Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:46
de install van de beta in de steam overlay is mij nog steeds niet gelukt.. :(
ik kan de beta wel spelen, maar dan houd steam weer niet bij dat ik speel..
dus steam-> operation arrowhead -> start operation arrowhead -> houd steam wel bij dat ik speel (v1.6 van mod)
en steam-> operation arrowhead -> start combined operations (de beta) -> houd steam niet bij dat ik speel... :?

en ik krijg het in steam maar niet voor elkaar dat hij de operation arrowhead ipv combined operation opstart als zijnde beta..
(snapt iemand het nog? :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:09
@ above voor jou m'n mede fries. verder kan ik je nog (niet) helpen. pm me maar als het na grondig doorlezen
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2728714 het nog niet lukt.
Vooral dit stukje
"Open your Steam library, right click on ARMA 2: Operation Arrowhead, and click Properties.
Click Launch Options and add "-beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion" without the quotes "

En volgens dayzmod.com zijn we nu over de 200k players heen !
"Unique Players: 200,669 "

Ook leuk om even door te nemen
http://www.eurogamer.net/...06-08-the-future-of-day-z

[ Voor 53% gewijzigd door osmosis op 12-06-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvspvs604
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
Wie heeft er zin om vanavond met een groep het vliegveld of cherno onveilig te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toetboink
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 21:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Eindelijk een eerste fatsoenlijke sessie erop zitten na vijf pogingen waar ik binnen 10 minuten dood was :P. Eerste keer spawnde ik 's nachts en kon letterlijk geen hand voor ogen zien, zelfs met gamma en brightness op de hoogste waardes. Tweede keer werd ik binnen vijf minuten na spawn nog op het strand beschoten door iemand met een AK. Snel dekking gezocht, verbandje aangelegd en m'n aanvaller ge-ambushed, met als resultaat hij dood, ik dood....

De andere keren kwam ik telkens een andere survivor onverwachts tegen die me dan om zeep hielp terwijl ik friendly aan het typen was en m'n wapen weg van hem mikte :(.

Nu een keertje bij Balota gespawned en vervolgens naar het vliegveldje daar vetrokken. Flashlight (zonder batterijen) gevonden, waarvan ik niet wist dat die je pistool verving... Het pistool is vervolgens door de vloer geclipped. Daarop volgde een minuut of 10 van ultra voorzichtig tussen alle zombies op het vliegveld door maneuvreren tot dat ik gelukkig een nieuw wapen vond. Vervolgens maar even een rustig plekje opgezocht en gestopt om zometeen eten te halen ;). Best wel verslavend.

Ik heb de GoT-z Steam group gejoined en sta er als het goed is in als Propane. Dus als je me in OA bezig ziet dan ben ik DayZ aan het spelen en ik kan altijd een handje gebruiken als noob...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
@propane
YouTube: DayZ Beginners guide - Learning the basics

Helpt je misschien wat op weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
jterpstra schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:44:
@ above voor jou m'n mede fries. verder kan ik je nog (niet) helpen. pm me maar als het na grondig doorlezen
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2728714 het nog niet lukt.
Vooral dit stukje
"Open your Steam library, right click on ARMA 2: Operation Arrowhead, and click Properties.
Click Launch Options and add "-beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion" without the quotes "

En volgens dayzmod.com zijn we nu over de 200k players heen !
"Unique Players: 200,669 "

Ook leuk om even door te nemen
http://www.eurogamer.net/...06-08-the-future-of-day-z
Topper!! nu doet ie het wel.. ik had deze al eens geprobeerd, maar heb eerst mijn backup bestanden maar weer eens terug gezet.. was flink aan het knoeien geweest de laatste tijd :D maar helemaal fijn! DANK _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Rexcore. speel jij btw vaak op EU40 ?
zag jou in de ranglijst staan :P net boven mij ( toets i )

En no problemo ^^ ik zat er ook al uren mee te worstelen |:(

[ Voor 24% gewijzigd door osmosis op 12-06-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
En toch vraag ik mij af of het spel leuk is als je met meerdere vrienden het speelt.
Stel je bent met ze allen helemaal in het Noorden en een van jullie sterft. Dan moet die gene dus helemaal bij de kust beginnen! Hoe groot is de kans dat jullie elkaar wederzien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
ligt aan je vrienden groep,
in mijn geval word die gene gewoon opgehaald met jeep / heli
zodra die gene z'n start locatie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ben begin van de avond (tegen 19:00) liep ik eerst Vybor in, waar geen enkel zombie was te bekennen. Naast dat van die zombies, was er amper wat te looten. Gelukkig kon ik wat kogels vinden voor mijn shotgun. Heb daar gewoon rond gelopen met flashlight aan die onder mijn shotgun zit. Daarna ben ik richting Pustohka gegaan, en weer geen zombies en ook eigenlijk helemaal niks te vinden. Ben uiteindelijk weer richting het oosten gegaan en daar ergens gestopt met spelen. Dit was op de NL2 server, beide steden hebben overigens een store. De eerste lagen maar een paar dingen, en in Pusto helemaal niks??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
jterpstra schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:47:
Rexcore. speel jij btw vaak op EU40 ?
zag jou in de ranglijst staan :P net boven mij ( toets i )

En no problemo ^^ ik zat er ook al uren mee te worstelen |:(
Ja, speel de laatste tijd wel vaker op de eu40. niet te grote server en niet te klein. perfect voor mij. (en mijn fiets staat er :))
had vanavond alleen last dat er geen enkele loot te vinden was op NW airfield. (niet eens crap of wat ook maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Rexcore schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:02:
[...]

Topper!! nu doet ie het wel.. ik had deze al eens geprobeerd, maar heb eerst mijn backup bestanden maar weer eens terug gezet.. was flink aan het knoeien geweest de laatste tijd :D maar helemaal fijn! DANK _/-\o_
Dat werkte voor mij niet, let ook op de waarschuwing verderop in dat topic: (nog niet geprobeerd)

Dwarden (werkt bij Bohemia)
do not follow these instructions as they will *** your game ...

the author obviously forgot to mention You need copy content of these folders from beta

\beta\dll\

and if you want to get rid of need to use -mod=%beta% or -beta= etc.
\beta\expansion\dta\

seriously why people tend to create 'HOW TO' w/o any knowledge on subject?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
Nou vandaag eerste keer gespeeld, ik kom erachter dat ik af en toe meer van de muziek schrik dan van andere dingen! :P

Had een kasteel gevonden boven op een van de heuvels, kruip ik de eerste de beste kamer in *BAM* kerel schiet me dood.. daar gaat me kompas :(

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Ik heb nog maar een kort stukje in mijn eentje gespeeld. Even wat deer huts langs waar ik een AKM vond... Toen Vybor in. Lag een M16 (Had al 2 mags in mijn rugzak), maar toch maar een keer een 870 opgepakt aangezien ik daar een hele bult munitie voor lag. Uiteindelijk nog aggro gekregen en gekilld zonder enkele problemen. Stuk of 15 zombies dood... Vervolgens Stary uit gesneakt... krijg ik out of nowhere aggro van een zombie die meteen mijn benen breekt en daarna unconscious.. Uiteindelijk die zombie dood, snel gebandaged en morphine gedaan, maar nu zit ik met 4k bloed aan de rand van Stary.... Iemand zin om mij morgen een blood pack te brengen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:05
Adanteh schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 02:33:
Ik heb nog maar een kort stukje in mijn eentje gespeeld. Even wat deer huts langs waar ik een AKM vond... Toen Vybor in. Lag een M16 (Had al 2 mags in mijn rugzak), maar toch maar een keer een 870 opgepakt aangezien ik daar een hele bult munitie voor lag. Uiteindelijk nog aggro gekregen en gekilld zonder enkele problemen. Stuk of 15 zombies dood... Vervolgens Stary uit gesneakt... krijg ik out of nowhere aggro van een zombie die meteen mijn benen breekt en daarna unconscious.. Uiteindelijk die zombie dood, snel gebandaged en morphine gedaan, maar nu zit ik met 4k bloed aan de rand van Stary.... Iemand zin om mij morgen een blood pack te brengen? :p
Hmmm laat ik nu net ook bij stary tussen de bomen op de heuvel boven de tenten te zijn uitgelogd. Ik heb nog 3 bloodbags bjj me dus zou je vanmiddag na scholl rond 15.30 1 kunnen brengen. Heb je toevallig nog iets interresant inruil? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Zijn er mensen die wel eens in de avond tussen 19:00 en 00:00 doordeweeks spelen? Ik zou graag met wat mensen samen op toch gaan! :)

Ik ben voorzien van glasvezel internet, een mic, een goede PC dus kom maar op!

P.S. voeg me ff toe op steam Klik hier
niet lachen, geen idee waarom ik die naam ooit heb gekozen :F

[ Voor 16% gewijzigd door Noctonix op 13-06-2012 09:20 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Gisteren een uurtje of 2 DayZ kunnen spelen. Al vrij snel kwam ik in een vuurgevecht
met wat zombies. Overleefd maar wel bloed terug tot 5000 :( Daarna besloten rustig aan te doen, zoveel mogelijk zombies ontlopen.

Met behulp van de kaart gepost door Adanteh (http://www.dayzmap.info/) begon ik vlakbij Prigorodky. Hier vond ik direct een geweer en wat eten en drinken. Door de bossen naar Pusta gelopen, een klein dorpje omringd door bossen. Niks bijzonders, eten, drinken en ammo voor pistool en geweer. Met een kleine omweg naar Staroye gelopen. Hier vond ik een kaart en een camo suit :)

Hierna nam ik achteraf de verkeerde beslissen. I.p.v. naar Msta te gaan wilde ik via Shakhovka naar Guglovo. Shakhovka bleef achteraf een (te) klein gehucht te zijn met veel te veel zombies. Al mijn gesluip was voor niks want plots stond er een zombie voor mij. Ik loste 1 schot en toen was het rennen met 15 zombies achter mij aan. Een kansloze situatie zeker toen ik begon te bloeden. Ik rende zeker 10 minuten door de bossen heen, slaomd door de bomen. Ik kreeg ze allemaal nog dood maar daarna was het zinloos, ik was vrijwel leeg gebloed.

Wat is de beste tactiek om grote groepen zombies te overleven? Ik probeer altijd naar een trap te rennen. Zombies lopen extreem langzaam op een trap. Helaas was er geen trap in de buurt. Overigens zijn blood packs veel te zeldzaam. Is het handig dat je langzaam bloed genereert als ze vol zit met voedsel en drinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

De enige andere optie om je bloed weer op pijl te krijgen is Vlees eten.

Benodighede:
Mes,
Lucifers,
Hatchet.

Als eerste schiet je een beest dood. Koe, schaap, geit, zwijn etc.
Dan loop je naar het lijk en Gut je het dier. Deze optie krijg je als je er naar kijkt.
Er is dan vlees gemaakt in het gear menu van het dier. Raw meat.
Neem deze mee. Elke raw meat is iets van 700 blood. (of 500)
Raw meat kun je niet eten dus moet je het braden boven een vuur.

Loop met je spullen het bos in en ga voor een lange dunne boom staan.
Ga naar je gear menu en rechtermuisknop op je hatchet. Zorg wel dat je 2 ruimtes vrij hebt in je main gear omdat daar de woodpile in komt. Klik op Make woodpile en voila je hebt een woodpile.
Nu kun je een vuur maken door in het bos een rechtermuisknop op je lucifers te klikken.
Make fire optie verschijnt en je woodpile verdwijnt uit je gear.
Nu pak je je raw meat erbij en als je naar het branded buur kijkt krijg je een optie Cook Meat.
Dat doe je en dan kun je het eten :9 :9 .

Excuse my french.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Loev schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:34:
Gisteren een uurtje of 2 DayZ kunnen spelen. Al vrij snel kwam ik in een vuurgevecht
met wat zombies. Overleefd maar wel bloed terug tot 5000 :( Daarna besloten rustig aan te doen, zoveel mogelijk zombies ontlopen.

Met behulp van de kaart gepost door Adanteh (http://www.dayzmap.info/) begon ik vlakbij Prigorodky. Hier vond ik direct een geweer en wat eten en drinken. Door de bossen naar Pusta gelopen, een klein dorpje omringd door bossen. Niks bijzonders, eten, drinken en ammo voor pistool en geweer. Met een kleine omweg naar Staroye gelopen. Hier vond ik een kaart en een camo suit :)

Hierna nam ik achteraf de verkeerde beslissen. I.p.v. naar Msta te gaan wilde ik via Shakhovka naar Guglovo. Shakhovka bleef achteraf een (te) klein gehucht te zijn met veel te veel zombies. Al mijn gesluip was voor niks want plots stond er een zombie voor mij. Ik loste 1 schot en toen was het rennen met 15 zombies achter mij aan. Een kansloze situatie zeker toen ik begon te bloeden. Ik rende zeker 10 minuten door de bossen heen, slaomd door de bomen. Ik kreeg ze allemaal nog dood maar daarna was het zinloos, ik was vrijwel leeg gebloed.

Wat is de beste tactiek om grote groepen zombies te overleven? Ik probeer altijd naar een trap te rennen. Zombies lopen extreem langzaam op een trap. Helaas was er geen trap in de buurt. Overigens zijn blood packs veel te zeldzaam. Is het handig dat je langzaam bloed genereert als ze vol zit met voedsel en drinken?
Overleven lijkt mij het makkelijkste als je in groepsverband werkt!
Ik probeer nu wat mensen te "hosselen" voor een steam group die ik net heb aan gemaakt: Dutch'Z

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Pepperana schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:10:
De enige andere optie om je bloed weer op pijl te krijgen is Vlees eten.

Benodighede:
Mes,
Lucifers,
Hatchet.

Als eerste schiet je een beest dood. Koe, schaap, geit, zwijn etc.
Dan loop je naar het lijk en Gut je het dier. Deze optie krijg je als je er naar kijkt.
Er is dan vlees gemaakt in het gear menu van het dier. Raw meat.
Neem deze mee. Elke raw meat is iets van 700 blood. (of 500)
Raw meat kun je niet eten dus moet je het braden boven een vuur.

Loop met je spullen het bos in en ga voor een lange dunne boom staan.
Ga naar je gear menu en rechtermuisknop op je hatchet. Zorg wel dat je 2 ruimtes vrij hebt in je main gear omdat daar de woodpile in komt. Klik op Make woodpile en voila je hebt een woodpile.
Nu kun je een vuur maken door in het bos een rechtermuisknop op je lucifers te klikken.
Make fire optie verschijnt en je woodpile verdwijnt uit je gear.
Nu pak je je raw meat erbij en als je naar het branded buur kijkt krijg je een optie Cook Meat.
Dat doe je en dan kun je het eten :9 :9 .

Excuse my french.
Super! Mes en hatchet heb ik zo gevonden, lucifers zijn lastiger. Ik merkte trouwens al dat je van (blik) voedsel bloed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-08 10:13
Ik zou DayZ graag eens met een (kleine) groep willen proberen. Meestal speel ik solo, maar daar is idd de lol snel van af. Bij deze, meld ik me aan in de DutchZ steam group! (Onder de naam Arhodus)

Een optie om zombies te killen terwijl je in het bos zit is backpedallen (wel staand) tot ze even stoppen met rennen en je willen aanvallen, om ze op dat moment neer te schieten. Maarre met de inkomende patch zal dit waarschijnlijk veranderd worden, aangezien er hard aan de zombies "gewerkt" wordt.

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Noctonix schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:19:
[...]

Overleven lijkt mij het makkelijkste als je in groepsverband werkt!
Ik probeer nu wat mensen te "hosselen" voor een steam group die ik net heb aan gemaakt: Dutch'Z
Ik zal als ik klaar ben met werken mezelf ook even toevoegen :) Kan zeker wat team actie gebruiken!

Mijn eerste dag ging vrij goed trouwens, eerste sessie meer dan 2.5 uur overleefd, daarna uitgelogd. Helaas toen ik weer inlogde begon ik direct spontaan te bloeden en was ik binnen een minuut dood (ARRHGA) potjes daarna telkens wat te onvoorzichtig (ik wilde graag steden in) dus dat werd niets.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
roy-t schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:42:
[...]
potjes daarna telkens wat te onvoorzichtig (ik wilde graag steden in) dus dat werd niets.
Ik ben nu een beetje die jacht/uitkijktorentjes aan het afstruinen, daar zit regelmatig goede gear in. AK-74, AKM, Kobra RDS, Uzi, ammo etc. Dan kun je vrij rustig wat gear verzamelen voor je de steden in gaat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
roy-t schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:42:
[...]

Ik zal als ik klaar ben met werken mezelf ook even toevoegen :) Kan zeker wat team actie gebruiken!

Mijn eerste dag ging vrij goed trouwens, eerste sessie meer dan 2.5 uur overleefd, daarna uitgelogd. Helaas toen ik weer inlogde begon ik direct spontaan te bloeden en was ik binnen een minuut dood (ARRHGA) potjes daarna telkens wat te onvoorzichtig (ik wilde graag steden in) dus dat werd niets.
Mooi om te horen dat er wat mensen zich aanmelden!
Ik was gisteren ook 2- 2.5 uur bezig totdat ik neer geschoten werd in het kasteel..

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Misschien joinen ik en een maat vanaaf nog ff het GOT tuig.
Ligt even aan een vriend van me, zouden nu eigenlijks bezig met een degelijk kamp opzetten

Hadden we gister eindelijk een tweede auto gevonden,.. ding heeft shitload aan scrapmetal nodig =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
jterpstra schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:25:
Misschien joinen ik en een maat vanaaf nog ff het GOT tuig.
Ligt even aan een vriend van me, zouden nu eigenlijks bezig met een degelijk kamp opzetten

Hadden we gister eindelijk een tweede auto gevonden,.. ding heeft shitload aan scrapmetal nodig =(
Je bent uiteraard niet verplicht perse mee te gaan als je daar even geen zin in hebt, maar het is toch fijn om er mensen bij te hebben om je rug in de gaten te houden ;)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Heb me ook even aangemeld, Snake_NL en ingame heet ik RaoulW.

Heb aardig wat gear en tools bij me om jullie te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fipo!

Er is toch al een GoT DayZ steamgroup?
http://steamcommunity.com/groups/GoT-z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Dit was gisteravond voor 20:00 in het westen van het noordelijke vliegveld. Geeft wel een spannende sfeer met attached flashlight onder je wapen.

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg36/scaled.php?server=36&filename=image1zqf.jpg&res=landing

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg38/scaled.php?server=38&filename=image2mg.jpg&res=landing

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg545/scaled.php?server=545&filename=imageqlkk.jpg&res=landing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Recon24 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:48:
Dit was gisteravond voor 20:00 in het westen van het noordelijke vliegveld. Geeft wel een spannende sfeer met attached flashlight onder je wapen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is wel tof! heb nog niet in het donker gespeeld!
Enig idee waar je die flashlights het meeste kunt vinden?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Oh, dan allemaal bij die groep neem ik aan? (Is al groter) scheelt :)

Edit: ik ben Unworthy/therat10430 trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door roy-t op 13-06-2012 14:58 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
Noctonix schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:52:
[...]

Beste is een wapen waarop een flashlight zit. Die kan je denk ik het beste in militaire bases en deerstands vinden. Gewone flashlights (die je secondary weapon slot inneemt) vind je het meest in general stores volgens mij.

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Noctonix schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:52:
[...]

Ik had deze paar dagen terug gevonden in het noordelijke vliegbasis. Ik had een Winchester met focking veel kogels, toch liet ik die achter voor deze. Ik dacht ik kan wel vaak veel ammo voor dit wapen vinden (shotgun met flashlight), en geeft qua sound hetzelfde geluid als de winchester.

Handige was gewoon die flashlight eronder, je hoef je weer niet met een losse te lopen en je handgun daarvoor te verliezen. Dit spel draait bij mij gelukkig heerlijk:

Monitor: 2x LG Full HD LED (1920x1080), speel natuurlijk ook in 1080P
Processor: Intel: Q6600 @3,2 Ghz
Ram: 4 GB DDR2
Graphics: 2x AMD Radeon HD 6870 1GB in Crossfire.

[ Voor 14% gewijzigd door Recon24 op 13-06-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
lol die was goed!

Vipeax, nog steeds iets van 1.1k zombiekills? :D

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Hier de route van gisteren waar ik 2 - 2.5 uur mee zoet ben geweest. Z is waar ik werd aangevallen door zombies. en helaas door een bandid doodgeschoten bij kasteel Rog..

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/route.jpg

Hier de link naar de kaart google maps style

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:09
CDRK schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:29:
lol die was goed!

Vipeax, nog steeds iets van 1.1k zombiekills? :D
http://vipeax.org/06p9P4M313738l.png

Maar eigenlijk ben ik 2x dood gegaan (legit kills, maar 1 was een stream waar iemand me perongeluk dood knalde dus spawnde ik maar terug zonder wapens en de andere was bij een stel disconnecters (gast 1 gaat dood disconnect snel, komt een maat die mij af knalt (terwijl ik opzocht wie dat was en alt-tabbed was dus) en een vriend van mij schiet weer op hem waarop die gast ook disconnect, dus mezelf maar terug gezet, daar doen we niet aan mee :X), dus in theorie zou ik nu op 800 zitten.

Random naam wegens streamsnipers, dus als zij van naam veranderen doe ik dat ook even.

Is overigens nog geen top 10...

Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/067477S013h43j.png

[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 13-06-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zojuist een kamp met 6 tenten, een truck, andere voertuigen, M249's, SVD's etc. etc. gevonden. Dankuwel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
rgras schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:59:
Zojuist een kamp met 6 tenten, een truck, andere voertuigen, M249's, SVD's etc. etc. gevonden. Dankuwel. ;)
Vertel waar, dan gaan we die kamp overnemen straks :P Ben over een uur thuis...je kan toch niet alles hebben ;-).

Ooh en maak eens een screenshot ervan, ben weleens benieuwd hoe het erbij staat1

[ Voor 11% gewijzigd door Recon24 op 13-06-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Recon24 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:01:
[...]

Vertel waar, dan gaan we die kamp overnemen straks :P Ben over een uur thuis...je kan toch niet alles hebben ;-).

Ooh en maak eens een screenshot ervan, ben weleens benieuwd hoe het erbij staat1
Zojuist even het eerste tripje heen en terug gemaakt, dat kamp is zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
rgras schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:06:
[...]

Zojuist even het eerste tripje heen en terug gemaakt, dat kamp is zo weg.
Welke server zit je? en waar ongeveer...dan kom ik zo even een kijkje nemen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
GoT groep was er inderdaad al even: http://steamcommunity.com/groups/GoT-z
Zorg gewoon even dat je de DayZ shortcut in Steam aan hebt staan, dan weet je al snel of er mensen aan het spelen zijn. Also, join gewoon een keer die group chat. Nu doet eigenlijk niemand dat (Bij groups op het pijltje drukken en dan Join Group Chat Room). Ondertussen heb ik al niet echt met iemand gespeeld uit die groep, maar enkele weken geleden was dat ideaal. Daarnaast kan ik toch wel aanraden om gewoon een vaste server te pakken of desnoods tussen twee servers switchen (Eentje normale tijd en eentje inverse tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Recon24 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:02:
[...]

Welke server zit je? en waar ongeveer...dan kom ik zo even een kijkje nemen ;-)
Ergens op DE1. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
En de steam naam is? Potjandorie, wat vervelend al die verschillende namen op Steam :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Adanteh schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:08:
GoT groep was er inderdaad al even: http://steamcommunity.com/groups/GoT-z
Zorg gewoon even dat je de DayZ shortcut in Steam aan hebt staan, dan weet je al snel of er mensen aan het spelen zijn. Also, join gewoon een keer die group chat. Nu doet eigenlijk niemand dat (Bij groups op het pijltje drukken en dan Join Group Chat Room). Ondertussen heb ik al niet echt met iemand gespeeld uit die groep, maar enkele weken geleden was dat ideaal. Daarnaast kan ik toch wel aanraden om gewoon een vaste server te pakken of desnoods tussen twee servers switchen (Eentje normale tijd en eentje inverse tijd)
Als ik ik speel staat er alleen ArmA 2 Operation ArrowHead... en niet DayZ

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Noctonix schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:42:
[...]

Als ik ik speel staat er alleen ArmA 2 Operation ArrowHead... en niet DayZ
geeft niet, dan weten wij allemaal wel dat je Dayz speelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Hoe kun jij al die gegevens zien? mind sharing welk programma en hoe je aan die gegevens komt?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Hij is onderdeel van het dev-team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toetboink
Noctonix schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:08:
[...]

Hoe kun jij al die gegevens zien? mind sharing welk programma en hoe je aan die gegevens komt?
Vipeax is een developer van DayZ en beheert de centrale database ;). Hij haalt deze gegevens gewoon uit de database met een query.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
ow, dacht dat vipeaux alleen 3 servers had.. maar dus ook dev? wat doe je zoal vip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
toetboink schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:11:
[...]

Vipeax is een developer van DayZ en beheert de centrale database ;). Hij haalt deze gegevens gewoon uit de database met een query.
Ah dat wist ik nog niet joh!

Ik werk zelf met php/mysql dus snapte wel wat die zooi bovenin betekende ;)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Weet niet of dit al was gepost hier, zo ja, dan staat het er nog eens:
Rumour: DayZ creator instructed to work on mod full-time by Bohemia

The creator of DayZ and Bohemia Interactive employee, Rocket, has been instructed by Bohemia to work on the mod full-time. That’s according to an account of a fan who chatted with him at E3 earlier today, spotted by Craig over on the DayZ subreddit. The account says that Rocket believes that DayZ is “the first step towards Bohemia gearing up to make it into a full standalone game.”

He goes on to say that Rocket talked about having already ported the mod over to the Arma 3 engine, and that “it works great.” Rocket also reportedly said that DayZ has been tested internally with the new tech, and can “handle 100-200 players easily” on a server.

This qualifies as a rumour for now, as the comments are second hand, but Graham will be meeting Rocket at E3 tomorrow. We’ll have solid answers then.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Kans is natuurlijk erg groot dat DayZ voor Arma3 gewoon als DLC uitgebracht wordt. Op die manier kan er toch nog een smak geld verdient worden. Natuurlijk ook niet vreemd.. Als je ziet hoe groot DayZ is geworden en hoe verdomd weinig de makers daar zelf voor krijgen dan klopt dat natuurlijk niet helemaal. Bohemia kan wel lekker cashen door die mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
Adanteh schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:41:
Kans is natuurlijk erg groot dat DayZ voor Arma3 gewoon als DLC uitgebracht wordt. Op die manier kan er toch nog een smak geld verdient worden. Natuurlijk ook niet vreemd.. Als je ziet hoe groot DayZ is geworden en hoe verdomd weinig de makers daar zelf voor krijgen dan klopt dat natuurlijk niet helemaal. Bohemia kan wel lekker cashen door die mod.
Dat is toch altijd het geval bij een mod? daarom worden mods ondersteund en maken (of maakten) veel bedrijven tools voor de mod bouwers. De levensduur van een spel kan ook erg verlengd worden en zoals nu kunnen de verkopen drastisch toenemen. Meestal is het ook maar de vraag hoe lang het duurd voordat het bedrijf de game zelf oppakt en de mod bouwers in dienst nemen..

Ben nog niet begonnen aan day-z, maar vindt het altijd al geweldig om de verhalen te lezen :P Als er ooit een standalone uitkomt dan ben ik er wel bij, of als er minder bugs inzitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 20:17
Adanteh schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:41:
Waarom zou het niet kloppen ? Hun kiezen er zelf voor om een mod te maken voor een bestaande game zou niet weten wat daar niet eerlijk aan is.

Overigens, ik denk dat ik binnenkort ook maar eens OA ga halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Omdat de sales in één keer enorm zijn gestegen puur door de mod. Daar mag denk ik ook wel een vergoeding tegenover staan. Een mod maken is leuk, maar als je ziet dat iedereen allemaal geld uit gaat geven aan een game en je ziet er zelf geen cent van terug is dat wel jammer. Dat hoeft niet sowieso oneerlijk te zijn, maar het is natuurlijk leuk voor de makers als er de mogelijkheid is voor een stand-alone waar ze zelf wat aan kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Adanteh schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:33:
Omdat de sales in één keer enorm zijn gestegen puur door de mod. Daar mag denk ik ook wel een vergoeding tegenover staan. Een mod maken is leuk, maar als je ziet dat iedereen allemaal geld uit gaat geven aan een game en je ziet er zelf geen cent van terug is dat wel jammer. Dat hoeft niet sowieso oneerlijk te zijn, maar het is natuurlijk leuk voor de makers als er de mogelijkheid is voor een stand-alone waar ze zelf wat aan kunnen verdienen.
Dat is nu juist de bedoeling geweest van Rocket. om er juist (nog) geen geld mee te verdienen!
lees het forum op dayz maar eens.. hij heeft een hele uitleg hiervoor.

*ingame*

potverdikkie!! heb ik eens het geluk een andere suit te vinden, kan ik hem niet aantrekken, omdat ik zo slim geweest ben om de female character te kiezen 8)7 moet wachten op een update totdat de female's ook een andere skin kunnen krijgen.. damn.

[ Voor 15% gewijzigd door Rexcore op 14-06-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Je mag m wel aan mij geven? :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik kan je wel male maken :P....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Vipeax, ik spawn telkens in de middle of nowhere samen met een maat van mij (op de TS waar ik zit noemen ze het debughill/wilderness) Hoe fix je dit ? Ik zie op het forum van dayz zelf bijna geen meldingen / oplossingen?

Heb het over meerdere dagen geprobeerd heb nu al 3 keer moeten drinken/eten, running out of food/water....:S Moet ik respawnen of kan een admin/mod mij verplaatsen ?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Ik denk ik ga even in de tractor rijden.. tik ik tegen een boom aan.. BOEM... toen was ik dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
@Adanteh, ownt.
@ipazza, DM even je player ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Anders doe je even een reset. Dat gebeurt heel veel toch? :3

nvm

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0e2d18301Q301U0S2Q0Z/2012-06-14_00001.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Adanteh op 14-06-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toetboink
Adanteh schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:43:
Anders doe je even een reset. Dat gebeurt heel veel toch? :3

nvm

[afbeelding]
Haha lekker hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Na 2 keer dood te zijn gegaan, spawn bij een kerel die me dood schiet, en val van een toren af.. (P.S. a nooit liggen op een smalle toren 8)7 ).

Dus de 3e keer maar proberen, he verdomt! dit komt me bekent voor! en jahoor ik was bij het zelfde stukje gespawned als waar ik eerder langs een stadje naar het kasteel ben gelopen.

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/thm/kaart2_thm.jpg

In het zelfde dorpje maar rond gekeken, kroop ik een barn in HOLY SH*T! Stond daar een gast! Dus ik snel schieten.. gebeurt niks.. ik loop naar hem toe. blijkt hij dood te zijn.

En wat ligt er op de grond? JAWEL! Een CZ 550 Sniper rifle met ammo!

Dus ik verder het bos in, kijken of ik een rustig dorpje tegen kom waar ik even kan looten!

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/thm/20120614_00002_1_thm.jpg

Ik liep van boompje tot boompje, elke keer om me heen kijken of er niet iemand mij stiekem aan het achtervolgen was.. Mijn hart ging er wel sneller van kloppen!

Na een flink eindje te hebben gelopen kwam ik bij een dorpje (geen idee hoe en waar het is) en ik hoorde gebrul, dus ik ren snel de bossen in en mee hoor ik 3 knallen..

Het werd wel akelig stil ineens.. ik dacht, zo is het weer genoeg voor vandaag! Ik duik mijn nestje in.

Nog ff een screen, ik vindt dat dit spel er toch super mooi uitziet! Het komt allemaal zo realistisch over, de geluiden, de setting. Ach, ik zie morgen wel weer verder! Goodnight.

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/thm/20120614_00001_1_thm.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Noctonix op 15-06-2012 00:20 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
ZET POST PROCESSING UIT NU!!!!1!!!!!

Also, ik bezig met f00f... lopen we bij Stary op de heuvel in één keer een M16 schot van écht heel dichtbij. Als een malle weggrend en nu maar uitgelogd.

Edit: Also, wat is een goede plek om MP5SD mags te vinden? Dat ding is echt geweldig. Maakt geen geluid en hij is toch redelijk precies. De iron sights zijn even wennen, maar als je gewoon rustig je schoten pakt dan valt het best te doen. Zit nu alleen met het probleem dat ik nog maar 1 magazine over heb (Tenminste, dat hoop ik dan. Kans is groot dat die weer eens verdwenen als ik inlog*). Gelukkig nog wel 2 M9 SD mags die ik kennelijk ook kan gebruiken.

*@Vipeax, Is er een plan om dat te fixen? Ik snap dat het eerst makkelijk kon worden misbruikt door te reloggen en zo weer volle mags te krijgen, maar dat ze kunnen verdwijnen is écht hels.

[ Voor 63% gewijzigd door Adanteh op 15-06-2012 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Adanteh schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 02:06:
ZET POST PROCESSING UIT NU!!!!1!!!!!

Also, ik bezig met f00f... lopen we bij Stary op de heuvel in één keer een M16 schot van écht heel dichtbij. Als een malle weggrend en nu maar uitgelogd.

Edit: Also, wat is een goede plek om MP5SD mags te vinden? Dat ding is echt geweldig. Maakt geen geluid en hij is toch redelijk precies. De iron sights zijn even wennen, maar als je gewoon rustig je schoten pakt dan valt het best te doen. Zit nu alleen met het probleem dat ik nog maar 1 magazine over heb (Tenminste, dat hoop ik dan. Kans is groot dat die weer eens verdwenen als ik inlog*). Gelukkig nog wel 2 M9 SD mags die ik kennelijk ook kan gebruiken.

*@Vipeax, Is er een plan om dat te fixen? Ik snap dat het eerst makkelijk kon worden misbruikt door te reloggen en zo weer volle mags te krijgen, maar dat ze kunnen verdwijnen is écht hels.
Ik kwam heel wat MP5SD Mags tegen in een militaire tenten kamp, omdat ik heel die wereld amper ken weet ik dus niet precies waar dat was, het was iig bij de kust!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Gisteren met 7 man een raid uitgevoerd op NW airfield. Uiteraard eerst in het basecamp je wapens kiezen (lastig, ga je voor de AS50, M249 of M4? :*) ) en dan in formatie richting NW airfield. Sniper team lag in overwatch terwijl het assault team de basis leeg veegde. Eenmaal daar ging 1 sniper bovenop de control tower liggen en een andere sniper op de firestation om het assault team te coveren tijdens het looten van de base. Tot onze verbazing spawnde er later ook nog een crashsite op 300m van het airfield.

Resultaat: 3/4 uur het vliegveld bezet, nog meer goede wapens, veel dode survivors en nog veel meer dode zombies. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ik ben soms een beetje dom.

Respawn vlakbij Cherno. Niet heel blij want daar is het vaak leeg geroofd maar gelukkig voor mij lag er voldoende. Ammo voor starter pistool, mesje, eten/drinken en lucifers :) Blij liep ik rond dat ik een zombie recht voor neus tegen kwam. Ik schieten en weg rennen. Bleek het een speler te zijn. Oops... Nog erger was dat meneer nog leefde en een geweer had en mij zonder pardon dood schoot :(

Respawn in de buurt van Solnichniy. Niet veel bijzonders, door gelopen naar Dolina. Hier vond ik een geweer (naam vergeten) in een outhouse :) Ik bulkte van de ammo, drinken en eten. Lucifers, mes had het allemaal. Maar geen bijl :(

In Polana vond ik een tent in de supermarkt met een slof eten. Hoera! Tent meenemen om deze uit te proberen. Ik heb 10 minuten rond gelopen om een plekje te zoeken maar altijd hetzelfde gezeur. Geen plek of ruimte niet vlak. Ik boos en tent gedumpt. Wat een rot ding. Daarna dacht ik mijn geweer uit te proberen. Dom, dom, dom. Zombie was in 1 schot dood maar ik kreeg wel weer 15 achter mij aan. Gelukkig wist ik een nieuwe tactiek. Steile berg op zigzaggen. Dan in een rechte lijn t.o.z.v. zombies gaan staan. De zombies lopen nu recht de berg op en doen dat met een wandel tempo als de heling steil genoeg is. Genoeg tijd om headshots te maken :)

Is het verstandig hierna verder te gaan naar Gorka?

Verder vind ik het zeer irritant dat er zombies spontaan voor je verschijnen. Kan dit worden gefixed? Zombies mogen niet binnen 100 meter van een speler spawnen imo.

[ Voor 7% gewijzigd door Loev op 15-06-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 11:34
Zombiespawn wordt gefixed in volgende update. Gaan dat op zijn minst 30m van je af spawnen en dat is ver genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:35

Metalrick

tcpdump ninja

Gisteren voor het eerst een voertuig gevonden, een trekker :D zowaar 3 minuten fun van gehad, probeerde een heuveltje op te rijden en tikte zachtjes tegen een boom aan, dood :(

:W alle loot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik ben ook sinds gisteren begonnen. Vond arma 2 altijd al een hele goede, realistische sfeer hebben. Soms is het net of je er echt loopt. Vreemd eigenlijk, want het is helemaal niet zo "mooi", maar het lijkt allemaal veel echter dan andere spellen. Ik vind de interface wel nog steeds een drama, maarja, valt mee te leven.

Erg leuk concept dit. Ik heb op het moment geen idee waar ik ben. Net een shotgun gevonden, en wat dingen als een mes, bijl en zaklamp (hoe gebruik je die? of moet je ook batterijen hebben?) Denk dat ik maar eens op de wegwijzers ga kijken waar ik eigenlijk ben :P Zo snel mogelijk van de kust naar het noorden (denk ik :) ) gerend, en nu kleine dorpjes af. Het mooie vind ik dat het, in ieder geval nu nog, allemaal heel "klein" wordt gehouden: een magazijn voor een pistool vinden is al heel handig. Ik hou er nooit zo van als iedereen na een half uur met grenade launchers rond loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Zaklamp als je die oppakt ben je je makarov kwijt. Mes kan je gebruiken als je een dier hebt gedood dan komt er gut animal te staan. Bijl kan je gebruiken door voor een boom te gaan staan dan op g te drukken en dan op de bijl. Dan wordt er hout gehakt. Neemt 2 plekken in de inventory.
Metalrick schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:02:
Gisteren voor het eerst een voertuig gevonden, een trekker :D zowaar 3 minuten fun van gehad, probeerde een heuveltje op te rijden en tikte zachtjes tegen een boom aan, dood :(

:W alle loot
Dat hadden wij met 5 man in een bus. Iedereen had minstens een automatisch wapen en alle spullen die je nodig hebt om te overleven. Zombie slaat tegen de bus aan bus explodeert. 3 man meteen dood en 2 onder de 1000 blood. Maar wel gelachen :D

[ Voor 49% gewijzigd door spookz0r op 15-06-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Oops, en dat was dood. Even m'n kruisboog uitproberen was geen goed idee. Toen van de eerste verdieping springen om te ontkomen nog een minder goed idee... gebroken been, zombies om je heen, bloeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Zoijar schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:59:
Oops, en dat was dood. Even m'n kruisboog uitproberen was geen goed idee. Toen van de eerste verdieping springen om te ontkomen nog een minder goed idee... gebroken been, zombies om je heen, bloeden...
Godsakke.. heb alweer zin om te gaan spelen! maar dat gaat 'm vanavond niet meer worden denk ik (Moet nog met een maat een Jacuzzi opbouwen in z'n achtertuin!)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ghillie suit en camo clothing gevonden. Verder nog bandages (was er doorheen) en nog wat spul. Kan er weer even tegenaan :) Maar 1 zombie hoeven te killen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Zonet overreden door een APC. Dat ding waren we al eerder tegengekomen. Lijkt niet helemaal te kloppen. Je kon er ook geen flikker tegen doen... In ieder geval hebben we er twee van gekilld.. :D

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/576707345707750695/2DA41EB09893F7117407D4A2FE1CA909C0A1DDEA/

[ Voor 23% gewijzigd door Adanteh op 15-06-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Hoort niet in de game nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:39
Gisteren met een vriend flink zitten knallen en looten. Op een gegeven moment vroeg in de avond een shootout met 2 andere gasten in de supermarkt van Cherno. De buit: 2 NVG's (wij waren liek :o) en wat ander spul, maar onze AKM's hebben we gehouden. Iets later op de avond weer een shootout met iemand (in een donkere server net de NVG op, heerlijk!) tegen iemand anders met een NVG gewonnen. Buit: een M4Ai CCO SD. Even later wéér een shootout tegen 2 andere gasten, ook weer gewonnen. Buit: wéér twee NVG's! Nu hebben we er allebei 2 op zak :P

Geweldig :)

[ Voor 12% gewijzigd door BobB op 15-06-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Mijn god, ik lig echt dubbel van het lachen hier;

http://www.pcgamer.com/20...tractor-rampages-and-more

Vooral "Destiny vs. The No".... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Dag 13, Stary sobor

Ik en vriend gingen richting de veld hospitaal omdat we te weinig munitie hadden voor zijn m16 en mijn m4a3.
We hadden afgesproken dat hij de kamp doorging terwijl ik cover bied vanaf de boomgrens
Had vanaf daar een mooi uitzicht over het gebeuren.

Ging prima, geen enkele tegenstander te bekennen. Enkel een paar zombies
Ik zie hem van de ene naar de andere tent lopen, zoekende naar supplies voor ons
Ineens hoorde ik enkele schoten. Ik kon niet zien waarvandaan hoor van vriend dat hij geraakt is en behoorlijk bloed.
Ik begon meteen met suppressie, in korte bursts schoot ik waar ik dacht dat de schutter was
Vriend is dat moment doodgebloed. Kut,...

Daar lag ik dan, alleen in de bosjes met een onbekend aantal vijanden.
Die waarschijnlijk wel doorhadden dat die gene die ze neerschoten niet alleen was
Ineens zie ik iemand in m'n ooghoek door de bosjes kruipen paar meter van mij verwijderd.
Schiet hem meteen door z'n kop. Kill
Door mijn schot schrok iemand blijkbaar want hoorde meteen een ander schot niet ver weg

Ik probeer in te schatten waar de tweede persoon is, Ja ! daar in het veld, mooi !
Observeer hem, en probeer dichtbij te komen. hij bleef heen en weer lopen op een nogal vreemde manier
Alsof hij verwachte dat een sluipschutter hem zou neerhalen

Ik zag me kans schoon toen ik eenmaal niet meer in zijn line of sight was om hem te stalken
Om bij hem te komen moest ik wel over het veld heen waar hij zich net bevond. Terwijl hij op dat moment koers zet richting de bomenlinie met z'n rug naar mij.

Ik ren zo snel mogelijk naar hem toe om hem uit z'n lijden te verlossen
Ineens hoorde ik een schot, 0.5 sec later lag ik dood op de grond.

Wat blijkt nu, die kerel op het veld zat mij uit te lokken en er verschansende nog een sluipschutter ergens in het bos waar mijn tegenstander dus heen liep. =(

* er zou gewoon een spanend boek geschreven kunnen worden van de verhalen uit dayz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik heb trouwens wel moeite met de duisternis. Zelfs met very high HDR en gamma/brightness 2.0 zie ik eigenlijk niks. Aangezien ik net dood ben gegaan moet ik vanaf de kust wegkomen wat vrij lastig is zonder in een zombie te lopen hehe. (denk dat ik even een US server zoek...)

[ Voor 8% gewijzigd door Zoijar op 15-06-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Zoijar schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:43:
Ik heb trouwens wel moeite met de duisternis. Zelfs met very high HDR en gamma/brightness 2.0 zie ik eigenlijk niks. Aangezien ik net dood ben gegaan moet ik vanaf de kust wegkomen wat vrij lastig is zonder in een zombie te lopen hehe. (denk dat ik even een US server zoek...)
Er zijn ook NL UTC+12 of UTC-12 of -8 servers... Ben ik erg dankbaar voor, want ik zie dus ook geen reet in het donker, en heb sinds de laatste respawn niet de mazzel gehad een gun met flashlight of nightvision goggles te vinden.

Zostraks de laatse beta patch gedownload, maar die is zo te zien nog niet gechecked door Battleye, want je wordt binnen een paar seconden van de server gekicked met een script #16 melding. Dan maar even wachten, geen zin in downgrade, hoe weinig werk het ook is :P.

Vanmiddag eens m'n gevonden Lee Enfield uitgeprobeerd, ik dacht vanaf een veilige afstand (ca 150-200 meter gok ik).... Gelijk een half dorp aan zombies achter me aan, dat ding is blijkbaar achterlijk luid, haha :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Bah. Waarom moest ik nu die zombie snipen... al m'n ammo op.. en dit is al de 3e keer dat zo'n pokke zombie mij de hele tijd blijft volgen...

Ik heb echt een team nodig... dit werkt niet zo.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Laatst online: 19-09 12:27
[b][message=38424144,noline]
Ik heb echt een team nodig... dit werkt niet zo.
Ik ben nu al een uur of 10 zelfstandig in leven. Bijna alle belangrijke plekken wel geweest behalve Devil's Castle. Maar met een groep is het toch leuker. Denk dat ik me binnenkort even bij de GoTz groep aanmeld.

Steam = darko_nl

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Is er een soort demo van dit spel, of een manier om het eens te proberen? Day-Z lijkt me echt wel leuk, maar om nu 30 euro aan een (buggy) mod uit te geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Take it ore leave it.

Van een mod een demo ;).
Arma 2 is een spel waar ik me al 3 jaar prima mee vermaak. Je krijgt voor de 30 euro niet alleen maar een buggy mod dus.

[ Voor 56% gewijzigd door Pepperana op 16-06-2012 12:33 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Meh. Log in, doe twee stappen, xbow bolt to the head :( Naja, had gelukkig nog niks verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Zoijar schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:34:
Meh. Log in, doe twee stappen, xbow bolt to the head :( Naja, had gelukkig nog niks verzameld.
Weet je zeker dat hij je niet in je knie raakte? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

rgras schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:38:
Weet je zeker dat hij je niet in je knie raakte? 8)7
Haha _/-\o_ (Het rijmt zelfs, I used to play day Z, but then I took an arrow to the knee)

Maar nee, aangezien ik in een keer dood neerviel, zonder zelfs maar te bloeden... 225 km^2 en ik spawn op een andere speler... :P

[ Voor 11% gewijzigd door Zoijar op 16-06-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
thibaultvdb schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:53:
Is er een soort demo van dit spel, of een manier om het eens te proberen? Day-Z lijkt me echt wel leuk, maar om nu 30 euro aan een (buggy) mod uit te geven..
Je betaald niet voor de mod
Daarnaast moet je natuurlijk niet vergeten dat dayz in alpha stadium verkeerd, dus jah,..
Je betaald voor de game waarop het draait
Besides that, arma 2 free + operation arrowhead kost je 20 euro.

ik heb er ook 20 eur voor neergelegd geen seconde spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Op welke servers spelen jullie het meest? Jullie vinden allemaal exotische dingen als voertuigen en exotische wapens. Tuurlijk heb ook wel relaxte gear gehad maar toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Check je wel de vliegvelden en de barracks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
rgras schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:02:
Check je wel de vliegvelden en de barracks?
Jup vaak genoeg aanwezig, had net wel een G17 en M4a1. Maar mensen vinden hier serieus van alles, van voertuigen tot helikopters etc etc. Heb het gevoel dat meerdere hier op servers spelen, waar men ook echt al veel voertuigen gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
I MAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Zou graag mee willen doen maar ben nog niet zo bekend met arma, is dit dan te doen? Misschien keertje op ts met iemand mee doen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Donnie op 16-06-2012 16:38 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:39
Ik heb ARMA2 ook aangeschaft alleen voor DayZ, en er ook geen spijt van gehad. Mijn Steam zegt nu dat ik 65 uur gespeeld heb, en heb misschien 15 minuten ARMA gespeeld, de rest DayZ.

Netto speeltijd is lastig te zeggen, want soms is een server joinen echt een drama, maar laten we er maar vanuit gaan dat er wel tientallen uren spelen in zitten. Terwijl ik in de afgelopen jaren al heel veel spellen gespeeld heb, maakt dit het toch weer een unieke ervaring. De vrijheid die je hebt en de spanning die je soms voelt heb ik nog bij geen enkel ander spel gehad.
Wel raad ik aan om het samen te spelen, anders kan ik me voorstellen dat het veel minder leuk is.

Vanavond ga ik Chernarus weer onveilig maken met mijn M4A1 CCO SD, M9 SD en Night Vision Goggles :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Donnie schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:37:
Zou graag mee willen doen maar ben nog niet zo bekend met arma, is dit dan te doen? Misschien keertje op ts met iemand mee doen ;)
Dit is misschien wel handig om even te kijken als je arma niet goed kent: YouTube: DayZ Beginners guide - Learning the basics (en dit ... http://ttp2.dslyecxi.com/images/chernarus_big_hq.jpg )

[ Voor 7% gewijzigd door Zoijar op 16-06-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Recon24 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:16:
Op welke servers spelen jullie het meest? Jullie vinden allemaal exotische dingen als voertuigen en exotische wapens. Tuurlijk heb ook wel relaxte gear gehad maar toch??
http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=Vehicles locaties van voertuigen.

Gisteren 2 crashed heli's gevonden. M249 en MK48 :P Nog een gast overreden met een UAZ voor zijn m24 :)
Donnie schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:37:
Speel de tutorial van Arma 2 zelf en wen aan de controls :)

[ Voor 24% gewijzigd door spookz0r op 16-06-2012 17:24 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht