Er zijn nu al gemiddeld minstens 5 man per server die een wapenoutfit hebben die vol zit met loot met een drop % die kleiner is dan 2% en dat is dan al op zeldzame plekken (heli crashes & barracks). Om nou iedere server nog meer loot te geven en nog meer vehicles (als ik op een spawn plek sta en 20 keer server hop kom ik 15 vehicles tegen) zie ik niet echt als nuttig. Daarbij vind ik het ook wel behoorlijk onrealistisch om C130s met cargo over te hebben vliegen, gezien dat een Westers land moet zijn dat Oosterlingen in drama helpt en daarbij eigenlijk ook alleen maar het moorden van mensen promote (je hebt echt geen <insert army weapon #21428> nodig om een zombie af te knallen).
Er komen nog heel wat leuke features (vooral forten bouwen uit wood en later steen als je genoeg tijd hebt het te verzamelen, gezien het zeldzamer is etc, welke dan weer beter tegen schade kan), maar het vermakkelijken van 't vinden van wapens/equipment waar nu al eigenlijk veel van is (er is immers ook inflatie, er verdwijnt af en toe wel eens wat, maar over het algemeen worden items van lichamen geloot en dus komen er steeds meer NVGs, ter voorbeeld) zie ik niet echt als een plus punt. Er zullen zeker nog wat events komen, maar met andere "trophies".
Als voor de vraag hoe ik er terecht ben gekomen:
Zelf heb ik nooit ARMA2 gespeeld (of een andere BIS spel). Ik kwam er dan eigenlijk ook oorspronkelijk door een paar vrienden die me een poke gaven (dit was nog in april, toen het dus nog best rustig was). Gezien ik ARMA2 er nog voor moest kopen, ben ik eerst eens een kijkje gaan nemen op IRC en de forums. Toen kwam ik op IRC Dwarden tegen (BIS community manager) en raakte in een gesprek m.b.t. de features die handig zouden zijn om native code aan te kunnen roepen vanuit de engine (zie beta patch die callExtension toevoegde uitiendelijk en welke ik nu gebruik voor de Hive

). Gezien mijn input vroeg ie wat ik normaal zoal doe en legde hem uit dat ik een beetje vanalles deed, met verschillende engines heb gekloot (denk aan UDK, Source etc), bij RPGs non-beneficial cheats, bots etc. Meesten kennen dat soort verhalen wel denk ik

. Uiteindelijk kwam ik zo op de officiële Teamspeak terecht wegens een vraag m.b.t. servers. Hier heb ik toen eigenlijk een paar dagen geidled waarna Rocket me vroeg of ik misschien wilde helpen met het project. Al had ik geen idee wat ie precies wilde gaf ik de asociale "sure" terug. Toen kreeg ik eigenlijk al (te) snel access tot informatie (waar de meesten die er al waren, voordat het project live ging, nog niet eens bij konden (denk aan emails, stricte informatie, DayZ code etc)). Toen begon het met een dagje servers opzetten en dat veranderde eigenlijk al heel snel in het fixen van de Hive als een extensie van de game, wat schroot uit de website halen, generieke drama oplossen etc.
Inmiddels ben ik dan eigenlijk ook 1 van de 3 die zowaar overal bij kunnen en eigenlijk niet echt een vaste functie hebben, maar meer moeten oplossen wat anderen niet kunnen/mogen en soms willen

. Op de forums zijn er nu 18 namen die vallen onder het "dev team". De meesten daarvan zijn server admins, webdesigners, email managers en community managers. Alles wat zij niet fixen zitten wij dus mee in principe.