Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:47
Ik heb inmiddels ook 2x alle LMG's minimaal, ik heb op het moment een SVD met genoeg mags mee en in mijn backpack zit nog een MK48 Mod 0 dus kom maar op. Ik maai ze allemaal neer de ter***, ik heb vrij schot op alle huisjes vanaf 400M.

Maar over de basissen inderdaad, het is compleet volgebouwd op alle mogelijke plekken. Zo'n vliegtuig is een leuk ding maar zo ongelofelijk sloom. Nait te geleuven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Laatst online: 24-02-2023
Goed bezig^^ Maar dat vliegtuig is echt useless, hij vliegt al bij 50km/h maar landen en opstijgen....

Ik hoop vanavond mijn huisje te bouwen samen met Roland als het dit keer wel mee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
dudee schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:06:
Goed bezig^^ Maar dat vliegtuig is echt useless, hij vliegt al bij 50km/h maar landen en opstijgen....

Ik hoop vanavond mijn huisje te bouwen samen met Roland als het dit keer wel mee zit.
_O- _O- Ik zal mijn best wel even doen om te gaan looten, voor al die building mat's.
Eerst wachten tot die polen langs zijn geweest, dan ga ik daar even mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, kom ik toch weer hier terecht nu ARMA III écht uit is! Heeft GoT al een eigen server :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Doos schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:25:
Okee dan even op deze fiets, is er een team speak voor de origins server?
Gisteren voor het eerst Ultimo en Co op de TS server gezien en gelijk hartkloppingen opgelopen.
De helden hebben hun base vlak naast een setje bonus-Polen gemaakt en kwamen dus op TS al snel om hulp vragen. Wij (zwaar out of character voor iedereen in die auto) erheen met een SUVje, en even helpen orde op zaken stellen. Toen we aankwamen hing er al één Huey boven van de vriendjes van de bonus-Polen en voor we goed en wel in positie waren hingen de oorspronkelijke Polen er óók boven met een heli. SUV het bos in geduwd, markertjes gezet op key points en de wedstrijd Nederland - Polen kon beginnen.

Ik had er zelf zeven: 4x M249, 2x met PKT op een jeepje, en ééntje na een lang vuurgevecht opgezocht terwijl hij lag te bloeden en in z'n hoofd geschoten met een Makarov. En geteabagged.
Het heeft even geduurd voor ze door kregen dat één van die bomen niet was zoals alle andere bomen, en dat daar een ghillie met een SAW in zat :*)
In totaal zijn er iets van vijftien of twintig keer Polen gestorven en rond de tien Nederlanders (wel dezelfde meer dan ééns in beide team trouwens) dus netto is het wel een redelijke overwinning geweest, maar het heeft me wel twee ghillies, een SAW en een M9SD gekost. En genoeg humanity dat ik geen level 2 bandit meer ben, maar nog maar level 1 :/

Absoluut de grootste battle die ik in DayZ tot dusver meegemaakt heb en zéker één van de vetste, ondanks de hoge price of admission. Ik heb nu nog maar 3 SAWs. En 2 Mk48s. En 4 ghillies.
De baten trouwens: Ik weet exact waar de Poolse base is, en ik weet precies waar je kunt gaan liggen met een DMR om op 150 meter afstand de voordeur in te kunnen schieten. En ik heb een DMR >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:14:
Zo, kom ik toch weer hier terecht nu ARMA III écht uit is! Heeft GoT al een eigen server :D?
arma3 of dayz? dit is namelijk het dayz topic ;)

JoSchaap in "[PC] Arma III"

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:23

John Doos

ClaudZaque

Was een geweldig gevecht de laatste keer.

Gister avond met mn maatje Tito nog even flink hard getrolled en de polen super pissed gemaakt.

Ik vroeg of ze een l2 bandit blueprint wilden ruilen tegen een PKM.
En dat ik in het water aan het zwemmen was van sektor b, naar dalnogorsk.

De polen in hun scrap chopter daarheen gevlogen.
Tito en ik op hun kamp wachten, kwamen ze terug Tito in zn rug gekilt, en ik heb een van hun gekilt.
En ben daarna zelf ook gekilt.

We hadden nauwelijks gear bij ons omdat we dit verwacht hadden, ons doel is ze te trollen tot ze ons weer komen hunten.

Want onze nieuwe basis kunnen ze toch niet vinden ^_^.

Vanavond weer te vinden van 19.00-22.00 uur!

Nee

Verwijderd

John Doos schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:54:
Want onze nieuwe basis kunnen ze toch niet vinden ^_^.
Oh jonge, dat ga je berouwen. Al onze helis zijn permanent verdwenen, zelfs degene die we op verre hoeken en gekke plekken parkeren. Wij zijn sinds die Polen serieus spelen alweer een paar dagen veroordeeld tot rondrijden met auto's (vandaar dat het aantal SUVs in de kaart drastisch teruggebracht is, die staan allemaal bij ons binnen >:) ) en ik weet zeker dat die Polen wél helis hebben. Die gaan je heus wel vinden. Dat weet ik zeker, omdat wij met een M17c in één uur tijd zo'n beetje de hele kaart inclusief kleine eilandjes kunnen scouten. Als wij dat kunnen, en zij hebben onze M17m(s) dan denk ik dat ze je base niet alleen kunnen vinden, maar dat je ook een keer écht spijt gaat hebben van die rel.

Ik weet trouwens wel waarom de Duffe Duitsers (Master en die andere muppet) zich met onze NL - PL rel bemoeiden. Hun huisjes staan zowat midden op ons slagveld :+
Daaraan heb ik nu wel weer een jeepje met PKM te danken, een APC vol stenen en hout, en genoeg onderdelen om wat auto's op te lappen. Van die tweede lichting Polen ontbreekt tot dusver elk spoor qua huisjes, en ik heb ze ook niet meer in de server gezien. De Polen waar jij gisterenavond die rel me startte though... die zitten nog steeds 8 uur per dag per man in die server.

• dudee
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik heb een hele tijd niet gespeeld, geen tijd etc dus ik moet ook aan de gang.

• bal130
  • Laatst online: 18-09 17:21
Heb gister ook nog even op jullie server gespeelt, die van Dutch dayz bastards is een beetje dood geworden :(

Maar op jullie server wat zitten looten @ Ekaterin dus .50 cal jeepje, ural en praga gefixt. Weet wel niet of ik ze nu nog heb. Maar ik had ze iig :P
Verder ook al genoeg industrial loot geloot voor huisje te bouwen alleen rocks/hout nog :P
Ging alleen dood omdat ik wou refuelen en werd ik van m'n motor afgeschoten :(
Hebben toen de DMR mags meegepakt van m'n m14 aim maar wapen + rest wel laten liggen :P
Dus binnenkort maar eens rondvliegen voor een rustig plekje te zoeken...

Verwijderd

bal130 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:38:
Heb gister ook nog even op jullie server gespeelt, die van Dutch dayz bastards is een beetje dood geworden :(

Maar op jullie server wat zitten looten @ Ekaterin dus .50 cal jeepje, ural en praga gefixt. Weet wel niet of ik ze nu nog heb. Maar ik had ze iig :P
Verder ook al genoeg industrial loot geloot voor huisje te bouwen alleen rocks/hout nog :P
Ging alleen dood omdat ik wou refuelen en werd ik van m'n motor afgeschoten :(
Hebben toen de DMR mags meegepakt van m'n m14 aim maar wapen + rest wel laten liggen :P
Dus binnenkort maar eens rondvliegen voor een rustig plekje te zoeken...
Protip: de eilandjes zijn ook niet veilig, en het handigst is her wellicht om als je een huisje wilt bouwen tien minuten voor restart de foundation te leggen en na de restart gelijk de tent af te klusen, anders heb je kans dat je voertuig of tent leeggeroofd cq verdwenen is.
Er worden op het moment nogal wat huisjes gebouwd en lenen bij de buren is sneller dan zelf gaan looten, blijkt.

• bal130
Haha oke :+

Heb wel iets gevonden wat eventueel wel leuk is, alleen beetje ver van spawn areas :(
Miss nog plek op kleine eiland maar ben daar nog niet wezen checken.

Verwijderd

bal130 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:10:
Heb wel iets gevonden wat eventueel wel leuk is, alleen beetje ver van spawn areas :(
Dat is juist handig. Sommige mensen bouwen hun basis vlak bij Kameni en ontdekken dan 1. dat daar Polen zitten en 2. dat als je die doodschiet ze vijf minuten later weer met Makarov en Lee Enfield achter je in een boom zitten.

Als je bij mijn basis komt en volgeboord wordt is het minimaal, bij optimale spawncondities, tien minuten wandelen. En dan weten we waar je ongeveer vandaan komt en wij zijn niet te beroerd je even weg te snipen >:)

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

^ dit is heel herkenbaar hahaha.

Maar de polen op de berg op het noordelijke eiland tussen gora blabla en gora blala, zitten vaak vol stenen ;)

Zo is de rel begonnen door hun stenen te jatten haha.

Net terug van stage, ff wat te eten regelen en tot zo dames!

Nee

Verwijderd

John Doos schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:29:
^ dit is heel herkenbaar hahaha.

Maar de polen op de berg op het noordelijke eiland tussen gora blabla en gora blala, zitten vaak vol stenen ;)

Zo is de rel begonnen door hun stenen te jatten haha.

Net terug van stage, ff wat te eten regelen en tot zo dames!
Het schijnt dat nadat jij ze een beetje had lopen trollen ze er drie uur niet waren, en in die tijd is hun huey gejat, alle voertuigen in open garages zijn gesloopt, hun tenten zijn leeggeroofd en de bus is stuque.

Maar we hebben jou de schuld gegeven. En een Huey. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Wij hebben al een huey bij het kamp haha, maar het is een beetje lastig om mn squad mates te motiveren de laatste dagen.

Wellicht komen ze actief terug als de oude huizen zijn verwijderd.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Doos schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:32:
Wij hebben al een huey bij het kamp haha,
No... no, you don't O-)
We hebben een Huey (jouw?) geleased om fully geared naar Sector B te vliegen samen met de Polen, helaas met een piloot die even vergeten was dat dat niet op 150 meter hoogte moet en pas na herhaald schreeuwen het idee kreeg wat met die info te gaan doen. Toen we al binnen bereik van de aa-jeepjes hingen. Iedereen dood en alle gear pleite, nooit boven land geweest.

Voor de retry de Mi17 uit Sabina opgelapt, en erheen. Dit keer een betere piloot, dus veilig geland, en naar het hek, onder auspiciën van de Polen die dit vaker doen en ons zullen uitleggen hoe dit moet.
Pool zegt "they can't see you through this hole" en dan hoor je "ratatatatatatata".
Admin1 was killed.
Pool1 was killed.
"Ok, I think maybe they can see you a little bit" }:|

Knetje stijgt op in de Mi17 om ze op te halen bij Etanovsk, alwaar na het landen blijkt dat het fucking carnaval ofzo is.
Na mijn landing zijn daar minimaal twaalf man gestorven, en de oorlog om wie die heli mocht hebben duurde zó lang dat ik tijd had te spawnen, door de stad te rennen, een L-E te snaaien van iemand die moet leren achter zich te kijken voor je een huis in loopt en weer bij de heli te komen, om daar vervolgens mee weg te vliegen terwijl de Pool en de admin druk bezig waren een veilig heenkomen te zoeken. Tijdens het opstijgen regende het van alle kanten handwapen vuur op de heli en ik zag iemand een automaat leegschudden eerst in mijn richting en toen snel op de kerel naast hem. De kill-ticker bleef ook lopen linksonderin, veel Makarov kills. Het leek wel Battlefield, heel even.

De retry ging ook niet zo heel lekker, toen ik bij SB aankwam voor de tweede landing waren de andere twee landingslichten net doorzeefd. Die opgehaald, teruggebracht en de volgende lag al weer met z'n pootjes in de lucht. De Polen waren nog bezig toen ik stopte, dus wellicht hebben die wat loot, maar wij waren allemaal stuk en de heli staat op Sector B.

Maar het was wél spannend. })
En ik geloof dat zowel wij als de Polen elkaar meer vertrouwen (zeker nadat we wat gelogen hebben over dat wij het niet waren die al hun voertuigen steeds uit hun base nakten en zij logen dat zij het niet bij ons kwamen stelen steeds) dus we kunnen ons meer concentreren op andere groepen spelers.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Ook maar weer aan dayz begonnen, had 2 servers voorheen en heb nu weer een servertje draaien. ( Dayz Epoch )

Voor die willen proberen: DayZMe.nl in dayzcommander en profit :)

[ Voor 4% gewijzigd door Marsjee op 11-10-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
Dayz origins 1.7.7 is uit nu :D

Taviana is nu groter geworden en nog een paar nieuwe dingen erbij zoals graafmachine :D

In ieder geval weer veel om te verkennen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Origins 177 verkennen was gisteren niet zo'n succes. Wij dachten met twee man eens op die nieuwe eilandjes te gaan kijken, maar hadden even gemist dat het er zou stikken van de AIs, want release notes zijn saai leesvoer :X
Gelukkig kwam ik op tijd onder de kogelregen uit de SUV gekropen om snel terug te vluchten, terwijl mijn mede-verkenner de AIs bezighield met zijn imitatie van een schietschijf, dus ik had niet eens één kogel gevangen. Ik kon hem dus volmaakt gelukkig maken met de melding dat ik mijn GPS (die doet 't nu nuttig!) mijn ghillie en m'n LMG niet kwijt was, evenals mijn silenced pistool, de bult ammo die ik bij me had en de fijne backpack. Oh wat was die jongen blij dat te horen. Ik bespeurde heel even tranen van geluk, vooral toen hij er achter kwam dat hij nu geen silenced wapen meerheeft, geen ghillies en dat het zijn SUV was die in een grote vuurbol uitéén spatte met hem er nog in. Althans, hij slikte wel even wat weg, vooral toen ik zei dat het niet erg was van die SUV omdat ik het te voet ronddolen ook wel leuk vind.

Het aantal Origins servers is trouwens met de komst van Epoch wel keihard aan het inzinken. 't zal mij benieuwen hoe lang het duurt voor de stand-alone uitkomt en niemand dat koopt omdat iedereen nieuwe mod-mods zit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
Knettergek, zelfde probleem gehad.

Was eerst gaan verkennen met chopper beetje rondvliegen en niks aan het handje, vond wel meteen de excavator :p
Vervolgens met vrienden teruggevlogen en die hebben toen chopper meegenomen en ik die excavator gerepaired.
Hun hebben toen de rest nog beetje verkent, hebben onderandere die flyable stronghold ding chopper gevonden en een gecrasht vliegtuig waar blijkbaar speciale loot zou moeten liggen..
Maar ik rij dus terug met die excavator en inderdaad op island krk ligt dus die AI...
Ben maar met 62 kmph doorgescheurd met niet teveel letsel (achterkant van excavator volledig dicht) en hull/engine waren ook nog best groen.

's avonds wouden ze met auto gaan verkennen dus SUV gerepaired en toen daar naartoe gereden. Werden dus weer beschoten :+
Op brug gestopt omdat ik toen wel begon te bloeden. Vervolgens halfuur op die brug gestaan om te kijken wat we zouden doen OA omdat er ook MI was geland op island krk. Wouden er toch paar terug gaan kijken, maar dat ging nogal fout omdat er 2 doodgingen en ik met nog iemand anders aan het onderkoelen waren op die brug...
Een body kunnen looten, en toen maar met 120 terug door AI gereden en maar gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doorscheuren ging niet omdat ze bij ons een wiel eraf schoten, aan de bijrijderskant. Waar de bijrijder zat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
Whaha dan had ik volgensmij wel geluk :+

Bij suv wel hull helemaal rood :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Ik moet echt eens de server en modpacks weten die jullie gebruiken ik heb eigenlijk te lang al niet meer gepseeld...
Iemand die die even kan kan posten/dmen voor me?
En evt. ts of iets dergelijks?
Dracyn

[ Voor 8% gewijzigd door Dracyn op 14-10-2013 14:18 ]

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel hier, met wat Nederlanders, en er spelen een paar groepjes polen, duitsers, een belg, een verzameling oost-europeanen.

http://www.gamersplatoon....ns-TS3-94-23-194-217-3102
Gewoon Origins, dus zonder enige mods (zijn die er überhaupt voor Origins?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Nee niet voor Origins maar ik doelde op Origins, breaking point ed. denk dat ik vanavond wel even kom buurten als ik tijd heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook pas weer begonnen, en wel met de EPOCH mod. Heeft veel volle servers, bases bouwen, traders e.d. Ben wel lonewolf, dus een basis zit er niet in waarschijnlijk. Het is wel weer leuk na een tijd niet gespeeld te hebben. De originele DayZ mod vond ik niet leuk meer na de 1.7.7 (?), dat is te moeilijk om alleen een beetje normaal te kunnen gearen.

Ik speel nu op een server met basic startgear zoals map, pistol, 4 bandages e.d.
Maakt het irritante begin een stuk korter, omdat je niet perse eerst naar Cherno of Elektro hoeft.

DayZ Commander kan ik erg aanraden trouwens, maakt het installeren van mods supersimpel en ook het vinden van goede servers.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Dit ziet er vet uit, maar heb wel een vraagje over de OP:
kKaltUu schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 00:09:
Je hebt voor DayZ het volgende nodig: ARMA 2 en ARMA 2: Operation Arrowhead. ARMA 2: Combined Operations is niks meer dan een combopack. Het is dus géén losse game!
Die laatste zin snap ik niet. Arma 2: Combined Operations is aan de cover te zien wel Arma 2 basisspel + de uitbreiding Operation Arrowhead of begin ik nou dement te worden?

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is moeilijk uit te sluiten met deze sample-size. In elk geval is lezen een zwakke plek: met combopack wordt natuurlijk bedoeld dat het een combopack is. Oftewel Arma2-CO is Arma2 + Arma2 OA.

Dus wat jij zegt is exact wat er in de TS staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:44:
Dat is moeilijk uit te sluiten met deze sample-size. In elk geval is lezen een zwakke plek: met combopack wordt natuurlijk bedoeld dat het een combopack is. Oftewel Arma2-CO is Arma2 + Arma2 OA.

Dus wat jij zegt is exact wat er in de TS staat.
Ik vat "het is dus geen losse game" op als dat je naast dat combopack ook het basisspel nog nodig zou hebben, anders snap ik de toegevoegde waarde van die opmerking niet, maar ik zie al weer dat ik te moeilijk denk. Ik ga eens kijken waar ik dat combopack goedkoop op de kop kan tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"het is geen losse game-titel" inderdaad maar een pakketje van de 2 benodigdheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Was wel lachen gister, "kleine" shootout met gdw. Wel even een wtf momentje toen ik half in een brande bus stond zonder damage te krijgen nadat die een beetje extra ventilatie had gekregen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DayZ is aan het uitsterven. Ik was gisteren BF4 na een aantal problemen zat dus even op een DayZ Epoch server gegaan. Volle 50 man server, beetje looten etc en had al snel wat gear. En toen kon het sniper festijn beginnen.

Ik moet zeggen, Epoch is een leuke mod van DayZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Epoch vind ik ook een goede mod.
Weet iemand trouwens online een lootmap van Chernarus (EPOCH) te vinden? Of kan de map per server verschillen? Ik was laatst heel erg sneakend in Berezino gegaan om er achter te komen dat op de plek van de Military tents nu een kaal voetbalveldje ligt :P
De kaart van DayZdb.com is dus niet meer accuraat, en misschien verschilt er nog veel meer van het originele Chernarus. Opzich niet erg, want dat maakt het weer een beetje nieuw allemaal, maar ben gewoon benieuwd wat er allemaal veranderd is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:48:
Ja Epoch vind ik ook een goede mod.
Weet iemand trouwens online een lootmap van Chernarus (EPOCH) te vinden? Of kan de map per server verschillen? Ik was laatst heel erg sneakend in Berezino gegaan om er achter te komen dat op de plek van de Military tents nu een kaal voetbalveldje ligt :P
De kaart van DayZdb.com is dus niet meer accuraat, en misschien verschilt er nog veel meer van het originele Chernarus. Opzich niet erg, want dat maakt het weer een beetje nieuw allemaal, maar ben gewoon benieuwd wat er allemaal veranderd is.
Goede vraag, niet kunnen vinden. Sommige dingen van de dayzdb.com map kloppen wel. Maar bijvoorbeeld de trade zones zijn hier niet op weergegeven.

Gewoon beetje rondrijden/vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dayzdb.com gaat uit van dayz en niet de mod-mods ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoSchaap schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:19:
Ja dat zag ik, daarom vroeg ik ook naar een map van Epoch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
JoSchaap schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:19:
Yep.
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:58:
[...]

Ja dat zag ik, daarom vroeg ik ook naar een map van Epoch :)
Laat me weten als je er een vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:42:
[..]

Laat me weten als je er een vind. :)
No luck helaas. Had al eerder gezocht maar niks kunnen vinden, daarom vroeg ik het hier. Overigens is er sinds een paar dagen een update voor Epoch geweest, wat ik niet doorhad. Ik bleef maar een zwart scherm krijgen na inloggen om uiteindelijke in de zee te spawnen. Hopelijk heeft het niet mijn save verpest op de server. Bijna klaar met updaten, dus zal het zo gaan zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:45:
[...]

No luck helaas. Had al eerder gezocht maar niks kunnen vinden, daarom vroeg ik het hier. Overigens is er sinds een paar dagen een update voor Epoch geweest, wat ik niet doorhad. Ik bleef maar een zwart scherm krijgen na inloggen om uiteindelijke in de zee te spawnen. Hopelijk heeft het niet mijn save verpest op de server. Bijna klaar met updaten, dus zal het zo gaan zien :P
Hmm bekend inderdaad. Na de reset inloggen of reloggen en dan eindigen in een zwart scherm. Erg kloten, bovendien had ik gisteren ook wat. Ik wisselde van kleren, er gebeurde niks. 2 minuten later stond ik in nomands land en weer 2min later was ik op mijn eigen plek met die kleren aan. Ik schrok me dood, opeens in de middel off nowhere met me gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik snap nog steeds niet waarom ze nu nog mensen buiten de map teleporteren om een skin te wissellen..
De problemen met clientsided syncing in arma2 zijn inmiddels toch wel opgelost? :)
Ik weet dat het voor OA een probleem was maar inmiddels zijn die issues toch wel al gefixt? :/

wat rolandos hierboven beschijft komt door een overbelaste (laggende) server
de actie voor je skinwissel stond gewoon al die tijd in de wacht :)

[ Voor 21% gewijzigd door JoSchaap op 16-10-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hmm, dat valt opzich wel mee. Vandaag ging het dan wel weer lekker.
Alleen die missies die op de map komen, tering die bambis rammen vanaf 600 meter al perfect. Toch behoorlijk lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
rolandos582 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:59:
Hmm, dat valt opzich wel mee. Vandaag ging het dan wel weer lekker.
Alleen die missies die op de map komen, tering die bambis rammen vanaf 600 meter al perfect. Toch behoorlijk lastig.
Dan denk ik eerder dat jij de bambi bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracyn schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:00:
Was wel lachen gister, "kleine" shootout met gdw. Wel even een wtf momentje toen ik half in een brande bus stond zonder damage te krijgen nadat die een beetje extra ventilatie had gekregen :D.
Dit was nog beschaafd, met AA jeep vs bus volgas knallen :+
Er was uiteindelijk maar één tegenstander. Die vanuit een bosje door een bosje met een belt-fed geschoten werd, zoals het hoort als ik in een shoot-out meedoe O-)

Gistrenavond nog even een uurtje rondgedoold over de nieuwe eilandjes in Origins. Wát een lagfest zeg, 20 ps als uitschieter naar boven in een paar van die nieuwe stadjes :X
Wel lekker rustig - niemand wil langs de AIs rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel jammer opzich dat er versplintering is met al die mods van de mod :P
Origins heb ik ook nog gespeeld, maar toen m'n vaste server ermee stopte ben ik naar Epoch gegaan, lijkt het meest populair op dit moment.

Het jammere is dat je in Epoch wel veel vehicles vindt van anderen in de bossen, maar dat ze gelocked kunnen worden als je zelf een auto of heli koopt. Het voordeel is dat je dus je guns etc veilig kunt bewaren, maar als lonewolf is het allemaal wat moeilijker looten :(

Gisteren wel eindelijk een unlockte ATV gevonden met een L85A2 Holo (#yolo) erin met 7 STANAG-ammo. Vanaf nu wordt het dus weer paranoide rondlopen voor mij door de bossen.. In het begin is het moeilijk een goede gun te vinden, maar als je die eenmaal hebt moet je weer zo voorzichtig zijn om hem niet kwijt te raken :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:59

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ben nu al een paar dagen de filmpjes van FrankieOnPCin1080p aan het kijken, van Day-Z. Lijkt mij een heel gaaf spel, maar is dit ook leuk om alleen te doen?

En hoe zit dat als je wat mooie gear hebt verzameld, en daarna stopt? Ben je dan alles kwijt?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:04:
Ben nu al een paar dagen de filmpjes van FrankieOnPCin1080p aan het kijken, van Day-Z. Lijkt mij een heel gaaf spel, maar is dit ook leuk om alleen te doen?

En hoe zit dat als je wat mooie gear hebt verzameld, en daarna stopt? Ben je dan alles kwijt?
Die filmpjes van hem zijn erg vermakelijk. Als je de hele serie hebt uitgekeken is DevilDogGamer ook wel een leuk kanaal. Hij speelt alleen vaak in grotere teams, met leger tactics en is altijd bandit. Dus wat dat betreft heel anders dan Frankie, maar ook wel vermakelijk.

In je eentje is het best lastig, want je ziet natuurlijk veel minder als er niemand als overwatch kunt houden.
Maar opzich prima te doen, je moet gewoon voorzichtig zijn. Als je uitlogt met gear, dan heb je je gear nog als je weer gaat spelen. Dit moet wel op dezelfde server als deze een private hive (database) heeft. Ik neem aan dat de nieuwere mods op DayZ, zoals Epoch en Origins geen public servers hebben met een centrale hive, maar dat weet ik niet zeker.

Je kunt later ook safes kopen of auto's en hier je gear in opslaan en locken als je stopt. Maar dan moet je dus wel eerst geld zien te vinden om een auto te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

En je hebt Arma II + Operation Arrowhead nodig?
Is kijken of ik daar wat keys van kan vinden, en dan misschien met wat tweakers samen spelen?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:30:
En je hebt Arma II + Operation Arrowhead nodig?
Is kijken of ik daar wat keys van kan vinden, en dan misschien met wat tweakers samen spelen?
De drie gangbare varianten zijn:
DayZ "vanilla" - wat je bij je houdt als je inlogt heb je op die server weer als je inlogt, en als niemand je voertuig gevonden heeft staat dat er ook nog. Makkelijk in je eentje te doen, maar zodra je een gun en een auto hebt... wat nu?

DayZ Origins - waar DayZ ophoudt begint dit: huisjes bouwen, garage bouwen om een auto in kwijt te kunnen, AI spelers in bepaalde gebieden zodat je in je eentje of met vrienden ookk wat high value gebieden kuntn looten die beschermd zijn met échte tegenstand, en een humanity systeem waar je je banditheid of je heldisme mee kunt tentoonstellen. Origins wordt door een paar mensen in dit topic gespeeld op 94.23.194.217:3102

DayZ Epoch - op dit moment de hotste mod. Met trade gebieden en dingen kopen en autos op slot kunnen doen, blijkbaar. Als ik het goed begreep, een beetje meer MMOFPS dan survival game.

Als je Origins wilt spelen ben je op bovenstaande server welkom. Gewoon DayZ is snel saai en zou ik afraden. Epoch weet ik niet, persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zou dan inderdaad Origins of Epoch worden. Frankie speelt volgens mij beide.

Ik ga op zoek naar keys voor een leuke prijs, ook maar ff in de Vraag&Aanbod vragen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zijn steam titels. tweedehands keys lijkt me vragen om opgelicht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb ze nu gevonden voor $10 per stuk, maar zal vast nog goedkoper kunnen :P

Inmiddels al Arma2 gevonden voor 6$, nu OA nog. Moeten dit trouwens steamkeys zijn, of maakt dat niet uit?

Nog een edit, hoef ik alleen DayZ Origins te hebben, of ook DayZ los?

[ Voor 58% gewijzigd door NoFearCreations op 18-10-2013 23:17 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:02:
Heb ze nu gevonden voor $10 per stuk, maar zal vast nog goedkoper kunnen :P

Inmiddels al Arma2 gevonden voor 6$, nu OA nog. Moeten dit trouwens steamkeys zijn, of maakt dat niet uit?

Nog een edit, hoef ik alleen DayZ Origins te hebben, of ook DayZ los?
Ik raad je Dayz Commander aan, zeer handig tooltje die al je mods dingen installeert en update.
Het hoeven geen steamkeys te zijn volgens mij. Arma 3 is Steam only, Arma 2 dacht ik nog niet.
Je kunt de combi kopen voor 20 euro online, kan het ook nergens goedkoper vinden. Je kunt wel Arma Free installeren met daar bovenop OA, dat moet ook werken. Dit bedacht ik me later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Lukt mij niet om te joinen, iedere server die ik probeer krijg ik de onderstaande melding.
Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/xg5g3.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
Volgensmij iets verkeerd met de key...
Volgende keer gewoon via steam kopen zo duur is ie daar niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ligt niet aan de key. Volgens mij is de laatste update van Origins niet goed.

Geef het op, melding krijg je blijkbaar als jouw versie van Origins niet overeen komt met de server. Maar heb hem via de DayZCommander geinstalleerd....

Krijg het niet voor elkaar.

[ Voor 55% gewijzigd door NoFearCreations op 19-10-2013 17:14 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die melding krijg je idd als je origins versie niet die van de server is.
Ik heb ARMA2 versie 103718 (stable) en Origins 1.7.7

Wel even opletten dat je in dayzcommander wel "dayz origins" op 1.7.7 hebt, en niet "dayz" - want dat zijn echt andere mods. Met andere files, en andere versienummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb alleen DayZOrigins via de Commander geinstalleerd. Kan je 2 mods naast elkaar installeren? Want dan ga ik het even met Vanilla of Epoch proberen.

Epoch werkt wel, dus het ligt echt aan de Origins versie die de Commander download.

[ Voor 22% gewijzigd door NoFearCreations op 19-10-2013 19:44 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kan iemand mij uitleggen hoe je een beetje moet starten met dit spel? Ik heb nu een EU server waar in ge-whitelist ben. DayZEpoch.

Maar zodra ik spawn, en een paar meter loop heb ik al zombies achter me aan. Het dorp waarbij ik spawn zijn bijna geen huizen open, dus ook geen wapens te vinden. En kan niet op me gemak die huizen verkennen, want die zombies laten je nergens met rust.

Denk niet dat het mijn soort game is. Je kan helemaal niks doen zonder gelijk 20 zombies om je heen te hebben. Die helaas door muren/deuren/ramen heen kunnen slaan. Hun range is veel hoger dan jouw melee wapens, dus je krijgt ze ook bijna niet dood.

[ Voor 24% gewijzigd door NoFearCreations op 20-10-2013 16:49 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:47:
Maar zodra ik spawn, en een paar meter loop heb ik al zombies achter me aan. Het dorp waarbij ik spawn zijn bijna geen huizen open, dus ook geen wapens te vinden. En kan niet op me gemak die huizen verkennen, want die zombies laten je nergens met rust.
Het is dan ook een zombie survival spel. Als de zombies je met rust lieten, was het SimWandeling.
Je kan helemaal niks doen zonder gelijk 20 zombies om je heen te hebben. Die helaas door muren/deuren/ramen heen kunnen slaan. Hun range is veel hoger dan jouw melee wapens, dus je krijgt ze ook bijna niet dood.
Zombies ontlopen is niet zo lastig, gewoon laag blijven, afstand houden, niet door het blikveld lopen en als het mis gaat ergens een paar hoeken om om de aggro weer af te schudden. Zombies doodmaken is geen overlevingsstrategie, dat ga je verliezen.
Denk niet dat het mijn soort game is.
Als je het zo snel opgeeft en zo te lezen nog niet de moeite gedaan hebt even dit topic te lezen voor hordes tips over hoe zombies te ontwijken en überhaupt hoe je handig kunt spelen, zou dat wel eens kunnen gaan kloppen. Laagdrempelig vermaak is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:47:
Kan iemand mij uitleggen hoe je een beetje moet starten met dit spel? Ik heb nu een EU server waar in ge-whitelist ben. DayZEpoch.

Denk niet dat het mijn soort game is. Je kan helemaal niks doen zonder gelijk 20 zombies om je heen te hebben. Die helaas door muren/deuren/ramen heen kunnen slaan. Hun range is veel hoger dan jouw melee wapens, dus je krijgt ze ook bijna niet dood.
Die fase heeft iedereen door moeten gaan. Het duurt niet lang voor je leert hoe je met zombies om moet gaan, ze zijn echt niet zo moeilijk. Ik ontloop ze vaak niet eens als ik weet dat ik alleen in een stadje ben. Toch is het goed om ze proberen niet te aggro-en (= achter je aan laten gaan).
Probeer uit hun line of sight te raken en crouchrun of prone ff.

Er zijn een aantal zaken die je moet leren: Je kunt ze redelijk makkelijk kwijtraken, gewoon door een gebouw heenlopen, dan kunnen ze niet rennen. Dus wel een gebouw in gaan met meer dan 1 deur :P Daarnaast: Je kunt in een bosje of in een denneboom gaan zitten en ze kunnen je niet raken. In uiterste geval zombies killen door een headshot, kan ook met een hatchet, gewoon cursor op het hoofd mikken.

In de bossen raak je ze sneller kwijt door line of sight. Ook een steile heuvel op zigzaggen, zodat je zelf blijft rennen zorgt dat je ze kwijtraakt. Verder herken je of je een gebouw in kan als je ziet dat je door de ramen kunt kijken.

Ik zou zeker nog niet opgeven, het is echt heel tof als je ff doorzet en het door begint te hebben. Ook niet gefrustreerd raken als je gekilled wordt, dat is onderdeel van dit spel.

Edit: Headshot ze met je hatchet! 1 hit kill.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

De paar uur die ik het nu gespeeld heb waren ook wel gaaf, maar ben alleen nog maar dood gedaan door die zombies. Sommige moet ik wel 5 keer raken met een bijl voordat ze dood gaan. En kwijtraken in een stad lukt me niet, als ik door een gebouw ren, staan er aan de andere kant wel weer nieuwe zombies.

Edit...

Net weer even geprobeerd, maar die zombies zijn gewoon te vervelend. Was net bij Balota Airstrip, maar daar kan je gewoon niks op je gemak onderzoeken. En met 1 klap ben je passed out. Ik denk dat die Zombies nu de meeste casual players verjagen, de lol is er erg snel af zo.

[ Voor 32% gewijzigd door NoFearCreations op 20-10-2013 18:58 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wellicht is Wasteland meer iets voor jou?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat lijkt mij wel wat, maar die staat niet in de commander?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die hoef je niet apart te downloaden, dat is een mission in Arma2 en geen mod :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:54:
De paar uur die ik het nu gespeeld heb waren ook wel gaaf, maar ben alleen nog maar dood gedaan door die zombies. Sommige moet ik wel 5 keer raken met een bijl voordat ze dood gaan. En kwijtraken in een stad lukt me niet, als ik door een gebouw ren, staan er aan de andere kant wel weer nieuwe zombies.

Edit...

Net weer even geprobeerd, maar die zombies zijn gewoon te vervelend. Was net bij Balota Airstrip, maar daar kan je gewoon niks op je gemak onderzoeken. En met 1 klap ben je passed out. Ik denk dat die Zombies nu de meeste casual players verjagen, de lol is er erg snel af zo.
Je speelt toch wel Epoch en niet de standaard DayZ? In Epoch en Origins hebben ze de oude zombies nog en daar is gewoon goed mee om te gaan hoor.
Alleen in standaard Dayz is er een aantal maanden terug een update geweest die het moeilijker maakte.

Volgens mij geef je te snel op, want als er alleen zombies en geen mensen zouden zijn, dan kun je gewoon makkelijk voor altijd overleven en nooit dood gaan. Je moet alleen leren er mee om te gaan, zo moeilijk is het nou ook weer niet.
De echte moeilijkheid is dat je ook met echte players te maken hebt, en dus kun je niet altijd zombies afknallen vanwege het lawaai. Dus moet je leren van ze af te komen met de methodes die ik eerder noemde.

Waarom krijg je uberhaupt een klap van een zombie? Je moet gewoon blijven rennen, ze lopen nooit harder dan jij. In die Hangars kun je ze desnoods 1 voor 1 afmaken, maar ik zou gewoon blijven rennen als er geen goede loot ligt. In die ATC toren kunnen ze niet rennen, en daar kun je dus inlopen en ze afmaken. De airfields zijn wel spciale plekken dat er altijd veel zombies zijn en er veel open ruimte is. Dat zijn wel de moeilijke plekken die je misschien beter kunt mijden nog even. Ga gewoon door kleine stadjes om te oefenen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dayz 1.7.7.x of 1.8.0.x zombies hebben inderdaad de "die moet dood toeval en trappen je desnoods van achter onderuit"
Beste is ze te lokken met flares (niet gooien naar waar je toe wil maar je raad het oppostie gooien)
Blikkies en flessen doen het zelfde , en probeer in het gras te rennen/lopen liefts dicht tegen de muren
En als je denkt dat kan ik niet pakken , je kan altijd een rondje doen en later oppikken
En handel altijd vooraf dus niet flare gooi-mode en denken ik mep ff een zombie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Op welke server word er momenteel veel gespeeld?

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streepje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 06:39:
Op welke server word er momenteel veel gespeeld?
Origins: Verwijderd in "[PC] Day-Z (Arma II Mod)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:07:
[...]

Je speelt toch wel Epoch en niet de standaard DayZ? In Epoch en Origins hebben ze de oude zombies nog en daar is gewoon goed mee om te gaan hoor.
Alleen in standaard Dayz is er een aantal maanden terug een update geweest die het moeilijker maakte.

Volgens mij geef je te snel op, want als er alleen zombies en geen mensen zouden zijn, dan kun je gewoon makkelijk voor altijd overleven en nooit dood gaan. Je moet alleen leren er mee om te gaan, zo moeilijk is het nou ook weer niet.
De echte moeilijkheid is dat je ook met echte players te maken hebt, en dus kun je niet altijd zombies afknallen vanwege het lawaai. Dus moet je leren van ze af te komen met de methodes die ik eerder noemde.

Waarom krijg je uberhaupt een klap van een zombie? Je moet gewoon blijven rennen, ze lopen nooit harder dan jij. In die Hangars kun je ze desnoods 1 voor 1 afmaken, maar ik zou gewoon blijven rennen als er geen goede loot ligt. In die ATC toren kunnen ze niet rennen, en daar kun je dus inlopen en ze afmaken. De airfields zijn wel spciale plekken dat er altijd veel zombies zijn en er veel open ruimte is. Dat zijn wel de moeilijke plekken die je misschien beter kunt mijden nog even. Ga gewoon door kleine stadjes om te oefenen.
Ik speel inderdaad Epoch. Die zombie pakken mij iedere keer, omdat je ze veel te veel glitchen. Denk ik dat ik even veilig ben, komt er een gewoon dwars door een deur heen lopen. Sta ik in een huis, 1.5m van een raam, raakt de zombie mij nog vanaf buiten. Ik krijg je ze met de bijl of machete niet in 1x dood, ze kunnen mij altijd eerst een paar keer raken. Wapen vind ik helaas vrijwel niet, en die lijken ook vrijwel geen damage te doen. Heb gister 2 magazijn van een M9 op een zombie geleegt, maar liep gewoon door. Even later een shotgun gevonden, maar gingen pas neer na 5x raken. En ik loop altijd gebukt, en in de buurt van zombies ook langzaam, maar op een of andere manier komen ze toch gelijk op me af stormen. Voor een beginnende speler zijn ze gewoon te sterk.

Ik denk dat ik dit gewoon met iemand samen moet doen, dat je elkaar een beetje kunt beschermen.
Ik wacht even af of een maatje zin heeft om het ook eens te proberen...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:01:
[...]
Ik speel inderdaad Epoch. Die zombie pakken mij iedere keer, omdat je ze veel te veel glitchen. Denk ik dat ik even veilig ben, komt er een gewoon dwars door een deur heen lopen. Sta ik in een huis, 1.5m van een raam, raakt de zombie mij nog vanaf buiten. Ik krijg je ze met de bijl of machete niet in 1x dood, ze kunnen mij altijd eerst een paar keer raken.
Dat ze door muren glitchen is een gegeven, daarom moet je je ook niet laten zien telkens.
Wapen vind ik helaas vrijwel niet, en die lijken ook vrijwel geen damage te doen. Heb gister 2 magazijn van een M9 op een zombie geleegt, maar liep gewoon door. Even later een shotgun gevonden, maar gingen pas neer na 5x raken.
Kijk je wel eens The Walking Dead? Raak die zombie eens in z'n hoofd, dan gaat ie gewoon braaf liggen hoor. Niet op de borst schieten, dat helpt niet.
En ik loop altijd gebukt, en in de buurt van zombies ook langzaam, maar op een of andere manier komen ze toch gelijk op me af stormen.
Gebukt lopen helpt als je achter ze blijft, want jemaakt minder herrie. Evenals langzaam lopen. Maar als je binnen de zeg twintig meter komt moet je op je pens rondschuiven, niet lopen, want ze zien je makkelijk natuurlijk. Ontdek de Z knop op je keyboard eens uitvoerig.
Voor een beginnende speler zijn ze gewoon te sterk.
Sorry maar, behalve één waren al mijn medespelers beginnende speler toen ik het een week speelde en binnen twee dagen hadden ze allemaal de Z ontdekt. Dus ik denk dat je de schuld eigenlijk niet op de juiste plaat legt.
Ik denk dat ik dit gewoon met iemand samen moet doen, dat je elkaar een beetje kunt beschermen.
Ik wacht even af of een maatje zin heeft om het ook eens te proberen...
Met iemand samenspelen heeft eigenlijk weinig zin in zombies ontwijken. Als ik gevaarlijke stukken loot doe ik dat liever alleen met iedereen een roteind weg, verstopt in een boom om spelers van me af te houden. Met twee man heb je er vaker één die denkt dat crouch-runnen ook wel stealthy is en dan heb je ineens half Novi Dvor in je nek hijgen.
Kijk wat tutorials op youtube, ontdek de Z, en blijf weg uit drukke gebieden tot je rustige gebieden pijnloos kunt looten.

Als ik de man die denkt dat DayZ een heli-sim is kan uitleggen hoe je zonder te aggro-en een stad kunt looten dan moet jij dat ook kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ga het weer even proberen, maar ook in rustige gebieden, blijf ik de zombies lastig vinden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:36:
Ga het weer even proberen, maar ook in rustige gebieden, blijf ik de zombies lastig vinden.
Kruipen, er achter blijven, achter dingen verstoppen, en for gods sake geen schot lossen zonder demper. Geen demper = niet schieten.

Kom op, je kan het. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:36:
Dit is een toffe Epoch server met altijd veel mensen en redelijke startgear: 185.2.138.92:3425 ([UK/EU] SiN Gaming Epoch)
En mijdt in het begin de airfields, want veel zombies en veel bandits.

Door de startgear kun je gelijk al de bossen in en kun je al beesten afknallen en vlees op het vuur gooien, en zodoende overleven. Dat scheelt weer ellende in Cherno en Elektro in het begin, te veel bambi-killers daar altijd. Je krijgt namelijk ook al een map, meer bandages en wat eten en drinken. In Epoch laten de zombies ook vaker wat loot droppen dan in standaard DayZ

Edit: En herstarten moeten ze op elke server doen helaas :p Meestal om de 3 uur.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Server waar ik nu ben ingeschreven is nu aan het herstarten, en daarna komt er als het goed is iemand mij helpen. Die server kan ik nog niet op... :$

Nou ik had wat leuke gear bij elkaar, en was aardig onderweg. Tot ik over een rots liep, me benen brak, en instant dood was... 8)7 Hoort erbij zeggen we dan maar. Na het eten maar weer is opnieuw proberen.

[ Voor 41% gewijzigd door NoFearCreations op 21-10-2013 17:46 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DayZ Epoch is wel gruwelijk, zelf speel ik dit op het moment ook. Gewoon zosnel mogelijk op een fiets oid naar de trade zones gaan. (Stary is het beste in dit geval) en daar de 2 barracken en 5 tenten looten. Dan heb je meestal wel een aantal wapens, 1 houden en de rest verkopen en zo doorgaan. Dan op den duur een auto etc kopen. En dan gaat het vrij hard. :)

Zelf heb ik nu een aantal armored humvees en 1 UH1Y. En ga ik beginnen met een basis bouwen.
Zo moeilijk is het niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kopen |:(
Dat heeft wat mij betreft echt niets meer met het survival-aspect te maken. Dan wordt het echt puur lootgrinden met succesgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

De server waar ik nu op zit, spawnen vrijwel geen vehicles. In de 4 dagen dat ik er nu op zit, heb ik één keer een half kapotte motorfiets gehad, en heb één keer een vrachtwagen zonder wielen gevonden die op slot was.

@Knetter, zou wel moeten, maar vind het nu m'n geld nog niet waard, maar denk dat ik wacht op de standalone.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee! niet het spel kopen: het idee dat je shit kunt kopen in DayZ is wat ik van god los vind.
Sowieso dingen op slot kunnen zetten is al tegen de regels van het postapocalypso wat mij betreft.

Probeer Origins of normale DayZ eens voor je het afschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:05:
nee! niet het spel kopen: het idee dat je shit kunt kopen in DayZ is wat ik van god los vind.
Sowieso dingen op slot kunnen zetten is al tegen de regels van het postapocalypso wat mij betreft.

Yep ook precies de reden dat ik geen epoch speel. Gewone DayZ is gewoon leuk om solo te spelen. Origins is leuk om met een groep te spelen. We waren laatst van server gewisseld en nu zijn we weer terug naar de oude server (vanwege een kinderachtige admin), ben ik jammer genoeg mn huis kwijt. Garage staat er nog wel, jammer maar geen ramp, begin wel opnieuw met bouwen en farmen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shenr schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:39:
[...]
Yep ook precies de reden dat ik geen epoch speel. Gewone DayZ is gewoon leuk om solo te spelen. Origins is leuk om met een groep te spelen. We waren laatst van server gewisseld en nu zijn we weer terug naar de oude server (vanwege een kinderachtige admin), ben ik jammer genoeg mn huis kwijt. Garage staat er nog wel, jammer maar geen ramp, begin wel opnieuw met bouwen en farmen :-)
Als je toch net van server gewisseld bent is dit hét moment om de onze te joinen natuurlijk O-) De admins bemoeien zich niet met je speelstijl anders dan dat ze af en to e met z'n 5en op bandits gaan jagen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:05:

Maar Epoch is ook een mod met een iets ander verhaal. Het speelt zich wat jaren later af wanneer er weer enigszins wat organiatie en beschaving is ontstaan en er wat traders zijn. Ook loopt en vliegt er nu soms AI rond, zowel hero (de VN volgens mij) en bandits waar je problemen mee kunt krijgen. Ik snap overigens wel wat je bedoelt hoor, maar dit heeft ook wel wat moet ik zeggen. Sowieso liep DayZ al leeg en waren mensen toe aan wat verandering.

Ik vond de originele DayZ al niet echt leuk meer als lonewolf (te moeilijk met het nieuwe zombiesysteem) en Epoch is ietsje meer actie op deze manier. Het is een kwestie van smaak. Je kunt natuurlijk ook gewoon afwisselen tussen Origins en Epoch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Eergister combopack op steam gekocht, dayz commander geinstalleerd en paar minuten later zat ik al ingame. Met een vriend een gewone Day-z server gejoined, met Kill on Sight, always daylight en nog paar dingen om het makkelijker te maken. 1e dag ging ik alleen maar dom dood door zombies en snipers die ik nooit gezien heb, maar gisteravond lekker rond gescheurd en heel veel weapons geloot en de autos verstopt, ben benieuw of ze er nog staan als ik thuis ben :)

Denk dat ik dit eerst tijd ga spelen, en later bv wel naar Epoch kijk, dat het erg moeilijk is en dat er weinig voor hande is, maakt het juist leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Origins krijg ik helaas nog niet aan de praat. Wist niet dat in Epoch er een stuk minder loot/vehciles zijn?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is volgens mij ook niet zo, dat is in te stellen per server. Die SiN server die ik noemde heeft redelijk wat vehiclespawn. Geen idee wat standaard is, maar vehicles en loot genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
NoFearCreations schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:30:
Origins krijg ik helaas nog niet aan de praat. Wist niet dat in Epoch er een stuk minder loot/vehciles zijn?
Wou inderdaad net zeggen. Wij hebben 300 vehicle spawns, en die spawnen ook echt wel ! altijd handig als je weer eens fresh spawned aan de kust en snel naar het noorden wilt :+

Verder ben ik ook flink bezig nieuwe toevoegingen in de server te stoppen, leuke maar drukke bezigheid. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ineens is het spel super gaaf. Een litouwer? tegen gekomen, die me later toevoegde op skype. Tijd met geloot en rondgereden, en nu heb ik SUV en een auto vol met goud zilver en ammo. Beide met sleutel. G36c met dubbel sights, en een PDW. PDW ga ik denk inruilen voor iets silenced.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Iemand enig idee hoe een R9 280X (HD7970) en een geoverclockte FX 8350 het doen in verschillende dayz versies?

Heb vanaf release van DayZ gespeelt met een HD7850 en een Phenom ii x4 965 die op 4 ghz liep maar meer dan 40 fps halen was echt niet te doen op high.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
kuusj98 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:01:
Iemand enig idee hoe een R9 280X (HD7970) en een geoverclockte FX 8350 het doen in verschillende dayz versies?

Heb vanaf release van DayZ gespeelt met een HD7850 en een Phenom ii x4 965 die op 4 ghz liep maar meer dan 40 fps halen was echt niet te doen op high.
Ik speel het op een 7970, speelt super soepel in principe. Ik heb wel heel veel instellingen in custom nog meer omhoog geschroefd om nog meer detail te krijgen + ik gebruik sweetfx. Hierdoor ziet het er ook nog eens best aardig uit voor zo'n oud spel. Heb geen merkbaar fps lag, denk tussen de 40-55. Toen ik de standaard very high instellingen had geloof ik dat ik tussen de 70-80 fps zat. Als ik ooit nog eens tijd heb zal ik fraps erop loslaten. (speel op een i5 3350p @ 3.5 Ghz)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:56:
[...]
Als je toch net van server gewisseld bent is dit hét moment om de onze te joinen natuurlijk O-) De admins bemoeien zich niet met je speelstijl anders dan dat ze af en to e met z'n 5en op bandits gaan jagen >:)
En welke server mag dat zijn? Ik speel met een groep gamers uit UK en andere delen van europa, zal kijken of ik ze kan overhalen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat is een mooie plek om wat voertuigen te verbergen? Heb nu 2 auto's die ik graag wil houden. Heb ze nu in de safe zone van City Bash Trader staan.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
NoFearCreations schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:55:
Wat is een mooie plek om wat voertuigen te verbergen? Heb nu 2 auto's die ik graag wil houden. Heb ze nu in de safe zone van City Bash Trader staan.
Nice, zodat iemand die daar langs komt ze meteen kan verkopen voor je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ze staan beide op slot, dus dat wordt lastig. :P

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
NoFearCreations schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:39:
Ze staan beide op slot, dus dat wordt lastig. :P
Je kunt voertuigen van andere mensen gewoon verkopen, met sleutel of zonder sleutel. Als ze binnen de verkoopzone staan, dan kunnen ze worden verkocht.

Daarom moet je ze ook niet in Trade Zone laten staan, bij ons worden bij Stary bijvoorbeeld per week zo'n 10-20 voertuigen weggehaald. Je mag daar gewoon niet parkeren en mensen laten hun auto daar uren staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

rolandos582 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:34:
[...]

Je kunt voertuigen van andere mensen gewoon verkopen, met sleutel of zonder sleutel. Als ze binnen de verkoopzone staan, dan kunnen ze worden verkocht.

Daarom moet je ze ook niet in Trade Zone laten staan, bij ons worden bij Stary bijvoorbeeld per week zo'n 10-20 voertuigen weggehaald. Je mag daar gewoon niet parkeren en mensen laten hun auto daar uren staan.
Ze stonden helemaal aan de rand. Maar helaas waren wel alle 8 wielen kapot. Gelukkig genoeg goud om nieuwe wielen te kopen. Dus heb ze gefixt, en ergens anders verstopt. Net ook een M4A1 CCO SD gevonden, alleen verkoopt Bash geen SD ammo. Dus morgen maar is naar een van de andere traders. Overdag is het gelukkig een stuk rustiger op de server, was nu vol. (40man)

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
NoFearCreations schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:51:
[...]

Ze stonden helemaal aan de rand. Maar helaas waren wel alle 8 wielen kapot. Gelukkig genoeg goud om nieuwe wielen te kopen. Dus heb ze gefixt, en ergens anders verstopt. Net ook een M4A1 CCO SD gevonden, alleen verkoopt Bash geen SD ammo. Dus morgen maar is naar een van de andere traders. Overdag is het gelukkig een stuk rustiger op de server, was nu vol. (40man)
Yep, SD ammo vind je vaak wel in de barracks of bij een aantal traders.
Deze server zit overdag ook vaak vol (50man) en 's nachts rond de 10. Dan bouw ik meestal de bases etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zou ook graag een goed beveiligde basis willen bouwen, net als in de video's van frankie.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
NoFearCreations schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:29:
Zou ook graag een goed beveiligde basis willen bouwen, net als in de video's van frankie.
Hahaha, teveel Frankieonpc gekeken. Zelf ga ik daar nu ook mee bezig, heb even inkopen gedaan voor 30 H barriers. Dat worden er nog veel meer, maar de eerste alvast even plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shenr schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:20:
[...]
En welke server mag dat zijn? Ik speel met een groep gamers uit UK en andere delen van europa, zal kijken of ik ze kan overhalen :-)
Verwijderd in "[PC] Day-Z (Arma II Mod)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

rolandos582 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:55:
[...]

Hahaha, teveel Frankieonpc gekeken. Zelf ga ik daar nu ook mee bezig, heb even inkopen gedaan voor 30 H barriers. Dat worden er nog veel meer, maar de eerste alvast even plaatsen.
Ik moet eerst nog wat beter worden. Misschien ga ik pas in de standalone echt serieus spelen. Zou je in zo'n "Barn" een deur kunnen plaatsen? En zijn er ook garage deuren?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
NoFearCreations schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:22:
[...]

Ik moet eerst nog wat beter worden. Misschien ga ik pas in de standalone echt serieus spelen. Zou je in zo'n "Barn" een deur kunnen plaatsen? En zijn er ook garage deuren?
Kan prima,

http://dayzepoch.com/wiki/index.php/Crafting_System
& http://dayzepoch.com/wiki/index.php/Modular_Building_System
Pagina: 1 ... 82 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht