Right, ik ben intussen een week of wat verder en snap een stuk beter wat ik in het begin fout deed. Ik zag altijd filmpjes van mensen die overal crouch-runnen en laten zien ' kijk, crouch running is veel beter dan gewoon running, want je kan heel dichtbij zombies rennen zonder dat ze je horen'..
Ja leuk.. behalve dat de zombies 100m verderop die wel jouw kant op kijken je dan gewoon zien

Oftewel, 3 uur prone crawling door Cherno en daarna richting Elektro later had ik een 1911 met pakweg 50 kogels, een lee enfield met 80, alle meds die ik nodig had en 5-6 van zowel food als drink.
Toen kwam ik de eerste player tegen dat life...
Ik zat bovenin een barn, net klaar met looten en ik zie tot mijn schrik ende verbaezing ineens een speler de deur inlopen. Hij zag me nog niet, pakt zn hatchet en gaat bovenaan de trap zitten om af te rekenen met de incoming zombies. Ik kijk naar hem terwijl hij 1 van de 3 (ja 3) Lee enfields en mags aan de andere kant loot (ik had al zoveel kogels, heb het laten liggen) en dan komt hij mijn kant omhoog. Hij ziet dat ik al een tijdje zat te kijken en dat ik dus nog niet heb geschoten en komt naast me zitten. Maar terwijl ik op het punt sta om meer in te typen dan "oi" gaat zijn pistool akelig recht op mijn hoofd gemikt staan...
Dus ik beweeg wat naar voren, hij mikt mee. Ik beweeg nog een paar keer met het idee zo van doe eens niet, hij blijft me volgen (ik zit de hele tijd niet op hem te mikken om te laten zien dat ik niet wil schieten).
Ik twijfel nog om te typen dat ie niet op mn hoofd moet blijven mikken, maar dat kost toch een tijdje en misschien dat ie dan toch schiet.. dus ik loop de trap maar gewoon af om weer weg te gaan. Op dat moment pakte hij zn nieuwe lee en ik was intussen zo paranoid dat ik dacht 'ja, natuurlijk pak je nu je rifle, ik beweeg dus een headshot is niet meer zeker, dan beter je rifle om mij neer te knallen'. En toen ik die conclusie voor mezelf trok draaide ik naar em om en schoot em door zn hoofd. Ik legde het nog aan hem uit waarom ik het gedaan had en hij zei dat hij niets van plan was geweest, maar fucking hell wat zo'n omgeving met je doet om je aan jezelf en anderen te laten twijfelen. Zeker als je voor het eerst zo lang in leven bent en eindelijk je zaakjes op orde hebt.
Sindsdien een paar chopper crashes gevonden en ik loop intussen rond met een M16 en een M24, ben in het holst van de nacht door iemand gebloodbagged nadat ik ongeveer 1 blood over had, maar ik leef nog steeds \o/
Al met al zie ik nu al wel meteen wat mensen bedoelen bij gebrek aan end-game. Ik zie nog vele uren lol voor me door een verzameling spullen aan te leggen ergens, zodat ik mezelf vol kan laden met ammo en met minder angst industrial loot kan zoeken voor vehicles, etc. Maar als ik eenmaal zover ben ben ik wel benieuwd wat ik dan nog ga doen. Het voelt nl niet prettig om ergens te gaan zitten en players snipen met mn M24 'omdat het kan'. Dan zou ik me prolly klote voelen want iedereen op de server is juist zo aardig geweest.
Maar goed, wat ik al zeg, ik heb nog een lange weg te gaan voor ik dat punt ook echt bereik

Eerst maar eens een tent vinden ergens om mn eigen aflevering van Mijn Leven in Puin op te kunnen zetten ergens.
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED