Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan iedere newbie in dit spel:
1. Zorg dat je spawnt bij Elektro of Cherno, zo niet: Respawn - Disconnect - Reconnect en je spawnt opnieuw. Blijf herhalen tot je dichtbij een grote stad zit (Dit MOET, want in de dorpen is niks te halen, te groot risico om gekilled te worden door zombies).
2. Ren de stad (Liefst Cherno) in en zoek naar items in de gebouwen en huisjes waar je in kan.
-Wil je zombies kwijtraken: Ren een gebouw in waar je aan de andere kant weer uit kan, zo raak je ze kwijt.
3. Ren naar de miltaire basis en haal pro-guns
4. Ren terug naar Elektro of Cherno en let the PvP begin!

P.S. Je kan elk moment bij elk van de bovenstaande punten gekilled worden. Zorg dat je zo gauw mogelijk een gun vindt in de stad, zodat je een kans heb tegen andere players.

P.P.S. Als je wilt weten welke huisjes je in kan, check dan deze map http://dayzdb.com/map
Zoom in op Cherno(gorsk), DE stad voor items. De meeste/beste items haal je in huisjes met een uitroepteken.

P.P.P.S. Nog een ding, als je klaar bent om richting de militaire basis te gaan, zorg dat je genoeg vreten en drinken hebt, en zorg dat je nog even langs het hospital wipt voor ehbo spulletjes. Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:09
Spawnwapens komen er "voorlopig" niet in. Als mensen het opgeven, omdat het te 'moeilijk' is --> doel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:17
Ayame: ehm ik was in Balota en had al mijn spullen. Wapens wel uit die deerstands gehaald bij het militaire kamp maar de rest gewoon in Balota/Kamarovo. Ik vermijd liever Elektro en Cherno.
Paprika schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:37:
Spawnwapens komen er "voorlopig" niet in. Als mensen het opgeven, omdat het te 'moeilijk' is --> doel gehaald.
Had al zo'n vermoeden en daarom ben ik er ook heel erg blij mee op dit moment. Zombies kwijtraken is simpel als je geen wapen hebt :)

[ Voor 105% gewijzigd door spookz0r op 25-06-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Paprika schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:37:
Goede instelling! d:)b

Maar melee wapens mogen dan iets beter en misschien meer spawnen. Ook in films zie je dat mensen toch daar mee beginnen ipv meteen zwaar bewapend. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Vergeet niet dat meleewapens er pas een week inzitten. Kan nog genoeg mee gedaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Als ik een willekeurig industrial-gebouw binnen kom lopen, kom ik er al meer tegen dan er spelers zijn op de servers (hatchets). Ik snap zelf ook niet waarom je bij Elektro of Cherno wilt spawnen... Geef mij maar juist iedere andere plek waar je gewoon relaxed je gang kunt gaan.

Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/06F3T8O325N44X.png
Dood -> Grote stad? -> opnieuw spawnen -> (t)rollen maar!

Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/06q2S4s625c46H.png
:9

Dus een tip:
Blijf vooral weg bij airfields, anders ben je een noobbasher. ;w

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 25-06-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Paprika schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:44:
Als ik een willekeurig industrial-gebouw binnen kom lopen, kom ik er al meer tegen dan er spelers zijn op de servers (hatchets). Ik snap zelf ook niet waarom je bij Elektro of Cherno wilt spawnen... Geef mij maar juist iedere andere plek waar je gewoon relaxed je gang kunt gaan.

[afbeelding]
Dood -> Grote stad? -> opnieuw spawnen -> (t)rollen maar!

[afbeelding]
:9
Idd laat mij maar ver van Elektro en Cherno spawnen. Gisteren ook bij Kamarovo begonnen daar backpack enzo gevonden op Balota primary weapon en side-arm. Liep naar het oosten bij Elektro en Cherno alleen maar schoten, mensen die werden achterna gezeten door zombies of mensen die werden doodgeknuppeld. Succes ermee als je daar tussen spawnt :P

Ja mooi is dat huilen als je een gebied afsluit voor mensen lol. Doen wij de hele tijd met onze clan om te farmen. Gewoon een heel gebied ownen en iedereen neerknallen die in de buurt komt :P

[ Voor 9% gewijzigd door spookz0r op 25-06-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Precies. Daarbij krijg je al oh zo makkelijk gear door gewoon even geduld te hebben. Zoek snel een hatchet (industrial) en zoek dan een groot gebouw uit (industrial :P), ga zo staan dat je eigenlijk meteen iemand raakt met je hatchet wanneer ie binnen komt, maar hij je in 3rd person niet ziet (dus eigenlijk de "dode hoek" van de deur).... 100% profit. Hatchet > M4 CCO SD? You bet!

Dat ala Rambo runnen niet werkt, tja. Welcome to the anti-Game.

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 25-06-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ja mensen spelen het spel gewoon verkeerd. Rennen maar overal heen zonder op te letten. Ik ga echt niet door open velden enzo rennen als het niet hoeft. Snelste manier om dood te gaan. Denk dat veel mensen het idee hebben dat je het als shooter moet spelen maar daarmee gaan ze de mist is. Het is heel veel sneaken ook al heb je goede wapens (SD wapens uitgezonderd natuurlijk).

Was laatst met een maat 4 gasten aan het volgen. Liepen de hele tijd door open velden keken niet om zich heen. Na 10 minuten gingen ze kampvuur maken op de rand van het bos in het open. Wij zagen dat ze redelijke gear hadden. Pech voor hun maar dat waren dus 4 doden gewoon omdat ze niet goed hebben opgelet en niet nadenken over wat ze doen.

[ Voor 31% gewijzigd door spookz0r op 25-06-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
spookz0r schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:54:
Denk dat veel mensen het idee hebben dat je het als shooter moet spelen maar daarmee gaan ze de mist is. Het is heel veel sneaken ook al heb je goede wapens (SD wapens uitgezonderd natuurlijk).
Si, klachten over de nacht kan ik me nog enigzins voorstellen. Zelf ren ik wel gewoon rond in de nacht, omdat ik dat juist het leukste moment vind, maar ik kan me voorstellen dat sommigen gewoon in daylight willen, maar voor de rest... Hatchet zoeken -> Shotgun zoeken -> AK zoeken -> Crashed helis zoeken rond Stary -> .... murdertime ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik spawn graag in de stad, want dan kan ik binnen 30 minuten alles verzamelen wat ik nodig heb om verder de hele game in het noorden te overleven.
Heb ook de dorpjes geprobeerd, maar dan zit ik altijd met eten/drink-nood. En de kans dat je afgeknald wordt is altijd aanwezig, dan heb ik het liefst zo min mogelijk tijd besteed aan dat leven.

Haal trouwens die prikkeldraden weg van de servers.. Ik kan gewoon NERGENS een huis/toren/kamp binnen, omdat zowat overal prikkeldraad ligt waar ik niet overheen kan springen. Super irritant als je op de vlucht bent en dan ineens de weg dood loopt... Disconnecting is the solution! En dan reconnecten in andere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ja 's nachts is het af en toe een hel maar dat is niet anders. Gisteren was het niets -> 1866 -> g17 + Kobra. Dat in 10 min tijd zonder zombie aggro of andere spelers. Fuck Cherno en Elektro :P

@ Ayame: toolbox vinden kan je het prikkeldraad weghalen :) Vaak kan je er ook overheen stappen met V.

[ Voor 21% gewijzigd door spookz0r op 25-06-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:39
Ja hoor, net gebanned op een Duitse server (Germany 2) omdat ik en een vriend te goede spullen hadden, wat een onzin... Wij werden beiden afgeknald en we hadden voor nogal wat kapitaal bij ons (heeft ook even geduurd voordat we dat bij ons hadden) DMR, M4A1 CCO SD, NVG en wat blood bags en net zonder eten en drinken omdat we al even hadden zitten campen ( :9 )

Worden we dus gekilled, paar minuten later gebanned.Post gemaakt op het DayZ-forum, reageert er een admin met dit:

Full stuff wihout any food and water ? It's a joke ?
1st body:
DMR, m9SD, backpack, GPS, telemeter, trachingtool, tool box, NVG...
2nd body:
M4CCOSD (or DMR i don't remember), GPS, telemeter, NVG...

Natuurlijk kan ik wel buiten die server, alleen de reden waarom vind ik belachelijk. Ze kunnen niet eens bewijzen dat we hacken! En, is er überhaupt wel een hack waarmee je niet hoeft te eten?

Vipeax, is er een policy voor deze zomaar bannende admins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Kan het begrijpen maar ik ken zat mensen die alleen maar food en water oppakken en meteen gebruiken en niet in hun inventory hebben. Vind deze actie iets te voorbarig van de admin.

[ Voor 5% gewijzigd door spookz0r op 25-06-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo toch nog maar een poging wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Pak lege blikjes op als je geen wapen kan vinden. Je kan dan met F de blikjes selecteren dan zie je rechtsbovenin in je scherm Throw staan met een nummer eronder. Als je de blikjes of gooit gaan de zombies erop af en dan kan jij rustig sneaken :) Lege whisky fles is nog beter. Van een rookgranaat gaan ze echt trippen die werken heel goed.

[ Voor 16% gewijzigd door spookz0r op 25-06-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:55:
i give up...

het idee is leuk.
maar je komt zo goed als niet van de grond.
alles geprobeerd.
filmpjes gekeken
rond gekropen cm voor cm
rond gerend

misschien probeer ik het later nog eens.
maar beginnen met wat voor wapen dan ook maakt het spel iets leuker voor beginners
Zo moeilijk is het nou ook weer niet.

Alleen je moet je erg bewust zijn van je omgeving, en ook van jouw eigen geluids-productie en zichtbaarheid
Blindelings een dorp inrennen is bijvoorbeeld,. een slecht idee
Met je le enfield de oorlog verklaren aan een zombie horde in een dorp is ook een tamelijk slecht idee.
Niet alleen maak je elke zombie pissig in de omgeving, maar grote kans dat ook andere spelers je horen ( Ja echt je hoort dat ding van kilometers verderop )

En blijf vooral niet rond de kust hangen. ga land inwaarts ! kleinere kans op ontmoetingen met tegenspelers.
Ik kan prima een dorp in vol met zombies zonder één pissig te maken. Mits ik bewust blijf van me omgeving ALT ( Free-look ) kan daarbij zeer handig zijn

Daarnaast oefenen baart kunst :P enigste wat mij nog af en toe killed zijn tegenspelers of hele grove blunders van mij :D maar die zijn altijd wel hilarisch vind ik.

En stel dat je een zombie neer MOET schieten, zorg ervoor dat je dat doet voordat ie pissig is, pak je makarov en aim rustig voor zn hoofd. one shot one kill andere zombies niet pissig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door osmosis op 25-06-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Rekening houden met waar de zombie heen kijkt is ook belangrijk. Je kan zo achter ze langs lopen :) Mocht je al liggend niet teveel zien je zou dan op keypad enter kunnen drukken voor 3rd person view (mits het aanstaat op de server) Als je ALT ingedrukt houd kan je je hoofd draaien om rond te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:59:
Haal trouwens die prikkeldraden weg van de servers.. Ik kan gewoon NERGENS een huis/toren/kamp binnen, omdat zowat overal prikkeldraad ligt waar ik niet overheen kan springen. Super irritant als je op de vlucht bent en dan ineens de weg dood loopt... Disconnecting is the solution! En dan reconnecten in andere game.
Die cleanen we regelmatig, maar denk dat het te kort geleden is voor een 2e...
Bobbus schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:02:
Vipeax, is er een policy voor deze zomaar bannende admins?
Gepost voor je, overigens vind ik 8 murders nog behoorlijk meevallen. Dan zou ik zelf in geen enkele server kunnen komen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:39
Paprika schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:24:
[...]

Die cleanen we regelmatig, maar denk dat het te kort geleden is voor een 2e...

[...]

Gepost voor je, overigens vind ik 8 murders nog behoorlijk meevallen. Dan zou ik zelf in geen enkele server kunnen komen :P.
Geweldig, super bedankt! We hielden het topic zelf ook nauwlettend in de gaten toen iemand anders op onze Mumble zei ''er heeft één of andere Vipeax erop gereageerd''. Foodie en ik natuurlijk meteen ''yééééés :9 ''

Maar heel fijn, gerechtigheid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Maar wanneer komt er nu een keer een GoT sniper crew? Ik heb wel weer een keer zin om lekker in Cherno en Elektro mensen af te gaan schieten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vipeax: Fijn te horen dat ze worden gecleaned, ik zal dan wel uitkijken en toolbox zoeken :p

edit: @Vipeax. Die screenshot van dat Dayz forum.. Zijn jullie devs wel bezig met het fixen van bugs etc, of zitten jullie alleen maar met de beste gear allemaal noobs te poppen?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:05
Heb vanavond voor het eerst dan een paar uurtjes gespeeld. Eerste indruk is goed! Wat punten:

-Had slechtere controls verwacht, maar die vallen reuze mee.
-Zombies lopen door muren heen soms, irritant.
-Uren gelopen, maar nergens iets te drinken gevonden. Wel wapens, eten, flares, maar geen drinken :(
-De helderheid van het spel wisselt constant lijkt het, beetje irritant.

Zin om meer te spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:43:
edit: @Vipeax. Die screenshot van dat Dayz forum.. Zijn jullie devs wel bezig met het fixen van bugs etc, of zitten jullie alleen maar met de beste gear allemaal noobs te poppen?
Beste gear valt wel mee hoor, hebben de items ook maar gewoon gevonden en nee, verre van. 2 uur bij een airfield rondhangen staat niet gelijk aan 2 maanden niets doen, of wel? :+
Daarbij is dat allemaal Rocket's werk op dit moment ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 25-06-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

jterpstra schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:33:
300k uniek en 90k de afgelopen 24u,.. damn xD
Nu jullie weer game industrie met " dit is niet mogelijk dat is niet mogelijk " " dat verkoopt nooit " " perm death blabla " en special voor DICE " hedendaagse engines zijn zooo complex dat modders er niet uitkomen, uh uh uh " en nog een hoop geblaat waarom volgens de bigboys (EA and such ) mods niet de sales opdrijven :P

Somehow doet het me wat denken aan de gouden periode van counterstrike, die kwam ook ineens de hoek om en vrijwel instant een legende
Omdat mods zoals deze met hart en ziel gemaakt worden en niet voor maximale winst. Net zoals CS dat was :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:52:
Hatchet > M4 CCO SD? You bet!

Dat ala Rambo runnen niet werkt, tja. Welcome to the anti-Game.
Dat is een beetje tegenstrijdig. Rondrennen met een bijl is toch redelijk rambo?
Dus ja, ik denk dat de hatchet een beetje overpowered is. Working as intended?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar ik de Night Vision Goggles kan vinden? Speel het spel nu al een klein weekje maar heb ze nog nooit tegengekomen. Ik check altijd NW airfield barracks, in het zuiden en het westen en gisteren werd ik helaas afgeknald toen ik een beetje nonchalant op een 10 man server in de noordelijke barracks ging :(

Ook op andere andere plaatsen zoals het Balota/Berezino militaire camp, Devil's Castel heb ik nog nooit die goggles gevonden en om naar Elektro of Cherno te gaan ben ik eigenlijk een beetje paranoid :p

Ben dan opnieuw begonnen in Balota en heb gefrustreerd gewoon beginnen sprinten naar dat vliegveld: zombies kunnen je toch niet pakken en als je aan het snipen bent dan zal je goed moeten mikken :), heb in die toren dan toch wel een GPS gevonden en dat is eigenlijk superhandig. oOo maar goggles of laat staan een voertuig, behalve een fiets ben ik nog nooit tegengekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blauwe stipjes:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/swrja.jpg

is overigens een 'kans' :)

of je moet gaan serverhoppen op die plekken :P

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:46
Wat een avond, wat een avond :)
gisteren weer mooie dingen mee gemaakt.

De avond zeer noobish begonnen door te denken dat mijn character ziek was, hij bleef maar kuchen. dus ik in volle sprint naar berezino om daar in het hospital antibiotica te halen. (niets kunnen vinden natuurlijk)
wat blijkt na een tijdje.. zit er iemand op teamspeak die een heel vervelend kuchje heeft opgelopen.. 8)7

Maar goed, daarna met Recon24 op pad gegaan. gelijk vanuit onze base camp (2 tenten.. jaja ;)) naar het noorden gegaan om via de oostkust eens op voertuigen/kampen jacht te gaan. Via de black lake nog even op het NE airfield gekeken, maar zoals gewoonlijk viel de loot weer wat tegen.. (ondertussen wel 10 AK mags in mijn bagpack, mag dus niet klagen.) Weer terug naar black lake om vanuit daar naar het noorden te gaan voor een scout rondje. Ik wacht daar even op Recon24, hij was ff uitgelogd om te eten, zie ik daar ineens twee survivors naast het water rennen! Hart in de keel en snel sneaken achter een rotspartijtje op een heuvel.. ze hadden me gelukkig nog niet gezien. Ik zwaar in de stress wachten totdat ze weg zijn. (ze hadden nogal goeie guns). Eindelijk vertrokken, en ik wil me weer bewegen.. vooruit: niets.. achteruit: niets.. links: niets rechts: niets.. ARGH!! zit ik gewoon vast op een stukje steen! alleen crouch en standup werkte nog en het jump knopje. Half uur bezig geweest, maar uiteindelijk weer vrij gekomen door met "v" over de rand te springen en een drop van 5 meter te maken.. (zonder ook maar enige injury's :*)

Robpol was ondertussen ook ingelogd en zou ons meeten in Berezino. Dus wij langs de kust richting Berezino. Wat komen we nog tegen... juist ja.. onze eerste voertuig van vanavond! de speedboat!
Snel erin en richting Berezino gevaren. Daar langs de dijk van de haven uit het zicht liggen wachten op Rob. Rob uiteindelijk wat noordelijker in laten stappen en het scout rondje richting het noorden af gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/6tl5bn.jpg

Uiteindelijk niets gevonden, uitgezonderd van een verlaten kamp waar alleen de fences nog van te zien waren. Weer terug richting het zuiden, want de benzine was bijna op en Mofo was ook in het noorden ingelogd. (zonder water, en met heel veel dorst ;))
Dus ten zuiden van Berezino eruit en vol ga naar onze basecamp. Daar aangekomen alle loot eruit en overleggen wat te doen. Ik zou bijna stoppen, maar om nog even op mofo te wachten besloten we nog even naar polana te gaan om de supermarkt te looten. wist ik veel dat het daar pas allemaal begon...

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/ztvfbl.jpg
Rob, recon en ik chillend in onze basecamp

Dus op naar Polana, ziet Rob onderweg ineens een crashed heli midden op het open veld. Dus snel erheen en de opties bekeken. of sneaken, of rambo style de zeds afknallen rond de heli.. besloten voor het laatste en als een echte firing squad de zeds afgeknald.. helaas geen interessante loot. (weer AK mags voor mij :)) verder gelopen naar Polana en de supermarkt in gegaan, daar snel wat eten en drinken gepakt en de resterende huisjes in. Toen we in 1 van de laatste huisjes zaten en net weer terug zouden (mofo was aangekomen) hoorden we ineens een geluid.... een auto!! dus wij uit het huis, zien we ineens een bus rijden in Polana! Snel overleg wat te doen.. gaan we de bus overnemen of laten we hem gaan. overnemen was de conclusie. Toen brak de pleuris pas echt uit. de Bus zou door het dorp richting Gorka rijden, dus snel flanken en toen we een goed schot hadden op de chauffeur schieten. Worden we ineens van alle kanten beschoten!! bleken er een 5-6 man in de bus te hebben gezeten die net waren uitgestapt in Polana. Vrij snel werden Rob en Recon neergeschoten door mensen in het dorp maar de bus reed verder naar Gorka. Dus ik erachteraan. stopt ie halverwege om op de groep te wachten, chauffeur stapt uit en is een easy target voor me. Snel naar de bus en instappen! Zie achter me 2 survivors naar me toe rennen om me te weerhouden om weg te gaan. snel weg gereden verder richting Gorka en zie dat ze het opgeven.. Halverwege weer uitgestapt en snel naar onze basecamp om daar wat spul te dumpen zodat mofo en ik konden proberen om de gear van rob en recon te redden. Weer richting Polana gerend, en eerst nog even de chauffeur van de bus looten. Komen we daar, wordt mofo beschoten!! ARGH!! waar vandaan?? snel achter een hokje gekropen en daar even gezeten. het werd snel weer rustig, en we besloten om eerst die bus maar weg te zetten, want dat ding was 1 grote survivor magneet. Dus in de bus richting Gorka.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/9fu0pd.jpg

Daar de bus laten staan en met een omweg weer naar onze camp.. Komen we daar vanachter aan sneaken ziet mofo ineens een survivor bij onze camp staan, achter een boom, waarschijnlijk te wachten totdat wij weer terug zouden komen. Hij zag ons gelukkig nog niet. Dus beide verplaatsen voor een goed schot, en 3,2,1 SCHIET!. ook deze snel neer.. ff kijken wat hij bij zich had, blijkt hij de complete gear van recon te hebben!! de m16, NVG, GPS & rangefinder. Kijk, dat scheelt ons weer een hoop werk. Maar onze camp is helaas wel ontdekt. Uiteindelijk niet meer naar polana gegaan (we durfden niet meer :)) nog even gewacht op Rob, die de m16 mee gegeven en maar snel gelogd. Het was al veel te laat voor mij en we hoorden ook alweer schoten van minimaal 2 man bij de benzine pomp van Gorka. (waarschijnlijk de resterende lui van die group). Nu maar hopen dat onze tenten nog goed gevuld zijn, en dat ze alleen voor de bus kwamen en weer weg zijn gegaan :)

uiteindelijke resultaat voor mij:
  • M4a1 occ
  • coyote pack (bedankt mofo!)
  • camo kleding (bedankt mofo!)
  • G17
  • een complete hartverzakking! Wat een spanning en wat een stress.. geweldig dit spel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:05
Inderdaad een geniaal spel. Dit weekend met een vriend lekker veel gespeeld en ergens een kamp opgezet. Ook maar eens op NW airfield geweest, in de barracks een MK 48 gevonden die ik met de vriend die mee was ruilde voor zijn M4A3 CCO. Mijne eigen M16A2 met grenate laucner in backpack gedaan en terug naar het kamp. Nog even lang wat deerstands en NE airstrip gegaan en nog een ghillie suit gevonden waarnaar de vriend mijn oude camo clothing kreeg.

Zondag avond kamen de andere 2 leden van onze squad online en gingen we regroupen. Maar toen begon het geluk pas echt! Ik hoor mijn vriend half hysteries gillen in de chat want hij had een crashed heli gespot! Iedereen gelijk op de hoogte gesteld van de plaats en daar gingen we regroupen. Er lag 2x een M249 SAW, een FN FAL (normale) en een DRM. Ik eiste de DRM op, want ik wou wel de sniper van de squad worden, ik had toch al een ghillie. 1 persoon van de squad zat nog maar net land inwaarts, dus we waren nog maar met zn 3en bij de heli. Ik ging met een persoon van de squad de wapens naar de tenten brengen terwijl 1 iemand nog even het dorpje in ging om daar rond te kijken. En ja hoor,daar stond gewoon een motor! Nog helemaal heel en met bijna volle fueltank. Gelukkig hadden we nog 2 jerrycans in onze tent zitten dus nu konden we in style de squadmate aan de kust ophalen.

Gisteren nog een crashed heli gevonden en nog veel gear in deerstands en airstrips.

Samenvatting van wat we nu in 3 dagen bij elkaar hebben gesprokkeld:
-4 tenten, 1 motor
-20 stanag amma en nog ammo voor andere wapens
-veel eten en drinken en alle medical supplies die we nodig kunnen hebben
-2x een FN Fal, 3x een M249 SAW, 1 DRM, 1 AS50, 2 M14's, 1 M4A3 CCO, 1 M16A2 grenate, 1 AKM, 3 PDW's, 1 MK 48, 1 MP5A5, 1 MP5A5 SD.

En nog wat basis handwapens en miss nog wat standaard wapens die ik nu vergeet. We snappen eigenlijk zelf ook niet waar we dit aan te danken hebben, maar vet is het wel! Waarschijnlijk zal er zo wel iets gebeuren dat alles wordt gejat ofzo, maar tot die tijd kunnen we lekker lijden aan luxe problemen. Want als we bv een operatie organiseren naar NW airfield, welk wapens zal ik dan kiezen? AS 50 of DRM, M14 of FAL, of toch maar een M249? Of natuurlijk lekker stealth met een MP5 SD... moeilijk hoor...

Enigste wat we nu nog moeten is NVG, Rangefinder en coyote backpack, maar gelukkig hebben we dat nog niet want anders wordt het denk ik ook snel saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaap, inderaad op deze map staat die ook aangeduid, helaas nog niks speciaals tegengekomen behalve bandits.. Heb mezelf een camp spotje gevonden bij de Noordelijke barracks, onder een boom ^^ Al 2 survivors afgeknald die plots buiten kwam en ze keken mijn richting op maar zagen me dankzij de bladeren niet.

Maak nu wel een beetje misbruik van 'serverhoppen' en check vlug de barracks, ik sprint altijd want als je echt sneakt kunnen ze je met gemak neerschieten.. ik zal niet stoppen totdat ik die night vision goggles heb :)

===
Maar ik dacht als die NVG daar spawnen, en iemand pakt ze dan spawnen ze niet meer terug totdat degene met de goggles dood is?
+++

@Rexcore, leuk verhaal! Speel dit spel ook nog maar een week en heb al verschillende emoties opgewerkt tijdens het spelen van dit spel :p paranoia maar vooral hart in de keel van de spanning als je weet dat er iets zal gebeuren want dood is echt dood :) Geen enkel spel evenaart dit, zelfs BF3 niet. Heb al uren storys verteld over dit spel aan mijn vader en vrienden ^^

Er zijn zoveel factoren die plots een omwending in het spel kunnen geven zoals;

In Gorka plots je benen breken en geen morphine hebben maar wel goede gear = uur kruipen naar Berinzo naar het hospitaal om dan uiteindelijk neergeschoten te worden in die Appartementen

Bewusteloos geslagen te worden door een zombie in de middle of nowhere met uiteindelijk nog 500 bloed en lucifers, huntingknife en bijl.... dan overal zoeken met blurry vision voor een dier en er geen vinden...

Dit maakt het spel zo leuk ^^

Als ik vertel aan vrienden dat ze dit spel ook moeten kopen denken ze meteen aan Resident Evil achtig spel m.a.w. = het suckt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Ik heb al gelezen dat iemand anders dit probleem ook had, maar verder hielp niks.. Ik krijg deze foutmelding steeds:

You cannot edit/play this mission.It is dependent on downloadable content that has been deleted.dayz_code dayz_weapons dayz_vehicles dayz_equip

Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:45
I get 'You cannot play/edit this mission, it is dependent on downloadable content that has been deleted.dayz_code, dayz_weapons, dayz_equip etc.'upon joining any DayZ server

You installed the mod or the shortcut incorrectly. Make sure you add "-mod=@dayz" without quotes in the launch options and DayZ mod files are installed in the proper folder. By default: "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\@DayZ\Addons"

http://dayzwiki.com/wiki/...nstall_DayZ#Common_errors

Zat toevallig op de wiki, zit er ook over te denken om dit te gaan doen. :)

Edit: Zijn er een paar mensen die me een paar tips kunnen geven? Spel ziet er niet echt standaard uit. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Feralio op 26-06-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feralio schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:45:
I get 'You cannot play/edit this mission, it is dependent on downloadable content that has been deleted.dayz_code, dayz_weapons, dayz_equip etc.'upon joining any DayZ server

You installed the mod or the shortcut incorrectly. Make sure you add "-mod=@dayz" without quotes in the launch options and DayZ mod files are installed in the proper folder. By default: "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\@DayZ\Addons"

http://dayzwiki.com/wiki/...nstall_DayZ#Common_errors

Zat toevallig op de wiki, zit er ook over te denken om dit te gaan doen. :)

Edit: Zijn er een paar mensen die me een paar tips kunnen geven? Spel ziet er niet echt standaard uit. :D
Kijk in het begin van het spel altijd rechtsonder wat je locatie is; gebruik dan deze map om je te orienteren;

http://teamfackin.com/moocow/dayz/map/

In de kleine stadjes check je best altijd deze soort huisjes, ga dan eerst als het kan naar een hospitaal en pak best 2x morphine injectors, 4x bandage en 2x painkillers.

Voor deftige wapens zoals de Lee Enfield wat mijn favoriet is (1 shot kill) kan je best naar de farms gaan, ga dan van daaruit naar een supermarkt voor; eten, drank, matches, huntingknife, de bijl kan je ook vinden in farms. Als je eenmaal die dingen hebt kan je een paar doelen stellen; oftewel volledig naar het Noorden gaan waar het vliegveld is of terug naar het zuiden gaan en campen/bandit spelen. Je kan ook naar het Noorden gaan en dan van daaruit naar het Oosten naar Berenzino, relatief rustige stad waar er 2 supermarkten, hospitaal en appartementen zijn waar je veel kan looten. Maar pas altijd op, op een 20x man server ben ik daar al eens afgeknald geweest

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat deze oranje bolletjes zijn? Keek daarnet op mijn map en ik heb dit nog nooit gezien. Speel nu op een regular server

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2rdu8og.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmmz mijn flashlight doet het niet???

wat doe ik verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:22:
hmmmmz mijn flashlight doet het niet???

wat doe ik verkeerd
Is het wel donker op de server? zo nee, dan zie je ook niet dat hij het doet.. zo ja, dan doe je hem aan met "L"

[ Voor 3% gewijzigd door Rexcore op 26-06-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Rexcore schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:48:
Wat een avond, wat een avond :)
gisteren weer mooie dingen mee gemaakt.

De avond zeer noobish begonnen door te denken dat mijn character ziek was, hij bleef maar kuchen. dus ik in volle sprint naar berezino om daar in het hospital antibiotica te halen. (niets kunnen vinden natuurlijk)
wat blijkt na een tijdje.. zit er iemand op teamspeak die een heel vervelend kuchje heeft opgelopen.. 8)7

Maar goed, daarna met Recon op pad gegaan. gelijk vanuit onze base camp (2 tenten.. jaja ;)) naar het noorden gegaan om via de oostkust eens op voertuigen/kampen jacht te gaan. Via de black lake nog even op het NE airfield gekeken, maar zoals gewoonlijk viel de loot weer wat tegen.. (ondertussen wel 10 AK mags in mijn bagpack, mag dus niet klagen.) Weer terug naar black lake om vanuit daar naar het noorden te gaan voor een scout rondje. Ik wacht daar even op Recon, hij was ff uitgelogd om te eten, zie ik daar ineens twee survivors naast het water rennen! Hart in de keel en snel sneaken achter een rotspartijtje op een heuvel.. ze hadden me gelukkig nog niet gezien. Ik zwaar in de stress wachten totdat ze weg zijn. (ze hadden nogal goeie guns). Eindelijk vertrokken, en ik wil me weer bewegen.. vooruit: niets.. achteruit: niets.. links: niets rechts: niets.. ARGH!! zit ik gewoon vast op een stukje steen! alleen crouch en standup werkte nog en het jump knopje. Half uur bezig geweest, maar uiteindelijk weer vrij gekomen door met "v" over de rand te springen en een drop van 5 meter te maken.. (zonder ook maar enige injury's :*)

Robpol was ondertussen ook ingelogd en zou ons meeten in Berezino. Dus wij langs de kust richting Berezino. Wat komen we nog tegen... juist ja.. onze eerste voertuig van vanavond! de speedboat!
Snel erin en richting Berezino gevaren. Daar langs de dijk van de haven uit het zicht liggen wachten op Rob. Rob uiteindelijk wat noordelijker in laten stappen en het scout rondje richting het noorden af gemaakt.

[afbeelding]

Uiteindelijk niets gevonden, uitgezonderd van een verlaten kamp waar alleen de fences nog van te zien waren. Weer terug richting het zuiden, want de benzine was bijna op en Mofo was ook in het noorden ingelogd. (zonder water, en met heel veel dorst ;))
Dus ten zuiden van Berezino eruit en vol ga naar onze basecamp. Daar aangekomen alle loot eruit en overleggen wat te doen. Ik zou bijna stoppen, maar om nog even op mofo te wachten besloten we nog even naar polana te gaan om de supermarkt te looten. wist ik veel dat het daar pas allemaal begon...

[afbeelding]
Rob, recon en ik chillend in onze basecamp

Dus op naar Polana, ziet Rob onderweg ineens een crashed heli midden op het open veld. Dus snel erheen en de opties bekeken. of sneaken, of rambo style de zeds afknallen rond de heli.. besloten voor het laatste en als een echte firing squad de zeds afgeknald.. helaas geen interessante loot. (weer AK mags voor mij :)) verder gelopen naar Polana en de supermarkt in gegaan, daar snel wat eten en drinken gepakt en de resterende huisjes in. Toen we in 1 van de laatste huisjes zaten en net weer terug zouden (mofo was aangekomen) hoorden we ineens een geluid.... een auto!! dus wij uit het huis, zien we ineens een bus rijden in Polana! Snel overleg wat te doen.. gaan we de bus overnemen of laten we hem gaan. overnemen was de conclusie. Toen brak de pleuris pas echt uit. de Bus zou door het dorp richting Gorka rijden, dus snel flanken en toen we een goed schot hadden op de chauffeur schieten. Worden we ineens van alle kanten beschoten!! bleken er een 5-6 man in de bus te hebben gezeten die net waren uitgestapt in Polana. Vrij snel werden Rob en Recon neergeschoten door mensen in het dorp maar de bus reed verder naar Gorka. Dus ik erachteraan. stopt ie halverwege om op de groep te wachten, chauffeur stapt uit en is een easy target voor me. Snel naar de bus en instappen! Zie achter me 2 survivors naar me toe rennen om me te weerhouden om weg te gaan. snel weg gereden verder richting Gorka en zie dat ze het opgeven.. Halverwege weer uitgestapt en snel naar onze basecamp om daar wat spul te dumpen zodat mofo en ik konden proberen om de gear van rob en recon te redden. Weer richting Polana gerend, en eerst nog even de chauffeur van de bus looten. Komen we daar, wordt mofo beschoten!! ARGH!! waar vandaan?? snel achter een hokje gekropen en daar even gezeten. het werd snel weer rustig, en we besloten om eerst die bus maar weg te zetten, want dat ding was 1 grote survivor magneet. Dus in de bus richting Gorka.

[afbeelding]

Daar de bus laten staan en met een omweg weer naar onze camp.. Komen we daar vanachter aan sneaken ziet mofo ineens een survivor bij onze camp staan, achter een boom, waarschijnlijk te wachten totdat wij weer terug zouden komen. Hij zag ons gelukkig nog niet. Dus beide verplaatsen voor een goed schot, en 3,2,1 SCHIET!. ook deze snel neer.. ff kijken wat hij bij zich had, blijkt hij de complete gear van recon te hebben!! de m16, NVG, GPS & rangefinder. Kijk, dat scheelt ons weer een hoop werk. Maar onze camp is helaas wel ontdekt. Uiteindelijk niet meer naar polana gegaan (we durfden niet meer :)) nog even gewacht op Rob, die de m16 mee gegeven en maar snel gelogd. Het was al veel te laat voor mij en we hoorden ook alweer schoten van minimaal 2 man bij de benzine pomp van Gorka. (waarschijnlijk de resterende lui van die group). Nu maar hopen dat onze tenten nog goed gevuld zijn, en dat ze alleen voor de bus kwamen en weer weg zijn gegaan :)

uiteindelijke resultaat voor mij:
  • M4a1 occ
  • coyote pack (bedankt mofo!)
  • camo kleding (bedankt mofo!)
  • G17
  • een complete hartverzakking! Wat een spanning en wat een stress.. geweldig dit spel _/-\o_
Nice one Rex! Na werk zal ik meteen even inloggen, om gelijk vanaf de kust richting onze basecamp te rennen.

Het was ook een beetje mijn fout, want ik zei meteen we pakken ze goed en hard. Het was ook eng en bizar om die bus door Palona te zien rijden. We wisten ook echt even niet wat we moesten doen. Al gauw zei ik dat we acter een huisje moesten staan, want ik had al ingeschat dat hij daar langs zou rijden, zodat wij direct op de chauffeur als vuur peleton kon schieten. Niet wetende dat we al snel gezien zouden worden.

Kreeg een kogel in mijn been van achter en ging neer. Zag 1 van de survivors met een bijl lopen en denk dat hij dat deed om de zombies van de bus af te slaan. Omdat ik op de grond lag en in paniek was, schoot ik op hem terwijl hij liep. Ik weet zeker dat ik hem heb geraakt en ook zeker toen hij op me afkwam. Dat waren zeker 2 rake schoten op zijn borst met mijn M16 toen hij recht op me afkwam. Ik gok dat ik door een ander ben afgeschoten en niet door zijn bijl ben gehakt.

Was een mooie avond! Ben blij dat mijn gear terecht is en dat we die nog hebben. Maak me minder druk om een wapen omdat we die ook nog in een tent hebben, maar is goed dat die survivor zo lief was om bij onze kamp mijn spullen terug te brengen ;-) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rexcore schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:29:
[...]

Is het wel donker op de server? zo nee, dan zie je ook niet dat hij het doet.. zo ja, dan doe je hem aan met "L"
geprobeert maar toch echt geen licht gisteravond dus maar gestopt )-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
@Rexcore, ligt er overigens nog een backpack in onze tenten voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat houd het trouwens in dat de meeste servers nu een rood kruisje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:48:
wat houd het trouwens in dat de meeste servers nu een rood kruisje zijn?
Beta patch van Arma 2 updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recon24 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:01:
[...]

Beta patch van Arma 2 updaten.
doet sixdater dat automatish?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Weet niet, ik gebruik geen sixupdater. Gebruik een andere update programma, maar vaak doe ik het gewoon handmatig omdat ik die links toch in mijn bookmarks heb staan.

Edit: Automatisch moet zijn handmatig

[ Voor 13% gewijzigd door Recon24 op 26-06-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recon24 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:05:
Weet niet, ik gebruik geen sixupdater. Gebruik een andere update programma, maar vaak doe ik het gewoon automatisch omdat ik die links toch in mijn bookmarks heb staan.
heb je een linkje voor mij van de update dan kom nergens meer binnen

toch wel raar gezien de game aangeeft dat ik dezelfde versie heb

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:05:
[...]

heb je een linkje voor mij van de update dan kom nergens meer binnen

toch wel raar gezien de game aangeeft dat ik dezelfde versie heb
http://www.arma2.com/beta-patch.php

Je moet even kijken om welke het gaat. Want niet alle servers gebruiken dezelfde beta patch.

Dus niet vanuit gaan dat je voor de bovenste moet kiezen die in het groen staat ''Latest beta patch: ARMA2_OA_Build_94103.zip''

[ Voor 15% gewijzigd door Recon24 op 26-06-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recon24 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:07:
[...]

http://www.arma2.com/beta-patch.php

Je moet even kijken om welke het gaat. Want niet alle servers gebruiken dezelfde beta patch.

Dus niet vanuit gaan dat je voor de bovenste moet kiezen die in het groen staat ''Latest beta patch: ARMA2_OA_Build_94103.zip''
zal ik doen ik blijf telkens hangen bij waiting for charachter to create

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Spel klinkt wel erg interesant, vanavond maar even gaan kijken. Is het nog een beetje noob friendly, of ben je dan gelijk de l*l bij de veterans? :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:11:
Spel klinkt wel erg interesant, vanavond maar even gaan kijken. Is het nog een beetje noob friendly, of ben je dan gelijk de l*l bij de veterans? :P
ik ben er na veel hulp en youtube filmpjes achter dat het spel voor niemand vriendelijk is

misschien gaat het eindelijk ergens op lijken..

camo clothing
akm +1mag
magerov +5mags
bijna 10K blood over
een berg bandages
2* water bottle
barbed wire

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 19:57
Klinkt als een erg spannend en meeslepende game. Ik twijfel alleen nog om arma etc. aan te schaffen alleen hiervoor...

Anyway, hebben jullie ook nog een website/Mumble server o.i.d. waar jullie op meeten of gaat alles via het forum hier. Ik ken namelijk niemand die het spel speelt dus als ik hieraan begin zou ik het leuk vinden om met jullie mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vighu schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:25:
Klinkt als een erg spannend en meeslepende game. Ik twijfel alleen nog om arma etc. aan te schaffen alleen hiervoor...

Anyway, hebben jullie ook nog een website/Mumble server o.i.d. waar jullie op meeten of gaat alles via het forum hier. Ik ken namelijk niemand die het spel speelt dus als ik hieraan begin zou ik het leuk vinden om met jullie mee te doen :)
via gamekey heb je voor nog geen 18 euro arma en de uitbereiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Vighu schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:25:

Day-Z heeft een officiele TS, staat op verschillende plaatsen gepost.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:16:
Iemand een idee wat deze oranje bolletjes zijn? Keek daarnet op mijn map en ik heb dit nog nooit gezien. Speel nu op een regular server

[afbeelding]
Zombies, verder als iemand jou spot of jij spot iemand staat is dat ook te zien op de kaart. Let dus op als je dit op je kaart te zien krijgt. Meestal is een andere speler ook een blauwe stip :)

[ Voor 22% gewijzigd door spookz0r op 26-06-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:28:
[...]

via gamekey heb je voor nog geen 18 euro arma en de uitbereiding
En via steam 24€ ;)

Trouwens, hoe spot je iemand? Heb hiervoor nog nooit arma gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Recon24 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:44:
@Rexcore, ligt er overigens nog een backpack in onze tenten voor mij?
Nee, volgens mij heeft Rob mijn alice pack overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shiiiiit neeee.

eindelijk heb ik shit breek ik mijn been...

en nu )-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:16:
shiiiiit neeee.

eindelijk heb ik shit breek ik mijn been...

en nu )-:
morfine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Rexcore schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:15:
[...]

Nee, volgens mij heeft Rob mijn alice pack overgenomen.
Oke, naja dan hoop ik onderweg richting ons kamp nog wel iets anders te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Recon24 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:21:
[...]

Oke, naja dan hoop ik onderweg richting ons kamp nog wel iets anders te vinden.
Op welke server speelt iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een eu server

nu even een andere als normaal maar meestal eu10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
Was ik net lekker aan het spelen en gezellig op TS, maak ik mijn hoofdtelefoon + microfoon kapot ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boyangles schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:03:
Was ik net lekker aan het spelen en gezellig op TS, maak ik mijn hoofdtelefoon + microfoon kapot ;(
owja gezellig hoor

ga eens maken dan is stil en was net onderweg jouw kant op

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
lanerios schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:11:
Voor een beetje veteran ( dus goede load out ) ben je niet echt interessant.
ze zien dat je een standaard backpack hebt en waarschijnlijk geen of tamelijk slechte wapens.

Meeste laten je met rust, maar je moet ze niet opzoeken ! als je iemand spot, RUN FOREST RUN !

Ik laat nieuwelingen meestal mooi met rust, observeer ze even. Soms maken ze hele domme fouten bijv veelste veel herrie produceren en zie je er weer één rennen voor z'n leven met tig zombies achter hem of haar aan. Mooi leed vermaak kijk er altijd graag naar op afstandje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
  • Laatst online: 03-10 00:22
Ik ben nooit zo van het delen en uitschrijven van verhalen wat ik meemaak in een spel, maar wat ik gisteren heb meegemaakt wil ik toch even kwijt.

Dayz speel ik nu al een zestal weken en tot op heden altijd lonewolf stijl. Heb na de laatste reset van de tenten een bescheiden kampje opgezet ergens in het noord-westen van Chernarus (gewoon op de map, niet daarbuiten).
Had gisteren zin om eens wat naar het noorden te trekken en via een omtrekkende beweging door de bossen weer terug naar het zuiden naar mijn kamp van wel 1 hele tent terug te lopen. Ik heb al eens eerder in de uitgestrekte noord-westelijke bossen een kamp gevonden en dacht dat ik wellicht weer eens geluk zou hebben en toevallig een kamp, hopelijk met een werkend voertuig zou vinden.

Na het uiterlijke noorden en de grens van de map te hebben bereikt had ik helaas nog geen enkele tent gezien en besloot om weer huiswaarts te keren. Uiteraard door de bossen.
Ik heb GPS dus dat werkt uitstekend! Coordinaten opzoeken, waypoint op de map maken en lopen maar.
Nadat ik zo'n vijf minuten in zuidelijke richting aan het lopen ben, steeds om me heen kijkend of ik ergens tenten zie, hoor ik een claxon één keer toeteren. Geloof me als ik zeg dat mijn harstlag omhoog schoot, letterlijk!
Ik stop direct en duik onder de eerste de beste pijnboom die ik zie....en wachten en luisteren. Vervolgens hoor ik het geluid van een opstartende (auto)motor! Nog stiller blijven liggen, nog meer mijn oren gespitst...het voertuig begint te rijden en het geluid van de motor verdwijnt langzaam, heel langzaam in de verte.

Omdat ik duidelijk kon horen waar het geluid vandaan kwam kon ik twee dingen doen...Doorlopen of even gaan kijken? Ik zet mezelf schrap om een confrontatie aan te gaan en besluit om in de richting waar ik het geluid van de claxon had gehoord te kruipen. Langzaam kruip ik tegen de helling van de beboste berg op. Na zo'n 100 meter begint de helling wat minder stijl te worden en wat zie ik!?

Een compleet kamp; drie tenten, een tractor, een fiets en een Ural. OMGOMG, ik zit hardop tegen mezelf mijn ongeloof uit te spreken achter mijn PC. Het staat er toch allemaal echt en niemand te zien.
Ok, ik moet snel besluiten wat ik kan doen. Degene die net wegreed met blijkbaar nog een voertuig uit dit kamp kan elk moment weer terugkomen en gelet op het aantal voertuigen hier is de kans groot dat hij niet alleen is.
Ik begin als een bezetene alle tenten te checken op loot. Veel, heel veel moois. Als laatste bekijk ik de gear in de Ural. Ramvol met wapens, munitie en van alles, echt van alles. De Ural ziet er goed uit en ik besluit om in te stappen....alles groen, werend en 3/4 volle tank.
Ik stap uit en ren een klein stuk verder de helling af. Wat ga ik doen, wat is wijsheid? Die Ural truck zit vol met loot en kan ik wegrijden. Maar deze personen hebben veel tijd en energie gestoken in het repareren van de voertuigen en al die loot...kan ik dat zomaar stelen? Kan ik dat zomaar meenemen?

Fuck it, hoe groot is de kans dat je dit tegenkomt in deze toestand? Als ik nu geen actie onderneem, zal ik daar vroeg of laat toch spijt van krijgen en nu heb ik een kans om ongezien en ongestraft mijn misdaad te begaan!
Ik ren naar boven, spring in de Ural en rij achteruit de helling af. Koers naar mijn kamp, die een behoorlijke upgrade gaat krijgen!! Eenmaal in mijn kamp aangekomen heb ik mijn oude tent opgepakt, alles in de ural gestopt en op zoek gegaan naar een nieuwe plek voor mijn kamp versie 2.0. Het valt niet mee om een grote blauwe truck ergens in de bossen een beetje verdekt neer te zetten. Het resultaat van dit avontuur; een truck met 2 fn fals, 2 akm's, remmington met flashlight, m4a1, ammo, bloodbags (beetje niks aan omdat ik lonewolf speel) en een hele lading aan andere generieke loot.

Lang verhaal, ik weet het. Maar ik moest dit echt kwijt. Waarom? Ik kan er nog steeds niet bij hoe dit alles kon gebeuren enkel en alleen omdat die speler (per ongeluk?) de claxon van dat voertuig gebruikte. Had hij dat niet gedaan dan was ik gewoon blijven doorlopen en had ik dat kamp net niet gezien.
Ik vind dit dan ook voor mij een voorbeeld van hoe dit spel werkt en wat er zo fantastisch aan is. Eén kleine gebeurtenis leidt tot een hele nieuwe situatie en het toeval, het toeval is zo groot dat het bijna niet te geloven is. Ik zat dan ook in de terugrit mezelf echt af te vragen hoe het mogelijk is dat ik op zo'n vondst stuit. De map en speelbaar gebied van dit spel is zo groot, je kunt blijven lopen door de bossen zonder ook maar iets tegen te komen. Maar gisteren had ik geluk en iemand pech, heel veel pech.

Tl;dr Dayz is een spel met een geweldige dynamiek en immersie.

Got Dayz steam group: Tickle_Me_Jesus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wow dat klinkt cool! Vanavond gelijk maar halen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:26:
het spel is ook gaaf.

geef het de tijd om even door het begin heen te bijten.
FLINK BIJTEN d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor het lopen;

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/308f9ds.jpg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoras
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-07 07:07
Ben het spel nu aan het downloaden, dan nog door alle installatie-issues zien heen te komen :P
Enthousiast geworden door berichten hier en filmpjes op youtube :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edoras schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:33:
Ben het spel nu aan het downloaden, dan nog door alle installatie-issues zien heen te komen :P
Enthousiast geworden door berichten hier en filmpjes op youtube :D
ik heb die sixupdater dinges
en geen enkele issue niks gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:16:
[...]

owja gezellig hoor

ga eens maken dan is stil en was net onderweg jouw kant op
Het snoer is gewoon compleet afgebroken helaas. Heb nog geprobeerd die losse kabels aan elkaar te knopen weer maar lukt voor geen kokosnoot.

Zo meteen even een nieuwe bestellen, tot die tijd moet ik even zonder ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik ben net begonnen met DayZ. Beetje ingelezen en alles, dus ik denk, ik ben er wel redelijk klaar voor. Ik spawn... meteen midden in elektro. Opzich niet erg, want makkelijk looten, dus ik daar rond lopen en ik vind allemaal ammo en food. Ik helemaal blij, op 1 ding na. Na 3 kwartier heb ik nog steeds geen wapen. Daarnaast probeer ik elektro nu uit te komen, maar overal waar ik langs wil staan zombie's te dichtbij om iets te doen... Iemand tips/soort gelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Met lege blikjes of lege whiskey flessen gooien dat leidt Zombies af. Zombies gebruiken ook Line of Sight. Dus je kan achter ze langs kruipen. Geen wapen kunnen vinden is vreemd. Moet zeker wat liggen in een van de twee firestations en anders in de supermarkt. Zijn ook nog verschillende rode gebouwen die je inkan die vaak wapens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoras
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:39:
[...]

ik heb die sixupdater dinges
en geen enkele issue niks gehad
Ik kom er niet helemaal uit, kan niet spelen? Sixupdater gebruikt maar staat incompatible bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
lanerios schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:26:
Tip neem de tijd om wat door te lezen over hoe en wat
Enemaal wanneer je arma 2 en uitbreiding CO/OA hebt doe de bootcamp !
en deze even checken op youtube YouTube: DayZ Beginners guide - Learning the basics
( vooral de backpack is een eigenaardig iets, zodra je daar "skilled" in word is 't een enorme frustratie minder :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoras
Haha thnx jterpstra.

Ok vraag over de installatie.
Ik heb de melding: This mod is not compatible with the selected game edition.

Dependencies:expansion/beta

Mis ik nu de beta files die de ene keer wel en de andere keer niet genoemd worden?

Gekocht via steam btw, het dubbel pack :)

[ Voor 8% gewijzigd door Edoras op 26-06-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Kijk start-topic kopje "Mocht je ArmA free hebben en OA/CO op Steam "
Volg dat, niet nadenken maar gewoon volgen ! :P het regelt alles voor je ;) langleve six updater
geen manual update rondes van de beta patch van arma 2 en Dayz gaat ook automatisch.

In jouw geval, alles doen behalve de eerste twee stappen. Maar wel de game 1x starten na installatie van de game! ARMA2 en uitbreiding ! CO/OA

[ Voor 23% gewijzigd door osmosis op 26-06-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoras
Ik zie dat het probleem bij de beta patch ligt. Wanneer ik deze probeer te installeren krijg ik de melding: Wrong cd key!

Terwijl ik hem dus net heb aangeschaft via steam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Geen probleem. 1x opstarten arma 2 en uitbreiding;)

[ Voor 40% gewijzigd door osmosis op 26-06-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schelling: Mooi verhaal! Ik kwam laatst een rijdende tractor tegen toen ik met een vriend richting NW airfield liep. Eerst dekking gezocht, later kwam hij ineens de heuvel weer oprijden waar wij lagen. We knalden hem neer, lazen helaas te laat dat hij in de chat zei: Don't shoot!. Hij had wel een mooie m107 sniper rifle... Zitten nu in NWA, denk dat we maar eens wat tentenkampen gaan zoeken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
ik zie nu boer harmen in Dayz voor me met NWA op
YouTube: N.W.A. - Straight Outta Compton

met z'n tractor de heuvel op even verhaal halen bij schorem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoras
jterpstra schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:27:
Geen probleem. 1x opstarten arma 2 en uitbreiding;)
Is helaas moeilijk dan gedacht.
Wanneer ik de expansion opstart:
No entry 'bin\config.bin/CfgInGameUI/MPTable.shadow'

Vervolgens sluit ie af: Error compiling pixel shader PPSpecularAlpha:0

Heb cache spelbestanden al gecontroleerd, dan update ie elke keer wel maar gebeurt er niets anders
wanneer ik het nog een keer probeer. :o

[ Voor 7% gewijzigd door Edoras op 26-06-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ben sinds kort ook begonnen met day-z, echt een toffe game. Heb ik eindelijk eens fijne gear en ben ik redelijk zelfvoorzienend, join ik net een server, spawn ik in een enorm kaal veld... Al andere servers gejoined zelfde resultaat. Hoe kom ik daar weg zonder m'n gear te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Edoras schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:34:
[...]

Is helaas moeilijk dan gedacht.
Wanneer ik de expansion opstart:
No entry 'bin\config.bin/CfgInGameUI/MPTable.shadow'

Vervolgens sluit ie af: Error compiling pixel shader PPSpecularAlpha:0

Heb cache spelbestanden al gecontroleerd, dan update ie elke keer wel maar gebeurt er niets anders
wanneer ik het nog een keer probeer. :o
wel ff opstarten met combined operations!

net trouwens even heel snel bij ons kampje gekeken, en het lijkt er op dat er wel wat loot mist. 1 tent volledig leeg (maar kan ook door spel zelf komen. is tot nu toe bij elke tent gebeurd toen we hem voor het eerst opzette) minste is wel dat daar nog een mooi kobra voor recon in lag. (tenzij hij die al opgehaald heeft)
de andere 2 tenten missen wel wat dingen maar de meeste car parts liggen er nog wel in. had alleen een flinke voorraad morfine gehaald, en die is nu weg.. :(

[ Voor 32% gewijzigd door Rexcore op 26-06-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Het is weer zover, ons kamp is weer eens onzichtbaar. Ach ja, dan wordt het in ieder geval niet gestolen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoras
Ik zie al wat het probleem is, op de steam forums hopelijk een oplossing tegengekomen...
Ik hou jullie op de hoogte, in ieder geval bedankt voor de hulp.

Mijn OA kon dus in eerste instantie al niet opstarten -> geen cd key -> geen beta bestanden -> geen launcher -> geen dayz

Nu lokale inhoud verwijdert, steam compleet afgesloten, opnieuw downloaden en installeren, lokale content checken en dan duimen!

Het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
check je private message. + volg guide in start topic. dan zou je geen enkel probleem moeten hebben
piece of cake ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Adanteh schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:36:
Het is weer zover, ons kamp is weer eens onzichtbaar. Ach ja, dan wordt het in ieder geval niet gestolen :')
Als je inzoomt zie je de tenten. Buiten de map geplaatst toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Nee, ik sta gewoon midden in ons kamp die netjes binnen te map ligt. Hebben we ook al een keer eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:11
Rexcore schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:36:
[...]

wel ff opstarten met combined operations!

net trouwens even heel snel bij ons kampje gekeken, en het lijkt er op dat er wel wat loot mist. 1 tent volledig leeg (maar kan ook door spel zelf komen. is tot nu toe bij elke tent gebeurd toen we hem voor het eerst opzette) minste is wel dat daar nog een mooi kobra voor recon in lag. (tenzij hij die al opgehaald heeft)
de andere 2 tenten missen wel wat dingen maar de meeste car parts liggen er nog wel in. had alleen een flinke voorraad morfine gehaald, en die is nu weg.. :(
Tijd om een nieuwe plek te zoeken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
robpol schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:05:
[...]

Tijd om een nieuwe plek te zoeken... :(
Kut idd. Sowieso tijd voor een andere plek, maar lijkt me wel nog handig om daar te meten en ons te gaan verplaatsen. Gaan we toch eerst voor een auto en ons dan verplaatsen?

Volgens mij weet ik wel een plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:48:
Edit je config eens en dan zet/add je "triplehead=1;" (actieve profile.ArmA2OAProfile).
dit was inderdaad de oplossing! ziet er perfect uit nu! (geen gestretchte hud meer) :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lMCQv.jpg

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
JoSchaap schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:15:
[...]

dit was inderdaad de oplossing! ziet er perfect uit nu! (geen gestretchte hud meer) :)
[afbeelding]

thanks!
wat ontzettend gaaf om zo te kunnen spelen!!! je hebt zo ook nog wel een flink voordeel boven de andere spelers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
My nightmare has become true =(

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/8uf96dhkn/deargod.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de tering dat is kicke

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rexcore schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:17:
[...]

wat ontzettend gaaf om zo te kunnen spelen!!! je hebt zo ook nog wel een flink voordeel boven de andere spelers..
ik moet net als anderen nog steeds achterom kijken, al is het wel makkelijker ja.
er kleeft ook een nadeel aan, alles op de zijschermen is veel verderweg als het lijkt. zie ik op mn zijscherm een Zed dichtbij, draai ik ernaar toe dan blijkt ie nog best ver weg te zijn. :+

zeker met in het donker spelen wordt je echt in de game getrokken (behang helpt ook)

specs enzo in signature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat probleem had ik dus daarstraks ook, na wat google vond ik dit:
http://dayzmod.com/forum/...3497&highlight=wilderness

Ik joinde die server, spawnde vervolgens niet meer in een open veld, maar in een bos. Na een eindje lopen kwam ik weer in de 'bewoonde' wereld. Kreeg zelfs nog een cadeautje. Zag namelijk een gast doodstil 'staan' op de weg, deze bleek dus ook echt dood :+ Hij had een hoop gear bij zich met als kers op de taart, z'n badass sniper rifle. Vervolgens nog een eindje doorgelopen zodat ik echt wist waar ik zat en vervolgens uitgelogd en weer naar m'n vertrouwde server gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Ja maar ik zit in de plain debug en niet de wilderness dus het is echt ontiegelijk ver lopen.
ik heb geen drinken en geen eten dus dat red ik nooit :P is een suicide run van anderhalf uur

( heb al meerdere servers geprobeerd, stuk of 7 alle in plain )

[ Voor 15% gewijzigd door osmosis op 26-06-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zit trouwens met een probleem. Ik kan niet meer rennen? Ik zie geen "debuffs" of hoe je ook maar wilt noemen. Ik kan nog wel sprinten door 2x w te tappen, maar crouch run gaat niet meer. Ik kan het niet togglen (2x shift) en ook niet door ingedrukt te houden. Controls resetten haalt ook niks uit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee sorry

maar weet iemand deze 2 dingen.

* crossbow bolts kan ik die hergebruiken of geschoten is op??
* als ik mijn bag open en ik pak een wapen van de grond naar de bag is die weg?? hoe kan dit is dit een bug of?
Pagina: 1 ... 15 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht