GTOfire schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:12:
Dat was het moment waarop ik me besefte dat ik deze game gewoonweg niet leuk zal vinden om te spelen. Ik zat namelijk naar hun kant te kijken, zag ook zombie agro dus ik wist waar ze zaten. En plots 'pang' en ik lag zo goed als dood knocked out en bleeding. [...]Misschien is het verschil met mensen die het wel kunnen dat ik ren of crouch run, en mensen die het winnen die nemen de tijd om van 300m af al te gaan pronen. Ik heb daar het geduld en de tijd niet meer voor
Dat geduld wordt wel beter als je met vrienden speelt, maar wat je zegt is wel exact de reden dat een fors deel van mijn BF3 medespelers helemaal niet uitgenodigd zijn om met ons DayZ te komen spelen - dat geduld moet je wel op kunnen brengen. Ik zou dit in m'n eentje ook zéker niet kunnen, maar met vrienden is het wel leuk. Maar zoals met de meeste games is het ook vooral leuk omdat ik dan met vrienden iets doe, nl. gamen. Niet omdat ik kan gamen, en toevallig wat vrienden erbij heb.
Het gaat met ons groepje nu wel beter - we spelen op licht gevulde servers (man of 10 - 20 is genoeg, anders is het veel te druk om goed te kunnen looten en ben je de hele tijd aan het sneaken) en door effectief samen te spelen komen we met z'n drieën (er is gisteren een vierde bij gekomen, maar die doet nog niet veel nuttigs) wel goed uit de meeste PvP situaties. Eén ghillie zet je op de grond een stuk buiten je geplande gebied en die gaat in een bosrand met binocs zitten reconnen terwijl je met de heli een passje doet om te kijken of er geen gevaarlijk voetvolk is, dan stuur je je ghillie runner te voet je doel op, vanuit de huey hou je het overzicht op potentieel gevaarlijk voetvolk dat op de herrie afkomt. Je runner scant de gebouwen op loot en neemt mee wat hij pakken kan, en trekt de Zeds weg. Zodra hij de Zeds weg heeft zet je je heligunner aan de grond midden op de target zone om snel de waardevolle loot te grijpen. Zodra de gunner aangeeft vol te zitten of alles te hebben heli omlaag om hem op te pikken, eventueel twee keer als hij nog terug moet voor extra loot, en dan met de gunner op scherp een stukje wegvliegen van je ghillie/recon/runner en in een omtrekkende beweging een stukje buiten je doelgebied je runner oppikken.
Tot nu toe opgelopen pijnlijke lesjes: als je reconrunner speelt niet IN barracks gaan kijken, maar bij het erlangs rennen door het raam. Anders ben je 2 STANAG mags kwijt aan Zeds en weet de bandit hufter waar je bent, wat je een ghillie kost. Bij aanvliegen van een stedelijk gebied als je Zeds ziet ergens anders heengaan, want in steden zijn er veel teveel goeie sneaky hoekjes waar bandits kunnen zitten. Als je als guner besluit om je met overtollige Zeds bezig te houden die je ziet aggro-en, wel even kijken of ze daadwerkelijk op je ghillie/recon/runner aggro-en, anders kan het zijn dat je in één daverende salvo vijf Zeds ommaait en er links onderin "onschuldig_ventje was killed" verschijnt, gevolgd door gebitch in de side chat over hufters in helis

En als laatste, als je een sniper, met tentje, voer, drinken en med supplies op een hoog gebouw in een stad dropt, is het handig om zeker te weten dat de stad leeg is als je dat doet, anders heb je na vijf minuten tobben om met de huey alle supplies op het dak te krijgen ineens een hoop gevloek in Skype als hij al neergeschoten is nog voor hij ook maar één schot gelost heeft.
Om onze weelde een beetje te delen met known friendlies doneren we vaak gratis voertuigen aan lieve spelers, waar we dan bij helicrashes gevonden zeldzamere guns en ammo in duwen, en med supplies, en dan laten we één friendly meeliften met de heli zodat hij het voertuig met zijn maten kan delen. Helaas zijn er ook bandits die werk maken van het jatten van voertuigen.
Dit weekend hebben we derhalve omdat het ding zo opvalt de gele Ural truck leeggeruimd, gerepareerd en afgetankt, met wat basale supplies gevuld (setje eten, drinken, bandages, pistol en L-E ammo) en het ding slecht verstopt waar iemand het ding geheid zou vinden. Vervolgens alle friendlies gewaarschuwd dat ding te laten staan wegens het zijn van lokaas voor de
ambush of death des dood de los muertos du mort. Gisterenavond bij de terugreis naar de basis op ons eilandje gezien dat de Ural weg is... de dobber is onder!
Vanavond uitzoeken waar het ding staat en eventuele loot eruit roven. Zolang het ding verplaatst blijven we de loot eruit halen, als het ding ineens blijft staan zetten we hem weer 'uit', gefixed, getankt, en met wat simpel grut erin waar iemand anders hem gaat vinden. Met een beetje geluk leidt het ding ons naar een bandit basis, en anders hebben we in elk geval easy supplies. Want die gele truck kun je, als je je draw distance op 5000 zet en je details laag, van echt héél ver zien. En we hebben natuurlijk een Huey én een Little Bird voor het betere scoutwerk