Ik wou ook weer even spelen, vannacht lekker gedroomd en de spannende indrukken verwerkt, maar helaas ligt de boel er nu uit. Dan maar even mijn ervaring vertellen. Ik speel op een xps1702x met ssd. i7 en gt555m.
Met een vriend van me op skype gezeten en wat pogingen gedaan. We spawnden bij Kamenka en Komarovo en liepen naar elkaar toe mbv
http://www.dayzdb.com. Ik vond een shotgun in een havengebouwtje samen met 6 shells. Helaas moest ik deze al snel gebruiken omdat ik door onervarenheid met keybinds en mechanics begon te rennen toen ik naast wat zombies stond (volgens mij opende ik mijn backpack met 'G' en toen ging ik volledig overeind staan zoals je met 'C' doet). Gelukkig waren er ook maar 6 zombies die uiteindelijk op het lawaai af kwamen. Ook nog 6 keer raak geschoten met een inkakkende FPS en zigzaggende zombies dus ik was wel trots. Settings kunnen niet heel hoog bij dit spel icm mijn laptop.
Mijn maat kon de hele tijd niks vinden en aggro'de de hele tijd zombies. Geleerd dat door hard rennen en vooral steile heuvels op te rennen of huizen binnen te gaan ze wel afgeschud kunnen worden. Uiteindelijk werd hij bij een farm bij Prigorodky (oostelijk van Cherno) gekilld (daar zitten op de kaart een aantal high value gebouwtjes, dat wisten dus meer mensen

)
Uiteindelijk zijn we naar Elektro gegaan en vond mijn maat een sniper rifle in een schuur en hebben we de powerplant geloot. Alleen was er niks behalve wat eten en prikkeldraad. Toen schoot mijn maat een zombie dood en kwam er ineens een zombietsunami. Na een kwartier gerend de hebben trokken de zombies aan het langste eind. Ik vond de dood doordat ik in een huisje wou ontsnappen maar een zombieboer met franse baret op versperde de weg en ik spreek geen Frans dus ik was de klos...
Geweldig spannende ervaring en samen is het minder eng. Het duurt even voor je door hebt hoe die AI van de zombies werkt en wat je allemaal kunt maken. Hoe ver kun je sluipen, hoe ver crouch-rennen en al dat soort dingen. Aan die motion blur van als je rent moet je eerst ook even wennen. Ik merk het nu al niet eens meer. Het draagt erg bij aan het realisme van het spel. Ik moet alleen wel de settings ietsje naar beneden schroeven 1366p ipv 1920. Als ik de preset op normal zet dan wordt het echter wel wat blurry en daar krijg ik hoofdpijn van. Maar even wat prutsen zodat er iets optimaals over blijft
Nog een paar vragen die overblijven:
1. We vonden steeds maar erg weinig loot in die kleinere dorpjes/havens. Kunnen we beter gewoon meteen in een van die grote steden gaan rondsluipen of moeten we de binnenlanden in trekken...
2. We vonden wel een aantal bijlen. Van die rode brandweermanbijlen. Maar die konden we niet gebruiken als wapen. Toch dacht ik een andere player er mee te zien rondrennen. Doen wij wat verkeerd met het equippen?
3. Wij zitten op skype. Maar ik meen te begrijpen dat in het spel zelf ook een voice systeem zit dat automatisch gaat als je bij iemand in de buurt bent. Botst dit niet met elkaar?
4. Hoe maak ik screeenshots? Als ik printscreen doe en dat plak in paint dan krijg ik mijn desktop of een tabblad van Chrome als printscreen
5. Kun je ingame ook een kaart vinden? en of een kompas? Dit las ik wel maar al zoveel geloot maar nog niks gevonden