. Dus ik wacht nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Harde reset gedaan na de JB upgrade? Deed ik standaard na installeren van een ander rom of update op mijn geroote telefoons, dus ook maar gedaan na de upgrade op de tab. Niet echt tegen problemen aangelopen na de update dus (behalve dat de browser zich soms lijkt te verslikken in bepaalde sites).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Heeft iemand anders het probleem dat de App Pocket ontzettend traag is? Soms doet hij het, maar voor de rest blijven de artikelen gewoon keihard hangen.. beetje jammer =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

Ik heb de tab toch geroot vandaag en ik heb er totaal geen spijt van! Ik draai nu de custom rom "Cleanrom 2.5' en wat een verschil tov de stock rom. Alles loopt nu vloeiend, browsers werken naar behoren, geen hick ups tijdens multi tasking etc. Ik kan het rooten iedereen aanraden en het is zo gedaan. Het enige nadeel is dat je de tab moet unlocken. Houd er rekening mee dat met het unlocken je garantie vervalt. Maar ja asus staat de laatste tijd er niet bekend om dat ze dingen snel vergoeden (beeldscherm problemen). Als de tab een keer zonder unlock kapot gaat dan zal het waarschijnlijk toch aan de consument liggen en niet aan Asus.. Dus wat de meerwaarde is van de garantie.. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Aid op 05-10-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Aid schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:09:
Ik heb de tab toch geroot vandaag en ik heb er totaal geen spijt van! Ik draai nu de custom rom "Cleanrom 2.5' en wat een verschil tov de stock rom. Alles loopt nu vloeiend, browsers werken naar behoren, geen hick ups tijdens multi tasking etc. Ik kan het rooten iedereen aanraden en het is zo gedaan. Het enige nadeel is dat je de tab moet unlocken. Houd er rekening mee dat met het unlocken je garantie vervalt. Maar ja asus staat de laatste tijd er niet bekend om dat ze dingen snel vergoeden (beeldscherm problemen). Als de tab een keer zonder unlock kapot gaat dan zal het waarschijnlijk toch aan de consument liggen en niet aan Asus.. Dus wat de meerwaarde is van de garantie.. 8)7
Goed om te horen dat je tevreden bent maar een custom rom lost het probleem van de browser echt niet op. Ik heb er ook al een paar geprobeerd waar ondere hydro en nu ook cleanrom... echter het browser probleem blijft. Wellicht iets minder erg dan stock maar ik ben bang dat je last hebt van het placebo effect.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

renzo4000 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 01:28:
[...]

Goed om te horen dat je tevreden bent maar een custom rom lost het probleem van de browser echt niet op. Ik heb er ook al een paar geprobeerd waar ondere hydro en nu ook cleanrom... echter het browser probleem blijft. Wellicht iets minder erg dan stock maar ik ben bang dat je last hebt van het placebo effect.
De stock browser en chrome lopen inderdaad nog steeds niet naar behoren. Daarom gebruik ik ook Opera en de Boat browser en die werken gewoon uitstekend, helemaal geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 10:42

westergas

rikkie_pc

Aid schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:09:
Maar ja asus staat de laatste tijd er niet bekend om dat ze dingen snel vergoeden (beeldscherm problemen). Als de tab een keer zonder unlock kapot gaat dan zal het waarschijnlijk toch aan de consument liggen en niet aan Asus.. Dus wat de meerwaarde is van de garantie.. 8)7
Erm..ik heb juist erg goede ervaring met customer service van Asus. Mijn 300T had last van toutch screen issues en was binnen 1 week (vanaf moment van melden) gerepareerd retour. En het betreft ook nog een apparaat wat buiten de E.U. is aangeschaft. Misschien kan je je voorstellen dat die garantie toch een hoop waard kan zijn.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Telkens wanneer ik me tablet aan maak, is mijn wifi grijs. Terwijl er overal in de huis gewoon verbinding is. Hij is wel verbonden maar ik kan niet de play store in en de webpages worden anders weergeven. Weet iemand misschien hiervoor een oplossing? Ook het vergeten van de netwerk en opnieuw instellen helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer die geen torrents kunnen downloaden vanaf de 300tf?
Verder werkt alles goed met JB, alleen wilt de browser zichzelf soms afsluiten of blijft die hangen bij het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hiervan de 3G versie willen kopen met de docking erbij.
Maar als Belg zijnde zou ik een azerty docking willen. Helaas vind ik dit nergens terug. Bestaat dit en waar kan ik dit terugvinden? Of evt. andere oplossingen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:39:
Maar als Belg zijnde zou ik een azerty docking willen. Helaas vind ik dit nergens terug. Bestaat dit en waar kan ik dit terugvinden? Of evt. andere oplossingen?
Zijn op zo'n chiclet keyboard niet alle toetsen gelijk? Dan kun je misschien zelf de A, Z, Q en W rond schuiven. Vaak kun je toetsjes zo van een toetsenbord los wippen. Daarna is het alleen nog een software kwestie, met Google vond ik al snel een aantal programma's om toetsen te remappen maar misschien is er ook wel gewoon een Azerty instelling voor echte Azerty keyboards.

Niet in detail bekeken maar het ging even over een idee voor een andere oplossing.

Anders misschien de vraag op een Frans forum proberen, de Fransozen gebruiken toch ook Azerty dus zullen wel meer met dit bijltje gehakt hebben dan wij Nederlanders; wij gebruiken niet eens een Nederlandse layout maar standaard VS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Kun je dat ding anders niet importeren of iets dergelijks? Ik zie de vraag inderdaad wel af en toe voorbij komen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

De Jelly Bean firmware voor de 300TG staat nu ook op de Asus donwloadsite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Voor mijn vriendin wil ik graag een tablet kopen. Het liefst een Asus met een Dock zodat ze goed kan typen. Hij is namelijk behalve voor op de bank, ook bedoeld voor het maken van aantekening bij colleges. Ik heb al mij flink ingelezen via reviews en dergelijke. Vandaar dat ik uitgekomen ben bij de 300T. Het verschil met de Prime vind ik te gering voor de prijs en de Infinity vind ik te duur en het is een nadeel dat accu minder lang mee gaat.

Maar reviews worden gemaakt in enkele dagen en dat is toch iets anders dan het oordeel van reguliere gebruikers. Daarom een paar vragen die ik onvoldoende uit de reviews kan halen. Is deze tablet met dock geschikt om 2 uur college aantekeningen op te maken? Het kan met Polaris Office en wellicht zijn er ook andere pakketten, maar gaat dit gemakkelijk of blijf het behelpen? Verder zou het scherm relatief zwaar zijn in vergelijking het Dock, hierdoor is de combinatie topzwaar en zou die gemakkelijk omvallen. Is die ervaring hier gedeeld of valt dat allemaal nog wel mee? En tenslotte, is de machine degelijk gebouwd, met andere woorden, kan die er tegen als die regelmatig in een tasje in het OV wordt meegenomen? Of is dan de Prime misschien toch een betere machine?

Voordat ik tot aanschaf wacht ik nog wel af wat de Window 8 tablets gaan brengen. Hopelijk gaan door de toegenomen concurrentie de prijzen nog iets naar beneden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Nu online
pe1dnn schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:26:
[...]

Zijn op zo'n chiclet keyboard niet alle toetsen gelijk? Dan kun je misschien zelf de A, Z, Q en W rond schuiven. Vaak kun je toetsjes zo van een toetsenbord los wippen. Daarna is het alleen nog een software kwestie, met Google vond ik al snel een aantal programma's om toetsen te remappen maar misschien is er ook wel gewoon een Azerty instelling voor echte Azerty keyboards.
Ik weet niet of alle toetsen hetzelfde zijn, maar ik kan bevestigen, dat ze met een kliksysteem vast zitten.
Mijn "d" knop lag gister los in mijn tas en nadat ik dit er weer op had geklikt werkt dit weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Kwak schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:13:
1. Is deze tablet met dock geschikt om 2 uur collega aantekeningen op te maken?
2. Het kan met Polaris Office en wellicht zijn er ook andere pakketten, maar gaat dit gemakkelijk of blijf het behelpen?
3. Verder zou het scherm relatief zwaar zijn in vergelijking het Dock, hierdoor is de combinatie topzwaar en zou die gemakkelijk omvallen. Is die ervaring hier gedeeld of valt dat allemaal nog wel mee?
4. En tenslotte, is de machine degelijk gebouwd, met andere woorden, kan die er tegen als die regelmatig in tasje in het OV wordt meegenomen?
1. Ja, zonder dock gaat hij 5+ uur mee, met dock nog eens wat uren.
2. Tja ligt er aan. Als je gewoon moet typen is het net als iedere netbook. MEt veel tekenen durf ik het niet te zeggen.
3. Ja hij is top zwaar. Maar ik gebruik al heel snel de touchpad als hij in de dock zit, hoewel af en toe het scherm aantikken wel fijn is. Bij mij op de TU zijn de college tafels iets overhellend, hier treedt het probleem dan ook niet op.
4. Ik zou zeggen van wel, ik heb geen problemen gehad met tablet/dock combinatie. Er zijn wel wat problemen met kapotte schermen i.c.m. het dock, maar het hoe of wat is mij onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Ik zou ook graag me tablet willen unlocken en een custom rom erop zetten.
Maar ik weet niet echt waar ik moet beginnen.

Het liefst met CWM.

Is dit een goeie ? http://www.androidworld.n...t-jellybean-tutorial.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat is zeker een goed startpunt, kijk ook een rond op het XDA forum: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Dan heb je hier ook wel iets aan denk ik http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1706588

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:39:
Ik zou hiervan de 3G versie willen kopen met de docking erbij.

Bedankt!
Op je vraag of het bestaat: Ja. Hier in Frankrijk waar ik momenteel woon verkopen ze ze alleen maar met Azerty. Misschien dus eens kijken of je online iets kunt bestellen en laten bezorgen waar je woont.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:47
Als je een custom ROM wilt installeren, houd er dan rekening mee dat je NIET de 4.1 versie van Asus geïnstalleerd wilt hebben, aangezien die bootloader niet compatible is met de (meeste) huidige custom ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-09 19:16
The__Virus schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:24:
Als je een custom ROM wilt installeren, houd er dan rekening mee dat je NIET de 4.1 versie van Asus geïnstalleerd wilt hebben, aangezien die bootloader niet compatible is met de (meeste) huidige custom ROMs.
Dat klopt niet helemaal meer volgens mij.

Volgens dit topic is er een TWRP recovery voor JellyBean. Hierin staat vermeld dat je alleen custom ROM's kunt flashen die gebaseerd zijn op de officiële JB-update van Asus, dus geen CM10 ROM's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat deze tablet een koptelefoonuitgang heeft. Is het te doen om hier externe computerspeakers op aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:57
Ja, waarom niet..?

Tablet zelf heeft trouwens ook al aardig wat vermogen.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat een headphone-out niet echt hetzelfde is als een line level output die je hoort te hebben voor speakers. Ik vraag me af of het geluid dan niet te zacht is, en als je dit compenseert door het volume omhoog te gooien niet teveel ruis geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Harmani schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:16:
Tablet zelf heeft trouwens ook al aardig wat vermogen.
Een el-cheapo PC-speaker setje van 10-15 euro zal niet snel een heel veel beter geluid geven als de ingebouwde speakers, just my 2-cents.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
hellboy123 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:31:
Ik ben al een tijd op zoek naar een goede hoes voor de tablet, als ik op pad ga neem ik het toetsenbord toch niet mee heb ik al gemerkt. In dit topic zijn meerdere cases bespraken, maar helaas worden de voorbeelden van ebay en amazon niet meer naar NL verstuurd.. Verder is er in NL vrij weinig te vinden, en alleen tegen belachelijk hoge prijzen. Daarom heb ik maar de volgende besteld:
http://dx.com/p/protectiv...er-pad-tf300-black-136733

In totaal nog geen 10 euro, ik laat nog wel weten of de case een aanrader is.

[afbeelding]
Temo44 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:16:
[...]

Ik heb deze hoes ook besteld :). Laat me inderdaad even weten als je hem binnen hebt en of het iets is.. Dan weet ik of ik met vreugde kan wachten :P
Ik heb de hoes uit bovenstaand bericht inmiddels binnen, en voor de 10 euro is het zeker geen miskoop. De verzending heeft ca. 10 dagen geduurd, wat me alleszins meevalt na eerdere ervaringen met deal-extreme.
Uiteraard is de hoes gemaakt van "PU leather" wat een luxe naam is voor namaak-leer. De eerste paar dagen komt er een aardige sterke lucht vanaf, maar dat verdwijnt redelijk snel. De tablet zelf zit erg stevig in de hoes, schuiven is zo goed als onmogelijk en wanneer je de hoes dichtklapt houden 2 magneetjes het geheel dicht. De uitsparingen voor de knoppen en sensoren zitten allemaal op de goede plek en zijn ruim genoeg om ze ook goed te kunnen blijven gebruiken. Wat ik zelf erg handig vind is dat er ook een uitsparing is voor de connector aan de onderkant, de tablet kan dus gewoon in de hoes (dus ook dicht) blijven zitten wanneer je deze moet opladen. Het enigste minpunt aan deze hoes is dat de afwerking bij die voorgaande uitsparing wat minder is, en dat de hoes soms net zichtbaar is in de frontcamera (rechter onderhoek van het beeld). Een beetje schuiven met de tablet lost dit probleem op.

[ Voor 12% gewijzigd door hellboy123 op 15-10-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 18:10
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:21:
Omdat een headphone-out niet echt hetzelfde is als een line level output die je hoort te hebben voor speakers. Ik vraag me af of het geluid dan niet te zacht is, en als je dit compenseert door het volume omhoog te gooien niet teveel ruis geeft.
Een headphone output is voor zover ik weet luider dan een line level output....?

Anyhow, ik heb hier thuis mijn versterker gewoon aan de standaard (headphone) out van mijn PC hangen en dat klinkt prima. Het gaat pas merkbaar ruisen als ik het volume van de versterker op 8/10 zou zetten zonder muziek aan, en tegen die tijd zou de muziek theoretisch gezien al op ~108dB blazen (een beetje te veel van het goede).

Gaat een cheapo geluidssetje beter zijn dan de ingebouwde speakers? Vast wel, al is het maar omdat de speakers dan ook daadwerkelijk jouw richting op blazen, in plaats van van je af.

[ Voor 11% gewijzigd door citruspers op 15-10-2012 20:03 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of een headphone out harder of zachter is, ik meende zoiets gelezen te hebben, weet alleen dat het niet hetzelfde is. Vandaar mijn vraag of het uitmaakte. Ik ga er geen cheapo speakers op aansluiten redelijk goede. Vandaag wordt m'n pad bezorgd als het goed is, dan zal ik het gelijk testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw heeft een tf300, en met regelmaat slaat dat ding op hol, allerlei schermen gaat ie openen, beeld flitst van links naar rechts enz, kortom, helemaal in de war.... reboot enige oplossing....
Herkent iemand dit ? Jelly bean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Yup, ik had het ook 2x een tijdje terug als ik de remote desktop app gebruikte, dan minimaliseerde ineens mijn VLC en ging de muis heen en weer. Reboot lostte het inderdaad op. Ik heb het nog niet geprobeerd na de firmware update.

en gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm inmiddels en de audio uitgang werkt prima met speakers. Fijn ding verder, alleen jammer van de backlight bleeding in de hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34

Griffin

Is mythical

Ik heb, denk ik, een probleem met mn 300T.
Afgelopen paar weken is opeens de tablet helemaal leeg (valt dus uit) zonder dat ik een melding heb gehad dat de batt bijna leeg is. Mn vriendin had gister met een volle accu 3 uitzendingen gemist gekeken en de laatste paar minuten van de 3e aflevering (van iets) viel de tablet zomaar uit.
In mijn gevoel is dit gewoon te weinig.

Settings zijn dat er een melding moet komen (en in powersave modus moet gaan) bij 15% accuspanning. Ook is het raar dat als ik dan de tablet op ga laden en ik de tablet aan wilt zetten krijg ik het 'batterij icoon met rode streepje erin' te zien. Na 2 minuten kan de tablet weer aan en geeft de accu iets van 12-15% aan. Binnen 30minuten is de accu weer helemaal opgeladen (lijkt me ook wat kort).

Ik het vannacht een battery test uitgevoerd (van AnTuTu) maar vannochtend was alles uit en ik heb geen log oid kunnen vinden bij de AnTuTu app.

Mijn vraag aan jullie, hoe lang doen jullie met de Tablet (zonder dock) en krijgen jullie een melding?

PS: Tablet draait laatste versie en is niet geroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 11:03
Griffin schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:24:
...
Mijn vraag aan jullie, hoe lang doen jullie met de Tablet (zonder dock) en krijgen jullie een melding?

Ik doe er toch zeker bij normaal gebruik, continu WiFi en scherm helderheid hoog, ZEKER 5 uur mee... Ook laatste FW en niet geroot. Mss een batterijcalibratie doen?

Edit: met Docking zeker 12u (meer zelfs)

[ Voor 4% gewijzigd door Kerberos84 op 18-10-2012 08:32 ]

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dit is absoluut niet in orde! Misschien de boel maar eens resetten en kijken of het beter gaat. Het klinkt haast of er 1 of meer accu cellen niet meer functioneren. Als het resetten je niks heeft opgeleverd, gauw terug naar de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@kerberos84:
Daar zat ik ook al aan te denken, maarja nu @ work en tablet ligt thuis.

@Renzo4000:
Naar de winkel is geen probleem, wel eerst zelf even zorgen voor goede backup (wat werkt zonder root). Even alles naar SD kaart zetten oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het kalibreren van accu's op android schijnt (volgens Google zelf) totaal geen zin te hebben aangezien dit volledig door het OS is geregeld. Dus alle tooltjes ed hebben hoogstwaarschijnlijk alleen een placebo effect. Echter, kwaad kan het niet en ik zou zeggen "niet geschoten is altijd mis!"

http://www.androidworld.n...gaat-snel-leeg-topic.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
renzo4000 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:12:
Het kalibreren van accu's op android schijnt (volgens Google zelf) totaal geen zin te hebben aangezien dit volledig door het OS is geregeld. Dus alle tooltjes ed hebben hoogstwaarschijnlijk alleen een placebo effect. Echter, kwaad kan het niet en ik zou zeggen "niet geschoten is altijd mis!"

http://www.androidworld.n...gaat-snel-leeg-topic.html
Ik kan uit ervaring zeggen dat het wel degelijk effect heeft. Ik heb een tijd lang gehad dat mijn batterij van 60% naar 30% 'versprong', van het ene op andere moment. Een battery calibration gevolgd door volledig laten leeglopen en weer opladen zorgde ervoor dat de indicator weer gefixt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

The__Virus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:15:
[...]

Ik kan uit ervaring zeggen dat het wel degelijk effect heeft. Ik heb een tijd lang gehad dat mijn batterij van 60% naar 30% 'versprong', van het ene op andere moment. Een battery calibration gevolgd door volledig laten leeglopen en weer opladen zorgde ervoor dat de indicator weer gefixt was.
Welke calibrator gebruikte je hiervoor? Ik ben namelijk aan het kijken voor 1 die geen root nodig heeft maar kan zo snel niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assioso
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-03-2024
Hoi,

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, ik heb gisteren een TF300 gekocht omdat ik volgende week op reis vertrek en iets nodig had om me op het vliegtuig te amuseren alsook ter plaatse wat internetten e.d.

Nu heb ik infeite nog een beschermcase nodig omdat de tablet meestal in mijn rugzak zal zitten, als ik op onze Belgische sites zie kom ik op prijzen rond de 60 - 70 eur (met een dock dat ik niet nodig heb dan welliswaar), een beetje teveel geld imo

Weet er iemand waar ik ze goedkoper vind (zou van het type moete zijn weermee ik tablet kan rechtzetten) EN (redelijk belangrijk) ik zou de case ten laatste volgende week donderdag moeten hebben. Iemand enig idee?

Oh en mss is een screenprotector ook wel het overwegen waard?

[ Voor 4% gewijzigd door Assioso op 18-10-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Griffin schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:26:
[...]

Welke calibrator gebruikte je hiervoor? Ik ben namelijk aan het kijken voor 1 die geen root nodig heeft maar kan zo snel niets vinden.
Root heb je wel nodig. Maar wat is daarmee het probleem? Je garantie verloopt er iig niet door, dat is pas als je de bootloader unlockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

The__Virus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:48:
[...]

Root heb je wel nodig. Maar wat is daarmee het probleem? Je garantie verloopt er iig niet door, dat is pas als je de bootloader unlockt.
Omdat ik teveel gedoe heb gehad met het rooten van mn TF300 (toen ik m net had). Ook heb ik niet echt baat erbij (behalve nu met calibration en wellicht met titanium backup pro). (zal er eens naar gaan kijken of het nu (in vergelijking met juni) makkelijker gaat)

Edit: + vind ik updates van Asus erg belangrijk (tab is nog niet perfect) en destijds betekende rooten gezeik krijgen met de OTA updates etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Griffin op 18-10-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Voor 4.1 weet ik het niet, voor 4.0 was het gewoon een script :P Was nogal een opluchting na een paar uur werk voor mijn telefoon, om mijn tab in 10 minuten te rooten met 1 druk op de knop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop met mijn TF300 (Jelly Bean) tegen een vervelend probleempje aan. Ik heb nu net TomTom voor Android geïnstalleerd en een aantal van deze TomTom bestanden komen terug in de Galerij waar ik tot nu toe alleen mijn foto's en films had staan. Op zich natuurlijk logisch, omdat de betreffende TomTom-bestanden jpg's zijn en png's. Maar dat maakt het overzicht in Galerij nogal rommelig en erg onoverzichtelijk. Natuurlijk kan ik deze bestanden uit de Galerij verwijderen, maar dan zijn ze helaas helemaal verdwenen en werkt de TomTom-applicatie niet meer. Mijn vraag: kan ik afbeeldingen ook alleen uit de Galerij verwijderen, terwijl ze toch behouden blijven voor de TomTom-applicatie. Dus dat ze als het ware wel "op de schijf" blijven staan. Wie o wie weet een oplossing??? Overigens geldt hetzelfde probleem voor de QuickPic applicatie, maar daarbij kun je wel bepaalde bestanden uitsluiten!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:20:
Ik loop met mijn TF300 (Jelly Bean) tegen een vervelend probleempje aan. Ik heb nu net TomTom voor Android geïnstalleerd en een aantal van deze TomTom bestanden komen terug in de Galerij waar ik tot nu toe alleen mijn foto's en films had staan. Op zich natuurlijk logisch, omdat de betreffende TomTom-bestanden jpg's zijn en png's. Maar dat maakt het overzicht in Galerij nogal rommelig en erg onoverzichtelijk. Natuurlijk kan ik deze bestanden uit de Galerij verwijderen, maar dan zijn ze helaas helemaal verdwenen en werkt de TomTom-applicatie niet meer. Mijn vraag: kan ik afbeeldingen ook alleen uit de Galerij verwijderen, terwijl ze toch behouden blijven voor de TomTom-applicatie. Dus dat ze als het ware wel "op de schijf" blijven staan. Wie o wie weet een oplossing??? Overigens geldt hetzelfde probleem voor de QuickPic applicatie, maar daarbij kun je wel bepaalde bestanden uitsluiten!
https://play.google.com/store/search?q=.nomedia&c=apps

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoe draait Tweakers 7.0 bij jullie in de stock browser op de tf300?
In het menu op de bovenbalk van de site werkt bij mij het pull-down menu van de optie "Meer" niet. In andere browsers (Chrome, Firefox) werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Na veel testen gedraaid te hebben merk ik dat de tablet perfect werkt t/m ong 70%. Daarna valt ie direct uit.
Ben nu aan het backuppen en straks even een factory reset proberen, anders moet ie maar retourtje Asus

Update: dat word dus retourtje asus. Donderdag maar even naar de winkel.

[ Voor 9% gewijzigd door Griffin op 22-10-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 13:08
Wilde deze tablet paar dagen geleden halen in de BCC in Nijmegen, zeggen ze dat ze hem niet meer hebben en dat ze uit het assortiement zijn omdat er een nieuwe versie voor in de plaats komt.

Zo oud is deze tablet toch niet? Komt er nu al een opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:57
Nee er is wel een nieuw en duurder model, de TF700. Maar dat is gewoon een luxere uitvoering, niet de opvolger.

BCC heeft vaak een (relatief) beperkt assortiment. Volgens mij hebben ze hem zelfs nooit verkocht. Beter ga je daarom naar MediaMarkt, Dixons of bestel je hem online.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dixons heeft ook nooit voorraad, je kan altijd het showmodel meekrijgen, of ze moeten hem bestellen...mij al 3 x overkomen, dus dixons voor mij geen optie meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit er aan te denken onze iPad te veruilen voor een 300T.
Met de iPad kon mn vriendin altijd makkelijk foto's importeren vanaf een SD kaart.
Las dat in de 300T een microsd past, zit er bij de Asus een import functie? (autorun)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ja, volgens mij wel. Daarnaast kan je syncen met Picasa of Google plus.

Maar het handigste vind ik de automatische upload naar drop box.
Hoef je hem sowieso niet aan te sluiten...

Ik ben trouwens niet onder de indruk van de camera op de 300tf. Maar goed foto's maken met een tablet is sowieso een beetje raar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Da's nou ook wat. Had ik Whatsapp werkend op mijn 300T door deze op mijn oude tablet te installeren en dan te kopieren naar de 300T. Werkt het nu niet meer omdat er een nieuwe versie is die kennelijk niet met de standaard update/bijwerk methode wordt toegepast. Nu wordt ik gelinkt naar de market en tja daar krijg je natuurlijk de melding dat deze tablet niet voldoet aan de systeemeisen... :-(

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
ik heb gisteren mijn TF300T laten vallen en daarbij is het scherm kapotgegaan. Ik heb nog wel beeld, maar het scherm reageert niet meer op aanrakingen. Ik had m nog geen twee maanden, dus flink balen!
Is het raadzaam om het scherm te laten vervangen (en waar zou dat kunnen) of kan ik beter de hele tablet vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

EJPostema schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:08:
Ja, volgens mij wel. Daarnaast kan je syncen met Picasa of Google plus.
Kan iemand me wat meer informatie geven hoe dit in zn werk gaat?
Momenteel werken we met een iPad.
Kwestie van camera connection kit + sd kaart en gaan met die banaan.

Zijn er handig apps die ongeveer hetzelfde kunnen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil. Voor een kaart backup gebruik je gewoon de bestandsmanager om het geheel naar het interne geheugen te kopieren.

Vanaf daar kun je ze editen met de ingebouwde foto app en delen naar dropbox, picasa enzovoorts (dit kan ook al vanaf de kaart maar dat is af te raden ivm schrijfacties naar een sdkaart).

Als je een DSLR hebt wordt het leuker, dan kan je een app gebruiken die raw files kan decoderen, en kan je ze al markeren voor een latere import in Lightroom (voorselectie maken). Dat laatste ben ik nog mee aan het experimenteren voor mijn concertfotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
LameDog schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:01:
ik heb gisteren mijn TF300T laten vallen en daarbij is het scherm kapotgegaan. Ik heb nog wel beeld, maar het scherm reageert niet meer op aanrakingen. Ik had m nog geen twee maanden, dus flink balen!
Is het raadzaam om het scherm te laten vervangen (en waar zou dat kunnen) of kan ik beter de hele tablet vervangen?
Scherm laten vervangen kost ongeveer Eur.150-200 (het varieert per reparatie gek genoeg), zie o.a. het topic over schermproblemen met de TF700

Het is duur, maar altijd nog goedkoper dan de tablet in z'n geheel vervangen.

Tip: Check je inboedelverzekering eens, tegenwoordig zijn er steeds meer die ook mobiele apparatuur meeverzekeren voor schade, verlies e/o diefstal.
Dekt je inboedel het niet? Liet je hem vallen omdat iemand tegen je aan botste? Dan heb je nog een kans bij zijn WA....
En anders gewoon dokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak-eddie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 17:00
Griffin schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:24:
Afgelopen paar weken is opeens de tablet helemaal leeg (valt dus uit) zonder dat ik een melding heb gehad dat de batt bijna leeg is. Mn vriendin had gister met een volle accu 3 uitzendingen gemist gekeken en de laatste paar minuten van de 3e aflevering (van iets) viel de tablet zomaar uit.
In mijn gevoel is dit gewoon te weinig.

Settings zijn dat er een melding moet komen (en in powersave modus moet gaan) bij 15% accuspanning. Ook is het raar dat als ik dan de tablet op ga laden en ik de tablet aan wilt zetten krijg ik het 'batterij icoon met rode streepje erin' te zien. Na 2 minuten kan de tablet weer aan en geeft de accu iets van 12-15% aan. Binnen 30minuten is de accu weer helemaal opgeladen (lijkt me ook wat kort).

Ik het vannacht een battery test uitgevoerd (van AnTuTu) maar vannochtend was alles uit en ik heb geen log oid kunnen vinden bij de AnTuTu app.

Ik heb precies hetzelfde probleem en ook regelmatig een spontane reset... Heb de indruk dat het na de JB update is ontstaan.

Als er een oplossing is hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
ralph075 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:25:
[...]

Scherm laten vervangen kost ongeveer Eur.150-200 (het varieert per reparatie gek genoeg), zie o.a. het topic over schermproblemen met de TF700

Het is duur, maar altijd nog goedkoper dan de tablet in z'n geheel vervangen.

Tip: Check je inboedelverzekering eens, tegenwoordig zijn er steeds meer die ook mobiele apparatuur meeverzekeren voor schade, verlies e/o diefstal.
Dekt je inboedel het niet? Liet je hem vallen omdat iemand tegen je aan botste? Dan heb je nog een kans bij zijn WA....
En anders gewoon dokken...
Even een mailtje naar mn assurantietussenpersoon gedaan en het wordt inderdaad gedekt door mn inboedelverzekering. Nu maar weggebracht naar BCC voor reparatie, prijsindicatie was € 150. Mocht het meer worden dan bellen ze me eerst voor akkoord voordat ze tot reparatie overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
LameDog schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:12:
[...]

Even een mailtje naar mn assurantietussenpersoon gedaan en het wordt inderdaad gedekt door mn inboedelverzekering. Nu maar weggebracht naar BCC voor reparatie, prijsindicatie was € 150. Mocht het meer worden dan bellen ze me eerst voor akkoord voordat ze tot reparatie overgaan.
Kijk, dat is toch mooi meegenomen dan.
10% van de besparing als tipgeld vind ik voldoende.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Meer mensen die een update hebben gekregen vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxine
  • Laatst online: 14-09 16:37
EJPostema schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:28:
Meer mensen die een update hebben gekregen vandaag?
Jup, momenteel aan het binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

tweak-eddie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:07:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem en ook regelmatig een spontane reset... Heb de indruk dat het na de JB update is ontstaan.

Als er een oplossing is hoor ik het graag.
Bij mij is het geen reset maar hij valt uit omdat hij op is.
Ik vermoed dat jij een ander probleem met de tablet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Hydroxine schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:45:
[...]

Jup, momenteel aan het binnenhalen.
Ik, kon het niet zo snel vinden op Internet. Dacht in het begin dat de tablet veel soepeler werkt. Maar denk nu dat het een placebo effect is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxine
  • Laatst online: 14-09 16:37
EJPostema schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:17:
[...]

Ik, kon het niet zo snel vinden op Internet. Dacht in het begin dat de tablet veel soepeler werkt. Maar denk nu dat het een placebo effect is
Van wat ik gezien heb voor het binnenhalen zou het de stabiliteit moeten verbeteren. Verder nog geen verschillen gemerkt, of een changelog gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om binnenkort zo'n tablet te kopen aangezien de vele positieve reacties hier. Maar op vlak van rooten/unblocken ben ik een totale noob want wat houdt dat eigelijk in?

Met vriendelijke groeten.

Acalypso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baptist69
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
Weet iemand waar ik de Docking van de 300T apart kan kopen?

Case: CM690 II Adv USB3.0 | Mobo: GA-Z77X-D3H | CPU: Core i7 3770 | MEM: Corsair Vengeance 16GB 1866Mhz CL9 | GPU: MSI N660 TF 2GD5/OC | PSU: XFX Pro 550W | SSD: Intel 520 180GB | HDD: WD WD10EZRX 1TB | MON: Samsung S24B150BL | Mouse: Steelseries Kana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
baptist69 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:24:
ff zoeken op internet, websites zoals amazon hebben hem wel.
Marktplaats is trouwens ook wel een tip
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:27:
Ik ben van plan om binnenkort zo'n tablet te kopen aangezien de vele positieve reacties hier. Maar op vlak van rooten/unblocken ben ik een totale noob want wat houdt dat eigelijk in?

Met vriendelijke groeten.

Acalypso.
rooten geeft je wat meer instelmogelijkheden op je telefoon via bepaalde apps die roottoegang nodig hebben.
Je kan je tablet dus wat beter tweaken en 'unlockt' wat meer opties. Maar dit is echt niet nodig hoor. Ik gebruik mijn tablet met veel plezier zonder root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Unlocken van de bootloader is iets compleet anders, dan kan je andere android versies installeren die sneller zijn, beter werken of een langere accuduur hebben.

Daarover gesproken, ik draai nu sinds kort CleanROM en mijn tablet voelt echt een stuk sneller aan, veel minder wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Net een OTA update gehad op mijn TF300T. Is nu versie JRO03C.WW_epad-10.4.2.17-20121018 geworden. Android versie is Jelly Bean 4.1.1. Als ik goed geteld heb is het de 3e Jelly Bean update. De update ging vlekkeloos, ben benieuwd of ik verschil merk. Eigenlijk had ik al geen problemen met de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
pe1dnn schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:26:
Net een OTA update gehad op mijn TF300T. Is nu versie JRO03C.WW_epad-10.4.2.17-20121018 geworden.
Ik heb de update ook van t weekend uitgevoerd nadat ik toevallig in de instellingen even klikte om te zien of er nog een update was (wat ik niet verwachte) omdat ik enkele dagen daarvoor bij aanschaf al JB4.1.1 upgrade had uitgevoerd. Na JB4.1.1 was ie een stuk trager in vele opzichten maar na een cold reboot en deze update lijkt ie weer prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 06:03
Nou, ik heb een flink probleem met mijn tf300.

Van de week wilde ik CM updaten. Naar recovery geboot en zip geupdate. Vervolgens rebooten.... en niets meer.
Als ik mijn tablet boot dan zie ik alleen het asus logo en linksboven het "this device is unlocked". Daarna gebeurt er niets meer. Ik kan gerust een uur wachten. Als ik de tablet uit zet dan gaat hij vanzelf weer aan en blijft opnieuw op dit scherm staan.

Ik kan wel in recovery komen. Heb daar al geprobeerd een backup terug te plaatsen. De zip opnieuw te updaten cache wissen, data wisse, system wissen, alles wissen. Alle opties geprobeerd, kan allemaal, maar als ik reboot nog steeds dit scherm.

Iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen? Heb XDA en andere fora al afgestruind, maar heb wel mensen met dit probleem gevonden, maar nog niemand met een oplossing. Ben een beetje bang dat ik hem in de prullenbak kan gooien :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Neuh. .. dat gebeurt niet zomaar. Ik had het voor elkaar gekregen om echt alles te wissen op mijn tf300 behalve recovery uiteraard. Gewoon met fastboot de originele stock rom van de Asus site installeren. Dit is ook terug te vinden op xda. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-11-2023
Weet er iemand wat er gefixd is met de laatste firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 06:03
renzo4000 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:27:
Neuh. .. dat gebeurt niet zomaar. Ik had het voor elkaar gekregen om echt alles te wissen op mijn tf300 behalve recovery uiteraard. Gewoon met fastboot de originele stock rom van de Asus site installeren. Dit is ook terug te vinden op xda. Succes.
Was even zoeken allemaal, maar uiteindelijk is het gelukt. Thanks :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Maverick schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:35:
Nou, ik heb een flink probleem met mijn tf300.

Van de week wilde ik CM updaten. Naar recovery geboot en zip geupdate. Vervolgens rebooten.... en niets meer.
Als ik mijn tablet boot dan zie ik alleen het asus logo en linksboven het "this device is unlocked". Daarna gebeurt er niets meer. Ik kan gerust een uur wachten. Als ik de tablet uit zet dan gaat hij vanzelf weer aan en blijft opnieuw op dit scherm staan.

Ik kan wel in recovery komen. Heb daar al geprobeerd een backup terug te plaatsen. De zip opnieuw te updaten cache wissen, data wisse, system wissen, alles wissen. Alle opties geprobeerd, kan allemaal, maar als ik reboot nog steeds dit scherm.

Iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen? Heb XDA en andere fora al afgestruind, maar heb wel mensen met dit probleem gevonden, maar nog niemand met een oplossing. Ben een beetje bang dat ik hem in de prullenbak kan gooien :{
Je hebt vast n wat oudere cm10 versie met nog de ics bootloader. Je moet nu eerst een stock rom (jb) installeren en daarna kun je weer cm10 flashen, als je daarvoor ff een recovery voor jb installeert. Volgens mij staat het ook in het cm topic hoe dit exact moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:34
Kan iemand mij vertellen of er echt een verschil in specs is tussen onderstaande modellen? Of is alleen de naam anders geschreven en worden ze daarom als 2 versies gepresenteerd?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Eee Pad Transformer TF300T-1K187A Blauw€ 377,40€ 377,40
1Asus Transformer Pad 300T WiFi 32GB Blauw€ 368,-€ 368,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 745,40

En zijn er nog accessoires die handig zijn om gelijk te bestellen? En dan bedoel ik niet het toetsenbord, daarvoor heb ik de laptop/pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
sidneymg schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:02:
Kan iemand mij vertellen of er echt een verschil in specs is tussen onderstaande modellen? Of is alleen de naam anders geschreven en worden ze daarom als 2 versies gepresenteerd?
Lijkt mij gewoon een in invoerfout, bij die eerste zie je ook maar een handje vol winkels, geen reviews en pas een prijsvermelding vanaf 8 oktober terwijl hij al veel langer op de markt is. De andere heeft een eerste vermelding op 20 april. Ik zie in elk geval geen verschil tussen de twee; die 1 mm breder en 0,5 mm dikker zal het wel niet zijn neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
sidneymg schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:02:
[...]
En zijn er nog accessoires die handig zijn om gelijk te bestellen? En dan bedoel ik niet het toetsenbord, daarvoor heb ik de laptop/pc.
Zijn gewoon dezelfde tablets, beide de Asus TF300. Volgens mij een 'slordigheidje' dat deze dubbel voorkomt in de pricewatch.

Accessoires die je kan overwegen:
- Een case of hoes voor de tablet
- Eventueel een stylus voor invoer, zodat je minder last hebt van vingerafdrukken op het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:06
Ik heb sindskort de Asus transformer 300t en vind dat het browsen sneller kan. Vinden jullie dat niet?

Voor de zekerheid heb de chrome browser geinstalleerd echter merk ik geen verschil. Ik heb overigens de laatste officiele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:35
baptist69 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:24:
Probeer eens ebay. Bij dx.com hebben ze overigens leuke hoesjes en kabels.

[ Voor 12% gewijzigd door aard01 op 10-11-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
GranCanaria schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:36:
Ik heb sindskort de Asus transformer 300t en vind dat het browsen sneller kan. Vinden jullie dat niet?

Voor de zekerheid heb de chrome browser geinstalleerd echter merk ik geen verschil. Ik heb overigens de laatste officiele firmware.
Hij blijft hangen aan het eind van het laden van een pagina? Bekent probleem, iets met de I/O sinds Jelly Bean update. Moet je een custom ROM installeren, is het gelijk weg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Browser2ram installeren en eventueel java-script uitschakelen en je zal zien dat het super werkt..

Systeem Specs

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste