SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Heb er geen probleem mee, Lekker laten gaan ongeinspireerde mensen lopen toch wel tegen een muur.
Daarnaast ben ik al gespot door Machinima, Kleine samenwerking met hen, en een lijntje als mijn filmpjes muziek rechten vrij zijn om de daar te posten:)
Episode1
Copycat versie:
Kon mijn lee enfield inruilen voor een bison sd met 3 mags, m14 met 1 mag, m107 met 1 mag en een Fal met 2 mags. Heb voor de Fal gekozen, was nog aan het twijfelen tussen fal en m107 maar fal is ook nuttig op kleinere afstanden.
Verwijderd
Direct vrienden gemaakt - door de rampzalige interface (wie dát verzonnen heeft heeft écht geen kaas gegeten van UI design) van ARMA2 eerst een kwartier in het hoge gras gelegen, kuttend met knopjes, om vervolgens op te staan en oog in oog te staan met drie zombies

Affijn, in plaats van dood te gaan ben ik maar een eindje gaan rennen, waarbij ik iemand met een pistool tegenkwam die mij stuk wilde maken. Eerst schoot hij mij drie keer mis en vervolgens werd hij gewalsd door de zombies die mij wilden hebben.
Even later, mede door de belachelijke besturing, het maar even opgegeven en me laten vangen (had toch nog niets gevonden wat het hebben waard was en ondanks wat wegrennen toch al wat bloed verloren) door de zombies, dus er ligt ergens een bandage en een flashlight op iemand te wachten - in een horde Zs.
Van de week als ik tijd heb maar eens wat uitgebreider naar die besturing kijken, of daar chocolade van te maken is.
Tis een kwestie van wennen, het komt nog wel ^^Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:18:
Gisteren eindelijk tijd gehad om even DayZ te proberen.
Direct vrienden gemaakt - door de rampzalige interface (wie dát verzonnen heeft heeft écht geen kaas gegeten van UI design) van ARMA2 eerst een kwartier in het hoge gras gelegen, kuttend met knopjes, om vervolgens op te staan en oog in oog te staan met drie zombies
Affijn, in plaats van dood te gaan ben ik maar een eindje gaan rennen, waarbij ik iemand met een pistool tegenkwam die mij stuk wilde maken. Eerst schoot hij mij drie keer mis en vervolgens werd hij gewalsd door de zombies die mij wilden hebben.
Even later, mede door de belachelijke besturing, het maar even opgegeven en me laten vangen (had toch nog niets gevonden wat het hebben waard was en ondanks wat wegrennen toch al wat bloed verloren) door de zombies, dus er ligt ergens een bandage en een flashlight op iemand te wachten - in een horde Zs.
Van de week als ik tijd heb maar eens wat uitgebreider naar die besturing kijken, of daar chocolade van te maken is.
Als je het eenmaal doorhebt dan is de layout best logisch
De controls zijn werkelijk waar bagger. Ik nodig je van harte uit op onze TS om met wat mensen met aardig wat ervaring mee te lopen. Dan helpen wij je beschermen, met controls en aan wapens.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:18:
Gisteren eindelijk tijd gehad om even DayZ te proberen.
Precies. Dat houdt de mogelijkheid open om je in de rug te schieten wanneer je leuke loot hebt en... erm, ik bedoel: relaties op te bouwen en te fungeren als een team door dik en dun.Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:44:
[...]
De controls zijn werkelijk waar bagger. Ik nodig je van harte uit op onze TS om met wat mensen met aardig wat ervaring mee te lopen. Dan helpen wij je beschermen, met controls en aan wapens.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Pro absoluut niet, maar ik loop met mensen mee die of net zoveel ervaring hebben als ik of juist veel meer. Dan is het zowel samen leren als van anderen leren en dan gaat het erg snel. Controls heb ik nu wel allemaal door en veel gameplay elementen ken ik ook. Ik heb de grote gevaarlijke plekken gezien, er vuurgevechten gehad en als opperhopman een groep soldiers geleid met kaart en kompas.
En als buschauffeur een gezellig stukje door het landschap gereden! Lichtshows ahoy!Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:55:
[...]
Pro absoluut niet, maar ik loop met mensen mee die of net zoveel ervaring hebben als ik of juist veel meer. Dan is het zowel samen leren als van anderen leren en dan gaat het erg snel. Controls heb ik nu wel allemaal door en veel gameplay elementen ken ik ook. Ik heb de grote gevaarlijke plekken gezien, er vuurgevechten gehad en als opperhopman een groep soldiers geleid met kaart en kompas.
Een voorbeeld is bv gear tussen je backpack en inventory switchen als alles vol zit. Wat dan het handigste is is even iets van een water bottle op de grond gooien, dan gear menu sluiten en opnieuw openen (Zodat je ipv van gewoon het 'normale' gear menu, nu het gear menu krijgt bij item containers). Vervolgens kun je dan alles handig droppen en plaatsen op de plek waar het moet.
[ Voor 25% gewijzigd door spookz0r op 24-07-2012 14:06 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Paprika op 24-07-2012 14:08 ]
Handig? Het hele gebeuren is echt bizar omlachtig. Net alsdat je je wapen verliest als je een slot te weinig hebt of zo. Daar moet echt nog veel aan gebeuren.Adanteh schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:02:
Samen leer je inderdaad veel sneller. Daarnaast is het spel ook zoveel leuker. Solo is leuk en aardig, maar je kan je sowieso al niet echt snel voortbewegen en soepel door huisjes gaan lukt ook niet. Dan kun je veel beter met een groepje gaan rondlopen. Als je dan door Chernarus heen beweegt heb je meestal ook wel de tijd om mensen wat dingen uit te leggen en zien ze al snel waar je op moet letten. In je ééntje is dat toch allemaal iets pittiger. Die controls vallen ook wel als je er even aan went (En gewone Arma spelen is ook altijd even handig, zodat je snapt wat het uitgangspunt van die mod eigenlijk is). Dat gear menu heb ik ook mee zitten kloten (Kijk mijn rage posts maar eens eerder in dit topic), maar op een gegeven moment heb je wat best practices die je toch het beste kunt leren door met anderen te gaan spelen. Ik zou dat allemaal wel in de FiPo kunnen zetten, maar 99% leest het toch niet en de andere één procent snapt het niet omdat ze het nog niet hebben uitgeprobeerd.
Een voorbeeld is bv gear tussen je backpack en inventory switchen als alles vol zit. Wat dan het handigste is is even iets van een water bottle op de grond gooien, dan gear menu sluiten en opnieuw openen (Zodat je ipv van gewoon het 'normale' gear menu, nu het gear menu krijgt bij item containers). Vervolgens kun je dan alles handig droppen en plaatsen op de plek waar het moet.
Overigens zou ik het spel vetter vinden als het meer een slachtfeest was, wel met items die je moest vinden, maar dat de zombies minder sterk waren, en dat je gewoon meer zombies had om af te knallen.
Betere engine was ook niet verkeerd geweest
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
het leuke aan DayZ vind ik juist het sandbox principe waar ieder zijn eigen invulling aan geeft.
ik ben de laatste tijd veel aan het meat supplyen.. dus maatjes opzoeken en dan samen op jacht, dan kook ik het vlees

*edit* truukje om van hacked items af te komen:
- stop ze in de backpack van een lijk in cherno/elektro
- en doe dan hide body (weet je zeker dat ze niet bij iemand anders eindigen)
[ Voor 24% gewijzigd door JoSchaap op 24-07-2012 14:48 ]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
-Zombie/player lag (zombie en andere players welke ineens een stuk verspringen / enorm hakkelig lopen). Ik begrijp dat dit ook met latency te maken heeft maar ik vind het in deze game wel erg slecht af en toe.
-GUI: dit zijn client sided dingen en omdat het een mod is zal hier weinig aan veranderd kunnen worden lijkt me zo?
-Zombies die je door muren/daken heen raken.
-Breken van benen zonder geldige reden
-Algemene "gammele" feel van het spel.
Kan iemand hier iets over zeggen? Ik vind het een gigantisch mooi concept en hulde aan de makers voor dit gratis initiatief. Ik heb echter het idee dat een aantal van deze punten gewoon nooit verholpen kunnen worden door de engine welke gebruikt wordt.
Ikzelf zou echter als ik hun was eerder een standalone zijn begonnen (zoals andere geldzoekers al doen met Warz etc) of een andere engine zodat je ook zelf dingen aan het spel kunt wijzigen in plaats van op een "slecht" platform moet voortborduren.
Rejoin, spawn ik als zijnde nieuwe speler aan de kust, met wel m'n volledige gear nog.
Daarna alt-tab ik even, en als ik terugkom heb ik nog 4000 blood.
Iemand op NL18 die me transfusion wil komen geven?
Ik ben in de buurt van Komarovo
Edit://
En ik ben nog wel jarig vandaag
[ Voor 7% gewijzigd door DutchManticore op 24-07-2012 16:01 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
heb je geen hunting gear? gewoon ff een schaap vermorden en je hebt 5 stuks meatDutchManticore schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:53:
Auw. Ik joinde een server, kwam ik in de debugplane terecht.
Rejoin, spawn ik als zijnde nieuwe speler aan de kust, met wel m'n volledige gear nog.
Daarna alt-tab ik even, en als ik terugkom heb ik nog 4000 blood.
Iemand op NL18 die me transfusion wil komen geven?![]()
Ik ben in de buurt van Komarovo
Edit://
En ik ben nog wel jarig vandaag![]()
NopeJoSchaap schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:25:
[...]
heb je geen hunting gear? gewoon ff een schaap vermorden en je hebt 5 stuks meat
Geen huntingknife helaas. Wel hout en lucifers.
Ik log ff uit, ga ff een ijsje halen met m'n meisje haha.
Kom over half uurtje ofzo terug.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Verwijderd
Zal ik zeker doen, want alleen heb ik al gemerkt dat het gevaar van frustratie echt metershoog aanwezig is.Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:44:
[...]
De controls zijn werkelijk waar bagger. Ik nodig je van harte uit op onze TS om met wat mensen met aardig wat ervaring mee te lopen. Dan helpen wij je beschermen, met controls en aan wapens.
Maar, ik ga wel eerst even een paar keer een rondje huppelen in m'n eentje om de controls te leren snappen, want ik heb vruchteloos een half uur gezocht naar hoe ik die verdomde flashlight aan krijg... dat soort essentials wil ik toch wel even onder de knie hebben voor ik iemand's tijd kom verdoen.
Had ik al eens gedaan, twee keer zelfs, namelijk toen ik Arma2 net had en jaren later toen ik het eindelijk eens kon draaien op een fatsoenlijke resolutie.spookz0r schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:41:
Je kan ook de tutorial spelen van Arma 2 zelfs. Worden de basics in uitgelegd
WAT EEN BAGGERCONTROLS!
is nog steeds mijn mening

Ik snap dus echt al dat gezeik over de controls niet. Nee het is geen "F = lampje aan" in welke situatie dan ook nee. Als je dat wilt moet je lekker Call of Duty gaan spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:36:
[...]
Had ik al eens gedaan, twee keer zelfs, namelijk toen ik Arma2 net had en jaren later toen ik het eindelijk eens kon draaien op een fatsoenlijke resolutie.
WAT EEN BAGGERCONTROLS!
is nog steeds mijn mening
Dit is een simulator waarbij je dus ook eerst de zaklamp van je toolbelt af moet halen, en daarna kan je met "L" het lampje aan en uit doen. Dat is toch niet zo moeilijk? Je moet gewoon eerst de zaklamp equippen.
Het lopen, aimen, schieten, rondkijken etc werkt allemaal net zoals in een andere shooter, behalve dat je met alt kunt freelooken. Iets wat elke shooter zou moeten hebben vind ik.
Maargoed, ik snap dus het gezeur totaal niet. Zet bij controls "mouse smoothing" helemaal uit, en je hebt gewoon prima controls.
Verwijderd
Ik weet niet wat ik net heb gedaan maar ik ben mijn DMR kwijt damnit. Hij ligt ook nergens meer op de grond dus om dit grapje in de toekomst te voorkomen...how to switch
Ik ben het wel met je eens dat elke shooter freelook zou moeten hebben. Ik ben nu zelfs in BF3 altijd al op mijn freelook knop aan het drukken en dan merk je al snel dat dat verdomme handig zou zijn.
Wat je het beste kunt doen is het wapen vanuit je backpack naar je inventory bewegen. Dan word het wapen uit je inventory automagisch naar je backpack geswitched. Denk er dan wel om dat je niet teveel ammo hebt! Die ammo word namelijk ook geswitched.. En snel je pakt een wapen met 2 magazines uit je backpack en je stopt er één in met 4 magazines.. dan worden er dus 2 verwijderd als je geen slots over hebtVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:51:
Even een vraag mbt een wapen in je backpack: Hoe kun je switchen tussen je mainwapen en diegene welke je in je rugzak stopt? Moet je eerst je mainwapen op de grond leggen, backpack openen en dit wapen als mainwapen selecteren om vervolgens het andere wapen in je backpack te stoppen?
Ik weet niet wat ik net heb gedaan maar ik ben mijn DMR kwijt damnit. Hij ligt ook nergens meer op de grond dus om dit grapje in de toekomst te voorkomen...how to switch
Verwijderd
Wát een onzin redenatie, die we gelijk maar even afschieten: het is niet noodzakelijk om de controls dusdanig complex en onduidelijk te hebben. Er is niets is mee dat je eerst de lamp uit je belt in je hand moet nemen en hem dan pas aan kunt doen, maar in Deus Ex werkte dit al logisch en duidelijk: inventory open, lampje uit je backpack naar een inventory slot slepen (DX had er 10, maar één per hand is ook prima natuurlijk) en dan selecteren en gebruiken met de linker muisknop.DutchManticore schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:45:
[...]
Ik snap dus echt al dat gezeik over de controls niet. Nee het is geen "F = lampje aan" in welke situatie dan ook nee. Als je dat wilt moet je lekker Call of Duty gaan spelen.
Dit is een simulator waarbij je dus ook eerst de zaklamp van je toolbelt af moet halen, en daarna kan je met "L" het lampje aan en uit doen. Dat is toch niet zo moeilijk? Je moet gewoon eerst de zaklamp equippen.
In Arma2 is het maar de vraag hoe ik die lamp in een hand krijg, en vervolgens het equippen is al evenmin een helder iets. En dan moet ie nog aan. Waarom is dat met L. Waar de hell slaat dat op - ik heb het in m'n linkerhand, dan is het logisch om de linkerhandactivatieknop te gebruiken. Als het tóch met z'n eigen knop moet is het equippen onlogisch - doe het dan á la Doom 3 en equip het ding als je op L drukt dan.
Jaja... dus als ik ipv WASD m'n movement gewoon bind aan de normale instellingen (RMB Z S X) en D bind aan "walk/run temp" dan verwacht ik, net als in andere spellen, te mogen lopen met RMB en rennen met D+RMB. Maar in Arma2 is er een aparte knop voor vooruit rennen. Waar is dat walk/run dan voor? Voor nóg trager lopen vermoedelijk. Waarom is er dan geen knop voor langzaam vooruit wandelen?Het lopen, aimen, schieten, rondkijken etc werkt allemaal net zoals in een andere shooter, behalve dat je met alt kunt freelooken. Iets wat elke shooter zou moeten hebben vind ik.
Als je dat niet snapt ligt het er vermoedelijk aan dat jij het verschil niet snapt tussen "uitgebreid" en "moeilijk". De kracht van een spel als Battlefield of Call of Duty is niet alleen het hoge mainstream gehalte van de entertainment, maar ook dat de controls eenvoudig, dus makkelijk geleerd zijn. En het is niet alsof Arma2 het FPS genre uitvindt en voor het eerst complex maakt - Deus Ex had ik al genoemd en er zijn tientallen games die de complexiteit van Arma kunnen evenaren zonder half zoveel knoppen nodig te hebben.Maargoed, ik snap dus het gezeur totaal niet. Zet bij controls "mouse smoothing" helemaal uit, en je hebt gewoon prima controls.
De controls zijn gewoon waardeloos en uitgedacht door iemand die denkt dat het handig is voor elke mogelijke actie een eigen knop te hebben. Context-sensitive controls zijn in het radiomenu ingebakken, hoe moeilijk kan het zijn dat voor andere controls te doen? Waarom moet ik een aparte knop voor "opstaan" en "over een hekje stappen" hebben - die alleen werkt als je toch al staat. Er is geen enkele reden om bij het al staan op "staan" drukken niet even te kijken "staat hij tegen een muurtje aan te duwen?" en zo ja even over die muur heen te stappen.
Maar jij zult vinden dat het dan teveel CoD wordt. Dat moet je zelf weten, maar ik game pas sinds mijn 8088 en ik heb heel wat simulaties gespeeld (vooral Microprose flight sims deden het goed toen ik een jaar of 12 was) en in m'n levensdagen nog nooit zo'n waardeloos UI meegemaakt als in dit spel.
Niemand dwingt jou om het spel te spelen.
[ Voor 24% gewijzigd door GZN op 24-07-2012 17:17 ]
Ach tutorial spelen wen je aan de controls. Het is een SIM geen arcade game. Veel toetsen worden gewoon nog meerder malen gebruikt maar dan net anders. Geef het even en je went er snel genoeg aan.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:08:
[...]
Wát een onzin redenatie, die we gelijk maar even afschieten: het is niet noodzakelijk om de controls dusdanig complex en onduidelijk te hebben. Er is niets is mee dat je eerst de lamp uit je belt in je hand moet nemen en hem dan pas aan kunt doen, maar in Deus Ex werkte dit al logisch en duidelijk: inventory open, lampje uit je backpack naar een inventory slot slepen (DX had er 10, maar één per hand is ook prima natuurlijk) en dan selecteren en gebruiken met de linker muisknop.
In Arma2 is het maar de vraag hoe ik die lamp in een hand krijg, en vervolgens het equippen is al evenmin een helder iets. En dan moet ie nog aan. Waarom is dat met L. Waar de hell slaat dat op - ik heb het in m'n linkerhand, dan is het logisch om de linkerhandactivatieknop te gebruiken. Als het tóch met z'n eigen knop moet is het equippen onlogisch - doe het dan á la Doom 3 en equip het ding als je op L drukt dan.
[...]
Jaja... dus als ik ipv WASD m'n movement gewoon bind aan de normale instellingen (RMB Z S X) en D bind aan "walk/run temp" dan verwacht ik, net als in andere spellen, te mogen lopen met RMB en rennen met D+RMB. Maar in Arma2 is er een aparte knop voor vooruit rennen. Waar is dat walk/run dan voor? Voor nóg trager lopen vermoedelijk. Waarom is er dan geen knop voor langzaam vooruit wandelen?
[...]
Als je dat niet snapt ligt het er vermoedelijk aan dat jij het verschil niet snapt tussen "uitgebreid" en "moeilijk". De kracht van een spel als Battlefield of Call of Duty is niet alleen het hoge mainstream gehalte van de entertainment, maar ook dat de controls eenvoudig, dus makkelijk geleerd zijn. En het is niet alsof Arma2 het FPS genre uitvindt en voor het eerst complex maakt - Deus Ex had ik al genoemd en er zijn tientallen games die de complexiteit van Arma kunnen evenaren zonder half zoveel knoppen nodig te hebben.
De controls zijn gewoon waardeloos en uitgedacht door iemand die denkt dat het handig is voor elke mogelijke actie een eigen knop te hebben. Context-sensitive controls zijn in het radiomenu ingebakken, hoe moeilijk kan het zijn dat voor andere controls te doen? Waarom moet ik een aparte knop voor "opstaan" en "over een hekje stappen" hebben - die alleen werkt als je toch al staat. Er is geen enkele reden om bij het al staan op "staan" drukken niet even te kijken "staat hij tegen een muurtje aan te duwen?" en zo ja even over die muur heen te stappen.
Maar jij zult vinden dat het dan teveel CoD wordt. Dat moet je zelf weten, maar ik game pas sinds mijn 8088 en ik heb heel wat simulaties gespeeld (vooral Microprose flight sims deden het goed toen ik een jaar of 12 was) en in m'n levensdagen nog nooit zo'n waardeloos UI meegemaakt als in dit spel.
Je hebt gewoon meerdere dingen ook kwa lopen. Je kan langzaam met shift of gewoon rennen door shift niet in te drukken. Dan nog bukken en kruipen en dat kan allebei ook snel of langzaam met de shift. (mits je de controls niet aanpast) Als je idd de controls gaat aanpassen ben je even bezig
[ Voor 4% gewijzigd door spookz0r op 24-07-2012 17:19 ]
Ja komende van andere games is het wennen. maar binnen twee dagen was ik eraan gewend
Verwijderd
DayZ is echt precies de game die ik al jaren wil. Geniaal gewoon hoeveel adrenaline er door je aderen stroomt als je echt iets te verliezen hebt en shit gets real.
Het was bij Zelenogorsk, ik lag met m'n AS50 en rangefinder in de bergen op 300 meter ten zuidwesten van de supermarkt langs de weg, en mijn mates gingen van 2 kanten er naartoe met mijn cover. Ik zag alles perfect rondom de stad. Opeens komt er een auto op de weg, ik 1shot de speler met m'n AS50 en toen kwamen er opeens een stuk of 30 zombies achter hem aan haha. Over het volgende half uur hebben we 2 spelers gedood. Perfecte plekjes met volle cover en goeie communicatie en je kunt alles.
Weer 20 min later na een paar gunshots van 'n Lee Enfield heb ik die speler gedood op 750 meter afstand (AS50 is echt baas omg) en toen zat er ergens iemand met 'n CZ550 of Dragunov die mij killde en 1 van mijn squad members. Mijn laatste 2 squadmembers hadden een FN FAL en M4, en na 20 min ontplofte er opeens een granaat in de supermarkt en hebben ze het voor gezien gehouden. xD
Echt zo vet deze mod het is gewoon niet normaal. Ik zie mezelf dit erg lang spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 17:33 ]
- Rondkijken met de muis? Werkt.
- Links zal wel schieten zijn, rechts aimen? Ja.
- Lopen met WASD? Werkt.
- Kan ik ook achter me kijken? Shift? Nee doet niets. Ctrl? Nee. Alt? Oh, hoi!
- Snelheid zal dan shift zijn? Ja.
- Bukken? Standaard knoppen dus, nice.
- Hoe kan ik zien wat ik heb? I van inventory? Nee. Uh, gear? G? Ja!
- Mmm pijltjes en cijfers. Ik gok dus dat de rechter lijst mijn gear is en de rechterkant een visuele weergave. Dat komt wel goed.
- Scrollen voor wapens? Oh een of ander menutje.
- Springen? Spacebar, niet echt. Geen idee, kom ik wel achter
.
- Eerste dorpje in --> als ik er naar kijk zie ik een ander teken als reticle. G dan maar? Oh nice, wat ik niet heb is dus nu in de linkerlijst en de pijltjes werken ook nog.
- Eerste keer bij een deur --> Een UI element, hij zal dus te gebruiken zijn. Mmm E doet niets. Misschien dat scroll menutje? Phew.
- 10 huisjes verder -> Een zaklamp. Nice! Huh, waarom is mijn pistool op de grond? Anyway hoe werkt dit ding. F van Flashlight? Nopes. L van light? Oh oki! Maar ik wil mijn pistool terug dus doei zaklamp (ja wist nog niet eens dat ik een backpack had waar apart dingen in konden
).
- Eerste zombie hit, mmm ik weet dat ik iets van first aid had. E? Weer niks, stomme knop. Scrollen? Oh ik kan mezelf nu bandagen.

Verwijderd
Vorige week in mijn rug doodgeschoten en ik had er even geen zin meer in om opnieuw te beginnen. Vanochtend maar weer eens opnieuw begonnen en het "verlies" van vorige week allang weer vergeten. De mod is enorm afwisselend, het ene moment ben je in gevecht met overige spelers en net zoals vandaag ben ik niemand tegengekomen en kon relatief easy mijn gear weer verzamelen.
De ene dag heb ik zin om met een sniperrifle andere snipers op te speuren, voor mij is de sport groter om andere snipers neer te schieten dan n00bz. De bekende sniperspots in Cherno en Elektro opzoeken en afwachten of er weer een n00bsniper zich meld op die plekken.
De andere keer zwerf ik over de hele map op zoek naar tentenkampen, deze laat ik vaak ongemoeid en neem enkel mee wat ik nodig heb. Op die manier blijven de eigenaren van de tentenkampen hun voorraad aanvullen en kan ik mij zo af en toe ook tegoed doen aan de aanwezige goodies
Momenteel heb ik mijn zwager ook aangestoken en hij heeft de game inmiddels aangeschaft. Een nieuweling "opleiden" behoort dus ook tot een taak als je wil
Vandaag voor het eerst een fiets gevonden, whoop whoop verplaatsen van A naar B was nog nooit zo makkelijk
Nou goed, m'n 13 jarige broertje heeft de mentale capaciteit om na 30 minuten spelen de hele controlscheme uit z'n hoofd te weten en nergens meer last van te hebben. Ja het is anders, maar dat wil niet zeggen dat het kut of slecht is.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:08:
[...]
Heel verhaal, maar uiteindelijk komt 't er nog op neer dat alles wat niet in de reeds-bekende FPS control-scheme zit, nieuw is, en dus moeilijk en kut.
Nu is de UI ineens ook kut? Ik dacht dat we 't over de controls hadden vooral?
En dat rugzak systeem is ook gewoon poepsimpel.
Als je gewoon je gear opent, zonder rugzak, kan je dus door naar links te klikken op de grond droppen, rechts staat wat je hebt. Als je dus rugzak hebt, en je doet open pack, dan moet je de rugzak zien alsof je de spullen op de grond gooit. Dat is dus de 'pool' waar je het dan ingooit.
Helemaal niet moeilijk, gewoon even wennen dus.
Nogmaals, als het allemaal zo kut, moeilijk en lastig blijft, ga dan gewoon terug naar een wat meer casual FPS. Scheelt je veel frustratie.
===========================================================
En ik heb net echt een leuk moment met een nieuwe speler gehad. Hij wist echt helemaal niets nog, heb hem een kwartier lang 'les' gegeven.
Ik zat in Balota. Geen bandages meer, en 3000 blood. Ik had bloodbags, ik zit dus in zo'n bruin huisje, waar je 2 kamers hebt en door smalle ingang moet lopen. Kijk ik dus door het raam, zie ik hem ineens voorbij rennen.
Ik roep via de microfoon dat ik friendly ben, en dat ik hem van de zombies zal redden als hij binnenkomt.
Hij draait meteen om, en rent het huisje in. Hij is ongewapend, dus ik durf wel even zonder op hem te letten de 12 zombies die hem achtervolgen dood te schieten.
12 schoten later, draai ik me om, en ik zeg hem dat we beter even een kamer verder in 't huis kunnen lopen in verband met de veiligheid. Dat doet hij dan ook direct.
Ik leg hem mijn predicament uit, en leg een bloodbag op de grond. "Als je die oppakt, en mij bloodtransfusie geeft, krijg je 1911 + 1 magazijn". Dus hij pakt hem meteen op, en daarna blijft hij zo'n vijf minuten lang mij aanstaren terwijl hij kleine stapjes zet, of z'n gear opent.
Ik vraag hem of hij weet hoe hij moet communiceren, en zeg dat hij kan antwoorden door met z'n muis ja of nee te knikken. Hij knikt heel driftig nee.
Ik leg hem dus uit dat hij "Direct communication" kanaal moet gebruiken (en hoe dat moet) voor chat en voice, omdat anders niemand z'n berichten krijgt.
"Hi" is na een kleine 30 seconden het bericht haha
Ik vraag hem te typen wat er fout gaat met het geven van blood transfusie, en ik geef uitleg over hoe hij het moet doen. Ineens begint er een animatie te lopen, en mijn beeld heeft weer kleur! Roep spontaan "You did it Andy!!" door mic haha.
Dus hij doet een heel blij 'friendly' dansje (wat ik 'm ook geleerd had). Ik kondig aan dat ik de 1911 op de grond ga leggen, en dat hij hem op mag pakken. Ik twijfel heel even, of ik hem niet dood zal schieten, of gewoon weg zal rennen (hij kan immers niets doen) maar ik besluit om een jonge DayZ speler niet meteen de hoop in andere spelers te laten verliezen en ik geef hem dus ook het pistool.
Het moment dat de 1911 ligt, sprint ik als een gek naar buiten, en roep bedankt naar Andi, en dat ik wegren omdat ik niet weet of hij op me zal schieten. (Was daar serieus bang voor, aangezien ik een AKS-74 Kobra heb).
Ik blijf vrij dichtbij stilstaan, en ik blijf kijken. Heel voorzichtig komt Andi naar buiten, waar hij wil schieten.
Z'n pistool is alleen nog niet geladen, dus dat doet hij dan maar. Hij schiet op afstand een zombie dood, en rent richting de horizon.
Duss.. dat zijn gewoon leuke momenten vind ik.
Amen.Paprika schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:33:
Ik vond het eigenlijk ook wel meevallen (heb ARMA2 overigens nooit gespeeld en heb het spel dan ook alleen maar i.v.m. DayZ). De eerste keer ging bij mij ongeveer zo (was overigens rond een uur of 9, dus donker en toen wist ik dus nog niet van de Gamma etc):Al zijn sommige van die punten over de maanden verandert, ik verbaas me hoe lastig sommigen het blijken te hebben
- Rondkijken met de muis? Werkt.
- Links zal wel schieten zijn, rechts aimen? Ja.
- Lopen met WASD? Werkt.
- Kan ik ook achter me kijken? Shift? Nee doet niets. Ctrl? Nee. Alt? Oh, hoi!
- Snelheid zal dan shift zijn? Ja.
- Bukken? Standaard knoppen dus, nice.
- Hoe kan ik zien wat ik heb? I van inventory? Nee. Uh, gear? G? Ja!
- Mmm pijltjes en cijfers. Ik gok dus dat de rechter lijst mijn gear is en de rechterkant een visuele weergave. Dat komt wel goed.
- Scrollen voor wapens? Oh een of ander menutje.
- Springen? Spacebar, niet echt. Geen idee, kom ik wel achter
.
- Eerste dorpje in --> als ik er naar kijk zie ik een ander teken als reticle. G dan maar? Oh nice, wat ik niet heb is dus nu in de linkerlijst en de pijltjes werken ook nog.
- Eerste keer bij een deur --> Een UI element, hij zal dus te gebruiken zijn. Mmm E doet niets. Misschien dat scroll menutje? Phew.
- 10 huisjes verder -> Een zaklamp. Nice! Huh, waarom is mijn pistool op de grond? Anyway hoe werkt dit ding. F van Flashlight? Nopes. L van light? Oh oki! Maar ik wil mijn pistool terug dus doei zaklamp (ja wist nog niet eens dat ik een backpack had waar apart dingen in konden
).
- Eerste zombie hit, mmm ik weet dat ik iets van first aid had. E? Weer niks, stomme knop. Scrollen? Oh ik kan mezelf nu bandagen.
.
Verwijderd
Haha prachtig die verhalen, noem mij eens een game waarbij dit soort momenten meer voor komen.DutchManticore schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:38:
[...]
===========================================================
En ik heb net echt een leuk moment met een nieuwe speler gehad. Hij wist echt helemaal niets nog, heb hem een kwartier lang 'les' gegeven.
Ik zat in Balota. Geen bandages meer, en 3000 blood. Ik had bloodbags, ik zit dus in zo'n bruin huisje, waar je 2 kamers hebt en door smalle ingang moet lopen. Kijk ik dus door het raam, zie ik hem ineens voorbij rennen.
Ik roep via de microfoon dat ik friendly ben, en dat ik hem van de zombies zal redden als hij binnenkomt.
Hij draait meteen om, en rent het huisje in. Hij is ongewapend, dus ik durf wel even zonder op hem te letten de 12 zombies die hem achtervolgen dood te schieten.
12 schoten later, draai ik me om, en ik zeg hem dat we beter even een kamer verder in 't huis kunnen lopen in verband met de veiligheid. Dat doet hij dan ook direct.
Ik leg hem mijn predicament uit, en leg een bloodbag op de grond. "Als je die oppakt, en mij bloodtransfusie geeft, krijg je 1911 + 1 magazijn". Dus hij pakt hem meteen op, en daarna blijft hij zo'n vijf minuten lang mij aanstaren terwijl hij kleine stapjes zet, of z'n gear opent.
Ik vraag hem of hij weet hoe hij moet communiceren, en zeg dat hij kan antwoorden door met z'n muis ja of nee te knikken. Hij knikt heel driftig nee.
Ik leg hem dus uit dat hij "Direct communication" kanaal moet gebruiken (en hoe dat moet) voor chat en voice, omdat anders niemand z'n berichten krijgt.
"Hi" is na een kleine 30 seconden het bericht haha
Ik vraag hem te typen wat er fout gaat met het geven van blood transfusie, en ik geef uitleg over hoe hij het moet doen. Ineens begint er een animatie te lopen, en mijn beeld heeft weer kleur! Roep spontaan "You did it Andy!!" door mic haha.
Dus hij doet een heel blij 'friendly' dansje (wat ik 'm ook geleerd had). Ik kondig aan dat ik de 1911 op de grond ga leggen, en dat hij hem op mag pakken. Ik twijfel heel even, of ik hem niet dood zal schieten, of gewoon weg zal rennen (hij kan immers niets doen) maar ik besluit om een jonge DayZ speler niet meteen de hoop in andere spelers te laten verliezen en ik geef hem dus ook het pistool.
Het moment dat de 1911 ligt, sprint ik als een gek naar buiten, en roep bedankt naar Andi, en dat ik wegren omdat ik niet weet of hij op me zal schieten. (Was daar serieus bang voor, aangezien ik een AKS-74 Kobra heb).
Ik blijf vrij dichtbij stilstaan, en ik blijf kijken. Heel voorzichtig komt Andi naar buiten, waar hij wil schieten.
Z'n pistool is alleen nog niet geladen, dus dat doet hij dan maar. Hij schiet op afstand een zombie dood, en rent richting de horizon.
Duss.. dat zijn gewoon leuke momenten vind ik.
Vorige week samen met mijn zwager eerst een avondje lopen aanklooien in Elektro, basis uitleggen van het spel, de controls etc etc. De volgende avond samen onze basic gear verzameld (lees: hij lag ergens doodsbang in de bosjes te wachten terwijl ik hem zijn gear telkens kwam brengen)
Vervolgens de voettocht richting het Noorden gemaakt, Stary Sobor etc. Boven Stary Sobor roept mijn zwager ineens: een helikopter! Hij spotte de crashsite eerder dan mijzelf...terwijl ik het al weer een tijdje speel. Zwager verstopt zich op veilige afstand in de bossen terwijl ik naar de crashsite kruip. Zwager op "overwatch" sloeg telkens kreten van: "oef een zombie links van je!" "ow nee er loopt 1 naar je toe!!" maar hij stuurde mij feilloos langs de Zeds tot ik bij de heli kwam. Echter bij de heli bleven 2 Zeds op hun plek staan ipv aan de wandel te gaan dus looten wou enkel aan de zijde waar zij niet stonden.
"Damn, ik kan er niet bij en met een enkel een Lee Enfield lijkt het mij niet handig die twee neer te knallen" waarop mijn zwager roept: "wacht maar!"
Al schietend draaft hij richting de heli en trekt zo de Zeds bij de heli vandaan en rent als een idioot rondjes om alle Zeds mee te krijgen.
Met de gevonden guns vervolgens mijn zwager maar geholpen om de hardnekkige Zeds hun laatste rustplaats te gunnen.
Van bange survivor naar een Dayz speler in 5 min
Ik heb overigens de HD7950, een volledige lijst van mijn computer specs staat wel in de inventaris op mijn profiel. Ik zal zometeen ook een screenshot ervan maken.
Persoonlijk zet ik de AA liever uit, omdat dit niet 'echte' AA is maar meer een vervaging van de pixels, zet gewoon je 3D resolutie even hoog als je normale resolutie(of hoger als je kaart dat trekt), en het ziet er naar mijn mening beter uit dan met AA op het hoogst.IkkuHihi schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:13:
Ik heb sinds kort (Summer Sales ftw!) DayZ ook, ik zet echter met een grafisch probleem. Gras, struiken, en de bladeren van de bomen hebben allemaal witte pixels erin. Dit komt vooral voor in de schaduw. Het probleem kan ik op Google niet echt vinden. Wanneer ik de AA op high heb staan is minstens een kwart van de planten wit door de pixels wanneer ik door een bos loop (veel schaduw). De AA disablen fixt het grotendeels maar dan heb ik nog steeds een paar witte pixels. Is er een bepaalde fix hiervoor? Ik speel liever niet zonder AA eigenlijk...
Ik heb overigens de HD7950, een volledige lijst van mijn computer specs staat wel in de inventaris op mijn profiel. Ik zal zometeen ook een screenshot ervan maken.
Heb je dit probleem ook met AA uit?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Weet ik niet precies, maar komt er op neer dat alles veel scherper word, AA heb je in mijn ogen niet meer nodig dan.IkkuHihi schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:24:
Ook zonder AA heb ik dit probleem, het is dan echter wel minimaal en niet heel erg storend. Wat houdt de 3D resolutie eigenlijk precies in? Dat heb ik eigenlijk nooit eerder gezien in games. Ik heb deze gewoon hetzelfde als de normale resolutie, 1920 x 1080.
Enforcen je drivers AA toevallig? Heb begrepen dat dit tot problemen kan leiden.IkkuHihi schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:24:
Ook zonder AA heb ik dit probleem, het is dan echter wel minimaal en niet heel erg storend. Wat houdt de 3D resolutie eigenlijk precies in? Dat heb ik eigenlijk nooit eerder gezien in games. Ik heb deze gewoon hetzelfde als de normale resolutie, 1920 x 1080.
Anders drivers updaten?
Even later nog weer terug gegaan en een paar leuke wapens van de lijken afgehaald.
Trouwens ook een makarov silenced gevonden, is dat een gehacked item?
AMD catalyst staat ingesteld op 'toepassingsinstellingen gebruiken', dat is goed toch? En de drivers zijn gewoon up to date.
De pixels zijn verder niet echt storend wanneer de AA uitstaat dus ik laat het wel gewoon zo, bedankt voor de reacties.
Eerste wat ik dacht: Wat doe je boven op de dijk? Zoek dekking flapdrop, je zit teveel in the open! ;Djterpstra schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:31:
Gister genoot ik van het weer, liep de dijk op en zag :
[afbeelding]
Enigste wat ik dacht voor enkele seconden, cooked meat x heel veeel ! xD
DayZ is ook wel mooi voor je kaart lezen + kompas (+GPS) skills. Leuk routes uitstippelen enzo. Bij de komende zombie apocalypse kan je denk ik de geoefende DayZ spelers er zo uithalen.
Denk dat de Killing Floor en L4D spelers in deze situatie terecht komen:

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Dat is een gehacked item ja.grilkip schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:03:
Even later nog weer terug gegaan en een paar leuke wapens van de lijken afgehaald.
Verwijderd
Het is bijna altijd zo in dit spel dat oftewel jij iemand stiekem in z'n rug neerschiet of omgekeerd.. maar echt een vuurgevecht zoals in BF3 of CS heb ik nog nooit meegemaakt..
Damn!!!
Dat is je punishment voor 't disconnecten.... En ja, daarvoor is die zandloper echt. Als je niet gedisconnect had, had je die niet gekregen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:38:
en ik begin te bloeden... ik loop vlug naar een bosje en daar disconnect ik omdat ik geen geluid wou maken op het vliegveld. Ik reconnect terug en dan zie ik zo'n zandmeter die rete traag zichzelf vulde.. ondertussen blijf ik bloeden en net toen de zandmeter bijna vol was en ik nog maar 2000 bloed had
Klopt. Of jij bent dood of hij is dood. Dat eerste wil jij niet, dat laatste wilt hij niet. Wij zaten iemand net ook op te jagen in Stary Sobor, dat doe je echt voorzichtig zodat hij maar als eerste dood gaat. We zaten wel een paar minuten lang hem op te jagen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:38:
Het is bijna altijd zo in dit spel dat oftewel jij iemand stiekem in z'n rug neerschiet of omgekeerd.. maar echt een vuurgevecht zoals in BF3 of CS heb ik nog nooit meegemaakt..
Damn!!!
Zelfde probleem hier met een 17850. Ik gebruik de 12.7 beta drivers - welke drivers gebruik jij?IkkuHihi schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:13:
Ik heb sinds kort (Summer Sales ftw!) DayZ ook, ik zet echter met een grafisch probleem. Gras, struiken, en de bladeren van de bomen hebben allemaal witte pixels erin. Dit komt vooral voor in de schaduw. Het probleem kan ik op Google niet echt vinden. Wanneer ik de AA op high heb staan is minstens een kwart van de planten wit door de pixels wanneer ik door een bos loop (veel schaduw). De AA disablen fixt het grotendeels maar dan heb ik nog steeds een paar witte pixels. Is er een bepaalde fix hiervoor? Ik speel liever niet zonder AA eigenlijk...
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Die van ZaanstadAdanteh schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:13:
[...]
De brandweer? Welke firestation zit je dan? Die van North West Airfield?
Overigens doe ik ergens in deze week ook wel weer een keer mee. Mijn public hive character zou er nog steeds moeten zijn
Had een M1911, alleen leeg geschoten in een stadje en geen kogels meer gevonden. Een lege M1911 is meer bout dan een volle GlockKonjo schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:06:
[...]
PDW en Glock alle twee bout!
Revolver M1911 FTW
Lol die mensen die daar schoten en anderen neerschieten kunnen nog gebanned worden ook. Makarov SD = hackedgrilkip schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:03:
Zonet op NL 17 werden ik en een stuk of 8 andere players plotseling naar de 'debug plains' (naar ik aanneem) verplaatst. Iedereen begon op elkaar in te schieten, ik was een van de weinige die het gelijk op een lopen zette.
Wie heeft je dat verteld?Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:31:
= global ban riskeren.
Beetje raar eigenlijk , begint de laatste tijd erg uit de hand te lopen en 9 van de 10x kan niemand er iets aan doen. Ook steeds meer hackers gooien iedereen de lucht in of doen iets anders raars ik snap echt niet waarom mensen hier perse weer een game ervaring moeten gaan verpesten.:(Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:31:
LET OP: Hacked wapens mee rondlopen = global ban riskeren.
Hackers krijgen een global ban en als jij met een hacked wapen rondloopt kunnen ze jou voor hacker aanzien. Dat zijn de verhalen die ik op DayZ ban appeal lees.
[ Voor 31% gewijzigd door Paprika op 24-07-2012 21:48 ]
Verwijderd
Het is nodeloos complex. Dat iets complex is is geen enkel probleem, maar het is in dit spel nergens voor nodig dat het dusdanig complex is. En dat is dan wel slecht. En vaginaal.DutchManticore schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:38:
[...]
Nou goed, m'n 13 jarige broertje heeft de mentale capaciteit om na 30 minuten spelen de hele controlscheme uit z'n hoofd te weten en nergens meer last van te hebben. Ja het is anders, maar dat wil niet zeggen dat het kut of slecht is.
Nu is de UI ineens ook kut? Ik dacht dat we 't over de controls hadden vooral?

En dat rugzak systeem is ook gewoon poepsimpel.
Als je gewoon je gear opent, zonder rugzak, kan je dus door naar links te klikken op de grond droppen, rechts staat wat je hebt. Als je dus rugzak hebt, en je doet open pack, dan moet je de rugzak zien alsof je de spullen op de grond gooit. Dat is dus de 'pool' waar je het dan ingooit.
Helemaal niet moeilijk, gewoon even wennen dus.
Nogmaals, als het allemaal zo kut, moeilijk en lastig blijft, ga dan gewoon terug naar een wat meer casual FPS. Scheelt je veel frustratie.

De complexiteit draagt er niet aan bij dat het als een sim voelt - dat moet het spel doen. de besturing moet zo volledig mogelijk én zo eenvoudig mogelijk zijn, niet alleen maar álles erin en dan hopen dat niemand ooit een knop wijzigt en in limbo belandt. En jij doet nu net alsof ik alleen casual spelletjes zou moeten spelen omdat ik te dom of te gefrustreerd ben om dit "serieuze simulatie"spel te leren spelen, dat slaat helemaal nergens op dus hou daar svp mee op? ga je 13jarige broertje kleineren dan.
yup. ff y-axis omgooien en sens aanpassen en dit werkt foutloos.Paprika schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:33:
Ik vond het eigenlijk ook wel meevallen (heb ARMA2 overigens nooit gespeeld en heb het spel dan ook alleen maar i.v.m. DayZ). De eerste keer ging bij mij ongeveer zo (was overigens rond een uur of 9, dus donker en toen wist ik dus nog niet van de Gamma etc):
[list=1]
• Rondkijken met de muis? Werkt.
eerst even aim remappen aan CTRL. eh, wacht, die heeft vijftien andere functies? ehm...• Links zal wel schieten zijn, rechts aimen? Ja.
Lopen met RMB ZSX... ehm, wait waarom heb ik naast die vier richtingen ook nog evasive, toggle evasive en fast en langzaam en vault!?• Lopen met WASD? Werkt.
muis naar links tot je 180 gedraaid bent. no problemo.• Kan ik ook achter me kijken? Shift? Nee doet niets. Ctrl? Nee. Alt? Oh, hoi!
Shift is bukken. snelheid is nu eh... in theorie D, in de praktijk niets. Dus maar W aan fast forward gebonden.• Snelheid zal dan shift zijn? Ja.
das nu shift.• Bukken? Standaard knoppen dus, nice.
I? nee. Tab? nee. C(haracter) ? nee. esc, kijken, G van gear, Ok no prob.• Hoe kan ik zien wat ik heb? I van inventory? Nee. Uh, gear? G? Ja!
zo ver geen vragen.• Mmm pijltjes en cijfers. Ik gok dus dat de rechter lijst mijn gear is en de rechterkant een visuele weergave. Dat komt wel goed.
een menuutje met radio commandos. oh well...• Scrollen voor wapens? Oh een of ander menutje.
wist al dat dit niet ging• Springen? Spacebar, niet echt. Geen idee, kom ik wel achter.
dorpje, Zeds, sprinten, iemand anders sterft aan mijn zombies, dood.• Eerste dorpje in --> als ik er naar kijk zie ik een ander teken als reticle. G dan maar? Oh nice, wat ik niet heb is dus nu in de linkerlijst en de pijltjes werken ook nog.
default action is bij mij Alt (niet E) maar ik ging te snel om de deur te proberen.• Eerste keer bij een deur --> Een UI element, hij zal dus te gebruiken zijn. Mmm E doet niets. Misschien dat scroll menutje? Phew.
Die heb ik nog niet geprobeerd want ik meende dat je het ding eerst moest equippen, wat ik in het menu Gear niet voor elkaar kreeg.• 10 huisjes verder -> Een zaklamp. Nice! Huh, waarom is mijn pistool op de grond? Anyway hoe werkt dit ding. F van Flashlight? Nopes. L van light? Oh oki! Maar ik wil mijn pistool terug dus doei zaklamp (ja wist nog niet eens dat ik een backpack had waar apart dingen in konden).
Moet je je knoppen een keer remappen naar iets anders dan de defaults. Je bent een uur bezig en de helft werkt niet meer zoals het moest. En met de defaults is het totaal onspeelbaar als je geen WASD gewend bent.• Eerste zombie hit, mmm ik weet dat ik iets van first aid had. E? Weer niks, stomme knop. Scrollen? Oh ik kan mezelf nu bandagen.
[/list]
Al zijn sommige van die punten over de maanden verandert, ik verbaas me hoe lastig sommigen het blijken te hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 21:54 ]

Ok thx was al bang dat het aan mij lagPaprika schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:00:
(weer) maintenance (niet DayZ related, maar ARMA2 in z'n geheel).
Enige idee hoe lang dit gaat duren?Paprika schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:00:
Verwijderd
Geen idee hoe lang het nu weer gaat duren.
Verwijderd
Nou ja... in Operation Flashpoint, niet bepaald 's wereld meest toegankelijke shooter, ging het allemaal wel. En dat was toch wel even geleden. Operation Flashpoint was eigenlijk ook de reden dat ik Arma2 kocht - ik vond Flashpoint wel tof en wilde wel een nieuwere, modernere versie spelen.Paprika schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:56:
Mjah, als je eigen bindings nodigt hebt in een simulator waar je soms in een voertuig zit waar je meer dan 25 keybindings nodig hebt, dan kan dat best wel lastig worden ja.
maar goed, zo maar eens zombies trollen
oh nee toch niet lees ik net.Paprika schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:00:
Dan maar even Battlefielden, om aan de wens dat ik me bij casual shooters hou te voldoen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 22:03 ]
Verwijderd
Opeens lopen er mensen overal om ons heen. Eentje zit op de ATC (de communicatie toren) naast de hangers, ik pas m'n bullet drop aan op 500m en schiet hem helemaal kapot. Dan opeens komen we erachter dat er iemand vlak voor ons kruipt! Heb ik maar 2 makarov mags in z'n pens geschoten en toen ging hij eindelijk dood.
Toen zag ik iemand in de hangars met binoculars en ik paste mijn bullet drop weer aan naar 300m en toen opeens stond een zombie me te meppen. Ff afgeleid en boem, lee enfield door 't hoofd.
Onze fout is dat we te lang op zelfde plek blijven zitten na wat actie. We zijn tering goed met communicatie maar blijven te lang. XD Als je 2/3 mensen of een squad afschiet, wegwezen.
1
| -connect=123.123.123.123 -port=2302 |
[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 24-07-2012 22:28 ]
(CounterStrike alpha/beta)
ws gamespy? ik zal gametracker wel ff afscannen
http://www.gametracker.com/search/arma2/300/?query=DayZ
[ Voor 40% gewijzigd door JoSchaap op 24-07-2012 22:31 ]
Speedydown.nl !!!
Tuurlijk, filter maar even op NL of zo. Dan even op een servernaam klikken en dan zie je dit:

[ Voor 62% gewijzigd door Paprika op 24-07-2012 22:32 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 24-07-2012 22:32 ]
Heatscope? WTF? Ik dacht dat die uit de mod gesloopt was?Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:08:
Ik en nog twee door een enkel persoon afgeschoten. Die heeft nu vast een zware boner en goeie gear. L85A2 met heatscope en veel andere wapens en mags.
arma2oa.exe -mod=@dayz -connect<ip> ?Sn0wblind schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:42:
Hoe kan je dan een server met die links joinen? Want bijvoorbeeld met gametracker na installatie werkt die join link nogsteeds niet. Kan er door middel van Google ook niks op vinden.
[ Voor 34% gewijzigd door Da_maniaC op 24-07-2012 22:47 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Confrontatie met een PK'er kunnen ontwijken toen ik bij een deer stand aankwam. Verder vooral kleine dorpjes langs, want loop alleen rond. Zojuist een Enfield opgepakt, dus mission accomplished.
* Da_maniaC denkt terug aan de keren dat hij alleen rond zwierf en een M14 AIM vond in een Deer Stand.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Als het goed is werkt die command-line die ik iets eerder dumpte nog gewoon.Sn0wblind schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:42:
Hoe kan je dan een server met die links joinen? Want bijvoorbeeld met gametracker na installatie werkt die join link nogsteeds niet. Kan er door middel van Google ook niks op vinden.
Overigens zijn jullie (

Je kunt mooi zien wanneer de broadcast server dood ging door het aantal online gebruikers
Gerespawned, Chernogorsk in gelopen en gekeken of daar wat leuks lag. Uiteindelijk na was heen en weer gesneak om PvP te ontwijken alles bij elkaar (1911/Lee-Enfield/Survivalspulletjes+ammo) naar het noorden de stad uit. Nog geen twee minuten in de bosrand, BOEM, staat er ineens een tentje voor me. Er naar toe gelopen, bleek een M4A3 CCO in te liggen en als bonus... een AS50 met 3 M107 mags! Voor mij een heeeeel erg toffe respawn, maar de eigenaar van de tent zal flink balen, aangezien ik allebei mee heb genomen en als ruil 2 blikjes beans heb achtergelaten.
Ik weet niet wat ik fout doet, maar draaien doet die niet, als ik een snelkoppeling maak, en het commando erachter zet, kan ik de snelkoppeling niet eens saven, vanuit steam de parameters erachter gooien werkt ook niet.Paprika schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:51:
[...]
Als het goed is werkt die command-line die ik iets eerder dumpte nog gewoon.
Overigens zijn jullie () het schuld dat alles plat ligt, FYI.
[afbeelding]
Je kunt mooi zien wanneer de broadcast server dood ging door het aantal online gebruikers.
1
| "E:\Bohemia Interactive\ArmA 2\arma2oa.exe" "-mod=E:\Bohemia Interactive\ArmA 2;Expansion;ca;@dayz" "-name=Vipeax" -nosplash -winxp -noPause -world=empty -maxMem=2047 -cpuCount=4 -connect=85.236.109.74 -port=2702 |
Dit werkt voor mij (ook in start -> run (searchbalkje)/cmd overigens).
http://i.imgur.com/VBjgg.jpg --- www.reddit.com/r/dayz/com...business_analysis_on_the/
[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 24-07-2012 23:05 ]
Zal wel een steam iets zijn, krijg een foutmelding dat de game iets mist.Paprika schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:01:
code:
1 "E:\Bohemia Interactive\ArmA 2\arma2oa.exe" "-mod=E:\Bohemia Interactive\ArmA 2;Expansion;ca;@dayz" "-name=Vipeax" -nosplash -winxp -noPause -world=empty -maxMem=2047 -cpuCount=4 -connect=85.236.109.74 -port=2702
Dit werkt voor mij (ook in start -> run (searchbalkje)/cmd overigens).
http://i.imgur.com/VBjgg.jpg --- www.reddit.com/r/dayz/com...business_analysis_on_the/
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht