Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt de "hive", daar gaat alle speler data naar toe met betrekking tot gear en locatie. Op een andere server kom je op dezelfde plek met dezelfde gear terug, zolang hij bij de "hive" is aangesloten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meemzeh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03 22:09

Meemzeh

Je weet wel

Lelijke ghostplayers en loggers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iemand weleens ergens een 'engeneering backpack' gespot ?

Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/559822450851461684/58EA13BE2D1A34FD2EABEF3FF1E1A2DEF6429DDB/

[ Voor 29% gewijzigd door JoSchaap op 26-07-2012 23:30 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoSchaap schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:30:
iemand weleens ergens een 'engeneering backpack' gespot ?

[afbeelding]
Dat ziet er voor mij toch wel uit als een Entrenching Tool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:08
Niets speciaals idd... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meemzeh

Meemzeh

Je weet wel

Jarl X4 BOOOMMM headshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Laatst online: 10-12-2024
Aaawww. ;(
So, with the final 1.62 patch being released, quite a few weapons had their damage nerfed. I just finished updating the weapon comparison chart at DayZDB, but here's a quick list of what changed.
  • Makarov: 889 damage, down from 2000
  • G17, M9, M9 SD, PDW, MP5A5, MP5SD6, Bizon PP-19 SD: 889 damage, down from 1389
  • Revolver, M1911: 1389 damage, down from 4500
  • M1014, Remington 870, Double-barreled: slugs do 4500 damage, down from 6722
  • Lee Enfield: 6722 damage, down from 12500 (audible range 162m, down from 234m)
  • AK-74, AKS-74U, AKS-74 Kobra: 2722 damage, down from 3555
Sidearms are super weak now. Here's to hoping rocket increases their damage again in a DayZ patch.

http://www.reddit.com/r/d...n_arma2_162_full_details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Topicstarter
Meemzeh schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:21:
Lelijke ghostplayers en loggers!
*Kuch kuch* Ik heb je de afgelopen uren meerdere keren zien uitloggen zodra je onder vuur kwam Meemzeh.

Tsurany en cohorten, komen deze bosjes jullie toevallig bekend voor? Was best leuk om te zien hoe jullie pannickten door de schoten na het reviven. :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/de7xr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 23:27
Kort vraagje, op welke server zitten jullie nu meestal? Meeste servers waar ik opzit kom ik niet veel volk meer tegen :O

Edit : Die weapon damage nerf is misschien om de mensen wat meer naar de high end wapens te "pushen"?

[ Voor 30% gewijzigd door PietjeP89 op 26-07-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meemzeh

Meemzeh

Je weet wel

Fl4pp13 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:51:
[...]

*Kuch kuch* Ik heb je de afgelopen uren meerdere keren zien uitloggen zodra je onder vuur kwam Meemzeh.

Tsurany en cohorten, komen deze bosjes jullie toevallig bekend voor? Was best leuk om te zien hoe jullie pannickten door de schoten na het reviven. :+
[afbeelding]
1x net in het bos.
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fl4pp13 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:51:
[afbeelding]
Dan wil ik je vriendelijk bedanken voor de zoveelste hartaanval van vanavond :+ Je zag mij en Papie en miste ons een paar keer. Gezien je screenshot hadden we je positie goed gegokt. Je kon ons niet meer raken zodra wij lager waren.

Voor de tweede keer al mijn gear teruggepakt na een death, Meemzeh bleef telkens achter en ik kon alles pakken. Enkel m'n M4A1 CCO kwijt maar wel een FN FAL erbij.

Net een gast gespot, headshot was een seconde bij m vandaan en toen was hij uitgelogd vermoed ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 26-07-2012 23:59 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
PietjeP89 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:52:
Kort vraagje, op welke server zitten jullie nu meestal? Meeste servers waar ik opzit kom ik niet veel volk meer tegen :O

Edit : Die weapon damage nerf is misschien om de mensen wat meer naar de high end wapens te "pushen"?
Is een ARMA2 patch, niet DayZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 19:20

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

lol, net geheadshot door een zombie :P Nou goed gelukkig kon een maat van mij alles oppakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany zitten jullie nog in die server??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:03:
Tsurany zitten jullie nog in die server??
Wij zitten in NL38, joinen ons op Teamspeak (http://gotlike.nl/Page-Teamspeak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:38

BioHazard

*\o/*

Tsurany schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:56:
[...]

Dan wil ik je vriendelijk bedanken voor de zoveelste hartaanval van vanavond :+ Je zag mij en Papie en miste ons een paar keer. Gezien je screenshot hadden we je positie goed gegokt. Je kon ons niet meer raken zodra wij lager waren.

Voor de tweede keer al mijn gear teruggepakt na een death, Meemzeh bleef telkens achter en ik kon alles pakken. Enkel m'n M4A1 CCO kwijt maar wel een FN FAL erbij.

Net een gast gespot, headshot was een seconde bij m vandaan en toen was hij uitgelogd vermoed ik.
Geef eens heul gauw mijn FN FAL terug. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BioHazard schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:12:
[...]

Niet de jouwe mattie, deze komt van een chopper crash :+ Jou body was wat gevaarlijk om te bekijken.

Edit: Moet je bij Papie zijn hoor ik net ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 27-07-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:40
BioHazard schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:12:
[...]

Sorry pik, dies nu voor mij O-)

Leuk avondje gehad met groepje-Tsurany, die sfeer is geweldig.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Mmm... Tot zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meemzeh

Meemzeh

Je weet wel

Sloapse volluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:38

BioHazard

*\o/*

Winst schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:16:
[...]

Sorry pik, dies nu voor mij O-)

Leuk avondje gehad met groepje-Tsurany, die sfeer is geweldig.
Afbeeldingslocatie: http://www.thescifiworld.net/img/smilies/terminator/terminator010.gif

En over het slowchat gedoe. Ik vind dat we de mooie ervaringen uit het spel delen, dat maakt het spel zoals het is, die encounters. :)

[ Voor 11% gewijzigd door BioHazard op 27-07-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:27

Gundogan

Rip and tear, until it is done

BioHazard schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:26:
[...]

[afbeelding]

En over het slowchat gedoe. Ik vind dat we de mooie ervaringen uit het spel delen, dat maakt het spel zoals het is, die encounters. :)
Maar als iedereen de hele tijd één regel posts maakt over wat er net gebeurd is, gaat het wel erg hard met het topic. Wat langere samenvattingen van een avond leest misschien wat prettiger voor de anderen. ;)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:37

lasharor

7 december 2004

Wat een drama op teamspeak :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Ook nog even voor de rest. Plaatje 1 was de plek waar Papie was uitgelogd met een gebroken been. Tsurany had wel de lef om hem op dezelfde server te bandagen en morphine te geven. Plek 2 was de plek waar Posseh van werd gekilled. In plaats van achter de deer hut kreeg hij een kogel van 50 meter achter hem.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/2Y1E36053Q1h/2012-07-26_00002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1a1W0J2y3L2h/2012-07-26_00004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zou iemand nog even naar de mede-auteurs kunnen kijken, svp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jup Adanteh zat ons op Teamspeak af te luisteren en samen met Flappie ons te hunten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:33:
[...]

Dat ziet er voor mij toch wel uit als een Entrenching Tool ;)
ik doelde op de omschrijving.

ik heb er kennelijk een engineering backpack voor nodig? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Paprika schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:55:
Zou iemand nog even naar de mede-auteurs kunnen kijken, svp?
Wat is er dan aan de hand? DM me mocht het nodig zijn.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

pffff geen vrouw want dan bugged de ghillie suit...

De echte adicts zijn ook nog lekker nu online -_-

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
True schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 04:44:
[...]
pffff geen vrouw want dan bugged de ghillie suit...
Is geen bug. De skins zijn gewoon modellen en de females hebben geen skins zoals de camo of ghillie suits ;). Je respawnt in principe ook en krijgt dan je oude gear + locatie terug voordat je het ziet (soms faalt dat en val je in de zee).
kKaltUu schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 04:36:
[...]
Wat is er dan aan de hand? DM me mocht het nodig zijn.
Had laatst gevraagd om mede-auteur te worden, om zo de styling van dayzmod.com over te nemen in de TS. Ik gok dat Adanteh me had toegevoegd vandaag na die post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Gisteren ook weer een lekkere run gehad. Ik zat samen met een maatje op teamspeak dus dat maakt het allemaal een stuk leuker.

Ik was gisteren begonnen aan de noordkant van Cherno met mijn hatchet en double barrel shotgun. Mijn maatje zat ongeveer ten hoogte van Sosnovka met een random het e.e.a te looten. Nadat ik uiteindelijk via wat omwegen was aangekomen in Sosnovka, waren we van plan om samen ten oosten van Sosnovka de deerstands the looten om vervolgens door te gaan naar Pogorevka.

Zo ongeveer tussen 2 deerstands aan de linkerkant van Green Mountain zag mijn maatje een tent staan. Wij toch best wel benieuwd en zijn er naartoe gelopen. Toen we daar aankwamen was het checkpot. Er stonden namelijk 5 tenten en ze waren allemaal gevuld met dikke wapens, medical supplies en handige dingen als maps, kompassen en een extra tent.

Wij waren zo blij dat we gelijk de tent en zoveel mogelijk wapens hebben meegenomen. Wij superblij met onze wapens en tent weer erg ver naar het westen van Sosnovka gelopen om daar onze eigen tent te verstoppen (staat in een boom, amper zichtbaar:)) en de wapens erin te gooien. Uiteindelijk hadden we besloten om nog een paar keer langs dat kamp te gaan en dat hadden we gedaan. We zijn daarna nog 2 keer teruggegaan.

De uiteindelijke buit:

3x AKS-74 Kobra +- 20 clips
1x m1911 + 4 clips
2x Map
2x Kompas
1x Alice pack
1x Entrenching Tool
1x Tent

Daarnaast hadden we ook nog al hun eten en drinken geconsumeerd en nog wat morphine, bloodbags en bandages meegenomen. Dit is de beste loot die ik ooit ergens vandaan heb getrokken dus ik was super blij.

Maar nu komt het lullige:

Toen we voor de laatste keer bij het kamp waren zeiden we nog tegen elkaar dat dit een goed opgezet kamp was van de waarschijnlijk betere spelers van de server. We begonnen hem best wel te knijpen en besloten om na de laatste loot door te gaan met ons oorspronkelijke plan; Pogorevka. We waren nog geen 200 meter bij het kamp vandaan en moesten door een open veld, het leek veilig dus we begonnen te rennen.

BAM! Mijn maatje wordt zo door een sniper in ze kop geschoten -> insta death. Zo bang dat ik was dook ik direct naar de grond en kroop naar achteren, de sniper probeerde nog met 1 schot mij te raken maar dat was gelukkig niet gelukt. Het lichaam van mijn maatje lag alleen zo in het open dat het voor mij te gevaarlijk was om zijn spullen te saven, gelukkig hadden we net een tentje gevuld met allemaal goede loot.

Ik zat er nog aan te denken om met mijn AKS-74 Kobra in de bosjes te gaan wachten totdat de sniper mijn maatje zal looten. Ik was daar alleen wat bang voor en ik bedacht me dat hij waarschijnlijk niet alleen was en het ook nog heel goed mogelijk kan zijn dat ik net zijn hele kamp heb leeggetrokken. Ik heb me dus teruggetrokken om vervolgens via een grote omweg door te gaan naar Povorevka. De sniper ben ik uiteindelijk niet meer tegen gekomen en ook niet meer gehoord.

Tegen deze tijd was het zo ongeveer 01:30 dus ik vond het wel mooi geweest. Ik ben in Povorevka een huisje ingeslopen om daar even te wachten op mijn vriend. Toen hij weer bij me was heb ik mijn sidearm (1911) aan hem gegeven en zijn we samen uitgelogd.

Wat een vette run was dat zeg. Al moet ik zeggen dat het spel ook gewoon ontzettend cool is! Na vandaag is het weekend dus dan ga ik los :D

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Ik heb een vraag over de werking van de tent.

- Ik probeerde mijn AK in de tent te stoppen, er zat al een sniper rifle in de tent, opeens was mijn AK weg. De ammo was wel keurig automatisch in de tent gegaan. Is dit normaal? En hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

- Ik haalde een box of matches uit de tent, ook deze verdween. Hier dezelfde vraag, hoe voorkom ik dit?

- Mensen hebben het over dat je je tent moet saven. Nu kom ik deze optie niet tegen, wel bij tenten van andere mensen, maar niet bij die van mijzelf. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies

iLikeNoobies

With Big Boobies

Ik heb gisteren ook pas geleerd hoe ik met mijn Bag en Tent om moet gaan. Die maat van me had alles over Teamspeak rustig uitgelegd. Misschien is dat de beste manier om het te leren aangezien het best lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Lennyz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:02:

- Ik probeerde mijn AK in de tent te stoppen, er zat al een sniper rifle in de tent, opeens was mijn AK weg. De ammo was wel keurig automatisch in de tent gegaan. Is dit normaal? En hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

- Ik haalde een box of matches uit de tent, ook deze verdween. Hier dezelfde vraag, hoe voorkom ik dit?

- Mensen hebben het over dat je je tent moet saven. Nu kom ik deze optie niet tegen, wel bij tenten van andere mensen, maar niet bij die van mijzelf. Klopt dit?
De bovenste 2 vragen kan ik niet beantwoorden, dat heb ik in ieder geval nog niet meegemaakt met mijn tenten. Wat betreft het saven van een tent, in het scrollwheel menu van de tent staat ook de optie 'Save old camping tent'. Hij staat er niet altijd, dus als je de 'gear' optie ziet van de tent moet je even je muis gaan bewegen totdat je alle opties krijgt, waaronder 'Rearm at old camping tent' en 'Save old camping tent'. Wat dat, bij mijn weten, doet is de huidige inhoud saven naar de server, zodat na een server restart die inhoud weer in je tent gestopt wordt. Zelfde geldt voor de positie van auto's/fietsen/boten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Iemand bekend met deze serverbrowser?
Heeft mooie opties zoals friends, favourites/recent servers, daytime filtering, etc

http://www.dayzcommander.com/

Zal m zelf van t weekend eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Ik heb een probleem , ik blijf maar bleeden heb alles al geporbeerd. Weet iemand ene oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:04

Asphyxion

I am, therefor I think

Lennyz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:02:

Alle nieuwe tenten zijn bugged. Rocket heeft gezegd dat na tent 1.000.000 er een probleem in de database is ontstaan. Tenten synchroniseren nu niet goed meer.

Fix zit in nieuwe patch: * [FIXED] Tents and items with ID's above 1 million don't syncronize (now it should syncronize, players to confirm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

bloodlynx schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:25:
Ik heb een probleem , ik blijf maar bleeden heb alles al geporbeerd. Weet iemand ene oplossing?
Laat je de bandage animatie volledig doorlopen? Als je gaat lopen of iets anders doet wordt de actie geannuleerd.

Mocht je niet echt bloeden, maar wel bloed verliezen.. heb je al naar je eet&drink status gekeken? Als het knippert dan verlies je na een tijdje ook bloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Ircghost schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:32:
[...]

Laat je de bandage animatie volledig doorlopen? Als je gaat lopen of iets anders doet wordt de actie geannuleerd.

Mocht je niet echt bloeden, maar wel bloed verliezen.. heb je al naar je eet&drink status gekeken? Als het knippert dan verlies je na een tijdje ook bloed.
Ik speel het al een paar weken dus ik weet hoe het moet :). Ik ben infected schijnbaar dan bleed je totdat je 6000 health over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 22:31

Cogency

Ginnunga

Antibiotics nemen, dan stopt het.

[ Voor 54% gewijzigd door Cogency op 27-07-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ah jah wist ik veel hoe lang jij al speelde haha, maar klote van je infectie, uitbloeden zul je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Ircghost schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:44:
Ah jah wist ik veel hoe lang jij al speelde haha, maar klote van je infectie, uitbloeden zul je :P
Ja zul je net zien dat je 10min geleden Antibiotics tegenkomt met de veronderstelling het niet nodig te hebben :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Sagaris schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:56:
[...]

De bovenste 2 vragen kan ik niet beantwoorden, dat heb ik in ieder geval nog niet meegemaakt met mijn tenten. Wat betreft het saven van een tent, in het scrollwheel menu van de tent staat ook de optie 'Save old camping tent'. Hij staat er niet altijd, dus als je de 'gear' optie ziet van de tent moet je even je muis gaan bewegen totdat je alle opties krijgt, waaronder 'Rearm at old camping tent' en 'Save old camping tent'. Wat dat, bij mijn weten, doet is de huidige inhoud saven naar de server, zodat na een server restart die inhoud weer in je tent gestopt wordt. Zelfde geldt voor de positie van auto's/fietsen/boten.
Na een paar rondjes rond de tent gelopen te hebben zag ik eindelijk die optie. Helaas was ik al te laat en is mijn tent leeg :(
Asphyxion schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:27:
[...]

Alle nieuwe tenten zijn bugged. Rocket heeft gezegd dat na tent 1.000.000 er een probleem in de database is ontstaan. Tenten synchroniseren nu niet goed meer.

Fix zit in nieuwe patch: * [FIXED] Tents and items with ID's above 1 million don't syncronize (now it should syncronize, players to confirm)
Thanks, ik had dat nog niet in het lijstje zien staan. Maar even afwachten tot de patch uitkomt voordat ik weer mijn tent opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Over tenten gesproken, is het een bug dat er extra tenten kunnen spawnen naast een al geplaatste tent? Gisteravond twee tenten een paar honderd meter uit elkaar opgezet, een daarvan is nu leeg (kan dus die bug zijn die in de komende patch gefixed gaat worden) en bij de andere tent (waar niets uit mist) staan nu twee extra tenten waar niets in zit. Is iemand met ons aan het f*cken of kan dit een bug zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09-2019
Sagaris schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:00:
Over tenten gesproken, is het een bug dat er extra tenten kunnen spawnen naast een al geplaatste tent? Gisteravond twee tenten een paar honderd meter uit elkaar opgezet, een daarvan is nu leeg (kan dus die bug zijn die in de komende patch gefixed gaat worden) en bij de andere tent (waar niets uit mist) staan nu twee extra tenten waar niets in zit. Is iemand met ons aan het f*cken of kan dit een bug zijn?
Denk een bug, zie soms ook een heel tentenkamp staan en denk dan van "mmm, je gaat toch niet 5 tenten letterlijk naast elkaar plaatsen ", en dan zijn ze ook nog altijd leeg.
Vraag me ook af wie al die tenten plaatst in Elektro bij de supermarkt... Noobs of slimme bandits die dat als bait gebruiken :p

Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in starry sobor omkijken terwijl je een tent inkruipt... gebroken been > en uiteraard komt op dat moment een andere speler langs...

dan weet je hoe het eindigd.. en om eens niet met het cliche southpark 'and.. its gone' filmpje te komen, onze hollandse variant ;)
http://youtu.be/bRLyNp2u6N0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Dit is een bug. Ik hoop dat die volgende patch z.s.m komt, want op dit moment werken die tenten echt niet naar behoren. Items verplaatsen van de ene naar de andere server valt niet aan te raden... alles weer terug naar de eerste server na de eerstvolgende server restart -_-

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:24

kronolith

[EDIT]

Wiiieeeeee, lekker varen :P

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/559822450859200069/85BE7FF00CA275A02DAC11605F8C3F97AE0E2FB5/

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/559822450859202692/2A5208E9926CE553BDA06966A33F5470583683D4/1024x640.resizedimage

Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/559822450859201129/7D1E5502579C17849CC0A25CE54A99EDBD395437/
Hij ging wel 70 jonge!

Maar ik vaarde tegen een rots op. Nu ben ik dood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09-2019
I'm on a boat, don't you ever forget!

Heb pas 1 vehicle gevonden en dat was een kapotte fiets :(
Verder ook nog nooit een andere vehicle gezien, volgens mij ben ik de enige... Als ik filmpjes op youtube bekijk zie ik gevechten tegen van die trucks etc. Lijkt me ook leuk om met een bus lekker over survivors heen te rijden :D.

Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Winst schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:36:
[...]

Dit is een bug. Ik hoop dat die volgende patch z.s.m komt, want op dit moment werken die tenten echt niet naar behoren. Items verplaatsen van de ene naar de andere server valt niet aan te raden... alles weer terug naar de eerste server na de eerstvolgende server restart -_-
Thanks, begon al een beetje bricks te sh*tten dat 3 minuten nadat ik mijn tentenkamp opgezet hij al gevonden was. Dat de kans groot is dat het een bug is is best reassuring. Nu moet ik het kamp wel gaan verplaatsen aangezien die twee buggy tenten out in the open staan. Ah well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Sagaris schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:48:
[...]

Thanks, begon al een beetje bricks te sh*tten dat 3 minuten nadat ik mijn tentenkamp opgezet hij al gevonden was. Dat de kans groot is dat het een bug is is best reassuring. Nu moet ik het kamp wel gaan verplaatsen aangezien die twee buggy tenten out in the open staan. Ah well.
Heb wel een goed plekje voor je ;)
Trouwens als je dood gaat in je leven waarin je je tent hebt geplaatst, kan je in je 'volgende' leven niet meer je tent inpakken en meenemen. Dit zou ik ook graag gefixed zien...

Zie net dat ik een AKS-74 Kobra, een L85A2 AWS, FN FAL en Lee Enfield(allemaal met genoeg magazines) ben verloren door die ***** tenten. Gotsamme :(

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* [NEW] Radar removed from helicopter (UH1H will be added back to vehicle spawns)

Ik ga maar eens oefenen in de editor met de heli's. Mijn vaste server heeft geen 3rd person, dat maakt landen op een ziekenhuis ofzo lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 11:34
bloodlynx schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:37:
[...]

Ik speel het al een paar weken dus ik weet hoe het moet :). Ik ben infected schijnbaar dan bleed je totdat je 6000 health over hebt.
Succes, mensen gaan nu zeker sneller op je schieten met dat gehoest :P

* [NEW] Radar removed from helicopter (UH1H will be added back to vehicle spawns)

Hoop dat het lekken van fuel eindelijk is opgelost anders heb je nog niets aan de heli.

[ Voor 21% gewijzigd door spookz0r op 27-07-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Over tenten gesproken, is het een bug dat er extra tenten kunnen spawnen naast een al geplaatste tent?
Zijn er dan toch echt geplaatst door iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Paprika schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:19:
[...]

Hmmm. People are weird. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Paprika schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:19:
[...]

Dit betwijfel ik zeer. Je komt echt niet zomaar langs een plekje in de middle of nowhere, waar een tent staat, en zet dan een lege tent neer EN je haalt niks uit de tent die er al staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Winst op 27-07-2012 15:40 ]

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Het kan niet anders. Tenzij rekenmachines tegenwoordig 1+1=3 doen. Wat ik veel logischer vind is dat de persoon die hem plaatste bewoog tijdens het plaatsen waardoor eerdere plaatsingen gecancelled werden, maar wel in de db werden opgeslagen. Na een server restart kwamen ook die te voorschijn, echter uit het niets is onmogelijk ;).

[ Voor 66% gewijzigd door Paprika op 27-07-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Paprika schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:44:
Het kan niet anders. Tenzij rekenmachines tegenwoordig 1+1=3 doen. Wat ik veel logischer vind is dat de persoon die hem plaatste bewoog tijdens het plaatsen waardoor eerdere plaatsingen gecancelled werden, maar wel in de db werden opgeslagen. Na een server restart kwamen ook die te voorschijn, echter uit het niets is onmogelijk ;).
Dat zou heel goed kunnen, aangezien ik de 'place tent' knop best wel gespamd heb om hem überhaupt op te zetten. En daarbij staat een van die 'nieuwe' tenten op een plek waar een vriend hem heeft neergezet, maar weer heeft weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Sagaris schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:51:
[...]
En daarbij staat een van die 'nieuwe' tenten op een plek waar een vriend hem heeft neergezet, maar weer heeft weggehaald.
Dat stuk zou je als bug kunnen tellen, maar meer een 'known feature'. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:18
Aangezien ik die vriend ben moet ik volgens jouw redenatie dan dus ook die nieuwe tent kunnen verplaatsen? Een gratis tent door een bug dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 07:27
Vipeax wat is eigenlijks de manier waarop dieren spawnen ?

Ene keer voor mijn kamp staan er ineens 3 koeien, andere 100x niks...
Dus ik dacht, heeft het te maken met dat ik een tent op 200m afstand heb ?

Een andere keer stonden er ineens wel 4 schapen verspreid over het veld, dus ik dacht BBQ !
Ren er heen hoor ik ineens een schot vanuit de bosrand en neer ging mijn prooi.
Wist dus genoeg zat nog iemand. Heeft dat ook mee te maken hoeveel dieren er spawnen ? dat er meerdere players in één gebied rondhangen ?

En soms verdwijnen ze ineens als ik even me oog eraf haal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Sigma2k8 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:56:
Aangezien ik die vriend ben moet ik volgens jouw redenatie dan dus ook die nieuwe tent kunnen verplaatsen? Een gratis tent door een bug dus?
Uh, hoi? O-) Houdt je svp een beetje in. Extra (ongebruikte) tenten = extra db meuk & meer fps lag (meer objecten).
jterpstra schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:56:
Vipeax wat is eigenlijks de manier waarop dieren spawnen ?
In principe hetzelfde als zombies. Meer mensen zorgt niet voor meer dieren op een plek, wel voor meer dieren in de buurt (omdat hij/zij zich korter bij een andaere spawnpoint bevindt). De range hierop is wel een stuk groter dan zombie spawns, maar er zijn er dan ook minder.[/quote]
jterpstra schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:56:
En soms verdwijnen ze ineens als ik even me oog eraf haal....
Zelfde als 't zombie verhaal --> de (originele) spawner dced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Het hele tenten-gedoe is gewoon bugged. Heb een week geleden in server 1(voor het gemak) een tent opgezet met daarin een M24 en een FN FAL. Paar dagen later is de FN FAL weg, inclusief ammunitie, en ligt er een M249 voor in de plaats(met ammo). Nog een paar dagen later is de FN FAL terug, met alle ammo en is de M249 weer verdwenen, maar de ammo ligt er nog. Zelfde dag geef ik de M24 aan een tweaker, die op een andere server zit(server 2) inclusief alle ammo. Op deze server 2 zet ik een dag later nog een tentje op met wat wapens erin, 4 in totaal waaronder de FN FAL van server 1, en save dit meerdere keren. Vandaag teruggegaan naar server 1, en ja hoor de M24 EN de FN FAL zijn weer terug, met alle ammo die er vanaf het begin in zat. In server 2, waar 4 wapens in zaten, is alleen een lege tent over.

Overigens heeft de tweaker, aan wie ik de M24 gegeven heb, dit geweer nog steeds.

De logica ontbreekt hier, het is niet zo simpel als 1 + 1 heb ik het gevoel.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Asphyxion schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:27:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Dit verklaart volgens mij niet waarom er nieuwe wapens in m'n tent verschijnen. Maarja, net iets gelezen op het forum van DayZ, en daarop zegt iemand dat je eerst een tent neer moeten zetten en saven(zonder iets erin). Na de volgende server restart kun je er dan veilig wapens in doen en dat dan ook weer saven.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Het verklaart het wel... Meerdere tenten sharen hun inhoud atm. In de database heb je nu meerdere tenten die hun inhoud sharen, maar inhoud is niet 24/7 live gescynt met de database. DIt gebeurt bij het opstarten van een server. Dus stel je hebt 2 (het zijn er meer) tenten die hun inhoud sharen. Bij de volgende restart zit de inhoud van de LAATST gesaved tent die in die share zit in alle tenten die aan die related zijn. De hele dag kutten 10 man met 10 verschillende tenten en de laatst gesaved tent voor de volgende restart zit er dan in.

Vandaar dat je oude meuk terug komt, iemand anders heeft dat nog in zijn/haar tent en saved hem na jou en in de tussentijd is jullie server gerestart.

[ Voor 91% gewijzigd door Paprika op 27-07-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
En dat dan weer gedeeltelijk.. aha :P Ik wacht wel tot 1.7.2.4 met het plaatsen van tenten.

Als reactie op je volgende post: ik snap het :D

[ Voor 30% gewijzigd door Winst op 27-07-2012 16:24 ]

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Overigens een van mijn meest brakke posts ooit betreffende zowel inhoud, begrijpvermogen en spelling :P, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:18
Paprika schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:01:
[...]
Uh, hoi? O-) Houdt je svp een beetje in. Extra (ongebruikte) tenten = extra db meuk & meer fps lag (meer
Haha sorry begrijp me niet verkeerd :) ik zit ook niet te wachten op 1000 extra tenten in een hoekje van de map ofzo :). Het ging me meer om dat het mooi zou zijn als we de tent die nu op een rotplek staat weer in kunnen pakken zodat we niet ons hele kamp hoeven te verplaatsen. Ruimte genoeg in twee tenten voor heel wat voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Bear traps om je tenten heen leggen is leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Iemand op NL20 zal heel erg balen.
Heb een kamp gevonden met tig tenten, heb even gewinkeld ^^ maar niet te uitgebreid zodat het hopelijk niet zo opvalt :P

Heb m4a1 SD en een M9 SD meegenomen en wat bloodbags en wat morfine en wat NV's
En 2x ghillie suit.

Nu ik het over ghillie suit heb, is het alweer veilig om deze aan te trekken ?
Al even snel wezen googlen maar tegenstrijdige antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jterpstra schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:46:
Iemand op NL20 zal heel erg balen.
Heb een kamp gevonden met tig tenten, heb even gewinkeld ^^ maar niet te uitgebreid zodat het hopelijk niet zo opvalt :P

Heb m4a1 SD en een M9 SD meegenomen en wat bloodbags en wat morfine en wat NV's
En 2x ghillie suit.

Nu ik het over ghillie suit heb, is het alweer veilig om deze aan te trekken ?
Al even snel wezen googlen maar tegenstrijdige antwoorden
Je items droppen, aan doen en hopen dat je weer terug word geteleport. Dan je items weer pakken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Gewoon alle belangrijke gear uit die tenten halen en ze dan slopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Ok laat ghillie wel even in de tent liggen dan,

Nee ga hun kamp niet slopen ! is namelijk free resources ;)
Ik laat hun meuk zoeken en naar kamp brengen.
vervolgens server hop ik even naar NL20 ga weer even hun tenten door en teleporteer mezelf snel terug naar me eigen kamp ;)

Edit : Herkent iemand z'n kamp ? :P
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/dc7utzfuz/kamp.jpg
Zo ja dankje wel voor alle leuke dingetjes !

[ Voor 25% gewijzigd door osmosis op 27-07-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Ik weet dat er op NL20 een kamp zit in het noordoosten, bij Black Lake. Is dit dat kamp toevallig?

[ Voor 10% gewijzigd door Winst op 27-07-2012 16:54 ]

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Bijna patch, just een FYI voordat de website niet meer wil laden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Oh nice patch ^^ bedankt vipeax voor de heads up !
En nu maar hopen dat de tentjes niet gereset worden anders ga ik echt :'( al mijn jat werk van afgelopen uur voor niks
" * [FIXED] Clothing no longer spawning (now it spawns as it used too) "
Ik neem aan dat het weer veilig is na 7.2.4 om ghillie aan te trekken ?

@ Winst , nee dit kamp zit dichtbij pustoshka
Waar zit black lake eigenlijks ? dichtbij welke stad ?

[ Voor 72% gewijzigd door osmosis op 27-07-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies

iLikeNoobies

With Big Boobies

Ik las ergens dat het mogelijk is om de wegborden op engels te zetten ipv russisch. Klopt dat?

En zo ja, hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
http://www.dayzmod.com/DayZ-1.7.2.4.torrent

Thank me later :+.

PS:
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/5vw5u2GNhL4ryeh8cy4w76vel16WZn3TjGB7y2K25hZW2.png

[ Voor 42% gewijzigd door Paprika op 27-07-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Haha ooh god, de lijst van leechers groeit per seconden xD
En thanx !!

[ Voor 111% gewijzigd door osmosis op 03-08-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:10
kan ik die files al handmatig installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Zou eerst is kijken hoe het staat met de servers. Kan zijn dat die nog niet geupdate zijn en je dus niet kan spelen met de nieuwe files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Torrent start hier niet met downloaden, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

unfor schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:04:
Torrent start hier niet met downloaden, meer mensen last van?
Heb je je internetkabel wel verbonden? (sorry, draai vandaag een 12 uur lange semi-helpdesk dag, ben een beetje gaar van alle leuke vragen.. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
NVM, op gegeven moment vond ik seeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-05-2024
Weet iemand hoe het zit met de communicatie in de game? Ik ben twee keer een friendly speler tegen gekomen in het spel en ik zit dan via 'direct' chat te praten maar niemand antwoord. Ik sta dan naast de andere speler, dus aan de range zit het niet.. Ik begin te twijfelen of het aan de chat ligt of dat de andere speler gewoon niet antwoord. Iemand hier ervaring mee?

Ik vraag me trouwens af op welke server jullie allemaal spelen. Ik zou graag willen aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Kuunlan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:59:
Weet iemand hoe het zit met de communicatie in de game? Ik ben twee keer een friendly speler tegen gekomen in het spel en ik zit dan via 'direct' chat te praten maar niemand antwoord. Ik sta dan naast de andere speler, dus aan de range zit het niet.. Ik begin te twijfelen of het aan de chat ligt of dat de andere speler gewoon niet antwoord. Iemand hier ervaring mee?

Ik vraag me trouwens af op welke server jullie allemaal spelen. Ik zou graag willen aansluiten :)
Als je channel op direct chat staat, dan ligt het aan de andere speler die niet reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Moet een speler natuurlijk wel een mic hebben. Daarom kan je beter op TS zitten dan via direct chat lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Het kan volgens mij ook zijn dat de server direct chat uitgezet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand nog toevallig een linkje met een map, waar ook opstaat waar je wapens kan vinden? Speel het nu een uurtje meerdere keren dood gegaan maar vind tot nu toe enkel "Hatchets"..

Ik speel op NL45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Heb jij de FiPo al gelezen? Nee. Oké, mooi, dan moet je daar eens beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gracias Adenteh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
FYI, heb net via de Six Updater geüpdate naar 1.7.2.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met het hosten van een server voor DayZ?

Ik zag http://www.dayzhosting.com/ en wil misschien een 60slot server hosten daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Sagaris schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:00:
FYI, heb net via de Six Updater geüpdate naar 1.7.2.4.
Euh, weet je dat zeker ? bij mij harkt hij nog niet de update binnen zoals het hoort Nu dus wel.

" SixUpdater will only host the update once we have confirmed we are satisfied with the update "
and nu is het nog in "test" fase alpha in een alpha, alphadeception

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
jterpstra schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:07:
[...]

Euh, weet je dat zeker ? bij mij harkt hij nog niet de update binnen zoals het hoort Nu dus wel.

" SixUpdater will only host the update once we have confirmed we are satisfied with the update "
and nu is het nog in "test" fase alpha in een alpha, alphadeception
Nou, ik startte de Six Updater op, zag in het oranje 'Update' staan, er op geklikt en toen ik klaar was een popup venster met een link naar changelog van 1.7.2.4. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/21l3ojm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de servers gaan allemaal om sinds 2 uur geleden dus ik gok dat de update 2 uur geleden is vrijgegeven :)

sterker nog de update is kennelijk verplicht want anders krijg je het bekende zwarte scherm met de tekst ;)

[ Voor 34% gewijzigd door JoSchaap op 27-07-2012 21:04 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht