Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:30:
ja leuk he die spannende momenten hier bij dayz, alleen wat je zegt idd sommige mensen schieten echt te snel..
welke server is het die je speelde? mss dat ik vanavond ook eens mee kom spelen want hier op de got servers is het ook behoorlijk rustig de laatste tijd.
DayZRP.com

Ze hebben hun eigen mod (met een aantal aanpassingen zoals meer damage van zombies). Je moet whitelisten waarbij je een mooi verhaaltje moet vertellen over jouw personage. Uiteindelijk wordt er niet super veel geroleplayed, maar de meeste mensen doen wel hun best. Dat maakt ontmoetingen met andere spelers des te leuker. Er wordt streng gecontroleerd of iedereen zich aan de no kill on sight regel houdt. Je wordt ook meteen aangegeven op het forum als je je niet aan de regels houdt. Over het algemeen zijn het leuke mensen die gewoon serieus willen spelen.

Je moet er wel van houden, van de no kill on sight regel. Ik dacht eerst, waarom die regel? In het echt zijn er toch ook klootzakken die lullige dingen doen zonder reden? Maar mensen die andere mensen zonder reden neerschieten? Een beetje zoals the joker? Die bestaan niet. Bij deze server zijn er alsnog bandieten die je neerschieten als ze de kans krijgen. Als er wordt gevraagd of je je wapen kan laten zakken, en je maakt hierbij een wilde beweging, kan je zo worden neergeschoten en dat is niet tegen de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johan bos schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:42:
Was gister even op [NL] Gamerz-Online Chernarus, alleen toen ik weer inlogde na het eten was ik alles kwijt en stond weer aan de kust??
hm dat is wel apart.. niet toevallig tijdens gevecht uitgelogd ofzo? want normaal bewaar je toch alles..

@ androyed: oke dat ga ik vanavond als ik thuis ben eens bekijken want klinkt wel goed, ik word meestal neergeschoten zonder dat ik ook maar iemand zie haha dus als ik dat kan voorkomen zou prettig zijn :p

ga vanavond weer lekker paar uurtjes dayze dus als er iemand zin heeft om ergens te meeten hoor ik t wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
ja komt goed, ik heb vanavond niet veel te doen en ben er nog vrij nieuw in. Altijd leuk om dan samen met iemand op te trekken.

edit: nope cant do halve beker finale

[ Voor 16% gewijzigd door loewie1984 op 27-02-2013 16:13 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het leuke aan dayz is het opnieuw starten, als je eenmaal al je gear hebt ga je je eraan hechten en is het hele spel niet leuk meer :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoSchaap schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:45:
het leuke aan dayz is het opnieuw starten, als je eenmaal al je gear hebt ga je je eraan hechten en is het hele spel niet leuk meer :)
Dat maakt het voor mij juist spannender. Je kan nog steeds neergeschoten worden door iemand met een simpele AK, en nu heb je ook meer te verliezen.

Probeer anders eens in de nacht te spelen. Daar wordt je lekker paranoia van. Elk geluidje, elk zuchtje wind is dan meteen een dreiging. Moet je natuurlijk niet je gamma en brightness verhogen om nog wat te zien. Het feit dat het stikke donker is, is juist wat het leuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:29:
ja komt goed, ik heb vanavond niet veel te doen en ben er nog vrij nieuw in. Altijd leuk om dan samen met iemand op te trekken.

edit: nope cant do halve beker finale
haha gelukkig weerhoud voetbal mij er nie van om dayz te spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoSchaap als je update dan graag die 1.7.6
Daar de Hot-fix niks anders is dan gezanik over namen die blikjes zouden hebben
En dan zekers konijnen-BIER , eindelijk ( lege wiskey flesen in slivovitch/vodka regio 8)7 )
En ik spaar ze allemaal , ook toiletrollen
En scheermessen met een franse-kromming ? :?

En mss wordt het weer lache op GoT-Chernarus , een avondje toiletrollen gooien naar zombies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
we zien wel ik ga eerst even een avondje spelen op andermans server nu :)

ik heb de GoT2DayZ server bijgewerkt, de nieuwe items zoals pleerollen enzo zijn best geinig :)

• johan bos
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
volgende update schijten in het bos? :+

PSN: Deere6030

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
leuke items allemaal, maar wat moet je er eigenlijk mee?
pleerollen, scheermesjes?

de variatie in eten en drinken ( en wapens) is dan wel weer leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Ik ben nieuw met Arma2/DayZ, alsin ik heb de game nog niet eens.
Maar is het nog de moeite waard, het is niet echt nieuw meer en hoewel graphics mij niet eens zozeer interesseren vind ik de gameplay en de andere players wel belangrijk.

Dat ik een Arma 2 key nodig hebt lijkt me duidelijk, maar moet ik nu ook een Operation Arrowhead key kopen of wat bied dit extra?

Of mis ik wellicht een totaal andere optie, ik zag ook Arme 2 free maar die lijkt dan weer niet voldoende te zijn?

Voor wie iig key zoek, vast een link die niet zo duur lijkt te zijn;
http://www.cdkeysdirect.c...5BDirect-Download%5D.html ($6)

[ Voor 17% gewijzigd door Bender op 03-03-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt juist een arma2 OA nodig dus de game en de key
Dus arma2 en arma2-OA de beta patch en dan ook nog de Dayz-mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 14:55

Silence

Godlike

Bender schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:22:
Ik ben nieuw met Arma2/DayZ, alsin ik heb de game nog niet eens.
Maar is het nog de moeite waard, het is niet echt nieuw meer en hoewel graphics mij niet eens zozeer interesseren vind ik de gameplay en de andere players wel belangrijk.

Dat ik een Arma 2 key nodig hebt lijkt me duidelijk, maar moet ik nu ook een Operation Arrowhead key kopen of wat bied dit extra?

Of mis ik wellicht een totaal andere optie, ik zag ook Arme 2 free maar die lijkt dan weer niet voldoende te zijn?

Voor wie iig key zoek, vast een link die niet zo duur lijkt te zijn;
http://www.cdkeysdirect.c...5BDirect-Download%5D.html ($6)
Als je wil is het ook mogelijk om hem als singleplayer te testen.
Ik heb alles gedownload en met een paar simpele stappen van internet dayz singleplayer werkend gekregen.
Alleen is natuurlijk niet zo leuk als met meerdere mensen maar het is gewoon om te kijken of je het wel leuk vind

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 16:21
Is DayZ nog een beetje de moeite waard? Arma II is namelijk in de aanbieding op Steam.

Ik lees veel over hackers, bugs e.d. wat het spel aardig verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Als je nu geld wilt gaan investeren doe dat het dan in arma 3, is nu beschikbaar voor 24 euro. Heb je ook early acces tot de alpha en beta (de alpha is net opengegaan). In september wordt het 49 euro. Daarnaast zijn er nu al mods omgezet, bijvoorbeeld het wasteland scenario. Ircghost in "[PC] Arma III"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Na heel veel filmpjes te hebben gekeken ben ik sinds vorig weekend eindelijk overstag gegaan en ben ik ook DayZ gaan spelen.

Het spel is echt zeer uniek en de spanning en sfeer is echt fenomenaal! Kan niet wachten tot de werkelijke game uit komt.

Echter. Ik merk wel dat ik toch wel snel dood ga en toch voornamelijk door Zeds... Ik wil graag een vette rifle of shotgun als primary, maar voor zombies heb je daar heel weinig aan. De ammo is vaak veel te weinig en het trekt te veel andere zombies aan. Ik merk dat de hatchet gewoon het ultieme anti-zombie wapen is. In een klap dood en ook nog eens geruisloos...

Ik vind het jammer dat het zo ontzettend moeilijk is om een hatchet te gebruiken als je ook een shotgun hebt. Je moet dan eerst je shotgun op de grond leggen, hatchet los maken van toolbelt en dan pas kan je hakken. In een situatie waarin je achtervolgt wordt door die krengen is dit bijna onmogelijk (tenzij je in een huis gaat staan). Het heeft al een aantal keer mijn dood betekend.

Hoe doen jullie dit? Hebben jullie gewoon een grote backpack waar je tijdelijk je wapen in opslaat als je naar een omgeving gaat met veel zombies??

Heb trouwens nog geen ene keer een map gevonden in DayZ. Ik maak dan ook maar gebruik van de online maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal ren ik gewoon de zombies voorbij.. ren een huis binnen en uit of ren ik door pinetrees heen om ze kwijt te raken.

Met een hatchet op ze inslaan moet je alleen doen als je geen ander wapen heb. ren er omheen of ren een gebouw binnen (ze zijn heel langzaam in gebouwen) en doe headshots.

overweeg of het waard is om een bepaalde gebied in te gaan waar veel zombies zijn. plaatsen met firestation, market, hospital, barracks, cafe of big / long barns zijn plekken die het waard zijn voor wapens voedsel en medicijnen/bloodpacks...

Zorg zo snel mogelijk dat je 2-3 drinks en 2-3 foods met daarnaast 2-3 bandages en 1-2 painkillers heb.. ga dan of richting noorden of naar een plek waar je denkt dat je makkelijk een wapen kan vinden..

als je in je eentje speelt is een grote backpack en Knife,matches, hatchet belangrijk.. omdat je dan wild kan jagen, een meat kan klaarmaken en eten. Dit is de enige manier om in je eentje aan blood te komen.. voor bloodpacks heb je een partner nodig.

Daarnaast pas op bij grote steden, military spots, airfields.
9/10 ben je daar niet alleen en zul je moeten oppassen voor andere spelers. Wees altijd extreem voorzichtig, blijf een tijdje op een afstand in bosjes of verstopt achter een muurtje, in het gras en hou hem een tijdje in de gaten, vaak zijn ze niet alleen en vaak heb ze kwade bedoelingen ...

maar het spel blijft altijd leuk met veel bijzondere momenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
[b][message=39921816,noline]Ik merk dat de hatchet gewoon het ultieme anti-zombie wapen is. In een klap dood en ook nog eens geruisloos...
Een machete gaat ook mooi :+

PSN: Deere6030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:12:
Meestal ren ik gewoon de zombies voorbij.. ren een huis binnen en uit of ren ik door pinetrees heen om ze kwijt te raken.

Met een hatchet op ze inslaan moet je alleen doen als je geen ander wapen heb. ren er omheen of ren een gebouw binnen (ze zijn heel langzaam in gebouwen) en doe headshots.

overweeg of het waard is om een bepaalde gebied in te gaan waar veel zombies zijn. plaatsen met firestation, market, hospital, barracks, cafe of big / long barns zijn plekken die het waard zijn voor wapens voedsel en medicijnen/bloodpacks...

Zorg zo snel mogelijk dat je 2-3 drinks en 2-3 foods met daarnaast 2-3 bandages en 1-2 painkillers heb.. ga dan of richting noorden of naar een plek waar je denkt dat je makkelijk een wapen kan vinden..

als je in je eentje speelt is een grote backpack en Knife,matches, hatchet belangrijk.. omdat je dan wild kan jagen, een meat kan klaarmaken en eten. Dit is de enige manier om in je eentje aan blood te komen.. voor bloodpacks heb je een partner nodig.

Daarnaast pas op bij grote steden, military spots, airfields.
9/10 ben je daar niet alleen en zul je moeten oppassen voor andere spelers. Wees altijd extreem voorzichtig, blijf een tijdje op een afstand in bosjes of verstopt achter een muurtje, in het gras en hou hem een tijdje in de gaten, vaak zijn ze niet alleen en vaak heb ze kwade bedoelingen ...

maar het spel blijft altijd leuk met veel bijzondere momenten :)
Thanks voor je uitgebreide reply! Ik zal de tips meenemen. Voorzichtig ben ik zeker! Alleen ongeduldig soms bij zombies en dan wil ik toch een klein stukje rennen of in ieder geval gehurkt lopen, maar je kan dan dus beter kruipen...

Speel in mijn eentje, speel up een UK server (ze hebben er meerdere) weet de naam even niet meer. In ieder geval een waar je cross-server je poppetje kan meenemen.

Ik zat dus vooral te klooien met het wisselen tussen een rifle en een hatchet, maar dat kan ik dan beter in een gebouw doen dan... Of zorgen dat mijn pistol genoeg magazines heeft en ze daarmee kapot schieten.

Vanavond maar nieuwe poging. Eerst naar de stad voor rantsoen en dan richting het noorden trekken. Dat deed ik eerder ook al.

Vreemd genoeg is het niet zo heel erg om opnieuw te beginnen. Het blijft leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal ren ik gewoon voorbij zombies en check ik spullen haastig (meestal stop ik alleen als er een wapen is dat ik wil, of bloodbags).
Tenzij er een plek is (stad) waarin ik spullen wil zonder aandacht te krijgen ga ik gehurkt/ kruipend te werk.

zelf speel ik in een clan (militaire stijl), en wij focussen onzelf puur om de virus van verder verspreiden te stoppen (USS, Umbrella Security Service) dus Kill On Sight.
Maar het blijft leuk, elke dag is er wel iets aparts dat gebeurd. Zware gevechten. ongeloofelijke achtervolgingen. bizarre acties. mensen die voorbij struinen die een kip nadoen alsof ze compleet gek zijn geworden.

Kan niet wachten tot vanavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Damn, wat is het toch een onvergeeflijk spel he!

Net heerlijke hoeveelheid loot verzameld, plenty eten en drinken, nieuwe backpack, winchester, 45, map. Noem maar op. Had alleen een irritant kuchje, dus op zoek naar peniciline. Bezoekje gebracht aan Senchiniy. Daar kwam ik een dude tegen met een rifle, dus ik schoot op hem, maar hij riep friendly friendly via voice. Dus ik sorry... (hij had geen ammo). Ik vroeg of hij mij bloed kon geven. Ik had nog bloodpacks gevonden. Hij geeft mij bloed, ik wil hem bedanken door eten en drinken te geven... Bam! Bam! allebei dood door een gast in wookie pak...

Zo jammer he...

Hoe krijg je eigenlijk zo'n sniper outfit?

Maar weer opnieuw een poging doen. Denk dat ik hem gelokt had omdat ik met mijn 45 zombies kapot had geschoten, nog een rede om alleen hatchet te gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:46

Distortion

Bottle to Throttle

Had ook weer een wtf momentje vanmiddag. Ik was op de "run for your lives"s server. Na 3 dagen eindelijk fatsoenlijk loot gevonden. Plotseling, ik was in de buurt van Novi Sobor, ontplofte ergens op de map een atoombomb. De knal was zo hevig dat mijn huis stond te shaken.De lucht veranderde van kleur, en het begon hard te waaien. Ik dacht ok, zal wel een hacker zijn. Paar minuten later wilde ik verder gaan, mijn charakter stond ineens uit zichzelf op, pakte het pistool en schoot zichzelf dood! Idereen in de server ging overigens dood. Vreemde ervaring.

Je bent ook niet op de private hives veilig.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 16:21
Jammer dat hier niks meer wordt gepost. Ik ben in ieder geval hooked!

[ Voor 8% gewijzigd door Jokuh op 29-03-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen wacht op de standalone en speelt ondertussen arma 2 of 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ik mag misschien wel dayz al voor een paar maand niet meer aangeraakt hebben, die super fun adventures blijven goed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn echte geweldige Day-Z filmpjes, wellicht al eerder gepost:
YouTube: SNIPER KILLER! - Arma 2: DayZ Mod - Ep.1

Het is een hele reeks, erg leerzaam, spannend en leuk om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
1.7 miljoen views. Ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t1mmy schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:07:
1.7 miljoen views. Ik denk het wel.
Wat bedoel je? Dat ze hier al eerder gepost zijn?
Dat zou best kunnen, maar zo erg is het niet. Ik vind dat die Frank Day-Z speelt met een goede instelling. Dus niet iedereen zomaar afknallen, maar eerst kijken naar zijn/haar intenties door een tijdje iemand te volgen en dan eventueel afknallen :P
Zeker als hij ziet dat iemand nieuwe spelers of mensen 'zomaar' zonder goede reden afknalt, dan neemt hij wraak. Hij is ook echt gewoon goed in dit spel, ik heb zelf nog veel te leren.

Wordt dit nog een beetje gespeeld door GOT-ers? Ik zit nu steeds op de DE 100-servers. Goede ping, nieuwste beta en altijd 30+ mensen op de server. Maar als iemand een leuke (NL) server weet, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het gros van de groep wacht momenteel op de standalone en is verhuisd richting wasteland or andere games.

dit is ook de reden waarom de GoT2DayZ site inmiddels meer arma-minded is als dayz. er is geen intresse meer in en dus wachten we net als iedereen of de standalone hier verandering in gaat brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightm4re!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 14:51
Hee peeps,

We hebben laatst een doorstart met de server gemaakt en ook nieuwe buildings er op gezet,
Leuke PvP checkpoints gemaakt en in Kamenka mooi een supermarkt en Appartments.
Ook is NEAF aantrekkelijker geworden en in Berezino hebben we een extra firestation!

Join onze server aub :)
159.253.131.95:3357

Dutch DayZ Bastards forum

Groetjes.
Dutch DayZ Bastards Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nightm4re! schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:50:
Hee peeps,

We hebben laatst een doorstart met de server gemaakt en ook nieuwe buildings er op gezet,
Leuke PvP checkpoints gemaakt en in Kamenka mooi een supermarkt en Appartments.
Ook is NEAF aantrekkelijker geworden en in Berezino hebben we een extra firestation!

Join onze server aub :)
159.253.131.95:3357

Dutch DayZ Bastards forum

Groetjes.
Dutch DayZ Bastards Team!
Ik speel nu veel op de Awa-servers (awack.org). Altijd goed gevuld en leuk om op te spelen. Als ik dood ben dan zal ik bij jullie komen kijken. Is het een private hive?

Echt een vet originele mod dit zeg. Zo intens en soms zo saai, zo gaaf en soms zo frustrerend, en alles er tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 06:37
Sinds tijden weer eens Dayz gespeeld, de Dayz Epoch variant is wel geinig en echt iets voor de verzamelaar. Website: http://dayzepoch.com/wiki/index.php/Main_Page

De variant-mod is nog in ontwikkeling maar de Dayz veteranen Levi, Friez, Da_ManiaC, Marcel en f00f hebben gisteren zich enkele uurtjes vermaakt. Beetje blikjes omsmelten, rondrijden in een roze SUV, tuinhekjes! bouwen, helikopter-squad in verwarring brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht nog altijd op activering van mn bmrf forum account.. misschien lukt het vanavond wel :)

*edit* fixed!

[ Voor 8% gewijzigd door JoSchaap op 12-04-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 14:55
He mede tweakers,

Laat ik me even voorstellen, mijn naam is Nick en ik speel al een jaar DayZ (en verschillende varianten daar op) momenteel speel ik veel DayZ: Breaking Point (ook bekend onder Breaking Point - The Zombie Infection).

Ik speel meestal alleen aan gezien mijn vrienden niet echt het geduld hebben om dit spel te spelen, maar het lijkt me super om met wat mensen te spelen dus bij deze.

Tot ziens in Chernarus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Even een tip voor iedereen die DayZ streams kijkt.

http://www.twitch.tv/sacriel
Sacriel is ver uit de beste DayZ streamer op Twitch.
Niet alleen goed in de game maar heeft ook veel kennis van de wapens etc.
Als je nog nieuw bent in DayZ echt een aanrader want hij geeft altijd veel uitleg over strategie en wapen-eigenschappen.

Speelt sinds kort ook samen met ChiefHitt, die in RL helicopter piloot is in US-AF.
Hij gaf net op Sacriel's stream via Skype een live rondleiding door zijn helicopter, hangar en een kijkje op het vliegveld. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door novalite op 08-05-2013 16:04 ]

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zijn hele kliekje vult overigens altijd de top 5 op de twitch dayz pagina als ze aan het streamen zijn ;)

ik ben sinds gister met Zooombies aan het klooien (Arma3 dayz) officieel niet toegestaan door het dev-team maar het ziet er wel leuk uit (alleen wel ERG veel bugs).

lirik had een stukje gestreamd v/d week
http://www.twitch.tv/lirik/c/2226093

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Niet echt DayZ misschien maar bij deze toch even de link naar het youtube filmpje van het moment dat ChiefHitt Sacriel en stream een rondleiding geeft op zijn "werkplek"

http://www.youtube.com/watch?v=N_TQ3Q3CnDA

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:56
Als je nacht te donker vindt, dan kun je gewoon je brightness en gamma hoger zetten bij de settings :P Je ziet dan echt alles, maar dan zonder kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Nou, ik heb vandaag DayZ eens een kans gegeven, heb zoveel youtube vids ervan gezien en het leek me best tof. Wat alleen geen enkele youtuber laat zien is hoe belachelijk lastig het kan zijn om in je eentje vanaf je spawn te komen tot het punt waar de filmpjes beginnen, namelijk met een wapen en wat ammo, een verbandje, zelfs maar een hatchet, IETS.

Het is tot nu toe enigzins onderdeel van de charme, zombies zijn echt beangstigend want ze meppen je zo verrot en je kan er niks tegen beginnen tot je een wapen hebt, en die bijlen die overal in houtblokken liggen die zijn voor mijn char blijkbaar niet goed genoeg, die kan ik dan weer niet pakken 8)7

Ik ga maar eens naarstig op zoek naar wat meer in-depth first-minutes guides, want de meeste starter tips beperken het tot 'blijf niet te lang hangen, ga langs de supermarkt en de kerk en dan meteen weg', maar ik kom uberhapt niet in de buurt van de kerk zonder langs 40 zombies te sluipen en door minstens 5 gespot en achtervolgd te worden, laat staan dat er daadwerkelijk iets ligt waarmee ik terug kan knokken.

Mn beste poging so far was een life waarin ik me met behulp van een bandage en veel geluk tot een power plant buiten cherno wist te redden en daar erachter kwam dat ik ERGENS een g17 op had gepakt en er lag ook nog eens een hatchet. Vervolgens stond er onderaan een trap een zombie me op te wachten en terwijl ik dacht 'oh op de youtube vids en streams stappen ze dan in alle rust de ladder af en axen ze de zombie ff dood' had ik em gewoon neer moeten schieten van boven. Want ik ben de ladder nog niet af of de zombie mept me in 1 klap knockout. Ik wordt wakker, mep met 3-4 klappen die zombie stuk, een 2e breekt mn benen en ik ga weer out.. einde lied einde verhaal :p

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha dat zul je nog wel een paar keer hebben in het begin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik ben er ook inmiddels achter dat melee niet te doen is. Aan wapens komen is echter wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spelers zijn je grootste zorg. probeer maareens te overleven op een volle server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkshifty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 10:44
Waar zijn alle spelers gebleven van de GoTDayZ server ? :'(

Average (past month): 1

[ Voor 15% gewijzigd door Darkshifty op 13-05-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
De vaste kern welke op de GoTDayZ server speelden is allemaal "uitgespeeld". De mod bied na verloop van tijd geen uitdaging meer, een klein deel welke op de GoTDayZ server speelde is na een tijdje over gestapt naar Wasteland, ook dat spelen we nagenoeg niet meer.

Afgelopen maand is weer een kleiner deel de Origins-mod op de Taviana map gaan spelen. Dit bood voor een week of twee weer een leuke uitdaging. Huisje bouwen, auto's en heli's verzamelen enz.

Helaas gaat het telkens weer dezelfde kant op en komt de vraag: wat gaan we nu doen? Verveling slaat toe wanneer er geen uitdaging meer is, we betrappen onszelf er te vaak op dat we dan spelers gaan hunten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik blijf wel bezig op arma3. iig blijft wasteland 'wel okay' maar het tofste zijn de grotere missies met volle servers zoals Domination2 :)

maar dat is hier offtopic.dus -> [PC] Arma III

dayz is w.m.b. redelijk aan het doodbloeden tot de Standalone er is :)
de enige dayz server die nog draait momenteel is Celle :)

verder draaien we

Arma2 wasteland-utes
Arma3 wasteland-utes
Arma3 wasteland-stratis

maar dat kun je op onze website ook terugvinden http://www.got2dayz.nl/?page_id=295

[ Voor 29% gewijzigd door JoSchaap op 13-05-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:23

beuker19

Killerbeuker is so OP

FriezNL schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:11:
De vaste kern welke op de GoTDayZ server speelden is allemaal "uitgespeeld". De mod bied na verloop van tijd geen uitdaging meer, een klein deel welke op de GoTDayZ server speelde is na een tijdje over gestapt naar Wasteland, ook dat spelen we nagenoeg niet meer.

Afgelopen maand is weer een kleiner deel de Origins-mod op de Taviana map gaan spelen. Dit bood voor een week of twee weer een leuke uitdaging. Huisje bouwen, auto's en heli's verzamelen enz.

Helaas gaat het telkens weer dezelfde kant op en komt de vraag: wat gaan we nu doen? Verveling slaat toe wanneer er geen uitdaging meer is, we betrappen onszelf er te vaak op dat we dan spelers gaan hunten...
Breaking point is wel leuk maar niet in je 1tje :'(
Maar met een clan/groep is het leuk veel voertuigen veel high end loot en heel veel pvp.
De mods is heel erg streng ivm. cheats maar geeft mij weer een beetje het gevoel van dayz zoals het hoort te zijn

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dayz-BP is voor mij een absolute nogo. Je kunt het niet spelen zonder een door hun aangeboden launcher te draaien, en ze hanteren wel erg vreemde regels mbt software op je pc..

Ik weiger die launcher te draaien (ik vertouw third-party executables sowieso al niet. ik ben programeur, ik weet wat je er er allemaal in kunt stoppen, en ik heb die launcher aleens door een decompiler gehaald. wat mn wantrouw bevestigde..)

Bovendien heb ik bijna alle software waarvoor ze je in die launcher bannen (Cheatengine enz.) op mn pc staan en ga ik niet deinstalleren om een mod te kunnen starten..

(ben immers een tweaker, het klooien met sp-games is leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkshifty
FriezNL schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:11:

Bedankt voor je reactie, ik zie het ook terug in de server lijsten waar veel spelers inderdaad vertrokken zijn.
De DayZ origins mod ziet er wel gaaf uit, ik ga die ook eens uitproberen.

En dan daarna ook hopen dat inderdaad de standalone snel uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

JoSchaap schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:43:
Dayz-BP is voor mij een absolute nogo. Je kunt het niet spelen zonder een door hun aangeboden launcher te draaien, en ze hanteren wel erg vreemde regels mbt software op je pc..

Ik weiger die launcher te draaien (ik vertouw third-party executables sowieso al niet. ik ben programeur, ik weet wat je er er allemaal in kunt stoppen, en ik heb die launcher aleens door een decompiler gehaald. wat mn wantrouw bevestigde..)

Bovendien heb ik bijna alle software waarvoor ze je in die launcher bannen (Cheatengine enz.) op mn pc staan en ga ik niet deinstalleren om een mod te kunnen starten..

(ben immers een tweaker, het klooien met sp-games is leuk)
Of is het dan dat je niet met je gewenste AS50 tsw kan spelen ;)
Ik weet dat ze steng zijn als je het laaste jaar bijv.gehackt hebt in arma/dayz word je cd key gebanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp staat voor singleplayer.

De software is niet actief. Staat alleen geïnstalleerd. Vandaar mijn punt. Zodra ze er een losse mod van maken ben ik uiteraard van de partij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voor mij is Dayz een beetje saai omdat er niet iets is waar je naar toe kan werken, ik ben ondertussen zo ervaren dat ik binnen no-time met een beetje geluk goede wapens en genoeg gear heb waardoor mij niks anders rest dan beetje zombies kilen of pvp.

Voordat ik met Dayz verder ga wil eerst graag bijvoorbeeld achievements zien of een leaderboard. Waardoor je kunt zien wie de langste speeltijd heeft in minuten, of wie de meeste mensen helpt. Of dat er steden daadwerkelijk vrijgemaakt kunnen worden van zombies door blokkades en dat je die met groepen aan mensen moet verdedigen door aanvallen op die blokkades enzo. Dat zijn gave dingen die je bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, het is erg jammer dat de wereld zichzelf weer reset en dat er niet echt een end game in zit. Het constant rondlopen om het rondlopen gaat na een tijdje vervelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik zeg het toch regelmatig: De map is eigenlijk gewoon veel te klein en de mogelijkheden beperkt. Tenzij de standalone daar echt iets aan gaat veranderen (En dan vooral de map) hoeft het van mij allemaal niet. Zodra je eenmaal wat verder komt in de game en je meer gebruik maakt van vehicles, besef je eigenlijk al heel snel dat de map gewoon te klein is. Je rijdt in een kwartier van de éne hoek naar de andere hoek wat op zich lang is, maar niet voor een game waarin je echt zo rond moeten zwerven voor loot. Daarnaast is de map ook lang niet dynamisch genoeg. Elke respawn loop je weer naar hetzelfde plekje toe, omdat iets anders doen genoeg geen nut heeft (En ook niet echt leuk is). Een iets meer MMO-achtig ding lijkt me toch wel leuker. Verschillende eilanden die je alleen kunt oversteken als je bijvoorbeeld een boot hebt (En dus voer bent voor piraten) of een vliegtuig / helicopter. Voor echt goede voertuigen zul je dan overal en nergens onderdelen weg moeten halen (Als in, je kan wel een kapot vliegtuig vinden, maar dan moet je eerst onderdelen van een ander eiland af halen.. en met een hele groep daar komen is onmogelijk (Tenzij je een pendelvaart op zet met een klein bootje of een kleiner vliegtuig gebruikt om steeds iemand over te vliegen) en wordt je dus wat meer afgesplitst. De spawnrate van gebieden met veel players moet ook gewoon omlaag, zodat het interessanter wordt om constant rond te trekken in plaats van altijd in hetzelfde bosje te zitten waardoor je al heel snel zonder ammo / eten / drinken komt te zitten. Hetzelfde geldt voor benzine.. Blijf je met teveel mensen rond dezelfde hoek hangen, dan zal de benzine op een gegeven moment bijna op zijn (Waardoor je alleen nog minieme refills kunt doen en het veel interessanter is om naar een plek te gaan waar minder mensen zijn. Zodra het rustiger wordt op de vorige plek gaan de niveaus in de fuel tanks weer wat sneller omhoog..

etc..

Maaaaaaaaaaarrrrr.. dat gaat allemaal niet komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Grotere map gaat wel heel saai worden met 64 man dus dat aantal mag ook even flink opgeschroefd worden. Hele delen van de map zijn praktisch veilig omdat daar nooit spelers komen. Hoogstens een verdwaalde nieuweling of iemand die een kamp in de buurt heeft, booring.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Tsurany schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:53:
Grotere map gaat wel heel saai worden met 64 man dus dat aantal mag ook even flink opgeschroefd worden. Hele delen van de map zijn praktisch veilig omdat daar nooit spelers komen. Hoogstens een verdwaalde nieuweling of iemand die een kamp in de buurt heeft, booring.
And thats where you're wrong. De meeste 'lege' plekken worden toch nog wel regelmatig bezocht door mensen (Enkele keren per week) en als je dan toch iets op wil bouwen, dan moet het gewoon 'altijd' veilig zijn. Probleem is natuurlijk ook dat je spul niet goed kunt verstoppen, dus zie je alles al van ver af staan*. Dat maakt de effectieve ruimte al een stuk kleiner. Ach, als je in alle gebouwen kan en die ook ietwat fatsoenlijk kunt blokeren dan zou het wel een optie zijn. Dan zit je wel dat je altijd nog de wacht moet houden, wat natuurlijk niet tof is..

Op een bepaalde manier een AI guard krijgen zou wel tof zijn, die je bijvoorbeeld maximaal 5 uur achter elkaar de wacht kunt laten houden en dan moet hij weer 2 uur rust hebben. Dan moet je wel precies kunnen instellen wat voor gun hij heeft, wat voor patrol hij doet en wanneer hij reageert (Als hij iemand rustig ziet rond snuffelen wat gebouwen verder op is er natuurlijk geen reden om meteen alarm te slaan). Moet hij wel alarm slaan, zou er bijvoorbeeld een service kunnen zijn dat je een e-mail / SMSje of iets dergelijks krijgt....

Goed, dat soort dingen komen er allemaal niet. Ik zou al verrast zijn als de map echt groter wordt. Nadeel is gewoon dat veel end-game dingen toch nog erg primitief moeten zijn, omdat het anders gewoon te sterk is op een kleine map. Humvees met guns en alles die heel rare zijn, zijn niet zo heel speciaal op een map van groot formaat. Zelfde geldt voor snipers... Over helicopters heb ik maar helemaal niet.

* weet nog wel dat ik een keer twee autos die van ons waren gestolen midden in een bos zag staan... en dan van ongeveer 500 meter afstand. Gewoon rondrijden en genoeg freelook doen en je ziet alles. First person only zou daar ook al heel veel voor helpen (En is met Arma 3 controls prima te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik heb me bij een groepje aangesloten dat een grote kamp heeft op een Origins server. Op een duur weet je waar andere kampen zijn en zit je in een voortdurende clanwar. Best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkshifty
NoFearz schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:17:
Ik heb me bij een groepje aangesloten dat een grote kamp heeft op een Origins server. Op een duur weet je waar andere kampen zijn en zit je in een voortdurende clanwar. Best leuk.
ik vond de loot erg slecht op een Origins server, heb jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Ircghost schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:48:
Voor mij is Dayz een beetje saai omdat er niet iets is waar je naar toe kan werken, ik ben ondertussen zo ervaren dat ik binnen no-time met een beetje geluk goede wapens en genoeg gear heb waardoor mij niks anders rest dan beetje zombies kilen of pvp.

Voordat ik met Dayz verder ga wil eerst graag bijvoorbeeld achievements zien of een leaderboard. Waardoor je kunt zien wie de langste speeltijd heeft in minuten, of wie de meeste mensen helpt. Of dat er steden daadwerkelijk vrijgemaakt kunnen worden van zombies door blokkades en dat je die met groepen aan mensen moet verdedigen door aanvallen op die blokkades enzo. Dat zijn gave dingen die je bezig houden.
Wow....

DayZ is juist geniaal omdat er niet van die afgezaagde cliché opdrachten in zitten en niet van die voorspelbare gescripte events. Ik kan er mijn kop maar niet omheen vouwen dat een digitale beloning in de vorm van achievements ook maar IETS kunnen bijdragen aan het spelplezier.

In DayZ moet je je eigen verhaal, missie, doel maken en er gebeurt altijd wel iets of je eigen fantasie een eindje te helpen. Ook al heb je alles en loop je fully geared naar een stad in een map, dan gebeurt er onderweg altijd wel iets. Een heli, een auto, een clanwar waar je inkomt, mensen die hulp nodig hebben etc. etc.

Probeer anders een andere map of DayZ variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:38:
[...]

Wow....

DayZ is juist geniaal omdat er niet van die afgezaagde cliché opdrachten in zitten en niet van die voorspelbare gescripte events. Ik kan er mijn kop maar niet omheen vouwen dat een digitale beloning in de vorm van achievements ook maar IETS kunnen bijdragen aan het spelplezier.

In DayZ moet je je eigen verhaal, missie, doel maken en er gebeurt altijd wel iets of je eigen fantasie een eindje te helpen. Ook al heb je alles en loop je fully geared naar een stad in een map, dan gebeurt er onderweg altijd wel iets. Een heli, een auto, een clanwar waar je inkomt, mensen die hulp nodig hebben etc. etc.

Probeer anders een andere map of DayZ variant.
Ik snap je 'wow' niet helemaal en vind het wat raar..

Echter over de rest van je opmerking. Ik weet niet hoeveel uur jij er in hebt zitten, maar ik heb er nu denk ik een kleine 50/60 uur in zitten en dat is voor mij wel het moment in dit spel waarop ik graag toch meer zie. Ik heb mij echt uren vermaakt, echt een enorme goede tijd gehad. Maar op een gegeven moment wil ik toch dat beetje meer, en achievements zijn slechts een klein idee. Ik heb dus liever zoals ik dat je bijvoorbeeld een stad moet verdedigen of iets dergelijks, maar bovenal dus meer mogelijkheden om samen te werken. Echt te gaan overleven met andere survivors.

Nu heb je veel mensen zoals ik die alle gear etc hebben en die overgaan naar spelers op jagen of normale pvp. Dat is naar mijn mening niet wat het hoofddoel van het spel zou moeten zijn.
Voordat je gaat zeggen dan moet je meer gaan samenwerken met anderen, ik heb met groepen van 2 tot personen voor langere tijd samengespeeld en samen overleefd en heb mij echt prima vermaakt. Maar ook dan kom je tot hetzelfde, je kunt je tenten nauwelijks plaatsen want de beste plekken zijn bekend en erg gelimiteerd en je kunt niet altijd online zijn om te verdedigen dus het voelt een beetje onzinnig aan om dat allemaal te bewaren. Dus het maken van echte vooraden wordt niet aangemoedigd op drukkere servers.
Ook met de groep heb je al snel allemaal de maximale gear maar kun je niks anders doen dan beetje rondrijden en mensen afknallen..

Sorry dat ik misschien wat negatief klink, maar ik zie zoveel potentieel in deze game maar het komt maar niet of het duurt veels te lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Ircghost schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:26:
[...]
Ik snap je 'wow' niet helemaal en vind het wat raar..

Echter over de rest van je opmerking. Ik weet niet hoeveel uur jij er in hebt zitten, maar ik heb er nu denk ik een kleine 50/60 uur in zitten en dat is voor mij wel het moment in dit spel waarop ik graag toch meer zie. Ik heb mij echt uren vermaakt, echt een enorme goede tijd gehad. Maar op een gegeven moment wil ik toch dat beetje meer, en achievements zijn slechts een klein idee. Ik heb dus liever zoals ik dat je bijvoorbeeld een stad moet verdedigen of iets dergelijks, maar bovenal dus meer mogelijkheden om samen te werken. Echt te gaan overleven met andere survivors.

Nu heb je veel mensen zoals ik die alle gear etc hebben en die overgaan naar spelers op jagen of normale pvp. Dat is naar mijn mening niet wat het hoofddoel van het spel zou moeten zijn.
Voordat je gaat zeggen dan moet je meer gaan samenwerken met anderen, ik heb met groepen van 2 tot personen voor langere tijd samengespeeld en samen overleefd en heb mij echt prima vermaakt. Maar ook dan kom je tot hetzelfde, je kunt je tenten nauwelijks plaatsen want de beste plekken zijn bekend en erg gelimiteerd en je kunt niet altijd online zijn om te verdedigen dus het voelt een beetje onzinnig aan om dat allemaal te bewaren. Dus het maken van echte vooraden wordt niet aangemoedigd op drukkere servers.
Ook met de groep heb je al snel allemaal de maximale gear maar kun je niks anders doen dan beetje rondrijden en mensen afknallen..

Sorry dat ik misschien wat negatief klink, maar ik zie zoveel potentieel in deze game maar het komt maar niet of het duurt veels te lang..
DayZ heeft geen doel en geen missie, zelfs overleven hoeft niet als je dat niet wil. Ik zal je dan ook niet vertellen wat jij zou moeten doen, ik denk alleen dat als jij je eigen verhaal niet kan maken in DayZ, het wellicht niet helemaal jouw game is. Ik heb er denk ik een paar honderd uur in totaal in zitten, maar ook met vlagen. Soms kan ik ook even niets verzinnen om te doen wat me boeit, maar een paar dagen of weken later kan ik weer uren aaneen spelen.

Wellicht dat Wastelands (echte missies om te spelen) of DayZ Breaking Point of DayZ Origins dan wat voor je kan zijn. Heb je weer 1000en extra gear, tientallen nieuwe voertuigen om te verzamelen, op te levelen en diverse niveaus aan campementen te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wasteland vind ik wel wat leuker, echter zijn daar naar mijn mening wapens enzo weer makkelijker te vinden. Maar goed, zo valt er overal wel wat op af te dingen natuurlijk ;).
Ik kijk heel erg uit naar de afgeronde Dayz game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Darkshifty schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:05:
[...]

Ik vind overal en nergens genoeg gear. Het is wel zo dat op het eiland dat wordt verdedigd door bots de echte endgame gear te vinden is. Ik ben er zelf nog niet geweest. In elke farm vind ik bijvoorbeeld wel een wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRecklezz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-03-2022
Ircghost schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:17:
Wasteland vind ik wel wat leuker, echter zijn daar naar mijn mening wapens enzo weer makkelijker te vinden. Maar goed, zo valt er overal wel wat op af te dingen natuurlijk ;).
Ik kijk heel erg uit naar de afgeronde Dayz game!
Dayz standalone gaat helaas nog wel een tijdje duren denk ik... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
Jammer want kijk ook zo uit naar de final van deze game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste update van afgelopen maandag:
[YouTube: http://youtu.be/2QzQE6DDynw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Juni moet de Alpha beschikbaar zijn: http://www.pcgamer.com/20...yz-standalone-alpha-june/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
Voor de die hard heb ik een Nieuwe offi NL server gekocht. Alleen chernarus dus en geen admin abuse etc en ook geen item en vehikel spawning. zoek in dayzcommander: NL 1337 of favourite via ip 94.242.227.122:2372.

Http://www.gametracker.com/server_info/94.242.227.122:2372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Er is een gerucht dat de standalone niet eerder uit komt dan december van dit jaar. Ik volg Shosho10199 via youtube al een tijdje, en hij wist dit te vertellen in 1 van zijn laatste Dayz adventures. Hij heeft wel wat connecties binnen de devs, er staat ook een interview op zijn kanaal, van een tijdje terug.

Voor wie het horen wil: YouTube: PREDATOR! Arma 2 DayZ pt 19 rond 12:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Verbaast mij niks, ze hebben nog weinig echte dingen toegevoegd. Er komen steeds veel bugfixes etc, maar geen daadwerkelijke content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkshifty
PrimalFury schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:47:
Voor de die hard heb ik een Nieuwe offi NL server gekocht. Alleen chernarus dus en geen admin abuse etc en ook geen item en vehikel spawning. zoek in dayzcommander: NL 1337 of favourite via ip 94.242.227.122:2372.

- is het gewoonlijke speelgoed, vehikels en choppers wel vindbaar op de spawnpoints?
- waarop staat de day & night schedule? (+1 GMT?)
- is de startup gear de basis?

Mischien dat ik en drie andere spelers dan een keer komen buurten.

[ Voor 4% gewijzigd door Darkshifty op 21-05-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Gisteravond (veels te laat) had ik met m'n broertje EINDELIJK een heli operationeel in Origins (wat een gezeik kan dat zijn, relatief weinig industrial loot). Het liep al tegen tweeën dus ietwat gehaast en onvoorbereid op een vrijwel lege tank maar naar sector B gevlogen, gewoon gezien te hebben wat het was.

Natuurlijk duurde dat niet heel erg lang maar we hebben genoten. :)

Enfin, weten jullie hoe die NPC's precies functioneren? Zien ze goed of slecht in het donker (a la zombies), hoe gericht schieten ze, heb je een kans om in het open veld van ze te winnen? Als ze met de heli's over vliegen, schieten ze dan als ze goed zicht hebben of pas als je op de heli schiet?

Laatste vaag; hoe hebben jullie sector B geloot? Gewoon gun-ho landen maar en schieten of iets met beleid en buiten de muren landen?
Darkshifty schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:05:
[...]
De lootspawn op sommige Origins servers is vertraagd lijkt het wel. Soms moet je wel 2 keer binnen en buiten 150 - 300 meter lopen voor er loot spawnt.

Op Origins heb ik wel het idee dat het veel meer random is. Sommige dagen vind je never nooit een toolbox maar struikel je over de wielen en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
Darkshifty schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:10:
[...]

- is het gewoonlijke speelgoed, vehikels en choppers wel vindbaar op de spawnpoints?
- waarop staat de day & night schedule? (+1 GMT?)
- is de startup gear de basis?

Mischien dat ik en drie andere spelers dan een keer komen buurten.
- Ja al het gewoonlijke speelgoed wordt gespawned
- UTC -3 staat hij op zodat je savonds wat langer door kunt in het licht.
- Je begint indd met 1 bandage 1 painkiller en flashlight etc (weet standard gear niet uit mijn hoofd :P )

Ik zie jullie binnenkort wel verschijnen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:52:
Gisteravond (veels te laat) had ik met m'n broertje EINDELIJK een heli operationeel in Origins (wat een gezeik kan dat zijn, relatief weinig industrial loot). Het liep al tegen tweeën dus ietwat gehaast en onvoorbereid op een vrijwel lege tank maar naar sector B gevlogen, gewoon gezien te hebben wat het was.

Natuurlijk duurde dat niet heel erg lang maar we hebben genoten. :)

Enfin, weten jullie hoe die NPC's precies functioneren? Zien ze goed of slecht in het donker (a la zombies), hoe gericht schieten ze, heb je een kans om in het open veld van ze te winnen? Als ze met de heli's over vliegen, schieten ze dan als ze goed zicht hebben of pas als je op de heli schiet?

Laatste vaag; hoe hebben jullie sector B geloot? Gewoon gun-ho landen maar en schieten of iets met beleid en buiten de muren landen?

De lootspawn op sommige Origins servers is vertraagd lijkt het wel. Soms moet je wel 2 keer binnen en buiten 150 - 300 meter lopen voor er loot spawnt.

Op Origins heb ik wel het idee dat het veel meer random is. Sommige dagen vind je never nooit een toolbox maar struikel je over de wielen en vice versa.
de npc's op sector b schieten gericht. Zodra ze je zien schieten ze gericht. Mijn advies is om snachts heen te gaan. In het donker heb je veel meer voordeel, dan zien ze gewoon minder. Maar jij ook dus ik zou landen bij de containers binnen de muur en die urals leeg halen, daar spawen ook night vision goggles.
[...]

[ Voor 20% gewijzigd door Distortion op 21-05-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkshifty
PrimalFury schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:08:
[...]

- Ja al het gewoonlijke speelgoed wordt gespawned
- UTC -3 staat hij op zodat je savonds wat langer door kunt in het licht.
- Je begint indd met 1 bandage 1 painkiller en flashlight etc (weet standard gear niet uit mijn hoofd :P )

Ik zie jullie binnenkort wel verschijnen! 8)
Nice! ik ben benieuwd of je server gaat lopen, ik zal advertisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

PrimalFury schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:47:

Er spawnen dus geen items en dergelijke? Hoe moet ik dit opvatten, hoe kom je nu aan je spullen dan? Ligt er alleen spul bij een restart. En dan geldt op=op?

En heeft je server nog verder specifieke eigenschappen of heb je verder gewoon een plain server?

Gebruik je daarnaast whitelisting of met ww? Met andere woorden, hoe stop je irritantente hackers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whitelisting en een wachtwoord op je server mag niet als je een official hive server host

dus die vragen heb je al beantwoord :P

[ Voor 19% gewijzigd door JoSchaap op 21-05-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
Ircghost schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:27:
[...]

Er spawnen dus geen items en dergelijke? Hoe moet ik dit opvatten, hoe kom je nu aan je spullen dan? Ligt er alleen spul bij een restart. En dan geldt op=op?

En heeft je server nog verder specifieke eigenschappen of heb je verder gewoon een plain server?

Gebruik je daarnaast whitelisting of met ww? Met andere woorden, hoe stop je irritantente hackers?
Wat ik bedoelde met spawnen is, dat sommige admin abusers dingen voor hun neus spawnen. Omdat het een offi server is, is dit niet mogeljk.

Hosted bij villayer.com Battleye draait erop, server is whitelisted. Ook werkt villayer met global ban lijsten. Als op server x bij villayer een ban plaats vindt omdat iemand script oid, wordt dit ook op alle andere villayer servers doorgevoerd autmatisch. Zij hebben ook hun eigen beveiliging dmv scripts etc. Wat eigenlijk nog beter is dan battleye (zegt men).

Geen specifieke eigenschappen zoals bij private hives. Gewoon dayz zoals Rocket het bedoel had :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

JoSchaap schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:37:
whitelisting en een wachtwoord op je server mag niet als je een official hive server host

dus die vragen heb je al beantwoord :P
Thanks, was ik even vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Right, ik ben intussen een week of wat verder en snap een stuk beter wat ik in het begin fout deed. Ik zag altijd filmpjes van mensen die overal crouch-runnen en laten zien ' kijk, crouch running is veel beter dan gewoon running, want je kan heel dichtbij zombies rennen zonder dat ze je horen'..
Ja leuk.. behalve dat de zombies 100m verderop die wel jouw kant op kijken je dan gewoon zien :p
Oftewel, 3 uur prone crawling door Cherno en daarna richting Elektro later had ik een 1911 met pakweg 50 kogels, een lee enfield met 80, alle meds die ik nodig had en 5-6 van zowel food als drink.

Toen kwam ik de eerste player tegen dat life...
Ik zat bovenin een barn, net klaar met looten en ik zie tot mijn schrik ende verbaezing ineens een speler de deur inlopen. Hij zag me nog niet, pakt zn hatchet en gaat bovenaan de trap zitten om af te rekenen met de incoming zombies. Ik kijk naar hem terwijl hij 1 van de 3 (ja 3) Lee enfields en mags aan de andere kant loot (ik had al zoveel kogels, heb het laten liggen) en dan komt hij mijn kant omhoog. Hij ziet dat ik al een tijdje zat te kijken en dat ik dus nog niet heb geschoten en komt naast me zitten. Maar terwijl ik op het punt sta om meer in te typen dan "oi" gaat zijn pistool akelig recht op mijn hoofd gemikt staan...

Dus ik beweeg wat naar voren, hij mikt mee. Ik beweeg nog een paar keer met het idee zo van doe eens niet, hij blijft me volgen (ik zit de hele tijd niet op hem te mikken om te laten zien dat ik niet wil schieten).
Ik twijfel nog om te typen dat ie niet op mn hoofd moet blijven mikken, maar dat kost toch een tijdje en misschien dat ie dan toch schiet.. dus ik loop de trap maar gewoon af om weer weg te gaan. Op dat moment pakte hij zn nieuwe lee en ik was intussen zo paranoid dat ik dacht 'ja, natuurlijk pak je nu je rifle, ik beweeg dus een headshot is niet meer zeker, dan beter je rifle om mij neer te knallen'. En toen ik die conclusie voor mezelf trok draaide ik naar em om en schoot em door zn hoofd. Ik legde het nog aan hem uit waarom ik het gedaan had en hij zei dat hij niets van plan was geweest, maar fucking hell wat zo'n omgeving met je doet om je aan jezelf en anderen te laten twijfelen. Zeker als je voor het eerst zo lang in leven bent en eindelijk je zaakjes op orde hebt.

Sindsdien een paar chopper crashes gevonden en ik loop intussen rond met een M16 en een M24, ben in het holst van de nacht door iemand gebloodbagged nadat ik ongeveer 1 blood over had, maar ik leef nog steeds \o/
Al met al zie ik nu al wel meteen wat mensen bedoelen bij gebrek aan end-game. Ik zie nog vele uren lol voor me door een verzameling spullen aan te leggen ergens, zodat ik mezelf vol kan laden met ammo en met minder angst industrial loot kan zoeken voor vehicles, etc. Maar als ik eenmaal zover ben ben ik wel benieuwd wat ik dan nog ga doen. Het voelt nl niet prettig om ergens te gaan zitten en players snipen met mn M24 'omdat het kan'. Dan zou ik me prolly klote voelen want iedereen op de server is juist zo aardig geweest.

Maar goed, wat ik al zeg, ik heb nog een lange weg te gaan voor ik dat punt ook echt bereik :) Eerst maar eens een tent vinden ergens om mn eigen aflevering van Mijn Leven in Puin op te kunnen zetten ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

GTOfire schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:55:
Right, ik ben intussen een week of wat verder en snap een stuk beter wat ik in het begin fout deed. Ik zag altijd filmpjes van mensen die overal crouch-runnen en laten zien ' kijk, crouch running is veel beter dan gewoon running, want je kan heel dichtbij zombies rennen zonder dat ze je horen'..
Ja leuk.. behalve dat de zombies 100m verderop die wel jouw kant op kijken je dan gewoon zien :p
Oftewel, 3 uur prone crawling door Cherno en daarna richting Elektro later had ik een 1911 met pakweg 50 kogels, een lee enfield met 80, alle meds die ik nodig had en 5-6 van zowel food als drink.

Toen kwam ik de eerste player tegen dat life...
Ik zat bovenin een barn, net klaar met looten en ik zie tot mijn schrik ende verbaezing ineens een speler de deur inlopen. Hij zag me nog niet, pakt zn hatchet en gaat bovenaan de trap zitten om af te rekenen met de incoming zombies. Ik kijk naar hem terwijl hij 1 van de 3 (ja 3) Lee enfields en mags aan de andere kant loot (ik had al zoveel kogels, heb het laten liggen) en dan komt hij mijn kant omhoog. Hij ziet dat ik al een tijdje zat te kijken en dat ik dus nog niet heb geschoten en komt naast me zitten. Maar terwijl ik op het punt sta om meer in te typen dan "oi" gaat zijn pistool akelig recht op mijn hoofd gemikt staan...

Dus ik beweeg wat naar voren, hij mikt mee. Ik beweeg nog een paar keer met het idee zo van doe eens niet, hij blijft me volgen (ik zit de hele tijd niet op hem te mikken om te laten zien dat ik niet wil schieten).
Ik twijfel nog om te typen dat ie niet op mn hoofd moet blijven mikken, maar dat kost toch een tijdje en misschien dat ie dan toch schiet.. dus ik loop de trap maar gewoon af om weer weg te gaan. Op dat moment pakte hij zn nieuwe lee en ik was intussen zo paranoid dat ik dacht 'ja, natuurlijk pak je nu je rifle, ik beweeg dus een headshot is niet meer zeker, dan beter je rifle om mij neer te knallen'. En toen ik die conclusie voor mezelf trok draaide ik naar em om en schoot em door zn hoofd. Ik legde het nog aan hem uit waarom ik het gedaan had en hij zei dat hij niets van plan was geweest, maar fucking hell wat zo'n omgeving met je doet om je aan jezelf en anderen te laten twijfelen. Zeker als je voor het eerst zo lang in leven bent en eindelijk je zaakjes op orde hebt.

Sindsdien een paar chopper crashes gevonden en ik loop intussen rond met een M16 en een M24, ben in het holst van de nacht door iemand gebloodbagged nadat ik ongeveer 1 blood over had, maar ik leef nog steeds \o/
Al met al zie ik nu al wel meteen wat mensen bedoelen bij gebrek aan end-game. Ik zie nog vele uren lol voor me door een verzameling spullen aan te leggen ergens, zodat ik mezelf vol kan laden met ammo en met minder angst industrial loot kan zoeken voor vehicles, etc. Maar als ik eenmaal zover ben ben ik wel benieuwd wat ik dan nog ga doen. Het voelt nl niet prettig om ergens te gaan zitten en players snipen met mn M24 'omdat het kan'. Dan zou ik me prolly klote voelen want iedereen op de server is juist zo aardig geweest.

Maar goed, wat ik al zeg, ik heb nog een lange weg te gaan voor ik dat punt ook echt bereik :) Eerst maar eens een tent vinden ergens om mn eigen aflevering van Mijn Leven in Puin op te kunnen zetten ergens.
Maar 3 uur prone door cherno/electro ;(
15/30 minuten max. gewoon rennen en snel looten en dan naar het noorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Als ik begon aan een nieuw leven dan ging ik naar een van de 3 grote steden en rende ik van firestation naar de supermarkt en paar military loots en rende ik er weer vandoor. Het is zonde van je tijd om met een nieuw personage zo langzaam te doen als de kans op random encouters zo groot is en de kans dus groot is dat je dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

OK, maar als je in de buurt van de stad rent (al is het met crouch) heb je tegen de tijd dat je bij een markt bent al minstens 5 zombies achter je aan, en tegen de tijd dat je bij een firestation bent al 20. Hoe los je dat op? Gewoon negeren en in beweging blijven in de veronderstelling dat je ze buiten de stad weer kan ditchen ergens? Kan je echt zo betrouwbaar voorkomen dat je geraakt wordt en een beenbreuk krijgt/dood bloed?

Elke keer dat ik dacht ik gok het erop en ik ging crouchen had ik in no time agro en als beginnende speler lang niet genoeg kogels of een hatchet om alle agro om te leggen.

Gebrek aan ervaring dit hoor, maar gewoon negeren lijkt me een recipe for bloody disaster?

(Overigens was het best leuk hoor, 3 uur lang je eigen stealth game spelen. Al ben ik intussen wel blij met de server waar ik op beland ben, een private hive waarin je begint met een hatchet en een 1911 met 1 mag. Geeft toch net ff dat beetje dat je nodig hebt om niet per definitie een half uur te moeten pronen op zoek naar een stomme bijl)

[ Voor 19% gewijzigd door GTOfire op 21-05-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Om van zombies af te komen: ren eerst met een treintje zombies door een huis met een voor en achterdeur. De zombies volgen je in het huis maar gaan op het moment dat ze binnen zijn wandelend verder. Als jij doorloopt raak je de zombies kwijt, aangezien zij nog lekker aan de wandel zijn binnen in het huis, jij verdwijnt via de achterdeur met de horizon :)

Alhoewel ik wel moet zeggen dat deze methode effectief is, maar erg afbreuk doet van de gameplay. Het sneaken en kruipen is veeel spannender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Als je zeds achter je aan krijgt, of een gebouw in gaan (zeds kunnen niet in gebouwen rennen) of het bos in, en zorgen dat ze je niet in het gezichtsveld krijgen. (dennenbomen helpen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je kunt inderdaad gewoon tegen de stam van een dennenboom staan dan kunnen ze je niet raken en na enkele seconden gaan ze weglopen. Ook helpt het rennen tegen een heuvel in de perfecte hoek (dus waar je bij 1 graad meer steiler zou gaan lopen).

Dit is echter allemaal een beetje valsspelen omdat het tekortkomingen zijn in de AI.

---
Als ik zo'n agro run doe wordt ik in principe nooit geraakt door zombies, het enige wat wel gebeurt is dat je nogal veel aandacht trekt omdat snipers en andere spelers die hele horde zien en dan hoef je alleen maar de punt van de horde op te zoeken om de speler te zien die er als een malle vandoor gaat. Als je niet wilt killen maar jezelf wel wil vermaken moet je gaan liggen als sniper bij een grote stad. En dan een beetje rondkijken tot je een speler vind, dan moet je gewoon 1 kogel langs zijn lichaam jagen en dan schrikt hij zich als een malle en allerlij zombies worden geagrood. Als het een beetje een onervaren speler is dan is hij is heel lang bezig om van al die zombies af te komen :P

[ Voor 51% gewijzigd door Ircghost op 21-05-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurkies92
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 14:06
Stream behoorlijk veel dayz en speel al van de release, mocht je het leuk lijken om mijn stream te kijken of heb je vragen: www.twitch.tv/hurkies
Let op chat in het engels houden AUB.

Leuk om te vermelden: Ik ben door Sacriel en LIRIK gepromote oftewel gebommed:)

[ Voor 18% gewijzigd door hurkies92 op 23-05-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
GTOfire schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:40:
OK, maar als je in de buurt van de stad rent (al is het met crouch) heb je tegen de tijd dat je bij een markt bent al minstens 5 zombies achter je aan, en tegen de tijd dat je bij een firestation bent al 20. Hoe los je dat op? Gewoon negeren en in beweging blijven in de veronderstelling dat je ze buiten de stad weer kan ditchen ergens?
Waar je goed naar moet kijken is op je HUD rechts hoe zichtbaar en hoe hoorbaar je bent. Lopen over gras is veel stiller dan over asfalt bijvoorbeeld, geluid trekt minstens zoveel zombies aan als direct zicht. Tot een metertje of 50 kan je meestal met crouchwalk wel ongezien langs zombies komen.
Kan je echt zo betrouwbaar voorkomen dat je geraakt wordt en een beenbreuk krijgt/dood bloed?
Nee, 100% betrouwbaar is er niet in DayZ :P Bereid je maar voor op de meest onmogelijke, willekeurige, vage glitches en bugs. Soms gebeuren er gewoon dingen in DayZ die niet te verklaren zijn.
Elke keer dat ik dacht ik gok het erop en ik ging crouchen had ik in no time agro en als beginnende speler lang niet genoeg kogels of een hatchet om alle agro om te leggen.

Gebrek aan ervaring dit hoor, maar gewoon negeren lijkt me een recipe for bloody disaster?

(Overigens was het best leuk hoor, 3 uur lang je eigen stealth game spelen. Al ben ik intussen wel blij met de server waar ik op beland ben, een private hive waarin je begint met een hatchet en een 1911 met 1 mag. Geeft toch net ff dat beetje dat je nodig hebt om niet per definitie een half uur te moeten pronen op zoek naar een stomme bijl)
Het is een kwestie van gewenning. Na een paar dagen weet je de game mechanics en hoef je nauwelijks meer te pronen voor zombies. Dan loop je zelfverzekerd door de meest grote kluwen zombies en raak je ze in no-time kwijt of wordt je uberhaubt niet meer snel ge-aggro'd.

Gouden regels:

Line-of-sight verbreken en dan crouch walk
Door gebouwen rennen (pas op dat je jezelf niet klem loopt)
Schuin stijle hellingen oplopen
Zombies alleen neerleggen wanneer je écht moet
In dennenbomen ben je onkwetsbaar

Wat een serieus goede tip is (en nog leuk om te kijken ook) is de DayZ serie van Frankieonpcin1080p:

YouTube: YouTube

Daar leer je heel snel alle facetten van DayZ wel kennen (al zijn er wel patches tussendoor geweest natuurlijk dus er zijn kleine verschillen).

Man ik ben jaloers, de ervaringen die je in DayZ te wachten staan...... ongeëvenaard in games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Gisteravond eens wat geöefend om minder vaak te pronen en meer snelheid te maken. Één keer meteen agro toen ik opstond omdat ik niet goed achter me had gekeken, maar verder ging het wel aardig. 2 keer agro buiten dat moment en die kon ik lozen door idd LoS te breken.

Het feit dat ik nog maar 50% health heb komt omdat ik zo snugger was om bij een hospital de ruit stuk te slaan en naar binnen te kruipen, toen bleek dat de ruit nog 1 klap nodig had. En ja, IRL heb ik m'n been al 2 keer zwaar opengehaald aan kapot glas, dus ergens kon ik het verwachten, meteen been gebroken, bleeding en tot overmaat van ramp 30 seconden passed out. Toen ik eenmaal bij kwam snel gebandaged maar was toch al een sloot bloed kwijt :p

Dat alles geschiedde op PrimalFury's server, het beviel wel om een beetje te kunnen ouwehoeren onder het spelen iig. Verder valt er over servers weinig te zeggen, ik ben er niet op neergeschoten, maar er was ook niemand die zei ja ik kan je wel even ontmoeten om je te bloodbaggen na m'n hospital incident :p Fair enough tho, we zullen zien wat voor community er op gaat bouwen op de server. Heb er nu 2 uurtjes op gespeeld, vanavond weer door waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 00:24
Heeft iemand nog een nette server die niet whitelisted is met flink wat spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

conwa schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:23:
Heeft iemand nog een nette server die niet whitelisted is met flink wat spelers?
Waarom zonder whitelist? Is toch beter ivm hackers lijkt me...
Ik zou dan eerder om servers vragen met actieve admins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
conwa schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:23:
NL 1337 of favourite via ip 94.242.227.122:2372.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTOfire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:04:
Gisteravond eens wat geöefend om minder vaak te pronen en meer snelheid te maken. Één keer meteen agro toen ik opstond omdat ik niet goed achter me had gekeken, maar verder ging het wel aardig. 2 keer agro buiten dat moment en die kon ik lozen door idd LoS te breken.
Ik sneak eigenlijk nooit om zombies heen, ze gaan je toch wel zien of je gaat ertegenaan blunderen als je probeert het gebouw te kammen. Gewoon volgas rondjes om een zombie rennen, de rest van de humanitariërs meelokken en in een relaxt tempootje zig-zaggend richting een gebouw om doorheen te rennen of een bos buiten het stadje waar je bent. Daar in een rechte lijn doorheen, links of rechtsaf buigen en wijd om de lange lijn zombies heen weer terug naar het dorpje lopen en looten. Tegen de tijd dat er weer Zeds in je buurt zijn heb je alles wat je dragen kunt en wilt meegenomen en huppel je vrolijk weer het dorpje uit. Eventuele bandits zoeken je in het bosje, dus gewoon een andere kant op en wachten tot twee bandits elkaar tegenkomen.

Sneaken is zó overrated. En link, want crouch-walking is dé manier om een kogel in je nek te krijgen van bandits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Bandits heb ik nog niet echt mee te maken gehad, ik speel op die NL primal fury server en daar zijn niet zo bijster veel mensen, de laatste keren tijdens primetime misschien 10, waarvan misschien 1 of 2 unknowns, de rest allemaal mensen die so far altijd friendly zijn geweest. Maar ik ben wel een stuk sneller in het rondlopen nu. full blown door een stad sprinten doe ik niet, want het kost me meer tijd om de zombies ergens buiten de stad te lozen dan dat het me wint t.o.v. tactisch crouch-runnen.
Ik heb ook eindelijk een 24-backpack en mn tentje staan, dus ik ben wel blij dat ik niet zomaar neergeknald wordt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTOfire schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:11:
Bandits heb ik nog niet echt mee te maken gehad, ik speel op die NL primal fury server en daar zijn niet zo bijster veel mensen, de laatste keren tijdens primetime misschien 10, waarvan misschien 1 of 2 unknowns, de rest allemaal mensen die so far altijd friendly zijn geweest. Maar ik ben wel een stuk sneller in het rondlopen nu. full blown door een stad sprinten doe ik niet, want het kost me meer tijd om de zombies ergens buiten de stad te lozen dan dat het me wint t.o.v. tactisch crouch-runnen.
Ik heb ook eindelijk een 24-backpack en mn tentje staan, dus ik ben wel blij dat ik niet zomaar neergeknald wordt :p
Tja, maar wat is er dan nog leuk aan? :)
Als je gewoon veilig overal kunt lopen, dan is meteen het spannende weg. Die zombie's leer je snel mee omgaan, dus dan kan alleen een foutje je killen. En dat gebeurt hoe dan ook wel eens.
En met een grote backpack en tent kun je nog steeds zomaar afgeknald worden, dus dat snap ik ook niet zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Die updates zijn wel heel gaaf, goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Met dat over mn backpack bedoel ik juist dat ik het dus fijn vind om op die server niet zomaar afgeknald te worden, niet dat het helpt om dat niet te worden. Integendeel, als ik een bandit was en ik zie zo'n grote rugzak lopen zou ik die best willen heben :p

En ach, ik geef je op zich wel gelijk hoor, dat het snel saai wordt als je alleen PvE bezig bent. Ik heb zelf ook al als ik inlog zoiets van ja goh, en nu? Want ik heb op die server nog nooit 1 vehicle spawn gezien, en 2 vehicles die in gebruik waren door anderen (en die waren me juist aan het helpen dus die wilde ik niet fucken door hun vervoer te jatten). Dus mn hele plan om als missie te nemen het opknappen van een vehicle faalt een beetje so far :p

Gisteravond was het nog wel even spannend, want opeens vroeg iemand wie er bij Balota was, en dat was ik dus, maar ik had zelf nog niemand anders gezien. Dat maakt me ook nog wat huiverig om aan PvP te beginnen, want ik kan best een beetje verwachten dat het een hele tijd duurt voor ik leer hoe ik moet lopen om niet gespot te worden en waar ik andere mensen kan verwachten. Het verwachtte resultaat is dan dus dat ik zonder er iets van te kunnen leren vervolgens elke 15-20 minuten moet restarten omdat iemand me zag lopen en er plots uit het niets een nekschot komt.

Maar goed, ooit groei ik ballen en probeer ik het wel uit, want idd het is wel een groot deel van de spanning. Maar tot ik het gevoel heb dat ik zelf ook daadwerkelijk een kans heb is het een beetje kansloos me daar doelbewust in te gaan mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Als je voor de repair wilt gaan moet je echt gaan samenwerken, anders ben je nooit op tijd genoeg met repareren.

--
Overigens wel kut, dat alle Dayz servers de Beta vereisen. Ik speel ook de Ace mod en die servers ondersteunen vaak gaan Beta mod. Dus ik moest die unistalleren en nu kan ik dus geen Dayz servers meer joinen :(.

[ Voor 49% gewijzigd door Ircghost op 30-05-2013 12:09 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht