Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 00:27
NoFearCreations, als je wil neem ik je wel eens mee naar onze basis op onze server.

Volledig in steen, dubbele sluis met dubbele poorten voor binnen te rijden met elk een cijferslot, in de basis zelf garagepoorten met cijfersloten, kluizen en lockboxes, 2 helipads en alles in steen gebouwd.

Stuur maar een berichtje of add me op skype. Wil je wel helpen in Epoch of je mag altijd bij ons komen meespelen. Onze base staat tussen Kabanino & Vyber, op 1km ten zuiden van NWA dus wel enorm veel actie bij ons aangezien dat een heel druk kruispunt is.

Stuur gerust via skype en dan log je maar eens mee in. Ik speel vanavond sowieso!

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:59

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zou heel graag willen, maar kan op het moment alleen nog op NoKey servers spelen.

Vandaag weer even met mijn Litouwse vriend gespeeld, waren met ze 2en NWA aan het looten. Zie ik ineens in me oog hoek wat zombies rond 1 boom wandelen. Ik kijk er heen, en boem, headshot, ik dood, al me mooie loot weg. :(

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:43:
Zou heel graag willen, maar kan op het moment alleen nog op NoKey servers spelen.

Vandaag weer even met mijn Litouwse vriend gespeeld, waren met ze 2en NWA aan het looten. Zie ik ineens in me oog hoek wat zombies rond 1 boom wandelen. Ik kijk er heen, en boem, headshot, ik dood, al me mooie loot weg. :(
En daarom check je dus eerst van een afstandje met binocs of er zeds lopen in een gebied waar je heen wilt. Als je zeds ziet zijn er spelers. En ga je ergens anders heen, of uiterst voorzichtig naar voren om ze te ambushen.

Als ze al rond een boom geclusterd staan is dat natuurlijk waar je M203 HE in moet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 00:27
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:13:
[...]

En daarom check je dus eerst van een afstandje met binocs of er zeds lopen in een gebied waar je heen wilt. Als je zeds ziet zijn er spelers. En ga je ergens anders heen, of uiterst voorzichtig naar voren om ze te ambushen.

Als ze al rond een boom geclusterd staan is dat natuurlijk waar je M203 HE in moet >:)
Grote jongens schieten met RPG's! ;)

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JacobsT schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:59:
[...]

Grote jongens schieten met RPG's! ;)
Geeft het wel RPG's in vanilla DayZ (buiten die achterbakse hack-only launcher)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In vanilla had je ook al RPG's dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die was er vroegah inderdaad, erg rare find in barracks, en die verving je hele rugzak.
En die werkte nieteens goed. Meestal was het meer een suicide wapen :')

YouTube: DayZ | 2 Dummies With a Rocket Launcher.

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:47
Hmm, mijn armored humvee werd achtervolgd door een vodnik.
Ik draaien, rammen ze vol op me in. 2 banden weg, nu sta ik al een half uur stil met 4 mannen om me heen, aimen en schieten op me.

Maar deze armored humvee is net een tank! Kom je niet zomaar doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Origins zit geen gepantserde Humvee. Daar hadden gisterenavond vier mensen behoorlijk last van toen ze hun cementmixertje aan het vullen waren. Eén salvootje uit mijn geweer en ik had ze alle vier liggen.
Ik <3 mijn M249.

Cementmixer leeggeplukt en hun Ural met bouwmaterialen geleend. Twee backpacks, één SD rifle, een M9SD, ammo voor het hele spul, bouwmateriaal genoeg voor minimaal twee level 1 huisjes, eten drinken en med supplies. Een productief rondje, en genoeg building mats voor stage 1 en 2 van de stronghold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ben me verse loot gister weer kwijt geraakt door een hacker, zie er nu een beetje op tegen om weer opnieuw te beginnen. Morgen maar is kijken waar ik dat combi pack het goedkoopst kan halen, en dan maar is met wat tweakers spelen. Hopelijk hebben er een paar al een basis, waar ik bij mee mag helpen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:58:
Ben me verse loot gister weer kwijt geraakt door een hacker, zie er nu een beetje op tegen om weer opnieuw te beginnen. Morgen maar is kijken waar ik dat combi pack het goedkoopst kan halen, en dan maar is met wat tweakers spelen. Hopelijk hebben er een paar al een basis, waar ik bij mee mag helpen.
Je kunt toch al spelen? Waar heb je dan een combipack voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Omdat ik nu een gedownloade versie heb, en alleen kan spelen op server die geen key check hebben. :$

Blij dat ik hem niet gekocht heb, ben klaar met dayz. Keer op keer bambi's die de regels niet volgen, waardoor ik weer alles kwijt ben. En iedereen heeft een COD mentaliteit, shoot on sight.

[ Voor 49% gewijzigd door NoFearCreations op 27-10-2013 17:22 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Haha, dan moet je dat regelen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sja op die nokey servers komt ook alleen maar tuig.. ze kunnen immers niet gebanned worden zonder battleye..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bannen kan gewoon, die server gebruiken gewoon BattlEye. Maar servers die geen regels hebben betreft schieten in de trader safezones zijn gewoon k#t. Of van die noobs die je aan de rand van de safezone gaan opwachten....

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
NoFearCreations schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:35:
Bannen kan gewoon, die server gebruiken gewoon BattlEye. Maar servers die geen regels hebben betreft schieten in de trader safezones zijn gewoon k#t. Of van die noobs die je aan de rand van de safezone gaan opwachten....
8)7 8)7

Dat doe ik soms ook wel, armored humvee in de Trade Zone wachten en als er dan een auto vertrekt. Erachteraan en afknallen. Maar dat doe ik alleen bij een aantal personen.

Verder heb ik nu zo'n 21 briefcases en ga ik vannacht mijn MV22 kopen. Heerlijk zo'n huge ding die je in en uit kan klappen.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f7/MV-22_carries_a_HMMWV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:34:
Omdat ik nu een gedownloade versie heb, en alleen kan spelen op server die geen key check hebben. :$

Blij dat ik hem niet gekocht heb, ben klaar met dayz. Keer op keer bambi's die de regels niet volgen, waardoor ik weer alles kwijt ben. En iedereen heeft een COD mentaliteit, shoot on sight.
Je speelt het net zelf, en nu al anderen bambi's noemen? En dan zit je ook nog eens op hack-servers en te klagen over andermans mentaliteit...

Je moet gewoon op normale servers spelen, eventueel met whitelists. Als dit spel iets voor je is dan, want dat betwijfel ik. Heb je nog nooit iets positiefs horen zeggen, dus misschien kun je inderdaad beter stoppen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Lol, in dayz klagen dat je neergeknald wordt, dat is juist de spanning van DayZ. Enige regels die wat mij betreft gelden zijn tegen hacking, voor de rest is alles geoorloofd. Campen, shoot on sight, allemaal geoorloofd wat mij betreft. Waarom? Iemand ligt 2 uur te campen voor mijn huis, dan heeft hij het ook verdient om mij af te knallen als ik niet voorzichtig ben en mijn huis open. Ik open mijn huis/garage altijd met spanning en dat is wat het leuk maakt. Weet niet hoe het zit in epoch met trader zones e.d. maar zie niet waarom je ze daar niet kan opwachten? Dan kill jij ze eerst toch, als je weet dat ze wachten?

Voorzover ik begrijp is DayZ ook niks voor jou, heb origineel en origins gespeeld en hebben beide hun eigen charme wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar op zich ook wel begrijpelijk soms, want frustratie is duidelijk part of the game. Ik liep van het weekend (als survivor, geen bandit) een andere survivor tegen het lijf. Had hem zo af kunnen knallen omdat hij mij niet zag, maar koos ervoor om maar aardig te zijn. Toen hij mij zag heb ik de friendly-saluut gedaan en hij deed hetzelfde. Ik wilde typen of hij samen wilde optrekken, maar was nog niet klaar met tikken of hij headshot me...

Lol, dag M4A2 CCO, 7 Stanags, 7 goud etc....
Maar heb er niks van gezegd, want uiteindelijk was het mijn fout natuurlijk. En soms is het ook wel weer verfrissend om opnieuw te beginnen. Hoe langer je in leven bent, hoe meer waarde je aan je wapen en spullen gaat hechten en hoe voorzichtiger je wordt. Dan is het wel weer leuk om onbezorgd door Cherno te gaan rennen en firestations te bezoeken voor een goede gun. Als new-spawn maakt het toch niet uit of je doodgaat. En het verbaast me altijd weer hoe snel je weer goede loot verzameld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:17:
[...]

Je speelt het net zelf, en nu al anderen bambi's noemen? En dan zit je ook nog eens op hack-servers en te klagen over andermans mentaliteit...

Je moet gewoon op normale servers spelen, eventueel met whitelists. Als dit spel iets voor je is dan, want dat betwijfel ik. Heb je nog nooit iets positiefs horen zeggen, dus misschien kun je inderdaad beter stoppen dan.
Zijn geen "Hack" servers, zit gewoon anticheat op. Ene kant vind ik het heerlijk, uren ronddwalen zonder iemand tegen te komen, mooi loot verzamel, ergens een kamp op zetten. En met meerdere personen is het nog leuker. Inderdaad die frustratie als je net uren bezig ben geweest om mooie dingen te verzamelen, en je wordt zonder waarschuwing afgeschoten. Kan daar heel slecht tegen. Als ik iemand tegen kom die mij nog niet heb gezien, probeer ik altijd eerst te vragen of hij Friendly is in de direct chat. Reageert hij na een paar waarschuwingen niet, of is hij gelijk vijandig, dan schiet ik hem af.

Misschien teveel Frankie's video's gekeken, maar probeer altijd zoals hem te spelen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Gisteren reed ik in mijn armored humvee richting de volgende objective. Ik rijd daar op 1,5km en opeens is die gepakt. Ik besloten om door te rijden en hun te killen. Maar zij kilden mij dus blijkbaar.

2 briefcases en nog wat zooi kwijt. Maarja dat hoort er gewoon bij, ik vind het niet erg. Je loopt zelf het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:58:
[...]

Zijn geen "Hack" servers, zit gewoon anticheat op. Ene kant vind ik het heerlijk, uren ronddwalen zonder iemand tegen te komen, mooi loot verzamel, ergens een kamp op zetten. En met meerdere personen is het nog leuker. Inderdaad die frustratie als je net uren bezig ben geweest om mooie dingen te verzamelen, en je wordt zonder waarschuwing afgeschoten. Kan daar heel slecht tegen. Als ik iemand tegen kom die mij nog niet heb gezien, probeer ik altijd eerst te vragen of hij Friendly is in de direct chat. Reageert hij na een paar waarschuwingen niet, of is hij gelijk vijandig, dan schiet ik hem af.

Misschien teveel Frankie's video's gekeken, maar probeer altijd zoals hem te spelen.
De servers waar je geen key voor nodig hebt trekken altijd vaag volk aan. Die zijn voor een deel geband voor cheaten e.d. waardoor het een soort afvoerputje wordt voor dat soort type spelers. En volgens mij is DayZ ook niet volledig cheat-proof te maken.

Maakt verder niet uit voor het shoot-on-sight verhaal, want dat heb je op elke Dayz server. Volgens mij proberen de meesten wel zoals Frankie te spelen, maar na een tijdje merken die personen ook dat ze daardoor alleen maar vaker doodgaan. Uiteindelijk wordt iedereen een bandit denk ik. En dat is ook wel te verwchten, want alleen maar friendly spelen en niet schieten... dat is saai en ook niet leuk natuurlijk. De spanning en het constant moeten opletten maakt het spannend en leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Is er al een ETA van de stand-alone? Want als dat niet lang meer duurt, koop ik Arma niet, en pak ik gelijk de stand-alone.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finniespin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 22:20
Persoonlijk denk ik nog dat het lang duurt +3 maanden.

Er was een paar dagen geleden nog een update in de steam database voor dayz. Maar denk dat dat niks te maken heeft met de release.

Persoonlijk zou ik ARMA2:CO nu (of bij de steam halloween sale (?)) kopen. Kijk anders via tf2outpost.com en zoek naar mensen die het voor Team Fortress 2, Mann Co Keys verkopen (kom je wat goedkoper uit).

Wasteland is leuk, en het heeft nog veel meer!

i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was een keer een bericht dat het op z'n vroegst in het voorjaar van 2014 zou komen, dat duurt dus nog wel even. Volgens mij ook omdat een aantal mods zoals Origin en Epoch de standalone al voorbij waren gestreefd wat betreft basebuilding e.d. zijn ze maar weer back to the drawing board gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Dat kan idd kloppen. De SA wordt zeker in het begin niet zo spectaculair, maar spelen ga ik het sowieso. Ben er wel van overtuigd dat het spel beter gaat draaien als dayz nu.

Als je een dayz server draait zie je ook hoe veel resource dat trekt, en dat zonder server restarts, een server helemaal de soep in loopt... Heb het altijd

Hopen dat die network-bubble techniek wat gaat uithalen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Marsjee op 28-10-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finniespin
Marsjee schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:09:
Hopen dat die network-bubble techniek wat gaat uithalen :)
Is er ergens iets van een uitleg daarover? Hoe Dean het heeft gedaan.

i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
finniespin schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:10:
[...]

Is er ergens iets van een uitleg daarover? Hoe Dean het heeft gedaan.
Heb het meerdere keren in zijn videos gehoord.. Maar hier kan je ook wel wat vinden:
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/1kxwuj/

In mijn woorden zou het zoiets zijn:

Nu met dayz, krijgt JOU client alle updates van ALLE spelers ook door.. terwijl je er niks aan hebt eigenlijk.
Dit kost veel netwerk resource, het maakt hacken makkelijker, want je kunt dingen filteren die andere spelers in de map doen. De network bubble zorgt ervoor dat je alleen updates krijgt van dingen die bij jou character in de buurt gebeuren.

Denk en hoop dat ik dit goed heb zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finniespin
Thx, plain en simple.

Dat idee had ik inderdaad ook met waarom hacken zo easy is in Arma.
Ben benieuwd hoe hacks in SA opgelost gaan worden.

EDIT: Daarmee bedoel ik natuurlijk dat de grootste zorg voor de hack is weg gehaald.

Maar:
Stel dat alleen dingen voor jou geupdate worden in een straal van 1km.
Dan zullen er vast wel hacks komen die je een alert geven dat iemand >1km is.

[ Voor 46% gewijzigd door finniespin op 28-10-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
finniespin schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:14:
Thx, plain en simple.

Dat idee had ik inderdaad ook met waarom hacken zo easy is in Arma.
Ben benieuwd hoe hacks in SA opgelost gaan worden.

EDIT: Daarmee bedoel ik natuurlijk dat de grootste zorg voor de hack is weg gehaald.

Maar:
Stel dat alleen dingen voor jou geupdate worden in een straal van 1km.
Dan zullen er vast wel hacks komen die je een alert geven dat iemand >1km is.
Zou goed kunnen, maar ook worden die updates nu serverside gedaan ipv clientside. We hopen op het beste, maar hacks zullen er altijd wel zijn.. zeker in dayz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finniespin
Ach, als ik een whitelist server kan vinden ben ik blij genoeg.

Desnoods host ik er dan zelf 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:24
Sinds maanden, eergisteren ook maar weer eens begonnen (epoch-mod). Dankzij Friez en Levi.

Gisteren liep ik vanaf Kasteel Rog naar MSta, omdat er een heli was geland en een maatje van mij was neerschoten. Ondanks dat er dus grote kans was dat er enemies waren sprint ik gewoon lekker door openveldjes etc. Nja.. je zie het al aankomen.. een van die vijandjes liep dus door de boslijn naar kasteel rog toe. Nu lig ik in dat open veldje begraven O-)

Later die dag.

Adanteh en ik vonden een polenbus in Pusta vol met badass gear en bouw materialen.Ergens een schuurtje afgetimmerd moest alleen nog een slotje op. Dus naar elektro om een slotje te zoeken. Onderweg kwamen we 4 bandit ai tegen. Neergeschoten. De bus in het warenhuis/schuur noorden van elektro gezet. Wij naar sniperhill omdat we gunfire hoorden, daar tijdje gelegen, een of andere priester neergeschoten })

Ik terug naar het warenhuis is onze, eerlijk gestolen, bus gestolen! Wij hadden ook niks gehoord. Jammer. Nog steeds geen lock, achja.

Even avond eten :P .

Vervolgens door naar Solnichy factory, rog lag op de weg dus daar eerst maar heen en vervolgens mij laten airdroppen boven factory door Friez. Toch wel makkelijk helikopters.

FooF/chris daar ontmoet en verder met onze queste 'Obtain a lock'. Niet veel later kwam er alleen een humvee aan.. hij moest natuurlijk stoppen omdat wij zombies hadden gespawned. Achja niks aan te doen. Ik tactisch schuilen in zon schuurtje (3 muren met 1 blauwe voordeur) zombies afknallen met de revolver. Dropte er 1 een lock. Quest complete! Ondanks dat ik super stealthy was :+ vonden ze mij maar niet. Totdat uit het niets (~15min later) mijn schuurtje ineens werd doorzeeft, maarja allemaal bulletproof muren dus /care. Totdat ik begon te bloeden en de helft van mijn leven kwijt was. Begon hem wel even te knijpen. Snel ge-bandaged. Dood. Quest failed :'( ?

Vond maar vreemd dat ik dood ging, even in sidechat aangekaard maar bleek wel legit kill te zijn.

Daarop eerste uur afgeknalt/opgegeten door zombies. Was erg leuk |:(
Zelf nog een zombie geworden maar wat is dat bagger.

Niet veel later bij krutoy cap gespawned en weer richting rog gelopen want adanteh was daar.
Ondertussen kwam ik hero npc's tegen neergeslacht met mijn machete en had weer een wapen + 2mags.
Lock van levi gekregen (de schat :> ). Quest complete.

Schuurtje afgetimmerd. Bazen schuur is het nu oOo

Niet veel later werd de poort uit levi/friez hun basis opgeblazen. Was wel even spannend. FooF spotte de bandiet en levi knalde hem overhoop. En ik.. ik claimde de loot >:) . Large gunbag + nvg/gps/rangefinder etc etc. Lapua + mags aan levi gegeven. Poort weer herbouwd met behulp van een 'friendly' clan. De clan die mij neerschoot bij factory. Gevraagd hoe ze mij konden raken.. bleek dat ik gewoon door de muur uitstak.. Arma 7(8)7

Dus tot zo ver mijn avontuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 06:37
Chilled! Leuk dat jij f00f, Adanteh en Playon ook op de DutchDayzBastards (http://www.gametracker.com/server_info/159.253.131.95:3051/) server zijn komen joinen!

Levi en ik zijn vorig week over gestapt van Origins naar Epoch, Origins was leuk met zijn huisjes maar bij Epoch kun je helemaal naar eigen idee gaan bouwen. Rog is onze thuisbasis en vanavond wanneer we de basis zo goed als klaar zullen krijgen, zal ik even wat picca's maken en hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hebben ze in epoch eindelijk gefixt dat bepaalde baseparts niet opgeblazen kunnen worden?

bouwsysteem in epoch is wel gaaf gedaan namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
JoSchaap schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:02:
hebben ze in epoch eindelijk gefixt dat bepaalde baseparts niet opgeblazen kunnen worden?

bouwsysteem in epoch is wel gaaf gedaan namelijk :)
Hout kan je kapot schieten met Stanag.
Maar cinderblocks en metal kun je niet opblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Het opblazen van de baseparts is (helaas) nog mogelijk. Anderzijds ook nog wel handig, miereneukerig zoals Levi en ik kunnen zijn hebben we al diverse muren of vloerdelen kapotgeschoten omdat ze naar onze beleving scheef stonden.

Eén van de serverrules is bij deze server dat je enkel de gate mag opblazen, en dit mag ook enkel wanneer de spelers online zijn van wie de basis is. Tot op heden houdt iedereen zich er keurig aan en dit komt mede doordat er veelal admins online zijn welke een oogje in het zeil houden. Als ze op deze server niet zo scherp waren met het controleren van base-destruction hadden wij nooit zoveel tijd gespendeerd aan het bouwen van onze basis. Er zit nu een met zijn 2en een 150+ uurtjes in...hout hakken kost veel tijd :)

Leuke toevoeging aan deze server is de AI welke overal op de map rondloopt in groepjes. Al speel je met 5 man online, je moet altijd oppassen dat je niet in een vuurgevecht komt met AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
rolandos582 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:19:
[...]

Hout kan je kapot schieten met Stanag.
Maar cinderblocks en metal kun je niet opblazen.
Cinderblocks en metaal zijn wél op te blazen, twee satchels waren genoeg om onze gate eruit te blazen. Zoals hierboven vermeld, op de server waar wij spelen mag je enkel de gate eruit blazen wanneer de spelers online zijn. Het vernielen van andersmans basis is "not done" en dat is voorlopig de enige manier om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
FriezNL schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:25:
[...]

Cinderblocks en metaal zijn wél op te blazen, twee satchels waren genoeg om onze gate eruit te blazen. Zoals hierboven vermeld, op de server waar wij spelen mag je enkel de gate eruit blazen wanneer de spelers online zijn. Het vernielen van andersmans basis is "not done" en dat is voorlopig de enige manier om dit te voorkomen.
Oh dat zal best. Bij ons op de server zijn geen Satchels beschikbaar. In ieder geval heb ik ze nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik als speler (speel altijd alleen) rondloop en ik zie een basis, hoe moet ik dan weten van wie die basis is en of de spelers online zijn? Servers met dit soort regels en grote clans ga ik liever uit de weg, want dan weet je dat groepjes te veel voordeel hebben. Ze looten met 5 man de airbases en stadjes (hebben dus altijd overwatch), en als er iemand doodgaat pikken ze die op en is die zo weer full geared. De loot is altijd veilig opgeborgen, want in je eentje heb je niet zomaar even satchels e.d. Dan ben je als groep zo goed als onsterflijk. Daar heb ik dan niks te zoeken als lonewolf. Vroeger kon je nog gewoon auto's en tentjes looten, maar auto's zijn snel verdiend voor groepjes en kunnen nu op slot, en bases met safes hebben ze ook zo voor elkaar.

Hoe kunnen de admins trouwens controleren dat iemand ergens een basis heeft aangevallen terwijl de spelers niet online waren?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Hou ook niet echt van dat soort regels. Ook al speel ik juist in groepsverband. Je krijgt zo alleen maar gigantisch veel hoarders en wat mork zegt, de grotere groepen en groepen die er langer zitten hebben een advantage. Vooral omdat je het alleen mag oplazen als ze online zijn. Enige regel op onze server (origins) is je mag geen vehicles destroyen die iemand ergens gestald heeft, stelen of destroyen terwijl ze erin vliegen/rijden mag wel. Is een regel waar ik mee kan leven, geeft niemand een echte voordeel. Zorgt er alleen maar voor dat mensen niet elkaars bases gaan trollen door vehicles op te blazen.

Gisteren een goede avond gehad :-) Ben in love geraakt met mijn AK-107 :-) Veel actie gehad. Eerst iemand afgeknald die mij veel eerder zag in een bos en een lee enfield had op grofweg 100m afstand. Hij schoot een kogel raak, half blood over en begon te bloeden. Door tactisch achter een boom te schuilen en bandagen hem daarna mooi afgeknald met mijn 107. Toen in yaroslaw loop ik iemand tegen het lijf en reageerde/schoot beter, waardoor zonder enig bloedverlies ik hem kon afknallen. Wist dat zijn maatje ergens in de buurt was, maar na wat schuilwerk had hij mij toch gevonden zonder dat ik hem zag. Dood. Toen begon het ik kill hem en zijn maatje killt mij verhaal :-) Denk dat ik dezelfde gozer 3x heb afgeknald. Uiteindelijk kregen we ze allebei wel dood. Einde van de dag een SAW en een ACOG GL rijker :-)
De 107 is een fijne wapen in ieder geval in de tot 100-150m range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denk dat ik ook maareens een paar uurtjes moet komen houthakken dan :)
De DDB servert nog altijd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:49:
Als ik als speler (speel altijd alleen) rondloop en ik zie een basis, hoe moet ik dan weten van wie die basis is en of de spelers online zijn?

Je ziet vanzelf of er spelers in de base zijn, zijn ze er niet en de basis is afgesloten laat je hem verder met rust (je kan immers niet naar binnen). Zijn er spelers binnen, als je wilt knal je ze af of blaas je de gate eruit etc. Zo heb je als base-builder ook de mogelijkheid om je bezittingen te verdedigen.

Servers met dit soort regels en grote clans ga ik liever uit de weg, want dan weet je dat groepjes te veel voordeel hebben. Ze looten met 5 man de airbases en stadjes (hebben dus altijd overwatch), en als er iemand doodgaat pikken ze die op en is die zo weer full geared. De loot is altijd veilig opgeborgen, want in je eentje heb je niet zomaar even satchels e.d. Dan ben je als groep zo goed als onsterflijk. Daar heb ik dan niks te zoeken als lonewolf. Vroeger kon je nog gewoon auto's en tentjes looten, maar auto's zijn snel verdiend voor groepjes en kunnen nu op slot, en bases met safes hebben ze ook zo voor elkaar.

In mijn ogen is Epoch sowieso een stuk lastiger als lonewolf, AI kom je in groepen van 3/4 tegen en zijn soms erg lastig uit te schakelen in je uppie. Daarnaast is base-building ook tijdrovend en lastig om alles goed neer te zetten zonder dat iemand meekijkt. Je ziet op de server waar wij op spelen ook veelal groepen van 2 of 3 spelers. Er zijn twee clans die uit meer dan 5 spelers bestaan.

Hoe kunnen de admins trouwens controleren dat iemand ergens een basis heeft aangevallen terwijl de spelers niet online waren?

De server is over het algemeen onderling vriendelijk, je vernield niet zonder reden andersmans spullen. De database houdt verder bij wanneer welke basepart verdwijnt, tijdstip en positie van spelers is ook weer op te zoeken. Maar tot dus ver heb ik niet meegekregen dat dit is voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
shenr schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:15:
Hou ook niet echt van dat soort regels. Ook al speel ik juist in groepsverband. Je krijgt zo alleen maar gigantisch veel hoarders en wat mork zegt, de grotere groepen en groepen die er langer zitten hebben een advantage. Vooral omdat je het alleen mag oplazen als ze online zijn. Enige regel op onze server (origins) is je mag geen vehicles destroyen die iemand ergens gestald heeft, stelen of destroyen terwijl ze erin vliegen/rijden mag wel. Is een regel waar ik mee kan leven, geeft niemand een echte voordeel. Zorgt er alleen maar voor dat mensen niet elkaars bases gaan trollen door vehicles op te blazen.

Vreemd dat je niet van dit soort regels houdt, de huizen in Origins zijn niet te vernielen of te looten. Daarnaast mag je niet eens voertuigen stelen of vernielen...al je gear veilig in je huisje en waar je je auto of helikopter neer zet, niemand mag er iets mee doen zolang je er niet in zit...hoezo geen voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
JoSchaap schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:32:
denk dat ik ook maareens een paar uurtjes moet komen houthakken dan :)
De DDB servert nog altijd? :)
Ik ben 18.30 thuis en online :) spreek je vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
FriezNL schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:57:
Vreemd dat je niet van dit soort regels houdt, de huizen in Origins zijn niet te vernielen of te looten. Daarnaast mag je niet eens voertuigen stelen of vernielen...al je gear veilig in je huisje en waar je je auto of helikopter neer zet, niemand mag er iets mee doen zolang je er niet in zit...hoezo geen voordeel?
Dat huizen niet te vernielen zijn is een game mechanic, ik heb het hier over regels verzonnen door admins. Betekent niet dat alle game mechanics vanzelfsprekend mij bevallen, ik hou alleen niet van admins die hun eigen regels verzinnen. Huizen zijn wel degelijk te looten, al vaak genoeg gedaan, gewoon campen bij iemands huis als hij online is en hem neerschieten als hij zijn huis opent. Chopper en auto kan je gewoon stelen (wel goed lezen voor je reageert)! Je mag ze alleen niet nutteloos vernietigen. In welk opzicht is dat dan een voordeel t.o.v. iemand die aan het lonewolven is?

Mijn punt is, ik hou niet van regels die door admins verzonnen worden alleen omdat een bepaalde game mechanic hem niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
De regel dat auto's moet kapot geschoten mogen worden is toch ook een regel verzonnen door de admins? Het maakt mij verder niet uit, ik vond je redenering wat krom, thats it. Ik ben geen admin op die server maar kan mij prima vinden in de regel. Net zoals jij je kunt vinden in de regel op de server waar jij je op speelt.

Voorderest hanteren Levi en ik onze eigen regels, wij schieten niet in safezones terwijl dat op deze server wel aan staat. Afgelopen dagen hebben we een aantal bezoekers gehad die onze basis even wouden bekijken. Ze lieten hun wapens liggen en dan mogen ze uiteraard even rondkijken. Maar we zijn ook meerdere malen aangevallen door spelers, in Chilled zijn verhaal kun je lezen dat er zelfs iemand is geweest die de gate heeft opgeblazen.

Kun je het niet vinden in de regel van: verniel geen basis en val enkel aan wanneer de basis ook te verdedigen is door diegene die hem gebouwd hebben. Dan ben je vrij om de server niet te joinen :)

Ik stop verder met het verdedigen van de regel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
shenr schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:23:
[...]

Dat huizen niet te vernielen zijn is een game mechanic, ik heb het hier over regels verzonnen door admins. Betekent niet dat alle game mechanics vanzelfsprekend mij bevallen, ik hou alleen niet van admins die hun eigen regels verzinnen. Huizen zijn wel degelijk te looten, al vaak genoeg gedaan, gewoon campen bij iemands huis als hij online is en hem neerschieten als hij zijn huis opent. Chopper en auto kan je gewoon stelen (wel goed lezen voor je reageert)! Je mag ze alleen niet nutteloos vernietigen. In welk opzicht is dat dan een voordeel t.o.v. iemand die aan het lonewolven is?

Mijn punt is, ik hou niet van regels die door admins verzonnen worden alleen omdat een bepaalde game mechanic hem niet bevalt.
Dit is toch precies het zelfde als op die DBB server gebeurt? Alleen daar wordt het afgedwongen door regels en met origin door game mechanics.

Je kan gewoon iemands basis campen, sleutels looten en gaan met die banaan. Dat je dan nog eventuele andere deuren met sloten hebt. Tja pech. Maar goed basecampen vind ik persoonlijk sowieso gay. Beetje uren wachten (terwijl je een filmpje kijkt op je 2de monitor) zodat je wat ingame loot kan krijgen 8)7.

Verder lijkt een beetje op een welles/nietes discussie te lijken :P.
Let's agree to disagree?

Gisteravond nog bezig geweest met adanteh en nu is ons schuurtje helemaal af. Heeft een zolder en al :9~
Ook al muren gemaakt voor een 2de schuurtje. Nu nog ff tentjes fixen zodat we daadwerkelijk loot kunnen bewaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
FriezNL schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:38:
De regel dat auto's moet kapot geschoten mogen worden is toch ook een regel verzonnen door de admins?
Yep, ik kan alleen leven met die regel, ben daar ook niet heel blij mee. Zal verder ook niet hierop doorgaan, het is gewoon iets waar ik in het algemeen op tegen ben. Laten we het verder maar over DayZ hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Ach, het is eigenlijk ook wel logisch. De map is simpelweg te klein om altijd je basis te kunnen verstoppen. Daarnaast lopen zombies gewoon door baseparts heen, dus een gedeelte van een stak afbakenen heeft ook geen zin. Dat zou betekenen dat een basis bouwen totaal geen nut heeft, terwijl dat nu juist één van de sterke punten van de mod is. Vind het persoonlijk een stuk toffer als origins, hoewel ik wel graag reinforced vehicles zou zien (Probleem is alleen dat de standaard vehicles niet reinforced gemaakt kunnen worden). Ach, voor mij zou een map waar je in alle gebouwen kunt komen en het uitschakelen van zombie spawns binnen een base heel veel toffer zijn. Denk aan Altis: Als je in elk gebouwtje een potentieel kampje zou kunnen maken, dan zijn het er nogal wat. En aangezien de dorpen een stuk groter zijn valt een huisje meer of minder niet direct op.. Dan zou je dus ook gewoon garages kunnen maken zonder dat het er vreemd uit ziet. Daarnaast is de rendering op afstand een stuk beter, zoat het rondvliegen met een heli en alles instant spotten ook compleet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Heb epoch nooit gespeeld, vooral omdat het trade systeem mij niet bevalt. Neemt de blijdschap weg van bepaalde loot vinden lijkt mij. Zag een filmpje van iemand die dan binnen 10 minuten spullen had gevonden die hij even verkocht om een dikke sniper met mags + benodigde uitrusting te kopen. Beetje te makkelijk leek het te gaan, kan het fout hebben natuurlijk, maar dat beviel mij niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Epoch in Arma 3 zou awesome zijn :)

In ieder geval het mr. Rocket een hell of a job om de huidige mods te overtreffen. De game-mechanics zullen t.o.v. Arma 2 wellicht een stuk verbeteren maar inhoudelijk loopt de stand-alone nog mijlenver achter op een mod zoals Epoch. Epoch komt i.m.o. tot dusver het dichste bij hoe ik de stand-alone zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shenr schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:12:
Heb epoch nooit gespeeld, vooral omdat het trade systeem mij niet bevalt. Neemt de blijdschap weg van bepaalde loot vinden lijkt mij. Zag een filmpje van iemand die dan binnen 10 minuten spullen had gevonden die hij even verkocht om een dikke sniper met mags + benodigde uitrusting te kopen. Beetje te makkelijk leek het te gaan, kan het fout hebben natuurlijk, maar dat beviel mij niet in ieder geval.
Dit valt volgens mij wel mee. Want dan moet je wel andere goede wapens hebben gevonden om zoveel gold te kunnen traden dat je een sniper en ammo kunt kopen. Maar misschien verschillen de prijzen wel per server. Normaal gesproken krijg je de helft van de waarde bij verkoop, dus dan zou je twee goede wapens moeten hebben gevonden (en dan moet je ook al een grote backpack of gunbag hebben) om een sniper te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finniespin
Ik zit in een Epoch server met trade caravans. Even 5 minuten door alle cafe gebouwen in Cherno en je vind al een "rare" drink. Orange sherbert/Red bull/Mount dew.

2-3 gold bars

Een used car kopen en even langs wat barracks gebouwen rijden and you're set.

EDIT: Ik zit in een server met coins als currency. Dus weet niet hoeveel het ongeveer kost in bars.

[ Voor 20% gewijzigd door finniespin op 29-10-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 00:24
Erg leuk om onze clan voorbij te zien komen in je verhaal!!!
Keep it coming!
En voor de mensen die nog niet bij ons zitten:

JOIN ONZE TEAMSPEAK: TS3.DUTCHDAYZBASTARDS.EU
chiIIed schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:29:
Sinds maanden, eergisteren ook maar weer eens begonnen (epoch-mod). Dankzij Friez en Levi.

Gisteren liep ik vanaf Kasteel Rog naar MSta, omdat er een heli was geland en een maatje van mij was neerschoten. Ondanks dat er dus grote kans was dat er enemies waren sprint ik gewoon lekker door openveldjes etc. Nja.. je zie het al aankomen.. een van die vijandjes liep dus door de boslijn naar kasteel rog toe. Nu lig ik in dat open veldje begraven O-)

Later die dag.

Adanteh en ik vonden een polenbus in Pusta vol met badass gear en bouw materialen.Ergens een schuurtje afgetimmerd moest alleen nog een slotje op. Dus naar elektro om een slotje te zoeken. Onderweg kwamen we 4 bandit ai tegen. Neergeschoten. De bus in het warenhuis/schuur noorden van elektro gezet. Wij naar sniperhill omdat we gunfire hoorden, daar tijdje gelegen, een of andere priester neergeschoten })

Ik terug naar het warenhuis is onze, eerlijk gestolen, bus gestolen! Wij hadden ook niks gehoord. Jammer. Nog steeds geen lock, achja.

Even avond eten :P .

Vervolgens door naar Solnichy factory, rog lag op de weg dus daar eerst maar heen en vervolgens mij laten airdroppen boven factory door Friez. Toch wel makkelijk helikopters.

FooF/chris daar ontmoet en verder met onze queste 'Obtain a lock'. Niet veel later kwam er alleen een humvee aan.. hij moest natuurlijk stoppen omdat wij zombies hadden gespawned. Achja niks aan te doen. Ik tactisch schuilen in zon schuurtje (3 muren met 1 blauwe voordeur) zombies afknallen met de revolver. Dropte er 1 een lock. Quest complete! Ondanks dat ik super stealthy was :+ vonden ze mij maar niet. Totdat uit het niets (~15min later) mijn schuurtje ineens werd doorzeeft, maarja allemaal bulletproof muren dus /care. Totdat ik begon te bloeden en de helft van mijn leven kwijt was. Begon hem wel even te knijpen. Snel ge-bandaged. Dood. Quest failed :'( ?

Vond maar vreemd dat ik dood ging, even in sidechat aangekaard maar bleek wel legit kill te zijn.

Daarop eerste uur afgeknalt/opgegeten door zombies. Was erg leuk |:(
Zelf nog een zombie geworden maar wat is dat bagger.

Niet veel later bij krutoy cap gespawned en weer richting rog gelopen want adanteh was daar.
Ondertussen kwam ik hero npc's tegen neergeslacht met mijn machete en had weer een wapen + 2mags.
Lock van levi gekregen (de schat :> ). Quest complete.

Schuurtje afgetimmerd. Bazen schuur is het nu oOo

Niet veel later werd de poort uit levi/friez hun basis opgeblazen. Was wel even spannend. FooF spotte de bandiet en levi knalde hem overhoop. En ik.. ik claimde de loot >:) . Large gunbag + nvg/gps/rangefinder etc etc. Lapua + mags aan levi gegeven. Poort weer herbouwd met behulp van een 'friendly' clan. De clan die mij neerschoot bij factory. Gevraagd hoe ze mij konden raken.. bleek dat ik gewoon door de muur uitstak.. Arma 7(8)7

Dus tot zo ver mijn avontuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Vandaag (of gisteren hoe je het bekijkt) was het een beetje rustig.

Elektro paar keer geloot voor tentjes, 2 gevonden over de hele dag, en meds. Bij stary een fueltruck ural gevonden en verkocht. 30goud verdeeld tussen FooF en mij. Gelijk maar een SUV gekocht.

Daarna met Adanteh onze 2de outpost gebouwd. Terug naar elektro vonden we een UAZ, dus terug gereden naar de 2de outpost. Onze eerlijk gestolen polenbus daar geparkeerd vervolgens met de UAZ naar de 1st outpost. Paar sleutels gemaakt voor de suv.

Vervolgens naar elektro, adanteh ging dood door de superzombies. (Jezus wat zijn die bloed irritant in epoch, rennen faking snel, aggro range is 100miljoenmiljard KM, en de eerste hit bloed je al gelijk.)
Daarna nog even naar het TEC gebouw geweest, zombies af geschoten in de hoop op een lock. Daadwerkelijk ook gevonden :)

Terwijl we daar waren een Kia Ceed gevonden. FooF was ondertussen ook in elektro gespawned en mocht de UAZ meenemen. Niet veel later zijn wij ook terug gereden naar de outpost en uitgelogd.

Eerder op de dag ook cherno aangedaan, kwamen midden in cherno een blauwe peugot? tegen even vriedelijk getoeterd :+ .

In het bos geparkeerd achter de appartementen maar blijkbaar zat er een clan die ons aan het trollen was. Met constant opmerkingen van 'ja we zien jullie witte bus wel in het bos hoor' etc. Vervolgens nog even in cherno geweest in de hoop op een tentje totdat ik beschoten werd. Vond het maar tijd om te vertrekken.

Voor het hele cherno gebeuren liep ik samen met adanteh in cherno elektro. Hoorde westen van cherno loud fire van een m4. Gevraagd in chat of hij vriendelijk was, hij zei van wel. Wij dus vrolijk door looten zien we ineens staan 'Hippy was killed' (zo heette die). Ik kreeg al gelijk de schuld, mja kan het wel voorstellen als wij 2en de enige in chat typen dat we in elektro waren.

Had geen zin om dood te gaan dus we zijn hem maar gepeerd. Was tevens toch geen bruikbare loot.

Verhaaltje zal wel lekker onsamenhangend zijn maar achja, ben moe. Leef er maar mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Gisteren even een rondje over diverse basissen gevlogen om de wonderlijke creaties de gevoelige plaat te leggen.

Homebase van GLA, midden in de bossen gebouwd. Heren zijn bandit-style all the way
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img689/144/404m.jpg

De RD-clan heeft op verschillende plaatsen gebouwd, hun nieuwste project is dit kasteel. Ivm problemen met de lokale zombie-boeren is de vergunning nog niet rond, wordt vervolgd.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img31/189/y3wc.jpg

De hoofd-basis van RD, vanuit hier worden alle acties ge-coordineerd. Ze hebben veelal last van NPC, tijdens mijn bezoek gisteren aan het kamp werd hun kamp wederom aangevallen. Met een klein beetje hulp van mijn kant hebben we de aanval succesvol kunnen afslaan.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img407/3311/0c0k.jpg

Al tijden heeft de OC-clan een deel van Berezino bezet, met een bijzonder trappenstelsel welke over veel daken van de stad loopt hebben zij een indrukwekkend bouwsel gecreeerd.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img59/9573/b89l.jpg

A "secret hide-out"
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img822/8743/px6g.jpg

Ons eigen stulpje bij avond
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img844/2518/juxh.jpg

En voor de "wipe" waren een groep belgen zéér fanatiek met bouwen.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img844/6965/9at6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Laatste aflevering van Frankie:

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Is het trouwens normaal dat Dayz zelf nogal slechte perfomance heeft tov Arma 2?

Bij arma 2 haal ik 50-150 fps, bij Dayz buiten rond de 40-60, maar binnen of in de stad dropt het naar 25 fps.
En is de performance bij andere Dayz mods zoals Epoch beter?

(i7 920 @ 3.6 ghz/GTX 650 Ti/W7 64bit)
FriezNL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:40:
Gisteren even een rondje over diverse basissen gevlogen om de wonderlijke creaties de gevoelige plaat te leggen.

Homebase van GLA, midden in de bossen gebouwd. Heren zijn bandit-style all the way
[afbeelding]

De RD-clan heeft op verschillende plaatsen gebouwd, hun nieuwste project is dit kasteel. Ivm problemen met de lokale zombie-boeren is de vergunning nog niet rond, wordt vervolgd.
[afbeelding]

De hoofd-basis van RD, vanuit hier worden alle acties ge-coordineerd. Ze hebben veelal last van NPC, tijdens mijn bezoek gisteren aan het kamp werd hun kamp wederom aangevallen. Met een klein beetje hulp van mijn kant hebben we de aanval succesvol kunnen afslaan.
[afbeelding]

Al tijden heeft de OC-clan een deel van Berezino bezet, met een bijzonder trappenstelsel welke over veel daken van de stad loopt hebben zij een indrukwekkend bouwsel gecreeerd.
[afbeelding]

A "secret hide-out"
[afbeelding]

Ons eigen stulpje bij avond
[afbeelding]

En voor de "wipe" waren een groep belgen zéér fanatiek met bouwen.
[afbeelding]
Ziet er vet uit, dat Epoch, ga het binnekort ook proberen.

Wil alleen eerst nog even hardcore survivalen met Dayz vanilla.
Als iemand nog een goede server daarvoor weet of wil meespelen hoor ik het graag

[ Voor 7% gewijzigd door HyperMan op 30-10-2013 15:34 ]

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Dat moet ik echt uitproberen, ziet er super tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
HyperMan schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:32:
Is het trouwens normaal dat Dayz zelf nogal slechte perfomance heeft tov Arma 2?

Bij arma 2 haal ik 50-150 fps, bij Dayz buiten rond de 40-60, maar binnen of in de stad dropt het naar 25 fps.
En is de performance bij andere Dayz mods zoals Epoch beter?

(i7 920 @ 3.6 ghz/GTX 650 Ti/W7 64bit)
Zoals je aan de pics kunt zien, ik haal ook niet meer dan 70 fps en hij schommelt meestal tussen de 60-70 en in steden rond de 25fps. Dit met een i5-3570k en GTX660 Ti op W7 64bit. Loot en de zombie-spawn snoepen flink wat fps-jes weg, de Arma 2 engine maakt geen goed gebruik van de GPU en CPU. De belasting van beiden is vaak maar 20/30% terwijl het spel op gebied van performance compleet inzakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hetzelfde hier. 60-70 buiten de stad / 30-40 fps in de stad (specs in inventaris)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jaja, zit ik hier zonder CPU en GPU omdat een of andere k** de laatste kaart die beschikbaar was voor m'n neus had weggepikt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hier ook af en toe drops naar onder de 20. Maar vind het bij DayZ niet zo opvallen, omdat het ook geen fast-paced game is. X4 635 en een GTX560Ti, beide met lichte OC.

Vandaag ook Arma3 geprobeerd, maar dat draait voor geen meter.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
kuusj98 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:55:
Jaja, zit ik hier zonder CPU en GPU omdat een of andere k** de laatste kaart die beschikbaar was voor m'n neus had weggepikt.
Hoe gaat je computer aan zonder CPU en GPU?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de AAN/UIT knop voor uit moet ik wel 4 secondes de vingert erop houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
JoSchaap schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:50:
hetzelfde hier. 60-70 buiten de stad / 30-40 fps in de stad (specs in inventaris)
Zoiets haal ik ook meestal, op welke graphics en welke resolutie speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Euj schaap, nog steeds hout aan het hakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee ik heb 5 minuten een roze suv gehad gister *O*

binnen 2 minuten een wiel eraf, door levi gefixed. vervolgens een afgrond ingereden die ik niet zag omdat ik zonder licht reed *boem* weg roze suv :)

maargoed nu weer een fresh spawned char dus kan weer opnieuw beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
JoSchaap schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:28:
nee ik heb 5 minuten een roze suv gehad gister *O*

binnen 2 minuten een wiel eraf, door levi gefixed. vervolgens een afgrond ingereden die ik niet zag omdat ik zonder licht reed *boem* weg roze suv :)

maargoed nu weer een fresh spawned char dus kan weer opnieuw beginnen :D
Je mag er wel 1 van ons lenen voor de dagelijkse boodschappen. Mits je belooft hem niet in de prak te rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subroutine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 11:28
Ik hoop dat conwa de code had gegeven van die "secret base" anders moeten we een nieuw slotje hangen op de deur van onze uitvals basis :)

Other than the laws of physics, rules have never really worked out for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
server is inmiddels naar epoch 1.0.2.5 geupdate *O*
http://dayzepoch.com/wiki...gelogs#CHANGE_LOG_1.0.2.5

En ik ben na 2 respawns inmiddels alweer aardig gegeared :)

Had ik eindelijk een mooie svd camo en M4A1 CCO door een npc patrol dood te rijden met een gevonden auto.
Wordt ik binnen 5 min doodgereden door iemand die duidelijk teveel ophad en mij + zn groepje opblies door op ons in te rijden :+

Maargoed, ik kon gewoon terugrennen en al mn spul lag er nog :)

hoewel de zombies best pittig zijn, is het gearen best makkelijk. Die npc patrols mogen wel wat pittiger. ze lopen je nu gewoon glad voorbij :+

[ Voor 5% gewijzigd door JoSchaap op 01-11-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:16
JoSchaap schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:19:
server is inmiddels naar epoch 1.0.2.5 geupdate *O*
http://dayzepoch.com/wiki...gelogs#CHANGE_LOG_1.0.2.5

En ik ben na 2 respawns inmiddels alweer aardig gegeared :)

Had ik eindelijk een mooie svd camo en M4A1 CCO door een npc patrol dood te rijden met een gevonden auto.
Wordt ik binnen 5 min doodgereden door iemand die duidelijk teveel ophad en mij + zn groepje opblies door op ons in te rijden :+

Maargoed, ik kon gewoon terugrennen en al mn spul lag er nog :)

hoewel de zombies best pittig zijn, is het gearen best makkelijk. Die npc patrols mogen wel wat pittiger. ze lopen je nu gewoon glad voorbij :+
Heb je voormij het IP van de server, kom ik daar ook even kijken!
Zit nu alleen maar op zombz.nu alleen daar is vrijveel lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subroutine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 11:28
@JoSchaap, Ik denk dat dat komp omdat je nog survivor bent. zodra je minder heb dan -5000 humanity dan vallen ze je wel aan. Tenminste de Hero en de Survivor NPC's de Bandits NPC weet ik dan eigenlijk niet.

Other than the laws of physics, rules have never really worked out for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:16
Bedankt, komt vanavond wel even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook wel willen kijken, maar er zijn steeds maar ongeveer 5 mensen online als ik check. De server waar ik zelf speel zijn er overdag tussen de 35 en 50 en 's nachts nog altijd 15 minimaal. Dat is toch wat spannender :P

Is dit een nieuwe server die nog moet groeien qua community, of zijn er altijd zo weinig spelers op die server? Want met 4 anderen durf ik zo de airfields op te rennen, maar dan daar sta je dan met je super sniper een beetje op zombies te schieten achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:40:
Ik zou ook wel willen kijken, maar er zijn steeds maar ongeveer 5 mensen online als ik check. De server waar ik zelf speel zijn er overdag tussen de 35 en 50 en 's nachts nog altijd 15 minimaal. Dat is toch wat spannender :P

Is dit een nieuwe server die nog moet groeien qua community, of zijn er altijd zo weinig spelers op die server? Want met 4 anderen durf ik zo de airfields op te rennen, maar dan daar sta je dan met je super sniper een beetje op zombies te schieten achteraf.
10 tot 15man is het drukst dat ik heb gezien. Achja, als je beetje bij de kust blijf is er altijd wel wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:40:

Gemiddeld zijn er zo'n 10-20 spelers online met uitschieters naar 30-35, maar dit komt ook doordat wij mensen hebben die voornamelijk OF overdag spelen OF juist in de avond. Wij tot nog toe 4 clans die actief (dagelijks) spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
conwa schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:11:
[...]

Gemiddeld zijn er zo'n 10-20 5-10 spelers online met uitschieters naar 30-35 20, maar dit komt ook doordat wij mensen hebben die voornamelijk OF overdag spelen OF juist in de avond. Wij hebben tot nu toe 4 clans (waarvan er max 2 tot 3 spelers online zijn, op 1 clan na) die actief (dagelijks) spelen.
Promo praatje is goed, maar hou het wel realistisch. Bovenstaande geld voor de laatste 5 dagen. Verwacht ook niet dat er meer bij komen ivm BF4.

Tuurlijk zie ik ook liever meer gotters op de servert, hoe meer man hoe meer vreugd. Maar niet dat ze met verkeerde indrukken komen en vervolgens boos weg gaan en nooit meer terug komen.

[ Voor 20% gewijzigd door chiIIed op 02-11-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
Ja meneer Chilled, daar heeft u gelijk in. Enkel waren dit de aantallen voordat BF4 online ging.. De RD clan mist nu een man of 7. De dayz populatie zal altijd lijden onder de releases van deze gehypede games, maar spelers keren vaak ook weer terug. Wanneer er 2 spelers op de server komen en hun clangenoten meetrekken dan stijgt de populatie zowaar met 10 man. De origins server zat laatst ook weer op 20+, dit zal altijd blijven schommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
na 3 rondjes respawnen en looten eindelijk (weer) genoeg mountain dew blikjes bij elkaar :)
en zelfs zonder explosies terug gereden :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VKxUMGC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Dat camo-net zal net voldoende zijn om de SUV niet te spotten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ik kan eindelijk weer spelen, en hoe! De hele tijd boven de 40 FPS met high en het belangrijkste, geen stutters.

Anyway, Epoch is toch wel erg vet, alleen jammer dat er werkelijk overal Barracs staan, vooral de kust heeft er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Barracks staan toch alleen bij de vliegvelden? Vind het in Epoch juist wel meevallen, of dat moet ook in in de server in te stellen zijn?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de missiefile is erg makkelijk aan te passen :) servers kunnen inderdaad zelf spawns, gebouwen enz toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zit nu via Tunngle, Arma3 te spelen, en zie vaak jouw server files voorbij komen, JoSchaap.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Parkeerkunsten?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/wl688m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja die heb ik daar maar weer weggehaald, na de restart stond ie nl te stuiteren:

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/919026388759570568/B09C9C90F8042109B0EA5EEF5EE3C66B80D0F70D/

via het camonet kun je het dak op rennen ;)

tevens heb ik voor het roze monster maar een huisje gebouwd.. kost je ff 3,5 uur houthakken en bouwen, maar dan heb je ook een mooi hokje :)
Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/919026388761915701/6C971E4843F450C0F3FA02A4FBF749E2B14DBC64/

[ Voor 34% gewijzigd door JoSchaap op 04-11-2013 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Nice! Dus die 200 stukjes hout zijn nog goed van pas gekomen :) nog hulp gehad met het plaatsen? Je weet dat Levi en ik erg kieskeurig zijn wat betreft "rechte" muren ;)

Kom vanavond wel even bekijken wat je er van gemaakt hebt, het ziet er op de picca al erg nice uit. Het is jammer dat de server de laatste periode wat rustiger is geworden. Ik ben er zelf ook wat schuldig aan...ook ik heb Batlefield 4 gekocht. Maar ik kom elke dag wel even kijken en weer wat verder bouwen. Bij de admin(s) al een voorstel neergelegd, wellicht hier binnenkort meer over. Iets in de vorm van een event welke we ook al eens georganiseerd hebben voor de Got2dayz-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier toevallig bij welke trader je een Lapua Magnum sniper kunt verkopen? Heb er gisteren 2 gevonden in de barracks bij NEAF, maar de Khelm traders (friendly) handelen er niet in, kan er dus ook geen extra ammo voor kopen. Ik dacht ff flink wat gold te kunnen verdienen, maar dat viel dus tegen :P Het zal vermoedelijk bij een bandit en/of hero trader kunnen, maar ik kan het nergens vinden. Heb zelf maar 2700 humanity, dus ik moet anders maar ff proberen wat mensen af te knallen. 5000 ga ik toch nooit halen in mijn eentje, dus dan maar omlaag voor bandit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:17:
Weet iemand hier toevallig bij welke trader je een Lapua Magnum sniper kunt verkopen? Heb er gisteren 2 gevonden in de barracks bij NEAF, maar de Khelm traders (friendly) handelen er niet in, kan er dus ook geen extra ammo voor kopen. Ik dacht ff flink wat gold te kunnen verdienen, maar dat viel dus tegen :P Het zal vermoedelijk bij een bandit en/of hero trader kunnen, maar ik kan het nergens vinden. Heb zelf maar 2700 humanity, dus ik moet anders maar ff proberen wat mensen af te knallen. 5000 ga ik toch nooit halen in mijn eentje, dus dan maar omlaag voor bandit.
Je koopt deze inderdaad alleen bij Hero & Bandit traders. Hero is 50% van de prijs van alleen is wel lastiger te bereiken. Bandit is natuurlijk dus een makkelijkere keuze, alleen is vaak de stock bij mij op de server empty. Omdat iedereen altijd die ammo daarvoor koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nou dan verkoop ik ze wel allebei, heb maar 1 5round clip. Dan koop ik voor de gold wel een andere sniper voor naast m'n M4A3 CCO. Maar ik kan dus niet traden bij een bandit camp voordat ik zelf bandit ben? Of kun je wel verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FriezNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:56:
Nice! Dus die 200 stukjes hout zijn nog goed van pas gekomen :) nog hulp gehad met het plaatsen? Je weet dat Levi en ik erg kieskeurig zijn wat betreft "rechte" muren ;)

Kom vanavond wel even bekijken wat je er van gemaakt hebt, het ziet er op de picca al erg nice uit. Het is jammer dat de server de laatste periode wat rustiger is geworden. Ik ben er zelf ook wat schuldig aan...ook ik heb Batlefield 4 gekocht. Maar ik kom elke dag wel even kijken en weer wat verder bouwen. Bij de admin(s) al een voorstel neergelegd, wellicht hier binnenkort meer over. Iets in de vorm van een event welke we ook al eens georganiseerd hebben voor de Got2dayz-server.
dan zal er wel al weer een verdieping bij zitten gok ik zo ;)

*edit*

Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/919026388791371720/0DEAEA41CEADAADD3FCBF374BFA1F3C8FB87F024/

[ Voor 7% gewijzigd door JoSchaap op 05-11-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Je dak staat te ver naar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mn zaag was te bot om die laatste plank nog op maat te.kunnen zagen.

voor de dayzcommander gebruikers is dit trouwens de click-to-join link

dzcommander://159.253.131.95:3051

bron: http://www.dayzcommander.com/#server/159.253.131.95/3051

[ Voor 56% gewijzigd door JoSchaap op 05-11-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Moet toch wel toegeven dat zo'n high end kaart als de r9 280x een stuk fijner speelt in DayZ.
Ik vind Epoch echt wel vet, gisteren had ik een buckload aan gold silver en bronze in een tent gestopt op de meest remote locatie die er te vinden was en mijn Witte SUV ook maar even ergens in volledige cover gezet, toen moest ik gaan slapen aangezien het 2 uur in de nacht was.

Start ik gisteren in volle vertrouwen dat alles er nog is het spel op, alles weg, ik was wel even geirrieteert want het leek me onmogelijk dat die spullen gevonden waren, zelfmoord was de enige optie, want mijn M24 met 3 gekochte mags was dus ook weg.

Gespawned in cherno, kom ik een gast tegen met een AK en probeer eens friendly te doen zoals ik dat altijd doe, raad eens, meneer strooit de hele clip op me neer maar dankzij mijn extreem snelle wijsvinger kon ik hem killen met een M9SD, en maar 4K blood verloren.

Toen gezwommen naar een locatie waarvan ik wist dat er een boot lag, naar zo'n mega eiland gevaren welke verbonden is met een brug met een ATC in het midden van de brug om het kasteel te looten, kom ik me daar een volledig werkende heli tegen, ergens gestashed en game afgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt als je uitlogt beter je gun op jezelf houden, dan weet je zeker dat je hem nog hebt als je weer gaat beginnen. Of in je SUV en die op slot doen, of had je er geen sleutel voor (gevonden en niet gekocht dus)?

Tentjes blijven gevaarlijk. Helaas is een kluis een full briefcase. Dat is volgens mij 12 X 10 Oz gold(?), dus dat is in je eentje erg veel om te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop ondertussen zelf nog steeds met 2 Lapua's in mn backpack. Had een survivor gekilled om mn humanity omlaag te krijgen, en dacht dat je bij een negatieve waarde al bandit zou zijn. Kon nog steeds niet traden met de Bandit trader, want je moet -5000 humanity hebben blijkbaar. Vanmiddag nog een survivor laten leven die ik ineens vlakbij me zag lopen. Schoot op 'm, maar hij had alleen startgear en begon Friendly te roepen. Dus maar mn excuses aangeboden (ik ben zo'n slechte bandit) en hem laten gaan. Achteraf had ik em dus beter toch kunnen killen.

Ik had die Lapua's beter kunnen droppen ergens en andere wapens moeten gaan looten. Loop al twee dagen met een Coyoty-backpack, een 10 Oz gold, rangefinder, 2 snipers en een M4A3CCO op zak, dat moet een keer misgaan natuurlijk. Lucky persoon die mijn body mag looten.
Pagina: 1 ... 83 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht