Dat vind ik dus ook het leukste. Beetje rondhangen met mensen en die steden ontdekken... Kijken of je toch toffe dingen tegen komt. Het is dan ook redelijk deprimerend om te zien dat iedereen die ik tegen kom er vooral op uit is om een kogel tussen mijn ogen te boren.TheHolyCow schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:13:Merk wel dat ik niet aan het hard-core surviven ben. Heb toch de neiging om rond te blijven hangen in gebieden met meer mensen met de hoop op een beetje interactie; dat vind ik toch wel het leukst.
Als ik iemand zie lopen met een deftige uitrusting terwijl ik net spawn in Elektro/Cherno zou ik hem ook gelijk neerschieten. Risico dat ik iets interessants kwijt raak is beperkt, terwijl iemand met een alice-pack + automatisch wapen waarschijnlijk allerlei leuke items heeft.Bananenspin schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:30:
Oke vanaf nu schiet ik ook gewoon iedereen neer! Zat met Kkaltuu in elektro om gear voor hem te vinden word ik neergeschoten na dagen overleefd te hebben. Ik spawn in cherno loop daar en word neer geschoten. No more mr nice guy!
Zodra je interessante gear hebt (voor anderen), sowieso niemand meer vertrouwen met een mindere gear of laat staan ook maar door Cherno en Elektro te lopen, je loopt altijd iemand tegen het lijf die jou spulletjes wel erg interessant vindt. Na dagen van spelen dus weer door Cherno en Elektro te lopen (zonder clan) is ook vragen om problemen in dit spel
[ Voor 6% gewijzigd door HMeijer op 25-05-2012 20:44 ]
Moet zeggen dat de medemens vandaag veel vertrouwen in me had (en wederzijds natuurlijk). Ik heb er net een aardige sessie opzitten.
In het begin een bandit gespot bij een tankstation en ongezien naar hem toe gesneakt. Op een afstandje gaan liggen, wat getypt om te kijken of hij vriendelijk was. Kwam geen antwoord, toen van een enorme afstand een flare gegooid (linkermuisknop zo lang mogelijk in te houden). Die gast ging liggen, keek meteen om zich heen maar zag mij niet. Doordat ik stil lag en hij achteruit kroop zag ik hem nog steeds goed. Na wat getyp in de sidechat kwam er meteen antwoord dat hij friendly was. Ben hem toen voorzichtig benaderd, en toen zijn we meteen maar op skype verder gegaan.
Helaas was het nacht op die server en zagen we, na het westen van Chernogorsk verkent te hebben, een hal met aangrenzende toren. Er lag een brandende chemlight beneden en het geluid van een dood lijk. Zodoende heel voorzichtig die toren in gegaan, en we zagen echt he-le-maal niets. Op de bovenste verdieping echter weer 2 chemlights.
Bleken opeens overal zombies getriggert te worden, en ze leken omhoog te komen. Wederom geen zicht voor ogen, dus maar een flare gegooid. Maat van me spot zombies en wordt gehit, dus rennen we weer naar boven. Opeens worden we beschoten vanaf buiten, op het moment dat we gaan liggen en die chempacks aan het doven zijn komt er een bandit met een shotgun naar boven gerusht. Toen was het einde verhaal. Allebei instant dood.
Toen maar even de beta geïnstalleerd en op een daylight server gaan spelen. Moet zeggen dat deze een stuk stabieler loopt, voornamelijk omdat de Alpha servers bomvol zitten en er niet massaal geconnect wordt.
Iemand een idee hoe lang een chemlight aan blijft? Van een flare weet ik dat deze 5 minuten branden.
In het begin een bandit gespot bij een tankstation en ongezien naar hem toe gesneakt. Op een afstandje gaan liggen, wat getypt om te kijken of hij vriendelijk was. Kwam geen antwoord, toen van een enorme afstand een flare gegooid (linkermuisknop zo lang mogelijk in te houden). Die gast ging liggen, keek meteen om zich heen maar zag mij niet. Doordat ik stil lag en hij achteruit kroop zag ik hem nog steeds goed. Na wat getyp in de sidechat kwam er meteen antwoord dat hij friendly was. Ben hem toen voorzichtig benaderd, en toen zijn we meteen maar op skype verder gegaan.
Helaas was het nacht op die server en zagen we, na het westen van Chernogorsk verkent te hebben, een hal met aangrenzende toren. Er lag een brandende chemlight beneden en het geluid van een dood lijk. Zodoende heel voorzichtig die toren in gegaan, en we zagen echt he-le-maal niets. Op de bovenste verdieping echter weer 2 chemlights.
Bleken opeens overal zombies getriggert te worden, en ze leken omhoog te komen. Wederom geen zicht voor ogen, dus maar een flare gegooid. Maat van me spot zombies en wordt gehit, dus rennen we weer naar boven. Opeens worden we beschoten vanaf buiten, op het moment dat we gaan liggen en die chempacks aan het doven zijn komt er een bandit met een shotgun naar boven gerusht. Toen was het einde verhaal. Allebei instant dood.
Toen maar even de beta geïnstalleerd en op een daylight server gaan spelen. Moet zeggen dat deze een stuk stabieler loopt, voornamelijk omdat de Alpha servers bomvol zitten en er niet massaal geconnect wordt.
Iemand een idee hoe lang een chemlight aan blijft? Van een flare weet ik dat deze 5 minuten branden.
Chemlights branden een uur lang, en kunnen alleen tot een afstand van ~20 meter goed gezien worden

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Zo ik heb me weer een DayZ avontuur gehad.
Ik zat in Msta langs de boom linie in een uitkijk torentje
Ik hoorde schoten dichterbij komen en dichterbij. ik wachten en wachten
wat zie ik verschijnen tussen de hooibalen aan de andere kant een bandit !
Bleef m'n vizier op hem houden. Hij was binnen een 100m radius toen ik de trekker overhaalde
mis..... bandit gaat meteen liggen in een greppel en opende vuur op mij
hij had duidelijk betere gear dan mij, denk een vol automatisch wapen
Ik kies het hazenpad en ga via de boomlinie de berg op ( Pustory Khrebet )
Bandit in kwestie bleef mij achtervolgen, en werd een hide & seek game
ik probeerde afstand te maken van mijn achtervolger.
het werd rennen als een gek door de blackforest
uiteindelijk kom ik aan in Gorka. ik was in de veronderstelling dat ik m'n achtervolger al had afgeschut
ik check me omgeving en blijf rustig liggen in de bosjes naarbij een barn
10 minutens... niks nada noppes stilte
ik sta op en langzaam maar zeker richting een barn zonder mijn locatie prijs te geven
ik kom aan de bij de barn. stilte... niks bijzonders
loop de trap op. tralalalal F* $YHHT&Dy@ EDF@ stond hij daar en een vriendje van hem !
ik heb het niet kunnen navertellen. werd meteen volgepompt met lood
P.s ik zoek iemand die ook een mic heeft die samen met mij de journey wil doen richting Krasnostav en het vliegveld daar. daarna richting Devil's castle. en vervolgens via de bossen richting de grote vliegveld met baracks de tocht alleen maken is 2 darn dangerous. en wil heel graag een M4A3 CCO en en een M9 SD
Ik zat in Msta langs de boom linie in een uitkijk torentje
Ik hoorde schoten dichterbij komen en dichterbij. ik wachten en wachten
wat zie ik verschijnen tussen de hooibalen aan de andere kant een bandit !
Bleef m'n vizier op hem houden. Hij was binnen een 100m radius toen ik de trekker overhaalde
mis..... bandit gaat meteen liggen in een greppel en opende vuur op mij
hij had duidelijk betere gear dan mij, denk een vol automatisch wapen
Ik kies het hazenpad en ga via de boomlinie de berg op ( Pustory Khrebet )
Bandit in kwestie bleef mij achtervolgen, en werd een hide & seek game
ik probeerde afstand te maken van mijn achtervolger.
het werd rennen als een gek door de blackforest
uiteindelijk kom ik aan in Gorka. ik was in de veronderstelling dat ik m'n achtervolger al had afgeschut
ik check me omgeving en blijf rustig liggen in de bosjes naarbij een barn
10 minutens... niks nada noppes stilte
ik sta op en langzaam maar zeker richting een barn zonder mijn locatie prijs te geven
ik kom aan de bij de barn. stilte... niks bijzonders
loop de trap op. tralalalal F* $YHHT&Dy@ EDF@ stond hij daar en een vriendje van hem !
ik heb het niet kunnen navertellen. werd meteen volgepompt met lood
P.s ik zoek iemand die ook een mic heeft die samen met mij de journey wil doen richting Krasnostav en het vliegveld daar. daarna richting Devil's castle. en vervolgens via de bossen richting de grote vliegveld met baracks de tocht alleen maken is 2 darn dangerous. en wil heel graag een M4A3 CCO en en een M9 SD
[ Voor 11% gewijzigd door osmosis op 26-05-2012 12:28 ]
Ik ga graag met je mee. Ik heb gister ook nog via pm contact gehad met toetboink, hij wil vast ook wel mee.jterpstra schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:03:
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
@Flyby_Wire nice ! ik ben van plan om vanavond rond 19:00 weer aan de slag te gaan stuur anders maar even een DM ! ( ik speel btw alleen op beta servers omdat ze meestal minder crowed zijn + stabieler + minder lag )
@Recon24 HAHAHHAHAHA
En ik kwam nog een mooi filmpje tegen.
YouTube: Day-Z 5v4 Firefight Part 1
Wat je ook hier ziet, de adrenaline zit er hoog in. Heel herkenbaar naar gisteravond
ik rende echt voor me leven ! terwijl t maar een game is
@Recon24 HAHAHHAHAHA
Wat je ook hier ziet, de adrenaline zit er hoog in. Heel herkenbaar naar gisteravond
[ Voor 10% gewijzigd door osmosis op 26-05-2012 13:33 ]
Voor die beta servers, is daarvoor een soort van beta patch voor Arma 2?jterpstra schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 13:31:
@Flyby_Wire nice ! ik ben van plan om vanavond rond 19:00 weer aan de slag te gaan stuur anders maar even een DM ! ( ik speel btw alleen op beta servers omdat ze meestal minder crowed zijn + stabieler + minder lag )
@Recon24 HAHAHHAHAHA![]()
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2712462
Kan ik hem hier vandaan halen?
Ja het is beta patch van ARMA 2
en ja je kan het daar vandaan halen ( ook al weet ik niet wat je gebruikt, ik gebruik retail arma 2 OA met six updater )
en ja je kan het daar vandaan halen ( ook al weet ik niet wat je gebruikt, ik gebruik retail arma 2 OA met six updater )
http://www.arma2.com/beta-patch.php boven in het groene gedeelte staat de laatste
Verwijderd
Ik speelde net met Toetboink. Helaas moest hij het loodje leggen en kreeg ik een DC:(Flyby_Wire schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 13:23:
[...]
Ik ga graag met je mee. Ik heb gister ook nog via pm contact gehad met toetboink, hij wil vast ook wel mee.
Haha, werden vol beschoten toen we de straat overstakenVerwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:35:
[...]
Ik speelde net met Toetboink. Helaas moest hij het loodje leggen en kreeg ik een DC:(
Ik had net ook mazzel. Was in Elektro bijna geen ammo meer en werd achterna gezeten door zombies en hoorde dichtbij mensen schieten. Snel daarheen gerend en met zijn 3-en al die zombies afgeslacht. Wel nice dat die gasten gewoon hielpen
Hun daarna wat spul gegeven wat ik in overvloed had en iedereen was blij
Heb maar een steamgroup aangemaakt.Flyby_Wire schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 13:23:
[...]
Ik ga graag met je mee. Ik heb gister ook nog via pm contact gehad met toetboink, hij wil vast ook wel mee.
Voor de GoT mensen die met anderen willen spelen
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Heb ook de steamgroup gejoined onder de naam Fallendevil.
Morgenavond maar weer even spelen!
Morgenavond maar weer even spelen!
@Dayz frontpage
Unique Players: 106780
Damn !
vorige week nog 6k ofzo ?
Unique Players: 106780
Damn !
vorige week nog 6k ofzo ?
Leuk een steam groep 
Heb ook gejoined, onder de naam chris10r.
Heb ook gejoined, onder de naam chris10r.
Ik ben ook aangemeld, onder "Distortion"
Ik ook, onder alias 'Spollie'. Ingame ben ik Bear Grylls
[ Voor 33% gewijzigd door Spollie op 26-05-2012 18:24 ]
Al die verschillende namen op Steam en op Tweakers. Dat heb ik nooit volledig begrepen. Ik sta er onder de naam Adanteh in, maar speel pas volgende week weer mee. Hoe doen jullie het trouwens qua communiceren? Gaat dat via Skype of? Ik heb altijd wel een Teamspeak server beschikbaar wanneer nodig.
Ja dat vraag ik me ook wat af,
Maar in ARMA2 kan je natuurlijk ook direct channel gebruiken. maarja... dat is pas mogelijk wanneer je elkaar gevonden hebt.
Zoals ik. ik moet weer denk ik vanaf de shoreline aangezien een bandit me te pakken had gister
Kunnen we ook "party's" houden in skype ? of moet iedereen elkaar toevoegen
in dat geval. m'n nick @ skype = jjrt1990
Maar in ARMA2 kan je natuurlijk ook direct channel gebruiken. maarja... dat is pas mogelijk wanneer je elkaar gevonden hebt.
Zoals ik. ik moet weer denk ik vanaf de shoreline aangezien een bandit me te pakken had gister
Lol kwam net bandit tegen bij firestation. Hij zegt friendly ik ook ik loop weg. 10-20 meter verder begint hij te schieten. Eerste schoten mist hij ik schiet terug hij raakt mij een paar keer en daarna killde ik hem. Uiteindelijk 4500 blood over. Ga firestation weer in MP5SD met 2 Mags
Ik heb in skype een groep aangemaakt genaamd Dayz. Daarin zet je de mensen die je in je contacten hebt staan, en dan bel je de groep. Moeten even zien of dat goed werkt.jterpstra schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:05:
Ja dat vraag ik me ook wat af,
Ik zit momenteel op dag 6 ofzo, zit net boven Cherno in het bos. Ik wil graag het hospital even plunderen en mooi gear vinden.
Mijn skypenaam: robertenclaudiakuipers
Oh, heb even een nickchange laten uitvoeren van Flyby_Wire naar Distortion
[ Voor 6% gewijzigd door Distortion op 26-05-2012 19:45 ]
Ik zit al in chicago 10 onderweg naar berezino voor dezelfde redenen moet medical supply's hebben.
waar gaan we meeten ?
waar gaan we meeten ?
Ik ga even voetbal kijken, zodra dat afgelopen is neem ik contact met je op via skype, daarna zien we wel verder hoe en watjterpstra schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:48:
Ik zit al in chicago 10 onderweg naar berezino voor dezelfde redenen moet medical supply's hebben.
waar gaan we meeten ?
Is dat dan op die Chicago server? Of kunnen we ook op de NL server een beta krijgen
Ik join zsm ook wel ff die group onder ScytheNL. painkillers zijn overigens bijna niet te vinden of wel? Had een hospital gevonden met van die glazen deuren waar je lekker niet in kan komen en op het dak een beetje troep maar geen painkillers helaas....mn beeld trilt nogal na een val van een dak. Vindt eigenlijk dat morphine dat ook op zou moeten lossen voor bijv wat temp loss ofzo..
Overigens gister in een flat mn Alice backpack kwijtgeraakt aan de vloer toen ik m om probeerde te ruilen voor een tsjech oid backpack. Al mn loot pleite waaronder fencewire kit, flashlight, matchbox en een berg maka ammo. Dat was echt ff ruk, ook in het plafond daaronder niet meer te vinden
Ik join zsm ook wel ff die group onder ScytheNL. painkillers zijn overigens bijna niet te vinden of wel? Had een hospital gevonden met van die glazen deuren waar je lekker niet in kan komen en op het dak een beetje troep maar geen painkillers helaas....mn beeld trilt nogal na een val van een dak. Vindt eigenlijk dat morphine dat ook op zou moeten lossen voor bijv wat temp loss ofzo..
Overigens gister in een flat mn Alice backpack kwijtgeraakt aan de vloer toen ik m om probeerde te ruilen voor een tsjech oid backpack. Al mn loot pleite waaronder fencewire kit, flashlight, matchbox en een berg maka ammo. Dat was echt ff ruk, ook in het plafond daaronder niet meer te vinden
[ Voor 23% gewijzigd door ScytheNL op 26-05-2012 20:13 ]
Ik heb wel painkillers bij me, mag je 1 lenen
hoe moeilijk zou het zijn om een dynamische map te maken die op elke server anders is?
bijvoorbeeld. een map maken die op de zijkanten een bepaald patroon hebben, en zo als puzzelstukjes langs elkaar kunnen gelegd worden, hierdoor is elke server een andere ervaring. geen maps op internet, enkel ingame uitzoeken waar je zit.
blokken spiegelen en draaien zijn dan ook een optie.
de blokken geef je dan een mogelijkheid van 8 verschillende zijkanten, die telkens passen op 2 andere soorten vlakken..?
het enige probleem is dan de hoogte problemen.
bijvoorbeeld. een map maken die op de zijkanten een bepaald patroon hebben, en zo als puzzelstukjes langs elkaar kunnen gelegd worden, hierdoor is elke server een andere ervaring. geen maps op internet, enkel ingame uitzoeken waar je zit.
blokken spiegelen en draaien zijn dan ook een optie.
de blokken geef je dan een mogelijkheid van 8 verschillende zijkanten, die telkens passen op 2 andere soorten vlakken..?
het enige probleem is dan de hoogte problemen.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
@MikeVM, dat is best een strak plan, maar gaat denk ik iets te ver. Dan wordt ingame communicatie nog belangrijker en momenteel is het gewoon te verleidelijk om iedereen dood te schieten.
Anyway, ik denk dat het handig is als we gewoon die Steam groep houden. Veel mensen hebben Arma 2 op Steam, dus dan kan je netjes vanuit ingame group chat gebruiken. Voor de mensen die hem niet op steam gebruiken (Waaronder ik) kun je hem gewoon als Non-Steam game toevoegen en daar de mod info bij de shortcut invullen. Werkt net zo gemakkelijk. Moet wel zeggen dat ik écht geen fan ben van Skype. Dat eeuwige gezeik met mensen toevoegen blijft irritant.
Anyway, ik denk dat het handig is als we gewoon die Steam groep houden. Veel mensen hebben Arma 2 op Steam, dus dan kan je netjes vanuit ingame group chat gebruiken. Voor de mensen die hem niet op steam gebruiken (Waaronder ik) kun je hem gewoon als Non-Steam game toevoegen en daar de mod info bij de shortcut invullen. Werkt net zo gemakkelijk. Moet wel zeggen dat ik écht geen fan ben van Skype. Dat eeuwige gezeik met mensen toevoegen blijft irritant.
Ik kan alleen maar hopen dat binnenkort "join platoon" beschikbaar komt zodat je bij iemand in zijn groep kan komen met bijv een commander. Maakt het toch een stuk makkelijker om samen te werken. En leuker.
Is er niet een GoT teamspeak servertje waar we gebruik van kunnen maken?
Er is van GotBF3 een server, die eigenlijk steeds meer een algemene server wordt omdat iedereen ook andere games speelt. Ik kan kijken of we daar gewoon een DayZ channel op kunnen krijgen.
Ja, zou perfect zijn!Adanteh schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:27:
Er is van GotBF3 een server, die eigenlijk steeds meer een algemene server wordt omdat iedereen ook andere games speelt. Ik kan kijken of we daar gewoon een DayZ channel op kunnen krijgen.
Dayz skype groep is wel awsome als het goed werkt, ik zal straks eens inloggen.
Propaganda software?himlims_ schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:25:
is het ook mogelijk om deze mod te spelen met de arma2 demo?
want ik wil echt niet voor die propoganda software betalen
Hij bedoelt dat het spel gesponsored is door het amerikaanse leger, en wij daarom als Neerlandsch trots gaan overlopen naar de United States of Cheeseburger
edit: delete
[ Voor 91% gewijzigd door Distortion op 26-05-2012 21:20 ]
Day-z heeft een globale teamspeak server, aangezien er kanalen per server gemaakt zijn is dat wel zo handig
Ja, lijkt mij ook goed
IP: 129.21.49.9
Port: Default, 9987
Pass: None
We kunnen idd een kanaal maken, bv GoT ofzo
Zullen we ons hier melden?
IP: 129.21.49.9
Port: Default, 9987
Pass: None
We kunnen idd een kanaal maken, bv GoT ofzo
Zullen we ons hier melden?
Zaten de hele middag ook op de algemene ts server. Ik weet alleen niet of je daar ook rechten hebt om een kanaal te maken?
HOI.
Oh nice een TS3 channel 
Even iets anders... is iemand in staat om überhaupt een game te joinen ? ben nu al serieus een uur bezig met een speelbare server te vinden.... ( servers met daglicht that is. )
Even iets anders... is iemand in staat om überhaupt een game te joinen ? ben nu al serieus een uur bezig met een speelbare server te vinden.... ( servers met daglicht that is. )
Hmm, als ik zo die gameplay beelden zie lijkt er toch iets boeiends aan die mod..is het vanwege het overleven? vanwege de zombies?
Ja, het is vooral overleven, de spanning, gigantische map, en paranoid omdat je bv takken hoort breken in het bos en denkt dat je achtervolgt wordtvinom schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:32:
Hmm, als ik zo die gameplay beelden zie lijkt er toch iets boeiends aan die mod..is het vanwege het overleven? vanwege de zombies?
Ook wel leuk, een stream van duitsers die 24 uur achter elkaar spelen.
Klinkt goed opzich, maar ik denk dat ik toch nog even wacht ermee. Misschien als het in de beta fase zit ofzo.Distortion schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:37:
[...]
Ja, het is vooral overleven, de spanning, gigantische map, en paranoid omdat je bv takken hoort breken in het bos en denkt dat je achtervolgt wordt
himlims_ schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:25:
is het ook mogelijk om deze mod te spelen met de arma2 demo?
want ik wil echt niet voor die propoganda software betalen

de omgevingen in de uitbreidingen zijn ook voledig fictief
nou ik zou de mod gewoon downloaden hoorvinom schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:22:
[...]
Klinkt goed opzich, maar ik denk dat ik toch nog even wacht ermee. Misschien als het in de beta fase zit ofzo.
[ Voor 71% gewijzigd door dakka op 26-05-2012 22:43 ]
onze clanserver kan binnenkort hiervoor gebruikt worden, enkel hebben wij al 2dagen problemen, hierna zal ik eens kijken of er een kanaltje kan komen voor ons.Distortion schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:21:
Is er niet een GoT teamspeak servertje waar we gebruik van kunnen maken?
Ja okey, maar ik wacht het toch nog even af. Kijken of de populariteit zo blijft.dakka schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:34:
[...]
je bent een beetje in de war met americas army denk ik
en de studio die arma maakt komt uit Tsjechië het heeft echt 0,0 te maken met de VS
de omgevingen in de uitbreidingen zijn ook voledig fictief
[...]
nou ik zou de mod gewoon downloaden hoor, deze mod allen heeft ervoor gezorgd dat arma 2 eventjes 3 keer verdubblede in de verkoop cijfers
Imagine Dayz met de arma 3 engine @ night = http://youtu.be/mIwfS8uJJIk
DayZ wordt overgezet op de Arma III engine, de modmakers en BI hebben dit al besloten. Kijk wat rond op de DayZ forums.
het spel is toch nog wel echt buggy, en dan heb ik het denk ik meer over ArmaII dan over DayZ,
de besturing is echt ruk, schieten enzoverder is echt moeilijk, in gebouwen bewegen is bij mij bijna onmogelijk, ik haper als de tering als ik door een deur wil lopen.
verder horen zombies mij niet als ik 1 meter van hen afsluip, en andere keren hoort een zombie mij aan het andere kant van het gebouw 20 meter verder. soms zit er een zombie dichtbij me die naar mij kijkt, en een andere zombie die dan van ver naar me toe rent. echt raar soms hoe je met die zombies moet omgaan, ook melee is toch iets wat ik mis.
ik zou liever een mes hebben op het begin dan een wapen.
de besturing is echt ruk, schieten enzoverder is echt moeilijk, in gebouwen bewegen is bij mij bijna onmogelijk, ik haper als de tering als ik door een deur wil lopen.
verder horen zombies mij niet als ik 1 meter van hen afsluip, en andere keren hoort een zombie mij aan het andere kant van het gebouw 20 meter verder. soms zit er een zombie dichtbij me die naar mij kijkt, en een andere zombie die dan van ver naar me toe rent. echt raar soms hoe je met die zombies moet omgaan, ook melee is toch iets wat ik mis.
ik zou liever een mes hebben op het begin dan een wapen.
I know. maar ging me specifiek om dit filmpje die de lighting laat zienDMZ schreef op zondag 27 mei 2012 @ 01:46:
DayZ wordt overgezet op de Arma III engine, de modmakers en BI hebben dit al besloten. Kijk wat rond op de DayZ forums.
Gisteren een leuke ronde gehad met Distortion !
Hopelijk kunnen we vanavond verder
als we wat geluk hebben komt 1.5.9 vandaag ook uit
Iets wat wij een paar x ondervonden is ook gefixt :
* [FIXED] Invisible character models occuring
Edit 1500u :
http://www.dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=8021
DayZ build 1.6.0 is uit !
[ Voor 39% gewijzigd door osmosis op 27-05-2012 14:57 ]
Met die eerste ben ik blij, daar had ik irritaties aan, en dat tweede.. FEMALE IT IS!* [FIXED] Bodies being deleted immediately (now will stay around for 15 minutes)
* You get a ONE TIME OFFER to change your player gender!
HOI.
Dat zie er uit als een prima lijstje updates. Extra dingen zoals Heatpacks en Hatchets zijn meer dan welkom. Moet wel zeggen dat ik denk dat er ook gewoon hout in bossen mag liggen. Ik denk dat er weinig bossen zouden zijn waar niet genoeg hout op de grond ligt om er toch een basic vuurtje van te maken. Desnoods maken ze een 'Twigs' item die je kunt vinden in bossen. Dat levert dan wel slechts vuur op voor een minuut.
Het channel staat bij Overige Games
Misschien ook handig om de FiPo even aan te passen en daar ook de Steam group in te zetten?
Teamspeak channel
Edit: Er is ook een DayZ channel gemaakt op de GoTBF3 Teamspeak server. Address: teamspeak.gotbf3.nlHet channel staat bij Overige Games
Misschien ook handig om de FiPo even aan te passen en daar ook de Steam group in te zetten?
[ Voor 23% gewijzigd door Adanteh op 27-05-2012 16:21 ]
Ik heb ook een camo pack gevonden zojuist, krijg je de kleren die een bandit normaal draagt maar je valt wel minder op (?). Wat is er mis met de algemene TS Adanteh of mumble?
HOI.
Wat is DayZ toch frustrerend en vermakelijk tegelijkertijd.
Sinds mijn eerste start heb ik al 5 dagen weten te overleven:
Alicepack, m1911, compas, horloge, verrekijker, winchester, mp5sd van een dooie bandit, genoeg eten en water voor dagen in het bos, zooi bandages en pijnstillers, hout en lucifers en veel ammo. Mooi zooitje bij elkaar gesprokkeld dus.
Vandaag ging ik vanuit het bos in het noorden naar Cherno toe naar een aantal vrienden van mij (zaten op TS) die op het dak van het ziekenhuis zaten. Weet een paar zombies te ontwijken, die paar die in de weg stonden ruimde ik op met de mp5sd. Mijn maten (vanaf het dak) zeggen dat de omgeving van het ziekenhuis schoon is.
Ik naderde de ingang van het ziekenhuis en BAM ik werd gevloerd door een halvegare zombie. Deze spawnde zeker direct achter mijn rug. Binnen 10 tellen was ik gewoon mors en mors dood.
Aan de ene kant was het zooo kl*** jammer van alle verzamelde gear, maar heb er eigenlijk zo hard om gelachen.
Mijn body en alice backpack waren gelukkig niet verdwenen. Deze hadden mijn vrienden maar snel opgepikt.
Ben nu weer gespawnd, gelukkig aan de oostkant van Cherno, kort stukje lopen dus
.
Maar wat is die game (ondanks die kleine bugs) toch verschrikkelijk leuk om te spelen.
Kijk nu al uit naar ARMA 3 en de port van DayZ daarop. Die nacht demo video was echt awsome.
Sinds mijn eerste start heb ik al 5 dagen weten te overleven:
Alicepack, m1911, compas, horloge, verrekijker, winchester, mp5sd van een dooie bandit, genoeg eten en water voor dagen in het bos, zooi bandages en pijnstillers, hout en lucifers en veel ammo. Mooi zooitje bij elkaar gesprokkeld dus.
Vandaag ging ik vanuit het bos in het noorden naar Cherno toe naar een aantal vrienden van mij (zaten op TS) die op het dak van het ziekenhuis zaten. Weet een paar zombies te ontwijken, die paar die in de weg stonden ruimde ik op met de mp5sd. Mijn maten (vanaf het dak) zeggen dat de omgeving van het ziekenhuis schoon is.
Ik naderde de ingang van het ziekenhuis en BAM ik werd gevloerd door een halvegare zombie. Deze spawnde zeker direct achter mijn rug. Binnen 10 tellen was ik gewoon mors en mors dood.
Aan de ene kant was het zooo kl*** jammer van alle verzamelde gear, maar heb er eigenlijk zo hard om gelachen.
Mijn body en alice backpack waren gelukkig niet verdwenen. Deze hadden mijn vrienden maar snel opgepikt.
Ben nu weer gespawnd, gelukkig aan de oostkant van Cherno, kort stukje lopen dus
Maar wat is die game (ondanks die kleine bugs) toch verschrikkelijk leuk om te spelen.
Kijk nu al uit naar ARMA 3 en de port van DayZ daarop. Die nacht demo video was echt awsome.
Waar heb je deze gevonden?Bananenspin schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:41:
Ik heb ook een camo pack gevonden zojuist, krijg je de kleren die een bandit normaal draagt maar je valt wel minder op (?). Wat is er mis met de algemene TS Adanteh of mumble?
Hier een pic van de female character
http://cloud.steampowered...0ED3B291B722CB3E236AF340/
Stay Frosty!
In de kerk in cherno! Zag er op de grond uit als een pakketje ingepakt. Helaas alweer dood geschoten dus heb er niet lang van genoten.CDRK schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:15:
[...]
Waar heb je deze gevonden?
Hier een pic van de female character
http://cloud.steampowered...0ED3B291B722CB3E236AF340/
HOI.
heh, maar je verliest je skin toch niet?
* Skins a player is wearing are NOT lootable.
* When you change skin (right click on clothing package in inventory) your old skin will appear in inventory
* If you want a players skin, you will need to make them take it off first
Stay Frosty!
Ik had hem weer uit gedaan omdat ik bang was dat iedereen me zou schieten dat ze dachten dat ik een bandit was. En ik neem aan dat wanneer je dood gaat met die skin je hem kwijt bent? Anders zou je ook spawnen met orginele skin in je inventory?
[ Voor 37% gewijzigd door Bananenspin op 27-05-2012 17:45 ]
HOI.
Het is gear dus het lijkt mij dat je de skin kwijtraakt als je doodgaat.
Toen je hem uitdeed, kwam het dus in je inventory en kun je het kwijtraken. Volgens mij echt niet zodra je je skin equipped.
Stay Frosty!
Een manier om het te testen
Uitproberen.
Dan zou je dus nooit meer de 'orginele' skin kunnen vinden aangezien die niet dropped?CDRK schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:57:
Toen je hem uitdeed, kwam het dus in je inventory en kun je het kwijtraken. Volgens mij echt niet zodra je je skin equipped.
edit:
Zojuist op de dayz website: 7800 people trying to connect at once... main server died, web server died, forum died, and 8 nodes down...
Wou een andere server zoeken omdat ik nergens loot zag en kom nu nergens in

[ Voor 26% gewijzigd door Bananenspin op 27-05-2012 18:55 ]
HOI.
Als je dan inderdaad naar de normale skin toe wil moet je hem in je inventory hebben. Ik vindt het sowieso een beetje vreemd systeem. Ten eerste apart dat je mensen hun skin niet kan looten. Ten tweede dat je zo moeilijk kan switchen... Als je iemand zijn skin wilt hebben dan moet die persoon dus wel een basic skin hebben... Zorg dan gewoon dat je ook zonder basic skin hem toch uit kan doen. Dan loop je maar lekker in je onderbroek rond (En voeg dan alsjeblieft een temperature penalty toe, zodat niet iedereen half naakt rondloopt). Maar goed, dit zal wel allemaal gedoe zijn qua coding. Wat me nu alleen opvalt is dat er extra dingen worden toegevoegd zonder eigenlijk na te denken over hoe het praktisch werkt. Maar goed, het is tenslotte een alpha, dus dan mag je zulke constante verandering in gameplay verwachten.
Heb de TS aangevuld met installatie instructies voor eventuele nieuwe spelers. Ontbreekt er nog iets volgens jullie?
HOI.
Ziet er goed uit.
Maar eens kijken of ik hem nog werkend krijg. Eindelijk uit het ziekenhuis.
En toen kwamen de miljoenen Hive-issue mails.

Voor de mensen die de Beta versie trouwens wel gewoon op Steam willen gebruiken, is het het handigste om hem gewoon toe te voegen als non-steam game.
Target:"<Arrowhead folder>\Expansion\beta\arma2oa.exe" "-mod=D:\Program Files\Bohemia Interactive\Arma2;Expansion;ca;Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion;@dayz" -nosplash -world=empty
Start In:"<Arrowhead folder>"
Dan zou je gewoon ingame chat moeten hebben (en mensen kunnen zien dat je DayZ aan het spelen bent, wel zo handig)
Target:"<Arrowhead folder>\Expansion\beta\arma2oa.exe" "-mod=D:\Program Files\Bohemia Interactive\Arma2;Expansion;ca;Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion;@dayz" -nosplash -world=empty
Dan zou je gewoon ingame chat moeten hebben (en mensen kunnen zien dat je DayZ aan het spelen bent, wel zo handig)
De nieuwste build is echt onwijs smooth! Heb het idee dat ik van 30 naar 100fps ben gegaan.
Net een mooie sessie met DeadKnight gehad. Duurde even voordat we elkaar gevonden hadden, ondertussen zonder te twijfelen een survivor vermoord, en een kompas + binoculairs geloot.
Toen we elkaar gevonden hadden zagen we van een afstandje flinke rook, dacht in eerste instantie aan een rookbom, bleek het later een neergestorte helicopter te zijn.

DeadKnight kroop even tussen de 25 zombies naar de helicopter, helaas geen loot.

Overigens is er nu ook maneschijn en hoef je de gamma en brightness niet aan te passen. Valt er tenminste wat te zien s'nachts zonder een fakkel te hoeven gebruiken. Een stuk speelbaarder geworden.
Net een mooie sessie met DeadKnight gehad. Duurde even voordat we elkaar gevonden hadden, ondertussen zonder te twijfelen een survivor vermoord, en een kompas + binoculairs geloot.
Toen we elkaar gevonden hadden zagen we van een afstandje flinke rook, dacht in eerste instantie aan een rookbom, bleek het later een neergestorte helicopter te zijn.

DeadKnight kroop even tussen de 25 zombies naar de helicopter, helaas geen loot.

Overigens is er nu ook maneschijn en hoef je de gamma en brightness niet aan te passen. Valt er tenminste wat te zien s'nachts zonder een fakkel te hoeven gebruiken. Een stuk speelbaarder geworden.
[ Voor 23% gewijzigd door toetboink op 28-05-2012 00:53 ]
Helaas dit werkt niet als je de steam versie hebt, ook niet na aanpassingen naar de steam folders. Bij de steam versie zit namelijk ook de map Expansions in de map van Operation arrowhead and niet in de map van Arma 2. Ook na dat aan te passen krijg ik een errorAdanteh schreef op zondag 27 mei 2012 @ 23:17:
@hierboven speelde je op nl2? Zie de verschikkelijke naam Jarmen Kell in je screenshot staan
[ Voor 7% gewijzigd door Bananenspin op 28-05-2012 08:34 ]
HOI.
Eerste ervaring post patch :
Ik logde in om even rond te kijken of de nieuwe build stabiel is
ik wandelde 5 m. ineens kwam een surviver de bosjes uit gehopt pakt z'n shotgun.
schiet mij zo in de face =(
*ik twijfelde of ik zou schieten. wou liever niet,.. maar volgende x ben ik de gene die het eerste schot lost.
En toen was ik weer eens dood....
ik wandelde 5 m. ineens kwam een surviver de bosjes uit gehopt pakt z'n shotgun.
*ik twijfelde of ik zou schieten. wou liever niet,.. maar volgende x ben ik de gene die het eerste schot lost.
[ Voor 19% gewijzigd door osmosis op 28-05-2012 11:35 ]
Toch knap dat onze poppetjes al bijna doodgaan in DayZ als we beginnen. Temperatuur van 42gr is niet echt gezond
Haha zuur.. ik ben zojuist een m16 en uzi tegen gekomen! Maar beide hadden weinig kogels dus durfde de gok niet aan.. heb wel de grootste backback in de game nu op mijn rug wat al een stuk fijner is, aangezien ik graag alles meeneem lol
HOI.
Volgens mij was ik dat. Was dat bij Pop Ivan? Ik was namelijk alt+tab op een map aan het kijken, kom ik terug zie ik daar iemand rond rennen. Opeens zie ik diegene aardig mijn kant op komen, dus dat was zonder te twijfelen schieten. Schoot 3x, kreeg 1 schot (mis) terug.jterpstra schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:33:
Eerste ervaring post patch :
[ Voor 17% gewijzigd door toetboink op 28-05-2012 11:53 ]
ik zat dichtbij kasteel "zub" bij een radio toren.
ineens sprong er iemand voor me en losde meerdere schoten =(
ineens sprong er iemand voor me en losde meerdere schoten =(
Hier is een werkende Arma 2 Beta met DayZ mod shortcut voor de Steam versie van Arma Combined Operations.
De launcher wordt toegevoegd als een extra game: arma2oa. De steam overlay werkt hiermee.
Target:
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\Expansion\beta\ARMA2OA.exe" "-mod=C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\arma 2;EXPANSION;ca;@dayz" "-mod=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion" -nosplash -world=empty -cpuCount=4 -exThreads=7
Starten in:
"c:\program files (x86)\steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead"
Het probleem waar ik tegen aan liep met het toevoegen van deze shortcut als non-steam game, was dat Steam alle extra mod opties na de ARMA2OA.exe weghaalde.
Hier even op letten dus en desnoods de goede target handmatig invoeren bij Eigenschappen van de non-steam shortcut in Steam.
Over de opties -cpuCount en -exThreads, door deze te gebruiken haal ik een veel hogere fps (rond de 100 stabiel) en een zeer vloeiende game met alles op very high, distance op 1800 M en AA (en die andere A nogiets) op normal. Post-processing uitgeschakeld natuurlijk.
Dit is op een Intel C2Q q8300 (2.5 ghz) met 8 gb ram en MSI 560 gtx Ti 2gb op een scherm van 1680x1050.
Wat erg nuttige leesvoer over cpuCount en exThreads:
http://community.bistudio.com/wiki/Arma2:_Startup_Parameters
#edit: misschien kan deze info bij de TS?
#edit 2:
Je kan arma2oa bij Eigenschappen in Steam veranderden. Het meest logische is Arma2: DayZ
De launcher wordt toegevoegd als een extra game: arma2oa. De steam overlay werkt hiermee.
Target:
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\Expansion\beta\ARMA2OA.exe" "-mod=C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\arma 2;EXPANSION;ca;@dayz" "-mod=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion" -nosplash -world=empty -cpuCount=4 -exThreads=7
Starten in:
"c:\program files (x86)\steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead"
Het probleem waar ik tegen aan liep met het toevoegen van deze shortcut als non-steam game, was dat Steam alle extra mod opties na de ARMA2OA.exe weghaalde.
Hier even op letten dus en desnoods de goede target handmatig invoeren bij Eigenschappen van de non-steam shortcut in Steam.
Over de opties -cpuCount en -exThreads, door deze te gebruiken haal ik een veel hogere fps (rond de 100 stabiel) en een zeer vloeiende game met alles op very high, distance op 1800 M en AA (en die andere A nogiets) op normal. Post-processing uitgeschakeld natuurlijk.
Dit is op een Intel C2Q q8300 (2.5 ghz) met 8 gb ram en MSI 560 gtx Ti 2gb op een scherm van 1680x1050.
Wat erg nuttige leesvoer over cpuCount en exThreads:
http://community.bistudio.com/wiki/Arma2:_Startup_Parameters
#edit: misschien kan deze info bij de TS?
#edit 2:
Je kan arma2oa bij Eigenschappen in Steam veranderden. Het meest logische is Arma2: DayZ
[ Voor 4% gewijzigd door chris10r op 28-05-2012 15:39 . Reden: #zie edit ]
Zo kamp opgeslagen met wat mensen. Genoeg wapens, medische spullen, water en voedsel
2 maatjes werden wel net neergeschoten maja wij 2 doden zij 5
Na een YT film bekeken te hebben moet ik zeggen dat dit mij als Stalker speler ook wel heel gaaf lijkt! Steam is nu dus Arma2 CO aan het downen, hopelijk krijg ik zoals hierboven geschetst ook meteen de beta aan de praat.
Is er niet al iets bekend over het huren van servers? We huren nu als GoTBF3 clan al enkele BF3's en een BFBC2 server bij i3D.net, daar kan een DayZ server ook nog wel bij. Of zijn er nog helemaal geen afspraken met de grote gamehosters gemaakt?
Want Armed Assault 2 servers zijn wel te huur, maar hoe krijg je de mod erop?
Is er niet al iets bekend over het huren van servers? We huren nu als GoTBF3 clan al enkele BF3's en een BFBC2 server bij i3D.net, daar kan een DayZ server ook nog wel bij. Of zijn er nog helemaal geen afspraken met de grote gamehosters gemaakt?
Want Armed Assault 2 servers zijn wel te huur, maar hoe krijg je de mod erop?
Ee zijn files te krijgen. Dit kan je regelen op het DayZ forum. Geloof wel dat je met zon server tegen de 2tb of meer traffic per maand zit. Quadcore cpu en minstens 2gb ram nodig.
Er zijn inderdaad nog geen afspraken gemaakt. Waar we mee zitten is dat bedrijven winst maken terwijl wij zelf niets krijgen. Daarover wordt dus nog overlegd.
Dan refereer je denk ik naar deze link: http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=1429spookz0r schreef op maandag 28 mei 2012 @ 16:06:
Ee zijn files te krijgen. Dit kan je regelen op het DayZ forum. Geloof wel dat je met zon server tegen de 2tb of meer traffic per maand zit. Quadcore cpu en minstens 2gb ram nodig.
Qua serverpower en bandbreedte zal het bij i3d wel goed zitten, ik kan eens vragen wat er mogelijk is bij ze. Wel jammer dat je geen eigen spelers voorang kan/mag geven, betalen we er straks voor als clan, kan je er nog niet op...
Op het moment dat GSPs ondersteunt worden, zal dat veranderen
. Het grote probleem is nu dat er nog een nieuw systeem moet komen waarbij het gehele proces makkelijker verloopt betreffende het opzetten van servers. Als iemand zich niet (al dan niet bewust) aan de vaste stappen houdt, verliest een andere server objecten (zowel vehicles als tenten etc).
Om dit te voorkomen doen we het afhandelen van aanvragen voor een groot deel zelf, maar inmiddels is er vaak genoeg wel iemand op IRC te vinden die andere hosters helpt met het opzetten waardoor we eigenlijk alleen nog hoeven te zorgen voor een ongebruikte instance ID (zie stukje over objecten) en het adres te whitelisten in de main-DB. We hebben dan ook nog altijd meer aanvragen dan wat we kunnen afhandelen (qeue). Dus hebben we gezegd dat we de tijd die we hebben dan ook het liefste benutten aan 'open' servers van minimaal 50 slots zodat de community in zijn geheel maximaal profiteert van de tijd die we erin steken.
Op het moment dat er enige contacten zijn met echte (grote) GSPs kunnen we een hele rij IDs reserveren (bv 1000 stuks) en ook heel subnet aan IPs als range whitelisten. De distributie van de IDs kunnen ze dan intern afhandelen. Wanneer dat voorelkaar is, verdwijnt die qeue vanzelf en zal het allemaal wat losser worden. Daarbij is er geen reserve-slots systeem (staat wel op de planning) en kun je niet dynamisch een wachtwoord aan/uit zetten tijdens het spelen.
MAW: komt nog, even geduld nog svp
.
Om dit te voorkomen doen we het afhandelen van aanvragen voor een groot deel zelf, maar inmiddels is er vaak genoeg wel iemand op IRC te vinden die andere hosters helpt met het opzetten waardoor we eigenlijk alleen nog hoeven te zorgen voor een ongebruikte instance ID (zie stukje over objecten) en het adres te whitelisten in de main-DB. We hebben dan ook nog altijd meer aanvragen dan wat we kunnen afhandelen (qeue). Dus hebben we gezegd dat we de tijd die we hebben dan ook het liefste benutten aan 'open' servers van minimaal 50 slots zodat de community in zijn geheel maximaal profiteert van de tijd die we erin steken.
Op het moment dat er enige contacten zijn met echte (grote) GSPs kunnen we een hele rij IDs reserveren (bv 1000 stuks) en ook heel subnet aan IPs als range whitelisten. De distributie van de IDs kunnen ze dan intern afhandelen. Wanneer dat voorelkaar is, verdwijnt die qeue vanzelf en zal het allemaal wat losser worden. Daarbij is er geen reserve-slots systeem (staat wel op de planning) en kun je niet dynamisch een wachtwoord aan/uit zetten tijdens het spelen.
MAW: komt nog, even geduld nog svp
Wat is er toch met die NL servers aan de hand op het moment?
Speel dit nu ook al enkele dagen en het lijkt me leuk om eens met wat anderen te spelen, ben de steam group gejoined onder de naam: rme_2001
Mocht er iemand vanavond zin hebben om te teamen, stuur me dan eventjes een berichtje!
Mocht er iemand vanavond zin hebben om te teamen, stuur me dan eventjes een berichtje!
[ Voor 24% gewijzigd door CRiMiNaL op 28-05-2012 17:47 ]
... MMORPG Addict.
Balletje opgegooid bij hoster "contactpersoon", ff wachten op een reactie. Onder andere gevraagd of een test server misschien mogelijk is.
Let wel dat je bij deze mod nog minimaal 2 extra executables moet laten meedraaien aan de serverkant en deze ook (net als de mod zelf) goed bijgehouden moeten worden.
Hier trouwens nog een guide voor de beginners: http://cl.ly/002k1k2k20461g2j3334 Met dank aan /vg/
Also, heeft iemand zin om vanavond een groep te vormen? Ik word even keihard genegeerd door iedereen in de Steam groep, dus dan hier maar proberen. foreveralone.jpg
Also, heeft iemand zin om vanavond een groep te vormen? Ik word even keihard genegeerd door iedereen in de Steam groep, dus dan hier maar proberen. foreveralone.jpg
Was net met 2 gasten aan het spelen, ineens valt een iemand gewoon uit het niets dood. Hoor ik op TS3 dat hij door de grond was 'gelagd', terug naar boven gekatapulteerd werd en ineens dood was. Vreemd toch die bugs. Gisteren ook al bijna vermoord geweest door een onzichtbare kerel(had de patch nog niet geinstalleerd toen), zonder al de pech had ik makkelijk al veel verder kunnen staan in het spel. M4A1 CCO verloren door mysterieuze glitch, verdwijnende blood bags, food, etc... Wel een DMR gevonden en daarmee enkele verdwaalde survivors naar andere oorden geschoten. Spijtig dat'ie geweldig veel lawaai maakt en je zowel altijd een gebouw moet zoeken om in te schuilen wanneer je er mee schiet, gewoon omdat het alle zombies in de directe omgeving achter je aan jaagt.
Ook een M9SD op het grote vliegveld gevonden, maar spijtig genoeg nog geen ammo voor gevonden. Toen ik die oppakte meteen m'n M1911 mysterieus verdwenen waardoor ik enkel met een DMR zat. Gelukkig geen enkel schot moeten lossen door met vrienden te spelen die stillere wapens hebben & sneaking skills uiteraard.
Ik hoop enkel dat er niet al te veel mensen rond stary sobor zijn, want ik zou er binnenkort eens graag passeren vooraleer me eens aan de voertuigen te wagen. Kwestie van wat meer ammo te vinden en de DMR te ditchen voor een rifle.
Voor de rest, top mod! Heb er al het hele verlengde weekend aan verspeeld. Kan echt niet wachten tot het merendeel van de problemen opgelost zijn. Gelukkig ben je toch al voor enkele uren zoet eens je in een server geraakt.
Ook een M9SD op het grote vliegveld gevonden, maar spijtig genoeg nog geen ammo voor gevonden. Toen ik die oppakte meteen m'n M1911 mysterieus verdwenen waardoor ik enkel met een DMR zat. Gelukkig geen enkel schot moeten lossen door met vrienden te spelen die stillere wapens hebben & sneaking skills uiteraard.
Ik hoop enkel dat er niet al te veel mensen rond stary sobor zijn, want ik zou er binnenkort eens graag passeren vooraleer me eens aan de voertuigen te wagen. Kwestie van wat meer ammo te vinden en de DMR te ditchen voor een rifle.
Voor de rest, top mod! Heb er al het hele verlengde weekend aan verspeeld. Kan echt niet wachten tot het merendeel van de problemen opgelost zijn. Gelukkig ben je toch al voor enkele uren zoet eens je in een server geraakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Exbloder op 28-05-2012 20:18 ]
Heb de beta zelf zo geinstalleerd, stuk makkelijker:
http://forums.steamgames....showthread.php?p=30897186
Here is how i did it:
Install beta patch as instructed.
There is _runA2CO_beta.cmd file in your OA folder.
Make a copy of it in the same folder and name it something like _runA2CO_beta DayZ.cmd
Right Click and Edit this file with notepad.
Find the paragraph starting with the ":run" (almost at the end of file)
Add -mod=@dayz right before the last numbers (%1 %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9)
Save and exit
This is how it looks in mine
Code:
:run
call "%_ARMA2OAPATH%\Expansion\beta\ARMA2OA.exe" "-mod=%_ARMA2PATH%;EXPANSION;ca" "-mod=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion" -nosplash -skipintro -noPatchCheck -world=empty -malloc=tbb4malloc_bi -cpuCount=4 -exThreads=7 -maxMem=8192 -mod=@dayz %1 %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9
Ive added some other parameters, so ignore them if they are irrelevant, the only thing that you need is -mod=@dayz
Create a shortcut to this cmd file on your desktop and you ready to go.
Papa_Dragon is offline Reply With Quote
Maar dan heb je geen werkende steam overlay voor de steam chat en ingame steam webbrowser.Giku schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:14:
Heb de beta zelf zo geinstalleerd, stuk makkelijker:
[...]
Daar geef ik toch persoonlijk de voorkeur aan, vooral omdat iedereen uit de chat lijst kan zien dat je DayZ speelt en jou kan joinen.
Hoe meer mensen hoe meer vreugd
(Bring on the PvP WAR
Daarstraks met iemand (ben helaas je nickname vergeten

Was echt geniaal die PvP' s rond Elektro en de elektriciteits centrale.
Eerst werd mijn maat neergeschoten in de bar tegenover de supermarkt.
Die gast heb ik daarna weten te doden met een winchester. Hij had een erg mooie M4A3 bij zich met 2 volle magazijnen
Mijn maat kwam snel terug om zijn lichaam en die van hemzelf hem te lootten. Daarna samen een andere gast bovenop het schoolgebouw (zijn vriend waarschijnlijk) neergeschoten. Waarna wij richting de energiecentrale zijn gelopen/gekropen om via daar de bossen in te gaan.
1 irritante klootzak met waarschijnlijk een sniper rifle zag ALLES maar dan ook echt ALLES rondom het gebouw. Schoot mij plotseling dood toen ik de straat wou oversteken, dag dag alice pack en andere mooie gear

Andere players werden ook enorm paranoia daar. You friendly, you friendly, WHO IS SHOOTING ME enzovoort enzovoort.
Dit soort momenten zijn echt GEWELDIG
Het verbaast me eigenlijk dat deze game/mod nu pas wordt gemaakt.
Ik heb een hele tijd op banaan zitten wachten in Cherno omdat hij niet in NL2 kon komen, dus ik was behoorlijk verveeld. Ik ging dus lekker op een dak liggen wachten en kijken of ik wat leuks zag. Uiteindelijk zag ik iemand rennen naar een ziekenhuis, die ik een waarschuwing gaf om op te bokken, en als hij dat niet zo doen, hij kogels naar zich toe zou krijgen. Helaas negeerde hij dat en was hij mijn eerste slachtoffer.
Hierna hoorde ik zeds en geschiet aan m'n rechterkant en zag iemand rennen. Natuurlijk leg ik aan en schiet ik een aantal keer, om te kijken hoe hij zou panikeren. Helaas logde hij uit nadat ik hem 2 keer geraakt had. Die zal ook lekker doodbloeden als hij een andere server ingaat.
Mijn derde slachtoffer was iemand die ik al een tijdje zag sneaken, kwam vanaf kerk cherno naar een ziekenhuis die in het oosten ligt. Na mijn waarschuwingen ging hij toch het dak op en toen ik merkte dat hij in het gear-menu zat kreeg hij ook wat slugs naar hem toegeworpen.
Later wilde ik wat studeren, maar toen zag ik een groepje van 3 lui vanaf het ziekenhuis naar mijn plek toelopen (dit was in NL3) dus kon ik de namen zien. Ik riep de naam van de voorste en vroeg of hij friendly was. Na 2 minuten (of 10 seconden) kreeg ik nog geen antwoord, dus zijn maatjes stonden op de hitlist. Ik zei in chat dat zijn maatjes doodgeschoten gingen worden omdat hij niet reageerde. (altijd leuk om een beetje te kutten.) Waarna ze het kamp verlieten, precies om in mijn richtkruis te lopen. 1 kogel was genoeg voor maatje 1, en maatje 2 ging niet dood.
Na wat geroep naar de leider van de groep met de vraag hoe het voelt om verantwoordelijk te zijn voor de dood van z'n maatje kreeg ik ineens ook kogeltjes naar mijn speler toegeworpen met hoge pijn/snelheid.
Uiteindelijk maar uit het spel gegaan en hoofdstuk 7 erbij gepakt. Ik moet echt geen day-z spelen als ik mijzelf verveel.
Hierna hoorde ik zeds en geschiet aan m'n rechterkant en zag iemand rennen. Natuurlijk leg ik aan en schiet ik een aantal keer, om te kijken hoe hij zou panikeren. Helaas logde hij uit nadat ik hem 2 keer geraakt had. Die zal ook lekker doodbloeden als hij een andere server ingaat.
Mijn derde slachtoffer was iemand die ik al een tijdje zag sneaken, kwam vanaf kerk cherno naar een ziekenhuis die in het oosten ligt. Na mijn waarschuwingen ging hij toch het dak op en toen ik merkte dat hij in het gear-menu zat kreeg hij ook wat slugs naar hem toegeworpen.

Later wilde ik wat studeren, maar toen zag ik een groepje van 3 lui vanaf het ziekenhuis naar mijn plek toelopen (dit was in NL3) dus kon ik de namen zien. Ik riep de naam van de voorste en vroeg of hij friendly was. Na 2 minuten (of 10 seconden) kreeg ik nog geen antwoord, dus zijn maatjes stonden op de hitlist. Ik zei in chat dat zijn maatjes doodgeschoten gingen worden omdat hij niet reageerde. (altijd leuk om een beetje te kutten.) Waarna ze het kamp verlieten, precies om in mijn richtkruis te lopen. 1 kogel was genoeg voor maatje 1, en maatje 2 ging niet dood.
Na wat geroep naar de leider van de groep met de vraag hoe het voelt om verantwoordelijk te zijn voor de dood van z'n maatje kreeg ik ineens ook kogeltjes naar mijn speler toegeworpen met hoge pijn/snelheid.
Uiteindelijk maar uit het spel gegaan en hoofdstuk 7 erbij gepakt. Ik moet echt geen day-z spelen als ik mijzelf verveel.
Haha, dat was ik dus (nickname Spollie). Was inderdaad wel grappig, jammer dat we die sniper uiteindelijk niet terug hebben kunnen pakkenchris10r schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:02:
[...]
Maar dan heb je geen werkende steam overlay voor de steam chat en ingame steam webbrowser.
Daar geef ik toch persoonlijk de voorkeur aan, vooral omdat iedereen uit de chat lijst kan zien dat je DayZ speelt en jou kan joinen.
Hoe meer mensen hoe meer vreugd
(Bring on the PvP WAR)
Daarstraks met iemand (ben helaas je nickname vergeten) uit de GoT DayZ steam groep samengespeeld via TS op EU 9.
Was echt geniaal die PvP' s rond Elektro en de elektriciteits centrale.
Eerst werd mijn maat neergeschoten in de bar tegenover de supermarkt.
Die gast heb ik daarna weten te doden met een winchester. Hij had een erg mooie M4A3 bij zich met 2 volle magazijnen.
Mijn maat kwam snel terug om zijn lichaam en die van hemzelf hem te lootten. Daarna samen een andere gast bovenop het schoolgebouw (zijn vriend waarschijnlijk) neergeschoten. Waarna wij richting de energiecentrale zijn gelopen/gekropen om via daar de bossen in te gaan.
1 irritante klootzak met waarschijnlijk een sniper rifle zag ALLES maar dan ook echt ALLES rondom het gebouw. Schoot mij plotseling dood toen ik de straat wou oversteken, dag dag alice pack en andere mooie gear. Ben daar wel minstens 3 keer doodgegaan toen ik op zoek was naar die klootzak.
Andere players werden ook enorm paranoia daar. You friendly, you friendly, WHO IS SHOOTING ME enzovoort enzovoort.![]()
Dit soort momenten zijn echt GEWELDIG.
Het verbaast me eigenlijk dat deze game/mod nu pas wordt gemaakt.
Ik kon het toch niet laten na de sessie met rmr en Giku om toch nog even Stary binnen te waggelen. Ik vrolijk allemaal dingen vinden... ging prima. Zie ik een survivor liggen. Hij meteen in prone in de bossen.. constant zijn sights op mij. Ik even in cover... friendly lean dance doen. Salute doen... hij blijft mijn kant op kijken. Toch maar weer verder proberen te sneaken.. en ja hoor.. een minuut later begint ie te schieten. Ik harstikke dood natuurlijk.
Toen weer in Cherno gespawned.. Vrij snel een winchester gevonden en een backpack. Genoeg ammo en eten. Mijn FPS was nogal rampzalig (Tweaks die ik zonet had gedaan werkten dus maar voor 10 minuten... 10 minuten super vloeiend gespeeld, daarna bleven er nog twee frames per seconde over), dus ik wilde nog even een café binnen en dan uit loggen. Hoor ik daar een gast binnen eten... Een survivor die ik al eerder had geseint door wat te fluiten in direct comms, maar toen ging hij er hard van door... Meteen schieten wij.. Maar ik was zo slim om met mijn makarov rond te lopen en dan die 2FPS... dat werkte niet helemaal. Ik had hem half dood. Toen even snel verstopt mijn Winchester pakken. En ja hoor, daar komt hij op het hoekje.... kon voor geen meter aimen en schoot ergens recht de vloer in. Weer dood
De frustratie blijft. Toch jammer alleen dat je dan dood gaat omdat die game zo irritant doet. Sommige momenten kan ik uren spelen met prima FPS, anderen keren loopt het na 10 minuten totaal niet meer.
Toen weer in Cherno gespawned.. Vrij snel een winchester gevonden en een backpack. Genoeg ammo en eten. Mijn FPS was nogal rampzalig (Tweaks die ik zonet had gedaan werkten dus maar voor 10 minuten... 10 minuten super vloeiend gespeeld, daarna bleven er nog twee frames per seconde over), dus ik wilde nog even een café binnen en dan uit loggen. Hoor ik daar een gast binnen eten... Een survivor die ik al eerder had geseint door wat te fluiten in direct comms, maar toen ging hij er hard van door... Meteen schieten wij.. Maar ik was zo slim om met mijn makarov rond te lopen en dan die 2FPS... dat werkte niet helemaal. Ik had hem half dood. Toen even snel verstopt mijn Winchester pakken. En ja hoor, daar komt hij op het hoekje.... kon voor geen meter aimen en schoot ergens recht de vloer in. Weer dood
De frustratie blijft. Toch jammer alleen dat je dan dood gaat omdat die game zo irritant doet. Sommige momenten kan ik uren spelen met prima FPS, anderen keren loopt het na 10 minuten totaal niet meer.
Ja de engine is het enige wat mij er van weerhoud om arma cm combined ops nu aan te schaffen voor al die mods... De nieuwe arma3 engine zal er wel geen last van hebben, maar als ik die zo bekijk mag ik tegen die tijd eerst een andere pc kopen xD
Ik bleef gisteren de hele tijd hangen op "waiting for server response". Kan ik dan beter een andere server proberen?
Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht