Bal! Was ik gisteren eindelijk terug van vakantie ben jij er niet

ik snap je frustratie kerel, ik heb een haat-liefde verhouding met Sector B. Gisteren alweer eerloos gestorven. Mijn hele geschiedenis met Sector B samen gevat.
1e bezoek.
Onderweg in een Huey naar Sector B spotten wij een crashed-heli site. Na deze geloot te hebben vlogen we verder naar zo’n refuel eiland vlakbij. De heli nog even vol getankt en geland op het strand van Sector B. Ineens val ik instant dood neer. Een Winchester zou mij op een afstand van ruim 9km geschoten hebben.
Achteraf bleek een speler op mij geschoten te hebben bij de crashed-heli site, geen bloedverlies, knock-out niks. 10 min verder kunnen spelen en bij Sector B ineens dood, heerlijk die bugs
2e bezoek.
Succesvol geland, groot gedeelte van de AI uitgemoord en terwijl iedereen voor mij loopt heeft private “mr Lee Enfield” het op mij voorzien, headshot baby!
3e bezoek.
Bezoekje was succesvol tot we bij de “Mayor’s House” kwamen, een teamlid besloot een granaat te gooien over een muurtje. In plaats er overheen te gooien, gooide hij hem er tegen aan, chaos, rennen en private “mr Lee Enfield” had me weer te pakken.
4e bezoek.
Wederom een succes tot we wederom bij de “Mayor’s House” kwamen. Klaarblijkelijk kan een 50cal vanuit een onmogelijke hoek dwars door een bunker heen schieten…
5e bezoek.
De AI was al vrij vroeg aan de wandel gegaan doordat de landing van helikopter niet geheel vlekkeloos ging. Al vrij snel werden we genadeloos afgeslacht door AI welke door de muur rondom sector B konden glitchen.
6e bezoek.
Uiterst succesvol bezoekje eindigde voor mij als enige wederom bij “Mayor’s House”. Een AI gebruikte een wall-hack…bastard.
7e bezoek.
We vliegen aan op Sector B, de heli wordt beschoten en ik sneuvel direct en als enige.
In de meeste gevallen zijn mijn mede-spelers zo vriendelijk om mij weer op te halen zodat enkel mijn trots elke keer verloren gaat. Bugs en bad-luck zijn dingen waarmee we dagelijks te maken hebben als je DayZ speelt
De gameplay is enerverend en dat maakt het zo weer zo leuk. Mijn vriendjes zaten op het andere eiland dus mijn reactie: “Ik ga wel ergens een auto fixen” om nog geen 2 minuten later tegen een volledig gerepareerde auto aan te lopen vol met gear. En de auto zat volgestopt met leuke spulletjes voor de stronghold. Daarnaast nog een shitload aan onderdelen (9 scrapmetal en 17 ruiten) dus…iemand is erg bezig geweest
Op weg naar het andere eiland hoor ik een Little Bird vliegen, crashed heli-site strooptocht was hun missie. Terwijl de piloot boven het strand hangt en zijn co-piloot zich bekommerd om de zombies zie ik kans om dichterbij te komen. Twee schoten en de piloot verlaat het DayZ leven en de Little Bird komt wat onhandig op de kustlijn terecht. De co-piloot weet zich vakkundig te verschuilen achter de heli van de crashed heli site. Veilig verborgen voor eventuele kogels vanuit mijn kant, echter niet voor de Little Bird. Deze ontplofte toen deze met draaiende motor langzaam in het water gleed.
Nadat ik de kustlijn van Sector B niet had gehaald en de helikopter van mijn vriendjes ook kapot geschoten was, kreeg ik de taak een helikopter te fixen. Met 17 eerder gevonden ramen en 9 scrapmetal en nog al wat eerder verzamelde items moest dit een makkie zijn. Twee belangrijke ingredienten misten nog: een toolbox en een engine.
Dit heeft me nog 1,5 uur gekost om die twee dingen te vinden…