Zijn er overigens nog mensen die wel een droge stat als gelopen afstand willen weten? Even ter voorbeeld heeft kKaltUu er inmiddels het volgende aantal kilometers achter de rug:

Awesome. Is dat uit de database van een server? Of wordt zoiets ook lokaal opgeslagen?Paprika schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 05:51:
Zijn er overigens nog mensen die wel een droge stat als gelopen afstand willen weten? Even ter voorbeeld heeft kKaltUu er inmiddels het volgende aantal kilometers achter de rug:
[afbeelding]
[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 19-05-2012 09:25 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ze gaan iets anders doen met de skins. Humanity blijft maar je kan dan skins vinden als loot.Adanteh schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 01:45:
Toch jammer die bandit skin. Ik kan nu nergens meer naar toe zonder dat ik meteen kogels om mijn oren krijg. Het probleem is dat in het startersgebied je ook niet echt als bandit kan spelen. Kom je aanzetten met je Makarov tegen twee survivors met een winchester en een AK. Die met zijn AK is in ieder geval dood
Dat wordt een grote PvP… tenzij je met bekenden op teamspeak zit of met RL vrienden speelt is het op deze manier een veel te groot risico om vreemden te vertrouwen.spookz0r schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:51:
[...]
Ze gaan iets anders doen met de skins. Humanity blijft maar je kan dan skins vinden als loot.
http://www.dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=3693
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com
kronolith schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 07:58:
Waar kan je zoiets zien dan?
"de"The Zep Man schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:18:
[...]
Awesome. Is dat uit de database van een server? Of wordt zoiets ook lokaal opgeslagen?
Nou kom maar op met die stats dan
[ Voor 11% gewijzigd door spookz0r op 19-05-2012 13:21 ]
[ Voor 34% gewijzigd door spookz0r op 19-05-2012 14:04 ]
Adanteh, ik ga over een paar uur weer spelen, ik zoek ook nog een companion. Begin een beetje gefrustreerd te raken om telkens na een half uur lopen dood te gaan. Maar stoppen met spelen lukt ook nietAdanteh schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:11:
Heb jij trouwens niet een plekje over voor een bandit companion?
Ben nog maar net begonnen met Day-Z en de kans is klein dat ik jouw server bezocht heb. Maar bedankt voor het aanbod.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dev, die resultaten zijn van alle servers samenThe Zep Man schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:22:
[...]
Ben nog maar net begonnen met Day-Z en de kans is klein dat ik jouw server bezocht heb. Maar bedankt voor het aanbod.
[ Voor 53% gewijzigd door Recon24 op 19-05-2012 16:48 ]
Speeltip 7: wacht altijd twee minuten als je iemand hebt neergeschoten. De hele omgeving hoort jouw schot en de meeste niet zo vredelievende spelers zullen er op af komen.Adanteh schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:25:
Oke. Ik log weer in. Stond midden in chernogorks. Zie ik een dude lopen. Twee kogels van mijn revolver in zijn hoofd. Die had NV goggles, ragefinders, een G36 SD, een M9 SD. Een complete backpack vol met allemaal gear.... Heb ik net alles opgepakt, wordt ik twee seconden later zelf gekillt
[ Voor 3% gewijzigd door HMeijer op 19-05-2012 17:17 ]
Interessante link, maar vooral de TrackIR die wordt getoond in die link. Toch weer een fascinerend stukje FPS/Flightsim hardware.HMeijer schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:02:
[...]
Voor wie nog handige tips en tactieken zoekt: http://ttp2.dslyecxi.com/ (vooral "The Basic Rifleman" is een aanrader)
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Dat is het gevaar met een spel wat zo populair is geworden. Ik kan alleen zeggen: probeer in een server te komen, gebruik windowed mode en doe iets op een ander scherm, uiteindelijk zie je dat je erin zit.robpol schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:04:
Ik kom momenteel echt nergens inAlle servers zitten vol, en als je dan ergens in komt is het 'waiting for server response'. Tijd om wat capiciteit bij te schakelen lijkt me.
[ Voor 13% gewijzigd door kKaltUu op 19-05-2012 18:07 ]
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
[ Voor 24% gewijzigd door Paprika op 19-05-2012 18:18 ]
Ik kwam net in een game, maar toen spawnde ik in de vloer van een gebouwPaprika schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:14:
Als er een qeue is bij het joinen is het meestal gewoon de interne drama van de server applicatie, welke gamespy query port requests doet afhandelen in dezelfde thread als het afhandelen van mensen die gejoined zijn (en in die thread zit natuurlijk ook de communicatie tussen de gameserver en de Hive). Als de Hive SQL errors outspit (iets dat met de nieuwste versie die ik gisteren (pas) gecompiled heb (en we nu pushen, na wat testen) en dus nog niet op servers te vinden is, opgelost is) dan zal die even gerestart moeten worden.
Er was wel even tijdelijk wat maintenance op de DB (tot nouja, nu), kom je er nu in?
De reden voor de centrale DB lijkt me in principe wel duidelijk, echter was er bij het maken niet echt rekening gehouden met het feit dat het spel zo populair zou worden (meer dan ARMA2 zelf, zaten een uur geleden op ~6000 concurrent users), waardoor bepaalde onderdelen binnen het database systemen langzaam aangepast worden. Het is nu dan ook voornamelijk plannen voor de toekomst betreffende scaling.
Ik zit erin, woohoo! Kwestie van geduldPaprika schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:25:
Ik heb zojuist even mijn servers gerestart en ze zijn best wel instant eigenlijk. Dus vraag de admin even hem te restarten, of join een die al gerestarted is.
[ Voor 9% gewijzigd door Spollie op 19-05-2012 18:27 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 19-05-2012 18:30 ]
Adanteh, join NL2, dan gaan we ff teamenAdanteh schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:29:
Klopt het dan dat NL1 er net uit vloog?
[ Voor 5% gewijzigd door Recon24 op 19-05-2012 23:59 ]
Stay Frosty!
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
[ Voor 32% gewijzigd door osmosis op 20-05-2012 12:03 ]
Also... ENOUGH ABOUT THE MAIN SERVER!
Waiting for host, waiting for response.... requesting character data....
The main server isn't even breaking a sweat, fuckers. It's the local servers getting fucked because you guys keep DDoS'ing them. ArmA2 wasn't designed to have thousands of people trying to connect to one server by spamming the enter key.
It's all in the name "Alpha "Bobbus schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:35:
Het is vandaag toch wel janken geblazen zeg. Als je niet tegen de ene bug aanloopt, dan is het de andere wel. Ten eerste krijg ik vaak geen connection met de server. Wil dat wel, dan moet er een plekje vrij zijn. Zit je er eindelijk in, moet hij alle data krijgen. Lukt dat wel, dan moet je weer met de server geconnect zijn. Spawn je, ben je dood en zie je de zandloper en gebeurt er niks. Is er een vriend onderweg, verlies je de connectie en kom je er niet meer op omdat het hele circus overnieuw moet. VRESELIJK
Nou, hoe dan?Paprika schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:45:
De zandloper bug is wel te fixen als je het overal hebt,
[...]
[ Voor 59% gewijzigd door Paprika op 20-05-2012 15:41 ]
[ Voor 9% gewijzigd door ScytheNL op 20-05-2012 16:07 ]
Dan huur je een server en kickt mensen die je niet in je server wilt hebbenBobbus schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:35:
Het is vandaag toch wel janken geblazen zeg. Als je niet tegen de ene bug aanloopt, dan is het de andere wel. Ten eerste krijg ik vaak geen connection met de server. Wil dat wel, dan moet er een plekje vrij zijn. Zit je er eindelijk in, moet hij alle data krijgen. Lukt dat wel, dan moet je weer met de server geconnect zijn. Spawn je, ben je dood en zie je de zandloper en gebeurt er niks. Is er een vriend onderweg, verlies je de connectie en kom je er niet meer op omdat het hele circus overnieuw moet. VRESELIJK
Toch knap dat je in kerken volgens die map militaire wapens vind. Nog nooit tegengekomen iig. Bedankt even boookmark van gemaakt met de rest van de mappen die ik gebruikCDRK schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 22:31:
Interactieve map: http://www.teamfackin.com/moocow/dayz/map/
En hier nog meer info: http://www.dayzmod.info/
Server is dus geresetRecon24 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:42:
In NL1 is iedereen weer aan de kust gespawnd. Wel heb je gewoon al je gear tot je beschikking maarja...wel vreemd, maar maakt niet uit!
[ Voor 25% gewijzigd door spookz0r op 20-05-2012 16:49 ]
[ Voor 0% gewijzigd door Paprika op 20-05-2012 16:53 . Reden: vna -> van ]
HOI.
Haha, ik zat bij jou in de game. Ik had na een paar uur looten echt een super dikke uitrusting bij elkaar gesprokkeld, vervolgens wordt ik door een eikel (in normale outfit) neergeknald in de supermarkt... Echt te frustrerend dit spel, maar wel vermakelijk.Bananenspin schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:01:
Gadver wat een leuke game! Heb heel wat uurtjes rond gelopen met Kkaltuu met als hoogte(diepte)punt een relog boven op een dak wat bugged was waardoor ik weer dood vielHeb ook iemand moeten dood schieten die geen antwoord gaf of hij friendly was.
Stay Frosty!
HOI.
Iemand een idee wat "[NEW] PROTIP: Use Global Chat/VOIP in populated areas" is?Yet another update Changelog:
* [NEW] Server cleanup system replaced with a more agressive one
* [NEW] Inventory Interaction system (right-click on items in gear screen to bring up interactions)
* [NEW] Temperature System now implemented (effects are limited)
* [NEW] Water can be filled in ponds, all water pumps, wells, but not the sea
* [NEW] Forced disconnection saving for abort and alt+F4
* [NEW] Zombie's will investigate player deaths
* [NEW] Adrenaline rush from panicing causes greately increased hunger for a while
* [NEW] PROTIP: Use Global Chat/VOIP in populated areas
* [FIXED] Helicopter loot despawning too fast
* [FIXED] Climbing a ladder with a pistol will cause you to fall
* [FIXED] Zombies not attracted to Flares and Chemlights
* [FIXED] Panic noises going apeshit all the time
Bandits will stay till Thursday.
BUILD 1.5.8 will be soaking until I wake up for work in four hours. Screw you guys, I'm going home.
Misschien dat het je positie verraad op de map of alle zombies reageren eropFreeShooter schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:40:
Updated changelog:
[...]
Iemand een idee wat "[NEW] PROTIP: Use Global Chat/VOIP in populated areas" is?
Stay Frosty!
[ Voor 5% gewijzigd door RaiseCain op 21-05-2012 20:26 ]
De laatste 20 min kom ik er gewoon goed in, behalve toen ik midden tussen 10 zeds gespawned werdFlyby_Wire schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:32:
Het is nu wel drama met de main server hoor, ik ben al 3 kwartier bezig
Ik heb een AMD Radeon HD 7970, maar ik heb nergens last van. Gamma en brightness omhoog en het is prima te doen 's nachts.Paprika schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:48:
AMD kaarten hebben het daar nogal wat lastiger mee, maar zelf heb ik er geen last van. Heb in de vroege periode al een NVG gevonden en met de huidige drukte kom ik nooit aan spelen toe, dus die raak ik nooit meer kwijt.
[ Voor 16% gewijzigd door Bananenspin op 22-05-2012 08:59 ]
HOI.
HOI.
/giveall?Paprika schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:48:
AMD kaarten hebben het daar nogal wat lastiger mee, maar zelf heb ik er geen last van. Heb in de vroege periode al een NVG gevonden en met de huidige drukte kom ik nooit aan spelen toe, dus die raak ik nooit meer kwijt.
HOI.
Dit had ik gisteren ook, dacht dat het aan de server lag want de avonden daarvoor was het een stuk lichter met gamma en brightness op maxBananenspin schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:21:
Thx Rob maar mijn probleem was vooral dat alles zwart was en alleen de lucht niet meer.. waardoor ik dus alleen mn maten kon zien wanneer deze op de horizon liepen. Dat fixed dit zeker niet?
[ Voor 3% gewijzigd door Sak3d op 22-05-2012 11:21 ]
HOI.
HOI.
Zeker in totaal 4 uur tegen die gasten gestreden over en weer elkaar beide afmaken en proberen te slim af te zijn. Moest helaas eten maar weet nog op welke server ze spelen. Eerst was het 2v2 en toen 2v5 haha ze werden een beetje pissigAdanteh schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:37:
Ah kijk dat is tof. Overigens denk ik dat ik van EU9 mijn vaste server maak. Die draait momenteel beta (gewoon backwards compatible). Voordeel is dat je dan zelf wel op alle servers kunt spelen, maar je kan alleen op die server spelen als je de beta hebt geinstalleerd. Veel minder lag omdat er minder mensen leaven en joinen. Vaker een leeg plekje te vinden en waarschijnlijk ook steeds dezelfde servers. Eigenlijk moeten we hier ook gewoon afspreken dat we een vaste server pakken.
Also. Van mijn vorige post. Dus weer een halfuur naar mijn lichaam gerend.... ik spul vervoeren tussen mijn dode character en de tent... wordt ik gekilld toen ik mijn net mijn dode character had geloot.. Kon ik weer een halfuur lopen. Toen ik daar weer was aangekomen was mijn lichaam verstopt (Dus alle loot verdwenen). Gelukkig nog wel een M1911, een bult ammo en wat ander spul van het eerste character af halen. In dat dorpje weer lekker loot opgehaald. Anyway, lekker twee tentjes in volle beschutting en in het midden van de map.
[ Voor 10% gewijzigd door spookz0r op 22-05-2012 19:59 ]
Daar speel ik ook regelmatig, speel onder de naam AJJ.Recon24 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:42:
Nou Ik ga NL2 ook maar weer even joinen om te kijken of weer wat te halen valt. Voor de mensen die willen weten hoe ik daar heet: RaoulW...
[ Voor 6% gewijzigd door DeadKnight op 22-05-2012 21:43 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq