Mwa, wel eens gedaan. Verschil was alleen dat er daar 2 snipers op lagen te aimen zodat niemand hem zou stelen.grilkip schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:27:
[...]Helemaal mee eens, op een public server zou je ook niet zo snel je auto midden in Cherno parkeren om even in alle rust de supercoop te looten.
Moeite om even een pagina terug wat postgeschiedenis te lezen? Het is niet dat je het complete topic post voor post hoeft te lezen oid.. Dat is vrij normaal op dit forum..grilkip schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:17:
[...]
Kan je iets specifieker zijn? Ik meen redelijk op de hoogte te zijn van wat de huidige regels zijn. Het is mij nogal wat moeite om een hele pagina overnieuw te lezen, en dit vervolgens alleen maar bevestigd te zien.
De hele discussie, naja discussie, gaat over het verkleinen van de green zone en het aanpassen van de regels met als doel het spel spannender/leuker te maken.
[ Voor 13% gewijzigd door m0nk op 03-09-2012 21:17 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Dit lijkt me überhaupt een lastig spel om 'samen' te spelen in 1 community aangezien het doel veelal is om andere mensen om te leggen
Misschien is het een idee als de communities van verschillende servers 'tegen elkaar' zouden kunnen spelen (al ware het een soort van clans), dan kun je je op anderen uitleven. Met zo'n grote groep mensen zou het coördineren van aanvallen een boel communicatie vereisen. Maar hoe je zo'n battle zou moeten realiseren; geen idee.
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Het is best veel moeite inderdaad, omdat je de serieus bedoelde opmerkingen en de slowchat moet schiften.m0nk schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:12:
[...]
Moeite om even een pagina terug wat postgeschiedenis te lezen? Het is niet dat je het complete topic post voor post hoeft te lezen oid.. Dat is vrij normaal op dit forum..
De hele discussie, naja discussie, gaat over het verkleinen van de green zone en het aanpassen van de regels met als doel het spel spannender/leuker te maken.
De kans dat we het eens zijn is redelijk, maar wanneer ik reageer op een simpele zin waarin geen context wordt gegeven, dan moet je niet eisen dat ik je oude verhalen ga terugzoeken. Wees maar gewoon duidelijk en volledig, dit is een forum tenslotte.
Is voor mij nog steeds onmogelijk om de GoT server te joinen wanneer er 25/35 spelers inzitten zoals nu? Blijft loading staan.
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Tijd voor een DayZ MLG?Murk schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:47:
Dit lijkt me überhaupt een lastig spel om 'samen' te spelen in 1 community aangezien het doel veelal is om andere mensen om te leggenMisschien is het een idee als de communities van verschillende servers 'tegen elkaar' zouden kunnen spelen (al ware het een soort van clans), dan kun je je op anderen uitleven. Met zo'n grote groep mensen zou het coördineren van aanvallen een boel communicatie vereisen. Maar hoe je zo'n battle zou moeten realiseren; geen idee.
Mooie dag achter de rug: Wat begon als een saaie, maar zonnige en collegevrije, namiddag waarbij mijn geliefde karakter enkel een Czech backpack en een lee enfield had, eindigde in een mooi lootbachanaal, ik som op:
- 2x DMR
- 1x M16A2
- Coyote packs
- M14 AIM
- L85A2 (pour moi jeuj)
en het belangrijkste; een vaste squad van 5 man nu.
Ook nog grappige situaties:
- Voor het eerst in m'n leven getuige geweest van een aanrijding
- Mensen stuipen op het lijf jagen in Cherno door op ze af te lopen met een horde zombies terwijl ze een gebroken been hebben.
- Etc. Etc.
Mooie dingen, kan niet wachten tot de nieuwe server up and running is.
- 2x DMR
- 1x M16A2
- Coyote packs
- M14 AIM
- L85A2 (pour moi jeuj)
- Mensen stuipen op het lijf jagen in Cherno door op ze af te lopen met een horde zombies terwijl ze een gebroken been hebben.
- Etc. Etc.
Haha, was weer mooie avond.Thijs1987 schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:11:
Mooie dag achter de rug: Wat begon als een saaie, maar zonnige en collegevrije, namiddag waarbij mijn geliefde karakter enkel een Czech backpack en een lee enfield had, eindigde in een mooi lootbachanaal, ik som op:
- 2x DMR
- 1x M16A2
- Coyote packs
- M14 AIM
- L85A2 (pour moi jeuj)
- Etc. Etc.
Volvo V40 T3 MY13
Grapje
[ Voor 93% gewijzigd door Meemzeh op 03-09-2012 22:50 ]
Cyw00d en ik hebben vanavond even overlegd en op basis daarvan hebben we wat knopen doorgehakt. Nieuwe regels wat betreft de GoT2DayZ.nl server:
- Wat betreft de greenzone afmetingen en locatie. We laten dat voor nu even zitten. Cyw00d en ik willen dit even goed overleggen (grenzen en afbakingen) met de andere admins.
- Greenzone is vanaf nu alleen playerfriendly! Dat wil zeggen dat de niet schieten regel alleen voor spelers geldt. Zet jij een tent op of zet jij je auto in de greenzone, dan is jammer maar helaas. Dit geldt alleen voor tenten en auto's waarbij overduidelijk geen speler aanwezig is! Auto's bij supermarkten waarbij de eigenaar even loot aan het halen is, is dus duidelijk een speler aanwezig! Loot jatten uit backpacks is ook niet toegestaan. Op deze overtredingen staat een clean character spawn.
- Maximaal 2 vehicles per persoon waarbij maximaal 1 auto. Het andere slot kan gevuld worden met een fiets, motor, quad of boot.
- Schieten op een persoon in de greenzone levert je een 48u ban op.
- Auto/tent/backpack looting in de greenzone levert je een clean character spawn op.
- ALTF4/Ragequit in een gevecht om je eigen hachje te redden levert je een clean character spawn op.
Was jij niet aan het spelen Zandpad? Je hebt besloten maar een welverdiende pauze te nemen?
Anyway, hoe ga je controleren dat het ongeoorloofd backpack looting is? Als ik in Elektro tegen jou zeg dat er een blood bag in mijn backpack zit die je wel mag pakken en ik maak daar een screenshot van ben je dus de lul?
Anyway, hoe ga je controleren dat het ongeoorloofd backpack looting is? Als ik in Elektro tegen jou zeg dat er een blood bag in mijn backpack zit die je wel mag pakken en ik maak daar een screenshot van ben je dus de lul?
[ Voor 55% gewijzigd door Adanteh op 04-09-2012 01:59 ]
Verwijderd
Beetje jammer dat ik na clean uitloggen gebanned ben voor Alt+F4, terwijl ik tot nu toe in geen enkel vuurgevecht ben uitgelogd, of laat staan een keer Alt+F4 heb gebruikt.. Wie zit hierachter
De nieuwe server installeren vergt veel tijd, ik hoop vanavond ook veel te kunnen doen maar ik kan niet beloven dat hij vanavond al zou draaien.
[ Tesla MIG MYP ]
Is de huidige server nu offline dan? Hij komt in ieder geval niet tevoorschijn 
Het is tegen de regels dus wie er achter zit is niet zo heel interessant..Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 03:44:
Beetje jammer dat ik na clean uitloggen gebanned ben voor Alt+F4, terwijl ik tot nu toe in geen enkel vuurgevecht ben uitgelogd, of laat staan een keer Alt+F4 heb gebruikt.. Wie zit hierachter
[ Voor 71% gewijzigd door Bananenspin op 04-09-2012 09:48 ]
HOI.
Same here...Bananenspin schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:46:
Is de huidige server nu offline dan? Hij komt in ieder geval niet tevoorschijn
[...]
Ging offline om 09:25, net toen ik een auto zag staan
Gisteren bleef je mooi staan jaVerwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 03:44:
grilkip schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:54:
[...]
Het is best veel moeite inderdaad, omdat je de serieus bedoelde opmerkingen en de slowchat moet schiften.
De kans dat we het eens zijn is redelijk, maar wanneer ik reageer op een simpele zin waarin geen context wordt gegeven, dan moet je niet eisen dat ik je oude verhalen ga terugzoeken. Wees maar gewoon duidelijk en volledig, dit is een forum tenslotte.
offtopic:
Ik weet niet hoelang jij op GoT rondloopt maar dit is wel een van de dingen die van de leden verwacht wordt volgens mij. Ik eis nergens dat jij de hele postgeschiedenis moet terug lezen maar als JIJ je mengt in een discussie en om meer info vraagt en ik verwijs je naar de voorgaande paar posts (En in dit geval is dit welgeteld 1!! pagina terug) waarin precies staat waar het over gaat moet het niet zo zijn dat ik nogmaals moet gaan vertellen waar het specifiek over ging omdat jij te lui bent om wat terug te lezen..
Ik weet niet hoelang jij op GoT rondloopt maar dit is wel een van de dingen die van de leden verwacht wordt volgens mij. Ik eis nergens dat jij de hele postgeschiedenis moet terug lezen maar als JIJ je mengt in een discussie en om meer info vraagt en ik verwijs je naar de voorgaande paar posts (En in dit geval is dit welgeteld 1!! pagina terug) waarin precies staat waar het over gaat moet het niet zo zijn dat ik nogmaals moet gaan vertellen waar het specifiek over ging omdat jij te lui bent om wat terug te lezen..
Verwijderd
Ik had dikke lag, zag julllie niet eens omdraaien en schieten, maar toch nice shotDorest0rm schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:59:
[...]
Gisteren bleef je mooi staan jaSchrok ervan dat je niet terugschoot
Ah, zonde.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:17:
[...]
Ik had dikke lag, zag julllie niet eens omdraaien en schieten, maar toch nice shot
Nouja schot...In paniek ging er een half magazijn je borst in, zag je alleen omdat mn buddy zei "ik ga een paar meter links van je lopen".
Verwijderd
Oohh, ik dacht nog een 3e persoon van achteren ofzo. Ik volgde jullie 2 sinds airport, zat onder een boom en jullie kwamen langsrennen, ahh ik had toen meteen moeten knallen xD.. Daarna omgelopen naar waar jullie een beetje zaten en toen zat ik ineens vlak naast jullie. Op naar de volgende ontmoetingDorest0rm schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:48:
[...]
Ah, zonde.
Nouja schot...In paniek ging er een half magazijn je borst in, zag je alleen omdat mn buddy zei "ik ga een paar meter links van je lopen".
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 13:33 ]
add server.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:41:
waar kan ik de server vinden?
hij staat niet tussen de lijst in sixlauncher
Verwijderd
uhm jawel, maar het is al opgelost.. Een admin dacht dat ik Alt+F4'de, omdat ik uitlogde terwijl er iemand vlak achter mij aan zat.. maar ik stopte gewoon met spelen, clean uitgelogdBananenspin schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:46:
Het is tegen de regels dus wie er achter zit is niet zo heel interessant..
Mensen die ook op public spelen? op NL13 staan net ten noorden van de NE Airfield 2 lijken (ja ze staan..) en een ervan heeft nog een SVD Camo equiped
De andere + alle mags heb ik
Typ 'GoT' rechts bij 'server filters' en dan verschijnt ie. Als je vervolgens op dat sterretje links van het slotje klikt (in de lijst) wordt de server aan je favorieten toegevoegd.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:41:
waar kan ik de server vinden?
hij staat niet tussen de lijst in sixlauncher
Ik ben geen talent in dit spel. Vanmiddag doodgegaan en na het respawnen vond ik al vrij snel een aardige sniper (CZ 550 ofzo), beste wat ik tot nog toe in mijn handen heb gehad. Een kleine 5 minuten later flikker ik 3 verdiepingen naar beneden omdat de trap het niet deed.
Ik zou graag op de server willen spelen, Maar ik heb geen idee waar ik het password kan vinden.
-Let niet op mij, Ik heb er helemaal overheen gekeken-
-Let niet op mij, Ik heb er helemaal overheen gekeken-

[ Voor 24% gewijzigd door CorePax op 04-09-2012 21:35 ]
Meh, dood
Geen idee door wat, ik viel ineens om, direct dood. Was de tentjes in Stary Sobor aan het looten. Dacht dat er niemand was verder; was al zeker tien minuten bezig daar. Had ook al een keer dat er een zombie recht op me spawnde en meteen sloeg. Leuk spel, maar wat dat betreft wel erg buggy allemaal nog steeds. Zonde, had night vision, range finder, alle tools,tent, AS50, glock... zal wel weer even duren hehe. Aan de andere kant wist ik ook niet meer wat er nog te doen was. Ben zo'n beetje de hele kaart over geweest, alle windrichtingen. Andere spelers kom je eigenlijk nooit tegen, of slechts heel kort... dat is wel een beetje saai.
Volgens mij is het leuker als je er vanuit kunt gaan dat zo'n beetje elke andere survivor hostile is. En in de GoT server zijn de meeste mensen over het algemeen neutraal (uitzonderingen daargelaten). Dus dan wordt het gauw saai ja
Oh maar ik kies steeds gewoon een random public server met wat spelers erop. Had vanmiddag eentje waar de voice chat aanstond en een of andere gast steeds met een stemvervormer aan het praten was. Loop je door het donker hoor ik ineens "I seeee you...Muwahahaa" met een stem als uit Saw oid. Schrok me dood de eerste keer; wel erg grappig.
Got2Dayz server heeft een nieuw IP: 37.34.60.210
Deze server is weer een heel stuk beter, hosted by TransIP.nl
[ Tesla MIG MYP ]
Whoei! Het werkt prima!Cyw00d schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:48:
Got2Dayz server heeft een nieuw IP: 37.34.60.210
Wel laatste ARMA patch nodig!
[ Voor 5% gewijzigd door Zandpad op 05-09-2012 00:05 ]
JoSchaap heeft ditmaal in zijn vakantie weer een complete avond eraan gewerkt.JoSchaap schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:02:
was even wat werk maar moet nu weer draaien, met een stuk beter performance! en nagenoeg geen dataverlies!
[ Tesla MIG MYP ]
het lukt mij niet om in te loggen op ip nummer via dayzcommander of sixlauncher. Hoe kom ik in die nieuwe server ?
37.34.60.210:2302, laatste ARMA patch!Ricoh schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:06:
het lukt mij niet om in te loggen op ip nummer via dayzcommander of sixlauncher. Hoe kom ik in die nieuwe server ?
Start ARMA2OA Beta Patch (vanuit map) en dan multiplayer>remote
[ Voor 11% gewijzigd door Zandpad op 05-09-2012 00:07 ]
Als ik ARMA2 opstart, zegt ie rechtsonderin dat ik de nieuwste versie heb, klik ik op multiplayer dan geeft ie aan dat ik 1.62 heb
Kan de server dus niet direct via arma 2 joinen.
Wat is de hostnaam ?
Kan de server dus niet direct via arma 2 joinen.
Wat is de hostnaam ?
Bad version, server rejected terwijl ik de nieuwste arma 2 versie heb
Kan je voortaan wel even je post editten in plaats van 3x achter elkaar een post maken?Ricoh schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:32:
als ik join krijg ik de melding: you cannot lay/edit this mission, It is dependent on downloadable content that has been deleted. Ik heb versie 96493
Welke versie van arma start je op, Operation Arrowhead, of Combined Operations?
Sorry, zal er op letten.
Ik start Operation Arrowhead op
Probeer het via DayZ Commander. En volg deze tutorial eens:Ricoh schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:44:
Sorry, zal er op letten.
http://www.got2dayz.nl/?page_id=49
[ Tesla MIG MYP ]
In DayZ Commander (wat ik altijd gebruik) zie ik alleen de server met het oude ip adres, die uiteraard offline is.
Via dayz commander via de offline server opstarten, waiting for host escape en dan naar multiplayer, remote got2dayz.nlRicoh schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:57:
In DayZ Commander (wat ik altijd gebruik) zie ik alleen de server met het oude ip adres, die uiteraard offline is.
Meer mensen die op de public hyve spelen? Welke server? Speel zelf weer de laatste dagen op de public hyve (NL13) en de mgftw private hyve server ipv de Got2Dayz.nl server. Ben van mening dat de laatste, ookal is het leuk om met mede tweakers te spelen, het doel van de mod een beetje voorbij schiet (Scavenge, Slay, Survive, trust no one) vanwege de grote friendly zone. De friendly zone is op zich een goede toevoeging, maar nu haalt het de hele spanning weg aan de complete zuidkust. Zeker Elektro en Cherno zijn een van de leukste plekken voor PvP. Persoonlijk vind ik het veel meer fun als ik met samen geknepen billen een van de grote steden in sluip..
Verwijderd
Ondanks mijn eerdere mening dat de friendly zone een leuke toevoeging gaf aan de private hyve kom ik daar ook op terug. De afgelopen twee weken veel lol gehad maar de lol is er een beetje af. De meeste voertuigen zijn in het bezit van spelers, ik heb het vermoeden dat er maar weinig nieuwe te repareren voertuigen spawnen. Ik heb een voertuig, tentenkamp en favo gear verzameld en de verveling slaat wat toe.
Gisteravond een uurtje gespeeld en ik betrapte mijzelf erop dat ik in Elektro bijna iemand van zijn fiets schoot omdat er niets anders te doen was. Diegene waarmee ik afgelopen weken wat heb rondgehangen op de privatehyve zijn er ook niet (meer) te vinden en naast mijn zwager af en toe even te hulp te schieten heb ik gisteren niets anders gedaan dan wat zombies afknallen. Op het moment dat ik wou uitloggen kwam wickedweirdo online en vermoedelijk zijn er een aantal vehicles gebugged na de restart van de server. Meerdere spelers gaven aan dat hun vehicle plotseling defecte onderdelen had. We hebben nog even wat onderdelen naar wicked gebracht en die heeft ons weer terug gebracht naar de savezone.
Na die tijd nog even met Adante en wickedweirdo op teamspeak gezeten, en wij zijn van mening dat er meer uitdaging moet komen op de private hyve
Gisteravond een uurtje gespeeld en ik betrapte mijzelf erop dat ik in Elektro bijna iemand van zijn fiets schoot omdat er niets anders te doen was. Diegene waarmee ik afgelopen weken wat heb rondgehangen op de privatehyve zijn er ook niet (meer) te vinden en naast mijn zwager af en toe even te hulp te schieten heb ik gisteren niets anders gedaan dan wat zombies afknallen. Op het moment dat ik wou uitloggen kwam wickedweirdo online en vermoedelijk zijn er een aantal vehicles gebugged na de restart van de server. Meerdere spelers gaven aan dat hun vehicle plotseling defecte onderdelen had. We hebben nog even wat onderdelen naar wicked gebracht en die heeft ons weer terug gebracht naar de savezone.
Na die tijd nog even met Adante en wickedweirdo op teamspeak gezeten, en wij zijn van mening dat er meer uitdaging moet komen op de private hyve
Ondanks dat wij op dit moment de safezone niet veranderd hebben, heb ik zelf ook die mening. Op dit moment zitten wij nog in de ideeën fase wat betreft de grootte en locatie van de safezone. Heb je ideeën, DM ze graag naar mij en Cyw00d!Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:10:
Ondanks mijn eerdere mening dat de friendly zone een leuke toevoeging gaf aan de private hyve kom ik daar ook op terug. De afgelopen twee weken veel lol gehad maar de lol is er een beetje af. De meeste voertuigen zijn in het bezit van spelers, ik heb het vermoeden dat er maar weinig nieuwe te repareren voertuigen spawnen. Ik heb een voertuig, tentenkamp en favo gear verzameld en de verveling slaat wat toe.
Verwijderd
Cyw00d heeft al een uitgewerkt voorstel in zijn postvakje liggen maar gaf aan eerst de server goed en snel running te willen hebben (alle begrip). Ik zal je zo ook het voorstel even toezenden 
Het zou zonde zijn dat de interesse in de server langzaam aan verdwijnt, want deze server leent zich er juist voor om varianten te organiseren.
M.b.t. de safezone, plaats anders eens op de got2dayz website een poll.
Het zou zonde zijn dat de interesse in de server langzaam aan verdwijnt, want deze server leent zich er juist voor om varianten te organiseren.
Post je voorstellen ook hier anders. Kan iedereen er over discussieren
Verwijderd
Ik kom de server niet op, bad server version.
Gisteren deed hij het wel?
[edit] oh sorry, my bad
Gisteren deed hij het wel?
[edit] oh sorry, my bad
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 12:12 ]
Verwijderd
Zodra de admins er ook wat in zien zal ik hem hier ook wel even neerzetten. Als de admins het concept niets vinden is een discussie nutteloosm0nk schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:08:
Post je voorstellen ook hier anders. Kan iedereen er over discussieren
Hungergames is ook al voorgesteld eerder in dit topic.
Gaaf plan! Goed uitgewerkt ook hier kunnen we echt iets mee. Maar zoals Cyw00d al aangaf, eerst server up and running hebben. Gamemode is wel awesome!Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:04:
Cyw00d heeft al een uitgewerkt voorstel in zijn postvakje liggen maar gaf aan eerst de server goed en snel running te willen hebben (alle begrip). Ik zal je zo ook het voorstel even toezenden
Zodra we wat ideeën hebben komt er wel een poll. Op die manier willen alle wirwar van ideeën door elkaar voorkomen. Het staat je vrij elk idee dat je hebt te DMen naar ons!
Ik niet snap. Ik gebruik de Six launcher om mijn servers te managen, en als het goed is zou dit progje ook automagisch DayZ/A:OA/whatnot up to date moeten houden, maar als ik de nieuwe server wil joinen staat er rechtsonderin beeld dat ik build 96061 heb (en melding bad version oid)
Ik heb al geprobeerd de patch van hier te halen http://www.arma2.com/beta-patch.php, maar dat werkt niet, blijft build 96061.. Toch maar via steam proberen te doen anders?
Ik heb al geprobeerd de patch van hier te halen http://www.arma2.com/beta-patch.php, maar dat werkt niet, blijft build 96061.. Toch maar via steam proberen te doen anders?

Verwijderd
In het geval van verkleinen van de friendly zone zou ik dan het liefst hebben dat Elektro en niet Cherno pvp gebied wordt
Even snel uit me hoofd , Ga naar Arma2oa->Expensions->Beta->arma2oa.exe verplaatsen naar de main directory en gewoon overschrijven.Murk schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:15:
Ik niet snap. Ik gebruik de Six launcher om mijn servers te managen, en als het goed is zou dit progje ook automagisch DayZ/A:OA/whatnot up to date moeten houden, maar als ik de nieuwe server wil joinen staat er rechtsonderin beeld dat ik build 96061 heb (en melding bad version oid)
* Aan Topic starters, kan dit anders even duidelijk in het startpost ? Deze vraag komt zovaaaaaak voorbij
Even snel uit me hoofd , Ga naar Arma2oa->Expansions->Beta->arma2oa.exe verplaatsen naar de main directory en gewoon overschrijven.Murk schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:15:
* Aan Topic starters, kan dit anders even duidelijk in het startpost ? Deze vraag komt zovaaaaaak voorbij
*edit : Euh,... op één of andere manier heb ik het tweemaal gepost
[ Voor 4% gewijzigd door osmosis op 05-09-2012 14:00 ]
Heb je in de Six Launcher wel ingesteld staan dat hij A:OA moet launchen met de beta patch?Murk schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:15:
Stop met Six Launcher, geeft te veel problemen, start met Dayz Commander. Eenvoudig up- en downgraden en makkelijk een server toevoegen via de Favorieten (IP toevoegen) etc. Ik raad dit echt iedereen aan.kutagh schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:59:
[...]
Heb je in de Six Launcher wel ingesteld staan dat hij A:OA moet launchen met de beta patch?
[ Tesla MIG MYP ]
Verwijderd
Idd en een paswoord veld dus wat wil je nog meer
(popup waar ik 2 bier kan bestellen is in de maak)
(popup waar ik 2 bier kan bestellen is in de maak)
Ergens een router kapot bij transip? Hoge pings op de server voor iedereen !
HOI.
Nope, hielp niet.jterpstra schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:59:
[...]
Even snel uit me hoofd , Ga naar Arma2oa->Expensions->Beta->arma2oa.exe verplaatsen naar de main directory en gewoon overschrijven.
Weet niet zeker welke setting dat zou moeten zijn, maar ik heb nu 'Launch through steam' aangevinkt en hij startte prompt op.kutagh schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:59:
[...]
Heb je in de Six Launcher wel ingesteld staan dat hij A:OA moet launchen met de beta patch?
Alleen zie ik bij de nieuwe server wederom al een aantal minuten 'Loading'
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar Day-Z, maar wat is het nou beste om te halen? Spelen op Arma free + uitbreiding of gewoon alles kopen?
Gewoon Combined Operations kopen, dan ben je in een keer klaar.HamburgerHenk schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:28:
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar Day-Z, maar wat is het nou beste om te halen? Spelen op Arma free + uitbreiding of gewoon alles kopen?
Een aantal minuten loading is toch niet erg... het is zeker een heeeeeeel stuk sneller dan voorheen. denk max 2 minuutjes wachten als het vol is. Naja dat is stuk beter dan de eerdere 20-30 min wachten.
Vandaag zat ik er zelfs zowat instant in
Vandaag zat ik er zelfs zowat instant in
Verwijderd
@Murk
Je hebt toch wel upgraded 1.60 > 1.62
En anders de BETA simple weer installen , je krijgt een snelkoppeling in de Root-folder van arma2(-OA)
kopieer die ff naar een plaats en pas die aan
mijne is "D:\ArmA-2-CO\Expansion\beta\arma2oa.exe -beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion -nosplash -skipintro -world=empty -maxMem=2047 -cpuCount=2 -mod=@DayZ "
en start in "D:\ArmA-2-CO"
FF de snelkoppeling naam geven zoals "Launch Arma2 OA Beta Patch - DAYZ"
en dan start dit elke BETA op ook na een update
Locked&forget
Je hebt toch wel upgraded 1.60 > 1.62
En anders de BETA simple weer installen , je krijgt een snelkoppeling in de Root-folder van arma2(-OA)
kopieer die ff naar een plaats en pas die aan
mijne is "D:\ArmA-2-CO\Expansion\beta\arma2oa.exe -beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion -nosplash -skipintro -world=empty -maxMem=2047 -cpuCount=2 -mod=@DayZ "
en start in "D:\ArmA-2-CO"
FF de snelkoppeling naam geven zoals "Launch Arma2 OA Beta Patch - DAYZ"
en dan start dit elke BETA op ook na een update
Locked&forget
Verwijderd
DayZcommander heeft ook easy lingor install nu, 1 button press and done 
Gister even gedaan op de GoT Lingor server maar heb nog niet kunnen uitvinden waar ik zit haha.
Gister even gedaan op de GoT Lingor server maar heb nog niet kunnen uitvinden waar ik zit haha.
Hopelijk heb je hier wat aan: http://dayz.lv/lingor/#3.066.152 (Lingor Loot map)Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:23:
DayZcommander heeft ook easy lingor install nu, 1 button press and done
Overigens echt top die Lingor install bij Dayzcommander, zat al een partij te klooien, kreeg het niet werkend, van alles geprobeerd. Via Dayzcommander is het instal en gaan
Heeft iemand anders ook dat wanneer je met DayZ Commander Lingor Island wil downloaden hij op Starting... gaat en daarna vastloopt? Dit had ik ook met de normale beta patch, maar een reinstall van DayZ Commander heeft dat gefixed.
Ik heb wel vaak dat updates vast hangen tijdens downloaden, maar dan ontdek ik ook dat ie op de achtergrond servers aan het updaten is. Als je dayzcommander opstart eerst op cancel (updaten servers) drukt en vervolgens bij versions de boel gaat updaten dat het wel goed gaat.
Close but no cigar. Thanks though!twister00004 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:56:
Ik heb wel vaak dat updates vast hangen tijdens downloaden, maar dan ontdek ik ook dat ie op de achtergrond servers aan het updaten is. Als je dayzcommander opstart eerst op cancel (updaten servers) drukt en vervolgens bij versions de boel gaat updaten dat het wel goed gaat.
Sjongejonge achterlijke bugs ook echt. Ik vond eindelijk een alice pack ipv die default pack dus ik switchen en alice pack volstoppen. Paar minuten later vind ik camo clothing dus ik trek dat aan. Poef ik heb opeens weer een patrol pack, en de 12 overtollige items verdwenen als sneeuw voor de zon..
Hey wat is dat?
Volgens mij iemand in een ghillie..
Knal knal...Yup ghillie.
En toen spawnde ik knock out in Kamenka
Volgens mij iemand in een ghillie..
Knal knal...Yup ghillie.
En toen spawnde ik knock out in Kamenka
Verwijderd
Ben gister een DMR en een M4 CCO kwijtgeraakt door ze in een volle tent te stoppenMurk schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:32:
Sjongejonge achterlijke bugs ook echt. Ik vond eindelijk een alice pack ipv die default pack dus ik switchen en alice pack volstoppen. Paar minuten later vind ik camo clothing dus ik trek dat aan. Poef ik heb opeens weer een patrol pack, en de 12 overtollige items verdwenen als sneeuw voor de zon..

Vlak daarvoor een andere DMR verdwenen in mijn backpack (lagen 2 DMRs in barracks).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 19:56 ]
Verwijderd
Hmmm log weer in op lingor server, sta ik bij 2 chopper waar ik niet bij kan en al mijn gear is weg ... reconnect, sta ik weer ergens anders, nog steeds geen gear (niet eens starter gear) en vast op een boot... Iets mis met de Lingor server of gewoon een awesome bug?
Verwijderd
Zo heeft iedereen zijn shit-moment...5 min geleden nog. Switch hoofdwapen verkeerd vanuit mijn backpack...dag ammo en dag L85A2 AWS. Esc, abort, afsluiten...tot 10 tellen...de game is in Alpha fase dus het hoort er allemaal bijVerwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:55:
[...]
Ben gister een DMR en een M4 CCO kwijtgeraakt door ze in een volle tent te stoppen
Vlak daarvoor een andere DMR verdwenen in mijn backpack (lagen 2 DMRs in barracks).
En toch blijven dit bugs waarvan ik denk: hoe kunnen die in henksnaam ontstaan? Ik weet niet wat er wel en niet aangepast is bij de mod, maar zo'n inventory systeem zou je toch niet al te moeilijk dicht moeten kunnen timmeren?Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:27:
[...]
Zo heeft iedereen zijn shit-moment...5 min geleden nog. Switch hoofdwapen verkeerd vanuit mijn backpack...dag ammo en dag L85A2 AWS. Esc, abort, afsluiten...tot 10 tellen...de game is in Alpha fase dus het hoort er allemaal bij
Af en toe net alsof die bankier uit southpark in dit spel zit. *Aaaaaand it's gone*Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:55:
[...]
Ben gister een DMR en een M4 CCO kwijtgeraakt door ze in een volle tent te stoppen
[ Voor 24% gewijzigd door Murk op 06-09-2012 21:11 ]
Je ziet hoe lang het duurt om graphical glitches te fixen. Denk dat het dus heel moeilijk is om het inventory systeem aan te passen.
@Deurmat, de lingor server bij xs4all draait op een verouderde versie. die bug heb ik nog niet eerder gezien. maar met arma2 houd ik niets voor onmogelijk 
na mn vakantie zet ik deze om naar een public met full pvp gear
de daadwerkelijke (GoT) lingor komt dan bij transip online ivm character sharing.
maar daarover pas meer info als we alles werkend hebben
tevens zie ik net dat DayZ v 1.7.2.6 nu uit is.
de GoT2DayZ servers blijven nog heel even op 1.7.2.5 draaien tot de private hive software is bijgewerkt om samen te weken met de arma2 beta 96584
na mn vakantie zet ik deze om naar een public met full pvp gear
de daadwerkelijke (GoT) lingor komt dan bij transip online ivm character sharing.
maar daarover pas meer info als we alles werkend hebben
tevens zie ik net dat DayZ v 1.7.2.6 nu uit is.
de GoT2DayZ servers blijven nog heel even op 1.7.2.5 draaien tot de private hive software is bijgewerkt om samen te weken met de arma2 beta 96584
[ Voor 21% gewijzigd door JoSchaap op 06-09-2012 21:49 ]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Verwijderd
Life is great, na 3 uurtjes niet gespeeld te hebben inloggen en vlakbij je spawnplek een lijk vinden met de wapens en ammo die je kwijt was geraakt. Lucky son of a bitchVerwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:27:
[...]
Zo heeft iedereen zijn shit-moment...5 min geleden nog. Switch hoofdwapen verkeerd vanuit mijn backpack...dag ammo en dag L85A2 AWS. Esc, abort, afsluiten...tot 10 tellen...de game is in Alpha fase dus het hoort er allemaal bij
Ik liep een verlaten tentenkamp binnen ergens in de wildernis. Stuk of 10 tenten en daar lag echt alles in. Tegelijk zie ik het bericht "server restart in 2 min". Voelde als 2 min gratis winkelenVerwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:34:
Life is great, na 3 uurtjes niet gespeeld te hebben inloggen en vlakbij je spawnplek een lijk vinden met de wapens en ammo die je kwijt was geraakt. Lucky son of a bitch
Dat is overigens gewoon geaccepteerd gedrag op public servers, toch? Alles mag?
Inventory systeem aanpassen is in de DayZ mod niet eens mogelijk, pas in de standalonespookz0r schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:12:
Je ziet hoe lang het duurt om graphical glitches te fixen. Denk dat het dus heel moeilijk is om het inventory systeem aan te passen.
Iemand die intresse heeft in een ghillie? ik ruil hem tegen sniper rifles liefst m24 !
Warhammer en PC games en lego
Heb een DRM in de aanbieding, Heb er zoveel mags bij als je maar kan dragen. Heb ook nog een M107 liggen maar daarvoor moet je wel met wat beters komen.Arnevld schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:58:
Iemand die intresse heeft in een ghillie? ik ruil hem tegen sniper rifles liefst m24 !
Alles is inderdaad toegestaan, tenzij je een eigenaar tegenkomt bij dat kamp. Die laat je natuurlijk niet zomaar zijn spulletjes pakkenZoijar schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:07:
[...]
Ik liep een verlaten tentenkamp binnen ergens in de wildernis. Stuk of 10 tenten en daar lag echt alles in. Tegelijk zie ik het bericht "server restart in 2 min". Voelde als 2 min gratis winkelen
Dat is overigens gewoon geaccepteerd gedrag op public servers, toch? Alles mag?
'I reject your reality and substitute my own'
Daarom. De stand alone sla ik alleen even over in het begin, dat is een ding wat ik zeker weet. Zijn een paar dingen die ik eerst wil weten.chiIIed schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:20:
[...]
Inventory systeem aanpassen is in de DayZ mod niet eens mogelijk, pas in de standalone
- Wat voor anti-cheat? Als het weer Battleye is koop ik het niet
- Wordt uitgebracht als alpha build. Moeten we dan weer zo lang wachten tot bepaalde bugs eindelijk een keer worden gemaakt?
Sinds de communicatie stilte van de afgelopen tijd van het dev team wat updates enzo betreft ben ik heel erg huiverig geworden over de stand alone. Krijg een beetje het idee dat ze de community niet serieus nemen of gewoon schijt aan ons hebben. Dat gelul van het is een Alpha wordt ik ook moe van die vlieger gaat niet meer op.
[ Voor 49% gewijzigd door spookz0r op 07-09-2012 15:04 ]
Wat ik uit het getwitter heb verstaan is dat het toch wel komt door de backbone die nooit voorzien was voor zoveel active users.Murk schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:09:
[...]
En toch blijven dit bugs waarvan ik denk: hoe kunnen die in henksnaam ontstaan? Ik weet niet wat er wel en niet aangepast is bij de mod, maar zo'n inventory systeem zou je toch niet al te moeilijk dicht moeten kunnen timmeren?
De standalone gaat een zeer kale versie zijn, veel van de hacks gaan gewoon niet meer mogelijk zijn omdat de technologie er niet meer in zal zitten; Het gaat zeer mod unfriendly zijn.spookz0r schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:01:
[...]
Daarom. De stand alone sla ik alleen even over in het begin, dat is een ding wat ik zeker weet. Zijn een paar dingen die ik eerst wil weten.
- Wat voor anti-cheat? Als het weer Battleye is koop ik het niet
Tja het succes is eigenlijk vrij onverwachts gebeurd, Rocket had origineel gewoon de files ergens geplaatst zonder handleiding of iets en op één of andere manier is het op heel korte tijd een succes geworden. In tegenstelling tot andere games (waaronder minecraft), was het nooit de bedoeling geweest om echt tot een standalone, laat staan, volwaardige mod te programmeren en zeker niet met het succes op die korte tijd. Misschien dat het woord Alpha zelfs nog wat te voorbarig is en je kan spreken over Pre-Alpha.Sinds de communicatie stilte van de afgelopen tijd van het dev team wat updates enzo betreft ben ik heel erg huiverig geworden over de stand alone. Krijg een beetje het idee dat ze de community niet serieus nemen of gewoon schijt aan ons hebben. Dat gelul van het is een Alpha wordt ik ook moe van die vlieger gaat niet meer op.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Iemand misschien nog interesse in NVG? Ik ruil ze graag voor een silenced gun met wat ammo
Vraagje: als jullie de debug monitor aanzetten in DayZ worden dan jullie voedsel en drinken icoontjes groen als ze rood zijn met de debug monitor uit? Verder als ik de debug monitor aanzet heb ik ook geen indicatie dingen meer van hoeveel geluid ik maak of hoe zichtbaar ik ben.
Lijkt alsof het bugged is. Beetje irritant want vind met debug spelen wel fijn.
Lijkt alsof het bugged is. Beetje irritant want vind met debug spelen wel fijn.
Ok nadat onze 2e heli vanochtend was gejat door BasZi (goed gedaan trouwens
) wilden we een dogfight-to-the-death gaan doen. Helaas werd dat door een paar bos-wookies (lees: snipers) een beetje om zeep geholpen, aangezien basZi zijn heli werd uitgeschoten voordat we bij elkaar in de buurt konden komen. Na een heroische, Bolt-waardige 250 meter sprint van Dimosa, hadden wij wederom twee heli's in ons bezit. Omdat we net voordat BasZi de heli vond hadden besloten om hem weg te geven, hebben we dat plan doorgevoerd. Twee heli's is namelijk toch ergens wel heel erg aso 
Bij deze dus: Op de GoT-server staat ERGENS in de redzone een volledig gefixte heli. De enige hint die we jullie geven is:
HIJ STAAT NIET OP DE GROND
Succes met zoeken!
Badjas en crew
Bij deze dus: Op de GoT-server staat ERGENS in de redzone een volledig gefixte heli. De enige hint die we jullie geven is:
HIJ STAAT NIET OP DE GROND
Succes met zoeken!
Badjas en crew
Toenstraks achterin de vrachtwagen van Corepax gezeten, alleen stond er nog iemand naast de weg die mij neerschoot...
Volvo V40 T3 MY13
Vervolgens een lange achtervolging waarbij ik in een Ural zat en hun in een UAZ. UAZ was natuurlijk veel sneller maar doordat ik vlot door de baricades van de steden heen ging kon ik mijzelf een kleine voorsprong geven. Vervolgens snel men truck achter een muurtje geknalt en met SAW 249 tevoren gehaald. Toen de achtervolgende auto volgepompt met lood en daarbij de moordenaar van Rik om zeek geholpen.
(Ik ben dan CorePax)
(Ik ben dan CorePax)
Haha, had ik eigenlijk wel willen zien, uitstappen, je M249 pakken en alles kapot schietenDjessey schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:08:
Vervolgens een lange achtervolging waarbij ik in een Ural zat en hun in een UAZ. UAZ was natuurlijk veel sneller maar doordat ik vlot door de baricades van de steden heen ging kon ik mijzelf een kleine voorsprong geven. Vervolgens snel men truck achter een muurtje geknalt en met SAW 249 tevoren gehaald. Toen de achtervolgende auto volgepompt met lood en daarbij de moordenaar van Rik om zeek geholpen.
(Ik ben dan CorePax)
Volvo V40 T3 MY13
Productief dagje, Ural gevonden en een pickup. Vervolgens nog een auto gevonden en weggegeven.

Ik vraag me af in hoeverre je niet beter kan wachten op dezelfde mod voor arma 3.IStealYourGun schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:07:
De standalone gaat een zeer kale versie zijn, veel van de hacks gaan gewoon niet meer mogelijk zijn omdat de technologie er niet meer in zal zitten; Het gaat zeer mod unfriendly zijn.
Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht