Leuk verhaaltje op een andere private:
Ik spawn in, zoek loot bij elektro tot ik oppeens word ik gesniped door 'n AS50 als ik naar de power station ga. Nu weet ik dat die sniper zich in de buurt van sniper hill moet bevinden, dus ik spawn terug in elektro, neem vlug een hatchet mee en kom via achteren om die sniper te flanken. Ik ben juist aan de zijkant van die sniper spot tot ik weer een AS50 schot hoor, en de killfeed geeft weer dat er iemand gekilled is, ik weet dus zeker dat die sniper daar nog zit...
Ik kruip een beetje rond om die persoon te spotten tot er een ghillie voorbijrent met L85AWS en zich achter een boom ongeveer 5 meter naast mij gaat liggen, hij keek totaal naast me want ik lag neer tussen het gras . Ik zie m'n kans en kruip langzaam dichter tot ik dicht genoeg ben en begin als een malle op hem in te hakken. Wat doet die klootzak? => Disconnecten
We zijn op een private server, dus die gast zal zeker terugkeren. Ik wacht ffe bij die spot waar hij was uitgelogd tot oppeens die gast die na mij was gekilled ook komt aangelopen. Ik heb 'n axe en hij heeft 'n akm, dus vraag ik hem om niet te schieten. Wat hij ook niet doet, en we praten ffe over wat ik met z'n moordenaar heb gedaan.
Dan zie ik oppeens dat die ghillie d'r opnieuw ligt, welliswaar in shock, dus maak ik die af met een paar hacks (een axe hackt

). Joepla, kill confirmed! Wat was z'n gear: NVG's, , Mk 48, AS50, L85, ... noem het op! Dus ik pak lekker al die gear, na zo'n ninja-stealth kill heb ik die toch wel verdiend
Oppeens komt die gast met z'n AKM naast me staan: BAMBAMBAMBAM... Ik dood, hij al die gear, en dan zegt hij in de chat: "Ja ik ben een bandit, en zo gaat dat met bandits he...". Dat er mensen zijn die newspawns gaan snipen, just for fun, daar kan ik nog mee leven. Maar als je zelf neergesniped bent als newspawn, er dan iemand anders jouw moordenaar killed en zich friendly voordoet, dan is het laagste wat je kan doen die gast een steek ik de rug geven en de benen nemen... Dat vind ik geen bandit zijn, dat is gewoon zielig.
Oke, niemand is te vertrouwen in DayZ. Maar zo erg dacht ik nu ook niet dat het was...