Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windvanger
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 21:39
Eindelijk naar 6 weken weg geweest heb ik de Transformer Infinity terug gekregen.
Ik had de tablet in december naar BCC terug gebracht.
Bij het opstellen van de reparatie bon ook duidelijk aangegeven dat het scherm spontaan is gaan barsten, het probleem veelvuldig voorkomt en besproken wordt op fora.
De reparatie heeft me niets gekost! Daar ben ik wel heel blij mee!
Ik had me al voorbereid op minimaal een rekening van €150,--
Dus BCC bedankt voor de goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55
Ik wacht ook nog steeds, na de prijsopgave en mijn bezwaren is de vriendelijke Coolblue medewerker terug gegaan richting Asus, het scherm wordt onder garantie vervangen en hij heeft er met nadruk en klem bij Asus op gedrongen om de Tablet te onderwerpen aan een duur/stress test om te kijken of en wanneer hij vast loopt. Ik heb hem nog steeds niet terug, het is dus nog even afwachten....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 18:58
Vervelend te lezen dat er nog steeds gebruikers gekweld worden met het schermprobleem (sinds mijn laatste bezoek aan dit topic een maand of wat geleden). Ikzelf heb na maanden wikken en wegen uiteindelijk toch maar besloten een Galaxy Note 10.1 aan te schaffen.

Het concept van de Transformer Infinity sprak mij destijds zeer aan. Echter de gedachte, persoonlijk een gelijke ervaring zoals hier door gebruikers wordt beschreven te moeten mee maken, deed mij huiveren. Het ontbreken van een consistente gedragslijn vanuit Asus, met betrekking tot het afwikkelen van klachten (dan weer wel en dan weer niet betalen), verbaasd mij overigens nog steeds.

Wat mij opvalt is dat de Infinity momenteel bijna nergens meer wordt aangeboden/verkocht? Althans, als ik de pricewatch mag geloven: http://tweakers.net/produ...transformer-pad-infinity/
Vroegtijdig uitfaseren is ook een manier om van een brak product af te komen (anders dan dit openlijk richting klant toe te geven en een eerlijke oplossing te bieden). Alle Asus gebruikers met het schermprobleem, alsnog sterkte toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:57
windvanger schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:35:
Dus BCC bedankt voor de goede service!
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen...
Mij hebben ze gewoon de hoofdprijs laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

** breaking news **
Mijn tablet is inmiddels een week of 3 bij het repaircenter van Wehkamp.
Vandaag ineens een mail met de melding: artikel is niet te repareren / reparatie duurt te lang

Het volledige aankoopbedrag is terug gestort!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schranzie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-06-2024
Ook ik heb inmiddels een scheur over het hele midden van mijn TF300. Scheur was spontaan klein begonnen, dacht er wel verder mee te kunnen werken maar de scheur scheurde uit na een keer te hard te hebben gedrukt.

Azerty verwees mij gelijk door naar ASUS en gaven al aan dat het waarschijnlijk op gebruikerschade werrd gegooid.

Reactie van ASUS had ik binnen een week, of ik even 141,70 euro wil overmaken. Deze kosten bestaan voor meer dan 40 euro uit verzendkosten (excl. BTW :F )!!!!

Ben eigenlijk niet van plan te betalen maar inboedelverzekering dekt de schade ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
Aangeven dat ze er nog een keer naar moeten kijken en er op wijzen dat er geen valschade zichtbaar is.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik ben met coolblue inmiddels een stap verder, het scherm is onder garantie gemaakt, tablet terug gestuurd (hij is 1.5 maand weg geweest) blijkt hij toch nog steeds vast te lopen

Tablet weer terug gestuurd naar Coolblue, na een week heb ik een nieuw (16GB) exemplaar met dock.....

Van dit exemplaar ligt het scherm er duidelijk veel beter in dan de 32GB versie zonder dock.

Ondanks dat het lang geduurd heeft ben ik wel erg blij hoe Coolblue het heeft afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

De laatste 2 berichten lezend, ben ik toch erg verrast dat Wehkamp het volledige aankoopbedrag gewoon terug stort omdat de reparatie te lang zou duren!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 110209 op 15-03-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277799

Beste allemaal,

Ik zie klachten over Asus, ook bij Radar en Kassa.

In hoevere heeft Asus de problemen erkend ?

Is het probleem verholpen vanaf een bepaalde serie (serienummer)

Ik ben benieuwd,

Met vriendelijke groet,

Igor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507992

Ja hoor, ook bij mij zit er sinds vandaag spontaan een barst in. Van linksboven naar rechtsonder.

Ik was zo blij met m'n TF300TG, gekocht op 23 februari 2013 bij Belcompany, maar wat nu?
Net één maand oud!

Ik kende de schermproblemen niet bij de aanschaf, anders had ik zeker niet voor ASUS gekozen. Ik ben, net als vele anderen zo lees ik, superzuinig en voorzichtig geweest met mijn nieuwe aanwinst.

Ik weet nu niet of ik hem wel voor reparatie moet aanbieden, want het geeft, volgens een kort internetonderzoek, alleen maar meer ellende en stress.

Een enorme strop dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:57
Ik denk dat je een heel goede kans maakt om deze nog wel onder garantie gerepareerd te krijgen.
Simpel gezegd:
minder dan zes maanden oud -> garantie tenzij zij kunnen bewijzen dat het je eigen schuld is
meer dan zes maanden -> geen garantie tenzij jij kunt bewijzen dat het niet jouw schuld is
Misschien wel iets té simpel, maar het is een soort vuistregel, en ik heb de indruk gekregen dat dit de interpretatie is die Asus hanteert. En omdat bewijzen (in beide richtingen) heel lastig is in deze gevallen, komt dat dus neer op: tot zes maanden wel garantie, daarna niet meer.
Als je terugkijkt in deze thread zul je zien dat dat vaak de uitkomst was. (De mijne was zeven maanden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508128

In september 2012 heb ik een ASUS TF700T aangeschaft en na 6 weken bleek er een barst in het scherm van linksonder naar rechtsboven te zitten.
Het tablet is niet los gebruikt, het kan bijna niet anders dan dat dit ook door het contact met het toetsenbord is gekomen. Zoals bij zovele anderen. Ik heb jaren een netbook gehad van Acer, en die ook meegenomen in de fietstas, en dat is nooit een probleem geweest. En deze ASUS heeft alleen maar plat gelegen in een beschermhoes. Gezien de loop van de barst kan dit niet anders dan een constructiefout zijn.

Deze was gekocht bij Dixons en heb het tablet daar naar toe gebracht voor reparatie. In mijn naiviteit ging ik er vanuit dat dit onder de garantie zou vallen. De firma Dixon gaat in deze op de stoel van de fabrikant zitten en komt niet voor zijn klant op. Kreeg gelijk te horen dat ik hem wel gestoten zou hebben, want dat kwam nogal veel voor.
Toch opgestuurd voor reparatie en kreeg na een paar weken een opgave voor reparatiekosten van 225,98 euro. De prijs voor reparatie is behoorlijk opgeschroefd. Voor mij geen ASUS en Dixon meer.

Het laatste woord is hierover nog niet gezegd. Beraad mij op mogelijke vervolgstappen.
Graag suggesties.

Inmiddels 2 maanden verder. Dixons besteedt de afhandeling van garantie uit aan een verzekeringsmaatschappij in Rotterdam die geen goede referenties heeft. Het enige wat zij doen is de gebruiker de schuld geven en de boot afhouden.
Deze kwestie over gedragen aan mijn rechtsbijstandverzekering, zij gaan de zaak verder afhandelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 508128 op 04-05-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijs naar dit topic, maak bezwaar tegen de hoge kostn en neem direct contact op met Asus Nederland.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:10
geerten schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:10:
Misschien wel iets té simpel, maar het is een soort vuistregel, en ik heb de indruk gekregen dat dit de interpretatie is die Asus hanteert.
Het is ook wat ze moeten hanteren, overigens niet dat het na 6 maanden over en uit is. Zie onderstaande quote van de site Consuwijzer:

Een voordeel van garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is. Bij het recht op een deugdelijk product geldt dit alleen voor de eerste zes maanden na aankoop. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat er sprake is van een ondeugdelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateralus_48
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-04-2024
Ook even mijn ervaring meedelen:
Eind december 2012 ondekte ik een barst in mijn TF201 (Prime). Die was toen net geen jaar oud, heb hem wel niet zo heel vaak gebruikt als verwacht (het blijft een gadget) en uiteraard altijd heel voorzichtig geweest. Vooraleer ik contact opnam met verkoper Coolblue toch maar even gegooglet. Zo kwam ik hier ook uit. Toen begon het avontuur.

Coolblue vroeg me zelf contact op te nemen met Asus. Asus nodigde me uit om de TF op te zenden. Na een maandje vroeg ik via mail hoe het er intussen mee was. Ik liet de garantiekwestie nog even in het midden om niet te wanhopig te klinken. Kreeg een reactie terug dat ze me wel een factuur zouden sturen. Die factuur liet op zich wachten dus nog maar eens een mailtje gestuurd. Een paar mailtjes later ('dit is de verkeerde dienst, u moet daar zijn') krijg ik dan bericht dat er inderdaad gebruikersschade gevonden is, maar omdat ik nooit een factuur aangekregen heb en het al zo lang duurde, ze het gratis zouden herstellen. In mijn laatste mails verwees ik naar dit forum en andere om aan te kaarten dat het allemaal hun fout was, niet de mijne. Na 2,5 maanden heb ik hem nu eindelijk terug, gratis en hersteld...

Conclusies:
- Gebrekkige communicatie (ook het hele web-gebeuren) van Asus. Gelukkig kan er ook gemaild worden.
- Officieel geven ze niet toe dat dit hun schuld was
- Coolblue maakt er zich nogal gemakkelijk vanaf
- DHL leverde uitstekende service, een voorbeeld voor Asus en Coolblue!

Ben benieuwd hoe vaak ik dit avontuur nog ga meemaken.

(Overigens wel zeer leuk en degelijk product _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491701

Daar zijn we weer. 3 maanden geleden is mijn TF700 gerepareerd (gratis). Ik heb weer 3 maanden kunnen genieten van een tablet zonder BARST. Natuurlijk heb ik gewoon gebruik gemaakt van mijn docking station. Helaas heb ik nu weder om een barst, dit keer van rechtsboven tot links ergens in het midden.

Na de eerste barst ben ik nog voorzichtiger met het product omgesprongen. Heel zachtjes sluiten, het ontkoppelen nog voorzichtiger , en dit alles zonder resultaat dus.....

Echt BALEN!!

MyCom heeft mij vorige keer enorm goed geholpen dus ik ga er van uit dat het allemaal wel goed komt, maar het vertrouwen in het product is nu geheel weg. Voor mij echt geen ASUS tablet meer.

Wordt vervolgd.

3 mei. Wederom na 2 1/2 week is mijn tablet weer gemaakt, en wederom gratis. Even een pluim voor mycom, wat een enorme goede en snelle service. Het dockingstation gebruik ik vanaf nu niet meer, wel zonde maar ik hoop nu wat langer zonder barsten door te kunnen werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 491701 op 05-05-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278375

Ik zal ook nog even mijn ervaringen delen:

Op 27 maart bij het openen van de tablet (in dock dus) een barst geconstateerd van linksboven naar midden onder bij mijn Infinity. Ik heb hem op 18 november 2012 gekocht; hij is dus nog geen 6 maanden in gebruik.

Twee dagen later bij MyCom gebracht met verwijzingen naar dit en andere fora. Ondertussen zoals ook in dit forum geadviseerd contact opgenomen met Asus. Communicatie verloopt redelijk, maar wat duurt het laaaaang! Niet normaal voor een product van bijna 700 euro en een merk dat zich als high-end profileert. De reparatie dienst zit in Tsjechië... niet zo gek dus dat het duurt, maar voor de klant is het echt bagger. Zeker bij een probleem dat zo vaak voorkomt als dit. Daar moet toch een snelle oplossing voor ontwikkeld worden?

Gisteren ontving ik het bericht van Asus dat er een prijsopgaaf wordt gedaan omdat de schade zou zijn veroorzaakt door "ongepast gebruik". Ik zal dus binnenkort een bericht van MyCom krijgen met een prijsopgaaf. Ik heb direct gereageerd dat ik dan ook verwacht dat er een zeer uitgebreid rapport bij moet zitten waarin onomstotelijk wordt bewezen welk ongepast gebruik de schade heeft veroorzaakt, en dat ik dit zou hebben gedaan. Anders geen akkoord. Asus probeert het dus toch weer gewoon, al weet ik de prijs nog niet.

Ik heb een rechtsbijstandsverzekering en hen al om advies gevraagd. Ik ga voor volledige teruggave van het aankoopbedrag. Ik wil hem niet eens meer! Wat een houding wordt hier geëtaleerd. Dit soort gedrag van een fabrikant wil ik op geen enkele manier belonen.

Ergens logisch dat ze niet meer leverbaar zijn in Nederland. In de VS, UK en Duitsland zijn ze nog wel te koop, al is het vooral los, dus zonder dock. Misschien met een reden?

Ik moet de reactie van MyCom nog afwachten, maar als ze proberen de herstelkosten op mij te verhalen hebben ze een probleem met mij.

Mijn advies dus: vermijdt Asus indien mogelijk. Doet zich beter voor dan ze is en is volledige willekeurig in de aftersales en bovendien traag als dikke stroop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 10:07
Inmiddels zit de tablet TF300T (2 maanden oud!) van mijn vriendin ook in het proces, welliswaar niet met een barst in het scherm maar een scherm dat aan de linker onderkant los zit. Je kunt er nog niet je nagel onder leggen, maar je kunt goed merken dat het scherm los zit over de hele hoek. 1.5 week geleden de tablet opgestuurd en nu heeft deze de status "Customer induced damage". Wat een onzin! Er zit geen krasje op de tablet!

Ik heb contact opgenomen met Asus en die gaven aan dat de monteur die gebruikerschade heeft geconstateerd. Er moet nog een prijsopgave gemaakt worden, maar daar waren ze nog niet aan toe gekomen. Vreemd dat dit als gebruikerschade wordt gezien. We hebben de tablet bij de Paradigit gekocht, een prijsopgave gaat dus direct naar Paradigit toe.

Ik heb nu al een gevoel van waardeloze service, zeker ook na de ervaringen in dit topic. Jammer want de tablet zelf is top, als die tenminste goed in elkaar zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357727

Mijn TF201 is ook al 2 keer terug geweest (en gaat weer terug), eerst voor wifi - gps - en glasplaat met beschadigingen.
toen ik hem terug kreeg stond de glasplaat rechtboven 1.5 mm open je kon er zo onder kijken, weer terug
nadat ik hem weer terug had was de allu behuizing beschadigd en nu staat de glasplaat bol en is hij zo krom als een wokkel, maar nu zit wel de glas plaat in de behuizing dat dan weer wel.

Ik heb nog nooit zo een slechte service / product gehad als van asus wat een bagger en dat voor 500€ Nooooit meer iets van asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514484

Helaas....ook ik had beter moeten weten. Heb een tf300t. Net een maand oud. Altijd zorgvuldig mee omgegaan. Zit geen krasje iin het scherm, de behuizing of het Dock. Maar sinds vanochtend wel een scheur in het scherm (rechtsonder). Door alle verhalen zal ik eerst maar eens met bol.com contact opnemen hoe zij de garantieprocedure voor zich zien, voordat ik twee maanden verder een factuur van e200 krijg.... Enorm balen en inderdaad geen vertrouwen meer in asus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Asus heeft foto's van de tablet die ik heb opgestuurd, via de mail gedeeld. Nu is op de foto's een gekartelde behuizing te zien, alsof iemand met een schroevendraaier het scherm uit de behuizing heeft geprobeerd te halen..! Uiteraard niet iets dat ik zelf ook maar had kunen bedenken! De tablet is tenslotte 2 maanden oud en heeft garantie....
Asus beweert dus dat ik dat heb veroorzaakt!!

Iemand advies? Ik ga natuurlijk niet iets betalen wat Asus heeft veroorzaakt! Ik heb foto's hun kant op gestuurd waar de schade niet op te zien is. Die heb ik gemaakt vlak voor de tablet de deur uit ging met dhl. Daar proberen ze nu onderuit te komen door aan te geven dat de foto's niet direct van bovenaf gemaakt zijn.

Goede producten hoor, maar wat een ongelooflijk slechte service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514484

Update:
op 1 mei is mijn scherm gebarsten. Ik heb het opgestuurd naar bol.com. Ik heb daarbij verwezen naar deze thread. Ik zie zojuist bij bol.com dat mijn tablet gerepareerd is onder garantie. En dat allemaal binnen 10 dagen. Superservice dus van bol.com. Ik zal nog wel proberen te achterhalen of asus dus een ontwerpfout erkent en dat een eventueel zelfde probleem in de toekomst ook weer snel wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278375

Dat is netjes van Bol.com! Is dit binnen de zes maanden of erna?

@Burner: Als hij maar twee maanden oud is moet de leverancier bewijzen dat jij dit hebt veroorzaakt. Dat lijkt me niet mogelijk in de meeste gevallen. Dus voet bij stuk houden. Op consuwijzer staan voorbeeld brieven die je naar de leverancier kunt sturen. Zoek op garantie binnen zes maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Is ook de reden waarom ik altijd foto's maak van de situatie voor ik iets opstuur. Dan is het in elk geval duidelijk hoe de situatie is voor ik het opstuurde, ook handig bij schade tijdens transport.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 13:00
Onze TF300 heeft ook spontaan een barst in het scherm. De barst zit twee centimeter rechts naast de camera en gaat zo'n twee centimeter naar beneden.
De tablet is nog geen maand oud en is al een keer terug geweest nadat het scherm zijn eigen leven ging leiden, net of er iemand anders op zat te spelen.

CD-rom-land mailde vorige week dat Asus heeft geconstateerd dat het een geval is van customer induced damage. Hier is CD-rom-land (net als ik) het niet mee eens, dus maar even afwachten wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445833

Allereerst hoop ik dat ik niet, zoals men dat noemt, aan het 'necroposting' ben. Dit leek me echter het juiste thread om het volgende te delen. Nu is het zo dat het scherm van mijn Transformer Prime (TF201) 20 september spontaan is gebarsten nadat ik hem loskoppelde van het dock. Omdat ik al zo veel negatieve berichten over de klantenservice e.d. van Asus heb gelezen zit ik me het volgende af te vragen. Namelijk of het nog wel zin heeft om de klantenservice te contacten of dat ik direct maar een nieuwe tablet koop? Het lijkt me dat dit gewoon onder de garantie van 24 maanden valt? Ben erg benieuwd naar de reacties. Bvd!

• -Burner-
Ik heb eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in de customer service van Asus. Ik heb problemen gehad met een TF300T (zie ook eerdere posts) en heb op dit moment ook een TF700T bij Asus liggen. Dat wordt tot op heden overigens goed afgehandeld door MyCom. Het probleem met de TF700T was dat deze na terugkomst van vakantie niet meer aanging. Asus stuurde een reactie met dat het lag aan de USB poort voor het opladen. Vreemde was alleen dat ze een foto stuurde van de poorten waar je het dock mee aan de tablet vast klikt :S Er was wat cosmetische schade te zien op die poort en dat zou het probleem veroorzaken.

Ik kan dus niet zeggen dat ik vertrouwen heb...
Omdat ik al zo veel negatieve berichten over de klantenservice e.d. van Asus heb gelezen zit ik me het volgende af te vragen. Namelijk of het nog wel zin heeft om de klantenservice te contacten of dat ik direct maar een nieuwe tablet koop?
Als je de tablet laat repareren, doe dit dan sowieso via de winkel waar je hem gekocht hebt. (als het een goede winkel is tenminste. Ik heb een slechte ervaring met Paradigit).
Hou er ook zeker rekening mee dat je gewoon 150 euro moet investeren in je tablet voor de reparatie en dat je die een poosje kwijt bent.

Anoniem: 445833

Tja, in een investering heb ik gewoon geen zin, omdat het probleem mijns inziens buiten mijn macht om ontstaan is. Dus dat gaat sowieso moeilijk worden. Bijkomend probleem is dat ik hem destijds via marktplaats heb aangeschaft. De tablet is toen betaald op rekening van de moeder van wie ik hem kocht, wat het een en ander moeilijker maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 08:48
Niet gevallen, normaal gebruik. Geen externe schade op behuizing, spontaan ster in glas. Mediamarkt gekocht, ingeleverd. ComServe Network beoordeeld en zegt val/stoot schade en dus uitgesloten van garantie. Reparatie voor EUR 340.97 !!! 8)7

Volgens mij het hoogste reparatie bedrag tot heden. Ik denk ik post het even.

Uiteraard laatste mediamarkt en asus produkt.
Pagina: 1 2 Laatste