Oké, ik geef deze mod voorlopig op....
- Eerste keer aanloggen na al het onderhoud/DDOS gebeuren respawn ik ineens bloedend terwijl ik normaal heb gelogd.
- Alle (EU/NL/UK) servers zijn praktisch bezet.
- Vind ik eindelijk een server waar ik in kan (met playercount 27/40 ofzo en zeer gunstige ping), duurt het nog makkelijk een half uur voordat ik uberhaupt in-game zit....
- Dan hangt het zaakje weer op een 'loading' bar waar naar 10 min. maar niets veranderd.
- En dan hangt het zaakje weer vast op de melding 'Waiting for character to create'.
- Nu moet ik ook nog opmerken dat het starten of opnieuw starten van een game (of character hoe je het ook wil noemen) echt mega omslachtig is:
• Respawn werkt niet. Je krijgt dan enkel de melding: "<playername> was killed."
• Je moet eerst kiezen voor Abort.
• Vervolgens krijg je een scoreboard/intermission screen en kies je voor Disconnect.
• Vervolgens kom je weer in de lobby van de server en moet je weer op 'Ok' klikken.
Wat een handelingen om ff een spelletje te spelen en dan noem ik niet eens het feit dat wanneer ik eindelijk de progress bar te zien krijg voor 'Loading mission.... ' het laden echt 4-5 minuten duurt vaak.
(Ik heb geen idee hoe groot de mission files zijn en of het aan de technische kant uberhaupt nog te overzien is qua traffic, maar goed... uiteindelijk telt de ervaring van de eindgebruiker).
Na 1,5 uur proberen een potje DayZ te spelen geef ik het nu voorlopig op.
Deze mod heeft echt veel potentie, ik weet dat het nog in de alpha stage zit en dit betekend dat ik waarschijnlijk ook zal wachten op een RC (als dit dan 2 jaar duurt...tja dat zou dan heel jammer wezen).
Zie dit overigens niet als een flame maar als een gedeelde ervaring van een eindgebruiker die graag een potje DayZ wil spelen maar allerlei hindernissen tegenkomt.