Maar door wie?DeadKnight schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:42:
[...]
[/edit] Zie dus ook juist dat jij ben afgeknalt
*rent weg*
Maar door wie?DeadKnight schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:42:
[...]
Door ene Koen.... Maarja was even een beetje pissed. Vanavond speelde ik niet zo serieus als afgelopen week. Rende gewoon beetje en liet al die zombies me maar volgen in gebouwen. Schoot ze binnen weer neer, pakte wat shit en ging weer verder.Daar speel ik ook regelmatig, speel onder de naam AJJ.
Wel Die-hard bandit, sinds ik regelmatig afgeknalt ben neem ik nu maar het zekere voor het onzekere.. KoS dus.
[ Voor 29% gewijzigd door Recon24 op 22-05-2012 23:26 ]
Kijk, die server zal ik binnenkort ook even bekijken. Die beta servers draaien naar mijn idee vele malen soepeler. Geen oneindige stroom aan mensen die proberen te joinen en dat scheelt nogal wat. Vandaag de hele middag op EU9 gespeeld die ook Beta-only is. Nadeel was wel dat die server door Fransen onderhouden werd.... Nu heb ik niks tegen Fransen, maar dan heb je dus niet snel dat je even gaat voice chatten. Ik kreeg al de vraag uit welk land ik kwam, want als ik Frans was geweest had ik wel mogen joinen. Dan heeft Engels-only echt wel mijn voorkeur. Ik kon trouwens via de officiële site geen beta files downloaden (Constant time-out), dus hier is nog een keer het linkje van Vipeax: http://dpcstats.nl/ARMA2_OA_Build_92767.ziprobpol schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:00:
Persoonlijk vind ik SESUK1 wel een fijne server. Hiervoor moet je de beta draaien, dus er is altijd wel plek en het is 's avonds gewoon helemaal licht. Tevens moet je er verplicht Engels praten en is de ping vrij goed.
Ik snap sowieso niet waar mijn in-game naam vandaan komt, is dat mijn Windows username ofzo? Is dit ook nog ergens aan te passen?Adanteh schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 01:21:
[...]
Also... Waarom heeft iedereen een andere naam in-game dan op Tweakers?
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 23-05-2012 08:57 ]
Verwijderd
Maar als ik hem nu zou kopen en deze mod zou 'installeren' zou ik in principe gewoon kunnen spelen?Paprika schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:57:
100% vol is wel overdreven. Als je in 1 bepaalde server wilt komen, maak je het jezelf behoorlijk (onnodig) lastig. Als je gewoon iedere server tussen de 1 en 120 ms ping joined, kom je altijd ergens in
. Gewoon sorteren op # of players en dan van laag naar hoog. Er zijn altijd wel servers met 20-30 van de 50 gevult.
Verwijderd
Mooie, helaas ben ik momenteel nog werken
Ik heb ARMA ook gekocht speciaal voor Day z, maar ik kan je aanraden om nog eventjes te wachten totdat er betere ondersteuning geboden wordt. Half uur wachten voordat je ingame kan gaan, dan in het bug forest(of hoe dat ook heetVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:56:
Ik heb deze Topic nu zon beetje helemaal doorgelezzen. Zo to horen is het die 25 euro helemaal waard. Maar ik las ergens dat de servers 100% permanent vol zitten? Dus als ik Arma nu zou kopen (die pack) dan zou ik deze mod niet kunnen spelen?
Zucht, reading is hard.StevenzeN schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:34:
Ik heb ARMA ook gekocht speciaal voor Day z, maar ik kan je aanraden om nog eventjes te wachten totdat er betere ondersteuning geboden wordt. Half uur wachten voordat je ingame kan gaan, dan in het bug forest(of hoe dat ook heet) komen, weer een half uur inloggen. Gaap.
Verwijderd
Volgens mij bedoeld hij het qua bugs/alpha mode en niet qua hardware/performancePaprika schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:46:
Moet ik echt om de 2 posts herhalen dat er gewoon zat degelijke servers zijn waar ik zelfs op een laptop (zonder SSD) binnen 60 seconden van joinen aan 't spelen ben, en dus iedere desktop met iets meer dan een Pentium 2 dat ook moet kunnen...
[ Voor 72% gewijzigd door Paprika op 23-05-2012 09:47 ]
Verwijderd
Bedankt voor je reactie terug/hulp btw!Paprika schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:47:
"Half uur"? Stuur me maar een PM, krijg je wel een refund (oh wait).
Ach, beetje afwisseling van de mailbox waar de mails sneller binnen stormen dan je ze kunt lezen, IRC PMs die sneller oplopen dan je ze kunt lezen en Hyve updaten waar je nooit aan toe kunt komen door alle random shizzle
Wat is je probleem dan?StevenzeN schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:59:
Nou, valt toch niet te ontkennen dat hoe het nu gaat bagger is? Ik snap dat het spel nog in de Alpha mode zit maar het is nu nog een bugfestijn.
StevenzeN schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:59:
Ik snap dat het spel nog in de Alpha mode zit
In tegenstelling tot welke andere alpha versie van welke andere game?StevenzeN schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:59:
maar het is nu nog een bugfestijn.
Ik heb geen probleem hoor? Ik mag toch wel zeggen dat ik spijt heb van me aankoop?Paprika schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:59:
[...]
Ach, beetje afwisseling van de mailbox waar de mails sneller binnen stormen dan je ze kunt lezen, IRC PMs die sneller oplopen dan je ze kunt lezen en Hyve updaten waar je nooit aan toe kunt komen door alle random shizzle. 't Grote probleem is dat het aantal dat echt problemen kunnen oplossen heel klein is (5) en diezelfde 5 ook nog dezelfde zijn die speciale taken hebben (3x mod zelf, 1x webserver, 1x database/gameserver linking). Dan zou je zeggen: "geef de rest dan wat meer mogelijkheden zodat dat door andere gedaan kan worden!". Dat deden we ook maar al te graag, totdat het duidelijk werd in de logs dat men al te graag hun eigen profile pimpte (DRM, NVG, teleporten, deaths terugdraaien etc).
![]()
[...]
Wat is je probleem dan?
Daarom zei ik dus ook dat hij beter nog even kon wachten met de aankoop van ARMACaedus Saevire schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:50:
[...]
[...]
In tegenstelling tot welke andere alpha versie van welke andere game?
Dan ben ik waarschijnlijk de enige speler die probleemloos kan spelen. Ja, soms moet je 20 minuten wachten, maar vind je het gek als je op een tijd speelt dat Europa en Amerika op één server tegelijk wil inloggen? En zelfs dan nog is het vooral een serverprobleem, een andere server laadt wel snel. Meeste servers waar ik op speel laden binnen een minuut van joinen tot spelen.StevenzeN schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:34:
[...]
Ik heb ARMA ook gekocht speciaal voor Day z, maar ik kan je aanraden om nog eventjes te wachten totdat er betere ondersteuning geboden wordt. Half uur wachten voordat je ingame kan gaan, dan in het bug forest(of hoe dat ook heet) komen, weer een half uur inloggen. Gaap.
Daarnaast ben ik ook bang dat dit spel gewoon niks voor mij is, te weinig actie.
Ik heb nog nooit een alpha van een spel gespeeld dat zo stabiel was... Het valt echt reuze mee met de bugs, bovendien moet je gewoon even zoeken naar de juiste server als je snel wil joinen (zelfs US servers binnen 5 minuten)StevenzeN schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:59:
Nou, valt toch niet te ontkennen dat hoe het nu gaat bagger is? Ik snap dat het spel nog in de Alpha mode zit maar het is nu nog een bugfestijn.
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com
Je hebt last van bugs, dus wat is het probleem?StevenzeN schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:27:
[...]
Ik heb geen probleem hoor? Ik mag toch wel zeggen dat ik spijt heb van me aankoop?
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
[ Voor 6% gewijzigd door Sak3d op 23-05-2012 12:30 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 23-05-2012 12:48 ]
...HMeijer schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:14:
@StevenzeN.
Geen idee waarom je opeens schuttingtaal moet gaan gebruiken, jammer, want hoopte echt dat je interessante argumenten kon aandragen. Helaas moet geconstateerd worden dat je deze toch niet hebt. Prima om je mening te verkondigen, andere onzin doe je maar "fucking" ergens anders (zie links).
[ Voor 11% gewijzigd door chris10r op 23-05-2012 13:22 ]
Ja is de engine van de game. Niets aan te doen helaas. Moet zelf regelmatig de game opnieuw opstarten omdat het door de framerate onspeelbaar wordt.Recon24 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:56:
Framerate probleempjes waren al bekend volgens mij? Ingame hoorde ik mensen daar over klagen (ik betrapte mezelf er ook over).
Vooral met flares. Anyway, heb het gevoel dat zombies minder snel reageren dan normaal. Ze konden niet eens mij achtervolgen toen ik een store in rende. Zijn ze vergeten hoe ze op trappen moeten lopen dan?
Bedoel meer dat ik er sinds gister (nieuwe patch) erop heb gezet dat de framerate een stuk omlaag is gegaan. Maar dat probleem was overigens al bij meerdere spelers bekend.spookz0r schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:03:
[...]
Ja is de engine van de game. Niets aan te doen helaas. Moet zelf regelmatig de game opnieuw opstarten omdat het door de framerate onspeelbaar wordt.
Kappen met stoken.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
[ Voor 52% gewijzigd door HMeijer op 23-05-2012 15:17 ]
Fouten worden niet goed gepraat, maar mensen lijken een te hoge verwachting te hebben van wat een Alpha is. Dat Arma II verre van bug-vrij is, klopt. Maar veel van de opmerkingen die (relatief) vaak geplaatst worden hebben direct met de wijzigingen vanuit DayZ te maken. Daarnaast, als dingen als lange laadtijd, kan op verlies van voortgang, verlies van items, op willekeurige momenten doodgaan, je plezier in een spel vergallen, kun je beter wachten op een beta versie of volle release.Adanteh schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:30:
Moet wel zeggen dat de fouten een beetje goed gepraat worden. Nu kan je natuurlijk zeggen dat DayZ een alpha is, maar Arma2 is al tijden uit en dat is nou ook niet allemaal je van het. Ik vind het wel vermakelijk, maar het is zeker niet een game die je snel op start om even een potje te knallen. Het speelt allemaal verdomme traag (Movement is redelijk rampzalig). Bij DayZ zie je dat aan de zombies die recht door muren rennen of je door muren dood slaan... Dan moet je niet vergeten dat in OA de vijanden ook nog regelmatig teleporteren.
Toen ik ARMA2+OA gekocht had vorige week, ook eventjes de OA campaign gespeeld. Toen viel er opeens ook nog een tank uit de lucht vlak voor mijn neus. Maar ik weet nog dat ik indertijd bij Arma2 ook redelijk wat rare toestanden ben tegengekomen. Spel dat opeens op speed aan het lopen was etc.Adanteh schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:30:
Moet wel zeggen dat de fouten een beetje goed gepraat worden. Nu kan je natuurlijk zeggen dat DayZ een alpha is, maar Arma2 is al tijden uit en dat is nou ook niet allemaal je van het. Ik vind het wel vermakelijk, maar het is zeker niet een game die je snel op start om even een potje te knallen. Het speelt allemaal verdomme traag (Movement is redelijk rampzalig). Bij DayZ zie je dat aan de zombies die recht door muren rennen of je door muren dood slaan... Dan moet je niet vergeten dat in OA de vijanden ook nog regelmatig teleporteren.
I'll do what I can, but expect very little.
[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 23-05-2012 16:15 ]
Dat is ook (IMO) niet de manier om te spelen. Als ik als kip zonder kop maar een richting op zou lopen zou het voor mij ook niet leuk zijn. Ik gebruik altijd maps op internet om te zien waar ik ben en wat voor weggetje ik moet gebruiken. Meestal de gewone kaart en soms ernaast een 'lootmap' om te zien waar er leuke dingen te vinden zijn. Op deze manier vind ik het leuk om met een vriend dorpjes te checken en uiteindelijk nog bovenin bij het vliegveld uit te komen. Helaas is dat door opeens doodgaan, losing connection, etc, etc nog niet gelukt4bit schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:03:
[...]
Nu goed, DayZ ook al even gespeeld. Eerste keer dat ik ingame geraakt was het meteen nacht, geen idee waar ik was en maar wat in het donker rondgelopen. Nu en dan eens een flare gegooid, in de verte ook rood licht en rook gezien. Daar naar gewandeld, maar toen ik er bijna was disconnect.
Dag of 2 later opnieuw ingelogd, en toen was het al interessanter, enkele hangaren uitgecheckt. Wat doden zien liggen, maar jammer genoeg geen items gevonden.
Nog een klein dorpje uitgecheckt wat zombies neergeknald en me uit de voeten gemaakt. Wel een map en wat extra drinken gevonden.
Ergens langs de bossen iemand tegengekomen, niets gezegd (ik wist niet hoe, heb maar wat knoppen geprobeerd, maar helaas), dus hebben we gewoon 5 minuten naar elkaar staan staren.
Enkele omgevingen checken later was het alweer donker.
[ Voor 37% gewijzigd door BobB op 23-05-2012 16:16 ]
Had het daarvoor ook alRecon24 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:16:
[...]
Bedoel meer dat ik er sinds gister (nieuwe patch) erop heb gezet dat de framerate een stuk omlaag is gegaan. Maar dat probleem was overigens al bij meerdere spelers bekend.
Ik had ondertussen wel een ingame map, en dan via enkele wegwijzer borden ingame mijn plaats kunnen vinden. Dan op die map een notitie aangemaakt, "hier ben ik". En daarop gekeken welke dorpje ofzo er mij interessant uit ziet, en dan maar wandelen en hopen dat we iets leuks kunnen vinden.Bobbus schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:16:
[...]
Dat is ook (IMO) niet de manier om te spelen. Als ik als kip zonder kop maar een richting op zou lopen zou het voor mij ook niet leuk zijn. Ik gebruik altijd maps op internet om te zien waar ik ben en wat voor weggetje ik moet gebruiken. Meestal de gewone kaart en soms ernaast een 'lootmap' om te zien waar er leuke dingen te vinden zijn. Op deze manier vind ik het leuk om met een vriend dorpjes te checken en uiteindelijk nog bovenin bij het vliegveld uit te komen. Helaas is dat door opeens doodgaan, losing connection, etc, etc nog niet gelukt![]()
Maar, ondanks de bugs pak ik het wel weer steeds op, omdat ik het zo goed vind.
Mijn tip dus: pak op internet een kaart, stel jezelf een doel waar je naartoe wil en ga ondertussen naar leuke plekjes om spullen te vinden
I'll do what I can, but expect very little.
Je begint altijd bij het strand. Loop naar de weg toe en volg deze (links of rechts) naar het eerstvolgende dorp. Dat doe ik altijd. Als je eerst over het spoor moet om bij de weg te komen kun je het beste rechtsaf gaan, dan kom je op een gegeven moment in Cherno.SlaadjeBla schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:21:
Ik heb vorige week ook de boel gekocht en ik vermaak mij prima in deze alpha versie. Ik moet zeggen dat voor een eerste publieke alpha, die ontwikkeld en draaiende gehouden wordt door zo'n klein team, prima werk wordt geleverd. Complimenten.
Nu dan een vraag. Als je spawnt, zie je rechtsonder een aanwijzing van je locatie. Volgens een forumpost zou dat de meest belangrijke informatie zijn die je het hele spel krijgt. Maar die locaties heb ik nooit kunnen vinden op de maps op internet. Hoe vind je uit waar je bent als je spawnt?
Klopt, zodra je spawnt krijg je rechtsonder informatie te zien. De tweede regel vertelt je in welk gebied je ongeveer zit. Neem bijvoorbeeld Kamenka. Deze vind je helemaal linksonder aan de map.SlaadjeBla schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:21:
Nu dan een vraag. Als je spawnt, zie je rechtsonder een aanwijzing van je locatie. Volgens een forumpost zou dat de meest belangrijke informatie zijn die je het hele spel krijgt. Maar die locaties heb ik nooit kunnen vinden op de maps op internet. Hoe vind je uit waar je bent als je spawnt?
Stay Frosty!
RE: HOTFIX 1.5.8.3 Rolling Update
You must send RPT files (see link below) to dayzdevteam@gmail.com
http://community.bistudio.com/wiki/Crash_Files
Stay Frosty!
En toen begon de drama op de IRC + website + mail<22:28:48> "Vipeax": Uhm
<22:28:53> "Vipeax": Small problem.
<22:28:53> "Tonic": i banned a cheater no less then 20 minutes ago :x
<22:29:22> "Vipeax": Sent...101
Waiting for client connection... Success!
Received...CHILD:102:1.00441e+006:acacoChimbinha:?G`¿
Checking Player ID...Previous Character!
<22:29:34> "Vipeax": "1.00441e+006"
<22:29:37> "Vipeax": Getting hot...
<22:29:57> "Vipeax": I hope that ID is not going into the database and not an int Dean, as I see a big issue coming up tonight and we better be able to restore lost characters.
[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 24-05-2012 02:27 ]
Netjes en snel opgelost. Ik hoorde wat er aan de gang was en moest wel lachen om de wat uiteindelijk de oorzaak bleek te zijn. Toch te bescheiden geweest bij het opzetten van je database?Paprika schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 02:18:
Zucht, weer een zware nacht. Tijd om maar eens te gaan slapen. Kwam er in principe op neer dat de ARMA2 engine raar ging doen nadat een character ID boven de 999.999 kwam (oftewel 1 miljoen). Toen ging ie iedereen op een zelfde ID (maximale int van de engine) spawnen.
[...]
En toen begon de drama op de IRC + website + mail.
Inderdaad. Laat je niet gek maken door het enthousiasme van de userbase. Jullie leveren puike ondersteuning voor een alphaversie. De meeste developers zouden zeggen dat het een alpha versie is en men er maar mee moet leren leven en wachten tot de volgende alpha of beta. En ik vraag mij af of die houding wel zo'n slechte is.
[ Voor 30% gewijzigd door Paprika op 24-05-2012 10:54 ]
HOI.
Vaag dat hij verdwijnt. Misschien gaan liggen of iets dergelijks. Is af en toe ook zwaar lastig om iemand te spotten. Maar disconnecten is alsnog lame. Daarbij wordt het ook gesaved dus waarschijnlijk ga je nog dood als je inlogt.kKaltUu schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:35:
Liep net langs een bandit in een bos, begon te schieten en raakte hem een aantal keer. Ineens is hij onzichtbaar (hoor schoten, zie ook de flash van z'n schot, maar hem niet) en killt mij bijna. Ben maar ge-alt-f4-d en wacht wel tot m'n maatje in de buurt is.
Waarschijlijk is het lichaam dus verstoptBananenspin schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:15:
En nu kunnen we kkaltuu zn body niet vinden maar horen de vliegen wel... terwijl ik langs de weg heb gelopen om zijn lichaam te bewaken en zag toch echt niemand..
HOI.
HOI.
Ik had 3 sets NVG bij.Paprika schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:55:
Restoren van gear is niet echt een grote moeite, maar had ie ook iets dat waardevol was? En dan bedoel ik dus meer dan een Winchester etc.
Ja teveel nieuwe mensen die meer aan PvP doen dan survival. Kom het regelmatig tegen.Bananenspin schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:30:
Oke vanaf nu schiet ik ook gewoon iedereen neer! Zat met Kkaltuu in elektro om gear voor hem te vinden word ik neergeschoten na dagen overleefd te hebben. Ik spawn in cherno loop daar en word neer geschoten. No more mr nice guy!
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Tenzij er natuurlijk databaseprutsjes zijn geweestMikeVM schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:05:
ik heb het spel ook gekocht, en speel nu voor de eerste keer.
is het zo dat elke keer als ik start dat je vanaf nul begint?
of als je een dag later weer joined dat je verder kunt?
Als je net begint, of dood bent gegaan begin je normaal gesproken aan het strand. Wanneer je later stopt, begin je de volgende keer daar waar je de vorige keer gestopt bent.MikeVM schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:05:
ik heb het spel ook gekocht, en speel nu voor de eerste keer.
is het zo dat elke keer als ik start dat je vanaf nul begint?
of als je een dag later weer joined dat je verder kunt?
[ Voor 6% gewijzigd door Distortion op 24-05-2012 20:54 ]
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Gerry heeft NAT-problemen op zijn server, sommige mensen kunnen niet via de normale manier joinen.MikeVM schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:03:
thx, maar starten is moeilijker als ik dacht, man man man.
alle servers vol, andere kan ik niet op connecten (EpicNL servers), alle andere servers krijg ik waiting for character to create, en dan wordt ik gedropped...
als ik het google, staat er dat ik gewoon moet wachten. ik heb zelfs BattleEye handmatig in de steammap gezet..
alleen de CARS server ben ik tot nu toe ingeraakt..
What is going on?
Deze servers is vrijwel altijd plek, omdat nog niet iedereen dit weet.I'll advertise my servers here because I'm having some NAT issues (which I hope someone with some enterprise hosting experience can help me out with) which prevents joining FOR SOME PEOPLE from the server list, this is fucked up.
Anyways, you can find these servers in the server list but perhaps you cant join them, if you can't you are able to do so by pressing REMOTE and typing in this information:
epicnl1.gerryn.eu / port 2302
epicnl2.gerryn.eu / port 2302
epicnl3.gerryn.eu / port 2302
epicnl4.gerryn.eu / port 2302
epicnl5.gerryn.eu / port 2302 (EU night = day on this server)
epicnl6.gerryn.eu / port 2302 (EU night = day on this server)
ts.gerryn.eu / default port
Ja, ik speel daar ook wel regelmatig. Ik ben er vandaag nog niet geweest, zijn ze al over gegaan op de nieuwe beta patch 93153?jterpstra schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:48:
Zijn er ook luitjes die op chicago 10 spelen @ na 23:00 ?
Ben al meerdere nl-ers daar tegen gekomen is een beta server ( smoooth )
Ja, ik zie dat er net weer een nieuwe uit is. Mijn character heet Distortion.jterpstra schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:48:
Nice, wat is jouw playername ?
ik Zeitgeist[NL]
Ze draaien btw nu 93160
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq