Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Net gestart, gespot door een enkele zombie, en je kan geen fuck doen. Sorry hoor maar dat slaat toch nergens op? Hij spotte me ook nog eens dwars door een muur heen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

roy-t schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:32:
[...]

Really? Ik zit even te zoeken maar kan zo niets uitsluitends vinden over P2P in DayZ/ARMA2 servers. Lijkt me ook een wat interessante set-up, niet veel multi-player games met veel spelers gebruiken P2P. (Centrale server heeft autoriteit en p2p is O(n^2) in het aantal connecties, dus het aantal dingen wat mis kan gaan, terwijl een centrale server O(n) is). Het zou wel een goede verklaring zijn voor deze situatie, dus ik denk dat je gelijk hebt. Ben sowieso wel benieuwd naar de achterliggende structuur maar Bohemia schrijft niet veel over hun tech.
Yup is echt zo. Alleen de dichtsbijzijnde mensen krijgen via P2P, de rest krijgt info via server. Wordt ergens in dezeHyper WTF is? DayZ van TotalBiscuit gezegd tijdens het interview met Rocket, de hoofdontwikkelaar (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Hydra schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:34:
Net gestart, gespot door een enkele zombie, en je kan geen fuck doen. Sorry hoor maar dat slaat toch nergens op? Hij spotte me ook nog eens dwars door een muur heen.
Hier kan ik me ook aan ergeren, denk je relatief veilig te zijn in een gebouw of achter een muurtje, maar nee hoor, meneer zombie heeft infrarood oogjes en ziet je dus gewoon zitten, en niet gewoon ff aankloppen of om het muurtje heen lopen, nee gewoon er doorheen lopen en pats bam boem. dood. :|

Maar als goed is wordt dit snel gefixt, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja als goed is aanstaande maandag.

gefixed weet ik niet alleen wel flink verbeterd. blijft buggy engine.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ben opnieuw gestart en heb een uur lang in een dorpje zombies ontweken. Dolblij toen ik eindelijk een hunting knife vond, bleek dat dat geen wapen was :S

Na een uur dus nog steeds geen wapen gevonden wat dus betekent dat ik met 1 foutje een unkillable zombie achter me aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Dan moet je proberen er van af te komen (bijv door achter iets te gaan pronen en hem dan ontwijken) of je bent lame en je logt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Zelfs achter een boom liggen en dan gewoon prone achteruit kruipen is al genoeg om ze kwijt te raken. Rambo faalt, dat klopt, maar om nou te zeggen dat het zo lastig is... Zowat iedere barn of object werkt als je de tijd neemt. Als dat niet je stijl is, zal DayZ nooit je type spel worden, zoveel dingen worden overal (niet alleen hier) als bugs bestempeld, terwijl het zo bedoelt is (en dan bedoel ik niet het door muren heen luisteren).

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 30-06-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

had ik net een dualbarrel shotgun gevonden, kreeg ik een headshot van een sniper... kan me niet voorstellen dat dbs zo'n geweldige loot is maja...

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
  • Laatst online: 25-01-2023
Hydra schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:40:
Ben opnieuw gestart en heb een uur lang in een dorpje zombies ontweken. Dolblij toen ik eindelijk een hunting knife vond, bleek dat dat geen wapen was :S

Na een uur dus nog steeds geen wapen gevonden wat dus betekent dat ik met 1 foutje een unkillable zombie achter me aan heb.
er zijn 3 manieren (voor zover ik weet) dat je Z's goed van je af kan krijgen:

1)Loop in een gebouw en langs de andere kant er uit (gaat natuurlijk niet bij alle gebouwen)
2)Doe een toer rond een gebouw, als Z's je niet meer zien (bv door om een hoek te gaan), lopen ze naar de laatste plek waar ze je gezien hebben, als ze je daar niet meer zien stoppen ze met achtervolgen
3)Loop diagonaal een stijle berg op (die waar je niet met volledige snelheid op kunt rennen als je recht loopt) , de Z's gaan in een rechte lijn proberen naar omhoog te gaan, wat hun snelheid drastisch verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ah, thanks. Desnoods uitloggen danmaar. Ik vind het wel wat weinig actie en veel heel erg langzaam rondsluipen in het begin. Wat mij betreft mogen ze de verhouding in kracht tussen jou en zombies wel wat meer a la L4D maken. Dat ze zombies niet met je blote handen aankan als het er maar 1 of 2 zijn komt niet helemaal overeen met hoe ik zombies zie persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Hydra schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:06:
Ah, thanks. Desnoods uitloggen danmaar.
Lekker hardcore... Bij Jeanski's 3e punt kun je zelfs toevoegen dat een stijle berg afgaan ze dood laat gaan, disconnecten om zombies te avoiden gaat wel erg ver, no?
Hydra schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:06:
Ik vind het wel wat weinig actie en veel heel erg langzaam rondsluipen in het begin. Wat mij betreft mogen ze de verhouding in kracht tussen jou en zombies wel wat meer a la L4D maken.
Het is dan ook een sim, geen arcade.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 30-06-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat velen hier een fout maken.

In de game zitten geen zombies maar infected.
Is heel verwarrend maar een groot verschil.

Zombie zijn dode lichamen die dan ook weer semi tot leven zijn gekomen.
Infected zijn mensen/dieren die geïnfecteerd zijn geraakt met een virus. Infected zijn dus geen dode lichamen.
Hun lichaam en geest breekt dan ook langzamerhand af. Door deze virus word hun agressiefe kant geactiveerd.
Het virus zorgt hiervoor dan ook dat het de maximale agressiefe energie uit het lichaam word gehaald om aan te vallen. Rennen etc. Ofwel virus neemt langzamerhand lichaam over en breekt het af.
Een infected is dus wel uit te schakelen met schoten op vitale lichaamsorganen ipv alleen headshots zoals bij zombies.

Die kanibale badzout gast in Amerika was eigenlijk bijna een infected te noemen.
De realiteit is dus toch niet zo heel ver weg
Maakt dus het een en ander ook duidelijk wat rocket wil bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
Adanteh schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:42:
  1. Lees eerst even newbie guides door (Controls, Gear(!!!) en kijk even op de wiki welk wapen wat is. (Dan weet je al snel genoeg dat het slimmer is om met je makarov een zombie dood te schieten dan met die Lee Enfield)
  2. Als je spawned verschijnt rechtsonderin gelijk je locatie, schrijf dit op.
  3. Ga naar www.dayzdb.com/map/ en zoek langs de zuidelijke kust die plaats op.
  4. Ga naar een plek die interessant is om te looten (Kijk op die map waar wat grotere circles staan)
  5. Oefen met sneaken in kleinere dorpjes. Pas als je daar kan looten zonder aggro zou ik naar Cherno + Elektro gaan
  6. Gewoon naar Cherno / Elektro of Berenzino gaan. Makkelijk om loot te vinden en het leert je snel genoeg waar je op moet letten (Andere players, zombies en je leert dan ook wel sneller looten omdat je wel moet)
  7. Zorg voor basic gear (Main + Sidearm met genoeg ammo, bottles, knife, matches, hatchet, compass en een wat grotere backpack)
  8. Wen aan het doodgaan
  9. Zorg voor andere spelers, dat maakt het speel héél veel leuker.
  10. Op dat moment je basic kit bij elkaar sprokkelen (Moet nu niet zo moeilijker meer zijn) en ga samen naar bv Stary of NW (Kijk heel goed uit, neem je tijd en constant alt inhouden om freelook te doen)
  11. Als je reist, zorg dat je wat deer huts bezoekt op de reis en blijf zoveel mogelijk in bossen
Dat zou het wel zo'n beetje moeten zijn.
Thanks voor de tips allemaal!
Ik begin het nu een beetje onder de knie te krijgen :P Zombies kan ik goed ontwijken, maar alleen looten zonder aggro wil mij nog niet lukken. Dus meestal is het rennen om een hatchet te pakken en hakken maar.

En ik ben in ieder geval al vaak genoeg doodgegaan xD En ik heb de keiharde les "vertrouw niemand" heel goed geleerd. Ik heb een gegeven moment met een vreemd iemand samengewerkt, met alleen text chat :P Dat was wel special, want dat was de enige die mij niet backstabte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

met het gebruik van de lootmap een AK gevonden, doorgetrokken naar het hospital en daar een zweed tegengekomen, samen geteamed. Hij had nog geen wapen, en in een van de flats lag nog een makarov, dus wij weer daartoe. Zeker in het begin ben je dan nog erg op je hoede, vooral als je vanuit je ooghoek ziet dat hij met dat wapen in jouw richting loopt te zwaaien :p ik kreeg het ook voor elkaar om mn been te breken in de brandweerkazerne, die stijle trappen en een foute beweging = krak. gelukkig had ik een paar stuks morfine meegenomen :p

weet iemand trouwens wat dat witte icoontje boven dat gebroken bot betekend? het lijkt een beetje op een knieblessure ofso.

ook heb ik nu een aantal keer gehad dat ik niet langs mn ironsights kan aimen, je crosshair is dan erg wijd en zwabbert over het scherm, dat puntje voor bulletdrop ontbreekt dan, als ik naar mn sidearm switch en weer terug is het weg..

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Laatst online: 28-09 11:34
dragon4ce schreef op zondag 01 juli 2012 @ 03:33:
met het gebruik van de lootmap een AK gevonden, doorgetrokken naar het hospital en daar een zweed tegengekomen, samen geteamed. Hij had nog geen wapen, en in een van de flats lag nog een makarov, dus wij weer daartoe. Zeker in het begin ben je dan nog erg op je hoede, vooral als je vanuit je ooghoek ziet dat hij met dat wapen in jouw richting loopt te zwaaien :p ik kreeg het ook voor elkaar om mn been te breken in de brandweerkazerne, die stijle trappen en een foute beweging = krak. gelukkig had ik een paar stuks morfine meegenomen :p

weet iemand trouwens wat dat witte icoontje boven dat gebroken bot betekend? het lijkt een beetje op een knieblessure ofso.

ook heb ik nu een aantal keer gehad dat ik niet langs mn ironsights kan aimen, je crosshair is dan erg wijd en zwabbert over het scherm, dat puntje voor bulletdrop ontbreekt dan, als ik naar mn sidearm switch en weer terug is het weg..
Dat is shock. Mocht je op dat moment uitloggen en weer inloggen dan lig je 5 min bewusteloos en kan je niets doen. Gaat vanzelf weer over trouwens. Is niets tegen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4kl44s
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 17:36
dragon4ce schreef op zondag 01 juli 2012 @ 03:33:
[...]

Dat zwabberen kan je verhelpen met painkillers. Niet met morphine, ik dacht: dat werkt toch ook tegen pijn? Maar nee; zo realistisch is het helaas ook niet... ;-)
Gebroken been wel met morphine, uiteraard.
En Shock blijft 5 minuten staan, dus ff doorspelen voor je uitlogt. Het is een methode om disconnecten in moeilijke situaties te voorkomen.

[ Voor 15% gewijzigd door k4kl44s op 01-07-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ff lekker rondgewandelt..
supermarkt in.
vind ik alleen maar alicepacks. lagen er zeker 6 niet normaal

vervolgens naar vliegveld een m1911 gevonden maarja is die beter als mijn g17?
en een M14 EP1
die zit lekker ff in mijn backpack de ak moet nog even zijn 6 mags leegmaken.

Voor 1 van de teammates... ik heb een extra map gevonden mocht 1 van jullie hem nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Paprika schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:08:
Lekker hardcore... Bij Jeanski's 3e punt kun je zelfs toevoegen dat een stijle berg afgaan ze dood laat gaan, disconnecten om zombies te avoiden gaat wel erg ver, no?
Wat ik in een spel doe om van een zombie af te komen waar ik zonder wapen niks tegen kan doen is niet jouw zaak ofwel? Zal mij aan m'n reet roesten of jij het 'hardcore' vindt, dat je in het begin niks kan doen tegen een enkele zombie is gewoon niet realistisch.
Het is dan ook een sim, geen arcade.
Het is een spel met zombies. Hoe je die neerzet kan iedere game maker zelf proberen, ze bestaan namelijk niet echt weet je.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:39:
Ik merk dat velen hier een fout maken.

In de game zitten geen zombies maar infected.
Dan hadden ze het misschien Day-I moeten noemen? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 01-07-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 18:10
Kan het spel gelukkig weer normaal spelen, windows herinstallatie op een SSD en alles loopt soepel :)

Zit nu in de buurt van Cherno (net erbuiten), en heb al wat basis supplies (eten,drinken,melee+gun,hunting knife,watch). Wil iemand later vandaag teamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Hydra schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:59:
[...]
Wat ik in een spel doe om van een zombie af te komen waar ik zonder wapen niks tegen kan doen is niet jouw zaak ofwel? Zal mij aan m'n reet roesten of jij het 'hardcore' vindt,
Denk het wel. Disconnecten om te voorkomen dat je dood gaat is een exploit, dat is mijn geval zeer relevant, toch bedankt.
Hydra schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:59:
[...]
dat je in het begin niks kan doen tegen een enkele zombie is gewoon niet realistisch.
Omdat naar een boom rennen om dan achter de boom te crouchen en even een metertje of 20 a 30 niet te rennen oh zo lastig is? Je komt op dit moment extreem makkelijk van zombies af, als je gewoon de tijd nam je in te lezen had je dit zelf ook geweten.

YouTube: DayZ - How to Lose Zombies

Zucht, zou je eigenlijk gewoon fresh moeten spawnen tot je het op de juiste manier doet i.p.v. klagen en maar exploiten omdat full speed rennen niet de oplossing is en het geduld ver te zoeken is zo te merken. Dusver heb ik je alleen maar zien klagen, speel het dan gewoon niet als je het niet je spel is (zoiets kan zeker gebeuren bij een spel als dit). Alles waar ik je over zie klagen blijft gewoon zo...

[ Voor 27% gewijzigd door Paprika op 01-07-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Paprika schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:15:
[...]

Denk het wel. Disconnecten om te voorkomen dat je dood gaat is een exploit, dat is mijn geval zeer relevant, toch bedankt.

[...]

Omdat naar een boom rennen om dan achter de boom te crouchen en even een metertje of 20 a 30 niet te rennen oh zo lastig is? Je komt op dit moment extreem makkelijk van zombies af, als je gewoon de tijd nam je in te lezen had je dit zelf ook geweten.

YouTube: DayZ - How to Lose Zombies

Zucht, zou je eigenlijk gewoon fresh moeten spawnen tot je het op de juiste manier doet i.p.v. klagen en maar exploiten omdat full speed rennen niet de oplossing is en het geduld ver te zoeken is zo te merken. Dusver heb ik je alleen maar zien klagen, speel het dan gewoon niet als je het niet je spel is (zoiets kan zeker gebeuren bij een spel als dit). Alles waar ik je over zie klagen blijft gewoon zo...
Hey dat is best een handig filmpje, dat diagonaal de berg op zig-zaggen wist ik niet en ziet er erg effectief uit, vooral omdat het landschap van Charnassus zo heuvelachtig is

@Hydra,

Volgens mij moet jij er gewoon even een lootmap bij pakken ga wat farms af en je hebt zo een shotgun of Lee-Enfield en dan voel je jezelf een stuk krachtiger. Voor meer actie moet je de steden in duiken, daar is een hoge risk/reward ratio. Maar toch is dit niet het spel voor puur actie en is het spel veel leuker als je met mensen samen speelt.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Net ook aan deze mod begonnen. Eén van de weinige games/mods de laatste tijd die mijn interesse wist te wekken. Ben net begonnen met mijn eerste 'character' (of spawn, als je het zo wil noemen). Tot dusver vind ik het echt een toffe mod! :)

Arma / Arma 2 kan me zelf niet zo bekoren als shooter, maar deze mod dus wel.

Is er een server waar veel tweakers zitten? Of een teamspeak server misschien?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Er zijn wel eens mensen te vinden in het ARMA2->DayZ kanaal op teamspeak.gotbf3.nl

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
  • Laatst online: 25-01-2023
Gistere avond zat ik in elektro te lootenmet alleen maar een 1911 pistol als wapen; op 100~m van het hospitaal breekt een zombie ineens mijn benen, dus begin ik die 100m te kruipen in de hoop van morphine te vinden. In het hospitaal een enfield gevonden en zo'n medical-box, waar morphine in zat... 5 seconden na het gebruiken van de morphine begint er iemand te knallen op mij, ik had niet door dat er iemand net achter mij zat 8)7
Ik val op de grond, hij denkt waarschijnlijk dat ik dood ben (net onder 2K blood), ik draai me rond en shiet een volledige lader 1911 in zijn lijf, hij valt buiten bewustzijn en ik eindig het met een enfield schot in zijn hoofd. Alice pack + m4a1 CCO + map + compass + allerlei goodies, ik was dolblij en heb ~45minuten daarna alles verloren aan een sniper |:(

edit: Dit is het eerste spel dat echt mijn hart doet kloppen, echt super stresserend op momenten O+

[ Voor 6% gewijzigd door Jeanski op 01-07-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Chop chop, 50 zombies gekilled met hatchet })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spookz0r schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:49:
Chop chop, 50 zombies gekilled met hatchet })
achievement waardig

* kan ik een M4A3 CCO meenemen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk log even in. was uitgelogd op flink afgelegen plek waar we een traktor verstopt hebben.
merk ik dat het nog steeds donker is op de server maar zag wel dat k4kl44s online is alleen heeft hij skype uitstaan.
klote dus dat het donker was, zie dus echt niks. en opeens twee man met flares aan die voorbij me komen.
alleen op de server kun je geen namen zien. stoppen ze echt 5 meter voor mij.
had ze vol op de korrel met mij ak74.

dan begint het probleem.
straks was het k4kl44s. ik lag bij onze verstopte traktor.
ze hadden wel hele mooie gear bij zich. dilemma. ben maar uitgelogd toen.

edit:
heb trouwens laatst een map gevonden.
sinds wanneer kun je jezelf live op de map zien.
heb zo geen compass of gps nodig. ik zie zelfs andere mensen op de map als ze in sight zijn.

en dan nu helemaal raar. zag net dat mijn map onder gekladderd is met rondjes met een kruisje erdoor.
wat betekent dat.
iig hebben de kinderen lol ermee gehad
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8150/7478323304_9fc71e5654_z.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Een schatkaart. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 12:43

aKra

Intentionally left blank.

De map is een soort van server-side. Want de ene server is de map leeg, de andere server staan er ineens allemaal dingen op zoals gevonden wapens enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:13:
De map is een soort van server-side. Want de ene server is de map leeg, de andere server staan er ineens allemaal dingen op zoals gevonden wapens enzo.
waar vind ik die mappen dan? of dat de server het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Je moet een map hebben als item, en dan kan je die met "M" openen. En bij mij verschilde het dus ook per server of ik mensen op de map kon zien (die je ook feitelijk in je buurt zijn en vision over hebt)/eigen positie en de richting waar ik naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:15:
[...]

waar vind ik die mappen dan? of dat de server het kan?
In civilian buildings met 0.84% met een low point, military low point 0.96% kans, supermarket 4.72% kans.
Beter points natuurlijk meer kans ;)

[ Voor 10% gewijzigd door True op 01-07-2012 14:17 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:16:
[...]

In civilian buildings met 0.84% met een low point, military low point 0.96% kans, supermarket 4.72% kans.
Beter points natuurlijk meer kans ;)
ah ok ik dacht dat het iets buiten het spel was d-: de ingame map heb ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
Is er iemand in de buurt van Cherno (rechts ervan) die een blood transfusion kan doen? Zeg maar wat je terug wilt, misschien heb ik het wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Boyangles op 01-07-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boyangles schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:30:
Is er iemand in de buurt van Cherno (rechts ervan) die een blood transfusion kan doen? Zeg maar wat je terug wilt, misschien heb ik het wel.
sorry ik zit in het verre verre noorden.

schiet een koe en eet zijn vlees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:36

Nikeo

Jawelles

Ik ben net begonnen. Ik heb eerst wat Arma II tutorials gedaan. Ik kende het meeste nog wel van operation flashpoint (jaren gespeeld). Is er ook ergens een leuke server voor noobs als ik? Ik heb nu eerst maar een low populated server uitgezocht met een goede ping zodat ik eerst wat kan oefenen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:34:
[...]
sorry ik zit in het verre verre noorden.

schiet een koe en eet zijn vlees
Oh kan je ze ook schieten? Mooi dan ga ik even opzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boyangles schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:36:
[...]

ja alle dieren kun je schieten.

alleen heb je wel een mes nodig om ze te villen voor het vlees.

en dan om het rauwe vlees te braden.
lucifers en een bijl om een kampvuur te maken.
voor gebraden vlees krijg je 800 punten bloed als je het opeet.

als je die drie dingen hebt dan kun je heel zelfvoorzienend in de bossen leven.
een waterbottle maakt het dan helemaal af.

dan kun je makkelijk eten en drinken fixen zonder naar te drukke plekken te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boyangles schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:36:
[...]

Vergeet niet dat je het volgende nodig hebt wil je ze opeten:
- wapen (natuurlijk);
- mes;
- een bijl als je geen hout hebt;
- hout;
- lucifers.

Eerst een beest doodschieten, dan 'gut' doen, dan de 'raw meat' pakken.
Vervolgens hak je hout (tenzij je dit al hebt, neemt 2 hokjes in je inv. in). Dan even een fireplace maken (let wel op dat je dit ergens verstopt op een vlakke ondergrond doet) en je meat cooken. 800 bloed per stuk meat krijg je.

Een koe geeft 8 stukken dacht ik dus 6400 bloed

Edit: wat kleutscher nu zegt dus :P, ik moet wat sneller gaan typen haha

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:11
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:23:
denk log even in. was uitgelogd op flink afgelegen plek waar we een traktor verstopt hebben.
merk ik dat het nog steeds donker is op de server maar zag wel dat k4kl44s online is alleen heeft hij skype uitstaan.
klote dus dat het donker was, zie dus echt niks. en opeens twee man met flares aan die voorbij me komen.
alleen op de server kun je geen namen zien. stoppen ze echt 5 meter voor mij.
had ze vol op de korrel met mij ak74.

dan begint het probleem.
straks was het k4kl44s. ik lag bij onze verstopte traktor.
ze hadden wel hele mooie gear bij zich. dilemma. ben maar uitgelogd toen.
Juist voor dit soort situaties hebben wij een regel aangenomen, als je gaat inloggen op de 'home' server kom je je eerst melden. Aangezien iedereen van ons uitlogd bij het kamp. Vaak zat gehad dat mensen inloggen en instant dood zijn. Bespaard een hoop drama :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:41:
[...]

ja alle dieren kun je schieten.

alleen heb je wel een mes nodig om ze te villen voor het vlees.

en dan om het rauwe vlees te braden.
lucifers en een bijl om een kampvuur te maken.
voor gebraden vlees krijg je 800 punten bloed als je het opeet.

als je die drie dingen hebt dan kun je heel zelfvoorzienend in de bossen leven.
een waterbottle maakt het dan helemaal af.

dan kun je makkelijk eten en drinken fixen zonder naar te drukke plekken te gaan.
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:43:
[...]

Vergeet niet dat je het volgende nodig hebt wil je ze opeten:
- wapen (natuurlijk);
- mes;
- een bijl als je geen hout hebt;
- hout;
- lucifers.

Eerst een beest doodschieten, dan 'gut' doen, dan de 'raw meat' pakken.
Vervolgens hak je hout (tenzij je dit al hebt, neemt 2 hokjes in je inv. in). Dan even een fireplace maken (let wel op dat je dit ergens verstopt op een vlakke ondergrond doet) en je meat cooken. 800 bloed per stuk meat krijg je.

Een koe geeft 8 stukken dacht ik dus 6400 bloed

Edit: wat kleutscher nu zegt dus :P, ik moet wat sneller gaan typen haha
Dank jullie! Heb warempel een koe gevonden, maar heb uiteraard geen hunting knife.. Ben in dilemma, opnieuw beginnen of ergens opzoek naar een hunting knife. Heb voor de rest namelijk wel al veel dingen..

edit: Doodgegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 21:34
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:40:

vervolgens naar vliegveld een m1911 gevonden maarja is die beter als mijn g17?
Ik vind de G17 een ongelooflijk ineffectief wapen, loop persoonlijk nog liever rond met de Makarov
M1911 = 1 shot 1 kill

Downside, maakt een tikje meer herrie niet absurd veel maar,. duidelijk hoorbaarder dan de makarov / g17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
jterpstra schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:17:
[...]

Ik vind de G17 een ongelooflijk ineffectief wapen, loop persoonlijk nog liever rond met de Makarov
M1911 = 1 shot 1 kill

Downside, maakt een tikje meer herrie niet absurd veel maar,. duidelijk hoorbaarder dan de makarov / g17
Het toffe van de G17 is dat er een zaklamp aan vast zit :), wel is de ammo schaars

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:05
Nou chill, gisteren opnieuw begonnen omdat mijn vorige character dood was gegaan. Na een tijdje in Cherno gear te verzamelen richting een vriend in het noorden gegaan. Toen we daar een tijdje waren kwamen we een andere survivor tegen die we gelijk neergeschoten. Ik had de kill met mijn vers gevonden m24 en zei over voice chat me mijn vriend dat ik de body wel zou looten. Maar ineens wordt ik neergeschoten, ik roep: pas op er zit nog iemand! Maar ik hoor van mijn vriend oooh shit was jij dat! Kut dan heb ik je neergeschoten! Hij mijn body bewaken en ik zo snel mogelijk naar het noorden rennen. Maar de server crashed dus bodies weg, ik kan dus weer helemaal opnieuw beginnen. Deze ochtend maar weer gear verzameld en een motor gevonden, en regroupte ik weer met (dezelfde) vriend. Wij nog wat rond gereden en geloot en toen zouden we naar airfield lopen. Toen we vlakbij de zuid barrack waren vonden we de server met 50 man toch wat te gevaarlijk en zouden we een minder volle opzoeken. Ik spawnde en rende richting de barrack, maar mijn vriend spawnde in die lege vlakte buiten de map. Dit was zijn eerste keer en ik zei dat hij naar Canada 2 server moest gaan want ik had eens iets gelezen dat dat hielp ofzo. Maar toen zei hij dat hij daar iemand anders zag lopen/laggen en hij wou hem neerschieten. Ik was nu al bijna bij de barracks en had wel zin in alle spanning die me daar te wachten stond! Maar toen had ik ineens vanuit het niets gebroken botten en shock en een paar seconden later was ik dood. Ik hoorde geen schot of inslag, helemaal niks en ik was dood. Ik dacht gelijk aan hackers ofzo maar toen zei mijn vriend, he ben jij dood? Heb ik dan jou neergeschoten? En dat moet het dan geweest zijn want er stond op dat moment alleen maar Flokman was killed in de chat en mijn vriend had dus net iemand op dat lege veld neergeschoten.

Dit lijkt mij wel een hele grote bug, gaat deze ook gefixed worden in 7.2? Ik ben nu maar even gestopt met DayZ, ik heb totaal geen zin meer om voor de 3de keer dit weekend een paar uur lang goed spul te gaan vinden, en zeker een Coyote Backpack en GPS vind ik niet zo snel weer...

E: Vipeax is dit een geldige reden voor een reset van een character ofzo? Achja misschien hoor dit er ook gewoon bij...

E2:
Toch maar weer opnieuw begonnen, een andere vriend was ook dood gegaan dus spawnen we wel allemaal opnieuw in eletro.

[ Voor 4% gewijzigd door Flokman op 01-07-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:36

Nikeo

Jawelles

Ik sta voor een wchokje (of wat het ook maar is) en doe per ongeluk de deur dicht. (moet nog wat wennen aan controls) Val ik op de grond met een bloeding en gebroken benen. Wat is dit voor onzin mechanic

[ Voor 13% gewijzigd door Nikeo op 01-07-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Vanmiddag zowaar een wapen gevonden, een AK. Leuk man, alleen geen ammo kunnen vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ik dacht in een van de patch notes te lezen dat je locatie in dat debug gedeelte niet meer wordt opgeslagen dus een reconnect zou genoeg moeten zijn, of klopt dat niet? Heb het zelf nog nooit gehad.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Ook mooi, lig ik met Chilled als sniper lookout bij Zelenogorsk. Zien we twee dudes met ghillies. Eentje hebben we behoorlijk geraakt, maar toen logden ze beide meteen uit :(
Andere dude die was constant van gebouw naar gebouw aan het sprinten en rejoinde elke keer om zombies te respawnen. Ook een beetje spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Lopen jullie er ook tegenaan dat je op een server met bijv. meer dan 10 anderen mensen nooit ver komt in-game voordat je al weer doodgaat?
Je hebt altijd een paar grapjassen die alleen maar anderen afknallen.
Dus wat geavanceerdere loot als Map, GPS, grote rugzak ofz kom ik eigenlijk nooit tegen (ie. de game time is eigenlijk best kort).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Zit op dag 21, dus nee, heb er geen last van :)
Maar ik leef dan ook vooral in het noorden, waar het vaak rustiger is.

Edit: Vipeax, na wat rondvliegen om (re)fueltanks te vinden zijn de locaties behoorlijk slecht verdeeld imo. Wordt hier nog wat aangedaan? Of blijft het zo? Linkje naar kaartje; http://i.imgur.com/wlbo7.jpg.

[ Voor 48% gewijzigd door chiIIed op 01-07-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Nikeo schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:59:
Ik sta voor een wchokje (of wat het ook maar is) en doe per ongeluk de deur dicht. (moet nog wat wennen aan controls) Val ik op de grond met een bloeding en gebroken benen. Wat is dit voor onzin mechanic
Arma 2 engine. Onder een boom liggen en opstaan kan je ook dood van gaan, door een deuropening kruipen ook en ook als iemand anders tegen je aanloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Hoe zit dat met het Side Channel/Global Channel? Net mijn eerste server tegengekomen waar het "activated" is gok ik maar wel heel fijn dat je zo hulp kunt krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:05
Chill, na respawnen gelijk weer chille loot gevonden en een offroad truck. Daarna waren we met zn 3en naar onze motor gereden maar die was helaas gejat. Maar er was wel dichtbij een gele personen auto gespawnd! Weet iemamd nog een plek waar niet al te veel mensen komen om ze te verstoppen? Nu worden onze kampen/voertuigen meestal na een paar dagen al gespot... Ik dacht zelf misschien aan die grote wildernis tussen gorka en airfield. Daar heb je een groot gebied zonder dorpen, maar misschien gaan er daarom weer mensen daar heen om op zoek te gaaan naar kampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Inmiddels leeft mijn character ook al een paar uren (personal record :P) en heb ik wat gear binnen; AKS74 Kobra, M1911 (zonder ammo), een toolbox, wat gekookt vlees (en dus ook alle tools die daarvoor nodig zijn), een canteen, boatload aan painkillers en bandages en wat blikjes eten/drinken.

Ik spawnde bij Elektro en zonder dat ik wist dat het Elektro was ben ik de stad ingelopen, dat werd me echter wat te gortig, dus weer naar buiten. Naar het noorden gelopen en uiteindelijk in Mogilcvka terecht gekomen. Daar de AKS74 gevonden en doorgelopen naar Staroye (ik wilde ook wel eens een benzinestation checken), waar ik nu ben. Mijn prioriteit nu is ammo voor mijn handgun vinden. Wat doe ik daarna though? Ga ik militaire gebieden in op zoek naar betere wapens? Steden in voor betere wapens?

[ Voor 6% gewijzigd door Sagaris op 01-07-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Sagaris schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:18:
Inmiddels leeft mijn character ook al een paar uren (personal record :P) en heb ik wat gear binnen; AKS74 Kobra, M1911 (zonder ammo), een toolbox, wat gekookt vlees (en dus ook alle tools die daarvoor nodig zijn), een canteen, boatload aan painkillers en bandages en wat blikjes eten/drinken.

Ik spawnde bij Elektro en zonder dat ik wist dat het Elektro was ben ik de stad ingelopen, dat werd me echter wat te gortig, dus weer naar buiten. Naar het noorden gelopen en uiteindelijk in Mogilcvka terecht gekomen. Daar de AKS74 gevonden en doorgelopen naar Staroye (ik wilde ook wel eens een benzinestation checken), waar ik nu ben. Mijn prioriteit nu is ammo voor mijn handgun vinden. Wat doe ik daarna though? Ga ik militaire gebieden in op zoek naar betere wapens? Steden in voor betere wapens?
Deerstands, vliegvelden of andere spelers. Je kan bijvoorbeeld ook bij Brezhino of Stary Sobor kijken. Daar heb je militaire tenten waar ook loot spawned. Let vooral bij Stary goed op voor andere spelers. Crashed heli site kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
chiIIed schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:35:
Zit op dag 21, dus nee, heb er geen last van :)
Maar ik leef dan ook vooral in het noorden, waar het vaak rustiger is.
Maar jij schiet dan ook andere zomaar neer waar anderen dat niet doen. :+

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Bananenspin schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:32:
[...]

Ik ook, als ze niet op TS zitten zijn ze dood :) Hell gasten uit de clan worden zelfs gedood door friendly fire omdat ze niets zeggen op TS.

[ Voor 15% gewijzigd door spookz0r op 01-07-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
spookz0r schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:22:
[...]

Deerstands, vliegvelden of andere spelers. Je kan bijvoorbeeld ook bij Brezhino of Stary Sobor kijken. Daar heb je militaire tenten waar ook loot spawned. Let vooral bij Stary goed op voor andere spelers. Crashed heli site kan ook :)
Much appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Bananenspin schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:32:
[...]

The bandit way of life. Zag je me trouwens zitten? Want je staarde me recht aan :P Schrok me het lazerus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik zit altijd op een Nederlandse server. En ik zat zo te denken is het dan geen idee dat iedereen van Tweakers een clantag gebruikt? "[GoT]" of iets dergelijks. Dan weet je dat je diegene kan vertrouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Frerix schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:39:
Ik zit altijd op een Nederlandse server. En ik zat zo te denken is het dan geen idee dat iedereen van Tweakers een clantag gebruikt? "[GoT]" of iets dergelijks. Dan weet je dat je diegene kan vertrouwen :P
Oh really >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeeezzus!!! Zit ik op een 20 man server helemaal in het Noord Westen, hoor ik plots een raar geluid: komt er uit nergens een blauwe truck gereden... ik zeg vlug in direct chat: STOP TRUCK STOP....

Ze stoppen inderdaad en er stappen plots 3 zwaarbewapende mannen uit, en in die ene seconde dacht ik:

Op knopje Salute drukken en vriendelijke spelers tegenkomen of neergeschoten te worden

Ik kon het niet laten maar ik heb vlug gedisconnected, puur uit schrik om al mijn gear kwijt te geraken, ik zat trouwens op NL11.... iemand toevallig ook? :p

Dit was het laatste beeld:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/5ppkig.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thedailyscrapper.com/forum/images/tds/smilies/smiley_emoticons_scared.gif ik deed het bijna in m'n broek!

Wat zouden jullie doen moest je iemand zo ver in het Noorden tegenkomen en het plots 3 vs 1 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Ze overhoop knallen en hopen voor het beste >:) Met een beetje pech verlies je je backpack en je akm?. Anders had je er mooie loot aan overgehouden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfft :p ik heb zo'n Lee Enfield, en ondanks het feit dat 1 kogel instant death is voor zombies/spelers, heeft het een trage rate of fire, dus ongeveer 1 seconde vooraleer ik het 2de schot kan ik geven....

En in die weken tijd heb ik eindelijk een GPS gevonden en ik zou er van stuk gaan moest ik die kwijt zijn :p Maar inderdaad moest ik ze allemaal gekilled hebben dan ging ik die loot + truck hebben :( Helaas ben ik een watje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg!!! Dit is echt om van te huilen, kom ik dan eindelijk in weken tijd eens een voertuig tegen, 1 meter ervoor: crasht de server

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2d2dw21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Wel balen maar aan de andere kant moet je blij zijn :P. ATV lijkt leuk maar gaat snel over de kop, ontploft en je bent dood :) Mensen zullen sneller op je schieten, hordes zombies achter je aan. Voertuigen lijken leuk maar je kan dan beter met 2 man zijn. Vooral als je hem moet repareren om de een of andere reden. Ze laten ook een grote stofwolk achter.

[ Voor 71% gewijzigd door spookz0r op 01-07-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad :( heb uiteindelijk nog op op de zelfde server kunnen reconnecten maar het is precies alsof het spel iets tegen me heeft... rij ik via de kust terug naar het zuiden, kill 5 zombies tijdens het tanken en terwijl ik rijd over een brug vlieg ik doodleuk door de lucht????!!!!!!!!!!!! gebroken benen + atv is kapot?? :( Kan in het menutje "Save ATV" doen maar doet niks???

:'(

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/30rl0ys.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
chiIIed schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:37:
[...]

The bandit way of life. Zag je me trouwens zitten? Want je staarde me recht aan :P Schrok me het lazerus.
Nope ik zag je niet, en had ook gezegd dat ik niemand zou neer schieten mja...

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

zie ik een alice pack 3 meter voor me liggen, disconnect :( heerlijk...

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:17
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:43:
Inderdaad :( heb uiteindelijk nog op op de zelfde server kunnen reconnecten maar het is precies alsof het spel iets tegen me heeft... rij ik via de kust terug naar het zuiden, kill 5 zombies tijdens het tanken en terwijl ik rijd over een brug vlieg ik doodleuk door de lucht????!!!!!!!!!!!! gebroken benen + atv is kapot?? :( Kan in het menutje "Save ATV" doen maar doet niks???

:'(

[afbeelding]
Was dat op EU17 rond een uur of 8? Ik lag je vanaf een heuvel gade te slaan, zag je vliegen maar je reed volgens mij zo weer door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, ik zit op NL11 ;) maar weet er nu iemand wat ik kan doen om mijn kar te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Bananenspin schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:43:
[...]

Nope ik zag je niet, en had ook gezegd dat ik niemand zou neer schieten mja...
Bleef nog een minuut of 10 liggen, survivors afschieten die je lijk wouden looten, maar nadat adanteh mij vertelde dat je uitgelogd was ben ik maar weggeslopen.
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:55:
Nope, ik zit op NL11 ;) maar weet er nu iemand wat ik kan doen om mijn kar te redden?
Wachten totdat de server restart want dan wordt de atv weer rechtgezet. Tevens rij nooit met een atv over bruggen/dijken/kades/treinrails en in warehouses. Heb genoeg atv's daardoor verspild :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, super, zal dan maar wachten :)

Trouwens, als ik het voertuig dan ergens save, kan ik ze dan terugvinden op verschillende servers? Of gewoon op de server waar ik het voertuig heb gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Voertuigen en tents zijn server gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:39
Na al jullie verhalen gelezen te hebben, heb ik het spel ook aangeschaft. Echter loop ik tegen het volgende probleem aan, namelijk: na het laden van de map verschijnt het 'Loading' scherm (zwart scherm met de tekst loading en een progress bar). Verder dan dit scherm kom ik niet (verscheidene servers geprobeerd, zelfde resultaat).

Ik heb beide games (Arma II & Arma OA) via steam aangeschaft en eenmalig opgestart (tot beginscherm), vervolgens Six Launcher gedownload (en geüpdatet).

Zie ik iets over het hoofd? Ik kom voorbij het multiplayer scherm en de 'mission' wordt netjes gedownload, daarna blijft het scherm op zwart met de melding Loading en een progress bar op 100%.

Iemand enig idee? alvast bedankt in ieder geval!

edit: tijdens het Loading scherm hoor ik wel voicechats (creepy hèhè)
edit2: Na een reinstall van zowel Battle-eye als Six Launcher lijkt het te werken!

[ Voor 8% gewijzigd door bazat op 02-07-2012 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
https://store.bistudio.com

25% korting, mocht het nog niet vermeld zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@ Wietkop:
Echt prachtig om te lezen al die verhalen. :P
Ik kom ook echt de gekste dingen tegen af en toe.
Een amerikaanse vriend van me sprak ik vanmiddag weer eens op Steam. Hij heeft ook Day-Z een tijd gespeeld en hij gaat met me meedoen vanaf morgen. :Y)

@ bazat:
Dat zwarte scherm met die loading bar zie ik ook iedere keer dat ik connect of een restart doe.
Bij mij duurt het ong. 20 sec. en dan zit ik alsnog in de server (misschien voor andere mensen iets langer ofzo).
Ik weet niet of het server related is, maar ik zorg iig wel dat ik altijd op een nederlandse server speel (simpelweg vanwege latency en QoS).

Als je de six launcher gebruikt vergis je dan niet dat je misschien op een LU server gaat spelen ipv NL (bijna zelfde vlag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Da_maniaC schreef op maandag 02 juli 2012 @ 01:01:
Ik weet niet of het server related is, maar ik zorg iig wel dat ik altijd op een nederlandse server speel (simpelweg vanwege latency en QoS).
Ik heb op een EU server(weet exacte locatie niet) een loading time van 4 seconden terwijl ik op een DE server(Frankfurt) maar liefst 20-30 seconden heb.
Het is dus zeer zeker door de server configuratie(hardware matig), dan door de locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:39
Na een reinstall van zowel Battle-eye als Six Launcher lijkt het te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me helemaal niet te lukken, nu 3 dagen bezig geweest.
Forums, youtube videos gekeken, maar ik blijf errors houden. (direct3d blabla).

Geen idee hoe ik dit oplos, ik doe precies wat er in TS staat.
Misschien dat iemand keer wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
chiIIed schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:35:
Edit: Vipeax, na wat rondvliegen om (re)fueltanks te vinden zijn de locaties behoorlijk slecht verdeeld imo. Wordt hier nog wat aangedaan? Of blijft het zo? Linkje naar kaartje; http://i.imgur.com/wlbo7.jpg.
Er zijn niet echt industrie gebieden in het midden van de map, dus daar zijn inderdaad minder spawn points voor dit soort items.

Zijn er overigens ook nog Tweakers die wel gewoon netjes hun (mogelijke) death accepteren? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ja, weer leuk gear zoeken. Houdt je beetje bezig :P Zeds killen met hatchet is lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Blijven de zombies maar respawnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Paprika schreef op maandag 02 juli 2012 @ 02:03:
[...]

Er zijn niet echt industrie gebieden in het midden van de map, dus daar zijn inderdaad minder spawn points voor dit soort items.

Zijn er overigens ook nog Tweakers die wel gewoon netjes hun (mogelijke) death accepteren? ;(
Altijd, op een keer na, toen ik een chopper aan het looten was, iemand voor mij spawnde mij aan keek ik weg rende om de chopper heen hij schoot richting mij(mij overigens niet raakte) en ik mijn bot brak door de heli.
Ben ik toch even gedisconnect om mijn net gevonden nightvision te houden.
noud schreef op maandag 02 juli 2012 @ 02:23:
Blijven de zombies maar respawnen?
Ja ;)
Ze spawnen alleen in de buurt van punten met 'een betekenis' en spawnen alleen als er spelers in de buurt zijn.

Spot je op 600m afstand zombies, dan is de kans aanwezig dat er spelers zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door True op 02-07-2012 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

kleine tip voor unlimited ammo voor wapens waarvan je de ammo kan "omvormen", ik heb dit alleen getest met de m1911, als je een mag daarvoor omvormt naar de revolverammo en weer terug is je mag weer vol ;)

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
[...]

Ik heb hier al een tijd niet gedisconnect vanwege PVP, maar ik moet zeggen dat het dan ook al tijden is dat er op mij geschoten is. Die paar keer dat ik écht disconnect momenten had zijn eigenlijk juist de beste momenten so-far geweest. Sowieso.. Nu ik zelf wat meer op PVP richt begin ik me kapot te ergeren aan mensen die disconnecten. Om het zelf dan wel altijd te doen is een beetje lame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Inmiddels ben ik doorgetrokken naar stary sobor, onderweg nog wat mags voor mn AK gevonden en een coyote pack (die grootste). Ik had ook een m1024 naast mn ak, helaas ben ik die kwijtgeraakt toen ik m wisselde voor mn ak in mn backpack, dat schijnt niet te kunnen ofzo, want dan verdwijnt je wapen.

Wat betreft disconnecten, net wel gedaan. Ik hoorde ineens een sniper die mij miste. Ik had geen zin om de over 2 dagen verzamelde loot af te staan aan iemand die voor mij te ver was om uberhaupt te raken met mn ak. Daarnaast is het op het moment van schrijven alweer kwart over vier dus ik moet ook eens gaan stoppen. Het is inderdaad niet erg netjes, maar dan moet ie maar wat dichterbij gaan zitten dat ik ook terug kan schieten, dit was toch alleen maar een schiettent voor hem geworden :p

Wat ik in dit spel echt megavet vind is de hele sfeer die op je drukt van "overleven". Als je een willekeurige andere shooter neemt boeit het echt niet als je dood gaat, je spawned gewoon weer met al je troep. Puur het niet willen verliezen van je voortgang maakt dit echt een unieke beleving. Bij het eerder beschreven akkefietje met die sniper dook ik tussen de cover en ging mn hart irl tekeer als een gek, dat heb ik nog nooit gehad met een spel. In ieder ander spel zou ik me laten doodschieten om hem te lokaliseren op het geluid van het schot, om terug te lopen en hem om te leggen. Die sfeer heb ik nog niet eerder meegemaakt en is ook wel de reden dat ik nog lang zal blijven doorspelen _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door dragon4ce op 02-07-2012 04:35 ]

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit geDCd, maar ik heb wel eens een corpserun gedaan. Is dat ook cheaten? Dat weet ik eigenlijk niet. Het voelde wel laf aan, mja ik spawnde vlakbij en er lag een ALICE + AKM met 5 mags op mijn corpse...

Heb net gisteren voor het eerst een heli gevonden die niet al leeggeroofd was! Ook nog vlakbij een deerstand, dus het krioelde van de zombies. Ik had verder crappy wapens, dus kon een gevecht echt niet veroorloven; het sneaken tussen de Z's door van bijzonder intens :) Heb nu de FAL en een DMR, helaas beide maar 1 mag ammo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4kl44s
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 17:36
dragon4ce schreef op maandag 02 juli 2012 @ 03:14:
kleine tip voor unlimited ammo voor wapens waarvan je de ammo kan "omvormen", ik heb dit alleen getest met de m1911, als je een mag daarvoor omvormt naar de revolverammo en weer terug is je mag weer vol ;)
Of je mag's met 1 kogel erin bewaren en nadat je opnieuw inlogt zijn ze ook weer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een game vol uitdaging en frustraties. Afgelopen weekend meerdere malen al vloekend mijn laptop uitgezet om een half uur later weer volle goede moed te starten.

Vrijdagavond

Vlakbij Solnichniy met minimale gear besloot ik naar Berezino te gaan om daar mijn gear bij elkaar te zoeken. Eenmaal daar ging het looten perfect en binnen no-time de perfecte gear bij elkaar verzameld om mijn tocht landinwaards te gaan vervolgen. Het was al laat geworden, veilige plek gezocht en uitgelogd.

Zaterdagavond

Inloggen, zit ik vast in de muur! Uitloggen, inloggen, andere server enz enz. Ik kon wel richten met de muis maar lopen...nope geen beweging in te krijgen. Er zat niets anders op de Respawn.

Gespawned bij Cherno en binnen no-time weer gear bij elkaar verzameld, we beginnen de plekken te herkennen en het sneaken langs Zeds is nu ook als maar makkelijker geworden. Bij de laatste woning wordt ik betrapt, ren een huis binnen, trappen op, dak op en zit vol spanning te wachten tot de Zeds het dak op komen. Had enkel een Lee Enfield en 1 magazijn dus durfde de confrontatie op straat of in het trappenhuis niet aan...more Zeds will follow ;) Ik ben iets te onvoorzichtig bij de richel en donder van het dak af. Bewusteloos en omringd door Zeds lig ik dood te gaan...

Na een half uur toch maar weer een poging gedaan en ditmaal weer richting Berezino. Wederom gaat het looten super; wapens, eten en drinken in een Chech backpack en voor het eerst een compas en luciferstokjes gevonden. Op het punt dat ik de wildernis in wil trekken zie ik nog een gebouwenblok en denk: misschien vinden we daar nog wat leuks. We beginnen weer te sneaken en te looten tot ik plotseling vlak bij de Zeds aggro zie worden en overal schoten hoor. Het werd mij te heet aan de voeten (weinig ammo welke ik graag wou bewaren voor de buitengebieden) dus sneak weg, betrapt door 2 Zeds...fuck it: RENNEN!! Ik had voldoende gear bij elkaar en zou de Zeds wel in de bossen afknallen als ik de kans kreeg. Maar voordat ik de bossen bereikt had...knal...MOTHAF****CK.....bewusteloos en waarschijnlijk in mijn been oid geschoten. Met 2 Zeds bij je...geen kans: dood

Al vloekend het spel weer afgesloten...

Zondagochtend

Vol goede moed weer even een uurtje gear lopen verzamelen, ging best lekker. Uitloggen (huishoudelijke taken moeten ook gebeuren) en na 3 uurtjes weer inloggen. Sta ik in de middle of no-where...what the? Ik had al iets gelezen of het bos-des-doods...hebben we die ook alvast eens meegemaakt. Respawn en we beginnen weeeer opnieuw :(

Zondagavond

Wederom met goede moed Electro en Berezino bezocht en ik zit nu met een volle rugzak in de buurt van Devils Castle. EINDELIJK! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:06
dragon4ce schreef op maandag 02 juli 2012 @ 03:14:
Deze exploit werkt ook voor DMR ammo, hoewel daar meestal wel genoeg van te vinden is. Het is wel handig dat je hierdoor maar een paar magazijnen op zak hoeft te hebben, dus dan heb je meer ruimte over voor andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Hey, niet zo openlijk zitten te exploiten he :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
[...]

Klopt, maar in Pogorevka, Grishino, Novy Sobor, Staroye staan wel tankstations waar ze mogelijk aan toegevoegd kunnen worden.

Ja, maar ben nog niet doodgegaan sinds de boom mij opgegeten heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:11:
Vanmiddag zowaar een wapen gevonden, een AK. Leuk man, alleen geen ammo kunnen vinden 8)7
ik had het zelfde met een m16 :-(

anyway, ben nu weer dood

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
chiIIed schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:04:
Klopt, maar in Pogorevka, Grishino, Novy Sobor, Staroye staan wel tankstations waar ze mogelijk aan toegevoegd kunnen worden.
Weet je zeker dat ze er niet spawnen. Je kunt best wel eens gewoon pech hebben he, ze spawnen niet iedere x, het is een % voor iedere spawnlocatie en dus kun je best wel eens een uur lang alleen empty tin cans hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

fyi niet elk tankstation kun je fuel halen, je moet specifieke tankers daar voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Oh wacht, ik dacht dat we het over Jerrycan haddens, heh. Je kunt eigenlijk op heel veel plaatsen refuelen. Zowat iedere grote farm heeft zo'n grote bruine tanker ernaast staan, die werken net zo goed. True heeft gelijk, ik las alleen de vraag/klacht fout. Je hebt zowel witte (die zijn best lang en dun, de compacte werken uiteraard niet) en bruine (middel-lang, maar aardig dik).

Afbeeldingslocatie: http://dayzwiki.com/wiki/images/5/55/Misc_Fuel_Tanks.png

[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 02-07-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Hm, ik (en zal vast niet de enige zijn) meende dat je alleen bij de witte kon refuelen. Bij de bovenstaande 2 bruine kan je dus ook refuelen? Zodalijk nog maar is een rondje vliegen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Probeer 016, 102 maar eens. Is een leuke & rustige plek om te landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Bij de kleine tankstations staan gas tanks die kunnen niet helpen bij het refeulen.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Pagina: 1 ... 18 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht