Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13
Ik heb zojuist iemand van zijn quad af gesniped. Helaas heb ik de quad zelf ook geraakt en rijdt hij niet echt meer. De hull is beschadigd en de wielen ook. Hoe fix ik dat? Met scrap metal?

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/o0oxetxpn/2012_06_16_00001.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Spollie op 16-06-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
Godver! Geen ammo, komt er een zombie op me af, dus wil ik disconnecten BAM respawn knop -___-'

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:17
robpol schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:47:
Ik heb zojuist iemand van zijn quad af gesniped. Helaas heb ik de quad zelf ook geraakt en rijdt hij niet echt meer. De hull is beschadigd en de wielen ook. Hoe fix ik dat? Met scrap metal?

[afbeelding]
Hull is idd te fixen met scrap metal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:46
Noctonix schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:53:
Godver! Geen ammo, komt er een zombie op me af, dus wil ik disconnecten BAM respawn knop -___-'
dat zal je leren! ;)

voor iemand die interesse heeft om te groupen vanavond, ben onder deze nick wel aanwezig op EU40 EU10.

-edit-
en wel te bereiken op de chat van de got dayz group @ steam

[ Voor 10% gewijzigd door Rexcore op 16-06-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik ga zo even een hapje eten met mijn vriendin, en 21:00 naar Prometheus, maar ik zal kijken om daarna even EU40 te joinen!

Ben vanmiddag na 6 dagen dood gegaan, omdat ik geen eten meer had :(. Was ook ergens ver in het noorden. Kwam een barn tegen, terwijl mijn bloed daalde. Kon het niet redden, terwijl ik ook nog een aantal zombies achter me aan had omdat ik natuurlijk eten moest hebben. Om die zombies maak ik me niet druk, maar wel om mijn bloed. Daarna ben ik ergens in het westen weer terecht gekomen. Ondertussen wat gear weten te looten en heb ik weer wat om naar het binnenland te vertrekken.

Vanavond EU40 dan maar! Zat overigens vanmiddag in EU17..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Ben net weer in een grote stad gespawned, vond ik een AKM, helaas zonder kogels. en een watch!

*EDIT*

En net in een gebouw een compass en kaart gevonden! Helaas nog geen AKM rounds... ben ff gestopt om te eten! "spannend"

[ Voor 41% gewijzigd door Noctonix op 16-06-2012 18:39 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Van heinde en verre kwamen zombies op me af, sommigen met een sprint
Met z'n allen richting het geluid van mijn Lee Enfield, heel gezwind, heel gezwind...

- Een onbekende survivor

Note to self; Lee Enfield ten alle tijde laten liggen waar die ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Propane schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:41:
Van heinde en verre kwamen zombies op me af, sommigen met een sprint
Met z'n allen richting het geluid van mijn Lee Enfield, heel gezwind, heel gezwind...

- Een onbekende survivor

Note to self; Lee Enfield ten alle tijde laten liggen waar die ligt.
Ik blijf het zeggen, de Lee enfield is een zombie-vuvuzela :')

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Noctonix schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:31:
Ben net weer in een grote stad gespawned, vond ik een AKM, helaas zonder kogels. en een watch!

*EDIT*

En net in een gebouw een compass en kaart gevonden! Helaas nog geen AKM rounds... ben ff gestopt om te eten! "spannend"
Ik heb net twee AKM mags gevonden maar nog geen AKM, welke server & grote stad zit je, dan kom ik ze even afleveren :). Als het natuurlijk enigzins haalbaar is qua afstand, ik zit in de buurt van Balota (SW airfield).

[ Voor 9% gewijzigd door Propane op 16-06-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Propane schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:52:
[...]
Ik heb net twee AKM mags gevonden maar nog geen AKM, welke server & grote stad zit je, dan kom ik ze even afleveren :). Als het natuurlijk enigzins haalbaar is qua afstand, ik zit in de buurt van Balota (SW airfield).
Momenteel geniet ik van mijn toetje, zal zo even kieken waar ik ben, kan ik dat op de map zien die ik gevonden heb? voeg me toe op steam: Spuitsmurf

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Noctonix schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:57:
[...]

Momenteel geniet ik van mijn toetje, zal zo even kieken waar ik ben, kan ik dat op de map zien die ik gevonden heb? voeg me toe op steam: Spuitsmurf
Als het goed is wel, en anders kun je even dayzmap.info bekijken. En ik heb je in Steam al via de Got-Z group ;).

Moet alleen even kijken, ik krijg zometeen volgens mij m'n avondeten voorgeschoteld :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Propane schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:01:
[...]
Als het goed is wel, en anders kun je even dayzmap.info bekijken. En ik heb je in Steam al via de Got-Z group ;).

Moet alleen even kijken, ik krijg zometeen volgens mij m'n avondeten voorgeschoteld :P.
Ja maar ik heb echt geen idee waar ik zit, enige wat ik weet is dat het een grote stad langs de kust is, met een Groot hotel, van die Russische bol daken..

Ok, ik zit in cherno, heb de supermarkt al gehad, lag niet super veel boeiends, in de eerste de beste fabriek heb ik de AKM Gevonden.

Ben nu stukje verder de stad in gegaan, en zit in een huisje ergens op de 2e verdieping.

*EDIT*

Ik snap er niks meer van... ben half uur servers aan het joinen..
De een is vol.
De ander heeft 1.60.969344234322131 ect terwijl ik 1.60 heb

Kom ik eindelijk in een server, wordt ik midden in de ocean gespawned... iemand enig idee wtf er aan de hand is???

[ Voor 35% gewijzigd door Noctonix op 16-06-2012 19:42 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
De 1.60.9xxxx zijn de servers die een beta versie draaien. Laatste beta is hier te downloaden: http://www.arma2.com/beta-patch.php

Dat in het midden van de oceaan spawnen is mij nog niet overkomen, wel vreemd. Gear ook kwijt nu zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:56
Zat op een server, en kreeg de melding session lost. Nu krijg ik bij iedere poging een zwart scherm met loading, dat niet meer weg gaat.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Propane schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:01:
De 1.60.9xxxx zijn de servers die een beta versie draaien. Laatste beta is hier te downloaden: http://www.arma2.com/beta-patch.php

Dat in het midden van de oceaan spawnen is mij nog niet overkomen, wel vreemd. Gear ook kwijt nu zeker?
Ik heb het eerder gehad maar dat was na 2 keer opnieuw proberen op een andere server weg en had ik gewoon mijn gear nog..

ik ga het nu nog een keer proberen.

*EDIT*

Godver.. kan Vipeax mijn account niet ff terug op het land gooien? ik wordt elke keer midden in die kut zee gespawned...

[ Voor 11% gewijzigd door Noctonix op 16-06-2012 20:18 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 13:28

Neophyte808

Gadget inspector

Hoe installeer ik deze mod met die Six updater? Ik snap niets van dat hele programma. Verder is de manual install wel erg manual want van die 2 mirrors moet ik alle bestanden 1 voor 1 handmatig downloaden.

EDIT: Nvm ik moet die Six Launcher hebben

[ Voor 11% gewijzigd door Neophyte808 op 16-06-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Probeer anders de installer van http://www.worrom.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:59
Arma2:CO nog steeds topseller op steam 8)7

Al kan je hem beter gewoon bij bohemia kopen, kan je hem nog verkopen als het niks voor je is.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

@Propane
Nee, er is iets gruwelijk stuk. Ik heb het ARMA: CO vandaag gekocht op Steam, maar ik krijg constant de melding "bad serial number given in setup". Verify integrity of game cache levert één hit op, dat bestand wordt dan direct door Steam gedownload en dan kan ik het opnieuw proberen. Het probleem is echter dat als ik nog een keer de game cache integrity probeer te verifiëren, hij dezelfde foutmelding geeft, en de vorige actie dus geen ruk uit heeft gemaakt. Ik heb dit probleem zowel bij ARMA II als bij ARMA OA, maar bij ARMA CO dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Neophyte808 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:29:
@Propane
Nee, er is iets gruwelijk stuk. Ik heb het ARMA: CO vandaag gekocht op Steam, maar ik krijg constant de melding "bad serial number given in setup". Verify integrity of game cache levert één hit op, dat bestand wordt dan direct door Steam gedownload en dan kan ik het opnieuw proberen. Het probleem is echter dat als ik nog een keer de game cache integrity probeer te verifiëren, hij dezelfde foutmelding geeft, en de vorige actie dus geen ruk uit heeft gemaakt. Ik heb dit probleem zowel bij ARMA II als bij ARMA OA, maar bij ARMA CO dus niet...
Moet je steam opstarten als administrator, dit had ik ook, en heeft het probleem opgelost voor mij

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Noctonix schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:55:
[...]

Moet je steam opstarten als administrator, dit had ik ook, en heeft het probleem opgelost voor mij
Beide ARMA's zijn bij mij nog steeds onspeelbaar, alleen CO werkt wel. Overigens, in mn eerste attempt tot Day-Z heb ik 4 zombies neergemaaid, toen ik die probeerde te looten, heb ik heel mn toetsenbord aan toetsen geprobeerd om een geweer op te pakken (dat ik niet kon zien) omdat er zo'n icoontje verscheen. Beide knoppen voor "use default action" Enter en MMB, werkten niet. Op een gegeven moment stond die zombie weer op en bleef mij slaan omdat mijn magazijn op was. Na zo'n 2 minuten klappen te hebben gekregen viel ik dan eindelijk dood neer. Heb ik hier nou 25 euro voor betaald |:( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Jammer, alle voertuigen worden weer opnieuw gespawned bij de komende server restart. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Neophyte808 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:03:
[...]

Beide ARMA's zijn bij mij nog steeds onspeelbaar, alleen CO werkt wel. Overigens, in mn eerste attempt tot Day-Z heb ik 4 zombies neergemaaid, toen ik die probeerde te looten, heb ik heel mn toetsenbord aan toetsen geprobeerd om een geweer op te pakken (dat ik niet kon zien) omdat er zo'n icoontje verscheen. Beide knoppen voor "use default action" Enter en MMB, werkten niet. Op een gegeven moment stond die zombie weer op en bleef mij slaan omdat mijn magazijn op was. Na zo'n 2 minuten klappen te hebben gekregen viel ik dan eindelijk dood neer. Heb ik hier nou 25 euro voor betaald |:( ?
De zombies hebben zelden iets interessants op zich. En het helpt als je even het trainings scenario in CO checked. Als je zo'n icoontje krijgt wil dat niet zeggen dat er een geweer ligt. Het is ter indicatie dat je je inventory kan openen en dingen kan uitwisselen met wat de zombie bijvoorbeeld zou hebben. Dit kan door op G te drukken, dus die heb je denk ik overgeslagen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vreemde zaken.

Er zitten een paar lui bij ons kamp in een uithoek van de map hun equipment te regelen, worden ze opeens aangevallen door 4 lui. Paar seconden later zit er nog een ander opeens in hun rug (hij zou 100 meter in 2 seconden afgelegd moeten hebben om daar te kunnen komen). Een paar van ons weten te ontkomen op twee ATV's en zetten die na een lange rit in de middle of fucking nowhere zonder dat ze zichtbaar zijn (lang leve jonge boompjes). Na een korte tijd komen ze terug in de server en zijn ze opeens weg. Iets later spawned nog iemand van onze groep bij ons kamp en ziet in de verte één van onze ATV's staan, loopt ernaar toe en kijkt in de inventory. Exact op het moment dat hij dat doet spawned er een kerel op 1 meter afstand van hem.

Recap:
- groep vindt ons kamp in de middle of nowhere;
- een member van die groep weet ons opeens vanuit onze rug aan te vallen, terwijl die kant gedekt werd;
- ATV's worden gejat terwijl ze niet zichtbaar waren doordat ze in bomen stonden;
- 1 ATV wordt weer gevonden, maar er spawned meteen een ventje naast op het moment dat de inventory van de ATV gechecked wordt.

Afzonderlijk zijn dat geen heel vreemde dingen, ze kunnen gebeuren. Maar dat ze allemaal zo vlak achter elkaar gebeuren.. dat kan haast geen toeval zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Klinkt bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Vanavond dik 6 uren lopen spelen met mofo en robpol op EU10. Zeer leuke avond gehad maar helaas wat minder geëindigd. (hackers)

de avond gestart met het vinden van ons transport middel:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/214rqzp.jpg

gezellig op pad en de wagen in z'n geheel volgeladen. onderweg nog een jeep en 3 quads gevonden, maar helaas misten ze allemaal 1 wiel. dus op wielen jacht gegaan. Maar op een gegeven moment kwam er een server restart. dus wij uit de auto en saven.
Helaas na de restart (reset?) verspreid gespawnd, en onze auto helaas kwijt.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2dmcfm8.jpg

daarna nog wat rondgezwalkt en uiteindelijk op de NW airfield beland. maar daar kwam helaas een heli langs die vol met cheaters zat. want we zaten perfect verscholen op de airfield, maar werden 1 voor 1 gekilled. terwijl ze ons normaliter echt niet konden zien. (mofo en rob zeker niet want die zaten meesterlijk verscholen met hun gilly suits.)
Zeer zuur om na 22 dagen zo te worden gekilled :(

respawn gedaan en in elektro terecht gekomen. Daar ging het helemaal tekeer.. ik stond rustig te wachten op rob toen ineens de pleuris rond mij uitbrak! een apacha helicopter die een rocket strike deed op elektro!!!! de heli crashte gelukkig maar liet dit achter:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2hgek21.jpg
dit is normaal het hospital in elektro.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/34ovs3p.jpg
en dit de kerk! 8)7

vipaux, kun je hier nog wat aan doen?? (logs?) was op EU10 rond half een snachts.
(misschien zelfs een respawn?? want zoals eerder gezegd, na 22 dagen surviven door hackers te worden gekilled is echt K*T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Propane schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:15:
[...]
De zombies hebben zelden iets interessants op zich. En het helpt als je even het trainings scenario in CO checked. Als je zo'n icoontje krijgt wil dat niet zeggen dat er een geweer ligt. Het is ter indicatie dat je je inventory kan openen en dingen kan uitwisselen met wat de zombie bijvoorbeeld zou hebben. Dit kan door op G te drukken, dus die heb je denk ik overgeslagen :P.
De G had ik als eerste geprobeerd, omdat ik hier al gelezen dat dat je rugzak was, het kwam alleen niet echt over hoe ik dingen van inventory kon verplaatsen. Iig, dat heb ik nu uitgevogeld, maar ik weet nog steeds niet hoe ik mezelf moet healen met bandages, de ARMA 2 tutorial zegt hier ook niets over. Ik ben dus gewoon weer doodgebloed vanaf 9000 blood ofzo, omdat ik alleen maar heb lopen kloten met die inventory 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Neophyte808

Inventory tut: YouTube: DayZ Survival \[Ep. 1] - Inventory Management (fixed sound)

Belachelijk dat je het nodig hebt en dan nog ga je spullen verliezen, maarja dat is ARMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Neophyte808 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 02:12:
[...]

De G had ik als eerste geprobeerd, omdat ik hier al gelezen dat dat je rugzak was, het kwam alleen niet echt over hoe ik dingen van inventory kon verplaatsen. Iig, dat heb ik nu uitgevogeld, maar ik weet nog steeds niet hoe ik mezelf moet healen met bandages, de ARMA 2 tutorial zegt hier ook niets over. Ik ben dus gewoon weer doodgebloed vanaf 9000 blood ofzo, omdat ik alleen maar heb lopen kloten met die inventory 8)7 .
"vroeger" was het bandagen met de scroll wheel, maar tegenwoordig is het rechtermuisknop op de bandage.

-edit-

1.7.1 is ook uitgekomen zie ik:

Affected addons:
* dayz_code 1.7.1
* dayz_sfx 1.2
* dayz 1.3
* dayz_equip 1.3
* dayz_weapons 1.2
* dayz_anim 0.2

Developer's Note:
* Requires ArmA2 Beta.
* Raytracing doesn't work so well inside some buildings at the moment so interiors will ignore raytracing
* Infected sprinting animation not included yet
* On respawn, your flashlight spawns in your BACKPACK. I did this because nothing would have said NOOB more than all the new players running around in the day with torches with no idea what the fuck to do.

Changelog:
* [FIXED] Wire Spools, Toolboxes, hedgehog (tank trap) kits not spawning
* [FIXED] Bodies still being deleted too quickly sometimes
* [FIXED] No backpacks or medical boxes spawning
* [FIXED] "No Speaker..." debug report spam
* [FIXED] Infected spawning too close to players (minimum 30m now)
* [FIXED] Infected not spawning inside buildings any more
* [FIXED] General Server Script Errors (big thanks to Dwarden for fixing these!)
* [FIXED] Loot/Infected spawning time delay desync'ing with server
* [NEW] Infected can't attack through walls
* [NEW] Infected can't see through objects any more
* [NEW] Infected visibility increased (but limited by LOS)
* [NEW] Infected attack range increased (but limited by LOS)
* [NEW] Infected can cause greater damage when they hit you
* [NEW] You can hide from an infected chasing you
* [NEW] Optimized server cleanup routine
* [NEW] Player body exists for five seconds after disconnect (UNCONFIRMED IF WORKING)
* [NEW] Infected see based on eye direction, not on body direction as before
* [NEW] 30Rnd_545x39_AK added to loot table
* [NEW] More infected attack animations
* [NEW] More infected feeding animations
* [NEW] Replaced monkey infected crawing run animation
* [NEW] Heartbeat when cursor on a player with very low humanity (heart beats faster the lower it is)
* [NEW] Humanity GUI indicator removed
* [NEW] New Infected and Action sound effects (more AWESOME stuff by Michael Manning)
* [NEW] Initial version of double-barreled shotgun added (by Artyom)
* [FIXED] CZ550 spawning far too often in farms
* [FIXED] Winchester decreased spawnrate (% given to double barrel shotty)
* [NEW] Recombine shotgun rounds between 2 and 8 rounds
* [NEW] Recombine 45ACP rounds between M1911 and Revolver rounds
* [FIXED] Tent placement is completely screwed (now can place anywhere except in building)
* [FIXED] Items for Eating and Drinking not removed instantly (allowed some duping)
* [NEW] DayZ: Now with additional cruelty! Spawn with only a bandage, painkillers, and a torch.

vooral die laatste,,, 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door Rexcore op 17-06-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Ik ga EU10 maar even joinen, daar gebeuren tenminste nog dingen :P

@Vipeax: Hoe kan het dat ik nu opeens zonder ammo spawn? Ik had al niet veel meer, maar het klopt volgens mij niet helemaal?

[ Voor 49% gewijzigd door Recon24 op 17-06-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 18:28
Het lijkt erop dat het niet gemakkelijker gaat worden met die nieuwe patch haha.
Gisteren in een dorpje was ik een gebouw aan het looten, hoor ik ineens voetstappen. Ik kijk richting de deur, ja hoor komt er een kerel binnen. Na de schietpartij helft van mijn bloed over, maar die andere lag horizontaal. Ik gauw het dorpje uit om me te verstoppen in de bossen, zie ik ineens een gecrashte helikopter in het veld. Ik denk: die MOET ik checken. Ik manoeuvreer me tussen de zombies door, vind ik tweemaal camo clothing, een M249, FN FAL ANPV S4 en Bizon SD. Helaas had de FAL geen ammo en is die M249 veel te groot. Dus heb nu een silenced smg met een beetje ammo. Wel relax, zombies afschieten en er geen achter je aan krijgen :)

Vraagje: ik ben vergeten welke server dat was, maar als ik die weer zou vinden, is die crashsite dan nog op dezelfde plaats? En wisselen die bij een reset weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:09
Ik snap dat het vervelend is, maar laten we van dit topic svp geen support forum maken. 1.7.1 zal door sommigen als geweldig ervaren worden, en door anderen als een hel. Alweer 36 uur niet geslapen, dus ik zie de klachten "morgen" wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:05
@baaart900

NEEEEEEE, je laat toch geen FN FAL liggen???? Dat ding is extremly rare, die bizon is gewoon 'rare'.

Maar even zonder gekheid, het is natuurlijk logisch dat je voor degene met ammo gaat, had je niet ergens een vriend stand-bye die ook even wat wapens kon looten? Ik ben zelf met mijn groep nog maar 2 crashed heli's tegen gekomen. Deze waren jammer genoeg alle 2 gebuged... Maar goed dit was een paar patches geleden, hopelijk gebeurd dat dus niet meer.

Over patch 1.7.1, erg mooi dat je nu praktisch overal een tent kan neer zetten! We hebben net een tent gevonden dus zitten een plek te zoeken om hem neer te zetten maar dat word nu een stuk gemakkelijker omdat je hem niet meer op een open plek hoeft te zetten!

Gister ook wel een soort van faal operatie opgezet, want we zouden de militairy tenten looten boven Berezino, we dachten dat we een soort stary sobor zouden aan treffen dus zijn we meer dan een half uur bezig geweest met een aanvalsplan bedenken en iedereen in positie zetten. Overwatch op een heuvel, 2 mensen met assault rifles op de uit hoeken van het voetbal veld voor direct steun en 1 iemand met een lege alice pack naar binnen.

Nou het viel dus erg tegen, 1 tent lag helemaal niks, 1 gewoon wat blikjes en die andere 2 alleen wat ammo. Niets speciaals dus. Toen maar door naar de shop en de appartementen, maar niet echt iets speciaals gevonden. Op het laatst begonnen we nonchalant te worden omdat er toch helemaal niemand was en begonnen we maar wat zombies af te knallen en zijn we uit gelogd op een heuvel links boven Berezino. Een hele operatie opgezet voor niks dus, we hadden echt gedacht dat er wel bandits of survivors op de loer zouden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Zo dan, waar eerst ongeveer 3 zombies rond een deer hut waren, zijn het er nu ongeveer 15 geworden? waar ze opeens allemaal vandaan komen is me een raadsel, maar hierdoor ben ik net 2 min geleden door dood gegaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik kwam ook laatst een gecrashte heli tegen, dus dacht daar zou ik wel wat leuks kunnen vinden... helemaal niks.

Gister vond ik een dode survivor ergens in een schuur (oh, was Stary Sobor idd. Dat is dus geen plek om rustig rond te lopen? :P). Bleek dat hij een M16, M9, gps, map, kompas, groot backpack etc bij zich had. Leuk spul. Loop naar buiten, wordt ik knock-out geslagen door zo'n militaire zombie, nog vier om me heen... einde. Dus nu liggen er daar twee "survivors". Fate? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zoijar op 17-06-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Gecrashte helis en daadwerkelijk shit vinden? Ik denk dat ik er in totaal al zo'n 10 tegen ben gekomen en ik heb slechts 1 keer loot gehad (En dat was een DMR met 3 mags). Bij de rest lag nooit wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Wow, ik ben in Electro en ik weet niet wat het is maar er zijn echt ontiegelijk veel zombies. Daarnaast zal ik een lijk liggen die echt van alles had.

Wat ik nu heb:

- Watch
- Rangefinder
- NV- Goggles
- Map
- M9 SD
- GPS
- Compass
- AS50

en voor de rest nog andere spul als box of matches en hatchet etc etc. Vreemde is alleen dat ik zijn backpack niet kon pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Pfff, dat zombies niet binnen 30m van een speler mogen spawnen moet je ze nog maar eens vertellen. Ik respawn net in de buurt van Cherno en prompt spawnen er twee zombies op 5m afstand. En niet binnen buildings? Zeg dat tegen de zombie die mij in een schuurtje met 2 gesloten deuren stond op te wachten :P.

En spawnen zonder wapen is ronduit waardeloos, nu constant survivors die al wel iets hebben en je neerschieten terwijl je letterlijk niets van waarde voor ze hebt. Je kunt geen zak terugdoen. Ik was net al drie kwartier op zoek naar een wapen, het enige wat ik tegenkwam was ladingen aan shotgun ammo, maar nergens een wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:51
Propane schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:39:
En niet binnen buildings? Zeg dat tegen de zombie die mij in een schuurtje met 2 gesloten deuren stond op te wachten :P.
zoals ik het lees is dat juist gefixt, ze spawnen dus wel weer in buildings :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Recon24 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:34:
Wow, ik ben in Electro en ik weet niet wat het is maar er zijn echt ontiegelijk veel zombies. Daarnaast zal ik een lijk liggen die echt van alles had.

Wat ik nu heb:

- Watch
- Rangefinder
- NV- Goggles
- Map
- M9 SD
- GPS
- Compass
- AS50

en voor de rest nog andere spul als box of matches en hatchet etc etc. Vreemde is alleen dat ik zijn backpack niet kon pakken.
Inb4 hacker. Waarom zou je ooit (overdag) met dat soort gear in Elektro in gaan. Ach, laten we zeggen dat je verdomd veel mazzel hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 18:28
Flokman schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:21:
@baaart900

NEEEEEEE, je laat toch geen FN FAL liggen???? Dat ding is extremly rare, die bizon is gewoon 'rare'.

Maar even zonder gekheid, het is natuurlijk logisch dat je voor degene met ammo gaat, had je niet ergens een vriend stand-bye die ook even wat wapens kon looten? Ik ben zelf met mijn groep nog maar 2 crashed heli's tegen gekomen. Deze waren jammer genoeg alle 2 gebuged... Maar goed dit was een paar patches geleden, hopelijk gebeurd dat dus niet meer.
Ik kon die FAL nergens kwijt inderdaad, heb die wel even in handen gehad maar overdag zag je niks door die scope dus daar schoot ik ook niets mee op. Kan die wel super rare zijn, in de praktijk was die waardeloos voor mij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Zou day Z trouwens niet samen met ACE kunnen? Jammer dat je nu alle features van ACE mist, zoals goed kunnen snipen bijvoorbeeld.

Nog iets, ik kan m'n wapen niet loweren (normaal gesproken 2x left ctrl) Is dat op te lossen? Vervelend om iedereen met geheven geweer tegemoet te komen. ("Lower your weapon!" "I Can't!" "Put it down!" "I CAANNTT!" boem- boem...)

[ Voor 11% gewijzigd door Zoijar op 17-06-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Gelukkig heb ik alles nog en een grote backpack gevonden. survivers die ik zag rennen met een enorme horde zombies. Veel dode survivers in Electro (EU18). Omdat ik echt hele vette dingen heb, ben ik snel richting de bossen gegaan. Kijk nog wel uit op Electro om te zien wat er allemaal gaat gebeuren. Nu even gestopt, want wil mijn gear niet verliezen. Hacker of niet het is wel tof wat ik had gevonden. Daarbij was het ook wel vreemd dat hij nog bewoog en stond. Het lijkt wel alsof ik alles van hem heb afgepakt terwijl hij nog leefde.

Anyway, op dit moment is het niet echt lekker speelbaar. Er zijn echt enorm veel zombies, ze horen ze al van ver en het zijn er soms echt 20 die achter je aanzitten.

Overigens mijn Gear:

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg593/scaled.php?server=593&filename=img4217v.jpg&res=landing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik heb nu al twee keer gehad dat ik een ALICE pack in een huisje in een stad zie liggen, en de enige optie erbij is Open ALICE Pack... Hoe moet je die dingen dan oprapen en swappen met je Coyote Patrol Pack? -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36
wat meestal werkt wat heen en weer bewegen en met je scroll ( mid muis dus ) omhoog / omlaag te scrollen terwijl je naar de backpack kijkt
vaak krijg je dan een interactie optie met meerdere opties " pick up / nogwat nogwat "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:05
Beetje vreemd, ik had dus zonet de patch geinstalleerd en getest maar nu heb ik dus dit: ik heb camo clothes aan en die zien er nu super vet uit dus wou ik ze aan een vriend laten zien of hij er ff een foto van wou sturen want je kon niet in 3 person in die server. Hij spawnt bij me maar ziet me niet, ik was dus ontzichtbaar ofzo. Ik ging dus maar andere server testen waar je wel 3 person had maar wat bleek nou, ik zag me zelf niet eens in 3 person! Mijn handen en zo wel in 1 maar voor andere ben ik dus ontzicht en ook onhoorbaar. Vipeax hoe kan dit kan ik hier voor gebanned worden ofzo? Anders vanavond maar eens naar airfield!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Uhm volgens mij krijgen de servers een flinke beating.
Server 1 waar ik wel opkwam : lage ping, weinig spelers maar onspeelbaar leek wel 10 fps
Server 2 waar ik wel op kwam : lage ping, weinig spelers maar wel speelbaar ( niet vloeiend )

Vreemde daar was, iemand had de zombies pissig gemaakt, deze zombie's stonden met z'n alle in een gebouw tegen de muur te hengsten ( stuk of 5 ) terwijl er niemand meer was.

Toen ik camo aantrok was m'n munitie in weer in één keer vol !
terwijl ik toch zeker ervan was dat ik nog maar 3 rounds had... komt mij dat even goed uit :P

Enkele seconden later hoorde ik zombies beneden, kijk even ja daar staan ze. dacht komen de trap op
één zombie verdween in de trap. de andere was ineens gewoon foetsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Ik zit vast op het loading scherm. Hoe kom ik hier uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
alt+f4 / ctrl+alt+del ?

offtopic
Euh,.. ik had toch zeker een account op dayzmod forums
maar ik besta ineens niet meer :?

"DayZ Mod Forum
You did not enter a valid email address."
8)7

[ Voor 78% gewijzigd door osmosis op 17-06-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Lijkt erop dat met de nieuwe update het spel wat moeilijker wordt :D
jterpstra schreef op zondag 17 juni 2012 @ 14:59:
alt+f4 / ctrl+alt+del ?

offtopic
Euh,.. ik had toch zeker een account op dayzmod forums
maar ik besta ineens niet meer :?

"DayZ Mod Forum
You did not enter a valid email address."
8)7
Forum is onlangs gereset vanwege een hack. Ze zijn teruggegaan naar een database van 22 mei. Als je na die tijd jezelf op het forum had aangemeld is jouw account op het forum weg.

[ Voor 78% gewijzigd door spookz0r op 17-06-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 09:46
Heeft iemand anders op dit moment er last van dat je constant spawnt op een leeg veld. Kon niks vinden in de andere forums op day-z. Zowel ik als mijn broer hebben er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09-2019
Ja net zelf ook ervaren, endless field of nothingness :(
Na een respawn kwam ik wel op een normale plek alleen was mn FPS op eens 10-20, het is echt onspeelbaar op het moment.

Jammer, gisteren de game aangeschaft en een paar uur gespeelt. Erg genoten van de sfeer.

[ Voor 20% gewijzigd door Iryl op 17-06-2012 16:15 ]

Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Hoe begin ik opnieuw? Als ik op restart druk gebeurt er niets en als ik op respawn druk, ga ik dood en krijg ik een scherm met "please go to the player selection screen" wat zoveel betekent als "je bent dood en donder op van deze server", omdat je het dan niet meer aan de praat krijgt gewoon.

Ik heb dus 2 keuzes: óf ik speel verder met de equipment die ik heb en ik ga dood en ik disconnect/reconnect en begin weer op dezelfde plek aan het strand met dezelfde equipment (in mijn geval slechts een bandage, een doos painkillers en een zaklamp). Of ik druk op respawn, ga dood, disconnect/reconnect en begin weer op dezelfde plek met die spullen. Ik kan geen manier vinden om mn Makarov terug te krijgen.

Verder heb ik er maar het beste van proberen te maken met slechts een zaklamp als wapen. Na de halve map lang de elektriciteitsmast te hebben gevolgd, kwam ik uit bij een dorpje waar ik een compound crossbow vond en 4 bolts. In een ander dorpje zag ik medical supplies (of iets wat erop leek) en een hatchet (geen idee wat je eraan hebt) in een hokje liggen. Toen ik daar (stealthy) in liep hoorde ik langzamerhand zombiegeluiden luider worden. Totdat een van de zombies mij probeerde dood te slaan door de muur heen, dat ging ongeveer zo: |:( . Dus ik ben weggerend en al mn bolts kwijtgeraakt aan alles dat mij achtervolgde.

Een tijdje later vond ik een militaire basis, waarin heel veel te looten lijken lagen. Helaas waren er minstens even veel zombies en bestaat er zoiets als een "random aggro" : soms heb ik het gevoel dat de zombies ge-aggro'd worden door niks, omdat uitgerekend de zombie die het verst weg staat opeens jouw kant op rent, of omdat een zombie opeens hard begint te sprinten in een willekeurige richting (ik heb er een een halve cirkel zien trekken om een gebouw, terwijl er aan de andere kant van dat gebouw niets was) waarna deze weer rustig wordt.

Ergens in mijn pursuit kwam ik ook een geit tegen, erg handig als je net 5 zombies achter je aan hebt 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Neophyte808 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:28:
Ik kan geen manier vinden om mn Makarov terug te krijgen.
Je begint in de nieuwste versie zonder wapens
Verder heb ik er maar het beste van proberen te maken
Volgens mij is dat exact de bedoeling :P

[ Voor 49% gewijzigd door SlaadjeBla op 17-06-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
De nieuwe patch is fucked as hell kennelijk. De aggro range klopt voor geen meter, maar ik heb zonet wel gewoon zombies af kunnen schudden door deuren van gebouwen dicht te gooien er er dan uit te sneaken. Dat is dan wel weer mooi. Een hek dichtgooien achter me vertraagde er ook al een hele boel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Wij als clan updaten nog niet naar 1.7.1 vanwege de bugs die erin zitten op dit moment :)
Neophyte808 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:28:
Hoe begin ik opnieuw? Als ik op restart druk gebeurt er niets en als ik op respawn druk, ga ik dood en krijg ik een scherm met "please go to the player selection screen" wat zoveel betekent als "je bent dood en donder op van deze server", omdat je het dan niet meer aan de praat krijgt gewoon.

Ik heb dus 2 keuzes: óf ik speel verder met de equipment die ik heb en ik ga dood en ik disconnect/reconnect en begin weer op dezelfde plek aan het strand met dezelfde equipment (in mijn geval slechts een bandage, een doos painkillers en een zaklamp). Of ik druk op respawn, ga dood, disconnect/reconnect en begin weer op dezelfde plek met die spullen. Ik kan geen manier vinden om mn Makarov terug te krijgen.

Verder heb ik er maar het beste van proberen te maken met slechts een zaklamp als wapen. Na de halve map lang de elektriciteitsmast te hebben gevolgd, kwam ik uit bij een dorpje waar ik een compound crossbow vond en 4 bolts. In een ander dorpje zag ik medical supplies (of iets wat erop leek) en een hatchet (geen idee wat je eraan hebt) in een hokje liggen. Toen ik daar (stealthy) in liep hoorde ik langzamerhand zombiegeluiden luider worden. Totdat een van de zombies mij probeerde dood te slaan door de muur heen, dat ging ongeveer zo: |:( . Dus ik ben weggerend en al mn bolts kwijtgeraakt aan alles dat mij achtervolgde.

Een tijdje later vond ik een militaire basis, waarin heel veel te looten lijken lagen. Helaas waren er minstens even veel zombies en bestaat er zoiets als een "random aggro" : soms heb ik het gevoel dat de zombies ge-aggro'd worden door niks, omdat uitgerekend de zombie die het verst weg staat opeens jouw kant op rent, of omdat een zombie opeens hard begint te sprinten in een willekeurige richting (ik heb er een een halve cirkel zien trekken om een gebouw, terwijl er aan de andere kant van dat gebouw niets was) waarna deze weer rustig wordt.

Ergens in mijn pursuit kwam ik ook een geit tegen, erg handig als je net 5 zombies achter je aan hebt 8)7 .
Je krijgt geen makarov meer. Lees de patchnotes van 1.7.1 eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Wel godver de godver de ****** en *************......

Heb je net eerder op de middag in anderhalf uur een redelijke beginner set gear bij elkaar gescharreld. AK74 met 4 mags, G17 met 3 mags, binoculars, watch, knife, veel eten en drinken..... Stop je op een veilige afstand van Elektro/Power Plant, ongeveer 300m weg in een bos op de heuvel....

Spawn je vervolgens bij weer inloggen in een huisje in Elektro, één meter naast een kerel die je direct met z'n Winchester overhoop schiet...

Edit: Ugh... en dan die tientallen servers die 1.7.1 in de naam zetten, maar als je connect krijg je in nauwelijks leesbare letters in beeld dat je DayZ code bestand te nieuw is en dat de server 1.7.0 draait.....

[ Voor 18% gewijzigd door Propane op 17-06-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-08 10:13
Propane schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:42:
Ik heb nu al twee keer gehad dat ik een ALICE pack in een huisje in een stad zie liggen, en de enige optie erbij is Open ALICE Pack... Hoe moet je die dingen dan oprapen en swappen met je Coyote Patrol Pack? -_-
Indien er nog veel loot naast/op de pack ligt, dat eerst ook ff oprapen/verplaatsen, meestal lukt het daarna wel om een pack op te rapen.
Flokman schreef op zondag 17 juni 2012 @ 14:18:
Beetje vreemd, ik had dus zonet de patch geinstalleerd en getest maar nu heb ik dus dit: ik heb camo clothes aan en die zien er nu super vet uit dus wou ik ze aan een vriend laten zien of hij er ff een foto van wou sturen want je kon niet in 3 person in die server. Hij spawnt bij me maar ziet me niet, ik was dus ontzichtbaar ofzo. Ik ging dus maar andere server testen waar je wel 3 person had maar wat bleek nou, ik zag me zelf niet eens in 3 person! Mijn handen en zo wel in 1 maar voor andere ben ik dus ontzicht en ook onhoorbaar. Vipeax hoe kan dit kan ik hier voor gebanned worden ofzo? Anders vanavond maar eens naar airfield!
Precies zelfde hier.

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 00:22
Propane schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:03:
Edit: Ugh... en dan die tientallen servers die 1.7.1 in de naam zetten, maar als je connect krijg je in nauwelijks leesbare letters in beeld dat je DayZ code bestand te nieuw is en dat de server 1.7.0 draait.....
Als ik zo de reacties lees op het forum van dayzmod.com blijf ik even op 1.7.0. Toch een paar vervelende bugs in de nieuwe patch en zombie aggro lijkt erg overtrokken met de laatste versie.

Schijnt dat er een hotfix binnen afzienbare tijd zal worden gereleased
http://dayzmod.com/forum/...3032&pid=122097#pid122097

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototyp3
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 14:59
Bij mij loopt het ook niet echt als een zonnetje.

Mijn fps is vreselijk laag of ik heb in-game geen geluid waarbij de zombies mij ook niet kunnen zien en horen.
Dus ik hoop dat er dan z.s.m. een hotfix komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Zelfde hier, ik blijf rustig wachten :)
Heb dayz maar afgesloten voor vandaag want het is nu voor mij echt even vrijwel onspeelbaar ( enorme lag )

Sommige dingen vind ik echt een grote vooruitgang, maar helaas gaat dat ook gepaard met een paar nieuwe bugs. Maar so far so good ! ^^

* met mods zoals dayz vind ik altijd maar jammer dat ik niet de skills heb om een positieve bijdrage te leveren aan het project :'( qua development

[ Voor 20% gewijzigd door osmosis op 17-06-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Wil nog wel even mijn night Vision uittesten straks in het donker. Ben gestopt met uitzicht op Mogilevka, in de bosjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
I accidentally een nade in ons kamp. Resultaat... 2 dode mensen en één voertuig heeft al zijn banden kapot en de engine kapot. Andere vehicle is ook behoorlijk beschadigd. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
mijn samenvatting van de 1.7.1 patch...

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2vwbj38.jpg

die aggro... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
Rexcore schreef op zondag 17 juni 2012 @ 21:09:

[afbeelding]

die aggro... 8)7
lol...ze blijven ook maar gewoon spawnen. Komt geen einde aan! Normaal spawnen er zo'n 8 rondom barns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, vraagje aan jullie allen maar spelen jullie dit spel nog graag? Ben je het niet wat beu geworden? Skyrim had ook een open wereld met van alles te doen maar ik was het redelijk snel beu.

Heb tal van gameplays op youtube gezien en denk eraan het spel te kopen, dus arma2 en die dlc erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
Hotfix hangende!

Current Changelog:
* [FIXED] Server item cleanup error (thanks Dwarden for identifying)
* [FIXED] Server weighted random object error (thanks Dwarden for identifying)
* [REVERT] 5 second delay for disconnecting (will need to wait till new method developed)
* [REVERT] Disabling of interior raycasting (will mean some buildings you will be invisible/can't be hit in for the moment as they don't have view LODs)
* [REVERT] Infected sight based on head not body direction (infected glace around alot, this meant that they had super view directions. Now locked at body direction)
* [FIXED] Area not checked for existing infected before spawning new ones ("blind faith" that it had not made a mistake didn't work)
* [FIXED] Crippling performance issues caused by loot items never being cleaned up (loot now cleaned up)
* [FIXED] Tent pitching (Who the hell codes tent location checks TWICE before pitching? Oh apparently I do)
ETA:
- 2 hours

http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=13895

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 22:43:
Hey, vraagje aan jullie allen maar spelen jullie dit spel nog graag? Ben je het niet wat beu geworden? Skyrim had ook een open wereld met van alles te doen maar ik was het redelijk snel beu.

Heb tal van gameplays op youtube gezien en denk eraan het spel te kopen, dus arma2 en die dlc erbij
Tegen de 80.000 man (van de in totaal ~240.000) speelden nog in de laatste 24 uur, dat zal dus wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Gisteren even 1.7.1 willen proberen, maar ik spawnde op een groot open veld (soort debugforest, maar dan heel open) of in "Wilderness" waar dat ook moge zijn.

Hoe kom ik terug in de bewoonde wereld?
Adanteh schreef op zondag 17 juni 2012 @ 20:11:
I accidentally een nade in ons kamp. Resultaat... 2 dode mensen en één voertuig heeft al zijn banden kapot en de engine kapot. Andere vehicle is ook behoorlijk beschadigd. :')
Jij maakt vrienden :o

[ Voor 43% gewijzigd door SlaadjeBla op 18-06-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
SlaadjeBla schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:43:
Gisteren even 1.7.1 willen proberen, maar ik spawnde op een groot open veld (soort debugforest, maar dan heel open) of in "Wilderness" waar dat ook moge zijn.

Hoe kom ik terug in de bewoonde wereld?
Gisteren ook een paar keer gehad, na meerdere respawns kwam ik wel in de "bewoonde" wereld.
Vanavond is kijken of de hotfix for 1.7.1 de game weer goed laat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Converting magazines didn't work if you had MORE than one of that magazine type (now works as intended)
Weet iemand al wat dit inhoud? Kun je nu half-lege magazines samenvoegen?

Verder heb ik gisteren ontzettend veel problemen gehad met de steam versie van combined operations. Dit kwam vooral door de vereiste van de ARMA2:AO beta.

Uiteindelijk heeft het volgende gewerkt:
  • Installeer de beta (93827 is de nieuwste geloof ik, pak niet per ongeluk een oudere)
  • Kopier de arma2.exe uit de map arma2oa\Expansions\Beta en vervang daarmee de .exe in de arma2oa folder (tip: maak wel een backup van de oude exe)
  • Ga naar steam en stel de launch options van ARMA2OA in op:
    code:
    1

-nosplash -beta=Expansion\beta;ca;Expansion\beta\Expansion -mod=@DayZ;ca
  • Start nu combined arms door rechts te klikken op ARMA2OA in steam en dan de optie 'launch ARMA2: Combined operations' te kiezen
Vooral die laatste stap deed het hem voor mij, want vroeger kon ik gewoon normaal ARMA2OA opstarten zonder problemen.

Anyway daarna ingelogd blijkt dat ze gekloot hebben aan de gamma en brightness instellingen waardoor ik dus helemaal niets kon zien, het spel is nu in de nacht echt veels te donker zelfs met max gamma en max brightness. Ik snap wel dat een zaklamp anders weinig nut heeft maar nu is het spel gewoon na 21u onspeelbaar geworden voor mij :(. Gelukkig spawn je nu tegenwoordig met een zaklamp in je backpack (waarom in je backpack :/) maarja dan wel weer zonder pistool wat ik toch niet zo'n hele leuke toevoeging vindt. Achja maar niet dood gaan en hopen dat ik een zaklamp vind.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Anders zie je opeens 30 newbies met een flashlight rennen constant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:26:
[...]

Anders zie je opeens 30 newbies met een flashlight rennen constant...
Who cares, ze zullen hem toch eerst aan moeten zetten, nietwaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Gister wel iets grappigs meegemaakt moet ik zeggen. Ik logde uit en ging er weer in omdat er iets niet goed ging. Toen ik weer in het spel was, zag ik nog iemand naast me staan, die niet mij mij leek maar precies dezelfde gear had. Blijkbaar was ik het gewoon.

Grappige was, dat ik uit zijn/mijn tas gewoon gewoon ammo en andere spullen kon pakken, waardoor ik nu 8 mags heb voor mijn M9SD en 7 mags heb voor mijn AS50 sniper rifle. Natuurlijk maar maar meteen extra van alle andere spul gepakt en in mijn Alice pack gestop.

Night Vision is echt geweldig in het donker! Gewoon relaxed rondrennen alsof je overdag aan het spelen bent! Met CTLR+M GPS constant rechts op het scherm, waardoor je niet telkens je map hoeft te openen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
roy-t schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:59:
[...]

Weet iemand al wat dit inhoud? Kun je nu half-lege magazines samenvoegen?

Verder heb ik gisteren ontzettend veel problemen gehad met de steam versie van combined operations. Dit kwam vooral door de vereiste van de ARMA2:AO beta.

Uiteindelijk heeft het volgende gewerkt:
  • Installeer de beta (93827 is de nieuwste geloof ik, pak niet per ongeluk een oudere)
  • Kopier de arma2.exe uit de map arma2oa\Expansions\Beta en vervang daarmee de .exe in de arma2oa folder (tip: maak wel een backup van de oude exe)
  • Ga naar steam en stel de launch options van ARMA2OA in op:
    code:
    1

-nosplash -beta=Expansion\beta;ca;Expansion\beta\Expansion -mod=@DayZ;ca
  • Start nu combined arms door rechts te klikken op ARMA2OA in steam en dan de optie 'launch ARMA2: Combined operations' te kiezen
Vooral die laatste stap deed het hem voor mij, want vroeger kon ik gewoon normaal ARMA2OA opstarten zonder problemen.
Voor mij werkte de volgende regel beter:

-beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion;CA;@DayZ -nosplash -world=empty -cpuCount=4 -exThreads=7

voordeel hiervan is dat je het spel gewoon op kunt starten met Operation arrowhead. En daardoor doet de steam tracking het ook (handig voor als je in groepen speelt), want deze doet het namelijk niet wanneer je opstart met combined operations.

@recon24
pas maar op, straks word je ook nog als cheater aangemerkt, omdat je ten eerste een rangefinder op zak hebt die volgens mij helemaal niet in de dayz loot lijst zit (correct me if i'm wrong). Maar ook omdat je character blijkbaar al buggy begint te doen (de server heeft problemen om jou character te saven/uit te loggen?). Dat is wachten totdat er een admin op begint te letten en jou banned. (of denk ik teveel doem? :))

[ Voor 13% gewijzigd door Rexcore op 18-06-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKdragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 15:29
Rangefinder zit wel in de loot list: http://dayz.alayton.net/

Al het loot kan je hier vinden. Als je op de icoontjes klikt zie je de loot table. Bij de barracks kan je de rangefinder vinden, echter heb je maar 0,11% kans.

[ Voor 40% gewijzigd door SKdragon op 18-06-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Euh,. was net even met maat bezig.
We waren beide overhoop geschoten NW raid gone wrong xD

Na respawn gingen we naar rog, daar vond ik een Alice pack ( met stuff erin ! )
ik neem de tas, maat zegt ineens sta eens stil... ik van oke ?
Er hing dus een alice pack aan mijn been, en hij kon die oppakken !

Vervolgens hadden we ook nog eens dezelfde dingen in de alicepack.
een tent, bloodbag, cola , m67 nade, epi pen , morfine , waterbottles
( bespaard ons weer een trip naar ziekenhuis berezino / elektro :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door osmosis op 18-06-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Rexcore schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:20:
[...]

Voor mij werkte de volgende regel beter:

-beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion;CA;@DayZ -nosplash -world=empty -cpuCount=4 -exThreads=7

voordeel hiervan is dat je het spel gewoon op kunt starten met Operation arrowhead. En daardoor doet de steam tracking het ook (handig voor als je in groepen speelt), want deze doet het namelijk niet wanneer je opstart met combined operations.

@recon24
pas maar op, straks word je ook nog als cheater aangemerkt, omdat je ten eerste een rangefinder op zak hebt die volgens mij helemaal niet in de dayz loot lijst zit (correct me if i'm wrong). Maar ook omdat je character blijkbaar al buggy begint te doen (de server heeft problemen om jou character te saven/uit te loggen?). Dat is wachten totdat er een admin op begint te letten en jou banned. (of denk ik teveel doem? :))
Daar ben ik wel bang voor idd :P, maar ik had eergister juist iemand geloot die dit allemaal had. Alleen zoals ik gister vertelde, disconnecte ik even omdat mijn fps laag was, en weer connecte op dezelfde server, maar er stond blijkbaar dus nog een kopie van mij op dezelfde plek. Ik dacht eerst dat het iemand anders, maar die gene had dezelfde gear. Ik was het dus gewoon haha...alleen wat ik dus deed uit mijn kopie's Alice Pack, pakte ik dus ammo, waardoor ik voor mijn wapens nu alles dubbel heb :P. Wie mij dus dood (even afkloppen) die heeft even wat heerlijke spullen zoals NVG, Rangefinder, 9MSD, GPS, etc etc etc.

Zeg eerlijk, dit voelt toch gewoon goed ;-):

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg13/scaled.php?server=13&filename=fotoctml.jpg&res=landing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Recon24 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:35:
[...]

Daar ben ik wel bang voor idd :P, maar ik had eergister juist iemand geloot die dit allemaal had. Alleen zoals ik gister vertelde, disconnecte ik even omdat mijn fps laag was, en weer connecte op dezelfde server, maar er stond blijkbaar dus nog een kopie van mij op dezelfde plek. Ik dacht eerst dat het iemand anders, maar die gene had dezelfde gear. Ik was het dus gewoon haha...alleen wat ik dus deed uit mijn kopie's Alice Pack, pakte ik dus ammo, waardoor ik voor mijn wapens nu alles dubbel heb :P. Wie mij dus dood (even afkloppen) die heeft even wat heerlijke spullen zoals NVG, Rangefinder, 9MSD, GPS, etc etc etc.

Zeg eerlijk, dit voelt toch gewoon goed ;-):

[afbeelding]
* Rexcore gaat vanavond op zoek naar recon24 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Rexcore schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:36:
[...]

* Rexcore gaat vanavond op zoek naar recon24 >:)
Ik wil jullie wel joinen, dat ik nog iets kan betekenen ;-)...maar voorlopig wil ik even niet dood :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Recon24 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:13:
Gister wel iets grappigs meegemaakt moet ik zeggen. Ik logde uit en ging er weer in omdat er iets niet goed ging. Toen ik weer in het spel was, zag ik nog iemand naast me staan, die niet mij mij leek maar precies dezelfde gear had. Blijkbaar was ik het gewoon.

Grappige was, dat ik uit zijn/mijn tas gewoon gewoon ammo en andere spullen kon pakken, waardoor ik nu 8 mags heb voor mijn M9SD en 7 mags heb voor mijn AS50 sniper rifle. Natuurlijk maar maar meteen extra van alle andere spul gepakt en in mijn Alice pack gestop.

Night Vision is echt geweldig in het donker! Gewoon relaxed rondrennen alsof je overdag aan het spelen bent! Met CTLR+M GPS constant rechts op het scherm, waardoor je niet telkens je map hoeft te openen!
Waypoint maken door shift+linkermuisknop op de map en het is lekker makkelijk om ergens te komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06-2024
Rexcore schreef op zondag 17 juni 2012 @ 21:09:

[afbeelding]

die aggro... 8)7
Zeer herkenbaar :D

Op dit moment vind ik de zombies wel een stuk leuker met de laatste patch (1.7.1.1) Het is nu meer opletten waar de Zeds naar kijken. En een gebouw in rennen en aan de andere kant er weer uit rennen is ook handig.

Ik kom alleen geen cans/waterbottles meer tegen met 1.7.1.1, erg lastig overleven zonder food en drinks.

+Edit; Er komt nog een hotfix aan betreffende food/drink bug van 1.7.1.1:

https://twitter.com/dayzdevteam/status/214708091411906561

[ Voor 10% gewijzigd door Mofo op 18-06-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 08:15
Sta op het punt het spel te kopen (heb er al 2 weten te overtuigen maar zelf nog niet gekocht 8)7). Zijn er nog tips? Via steam 25 euro en via Onlinekeystore 20 euro (betrouwbaar?). Anders nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
Ditmar schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:51:
Sta op het punt het spel te kopen (heb er al 2 weten te overtuigen maar zelf nog niet gekocht 8)7). Zijn er nog tips? Via steam 25 euro en via Onlinekeystore 20 euro (betrouwbaar?). Anders nog iets?
Zelf laatst via steam gekocht, zou zelf voor de 5 euro niet moeilijk gaan doen. Het is het geld toch waard :).

Loopt de game nu weer stabiel met patch 1.7.1.1? Hoop vanavond weer te gaan spelen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Iryl op 18-06-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ditmar schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:51:
Ik heb wel eens een key via Onlinekeystore gekocht, tot dusver altijd prima gewerkt.

Voor mensen die nog steeds ArmA willen aanschaffen, je kunt ook ArmA X : Anniversary Edition op Steam kopen. Die is op dit moment €29,99 voor Operation Flashpoint (hernoemd naar Cold War Assault), ArmA 1 Gold Edition, ArmA 2, ArmA 2 OA en de ArmA 2 DLC....

Dus de klassieker waarmee ArmA begon, ArmA 1 en de DLC voor €5 bovenop de Combined Operations prijs, terwijl je normaal voor de DLC alleen al €18 kwijt bent ofzo. En met de DLC heb je als ik me niet vergis scherpere survivor textures (dat zijn PMC modellen volgens mij?) en camo's die uit Britisch Armed Forces komen zijn dan bijv. niet meer low-res.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik zou het rechtstreeks bij de producer kopen. Dat heb ik ook gedaan en je krijgt gewoon een downloadlink.
Cut out the middleman, dus meer geld voor hen en net zo duur/goedkoop als Steam.

[ Voor 9% gewijzigd door SlaadjeBla op 18-06-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MojoW
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 12:40
ik zoek nog mensen om teams mee te vormen , wie zoekt ook nog een team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
MojoW schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:15:
ik zoek nog mensen om teams mee te vormen , wie zoekt ook nog een team?
we hebben een groep voor GOT dayz spelers in steam:
http://steamcommunity.com/groups/GoT-z

en anders even joinen op de gotbf3 teamspeak server, daar zit ook een kanaal in voor Dayz
server = teamspeak.gotbf3.nl

ik ben er vanavond sowieso wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Meerdere die vinden dat start topic een kleine overall nodig heeft ?

Zodat we sommige vragen niet keer op keer zien terug komen, ik vind zelf dat de start topic niet helemaal meer duidelijk is en ook niet compleet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Rexcore schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:22:
[...]

we hebben een groep voor GOT dayz spelers in steam:
http://steamcommunity.com/groups/GoT-z

en anders even joinen op de gotbf3 teamspeak server, daar zit ook een kanaal in voor Dayz
server = teamspeak.gotbf3.nl

ik ben er vanavond sowieso wel even
Zal die teamspeak server ook even joinen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-10 17:09
Ah jammer. Zit net op onlinekeystore te kijken, hadden ze nog Arma 2 CO voor 20 euro. Ik maak dus snel een account, is mijn cart leeg. Wil ik het weer toevoegen: Out of stock :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
@maffia171
Hier kan je het ook bestellen voor 20,- 15,-
Je kan betalen via IDEAL en je krijgt vrijwel direct de download link en serial ( wel even goed lezen ! )
http://www.gamersgate.com...rma-2-operation-arrowhead ( OA ) Hierbij zou je nog ARMA 2 Free moeten downloaden

Maar je kan ook voor CO + Arma 2 gaan
http://www.gamersgate.com...ombined-operations-bundle
Kost je 25,- dus dan heb je retail arma 2 en retail uitbreiding Combined operations

[ Voor 46% gewijzigd door osmosis op 18-06-2012 17:15 . Reden: Prijsdaling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Arma 2 in combinatie met CO net gekocht voor 29 euro via steam, daar ga ik niet moeilijk voor doen hoor ;) Nou nog langer zien te leven als 4 min :)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-10 17:09
Normaal doe ik ook niet zo moeilijk over een paar euro maar heb een tijd geleden een VISA voucher kaart gekocht waar nu nog 21 euro op staat, daarom wou ik snel Combined Operations voor 20 euro kopen :P
Als die voorlopig niet in stock komt dan koop ik hem later wel is gewoon op steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Kijk twee posts boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:34
Hotfix Build 1.7.1.1 Rolling Update
HOTFIX : 17 JUNE 2012

Affected addons:
* dayz_code 1.7.1.1
* dayz_server (only for server admins)

Developer's Note:
* Performance issues were associated with loot cleanup not working. This has been fixed.
* Each time you start a new character, you will get the gender selection dialog.
* INFECTED AND LOOT RESPAWN IS STILL QUITE BUGGED. NEEDS ALOT OF WORK. BUT IT SHOULD BE MANAGEABLE NOW.

Changelog:
* [FIXED] Server item cleanup error (thanks Dwarden for identifying)
* [FIXED] Server weighted random object error (thanks Dwarden for identifying)
* [REVERT] 5 second delay for disconnecting (will need to wait till new method developed)
* [REVERT] Disabling of interior raycasting (will mean some buildings you will be invisible/can't be hit in for the moment as they don't have view LODs)
* [REVERT] Infected sight based on head not body direction (infected glace around alot, this meant that they had super view directions. Now locked at body direction)
* [FIXED] Area not checked for existing infected before spawning new ones ("blind faith" that it had not made a mistake didn't work)
* [FIXED] Crippling performance issues caused by loot items never being cleaned up (loot now cleaned up)
* [FIXED] Tent pitching (Who the hell codes tent location checks TWICE before pitching? Oh apparently I do)
* [NEW] Marakov spawn rate increased
* [NEW] Small chance Mararov ammo will spawn on an infected
* [FIXED] Converting magazines didn't work if you had MORE than one of that magazine type (now works as intended)
* [NEW] Tweaked audibility and visibility values for kneel walking
* [REVERT] Secret nerf of prone (you noticed)
* [NEW] Can select gender for each new character
* [FIXED] Toolboxes aren't spawning (classname error in loot table)
* [NEW] Small tweaks to AI zombie routines to improve performance
* [REVERT] New spawn timer mechanism (back to the old one for now)
Hotfix is ook uit, vanavond maar even proberen!

Was zowat onmogelijk om Cherno of Elektra in te komen met al die zeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Ja en de hotfix van de hotfix komt vanavond uit :P 1.7.1.1.1 ? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 08:15
Donnie schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:13:
Arma 2 in combinatie met CO net gekocht voor 29 euro via steam, daar ga ik niet moeilijk voor doen hoor ;) Nou nog langer zien te leven als 4 min :)
Waarom voor 29? Deze kost namelijk 25 euro (combined operations).

[ Voor 21% gewijzigd door Ditmar op 18-06-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:39
Heel fijn: ik spawn nu in the middle of nowhere :|

Ik zie uitgestrekte velden die naar niets lijken te lijden, er liggen al lijken van andere surviors....

Maak ik nog enige kans of moet ik maar de hongerdood sterven? ;( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Opnieuw proberen te spawnen.
Pagina: 1 ... 11 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht