• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:55
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1330429257.jpeg

Na aanleiding van de klachten in het centrale Asus Transformer Pad Infinity topic heb ik deze gestart op te inventariseren alsof er een structureel probleem is met het scherm van de Asus Infinity TF700.

Het blijkt dat er steeds meer mensen melding doen om het forum dat het scherm van hun TF700 “spontaan” is gebarsten. Ik heb inmiddels als geruime tijd mijn tweede exemplaar nadat mijn eerste een deuk in de behuizing van het dock had en een scherm had wat duidelijk met stress in zijn behuizing zat. Wanneer je over het scherm keek had mijn eerste exemplaar allemaal bobbels in het scherm en hij lag duidelijk niet mooi in het aluminium huis, door dat ik hier vrij snel melding van heb gemaakt bij mijn leverancier kon mijn exemplaar als “Dead on arrival/Defect on arrival” retour en heb ik een nieuwe gekregen.

Echter het aantal meldingen in op het forum heeft mij doen besluiten om uit te willen zoeken als of er sprake is van een structureel probleem. Met name omdat ik lees dat Asus haar klanten een rekening laat betalen voor dit (mogelijk) structurele probleem wat mijn ziens indien het echt een scherm probleem is onder garantie zou moeten worden opgelost.

Heb jij dus ook problemen met het scherm van je TF700 meld dat dan in dit topic, het gaat dus om schermen die niet mooi in de aluminiumbehuizing zitten en schermen die bobbels vertonen wanneer je er overheen kijkt. Misschien kan je e.e.a. verduidelijken met een foto van het scherm van jou TF700.

Heb je dus een probleem met het scherm, laat het hier weten!

Andre Asus tablets schijnen ook een dergelijk probleem te hebben; Spontaan een barst in Asus transformer

Titel van dit topic aangepast, problemen met het scherm van alle Asus Transformer tablets kan je hier melden/bespreken

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 23-11-2012 23:22 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
Ik was een van de eerste die dit probleem melde, dus hier zijn mijn posts nog een keer bij elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://issdetector.com/extra/crack.jpg
RunaR schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:04:
aaaaahrggg, ik stop net mijn tablet in de dock en klap hem dicht. KRAK!

Een mooie barst in de linker bovenhoek van het scherm. Morgen eens bellen met de leverancier, kijken wat ze hier aan gaan doen. Het lijkt me toch niet heel raar om je tabel met dock dicht te klappen.
RunaR schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:47:
[...]

Vandaag antwoord gehad van Azerty (waar ik mijn tablet heb gekocht). Volgens hun is dit niet mogelijk en heb ik 'm stuk gemaakt door iets tussen de dock en de tablet te doen of er iets op te laten vallen. Of het ongelukje niet via mijn inboedelverzekering kan verhalen.
Er is geen "ongelukje" gebeurt, er is dus niets te verhalen. Ik ben benieuwd of ik dit gezeur ook krijg als de tablet eindelijk bij Asus ligt.

Ik heb wel nog even gewezen op de bobbels in het scherm, die heb ik hier ook regelmatig voorbij zien komen. Volgens mij ligt de barst in mijn scherm dus echt aan een verkeerd ingespannen glasplaat.
RunaR schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:06:
[...]
Eindelijk antwoord gekregen van Azerty / Asus.
Volgens Asus:
Door het reparatie centrum is er geconstateerd dat het hier om gebruikerschade/ toegebrachte schade gaat wat doorgaans alleen door middel van ongepast gebruik kan onstaan.
Wat er is gebeurt kunnen wij natuurlijk niet achterhalen echter het is volgens de afdeling niet mogelijk dat een dergelijk scherm zomaar uit het niets breekt.
Breuken/ scheuren worden hierom ook gezien als gebruikerschade/ toegebrachte schade en dit valt daarom dan ook niet onder garantie.

Wij hebben dus niet de mogelijkheid om deze reparatie kostenloos door te voeren vaangezien er sprake is van toegebrachte schade aan het product.

Kosten €136

Onder ongepast gebruik wordt blijkbaar ook het dicht doen van de Infinity verstaan. Dus ik zal hem voortaan altijd open laten staan en open in mijn tas doen |:(

Dus een waarschuwing: Een spontaan gebarsten scherm is een risico als je een tablet van Asus koopt, reken niet op service van Asus. Of ga er vanuit dat je €700 dure tablet ook ineens €836 kan kosten.
Kort om, ik heb mijn tablet effectief 2 weken gebruikt en ben hem nu al bijna 2 maanden kwijt en €136 armer.

Asus heeft mij in ieder geval overtuigd van hun kwaliteit. Prima tablet, waardeloze klantenservice. Voor mij nooit meer iets van Asus.

Hier is nog een link naar een engelstalig forum met nog meer 'slachtoffers':
http://www.transformerfor...26259-screen-crack-7.html

[ Voor 3% gewijzigd door RunaR op 26-09-2012 22:00 ]

ISS Detector en meer voor Android

Anoniem: 245391

Hier idem. Wel met een tf 101. Toestel heb ik altijd in dock, plotseling een barst in het scherm, wel slecht te zien, dus niet echt storend maar toch...
Volgens de klantenservice was het customer induces damage en kon ik dus gewoon betalen :(
Wat ik ook al zo slecht vond...ik stuur het op met als opmerking op het rma formulier dat het scherm kapot is.
Het verzenden naar tjechie duurt 2 dagen...vervolgens duurt het ongeveer een week voor ze daar doorhebben dat het scherm kapot is en mij de offerte te sturen.

Al met al erg jammer, ben nog steeds erg tevreden met het apparaat.maar de klatenservice is wat minder. Zeker als je ziet dat er redelijk wat klachten zijn over het spontaan reken van het scherm.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Spreken we hier dan niet over een serieuze enigneering fout?

Dit moet dan toch gewoon fatsoenlijk opgelost worden door asus (door ze bijvoorbeeld terug te roepen)...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Hier eenzelfde issue.
Ik heb de tablet sinds de release ongeveer en een aantal weken daarna begon het mij op te vallen dat het scherm bij de micro HDMI poort speling heeft. Dit is duidelijk voelbaar.
Ook lijkt dit een beetje aanwezig bij de volume knoppen maar daar is het niet zo storend.

Tot op heden heb ik hem echter nog niet teruggestuurd omdat ik wilde wachten tot na de vakantie.
Tijdens deze vakantie is het scherm echter opeens gebroken, in de linkerbovenhoek. De scheur loopt vanaf de schermrand linksonder het logo tot de schermrand rechtsboven het logo.
Gelukkig valt alles net buiten het werkelijke zichtveld maar helaas zorgt dit er wel voor dat ik vermoedelijk mijn 700 euro kostende tablet niet meer onder garantie hersteld ga krijgen.
Uiteraard ga ik na mijn vakantie (komend weekend ben ik weer terug) toch proberen om hem gerepareerd te krijgen maar als ik dit allemaal zo lees heb ik er een behoorlijk zwaar hoofd in.

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
RunaR schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:00:
Kort om, ik heb mijn tablet effectief 2 weken gebruikt en ben hem nu al bijna 2 maanden kwijt en €136 armer.
Die € 136 had je niet moeten accepteren. De leverancier (en via de leverancier Asus) moet bewijzen (als het apparaat jonger is dan 6 maanden) dat je hem verkeerd hebt gebruikt. Als jij hen niet verkeerd hebt gebruikt dan is het voor de leverancier (en via de leverancier Asus) onmogelijk te bewijzen dat je dat wel hebt gedaan.

Met de andere meldingen is het zelfs aannemelijk te maken dan het een productie fout is, maar zoals gezegd hoef je helemaal niets te bewijzen of verklaren, de bewijslast ligt bij de leverancier. Die € 136 is dus gewoon weggegooid geld, als dit niet jouw schuld is (maar bijvoorbeeld een productie fout) dan moet de leverancier het kosteloos herstellen (of oplossen, hij mag bijvoorbeeld ook een andere geven of de koop ongedaan maken door geld terug te geven). De leverancier moet gewoon een deugdelijk product leveren. Let op, ik zeg met opzet leverancier want die is aansprakelijk voor het leveren van een deugdelijk product.

Asus mag de rekening wel naar je leverancier sturen als Asus vind dat de kosten niet onder fabrieksgarantie vallen; dat is een zaak tussen Asus en de leverancier.

Herhaling van een eerder melding van mij eerder in het ASUS Eee Pad Transformer Prime topic over garantie:
  1. Asus is geen partij in dezen, je hebt een overeenkomst met de leverancier
  2. De 1e 6 maanden ligt de bewijslast bij de leverancier
  3. Na 6 maanden ligt de bewijslast bij de gebruiker
Quote van consuwijzer:

Bewijslast gebrek product

Een voordeel van garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is. Bij het recht op een deugdelijk product geldt dit alleen voor de eerste zes maanden na aankoop. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat er sprake is van een ondeugdelijk product.

• RunaR
Dat is zeer nuttige informatie, helaas wist ik dit niet op dat moment. Ik heb me hier nooit in hoeven te verdiepen.

Helaas zijn de verhalen op het forum van kassa.nl al even slecht. Mensen die niet akkoord gaan met de betaalde reparatie zitten ruim 2 maanden te wachten op hun tablet. Dus recht hebben en recht krijgen liggen hier mijlen ver uit elkaar.

Ik had toen nog de hoop dat de reparatie misschien wat sneller afgehandeld zou worden als je wel betaalt, maar dat is ook niet echt het geval.

[ Voor 35% gewijzigd door RunaR op 27-09-2012 20:45 ]

• Bullet NL
Heb je een linkje naar dat topic?

• RunaR
De link naar kassa Tros Radar (Asus Transformers in het algemeen):
http://forum.www.trosrada...35362&hilit=asus#p1635362

Misschien ook interessant is het topic bij androidworld.nl (TF Prime en TF Infinity):
http://www.androidworld.n...1/30241-scherm-kapot.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476078

In het scherm zat een scheur toen ik hem uit de verpakking haalde, terug naar bcc en een nieuwe gekregen.
3 maanden later, klap de tablet open: spontaan een scheur in de rechterbovenhoek

Naar bcc met uitleg en links naar de diverse forums > wordt opgestuurd > reactie terug van bcc > onderzoekskosten 35 euro of reparatie kosten 170 euro (geen inhoudelijk reactie terug).

Ongerepareerd terug laten sturen, heb geen vertouwen meer in de tablet en een klacht ingediend bij bcc, waar ik nog een reactie op moet krijgen.

Groeten,

Hans van Loon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
RunaR schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:42:
Helaas zijn de verhalen op het forum van kassa.nl al even slecht. Mensen die niet akkoord gaan met de betaalde reparatie zitten ruim 2 maanden te wachten op hun tablet. Dus recht hebben en recht krijgen liggen hier mijlen ver uit elkaar.
Op de consuwijzer site staan ook voorbeeldbrieven. Wat je altijd terug ziet in die brieven is dat er een redelijke termijn wordt gesteld. Bijvoorbeeld de voorbeeldbrief voor niet akkoord met bijbetalen: Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

Als je het helemaal zat bent kun je daarna nog een brief sturen met de zin "Ik heb daarom dan ook het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Op korte termijn zal ik het product retourneren. Ik verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen.".

Dat recht heb je namelijk als de leverancier zijn verplichtingen niet na komt terwijl je de leverancier ruim de kans gegeven om de fout te herstellen. Uiterste drukmiddel is dus ontbinding van de koop. Als de verkoper slim is zal hij daar geen problemen mee maken, want juridisch zal hij dit altijd verliezen. Het enige probleem is als een verkoper niet wil betalen en geen gerenommeerd is bedrijf is die juridisch niet is aan te pakken. Maar in dat geval was je toch al de pineut met garantie. Wat helpt is het hebben van een rechtsbijstand verzekering omdat je dan meer druk kunt maken.

In de meeste gevallen hoeft het niet zo ver te komen en zal je er voor die tijd wel uit kunnen komen met de leverancier. Reparaties moeten binnen een redelijke termijn worden uitgevoerd, ook als dat voor rekening van de leverancier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Vandaag mijn tablet in goede conditie ontvangen. Ik laat 'm maar uit de dock, want daar lijken de problemen vandaan te komen. Zonde.

Reparatie tijd: 5 augustus tot 28 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Vervelend.. ik heb na de schermproblemen van de vorige transformers met opzet gewacht op de infinity, om te zien of dit zou verbeteren. Terwijl het idee, de prestaties en het uiterlijk van de transformer erg aantrekken, heb ik natuurlijk geen zin in dit gedoe - geen kans dat ik 'm ga kopen op deze manier.

Wat ik me afvraag: hoe maken jullie de transformer open wanneer deze gedokt en gesloten is? Pakken jullie hem vast bij de linkerpunt? Of zijn er ook mensen die hem midden op de 'bovenkant' vastpakken en open klappen? Het lijkt erop dat de stroefheid van het scharnier teveel weerstand biedt bij het openklappen, waardoor de druk naar buiten van het vastpakken bij de hoek te groot is voor het scherm. Het scherm midden boven het scharnier vastpakken, levert in elk geval minder druk op (want een kortere afstand tot het scharnier), en een meer gelijke verdeling van die druk.
Ik ben daarom benieuwd of er mensen zijn die de transformer zo openklappen, maar tóch een gebarsten scherm hebben. Zo niet, dan is dat wellicht de manier om het barsten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-02 12:20
Ik had afgelopen vrijdagavond de crack in m'n Prime (TF201, gekocht in januari)
Zaterdag gelijk teruggebracht naar BCC.
Vanochtend een telefoontje van BCC dat er ook een andere beschadiging was, waaruit kon blijken dat het valschade was, dus geen garantie, en of ik zeker wist dat ze hem moesten opsturen.
Ik wist van geen andere beschadiging, en in ieder geval heel zeker dat hij vrijdag niet gevallen was. (Nou ja, ik had hem vanaf minder dan een meter afstand en minder dan een halve meter hoogte op het bed gegooid. Daar kan hij echt alleen maar van barsten als er al een veel te grote spanning op staat.)

Dus ben ik vanmiddag nog weer even teruggeweest bij de BCC om te kijken.
Inderdaad zat er dicht bij het ene uiteinde van de barst een beschadiging in de buitenkant van het metaal, een soort putje van ruim 1mm doorsnee. Maar volgens mij zag dat er niet uit of het door vallen ontstaan zou kunnen zijn. Bovendien was er een vergelijkbare beschadiging, alleen minder erg, precies op de zelfde plek aan het andere einde. Dat zou wel heel toevallig zijn..
Mijn vermoeden is dat die beschadingen veroorzaakt zijn door het docken of undocken, dus als die inderdaad de oorzaak zijn van de barst, dan is het nog steeds een ontwerpfout.

Ik heb hem dus toch laten opsturen, want ik denk dat ik nog wel een kans heb om het onder de garantie te laten vallen, en zelfs als dat niet lukt: ik wil toch niet met die barst blijven rondlopen, en het ding helemaal afschrijven is nog duurder.

Kunnen andere mensen met een dock kijken of ze iets van een schaafplekje of een deukje kunnen zien aan de onderkant van hun transformer, een paar centimeter vanaf het uiteinde ?

@Zenow: bij het openklappen pak ik dock en tablet altijd ongeveer in het midden beet, omdat dan minder kracht nodig is. Maar mijn barst loopt ook niet diagonaal, zoals ik veel gehoord heb, maar van rechtsonder met een lichte boog naar rechtsboven.
Bij het undocken trek ik vaak wel eerst aan één kant, en daarna komt de andere gemakkelijk los.

PS: ik hoor/lees wel over barsten bij de Prime en de Infinity, en bij de oorspronkelijke Transformer schijnt het ook voorgekomen te zijn, maar tot nu toe nog niets van de TF300. Maar die heeft dan ook een kunststof behuizing, i.p.v. metaal. Geeft te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 21:32
Mijn tf300 heeft ook een barst opgelopen zomaar zonder aanwijsbare reden. Die is nu ook terug naar BCC.

Iemand enig idee wat een redelijke termijn is voor een bedrijf om aa nde garantie voorwaarden te voldoen? Want als ik hierboven lees dat het bijna 2 maanden heeft geduurd dan ga ik toch wel een beetje denken aan wat actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Nu breekt mijn klomp. Iemand binnen de familie heeft hetzelfde euvel, maar die kreeg ook een rekening voorhanden. Uiteindelijk niet betaald en de barst is nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
Paquito schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:59:
Nu breekt mijn klomp. Iemand binnen de familie heeft hetzelfde euvel, maar die kreeg ook een rekening voorhanden. Uiteindelijk niet betaald en de barst is nog steeds aanwezig.
Soms is het net alsof die bedrijven zo veel mogelij kwinst willen maken :) Als je zelf niet goed genoeg oplet dan ben je de zomaar een sloot geld armer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Het loopt nog niet storm hier. Hoewel het er op lijkt dat er inderdaad spontaan barstende schermen zijn lijkt op dit moment het volume berichten in dit topic toch niet op een massaal voorkomend probleem.
eRRoR.InSiDe schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:38:
Mijn tf300 heeft ook een barst opgelopen zomaar zonder aanwijsbare reden. Die is nu ook terug naar BCC.
Dat is de eerste keer dat ik het van de TF300 hoor. Is die gebruikt met dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
Nee, zonder dock, ik heb er ook niets bijzonders mee gedaan dat is het frustrerende.

Het enige wat ik wel eens gevoeld heb is dat het nog een beetje kon buigen, maar alles werkte toen gewoon. Het zou dan moeten zijn dat er iets mee gebeurd is terwijl ik er niet wasm maar dan zou ik schade aan de bovenkant van het glas verwachten en niet dat het "sterretje" aan de onderkant van het glas zit precies op de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taz76
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04-2022
Morgen gaat de infinity terug naar ASUS, de reacties hier en elders op fora voorspellen niet veel goeds.
Barst is dus van linksboven naar beneden tot home icoon. Lijkt mij dat ASUS hier wel iets mee moet gaan doen want de meldingen worden zo langzamerhand talrijk en dat lijkt me niet echt goede reclame icm. geen garantie.

Ze hebben gewoon een structureel probleem.

Impossible Is Just Not In My Dictionary!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb een tf101 en het lijkt dat ik een kras op het scherm heb (in het midden) ik werd al een beetje bozig op vrouwlief. Maar ik zal eens een foto plaatsen ter beoordeling. (ik gebruik geen dock, maar wel een bescherm hoes van asus)

edit: foto geupdate: https://dl.dropbox.com/u/14206190/2012-10-01%2022.06.26.jpg
nogmaals ik heb geen idee of dit een kras is of een schuur, hoe kan je het uitsluiten/zien?

[ Voor 29% gewijzigd door Pinin op 01-10-2012 22:10 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 16:16
Ik heb een twee weken oude TF700 met dock waarvan er nu een barst in de tablet zit. De barst begint in de linker boven hoek en loopt vervolgens naar de rechterboven hoek over ongeveer driekwart van het scherm.
Als ik naar de weerspiegeling van de barst kijk dan lijkt het erop dat de barst ontstaan is door druk naar buiten toe. Hoe dat ontstaan is kan ik niet verklaren want zoveel buigt het scherm ook niet mee. Er is aan de achterkant boven wel een plastic rand (vermoedelijk vanwege de antenne's) maar ook dat deel is niet erg buigzaam.
Het lijkt erg sterk op een stress fractuur en komt zeker niet door het laten vallen of slecht behandelen van de tablet.
Afgezien van de scheur was ik best happy met de tablet maar ja, dit laat toch wel een nare smaak achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strepie
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-05 13:03
Bij mijn TF300 zijn er spontaan barsten beginnen optreden bij de ankerpunten van het docking station. Dit is niet hetzelfde als een gebarsten scherm, maar het wijst ook wel op verborgen spanningen wanneer de tablet in zijn docking station zit. Ook bij mij schuiven Asus, en de winkel waar ik de tablet heb gekocht, de schuld in mijn schoenen. Dergelijke dienst na verkoop hoeven wij als consument van Asus niet te pikken!

Het volledige verhaal:
http://tweakers.net/shopr...blue.html?Page=1#r_102223

Zijn er nog gebruikers met deze klachten?

[ Voor 4% gewijzigd door strepie op 01-10-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
Bij mij was hij ook spontaan gebarsten na een half jaar gebruik.
Ik heb een Transformer prime 32GB gold met docking.
Was hem 2 weken kwijt geweest (moest ook naar Tsjechie), en koste mij €167,81.

Afbeeldingslocatie: http://w3news.org/got/CZB6282283ct.jpg
Afbeeldingslocatie: http://w3news.org/got/CZB6282283-2ct.jpg

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 13:27

jdwrist

En het antwoord is koekje

Als ik dit allemaal zo lees dan durf ik al bijna niet meer mijn zojuist gekregen infinity in zn docking te zetten

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
De dock is juist enorm handig, voor veel typwerk, en de extra accu in de keyboard dock is ook ideaal, en dan zit in de dock nog handige aansluitingen voor sd kaart en usb.
Zou stom zijn om de dock niet te gebruiken, ik zelf haal hem er overigens (bijna) nooit uit.
Ik klap hem altijd wel voorzichtig dicht, maar bij de laptop hoef je er overigens nooit om te denken.
Een probleem is misschien dat bij het dichtklappen de druk direct op het glas zit, en bij een laptop zit dat vaak in de rand met vaak rubberen blokjes.
Als dat het probleem is, dan zou dat een ontwerp fout zijn, en geen gebruikers fout, je moet toch normaal hem dicht kunnen klappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Op het forum van transformerforums.com heeft iemand zijn gesneuvelde Infinity uit elkaar gehaald.
Hier is een kleine aanwijzing waarom de meeste barsten in de hoek optreden:

Afbeeldingslocatie: http://issdetector.com/extra/DSC_0007.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door RunaR op 02-10-2012 16:39 . Reden: link naar plaatje gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrisBe
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 15:10
plaatje doet het niet ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Inmiddels wel blijkbaar, maar weer geen tumbnail. Snap niet dat tweakers.net die te grote plaatjes niet gewoon onderdrukt want vriendelijk vragen lijkt nergens op het forum te werken; gebruikers gaan gewoon hun gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474224

Hier zelfde problemen (enorm ster linksboven en scheur naar rechtsbeneden) met eent TF201.

Pikante is dat het is gebeurd tijdens het transport van asus repair naar de winkel waar ik 'm gekocht had. Originele reden om op te sturen waren flikkeringen (paars) op het scherm. Dat werd afgedaan door Asus als gebruikersschade, reparatie 360 euro. Niet te vermurwen waren ze bij asus. Gezegd dat ik 'm dan retour wilde (veels te duur, ik laat er wel een handige student naar kijken). Toen op gehaald bij de winkel en toen was er dus die ster en barst. Vanaf linksboven naar rechts beneden.

De winkelmedewerker vond dat ook allemaal gebruiksschade (gevolgschade van deuk rechtsonder!). Nou ja zeg, het moet niet gekker worden. Geescaleerd in de winkel, en uiteindelijk is de zaak weer op gestuurd. 2 weken later reactie van asus: ook dit is allemaal gebruikschade! Toen heb ik een klacht ingediend bij de winkel en het hoofdkantoor ervan en gevraagd dat ik 'm minimaal in de staat terug wilde waar in ik m ingeleverd had.

Wat je al niet moet doen tegenwoordig als consument om je eigen spullen niet slechter terug te krijgen dan hoe je het heengebracht hebt.

Nee... geen ASUS meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
Kijkend naar het plaatje zou mijn TF300 precies links onder bij dat schuine ding gebarsten moeten zijn zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 13:27

jdwrist

En het antwoord is koekje

w3news schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:40:
........Zou stom zijn om de dock niet te gebruiken, ik zelf haal hem er overigens (bijna) nooit uit.
Ik klap hem altijd wel voorzichtig dicht, ..........
Als dat het probleem is, dan zou dat een ontwerp fout zijn, en geen gebruikers fout, je moet toch normaal hem dicht kunnen klappen?
Stom wil ik het niet noemen, eerder voorzichtig, aangezien er op meerdere fora wordt gemeld dat de scheur ontstond na gebruik in het dock.

Qua ontwerpfout ben ik het volledig met je eens. Alleen laat Asus dan eerst maar eens met een statement komen dat dit zo is. Dat scheelt mij evt weer achterin de rij aan te sluiten mocht hier die scheur ook ontstaan.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
eRRoR.InSiDe schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 07:29:
Kijkend naar het plaatje zou mijn TF300 precies links onder bij dat schuine ding gebarsten moeten zijn zo uit mijn hoofd.
Dit is wel een plaatje van de TF700 Infinity. Geen idee of het binnenwerk van de TF300 er ook zo uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
jokapo schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 08:20:
Stom wil ik het niet noemen, eerder voorzichtig, aangezien er op meerdere fora wordt gemeld dat de scheur ontstond na gebruik in het dock.
Bedoelde het meer van: het zou stom zijn als je het niet normaal kan gebruiken met dock, omdat anders het scherm gaat barsten. De dock biedt mij veel meerwaarde, en was 1 van de voornaamste redenen om deze asus te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardoek69
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 13:35
Ik heb ook spontaan een barst in mijn scherm gekregen van de originele tf101.
Dicht gedaan bij een weekeindje weg, en bij thuiskomst zat er een barst vanaf de scharnier schuin naar boven.
Nog niet laten repareren, omdat ik dacht dat mijn zoon hem had laten vallen of zo. Die speelt er wel vaker mee. Maar nu ik dit zo lees vermoed ik dat dit ook hetzelfde probleem is.
Het blijft wel jammer, ik had juist de transformer genomen omdat het zo handig is met het toetsenbordje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477000

Na twee dagen de trotse eigenaar van een TF700 Infinity kwam er ook een barst in mijn scherm. Dit is gebeurd nadat ik de tablet met beleid had dichtgeklapt gevolgd door een snerpend geluid alsof er zand tussen het toetsenbord en het scherm zat. Ziek was ik er van. Twee dagen nadat ik een smak geld had neergelegd voor een ᷱHigh-Endᷱ tablet gebeurde er dit. Een scheur begonnen in de linker bovenhoek naar de rechter bovenhoek.

Meteen internet geraadpleegd of dit vaker voorkomt en ja hoor: ik was niet de eerste. Aftersales van Asus kreeg ook al slechte recensies. Aangezien ik de Infinity bij BCC had gekocht ben ik de volgende dag naar de winkel gegaan met heel de handel. De verkopers daar en tevens de winkelchef hebben de tablet beoordeeld en constateerde dat het scherm te strak gespannen was (zogenaamde stress in het glas). Omdat ik zaken heb gedaan met BCC moeten zij ook voor vervanging of afhandeling v/d klacht zorgen mits je kan aantonen dat de tablet niet door eigenschuld is beschadigd. Zie ook www.conformiteit.nl/conformiteitsbeginsel.html

Ik weet dat het lastig is om met een gescheurd scherm bij de winkel te komen en dan vertellen dat dit niet door jou schuld is gebeurd maar spontaan is gebarsten. Ik heb ze gewezen op de vele verhalen op internet en daarbij kwam nog dat er totaal geen valschade waarneembaar was.

Gelukkig heb ik meteen een nieuwe gekregen. We zijn nu 4 weken verder en nog steeds geen barst. Ik heb nu ook een hoes er bij gekocht van Tuff-luv zodat het scherm het toetsenbord niet meer zal raken bij dichtslaan. Ik moet wel zeggen dat de hoes de tablet minder compact maakt, maar liever dat dan een barst in mijn scherm!!!

Sterkte voor diegene met een barst en geen gehoor krijgen of een (peperdure) rekening moeten betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03 13:22
Ik heb vandaag mijn infinity gekregen. Bij het zwarte openingsscherm viel mij op dat er wat backlight bleeding was aan de onderrand. Nu heb ik nooit eerder een tablet gehad en ik vraag me af of dit normaal is of dat dit een reden is om een andere te vragen? Heeft elke infinity wel een zekere mate van backlight bleeding?

update: ook de zijranden hebben backlight bleeding en bovendien zitten er 2 dode pixels in het scherm. Is dit nog acceptabel?

[ Voor 24% gewijzigd door drernie op 06-10-2012 00:58 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
drernie schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:36:
Ik heb vandaag mijn infinity gekregen. Bij het zwarte openingsscherm viel mij op dat er wat backlight bleeding was aan de onderrand. Nu heb ik nooit eerder een tablet gehad en ik vraag me af of dit normaal is of dat dit een reden is om een andere te vragen? Heeft elke infinity wel een zekere mate van backlight bleeding?

update: ook de zijranden hebben backlight bleeding en bovendien zitten er 2 dode pixels in het scherm. Is dit nog acceptabel?
Dode pixels zouden er niet in moeten zitten. Je kan hem nu nog zonder problemen terug brengen naar de winkel en ruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03 13:22
Heb mijn infinity met dode pixels zonder problemen omgeruild bij de bcc, de nieuwe heeft geen dode pixels. Backlight bleeding thv de onder- en zijkant zijn hetzelfde, maar niet storend.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477269

Ja hoor, ook ik ben lid van de club. Eerst mijn tf700 teruggestuurd naar Asus (Mediamarkt adviseerde dit) omdat er dode pixels in het midden van het scherm zaten en het scherm linksonder los zat.
Kreeg de tablet al binnen drie dagen terug. Scherm zat vast, maar zat hobbelig in de tablet. Naar de dode pixels hadden ze niet gekeken. Aan de onderkant van het dock zat ineens een deuk. Flapdrollen van Asus hadden het snoer niet netjes in het daarvoor bestemde vakje van de doos gedaan en dit had de deuk veroorzaakt.
Direct weer met Kasper Wierda van Asus support contact opgenomen. Na meer dan 12 e-mails met foto's en twee weken verder kwam er uiteindelijk een nieuw RMA-nummer om de tablet weer op te sturen. Pffff.... wat een zwakke communicatie.
Intussen had ik de spookverhalen over de service van Asus ook gelezen op diverse fora en was ik een beetje huiverig geworden om de tablet weer terug naar Asus te sturen.
De dag voordat DHL mijn tablet op zou halen opende ik mijn tablet (van het dock) en .....tataaaa......daar was ook de barst in mijn scherm.
Tablet maar niet meer meegegeven aan DHL, maar afgegeven bij Mediamarkt. Alle links naar de verschillende fora op het internet er bij laten vermelden en nu maar drie weken afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477269

[/quote]

Mijn tablet had vooral last van backlight bleeding tijdens het opstarten. Ik had met een zwart scherm echter nergens last van. Probeer eens zo'n testprogje uit de market. Liet bij mij geen bleeding zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02
Bij mijn Infinity zitten er inmiddels een aantal vuiltjes/stofjes tussen het scherm en het glas waar ik niet vrolijk van wordt. Ook hoor ik een klikkend geluid als ik heel licht in de linkeronderhoek net naast de zwarte rand van het scherm druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478055

Ook bij mijn TF300T spontaan een barst !! Op miraculeuze wijze ontstaat dit op een of andere manier....

Rustig dichtdoen (dus niet klappen), altijd direct in een dikke neopreenhoes in de la, stekkertje (het blijft fijn spul) er voorzichtig in doen etc etc Met respect behandelen dus.
Maarrrr, blijkbaar helpt het geen fluit want er komt gewoon spontaan een barst in !
Hier en daar lees ik over dat het bijna altijd in de dock gebeurt en dat is bij mij ook zo. Ik haal hem uit de hoes doe hem open en zie een "haar" op het glas. Even blazen terwijl ik hem aan doe, haar gaat niet weg, ik veeg over de schermontgrendeling en realiseer dat deze "haar" nogal vast zit :? , even vegen dan maar, haar gaat niet weg en het scherm slaat op hol.... eerst 8)7 en dan :'(
Zo man, hier krijg je gewoon pijn in de buik van. Ik begon na 1,5 maand net een beetje aan het apparaat te wennen.
De scheur zit precies op de plek waar de stekker van de dock in de tablet schuift.
Ik ben van wel mening dat zo'n device tegen een klein stootje moet kunnen, het is immers een draagbaar apparaat wat je overal mee naartoe neemt, maar om sowieso problemen te voorkomen ben ik wekelijk SUPER-ZUINIG op mijn al apparatuur en dus ook op mijn tablet. Mijn vriendien vindt het overdreven maar ik koop overal altijd direct een beschermhoes, tas of sleeve voor. Helaas heeft dat niet geholpen :(

Ik hoop dat ASUS z'n verantwoordelijkheid neemt voor deze problemen zoals het hoort en met dergelijke klachten coulant omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taz76
Hier een update.

Twee weken geleden heb ik mijn infinity op laten halen onder RMA door ASUS. Vanwege de verhalen die ik her en der op internet las ging ik er eigenlijk al vanuit dat de schade onder foutief gebruik geschaard zou worden en ik de reparatie kosten zelf moest betalen. Dit bleek dus ook zo.

Ik heb vervolgens een mail opgesteld richting ASUS an daarin aangegeven waarom ik vond dat de reparatie onder garantie moest vallen. Tevens ook een paar linkjes naar verschillende fora meegestuurd waarmee ik ASUS wilde wijzen op het feit dat meerdere gebruikers hetzelfde probleem hadden.

Gisteren een antwoord van ASUS gehad dat bij een tweede inspectie bepaald is dat de reparatie onder de garantie valt en tevens de melding dat de tablet alweer op weg was naar mij. Gistermiddag mijn infinity weer teruggekregen met het nieuwe scherm!

Al met al (in tegenstelling tot de verhalen die ik las) heeft ASUS mijn probleem keurig opgelost!
Mocht je dus een RMA aanmaken dan kan het best zijn dat je in eerste instantie de reparatie zelf moet betalen maar ik denk als je netjes uitlegt dat het geen schade is die door foutief gebruik is onstaan dan denk ik dat ASUS het probleem netjes voor je oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Het zou heel goed zijn dat Asus toe gaat geven aan de structurele problemen die ze met het schem van hun Tablets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:12

Pierre

Van nature lui!

Ga nu heel erg twijfelen over de aanschaf van een 300T na al die problemen met het scherm ;(

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Belangrijk is om je tablet goed te controleren, vraag tijdens de verkoop als je hem uit de doos mag halen. Alle problemen lijken zich voor te doen bij een schem wat niet goed in het huis zit. Controlleer daarom tijdens de koop goed je product.

Kijk bijvoorbeeld na bulten in het scherm, dit is een teken dat het scherm onder spanning staat, heb je een model wat er gewoon netjes in ligt dan lijkt er vooralsnog niet zo veel aan de hand te zijn.

De TF300 en TF700 zijn hele mooie tablets, waar qua overige hardware/software niets mis mee is. Er zijn van de beide tablets (incl hun voorgangers) alleen series die scherm problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Taz:
Zou je kunnen aangeven welke argumenten/ links en sites je hebt gebruikt? Wellicht dat het bruikbaar is voor mij en soortgelijke gevallen.
Ik hoop echt dat ASUS het eerlijk beoordeelt en dat ze niet het standaard glas-is-geen-garantieargument gebruiken. Er moet iets meer aan de hand zijn!

@ Bullet: Het is voor een leek denk ik heel erg lastig om te constateren of een scherm onder spanning staat. Bij mij was er niets aan te zien/ merken. Het is werkelijk onverklaarbaar dat dit zomaar gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja, op het apparaat ansich is feitelijk niks aan te merken.
Goeie specs,
lekker snel,
mooi scherm (nu met scheur... :-( )
USB !!!
handig toetsenbord
heeeeele lange accuduur,
Dus wat dat betreft vind ik hem echt boven andere tablets uitsteken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478306

Ook bij mij na drie maanden een barst in het scherm van mijn TF300. Spontaan. Geen valschade, niets. Het ene moment leg je 'm prima weg, het volgende moment zit er een barst in.

Gekocht bij Mycom en inmiddels heb ik 'm weer terug. Ben wel 130 euro reparatie + 30 euro afhandelingskosten Mycom = 160 euro armer!

Mycom reageert niet op e-mail en Asus ook niet. Waardeloze service van beide bedrijven!!

Ik heb ze er op gewezen dat ze binnen zes maanden na aankoop moeten bewijzen dat er sprake is van schade veroorzaakt door de consument.
Ik ben benieuwd of ze reageren. Gezien eerdere ervaringen zal dat wel niet het geval zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taz76
Anoniem: 478055 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:15:
@Taz:
Zou je kunnen aangeven welke argumenten/ links en sites je hebt gebruikt? Wellicht dat het bruikbaar is voor mij en soortgelijke gevallen.
In het eerste mailtje waarin stond dat de reparatie niet onder de garantie viel was geen enkele onderbouwing te vinden waarom de reparatie niet onder de garantie viel. Ik heb gemeld dat ik dit vreemd vond en omdat onderbouwing ontbreekt ik niet akkoord ging. Uitgelegd dat ik minstens een melding had willen zien:'Doordat tablet gevallen is zit er een deuk in de hoek van het frame waardoor het scherm vervolgens gebarsten is'

Ik heb toen nogmaals aangegeven dat er geen gebruikersschade te vinden is, en tevens gewezen op het feit dat ASUS moet aantonen dat het mijn fout is aangezien het product nog geen 6 maanden oud is.

onderstaand de links (inclusief het nieuwsbericht tweakers en dit topic):

http://tweakers.net/nieuws/84685/transformer-tablets-asus-kampen-met-gebarsten-schermen.html
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38998908#38998908
http://www.transformerforums.com/forum/transformer-pad-infinity-help/26259-screen-crack-8.html
http://www.androidworld.nl/forum/asus-eee-pad-transformer-prime-tf201/30241-scherm-kapot.html
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=1650029#p1650029

Tevens als laatste nog gewezen op het feit dat ik verwachtte dat ASUS zijn verantwoordelijkheid zou nemen zoals andere producenten dat ook doen bij een structurele fout.

En oja, altijd netjes en beleefd blijven.

Vervolgens als antwoord dus dat de reparatie binnen de garantie viel en deze alweer onderweg was naar mij.

Ben nog steeds erg blij met de infinity want het is gewoon 1 van de beste tablets op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
Ik kreeg vandaag een telefoontje van BCC: het moederbord wordt vervangen onder garantie (ik had nu hij toch wegging gelijk ook maar even geklaagd over de GPS: bij alle Primes werkt die slecht, maar bij mij helemaal niet), maar het belangrijkste, de barst in het scherm, zou gebruiksschade zijn en 285,- kosten. Of ik het dan nog wel gerepareerd wilde hebben.
Ik heb gezegd dat ik het in ieder geval gerepareerd wilde hebben, maar dat het volgens mij onder de garantie moet vallen omdat ik niets met het ding gedaan heb waarvan het scherm kapot zou mogen gaan, en dat ik de kosten dus zou aanvechten.
Zit alleen nog met de vraag: eerst wel betalen en dan proberen het terug te eisen, of het eerst uitvechten.
Als ik wel betaal moet ik daarna nog maar zien dat ik mijn geld terug krijg, maar als ik het niet doe kan het nog een eeuwigheid duren voordat ik m'n tablet terug heb.
Dilemma...

@Taz76
in ieder geval bedankt voor de links en info hierboven: kan allemaal helpen.
sowieso sta ik een beetje sterker doordat ze het bij jou uiteindelijke wel onder garantie lieten vallen.

[ Voor 9% gewijzigd door geerten op 17-10-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

tja, het is bij mij nu ook zo ver. Ook een barst in het scherm. De tf700 is nu een maand of 4 oud. Nadat de berichten op tweakers verschenen ben ik er nog voorzichtiger mee omgesprongen dan dat ik al deed. Maar vanmorgen bleek er dus een flinke barst in het scherm te zitten.
Dat wordt dus vechten voor een reparatie onder garantie.. wat is dit slecht zeg...

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-12-2021
Ik kwam er tijdens mijn vakantie achter dat mijn scherm was gebarsten. Hij had in een warme auto gelegen en toen ik hem eruit haalde werkte mijn Tprime niet meer goed. Het scherm reageerde niet meer ed. Ik heb hem toen een half uurtje met rust gelaten om af te koelen. Toen zag ik dat er in de rechter bovenhoek een barst zat (in de zwarte bezel).
Ik heb gebeld met de helpdesk en kreeg het advies een mailtje te sturen naar de support afdeling, met foto's erbij. Dat heb ik gedaan (een paar weken geleden), maar ik krijg geen reactie.
Maar, tot mijn grote schrik kwam er later weer een barst in het scherm. Nu aan de linkerkant en dwars over het scherm. Ik heb hem niet laten vallen en ben zeer zuinig op mijn TPrime, wat wil je, een apparaat van €600!!!
Inmiddels ben ik al een flink aantal keren mailen met de helpdesk verder. Mijn tablet wordt gegijzeld in Tsjechië. Ze blijven volhouden dat het CID is, oftewel customer induced damage. Dit is echt te belachelijk voor woorden. Kan een consumenten autoriteit niet iets voor ons betekenen? :( :(

Update:
Ik wil als tip even meegeven dat ik de ervaring heb dat er op het mailadres niet wordt gereageerd. Als je via de site van Asus je verhaal doet, dan moeten ze binnen 48 uur reageren. En dat hebben ze tot nu toe ook netjes gedaan. Bovendien kun je dan makkelijk reply-en. Natuurlijk voor zover het zin heeft natuurlijk, ze hebben bij mij ook nog steeds niet toegegeven dat het een garantie-geval is. Doe er iig je voordeel mee.

[ Voor 19% gewijzigd door Zippey op 22-10-2012 14:41 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
Ik weet niet of het zinvol is om 'ik heb er ook last van' verhalen te posten, maar ik wil wel graag mijn ervaring delen.

In het kort: afgelopen juli heb ik een Asus Transformer Prime TF201 gekocht bij Norrod.nl (online dus). Hier heb ik 2 maanden prettig mee gewerkt. Fijn apparaat. Op een zondagochtend in september open ik mijn gedockte Prime en zie daar de gewraakte barst in het scherm.
RMA onder garantie aangevraagd bij Norrod welke direct werd afgewezen. Lang verhaal geschreven en verwezen naar de verschillende sites met overeenkomstige ervaringen. Toen mocht ik 'm onder garantie terugsturen. Dit was begin september. Direct na ontvangst kreeg ik een e-mail van 'de expert' dat er gebruiksschade was geconstateerd. Ik kon 'm laten repareren tegen eigen kosten.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met een consumenten rechten advocaat via mijn rechtsbijstandverzekering. Misschien was het geen goede (DAS), maar deze zei dat Norrod had voldaan aan de eis om het door een expert te laten onderzoeken en dat de bewijslast nu bij mij ligt om aan te tonen dat ik inderdaad niet deze schade zelf heb aangericht. Dit zou een heel lastig verhaal worden.

Norrod zei dat ze 'm naar Asus zouden opsturen en ook Asus zou aangeven of het gebruiksschade was of onder garantie gerepareerd zou worden. Ik had niets anders meer verwacht, Asus geeft aan dat het gebruiksschade betreft en ik kreeg een offerte voor de reparatie van de schade twv 179 euro welke ik maar betaald heb.

Ik heb een credit card aankoopverzekering waar ik nu het verzoek heb ingediend om deze reparatie kosten terug te claimen.

Ik ga mijn verhaal nog neerleggen bij Asus via het support email adres, maar voorlopig ben ik erg ontevreden over de service van Norrod en de service van Asus. Ook voel ik me in de steek gelaten door de rechten die ik als consument zou hebben... Ik hoop dat ik mijn gerepareerde tablet in november terug krijg, dan ben ik 'm slechts 2 maanden kwijt geweest van de 4 maanden dat ik 'm in mijn bezit heb.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippey
  • Laatst online: 06-12-2021
Wat ik ik nou niet snap is dat ik bij iedereen een ander bedrag zie die ze moeten betalen voor reparatie. Bij mij was het € 166,- voor mijnTransformer Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Mijn TF700 heeft bobbels in het scherm die duidelijk zichtbaar zijn in de spiegeling en speling in de rand op sommige punten. Als ik het goed begrijp kan het scherm dus ieder moment barsten en als hij straks ouder is dan 6 maanden heb ik nergens recht meer op? Hoe moet ik ervoor zorgen dat als dit gebeurt het gebeurt voordat hij 6 maanden oud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
je kan zou bij je leverancier melding kunnen maken dat het scherm onder spanning staat.... dan zijn reactie afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 13:50
Zijn er ook nog gebruikers waarbij het scherm ná reparatie wederom is gebarsten?

Ben al enige tijd aan het overwegen om de TF700 aan te schaffen maar wordt tot nu toe tegengehouden met de aanschaf door de wijze hoe Asus zich in deze kwestie opstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Bullet, Volgens mij kun je het topic inmiddels aanpassen naar het grote
"ASUS Transformer Spontaan Gebarsten Scherm topic" !
Inmiddels heb ik al de wereld aan soortgelijke topics gevonden. De meeste mensen wordt voorgehouden dat het gebruikersschade is en geen fabrieksfout.
@ Zippey: Ik heb zojuist ook een rekening gepresenteerd gekregen. Van "slechts" Eur 277,22 !!
Het lijkt volledige willekeur waarmee de offertes worden opgesteld.
Ik post zo nog een riedeltje aan fora en sites waar deze "Customer Induced Damage" tot in den treure voorkomt.
Van plan om een Asus Transformer Tablet aan te schaffen? > Lees die sites eens door, denk even heel goed na en beslis dan wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Bedankt voor deze lijst.
Ik ben nog steeds in een mail wisseling met Asus. In het artikel op tweakers werd een oproep gedaan als je niet tevreden was over de reparatie. Daar heb ik dus op gereageerd. Ook hier maakt Asus zijn naam waar. Het is inmiddels drie en een halve week geleden dat ik mijn email heb verstuurd. Ik heb nog geen andere reactie ontvangen dan: We zijn er mee bezig, we mailen zodra we meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
Anoniem: 478055 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:54:
Even een greep uit een paar cracked screen sites:

En er is vast nog veeeeel meer van te vinden !
Zo dan 8)7 . Ik heb er eens een paar bekeken (ook filmpjes, drop test..e.d.) en ik geloof dat SinterklAsus mij dit jaar maar moet overslaan. Verder las ik ergens dat uit verschillende polls bleek, dat het fenomeen bij slechts 5% van de gebruikers voorkwam? Op zich niet veel maar je zult er maar bijzitten.

Maar de vraag die ik ook al eerder heb gesteld: zijn er gebruikers bij wie het scherm van de tablet, ná een eerdere reparatie, wederom is gebarsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
WicKeD.El.GuPPo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:17:
[...]

Zo dan 8)7 . Ik heb er eens een paar bekeken (ook filmpjes, drop test..e.d.) en ik geloof dat SinterklAsus mij dit jaar maar moet overslaan. Verder las ik ergens dat uit verschillende polls bleek, dat het fenomeen bij slechts 5% van de gebruikers voorkwam? Op zich niet veel maar je zult er maar bijzitten.

Maar de vraag die ik ook al eerder heb gesteld: zijn er gebruikers bij wie het scherm van de tablet, ná een eerdere reparatie, wederom is gebarsten?
5% is schandalig veel, als ze er 100.000 verkopen, dan zitten 5000 mensen met een gebroken scherm. Dan zijn ze wel even bezig met repareren.

Misschien is het nog te kort dag voor een 2de barst. Ik was een van de eerste. Ik heb mijn tablet nu ongeveer een maand terug en ben er extra voorzichtig mee. Ik hoop geen tweede barst te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik heb echt het idee dat de bast wordt veroorzaakt door stress van de behuizing op het scherm, ik ben ook samen met mijn leverancier benieuwd alsof er nog mensen zijn die hun TF700 net hebben gekocht en al zijn geconfornteerd met een breuk. Mijn leverancier heeft zelf in totaal 44 van de TF700 verkocht maar behalve mijn eerste exemplaar (deuk in in het huis, bobbels in het scherm) nog geen van de exemplaren terug gezien.

Ik vraag me af alsof Asus het productieproces aan heeft gepakt en nu alleen nog maar "rechte" schermen uit de fabriek rollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
Ik heb eerder deze week na 2 maanden eindelijk mijn TF201 terug van de reparatie. Het lijkt wel alsof het nieuwe scherm veel beter in de behuizing zit dan voor de barst.
Toen ik 'm nieuw kreeg kon ik 'm rechtsonder een beetje indrukken en dat maakte dan een klikkend geluid. Ik besteedde er niet veel aandacht aan, maar achteraf was dat misschien al een indicator zoals hierboven ook al een aantal malen wordt gezegd. Ook zag ik op een aantal plekken wat lichtlekkage wat nu helemaal niet meer te zien is.
Het scherm zit er nu schijnbaar stukken beter in. Schandalig dat ik er extra voor heb moeten betalen.

De TF201 werd gedockt teruggestuurd. Je kan je voorstellen dat ik 'm heeeeeeeeeel voorzichtig opengeklapt heb en 'm direct uit de dock heb verwijderd. :)

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
Inderdaad, de mijne ligt sinds dinsdag in Tsjechië maar wanneer hij uiteindelijk terugkomt, zal ik hem absoluut niet meer in de dock dichtklappen.
Dan maar wat gebruikersongemak maar dat alles liever dan wederom een barst en vermoedelijk gezeur om de garantie te krijgen waar je recht op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg een brief van Media Markt dat ik hem weer kan ophalen. Er wordt echter geen woord gerept over gerepareerd of ongerepareerd, kosten o.i.d. Dat wordt een verrassing als ik hem ophaal dus....Ik vrees het ergste maar ben benieuwd. Het kan nog....
Wellicht dat een Media Markt hierin wel wat extra druk uitoefend naar een Asus toe. Die zitten vast ook niet op dit soort ongein te wachten. Een tevreden klant komt terug en een ontevreden klant bedenkt zich wel bij een volgende aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481511

En ik meld me dan ook maar even. Deze morgen had ik mijn transformer TF300 TG rustig op mijn bureau liggen en was er gewoon wat mee aan het browsen tot ie spontaan uitfloepte. Nu dacht ik eerst dat de batterij op was (was redelijk leeg) maar de druk op de power knop gaf geen sjoege.

Ik dacht een haar te zien maar toen bleek die 'haar'dus een barst te zijn van linksonder tot rechtsboven..
...

Het laatste woord is hierover nog niet gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meine Pit
  • Laatst online: 06-01-2014
hallo,
Heb sinds juli een TF300T van Asus. Ongeveer twee week geleden kwam ik in de ochtend er achter dat er een barst in mijn scherm zat. De Asus heb ik de avond daarvoor nog gebruikt en in hoesje netjes opgeborgen.
Tablet op laten halen en nu hebben ze in Tsjechië bepaald dat de schade van buitenaf is ontstaan. :9~
Heb via mail bezwaar gemaakt maar dat heeft niets opgeleverd, ik moet betalen en het is geen garantie. Ik heb gezien op de verschillende fora hoeveel tijd mensen er al in hebben gestoken om hun recht te halen, maar Asus blijft moelijk doen. Ik heb geen zin en tijd om hier nog meer energie in te steken. Ik heb betaald een hoop hem zsm terug te krijgen. Heb nu een ipad aangeschaft omdat ik geen vertrouwen meer heb in de kwaliteit en service van Asus. Erg jammer want over de werking was ik wel heel erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
vandaag een kaartje in de bus dat ik m'n prime weer kan afhalen.
kosten inderdaad €285,73.
ik denk dat ik toch maar begin met te betalen, want ik mis hem toch wel behoorlijk.
maar achteraf bezwaar maken is waarschijnlijk helemaal kansloos. :-(

wel een belachelijke bedrag trouwens, veel meer dan wat ik hier van andere mensen hoor.
dat lijkt er toch wel op dat ze de andere reparatie, die zogenaamd wel onder de garantie valt, stiekem toch mee laten betalen :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoera ! De MediaMarkt neemt het gelukkig wel op voor de klant !!!!
Ik heb telkens weer uitgelegd dat de scheur spontaan is ontstaan en dat er iets mis mee moest zijn. De dame in kwestie van hun serviceafdeling heeft, nadat ik de factuur van Eur 277,22 onder ogen kreeg, op mijn verzoek en met de nodige info van alle bovengenoemde websites, verzocht om de schade nogmaals te onderzoeken. En met resultaat > geen "Customer Induced Damage" dus.
Reparatiekosten > Eur 0,-
Teruggekregen, ding mee naar huis, helemaal blij.... alleen.... nu reageert het scherm niet...en ook de touchpad werkt niet. Apaaaaaart ! Je zou toch denken dat ze zoiets testen voordat ie retour klant gaat.
Nou ja, nog maar een keer terug, ik weet de weg inmiddels. Het zal wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Ik heb een paar weken terug gereageerd naar aanleiding van de oproep onderaan het artikel op tweakers. Ik heb een beschrijving van de klacht gegeven en gezegd dat ik mijn betaling à €136 terug wil.

Dit is hun antwoord:

Geachte heer ______,

Ik heb contact gehad met de betreffende afdeling en men heeft helaas aangegeven dat wij in dit geval u het geld niet kunnen terug storten.

Wanneer u het niet eens met deze beslissing adviseer ik u om hierover een klachtenbrief te sturen naar het volgende postadres:

Asus Holland BV
T.a.v. klachtenafdeling
Marconistraat 2
7828 GD EMMEN

Wanneer de betreffende afdeling uw brief heeft ontvangen ontvangt u normaal gesproken binnen +/- 3 weken een reactie terug.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Asus

Natuurlijk ga ik hier niet mee akkoord. Maar ze doen er wel alles aan om het onmogelijk te maken. De komende dagen maar even een flinke brief opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinky9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-07-2021
Ik heb de TF101 met dock. Ik heb hem ruim een jaar en ben er erg voorzichtig mee. Afgelopen maandagmorgen klap ik hem dicht en later klap ik hem open en er zit zomaar een scheur in die van de rechter bovenhoek naar halverwege linksonder loopt. Ik heb de Transformer nooit laten vallen o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 16:16
Ik heb vorige week mijn TF700 terug gekregen. De barst is volledig onder garantie hersteld. Er is een nieuw paneel in gezet (en er is een update gedaan naar Jelly Bean). Ik heb via de website een RMA aangevraagd en mijn tablet werd kosteloos opgehaald en weer bezorgd door DHL.
De eerste mail van Asus gaf wel aan dat de barst niet onder de garantie viel maar na een vriendelijke mail van mij waarin ik motiveerde waarom ik dat wel vond is de barst volledig onder garantie hersteld. Ik heb een vermoeden dat mijn referenties naar de vele websites met vergelijkbare meldingen (oa. deze thread) een sterk argument waren. Al met al kan ik niet anders dan concluderen dat Asus (in mijn geval) het probleem netjes heeft opgelost.
Ik hoop dat degenen die het voorwerk gedaan en dit probleem aan het licht hebben gebracht alsnog hun geld terug krijgen (RunaR). Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
Vooralsnog ligt mijn tablet sinds 31-10 in Tsjechië en is zojuist de status van de RMA verandert van "Waiting-[WB1] Wait for Material/Spare Parts" naar "Product repair is in progress."
Ik heb (nog?) geen mail gekregen dat het customer induced damage is.

Ik blijf in ieder geval nog hoop houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey74
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05 12:43
Sinds een kleine twee maanden heb ik ook een Asus TF700 in bezit. Vandaag voor de eerste keer het toetsenbord gebruikt voor wat werk. Toen ik klaar was dichtgeklapt en toen ik de tablet een paar uur later uit het toestenbord haalde... inderdaad, een verticale barst over het gehele scherm.

Bij het zoeken naar mede 'slachtoffers' kwam ik al snel hier terecht. Na het lezen van alle reacties twijfel ik een beetje om direct Asus te benaderen of naar de klantenbalie van de leverancier te gaan (Mediamarkt Arena in mijn geval).

Iemand een advies? Of een tip hoe het in ieder geval NIET aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
Precies 2 weken nadat mijn tablet door ASUS in Tsjechië is ontvangen, is hij weer onderweg naar mij.
Zonder enig bericht van customer induced damage lijkt hij probleemloos te zijn vervangen.
Het kan dus toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410351

Bij mij is 2 weken geleden een barst in het beeldscherm gesprongen. Zondag avond weggelegt , maandag ochtend een barst in het scherm, Dit gaat wel om een TF300T. De barst is begonnen ongeveer een centimeter van de onderkant. precies waar de hoek van het ijzeren beugeltje zit. Vandaar is hij naar beneden gescheurt en naat boven links. Gelijk contact gezocht met Alternate waar hij drie maanden geleden is gekocht. In eerste instantie hadden ze nog nooit van de klacht gehoort maar zijn op mijn aanraden gaan zoeken op het web. Bij aankomst in de service center hadden ze deze klachten gevonden en zouden contact opnemen met Asus. Zelfs het personeel zag dat dit een hele rare plek was voor een beginnende barst. En kon zelf niets anders constateren dan een fabrieks fout.

Vol goede moet mijn tablet achter gelaten krijg ik na 2 weken een telefoontje van de servicedesk, ze konden me melden dat ze foto's haddn doorgestuurd naar asus en volgens hun gaat het om een barst door vallen. Ik kon de tablet alsnog laten opsturen naar asus voor € 80,00 en dan word er door een monteur naar gekeken. Maar als dan alsnog geconstateerd word dat de schade door eigen schuld is, moet ik zelf de € 80.00 betalen plus reparatie kosten. Ik ben enigszins boos geworden omdat ik er goede hoop in had dat dit goed geregeld zou worden door alternate. Maar nee dus. Ze konden verder ook niets voor me betekenen. Verteld die man me nog doodleuk dat ik misschien zelf nog even conatct moest opnemen met Asus. Op dat moment brak mijn klomp.

Na wat afkoeling ben ik toch eens gaan bellen met asus. Krijg je een man aan de lijn die van de problemen af weet, maar dat komt allemaal door verkeerd gebruik. Weet u wel hoe sterk dat gorilla glas is, krijg je dan te horen. Ik melde de man dat we ook nog een 700 in gebruik hadden en vroeg wat er gebeurt als deze ook barst. Krijg je doodleuk te horen, ja meneer die word waarschijnlijk wel gratis gerepareerd omdat dat een nieuwer model is. Volgens mij was dat een slip of the tonque, want toen ik hier op doorging veranderde hij heel snel van onderwerp. Maar er is dus hoop voor de 700 bezitters.

Aangezien ik de tablet heb gekocht met creditcard ben ik gaan bellen met mijn bank. Die hebben mij geadviseerd om de tablet terug te halen. Ik moet een schade formulier invullen en na 3 weken krijg ik hier uitslag van. De vriendelijke mevrouw van de ING vertelde mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat zij de schade zullen uitkeren en daarna in conclaaf gaan met Alternate of Asus.

Ik moet zeggen dat alternate mij niet meer ziet. Denk je dat je bij zo'n bedrijf goed zit voor eventuele garantie. Maar helaas is dit ook hier ver te zoeken.

Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 410351 op 19-11-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Bekijk de links eerder in dit topic goed. Er staan wat stukken van de consumentenbond / consumentenwijzer. Daar in staat dat Alternate jouw aanspreekpunt is. Als de schade optreedt binnen de eerste 6 maanden, moet Alternate bewijzen dat jij de tablet hebt laten vallen. Als zij dit niet doen (en ze hebben al toegegeven dat zij het een fabrieksfout vinden), dan zijn zij wettelijk verplicht de schade te vergoeden.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484527

Ik heb vanaf medio januari 2012 een Asus transformer Prime TF201 en deze week is er spontaan een scheur in het glas ontstaan van rechtsboven naar midden onder. Het lijkt alsof het glas onder spanning in de behuizing zit, zo ziet de scheur er uit. Net als een scheur in het ijs. Ik heb vandaag een mailtje naar Asus gestuurd, alleen al om ze ervan op de hoogte te stellen, zodat ze weten dat dit een breed voorkomend probleem is. Ik doe een beroep op de garantiebepalingen. Ik verwacht niet veel van hun reactie, gezien de ervaringen van anderen. Ik wacht nog af met reparatie; het apparaat werkt verder nog normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:12

Pierre

Van nature lui!

Verdomme, ik had interesse om een 300t te kopen, ik ga dat dus mooi niet doen. Prutsers bij Asus ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windvanger
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:42
Ik heb twee maanden geleden de Asus Transformer Infinity aangeschaft.
Toen ik de Infinity al had kwam ik dit topic een keer tegen.
Nu is er helaas vandaag een scheur op mijn scherm ontstaan..... Uit het niets!
Ik had de tablet gewoon dichtgeklapt op mijn bureau liggen en toen ik hem opende zag ik de barst in eerste instantie niet eens. Toen ik de tablet aan het gebruiken was voelde ik opeens een reliëf... Ik baal er ontzettend van.... :|
Ik heb de Infinity bij de BCC gekocht. Ik zit nu te twijfelen.
Kan ik beter direct met Asus contact zoeken of toch eerst aankloppen bij BCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:24
windvanger schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:15:
Ik heb de Infinity bij de BCC gekocht. Ik zit nu te twijfelen.
Kan ik beter direct met Asus contact zoeken of toch eerst aankloppen bij BCC?
RunaR schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:57:
Bekijk de links eerder in dit topic goed. Er staan wat stukken van de consumentenbond / consumentenwijzer. Daar in staat dat Alternate BCC jouw aanspreekpunt is. Als de schade optreedt binnen de eerste 6 maanden, moet Alternate BCC bewijzen dat jij de tablet hebt laten vallen. Als zij dit niet doen, dan zijn zij wettelijk verplicht de schade te vergoeden.
Succes
Als je je tablet direct naar Asus stuurt en ze beginnen te zeiken, kun je (waarschijnlijk) niet meer terug naar de winkel. (waarschijnlijk omdat sommige bedrijven uit coulantie het alsnog zullen vergoeden).

Nu is mij ook duidelijke waarom Azerty zo graag wou dat ik mijn TF101 DOA direct naar Asus zou sturen. En dat heb ik geweten.. Uiteindelijk nog goed opgelost door Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:45
Om heel eerlijk te zijn vind ben ik alle respect voor Asus verloren.

Ik heb al zoveel transformers teruggestuurd d i.v.m:
- krakende behuizing,
- light bleeding waar je u tegen zegt,
- soort van wazige olievlek bij het dichtklappen van de prime (zorgt voor extra druk --> invloed op de kristallen),
- Geen wifi bereik
- Stof achter het scherm
- Lijmresten achter het scherm
- Combinaties van bovenstaande

Echt te triest voor woorden. Ik heb er persoonlijk al 4 ingeruild, waarna ik eindelijk een 'redelijke' prime terug heb gekregen. Deze heeft qua uiterlijk en stevigheid geen issues, maar als je weer wat kritischer gaat kijken kun je vanaf een redelijk grote hoek lijmresten zien onder het scherm, wifi bereik is niet echt grandioos en GPS werkt niet (Oké, ze hebben een GPS receiver aangeboden.. wat een service...)

Erg jammer allemaal. Ik hoop voor degene die een barst hebben nog enigszins service krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Junia op 26-11-2012 20:05 ]

• Mikey74
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05 12:43
Even een update: vandaag mijn TF700 opgehaald bij de Mediamarkt. Geen gedoe over kosten, gewoon allemaal binnen garantie. In de winkel nog even gekeken of ie het doen en naar huis gegaan. Maar bij een wat uitgebreidere check blijkt het glas op verschillende plekken los te zitten. Op verschillende plekken veert het op en aan de onderkant kun je er zelfs je nagel onder krijgen. Morgen maar weer terug... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
Na een maand deze thread weer eens doorgenomen. Helaas is - al lezende - mijn mening nog niet veranderd. Jammer dat Asus zijn (potentiële) klanten zo in de kou laat staan.

Zijn er inmiddels ook gebruikers waarbij het scherm na een eerdere reparatie wederom gebarsten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Zo, ik behoor inmiddels ook tot de groep met een gebarsten scherm.
Vooralsnog lijkt het een heel dun krasje (dacht eerst dat mijn kat er met zijn poot over gegaan was), maar die zal vast gaan uitgroeien naar een barst.

Het vervelende is dat ik over een paar dagen naar het buitenland vertrek voor een zakenreis en 'm dus echt nodig heb. Ga het gewoon proberen en dan tegen de tijd dat ik terug ben (rond Kerst) maar eens aankaarten bij de verkoper/ASUS...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 489982

Ook ik heb een barst in mijn transformer prime (tf201) Helaas is de kleine barst al uitgegroeid tot een schermvullend fenomeen.
Ik vraag mij ten zeerste af of het überhaupt zin heeft omhiermee terug te gaan naar de BCC (zal waarschijnlijk toch niet onder de garantie vallen).
Wat ik las op de tros radar site, is dat tweakers contact zou opnemen met ASUS, wat ios de status hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisselijzer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik had een Prime daar ging de camera spontaan op groen (defect) uiteindelijk na lange tijd geld teruggekregen en toen infinity gekocht. Heb hem op 2 augustus gekocht en vandaag bemerkte ik tot mijn verbijstering dat ik een bast in mijn scherm heb van ongeveerd 4 cm onder linker bovenhoek tot 5 cm onder de rechterbovenhoek. Wat is dit nu voor onzin, ik dacht dat het zoᷰn supersterk glas was? Enfin, ik baal want nu ben ik dalijk weer mijn tablet voor God weet hoelang kwijt. Vind het nog steeds een fantastisch apparaat maar af en toe.... grrr :( oh ja, vwb het openen: ik zet het tablet altij op het scharnier en pak dan het toetsenbord en het scherm in het midden vast en zo doe ik hem open. Wat mij wel opviel is dat ik daarna het scherm nog iets verder naar achter zet en dat doe ik inderdaad ongeveer op de plek rechts waar mijn barst begint/eindigt.

[ Voor 21% gewijzigd door Wisselijzer op 07-12-2012 21:02 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491701

Sinds 3 maanden ben ik in het bezit van een TF700 . Gisteren ontdekte ik een barst in mijn scherm, en ja hij zit rechts boven.

Vandaag maar even contact gaan zoeken met de leverancier (in mijn geval MyCom).

3-1-2013.

Gisteren mijn tablet bij MyCom opgehaald, en hij is gerepareerd onder garantie. Helemaal TOP!!! van Mycom (en Asus). Niet alleen is hij gerepareed maar ook is de TF700 voorzien van android 4.1.1. ook heb ik het idee dat het scherm linksboven (landscape) wat robuuster vast zit.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 491701 op 03-01-2013 18:28 . Reden: Meer informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
men is beeter Os, Osse-worst in dan zo, dat de men en men zo, in dag bloedige bloedige het ribbenstukken van een is, hoe moet

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-09-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137632

TF300 na 4 dagen barst in scherm na plaatsing in dock & 1 X dichtklappen en weer openen ! 8)7

Na het plaatsen van het tablet in het dockingstation reageerde het scherm al niet meer , na het dichtklappen en weer openen een spontane scheur vanaf de linkerhoek van het dockingstation schuin richting linkerbovenhoek .

Na volle tevredenheid altijd Asus-tablets ( TF 101 & Nexus 7 ) hier in huis , maar dit is een dikke tegenvaller .
Zeker naar aanleiding van de hoeveelheid meldingen op forums over defecte schermen i.c.m. dockingstations.

Zeker de afhandeling van Asus-reparatiecentrum , volgens de Dixons-medewerker komen alle schermen terug als "customer induced damage" met een rekening van € 150,- tot €200,- :(
Ben benieuwd hoe ze dit na 4 dagen gebruik zonder enige zichtbare schade kunnen verkopen .

Zijn er al Tweakers met een gerepareerd scherm die hun tablet weer met het dockingstation durven te gebruiken ?

Update : 10-02-2013

Tablet ingeleverd bij Dixons Purmerend , verrassend genoeg is het probleem hier bekend. Nog verrassender is de melding dat er altijd een rekening komt van het Asus repaircenter , die vervolgens klakkeloos wordt doorgeschoven naar de klant. 8)7 Hoezo garantie :(
Vervolgens ( na 6 weken :z ) komt er een rekening van maar liefst € 216,74 ( een nieuwe record :'( ?)
En niet van Asus, maar van Harmony uit Rotterdam :? een onderdeel van de BAS-holing waar Dixons ook onder valt . Dus in de winkel vrolijk voorgelogen ! Dat er een rekening komt is inderdaad de waarheid , maar NIET van Asus :(

Waarom zou je een Asustablet met een bekend probleem ook naar Asus sturen als je de klant met een RMA ook zelf kan uitmelken }:O

Volgende tablet word een B-merk van de Trekpleister , slechtere kwaliteit & service dan de Dixons kan toch niet ! |:(

Zie shopreview : http://tweakers.net/shopr...t-nl.html?Page=1#r_106985

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 137632 op 10-02-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496754

Hallo allemaal,

Mijn TF300T 31 juli 2012 gekocht. Speciaal met het idee dat de dock een mooie bescherming voor het scherm was...helaas...

Paar dagen terug ineens geen touch functionaliteit meer, ik dacht in eerste instantie aan een reset. Maar de volgende dag verscheen de breuk. De tablet is terug naar de Saturn, maar ik verwacht de bekende reactie dat de kosten voor mij zijn ivm "onjuist gebruik"

Dit gaat dus een mooi klusje voor mijn rechtsbijstandsverzekering worden denk ik.

Voor mij dus in ieder geval geen ASUS meer. Erg jammer, want de laatste paar maanden werkte de tablet naar volle tevredenheid.

Succes allemaal, ik laat wel weten hoe dit wordt vervolgd.

T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479366

Ik heb het ook gehad met mijn tf300t. Een scheur vanuit het midden naast de camera. Ik wist ook niet hoe dit kwam. maakte beschermhoes open en er zat een scheur in. Ik dacht eerst dat misschien 1 van mijn kinderen hem te pakken had gehad.
Ik heb hem ook via asus naar tsechie laten sturen. Was mijn schuld vermelde ze :(
Nu ik alles lees hier is het dus een bekend probleem en baal ik dat ik hier 125 Euro voor heb moeten betalen.
Ik denk dat ik er een zaak van ga maken en mijn geld terug wil.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 479366 op 11-01-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Anoniem: 110209 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:06:
Zo, ik behoor inmiddels ook tot de groep met een gebarsten scherm.
Vooralsnog lijkt het een heel dun krasje (dacht eerst dat mijn kat er met zijn poot over gegaan was), maar die zal vast gaan uitgroeien naar een barst.

Het vervelende is dat ik over een paar dagen naar het buitenland vertrek voor een zakenreis en 'm dus echt nodig heb. Ga het gewoon proberen en dan tegen de tijd dat ik terug ben (rond Kerst) maar eens aankaarten bij de verkoper/ASUS...........
Gebeld met Wehkamp (verkopende partij). Zij hebben eigen reparatiedienst, volgende dag werd ie al opgehaald door koerier.
Meiske in callcentre vertelde dat ie "gewoon onder garantie"gerepareerd gaat worden.
Maar eens afwachten of haar leidinggevende het daar ook mee eens is.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463321

Ik las ergens hier op het forum dat de schermproblemen vooraal of alleen maar voorkomen bij de eerste lichting Transformers. Iemand een idee of die bewering klopt?
En hoe kan ik controleren bij welke lichting mijn T700 behoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496754

Anoniem: 496754 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:43:
Hallo allemaal,

Mijn TF300T 31 juli 2012 gekocht. Speciaal met het idee dat de dock een mooie bescherming voor het scherm was...helaas...

Paar dagen terug ineens geen touch functionaliteit meer, ik dacht in eerste instantie aan een reset. Maar de volgende dag verscheen de breuk. De tablet is terug naar de Saturn, maar ik verwacht de bekende reactie dat de kosten voor mij zijn ivm "onjuist gebruik"

Dit gaat dus een mooi klusje voor mijn rechtsbijstandsverzekering worden denk ik.

Voor mij dus in ieder geval geen ASUS meer. Erg jammer, want de laatste paar maanden werkte de tablet naar volle tevredenheid.

Succes allemaal, ik laat wel weten hoe dit wordt vervolgd.

T.
Hallo allemaal, hier zoals beloofd het vervolg van mijn gebarsten scherm. Vandaag kreeg ik een brief van de Saturn Hoofddorp, ik dacht dat dat wel de prijsopgave zou zijn. Tot mijn grote verrassing bleek het al een afhaal bericht te zijn. Het scherm is volledig kosteloos vervangen...

HELEMAAL TOPSERVICE VAN DE SATURN HOOFDDORP/ASUS!!! _/-\o_

Ik ben dus nog steeds een zeer tevreden klant van ASUS/SATURN!

De enige vraag die mij nog rest...kan ik het keyboard dock voortaan maar beter in de kast laten liggen?

Ik wens alle "spontane screen-crack gedupeerden" dezelfde service toe. Succes!

T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proboskis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 19:20
Hier met een 300T hetzelfde probleem. Op 14 januari gekocht bij BCC. Ik heb hem gisteren in de doos van ASUS in de trein vervoerd en toen ik hem er weer uithaalde was er zonder slag of stoot (de doos is ook zonder enige deuk) een barst rechtsboven in het scherm verschenen, die toen ik hem oppakte nog een eindje doorscheurde.

Vandaag mee naar BCC geweest, waar ze beweerden dat ik daarvoor bij ASUS moet zijn. Ik denk dat ik BCC een brief of mail moet sturen, want het lijkt me dat dit zelfs voor iets kwetsbaars als een tablet wel extreem snel gebeurd is. De ca. 150 euro voor reparatie zou ik dan nog liever in een nieuwe tablet steken, gezien dit gebrek aan kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik heb voor mijn schoonouders midden 2012 bij Coolblue in Groningen een TF300 gekocht, deze heeft net voor de kerstdagen een spontane scheur in het scherm gekregen (de linker onderhoek). tot overmaat van ramp heeft de tabet ook een tweede probleem, hij loop steeds vast.

Mijn schoonmoeder had me al eens verteld dat de tablet soms vast liep en het programma dan opnieuw gestart moest worden. Op dat moment dacht ik dat het door een specifieke Android app kwam. Niet dus! Op elke willekeurige app loopt de tablet spontaan vast en doet een reboot. Van de internetbrowser (die Asus standaard op de TF300 zet) tot een potje Wordfeud, de Tablet loopt continu vast en doet vervolgens een reboot.

Vervolgens een nieuwe installatie gedaan, ding dus helemaal gewist en opnieuw geïnstalleerd, blijkt het probleem van vastlopen nog steeds aanwezig. Vervolgen nogmaals helemaal van begin-af-aan alles opnieuw naar de fabrieksinstellingen gebracht. En hij loopt nog vast op de standaard Asus/Android apps.

3 weken geleden de TF300 met een duidelijke omschrijving van bovenstaande klachten retour gebracht ter reparatie. Afgelopen week kreeg ik netjes van Coolblue een mail dat ze nog niets van Asus hadden vernomen, om vervolgens een status update bij Asus aan te vragen. Ik denk prima, Coolblue denkt actief met hun klanten mee!

Vandaag kreeg ik een mail van Coolblue dat een nieuw scherm 195 euro gaat kosten. Echter staat in de mail helemaal niets over de "vastloopklacht". Jullie begrijpen, even los van het scherm, baart dit me enige zorg. Hebben ze hier überhaupt naar gekeken of is de tablet aan de kant gelegd in afwachting van de prijsopgave?

Terug komende op het scherm, ik heb Coolblue net voor 5 uur gebeld dat ik natuurlijk niet akkoord ga met 195 euro reparatiekosten of 60 euro onderzoekskosten! Los van het feit dat de scheur spontaan is veroorzaakt, precies zoals ook bij anderen in dit topic, lees ik helemaal niets over de vastlopers.

Wat ik vreemd vind is dat Asus gezien de hoeveelheid klachten op dit forum en andere plaatsen op het internet over de schermen van de Asus Transformer series en het feit dat mijn eigen TF700 gewoon onder garantie is vervangen wil ik dit ook bij de TF300. Asus zou een punt hebben wanneer de TF300 valschade zou hebben, dit is echter niet zo.

Ik heb het idee dat de repartieafdeling van Asus de TF300 van mijn schoonouders onder ogen heeft gekregen, ze hebben een breuk in het scherm geconstateerd en doen op dat moment gewoon een prijsopgave á 195 euro. Het bedrag wat Asus berekend zou vast lager liggen omdat Coolblue natuurlijk ook haar marge over de reparatiekosten rekent. Ik ben 12 jaar werkzaam als Salesmanger Bruin/Witgoed en verlichting, uitervaring weet ik dat het opmerkelijk zijn als Coolblue dit niet zou doen.

Afijn, wat ik opmerkelijk vindt, waarom maakt Asus het scherm van de ene Transformer tablet wel onder garantie en de andere niet? Mogen ze een maximaal aantal Tablets onder garantie repareren om vervolgens de kosten op andere tableteigenaren te verhalen?

Ik heb het bovenstaande ook aan de vriendelijke Coolblue helpdesk medewerker uitgelegd, incl. de verwijzing naar dit topic. Hij heeft notitie van mijn verhaal gemaakt en zou mijn verhaal door zetten aan zijn collega die verantwoordelijk is voor de defecten/reparaties. Vandaag zou ik niet worden gebeld, maar morgen zou dit toch moeten kunnen. Ik wacht dus in spanning af!

Kon het overigens niet laten om via Twitter Asus Benelux even op dit topic te wijzen! ;)

Ik hoop dat ze er iets mee doen!

Pagina: 1 2 Laatste