Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Ircghost schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:29:
Als je voor de repair wilt gaan moet je echt gaan samenwerken, anders ben je nooit op tijd genoeg met repareren.

--
Overigens wel kut, dat alle Dayz servers de Beta vereisen. Ik speel ook de Ace mod en die servers ondersteunen vaak gaan Beta mod. Dus ik moest die unistalleren en nu kan ik dus geen Dayz servers meer joinen :(.
Beta is een aparte exe. Je kan de gewone exe opstarten en dan heb je er geen last van. Scheelt een hele uninstall.

Als je via steam start is dit een ander verhaal waar ik geen kaas van heb gegeten, dus je moet even in je mappen kijken welke exe de beta is en welke de "normale" is. Maar dat gaat je vast wel lukken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Nouja ik kan prima over lange tijd allerlei parts verzamelen. Het probleem is dat ik dan met al mn parts niks heb om te repairen, want ik zie nooit vehicles ergens staan op een official server, kapot of niet.
Op een andere server heb ik al een truck toegeëigend en op een gegeven moment zelfs een little bird. Alleen daar was ik zo onervaren om em op een gebouw te parkeren, toen ik terug inlogde was ie kwijt :p

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Gekke vraag, maar kan een helikopter zomaar in de lucht stuk gaan door een bug? M'n little bird viel namelijk gistermiddag uit de lucht met van 100% naar een instant kapotte engine, rotor en nog iets. Ik ging uit van iemand met zware military hardware, een AS50 of M107, maar ik hoorde geen schot en ik ben daarna ook niet beschoten, noch is de truck waarmee ik vanaf mn noodlanding weg ben gereden (een maat was vlakbij) beschoten door diezelfde potentiele AS50.
Twas heel gek allemaal en gelukkig kon ik em zonder harde knal nog aan de grond krijgen en uitstappen, maar het feit dat ik daarna dus niet meer aangevallen ben doet het geheel lijken alsof het niet perse een player was. Misschien ook wel, dat ie dacht ik heb parts bij me, ik schiet em neer en hoop dat ie netjes land om em dan over te nemen, maar goed geen idee :p

Al met al begin ik nu wel het punt te bereiken dat ik denk ja goh en nu. Gister 2 vrienden van me die mee kwamen spelen en toen we daar dus stonden met onze truck (waar helaas maar 2 man in konden) hadden zij zoiets van 'ok we zijn er, waar gaan we heen?' en ik had er gewoon echt geen antwoord op :p Tja waar gaan we heen, weet ik veel, we hebben niet echt iets nodig, dus er is eigenlijk geen reden om ergens naartoe te gaan. We zijn maar richting m'n tent gegaan om hun even wat bij te gearen, maar dat faalde toen ze vervolgens in Stary tegen een barriere aan zijn gecrosst en dood gingen :p

Misschien toch maar binnenkort overstappen op drukkere servers en andere mensen irriteren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Welcome to the bandit life. Voor mij was de lol van gear bij elkaar sprokkelen al heel snel afgelopen, het was vooral leuk om andere mensen op te jagen en als je dan een keer wat nodig had gewoon de controle over een compleet gebied overnemen (Sniper op overwatch, twee andere mensen die snel pakken wat ze nodig hebben en weer weg). Daarnaast hangt het heel erg van de servers af. Ik weet nog wel dat er een keer een update was waar eten niet meer spawnde, dus toen zij we met een paar man gaan jagen voor vlees, zijn we met een truck vol met gebakken vlees bij een vuurtoren gaan staan waar mensen gratis vlees kregen als ze zonder gun wat kwamen halen. Mooi een sniper precies naar de ingang kijkend, zodat iedereen die wel met een gun aan kwam zetten meteen een nekschot kreeg. Anyway, als je geen mensen wilt killen is er vaak gewoon veel weiniger te doen in DayZ op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel90
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 20:55
Ik heb vandaag even een eigen servertje gemaakt met Dayz Control Center.

Veel voertuigen geplaatst in Cherno en Electro. Als je het leuk vind om te joinen dit is het IP: 84.81.247.82:2300. Er kunnen alleen max 10 players in spelen anders trek mijn verbinding het niet :P.

[ Voor 17% gewijzigd door michiel90 op 02-06-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:02
michiel90 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:54:
Ik heb vandaag even een eigen servertje gemaakt met Dayz Control Center.

Veel voertuigen geplaatst in Cherno en Electro. Als je het leuk vind om te joinen dit is het IP: 84.81.247.82:2300. Er kunnen alleen max 10 players in spelen anders trek mijn verbinding het niet :P.
Beetje hoge ping niet ;)

PSN: PIELE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel90
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 20:55
Ja laat maar verbinding trekt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Meh, haat aan glas. Ik heb een shitload aan parts verzameld om een little bird te repareren, maar kwam uiteindelijk maar aan 7 glass toen ik echt moest stoppen. De volgende keer dat ik in kon loggen was iemand anders me voor geweest, en nu heb ik dus een auto vol met parts ipv een chopper, dat spul is echt crap om te vinden in zulke grote getalen :p
Maar goed, zoals ze zeggen "next time.. gadget", mn tentje staat nog steeds unviolated dus hopelijk heb ik tegen de volgende keer ales nog klaar liggen :p Al heb ik geen flauw idee hoe je kan weten wanneer de volgende keer kan zijn. Als iemand dat ding gepakt heeft en gewoon ergens achterin de map parkeert blijft ie daar voor eeuwig staan en heeft iedereen dikke pech natuurlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exilebear
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-07-2024
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een nieuwe community :) http://dayz.exilebear.nl. ip: 213.19.146.30:2302.

Btw. Is er al een update wanneer 1.7.7 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
R4Z0R49, on 06 June 2013 - 04:00 PM, said:
We got the all clear today from Rocket no changes needed :-). Were just going to wrap a few issues and do a weekends test and aim for Monday as release day.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
er zijn ook versies van de stanalone game geleaked (zag de downloads ervan op MPGH langskomen)

YouTube: dayz standalone leak

dat krijg je met comunity testing.. altijd wel iemand die de boel uitlekt :')

[ Voor 44% gewijzigd door JoSchaap op 07-06-2013 12:08 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Laatst online: 05-09 12:07
JoSchaap schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:02:
er zijn ook versies van de stanalone game geleaked (zag de downloads ervan op MPGH langskomen)

YouTube: dayz standalone leak

dat krijg je met comunity testing.. altijd wel iemand die de boel uitlekt :')
pas maar op van horen dat de versie een virus bevat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat is altijd zo met leaks ;)
daarom speel je die op een 'wegwerpinstallatie' van windows die je verder nergens anders voor gebruikt :+

maar ik wacht lekker op het uiteindelijke product :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Right, voor zover mijn DayZ ervaring denk ik. Het is een tijdje leuk geweest maar ik besefte me toen ik daar straks vanuit het niets neer werd geschoten door de PFC server huis-bandit die net online was gekomen dat dat me totaal niet ligt. Het is all part of the game en even goeie vrienden verder, maar dat maakt het dus denk ik niet de game voor mij. Ik hou van een challenge en ik hou van spanning, maar at random ineens een nekschot krijgen wat je onmogelijk aan kan zien komen (enkele minuten daarvoor was er namelijk niemand online die niet known friendly was)... je begint er niks tegen en ik kan er niet warm van worden :p
Dus ik heb iedereen succes gewenst en ben maar geragequit, want zonder mn ATV.. fuck it, het duurt allemaal te lang :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Haha fijn is dat he :P, daar zou ik zelf nog wel mee kunnen leven. Ik ben een keer gestopt met spelen voor een week toen ik net een ubergear had met 8 magazines voor de silenced mp5 etc.. spawn ik opeens in een heli en word ik er uitgegooid samen met de rest van de server door een of andere kut hacker. Toen was ik wel echt pissed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Ja misschien dat ik nog wel weer terug kom, dat doe ik wel vaker. Net nog even op een private server geprobeerd of het wel cool was als je toffe starting gear had. Daar hadden de admins een event lopen dat één van hen in een auto van berezino naar kamenka en terug reed en je dus een ambush op kon zetten. Oftewel, ik kom die server binnen, ga tegen de zijkant van een heuvel liggen en prompt 5-10 minuten later had ik een auto vol met gear etc :p De convoy erna was ook eenvoudig mine en toen zag ik de game wel weer zitten.

Daarna ging het mis ;) Ik had een AS50 uit auto 2 en ze kwamen nu rondrijden met een URAL met 2 guards. Dus ik had 2 mags en dacht, ik schiet eerst een band kapot en dan de guards zodra ze uitstappen.
Bleek dat 1 AS50 schot niet genoeg was om een band stuk te schieten en terwijl de guards uitstapten was ik dus aan het reloaden omdat ik 5 kogels nodig had om ze te stoppen :')
Dus ja, toen hadden ze wel door waar ik zat en was ik het haasje. Terug gerend en heel conveniently kwam ik daarbij langs auto 2 waar ik hem had laten staan, wapen gepakt en ging weer terug naar die gestrandde URAL om flanken.
Dat was het moment waarop ik me besefte dat ik deze game gewoonweg niet leuk zal vinden om te spelen. Ik zat namelijk naar hun kant te kijken, zag ook zombie agro dus ik wist waar ze zaten. En plots 'pang' en ik lag zo goed als dood knocked out en bleeding. Ik kon mezelf nog bandagen maar zag zo goed als niks meer door de blur en ben voor de gein maar slingerend op ze afgesprint tot ze me nog een keer raakten.
Het was tof, good job admins om zoiets te doen, maar het feit dat ik zelfs terwijl ik wist waar ze ongeveer waren nog kansloos zonder enig idee van waar precies afgeknald wordt in 1 welgemikt schot.. kan er niks tegen beginnen. Misschien is het verschil met mensen die het wel kunnen dat ik ren of crouch run, en mensen die het winnen die nemen de tijd om van 300m af al te gaan pronen. Ik heb daar het geduld en de tijd niet meer voor :p Dus ja, tis jammer want in een little bird rond vliegen op zo'n manier dat iedereen verwacht dat je crasht terwijl je alles onder controle hebt is heel tof, maar voor mij helaas in de praktijk onbereikbaar, want pvp leg ik het gewoon kansloos af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja Arma 2 is gewoon echt een game waar je de tijd voor moet nemen omdat je het er anders niet uit haalt, het is gewoon erg lastig tegen menselijke tegenstanders.

Als je wel arma lol wilt hebben kun je bijvoorbeeld domination op de taw.net servers gaan doen, dat is echt onzettend vermakelijk. Dat is arma, maar dan zonder zombies ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:23

beuker19

Killerbeuker is so OP

Was net even Breaking point aan het spelen en toen zag ik aan de andere kant van het bos een ghilly lopen >:)
Mis ik de eerste 2 schoten :'( 3e was wel raak en toen was ik hem kwijt en plots kwan hij om mijn cover afrennen toen ging mijn hart bijna op de loop :P Toen heb ik het maar afgemaakt _/-\o_
Maar die spanning is echt ongeloofelijk nog nooit in een game meegemaakt.
Dat maakt Dayz ook zo vet eerst het looten en dan de spanning als je andere players tegen komt.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTOfire schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:12:
Dat was het moment waarop ik me besefte dat ik deze game gewoonweg niet leuk zal vinden om te spelen. Ik zat namelijk naar hun kant te kijken, zag ook zombie agro dus ik wist waar ze zaten. En plots 'pang' en ik lag zo goed als dood knocked out en bleeding. [...]Misschien is het verschil met mensen die het wel kunnen dat ik ren of crouch run, en mensen die het winnen die nemen de tijd om van 300m af al te gaan pronen. Ik heb daar het geduld en de tijd niet meer voor
Dat geduld wordt wel beter als je met vrienden speelt, maar wat je zegt is wel exact de reden dat een fors deel van mijn BF3 medespelers helemaal niet uitgenodigd zijn om met ons DayZ te komen spelen - dat geduld moet je wel op kunnen brengen. Ik zou dit in m'n eentje ook zéker niet kunnen, maar met vrienden is het wel leuk. Maar zoals met de meeste games is het ook vooral leuk omdat ik dan met vrienden iets doe, nl. gamen. Niet omdat ik kan gamen, en toevallig wat vrienden erbij heb.

Het gaat met ons groepje nu wel beter - we spelen op licht gevulde servers (man of 10 - 20 is genoeg, anders is het veel te druk om goed te kunnen looten en ben je de hele tijd aan het sneaken) en door effectief samen te spelen komen we met z'n drieën (er is gisteren een vierde bij gekomen, maar die doet nog niet veel nuttigs) wel goed uit de meeste PvP situaties. Eén ghillie zet je op de grond een stuk buiten je geplande gebied en die gaat in een bosrand met binocs zitten reconnen terwijl je met de heli een passje doet om te kijken of er geen gevaarlijk voetvolk is, dan stuur je je ghillie runner te voet je doel op, vanuit de huey hou je het overzicht op potentieel gevaarlijk voetvolk dat op de herrie afkomt. Je runner scant de gebouwen op loot en neemt mee wat hij pakken kan, en trekt de Zeds weg. Zodra hij de Zeds weg heeft zet je je heligunner aan de grond midden op de target zone om snel de waardevolle loot te grijpen. Zodra de gunner aangeeft vol te zitten of alles te hebben heli omlaag om hem op te pikken, eventueel twee keer als hij nog terug moet voor extra loot, en dan met de gunner op scherp een stukje wegvliegen van je ghillie/recon/runner en in een omtrekkende beweging een stukje buiten je doelgebied je runner oppikken.
Tot nu toe opgelopen pijnlijke lesjes: als je reconrunner speelt niet IN barracks gaan kijken, maar bij het erlangs rennen door het raam. Anders ben je 2 STANAG mags kwijt aan Zeds en weet de bandit hufter waar je bent, wat je een ghillie kost. Bij aanvliegen van een stedelijk gebied als je Zeds ziet ergens anders heengaan, want in steden zijn er veel teveel goeie sneaky hoekjes waar bandits kunnen zitten. Als je als guner besluit om je met overtollige Zeds bezig te houden die je ziet aggro-en, wel even kijken of ze daadwerkelijk op je ghillie/recon/runner aggro-en, anders kan het zijn dat je in één daverende salvo vijf Zeds ommaait en er links onderin "onschuldig_ventje was killed" verschijnt, gevolgd door gebitch in de side chat over hufters in helis :$ En als laatste, als je een sniper, met tentje, voer, drinken en med supplies op een hoog gebouw in een stad dropt, is het handig om zeker te weten dat de stad leeg is als je dat doet, anders heb je na vijf minuten tobben om met de huey alle supplies op het dak te krijgen ineens een hoop gevloek in Skype als hij al neergeschoten is nog voor hij ook maar één schot gelost heeft.

Om onze weelde een beetje te delen met known friendlies doneren we vaak gratis voertuigen aan lieve spelers, waar we dan bij helicrashes gevonden zeldzamere guns en ammo in duwen, en med supplies, en dan laten we één friendly meeliften met de heli zodat hij het voertuig met zijn maten kan delen. Helaas zijn er ook bandits die werk maken van het jatten van voertuigen.
Dit weekend hebben we derhalve omdat het ding zo opvalt de gele Ural truck leeggeruimd, gerepareerd en afgetankt, met wat basale supplies gevuld (setje eten, drinken, bandages, pistol en L-E ammo) en het ding slecht verstopt waar iemand het ding geheid zou vinden. Vervolgens alle friendlies gewaarschuwd dat ding te laten staan wegens het zijn van lokaas voor de ambush of death des dood de los muertos du mort. Gisterenavond bij de terugreis naar de basis op ons eilandje gezien dat de Ural weg is... de dobber is onder! >:)
Vanavond uitzoeken waar het ding staat en eventuele loot eruit roven. Zolang het ding verplaatst blijven we de loot eruit halen, als het ding ineens blijft staan zetten we hem weer 'uit', gefixed, getankt, en met wat simpel grut erin waar iemand anders hem gaat vinden. Met een beetje geluk leidt het ding ons naar een bandit basis, en anders hebben we in elk geval easy supplies. Want die gele truck kun je, als je je draw distance op 5000 zet en je details laag, van echt héél ver zien. En we hebben natuurlijk een Huey én een Little Bird voor het betere scoutwerk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:24
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:48:
[...]
Om onze weelde een beetje te delen met known friendlies doneren we vaak gratis voertuigen aan lieve spelers, waar we dan bij helicrashes gevonden zeldzamere guns en ammo in duwen, en med supplies, en dan laten we één friendly meeliften met de heli zodat hij het voertuig met zijn maten kan delen. Helaas zijn er ook bandits die werk maken van het jatten van voertuigen.
Dit weekend hebben we derhalve omdat het ding zo opvalt de gele Ural truck leeggeruimd, gerepareerd en afgetankt, met wat basale supplies gevuld (setje eten, drinken, bandages, pistol en L-E ammo) en het ding slecht verstopt waar iemand het ding geheid zou vinden. Vervolgens alle friendlies gewaarschuwd dat ding te laten staan wegens het zijn van lokaas voor de ambush of death des dood de los muertos du mort. Gisterenavond bij de terugreis naar de basis op ons eilandje gezien dat de Ural weg is... de dobber is onder! >:)
Vanavond uitzoeken waar het ding staat en eventuele loot eruit roven. Zolang het ding verplaatst blijven we de loot eruit halen, als het ding ineens blijft staan zetten we hem weer 'uit', gefixed, getankt, en met wat simpel grut erin waar iemand anders hem gaat vinden. Met een beetje geluk leidt het ding ons naar een bandit basis, en anders hebben we in elk geval easy supplies. Want die gele truck kun je, als je je draw distance op 5000 zet en je details laag, van echt héél ver zien. En we hebben natuurlijk een Huey én een Little Bird voor het betere scoutwerk >:)
Briljant _/-\o_

Maar ben bang dat een beetje bandit zo'n geel gedrocht wel laat staan. Dat deed ik althans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer door-en-door slecht, maar bedankt :+
Maar ben bang dat een beetje bandit zo'n geel gedrocht wel laat staan. Dat deed ik althans..
We zien het wel. Als je niet in de server zit is alles wat je laat slingeren wat mij betreft fair game dus we roven gewoon alles wat los en vast zit en als het known friendlies zijn die met die truck zijn gaan slepen merken we het vanzelf. Dan moeten ze trouwens niet te veel miepen want ik heb ze a. gewaarschuwd in vijf talen en b. sowieso van driekwart van hun gear voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:24
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:08:
[...]

Meer door-en-door slecht, maar bedankt :+

[...]

We zien het wel. Als je niet in de server zit is alles wat je laat slingeren wat mij betreft fair game dus we roven gewoon alles wat los en vast zit en als het known friendlies zijn die met die truck zijn gaan slepen merken we het vanzelf. Dan moeten ze trouwens niet te veel miepen want ik heb ze a. gewaarschuwd in vijf talen en b. sowieso van driekwart van hun gear voorzien.
Precies. Maar friendlies? Bestaan die nog dan? Ik schoot gewoon alles en iedereen af. Enige friendlies die er zijn zijn de mensen waar je mee op teamspeak zit.

Speel al geen tijden meer dayZ, maar leukste was nog wel in het begin voordat iedereen met as50's etc rond liep. Gewoon lekker met je cz550 of lee enfield rond banjeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:56
Ja, friendlies zijn er nog in de vorm van alliances of simpel een lone wolf die iemand uit de groep kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de truck:
M16a2 ACOG
stanag ammo
blood packs
PDW clips
scrap metal (precies genoeg om m'n littlebird te fixen nadat ik hem uit de boom geschud had)
tank traps en prikkeldraad (we gaan binnenkort een ambush bouwen in Cherno)

:7 I love it when a plan comes together.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je je draw distance op 5000 zet en je details laag, van echt héél ver zien
Dit vind ik dan altijd wel weer jammer aan multiplayergames op de pc. Ik hou alles zo hoog mogelijk (heb ook een goede pc) maar ook in de shooters leg je het dan af tegen dit soort dingen.
Het is geen cheaten en iedereen kan het doen, maar ik vind het wel jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Goeie tips voor hoe je met 4 vrienden en een fucking huey erdoor kan komen, maar zelfs al had ik 4 vrienden die dit spel speelden, op een official hive server is aan een huey komen echt heel erg lastig. ;) Het is niet alsof die manier van spelen voor iedereen is weggelegd.
Elke keer als op mijn server dat ding respawnt is ie binnen no time gepakt door mensen die zelf al een heli hadden om hem meteen te kunnen spotten, en ook heel makkelijk een voorraad supplies aan hebben gelegd om zo instant het ding te fixen en mee te nemen. Ik heb al wel eens met een truck door het noorden van de map gereden, maar so far nog geen kampen gevonden om daar iets aan te doen of een geparkeerde heli mee te nemen.

Ben benieuwd wanneer de server over gaat op 1.7.7 tho, want ik heb net op een private hive even de nieuwe patch geprobeerd en HOLY CRAP wat is dat kut zeg.
Het was nacht, pikdonker en zonder mn gamma en brightness op 2 te knallen zag ik gewoon helemaal niets. En terwijl ik crouch door gras loop met 0 balkjes visibility en 1 balkje sound... bam, agro van dik 80m verderop. En als je dan naar een gebouw crouch-runt om daar wat te lozen agro je er minstes 3-4 bij van nog veel verder weg, en dit was dus het holst van de nacht en niet overdag.

Agro loos je ook niet meer door Line of Sight te breken, evt. met meerdere blokkades zodat er ook geen LoS is van je last known position naar jou, ze weten je uit te snuffen. Ook als je LoS breekt en een heuvel op gaat en 200m verderop even wacht, het duurt 5 minuten voor ze die heuvel over zijn, maar vervolgens staan er alsnog 3 zombies naast je. De enige manier waarop ik agro echt permanent kon lozen was door gebouwen rennen, maar wie weet of dat niet ook na 5 minuten alsnog weer terug komt als ze er doorheen zijn.

Ik was juist zo blij toen ik doorhad hoe je kon crouch-runnen door de zeds zonder agro, maar looks like dat het weer gewoon prone crawlen wordt, kilometers lang. Of met mensen samen spelen, maar net zoals niet iedereen even een heli kan scoren heeft ook niet iedereen om 7 uur 's ochtends vrienden online om mee te gamen :p En de server waar ik mn thuis heb gemaakt is dan ook leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTOfire schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:22:
Goeie tips voor hoe je met 4 vrienden en een fucking huey erdoor kan komen, maar zelfs al had ik 4 vrienden die dit spel speelden, op een official hive server is aan een huey komen echt heel erg lastig. ;) Het is niet alsof die manier van spelen voor iedereen is weggelegd.
Private Hive, jeweettoch. En spelen met vrienden. Essentieel om wat te bereiken, zéker op drukkere servers.
Ik was juist zo blij toen ik doorhad hoe je kon crouch-runnen door de zeds zonder agro, maar looks like dat het weer gewoon prone crawlen wordt, kilometers lang.
Dit echt niet. No friggin way. Daar heb ik geen trek in. Dan speel ik pas weer als de server op een betere versie is.
Of met mensen samen spelen, maar net zoals niet iedereen even een heli kan scoren heeft ook niet iedereen om 7 uur 's ochtends vrienden online om mee te gamen
Nee, 7:00 uur is niet de optimale tijd nee. Lekker :z om die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Ja het zal ongetwijfeld grootendeels aan mij liggen. Ik ben geen complete bambi meer, maar ik heb alleen 1.7.6.1 meegemaakt so far, toen het betrekkelijk makkelijk was, dus ik ken de trucjes niet zo goed.

Op reddit zie je al dat de helft het zwaar kut vind en onmogelijk lastig noemt, en anderen het roemen als return to the DayZ feel of old. En op zich mogen zombies best de main threat zijn in een zombie survival game natuurlijk ipv dat je ze grootendeels negeert :p

Overdag is het misschien juist makkelijker omdat je dan beter je route kan plannen, ik zag zo weinig dat ik dus ook niet zag dat die zombie op 80m naar mij stond gedraaid, anders was ik niet langs die kant gegaan of had ik kunnen kiezen om te crouchen. Maar ik vrees dat ze met het moeilijker maken van zombies stiekem automatisch de player threat evenredig omhoog gooien. Hoe meer ik bezig moet zijn met levend de stad uit komen en zombies lozen, hoe minder aandacht ik kan besteden aan wat er in de treeline buiten de stad evt. op me zit te wachten. Als bandit hoef je helemaal niet die nieuwe moeilijkere zombies te overwinnen, je hoeft alleen maar buiten cherno/elektro te gaan zitten wachten op een ander die het gedaan heeft en je jat van hem zn med supplies etc. Dat was al zo en de risk/reward wordt alleen maar gunstiger voor bandits zo.

We zullen zien, ik ben dan wel weer blij met features als dat je kan zien of je wapen of item nog in de tent/auto past of niet, en het combinen van magazines is ook heel welkom, als ze idd de zombie door-muur-raak-glitches gefixt hebben is dat erg fijn etc.

BTW, weet iemand meer over de standalone zombies? Ik moet nog kijken of er nieuwe info is van E3 e.d. maar ik weet wel dat ze indoor betere pathing hadden enzo. Als ze straks indoor ook kunnen redden dan vrees ik dat de lol er HEEL snel af is, want dan moet je dus letterlijk iedere zombie die je agro't killen of je gaat zelf dood :p

[ Voor 9% gewijzigd door GTOfire op 12-06-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ziet er al aardig gaaf uit! Alleen jammer dat de zombies hem al van 6 meter afstand lijken te raken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Mocht je last hebben van onspeelbare nachten en helpt brightness en gamma niet? Zet je HDR wat hoger bij de settings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTOfire schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:38:
Ja het zal ongetwijfeld grootendeels aan mij liggen. Ik ben geen complete bambi meer, maar ik heb alleen 1.7.6.1 meegemaakt so far, toen het betrekkelijk makkelijk was, dus ik ken de trucjes niet zo goed.
Dat ben ik nit helemaal me tje eens, vooral om de bandit-paradise reden die je al aangeeft maar ook omdat ik nu al vaak zat me afvraag hoe de hel Zeds me op 80 meter in de zeikende regen in m'n ghillie tijgerend door het hoge gras kunnen zien terwijl ze de verkeerde kant op kijken. Als ze die toch al herlderziende ellendebeesten weer nóg slimmer maken wordt het onmogelijk in je eentje een airbase te looten en ben je dus gedwongen óf met mensen samen te spelen (één runner, één guard) of om stapels ammo te consumeren om alle Zeds om te maaien. Met bandits tot gevolg.
Op reddit zie je al dat de helft het zwaar kut vind en onmogelijk lastig noemt, en anderen het roemen als return to the DayZ feel of old. En op zich mogen zombies best de main threat zijn in een zombie survival game natuurlijk ipv dat je ze grootendeels negeert :p
In elke goede zombiefilm zijn de Zeds vrij snel secundair aan het gevaar van andere survivors. Hier ben ik het dus zeker niet mee eens ;)
We zullen zien, ik ben dan wel weer blij met features als dat je kan zien of je wapen of item nog in de tent/auto past of niet, en het combinen van magazines is ook heel welkom, als ze idd de zombie door-muur-raak-glitches gefixt hebben is dat erg fijn etc.
Allemaal zeer fijn, maar als de Zeds een serieuze bedreiging gaan vormen als je normaal speelt worden wij gedwongen met onze luchtvloot (5 choppers, waarvan 4 bewapend) combat patrols over een gebied te blijven vliegen terwijl er iemand het looten op zich neemt. Afgezien van ongewenste aandacht van andere spelers, wat weer tot een PvP slachting gaat leiden, maakt dat het spel ook geheel zinloos in je eentje.

Nu ben ik nog wel genegen als ik alleen in de server zit (zonder m'n medespelers althans) een SUV of een Little Bird te pakken en even te gaan foerageren, supermarktjes af en boerderijtjes. Gewon, zodat als de heren medespelers online komen er eten, drinken en eventueel ammo of reparatieonderdelen voorradig zijn en we ons kunnen concentreren op het looten van high value gebieden.
Als die Zeds zó snugger worden dat je in je eentje nauwelijks nog kan looten heeft het geen zin en is het niet leuk meer. Tuurlijk mag het best een stukje uitdagender zijn als je alleen bent, dat is logisch, maar het moet in je eentje wel doenlijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Zijn er eigenlijk nog veel hackers, ben ooit gestopt vanwege de hackers en omdat het te buggy was, maar dat is nu al een lange tijd terug. Zou het weer willen opnemen, maar het moet weer fun zijn, mijn ava had best wel wat high end gear toen ik stopte. :)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

177 Zeds eerst lekker achter je meenemen dan afknallen snel terug loot pakken
De nieuwe groep Zds heeft de trein gemist dus komen wat later
Alleen de Uber Zds zijn een prob als je mist lijk je wel een ouwe kerel van 90 met rokerslongen van 110 jaar
Voordeel je weet nu hoeveel je als ruimte hebt in backpack auto tent , plus de nieuwe stash ff een gat graven
sandbagje (vandaar die wc-rollen je kan dus ff lekker kakken :D )
Hoeveel schade een vehicle heeft ( wel een je knutseldoos meebrengen)

Ps die standalone is nog een preview , lekker rondrennen zonder schade (wel lekker zombie chick die je bespringt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:53:
177 Zeds eerst lekker achter je meenemen dan afknallen snel terug loot pakken
De nieuwe groep Zds heeft de trein gemist dus komen wat later
Alleen de Uber Zds zijn een prob als je mist lijk je wel een ouwe kerel van 90 met rokerslongen van 110 jaar
Voordeel je weet nu hoeveel je als ruimte hebt in backpack auto tent , plus de nieuwe stash ff een gat graven
sandbagje (vandaar die wc-rollen je kan dus ff lekker kakken :D )
Hoeveel schade een vehicle heeft ( wel een je knutseldoos meebrengen)

Ps die standalone is nog een preview , lekker rondrennen zonder schade (wel lekker zombie chick die je bespringt)
klinkt misschien raar maar die onzinverhalen heb ik toch best gemist :+

oja got2dayz website is weer terug up na DoS attacks *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Laatst online: 17-09 11:12
sinds een weekje weer begonnen... nu jullie het toch over wc papier hebben.. wth is it for? :)

net als dat scheermes. Waar dient het voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudolf schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:21:
sinds een weekje weer begonnen... nu jullie het toch over wc papier hebben.. wth is it for? :)

net als dat scheermes. Waar dient het voor?
Gewoon random waardeloze loot. Heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

JoSchaap schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:03:
[...]

Is dat ook de reden dat de TS zo leeg is/was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 06:37
[...]

Same here :) goeie ouwe nievan8er.

De verbeterde animaties, graphics en loot-mogelijkheden zijn leuk maar nog niet overtuigend en vernieuwend genoeg t.o.v. de mod in mijn ogen. Ik wil weten wat het team gaat doen om de speelduur te verlengen. Veel spelers van de mod welke gestopt zijn hoor je "klagen" over een gebrek aan uitdaging na verloop van tijd, geen "end game" etc. Naast het looten/overleven/zombies en andere spelers zal er toch echt nog een uniek element bij moeten komen om de stand-alone uitdagend te maken.

We wachten rustig af, ik heb Dayz altijd met heel veel plezier gespeeld en hoop serieus dat de stand-alone de moeite waard wordt t.o.v. de mod. Deze blijft zich ook constant door ontwikkelen, ik ben benieuwd of het team van Rocket de mod kan overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Lijkt op een bohemia game. Rampzalige UI, rampzalige movement (Loopt ie zo'n trap op, stuitert ie alle kanten op. Geen animations terwijl je aan het lopen bent (Eerst stil staan, dan rustig je gun pakken, dan pas weer verder kunnen lopen). Die zombie animations ook... Die blijven weer half stil staan en teleporteren half. Zombies die je hitten zonder in de buurt te staan en niet eens een attack animation doen. Erg slechte collision (Half door deuren en muren lopen). Loot in de gebouwen ziet er dan wel weer leuk uit en meer gebouwen waar je in kan. Misschien dat je in de toekomst ook gebouwen wat dicht kunt bouwen, dat zou helemaal mooi zijn.
Ircghost schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:39:
[...]Is dat ook de reden dat de TS zo leeg is/was?
Probeer teamspeak.fonta.nl even. Heel GoTlike is qua TS eigenlijk overgestapt naar die TS server. Zijn gewoon weer dezelfde channels, rechten en temporary channels kunnen ook gewoon aangemaakt worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Adanteh op 12-06-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
FriezNL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:44:. Veel spelers van de mod welke gestopt zijn hoor je "klagen" over een gebrek aan uitdaging na verloop van tijd, geen "end game" etc. Naast het looten/overleven/zombies en andere spelers zal er toch echt nog een uniek element bij moeten komen om de stand-alone uitdagend te maken.
Wat ik vooral jammer vind is dat je eigenlijk overal direct naar toe kan gaan. Ik had liever verschillende eilanden gehad, waar je dus bijvoorbeeld alleen van eiland naar eiland komen met een bootje / vliegtuig of wat dan ook. Leuke is dat als je dan als groep speelt, je mensen ook over en weer moet brengen omdat je niet allemaal in één keer er in kan. Qua MMO approach is het dan leuk, dat er waarschijnlijk wel een Heatmap gemaakt kan worden van wie waar is, en als er ergens veel spelers zijn, schroef je de spawnrate daar om laag. Op die manier moet je dus wel rond blijven gaan om überhaubt in leven te blijven. No more oneindig refuelen en dergelijke. Blijf je constant refuelen op dezelfde plek (En doen nog heel veel anderen mensen dat ook) dan is op een gegeven moment gewoon de benzine op. Als je dan niet uitkijkt zijn je voertuigen ook meteen useless. Daarnaast zou het wel cool zijn als je een beetje je eigen toekomst moet securen. Op een gegeven moment zit je toch gewoon zonder eten en is het handiger om een kleine kampje te maken met een moestuin of iets dergelijks. Zou tof zijn als base building op die manier echt uitgebreid gaat worden en je bijvoorbeeld ook gewoon kleine dorpjes of huizen kunt afbakenen (Zie dit ook. Zal niet op het begin komen, maar bijvoorbeeld die security cameras of eigen alarmen ontwikkelen zou wel erg cool zijn.

Probleem is wel, als je dan als speler zo'n kamp tegen komt en je gaat dood... Ach, dan ga je er gewoon weer naar toe. Je weet tenslotte dat daar een kamp is. Misschien ietwat radicaal, maar mij lijkt het wel tof dat als je gekilld wordt op een server je bijvoorbeeld 3 dagen niet meer op die server kan spelen (Voor zover ik weet is het nog steeds losse characters per server). Dan krijg je dus niet de kans om meteen je loot op te halen of als je iets interessants vind meteen er weer naar toe te gaan. Zorgt er sowieso voor dat in leven blijven nog heel veel belangrijker gaat zijn. Ook wel grappig om te zien dat je dan met een groepje kan beginnen en uiteindelijk nog maar met twee man in leven bent en toch moet proberen al je voertuigen en dergelijke nog wat veilig te houden. Lijkt mij in ieder geval heel wat extra uitdaging geven.

@Jo. Laat je mod kunsten eens zien en kom met zo'n mod uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Weet iemand of een server automatisch hard reset met de nieuwe patch? Ik ben zo blij want ik heb eindelijk vehicles op mn thuis server, maar je zal zien dat mn shiney motor weg is als ze patchen en dan moet ik weer overal naartoe lopen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik weet niet wat er precies weg is na de update.
Ik weet wel dat ik mijn zuurverdiende MK17 kwijt ben geraakt :(
(Weet niet of dat komt omdat ie nu generfed is maar hij is wel pleite... samen met _alles_ wat nog meer in mijn inventory zat).
Tentjes stonden er nog wel met alle gear erin.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Adanteh schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:45:
[...]

Lijkt op een bohemia game. Rampzalige UI, rampzalige movement (Loopt ie zo'n trap op, stuitert ie alle kanten op. Geen animations terwijl je aan het lopen bent (Eerst stil staan, dan rustig je gun pakken, dan pas weer verder kunnen lopen). Die zombie animations ook... Die blijven weer half stil staan en teleporteren half. Zombies die je hitten zonder in de buurt te staan en niet eens een attack animation doen. Erg slechte collision (Half door deuren en muren lopen). Loot in de gebouwen ziet er dan wel weer leuk uit en meer gebouwen waar je in kan. Misschien dat je in de toekomst ook gebouwen wat dicht kunt bouwen, dat zou helemaal mooi zijn.
Het is nog nog maar net een alpha, volgens mij is het niet eens een alpha. Sterker nog, de dayzmod die je nu speelt is ook nog maar alpha, maar ik neem aan dat je dat wel weet. ArmA is ook buggy, de voorgangers daarvan ook. Maar wat wil je met een game waarin zo'n beetje alles mogelijk is? De game is zelfs vrij gemakkelijk naar een RTS toe te scripten. Koppel een database aan de game, gooi er wat zombies en loot in en tadaa, Dayz. Met een beetje fantasie zou je er zelfs een missie-systeem met vorderingen a la dayz erin kunnen bouwen en je hebt Army-career-simulator. ik gooi maar wat dingetjes op

En ja, bij de grote hoeveelheid aan mogelijkheid komt er ook wel eens een bug bij. Maar als je daar langs kijkt (wat nu heel veel spelers doen die inmiddels "verknocht" zijn aan dayz) dan kan je er best van genieten. De ArmA fanbase kon dat ook voordat Dayz kwam. Ik zie het ook niet anders bij de standalone gebeuren. Het hoort er nou eenmaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tja was druk dus minder tijd voor een snelle regel of 10 , had zelfs geen tijd meer voor Dayz
En dan ook nog z'n HDD die nu weet hoe goed ikke met de hamer ben 8)7 , takke ding wou niet meer opspinnen
dus alles weg ook wachtwoorden ;w
mss tezijnertijd weer Dayzzeren zeker nu 177 er is

En ja geen Scars meer dus byebye Mk17 aka long-barrelsnipert

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Nickbn schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:42:
[...]ArmA is ook buggy, de voorgangers daarvan ook. Maar wat wil je met een game waarin zo'n beetje alles mogelijk is?
Precies. Dat de DayZ in standalone is is leuk, en dat Arma 3 ook in Alpha is is ook leuk, maar ik ga zeker niet denken dat al die vreemde bugs opgelost gaan worden. Arma 2 is al jaren uit en heeft een standalone expansion en is nog steeds buggy as hell met heel veel ontiegelijk onlogische dingen. Ik ga er echt niet van uit dat dat verbeterd gaat worden.

De insteek van mods en missies ben ik erg blij mee, maar het is wel jammer dat de onderliggende engine zo 'buggy' is. Als je al ziet dat de engine rampzalige movement en animations heeft, word je toch al erg gelimitieerd. Wat voor mod er ook uit komt, daar zul je altijd onderhevig aan zijn. Met Arma 3 is het gelukkig al een stuk beter, maar daar is alles nou ook niet bepaald logisch

(Typsich voorbeeld is voor mij de attachments in Arma 3. Wat logisch zou zijn is dat je de rail instelt op een wapen, en je instelt op welke rails een bepaalde attachments past. Zo is het in het echt natuurlijk ook. Volstrekt logisch. Hoe doet Arma het? Per wapen aan moeten geven welke attachments er uit komen. Breng je dus een attachment pack uit, dan moet je dus voor ALLE guns waar ze op moeten kunnen aan gaan passen. Kom je dus met een attachment mod uit, moet je er dus voor gaan zorgen dat je ook de wapens aan gaat passen die mensen bijvoorbeeld kunnen downloaden... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
De animaties en bugs welke ook in de E3-showcase te zien zijn doen vermoeden dat deze ook in de standalone blijven. Ik kan daar net zoals met de mod mee leren leven, ontelbare keren is mijn personage al gesneuveld door een bug en naast mij hebben daar velen last van (gehad).

Dat neem ik voor lief wanneer een standalone bijvoorbeeld crafting mogelijkheden gaat krijgen. Ze hebben destijds gesproken over een manier van bouwen zoals bij Minecraft. Dit zou de perfecte toevoeging zijn, overleven en opbouwen. Na het idee en de gesprekken welke Dean heeft gehad met het team van Minecraft heb ik enkel nog berichten gehoord van: "is moeilijk" "bijna niet te doen" etc.

De mod Breaking Point liet vervolgens zien dat het prima mogelijk is om een crafting systeem op te zetten voor Dayz.

Met een combinatie zoals Adanthe omschreef: geen ongelimiteerde bronnen zou je een dynamische gameplay kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leuk detail gedurende 3 interviews in youtube geeft ie een aantal keer op elke vraag hetzelfde antwoord.

* random vraag over zombies
+ yea wheve redesigned the entire engine into an mmo structure..

* vraag over loot
+ now that we've redesigned the engine into an mmo structure..

* vraag over basebuilding
+ cant stress enough that we've rebuild the engine into an mmo structure..

en zo gaat het een tijdje door :+

neemt niet weg dat het elke keer als er footage uitkomt, meer te zien is en dingen beter worden. ze hebben nog een lange weg te gaan, dat is wel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

JoSchaap schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:57:
leuk detail gedurende 3 interviews in youtube geeft ie een aantal keer op elke vraag hetzelfde antwoord.

* random vraag over zombies
+ yea wheve redesigned the entire engine into an mmo structure..

* vraag over loot
+ now that we've redesigned the engine into an mmo structure..

* vraag over basebuilding
+ cant stress enough that we've rebuild the engine into an mmo structure..

en zo gaat het een tijdje door :+

neemt niet weg dat het elke keer als er footage uitkomt, meer te zien is en dingen beter worden. ze hebben nog een lange weg te gaan, dat is wel duidelijk :)
Hij kan zo de politiek in. :)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Adanteh schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 01:15:

(Typsich voorbeeld is voor mij de attachments in Arma 3. Wat logisch zou zijn is dat je de rail instelt op een wapen, en je instelt op welke rails een bepaalde attachments past. Zo is het in het echt natuurlijk ook. Volstrekt logisch. Hoe doet Arma het? Per wapen aan moeten geven welke attachments er uit komen. Breng je dus een attachment pack uit, dan moet je dus voor ALLE guns waar ze op moeten kunnen aan gaan passen. Kom je dus met een attachment mod uit, moet je er dus voor gaan zorgen dat je ook de wapens aan gaat passen die mensen bijvoorbeeld kunnen downloaden... )
Kan je dit niet aankaarten bij de Devvers? Ik heb me er wat dat betreft onvoldoende in verdiept maar ik kan me voorstelen dat je niet de enige bent die hierin problemen voorziet. Heb wel bij het customizen ook last van een waslijst aan opties voordat ik een opticje tegenkom wat prettig werkt.
Moet ook zeggen dat door het rare "platgedrukte" font wat gebruik wordt in ArmA3 ik ook af en toe het verschil tussen de 6 en een 8 niet zie. Ik zou zeggen, terug naar Steelfish font zou ik zeggen. /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Daarom zijn er ook feedback tickets voor <3

Aan de ene kant is heel veel kritiek onzin. De geluiden en de daadwerkelijek animaties zelf zijn allemaal niet zo'n probleem. Zelfde geld voor de map. Dat komt allemaal wel goed. Ik vind het vooral jammer dat DayZ weer zo'n clunky game gaat zijn, waar animaties nogal vreemd aan elkaar gekoppeld worden en de collision en physics verre van optimaal zijn. Helemaal met zo'n MMO manier van acties uitvoeren, lijkt het me dat het straks nog meer vertraagt wordt (En als je dan in een auto ergens tegen aan rijdt, rijdt hij eerst nog een stukje door voordat de game door heeft dat dat eigenlijk niet kan). Qua gameplay komt het wel goed denk ik. Zo'n dynamische loot table gebaseerd op de heatmap zou prima mogelijk moeten zijn met die MMO engine. Misschien dat Rocket er daarom ook wel zo de nadruk op wil leggen. Het bied enorm veel leuke mogelijkheden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klopt ja hij hinte al over rare items (book of eli reference) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Dat global loot spawning zorgt aan de ene kant ervoor dat je extreem blij bent als je daadwerkelijk een M40A3 weet te vinden, want je weet dat de kans erop belachelijk klein is.

Aan de andere kant zorgt het ervoor dat op een gegeven moment alle instanties van een bepaald extremely rare item gewoon vergeven zijn en ergens op een character of in een stash zitten. En als van de 100 M40A3 sniper rifles er 50 in de backpack van offline spelers zitten, 30 in stashes van spelers op een andere server en 20 in de handen van live characters op andere servers... toch lullig dat het niet uitmaakt wat je dan doet, hoeveel risico je neemt met het looten van high value targets, de kans dat je er 1 zal vinden is voor jou letterlijk 0. Want het eindeloos moeten swappen van server tot je er 1 tegen komt dat mag toch hopelijk geen valid gameplay solution zijn :p

Dus ja, cool hoor, extremely rare dingen, als je ze vindt. Maar als ze doordat anderen ze gevonden hebben voor jou ineens letterlijk onbereikbaar worden omdat er op jouw server 0 zijn en 0 gespawned kunnen worden... ineens niet zo tof meer denk ik. Want een eigenaar van zo'n ding die omgelegd wordt geeft nog geen nieuwe spawn, dat ding wordt door zn killer geloot en blijft geclaimed. En je moet wel een ontzettende schlemiel zijn wil je je kostbare 1 out of just 100 worldwide items in je 8-slot backpack stoppen oid, of iemand zn body hiden die hem heeft.

Ik vind het niet raar of erg dat er meer focus gaat komen op civ wapens, want het is idd gek dat in de zombie apocalypse iedereen met een M4 en een DMR rondloopt, maar deze manier van zeldzaamheid is denk ik niet 100% doordacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik ben er weer klaar mee. Met patch 1.7.7 heeft het geen zin meer te looten, je krijgt bij elke derde tik van een Zed gelijk een infectie waar je met 30 minuten dood aan bent en als ik word echt de hele tijd overlopen door tientallen (letterlijk) Zeds die allemaal telepathisch zijn. Het enige wat nog werkt is boven Cherno en Elektro met heli patrouilleren om bambis te ontdoen van hun vers gevonden loot en af en toe proberen een barracks en crash site te plunderen. Maar de Zeds zijn zoveel alerter en zoveel gevaarlijker dat je eigenlijk altijd ammo spendeert om ze dood te maken. En in je eentje looten is helemaal schier onmogelijk geworden, zelfs al doe je nóg zo sneaky, als je in een stad één keer gezien bent kom je gewoon niet meer van die Zeds af zonder kilometers de stad uit door de bossen rennen. Of ze allemaal af te slachten.

Misschien tot ziens met patch 1.7.8 maar dit heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

mijn thuisserver is ook vandaag over gegaan, ik twijfel nog of dat ik het ga proberen, armed to the teeth met een silenced M4 CCO, ofwel van een afstand een hoop clearen met een sniper rifle, of mn super stealth skills oppoetsen. En als laatste redmiddel, tentje opzetten ergens in de buurt, yolo-runs doen voor loot en aan het eind respawnen en je loot gaan halen :p

Maar goed, het klinkt allemaal best naar idd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet eerlijk zeggen dat het nu weer ouderwets spannend is geworden :)

Bellycrawling for hours has m a de it's return! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik ben zojuist bijna de pijp uit gegaan bij het checken van een Factory voor parts. Het kostte me uiteindelijk 1,5 clip stanag SD en een ton aan meat/MREs en 1 antibiotics om weer enigzins kleur in mn beeld te hebben en out of harm's way te komen. Gevonden opbrengst.. 1 scrap en 1 jerrycan (die ik niet nodig had, maar soit, je kan het maar over hebben). Kut zeg. :p
Ik snap ergens dat ze niet willen dat je met een vehicle heel makkelijk de hele map leeg loot en dus spawns beperken als je met een vehcle aan komt, maar aan de andere kant heb ik nu zowat geen zak aan mn ATV, want als ik ermee ergens heen wil om parts te zoeken vind ik gegarandeerd zo goed als niks.

maar goed, ben blij dat ik gister toevallig nog een crash site met 10 mags Stanag SD ammo tegen kwam, scheelt echt heel veel in zombie agro terwijl ik wen aan de nieuwe mechanics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
GTOfire schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:51:
mijn thuisserver is ook vandaag over gegaan, ik twijfel nog of dat ik het ga proberen, armed to the teeth met een silenced M4 CCO, ofwel van een afstand een hoop clearen met een sniper rifle, of mn super stealth skills oppoetsen.
Sniper rifles zijn helaas nog veel te effectief. Hopen dat in de stand-alone snipers heel rare worden én het gewoon erg moeilijk word en munitie enorm schaars. Ik ben sowieso al niet zo'n fan van al het sniper gebeuren in PvP arma. In Wasteland zijn Snipers ook gewoon verreweg het beste. Je bent toch onzichtbaar voor spelers, genoeg damage, genoeg ammo en als je ergens naar toe gaat sneaken word je toch altijd geowned door die ene persoon die ergens met third person achter een muur zit te kijken. Met snipers is het vaak ook gewoon met third person rond scannen... Komt iemand uit cover even op staan en je hebt er weer een kill bij. Ik speel niet veel DayZ meer, maar ik vond vooral daar first person toch echt veel leuker. Dat gaf zoveel extra immersie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Het uiteindelijke resultaat is geworden: pre-emptive headshots knallen op zombies in mn pad met mn M4 SD, bij de barracks een M249 SAW zien en denken 'tja goh waarom niet' en in de andere barracks nog 2 belts. Heb daarmee vervolgens ongeveer heel cherno gecleared op zoek naar een 4e wiel om een UAZ te repareren. Gewoon crouch-run rondrennen en bij elke 'blaarrggh' omdraaien, burst richting borstkas en datzelfde voor elke zombie die daardoor attracted wordt, kogels zat tenslotte :p
Ineens was niks meer eng, want met 800 kogels in je inventory weet je dat je gewoon in een hoekje kan staan raggen en de zombies op raken voor je kogels dat doen :p

Over loot gesproken.. al met al tho kwam ik in die hele cherno sequence welgeteld 1 wiel tegen, en doordat mn ATV tot 3 keer toe flipte onderweg naar de UAZ had ik daar niet genoeg aan. Het was echt behoorlijk ernstig, want ik ben letterlijk elke medium en high value industrial building in cherno in geweest,en het resultaat van dat alles was 2 fuel tanks, 1 glass, 1 jerrycan, en dat ene wiel Niet dat ik 2 fuel tanks nodig had, nee, dit is een lijst van every single item dat in die industrial buildings lag aan parts... Dat is echt dramatisch omlaag geschroefd tot het punt dat ik minder parts voor mn ATV kon vinden dan ik nodig had om hem te repareren als ie weer eens bijjna total loss geflipt was door een of andere onzichtbare magic graspol.
Zelfde met antibiotics. ik heb vooraf wat gestockpiled dus ik heb er nog een stuk of 4-5, maar heb sinds 1.7.7 geen nieuwe meer gevonden en heb er al 3 gebruikt oid.

Er komt een moment waarop mn resources op zijn en ik gewoon de stad niet meer in kan tenzij ik genoeg kogels heb om alles preventief om te leggen, want anders kan elke hit mn dood betekenen. Ben niet heel blij met de patch so far, magazines combinen en capacity van je tent/vehicle zien, dat is het enige goeie en het is niet genoeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Weet iemand nog een leuke normale server ? wil weer gaan beginnen maar een leuke server vinden die ook een poosje online blijft is lastig

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:28:
En ik ben er weer klaar mee. Met patch 1.7.7 heeft het geen zin meer te looten, je krijgt bij elke derde tik van een Zed gelijk een infectie waar je met 30 minuten dood aan bent en als ik word echt de hele tijd overlopen door tientallen (letterlijk) Zeds die allemaal telepathisch zijn. Het enige wat nog werkt is boven Cherno en Elektro met heli patrouilleren om bambis te ontdoen van hun vers gevonden loot en af en toe proberen een barracks en crash site te plunderen. Maar de Zeds zijn zoveel alerter en zoveel gevaarlijker dat je eigenlijk altijd ammo spendeert om ze dood te maken. En in je eentje looten is helemaal schier onmogelijk geworden, zelfs al doe je nóg zo sneaky, als je in een stad één keer gezien bent kom je gewoon niet meer van die Zeds af zonder kilometers de stad uit door de bossen rennen. Of ze allemaal af te slachten.

Misschien tot ziens met patch 1.7.8 maar dit heeft geen zin.
Zombies zijn geen deel meer van de scenery, maar een dreiging. Gewoon je spelstijl aanpassen. Ik leef al 3 dagen, en speel op een veteran server met een behoorlijke populatie. Zorg dat je geen zombies aggrood. en als je er eentje aggrood --> headshot. Wees sneaky, en bepaal je strategy vooraf.

Blijf uit de stad, maar loot kleinere dorpjes. Als je om de 5 minuten een infectie krijgt heb je een verkeerde spelstijl voor deze patch. als je altijd zombies agrrood heb je een verkeerde spelstijl voor deze patch.

Ik vind de patch super.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch 1.7.7 is zonder twijfel wennen. Je moet inderdaad je speelstijl aanpassen als je niet geïnfecteerd wil worden.

Ik heb gisteren mijn eerste 1.7.7 ervaringen opgedaan. Ik werd ingesloten door een zombie en vervolgens geïnfecteerd. Ik was ook redelijk wat bloed verloren. Wanneer ik echter naar de lokale hospitals ging, was daar echter niets van medical supplies aanwezig. Hopelijk wordt dit aangepast, want als medical supplies extreem rare worden, is dit geen doen meer.

Ook het feit dat zombies je zo gemakkelijk op de grond kunnen gooien irriteert me iets wat.
Wanneer je hen een lel verkoopt met je baseball bat blijven zij immers staan.
Hopelijk doen ze ook iets aan de crawlers die binnen de milliseconde rechtstaan om je aan te vallen zonder enige tussen animatie.

Ondanks de changelog wist te vertellen dat zombies niet meer door de muur kunnen aanvallen, heb ik het anders ervaren. Dit lijkt nog steeds niet opgelost.

Het DayZ heeft nog heel wat werkt lijkt me.
Ook al bekritiseer ik hier enkele "features" van de update.
DayZ blijft nog altijd een zeer vermakelijk spel als je het mij vraagt. :)

EDIT: Er wordt blijkbaar gewerkt aan het infectiesysteem. http://dayzmod.com/forum/...177-infection-wip-update/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Ik vind het wel mooi dat we nu met de verscheidenheid aan eilanden en dayz mods eenieder tevreden kunnen krijgen. Ik kan me herinneren dat ik 6 maanden geleden nog een bericht plaatste over de verloedering van DayZ door deze private hives maar na 6 maanden mag ik zeggen dat ik in zie dat de hoeveelheid servers waarbij kinderen als dictator serveradmins optreden het leeuwendeel inmiddels weer ter ziele is gegaan en er uiteindelijk een hardcore clubje overblijft wat wel met liefde voor de game en respect naar anderen functioneert. Ook nu kan je kiezen op wat voor manier je DayZ speelt, op welk eiland, met welke regels en krijg je allemaal kleine subcultuurtjes binnen DayZ waar eenieder op eigen niveau en wijze speelt. Ook met 1.7.7 zie je dat nu heel sterk terugkomen dat er een duidelijk scheiding zit tussen de mensen die voor de uitdaging gamen en mensen die voor de fun/social/casual aspecten gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickbn schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:52:
met 1.7.7 zie je dat nu heel sterk terugkomen dat er een duidelijk scheiding zit tussen de mensen die voor de uitdaging gamen en mensen die voor de fun/social/casual aspecten gamen.
Ja, de casuals nokken met z'n allen omdat de enige manier om nog zelf maar de meest basale zombiedreiging voorbij te komen óf uren lang buikschuiven is (dat is geen gameplay die me bekoort) óf in een denneboom gaan zitten met je bijl en wachten tot het kreng dichtbij komt.
denPes schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:50:
[...]
Zombies zijn geen deel meer van de scenery, maar een dreiging. Gewoon je spelstijl aanpassen. Ik leef al 3 dagen, en speel op een veteran server met een behoorlijke populatie. Zorg dat je geen zombies aggrood. en als je er eentje aggrood --> headshot. Wees sneaky, en bepaal je strategy vooraf.
Headshot. Met wat? Na je dood ben je vers en leeg. Het is zowat onmogelijk om langs zombies te sneaken omdat er teveel zijn die je door muren heen zien en horen en ruiken ook al zit je stil, en als je er één hebt wakker gemaakt heb je in no-time een dozijn van die muppets achter je aan dartelen, en je raakt ze écht niet kwijt met om dingen heen rennen of achter gebouwen verdwijnen want ze blijven je gewoon horen. Na meer dan 800 meter door een dennebos heen zigzaggen had ik er van de oorspronkele 20+ nog altijd een stuk of 7 achter me aan, dat is écht geen doen.
Blijf uit de stad, maar loot kleinere dorpjes. Als je om de 5 minuten een infectie krijgt heb je een verkeerde spelstijl voor deze patch. als je altijd zombies agrrood heb je een verkeerde spelstijl voor deze patch.
verkeerde speelstijl als in "binnen 50 meter van een zombie komen"? Zelfs buikschuivend heb je nauwelijks kans erlangs te komen, en als je advies is "buikschuiven het hele eind" dan de groeten, daar is geen zak aan. En als je gemept wordt ga je gewoon dood, want de kans op infectie is bezopen hoog, gecombineerd met de vreselijk lage spawnrate voor antibios.

Ik geloof niet, dat je vers gespawned drie dagen kunt blijven leven zonder óf een andere speler om te nakken en z'n kit te stelen óf hele uren buikschuivend door het gras te gaan.
Ik vind de patch super.
he-le-maal kut. Op de server waar wij alle helis en M249s en RPKs en AK47s hebben is het nog te doen, maar in je eentje, zonder gear? No way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

je hebt geheel gelijk dat je een compleet andere speelstijl moet aannemen, crouch runnen en boeien als je er een of 2 agro't is niet meer valide idd. Het lukt me intussen weer redelijk om mn eerste speelstijl aan te nemen van toen ik begon in 1.7.6.1 en niet wist dat zombies makkelijk waren. Dus ik kom door cherno heen en kan langs alle spawns zonder geraakt te worden, dat beetje agro dat ik krijg omdat ik net als iedereen niet 100% perfect ben loos ik in een gebouw en ben weer weg.
Het vervelende dat mensen echter ervaren met de patch is denk ik niet dat de zombie survival niet meer te doen is. Het is het feit dat zombie survival het ENIGE is dat nog te doen is. Ik heb gisteravond van iets van 10 uur 's avonds tot 5 uur 's nachts zitten spelen en ik heb in al die tijd totaal 5 vehicle parts gezien (En mn ATV die om het minste of geringst op zn zijkant gaat liggen terwijl je over een plat stuk grond rijdt kostte er 7 die avond) en 1 wapen (wat niet telt want dat was NWAF barracks, niet iets wat een fresh spawn zou gaan doen en ik kwam er ook alleen maar dankzij mn existing wapen).
In heel cherno lagen geen pistols, geen hatchets, in kleine steden lag uberhaupt 0 loot. Al met al kon ik genoeg scavengen aan voedsel/drinken om geen honger en dorst te hebben, maar dat was dan ook alles.

Dus ja, wat KnetterGek al aangeeft.. headshot.. met wat precies? Als zelfs in cherno geen enkel wapen (niet eens een hatchet) te vinden is met alle medium/high value spawns die je af gaat, kan je het in een klein dorp al helemaal vergeten. Ik heb in 1.7.6.1 al wel eens een klein dorp van en stuk of 25 low value spawnpoints helemaal tot de laatste spawn uitgekamd en letterlijk niets gezien (had geen vehicles op dat moment, daar lag het niet in), en in 1.7.7 is dat nu regel i.p.v. uitzondering.
Als jouw speelstijl een wapen vereist dan heb je zonder dat je je dat beseft gewoon extreem geluk gehad dat je een wapen hebt gevonden om dat mee te doen, want voor jou 10 anderen die net zo stealthy kunnen zijn, maar geen enkele manier hebben om hun beetje agro om te leggen.
Je kan nog zo stealthy zijn, als de spullen er niet liggen is je speelstijl irrelevant.

Ik game overigens serieuze games echt voor de challenge, niet als casual. De reden dat ik het niet leuk vind is niet dat het te moeilijk is, maar er is gewoon niks meer te doen. De wereld biedt geen vorm van vermaak op deze manier, want pvp, vehicles, etc kostten allemaal meer resources dan je kan verzamelen. Nogmaals niet omdat het lastig is, maar gewoon omdat het niet spawnt. Het enige dat je kan doen is net genoeg eten/drinken vinden om door te gaan met.. ja.. niks doen. In een bosje gaan zitten en je blikje opeten en dat was het dan weer.
Dat is misschien hoe DayZ ooit begon? Maar voor et gros van de spelers is dat niet lang interessant, want zo moeilijk is dat nou ook weer niet als je het trucje eenmaal weer door hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door GTOfire op 15-06-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

@knettergek en @GTOfire

Je hoeft echt niet uren lang te buikschuiven. En je geraakt echt wel af van zombies.

Inderdaad zijn er nog wat bugs met zombies die schade aanrichting door muren heen. Dat is al tijden zo. Maar je moet een beetje bij de muren vandaan blijven, als je weet dat er zombies aan de andere kant zitten.

Op de server waar ik zit, zie ik ook de death messsages voorbij scrollen. Plus het geklaag van spelers dat ze er klaar mee zijn. Maar ik zie steeds dezelfde namen voorbij scrollen. Er zijn er ook een hoop die niet continue doodgaan.

Gister ben ik na paar dagen spelen uiteindelijk door eigen dommigheid gestorven. Van trap afgevallen, been gebroken, en zombies die me kwamen afmaken.

Dus ik moest overnieuw beginnen, met niks. Ik spawn bij Three Valleys. Ideale plek. Solnichy met de industrial building en sawmill is vlakbij. Ik vind op vrij korte tijd een hatched, een lege waterfles, een knife en wat lee enfield mags, en vervolgens vind ik in een barn een lee enfield. Ik ben in die periode door massa's zombies gevolgd, en altijd weer vanaf geraakt. Misschien maar 3x een hit van gehad. Nog niet geinfecteerd. Heb mij een waterfles kunnen vullen in een meertje (slecht 1 keer gedronken, ivm mogelijke infectie), paar zeds kunnen afmaken met mijn hatched.

Een uurtje gespeeld, zonder problemen. Helaas moest ik de volgende ochten nogal vroeg werken. vandaar maar een uur, normaal speel ik langer.

In elk geval. Ben in die sessie niet gedood. Je kunt gewoon niet meer snel snel overal door rennen, en snel je gear vinden. Die luxe is voorb ij in de nieuwe patch.

Nogmaals, vermijd de stad, en zoek industrial voor een hatched. En wees voorzichtiger. Zombies zijn nu een gevaar. Dat is het enige verschil met de voorgaande patches. Die infecties zijn er niet voor niks in gebracht. Je weet dat je nu het risico hebt om geinfecteerd te raken. Je kunt nog altijd gebruik maken van dennebomen om je in te verschuilen. zorg dat je spullen vind om te jagen en te koken, en te drinken, en neem daarna het risico om medical te vinden. Zombies zijn een gevaar!! :)

In het begin van dayz waren de zombies het gevaar. Daarna is het verander in een pvp game. Ook niks op tegen, als je daarvan houdt. Ik speel het spel meer als survivor, dys met mijn speelstijl ben ik wel blij dat de mod weer terug gaat zoals het begonnen is, namelijk een mix van pvp en pve.

[ Voor 15% gewijzigd door denPes op 16-06-2013 08:31 ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

"Solnichy met de industrial building en sawmill is vlakbij. Ik vind op vrij korte tijd een hatched, een lege waterfles, een knife en wat lee enfield mags, en vervolgens vind ik in een barn een lee enfield."

Jij lucky.. lucky.. bastard :p

Dat is waar het bij mij fout gaat. Alles wat je noemt aan tips over dat zombies gevaarlijk zijn is in mijn geval overbodig (alsnog bedankt tho, maar dat is het probleem helemaal niet voor mij), de zombies zijn idd lastiger dan voorheen, maar ik kan ze idd vermijden en als het nodig is lozen. Ik hoef idd wat je al zegt niet eindeloos te buikschuiven, gewoon voorzichtig zijn is genoeg.

Het probleem is, waar jij in 1 uur tijd 2 wapens vindt had ik er in 6 uur tijd geen. Ik ben in die 6 uur niet dood gegaan ook hoor, wat ik al zeg, dat is het probleem helemaal niet dat ik heb met de patch.
Nou weet ik niet of dat ik nou zoveel pech hebt of jij zoveel geluk, maar je snapt dat het zonder wapen toch heel anders kan lopen in die tijd?

"zorg dat je spullen vind om te jagen en te koken, en te drinken, en neem daarna het risico om medical te vinden"

Sure, overleven alleen kan ik wel, maar het probleem is dus dat er buiten dat nu helemaal niks meer te doen is. Als je vroeger een auto vond kon je met een paar uur dorpjes genoeg parts vinden om ermee weg te crossen, of als je risico bereid was te nemen was je met 30-60 minuten elektro/cherno ook klaar. Nu heb je na 6 uur high-risk cherno nog steeds maar 1 van de 4 wielen die je nodig hebt en dat is gewoon niet meer reëel.

Voor jou is overleven alleen genoeg en plezierig, great. Maar voor velen is overleven een means to an end, een noodzakelijkheid waarvoor je je gameplay aanpast zodat je naast je gewenste bezigheid ook af en toe eten/drinken/meds verzamelt. Zodat je door kan gaan met wat je aan het doen was. Maar 'wat je aan het doen was' is in deze patch weg, overleven is het enige dat over is gebleven omdat er geen resources meer spawnen om meer te doen dan dat. En ja, eten/drinken verzamelen zodat je verder kan gaan met eten/drinken verzamelen... het is voor mij niet leuk genoeg an sich. Ik kan net zo goed niet inloggen, dan doe ik ook niks bijzonders en ga ik ook niet dood, net als nu in-game :p

Ik heb een beetje het idee dat de splitsing die je nu ziet niet hardcore vs casual is, maar dat van mensen die in het begin DayZ spelen en nog altijd het awesome vinden om een soort van realistische zombie apocalypse te doorstaan en te overwinnen, vs mensen die later erbij zijn gekomen en het een leuke setting vonden om in te pvpen e.d. Die laatste groep gaat zo vaak dood omdat hetgeen dat ze willen doen meer resources vereist dan je met voorzichtigheid kan vinden binnen je beschikbare speeltijd. Ze voelen zich genoodzaakt om dan maar yolo-runs door high risk areas te doen in de hoop snel toch IETS te vinden, omdat met de voorzichtige speelstijl je minder ground covered en de kans dat je datgene kan gaan doen wat eigenlijk willen doen nog kleiner wordt. Vroeger konden ze als ze dood waren met 15-30 minuten weer back in the action zijn waar ze wilden zijn, nu ben je na 6 uur tijd nog niet in diezelfde action. In plaats daarvan is fresh spawn zijn an sich al action. Leuk als dat sowieso al je ding was, niet zo cool als dat je niet zo boeit.
Speel je dan het verkeerde spelletje, als fresh spawn zijn en overleven in een permadeath zombie apocalypse jouw ding niet is? Misschien wel, maar vorige patch was dat niet zo. En een patch die van je favoriete game er één maakt die niet meer bedoeld is voor je.. ja dat is toch lullig.

[ Voor 23% gewijzigd door GTOfire op 16-06-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Je kan een andere mod proberen. Breaking Point is ook een leuke met tasers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
[/quote]Ik heb een beetje het idee dat de splitsing die je nu ziet niet hardcore vs casual is, maar dat van mensen die in het begin DayZ spelen en nog altijd het awesome vinden om een soort van realistische zombie apocalypse te doorstaan en te overwinnen, vs mensen die later erbij zijn gekomen en het een leuke setting vonden om in te pvpen e.d. Die laatste groep gaat zo vaak dood omdat hetgeen dat ze willen doen meer resources vereist dan je met voorzichtigheid kan vinden binnen je beschikbare speeltijd.[/quote]
De apocalypse overleven is niet zo moeilijk. Als je eenmaal wat eten en drinken hebt kan je tijden blijven leven... Maar goed, daar is verder niks aan. Dan kun je inderdaad zo friendly mogelijk gaan spelen, maar in je ééntje is dat inderdaad erg pittig. Niemand om cover te geven, alles in je eentje bij je dragen. Niemand om wraak te nemen als iemand je killt en je gear te bewaken.

Speel je met een paar man, dan ga je vaak echt niet friendly zijn. Ga er van uit dat je goede gear hebt en iedereen die je ziet lopen wil je echt wel killen. Dat was toen DayZ net groot begon te worden (Meer dan een jaar geleden al) ook al zo. Als je hulp nodig hebt, heb je elkaar wel. De rest is dan gewoon een probleem. Ook al heb je niet direct last van iemand: Zodra hij een sniper heeft kan het in de toekomst een probleem worden. Zeker als je op een server speelde met veel vaste mensen was het gewoon belangrijk om er voor te zorgen dat andere mensen zo weinig mogelijk gear hadden.

Eigenlijk is dat het probleem ook: Van die heroes die alleen spelen en met anderen willen optrekken zullen altijd in het nadeel zijn. Lone wolf bandits zijn irritant, maar die komen in de problemen als er minder ammo / eten is en ze andere mensen nodig hebben voor extra supplies. Mensen die dus geen goede groepjes vormen zijn zichzelf gewoon aan het benadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zelfs voor mij heeft de 1.7.7 patch het nu afgedaan, en ik heb toch redelijk lang volgehouden en steeds opnieuw geprobeerd..

* lootspawns zijn 'te' ver gereduced. meerdere malen in beide grote steden alleen maar pleepapier en lege blikjes in de supermarkten gevonden, en alleen maar bandages en 1 morphine in de hospitals.
* zombies infecteren bij de derde klap, soms bij de eerste en elke tweede klap lig je languit op de grond.
* antibiotics onvindbaar dus na 3 klappen van een zombie kun je op zoek gaan naar een hoog gebouw (respawn)
* rare bugs door anti-dupe. bijvoorbeeld engineparts kun je niet meer oppakken.
* dood als je vault gebruikt om over een randje heen te stappen

ik vind het erg gaaf dat de zombies nu weer wat lastiger zijn. het zorgt er nl voor dat een groot deel van de spelers sneller friendly is als kill on sight. (meerdere malen gewoon samen kunnen spelen ipv kos)
maar ze hadden toch wel iets beter kunnen testen wat de uitkomst van de veranderingen zou zijn tov fresh spawns zonder wapen/antibiotics.

ik wacht wel tot de standalone. de mod heeft het voor mij nu echt even afgedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

@GTOfire
Ik heb een beetje het idee dat de splitsing die je nu ziet niet hardcore vs casual is, maar dat van mensen die in het begin DayZ spelen en nog altijd het awesome vinden om een soort van realistische zombie apocalypse te doorstaan en te overwinnen, vs mensen die later erbij zijn gekomen en het een leuke setting vonden om in te pvpen e.d. Die laatste groep gaat zo vaak dood omdat hetgeen dat ze willen doen meer resources vereist dan je met voorzichtigheid kan vinden binnen je beschikbare speeltijd. Ze voelen zich genoodzaakt om dan maar yolo-runs door high risk areas te doen in de hoop snel toch IETS te vinden, omdat met de voorzichtige speelstijl je minder ground covered en de kans dat je datgene kan gaan doen wat eigenlijk willen doen nog kleiner wordt. Vroeger konden ze als ze dood waren met 15-30 minuten weer back in the action zijn waar ze wilden zijn, nu ben je na 6 uur tijd nog niet in diezelfde action. In plaats daarvan is fresh spawn zijn an sich al action. Leuk als dat sowieso al je ding was, niet zo cool als dat je niet zo boeit.
Da's wel een goeie analyse ja. Ik denk dat een hoop die later zijn ingestapt, in de andere setting het spel ook anders hebben ervaren. Ik heb de laatste tijd enkel dayz 2017 gespeeld, omdat reguliere Dayz geen uitdaging was om te overleven, maar enkel pvp.

Ik kan nu eindelijk weer gewoon dayz spelen, met volle servers ;) Maar ik kan me voorstellen dat als je in een team speelt met een andere speelstijl, dat het spel dan redelijk heeft afgedaan.

Ik heb dayz altijd gezien als survival game. En voor mij is de end game het aantal dagen dat ik overleef. Lieftst, zelf bij bijna elke avond gamen, 30 dagen of meer overleven.Dat betekent dat ik alle doe om zo lang mogelijk te overleven. Als ik bijvoorbeeld in een grote stad iemand neerschiet, zal ik z'n body niet eens looten, enkel omdat het risico te groot is. Ik vermijd elk risico. En gebruik dan ook geen vehicles. Op een volle server trek je dan teveel aandacht. Voor velen zal dat een zeer saaie spelstijl zijn.

Als ik sterf, ga ik niet terug naar mijn body om mijn gear weer te halen, maar start ik clean, met een nieuw karakter.

Maar btw, ik denk dat je gewoon pech hebt gehad om in zo een lange tijd geen wapen te vinden. Een hatched vind ik zelfs in de nieuwe patch vrij snel. Munitie is ook vrij gemakkelijk te vinden. Een vuurwapen iets minder snel. Maar het lukt inderdaad niet om in een uurtje alles weer bijeen te hebben.

Overigens, denk ik dat het niet lang duurt voordat er server komen waarbij de loottables en aantal vehicles volledig zijn aangepast.

@joschaap

antti biotics zijn niet absoluut nodig. Een tent en en eten, kunnen je ook genezen van de infectie, voor zover ik heb begrepen. Tenzij je natuurlijk om het kwartier een infectie krijgt ;)

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Een tent is 1 op 16 kans en dat gaan ze reducen naar 1%, maar tegelijk komt er een desinfectie mechanic met alcohol o.i.d. las ik op hun forum. Wordt wel een stukje handiger voor mensen die snel geraakt worden denk ik, al helpt het weinig voor het gebrek aan loot.
Misschien had ik idd gewoon dikke pech ipv jij geluk, mn thuis server is nog altijd down sinds dit weekend dus ik heb so far alleen wat aangekloot op een 1.7.6.1 pvp server.

Als survivalen de enige end-game is trouwens, dan ben je toch 'klaar' met een hatchet, een box of matches en een water bottle?
Je gaat naar een meertje om je water bij te vullen, met je hatchet sla je een geit dood voor 4 meat die je cooked met je vuurtje en je overleeft. Daar is toch eigenlijk geen enkele challenge? Niet dat ik je speelstijl wil beledigen, maar ik vraag me zo af wat je dan zoal doet op een avond in-game. 3 uur bij een tent zitten wachten tot je honger krijgt, een koe zoeken en op de BBQ gooien en uitloggen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

Je kunt gerust zeggen dat je dat een kut speelstijl vindt. Daar beledig je me niet mee. Ieder z'n ding.

War ik zoal doe? Dat bepaal ik meestal aan het begin. Ik stippel de punten uit die ik wil bezoeken, en wat ik er wil doe. Bijvoorbeel med halen bij electro. Of net boven elctro bij de barns survivors opwachten, en er ten minste eentje in zijn benen proberen te schieten. En dan wegwezen. En weer door naar een volgend punt.

Gewoon vooraf je doelen bepalen, en je verveelt je nooit. En in het bos heb ik meestal wat achtergrond muziek aan. Om beetje relaxed te spelen.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

gister een mooi moment gehad, had een scrap bus volledig gefixed samen met me maatje, hij ging eten en was hem nog even snel aan het upgraden. Bus klaar stap in en op het moment dat ik weg rijd word ik beschoten :( hartstikke dood natuurlijk.

opnieuw gespawnd en ondertussen was mijn maat ook terug, hij zou mij ophalen bij de lange brug (DayZ Taviana map) Ik sta daar te wachten tot ik ineens de gasten die mij neer schoten langs rijden, ik heb een heel AKM magazijn in de auto van de achter ligger geschoten waardoor hij 2 lekker banden had en ik out of ammo was :P dus mijn maat gevraagd of die kon komen en ik zijn M16 ACOG even kon gebruiken aangezien hij niks ziet in het donker.
Na een half uur een standoff te hebben gehad met die gasten waren we 2 auto's rijker en een shit load aan gear d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Fair enough, ik heb intussen wel de neiging gekregen om op een verse server eens opnieuw te beginnen en te kijken hoever ik kom als ik mn best een beetje doe, het liefst een server waar het wat drukker is zodat je ook wel enige kans hebt players tegen te komen. Mogelijk laat ik dan zelfs dayzdb achterwege en zie ik wel waar het schip strand, immersion ftw. Ik zag laatst wat videos van Frankie en hij reed in zn auto in pikdonkere nacht in first person met zn lights aan, terwijl hij gewoon NVGs had en in TP kon rondcrossen zonder problemen. Maar het was wel tof om het eens zo te zien. Je kan je eigen spanning maken en in die zin is de patch zeker een verbetering want je eigen spanning maken is makkelijker dan ooit tevoren.

En als ik zin heb om snel gear te hebben en aan te kloten heb ik intussen ook een hive gevonden waar ze 1000 vehicles en 100 choppers hebben en je spawnt met een M4A3 CCO en een CZ550, lekker pvpen om cherno en elektro en gaan met die banaan :p Het liefst had ik een SVD, M24 of DMR want daar kan ik zelf mee rangen door de scope ipv dat ik moet kutten met map markers en shit, maar goed, het is wel lollig daar. En als je geen zin hebt om te schieten dan loop je binnen 500m tegen een chopper spawn aan om lekker mee te stunten.
Is dat DayZ? Nee, totaal niet, tis een playground, maar wel een leuke op zn tijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Dat soort servers zijn even leuk maar heeft inderdaad niets meer met Dayz te maken. Dan kun je net zo goed Wasteland gaan spelen. Afgelopen weekend mij ook gewaagd aan zo'n server. Binnen een uur samen met twee andere GOT'ers in totaal 13 spelers weten om te leggen. Op het moment dat ik achter kill nummero 6 aan zat werd ik knock-out geslagen door een zombie, op zulke momenten zijn de zombies geen gevaar meer, enkel bloody irritant.

De scheidslijn tussen bandits en survivors had ik absoluut niet meer, elke speler die we zagen moest gewoon dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al kunnen testen of 1.7.7.1 enige verbetering brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet hoe het komt waarom mijn karakter er uit ziet zoals een militair? Ik weet dat ik een bandana heb >:) maar waarom het leger uniform?

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/f4fguo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:57:
Is er iemand die weet hoe het komt waarom mijn karakter er uit ziet zoals een militair? Ik weet dat ik een bandana heb >:) maar waarom het leger uniform?

[afbeelding]
Als ik met niet vergis is dat de nieuwe banditskin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Zodat de newbies en de good guys gewoon op blijven vallen met hun fel witte mouwen, en de bandits zich nog beter kunnen verbergen, want ze hebbn het nog niet makkelijk genoeg :p Beetje een suffe keuze van de designers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hadden ook die zwart/wit geblokte theedoek moet nemen
Zichtbaar en als finish vlag tegebruiken bij races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Right, hopelijk kan ik mezelf na deze keer wel stoppen ooit nog in te loggen. Tot 3 keer toe een server gejoined en tot 3 keer toe zodra ik door iemand gespot werdt met een silenced M4 omgelegd on sight, waarvan 2 keer met niets meer dan de starter gear, het heeft echt niets te maken met iemand omleggen voor diens gear of omdat het misschien een dreiging is of kan worden. Tis gewoon 1 grote deathmatch met een hele lange respawn timer.
Dus mijn conclusie is: mensen zijn zwaar kut :p De eerste paar keer dat ik gePvPed ben had ik nog zoiets van ach, hoort er allemaal bij, ik had goeie gear en die wilde die waarschijnlijk hebben. Maar mensen omleggen om het omleggen.. fuck die shit, dit is toch echt niet de game voor mij. Zonde want het had zo cool kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja dat is al een aantal maanden zo. Je spawnt en moet eigenlijk al gelijk de bossen inrennen om niet gekilled te worden ook al ben je totaal unarmed. Is erg drustrerend ja, maar weinig aan te doen helaas :P

Ik heb zelf de 1.7.7 nog niet gespeeld, zal het weer eens oppakken. Speelde meestal lonewolf, maar zo te lezen is dat nog moeilijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Ik blijf het zeggen: Als je wat vrienden hebt die ook DayZ spelen ben je nooit helemaal alleen en is iedereen killen gewoon veel effectiever. Die dude met zijn Makarov die bij jou een headshot schiet is net zo gevaarlijk als iemand met een fatsoenlijke gun. Dat is ook echt niet iets van de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Ja er is ook geen reden om iemand in leven te laten, ook als je alleen bent en ook als hij geen makarov heeft. Hoe je het wend of keert, wat jouw of zijn situatie ook is, iemand neerschieten is altijd makkelijker en veiliger voor jezelf. En aangezien het in een game een stuk minder ernstig en traumatiserend is om iemand van het leven te beroven hebben mensen ook geen enkele inhibition om dat te stoppen en krijg je dit soort praktijken als standaard.
Waardoor ook de mensen die wel aardig willen zijn en samen willen werken ook al is dat een hassle het ook geforceerd worden om te doen tegenover iedereen die ze niet kennnen bij de minste provocatie (en hey hij heeft een gun en komt onze kant op is provocatie genoeg).

Er zijn mensen die zeggen ja goh, dat is niet een probleem dat opgelost moet worden, dat is een valide speelstijl. En I guess they're right, maar die speelstijl neemt wel langzaam de hele community over omdat als steeds meer mensen het doen, je steeds minder keuze hebt. Heb al een keer eerder gedacht dit is niet de game voor mij, ik wil niet geforceerd worden zo te spelen, maar het is toch wel een leuke wereld om in rond te lopen. Hopelijk trekt dat me niet nog een keer terug naar binnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

ik werd van de week gebanned van een server omdat ik het admin camp had gevonden. Ik had zelf ook het idee dat deze admin en zijn gang niet helemaal eerlijk speelde.

Ik vond hun kamp en zat te wachten op me maatjes die onderweg waren, had mezelf verstopt in een dikke dennenboom, opeens ben ik dood en ziet mijn maat dat ik ben gekilled door een M4 vanaf 1200 meter :-( lijkt mij vrij sterk maar misschien een geluks treffer?.

Mijn maat was er zat van en ging offline ik bleef nog even om terug te komen bij hun kamp, tot ik de vraag kreeg waar mijn maat was en dat die gozer naast hem stond en dat als hij inlogde een headshot kreeg en dat ik bij hun kamp weg moest gaan omdat ik anders weer dood ging, blijkbaar wist hij precies waar iedereen was :?

2 dagen later weer ingelogd, een auto gezocht en naar hun kamp gereden, met de auto een chopper geschept en zo een huis van hun geramd dikke explose en ik werd gebanned

[ Voor 43% gewijzigd door Streepje op 22-06-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09-2019
Pfft dat soort mensen moeten echt geen server hosten, waar is daar de lol in te vinden? Zeker als zij toch alles spawnen etc.
Is vanilla DayZ weer de moeite waard geworden om te spelen? Heb de laatste tijd vooral Breaking Point gedaan.

Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja helaas kun je met de adminmodule alles zien van anderen, huidige + recente locatie en items e.d.
Je kunt alle spelers compleet volgen in realtime en dingen aanpassen als admin.

Zo is Arma nou eenmaal opgebouwd, het is een sim dat je als game gebruikt. Je moet een serieuze community hebben met verantwoordelijke admins en goed publiek, maar dat is moeilijk op het internet.

Aangezien ze nu redelijk populair zijn moeten ze er gewoon over nadenken om een game-versie uit te brengen gericht op public servers en betere anticheat. Maar ik heb geen idee of dat technisch mogelijk is zonder teveel te recoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 00:24
Zijn er mensen die nog actief spelen en waar ik mij bij kan voegen? Mijn vrienden zijn overgestapt op EVE en alleen wordt het al snel saai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
conwa schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:20:
Zijn er mensen die nog actief spelen en waar ik mij bij kan voegen? Mijn vrienden zijn overgestapt op EVE en alleen wordt het al snel saai...
Ik speel het niet echt actief meer maar vrienden van mij zijn ook gestopt. Je kan me toevoegen op skype, pm me maar dan stuur ik je mijn skype naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTOfire schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:48:
Ja er is ook geen reden om iemand in leven te laten, ook als je alleen bent en ook als hij geen makarov heeft. Hoe je het wend of keert, wat jouw of zijn situatie ook is, iemand neerschieten is altijd makkelijker en veiliger voor jezelf. En aangezien het in een game een stuk minder ernstig en traumatiserend is om iemand van het leven te beroven hebben mensen ook geen enkele inhibition om dat te stoppen en krijg je dit soort praktijken als standaard.
Ik bestrijdt dit idee. Ik schiet pas als ik de indruk heb dat een survivor iets heeft wat ik hebben wil. Of als ik in een heli zit. Ze schieten zo mooi in de stress als ze het snelvuur horen.
Waardoor ook de mensen die wel aardig willen zijn en samen willen werken ook al is dat een hassle het ook geforceerd worden om te doen tegenover iedereen die ze niet kennnen bij de minste provocatie (en hey hij heeft een gun en komt onze kant op is provocatie genoeg).
Is an sich niet onrealistisch natuurlijk - iedereen is een potentiële bedreiging. Als ik een speler niet ken en hij met een wapen mijn kant op komt word ik direct wantrouwig. Als hij het ding op mij richt, of als ik zie dat hij geile spulletjes heeft, dan gaat hij om.
Er zijn mensen die zeggen ja goh, dat is niet een probleem dat opgelost moet worden, dat is een valide speelstijl. En I guess they're right, maar die speelstijl neemt wel langzaam de hele community over omdat als steeds meer mensen het doen, je steeds minder keuze hebt. Heb al een keer eerder gedacht dit is niet de game voor mij, ik wil niet geforceerd worden zo te spelen, maar het is toch wel een leuke wereld om in rond te lopen. Hopelijk trekt dat me niet nog een keer terug naar binnen :p
Wat wil je echter doen als je geen rekening hoeft te houden met andere spelers? Want dan is je enige doel "blijven leven" en kun je met een waterfles, mes, bijl en lucifers ergens in een bos gaan zitten wachten tot je honger en dorst hebt en wat eten, en dan weer zitten wachten. Wat is daar spannend aan?
Een beetje paranoia maakt het spel een stuk spannender.

Sinds patch 1771 is het zombieprobleem beheersbaar geworden (niet élke derde tik een infectie, minder helderziende Zeds, minder door muren meppende Zeds, minder glitches en buggy fouten met Zeds) en spelen we weer. We moeten nu beter samenwerken om niet geflood te worden door Zeds, dus één of twee man houdt overwatch met geweren terwijl de derde en eventueel vierde man sneakend en stil door bebouwd gebied kruipen om loot te verzamelen. Dan terugvallen naar het voertuig (sinds een paar dagen hebben we weer een werkende Huey) en de volgende loot area bezoeken. De lagere lootspawnrate is nog wel erg irritant als je infected spelers hebt (in drie dagen tien hospital raids nul antibios gevonden...) maar nu al twee keer bij helicrashes antibios gevonden, om nog te zwijgen van een redelijk arsenaal, dus het gaat al veel beter dan in patch 177.
Met ons, althans. Zelfs op een rustige server met een speler of tien tot vijftien komt het veelvuldig voor dat mensen gezombiemobbed worden. Het helpt hen vast niet dat wij met de Huey een lage pass over hen heenmaken, daarmee een wolk Zeds meelokkend, en het daaropvolgende snelvuur met de M240s op hun dop zal ook niet altijd op goedkeuring kunnen rekenen, maar met ons gaat het beter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Welke Day-Z mod spelen jullie precies? Ik, en twee vrienden, zijn deze week begonnen met "vanilla" day-z maar ik zie zoveel mods in commander dat ik de weg kwijt ben. Wat is de leukste mod om te starten?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebayzo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:13:
Welke Day-Z mod spelen jullie precies? Ik, en twee vrienden, zijn deze week begonnen met "vanilla" day-z maar ik zie zoveel mods in commander dat ik de weg kwijt ben. Wat is de leukste mod om te starten?
DayzRP. Heeft wel een strenge selectieprocedure, www.dayzrp.com kijk hier maar.. Ik zit er nu een tijdje en ben echt hooked. Gisteraaf is de nieuwe patch daar uitgekomen met een shitload aan goodies.
Hier een pic van m'n team ^^
Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/6753/1c0v.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Ebayzo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:13:
DayZ Origins. The end-all, be-all DayZ.

Toegegeven het heeft een vrij hoge learning curve vergeleken met de vanilla, maar de makers van deze mod hebben alle andere mods uit het water geblazen qua performance en gameplay.

Sinds de nieuwste patch speel je nagenoeg lagvrij en cheatvrij, alle andere DayZ's en zelfs de standalone zijn net een diashow vergeleken daarmee. Bovendien kan je 3 soorten huizen bouwen afhankelijk wat voor level bandit/hero je bent, gezamenlijk met je vrienden een kasteel bouwen, voertuigen bepantseren en je hebt meerdere soorten end-games met NPC's als je wilt op de uitgebreide Taviana map.

Zo is er een geheim laboratorium met zwaar bewapende NPC's en natuurlijk Salvation Island waar de beste gear in het spel wordt bewaakt door zwaar bewapende en akelig accurate NPC's.

Alle andere mods zijn gewoon saai vergeleken met Origins. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:10:
[...]

DayZ Origins. The end-all, be-all DayZ.

Toegegeven het heeft een vrij hoge learning curve vergeleken met de vanilla, maar de makers van deze mod hebben alle andere mods uit het water geblazen qua performance en gameplay.

Sinds de nieuwste patch speel je nagenoeg lagvrij en cheatvrij, alle andere DayZ's en zelfs de standalone zijn net een diashow vergeleken daarmee. Bovendien kan je 3 soorten huizen bouwen afhankelijk wat voor level bandit/hero je bent, gezamenlijk met je vrienden een kasteel bouwen, voertuigen bepantseren en je hebt meerdere soorten end-games met NPC's als je wilt op de uitgebreide Taviana map.

Zo is er een geheim laboratorium met zwaar bewapende NPC's en natuurlijk Salvation Island waar de beste gear in het spel wordt bewaakt door zwaar bewapende en akelig accurate NPC's.

Alle andere mods zijn gewoon saai vergeleken met Origins. :)
Had origins al geinstalleerd inderdaad. Wellicht deze toch maar proberen. Lagvrij klinkt goed want dit is volgens mij wel een algemeen issue bij Day-Z normaal gesproken?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:38:

Ik bestrijdt dit idee. Ik schiet pas als ik de indruk heb dat een survivor iets heeft wat ik hebben wil. Of als ik in een heli zit. Ze schieten zo mooi in de stress als ze het snelvuur horen.
..

... maar met ons gaat het beter >:)
Je bevestigt mijn idee juist met het grootste deel van je post :p Ik claim zowat iedereen shoot on sight en vaak zonder reden anders dan 'het kan', want het is ook als het niet nodig is makkelijker (en leuker) om het wel te doen.
Jouw reactie, nee, ik schiet alleen als ze iets hebben wat ik hebben wel (questionable morale, maar vooruit, zeker in DayZ kan je dat zien als een valide reden en niet puur 'omdat het kan').. of als je in een heli zit... puur voor de lol omdat je het zo hilarisch vindt hoe ze reageren...
Net als mensen die moeite hebben met zombie mobs fucken door laag over te vliegen en alles op ze te agro'en...

Niet om het een of ander, maar je bent dus gewoon net als de rest, no need to deny it :p
Ik claim niet dat er geen goede redenen zijn om iemand om te leggen, ik claim dat mensen ook schieten als er geen enkele reden voor is anders dan je eigen plezier. Waarom? Omdat het leuker is dan het niet doen :p

Nogmaals, het is een valide speelstijl en ook al lijkt het zo, ik probeer het niet te veroordelen of erover te bitchen. Ik claim alleen dat het een alles consumerende speelstijl is. Als 1 iemand niet te vertrouwen is in een groep van 100 man en als je die persoon niet neerschiet ben je dood.... ga je dan dat risico lopen van 1% bij elke interactie met een andere speler? Het gaat meestal goed, maar als je pech hebt ben je af? Dat is nog acceptabel die 1%, maar anonimiteit + het feit dat het toch een shooter is en mensen iets te doen willen maakt het zo al 20% in de basis als je een groep nieuwe mensen in 1 server zet.
Geef het een week en van die 80% heeft iedereen intussen door dat het 20% van de tijd mis gaat en de helft daarvan besluit dat niet meer te trekken en gaat uit zelfbescherming ook maar KoSen.
Surprise, zit je plotseling met een pool van 60% van de spelers die KoSt, 20% omdat het leuk is en 40% omdat ze het zat zijn ineens neergeknald te worden door iemand die ze zelf besloten niet neer te knallen.
Geef het weer een paar dagen en de overige 40% voelt nattigheid, het risico wordt steeds groter en zo is ineens 90% van de community Shooting on Sight omdat je anders zelf het loodje legt. Een maand nadat mensen begonnen met spelen zijn er nog steeds maar 20% die het doen omdat het leuk is en 79% doet het omdat ze denken dat het niet anders kan.

De bittere ironie van het fenomeen is nog wel dat de meeste kills on sight daarmee zijn van mensen die het niet perse willen doen op andere mensen die het normaal niet zouden doen, maar die vechten omdat ze allebei bang zijn dat de ander het zal doen :p
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:38:
Wat wil je echter doen als je geen rekening hoeft te houden met andere spelers? Want dan is je enige doel "blijven leven" en kun je met een waterfles, mes, bijl en lucifers ergens in een bos gaan zitten wachten tot je honger en dorst hebt en wat eten, en dan weer zitten wachten. Wat is daar spannend aan?
Een beetje paranoia maakt het spel een stuk spannender.
Interactie met spelers is ook leuk, maar KoS is geen interactie, dat is gewoon Wasteland met zombies :p

(Overigens heb ik laatst ArmA 3 alpha gekocht en wat Wasteland gespeeld en dat vond ik juist weer tof. Puur omdat ik daar weet waar ik aan toe ben en het spel met die reden speel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Ebayzo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:45:
[...]
Had origins al geinstalleerd inderdaad. Wellicht deze toch maar proberen. Lagvrij klinkt goed want dit is volgens mij wel een algemeen issue bij Day-Z normaal gesproken?
Arma II en daarmee DayZ is een belachelijk ver gaande militaire simulator, maar tegerlijkertijd een verschrikkelijk slecht geoptimaliseerd spel. Zelfs met de lompste PC's blijft het nooit 100% van de tijd soepel draaien.

Hoe ze het precies voor elkaar gekregen hebben bij DayZ Origins 1.7.5 weet ik niet, maar het speelt nu volledig vloeiend, input lag is compleet verdwenen dus vuurgevechten zijn nu ook een heel stuk dynamischer en leuker dan in alle andere DayZ's of Arma mods!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:23

beuker19

Killerbeuker is so OP

Dayzero is ook geheel hack vrij en ook perfect geoptimaliceerd.
En komt nog het dichts in de buurt van de originele dayz ervaring.
kijk maar is op zombies.nu
En deze mod draait ook heel goed op mindere pc's

[ Voor 13% gewijzigd door beuker19 op 26-06-2013 17:15 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Pagina: 1 ... 79 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht