Ik loop ondertussen rond met een AKM + 6 mags en een PDW. Enige nadeel is dat ik NERGENS food kan vinden en langzaam bloed verlies. Iemand in de omgeving van Balota Airfield die wat food wilt ruilen voor die PDW? Eventueel kunnen we samen teamen en vertrekken naar Devil's Castle / NW Airfield.
Verwijderd
Oef, het is wel lastig nu je spawnt zonder makarov of ander wapen...
Daarentegen: met standaard flashlight zie je tenminste iets in het donker. Net een hele leuke en spannende sessie in de nacht gehad. In een tocht langs het strand pikten we steeds meer hulpeloze survivors op, totdat we met een groep van zeven man waren. Natuurlijk komt er dan een moment waarop iemand een zombie achter zich aankrijgt, en iedereen in paniek wegrent
.
Met twee overgebleven mannen naar Elektro getrokken, daar eindelijk wapens gevonden, en nog meer zombie ellende meegemaakt. Geniaal.
@Djmaddox: er is een probleem in 1.7.1.1 met het spawnen van voedsel. Kan elk moment worden opgelost met een nieuwe hotfix.
Daarentegen: met standaard flashlight zie je tenminste iets in het donker. Net een hele leuke en spannende sessie in de nacht gehad. In een tocht langs het strand pikten we steeds meer hulpeloze survivors op, totdat we met een groep van zeven man waren. Natuurlijk komt er dan een moment waarop iemand een zombie achter zich aankrijgt, en iedereen in paniek wegrent
Met twee overgebleven mannen naar Elektro getrokken, daar eindelijk wapens gevonden, en nog meer zombie ellende meegemaakt. Geniaal.
@Djmaddox: er is een probleem in 1.7.1.1 met het spawnen van voedsel. Kan elk moment worden opgelost met een nieuwe hotfix.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 00:57 ]
Ooh maar die fix ziet er nice uit
Melee wapens
http://www.dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=15045
Pending Hotfix: Build 1.7.1.2
Changelog:
* [NEW] Tone Mapping to enhance nightlighting conditions
* [FIXED] Generic Loot not spawning (such as food etc...)
* [FIXED] Animals stand still and HURR DURRR (they now walk around)
* [FIXED] New blood values not being saved when a player eats (they do now)
* [FIXED] Duplicate players not being removed (should now be removed on login)
* [NEW] Melee Weapon introduced: Hatchet (can only drop through right click in gear menu)
* [NEW] Maximum animals increased
* [NEW] Melee Weapon introduced: Crowbar (can only drop through right click in gear menu)
http://www.dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=15045
Pending Hotfix: Build 1.7.1.2
Changelog:
* [NEW] Melee Weapon introduced: Hatchet (can only drop through right click in gear menu)
* [NEW] Melee Weapon introduced: Crowbar (can only drop through right click in gear menu)
Thnx zal me wel wat vaker inspringen daar in de groep, want zo alleen komde ook nie echt ver.Rexcore schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:22:
[...]
we hebben een groep voor GOT dayz spelers in steam:
http://steamcommunity.com/groups/GoT-z
en anders even joinen op de gotbf3 teamspeak server, daar zit ook een kanaal in voor Dayz
server = teamspeak.gotbf3.nl
ik ben er vanavond sowieso wel even
zoals al eerder gezegd, misschien een idee om de start post even een update te geven?? Het ding loopt nogal achter.
Ohja? Die variant heb ik nog niet geprobeerd (ga er ook ff niet aanzitten nu het werkt) ik heb wel gewoon steam tracking trouwensRexcore schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:20:
[...]
Voor mij werkte de volgende regel beter:
-beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion;CA;@DayZ -nosplash -world=empty -cpuCount=4 -exThreads=7
voordeel hiervan is dat je het spel gewoon op kunt starten met Operation arrowhead. En daardoor doet de steam tracking het ook (handig voor als je in groepen speelt), want deze doet het namelijk niet wanneer je opstart met combined operations.
@recon24
pas maar op, straks word je ook nog als cheater aangemerkt, omdat je ten eerste een rangefinder op zak hebt die volgens mij helemaal niet in de dayz loot lijst zit (correct me if i'm wrong). Maar ook omdat je character blijkbaar al buggy begint te doen (de server heeft problemen om jou character te saven/uit te loggen?). Dat is wachten totdat er een admin op begint te letten en jou banned. (of denk ik teveel doem?)
Verder vind ik het echt suf dat je in 1.7.1(.1) zonder waterflesje spawned, dat is nou juist iets wat mensen wel van huis mee kunnen nemen. Sta je daar dood aan het gaan van de dorst in de stromende regen voor een waterpomp.. kun je er niets mee (als je er nu nog gewoon onder kon gaan hangen
Edit:
Wel erg vreemd dat een hotfix voor water spawnen en andere kleine bugs ook meteen weer nieuwe features heeft, dat is nu 3 featurefull patches/hotfixes in 3 dagen, beetje te snel om de bugs bij te houden. Hoop dat ze hierna even een korte feature stop hebben om de balans te evalueren en de ergste bugs te squashen. Aan de andere kant alpha is voor rapid iteration en features, beta is voor bugs en balans
Ben wel erg blij dat ze iets aan de donkerte in de nacht hebben gedaan, kan niet wachten om te zien of ik vanavond wat kan zien.
[ Voor 35% gewijzigd door roy-t op 19-06-2012 10:31 ]
Hotfix Build 1.7.1.2 Rolling Update
HOTFIX : 19 JUNE 2012
*le qlickable!
Affected addons:
* dayz_code 1.7.1.2
* dayz_weapons 1.3
* dayz_equip 1.3.1
* dayz_server (server admins only)
Developer's Note:
* YES: I know this hotfix has content in it. It was content that didn't make it into the last update, and some of the fixes are bundled with this content, so it was easier to release the content than try to remove it.
* Requires ArmA2 Beta.
* NOTE: VERY IMPORTANT: MELEE WEAPONS ARE QUITE UNDER POWERED CURRENTLY. THEY WILL BE ADJUSTED UPWARDS OVER THE NEXT FEW WEEKS. EACH HAVE DIFFERENT DAMAGE VALUES.
* ALSO NOTE: Melee is just in testing. They may not stay, they are just being tested to see how they perform. They are missing their sound effects, and tweaking of effects also.
Changelog:
* [NEW] Double Barrelled shotgun sound
* [FIXED] Gender assignment broken (working correctly
wel even opletten dus dat de melee weapons underpowered zijn op dit moment..
[ Voor 17% gewijzigd door Rexcore op 19-06-2012 10:35 ]
was deze al langsgekomen?
op het bohemia forum is iemand boos op z'n ban.
An hour or so ago all Day Z mod servers were shut off because of hacking.
When they came on, I tried to join, and I was globally Battleye banned for *********************ing.
dayzmod. com/forum/showthread.php?tid=11906
Yes, I *********************ed, but this is where it starts to get into bullshit, BIS.
I was GLOBALLY battleye banned for a mod that is COMPLETELY INDEPENDENT and UNOFFICIAL.
Now you guys have bricked my copy for a mod that has NOTHING to do with Bohemia interactive studios.
I have no intentions of, nor i will ever, of using *********************s on millitary missions/warfare, zargabad/chernarus life, or anything else.
JUST DAYZ.
Dayz is a MOD that IS DEVELOPED BY INDIE DEVELOPERS.
How do you justify a GLOBAL battleye ban BRICKING my 30 dollar game I bought with CASH ($$$) because i cheated on some stupid mod not developed by Bohemia?
I call bullshit on you, Bohemia. I was never going to hack a millitary simulator server or life server. You've completely disgraced me. You have forgotten that Day Z is not developed by Bohemia and is not official. I would like to get a response from a Bohemia Interactive Staff unless you are too ashamed to reply.
-Vit
Mechwarrior Online: Flapdrol
Heel goed. Als je nog een relatief kleine mod moet verpesten voor mensen die dat leuk proberen te spelen, dan verdien je je ban.
Wat een lefhaarbal schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:57:
was deze al langsgekomen?
[...]
Ach, het leuke van het hele verhaal is dat ze een by-pass moesten gebruiken om te kunnen doen wat ze deden, iets waar zowat ieder degelijke anti-cheat al 5 jaar lang voor hoort te bannen.
Ik vraag me af wat van personen cheaters in real life zijn.
Ken er helaas geen één in mijn omgeving,.. ik denk dat het jongetjes zijn die niet tegen verliezen kunnen maar dan ook echt er niet tegen kunnen. je weet wel zo klein snot joch die helemaal flipt als hij op de basis school met knikkeren een paar kwijtraakt aan de tegenstander.
Alleen dus nooit die fase ontgroeit, nog steeds zeer kinderlijke trekjes maar in een wat ouder lichaam. en nog steeds niet in staat om op een eerlijke manier te winnen en of zijn verlies te accepteren
Ken er helaas geen één in mijn omgeving,.. ik denk dat het jongetjes zijn die niet tegen verliezen kunnen maar dan ook echt er niet tegen kunnen. je weet wel zo klein snot joch die helemaal flipt als hij op de basis school met knikkeren een paar kwijtraakt aan de tegenstander.
Alleen dus nooit die fase ontgroeit, nog steeds zeer kinderlijke trekjes maar in een wat ouder lichaam. en nog steeds niet in staat om op een eerlijke manier te winnen en of zijn verlies te accepteren
Ben toch wel redelijk geintresseerd nu in de mod...ik vraag me alleen af of het 20 dollar waard is. Of is die goedkoper te krijgen?
ik heb 15,- betaald via ideal bij deze site
http://www.gamersgate.com...rma-2-operation-arrowhead daarbij moet alleen nog even arma 2 free gedownload worden
en ik vind het leuk
vooral met wat vrienden
Eerste paar daagjes ging ik alleen, omdat ik kortom zuigde ( is wel even een kleine learning curve ) daarna opgetrokken met wat vrienden over ts. altijd lachen geblazen
http://www.gamersgate.com...rma-2-operation-arrowhead daarbij moet alleen nog even arma 2 free gedownload worden
en ik vind het leuk
Eerste paar daagjes ging ik alleen, omdat ik kortom zuigde ( is wel even een kleine learning curve ) daarna opgetrokken met wat vrienden over ts. altijd lachen geblazen
ik zou hem dan bij bohemia zelf kopen
https://store.bistudio.com/action-fps-games
als je alleen arrowhead en arma 2 free neemt dan heb je wel een chernarus met enorm gare textures. Combined operations is toch wel aan te raden.
https://store.bistudio.com/action-fps-games
als je alleen arrowhead en arma 2 free neemt dan heb je wel een chernarus met enorm gare textures. Combined operations is toch wel aan te raden.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Gister toch een leuke avond gehad met een aantal van Tweakers. Ga vanaf nu toch maar Teamspeak gebruiken, en ik denk dat het wel leuk is als er meerdere joinen. Gister toch gezamelijk op de server kunnen spelen en elkaar gevonden.
Vanmiddag maar weer
Vanmiddag maar weer
Ach, wat is 20 dollar... wat betreft immersion komt er voor mij niks in de buurt (zeker skyrim bijvoorbeeld niet). Maar het blijft een alpha mod op een buggy engine. En verwacht niet continu schietend door het veld te rennen met wilde achtervolgingen en de kogels die om je heen vliegen. Het is veel door de natuur lopen, zoeken waar je bent, en heel langzaam over de grond een schuur insluipen. Voor mij een prachtige ervaring. Ik kan ook niet wachten tot dit beter wordt uitgewerkt op bv de arma 3 engine.vinom schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:16:
Ben toch wel redelijk geintresseerd nu in de mod...ik vraag me alleen af of het 20 dollar waard is. Of is die goedkoper te krijgen?
---
Mijn verhaal van gisteren, als zoiets je aanspreekt zou ik het zeker kopen:

1: Ik kruip uit het water zonder voedsel, water of wapens. Zombies, bandits, geen wapens... Bedenk me dat ik snel weg moet uit de stad. Noord, het bos in.
2: Besluit de powerlines te volgen naar hopelijk een vriendelijker dorpje.
3: Ik spot een schuur en wat bijgebouwen. Kruipend ga ik de helling af, door een veld waar zombies rondwandelen. In de schuur vind ik een kruisboog en 3 bolts. Snel weg hier. Noord.
4: Verdwaald. Besluit de weg te volgen, bewust van het gevaar langs een weg te lopen. Twee zombies vallen me aan; 2 bolts verhelpen dat. Nog 1 bolt over.
5: Ik zie een dorpje met weer een grote schuur. Bij de schuur aangekomen zie ik een andere survivor. Hij staat met z'n rug naar me toe. Ik heb niets, geen eten, geen water, en zal daar binnenkort aan dood gaan. Ik sluip achter hem aan, en doe iets wat ik normaal nooit zou doen: ik richt m'n kruisboog en haal de trekker over. De bolt slaat naast hem in de muur, en hij draait zich om. Rennen!
6: Ik denk dat ik hem kwijt ben. Uit de verte had ik een kasteel gezien en besluit daar naartoe te gaan. Daar aangekomen vind ik twee dode survivors. Ze hebben een AKS, PDW, kaart, kompas, vuur; alles dat ik nodig heb om te overleven. Snel looten en wegwezen. Wie weet ging die andere survivor ook hier naar toe. Noord? Nee, Stary sobor, te gevaarlijk. Oost is geen optie meer, zuid de kust. West dus.
7: Beklim een heuvel om te kijken waar ik ben. Een open veld strekt zich voor uit, maar ik besluit het erop te wagen.
8: Een schaap kruis mijn pad. goed moment om de AKS uit te proberen. Ik slacht het schaap, sprokkel hout in het bos, maak een vuurtje en rooster het vlees. Snel het vuur weer uit, voordat iemand me ziet.
9: Een verlaten radio toren. Misschien liggen daar supplies, want ik heb nog steeds niet veel water. Op weg naar boven wordt ik aangevallen door een 5-tal zombies. Ik schiet een clip leeg. Binnen het complex wordt ik weer eengevallen en schiet nog 2 clips leeg. Uiteindelijk beklim ik de toren -- maar durf er niet lang op te blijven uit angst dat mijn schieten gehoord is en ik erg zichtbaar ben daar. Geen supplies. Snel weer weg. Ik moet water hebben!
10: Een meertje. Gelukkig. ik kan m'n lege waterfles bijvullen. Ik besluit noord te gaan.
11: Via de heuvelrug zou ik wel eens een mooi overzicht op het vliegveld kunnen hebben... maar dat viel tegen. Ik sluip het vliegveld binnen en besteed minuten lang met mijn verrekijker om zeker te zijn dat er geen snipers liggen.
12: Twee hangars ga ik binnen. Wordt aangevallen door zombies. Twee clips minder. Nog drie over...
13: Teveel lawaai op een open locatie. Wegwezen. De zon gaat onder. ik loop naar het westen de ondergaande zon tegemoet, op zoek naar water.
14: Bij een meertje verstop ik me onder een boom, vul de flessen, en ga slapen. Morgen weer een dag.
Ik denk dat je wat inlevingsvermogen nodig hebt
leuk verhaal, ik ben nog niet zover inland gelopen maar dit spel is gewoon geniaal!
Helemaal in het begin van de nacht (ingame) met eyefinity aan en de headset vol open in een donkere gameroom.
afgelopen patch was echt lachen, ik had een rugzak vol eten, bleek dat niet meer te spawnen
Helemaal in het begin van de nacht (ingame) met eyefinity aan en de headset vol open in een donkere gameroom.
afgelopen patch was echt lachen, ik had een rugzak vol eten, bleek dat niet meer te spawnen
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Je kunt je bolts opnieuw oprapen, even ter tip. Als ze met hun lichaam erop vallen kun je nog de body hiden en hem daarna van de grond pakken.
Ook misschien leuk voor sommigen:
http://www.dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=14675
[ Voor 24% gewijzigd door Paprika op 19-06-2012 13:21 ]
Verwijderd
Ooh, dat laatste wist ik niet, goede tip Vipeax. En echt, zeer veel respect voor jou en de andere Devs! Meer dan 250k spelers, dat is echt ongelooflijk voor zo'n mod. Jammer dat een vocale minderheid de community niet echt goed neerzet...
Ik heb het geprobeerd maar dat lijkt niet altijd te werken, ook niet met hide-body. Toen was gewoon alles weg. Twee keer heb ik de bolt terug kunnen pakken, maar de andere keren met geen mogelijkheid.Paprika schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:18:
Je kunt je bolts opnieuw oprapen, even ter tip. Als ze met hun lichaam erop vallen kun je nog de body hiden en hem daarna van de grond pakken.
Ik merk ook dat als ik een wapen in m'n rugzak probeer te stoppen dat niet past, dan is het wapen helemaal verdwenen.
Wauw! Goed verhaal hoor. Wel wat geluk dat je die twee dode survivors vond.
Onze servers zijn down. Hotfix 1.7.1.3 is pending.
http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=15696
Current Changelog for 1.7.1.3
Affected addons:
* dayz_code 1.7.1.3
Developer's Note:
* Requires ArmA2 Beta.
Changelog:
* [FIXED] Melee items causing magazine glitching and eventual server death (fixed)
* [FIXED] Unconscious UI Image displays incorrectly
* [FIXED] Bleeding never stops unless bandaged (chance of spontanious bleeding stopping now works)
* [FIXED] Interior infected spawning inside of building walls etc... (interior infected now spawn inside correctly)
* [FIXED] Speed not correctly utilized for checking stealth levels (https://dev-heaven.net/issues/33630 )
* [FIXED] Posture error can occur on stealth check ( https://dev-heaven.net/issues/33628 )
* [FIXED] Config error messages on popup (Caused by legacy classnames, error handling implemented to prevent this)
http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=15696
Current Changelog for 1.7.1.3
Affected addons:
* dayz_code 1.7.1.3
Developer's Note:
* Requires ArmA2 Beta.
Changelog:
* [FIXED] Melee items causing magazine glitching and eventual server death (fixed)
* [FIXED] Unconscious UI Image displays incorrectly
* [FIXED] Bleeding never stops unless bandaged (chance of spontanious bleeding stopping now works)
* [FIXED] Interior infected spawning inside of building walls etc... (interior infected now spawn inside correctly)
* [FIXED] Speed not correctly utilized for checking stealth levels (https://dev-heaven.net/issues/33630 )
* [FIXED] Posture error can occur on stealth check ( https://dev-heaven.net/issues/33628 )
* [FIXED] Config error messages on popup (Caused by legacy classnames, error handling implemented to prevent this)
Die boog is klote vooral omdat elke bolt een plek in je inventory inneemt. Zijn soms ook niet op te rapen omdat de Zed er dan opvaltPaprika schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:18:
[ Voor 20% gewijzigd door spookz0r op 19-06-2012 14:41 ]
Ik heb eigenlijk nog nooit een kaart of kompas gevonden en ook nog ooit een volautomatisch geweer, het beste wapen dat ik ooit heb gevonden is de Winchester. Ik zit meestal in Elektro/Cherno, want ik heb geen idee waar ik anders goede wapens zou moeten vinden (Ik lees hieronder dat ik beter naar de Airstrip kan gaan).
Laatst was ik voorzichtig aan het looten in Elektro, toen vanwege een random aggro een zombie op mij af kwam. Ik had geen wapens dus ik zette het op een rennen. Ik ben helemaal door Elektro naar Cherno gerend (met uiteraard een hele horde achter me aan) toen ik een rood gebouw zag. Dat gebouw was eigenlijk helemaal niet rood, maar het was nacht en voor het gebouw was een rode flare neergegooid, waardoor ik al van ver het gebouw kon zien. Ik rende er heen, om te constateren dat er een tiental zombies om die flare heen stonden. Na wat heen en weer rennen over het plein, zag ik dat er 2 survivors op het dak zaten. Ik had geen wapen en was langzaam aan het doodbloeden, dus ik had even een plekje nodig waar ik een bandage kon gebruiken. Dus ik ren het gebouw binnen, 2 trappen op, daarna de ladder op en ik zit op het verhoogde dak waar de 2 survivors ook zitten. Ik pak net mn bandage als die survivors op mij beginnen te schieten... Misschien ook wel terecht, ik had een zombie of 20 ge-aggro'd en naar hun schuilplaats genavigeerd.
Om de een of andere reden is communiceren met een andere survivor me nog niet gelukt. Altijd als ik er een tegen kom, switch ik channel naar direct communication en begin ik in mn microfoon te blèren. Meestal heeft dit tot gevolg dat ik gewoon door mn kop word geschoten, alleen vandaag kwam ik iemand tegen met slechts een zaklamp als wapen en die reageerde gewoon niet op mijn voice en chat
.
Overigens ben ik weer zo'n raar gebouwtje tegen gekomen met zo'n medische tafel en een hatchet. Die tafel bevindt zich ongeveer op de hoogte van je navel en blokkeert de ingang van het hokje enigszins. Ik denk dat het een plek is waar je je gebroken botten kunt fixen. Hoe dan ook, altijd als ik zo'n gebouwtje binnen loop, krijg ik een random aggro van een zombie die me door de muur probeert aan te vallen, met vanzelfsprekend een hele horde zombies als gevolg.
Die random aggro's zijn de reden dat ik het nog niet leuk vind om in first person te spelen: als je een zombie aggro'd moet het ook wel je eigen schuld zijn.
Wel goed dat ze die melee wapens toevoegen trouwens, ik had laatst een hatchet en een army knife gevonden, maar nu kan je er ook echt iets mee.
Oh en nog een vraagje: kan je zaklamp ook aan gedurende de dag? Ik wilde wel eens testen of hij het deed, maar ik kreeg hem niet aan. Verder weet ik ook nog steeds niet hoe je wapens kunt holsteren.
Laatst was ik voorzichtig aan het looten in Elektro, toen vanwege een random aggro een zombie op mij af kwam. Ik had geen wapens dus ik zette het op een rennen. Ik ben helemaal door Elektro naar Cherno gerend (met uiteraard een hele horde achter me aan) toen ik een rood gebouw zag. Dat gebouw was eigenlijk helemaal niet rood, maar het was nacht en voor het gebouw was een rode flare neergegooid, waardoor ik al van ver het gebouw kon zien. Ik rende er heen, om te constateren dat er een tiental zombies om die flare heen stonden. Na wat heen en weer rennen over het plein, zag ik dat er 2 survivors op het dak zaten. Ik had geen wapen en was langzaam aan het doodbloeden, dus ik had even een plekje nodig waar ik een bandage kon gebruiken. Dus ik ren het gebouw binnen, 2 trappen op, daarna de ladder op en ik zit op het verhoogde dak waar de 2 survivors ook zitten. Ik pak net mn bandage als die survivors op mij beginnen te schieten... Misschien ook wel terecht, ik had een zombie of 20 ge-aggro'd en naar hun schuilplaats genavigeerd.
Om de een of andere reden is communiceren met een andere survivor me nog niet gelukt. Altijd als ik er een tegen kom, switch ik channel naar direct communication en begin ik in mn microfoon te blèren. Meestal heeft dit tot gevolg dat ik gewoon door mn kop word geschoten, alleen vandaag kwam ik iemand tegen met slechts een zaklamp als wapen en die reageerde gewoon niet op mijn voice en chat
Overigens ben ik weer zo'n raar gebouwtje tegen gekomen met zo'n medische tafel en een hatchet. Die tafel bevindt zich ongeveer op de hoogte van je navel en blokkeert de ingang van het hokje enigszins. Ik denk dat het een plek is waar je je gebroken botten kunt fixen. Hoe dan ook, altijd als ik zo'n gebouwtje binnen loop, krijg ik een random aggro van een zombie die me door de muur probeert aan te vallen, met vanzelfsprekend een hele horde zombies als gevolg.
Die random aggro's zijn de reden dat ik het nog niet leuk vind om in first person te spelen: als je een zombie aggro'd moet het ook wel je eigen schuld zijn.
Wel goed dat ze die melee wapens toevoegen trouwens, ik had laatst een hatchet en een army knife gevonden, maar nu kan je er ook echt iets mee.
Oh en nog een vraagje: kan je zaklamp ook aan gedurende de dag? Ik wilde wel eens testen of hij het deed, maar ik kreeg hem niet aan. Verder weet ik ook nog steeds niet hoe je wapens kunt holsteren.
[ Voor 16% gewijzigd door Neophyte808 op 19-06-2012 15:12 ]
http://dayzdb.com/map
Deze is ook nog leuk.... Al markeert die nu ook nog de vehicle spawns. Doh!
Deze is ook nog leuk.... Al markeert die nu ook nog de vehicle spawns. Doh!
[ Voor 36% gewijzigd door Paprika op 19-06-2012 14:54 ]
Vipeax die is inderdaad handig. Even gebookmarked
Zo'n gedetaileerde map waar alles op staat haalt wel een beetje de charme uit het spel imho. Juist niet precies weten waar je bent is een ervaring die je in de meeste spellen tegenwoordig niet meer meemaakt.
Die map is zeker handig.
Voertuigen
Was trouwens een dag of 3/4 geleden bij dat meer, Black Lake, (patch 1.7.0) rechts boven in, maar had daar geen truck of ander voertuig gevonden
.
Voertuigen
Was trouwens een dag of 3/4 geleden bij dat meer, Black Lake, (patch 1.7.0) rechts boven in, maar had daar geen truck of ander voertuig gevonden
Verwijderd
Inderdaad, ik heb mixed feelings wat betreft de maps. Aan de ene kant merk ik dat het me iets meer te doen geeft, maar je bent wel erg aan het alt-tabben zodat je je route kan uitstippelen.
Ik merk dat zodra ik de ingame map vind, ik veel minder gebruik maar van de online kaarten. Ik zou graag zien dat die vaker spawnt
Ik merk dat zodra ik de ingame map vind, ik veel minder gebruik maar van de online kaarten. Ik zou graag zien dat die vaker spawnt
Ik heb spel nu ook een paar dagen, en heb het gekocht bij Amazon.
Het voordeel is dat daar een kaart bij zit van Chernarus, hoef je nooit te alt-tabben en heb je toch een kaart bij de hand.
Het voordeel is dat daar een kaart bij zit van Chernarus, hoef je nooit te alt-tabben en heb je toch een kaart bij de hand.
Inderdaad. Dit soort games zijn juist het mooist zonder guides, (externe) maps of walkthroughs.Zoijar schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:58:
Zo'n gedetaileerde map waar alles op staat haalt wel een beetje de charme uit het spel imho. Juist niet precies weten waar je bent is een ervaring die je in de meeste spellen tegenwoordig niet meer meemaakt.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
De helicopter spawns op die map kloppen overigens niet (en ze spawnen ook niet meer i.v.m. een desync probleem waardoor je er gewoon uitvalt en dood gaat), dus ga daar niet naar zoeken
.
Potverdrie, dat procs van patches uitrollen mag wel wat gestroomlijnder. Meeste servers draaien nog op een oudere versie en er zijn alweer twee hotfixes uit die niet met elkaar overweg kunnen... En voordat je melee wapens introduceert mag eerst dat concept wel even testen voor je het er op een paar honderd servers doordrukt
Door al dat geswitch ook nog eens in debug woestijn tegengekomen, weer een coyote backpack vol spulletjes kwijt lol
edit
Hoe die vehicles spawnen is me eerlijk gezegd een raadsel. Ben nog nooit een tegengekomen behalve toen ik iemand van zn fiets knalde. Helaas al zo kapot dat ik alleen liggend op de grond op kon stappen. Was tijdens de vorige patch dus meteen een constante stroom zombies achter me aan tot ik zonder ammo moest uitloggen

Door al dat geswitch ook nog eens in debug woestijn tegengekomen, weer een coyote backpack vol spulletjes kwijt lol
edit
Op EU11 staat er eentje in elektro met een hele berg dooie mannetjes eronder ahhahPaprika schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:10:
De helicopter spawns op die map kloppen overigens niet (en ze spawnen ook niet meer i.v.m. een desync probleem waardoor je er gewoon uitvalt en dood gaat), dus ga daar niet naar zoeken.
Hoe die vehicles spawnen is me eerlijk gezegd een raadsel. Ben nog nooit een tegengekomen behalve toen ik iemand van zn fiets knalde. Helaas al zo kapot dat ik alleen liggend op de grond op kon stappen. Was tijdens de vorige patch dus meteen een constante stroom zombies achter me aan tot ik zonder ammo moest uitloggen
[ Voor 44% gewijzigd door lampekap06 op 19-06-2012 15:16 ]
Dat concept testen? Dat doen wij dus juistlampekap06 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:12:. En voordat je melee wapens introduceert mag eerst dat concept wel even testen voor je het er op een paar honderd servers doordrukt[...]
Ik vind die vehicle spawns ook maar vreemd. Misschien dat Vipeax het kan uit leggen? Er zijn maximaal X(?) aantal vehicles van een bepaald type aanwezig. Deze kunnen spawnen op verschillende vast gezette spawns (Er zijn meer spawns dan vehicles, dus niet bij elke spawn locatie van bijvoorbeeld de UAZ zal ook een UAZ staan). Als een vehicle 7 dagen niet gebruikt wordt dan respawned hij op één van de spawn locaties. Vraag me alleen vooral af hoe vehicles respawnen. Zo konden wij eerst overal vehicles vinden op onze nieuwe vaste server... Dan vraag ik me af hoe het komt dat die niet gewoon zijn gebruikt.
Also, als je bijvoorbeeld een ATV van spawn locatie X meeneemt... en er respawnt een ATV (bijvoorbeeld omdat er ééntje kapot is), is er dan een kans dat die ATV op locatie X spawnt? (Waar dus al eerder een vehicle is gespawned, die nog steeds in gebruik is)
Also, als je bijvoorbeeld een ATV van spawn locatie X meeneemt... en er respawnt een ATV (bijvoorbeeld omdat er ééntje kapot is), is er dan een kans dat die ATV op locatie X spawnt? (Waar dus al eerder een vehicle is gespawned, die nog steeds in gebruik is)
Niet zo denigrerend aub. Het is common sense en heel gebruikelijk eerst een verandering op kleine schaal in te voeren zodat je dus precies deze situatie, een chaos van hele kleine incremental patches die niet compatibel zijn met elkaar, kunt voorkomen. Het is gewoonweg niet slim dit meteen op een paar honderd servers met duizenden gebruikers te doen omdat dit de functionaliteit aantast.Adanteh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:25:
[...]
Dat concept testen? Dat doen wij dus juistJe speelt een alpha, verwacht dus veel meer dingen die je als gebruiker gaat testen.
DayZ staat sinds het begin voor het testen van nieuwe spelconcepten. Pikke donker, geen geweer en unlimited zombies en geen eten en drinken te vinden, kom maar op. De mooiste momenten beleef je net na zo´n patch

[ Voor 16% gewijzigd door lampekap06 op 19-06-2012 15:34 ]
lampekap, het is volgens mij niet denigrerend bedoelt
maar,.. volgens mij realiseer je je de definitie van alpha niet helemaal,.. het zit zeg maar in de naam
Wikipedia: Software release life cycle
"The alpha phase of the release life cycle is the first phase to begin software testing (alpha is the first letter of the Greek alphabet, used as the number 1). In this phase, developers generally test the software using white box techniques. Additional validation is then performed using black box or gray box techniques, by another testing team. Moving to black box testing inside the organization is known as alpha release.[1]
Alpha software can be unstable and could cause crashes or data loss. The exception to this is when the alpha is available publicly (such as a pre-order bonus), in which developers normally push for stability so that their testers can test properly. External availability of alpha software is uncommon in proprietary software. However, open source software, in particular, often have publicly available alpha versions, often distributed as the raw source code of the software. The alpha phase usually ends with a feature freeze, indicating that no more features will be added to the software. At this time, the software is said to be a feature complete. "
Pas ergens bij de stable beta build's is het niet wenselijk wanneer er door nieuwe code tig servers het voorgezien houden.. dan mag je lichtelijk klagen
maar,.. volgens mij realiseer je je de definitie van alpha niet helemaal,.. het zit zeg maar in de naam
Wikipedia: Software release life cycle
"The alpha phase of the release life cycle is the first phase to begin software testing (alpha is the first letter of the Greek alphabet, used as the number 1). In this phase, developers generally test the software using white box techniques. Additional validation is then performed using black box or gray box techniques, by another testing team. Moving to black box testing inside the organization is known as alpha release.[1]
Alpha software can be unstable and could cause crashes or data loss. The exception to this is when the alpha is available publicly (such as a pre-order bonus), in which developers normally push for stability so that their testers can test properly. External availability of alpha software is uncommon in proprietary software. However, open source software, in particular, often have publicly available alpha versions, often distributed as the raw source code of the software. The alpha phase usually ends with a feature freeze, indicating that no more features will be added to the software. At this time, the software is said to be a feature complete. "
Pas ergens bij de stable beta build's is het niet wenselijk wanneer er door nieuwe code tig servers het voorgezien houden.. dan mag je lichtelijk klagen
[ Voor 72% gewijzigd door osmosis op 19-06-2012 15:41 ]
Dan zijn ze gewoon nog niet gebruikt, misschien is het een nieuwe server?Adanteh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:32:
Zo konden wij eerst overal vehicles vinden op onze nieuwe vaste server... Dan vraag ik me af hoe het komt dat die niet gewoon zijn gebruikt.
Nein.Adanteh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:32:
En inderdaad, "we" hebben op dit moment zo'n 150.000 actieve (afgelopen week) test-poppen. Het klinkt heel lullig, maar stabiliteit is leuk, maar voorop staan toch echt het creëren van features, trial&error, tears en drama. Daarna komt de rest pas...
The internetVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:28:
Jammer dat een vocale minderheid de community niet echt goed neerzet...
Voor de gameplay moet je nog altijd echt bij Rocket zelf zijn. Al hebben we wel een klein aantal mensen die evenveel tijd kwijt zijn aan de mod, en sommigen daarvan hebben taken die ik persoonlijk minder graag zou hebben dan het fixen van codeVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:28:
Ooh, dat laatste wist ik niet, goede tip Vipeax. En echt, zeer veel respect voor jou en de andere Devs! Meer dan 250k spelers, dat is echt ongelooflijk voor zo'n mod.
[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 19-06-2012 15:55 ]
Klopt maar met 150.000 actieve spelers waarvan 95% niet weet wat een Alpha inhoud is het testen of een patch stabiel is wel een noodzaak. Tenzij je scheldpartijen leuk vindPaprika schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:52:
En inderdaad, "we" hebben op dit moment zo'n 150.000 actieve (afgelopen week) test-poppen. Het klinkt heel lullig, maar stabiliteit is leuk, maar voorop staan toch echt het creëren van features, trial&error, tears en drama. Daarna komt de rest pas...
Ik ben software tester als beroep. Als jullie behoefte hebben aan wat gestructureerde tests ben ik altijd bereid om te helpen
Geen idee hoe ze ditmaal getest hebben, volledige crashes komen zelden voor, in dit geval dus doordat er een limiet in data transfers werd overschreden. Iets dat praktisch niet mogelijk kan zijn, tenzij je 200 bijltjes in je inventory hebt.Loev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:58:
[...]
Klopt maar met 150.000 actieve spelers waarvan 95% niet weet wat een Alpha inhoud is het testen of een patch stabiel is wel een noodzaak.
Dat we lui zijn was al bekend overigens.

Je kunt overigens gewoon even een dagje of 2 wachten, same voor hosters en gewoon kijken wat de rest zegt
[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 19-06-2012 16:21 ]
Jaja, je kunt heel wikipedia hier in alle talen printen maar ook een test moet je gestructureerd aanpakken. Daar kan Loev vast meer van vertellen want die wiki had je blijkbaar nog niet gevonden.
Als je kapotte features introduceert creeer je voor jezelf gewoon veel onnodig werk. Nu ben je de hele tijd als een gek hotfixes aan het coden en uitdraaien en zo blijf je achter de zaken aan lopen. Als er dalijk 10 verschillende versies draaien kun je natuurlijk nooit fatsoenlijk testen wat werkt en wat niet.
En ja, als je 150k testpoppen hebt rondrennen heb je nu eenmaal aan die testomgeving aan te passen. Want dan gaat het terugdraaien en aanpassen ineens niet meer zo snel makkelijk.
Of 145K update gewoon niet? Onnodige discussie (zeker voor dit topic) die je niet gaat winnen, maar anders is er altijd nog de refund optie ofzo... Er zijn nog altijd 1.7.0 servers.
[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 19-06-2012 16:31 ]
Ik kan hele boeken schrijven over dit onderwerp maar gelukkig hebben anderen dat al gedaanlampekap06 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:27:
[...]
Jaja, je kunt heel wikipedia hier in alle talen printen maar ook een test moet je gestructureerd aanpakken. Daar kan Loev vast meer van vertellen want die wiki had je blijkbaar nog niet gevonden.
Als je kapotte features introduceert creeer je voor jezelf gewoon veel onnodig werk. Nu ben je de hele tijd als een gek hotfixes aan het coden en uitdraaien en zo blijf je achter de zaken aan lopen. Als er dalijk 10 verschillende versies draaien kun je natuurlijk nooit fatsoenlijk testen wat werkt en wat niet.
En ja, als je 150k testpoppen hebt rondrennen heb je nu eenmaal aan die testomgeving aan te passen. Want dan gaat het terugdraaien en aanpassen ineens niet meer zo snel makkelijk.
Ik vind dat erg agressief reageert. Ik snap het wel, veel ongestructureerd commentaar (ook wel schelden genoemdPaprika schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:30:
Of 145K update gewoon niet? Onnodige discussie (zeker voor dit topic) die je niet gaat winnen, maar anders is er altijd nog de refund optie ofzo... Er zijn nog altijd 1.7.0 servers.
Overigens vind ik niet dat jullie de Alpha privé hadden moeten testen. Nu kunnen we genieten van een fantastische mod
[ Voor 42% gewijzigd door Loev op 19-06-2012 16:45 ]
Het is gewoon een observatie hoor, de werkelijkheid zit nu eenmaal wat ingewikkelder in elkaar dan een wiki pagina. Daar zijn idd boeken over vol geschrevenPaprika schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:30:
En ik weet niet of BIS nog aan refunds doet voor een spel dat drie jaar geleden is gekocht? Gelukkig werkt het allemaal vast wel weer als ik van het weekend kan spelen... En niet zo zuur doen hoor.
Ik snap van beiden jullie punt en zelf ben ik zelden nog aanwezig bij het testen, dus ik weet niet precies hoe het ditmaal getest is geworden. Misschien dat een disclaimer bij een versie-post wel handig is (m.b.t. updaten en niet updaten als je niet tot de limit wilt testen), maar in principe ben je niet verplicht te upgraden gezien er ook nu nog 1.7.0/1.7.1 servers zijn. Is het netjes zoals het nu is? Nee. Support ik het als developer? Nee. Rocket zijn functie en opleiding zijn ook niet wat ie nu aan het doen is, dus ook voor hem is dat allemaal nieuw...
Al met al kan ik zeker wel kijken of ik nog zelf wat verbeteringen kan aansporen (mijn deel test ik voor dagen en dan blijven ze maar zeuren met de vraag of ik hem goed genoeg vind
), maar als je er echt last van hebt: update gewoon niet.
Reactie was inderdaad misschien wat zuur, maar na 100x hetzelfde... you know
.
Al met al kan ik zeker wel kijken of ik nog zelf wat verbeteringen kan aansporen (mijn deel test ik voor dagen en dan blijven ze maar zeuren met de vraag of ik hem goed genoeg vind

Reactie was inderdaad misschien wat zuur, maar na 100x hetzelfde... you know
Vipeax, don't worry. We still love you!
[ Voor 3% gewijzigd door speeder1988 op 19-06-2012 16:53 ]
Wat ik heb gemerkt: luister niet naar je player base, maar luister wel naar ze
Kortom, lekker laten ranten en alles is altijd kut, nerfs zijn belachelijk, niks van aan trekken -- beste spel maken dat je kan. Alleen dat laatste doe je door wel de goede commentaren op te pikken.
I know, Vipeax, I know... Het is allemaal zo gigantisch geworden en heel boeiend om te volgen, maar ik hoop dat het ook is vol te houden. We zullen zien
Maar uiteindelijk blijft vooral dit natuurlijk:
Loev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:32:
Overigens vind ik niet dat jullie de Alpha privé hadden moeten testen. Nu kunnen we genieten van een fantastische modHet is niet voor niets dat de verkoop van Arma 2 explosief gestegen is, een schouderklopje is zeker op z'n plek
Ik denk wel dat "jullie" wat kunnen verbeteren qua gestructureerd testen om bugs te vinden. Echte bugs, dat spelers nieuwe/gewijzigde features niet kunnen waarderen, f*ck them. Ze hebben altijd wat te zeiken
Net een Alice pack gevonden, wat een vette find is dat toch. Van 8 (?) slots Coyote naar 20 ineens is super handig. Ik wilde net uit Cherno gaan en zocht een goede vluchtroute, deze lag in een soort glazen bijgebouwtje van een fabrieksgebouw.
Jammer dat de servers niet echt stabiel zijn atm, meestal kan ik met 1.7.1.2 voor 15-20 min aan een stuk spelen.
Haha ik zie net op een livestream iemand op een fiets voorbij gaan.
Jammer dat de servers niet echt stabiel zijn atm, meestal kan ik met 1.7.1.2 voor 15-20 min aan een stuk spelen.
Haha ik zie net op een livestream iemand op een fiets voorbij gaan.
[ Voor 9% gewijzigd door Blaim op 19-06-2012 18:17 ]
Nvm
[ Voor 102% gewijzigd door Ditmar op 19-06-2012 18:12 ]
Maar eens 1.7.1.3 testen, ben er nu zelf bij... Ik doe m'n best
.
Geen tijd.
Succes!
Geen tijd.

[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 19-06-2012 18:22 ]
ZIjn er vanavond nog mensen op de teamspeak chat, dus ook online? Kunnen we weer even verder hobbelen 
Ga eens even die normale Arma 2 spelen. Eigenlijk amper online gedaan, kijken of je een beetje hetzelfde gevoel krijgt als bij DayZ.
Ga eens even die normale Arma 2 spelen. Eigenlijk amper online gedaan, kijken of je een beetje hetzelfde gevoel krijgt als bij DayZ.
[ Voor 39% gewijzigd door Recon24 op 19-06-2012 18:10 ]
Overal is 15 min zo te zien.
Blijft een mooie mod. Juist door de bugs klinkt raar maar blijft het me wel trekken.
Anders word het vlug boring nu is het weer een challenge als je opnieuw spawnt.
Ondanks de enorme popularity gaat het nog niet zo verkeerd!
Blijft een mooie mod. Juist door de bugs klinkt raar maar blijft het me wel trekken.
Anders word het vlug boring nu is het weer een challenge als je opnieuw spawnt.
Ondanks de enorme popularity gaat het nog niet zo verkeerd!
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Dit lijkt me een heel leuk spel, maar het is denk ook het type spel wat mij heel snel zou gaan vervelen. Daarnaast kan ik mij herinneren dat ik ooit Arma II free heb geprobeerd en dat dit geen succes was... Binnenkort nog maar eens kijken. In hoeverre komt dit spel qua graphics, gameplay, controls etc nog overeen?
Heb namelijk niet veel zin om gelijk 20 - 30 euro uit te geven voor iets wat mij misschien helemaal niet bevalt, hier heb ik iets te weinig geld voor atm.
Heb namelijk niet veel zin om gelijk 20 - 30 euro uit te geven voor iets wat mij misschien helemaal niet bevalt, hier heb ik iets te weinig geld voor atm.
Waarom staat temperature eigenlijk altijd op 42 deg bij mij? Betekent dat dat ik flink koorts heb, of is het de buitentemperatuur?
Het lijkt mij logischer dat de survivors ook geïnfecteerd zijn, maar pas zombie verschijnselen vertonen als ze dood gaanZoijar schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:47:
Waarom staat temperature eigenlijk altijd op 42 deg bij mij? Betekent dat dat ik flink koorts heb, of is het de buitentemperatuur?
Hoort zo pas rond 20-22gr begin je te hoesten, wordt je ziek en dan willen andere mensen je niet meer in de buurt hebbenZoijar schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:47:
Rond 31 begin je te hoesten en onder de 34 ben je ook aan te steken. Maak je dus niet druk als er iemand naast je staat te hoesten en je netjes op 42 graden staat!
jammer van de problemen momenteel, zojuist na 2 uur proberen ene server te joinen de moed maar opgegeven 
alles zit binnen een seconde vol, en zoniet dan is het een passworded server. kom je eindelijk in een server, dan crasht ie

maargoed morgen weer een dag, hopelijk fixen ze de boel dan
alles zit binnen een seconde vol, en zoniet dan is het een passworded server. kom je eindelijk in een server, dan crasht ie

maargoed morgen weer een dag, hopelijk fixen ze de boel dan
De game dan toch gekocht vandaag en daarstraks eens voor de eerste keer geprobeerd, resultaat hieronder 
Je hebt je graphics aardig hoog staan, maar zo te zien draait het goed! Ben blij dat het bij mij ook lekker draait, al heb ik een aantal features wel uit gezet, omdat ze niet nodig zijn of zelfs niks toevoegen aan DayZ, en je wint er altijd weer fps mee.
Graphics staan zo hoog mogelijk, FPS zit tussen de 70-40 met een GTX680. Had eerlijk gezegd beter verwacht met een spel uit 2010.
Leuk om alle beginner foutjes weer eens te zien 
Ik zuigde ook zo enorm de eerste paar uren dat ik het speelde
( paar youtube guides gekeken hier en daar wat gelezen en leren navigeren met zonlicht / sterren heeft het wel een stuk gemakkelijker gemaakt
) kan ook wel eens handig zijn voor IRL
Ik zuigde ook zo enorm de eerste paar uren dat ik het speelde
( paar youtube guides gekeken hier en daar wat gelezen en leren navigeren met zonlicht / sterren heeft het wel een stuk gemakkelijker gemaakt
[ Voor 45% gewijzigd door osmosis op 20-06-2012 10:41 ]
Volgens mij is arma 2 vnl CPU bound. Verder lijkt me 70-40 fps op de hoogste settings niet echt iets om over te klagenvinom schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:20:
Graphics staan zo hoog mogelijk, FPS zit tussen de 70-40 met een GTX680. Had eerlijk gezegd beter verwacht met een spel uit 2010.
Ik heb zo'n oude Q9550 2.83Ghz quad core en twee GTX 260s in SLI, en dat draait niet echt lekker op max...
Ach ja, het spel is ook ontzettend zwaar voor je videokaart. volgens mij scheelt het ook wel hoe een spel coded is. (? is dat zo?). en je moet niet vergeten dat het spel 225 km2 is, en dat je geen laadtijden hebt in de map. Dus dat komt er ook nog wel op aan. ik heb zelf 2x club3d 5850 OC edition continue op fully load staan (85ºC! (lekker kacheltjevinom schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:20:
Gisteravond wel een apparte avond gehad. waar ik eergister met mofo ben geindigd, ben ik weer door gegaan. (vlak bij gorka). We hadden daar in de buurt een tentje opgezet. Ben maar begonnen om wat supplies te zoeken om de tent wat te vullen. Dus op naar Gorka, daar halverwege aangekomen zie ik een quad midden op de weg staan!
En ineens crashed de server! restart!... en ik kreeg al stille hoop... zou die quad weer recht staan??? Dus snel weer proberen te joinen en als een malle naar die quad toe! en jawel! daar stond mijn grote vriend weer mooi op z'n vier wieletjes. Dus weer naar de tent en alle loot droppen. Volgende plan was om of wat meer mags voor mijn akm te vinden (had er maar 1) of een ander goed main wapen. Dus een rondje deer stands. dat gaat natuurlijk heerlijk vlot op een quad, maar de meeste deer stands die ik tegen kwam waren helaas leeg. Maar na een aantal stands ging het mis.....
Ik parkeerde mijn quad in de boslijn van Berezino om vervolgens te voet naar de deerstand daar te gaan. daar aangekomen liepen er 3 zeds rond.. mooi dacht ik, kan ik er mooi achterlangs sluipen. Maar helaas zag ik 1 over het hoofd die daar dus liep. Ik zag hem pas toen hij me al begon aan te vallen. En jawel! 1 klap en gelijk unconsious incl gebroken poten!! argh! dus vol adrenaline afwachten totdat die p*kke zandloper eens naar beneden ging.. zeds neer geknald en snel weer een bandage.. daarna snel een morfine voor de gebroken botten..... maar wacht.. geen morfine?? WUT? het zal toch niet..... hopelijk heb ik het nog in de tent te liggen.. dus 10 minuten sluipen om weer terug te komen bij mijn quad.. en duimend terug rijden naar de tent. Maar helaas... ook daar geen morfine te vinden... Ja, wat nu... ik ben mobiel, maar ook weer niet... en waar vind ik morfine? al snel tot de conclusie gekomen dat een hospital mijn grootste kans zou zijn op morfine.. Maar ja, de hospitals staan in de grote steden, waarvan Berezino het dichtst bij is en waar het misschien ook nog wel het rustigst is.. risico risico.. Maar ja, wat moet ik. Dus de stoute schoenen maar aangetrokken en de suicide missie maar aan gegaan. het was alles of niets. Ik denk, doe ook niet moeilijk, ik rag gewoon met de quad er naar toe. Had geen zin om uren te moeten kruipen voordat ik daar was. Dus zo gezegd zo gedaan. Vol gas Berezino in gereden! (zelfs nog per ongeluk over een hokje gejumped met de quad!!) Snel naar het ziekenhuis gereden met een shitload aan zeds achter me aan. Totaan de deur gereden en snel afstappen. Wonder boven wonder had ik geen last meer van de zeds! die bleven achter. Dus snel een paar schoten op de ramen, en proberen erin te klimmen.. Maar ja, sluipend door kapotte ramen gaan is natuurlijk vragen om problemen.. Dus 2 minuten zitten klooien om de hospital binnen te komen..
En ineens hoor ik iemand schieten! en gelijk zie ik mijn blood droppen.. ik word beschoten!!! dus vol stress omgedraaid en mijn akm mag leeg geschoten.. En gelukkig.. linksonderin stond <name> is killed.. eindelijk naar binnen gekomen, Shit, 1500 blood over. alles trilt en is grijs. snel de eerste twee boxes gechecked maar niets anders dan blood pack en bandage.. Draai me weer om, en schrik! zie een survivor de zojuist neergeschoten surivor looten. snel het hoekje om en mijn revolver gepakt. (stom stom.. had ik gelijk moeten pakken) Sneakend weer terug gegaan om te kijken of hij mij ook had gezien (zo niet, dan kreeg ie de kogel) maar helaas was hij alweer weg. Doorgekropen naar de balie en ja hoor.. wie komt daarachter vandaan? juist ja, die survivor, en zijn groet was een mooie winchester shot recht tussen mijn ogen...
Dag grote buggy vriend

Weer gespawnd en in de sprint terug naar de tent..
Bleh... mijn "dag 2" gaat anders dan ik me had voorgesteld: ik spawn blijkbaar op het strand zonder iets. Damn it.
Krijg weer zin om te spelen
Gisteren voor het eerst een Lee enfield gevonden met 1 mag.
Kwam een survivor tegen waarmee ik samen verder ben gekropen door het gras, draait die zich opeens om en schiet me neer
Vanavond maar weer opnieuw beginnen.
Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl
nieuwe pleister incomming:
http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=16925
http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=16925
The ideal place to load bugs is at the community bug tracker:
https://dev-heaven.net/projects/dayz
Please make sure they are listed to the DayZ project. Feature requests can also be made through this system.
There are no more feature additions for 1.7.1 - bug fixing and balancing is all that will occur.
ETA is 6 to 24 hours
All our builds go through a closed test procedure, but we know there will be issues when introduced to ten thousand players. Many of the big bugs relate to things that need to be adjusted in the engine - they are not mod issues. Nevertheless they do get looked into to see if there are options.
Current Changelog for 1.7.1.5
* [NEW] Infected raycast for line-of-sight less often (improves performance)
* [FIXED] Infected can see through terrain ( https://dev-heaven.net/issues/33787 )
* [FIXED] Raycasting being taken from wrong body position (ensured it is from eye level)
* [FIXED] Infected sometimes spawn close to a player (previous check once, now up to ten times)
* [NEW] Infected bodies will despawn after x minute(s) of their death (improves performance)
* [FIXED] Sometimes infected will stand still after loosing line-of-sight ( https://dev-heaven.net/issues/33715 )
* [FIXED] Can dupe tent's by right clicking (forgot to close the window)
* [FIXED] Poor performance caused by infected search behavior (MAJOR performance increase during closed testing)
* [FIXED] Audibility is far to high (completely rebalanced, in line with how it was in previous updates)
* [FIXED] Can dupe food during cooking if click really fast (now you cannot)
Dit was gister trouwens ook lachen om te doen met een aantal van tweakers!
Is er eigenlijk een andere manier dan ARMA 2 Reinforcements kopen om de high-res textures voor de characters skins te krijgen? Iets van de textures uit die uitbreidingen kopieeren naar je eigen folder? Ik ben nu wel een beetje uitgekeken op mijn lelijke low-res camo skin...
Geen idee. Ik hoop eigenlijk gewoon dat er een paar mensen zijn die wat betere models kunnen maken. Zo heb je nu bijvoorbeeld die double barrel shotgun die natuurliijk een stuk beter in de DayZ wereld past. Ik krijg het idee dat er behoorlijk naar de input wordt gekeken van de gebruikers en dat suggesties worden gewaardeerd en bepaalde resources aanleveren nog mooier is. Rocket zal vast wel wat centen willen na een tijd, maar ik hoop niet dat dit er voor zorgt dat het community idee meteen gaat verdwijnen. Toch mooi om een alpha te spelen waar user input daadwerkelijk iets betekent.
Ligt aan de engine helaas weinig aan te doen.vinom schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:20:
Hotfix 1.7.1.5 komt binnen een dag uit. http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=16925
Tenten worden GEWIPED. http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=17006
Mocht je een kamp hebben met tenten zou ik maar snel je spullen gaan redden die je wil houden anders zijn ze weg
[ Voor 9% gewijzigd door spookz0r op 20-06-2012 16:24 ]
.... OH NO JEZUS NOOOOOOOOOOOOO.... What about vehicles?
* [NEW] Flashlights can now be packed to toolbelt also (gear action)
Yar ! eindelijk
Yar ! eindelijk
[ Voor 55% gewijzigd door osmosis op 20-06-2012 16:35 ]
Wat een kut spel is het toch af en toe. Net super veel moeite moeten doen om EN hout EN lucifers EN vlees te krijgen. Ik wilde m'n bloed van 3K weer netjes omhoog hebben, had wel genoeg van het spel in zwart-wit te spelen. Ik een koe en een geit gevonden. Ben daar lekker rustig m'n hapje aan het koken en na iets van 8-9 stukken vlees geconsumeerd te hebben, vliegt de server er uit. NATUURLIJK heb ik na opnieuw inloggen een lege inventory EN zit ik weer op 3K bloed. Ugh, nu heb ik er geen zin meer in.
Ach als hij jouw lee enfield heeft gepakt en er mee heeft geschoten is hij nu toch doodIryl schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:55:
[...]
Krijg weer zin om te spelen
Gisteren voor het eerst een Lee enfield gevonden met 1 mag.
Kwam een survivor tegen waarmee ik samen verder ben gekropen door het gras, draait die zich opeens om en schiet me neer.
Vanavond maar weer opnieuw beginnen.
Daar is niets over vermeldtAdanteh schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:31:
.... OH NO JEZUS NOOOOOOOOOOOOO.... What about vehicles?
[ Voor 5% gewijzigd door spookz0r op 20-06-2012 17:05 ]
Ik ken nog wel een server met een tiental zombie missies
[ Voor 3% gewijzigd door Bobmeister op 20-06-2012 17:07 ]
Tijd voor een andere server, je wordt gesaved bij ieder van die acties... En ach, voor de angsthazen --> dump alles buiten je tent, wacht een tijdje -> stop het terug.Blaim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:38:
Wat een kut spel is het toch af en toe. Net super veel moeite moeten doen om EN hout EN lucifers EN vlees te krijgen. Ik wilde m'n bloed van 3K weer netjes omhoog hebben, had wel genoeg van het spel in zwart-wit te spelen. Ik een koe en een geit gevonden. Ben daar lekker rustig m'n hapje aan het koken en na iets van 8-9 stukken vlees geconsumeerd te hebben, vliegt de server er uit. NATUURLIJK heb ik na opnieuw inloggen een lege inventory EN zit ik weer op 3K bloed. Ugh, nu heb ik er geen zin meer in.
[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 20-06-2012 17:10 ]
Ach, wat maak het ook uit. Ik ben nu volledig voor een whipe! Toen ik zonet inlogde zag ons kamp er niet zo mooi uit. Vehicles weg... Alle tentjes plat...spookz0r schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:05:
[...]Daar is niets over vermeldtDie moeten alleen enes in de 7 dagen verplaatst worden wil je ze niet kwijtraken
Lijkt erop alsof ze je kamp hebben gevonden.
Wij dumpen onze shit wel in de voertuigen
Hebben zo'n grote vrachtwagen en een bus
Ook een gecamoufleerde jeep.
Wij dumpen onze shit wel in de voertuigen
[ Voor 9% gewijzigd door spookz0r op 20-06-2012 17:14 ]
Tenten zijn weg op 't moment dat de server restart, dus je hebt zat tijd om wat te doen... of nieuwe te plaatsen
.
Ja daarom ik maak mij er ook niet druk om. Mochten we wat kwijtraken dan vinden we het wel weer. Nooit een probleem geweest.
Nja, wij zijn dus alles kwijt. We hebben alleen onze PBX nog. Ik heb zelfs mijn gear niet eens meer.. Heb gister even taxi mode gedaan voor bekenden die waren gerespawnd. Had mijn gear achter gelaten in een tentje uit angst om dood te gaan. Duurde allemaal veel langer dan de bedoeling was, dus ik was niet daadwerkelijk in het kamp uitgelogd.... Er staat nog één tentje over met medical gear... dat kan ik dan wel weer waarderen... Also.. ik heb mijn GPS en ghillie nog... ^. ^
@Vipeax. Worden tenten trouwens ook een keer plaatsbaar in bossen? Wat een hel is het op het moment. Maar zeer weinig plekken om toch een kamp te plaatsen. Als je ze tussen de bomen plaatst is het in één keer een heel ander verhaal. Nu is het logisch dat mensen ze aan de rand van de map plaatsen.
@Vipeax. Worden tenten trouwens ook een keer plaatsbaar in bossen? Wat een hel is het op het moment. Maar zeer weinig plekken om toch een kamp te plaatsen. Als je ze tussen de bomen plaatst is het in één keer een heel ander verhaal. Nu is het logisch dat mensen ze aan de rand van de map plaatsen.
Als ze niet alles uit je tenten hebben gehaald ---> bij een restart staan ze er weer met de spullen erin.
En vind je dit niet goed genoeg dan?

Woops, beetje te snel geklikt...

En ja, ben weer eens dood gegaan, van een motor afgevallen doordat ie spontaan in de lucht vloog en een looping maakte, weer dood bij ~75 murders door onzin.
En vind je dit niet goed genoeg dan?

Woops, beetje te snel geklikt...

En ja, ben weer eens dood gegaan, van een motor afgevallen doordat ie spontaan in de lucht vloog en een looping maakte, weer dood bij ~75 murders door onzin.
[ Voor 0% gewijzigd door Paprika op 20-06-2012 17:53 . Reden: -t ]
Dat vindt ik goed genoeg, maar dat lukt mij dus nooit. Bij dat kamp was het ook een hel om tenten naast elkaar te zetten. In elkaar lukt tegenwoordig wel (Ook als je niet te snel drukt, maar even later terug komt), maar naast elkaar lukt vaker niet dan wel. Het probleem is dat het zo verdomme onregelmatig is allemaal. Het ene moment zet je 3 tentjes mooi in een rechte lijn naast elkaar, maar wil je er dan weer één tentje naast zetten kan het in één keer niet meer... Nee, dan moet je weer 15 meter verder op. Ik weet dat het een alpha is, maar af en toe komen er van die dingen zoals "Blablalbal tenten gefixed balblalba" en eigenlijk niemand weet wat het nu inhoudt.
Tenten mogen niet zo kort op elkaar staan omdat je de hoek niet in code kunt checken. Met pech overlappen ze anders, dus dan maar zo. Zoals ze in mijn eerste screenshot staan, kunnen ze overal. Werk om een steen heen of een dergelijk object en je hebt een leuk rondje. Als je er meer nodig hebt, is je groep zeer inefficiënt en zeg je maar dat een aantal mensen maar ergens anders gaan spelen in de zandbak.
[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 20-06-2012 18:03 ]
Het gaat mij niet zozeer om tientallen tenten, maar om twee tentjes bij elkaar in de buurt te krijgen duurt eeuwen. Ik kan in real life nog sneller een tent opzetten dan dat het ik een geschikte locatie heb gevonden.. En maar rondlopen en op dat knopje drukken..... Daar komt eigenlijk de meeste frustratie vandaan... Als je een toffe groep hebt is het leuk om een kamp op te zetten, maar keer op keer moesten we wel weer uitwijken naar de standaard spots omdat het niet lukte om op andere plekken tenten neer te zetten. Anyway, ik zal het wel weer een keer proberen vanavond.
Net een uurtje geprobeerd, redelijk teleurgesteld.
graphics zijn mooi, maar ik krijg nog steeds een "zweverig" gevoel bij het heen en weer kijken.
het duurde toch wel een 10-tal minuten tot ik doorhad dat ik per ongeluk in 3d person zat ( mannetje niet zichtbaar - numlock enter verwijderd mijn cursor, nog eens drukken en ik kan mijn voeten terug zien, geen mannetje te zien )
Inventory vind ik het meest onoverzichtelijkste ding ooit, stop er dan geen zak in, maar gewoon meer ruimte !
Onmogelijk om dingen in die zak te krijgen, ofwel smijt je ze op de grond, ofwel gebeurt er nx.
iets eten of drinken lijkt ook onmogelijk. frustratie alom.
Dan een kwartier de weg gevolgd in de hoop van een Zombie tegen te komen, alles leeg ( doods klopt niet )
geen wapens te vinden, zelfs geen hatchet ( niet dat ik die nodig had )
Wel wat andere survivors zien heen en weer rennen in de verte, maar meer niet...
Dit was overdag, bij nacht wil ik het gewoon niet weten.
Toen even uitgelogd om te eten, dan terug inloggen, beland ik op een of andere heuvel, geen controle, nx...
Andere server geeft hetzelfde verhaal.
Had ik dit spel gekocht dan wou ik me geld terug.
Ik lees wel dit topic mee voor de mooie verhalen, maar spelen zal bij mij pas gebeuren als de boel stabiel is...
edit : even een uurtje youtoeben en wat info opdoen.
graphics zijn mooi, maar ik krijg nog steeds een "zweverig" gevoel bij het heen en weer kijken.
het duurde toch wel een 10-tal minuten tot ik doorhad dat ik per ongeluk in 3d person zat ( mannetje niet zichtbaar - numlock enter verwijderd mijn cursor, nog eens drukken en ik kan mijn voeten terug zien, geen mannetje te zien )
Inventory vind ik het meest onoverzichtelijkste ding ooit, stop er dan geen zak in, maar gewoon meer ruimte !
Onmogelijk om dingen in die zak te krijgen, ofwel smijt je ze op de grond, ofwel gebeurt er nx.
iets eten of drinken lijkt ook onmogelijk. frustratie alom.

Dan een kwartier de weg gevolgd in de hoop van een Zombie tegen te komen, alles leeg ( doods klopt niet )
geen wapens te vinden, zelfs geen hatchet ( niet dat ik die nodig had )
Wel wat andere survivors zien heen en weer rennen in de verte, maar meer niet...
Dit was overdag, bij nacht wil ik het gewoon niet weten.
Toen even uitgelogd om te eten, dan terug inloggen, beland ik op een of andere heuvel, geen controle, nx...
Andere server geeft hetzelfde verhaal.
Had ik dit spel gekocht dan wou ik me geld terug.
Ik lees wel dit topic mee voor de mooie verhalen, maar spelen zal bij mij pas gebeuren als de boel stabiel is...
edit : even een uurtje youtoeben en wat info opdoen.
[ Voor 35% gewijzigd door spl3ndr op 20-06-2012 19:54 ]
- die blur komt door post-processing (kan je uitzetten);
- bij 3rd person is je mannetje juist wel zichtbaar (indien de server het toelaat kan je togglen met numpad ENTER);
- als je bereid bent om een filmpje van 60 seconden te kijken weet je meteen hoe de rugzak werkt.
- bij 3rd person is je mannetje juist wel zichtbaar (indien de server het toelaat kan je togglen met numpad ENTER);
- als je bereid bent om een filmpje van 60 seconden te kijken weet je meteen hoe de rugzak werkt.
[ Voor 17% gewijzigd door rgras op 20-06-2012 19:52 ]
Het inventory systeem gaat niet veranderen, als daar iets fout gaat dan doe je het gewoon fout. Wapens switchen met je backpack is het enige dat nog eventueel drama kan opleveren en ook dat voorkom je door die in backpack naar je main te verplaatsen, dan verlies je niks bij de switch.
Wil je iets oprapen van de grond naar je inventory --> ernaar kijken, pijltje naar rechts en klaar.
Wil je iets oprapen van de grond naar je backpack --> ernaar kijken, open backpack , pijltje naar rechts en klaar.
Wil je iets van je backpack naar je inventory verplaatsen -> nergens naar kijken -> open backpack, pijltje naar rechts en klaar.
Wil je iets van je inventory naar je backpack verplaatsen -> nergens naar kijken -> open backpack, pijltje naar links en klaar.
Wil je iets vervangen en is je huidige stuff vol (bij de backpack zie je dat bovenaan als je hem opent, dan staat er bv 2/24 als je er nog 2 hebt)? -> Pijltje naar links om het te dumpen, pijltje naar rechts om weer iets op te rapen.
Wil je zeker weten dat iets niet op de grond verdwijnt bij het wisselen? -> Stop het in een bestaande pile loot of een body (zombies werken dan net zo goed)/tent/vehicle.
Zo lastig kan het toch niet zijn...
Wil je iets oprapen van de grond naar je inventory --> ernaar kijken, pijltje naar rechts en klaar.
Wil je iets oprapen van de grond naar je backpack --> ernaar kijken, open backpack , pijltje naar rechts en klaar.
Wil je iets van je backpack naar je inventory verplaatsen -> nergens naar kijken -> open backpack, pijltje naar rechts en klaar.
Wil je iets van je inventory naar je backpack verplaatsen -> nergens naar kijken -> open backpack, pijltje naar links en klaar.
Wil je iets vervangen en is je huidige stuff vol (bij de backpack zie je dat bovenaan als je hem opent, dan staat er bv 2/24 als je er nog 2 hebt)? -> Pijltje naar links om het te dumpen, pijltje naar rechts om weer iets op te rapen.
Wil je zeker weten dat iets niet op de grond verdwijnt bij het wisselen? -> Stop het in een bestaande pile loot of een body (zombies werken dan net zo goed)/tent/vehicle.
Zo lastig kan het toch niet zijn...
Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht