Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://v.cdn.cad-comic.com/comics/cad-20120622-0fc33.png

Kwam deze tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Als er iemand dichtbij Berezino is kan die even helpen met een bloodbag??? Ik ben onder de 3k en het is onmgelijk om ergens heen te gaan (zijn weinig mensen in Berezino en die er zijn vertrouw ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:46
welke server zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
Helaas dood gegaan tijdens het lopen/kruipen/waggelen naar het ontmoetingspunt (flauwvallen met zombie agro en 2k bloed is niet goed). In iedergeval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dit is een van de beste games die ik ooit heb mogen spelen..! Helaas nog nooit Day 0 overleefd, maar heb wel een paar leuke verhalen.

Ik liep in Cherno een beetje huizen te looten met mijn Enfield, gereed voor andere survivors/bandits. Ineens hoor ik: TOET TOET. Ik dacht, ja! Een auto! Dus ik richting het geluid rennen, zie ik een survivor de berg oprennnen. Ik positioneer mij solid snake style aan zijn rechterzijde, in het gras bij een heuveltje, terwijl hij druk bezig is om zombies neer te maaien -komt die auto ineens de heuvel opkarren! Stapt een dude uit, en gaat die andere dude helpen met zombies afknallen.. Ik kruip in m'n ghilly suit dichterbij, maar zombies waren dood en die gasten gaan de auto in. Ik dacht nu of nooit, en mik ironsighted op die voorruit en pomp heel die Enfield leeg op dat raam, vallen er 2 gasten dood neer naast die Jeep. Nice solo ambush!! Eentje had een silenced M4 ofzo, maar damn ik had gelijk dikke aggro vanwege het schieten en jatte dus maar gelijk die Jeep en reed weg. Kwam 10 min later terug sneaken naar de crime scene voor die silenced M4, zie ik een survivor hun lijken looten.. Ik dacht hij ziet mij niet, maar toch wel.. Gelijk een kogel door m'n kop. Game over.

Net ook wat grappigs, ik zat met een vriend te spelen (ben 95% van de keren lone-wolf) en we zaten op het dak van een appartement in Cherno, tegenover een ziekenhuis.. Maar, beiden geen ammo, wel dikke loot aan gear, food en drinken. Hij met een ALICE pack in de supermarkt gevonden (lol). Alleen, er kwam een horde zombies naar boven stormen. Naja, toen disconnecten we maar. Komen we in een nieuwe server waar het donker is, zag geen hand voor ogen op dat dak.. Hij zo via skype: "Ik steek chemlight aan.." Ik: He, ja ik zie je chemlight" Ik zie zo een schittering en loop erop af. Ineens.. Da f*CK!? Flikker ik dat dak af. Toen lag ik daar te creperen van een sprong van 5 etages. Hij snel naar buiten gerend, equipment gepakt van het hospitaal, toen mij midden op straat gereanimeerd, morfine, hele mikmak. Toen samen de stad uitgerend.. Op naar de militaire basis!..

Paar irritante bugs zijn:
-Halve map door zijn gelopen met 10K blood, om vervolgens K.O. geslagen te worden door een zombie. Dan lig je 2 minuten te wachten en je kan niks doen behalve toekijken hoe je dood gaat. Vaarwel precious gear!
-Gekilled worden door een hek/deur. Vooral die deuren van kazernes. Als je zo een ding open smijt moet je er niet tegenaan staan, dan kan hij je kapot rammen en ben je weer game over.
-Granaat gooien. Hoe de F* werkt dit? Zit ik EINDELIJK in de militaire basis, gooi ik een granaat een trap naar beneden, naar een horde zombies.. BAM zelf dood. Gooi geen granaten binnenshuis mensen!!

Ik kwam nog 2 crashed choppers tegen, achter elkaar! Eentje had de Anti Material sniper rifle en paar M14's met acog, andere had een SAW machinegeweer. Nice hoor! Echt een prachtgame dit!

Ben nu weer op Day 0 met een maat op weg richting de militaire base, morgen verder want servers zijn down.. En ik schiet nu ook elke survivor neer die ik zie, want ben zelf elke keer gekilled door 'friendlies', als ik zelf een gun had. Zonder gun 50/50 kans.. In het begin was ik naief, maar je kan beter gewoon iedereen killen voordat ze je backstabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Wat een lelijke update, jeetje.
Je begint niet met een hervulbaar flesje en een mes, nee maar wel met een verband en painkillers...
Kom op zeg..
Was wel jammer had nog een oud account, vond ik net wat leuke spullen mag's en Cola enzo, staat er ineens een vrouw met een bijl op me in te hakken xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:17
Nee goede update. Heleboel mensen zijn er al mee gestopt omdat ze het te moeilijk vinden wat helemaal top is. Nu wordt je tenminste niet meteen bij de kust doodgeschoten omdat je toch amper wat hebt :) Je moet het nu gewoon slimmmer spelen. Vooral met de zeds en dergelijke. Crouchrunnen is nu zelfs evil in een stad.

[ Voor 22% gewijzigd door spookz0r op 24-06-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Nee, nu word je door de eerste beste zombie gekilled die je tegenkomt voor je ook maar in de buurt komt van een gebouw wat heel misschien een wapen heeft :F
Ik ben ermee akkoord dat ze niet de world of warcraft toer op moeten gaan ( endgame gear bijna in je handen duwen ), maar een startwapen zou ik wel erg apprecieren :z

[ Voor 34% gewijzigd door spl3ndr op 24-06-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 16:38

Rub3s

+3 , omdat het kan

Gewoon als startwapen een Enfield geven....

das pas lachen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
spl3ndr schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:56:
Nee, nu word je door de eerste beste zombie gekilled die je tegenkomt voor je ook maar in de buurt komt van een gebouw wat heel misschien een wapen heeft :F
Ik ben ermee akkoord dat ze niet de world of warcraft toer op moeten gaan ( endgame gear bijna in je handen duwen ), maar een startwapen zou ik wel erg apprecieren :z
Onzin. je kan je tegenwoordig verstoppen voor zombies. Ren een rondje om een huis heen en je bent ze kwijt. Ga in een spar staan en ze kunnen je niet raken. Ga dan crouchen en loop rustig weg van de boom en je hebt geen zombies meer. Als je in een stad bent moet je gewoon kruipen tegenwoordig. Crouch runnen en walken kan ervoor zorgen dat een zombie je ziet/hoort en je dus de lul bent. Pak lege blikjes of flessen op om te gooien zodat je de zombies ergens anders heen laat lopen zodra je ze gooit. Zoveel opties om te overleven. Gisteren waren wij met 5 man in Cherno en geen enkele keer zombie aggro.

Wat nu echt leuk is. Blikje of lege fles gooien naar iemand zonder wapen })

[ Voor 17% gewijzigd door spookz0r op 24-06-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog maar één keer heb hoeven respawnen sinds de nieuwe update en toen heb ik maar heel kort rond gelopen zonder wapen (Mijn oude gear was al veilig gesteld gelukkig). Ondertussen zijn de zombies weer op zo'n niveau dat het wel gewoon kan. Denk inderdaad om die blikjes en flessen, dat soort dingen zijn redelijk ondergewaardeerd. Denk daarnaast om line of sight... Voor de updates liep je gewoon door een veld omdat dat het makkelijkste was, nu kan ik je toch echt aanraden om bij de muren langs te gaan. Het enige dat mij mateloos irriteert is als zombies in huizen spawnen. Dan staat de deur ook nog een keer dicht, maar prone je langs dat huisje dan komen ze er toch allemaal aan sprinten. Aan geluid kan het niet liggen en LOS zeker niet... Dat werkt nog niet optimaal, maar ik heb wel vertrouwen dat het goed komt.

Daarnaast zie je inderdaad wel veel meer survivors die gaan samenwerken. Als je beide geen gun hebt dan wil elkaar killen sowieso niet, maar als ik bijvoorbeeld respawnde dan zocht ik een survivor op en die shoot ik dood. Dan had ik dubbele starting gear en dat was ruim voldoende om meteen naar het noord-westen te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Dat ze je nog horen door muren heen wordt nog gefixed in 1.7.2

http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=18575

Changelog:
* [FIXED] Infected hear perfectly through objects (noise reduced by 50% through an object)
* [FIXED] Animal bodies despawn way too fast (now despawn automatically after 2 minutes)
* [FIXED] Corrupted update data causes people to spawn in debug forest (now will not save corrupted position data)
* [FIXED] States where animal might stop walking around (now should walk around more)
* [FIXED] Animal AI routines consuming large amounts of FPS (now in line with Infected AI routines, reduced FPS usage)
* [NEW] Player Syncing system replaced (increased performance and ammo quantity tracking)
* [FIXED] Error reports are almost invisible (has now been fixed)
* [FIXED] Daylight calculations causing slight FPS issue
* [NEW] Visibility now smoothly alters based on sun, moon, cloud, rain, and fog state
* [NEW] Aubility now dampened in rain and increased by fog
* [FIXED] Object cleanup causing significant (huge) performance issue on servers (reduced by up to 50%, means more players + zombies possible)

Je moet wel gaan samenwerken in je eentje bereik je niets. Voertuig repareren kost teveel tijd en dergelijke. Beter om met een groep te spelen dan alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41
Ik heb net Arma Comb. Ops. gekocht, is er nog een beginner opzoek naar een maatje? :D
steam add: ronald.dijkstra@home.nl

[ Voor 17% gewijzigd door unfor op 24-06-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Pro tip: speel de tutorial van Arma 2 eerst om aan de controls te wennen. Het is geen normale shooter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
spookz0r schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:53:
Pro tip: speel de tutorial van Arma 2 eerst om aan de controls te wennen. Het is geen normale shooter :)
Ik vroeger vrij veel Operation Flashpoint gespeeld, was dit niet een opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Armed Assault was inderdaad een soort opvolger van Operation Flashpoint, Arma2 is daar natuurlijk het tweede deel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Oh dan komt het wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat gebeurd er eigenlijk als je in een truck rijd, als de server down gaat?

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Als de server weer up is en je connect bestaat de kans dat je dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Vaak log je dan op het moment waar je bent ingestapt. De truck staat dan ook weer op de plek waar het laatst iedereen er uit is geweest of hij handmatig gesaved is. Het kan inderdaad ook voorkomen dat je midden in de truck spawnt en dan ben je vaak harstikke dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
spookz0r schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:16:
Nu wordt je tenminste niet meteen bij de kust doodgeschoten omdat je toch amper wat hebt :)
spookz0r schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:15:
[...]

Wat nu echt leuk is. Blikje of lege fles gooien naar iemand zonder wapen })
Juist, niet leuk als iemand tegen jou aan het lamen is maar wel zo leuk om zelf te doen bedoel je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Propane schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:19:
[...]

[...]
Juist, niet leuk als iemand tegen jou aan het lamen is maar wel zo leuk om zelf te doen bedoel je? ;)
Ik sprak niet over mijzelf maar over de game in het algemeen.

Heleboel mensen bleven gewoon op nieuw gespawnde mensen jagen voor hun bonen. Lekker makkelijk hoef je de steden niet in. Wat ik bedoelde dus is dat dit veel minder voorkomt en mensen nu dus rond de kust iets makkelijker spullen kunnen gaan verzamelen zonder meteen bang te hoeven zijn om meteen neergeschoten te worden door iemand die je bonen wil. De mensen die altijd players killden voor bonen gaan nu op hun bek want het is nu een stuk moeilijker voor ze.

Blikje tegen mijn kop aan lig ik ook niet wakker van. Misschien 300-500 blood minder en 20 sec zombies achter je aan. Lekker boeiend. Ren om een gebouw heen en je bent ze kwijt. Als je Zeds in de huidige game niet kan kwijtraken doe je toch echt wat verkeerd.

De game was in het begin gewoon te simpel. Meestal rende ik gewoon een stad in met zombies achter me aan je vond toch wel een wapen of iets en 10 min later had je volle gear. Je had toch een start wapen. Je kon de zombies afknallen of sneaky iemand met een beter wapen. Nu moet je meer moeite doen :) Alleen maar beter.

[ Voor 23% gewijzigd door spookz0r op 24-06-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Voor beginners als mij is het wel lastig, ik snap nog niet wat ik moet doen.
Kan ik bijvoorbeeld ieder huis naar binnen? Met welke key open ik de deur :P
Ik loop een dorpje binnen en meteen 100 zombies komen achter me aan, geen idee wat ik moet doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:34
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/2840/yhello.jpg

"Say hello to my little friend!"

Nu alleen nog even fresh-meat vinden voor target-practice! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-10 12:45
Ze moeten gewoon een melee wapen geven in het begin. Je kan van alles gebruiken als een melee wapen...

Een stok / stenen etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
De learning curve is inderdaad vrij stijl. Gewoon even wat youtube filmpjes kijken hoe mensen rondsluipen en je snapt het snel genoeg. Ik moet wel zeggen dat ik deze week wat minder heb gespeeld en eigenlijk nauwelijks een zombie ben tegen gekomen. Sowieso ben ik de laatste week wat verwent met mijn gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
DeadKnight schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:59:
[afbeelding]

"Say hello to my little friend!"

Nu alleen nog even fresh-meat vinden voor target-practice! ;)
Aah...je hebt mijn wapen gevonden haha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Vreemd, net zat ik in een game waar ik zo'n 80-100 fps had, nu haal ik ineens 10 fps en kom't m'n gpu amper van z'n kont... bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
unfor schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:55:
Voor beginners als mij is het wel lastig, ik snap nog niet wat ik moet doen.
Kan ik bijvoorbeeld ieder huis naar binnen? Met welke key open ik de deur :P
Ik loop een dorpje binnen en meteen 100 zombies komen achter me aan, geen idee wat ik moet doen :D
Je kan alleen huizen binnen waarbij je door de ramen kan kijken. Hier is een kaart met alle gebouwen die je inkan: http://dayzdb.com/map.

Dorpjes inlopen moet je niet doen je kan beter bukken of echt door het gras kruipen. Je kan ze ook afleiden door een leeg blikje of lege whisky fles ergens heen te gooien. Mochten ze achter je aanzitten ren dan om een gebouw heen. Als je uit hun line of sight bent stoppen ze met achtervolgen.
unfor schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:27:
Vreemd, net zat ik in een game waar ik zo'n 80-100 fps had, nu haal ik ineens 10 fps en kom't m'n gpu amper van z'n kont... bekend probleem?
Ligt aan DayZ. Als het goed is met 1.7.2 dit gaan oplossen :)

[ Voor 16% gewijzigd door spookz0r op 24-06-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36
Godver,.. they f*cked me again xD
Ik zag een rode auto staan,. naast een barn dichtbij guglovo
Was te mooi om waar te zijn,. dus ik dacht hinderlaag ?

Ben op alle mogelijke manieren om de barn gegaan op veilige afstand,. ik zag niks bijzonders
Uiteindelijk had ik genoeg vertrouwen om maar aan te nemen dat de auto er gewoon gespawned is
Stap in, nice werkt nog ! zelfs nog wat benzine engine aan,. BOOM !
kogel in me hoofd =( sluipschutter denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Het is toch jammer dat je geen satchels op voertuigen kan plaatsen. Anders wil ik nog een keer een bus fixen, daar een satchel op plaatsen en dan die bus weggeven en hopen dat hij allemaal mensen gaat vervoeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 16:09
AS50 + Bus in 't open als aas = leaderbord.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 24-06-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Haha idd paar schoten en bus doet boem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Paar schoten? Ik heb in de editor even geklooid en als je de 'echte' AS50 ammo gebruikt is het één schot op het motorblok om boem te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ja ligt er maar net aan waar je hem raakt. Geloof dat het normaal 2 schoten is op engine block. Gast uit onze clan schoot eens met die ammo op een koe. Je kan dan geen raw meat krijgen iig. Een grote rode wolk en weg is de koe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 13:28

Neophyte808

Gadget inspector

spookz0r schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:23:
Ja ligt er maar net aan waar je hem raakt. Geloof dat het normaal 2 schoten is op engine block. Gast uit onze clan schoot eens met die ammo op een koe. Je kan dan geen raw meat krijgen iig. Een grote rode wolk en weg is de koe :P
Wat heb je sowieso nodig om een dier te slachten? Ik heb een keer een schaap afgeschoten in de hoop er vlees uit te kunnen halen, druk ik op interact en kan ik kiezen tussen examine body en hide body. Examine body: "His name was unknown and he died from an unknown cause", hilarisch _/-\o_ . Hide body: het lichaam zakt door de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
Je hebt een hunting knife nodig om een beest te kunnen slachten. (en een dood beest)

[ Voor 13% gewijzigd door Domdo op 24-06-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:31
Na alle positieve reacties in dit topic ben ik ook maar overgegaan tot aanschaf van Arma II. Ben benieuwd, heb morgenavond ervoor uitgetrokken om bekend te raken met controls etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Neophyte808 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:25:
[...]

Wat heb je sowieso nodig om een dier te slachten? Ik heb een keer een schaap afgeschoten in de hoop er vlees uit te kunnen halen, druk ik op interact en kan ik kiezen tussen examine body en hide body. Examine body: "His name was unknown and he died from an unknown cause", hilarisch _/-\o_ . Hide body: het lichaam zakt door de grond.
Wapen om hem te doden, knife voor het verkrijgen van raw meat. Dan box of matches nodig voor vuur en een hatchet of woodpile. Met hatchet kan je zelf hout hakken. Dan maak je een kampvuur (dit doe je via het inventory menu) en kan je het vlees daarop bereiden. Eten van gebraden vlees (cooked meat) geeft ook 800 blood :)

Maak het kampvuur wel op beschutte plek en maak het vuur uit als je klaar bent. Je kan het kampvuur ook gebruiken om op te warmen mocht het nodig zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door spookz0r op 25-06-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:56
Domdo schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:46:
Je hebt een hunting knife nodig om een beest te kunnen slachten. (en een dood beest)
Maar met een knife ben je er nog niet. Je hebt een bijl nodig om hout te verzamelen, en lucifers om het vuur aan steken dat je gebruikt om je vlees te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Na een aantal uren spelen begin ik het een beetje door te krijgen :p

had net een super actie, voor het eerst een wapen gevonden (winchester 1866), komt er een zombie uit dat huis gerent, ik schiet m door zn kop, meteen 30 zombies achter me aan, meteen weer dood natuurlijk...

EDIT: net redelijk dichtbij gespawned, heb mn shotgun weer terug + nog een makarov gevonden. Enige wat me opvalt is het geluid van die shotgun, klinkt meer als een gedempt wapen ipv een shotgun...

[ Voor 32% gewijzigd door dragon4ce op 25-06-2012 07:27 ]

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
dragon4ce schreef op maandag 25 juni 2012 @ 07:03:
Na een aantal uren spelen begin ik het een beetje door te krijgen :p

had net een super actie, voor het eerst een wapen gevonden (winchester 1866), komt er een zombie uit dat huis gerent, ik schiet m door zn kop, meteen 30 zombies achter me aan, meteen weer dood natuurlijk...

EDIT: net redelijk dichtbij gespawned, heb mn shotgun weer terug + nog een makarov gevonden. Enige wat me opvalt is het geluid van die shotgun, klinkt meer als een gedempt wapen ipv een shotgun...
Is maar goed ook, want de Winchester is 1 van de betere wapens om bijna geluidloos te schieten op zombies of spelers. Is ook veel ammo voor te vinden. Loop nu zelf met een M16 rond en een M9 SD handgun (al 6/7 dagen).

Tip: misschien voor mensen die een M1911 hebben, je kan .45 ammo van een revolver gebruiken voor dit wapen. Als je ze oppikt, en dan rechtmuisknop drukt op de .45 ammo, dan kan je het volgens mij combineren of hergebruiken voor M1911. Moet je maar eens testen, want ik loop met 2 anderen van tweakers die dat 2 dagen terug aan het testen waren in ons kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eindelijk de tijd genomen om arma uit de kast te trekken.

Waar kan ik het best beginnen met dayz?
hebben we als tweakers een server waar we vaker komen?
TS ventrillo? thanks

Zombies heeft me altijd al getrokken en nu eens kijken of het eindelijk fatsoenlijk in een game zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
teamspeak.gotbf3.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah had corrupted download.

wil ik hem opnieuw downen. site offline
wat heb ik aan 120mbit op zo'n moment d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik speel nu al een tijdje in eyefinity op 3 24"schermen en dat bevalt goed.
echter vraag ik me af of het mogelijk is om de hud icons te verplaatsen?
in andere fps games blijft de hud netjes op het middelste scherm, maar in DayZ verschuiven de icons echt helemaal naar rechts op het rechterscherm wat toch enigzins onhandig is daar ik de zijschermen alleen als periphal view gebruik (om echt IN de game te geraken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Edit je config eens en dan zet/add je "triplehead=1;" (actieve profile.ArmA2OAProfile).

[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 25-06-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:21:
bah had corrupted download.

wil ik hem opnieuw downen. site offline
wat heb ik aan 120mbit op zo'n moment d-;
Je moet sixupdater gebruiken, volgens mij is dat op dit moment de beste manier, die update zowel dayz als ARMA2 naar de nieuwste beta, je moet nog wel een of ander configje hebben voor DayZ zodat Six alles over de mod weet, en dat gaat helaas niet zonder de dayz website. :N

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy-t schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:49:
[...]

Je moet sixupdater gebruiken, volgens mij is dat op dit moment de beste manier, die update zowel dayz als ARMA2 naar de nieuwste beta, je moet nog wel een of ander configje hebben voor DayZ zodat Six alles over de mod weet, en dat gaat helaas niet zonder de dayz website. :N
en waar vind ik sixupdater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
Leech_NL schreef op maandag 25 juni 2012 @ 04:18:
[...]

Maar met een knife ben je er nog niet. Je hebt een bijl nodig om hout te verzamelen, en lucifers om het vuur aan steken dat je gebruikt om je vlees te bakken.
Hij vroeg dan ook niet hoe je gekookt vlees kunt krijgen .. Hij vroeg hoe je een beest kunt slachten en voor slachten heb je echt geen hout/lucifers/vuur nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4kl44s
  • Laatst online: 02-10 17:36
Ik ben nu bezig met Day Z (en ArmA Free en OA) te downloaden, omdat de site van de mod echter down is heb ik een torrent gevonden, dat is versie 1.7.1.5.
Is dit de laatste versie, of kan ik die later nog updaten met Six Updater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:02

Nikeo

Jawelles

ik hoop dat arma even langskomt in de steam summersale Steam Summersale

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat gaat niet werken je zult OA gewoon moeten kopen volgens mij omdat je anders geen key hebt
de laatste versie zou vanaf vandaag 1.7.2 zijn
Paprika schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:48:
Edit je config eens en dan zet/add je "triplehead=1;" (actieve profile.ArmA2OAProfile).
thanks ik zal het vanavond proberen!

[ Voor 45% gewijzigd door JoSchaap op 25-06-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
**dubbel verwijder svp

[ Voor 94% gewijzigd door JoSchaap op 25-06-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Grappig, ik zag Vipeax voorbij komen in de Mumble van een streamer op Twitch. Het Nederlandse accent was leuk. ;)

Ik las zonet ergens dat een nieuwe patch meer melee wapens gaat toevoegen. Is er een plek waar ik die toekomstige patch notes kan lezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Blaim op 25-06-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:46
op het dayz forum die offline is :) onder announcements.

[ Voor 32% gewijzigd door Rexcore op 25-06-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Website leeft weer ;). Toevallig net klaar, met weer 24 uur geen slaap :F.

Edit:
Half schijnbaar, stomme config. :O

[ Voor 50% gewijzigd door Paprika op 25-06-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is mij gelukkig wel gelukt.

zit op teamspeak.
het spel te verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
300k uniek en 90k de afgelopen 24u,.. damn xD
Nu jullie weer game industrie met " dit is niet mogelijk dat is niet mogelijk " " dat verkoopt nooit " " perm death blabla " en special voor DICE " hedendaagse engines zijn zooo complex dat modders er niet uitkomen, uh uh uh " en nog een hoop geblaat waarom volgens de bigboys (EA and such ) mods niet de sales opdrijven :P

Somehow doet het me wat denken aan de gouden periode van counterstrike, die kwam ook ineens de hoek om en vrijwel instant een legende

[ Voor 15% gewijzigd door osmosis op 25-06-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Straks nog even 1.7.2 fixen en dan hopelijk 100K in 24/h :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Zou te halen zijn zou je zeggen :P de 100k/24u
ik kijk vooral uit naar dit stukje van 1.7.2
"* [FIXED] Object cleanup causing significant (huge) performance issue on servers (reduced by up to 50%, means more players + zombies possible) "

Hierna misschien 80 100 players mogelijk ? of nog meer
Dat zou zelfs door de bossen lopen spannend maken. Nu maak ik me vrij weinig zorgen dat ik een ander tegenkom,.

[ Voor 3% gewijzigd door osmosis op 25-06-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
80 kan in principe nu al met een Ivy Bridge (hoge kloksnelheid), denk aan de E3 V2 Xeons of een i7 3770K etc. Een 2500K kan 2 76 slots net op het randje aan op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
80 met I5 & 7 cores achtige situaties. in de oude build ? neem ik aan
dus dan zou je nu in theorie een wat lichtere machine in kunnen zetten voor 80 players ? ( 1.7.2 )
Bijv een amd phenom x4 ( de el cheapo modelletjes bijv 4x2,8GHZ met 4mb cache )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

jterpstra schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:33:
Nu jullie weer game industrie met " dit is niet mogelijk dat is niet mogelijk " " dat verkoopt nooit " " perm death blabla " en special voor DICE " hedendaagse engines zijn zooo complex dat modders er niet uitkomen, uh uh uh " en nog een hoop geblaat waarom volgens de bigboys (EA and such ) mods niet de sales opdrijven :P

Somehow doet het me wat denken aan de gouden periode van counterstrike, die kwam ook ineens de hoek om en vrijwel instant een legende
Ach ja... lees: te moeilijk om te maken en te onderhouden met onzekere kans op succes = te weinig winst = we maken het niet.

Daarvoor heb je mods/total conversions, maar omdat mods een game een te lange levensduur kunnen geven (franchises!) en de mogelijke DLC in de weg kan zitten, wordt die mogelijkheid nu maar weggelaten en mag je hopen dat een indie game ontwikkelaar het oppikt (qua goede ideeën), maar die vallen eigenlijk alleen op met 'kunstzinnige' games in plaats van games die goed in elkaar zitten qua core gameplay.

Dus hulde aan ontwikkelaar/uitgevers die mods nog steeds mogelijk maken in hun games en de mod ontwikkelaars die er nog steeds mee aan de gang gaan. _/-\o_

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 16:38

Rub3s

+3 , omdat het kan

Paprika schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:42:
80 kan in principe nu al met een Ivy Bridge (hoge kloksnelheid), denk aan de E3 V2 Xeons of een i7 3770K etc. Een 2500K kan 2 76 slots net op het randje aan op dit moment.
Komt dat echt door de engine, dat de cpu er zo snel last van heeft? Zou wel leuk zijn om bijvoorbeeld 200-300 mensen in een server te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
200+ zou een ARMA2 record zijn, m.a.w. ja. 300 lukt niet gezien de limit 255 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ging zo goed.

shotgun noem het maar op..
helaas verkeerde huisje meer zombies als bullets d-:

dank aan raoul voor de steun en uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:05

Oxigeon

En zo is dat!

Ik vind het werkelijk zo jammer dat deze game niet draait op mijn laptop of pc. Had hem graag gespeeld.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Gisteren moest ik maatje van clan redden. 5km gelopen hem net een blood transfusion gegeven worden we allebei doodgeschoten. Weer overnieuw begonnen en gespawned bij Balota. Binnen 5 min g17 met 3 mags, kobra met 3 mags, kompass, alice pack en genoeg voedsel en drinken. Verstoppertje spelen met zombies is leuk. Ze zijn echt dom haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:28

aKra

Intentionally left blank.

Nu een aantal keer gespeeld, elke keer in de wildernis of in een bergachtig gebied waar niks te halen valt. Dan overleef je het wel een uur ja... Toen maar respawn gedaan en drie keer een stadje gevonden, twee keer instant geloot met niks in de bagage en de derde keer vond één zombie mij wel erg interessant. Zal wel Hulk Hogan geweest zijn want toen ik hem zag was mijn been gebroken en was ik vrijwel direct dood.

(Er is geen mogelijkheid toch dat je met maten in de buurt kan spawnen dat je elkaar makkelijk kan vinden en zo een groepje kan oprichten?)

[ Voor 14% gewijzigd door aKra op 25-06-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey Nander! Leuk dat je t ook bent gaan spelen :)

Er is geen optie om je spawnpoint te wijzigen. ik zie mensen wel vaak respawnen tot ze (in de buurt genoeg zijn) maar het gros van de teams heeft gewoon TS aan en spreekt in een bepaalde stad/plaats af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Nope. Je spawn is willekeurig. Hopen dat je in een stad in de buurt van je vrienden spawnt anders lekker lopen :) Ze noemen het niet voor niets Running Simulator 2012 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Respawnen tot je een beetje in de buurt zit is inderdaad wel goed te doen. Daarnaast kost het inderdaad gewoon verdomme veel tijd om samen rond te gaan lopen. Zodra je een vehicle bemachtigd gaat dan allemaal wel veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-10 22:39
Ik heb zojuist de Dayz files met de laatste versie geupdate en nu blijft het spel hangen op het zwarte loading scherm met geluid van de branding in de achtergrond. Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat op alle servers zo? Heb je de nieuwste bèta geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kan iemand bevestigen of het probleem met de allesziende/horende zombies nu is opgelost? :)
dan kan ik weer uit mn zero-sight hoekje kruipen in Bespino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:20
Adanteh schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:22:
Respawnen tot je een beetje in de buurt zit
Hoe doe je dat eigenlijk? Laat je je dan gewoon afmaken door zombies? Want je positie is toch persistent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09-2019
SlaadjeBla schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:42:
[...]

Hoe doe je dat eigenlijk? Laat je je dan gewoon afmaken door zombies? Want je positie is toch persistent?
Escape>respawn>abort>disconnect en dan weer opnieuw connecten, dan begin je weer op een nieuwe positie

Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt overigens wel als lame beschouwd!

in het echt hop je ook niet van plaats naar plaats door zelfmoord te plegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
maxers1973 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:29:
Ik heb zojuist de Dayz files met de laatste versie geupdate en nu blijft het spel hangen op het zwarte loading scherm met geluid van de branding in de achtergrond. Iemand een idee ?
Ah gebeurd af en toe. Dan alt-tabben en DayZ sluiten en opnieuw openen als je dan probeert te joinen werkt het vaak wel weer.
JoSchaap schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:57:
Het wordt overigens wel als lame beschouwd!

in het echt hop je ook niet van plaats naar plaats door zelfmoord te plegen
Door wie wordt het als lame beschouwd? Zie het op elke server gebeuren door vrijwel elke speler die doodgaat. Niets persoonlijks maar jij bent de eerste die er wat over zegt :)

Ik speel meestal met vrienden/clan als ik dan doodga wil ik liever beetje bij hun in de buurt spawnen dan dat we weer uren naar elkaar toe moeten lopen. :)

[ Voor 41% gewijzigd door spookz0r op 25-06-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
jterpstra schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:33:
Als deze in de steam sale verschijnt ga ik hem kopen voor deze mod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ik hoop dat de devs wat gaan doen aan het debug forest ipv nieuwe dingen erin plempen. Characters in debug forest MOETEN godmode krijgen of iets. Zou hoop ergenissen schelen bij mensen.

[ Voor 18% gewijzigd door spookz0r op 25-06-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spookz0r schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:59:
Door wie wordt het als lame beschouwd? Zie het op elke server gebeuren door vrijwel elke speler die doodgaat. Niets persoonlijks maar jij bent de eerste die er wat over zegt :)

Ik speel meestal met vrienden/clan als ik dan doodga wil ik liever beetje bij hun in de buurt spawnen dan dat we weer uren naar elkaar toe moeten lopen. :)
http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=15948

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Zozo 5 mensen op 300.000 spelers :)

Denk niet dat ze het gaan aanpassen eerlijk gezegd. Zijn naar mijn mening ook veel belangrijkere dingen die gefixed moeten worden.

Ik ben nu op een positie als ik 10-15 min loop kan ik in een keer iedereen op de server killen zonder moeite. Ook hun spullen stelen zonder dat ze het doorhebben. Wordt al sinds tijden gebruikt als exploit maar wordt niets tegen gedaan op het moment.

[ Voor 114% gewijzigd door spookz0r op 25-06-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Het is nou niet echt dat een dorp een bepaald naambordje heeft, dus het is nog steeds heel lastig om jezelf te lokaliseren vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
aKra schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:20:
Het is nou niet echt dat een dorp een bepaald naambordje heeft, dus het is nog steeds heel lastig om jezelf te lokaliseren vind ik.
Dan moet je beter kijken want ieder dorp die ik tegenkom heeft een naambord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:20
spookz0r schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:13:
Ik ben nu op een positie als ik 10-15 min loop kan ik in een keer iedereen op de server killen zonder moeite. Ook hun spullen stelen zonder dat ze het doorhebben. Wordt al sinds tijden gebruikt als exploit maar wordt niets tegen gedaan op het moment.
Als je debugforest bedoelt; daar zijn mensen voor gebanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Idd overal is wel een naambord te vinden en anders staan er bij een kruispunt in het dorp vaak borden met hoeveel kilometer het is naar andere dorpen :)
SlaadjeBla schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:27:
[...]

Als je debugforest bedoelt; daar zijn mensen voor gebanned.
Allemaal leuk en aardig je kan het nog steeds exploiten terwijl het probleem al lang bekend is.. Als iemand wil zieken dan doet hij dat en killed hij iedereen op elke server die hij joined. Tegen de tijd dat die ban er is is hij al tientallen servers afgegaan met als gevolg dat er al tig mensen hun gear en alles weer zijn kwijtgeraakt.

Vind het top dat Rocket er allemaal nieuwe functies enzo instopt maar er zijn ook nog gewoon dingen die al langer spelen die opgelost moeten worden.

[ Voor 72% gewijzigd door spookz0r op 25-06-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Hmmm... Beter opletten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Vaak lijken de naamborden helemaal wit te zijn maar als je dichterbij komt staat er wel wat op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zowiezo beter opletten.

de gemiddelde levensduur van 30 minuten zou ik graag redden.

hoe zorg ik ervoor dat dat stomme spel stopt mijn ammo op de grond te gooien als ik een wapen pak

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ammo die niet voor die gun is in je backpack stoppen :) Kan door op G te drukken dan je backpack selecteren open bag en dan kan je spullen van je inventory naar je backpack verplaatsen. Als je dit hebt gedaan kan je wapen oppakken zonder dat alle ammo meteen weer op de grond valt. Ligt er ook maar net aan hoe vol je inventory en alles is.

Op het DayZ forum is er een new player discussion gedeelte daarin staat een sticky met handige topics. Lees deze eens door. Staat ook uitleg over inventory en dergelijke.

[ Voor 20% gewijzigd door spookz0r op 25-06-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i give up...

het idee is leuk.
maar je komt zo goed als niet van de grond.
alles geprobeerd.
filmpjes gekeken
rond gekropen cm voor cm
rond gerend

misschien probeer ik het later nog eens.
maar beginnen met wat voor wapen dan ook maakt het spel iets leuker voor beginners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
Waardoor ben je dood gegaan dan ??? zolang ik geen speler(s) tegenkom kan ik prima beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Heeft iemand toevallig spul bij zich om een bloed donatie te doen in de buurt van Green Mountain? Heb nog maar 4900 bloed over. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:39
Ik heb er volgens steam al bijna 80 uur opzitten (wel veel uren verloren gegaan, maar alsnog tientallen uren gameplay) en ik vind zonder wapen spawnen ook wel een beetje tè hardcore. Laat me dan spawnen met een hatchet, dan heb je tenminste nog iets. Van mij mag de Makarov wel weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Domdo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:04:
Waardoor ben je dood gegaan dan ??? zolang ik geen speler(s) tegenkom kan ik prima beginnen...
+1 wil dan wel weten waar het misgaat misschien kunnen we je verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de hatchet eigenlijk iets te sterk. Ik spawnde gisteren en liep even rond door Cherno met een hatchet, en vroeg me af of ie niet fijner was tegen de zombies dan de Lee Enfield die ik tegenkwam.
Maar ja, players blijven toch en grotere threat, dus toch maar het geweer gepakt (goede keus bleek later!).

Individuele zombies vormen met de hatchet geen enkel gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ik heb liever een hatchet dan een Enfield. Enfield is de zombielokker. Schiet die in een stad af en alle zombies weten waar je bent.
Pagina: 1 ... 14 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht