Zoiets hoort erbij. Naarmate je langer speelt merk je dat je niemand kan vertrouwen.Haas_nl schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:04:
Helden daad? Iemand die voor jou zombies dood maakt vervolgens een bijl in zijn rug steken??? pff van mij mogen ze je bannen, zulke spelers verpesten toch het hele spel.
Snap je het spel wel? Dit is een sandbox waarin je enkel winnaars hebt. Je doet wat je moet doen om te overleven. Als dat een backstab is dan doe je dat. Kill or be killed.Haas_nl schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:04:
Helden daad? Iemand die voor jou zombies dood maakt vervolgens een bijl in zijn rug steken??? pff van mij mogen ze je bannen, zulke spelers verpesten toch het hele spel.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Inderdaad, vaak genoeg de fout gemaakt om mensen voor even te vertrouwen. Boom, and i'm gone.
Ik gebruik versie 12.6. Ik ga binnenkort Fraps oid installeren zodat ik screenshots kan maken want het ziet er toch behoorlijk lelijk uit. Laat het me ff weten als je een fix gevonden hebt.Appie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:25:
[...]
Zelfde probleem hier met een 17850. Ik gebruik de 12.7 beta drivers - welke drivers gebruik jij?
In video options onder advanced ATOC disablen heeft voor mij het gras issue gefixed.IkkuHihi schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 01:00:
[...]
Ik gebruik versie 12.6. Ik ga binnenkort Fraps oid installeren zodat ik screenshots kan maken want het ziet er toch behoorlijk lelijk uit. Laat het me ff weten als je een fix gevonden hebt.
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Het spel is enorm gaaf, maar ik moet gewoon even toegeven dat ik het op dit tijdstip, in een donkere kamer te eng is. Pffffffffffff, zweet staat op mijn voorhoofd.
Gisteren met wat buddies een supermarkt geraid en wat kleine dorpjes, dit durf ik echter alleen niet aan en hou het dus bij de gehuchtjes. Nadeel is dat ik daar amper ammo/wapens vind waardoor ik nu met mijn laatste clips bezig ben.
Zitten jullie gewoon ontspannen achterover terwijl je dit spel speelt, of toch ook wel een beetje 'in het scherm' en gespannen aan het zoeken naar eventuele bandits of snelle zombies?
Gisteren met wat buddies een supermarkt geraid en wat kleine dorpjes, dit durf ik echter alleen niet aan en hou het dus bij de gehuchtjes. Nadeel is dat ik daar amper ammo/wapens vind waardoor ik nu met mijn laatste clips bezig ben.
Zitten jullie gewoon ontspannen achterover terwijl je dit spel speelt, of toch ook wel een beetje 'in het scherm' en gespannen aan het zoeken naar eventuele bandits of snelle zombies?
Dit ligt er compleet aan waar ik ben, hoe laat het is(in-game en RL), wat voor gear ik heb en of ik iets heb gehoord/gezien.tuinïnen schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 03:29:
Het spel is enorm gaaf, maar ik moet gewoon even toegeven dat ik het op dit tijdstip, in een donkere kamer te eng is. Pffffffffffff, zweet staat op mijn voorhoofd.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Fully geared en under fire? Shitting my pants over here!
Nee serieus, als ik veel te verliezen heb is het een erg spannend spel. Zeker als je beschoten wordt en geen flauw idee hebt waar vandaan ze scheiten. Ook als je op drukke plekken loopt en de kogels in de verte hoort voel je de spanning.
Gisteren liepen we heel dom met een groep van zes man door een open veld onder de airport. Ik en nog iemand zijn de enigen die het overleefd hebben. Op dat moment voel je echt de spanning als je achter het enige kleine lage muurtje ligt en de rest dood hoort gaan.
Nee serieus, als ik veel te verliezen heb is het een erg spannend spel. Zeker als je beschoten wordt en geen flauw idee hebt waar vandaan ze scheiten. Ook als je op drukke plekken loopt en de kogels in de verte hoort voel je de spanning.
Gisteren liepen we heel dom met een groep van zes man door een open veld onder de airport. Ik en nog iemand zijn de enigen die het overleefd hebben. Op dat moment voel je echt de spanning als je achter het enige kleine lage muurtje ligt en de rest dood hoort gaan.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
en weer een alicepack vol met stanag-clips (20) verloren door een bug. 
Wilde eventjes een andere rugzak uittesten op het vliegveld, waarna mn huidige alice pack + inhoud nergens meer terug te vinden was.. ging 3 keer eerder wel goed, maar soms ineens niet. en dan heb je ineens de helft van je gear niet meer
toen maar op een volle server op NWA op het dak van de firestation geklommen en de rest van mn clips leeggeschoten op Zeds (target practive)
Die snappen toch niet hoe ze op het dak moeten komen, en lopen dan massaal aggro in het gebouw rond te rennen
arme survivors in dat gebouw, halve airfield aan zeds ineens daar naar binnen, en ik nergens last van
Op een gegeven moment kwamen er 3 jeeps aan met lui die in een driehoek rond firestation gingen staan, toen heb ik me maar even stil gehouden (USA/chicago server)
kwamen de lijken looten (waarschijnlijk een clan oid) die dood waren gegaan door mijn geknal vanaf het dak
Oja, en dit was natuurlijk te verwachten...
YouTube: Call me Day Z - Call me Maybe Parody!
Wilde eventjes een andere rugzak uittesten op het vliegveld, waarna mn huidige alice pack + inhoud nergens meer terug te vinden was.. ging 3 keer eerder wel goed, maar soms ineens niet. en dan heb je ineens de helft van je gear niet meer
toen maar op een volle server op NWA op het dak van de firestation geklommen en de rest van mn clips leeggeschoten op Zeds (target practive)
Die snappen toch niet hoe ze op het dak moeten komen, en lopen dan massaal aggro in het gebouw rond te rennen
arme survivors in dat gebouw, halve airfield aan zeds ineens daar naar binnen, en ik nergens last van
Op een gegeven moment kwamen er 3 jeeps aan met lui die in een driehoek rond firestation gingen staan, toen heb ik me maar even stil gehouden (USA/chicago server)
kwamen de lijken looten (waarschijnlijk een clan oid) die dood waren gegaan door mijn geknal vanaf het dak
Oja, en dit was natuurlijk te verwachten...
YouTube: Call me Day Z - Call me Maybe Parody!
[ Voor 7% gewijzigd door JoSchaap op 26-07-2012 09:27 ]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Haha mijn actie werd niet gewaardeerd? Ach die kerel had zelf ook weinig spullen dus ik heb hem een nieuwe respawnplek gegund:) Is in mijn ogen ook wat waard toch?
Verwijderd
Sinds begin deze week speel ik in plaats van alleen met 2 irl vrienden, ik moet toch wel zeggen dat het dan stukken leuker word.
Het jammere natuurlijk is dat ik door een van me maatjes al gekilled ben door friendly fire(we werden achter na gezeten door 10-15 zombies, we rennen zo'n grote schuur in en blijkbaar rende ik precies door zijn crosshair toen hij schoot, boom headshot.....), had redelijk wat gear maarja, vervolgens moest ik wel de halve map doorrennen met me nieuwe poppetje om hen weer te meeten, zelfde dag schiet me andere maatje mij perongeluk neer als ik word aangevallen door een zombie, dit keer overleefde ik het wel ook al was het met maar 400 blood.
Al met al heb ik er erg om gelachen.
Volgende dag NW airfield geraid, silenced M4 gevonden en een pistooltje, en een maatje van me een scoped M4 en een sniper, al met al begint het ergens op te lijken.
Vooral de spanning tijdens het looten van dit soort gebieden houdt mij erg geinterreseerd in deze game.
Het jammere natuurlijk is dat ik door een van me maatjes al gekilled ben door friendly fire(we werden achter na gezeten door 10-15 zombies, we rennen zo'n grote schuur in en blijkbaar rende ik precies door zijn crosshair toen hij schoot, boom headshot.....), had redelijk wat gear maarja, vervolgens moest ik wel de halve map doorrennen met me nieuwe poppetje om hen weer te meeten, zelfde dag schiet me andere maatje mij perongeluk neer als ik word aangevallen door een zombie, dit keer overleefde ik het wel ook al was het met maar 400 blood.
Al met al heb ik er erg om gelachen.
Volgende dag NW airfield geraid, silenced M4 gevonden en een pistooltje, en een maatje van me een scoped M4 en een sniper, al met al begint het ergens op te lijken.
Vooral de spanning tijdens het looten van dit soort gebieden houdt mij erg geinterreseerd in deze game.
hmmm net een six launcher update gehad.
maar nu kan ik geen servers meer joinen, krijg een bad version error.
volgens de six updater heb ik de laatste versie van dayz.
vergeet ik wat, arma heb ik via steam en zou dus ook up to date moetten zijn.
of lopen de servers nog achter?
maar nu kan ik geen servers meer joinen, krijg een bad version error.
volgens de six updater heb ik de laatste versie van dayz.
vergeet ik wat, arma heb ik via steam en zou dus ook up to date moetten zijn.
of lopen de servers nog achter?
Je hebt via steam alleen de versie van Arma up-to-date en via six launcher zo te horen alleen Dayz.
Je moet ook nog de Beta patch installeren, dit nummer komt weer overeen met het lange nummer (1.6.1.xxxx) bij de meeste server namen.
Je kan via six updater ook de beta installeren, deze staat aangegeven als expansion/beta.
Of handmatig via: http://www.arma2.com/beta-patch.php/
[ Voor 18% gewijzigd door Iryl op 26-07-2012 11:03 ]
Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl
Verwijderd
De fijnste bug die er is: Je logt in, en je wapen is weg maar je hebt nog wel de ammo. Beter dat ze dat snel fixen
Gister een hacker rond 22:10 op NL 13. Teleporteerde mensen naar hemzelf en schoot ze dan neer. M'n character was al weken oud 
Wat een kansloze mensjes soms.
Wat een kansloze mensjes soms.
[ Voor 3% gewijzigd door Joerdgs op 26-07-2012 11:31 ]
oke heb ik ook gedaan maar het blijft hetzelfde.Iryl schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:02:
[...]
Je hebt via steam alleen de versie van Arma up-to-date en via six launcher zo te horen alleen Dayz.
Je moet ook nog de Beta patch installeren, dit nummer komt weer overeen met het lange nummer (1.6.1.xxxx) bij de meeste server namen.
Je kan via six updater ook de beta installeren, deze staat aangegeven als expansion/beta.
Of handmatig via: http://www.arma2.com/beta-patch.php/
ik zie nu build nummer 95248 staan.
maar in de six launcher zie ik alleen maar versies die hoger zijn als mijn build nummer
heb net six launcher opnieuw geinstaleerd maar dat blijft hetzelfde.
toch handmatig de beta patch gedaan maar ook daarna blijft die de fout geven.
iemand nog ideeën?
Ik ben maar een beginner in dit spel ,maar hoe doe je respawnen?
Hier sinds een paar dagen ook aan t spelen, en vind t een enorm boeiend spel.
Vraag me alleen af wat de snelste manier van spawnen is, als je dood bent.
Moet je dan op abort klikken, of zou 'respawn' ook moeten werken.
Ik ga namelijk bij het klikken daarop na een aantal seconden weer dood. Terwijl ik niet eens spawn!
EDIT: lol @ zelfde post hierboven
Vraag me alleen af wat de snelste manier van spawnen is, als je dood bent.
Moet je dan op abort klikken, of zou 'respawn' ook moeten werken.
Ik ga namelijk bij het klikken daarop na een aantal seconden weer dood. Terwijl ik niet eens spawn!
EDIT: lol @ zelfde post hierboven
[ Voor 5% gewijzigd door priemt op 26-07-2012 11:34 ]
Oftewel, die andere knoppen zijn useless?Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:34:
Als je dood bent moet je terug naar de lobby
De juiste volgorde is volgens mij: respawn > abort > disconnect, vervolgens verschijn je weer in de lobby en druk je op ok.
EDIT: bovenstaande geldt alleen wanneer je nog in leven bent en wilt respawnen (om op andere locaties te spawnen).
[ Voor 17% gewijzigd door bazat op 26-07-2012 11:38 ]
ik moet altijd ff de arma2oa.exe uit /expansions/beta naar de main folder kopieren na het updatensk1nny666 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:31:
[...]
oke heb ik ook gedaan maar het blijft hetzelfde.
ik zie nu build nummer 95248 staan.
maar in de six launcher zie ik alleen maar versies die hoger zijn als mijn build nummer
heb net six launcher opnieuw geinstaleerd maar dat blijft hetzelfde.
toch handmatig de beta patch gedaan maar ook daarna blijft die de fout geven.
iemand nog ideeën?
(Ik gebruik geen sixlauncher meer omdat dat al 3keer flink fout is gegaan met die updates van hun)
allicht bied dat ook jou een oplossing?
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Damn bandits.
Gisteren half uur bezig geweest om langs twintig zombies te kruipen,en dan gedood door ene of ander sniper die ergens zijn tent in het bossen had verstopt.
supper!!!!JoSchaap schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:48:
[...]
ik moet altijd ff de arma2oa.exe uit /expansions/beta naar de main folder kopieren na het updaten
(Ik gebruik geen sixlauncher meer omdat dat al 3keer flink fout is gegaan met die updates van hun)
allicht bied dat ook jou een oplossing?
dat gedaan en kan gelijk joinen.
ook via six.
Vipeax,
Ik weet niet of je bekend bent met de film Hunger Games?
Modmakers van minecraft hebben hier een soort van game/mod voor gemaakt (Minecraft hunger games).
Het principe is dat er bijvoorbeeld om 12:00 een game start waar max x mensen kunnen joinen. om 12:05 start vervolgens de game en de match. Vervolgens start "last man standing". Om ervoor te zorgen dat je andere players kunt vinden heb je en compas welke naar de dichsbijzijnde medespeler wijst.
Bij de mincraft versie start je met vrijwel niks (al is het op die server enorm uitgebuit en kun je starter packs etc kopen zoals ik begrijp).
Het zou echter gigantisch ruig zijn als dit in dayz geimplementeerd zou kunnen worden. Starten met niks, looten om gear te krijgen en vervolgens PVP-en t/m last man standing (of team vs team?).
Als compas vervanger zou je de GPS andere personen kunnen laten zien en een grotere loot change ervoor maken?
Modmakers van minecraft hebben hier een soort van game/mod voor gemaakt (Minecraft hunger games).
Het principe is dat er bijvoorbeeld om 12:00 een game start waar max x mensen kunnen joinen. om 12:05 start vervolgens de game en de match. Vervolgens start "last man standing". Om ervoor te zorgen dat je andere players kunt vinden heb je en compas welke naar de dichsbijzijnde medespeler wijst.
Bij de mincraft versie start je met vrijwel niks (al is het op die server enorm uitgebuit en kun je starter packs etc kopen zoals ik begrijp).
Het zou echter gigantisch ruig zijn als dit in dayz geimplementeerd zou kunnen worden. Starten met niks, looten om gear te krijgen en vervolgens PVP-en t/m last man standing (of team vs team?).
Als compas vervanger zou je de GPS andere personen kunnen laten zien en een grotere loot change ervoor maken?
Huur een server en start een private hive dan kan je dat doen
Verwijderd
Het idee is goed, alleen zoiets zou een aparte mod moeten zijn dan, en niet in Day-ZSchnoop schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:37:
Vipeax,
Ik was meer aan het denken aan PVE servers (zoals nu) en daarnaast PVP servers (en wellicht PVP Team).Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:36:
[...]
Het idee is goed, alleen zoiets zou een aparte mod moeten zijn dan, en niet in Day-Z
Ik denk dat zulke dingen afbreuk doen van de sandbox ervaring (zoals alle features die je vertellen wat je moet doen. Quests, safe zones, trade NPC's, bandit penalties, survivor rewards ect ect). Zoals gezegd, zulke dingen zijn meer voor een aparte mod/game.Schnoop schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:39:
[...]
Ik was meer aan het denken aan PVE servers (zoals nu) en daarnaast PVP servers (en wellicht PVP Team).
En DayZ is sowieso toch een beetje zoals de hunger games? De sterkste overleven in een wereld met (redelijk) schaarse middelen en zoals de mod nu is, is het toch meer korte termijn PvP omdat er nog geen echte endgame is. Ik denk dat het nog verder gepolijst moet worden, vooral endgame, maar aparte modes zijn denk ik niet nodig als ze dat goed doen.
Je moet maar hopen dat het laatste Guild Wars 2 beta event ook in de final komt.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ik duid niet op een kopie van de mincraft versie met alle meuk zoals npc, bandits e.t.c.
Gewoon dayz zoals nu alleen dan in een competitieve vorm in plaats van een survival vorm.
Gewoon dayz zoals nu alleen dan in een competitieve vorm in plaats van een survival vorm.
Dan moet je een andere game gaan spelen
Dayz gaat juist over survival. Zoals ik al eerder aangaf het is mogelijk: server huren, private hive opzetten, scripts maken en teams regelen. Dan kan je doen en laten wat je wilt.
In een game als DayZ kan je prima een competitie in bouwen en toch de focus op survival houden.
Een idee wat al wel een tijdje had voor een zombie survival game:
Bijv. Om de 20/30 min. ofzo vliegt er een helicopter over het gebied die bepaalde supplies + collectible item (welke 600 punten waard is) dropt. Door al het geluid komen hier natuurlijk een hoop zombies en spelers op af. De speler of groep spelers die dan 7.500 punten weet te verzamelen en deze score 15 min. lang weet vast te houden, wint dan.
Natuurlijk als je met een groep speelt, moet de computer wel weten wie er in die groep hoort. Dus zou je bij de vraag Friend or Foe een zogenaamde 'Friendship' aan kunnen gaan. Deze friendship zou dan maximaal 9 andere spelers mogen bevatten buiten jezelf. Als dan als groep zo'n collectible vind dan hangt de waarde hiervan af van het aantal spelers binnen je friendship. Per speler gaat er 50 punten van de collectible af.
Het kan dus goed zijn. dat degene die voor de friendship de collectibles in zijn rugzak bewaard ineens besluit de groep te verlaten, waardoor de collectibles ineens in waarde stijgt en hij de match kan winnen. Kortom je kan nog steeds niemand vertrouwen.
De collectible verliest 20% van zijn waarde als de persoon die hem draagt gedood wordt. Dit betekent dat als 5x de opeenvolgende dragers gedood worden de collectible zijn waarde verliest en een nutteloos item wordt.
En dan nog iets. Als je een collectible hebt, maakt die iedere 3 minuten een geluidje. Dit geluid is te horen over een afstand van <waarde collectible + 200> virtuele meter. Als je meerdere collectibles hebt, zul je ook vaker dit geluid horen. Dit geluid trekt net zoals ieder ander geluid zombies en spelers aan. Ook als de collectible net gedropt is of niet in bezit van een speler, maakt deze dit geluid.
Een idee wat al wel een tijdje had voor een zombie survival game:
Bijv. Om de 20/30 min. ofzo vliegt er een helicopter over het gebied die bepaalde supplies + collectible item (welke 600 punten waard is) dropt. Door al het geluid komen hier natuurlijk een hoop zombies en spelers op af. De speler of groep spelers die dan 7.500 punten weet te verzamelen en deze score 15 min. lang weet vast te houden, wint dan.
Natuurlijk als je met een groep speelt, moet de computer wel weten wie er in die groep hoort. Dus zou je bij de vraag Friend or Foe een zogenaamde 'Friendship' aan kunnen gaan. Deze friendship zou dan maximaal 9 andere spelers mogen bevatten buiten jezelf. Als dan als groep zo'n collectible vind dan hangt de waarde hiervan af van het aantal spelers binnen je friendship. Per speler gaat er 50 punten van de collectible af.
Het kan dus goed zijn. dat degene die voor de friendship de collectibles in zijn rugzak bewaard ineens besluit de groep te verlaten, waardoor de collectibles ineens in waarde stijgt en hij de match kan winnen. Kortom je kan nog steeds niemand vertrouwen.
De collectible verliest 20% van zijn waarde als de persoon die hem draagt gedood wordt. Dit betekent dat als 5x de opeenvolgende dragers gedood worden de collectible zijn waarde verliest en een nutteloos item wordt.
En dan nog iets. Als je een collectible hebt, maakt die iedere 3 minuten een geluidje. Dit geluid is te horen over een afstand van <waarde collectible + 200> virtuele meter. Als je meerdere collectibles hebt, zul je ook vaker dit geluid horen. Dit geluid trekt net zoals ieder ander geluid zombies en spelers aan. Ook als de collectible net gedropt is of niet in bezit van een speler, maakt deze dit geluid.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Eindelijk een silenced machinegun gevonden! in een firestation.
http://dayzdb.com/database/mp5sd6
Echt heerlijk stil, maar ammo is niet makkelijk te vinden, maar 0,8% spawn rate...
Echt heerlijk stil, maar ammo is niet makkelijk te vinden, maar 0,8% spawn rate...
Incompl te
Ik maak hier een suggestie en vraag om reacties hier op. In plaats daarvan beginnen jullie met opmerkingen zoals "Zet je eigen hyve op" en je kunt beter warz spelen.
Een eigen hyve opzetten met eigen scripts? Ik ga echt niet iemands game stelen, laat staan een beetje onofficieel een hive runnen of een complete mod bouwen.
En een adere game zoeken? Het zou zomaar kunnen zijn dat ik Dayz een enorm goede game vind maar dat het met sommige extra dingen nog vetter zou worden...... Vergeet niet dat de orginele sandbox servers zouden blijven bestaan bij mijn idee en er gewoon PVP servers naast zouden komen....
Ik maak een suggestie en vraag gewoon hoe de makers van de mod en jullie hier over denken. Als je toch van die "rare" antwoorden geeft post dan gewoon niks.
Een eigen hyve opzetten met eigen scripts? Ik ga echt niet iemands game stelen, laat staan een beetje onofficieel een hive runnen of een complete mod bouwen.
En een adere game zoeken? Het zou zomaar kunnen zijn dat ik Dayz een enorm goede game vind maar dat het met sommige extra dingen nog vetter zou worden...... Vergeet niet dat de orginele sandbox servers zouden blijven bestaan bij mijn idee en er gewoon PVP servers naast zouden komen....
Ik maak een suggestie en vraag gewoon hoe de makers van de mod en jullie hier over denken. Als je toch van die "rare" antwoorden geeft post dan gewoon niks.
Zijn geen "rare" antwoorden. Als onze antwoorden je niet bevallen dan moet je het niet op een forum vragen. DayZ zit gewoon niet zo in elkaar en het is de opzet van de game niet. Op een private hive zoiets organiseren is gewoon veel simpeler. In normaal DayZ zit je waarschijnlijk eerst 1,5u te wachten totdat iedereen bij elkaar is en dan maar hopen dat er niet een random persoon de server joined en alles voor je verneukt. Private hive server kan je iedereen bij elkaar laten spawnen, de voertuigen die je wil en de server op slot gooien zodat niet een willekeurig iemand alles voor je verpest. Snap je argument van stelen niet. Je speelt gewoon de mod alleen met aangepaste settings.
Handige gun voor zombies of spelers op close range maar voor de rest is hij bagger.ArnoAG schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:07:
Eindelijk een silenced machinegun gevonden! in een firestation.![]()
[ Voor 31% gewijzigd door spookz0r op 26-07-2012 15:27 ]
Bij mijn weten kun je nergens de server downloaden of wel soms? Ik geloof dat een server hosten alleen kan als je hiervoor applied, en het dan niet de bedoeling is dat je er je eigen mod van maakt.
Er is niet voor niets een reden dat ze nergens de servers ter download aanbieden..... Dus vandaar dat ik het stelen noem als je een eigen hyve opzet.
Er is niet voor niets een reden dat ze nergens de servers ter download aanbieden..... Dus vandaar dat ik het stelen noem als je een eigen hyve opzet.
Ben ik nou de enigste die de wensen van de makers respecteert en niet klakkeloos hun spul neemt en er mijn eigen weg mee in sla?
Verwijderd
nee hoor, maar als je dingen wil als de Hunger Games minecraft, dan zal het op die manier moeten. No way dat het in DayZ zelf terecht komt. Wellicht als het eenmaal een standalone is?
Protip #1: Quads zijn dodelijk.
Protip#2: Vuurvoske is dodelijk.lasharor schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:03:
De wensen van de makers is een sandbox game zonder regels. Wat jij voorstelt is juist niet dat, maar inderdaad een eigen weg, weg van wat DayZ. Daarom krijg je de opmerkingen dat het beter in een aparte game/mod moet of moet kijken naar andere games die ongeveer wel de features hebben die je voorstelt.Schnoop schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:48:
Ben ik nou de enigste die de wensen van de makers respecteert en niet klakkeloos hun spul neemt en er mijn eigen weg mee in sla?
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
lasharor schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:03:

Zag er wel mooi uit trouwens, had er een screenshot van moeten maken. Een uitgebrande, op z'n kop liggende quad met 2 lijken er naast
[ Voor 32% gewijzigd door kronolith op 26-07-2012 16:28 ]
Jups zag er prachtig uit. Wij kwamen daar aan om de lijken te looten en idd, je ziet gewoon een uitgebrande quad met twee lijken alsof het een verkeersongeluk is. En dat terwijl de bestuurder al eerder op de dag dood was gegaan in een quad ongeluk ook nogkronolith schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:27:
[...]
Zag er wel mooi uit trouwens, had er een screenshot van moeten maken. Een uitgebrande, op z'n kop liggende quad met 2 lijken er naast

Quad is redelijk onvoorspelbaar begon van de week ook opeens te rollen
Ja dingen zijn levensgevaarlijk man. Motor is veel relaxter.bloodlynx schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:55:
Quad is redelijk onvoorspelbaar begon van de week ook opeens te rollen
Haha was zonet met 2 anderen aan het server hoppen op krutoy cap om vers gespawned te helpen, gaan we in een server maar daar wordt ik gelijk gekickt ofzo in loading screen. 2 andere spawnen wel gewoon dus ik probeer opnieuw maar spawn ik ineens in kamenka! Gelukkig nog wel met al mijn gear en kills, maar toch, wordt vanavond een aardig stukje lopen naar geen idee. Moet nog maar een leuke plek vinden om heen te gaan via een interessante weg. Is toch wel een stukje spannender denk ik, met goed gear (ghillie, as50, m9sd, l85, nvg, rangefinder, gps noem maar op) alleen te spelen...
Mwa, het gaat om een alfamod van een betaspel, wat door vrijwilligers wordt gemaakt. Met de tijd en moeite die erin gestoken wordt is het een beetje faal als mensen hun eigen hive gaan draaien (en natuurlijk hard gaan kutten) als er een onderhouden wordt doordegene die er zoveel voor doen.JoSchaap schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:59:
Dit is het tweakers forum.
Nogal wiedes dat er hier aan de game gesleuteld wordt..
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Moah privet hive prima toch? Zo lang mensen maar niet in andere servers gaan kloten en het spelplezier voor andere verzieken.kKaltUu schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:14:
[...]
Mwa, het gaat om een alfamod van een betaspel, wat door vrijwilligers wordt gemaakt. Met de tijd en moeite die erin gestoken wordt is het een beetje faal als mensen hun eigen hive gaan draaien (en natuurlijk hard gaan kutten) als er een onderhouden wordt doordegene die er zoveel voor doen.
FietsKonjo schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:57:
[...]
Ja dingen zijn levensgevaarlijk man. Motor is veel relaxter.
Fiets is idd awesome, met 40km/u door de steden scheuren hopend dat niemand je opmerkt 
Vanavond even een private server uitzoeken om mezelf met flares te beplakken en dan Cherno binnen te rennen!
Vanavond even een private server uitzoeken om mezelf met flares te beplakken en dan Cherno binnen te rennen!
Fiets laat ik voortaan links liggen.
Elke keer kost het mijn leven op een de meest stomme manieren
Fietsen rondom rog : Sluipschutter had me in het vizier ( iedereen kan wel inschatten hoe dat eindigde.. )
Blokje om bij Mybot : Hoorde getoeter achter me, kijk om.. ural komt eraan racen met een rot vaart
Fiets adventuur in black forest gebied : Krijgt een slag tegen me poot van le zombie. val van fiets en wordt levend opgepuzzeld
Elke keer kost het mijn leven op een de meest stomme manieren
Fietsen rondom rog : Sluipschutter had me in het vizier ( iedereen kan wel inschatten hoe dat eindigde.. )
Blokje om bij Mybot : Hoorde getoeter achter me, kijk om.. ural komt eraan racen met een rot vaart
Fiets adventuur in black forest gebied : Krijgt een slag tegen me poot van le zombie. val van fiets en wordt levend opgepuzzeld
Dat heb ik met blikjes Moutain Dew. Zodra ik die oppak ben ik binnen 15 min op de een of andere manier dood
JA ! mountain dew betekend ook altijd bad times voor mij.
Althans de keren dat ik het vond,
Ik hang nu graag rond rondom Petrovka
Één van de weinige plekken waar ik een zombie durf om te leggen met bruut geweld zonder dat ik erg bang ben voor bezoekers. Heb me tentjes daar mooi verstopt, 1 tent zowat helemaal voorgepropt met vlees ( cant have enough ) en nog een tent met medische supplies en munitie dat soort crap
Zo en nu en dan ga ik even snel naar NW en stary vervolgens zoidberg escape terug naar mijn "veilige haven"
Althans de keren dat ik het vond,
Ik hang nu graag rond rondom Petrovka
Één van de weinige plekken waar ik een zombie durf om te leggen met bruut geweld zonder dat ik erg bang ben voor bezoekers. Heb me tentjes daar mooi verstopt, 1 tent zowat helemaal voorgepropt met vlees ( cant have enough ) en nog een tent met medische supplies en munitie dat soort crap
Zo en nu en dan ga ik even snel naar NW en stary vervolgens zoidberg escape terug naar mijn "veilige haven"
Blijven tenten nou eigenlijk staan bij een server restart/crash?
Onze was kwijt met BAF AS50 en ja we hadden gesaved. Tentje was opeens weg na de down time van de main servers en de patch. Er was niemand overheen gereden gewoon wegkronolith schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:39:
Niks leukers dan op een dak met je crew ergens te wachten en te observeren en de survivors met goede gear die een andere zouden neer zouden knallen er zelf tussen uit te halen.
DMR is overigens een beest
.
Onderhand al iets van 12 uur in leven.
DMR is overigens een beest
Onderhand al iets van 12 uur in leven.
@Rin, vandaag iemand doodgeschoten in Elektro die een DMR had toevallig?
Afgelopen nacht. Iemand die samen met een ander eerst de hospital in ging na paar zombies te killem, ik lag toen op het dak daar met een ander. Toen renden ze naar het kantoor gebouw aan de overkant. Toen bleef daar 1 van hun op het dak kijken en ik dacht dat hij me zag. Toen met een Enfield hem te grazen genomen en de ander rende naam hem toe en die meteen erbij meegenomen. De loot was nog een enfield en een DMR. DIe DMR heb ik sinds dat moment gehouden.
Damn dit is balen. Had net een L85A2 AWS gevonden, mega happy natuurlijk. Even later wil ik crouchen en een beetje onder een spar gaan liggen voor cover, en opeens ga ik dood, en zie ik heel even dat ik in de zee zit. Dood gegaan door een stomme bug dus waarschijnlijk?
Heb hem niet eens deftig kunnen testen op iets
Haha, ik ben gister mijn SVD Camo kwijt geraakt omdat de servers mijn uitlog positie niet hadden onthouden, dus spawnde ik midden in NW airfield, kogels vlogen van seconde 1 me rond de orenMalfius schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:15:
Damn dit is balen. Had net een L85A2 AWS gevonden, mega happy natuurlijk. Even later wil ik crouchen en een beetje onder een spar gaan liggen voor cover, en opeens ga ik dood, en zie ik heel even dat ik in de zee zit. Dood gegaan door een stomme bug dus waarschijnlijk?
zojuist men dikke teen gebroken toen ik me draaide in tentje in stary sobor. 
tweakers rescue squad??
tweakers rescue squad??
Had je graag willen helpen ben namelijk aardig in de buurt,
Maar ik heb geen morphine =(
Maar ik heb geen morphine =(
Ze horen te blijven staan. Eerst werd wel eens de hive niet goed mee opgestart en dan waren er geen tentjes, maar dat is geloof ik nu niet meer het geval. Of ze werken op private hives weet ik niet.kronolith schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:39:
Zojuist vol vuur geopend op een rennend 2tal bij Stary. Helaas door omstandigheden moeten staken. Was ook te ver weg voor mn FAL.
DE dev van Dayz zegt zelf dat de bedoeling is om samen te werken(bloodbags kuch), hij zegt ook dat hij het spel wilt aanpassen zodat dit beter gebeurt en niet dat iedereen elkaar een bijl in zijn rug gaat rammen als ie even om draait.Tsurany schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:24:
[...]
Snap je het spel wel? Dit is een sandbox waarin je enkel winnaars hebt. Je doet wat je moet doen om te overleven. Als dat een backstab is dan doe je dat. Kill or be killed.
Het spel is een survival spel niet een naai je maten spel en het is ook niet de bedoeling dat er nog 1 overblijft het is de bedoeling dat je zo lang mogelijk over blijft en dat gaat vast en zeker beter met samen werking. Volgens mij begrijp jij het spel zelf niet...
Tsurany is zojuist kapot geschoten door een maat van me lol, al zal die nu ook wel down gaan. Haha
Ja net nadat ik twee anderen op die plek hadden afgeschoten waarvan eentje laf weg ging nadat hij dood was zodat ik zijn gear niet kon pakken. Ik let even niet op en ben direct afgeschoten. Waande me even veilig en toen was het voorbij. Erg jammer aangezien ik een DMR en M4A1 CCO had en alle gear op rangefinder en nightvision na had.
Pff deze was wel echt kut
Halve map al doorgelopen op zoek naar antibiotica en net twee murders en nu opeens dood, das erg jammer.
Pff deze was wel echt kut
[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 26-07-2012 21:25 ]
Haha wat een zaak is dit toch. Ik vertel een mooi verhaal en het is gelijk controversioneel. Hij was zelf een bandit en kilt dus ook gewoon mensen. En daar boven lag een winchester als hij die had gepakt was ik dood geweest. Dusjah. Who shoots first gets the kill..Haas_nl schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:08:
[...]
DE dev van Dayz zegt zelf dat de bedoeling is om samen te werken(bloodbags kuch), hij zegt ook dat hij het spel wilt aanpassen zodat dit beter gebeurt en niet dat iedereen elkaar een bijl in zijn rug gaat rammen als ie even om draait.
Het spel is een survival spel niet een naai je maten spel en het is ook niet de bedoeling dat er nog 1 overblijft het is de bedoeling dat je zo lang mogelijk over blijft en dat gaat vast en zeker beter met samen werking. Volgens mij begrijp jij het spel zelf niet...
Ah dat is wel zonde Tsurany... Kan je weer opnieuw gearen. Solo bezig dan?
[ Voor 47% gewijzigd door jantje 2 op 26-07-2012 21:27 ]
Ik ben net daarvoor kapotgeschoten, dus misschien was ik diegene. Maar ik ben niet direct ge-disconnect of iets dergelijks. Ik ging dood, en het You're dead scherm verscheen, en ik kapte er na zon 2 minuten mee. Maar dan ligt mn body er toch nog of niet?Tsurany schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:24:
Ja net nadat ik twee anderen op die plek hadden afgeschoten waarvan eentje laf weg ging nadat hij dood was zodat ik zijn gear niet kon pakken. Ik let even niet op en ben direct afgeschoten. Waande me even veilig en toen was het voorbij. Erg jammer aangezien ik een DMR en M4A1 CCO had en alle gear op rangefinder en nightvision na had.
Schoot je met een directe headshot?
Jullie maken elkaar maar af, zolang jullie maar uit mijn tent blijven op NL 17 beneden Novy Sobor, kuch.
Edit: kuch kuch
Edit: kuch kuch
[ Voor 8% gewijzigd door grilkip op 26-07-2012 21:29 ]
Ik had een iemand met een paar schoten, die was direct weg. Die heeft mij ook zeker weten gezien aangezien hij voor me lag. Daarna een schone headshot op iemand die de verkeerde kant op keek en mij niet zag.
Speelde samen met twee maatjes, die waren al doorgelopen terwijl ik gehurkt zat en even op mijn laptop wat aan het opzoeken was. Had niet verwacht dat er, naast die twee spelers, nog meer mensen zaten.
Achja, dat is DayZ he? Je hebt twee mooie kills en dan pakt iemand jou terwijl je niet op let. Je bent te overmoedig en iemand maakt daar zeer slim en schoon gebruik van.
Speelde samen met twee maatjes, die waren al doorgelopen terwijl ik gehurkt zat en even op mijn laptop wat aan het opzoeken was. Had niet verwacht dat er, naast die twee spelers, nog meer mensen zaten.
Achja, dat is DayZ he? Je hebt twee mooie kills en dan pakt iemand jou terwijl je niet op let. Je bent te overmoedig en iemand maakt daar zeer slim en schoon gebruik van.
Die schone headshot was ik, grrrr!Tsurany schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:28:
Ik had een iemand met een paar schoten, die was direct weg. Die heeft mij ook zeker weten gezien aangezien hij voor me lag. Daarna een schone headshot op iemand die de verkeerde kant op keek en mij niet zag.
Maatje van mij spotte je bag, ik zoom in met m'n DMR en vraag de range. Hij geeft aan dat het zo'n 300 meter is en ik schiet zodra de crosshair op je hoofd zit. Blij dat ik een Tweaker doodgeschoten heb en blij dat een Tweaker (of vriend van) mij heeft. Zo hou je er een mooi verhaal over, dat is het DayZ gevoel 
Gast die ik daarvoor had was Chakalaka of iets in die trant.
Maat van mij pakt Wibah, iemand van hier?
Gast die ik daarvoor had was Chakalaka of iets in die trant.
Maat van mij pakt Wibah, iemand van hier?
[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 26-07-2012 21:33 ]
Dat is degene die jou neergehaald heeft, en is een semi-tweaker ja.
Mooie verhalen dit, wat een toeval. Erg grappig. Ultieme DayZ gevoel. Wat ook het ultieme DayZ gevoel is, is doodgaan en opnieuw beginnen.
[ Voor 69% gewijzigd door BioHazard op 26-07-2012 21:36 ]
En er schoten weer gasten op ons net + ik hoorde een nade? lol
Je bedoelt de run naar je body om looters voor te zijn?BioHazard schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:34:
[...]
Dat is degene die jou neergehaald heeft, en is een semi-tweaker ja.
Mooie verhalen dit, wat een toeval. Erg grappig. Ultieme DayZ gevoel. Wat ook het ultieme DayZ gevoel is, is doodgaan en opnieuw beginnen.
Heb dit keer weinig zin in een run. Zit nu buiten nog van het weer te genieten. Morgen gaan we gewoon weer fresh van start, ook weer eens leuk.Tsurany schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:51:
[...]
Je bedoelt de run naar je body om looters voor te zijn?
Ik heb m'n shit terug, allesBioHazard schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:11:
[...]
Heb dit keer weinig zin in een run. Zit nu buiten nog van het weer te genieten. Morgen gaan we gewoon weer fresh van start, ook weer eens leuk.
Slowchat gents....
Maar goed, vanochtend toen het ook IRL licht was toch maar weer een poging gewaagd om te spelen, hoewel de servers nog niet op en top waren (rare status) Op een Barn afgegaan in de buurt en lag een leuke sniper rifle. Wilde eigenlijk mijn huidige silenced smg (bizon pp19) houden voor de zombies, maar geen plaats in backpack dus wapen weg. Niet zo slim van me!
Ik verder nog even in de barn kijken en opeens; session lost. Ik keek vanmiddag nog snel even en zag dat ik mijn silenced submachine gun weer had.
Die Bizon is wel fijn, 3 kogels in de zombie en hij is neer. Amper recoil en schiet vrij snel en stil. Helaas is ammo lastig te vinden ( denk alleen heli crash sites net als waar ik m vond) dus daar moeten we toch een vervanger voor vinden.
Maar goed, vanochtend toen het ook IRL licht was toch maar weer een poging gewaagd om te spelen, hoewel de servers nog niet op en top waren (rare status) Op een Barn afgegaan in de buurt en lag een leuke sniper rifle. Wilde eigenlijk mijn huidige silenced smg (bizon pp19) houden voor de zombies, maar geen plaats in backpack dus wapen weg. Niet zo slim van me!
Ik verder nog even in de barn kijken en opeens; session lost. Ik keek vanmiddag nog snel even en zag dat ik mijn silenced submachine gun weer had.
Die Bizon is wel fijn, 3 kogels in de zombie en hij is neer. Amper recoil en schiet vrij snel en stil. Helaas is ammo lastig te vinden ( denk alleen heli crash sites net als waar ik m vond) dus daar moeten we toch een vervanger voor vinden.
Jup, mijn gear gepakt. Even bij Biohazard gekeken voor een rangefinder maar die had hij niet. Daarna een maat gered op de heuvel bij elektriciteitshuisje die gebroken botten had, bloedde en bewusteloos was. Hij had Wibah weer gepakt dus ik ging hem redden als een malle. Toen onder sniper vuur terug gerend en toen waren we safe. Nu naar Kabanino om te regroupen.
En als iemand slowchat gaat zeuren... doe normaal. Dit is waar het spel om gaat, zulke belevingen en ervaringen met elkaar delen. Niemand boeit dat bug geneuzel of andere kleine probleempjes of nieuwe patchnotes. Wij willen de pure adrenaline delen die we meemaken. De hartkloppingen.
[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 26-07-2012 22:33 ]
Episch 
Net met een vriend door elektro lopen, allebei fresh spawn.
Hij loopt de kerk binnen en wordt gelijk neergeknald. Ik wil wraak nemen met een hatchet, maarja ook nog voor de deur neergeknald.
Komen we 10 minuten later weer terug liggen er al meer dan 20 lijken xD
Wij zoeken naar wapens eenmaal gevonden ga ik liggen, vriend opent de kerk en staat er 1 van de 2 bij de deur, ik pomp er een enfield kogel in en hij valt neer. We wisten niet dat ze met 2 waren dus vriend rent gewoon vrolijk naarbinnen en hij wordt ontvangen met een regen aan kogels, wonder boven wonder komt hij aan bij de enemy en begint hij door zn mic te schreeuwen waardoor die enemy waarschijnlijk verward raakte.
Hij slaat hem met zn hatchet neer xD
Ik loot die body, wat blijkt, een fully geared iemand die in cherno is om zn murder count te uppen.
Loot:
GPS
MK 48
5 Mags
En nog veel zooi...
Elmo, Falcon well played
Net met een vriend door elektro lopen, allebei fresh spawn.
Hij loopt de kerk binnen en wordt gelijk neergeknald. Ik wil wraak nemen met een hatchet, maarja ook nog voor de deur neergeknald.
Komen we 10 minuten later weer terug liggen er al meer dan 20 lijken xD
Wij zoeken naar wapens eenmaal gevonden ga ik liggen, vriend opent de kerk en staat er 1 van de 2 bij de deur, ik pomp er een enfield kogel in en hij valt neer. We wisten niet dat ze met 2 waren dus vriend rent gewoon vrolijk naarbinnen en hij wordt ontvangen met een regen aan kogels, wonder boven wonder komt hij aan bij de enemy en begint hij door zn mic te schreeuwen waardoor die enemy waarschijnlijk verward raakte.
Hij slaat hem met zn hatchet neer xD
Ik loot die body, wat blijkt, een fully geared iemand die in cherno is om zn murder count te uppen.
Loot:
GPS
MK 48
5 Mags
En nog veel zooi...
Elmo, Falcon well played
Goed, wij weer naar een vriend toe om hem te redden. De revive redder is doodgeschoten, een sniper van ons ziet hem te laat en wordt ook geraakt. Ik weet wie het is, knal hem af en heb een murder. Ik ga dichterbij kijken en bam, dood. Zat er nog een die we nooit gezien hebben. Te vluchtig geweest, allemaal dood op Meemzeh na.
Kerels zaten een chopper te campen en wij waren te onvoorzichtig. In ieder geval z'n maatje dood maar die ander zal die body's wel bewaken. Hij was wel geraakt maar zal wel vol supplies op z'n maatje wachten.
Kerels zaten een chopper te campen en wij waren te onvoorzichtig. In ieder geval z'n maatje dood maar die ander zal die body's wel bewaken. Hij was wel geraakt maar zal wel vol supplies op z'n maatje wachten.
[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 26-07-2012 23:08 ]
Verwijderd
En ik lig midden in het veld in shock met 2000 blood, nog steeds aan het bloeden 
Wat kunnen snipers toch wreed zijn
Wat kunnen snipers toch wreed zijn
Is er een optie om een server bij je favorites toe te voegen?
Ik ben pas begonnen met deze spel en ik snap nog niet alles.
Als je joined bij andere servers ben je alles kwijt?
Ik ben pas begonnen met deze spel en ik snap nog niet alles.
Als je joined bij andere servers ben je alles kwijt?
Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht