Dat is dan ook de hele reden dat ik zeg, dat ik mijn opmerking(en) niet cynisch bedoel maar eerder als een straffe kritiek naar de developers toe.
Er zitten een aantal bugs in de stand alone die zo ontzettende kritisch zijn (en sommige zelfs al meermalig zijn weg-gepatched in DayZ Mod...wat zelfs riekte naar slecht versie beheer).
Ik vind dat je als speler/eindgebruiker best kritisch mag zijn op een commerciële game.
Tuurlijk is het product nog niet af, maar een aantal van de early-access bugs kunnen gewoon echt niet in een game met deze geschiedenis (en ja er is ontzettend veel gedaan, maar er is minder van scratch gedaan dan mensen denken en dan doel ik niet op resources of content maar ook zeker technisch).
Om wat voorbeelden te geven dan de kritieke bugs waar ik op doel (her en der al benoemd, ook op Reddit en sommige zelfs al patches voor aangekondigd):
- Als je dood gaat terwijl je aan het broadcasten was blijf je broadcasten in Global channel totdat je weer een keer dood gaat (en niet broadcast). Dit allemaal zonder dat je het als speler door hebt.
- Buiten de ondermaatse en haast niet speelbare dorst/honger/energie kun je om de haverklap spontaan unconscious raken, waarbij je ook niet na 15 keer reconnecten en 3 maal 30 min. wachten weer bij bewustzijn komt.
- Waar je ook loopt op de map, je hoort idle Zombie en drink geluiden. Dit zit niet in de audio-track maar lijkt haast ook een broadcast/camera probleem te zijn van zelfs een developer camera welke nog ergens in de map staat (iedere speler hoort de geluiden op een zelfde moment).
- De mouse-aim is compleet fubar vergekelen met andere Arma engine games. Echt een must in mijn ogen om op orde te hebben in iedere FPS game. En dan praat ik niet over een persoonlijke voorkeur, maar over een logisch werkende mousecode (Y-as en X-as zijn qua acceleratie helemaal van elkaar gescheiden en de config margins raken kant noch wal). Mouse acceleration is overigens niet uit te schakelen. Voor sommigen een klacht, ik speel er echter al sinds het Windows 2000 tijdperk mee (omdat het toen door vrijwel alle developers werd meegenomen in verband met het gebruik van een specifieke dx/api).
Als ik even doorga kan ik nog wel meer bedenken volgens mij.
Dat gezegd hebbende zal ik nogmaals toelichten dat ik gewoon graag serieuze kritiek uit, omdat dit als developer de beste feedback is die je kan hebben (zolang het gegrond is).
No need to flame, iedereen weet dat het om early-access gaat. De masterserver en het serveraanbod trekken de vraag als 2-3 dagen niet, dus dat zegt genoeg over de hype...
[
Voor 4% gewijzigd door
Da_maniaC op 18-12-2013 14:14
]