In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Agreed, vergeten te vermelden..Pierre61 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:47:
[...]
Je moet er dan ook bij zeggen dat root een voorwaarde is om deze apk te kunnen gebruiken.
Alleen java uitschakelen werkt ook maar dan kan je zoveel content niet zien, dat schiet niet op.Occy74 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:15:
Browser2ram installeren en eventueel java-script uitschakelen en je zal zien dat het super werkt..
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ja, lijkt een nieuwe kleur-uitvoering te zijn, dus naast de al beschikbare blauwe, rode en witte uitvoering komt er blijkbaar ook een goudkleurige variant aan.Anoniem: 482125 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:06:
Is dit nou precies dezelfde tablet? ASUS Tablet EeePAD Transformer TF300T-1Q027A
Bij een zoektocht naar dit specifieke typenummer krijg ik echter vooral franstalige resultaten. Pixmania.nl is momenteel de enige Nederlandse site die deze aanbied (met status "binnenkort beschikbaar").
Anoniem: 482125
Dankjewel voor je reactie! Ik heb de naam ook bij Pixmania vandaan.ralph075 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:40:
[...]
Ja, lijkt een nieuwe kleur-uitvoering te zijn, dus naast de al beschikbare blauwe, rode en witte uitvoering komt er blijkbaar ook een goudkleurige variant aan.
Bij een zoektocht naar dit specifieke typenummer krijg ik echter vooral franstalige resultaten. Pixmania.nl is momenteel de enige Nederlandse site die deze aanbied (met status "binnenkort beschikbaar").
Ik neem trouwens aan dat de dock hiervoor totaal geen gemis is als je echt voor een tablet wil gaan (ipv een mini laptop)?
Tja.... je geeft het antwoord eigenlijk zelf al.... "als je echt voor een tablet wilt gaan"... Nee, dan is het geen gemis, want dan ga je voor iets waar normaal sowieso geen dock/toetsenbord bij zitAnoniem: 482125 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:16:
[...]
Ik neem trouwens aan dat de dock hiervoor totaal geen gemis is als je echt voor een tablet wil gaan (ipv een mini laptop)?
Zelf heb ik hem zonder dock (mini-laptop had ik al) en heb het ook nooit gemist... maar ja, ook nooit over getwijfeld, want ik wilde gewoon een tablet . ( <= [punt]
Wat ik wil zeggen, als je al bewust iets zoekt zonder dock/toetsenbord... waarom zou het dan een gemis gaan zijn...? Enkel als je overweegt om een Transformer-apparaat als vervanging voor (of in plaats van) een netbook/mini-laptop te gaan kopen, zou je het als gemis kunnen gaan ervaren. Sterker, als de afweging is netbook/mini-laptop of een transformer... dan zou ik de transformer sowieso met dock kopen (als de beslissing uiteindelijk op de transformer valt), anders is de afweging ook niet logisch...
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ik snap je punt en ik kan me ook best voorstellen dat anderen een tablet met toetsenbord wel zinvol vinden, ook als ze al een netbook hebben. Voor mij persoonlijk in ieder geval niet en voor shiningstar vermoedelijk ook niet, gezien het statement in zijn post om "echt voor een tablet te gaan". In mijn visie is het dan zonder toetsenbord en in die context was mijn antwoord dan ook bedoeld.
Ja inderdaad, we zijn het eensralph075 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 18:31:
Dat is ook niet wat ik zei, het had in ieder geval niet de intentie, maar ik vermoed dat jouw reactie ook een meer algemene opmerking is dan dat het gericht was op mijn antwoord.
Ik snap je punt en ik kan me ook best voorstellen dat anderen een tablet met toetsenbord wel zinvol vinden, ook als ze al een netbook hebben. Voor mij persoonlijk in ieder geval niet en voor shiningstar vermoedelijk ook niet, gezien het statement in zijn post om "echt voor een tablet te gaan". In mijn visie is het dan zonder toetsenbord en in die context was mijn antwoord dan ook bedoeld.
Maar bedankt voor de opheldering!
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Grote nadeel is uiteraard het gewicht als je aan 't reizen bent. Voor kortere stukken blijft de dock dan ook thuis.
Ik vind het nogal raar aangezien ik geen sticker op mn tablet plak. Zaterdag maar even mn serienummer (die op de doos) meenemen en kijken of het echt klopt. Als de nummers correct zijn dan word dit dus een klacht naar Asus hoe in hemelsnaam een tablet zonder sticker daar binnen komt en met sticker de deur uit gaat. (misschien wel backpanel switch
Edit:
Net belletje van die vriend van die winkel...
Hij had nog even gebeld met Asus en het is dus een backplate wissel geweest (perongeluk). Want wat blijk... Asus maakt filmpjes van alle dingen die bij het reparatiecentrum binnen komen. Dus ook van mijn tablet. Hieruit blijkt dat de tablet dus binnen kwam zonder sticker.
Nu melde Asus dat de tablet 'even' terug moest en dan gingen ze de backplate weer wisselen. Mijn reactie hierop (tegen de winkel werknemer) dat ik dit een beetje kolder vind. We kunnen ook die sticker eraf halen en dan neem ik de tablet wel mee mits de backplate niet beschadigd is (wat niet het geval is).
Het enige vervelende nu is dat het natuurlijk zo kan zijn dat de eigenaar van de sticker deze terug wil. Als dit zo is dan sturen we de sticker wel op naar Asus
[ Voor 36% gewijzigd door Griffin op 21-11-2012 09:18 ]
Wel nette procedures dan, als ze alles filmen wat binnenkomt. En dat ze het nog zo snel kunnen terugvinden...Griffin schreef op woensdag 21 november 2012 @ 07:52:
Hij had nog even gebeld met Asus en het is dus een backplate wissel geweest (perongeluk). Want wat blijk... Asus maakt filmpjes van alle dingen die bij het reparatiecentrum binnen komen. Dus ook van mijn tablet. Hieruit blijkt dat de tablet dus binnen kwam zonder sticker.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Theoretisch zou het in principe mogelijk moeten zijn, aangezien de onderliggende hardware identiek is:LuapBV01 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:07:
Een vraagje, is het mogelijk Windows 8 RT op een Asus Transformer Pad 300T te laten werken?
Basically if we take a TF300 tablet and compare it to Asus's other Windows 8 RT tablets, they are exactly the same in terms of hardware. Tegra 3, Nand flash, etc. In terms of storage, I'm sure Microsoft doesn't use ext2/3/4 partitions, they probably use their own NTFS or Fat32 or whatever.
Praktisch gezien ben je afhankelijk van:
1. Een dev die zijn zinnen erop zet (tenzij je zelf handig genoeg bent)
2. Piracy issues (als een devver zijn zinnen erop zet en slaagt, kan hij vervolgens zijn werk niet distribueren, aangezien W8RT geen open source is), in het beste geval zal je alles zelf moeten doen op basis van een "how-to"
Zie voor meer discussie eventueel ook:
TF300 & Windows 8 - lets roll the balls
Windows 8 on TF300T: feasible or just a dream?
Tip: Rustig afwachten en XDA in de gaten houden, verwacht niet dat het binnen nu en 2 maanden iemand gaat lukken (als het al beschikbaar komt) en zo wel (binnen nu en 2 maanden), dan is dat mazzel.
Anoniem: 466433
Moet trouwens zeggen dat de 'App backup' tool van Asus (die standaard geleverd word met de tablet) echt heerlijk werkt.
Anoniem: 466433
Ik denk dropbox? Al is dat wel een andere oplossing dan dat je nu hebt.Anoniem: 466433 schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:16:
Vraagje: Ik wil graag de microsoft (windows doc) bestanden die op de HD van mijn pc staan, kunnen benaderen en wijzigen via de Transformer 300T. Via de apk ES File Explorer en ook via de ASTRO File Manager kan ik m'n pc prima benaderen, inclusief de nodige bestanden. Maar als ik nu een wijziging in bijvoorbeeld een bestaand doc-bestand wil maken, dan lukt dat wel; alleen kan ik die wijziging niet opslaan in dat originele bestand. Het gewijzigde bestand komt dan terecht ergens op de SD-card van de 300T. Dus ik kan het originele bestand op de Windows PC prima in beeld krijgen op de 300T, kan dit ook wijzigen, maar niet gewijzigd opgeslagen krijgen op de pc. Lijkt niet zo moeilijk, maar ik kan het niet voor elkaar krijgen. Ergens lees ik "Een synchronisatiesysteem binnen de software zorgt ervoor dat de veranderingen die je op je tablet maakt, ook op je pc thuis worden doorgevoerd." Dus ergens moet het mnogelijk zijn, maar welke software wordt bedoeld?
Uit de handleiding:hellboy123 schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:02:
Wat me nu opvalt is dat de oranje led van de dock om de zoveel tijd 1 keer knippert, weet iemand hier de reden van?
Indicator acculading (tweekleurig)
Verduisterd: De oplader is niet aangesloten op het mobiele
dockingstation.
Groen AAN: De batterijspanning is 95%
Oranje AAN: Het mobiele dockingstation staat in de status voor
opladen batterij.
Staat niets bij over een knipperend lampje.
Maar, je bent niet de enige die een knipperend lampje heeft.
Misschien over een paar weken ook even cleanrom installeren
Echt een hele snelle combinatie, veel sneller dan de stock ROM. Kernel is overclocked naar 1.6 Ghz.
NB: Wel eerst je Asus upgraden naar een stock JB ROM, unlocken en dan TWRP recovery erop zetten!

Ik dacht ik deel dit even, als jullie dit een keer tegenkomen dan scheelt het veel zoekwerk en frustratie
[ Voor 19% gewijzigd door hellboy123 op 30-11-2012 21:02 ]
Ik moet wel zeggen dat dit ding nogal zwaar is. Weet niet of het aan deze specifieke tablet ligt of tablets in het algemeen, maar vind een film van anderhalf uur nogal moeilijk om te kijken als ik het de hele tijd vasthoudt. Kan ook geen comfortabele positie op de bank vinden waarin ik lang een film kan kijken. Krijg er ook een beetje nekpijn van.
Hij is idd redelijk zwaar 635 gram als ik me niet vergis. Maar ik vind 'm wel lekker in de hand liggen. Moet zeggen dat ik er nog geen films van 1 1/2 uur op heb gekeken, alleen maar serie van 25 min.
[ Voor 0% gewijzigd door D.S.X op 02-12-2012 13:21 . Reden: gewicht aangepast ]
Deze ook maar even geprobeerd nav jouw post en damn wat een verschil, heerlijk.. Heb ook die optie aangezet om fsync uit te schakelen met risico van dataverlies maar betere i/o prestaties.. Dat dataverlies risico neem ik wel voor lief, loopt zo super vloeiend nuMr Magic schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:43:
Draai nu op m'n TF300TG de CleanROM met de TF300T(G)(L)_10.4.4.20 kernel van Untermensch.
Echt een hele snelle combinatie, veel sneller dan de stock ROM. Kernel is overclocked naar 1.6 Ghz.
NB: Wel eerst je Asus upgraden naar een stock JB ROM, unlocken en dan TWRP recovery erop zetten!
Ik ben sowiso nog niet dol op de browsers, eigenlijk elke browser mist wel iets.Edu78 schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:51:
Sinds een paar dagen klapt de standaard Android-browser er bij mij uit. Chrome draait prima. Iemand hier dezelfde ervaring? En wat is eraan te doen?
Meeste browsers kunnen niet omgaan met flash (jaja, het is achterhaald maargoed, dat is 90% van het web ook).
Dolphin snap moviestreams via flash wel (gelukkig), maar die loopt weer op andere zaken vast.
Ook mijn eigen "websites", Sabnzbd/Couchpotato, hebben allemaal wel iets wat in de browser niet lekker werkt.
Hier ook. Heel vaak de laatste tijd. De eerste keer kan ik dan nog de laatste open pagina's terug oproepen maar de tweede keer dan start de browser op zonder melding en geeft de startpagina weer. Vervolgens bij de volgende keer krijg ik weer de optie om terug te keren naar de laaste gebruikte pagina's en de keer erop weer niet. Enzovoort. Erg lastig!Edu78 schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:51:
Sinds een paar dagen klapt de standaard Android-browser er bij mij uit. Chrome draait prima. Iemand hier dezelfde ervaring? En wat is eraan te doen?
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Yep, hier ook. Dacht dat het kwam doordat ik wat onnodige services had disabled. Maar zie dat meerdere mensen er last van hebben. Chrome werkt wel stabiel.Edu78 schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:51:
Weet iemand of RootKeeper bij deze update ook weer werkt om root te herstellen na uitvoeren van de update?
Daar mag je wel vanuit gaan (maar ik geef geen enkele garantie)...Randy.W schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:23:
Staat inmiddels een nieuwe firmware update klaar. Wellicht dat deze de stabiliteitsproblemen met de android browser oplost.
Weet iemand of RootKeeper bij deze update ook weer werkt om root te herstellen na uitvoeren van de update?
Twijfelgeval mbt tot werking van rootkeeper is met name bij fw-upgrade naar een nieuwe Android versie (bv ICS->JB), tussentijdse updates zouden geen probleem moeten zijn.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Rootkeeper deed hier zijn werk ook goed. Ik was vergeten om de tablet tijdelijk te unrooten voor ik de update uitvoerde. Maar na de update kon ik zonder probleem root restoren.
Tot zover ben ik dus erg blij met deze laatste update. Wel of geen changelog... als mijn (kleine) ergenissen aangepakt zijn vind ik het allang best... :-)
EDIT: Helaas, interface nog steeds stroperig en stotterend. Zou niet moeten kunnen met een Tegra 3.
[ Voor 28% gewijzigd door BeefHazard op 09-12-2012 16:10 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Komt door die bagger i/o performance.. Installeer cleanrom maar eens en zet fsync uit tijdens de Aroma installatie.. Je weet niet hoe lekker je tab kan lopenBeefHazard schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:09:
Update is binnen. Eens kijken of er grote veranderingen zijn. Eerst stotterde de tablet vaak met chrome, hopelijk nu niet meer.
EDIT: Helaas, interface nog steeds stroperig en stotterend. Zou niet moeten kunnen met een Tegra 3.
Ja zolang je maar wel al op een Jellybean rom draait ivm de JB bootloader..AndyMan8 schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:37:
Vraagje: ik draai nu de laatste cyanogenmod nightly. Kan ik naar cleanrom overgaan door gewoon install from sd te doen in de recovery (wel na een wipe uiteraard)?

Heeft er iemand eventueel een snel stappenplan voor me? Hoeft geen jip-en-janneke, maar het scheelt zo ontzettend veel zoeken
Edit: Hmmm, dat viel best mee, lijkt erop dat het als volgt moet:
1) Unlock tablet (helaas).
2) Installeer TWRP
(2.1) Maak backup van je originele ROM + Data met TWRP ;P )
3) Installeer Custom Rom met root (Cleanrom Inheritance)
4) Installeer Kernel
Nu tablet opladen en een windows pc fixen...
[ Voor 42% gewijzigd door Henk op 10-12-2012 09:17 ]
Ik doe met je mee. Hier ook na een korte vreugde periode weer eruit-klappende browser en wachten-of-beiendigen meldingen... Toch wel slecht hoor dat Asus zelf geen goede software weet te leveren... Of willen ze het gat met de (nog) duurdere tablets kunstmatig hoog houden?Henk schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:48:
Even mezelf corrigeren, dat hele IO-gedoe is nog steeds ruk. Mag ik me alsnog gaan verdiepen in rootenOndanks dat ik geen vreemde ben (o.a. HTC Desire en een S2 jarenlang met root/custom roms gedraaid) met rooten, is het elke keer weer een k*twerk om uit te zoeken hoe het precies moet, zeker nu er bij de TF300 ook een soort splitsing lijkt te ontstaan tussen ICS en JB root-methodes... Elk device lijkt ook wel weer totaal anders...
Heeft er iemand eventueel een snel stappenplan voor me? Hoeft geen jip-en-janneke, maar het scheelt zo ontzettend veel zoekenAls het er niet is, post ik het zelf wel als ik het allemaal uitgevogeld heb...
Edit: Hmmm, dat viel best mee, lijkt erop dat het als volgt moet:
1) Unlock tablet (helaas).
2) Installeer TWRP
(2.1) Maak backup van je originele ROM + Data met TWRP ;P )
3) Installeer Custom Rom met root (Cleanrom Inheritance)
4) Installeer Kernel
Nu tablet opladen en een windows pc fixen...
Al met al ben ik zeker niet ontevreden met de tab hoor maar nu ik er wat beter over nadenk vind ik niet dat dit 'hoort' bij een tablet met zulke specificaties...
Ik ben trouwens toch nog even op zoek naar een stap 2.2, en dat is het rooten van de originele rom. Ik wil eerst Titanium Backup draaien, voordat ik er een nieuwe ROM overheen klap.
http://xbmc.org/natethomas/2012/12/08/xbmc-12-frodo-beta-3/
Iemand deze al stabiel draaiend op de tab? Interface werkt goed (behoudens dan wat "meeting dependancies" foutmeldingen op add-ons, maar die krijg ik op de desktop ook), SD kwaliteit afspelen ook, heb hem zelfs aan de zelfde MySQL database hangen als mijn overige apparaten... alleen HQ (720p, 1080p) klapt er uit bij mij?
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
HD deed het met de alpha hier iig niet helemaal lekker, stotteren en haperen, maar daar is het dan ook Beta voorDFKT schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:05:
XBMC Frodo heeft het geschopt tot de beta, ook voor Android:
http://xbmc.org/natethomas/2012/12/08/xbmc-12-frodo-beta-3/
Iemand deze al stabiel draaiend op de tab? Interface werkt goed (behoudens dan wat "meeting dependancies" foutmeldingen op add-ons, maar die krijg ik op de desktop ook), SD kwaliteit afspelen ook, heb hem zelfs aan de zelfde MySQL database hangen als mijn overige apparaten... alleen HQ (720p, 1080p) klapt er uit bij mij?
Let er met je MySQL verhaal wel op dat je eigenlijk altijd dezelfde versie moet hanteren als de PC die de database heeft, dus frodo-frodo, en niet frodo-eden
Dat wist ik ja... sterker nog, je moet dezelfde advancedsettings.xml hanteren ;-) Had er per abuis één zonder tabelnaamspecificatie draaien en twee machines met (don't ask me how, ik dacht dat ik er maar eentje had). Bleek die eerste te werken met de db "MyVideos75", terwijl die andere twee netjes "xbmc_video75" gebruikten...Henk schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:08:
[...]
HD deed het met de alpha hier iig niet helemaal lekker, stotteren en haperen, maar daar is het dan ook Beta voor
Let er met je MySQL verhaal wel op dat je eigenlijk altijd dezelfde versie moet hanteren als de PC die de database heeft, dus frodo-frodo, en niet frodo-eden
Wel apart ook, volgens mij zat de (vroege) alpha van Frodo nog op nr. 67? (dus xbmc_video67). Eden in ieder geval op nr. 60... was wel weer even puzzelen, en binnenkort mijn database maar eens gaan opschonen.
Anywho, hij klapt er bij mij echt uit, bij het opstarten van een 720p mkv. Misschien ROM afhankelijk of zo? (Draai CleanRom 2.7.2)
[ Voor 6% gewijzigd door DFKT op 10-12-2012 11:43 ]
Voor je begint: laad je tablet helemaal op!
1) Unlock je tablet met deze tool van Asus: http://www.asus.com/Table...rmer_Pad_TF300T/#download (selecteer Android als besturingssysteem, de unlock tool staat bij utilities. Op het moment van uitvoeren doe je afstand van je garantie, softwarematig)
2) Download Fastboot, hier: http://www.mediafire.com/?4dx982z93w8z7wk
3) Download TWRP Recovery hier: http://www.teamw.in/project/twrp2/97
4) Pak Fastboot.zip uit. Als het goed is heb je vier bestanden
5) Hernoem het TWRP bestand naar 'twrp.blob' en zet dit bij de vier bestanden in de fastboot map.
6) Schakel je tablet uit
7) Boot naar fastboot stand door op volume omlaag te drukken en daarna de aan/uit knop. Als je in een menu met een aantal iconen komt, druk je op volume laag, totdat je op het USB icoon staat en daarna op Volume Up om je keuze te bevestigen.
9) Op je PC: open de Fastboot map, shift+rechter muisknop op een lege plaats in de map en selecteer "open command prompt here" of "Opdrachtvenster hier openen".
10) Typ het volgende in het cmd prompt:
1
| fastboot -i 0x0B05 flash recovery twrp.blob |
11) Als de installatie voltooid is, koppel je tablet los en herstart.
12) Sluit de tablet weer af, en zet hem weer aan met vol down en power. Kies nu voor de RCK (recovery) knop met volume up.
13) Dit is de TWRP recovery, van hieruit kun je o.a. backuppen, druk daar op.
14) Om root te krijgen, flash de root file uit deze post (heb ik persoonlijk niet getest), of installeer gelijk, zoals ik, CleanRom, waar de root al in zit
Zal me er eerst eens verder op orienteren, want het enige wat ik tot nu toe geflashed heb zijn de Samsung Omnia en S1. Mijn S3 laat ik voor nu nog even stockrom draaien.
Hoor alleen mijn vriendin denk ik alweer als ik eraan begin haha
Mooi spul is die aroma installer trouwens. Voor de mensen die dit nog niet gezien hebben; dat wil zeggen dat je bij het installeren van een ROM, gewoon een wizard/setup krijgt met de opties die je in de rom wilt hebben. Bijvoorbeeld een keuze-menu met daarin de apps van Asus die je wilt installeren.
[ Voor 41% gewijzigd door Henk op 10-12-2012 13:52 ]
Overigens, nog een kanttekening bij de CleanROM 2.7... op de één of andere manier zit er iets niet lekker in die ROM volgens mij, want na flashen van die ROM (en selecteren van de nodige opties tijdens de installatie in de Aroma installer) wilde hij gewoon niet booten. Paar keer geprobeerd, paar keer bot gevangen.Henk schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:49:
Mijn Note 2 draait ook gewoon stock, als ik geen reden heb om te rooten, doe ik het ook niet... Maar bij de TF300 zijn er gewoon dingen die me zo ont-zet-tend frustreren dat ik dat kreng nu maar aan ga pakken...
Vervolgens dus maar zo weinig mogelijk opties geselecteerd tijdens de installatie, en toen bootte de tab wel. Vervolgens versie 2.7.2 er overheen geflashed, gevolgd door de Untermensch kernel, en hij draait nu werkelijk als een zonnetje!
Edit: oh, en FIFA12 doet het bij mij niet. Al gepost op het forum, schijnt te maken te hebben met het feit dat je tablet als 700T wordt herkend bij gebruik van CleanROM of zo?
[ Voor 9% gewijzigd door DFKT op 10-12-2012 15:14 ]
Wat voor voordeel geeft die Untermensch kernel trouwens? Ik ben altijd voorzichtig met het flashen van niet-stock kernels omdat ze in feite de potentie hebben je tablet te slopen
Nee, durfde dat überhaupt niet aan, die 700T kernels. Heb dus ook die eerste paar pogingen gewoon voor stock kernel gekozen.Henk schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:41:
Was een van die opties bij het flashen van de ROM wellicht de TF700 kernel? Je moet namelijk bij de eerste installatie altijd de stock TF300 kernel flashen, zitten wat framework dingetjes in
Wat voor voordeel geeft die Untermensch kernel trouwens? Ik ben altijd voorzichtig met het flashen van niet-stock kernels omdat ze in feite de potentie hebben je tablet te slopenDe reden dat ik het vraag is omdat CleanRom voor mij de ervaring weer heeft gemaakt zoals hij verwacht mag worden van een Tegra 3 gedreven Android 4.1 apparaat. Snel, responsief en zonder haperingen...
Heb niet lang genoeg met CleanROM met stock kernel gespeeld, om verschil te merken. Heb het eerlijk gezegd gedaan naar aanleiding van eerdere posts in dit topic. Draait verder soepeltjes trouwens.
Met andere apparaten eigenlijk nooit problemen gehad met het flashen van kernels. Het is Linux toch? De kernel is dan net zo goed software als de rest van een ROM? Wat kan een kernel dan doen wat je tab sloopt? De recovery staat daar toch sowieso los van, dus die zou ook dan nog bereikbaar moeten zijn?
Sowieso is het wat handiger met problemen oplossen. "Fifa 12 werkt niet met cleanrom" is wat makkelijker dan "Fifa 12 werkt niet met Clean Rom en de blabla kernel". Dan heb je weer teveel factoren waar het aan kan liggen
Edit: Er zijn sowieso wat probleempjes met de Unter-kernel, die de stock rom niet heeft, zoals het niet werken van de front-camera. Probeer voor de grap eens de stock kernel te flashen en dan Fifa te starten?
[ Voor 51% gewijzigd door Henk op 10-12-2012 16:28 ]
V.w.b. FIFA: de developer van CleanROM heeft al aangegeven dat dat waarschijnlijk te maken heeft met de 700T build.prop die hij gebruikt of zo? Dat heeft niets met Unter's kernel te maken denk ik? Anders had hij me wel geadviseerd een andere kernel te gebruiken...
N.B. Unter's 300T kernel (zonder 10.4.4.20) geflashed, front cam geeft dan idd beter beeld...
[ Voor 10% gewijzigd door DFKT op 10-12-2012 17:27 ]
Anoniem: 346422
Sinds dit weekend ook de tf300 in huis en ook al regelmatig (keer of 5 in 3 dagen)bovenstaande probleem gehad. Weet iemand waar dit aan ligt of hoe het op te lossen ??Anoniem: 300828 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:48:
Mijn vrouw heeft een tf300, en met regelmaat slaat dat ding op hol, allerlei schermen gaat ie openen, beeld flitst van links naar rechts enz, kortom, helemaal in de war.... reboot enige oplossing....
Herkent iemand dit ? Jelly bean.
bvd
Er vanuitgaande dat dat ding niet meer dan een a twee pond (±500-1000 gram) hoeft te wegen, en de waarde inclusief BTW onder de 150 euro blijft, zou ik dat ding voor rond de 130 a 140 euro voor de dock + invoerrechten+BTW het land in moeten kunnen krijgen. ($127.48 voor de dock, $10 voor verzenden, maal 0.77 wisselkoers maal 1.21 BTW + 12,50 inklaringskosten)
En opzich klinkt dat dus als een interessante optie... Zijn er mensen met ervaring met amazon, of zie ik een veel meer voor de hand liggende optie over het hoofd? Verder bestaat er natuurlijk altijd nog het gelukje dat de douane je pakketje niet checkt
[ Voor 19% gewijzigd door Henk op 11-12-2012 11:49 ]
Misschien marktplaats?Henk schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:45:
Omdat ik nu stiekem ook wel benieuwd ben naar hoe zo'n toetsenbord werkt, ben ik een beetje aan het zoeken... beste optie lijkt nu om hem via amazon.com te bestellen (.de geeft duitse toetsenbord layout en .co.uk heeft de tobo's in zijn geheel niet)...
Er vanuitgaande dat dat ding niet meer dan een a twee pond (±500-1000 gram) hoeft te wegen, en de waarde inclusief BTW onder de 150 euro blijft, zou ik dat ding voor rond de 130 a 140 euro voor de dock + invoerrechten+BTW het land in moeten kunnen krijgen. ($127.48 voor de dock, $10 voor verzenden, maal 0.77 wisselkoers maal 1.21 BTW + 12,50 inklaringskosten)
En opzich klinkt dat dus als een interessante optie... Zijn er mensen met ervaring met amazon, of zie ik een veel meer voor de hand liggende optie over het hoofd? Verder bestaat er natuurlijk altijd nog het gelukje dat de douane je pakketje niet checkt
Sowieso fabrieksgarantie toch, misschien iets minder lang als dat je gewend bentGet!em schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:47:
Ik zou als ik jou was Coolblue (tabletcenter) of een andere (online) winkel in nederland eens emailen of ze hem kunnen leveren/bestellen. Waarschijnlijk wel, en dan zit je voor een 10tje extra gewoon met zekerheid/garantie.
Misschien als je gedult hebt tot de kerstaanbiedingen voorbij komenEdu78 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:44:
Is er (hier) niemand te vinden die eentje zonder dock wil aanschaffen en het op een akkoordje wil gooien?
Maarr ik durf te wedden dat er zometeen een mod langskomt die deze post en de jouwe weg mieterd dus laten we dit gesprek even via dm voortzetten.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Anoniem: 492702
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 492702 op 15-12-2012 15:29 ]
EDIT: Ter illustratie:

Kapot scherm TF300T by BeefHazard, on Flickr

Gebarsten scherm by BeefHazard, on Flickr
En wanneer ik hem aanzet wordt het zo:

Scherm aan by BeefHazard, on Flickr
[ Voor 61% gewijzigd door BeefHazard op 16-12-2012 14:11 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
http://www.ebay.nl/itm/As...ories&hash=item3a7b276ded
Daar verkopen ze ook de lcd, mocht die ook kapot zijn. Ik zou proberen het zelf te doen dus.
Zelf doen is wel veel goedkoper, kijk maar bij replacedirect voor de prijs € 88,51: http://www.replacedirect....-tf300t/lcd-schermen.html. Maar moet je wel handig zijn. Hier staat hoe je hem uit elkaar haalt: http://www.ifixit.com/Gui...Asus+tf300+Tablet/11794/1
Succes!
Ik zie ook de digitizer: http://www.replacedirect....pad-tf300t-digitizer.html
Kost € 113, weet niet precies wat je nodig hebt. Als je beide nodig hebt schiet het natuurlijk niet op. Missschien even bellen... Overigens zag ik in de vorige reactie een link naar eBay, dat is nog goedkoper. Met Replacedirect heb ik goede ervaring en is in elk geval een regulier Nederlands bedrijf, bij eBay is het afwachten, ook met garantie.
[ Voor 30% gewijzigd door pe1dnn op 16-12-2012 15:59 ]
Dank voor de geweldige suggesties. Als ik die LCD koop, neem ik aan ook nog eens de digitizer te moeten kopen. Dan wordt het bijna nog duurder dan als ik het gewoon opstuur naar ASUS en zij mij een gigantische rekening voorschotelen. En dan is er nog het risico dat ik het verpruts en een verlies van €419 lijd. Heb hem al aangemeld voor reparatie, ik ga er toch nog eens goed over nadenken en misschien cancel ik de garantie wel.pe1dnn schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:47:
Ik zou kijken of je inboedelverzekering het dekt. Zo ja, claimen bij de verzekering en opsturen naar ASUS... Zo nee dan zou ik het niet weten. Je verlies nemen en naar ASUS sturen, reparatie bedrijfje zoeken of zelf doen al je ergens een scherm kan kopen.
Zelf doen is wel veel goedkoper, kijk maar bij replacedirect voor de prijs € 88,51: http://www.replacedirect....-tf300t/lcd-schermen.html. Maar moet je wel handig zijn. Hier staat hoe je hem uit elkaar haalt: http://www.ifixit.com/Gui...Asus+tf300+Tablet/11794/1
Succes!
Ik heb hetzelfde probleem gehad, ook mn tablet laten vallen en het scherm kapot. Na een telefoontje met Asus waar ze aangaven dat het mogelijk 250 euro zou gaan kosten ben ik ermee naar BCC gegaan waar ik m gekocht had. Die gaven een prijsopgave van 150 euro en als het meer zou worden zouden ze eerst contact opnemen. Ik heb daar uiteindelijk een prijsopgaven van 170 euro gekregen, maar toen had ik inmiddels al een nieuwe van BCC gekregen omdat de reparatie zo lang duurde en ik daarover herhaaldelijk aan de bel had getrokken.BeefHazard schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:30:
Shit!! Net mijn tablet laten vallen, kwam terecht op de poot van m'n stoel. Gigantische ster in het scherm. Scherm gaat nog wel aan maar laat geen beeld zien. Snelle google zegt dat reparatie zo'n €200 kost. Hoe ga ik dit oplossen? Weet iemand een goede toko waar ik er een nieuw scherm goedkoop in kan laten zetten?
EDIT: Ter illustratie:
[afbeelding]
Kapot scherm TF300T by BeefHazard, on Flickr
[afbeelding]
Gebarsten scherm by BeefHazard, on Flickr
En wanneer ik hem aanzet wordt het zo:
[afbeelding]
Scherm aan by BeefHazard, on Flickr
Overigens dekte mijn inboedelverzekering (Aegon) de schade anders ook, maar ik heb daar niks hoeven claimen dankzij BCC.
Interessant. Ik heb mijne gekocht bij Media Markt, dus dat zou vergelijkbaar moeten gaan. Inboedel wordt 'm bij mij niet, eigen risico van €1000LameDog schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:15:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem gehad, ook mn tablet laten vallen en het scherm kapot. Na een telefoontje met Asus waar ze aangaven dat het mogelijk 250 euro zou gaan kosten ben ik ermee naar BCC gegaan waar ik m gekocht had. Die gaven een prijsopgave van 150 euro en als het meer zou worden zouden ze eerst contact opnemen. Ik heb daar uiteindelijk een prijsopgaven van 170 euro gekregen, maar toen had ik inmiddels al een nieuwe van BCC gekregen omdat de reparatie zo lang duurde en ik daarover herhaaldelijk aan de bel had getrokken.
Overigens dekte mijn inboedelverzekering (Aegon) de schade anders ook, maar ik heb daar niks hoeven claimen dankzij BCC.

Neem je tijd, en als je je geduld lijkt te verliezen, loop even weg, en na een paar uur prutsen heb je een werkende transformer
Anoniem: 326551
Anoniem: 326551
Er bestaan verloopstekkers van hdmi naar vga dus het moet mogelijk zijn...Anoniem: 492702 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:05:
Is het mogelijk de tablet aan te sluiten op een monitor zonder HDMI, maar met VGA? En als dat mogelijk is, in wat voor resolutie is het beeld dan op de monitor?
Dank voor de kalmerende woorden, was echter al te laat. Kreeg gisteren een mailtje dat het vandaag opgehaald zou worden tussen 9:00 en 17:00 en om 16:50 kwam het grote moment dat ik afscheid heb moeten nemen van mijn transformer. Doei transformer, hallo torenhoge rekening.Henk schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:24:
Even bemoedigende woorden; met genoeg geduld, en iFixit bij de hand, kan iedereen een scherm vervangen/telefoon of tablet repareren. Zelfs mijn vriendin heeft haar hele iPhone uit elkaar geschroefd met die guides en voor- en achterkant vervangen
Neem je tijd, en als je je geduld lijkt te verliezen, loop even weg, en na een paar uur prutsen heb je een werkende transformer
Je moet het positief zien. Dit is nu eenmaal gebeurt en dus daarover treuren levert niets meer op en als je de reparatie kosten vergelijkt met de kosten voor een nieuwe dan heb je een koopje! Ik denk dat heel wat mensen een TF300 zouden willen hebben voor € 200.- :-)BeefHazard schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:16:
Doei transformer, hallo torenhoge rekening.
Hetzelfde als die voor Ipads, maar dan voor Transformers. We hebben hier een groene stoffen versie, maar we zijn er niet echt tevreden over.
Anoniem: 493324
Het probleem is het volgende: hoe krijg ik de juiste fastbootdrivers op mijn computer. Ik heb Windows XP op mijn pc, als ik de tablet aansluit, vraagt hij om fastbootdrivers. Van alles geprobeerd maar geen succes. Wie zou mij kunnen helpen? Alvast vriendelijk bedankt.
Mijn transformer loopt regelmatig vast binnen aplicaties.
Deze crashen dan en ik kom terug op het home screen.
Het gaat hierbij om simpele dingen zoals Angry Birds of uitzending gemist.
Ook de browser(Dolphin) loopt vaak even vast op een pagina.
Deze crast niet, maar hangt even een tijdje.
Hebben meer mensen hier last van? of ligt dat probleem toch echt bij mijn tablet?
En hoe zou ik zo iets kunnen testen, ik heb al wat rond gekeken voor stresstest enzo maar ik ben nog niet veel verder.
helaas het bekende riedeltje voor de meeste tf300 gebruikers die de stock-rom gebruiken.Armageddon_2k schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:14:
Vraagje!
Mijn transformer loopt regelmatig vast binnen aplicaties.
Deze crashen dan en ik kom terug op het home screen.
Het gaat hierbij om simpele dingen zoals Angry Birds of uitzending gemist.
Ook de browser(Dolphin) loopt vaak even vast op een pagina.
Deze crast niet, maar hangt even een tijdje.
Hebben meer mensen hier last van? of ligt dat probleem toch echt bij mijn tablet?
En hoe zou ik zo iets kunnen testen, ik heb al wat rond gekeken voor stresstest enzo maar ik ben nog niet veel verder.
Precies om deze redenen ga ik het toestel dit weekend maar eens unlocken en een andere rom installeren.
Ik heb overigens nog wel een vraag over dit unlocken, hiermee verlies je de garantie van je toestel volgens de website. Gaat dit dan puur en alleen over softwarematige problemen, of geldt dit ook bij hardwarematige defecten?
Dat wordt eerst maar even een backup maken van de angrybirds status van mn vriendin
Probeer deze eensAnoniem: 493324 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:44:
Ik zou heel graag de Cleanrom erop willen zetten, ik heb het stappenplan van Henk gevolgd.
Het probleem is het volgende: hoe krijg ik de juiste fastbootdrivers op mijn computer. Ik heb Windows XP op mijn pc, als ik de tablet aansluit, vraagt hij om fastbootdrivers. Van alles geprobeerd maar geen succes. Wie zou mij kunnen helpen? Alvast vriendelijk bedankt.
Bron
Puur softwarematig. Dat wil zeggen dat Asus geen garantie meer hoeft te verlenen op defecten die van softwarematige aard zijn, of veroorzaakt door software. Dat laatste is wel een puntje waar ze moeilijk over zouden kunnen doen bij een garantie-aanvraag, omdat root in feite ook toestaat om heftig te overclocken natuurlijk, maar inweze ben je volgens de EU regelgeving hardwarematig gewoon beschermd en is het aan Asus om te bewijzen dat hardware stuk is gegaan door jouw software ingrijpen.hellboy123 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:51:
[...]
helaas het bekende riedeltje voor de meeste tf300 gebruikers die de stock-rom gebruiken.
Precies om deze redenen ga ik het toestel dit weekend maar eens unlocken en een andere rom installeren.
Ik heb overigens nog wel een vraag over dit unlocken, hiermee verlies je de garantie van je toestel volgens de website. Gaat dit dan puur en alleen over softwarematige problemen, of geldt dit ook bij hardwarematige defecten?
En laten we eerlijk zijn, softwarematig presteert een TF300 toch al niet altijd zoals je dat verwacht (browser), maar ik denk niet dat je daar zonder root voor aan hoeft te kloppen bij Asus, dus zoveel verandert er niet
Cleanrom kun je na root gewoon _over_ je huidige rom installeren, al je app-data blijft behouden. Voor de zekerheid met TWRP eerst even een backup maken van je stock-rom, dan kun je die altijd restoren bij een bad flashArmageddon_2k schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:56:
Hmmm... maar als ik er een andere rom op flash ben ik wel al mn apps kwijt natuurlijk.
Dat wordt eerst maar even een backup maken van de angrybirds status van mn vriendin
[ Voor 61% gewijzigd door Henk op 21-12-2012 10:24 ]
Anoniem: 493602
ik hoop dat iemand ons kan helpen, mijn man en ik hebben allebei een tf300t, hij met een dock ik niet, nu doet het dock raar, als we 1 van de tabs erin doen, herkent de tab wel de sd card die in het dock zit, ook herkent hij een externe harde schijf wanneer we deze aankoppelen.
maar nu komt het, de tab laad niet meer op vanaf de dock, bij instellingen staat ook dat er geen dock is, en toestenbord en muis ziet hij niet wanneer we een site of facebook opgaan, hetzelfde probleem als we mijn tab aansluiten.
iemand een idee???
ook kan ik nergens op het net een handleiding van het/de dock vinden
bedankt alvast voor het meedenken
gr ellen
oké, heeft dit iets met pr0n te maken?DensetsuShun schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:01:
Ik heb gisteravond door specifieke omstandigheden vloeistof van twijfelachtige aard erop gekregen waardoor het adapter(die aan de tablet koppelt) niet meer functioneert. Ik gok dat er iets mis is met de pinnetjes. Ik heb mijn tablet (tf300tg) bij BelCompany gekocht en verzekerd bij MyCom. Weet iemand of Asus garantie leent op het dock zelf? Ik heb echt geen zin om reparatiekosten te betalen of bij te betalen voor een nieuwe.
Ik zou zeggen, goed schoonmaken en gewoon onder garantie laten repareren... kleine tip: wis je browser historie
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Het was eigenlijk kots, maar ik wilde juist dat er iets fouts werd bedachtrenzo4000 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:09:
[...]
oké, heeft dit iets met pr0n te maken?![]()
Ik zou zeggen, goed schoonmaken en gewoon onder garantie laten repareren... kleine tip: wis je browser historie![]()
Henk, bedankt voor het stappenplan. Ik heb het vandaag precies zo uitgevoerd zoals beschreven en het werkt perfect. Ook heb ik de nieuwste cleanrom geinstalleerd, wat een verademing qua snelheid! Browsen met de stock browser is nu eindelijk ook mogelijkHenk schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:22:
Zoals beloofd, stapsgewijs hoe je root moet krijgen op je TF300 als er stock JellyBean op staat:
Heb alleen wel 1 raar iets, ik heb de launch button voor de lijst met apps nu midden onderin mijn scherm zitten, en niet meer in de rechterboven hoek? Heb ik iets over het hoofd gezien tijdens het keuzemenu voor het flashen van de rom?
Heb ik ook, dat komt omdat 'stock' launcher, niet de Asus Launcher is, maar die van de Nexus 7 / Vanilla Android. Die knop rechtsboven is een Asus modificatiehellboy123 schreef op maandag 24 december 2012 @ 16:08:
[...]
Henk, bedankt voor het stappenplan. Ik heb het vandaag precies zo uitgevoerd zoals beschreven en het werkt perfect. Ook heb ik de nieuwste cleanrom geinstalleerd, wat een verademing qua snelheid! Browsen met de stock browser is nu eindelijk ook mogelijk![]()
Heb alleen wel 1 raar iets, ik heb de launch button voor de lijst met apps nu midden onderin mijn scherm zitten, en niet meer in de rechterboven hoek? Heb ik iets over het hoofd gezien tijdens het keuzemenu voor het flashen van de rom?
Oke, daar was ik inmiddels ook achter gekomen. Inmiddels is van cleanrom overigens al een 3.0 versie uit, deze heb ik er nu opstaan en bij deze zit alles weer op "de oude" plaats, misschien handig om aan het stappenplan toe te voegen.Henk schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:56:
[...]
Heb ik ook, dat komt omdat 'stock' launcher, niet de Asus Launcher is, maar die van de Nexus 7 / Vanilla Android. Die knop rechtsboven is een Asus modificatie
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2049322
Hmm... Totdat er een Odex uit is, hou ik het even bij de versie die ik nu hanteer. Odexed roms zijn (in theorie) sneller dan deodexed, en voor mij, en ik gok voor veel mensen, was het idee om te rooten/rommen dat ik er snelheid bij kreeg ;-)hellboy123 schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:29:
[...]
Oke, daar was ik inmiddels ook achter gekomen. Inmiddels is van cleanrom overigens al een 3.0 versie uit, deze heb ik er nu opstaan en bij deze zit alles weer op "de oude" plaats, misschien handig om aan het stappenplan toe te voegen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2049322
Ik zal na de kerstdagen wel even gaan zitten voor een algemeen Root-topic, dan wordt dit topic voor de mensen die zich niet met root in willen laten ook weer wat handiger
Dat weerhoudt me er niet van om zelf de 3.0 binnenkort eens te gaan testen, maar ik hou de guide nu graag zo basic en begrijpelijk mogelijk
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Ja, geen probleem, zit er bij mij in.Leo1010 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:33:
Vraagje weet iemand of de 300t 64GB sd kaartjes ondersteund? Op de website van Asus zelf is niets te vinden.
Oef, dat is best een bedrag... Als mijn Tf300 stuitert, weet ik iig dat ik het er bij laat voor zo'n bedrag. Dan liever wachten op de opvolger van de 700, of de nieuwe Nexus 10 ofzo.BeefHazard schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:13:
Even een kleine update. Rekening gehad en betaald, €220,34. Waarvan ongeveer €50 aan transport- en verwerkingskosten... Ongelooflijk. Maarja, nu zou ik de tablet eind volgende week wel weer terug kunnen verwachten.