Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:15
Duidelijk, bedankt! :>

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:25:
Hey Jo, komt op de chernarus server ook een optie om teams te vormen en de update met andere backpacks?

Heb nu alweer zin om te beginnen op de DayZ server, zal vanmiddag ff kijken of het wat drukker is tegenwoordig :) En anders wordt het weer wasteland ^^
Friez en Levi incoming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

JoSchaap schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:03:
eerste 3 letters van de servernaam ;)
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:11:
Laatste woord van je laatste zin, precies zoals je hem zelf al geschreven hebt :)
Ja dus, dat had ik nog wel kunnen gokken :+ Vanavond als ik thuis komt ga ik er een rondje looten.

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoo, net weer DayZ gedaan op de welbekende GoT server. 2 anderen waren online: Niels en Gebruiker

Ik begon bij NE airfield, had een auto nodig dus hoopte dat ik bij Novy Lug of Altar iets kon vinden.

Bij Novy Lug aangekomen zag ik een crashsite. Na 15 minuten wachten hoorde ik een chopper, dus rustig wachten totdat die ging landen. Dacht eerst dat alleen Niels er in zat, maar toen zag ik nog iemand eruit gaan.

Rustig met m'n scope de twee volgen, ze gaan allebei liggen: BOEM!!! mis.... Nog een keer: 1 shot in de benen (AS50 dus instant kill) en gelijk erachteraan een shot in de torso van de buurman: Niels en Gebruiker allebei dood.

Ik snel de little bird van hun pakken en naar 't noorden om te landen voor de restart. Na de restart ff kampjes gezocht: vond al snel iets vlakbij de Dam in t noorden: een mil offroad en een tent. Beiden vernietigd.

Nog wat rondgevlogen en bij Black Lake zag ik nog een little bird staan :) Ik uit de mijne ejecten en lekker met de para naar beneden. Beneden aangekomen landde ik precies naast een ATV: kapot geschoten. Stukje verder stond een civ auto: kapot geschoten. De nieuwe little bird ingegaan en weggevlogen richting het zuiden.

Eigenlijk wilde ik een huey, maar die kon ik nergens vinden, totdat ik na 15 minuten besloot om nog 1x het noorden af te zoeken, binnen een paar minuten zag ik een politie auto (opel), een zwarte suv en een huey op 1 kluitje. Nadat ik geland was zag ik dat er ook nog een tent naast stond. Mijn conclusie: nieuwe mensen die alles op 1 hoopje gooien als 'kamp'. Een goede reden om alles dus te vernietigen, de huey mee te nemen en om ergens te ejecten zodat alles weer kapot is!

Mijn dag is weer goed, jammer dat 't zo rustig was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier een filmpje er van: YouTube: GoT2DayZ server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Laatst online: 20-09 23:26
Mooi een reden om even niet meer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
Kan nou niet zeggen dat ik dat een coole actie vind. Dat jij niet meer op Cherno speelt, prima, maar waarom dan de zuurverdiende spulletjes van een ander kapot maken? Stelen oké, maar waarom moet het nou stuk? Beetje jammer, maargoed onderdeel van het spel denk ik dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviNL
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:03:
Bij Novy Lug aangekomen zag ik een crashsite. Na 2 uur wachten hoorde ik een chopper, dus rustig wachten totdat die ging landen. Dacht eerst dat alleen Niels er in zat, maar toen zag ik nog iemand eruit gaan.

Rustig met m'n scope de twee volgen, ze gaan allebei liggen: BOEM!!! mis.... Nog een keer: 1 shot in de benen (AS50 dus instant kill) en gelijk erachteraan een shot in de torso van de buurman: Niels en Gebruiker allebei dood.
Das waarschijnlijk de eerst PVP-actie van de afgelopen 2 maanden :)

Jammer dat het niet meer zo druk is als vroeger op de Dayz server maarja gelukkig is Wasteland een goede vervanger met genoeg actie. Ik zie je daar wel verschijnen met of tegen ons, ouwe camper ;)

Ps: Je bent de SUV + tenten van Friez en mij vergeten te slopen :+

[ Voor 14% gewijzigd door LeviNL op 17-01-2013 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Jevon schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:05:
Kan nou niet zeggen dat ik dat een coole actie vind. Dat jij niet meer op Cherno speelt, prima, maar waarom dan de zuurverdiende spulletjes van een ander kapot maken? Stelen oké, maar waarom moet het nou stuk? Beetje jammer, maargoed onderdeel van het spel denk ik dan maar...
Inderdaad, waarom moet je nou alles kapot maken? Beetje jammer.

Ik heb me gister goed vermaakt op Cherno, beetje jammer dat ik van het dak viel toen ik al mijn gear had. Gelukkig is het zo rustig dat ik zo mijn lijk kon vinden :+

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Lijkt me inderdaad leuker om te spelen tegen mensen met dezelfde gear dan mensen die alles kwijt zijn omdat iemand op slooptour is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtPoen schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:53:
Lijkt me inderdaad leuker om te spelen tegen mensen met dezelfde gear dan mensen die alles kwijt zijn omdat iemand op slooptour is
Die kans krijgen we vanaf februari, iedereen restart weer dus dan wordt het echt leuk. Van mij mag die restart trouwens ook wel eerder Johan ;) Zijn volgens mij wel meer die dat zien zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je hebt het nu over de vehicle reset? :)

dat heeft geen bijwerking op spelers ;)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je het zegt, er staat idd alleen vehicle-reset :P Jammer dat ik vaak lees wat ik wil lezen. Dan kan ik binnenkort alvast wel beginnen met wat tentjes verzamelen enzo ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:59
Jammer dat jullie reageren op zijn bericht, ignore zijn post en hij ziet de lol er ook niet meer van in :+ Hij speelt toch alleen dus haalt de fun uit andere mensen te irriteren en moet om dit te doen zijn bericht ergens plaatsen zodat mensen hem herkennen van ohh het was die ....
Op die manier probeert hij ervoor te zorgen dat mensen reageren en zo voer je de ..... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Ninjaman op 17-01-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heren letten we een beetje op de slowchat hier? chatbox vind je op www.got2dayz.nl

dit is trouwens een leuke serie aan het worden

[ Voor 51% gewijzigd door JoSchaap op 17-01-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Is het misschien een idee om de TS uit te breiden met een what-to-do om tweakers servers te joinen? Ik ben een DayZ noob, speel via withSix en erger me blauw aan het gros van hackers en idioten.

Ik ben wat lukraak beginnen zoeken, maar in 305 pagina's loop je snel verloren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:29
Of je kijkt even op de website van de server, meermaals genoemd op deze pagina: http://www.got2dayz.nl/?page_id=49

:) Niet vergeten te whitelisten en veel plezier!
Overigens zul je de meeste van ons op de GoT2DayZ Wasteland server vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoSchaap schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:06:
heren letten we een beetje op de slowchat hier? chatbox vind je op www.got2dayz.nl

dit is trouwens een leuke serie aan het worden

[video]

[video]
GE-NI-AAL :P

En die laatste is zo herkenbaar... "John, we're dropping altitude... like a brick." :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:20
Zo, tijd om de nieuwe DayZ updates eens te bewonderen. Laatste tijd voornamelijk Wasteland gespeeld en samen met Waandersson een helpende hand geboden aan de nieuwste gaming videoclip van RustyRecoil.
[YouTube: http://youtu.be/hTjjaM62SZg]

Zal wel weer even wennen worden; zombies ontwijken, amper een auto te vinden, blij zijn met het vinden van een Makarov of een Lee Enfield en stampend met m'n voeten rage quiten omdat ik weer mijn gear kwijt ben geraakt dankzij een sniper. :|

Maar sinds de community de MOD beheert heb ik veel leuke/interessante vernieuwingen voorbij zien komen. Dus ik heb er wel weer zin in >:)

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Zag op de website dat vanaf 1-2-2013 de safezone alleen cherno bevat. Dit betekent Elektro dus vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Uh, aanpassing geweest op de Namalsk server?

Plots staat er een Debug monitor op mn scherm van AWG Hive en staat rechtsonderin staat telkens dat er mensen worden gekicked voor gehackte items/TP.

Dit alles is gebeurd zonder een herstart. o_O.

Ok, misschien is een Whitelist op Namalsk weer een goed idee.

Iedereen werd zojuist geteleport en doodgemaakt door een hacker. Ook zat er eentje met het superweapon achter onze Ural aan te rennen(zelfde snelheid) en heeft em vervolgens kapot geschoten.

[ Voor 34% gewijzigd door Dorest0rm op 20-01-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dore ik zal zo even kijken, dergelijke hackers vallen enorm op dus die heeft geen lang leven
ik zet de whitelist wel weer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
JoSchaap ik heb blijkbaar een verkeede GUID ingevoerd, dus nu probeer ik een nieuwe in te voeren, maar dan zegt ie dat de GUID al is ingevuld.

Kan je de oude whitelisted GUID en played ID misschien verwijderen, zodat ik een nieuwe kan toevoegen?

Player ID is 4690950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jevon vul even een random playerid in, ik ga de playerid's eruit coden zodra ik tijd heb, brengt meer mensen in de problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightm4re!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 14:51
Hey peeps,

We zijn onlangs een eigen server begonnen:
Dutch DayZ Bastards - Chernarus private hive server: 37.58.68.222:3391
Game Tracker server info
Met custom weapons en custom vehicle's.
Tot nu toe ongeveer 80% friendly!

Difficulty: Veteran (No nameplates dus)
Anti hax: Gotcha-antihax.com
Croshairs = ON
Kill Message = OFF (voorbeeld: Henkie killed Frankie with M4A1 CCO SD)
Death Message = ON (voorbeeld: Henkie was killed)
3rd person = ON

Ook hebben we custom starting gear:
M1911
2x M1911 Mag
2x Bandage
1x Painkillers
1x Morphine
1x Mt.Dew
1x Cooked Meat
1x Heatpack

Flashlight
Map
Compass
Toolbox

Alleen de 2 server eigenaren hebben de admin map en deze gebruiken hem 1x in de week voor controlle van de vehicle spawns, en deze 2 mensen looten geen tenten of voertuigen. Er is dus geen admin abuse. Wel hebben er 8 mensen die op diverse dagdelen spelen de Rcon tool en worden cheaters / combat loggers en mensen die over de side channel praten aangepakt.

Ook hebben we eigen Teamspeak 3: 173.199.64.246:9296
En een forum Dutch DayZ Bastards
(bij registratie en een introductie berichtje start je met camo clothes. Als je er een clan registreert beginnen al je leden met soldier clothes.)

CHECK US OUT!

[ Voor 23% gewijzigd door Nightm4re! op 28-01-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu hopen dat de female skins het doen en we lekker na zwemmen
bij een kampvuurtje kleding drogen (indien heren loop ik wel met nat broek rond :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Hmm.. ik heb de development niet echt gevolgd, maar hoopte toch op een andere map..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eindelijk van dat bagger gamespy afgestapt. (nu steam)
eindelijk een server only trust architecture (minder mogelijkheden tot cheats)

ik begin zelf steeds enthousiaster te worden voor de standalone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boh wat een bitter sweet revenge moment. Ik liep zo noorden uit Cherno om vervolgens via een iets veiliger weg naar Elektro te gaan. En echt letterlijk op het moment dat ik tegen m'n kameraad zei dat ik vrij baan had werd ik met 1 schot neergeschoten door een sniper. (Oh die ironie :')) Met wat rage hier en daar vanwege al mijn loot die weg is (Lee enfield, alice pack, tent en eten) maakte ik een nieuwe character aan, en tot mijn verbazing spawn ik in Prigorodky.

Dus mijn eerste gedachte was, eerst maar eens kijken in die barn daar, en verrekt er zit een winchester in met ammo. Opvolgende gedachte was, nu terug naar mijn lijk lopen. Ik ben er bijna en verrek wie liep daar in z'n mooie gillie suit, de sniper die mij gekilled had. Dus ik flank hem zo hij zag me niet vervolgens schamp schoot ik hem waardoor hij naar de grond ging. Vervolgens hoor ik hem via voice chat"Please dont kill me" zeggen maar schoot hem toch maar neer :P. Helaas zal hij nooit weten dat ik het was die hem heeft neergeschoten want ik zei niks. Maar man naast mijn eigen loot, zijn loot maakte het nog 10x beter.

Nightvision goggles, view distance goggles, military flashlight, mijn tent, mijn alice pack, AS250 sniper met 7 mags en nog andere hele leuke goodies.

Wat een ervaring. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De maker van de DayZ hive software (bliss-hive) is ermee gestopt.
Tevens gaan er geruchten rond dat deze hive niet meer compatibel zal zijn met 1.7.5 welke 1 februari uit komt.

Voorlopig zullen wij bij GoT2DayZ dan ook op de huidige versies blijven draaien

voorlopig changelog voor 1.7.5:
http://dayzmod.com/forum/...log-for-community-builds/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wéér een variant op Dayz

http://www.dayzorigins.com/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die is overigens wel leuk, heb er wat streams van zitten kijken. helaas ben ik te druk om zelf te gamen de laatste tijd (en die griep hielp ook niet) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel ook weinig tijd, maar vanavond ga ik hem proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond samen met Levi, Konjo en JoSchaap een rondje gemaakt op de Dayz Origins servers. Via Dayzcommander kun je deze mod makkelijk binnen halen (zorg er wel voor dat je de nieuwste beta-patch van de arma2 website haalt, die van Dayzcommander loopt behoorlijk achter)

Jammer genoeg weinig aan echt spelen terecht gekomen, het was eerst al een behoorlijke uitdaging om de server te joinen. Op dit moment zijn er slechts 8 beschikbaar welke constant voor 99% vol zitten.

Nadat je de server gejoined bent krijg je twee opties: Male / Female gevolgd door een selectie van spawnplaatsen. Je kunt kiezen uit een spawnplek bij een kleine stad, een grote stad of random. De percentages van kans van overleven wordt netjes aangegeven, wij kozen uiteraard voor de grote stad.

Laat ik het zo zeggen: je hebt meer PVP actie dan op een Wasteland Utes server. Twee min rondlopen in de stad en ik was al drie keer beschoten. Eén survivor kon ik nog overleven maar bij de tweede schoten we elkaar dood. Levi kende hetzelfde lot door lafhartig in zijn rug geschoten te worden. Opnieuw spawnen en ditmaal kozen we voor de kleine stad. Kort maar krachtig: daar lagen vier man welke samenspeelden met één en hetzelfde doel: freshspawns killen.

Terug naar de grote stad en voor het eerst wat langer kunnen spelen zonder als freshspawn direct afgeschoten te worden. Een helikopter trok mijn aandacht welke overvloog met 3/4 man aan boord.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamersplatoon.net/origins/Dayzorigins04.jpg

De heli zette de landing in, zo'n buitenkansje laten we niet onbenut...samen met mijn Makarov. De heren bleken iets beter bewapend, één kon ik besluipen en voorzien van een headshot en na een kat en muis spel met de anderen toch maar de benen genomen. Bij mijn lafhartige run loop ik pardoes tegen een bus aan.

Afbeeldingslocatie: http://mp1st.com/wp-content/uploads/2013/01/dayZ-origins-618x347.jpg

Woop woop! Benzine gescoord, Levi opgehaald en eindelijk op weg om de map eens goed te verkennen. Het leek ons een wijs plan om een iets rustiger plekje te zoeken waar we konden tanken. Tijdens een verdwaal rondje in de stad waar we op zoek waren naar benzine spawnen er ineens een 10tal zombies bij elkaar op straat. Bulldozer voor op de bus + groepje zombies......BOWLEN!!!

Echter ik was vergeten dat in deze versie van Dayz de zombies je ook buiten de auto kunnen raken, en na een verwoede poging om uit de stad te komen (drie keer bewusteloos raken) was het bloed op. Levi was zo wijs geweest om uit te stappen en zich in veiligheid te brengen. Een bandit op een motor kwam op mijn verwoede poging om te ontsnappen af. Liet zijn motor staan om mijn dood-dans nader te onderzoeken waardoor Levi de kans kreeg om de motor onder zijn neus vandaan te jatten. (Om hem vervolgens in het water te crashen toen hij mij wou ophalen)

Anyway, vanavond nog maar eens een poging doen om uit de drukke PVP zone te ontsnappen. De aangepaste gebouwen/zombies en voertuigen die ik heb gezien geven wel een gaaf sfeertje. Alleen het werd gisteren grotendeels verpest door freshspawnkillers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Leuk allemaal die extra toevoegingen op dayz maar ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik werd om de haverklap gekicked dor battleye als het weer of daglicht veranderde, vervolgens mocht ik weer 15-30 minuten de spatiebalk spammen in de hoop in de server te raken, welke mij dan weer kickte binnen 3 minuten, omdat het weer weer omsloeg.

Bovendien bied de mod niet veel vernieuwends, het is gewoon dayz+ met 2017 vermengd, maar dan op Taviana EU. :)

1 februari 1.7.5, helaas ben ik dan weg tot maandagavond dus het zal even duren voor GoT2 bijgewerkt wordt :)

changelog vindt je hier:
http://dayzmod.com/forum/...log-for-community-builds/

[ Voor 10% gewijzigd door JoSchaap op 31-01-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Laatst online: 17-09 11:12
wat ben ik toch slecht in dit spel :(

Ik wacht altijd veel te lang met schieten, hopende dat iemand friendly is en dan krijg ik het kei hard terug op m'n bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Rudolf schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:44:
wat ben ik toch slecht in dit spel :(

Ik wacht altijd veel te lang met schieten, hopende dat iemand friendly is en dan krijg ik het kei hard terug op m'n bordje.
Ach dat hopen leer je vanzelf wel af. :P Ik maak meestal de afweging tussen deze 3 opties:

- Shoot on sight.
- Laten lopen en zelf onopgemerkt ''weg'' lopen (Indien de persoon een kant oploopt die voor mij geen gevaar is)
- Als ze geen gevaarlijk wapen hebben (pistol) toespreken en zeggen dat ze niet mijn kant op moeten aimen anders knal ik ze alsnog neer :P.

Ik ben redelijk wat friendly's tegengekomen in DayZ, echter was dit geen 1 keer toen ik echt goede gear had. :P Dan wil je vaak het risico ook niet nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Schaap, vroeg mij af wat het gemiddeld aantal bezoekers is op de Chernarus server?
Als het er 3 per dag zijn dan geloof ik het wel.. Ik zoek een server met toch zeker 10 man non stop.. Anyway, ben benieuwd want ik mis de server wel, kwam er nooit meer want ik zag altijd maar max. 2/3 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik zou zeggen, kijk zelf even, want ik ben een weekendje met vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik vind wel dat utes iets te dicht op land is gezet, zou wel iets verder uit de kust mogen liggen :)
en nog steeds diezelfde movement problemen (vast komen in een deur als je een wapen hebt, enz)

maar verder ziet het er bruut uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meemzeh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03 22:09

Meemzeh

Je weet wel

NL 1 by Meemzeh ook sinds vanmorgen in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
JoSchaap schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:20:
ik vind wel dat utes iets te dicht op land is gezet, zou wel iets verder uit de kust mogen liggen :)
en nog steeds diezelfde movement problemen (vast komen in een deur als je een wapen hebt, enz)

maar verder ziet het er bruut uit :)
Het idiote is dat er al wel mods zijn die dat goed doen. ST_Movement zou het eigenlijk allemaal al moeten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jep was daar al bekend mee, maar in de SA vind ik dat dit gewoon al gefixt moet zijn. zeker als er al code voor beschikbaar is.

wbt got2dayz, momenteel is er een hoop gaande omdat de hive software nu door een ander persoon ontwikkeld wordt. ik kijk nog even de kat uit de boom voor ik de boel omgooi.

ik hoop na dit weekend meer te weten

tevens heb ik alle banlists opgeschoond en omgezet naar guid only, dit omdat ik een database driven bansysteem aan het bouwen ben. dus nieuwe key = weer toegang.

anyway het lijkt even stil maar er wordt dus nog wel aan gewerkt. alleen heb ik met eerdere wijzigingen al geleerd om eerst even een paar dagen de kat uit de boom te kijken. :+ zeker met dayz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blindsight
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-03 21:59
Heren ben helemaal nieuw binnen DayZ.
Eerst even de combat training doorlopen en wil eigenlijk wel even kijken naar DayZ.
Hebben jullie tips op welke server het leuk is om te starten en de feeling te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
blindsight schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:14:
Heren ben helemaal nieuw binnen DayZ.
Eerst even de combat training doorlopen en wil eigenlijk wel even kijken naar DayZ.
Hebben jullie tips op welke server het leuk is om te starten en de feeling te krijgen?
De server van GoT is een goed startpunt, daar kan je op je gemak even alle controlls, zombies en andere wazige features van Arma 2 onder de knie krijgen. GoT is niet heel spectaculair mbt PvP, als je dus wat meer gewend bent aan het spel raad ik je aan om een wat meer PvP georienteerde server op te zoeken voor wat extra actie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blindsight
Bedankt voor je reactie zit alleen een password op de got2dayz server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blindsight
Even gezocht ben binnen gaat ik ff rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blindsight
Krijg een batleye script restriction #44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Dude.. double posts.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blindsight
En bedankt daar kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Mijn punt is dat je niet moet dubbel posten maar je oude reactie moet aanpassen.

Maar betreft je probleem, heb je jezelf al gewhitelisted voor de GoT servers? Dit doe je door je userid en clientid door te geven op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blindsight
Heb ik net gedaan en werkt.
Je hebt een punt had ik kunnen doen.
Bedankt voor je reactie zal het forum niet verder vervuilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha je mag hier best de boel komen vervuilen hoor, wel zo gezellig :P.

En mooi dat het werkt, have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blindsight
Was iets te vroeg heb een nieuwere versie.
Kan ik gewoon downgraden en moet ik dan de launcher weer aanpassen?
Heb de 1.7.5.1 dus gaat nog niet werken.
En bedankt zoals je ziet ga ik inderdaad door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wat gebruik je? Indien Dayzcommander hebt kun je gewoon de versie pakken die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blindsight
Nope heb de handmatige installatie gedaan.
Kijk wel even naar die Dayzcommander.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:25
Patchnotes van de community update van afgelopen week:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
Changelog:
* [NEW] Weapon - Sa58P_EP1. (Military)
* [NEW] Weapon - Sa58V_EP1. (Military)
* [NEW] Weapon - Sa58V_RCO_EP1. (MilitaryS)
* [NEW] Weapon - Sa58V_CCO_EP1. (MilitaryS)
* [NEW] Weapon - G36C. (HeliCrash)
* [NEW] Weapon - G36C_camo. (HeliCrash)
* [NEW] Weapon - G36A_camo. (HeliCrash)
* [NEW] Weapon - G36K_camo. (HeliCrash)
* [NEW] Weapon - M40A3 (MilitaryS)
* [NEW] Vehicle - HMMWV_DZ.
* [NEW] Vehicle - MH6J_DZ.
* [NEW] - Ability to flip ATV's.
* [NEW] - Zeds spawn while in vehicles.
* [NEW] - Zeds now have the ability to damage vehicles. This is limited to glass only once glass is destroyed players within will be damaged.
* [NEW] - Zeds now have the ability to pull you from open vehicles.
* [NEW] - New Load screens added.
* [NEW] - Chopper weapons can now be reloaded.
* [NEW] - UH60Wreck added
* [NEW] - New zed & loot spawn systems rewrote Phase 1.
* [NEW] - Revamped GUI icons to now empty as you lose the relevent item (blood,food,water) Thanks Des
* [NEW] - Infection changes when eating food and drinking water. (tin and canned items don't count)
* [NEW] - Epeen monitor added to display player stats. (Zombies Killed, Headshots, Murders, Bandits Killed, Humanity) - Press Scroll Lock to use
* [NEW] - Toolbox is now needed to build Wire,tanktrap.
* [NEW] - Etool is now needed to build Sandbags.
* [NEW] - 5 New types of food ("FoodmuttonCooked","FoodchickenCooked","FoodBaconCooked","HIDDEN","FooedRabbitCooked").
* [NEW] - 4 New Raw food. ("FoodbaconRaw","FoodchickenRaw","FoodmuttonRaw","foodrabbitRaw")
* [NEW] - Bloodbags can now give an infection.
* [NEW] - Added moving combat roll (KK's Volt).
* [NEW] - Survived Dayz added to Epeen monitor.
* [NEW] - Cutting down trees now attracts zeds.
* [NEW] - After you have eatern a canned product you now get an empty tincan back.
* [NEW] - Added definition of arrays for meatraw / meatcooked
* [NEW] - You can now eat raw meat (low hp add + possible infection), and Cooked meat (high hp add w/o infection)
* [NEW] - RawMeat blood values (beef-100,rabbit-400,bacon-150,chicken-100,mutton-100).
* [NEW] - Cookedmeat blood values (beef-600,rabbit-1600,bacon-400,chicken-400,mutton-400).
* [NEW] - You can now boil water using a fire,TrashTinCan or ItemSodaEmpty and fullwaterbottle
* [NEW] - Water (possible infection), and Boiled Water (w/o infection)

* [UPDATED] - BAF_L85A2_RIS_CWS replaced with BAF_L85A2_RIS_Holo. (HeliCrash)
* [UPDATED] - Added a much faster login process. (Advantages: Login Speed up)
* [UPDATED] - Limted amount of ammo found with weapons.
* [UPDATED] - Gender selection images updated thanks Des.
* [UPDATED] - Updated infection chance during zed attacks from 1/1000 to 1/500.
* [UPDATED] - Changed Loot tables to increase the supply of Antibiotic drops.
* [UPDATED] - Combat Mode is now affected by everything you do and everything done to you
* [UPDATED] - Updated Mi17_DZ and UH1H_DZ to max ammo Max 100 rounds per gun.
* [UPDATED] - UH1 Crash sites no longer all spawn on server start but throughout the game.
* [UPDATED] - Damage processing for zombieattacks with prebuilded weighted arrays. (Advantages: speedup and saves a lot of cpu cycles)
* [UPDATED] - Much faster fn_instring.
* [UPDATED] - Cargo space redo.
* [UPDATED] - CZ_VestPouch_EP1 to be more useful 12 slots 0 weapon slots.
* [UPDATED] - Zeds will talk to other zeds within 80 meter.
* [UPDATED] - Combat Logging is now active during Zombie chase.
* [UPDATED] - Backpacks updated.
* [UPDATED] - Animal Meat reset. 6(cow),4(goat),4(sheep),4(boar),2(Hen),1(Rabbit)
* [UPDATED] - Epeen monitor moved to scroll lock key and work started on moving to diary
* [UDDATED] - Massive cleanup remove all useless files.
* [UPDATED] - Redone all public EH's
* [UPDTAED] - Combat/zombie logout + anti-duping overhall
* [UPDATED] - String tables to include = English, German, Russian, Spanish, Dutch, French
* [UPDATED] - All base class's have been updated to match the dayz removal proc's (weapons)

* [FIXED] - Zeds hearing should now be fixed.
* [FIXED] - Temperature icon color now ranges from iceblue (cold) to red (hot)
* [FIXED] - German Tranlations updated.
* [FIXED] - mi17 gunner seat is now fixed (you no longer stand outside)
* [FIXED] - Bloodbag glitch fixed.
* [FIXED] - UH1Y_DZ animation issues.
* [FIXED] - Infection is now fixed loss of blood 3 per sec (will not drop below 3k blood)
* [FIXED] - Epeen monitor animation should now work correct without the fps drop.
* [FIXED] - DZ_Czech_Vest_Puch backpack class config.
* [FIXED] - Variable spelling mistakes hsould be corrected now.
* [FIXED] - Moved all new foods to stringtable.
* [FIXED] - Fixed infection chance when giving blood.(No longer applys to player giving blood) :-(
* [FIXED] - ALT F4 Sync issue now fixed
* [FIXED] - Pause menu can no longer be assigned to mouse keys to bypass respawn.

* [REMOVED] - BAF_L85A2_RIS_CWS (Based on poll)
* [REMOVED] - Banned m136 as it never really worked and served no real purpose.
* [REMOVED] - In Combat bot removed while we work on speed improvements.
* [REMOVED] - Peripheral Vision. (Peripheral Dots)
* [REMOVED] - MPTable Removed.

Hotfix Changes 1.7.5.1.

* [UPDATED] - STR_ITEMWATERBOTTLEBOILED_CODE_DESC - German (Eine Flasche mit abgekochten Wasser)
* [UPDATED] - STR_ITEMWATERBOTTLEBOILED_CODE_DESC - French (Une bouteille a été remplie d'eau bouillie qui peut être consommée.)
* [UPDATED] - HMMWV Cargo space. (transportMaxWeapons = 4;, transportMaxMagazines = 12;, transportmaxbackpacks = 4;)

* [FIXED] - HMMWV Should now be able to be repaired fully.
* [FIXED] - Gut object should be working without errors.
* [FIXED] - Repair option should now only work on vehicles.
* [FIXED] - AS50 was mistakenly banned now unbanned.

Bron: http://dayzmod.com/forum/...605-dayz-mod-1751-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thanks GTO :)

even een update je van mijn kant dan. ik ga vanaf nu flink snijden in het aantal server dat ik als GoT2DayZ draai.

welke vervallen zijn iig: utes, taviana en ws ook de wasteland server. (nog bespreekbaar bij hoge intresse)

ik wil voldoende aandacht kunnen schenken aan de servers die ik host en 6 is gewoon teveel :+

zodra er stabiele hivesoftware uit is voor 1.7.5.1 zal ik kijken naar het updaten van de got server. dit om dataverlies te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Welke houden we dan precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chernarus, celle (komt straks een nieuwe versie van uit) en namalsk (als daar nog een update van komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben we dan ook die Boiledwater voor de veldfles , die geconsumeerd ??? wordt

Anywuz wordt moeiljikkkkkr zombies die je op 100mtr horen repairs doen
En dan je auto slopen (oke het glaswerk gaat r'aan) , en dan jij
Ben nu al 2x genaaid door zombies die door lag op de moterkap ,je een facial geven
Maar gaat lekker zo'n aai over je bol ,sturen minder btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is even een nacht en een ochtend werk geweest maar GoT2DayZ Chernarus is om naar DayZ versie 1.7.5.1 en de daarbijhorende nieuwe hivesoftware :)

bijna alles is intact gebleven op de vehicles na (maar dat zal na de reset van afgelopen week niet zo'n probleem zijn)

LET OP! tenten stukmaken e/d werkt nu weer zoals het hoort! :)

heb vandaag even wat gespeeld en het is een stuk pittiger geworden. zelfs als je een auto repareerd, maakt het geluid van het gereedschap de zombies pissig :D

net een auto gereparaard, hoppa ruit stuk, en bloeden! :+

het is weer lekker creepy om nu nog in industrials naar automaterialen te zoeken :)
eten uit blik eten en daarna een leeg blikje in je inventory om mee te gooien. hetzelfde voor blikjes cola

kwam net een tent tegen daar heb iik alle blikjes cola uit opgedronken en leeg teruggestopt :D

Server draait nu weer. vereist wel een aantal updates

Arma2OA Beta : 101480 - http://www.arma2.com/beta-patch.php
DayZ mod : 1.7.5.1 - http://cdn.dayz.st/dayzcommander/DayZ-1.7.5.1.rar

Afbeeldingslocatie: http://arma2.swec.se/server/image/314403
Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/37.34.60.210:2302/banner_560x95.png?random=2429

[ Voor 17% gewijzigd door JoSchaap op 11-02-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ben dus me suv en mi17 weer kwijt ;w. We nice dat we 1.7.5.1 draaien :)

Edit: suv alweer terecht 8)

[ Voor 54% gewijzigd door SgtPoen op 11-02-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik ga Dayz maar weer eens installeren na een aantal maanden. Kijken of ik het nog kan en proberen mijn oude groep weer even bij elkaar te krijgen.

Verwijderd

Warren Buffet koopt Heinz , speelt zekers ook dayz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dayz celle (nieuwe versie) is een aanrader. ze hebben de stad flink aangepast en bergen skins en wapens toegevoegd. en met de nieuwe dayz mechanics zijn zombies weer eng, en wordt je snel verkouden in de regen :)

mod is met dayzcommander binnen te hengellen of hier:
http://cdn.dayz.st/dayzcommander/DayZCelle-1.7.5.1.rar

server:
Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/37.74.173.50:2302/banner_560x95.png?random=953972

37.74.173.50:2302

(of filter op "GoT " ingame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Net ArmaII gekocht, voor Day-Z voornamelijk. Ben helemaal klaar met BF3 en moet toch wat hebben om de tijd te doden. Plus eindeloos dolen door het landschap en proberen te overleven is toch weer een andere dimensie dan point en shoot.

Het filmpje van FrankieOnPC heeft me echt overgehaald, lang zitten dubben maar nu maar eens aan beginnen dan :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Net op taviana een heli gevonden met Nick, Deathgrasp en Da_Maniac.. we zijn een paar keer doodgegaan en hebben vele anderen moeten afslachten maar uiteindelijk is deze helemaal gerepareerd en vliegen we lekker rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:48
Hoeveel spelers zijn er gemiddeld actief op de Got2Dayz server? Ik heb net even de server opgezocht en zag helaas 0/40 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je moet Taviana gaan doen man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:48
Op de gametracker zie ik dat iedereen op Celle zit :?

(Edit: Nog nooit een andere map dan Chernarus gedaan)

Edit2: Vreemd, ik draai Arma 2 101480, Dayz 1.7.5.1 en Celle 1.7.5.1 maar wanneer ik probeer te connecten 'rejected, bad version'.

Enig idee iemand?

[ Voor 34% gewijzigd door Junia op 18-02-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

ik zat in ieder geval op taviana very many vehicle, morgen vanaf 10 weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste billing-address ooit (pakbon bij het boek dat vandaag binnenkwam)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hehxpdt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Junia schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:44:
[...]

Op de gametracker zie ik dat iedereen op Celle zit :?

(Edit: Nog nooit een andere map dan Chernarus gedaan)

Edit2: Vreemd, ik draai Arma 2 101480, Dayz 1.7.5.1 en Celle 1.7.5.1 maar wanneer ik probeer te connecten 'rejected, bad version'.

Enig idee iemand?
voor celle 1.7.5.1 hoef je dayz niet mee te laden ;) alleen mbg_celle, dayz_celle en dayz_conflicts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Net echt een klote hacker tegengekomen, godmode aan. Had 10 headshots op hem, gebeurde niks. Heb zijn steam ID gerapporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Ircghost schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 02:00:
Had 10 headshots op hem, gebeurde niks.
Nou nou, niet overdrijven hé grote vriend, ik telde er niet meer dan 5 ;) . Het is jammer dat sommige luitjes het blijkbaar nodig vinden om hun erectie digitaal te vinden in dit soort praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha ok, 5 headshots miisschien maar 10 totale hits, wat met een DMR echt wel dood betekent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Wil niet lukken vandaag. Besloot weer eens te gaan spelen.

Poging 1: 10 minuten na m'n spawn sjeesde er ineens een Humvee voorbij op in de buurt van Cherno, en waarachtig stopte ze ongeveer 500 meter van me vandaan bij ammo crates (2 bandits) dus ik sluip op ze af en steel heel rap hun Humvee ( :> ) dus ik rees weg, wordt natuurlijk beladen met kogels, maar overleefde het best makkelijk

....

Wordt ik terug geteleport....... dus ik rij weer weg, wordt ik weer terug gewarped, rij weer weg, inmiddels niet veel bloed meer over. Toen besloten ze de Humvee maar te exploderen. Waarachtig overleefde ik dat en kon uitstappen, daarna nukete ze de hele server maar.

Poging 2:

Loot verzameld, teleport hele server naar zee toe (hacker)

Poging 3: Loot verzameld, instant death (hacker)

Poging 4: (net) loot verzameld, AK, M1911 knife etc -> iedere speler dood door hacker

Poging 5: nu mee bezig

:\

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Welke server zat je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waarschijnlijk een official of een public :)

zoek een leuke private server, met password of whitelist-systeem.
Momenteel worden er op de bekende cheat sites battleye bypasses uitgedeeld bij de vleet en is spelen op public servers niet meer mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Gewoon randoms official, meestal met UK of US als begin aan de naam. Ook een keer een DE server, maar die mensen zijn reckless.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• logray
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 12:20

logray

Winning is not everything.

@rickyy

Kom anders een langs op onze server. Net een week of 2 geleden geopend.
We draaien versie 1.7.5.1 en hebben meerdere anti-hack methodes actief staan. Tot nu toe nog geen problemen gehad met hackers.

We zijn nog op zoek naar actieve spelers, dus jullie zijn allemaal van harte welkom!

IP: 185.10.48.106:2302

Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/185.10.48.106:2302/b_560_95_1.png

• Ircghost

Ircghost

Beetje rustig daar nu, hoeveel spelers heb je gemiddeld in de avonduren?

• logray
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 12:20

logray

Winning is not everything.

Nu nog ongeveer 10. Record staat op 15 geloof ik.
Maar de server draait pas erg kort en er komen elke dag nieuwe spelers bij die ik vaker terug zie. Dus denk wel dat het gaat oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zodra je meer als 25 spelers hebt krijg je het tuig met de scripts en bypasses op visite, maar daar kom je vanzelf wel achter ;)

kan niet wachten tot de SA af is. Eindelijk serversided alle belangrijke code, ipv clientsided zoals nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:47

Zewatanejo

Fine Thanks!

Gisteren voor het eerst in tijden weer gespeeld. Geen last van hackers. Op een rustige server. Door m'n eigen stomiteit een AAV en full gear kwijt geraakt. Neer geschoten door een Bambi ....:(

Vandaag maar eens een herkansing. Speel eigenlijk altijd alleen, maar in een groep lijkt me ook wel eens leuk. Als iemand me wil joinen op een server. Let me know. Speel nu op: 74.91.120.179:2302

[ Voor 11% gewijzigd door Zewatanejo op 22-02-2013 09:07 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb net eindelijk dayz aan het werk gekregen, ff online gespeeld. geen levend wezen gezien(ook niet undead :P)

maar ik heb echt oefening nodig, weet nog niet eens hoe ik moet schieten :/
of heb je standaard geen wapens?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
mrc4nl schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:45:
ik heb net eindelijk dayz aan het werk gekregen, ff online gespeeld. geen levend wezen gezien(ook niet undead :P)

maar ik heb echt oefening nodig, weet nog niet eens hoe ik moet schieten :/
of heb je standaard geen wapens?
Je hebt standaard geen wapens, er zijn redelijk wat tutorials online te vinden die je de basics uitleggen.
Ook die heb ik gelezen, meestal vind je wapens in gebouwen zoals een schuur of kerk.

Ik ben pas eraan begonnen en het is best creepy soms, enige wat ik niet snap is hoe ik eten of drinken (soda cans) kan nuttigen, want wat ik ook doe er gebeurt niets, enige wat me lukt is dat soort dingen uit mijn inventory te mikken meer niet :(. En het holsteren van je wapen is echt kut.

[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 23-02-2013 14:25 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:24:
[...]

Je hebt standaard geen wapens, er zijn redelijk wat tutorials online te vinden die je de basics uitleggen.
Ook die heb ik gelezen, meestal vind je wapens in gebouwen zoals een schuur of kerk.

Ik ben pas eraan begonnen en het is best creepy soms, enige wat ik niet snap is hoe ik eten of drinken (soda cans) kan nuttigen, want wat ik ook doe er gebeurt niets, enige wat me lukt is dat soort dingen uit mijn inventory te mikken meer niet :(. En het holsteren van je wapen is echt kut.
eten en drinken en dat soort dingen doe je door op g te drukken zodat je in je gear komt, dan met je muis over bijv. de soda en dan rechtermuisknop en consume :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1.7.6 is uit.

begin ondertussen wel een beetje update-moe te worden..

tijd voor de standalone! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:46:
[...]

eten en drinken en dat soort dingen doe je door op g te drukken zodat je in je gear komt, dan met je muis over bijv. de soda en dan rechtermuisknop en consume :)
Thanks, ben er inmiddels achter gekomen ja, zo obvious dat je het toch weer niet verwacht.
Ik was gisteren lekker aan het lonen in dayz, netjes onopgemerkt gebleven voor de zombies. Huisje binnen, shitload aan loot. Ineens horen ik geweerschoten, ik geroepen "ik zit daar en daar, ongewapend en niet de intentie je te schieten als je geen zombie bent" om toch even zeg maar van te waarschuwen, kom ik een mede survivor tegen die me zonder pardon afschiet. Denk ik lekker dan, 20 minuten erover gedaan om ergens te komen, shitload aan bruikbare spullen verzameld, kan ik weer opnieuw beginnen :@

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Laatst online: 05-09 12:07
Ik denk dus na maandje of 3 ga nog eens spelen. Na uurtje of 2 vind ik in the middle of nowhere een quad. niceeee. ff later wordt er ineens op me geschoten, ik snel wegrijden totdat er ineens een gast voor me op de weg verschijnt.....

echt dat ze na friggin 3 maanden nog geen anti-teleport in hebben kunnen bouwen... kansloos. Maar weer terug naar het wachten op de stand-alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zal eens niet zo zijn.. weer een update binnen 2 dagen..

http://dayzmod.com/forum/...3-dayz-mod-1761-hotfix%2F

ik wacht nog even een week voor ik hier tijd in steek. zoveel intresse is er toch niet meer in een dayzserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb DayZ twee dagen gespeeld. Wow. Wat een geweldig spel is dit.

Ik ben maar meteen begonnen op een serieuze roleplay server. Niet iedereen roleplayed even leuk mee, maar zolang iedereen wel gewoon serieus speelt vind ik het allemaal best. Een van de regels van de server is dat je niet zomaar mensen mag neerschieten (Kill on Sight), en dat werkt goed in de praktijk.

DayZ (of eigenlijk ArmA II) zit vol met irritante bugs, maar dit vergeet je compleet als je aan het spelen bent. Het is ook geen klacht; het is juist een compliment. De game-mechanics zijn goed. Schieten voelt fijn, leuk dat je ook echt moet eten en infecties kan krijgen, bewegingen voelen realistisch (in first person mode door het donker wegrennen van een horde zombies door het bos waarbij je flashlight op en neer gaat is zeer meeslepend), en naast de vervelende bugs speelt het allemaal prima.

Maar dit is niet wat DayZ zo goed maakt. Het spel zelf vertelt je eigenlijk helemaal niet zoveel. De survival mechanics zijn leuk, en de zombies zijn ook interessant, maar dat zijn niet de dingen die het spel goed maken. Het is de omgang met mensen dat DayZ tot een top-game maakt. Er wordt je niet verteld wat je moet doen en hoe je het moet doen. En dit leidt tot zeer interessante situaties. Situaties die bij andere spellen in scene worden gezet, gebeuren bij DayZ vanzelf. Het spel hoeft er helemaal niks aan te doen. En dat maakt de situaties ook tien keer zo speciaal, tien keer zo spannend en tien keer zo leuk.

Een schot dat in de verte wordt gelost betekent in andere spellen helemaal niets voor de speler. In DayZ wel. Het gevoel dat je iets te verliezen hebt (wat je in het echt ook zou hebben; namelijk je leven) maakt dat je erg voorzichtig bent. De persoon die dat schot gelost heeft, bestaat er een kans dat hij mijn richting op komt? En als we elkaar dan tegenkomen, heeft hij kwaad in de zin?

Misschien ligt het aan het feit dat ik in een leuke server speel, maar de omgang met andere mensen is wat DayZ voor mij zo uniek maakt. Het enige wat het spel je eigenlijk biedt is een omgeving. De omgeving zet je aan tot het ondernemen van bepaalde acties. Die acties brengen je in contact met andere spelers, en dat is wanneer het interessant wordt.

Mijn leukste ervaring tot nu toe was toen een Duitser me in de nacht op sleeptouw heeft genomen door Cherno. Ik had alleen een axe en wat road flares, en hij wilde me helpen naar het zoeken van betere wapens en andere uitrusting zoals GPS, een horloge, een map, etc. De nachten in DayZ zijn donker. Echt heel donker. Op mijn beeldscherm dan tenminste. Ik heb hier wel een aantal klachten over gelezen. In het echt zou het niet zo donker zijn. Naar mijn mening geeft het een sfeer die de dag niet kan brengen. Als de nacht ook licht zou zijn net zoals de dag, wat is dan het punt van een nacht? In ieder geval was het een geweldige ervaring om achter de Duitser aan te lopen. Hij had een silenced wapen en night vision goggles, dus hij deed al het schietwerk. Ik liep er maar een beetje achteraan met m'n zaklamp. Telkens als er een helicopter overvloog, een auto langs reed of wanneer we voetstappen hoorden moest m'n zaklamp snel uit waardoor ik geen reet zag. Ik heb nog nooit zo iets spannends in een spel gedaan.

Het feit dat het geluid van een auto zoveel spanning kan brengen in een spel zegt voor mij genoeg. Ik kan niet wachten tot de standalone versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja leuk he die spannende momenten hier bij dayz, alleen wat je zegt idd sommige mensen schieten echt te snel..
welke server is het die je speelde? mss dat ik vanavond ook eens mee kom spelen want hier op de got servers is het ook behoorlijk rustig de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Was gister even op [NL] Gamerz-Online Chernarus, alleen toen ik weer inlogde na het eten was ik alles kwijt en stond weer aan de kust??

PSN: Deere6030

Pagina: 1 ... 77 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht