Je hebt gigantische bulletdrop die voor elk wapen anders is, je aim beweegt nogal. Alleen als je in prone ligt en je adem in houdt is het redelijk stil. Daarnaast gaan kogels ook de daadwerkelijk snelheid. Een dude in full sprint op 500meter raken kan al best pittig zijn. Wind hoef je je niet druk om te maken, dat wordt eigenlijk alleen gebruikt in ACE.noud schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:29:
Heb je ook last van Bulletdrops op lange afstanden?
Yep ik heb er ook één, heb al overal geprobeerd dat ding te plaatsen, in het bos, op een gebouw, in het open veld, maar nergens krijg ik het voor elkaar. Altijd die melding dat er geen objecten in de buurt mogen zijn en dat de grond vlak moet zijn. Blijkbaar is het gebugged en kunnen we op dit moment geen tentjes plaatsen.HammerNL schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:54:
Over een tent gesproken, ik heb al een aantal keer z'n ding gevonden, maar het neerzetten is me nog nooit gelukt... Altijd die melding van: plaats hem op een vlakke ondergrond, geen objecten bla bla.
Z'n tent lijkt me wel handig, al je waardevolle spullen daar in stoppen, voordat je op een wat risicovolle loot zoektocht gaat. En als je dan wordt neergeschoten even je gear ophalen. Of werkt het zo niet?
Gewoon even wat rondkruipen en het proberen en dan lukt het vaak wel.
ik ben nu op dag 11 in solo 'bear' mode (zo min mogelijk killen/opvallen,maar wel in leven blijven) en raak aan het eind van mn supplies. echter is het momenteel echt niet te doen om ongezien bij de put te komen in dolina dus ik wacht ff tot 1.7.2 voor ik weer inlog (zeds zien me door de stad kruipen van achter gebouwen)
Dat heb je nu eenmaal met alpha versies.. soms moet je ff wachten op een fix 
mocht het noodlot toeslaan (killed) Dan verhuis ik naar een NL server om het spel eens in groepsverband te proberen te spelen. tot nu toe vind ik het zo als spannend genoeg
oja in 11 dagen geen matches vinden is wel ruk.. me bloed raakt nogal op
en de beanfinder map werkt echt stukken fijner in de steam overlay, dus bedankt voor de tip!
mocht het noodlot toeslaan (killed) Dan verhuis ik naar een NL server om het spel eens in groepsverband te proberen te spelen. tot nu toe vind ik het zo als spannend genoeg
en de beanfinder map werkt echt stukken fijner in de steam overlay, dus bedankt voor de tip!
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Toch nog wat gemist? Was in slaap gevallen (ergens bij de airfield)... Bekaf van al die 24 uur-no-sleeps.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:42:
Kerel in onze TS was degene die de 1 man makarov attack launchte op de streamer en Rocket's groep.
Zo ontzettend hilarisch, youtube video gaat over uurtje ofzo omhoog, haha.
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 29-06-2012 02:05 ]
Volgens mij mis ik iets. Hoe verdedig je je als je net begint? Ik heb kennelijk geen wapens en zelfs van je af meppen kan je kennelijk niet?
https://niels.nu
Verwijderd
run forest runHydra schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:39:
Volgens mij mis ik iets. Hoe verdedig je je als je net begint? Ik heb kennelijk geen wapens en zelfs van je af meppen kan je kennelijk niet?
Verwijderd
Als een bange kip rondkruipen of rennen.Hydra schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:39:
Dont trust anyone.
In gebouwen/dorpjes/steden etc loot zoeken en hopen op een wapen.
Om begin wat makkelijker te maken.
Gebruik een lootmap.
http://dayzmap.info/.
Als je echt net start zie je heel even rechts in beeld bij welke dorp/stad je in de buurt begint.
zoek dat op de kaart.
Tip om te beginnen is:
Zoek een server met zo min mogelijk mensen.
Hoe langer je de game speelt en de ins and outs weet, zijn de andere spelers gevaarlijker dan de infected.
Servers met minder mensen is minder geloot en vind je sneller spullen en word je minder snel gedood door andere.
Verwijderd
net zo belangrijkVerwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:54:
[...]
Als een bange kip rondkruipen of rennen.
Dont trust anyone.
In gebouwen/dorpjes/steden etc loot zoeken en hopen op een wapen.
Om begin wat makkelijker te maken.
Gebruik een lootmap.
http://dayzmap.info/.
Als je echt net start zie je heel even rechts in beeld bij welke dorp/stad je in de buurt begint.
zoek dat op de kaart.
Tip om te beginnen is:
Zoek een server met zo min mogelijk mensen.
Hoe langer je de game speelt en de ins and outs weet, zijn de andere spelers gevaarlijker dan de infected.
Servers met minder mensen is minder geloot en vind je sneller spullen en word je minder snel gedood door andere.
geef vooral niet op
ik heb dat bijna gedaan.
elke run leer je elke run beleef je meer.
toch nog 1 keertje geprobeerd en toen lukte het allemaal net wel.
Verwijderd
Meest belangrijke tips zijn al gegeven: zoek een server met 25 spelers, leer de map kennen en het belangrijkste: probeer nooit op te vallen. Je bent in het begin erg geneigd om van huis naar huis te rennen om zo snel mogelijk gear te verzamelen. Soms heb je mazzel en ontwijk je medespelers en Zeds maar 9/10 wordt je opgemerkt en kun je vaak opnieuw beginnen.
Ik heb nu een map uitgeprint op A3 en als je een smartphone of Tab hebt op Android kun je de Dayz map downloaden. Op je telefoon is hij wel erg klein maar op een EEEPAD Transformer werkt hij perfect.
https://play.google.com/s...wcy5sZWJsYWNrZHJhZ29uIl0.
Ik heb nu een map uitgeprint op A3 en als je een smartphone of Tab hebt op Android kun je de Dayz map downloaden. Op je telefoon is hij wel erg klein maar op een EEEPAD Transformer werkt hij perfect.
Verwijderd
vraagje hoe maak ik waypoints op een map?
nvm figured it out
nvm figured it out
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2012 11:25 ]
Verwijderd
Dat was vaak ook het probleem gewoon bij Arma1 en 2, operation flashpoint 1 minder omdat dit concept toen compleet nieuw was.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:38:
[...]
net zo belangrijk
geef vooral niet op
ik heb dat bijna gedaan.
elke run leer je elke run beleef je meer.
toch nog 1 keertje geprobeerd en toen lukte het allemaal net wel.
dit is ook de reden waarom minder mensen deze games speelde, het is geen mainstream game.
Bij elke run leer je weer dingen, je merkt dan ook dat het steeds makkelijker gaat.
Zo was mijn eerste paar runs compleet klote. Infected die me steeds te pakken kregen.
op gegeven moment begrijp je het systeem achter de Infected en ga je er redelijk makkelijk langs.
Dan kwam het volgende probleem, kon geen wapens vinden. toch een map erbij gepakt. leerde navigeren via de map. koos zo mijn doel om loot te zoeken. al snel vind je dan een keer een wapen zonder al teveel risico te lopen.
alleen neigde ik teveel om ene gebouw na andere gebouw in te gaan. en dan gaat het een keer mis.
Dus nu iets meer tactische en minder greedy.
Zorg dat je een goede basis van spullen vind. wapens en food etc en survive. take your time.
Beetje bij beetje word het steeds makkelijker en steeds leuker, en dan zijn je grootste vijanden andere spelers.
weet iemand een server waar meer friendly gespeelt word, teamplay.
Wazig... Ik had painkillers nodig (trilde zeg maar) dus ik was op zoek, breek ik mijn poot... Komt een maat naar me toe die geeft mij morfine maar helaas is dat niet sterk genoeg om door te gaan als een paracetamol 
Dus gebroken poot = opgelost maar nog wel shakend van het gebrek aan paracetamol
Dus gebroken poot = opgelost maar nog wel shakend van het gebrek aan paracetamol

Intentionally left blank.
Verwijderd
welke server spelen jullie op?
heb wel zin aan wat teamplay als mag.
zit zelf op NL11. is friendly server maar ik wantrouw toch anderen.
ben er nog niet murderd en weet niet of uberhaupt gebeurd.
kwam net een speler tegen in pusta. gelukkig zag hij mij niet. heb hem niet gekilled omdat friendly server is.
(zover anderen zich er aan houden) heb teveel mooie wapens om de gok te nemen ben maar gevlucht.
heb wel zin aan wat teamplay als mag.
zit zelf op NL11. is friendly server maar ik wantrouw toch anderen.
ben er nog niet murderd en weet niet of uberhaupt gebeurd.
kwam net een speler tegen in pusta. gelukkig zag hij mij niet. heb hem niet gekilled omdat friendly server is.
(zover anderen zich er aan houden) heb teveel mooie wapens om de gok te nemen ben maar gevlucht.
Net in NL11 geweest maar had ik iets teveel lag dus zijn weer geëmigreerd naar Duitsland 
Nog een andere bug, met je verrekijker tijdens de regen kijken = regen weg
Gisteren eerste crossmotor gevonden! Nja... gevonden..
Hoorde hem al vanaf aankomen rijden, dus toen even de M107 opgelijnt en neergemaaid.

Daarna richting Elektro gegaan, daar gedumpt omdat de benzine op was en gezocht voor een perfecte sniper positie.
Na een aantal kills, zelf afgeschoten door een M107.
Toen weer gerespawned en volgas richting mijn lichaam
Onderweg een M4A1 holo gevonden, toen ik al richting de powerplant liep werd ik al beschoten door hem.
Allemaal mis
Flank manoeuvre gedaan en hem uiteindelijk gevonden schiet hem door zijn hoofd, ren ik richting zijn lichaam.... geen lichaam? tevens ook geen murder erbij.
Waarschijnlijk dus gedisconnect..
Nu maar weer rond roam in Elektro en Cherno.

Hoorde hem al vanaf aankomen rijden, dus toen even de M107 opgelijnt en neergemaaid.

Daarna richting Elektro gegaan, daar gedumpt omdat de benzine op was en gezocht voor een perfecte sniper positie.
Toen weer gerespawned en volgas richting mijn lichaam
Onderweg een M4A1 holo gevonden, toen ik al richting de powerplant liep werd ik al beschoten door hem.
Allemaal mis

Flank manoeuvre gedaan en hem uiteindelijk gevonden schiet hem door zijn hoofd, ren ik richting zijn lichaam.... geen lichaam? tevens ook geen murder erbij.
Waarschijnlijk dus gedisconnect..
Verwijderd
nl11 was/is inderdaad laggy. emigreer zo ook even naar een andere rustige server.aKra schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:00:
Net in NL11 geweest maar had ik iets teveel lag dus zijn weer geëmigreerd naar Duitsland
Gisteren zelf ook voor het eerst een beetje succes (en meer plezier) gehad. Had eerst namelijk vele dorpen geraid en alles, vaak genoeg ammo gevonden, maar nog nooit (nee echt nooit) een wapen... geen pistol geen axe.
Naja gisteren dus met mijn broer en een vriend van hem met z'n alle op een server. Wij proberen naar elkaar toe te lopen, zijn wel eindelijk bij elkaar, allemaal duidelijk niet meer dan rookies zonder ook maar iets, vind een gozer met een AK het grappig om ons in de armen en benen te schieten. Dus ik zie de bui al hangen en probeer achter zijn rug te blijven, maar om de 1 of andere reden kan hij mij raken terwijl hij 180 graden de verkeerde kant op staat... lagg ofzo?
Naja, dus wij maar respawnen. Herstart de server. Wij gaan er weer in, is het donker
Helaas spawnen we allemaal ergens anders langs de kust. Dus 1 iemand stelde voor om te respawnen tot we dichtbij elkaar zaten. Mijn broer stemde in en ik bijna ook, maar toen zag ik een boot liggen
Dus ik ze oppikken met de boot (welke nog maar een kwart aan benzine had) en we gaan dus meerdere benzine stations raiden, maar we konden geen jerrycan vinden om benzine in te doen. Wel 2 axes gevonden, waarna we besloten de boot maar te ditchen en Balota te gaan raiden.
In de hangers vonden we allemaal ammo en nog meer axes, dus wij hopen op wapens in de control tower, maar niks
. Dus we gingen maar naar medical camp, waar we ook niks vonden. Vervolgens wouden we town gaan doen. Ging allemaal wel redelijk maar we waren ondertussen allemaal half health vanwege alle encounters, iemand was ziek en iedereen had het koud, dus was niet echt optimaal. Dus we waren in de town, ergens midden in het dorp, drukte 1 iemand per ongeluk op het knopje voor de flashlight (hoe is dat mogelijk vraag je je af, maar goed). Dus natuurlijk komen er allemaal zombie's op ons afgerend. Leek allemaal goed te gaan, zombie's waren eigenlijk allemaal bijna dood liggen we ineens alle 3 op de grond, dood. Once again, lagg?
Het werd laat, dus we besloten maar te stoppen. Het is allemaal best wel tof, maar het wordt eigenlijk pas tof als je een wapen hebt, tot die tijd is het of heel voorzichtig doen of disconnecten om van je zombie aggro af te komen...
Naja gisteren dus met mijn broer en een vriend van hem met z'n alle op een server. Wij proberen naar elkaar toe te lopen, zijn wel eindelijk bij elkaar, allemaal duidelijk niet meer dan rookies zonder ook maar iets, vind een gozer met een AK het grappig om ons in de armen en benen te schieten. Dus ik zie de bui al hangen en probeer achter zijn rug te blijven, maar om de 1 of andere reden kan hij mij raken terwijl hij 180 graden de verkeerde kant op staat... lagg ofzo?
Naja, dus wij maar respawnen. Herstart de server. Wij gaan er weer in, is het donker
Helaas spawnen we allemaal ergens anders langs de kust. Dus 1 iemand stelde voor om te respawnen tot we dichtbij elkaar zaten. Mijn broer stemde in en ik bijna ook, maar toen zag ik een boot liggen
In de hangers vonden we allemaal ammo en nog meer axes, dus wij hopen op wapens in de control tower, maar niks
Het werd laat, dus we besloten maar te stoppen. Het is allemaal best wel tof, maar het wordt eigenlijk pas tof als je een wapen hebt, tot die tijd is het of heel voorzichtig doen of disconnecten om van je zombie aggro af te komen...
Shift+Mouse buttonVerwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:16:
vraagje hoe maak ik waypoints op een map?
nvm figured it out
Als je gewoon klikt zet je een waypoint maar ik geloof dat iedereen die kan zien op de map. Ligt aan de server instelling. Let daar dus mee op.
Verwijderd
Hmm ik heb veel zin in deze mod maar hoor dat ik er zo'n 25-30 euro voor moet betalen. Aangezien ik geen Arma 2 heb.
Is de mod het geld waard? Ik probeer alleen spellen te kopen waar ik een langere tijd mee kan doen.
Is de mod het geld waard? Ik probeer alleen spellen te kopen waar ik een langere tijd mee kan doen.
Ik vind van wel maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Je moet zelf de keuze maken of het voor jou het geld waard is.
Ja persoonlijke keuze. ik heb de waag genomen 25,-
En heb er geen spijt van
En heb er geen spijt van
Verwijderd
is het zeker waard.
alleen vind ik het echt jammer dat niemand te vertrouwen is.
nu net weer.
net leuke setup. alice pack, remington met flash light, aks 74 in alice pack, water bottle, en wat andere grut als bandages etc. maar geen food.
ik op zoek naar food. server met weinig man. afgelegen dorp.
word ik alsnog dood gesniperd.
voel me zo Remi:)
alleen vind ik het echt jammer dat niemand te vertrouwen is.
nu net weer.
net leuke setup. alice pack, remington met flash light, aks 74 in alice pack, water bottle, en wat andere grut als bandages etc. maar geen food.
ik op zoek naar food. server met weinig man. afgelegen dorp.
word ik alsnog dood gesniperd.
voel me zo Remi:)
Wat ik je aan kan raden is om gewoon wat mensen aan de spreken hier of bijvoorbeeld in die steam groep. TS is altijd wel beschikbaar, dus daar kan je wel spelen. Maak is daar gewoon de regel dat je elkaar niet af gaat schieten. Spelers die je tegenkomt in-game zou ik inderdaad niet vertrouwen.
M4A1 HOLO is geen optie toch ? Of bedoel je Red dot versie, M4A1 CCO?DeadKnight schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:05:
Gisteren eerste crossmotor gevonden! Nja... gevonden..![]()
[afbeelding]
Toen weer gerespawned en volgas richting mijn lichaam![]()
Allemaal mis![]()
Waarschijnlijk dus gedisconnect..![]()
Gisteren met een maat van mij bij een heli crash eindelijk ook een BAF AS50 gevonden. Door altijd de ammo mee te nemen die we vonden voor .50 cal snipers hebben we nu 30 kogels. What to use it for.... Enige wat ik nog graag zou vinden is een range finder. Sniperen is leuk, echt telkens die berekening van milldots doen voor range on the move en opletten of je niet geflanked wordt is kut.
Nog een vraagje, moet een server gereset worden voor de beta updates van ARMA ? En is er een grotere kans een auto/heli te vinden na reset van een server? I MUST FIND ME A DAMN HELI!
I don't hate you, I nothing you
Ik overweeg een server te huren voor DayZ. Nu vraag ik mij een paar dingen af en hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
- Wie heeft er goede ervaring met een bepaalde host?
- Kun je, als je nog nooit eerder een server hebt gerund, makkelijk een DayZ server draaiende houden?
- andere tips of adviezen?
- Wie heeft er goede ervaring met een bepaalde host?
- Kun je, als je nog nooit eerder een server hebt gerund, makkelijk een DayZ server draaiende houden?
- andere tips of adviezen?
Op teamspeak zitten we meestal met gemiddeld 5/6 man op de Dayz TS server. Op het moment zijn wij ook ingame een groep spelers, met kamp en voertuigen. We zijn ook niet van plan meerdere mensen in de groep te nemen. Misschien dat er een 2e groep zich moet gaan vormen op dezelfde server als van ons alleen dan met een eigen kamp. We kunnen elkaar helpen, maar spelen over het algemeen gewoon gesplitst.
Denk dat ''noobs'' onderling beter met elkaar kunnen spelen in het begin, dan dat we ze in onze groep opnemen. Over het algemeen leer je vrij snel hoe dit spel werkt, en hoe je moet omgaan met zombies, andere survivors etc etc. Niet geheel onbelangrijk, het bekijken van youtube filmpjes heeft mij in het begin geholpen met wat handige dingen ingame. Niet alleen zijn ze vaak komisch, maar ook nuttig. Hoe beter je gaat spelen, hoe sneller je met wat ''elite'' spelers aan het spelen bent.
Wil mezelf niet elite noemen, maar dit lijkt mij de beste oplossing voor de meeste newbies in dayz.
Denk dat ''noobs'' onderling beter met elkaar kunnen spelen in het begin, dan dat we ze in onze groep opnemen. Over het algemeen leer je vrij snel hoe dit spel werkt, en hoe je moet omgaan met zombies, andere survivors etc etc. Niet geheel onbelangrijk, het bekijken van youtube filmpjes heeft mij in het begin geholpen met wat handige dingen ingame. Niet alleen zijn ze vaak komisch, maar ook nuttig. Hoe beter je gaat spelen, hoe sneller je met wat ''elite'' spelers aan het spelen bent.
Wil mezelf niet elite noemen, maar dit lijkt mij de beste oplossing voor de meeste newbies in dayz.
Misschien de M4A1 HWS M203ipazza schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:51:
[...]
M4A1 HOLO is geen optie toch ? Of bedoel je Red dot versie, M4A1 CCO?
Gisteren met een maat van mij bij een heli crash eindelijk ook een BAF AS50 gevonden. Door altijd de ammo mee te nemen die we vonden voor .50 cal snipers hebben we nu 30 kogels. What to use it for.... Enige wat ik nog graag zou vinden is een range finder. Sniperen is leuk, echt telkens die berekening van milldots doen voor range on the move en opletten of je niet geflanked wordt is kut.
Nog een vraagje, moet een server gereset worden voor de beta updates van ARMA ? En is er een grotere kans een auto/heli te vinden na reset van een server? I MUST FIND ME A DAMN HELI!
Verwijderd
Wees blij, ik moest m'n computer nog upgraden voordat ik het kon spelen. Ook gelijk 100-150 euro verder.. Maar is het wel waard hoor. En dat terwijl ik niet eens echt veel games heb gedaan m'n leven. Was zo stoked over dit spel, dat ik het MOEST spelen!Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:05:
Hmm ik heb veel zin in deze mod maar hoor dat ik er zo'n 25-30 euro voor moet betalen. Aangezien ik geen Arma 2 heb.
Probeer eerst even Arma 2 free uit en zie of je kan leven met de controls. Geef het dan aub niet meteen in een minuut op, want het kost even wat moeite om aan de engine te wennen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:05:
Ik wil graag een eigen DayZ server hosten, maar ik krijg maar geen reactie van het development team... Voldoe gewoon aan de voorwaarden als je het mij zou vragen uiteraard, maar dan nog...
Duurt even voordat je antwoord krijgt van ze
@hmmmmmmmmmmmmpffff Je kan het installeren met ArmA II: Free en ArmA II: OA, dan kost het nog maar 15 Euro. Dat is al iets minder, over controls hoef je je geen zorgen te maken (vind ik) na 30-45 minuten heb je t wel door. Verder is het een van de gaafste mods ooit volgens mij, enkele bugs daargelaten, maar dat hoort er nu eenmaal bij. (http://kodabar.blogspot.d...ayz-with-arma-2-free.html)
Ik ben op zoek naar mensen die Day Z spelen en contact houden via Skype, ik zou graag een aantal keer met wat anderen spelen en wellicht een basis opzetten! Voeg me maar toe: klaasomta (Skype)
Ik ben op zoek naar mensen die Day Z spelen en contact houden via Skype, ik zou graag een aantal keer met wat anderen spelen en wellicht een basis opzetten! Voeg me maar toe: klaasomta (Skype)
[ Voor 6% gewijzigd door k4kl44s op 29-06-2012 15:41 ]
ah in het getfragged gebeuren? moet wel te doen zijnaKra schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:15:
Ik wil graag een eigen DayZ server hosten, maar ik krijg maar geen reactie van het development team... Voldoe gewoon aan de voorwaarden als je het mij zou vragen uiteraard, maar dan nog...
ik wacht even af wat ze allemaal aan de hive gaan veranderen voor ik xs4all een por geef. de systeemvereisten voor eigen hosting veranderen nl ook elke patch zo'n beetje
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Verwijderd
ben ik ook wel voor in zal je even toevoegen.k4kl44s schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:36:
@hmmmmmmmmmmmmpffff Je kan het installeren met ArmA II: Free en ArmA II: OA, dan kost het nog maar 15 Euro. Dat is al iets minder, over controls hoef je je geen zorgen te maken (vind ik) na 30-45 minuten heb je t wel door. Verder is het een van de gaafste mods ooit volgens mij, enkele bugs daargelaten, maar dat hoort er nu eenmaal bij. (http://kodabar.blogspot.d...ayz-with-arma-2-free.html)
had net voor het eerst een potje dat ik tegen kwam en dat hij me niet neer hakte/schoot. hij had alleen een bijl.
samen toen maar cherno gegaan. merk wel dat met meerdere spelen wel leuker is.
alleen was ik weer slachtoffer van een sniper:P
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2012 16:02 ]
Heel simpel: wegblijven bij Elektro en ChernoVerwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:01:
[...]
ben ik ook wel voor in zal je even toevoegen.
had net voor het eerst een potje dat ik tegen kwam en dat hij me niet neer hakte/schoot. hij had alleen een bijl.
samen toen maar cherno gegaan. merk wel dat met meerdere spelen wel leuker is.
alleen was ik weer slachtoffer van een sniper:P
Ja, inderdaad vanuit het oude hobby gebeurenJoSchaap schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:46:
[...]
ah in het getfragged gebeuren? moet wel te doen zijn
ik wacht even af wat ze allemaal aan de hive gaan veranderen voor ik xs4all een por geef. de systeemvereisten voor eigen hosting veranderen nl ook elke patch zo'n beetje
My bad, bedoelde de m4a3 cco.ipazza schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:51:
[...]
M4A1 HOLO is geen optie toch ? Of bedoel je Red dot versie, M4A1 CCO?
Verwijderd
ja dat wist ik:)spookz0r schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:49:
[...]
Heel simpel: wegblijven bij Elektro en Cherno
maar ja was eerste keer met iemand samen en hij wou naar cherno.
wist al dat ik het niet lang zou overleven.
gewoon voor de ervaringhoe coop mij zou bevallen.
Moet zeggen in team spelen is leuker dan Remi.
Net even begonnen met k4kl44s.
Hoe vaak kun je verdwalen:). uiteindelijk elkaar gevonden.
Al snel in het begin een ak74 gevonden.
Nu moeten we nog even een camp ergens maken. Dan heb je iig een base of operation.
Vanuit daar kun je dan steeds wel even remi gaan als de andere er niet is, en zodoende een betere camp te bouwen.
Loop ik zonet bij de kust een respawn dude op te halen (Die was zo slim om op Respawn te drukken ipv Options). Eerst mijn ATV geflipped (10 saltos verder was ik wat bloed kwijt). Loop ik samen met die dude in de middle of nowhere in de kust.. Zien we in één keer een struik bewegen. Buddy begint te schreeuwen in direct en rent wat om hem heen. Toen hij mijn kant op draaide kreeg hij een kogel in zijn kop 

Even een vraagje. Ik heb net Arma 2 free gedownload en even gespeeld. controls en gang van zaken moet gewoon ff geleerd worden. Opzich was arma 2 al best vet al ben ik alleen nog maar geteamkilled. Echter was het haast onspeelbaar door de lag. Helft vna het team stond stil van de lag en ik spikete alle kanten op. In een woord haast onspeelbaar;)
Is dit ook zo erg in Dayz of heb je daar haast geen last van de lag(zowel jij als je medespelers?)
Is dit ook zo erg in Dayz of heb je daar haast geen last van de lag(zowel jij als je medespelers?)
Verwijderd
ik heb bijna geen lag problemen ondervonden in dayz. en al helemaal niet zoals jij het beschrijft.jantje 2 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:21:
Even een vraagje. Ik heb net Arma 2 free gedownload en even gespeeld. controls en gang van zaken moet gewoon ff geleerd worden. Opzich was arma 2 al best vet al ben ik alleen nog maar geteamkilled. Echter was het haast onspeelbaar door de lag. Helft vna het team stond stil van de lag en ik spikete alle kanten op. In een woord haast onspeelbaar;)
laat ik het zo zeggen het is perfect speelbaar. eerder buggy dan laggy.
dat ligt gewoon aan de engine.
voordeel van arma2 is dat ik het de beste open wereld Coop game vind die er is.
veel mods.
dus ben je dayz zat dan zijn er nog wel andere mods beschikbaar.
bijvoorbeeld invasion 1944
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2012 19:32 ]
link?JoSchaap schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:27:
kwam dit net tegen op een livestream.. wow..
[afbeelding]
Hallo allemaal, een DayZ beginner hier 
Ik heb vanmiddag Arma II:CO gekocht en Day Z gedownload.
Alleen een groot probleem; je begint zonder wapen, ammo of canteen?
Je moet een wapen zien te vinden in een dorp/stad heb ik begrepen?
Er zitten zombies in die dorpen/steden en je hebt GEEN wapen, zelfs hand to hand combat of iets dergelijks...
Het lukt mij gewoon niet om een wapen te kunnen vinden.
Iemand wat tips? Aangezien meeste guides nu verouderd zijn. Want ik heb gelezen dat je vroeger wel met Makarov en een canteen begon.
Er zitten zombies in die dorpen/steden en je hebt GEEN wapen, zelfs hand to hand combat of iets dergelijks...
Iemand wat tips? Aangezien meeste guides nu verouderd zijn. Want ik heb gelezen dat je vroeger wel met Makarov en een canteen begon.
1 - Als je spawned verschijnt rechtsonderin gelijk je locatie, schrijf dit op.Frerix schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:43:
Hallo allemaal, een DayZ beginner hier
2 - Ga naar dayzmap.info en zoek langs de zuidelijke kust die plaats op
3 - Ga naar het dichtsbijzijnde dorp en prone daar rustig doorheen, houdt minimaal 15 meter afstand van alle zeds
4 - Ga de huisjes binnen en hoop op iets leuks
5 - Blijf herhalen totdat je de kneepjes van het zombieontwijken beheerst
6 - Zo nu en dan zul je sterven, wees hierop voorbereid
7 - Zo nu en dan zul je iets leuks tegenkomen.
8 - Leer de controls en hoe het inventory menu werkt (niets is vervelender dan dat wapen kwijtraken nadat je er 15 zeds voor hebt moeten neerhakken met een crowbar, ik spreek uit ervaring)
9 - Zorg voor een survival kit (Hatchet, Lucifers, Knife, Canteen).
10 - Zodra je die hebt zou ik Deer Stands gaan raiden, zitten max. 3 zombies bij en spawnen soms aardig leuke wapens/loot (AKS-74/M4a1 etc.)
11 - WEES VOORZICHTIG en GEEF NIET OP!!!
12 - Liever een crossbow met 2 pijlen dan een Lee Enfield
13 - Probeer mensen te vinden met wie je samen kan spelen en kan overleggen (TS of Skype)
14 - Vermijd het dubbel tappen van W, of haal de bind eraf!!
ps. als ik iets vergeet, noem het aub even!
[ Voor 3% gewijzigd door k4kl44s op 30-06-2012 00:09 ]
Nee dit is geen actie shot van de film Speed.

Met dank aan Jelle aka WastedPenguiNL.

Met dank aan Jelle aka WastedPenguiNL.
[ Voor 12% gewijzigd door Kw4kje op 30-06-2012 00:39 ]
- Lees eerst even newbie guides door (Controls, Gear(!!!) en kijk even op de wiki welk wapen wat is. (Dan weet je al snel genoeg dat het slimmer is om met je makarov een zombie dood te schieten dan met die Lee Enfield)
- Als je spawned verschijnt rechtsonderin gelijk je locatie, schrijf dit op.
- Ga naar www.dayzdb.com/map/ en zoek langs de zuidelijke kust die plaats op.
- Ga naar een plek die interessant is om te looten (Kijk op die map waar wat grotere circles staan)
- Oefen met sneaken in kleinere dorpjes. Pas als je daar kan looten zonder aggro zou ik naar Cherno + Elektro gaan
- Gewoon naar Cherno / Elektro of Berenzino gaan. Makkelijk om loot te vinden en het leert je snel genoeg waar je op moet letten (Andere players, zombies en je leert dan ook wel sneller looten omdat je wel moet)
- Zorg voor basic gear (Main + Sidearm met genoeg ammo, bottles, knife, matches, hatchet, compass en een wat grotere backpack)
- Wen aan het doodgaan
- Zorg voor andere spelers, dat maakt het speel héél veel leuker.
- Op dat moment je basic kit bij elkaar sprokkelen (Moet nu niet zo moeilijker meer zijn) en ga samen naar bv Stary of NW (Kijk heel goed uit, neem je tijd en constant alt inhouden om freelook te doen)
- Als je reist, zorg dat je wat deer huts bezoekt op de reis en blijf zoveel mogelijk in bossen
12. Volg het eind van de map (het gras houd op). Vaak zijn er tentcities met genoeg gear en met een beetje geluk voertuigen.
13. Neem een vaste server, zet een campje op, en ga voertuigen zoeken en repareren (het spel veranderd compleet).
14. Wil je in leven blijven? Shoot on sight. Wil je een leukere speelervaring? Praat met mensen via direct coms.
13. Neem een vaste server, zet een campje op, en ga voertuigen zoeken en repareren (het spel veranderd compleet).
14. Wil je in leven blijven? Shoot on sight. Wil je een leukere speelervaring? Praat met mensen via direct coms.
[ Voor 19% gewijzigd door chiIIed op 30-06-2012 01:18 ]
Pff, ik zit met een probleem en ik weet het echt niet meer.
De game blijft maar crashen, en normaal kan ik dit oplossen met flushen van het geheugen ingame.
Alleen als ik dat een keer op 3 al heb moeten doen dan loopt mijn PC compleet vast en ben ik geforceerd om te rebooten. Heeft er iemand toevallig hetzelfde gehad en er een oplossing voor?
Ik heb alle laatste drivers geinstalleerd, dus daar zal het niet aan liggen.
Verder zijn mijn specs:
CPU: I7 870
Ram: 2x2GB
VGA: 2x 5870 1GB in crossfire
Voeding CM 720W
Verder nog wat harde schijven.
Ik hoop dat hier een oplossing voor is of zo, want het spoiled echt de fun.
De game blijft maar crashen, en normaal kan ik dit oplossen met flushen van het geheugen ingame.
Alleen als ik dat een keer op 3 al heb moeten doen dan loopt mijn PC compleet vast en ben ik geforceerd om te rebooten. Heeft er iemand toevallig hetzelfde gehad en er een oplossing voor?
Ik heb alle laatste drivers geinstalleerd, dus daar zal het niet aan liggen.
Verder zijn mijn specs:
CPU: I7 870
Ram: 2x2GB
VGA: 2x 5870 1GB in crossfire
Voeding CM 720W
Verder nog wat harde schijven.
Ik hoop dat hier een oplossing voor is of zo, want het spoiled echt de fun.
Heb je al andere stresstests gedraaid? If not, begin daar even mee. Even prime95 en alles. Als het daar ook crashed hoef je het niet bij de game te zoeken. Echt heel veel specifieke dingen over het crashen van de game heb ik namelijk niet gehoord, maar het zou kunnen zijn dat een foutje dat al aanwezig is er wat sneller uit komt bij Arma.
Yeah, en dan is er niets aan de hand. Geen crashes of zo.Adanteh schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 01:29:
Heb je al andere stresstests gedraaid? If not, begin daar even mee. Even prime95 en alles. Als het daar ook crashed hoef je het niet bij de game te zoeken. Echt heel veel specifieke dingen over het crashen van de game heb ik namelijk niet gehoord, maar het zou kunnen zijn dat een foutje dat al aanwezig is er wat sneller uit komt bij Arma.
Ook niet met Furmark.
Goed nieuws dude, flinke aanbieding in de eigen Bi Store! OA voor €18,74Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:05:
Bedankt voor de tip! Ik heb hem intussen nog niet goedkoper kunnen vinden, behalve op zo'n russische keysite voor 21 eurolampekap06 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 02:46:
[...]
Goed nieuws dude, flinke aanbieding in de eigen Bi Store! OA voor €18,74
Toevallig ook nog 2 3 leuke heli filmpjes (1 met mij als "shooter", in de andere 2 als piloot).
http://www.twitch.tv/puddn/b/323114279
http://www.twitch.tv/puddn/b/323111122
http://www.twitch.tv/puddn/b/323175559
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 30-06-2012 10:00 ]
Is er iemand die mij in de buurt van Staroye een morphine spuit kan brengen? De loot-tocht ging niet als geplanned...
Verwijderd
Prikkeldraad loopt weer uit de hand. Hele ziekenhuizen volledig afgezet, meeste restaurantjes etc. met loot ook afgezet. Toppunt is dat ik mijn been brak toen ik over een prikkeldraadje stapte en toen half uur kon gaan kruipen naar hospital, dat natuurlijk ook was afgezet. Serverhoppen dan maar.
Verwijderd
k4kl44s: ik kan wel even langskomen waar lig je? (laat maar ben gekilled)
hoe maak je trouwens een alt + F4 bind? software downloaden? Dan kan ik snel disconnecten, wel handig want al mijn enemies disconnecten ook gelijk als ik op ze schiet.
hoe maak je trouwens een alt + F4 bind? software downloaden? Dan kan ik snel disconnecten, wel handig want al mijn enemies disconnecten ook gelijk als ik op ze schiet.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 10:19 ]
...
Cheater.
[ Voor 75% gewijzigd door Paprika op 30-06-2012 10:16 ]
Verwijderd
Nochtans in de laatste patch heb ik geen problemen met zombies, zolang er minstens 20 meter tussen ik en de zombies kijn kan ik er zelfs voorbijlopen. Als je dichter komt, kruip, maar als je echt dicht moet komen, leg je op de grond en hou shift ook inJoSchaap schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 01:21:
ik ben nu op dag 11 in solo 'bear' mode (zo min mogelijk killen/opvallen,maar wel in leven blijven) en raak aan het eind van mn supplies. echter is het momenteel echt niet te doen om ongezien bij de put te komen in dolina dus ik wacht ff tot 1.7.2 voor ik weer inlog (zeds zien me door de stad kruipen van achter gebouwen)Dat heb je nu eenmaal met alpha versies.. soms moet je ff wachten op een fix
[afbeelding]
Totdat ze net om de hoek komen en je ze niet verwacht, omdat er rechts naast je ook een staat die je hoort...Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:31:
[...]
Nochtans in de laatste patch heb ik geen problemen met zombies, zolang er minstens 20 meter tussen ik en de zombies kijn kan ik er zelfs voorbijlopen. Als je dichter komt, kruip, maar als je echt dicht moet komen, leg je op de grond en hou shift ook in
Nog steeds niemand in leven met morphine?? Thanks voor de moeite Ayame!!
Verwijderd
Weet niet hoe lang je daar nog ligt maar ik ben over 20 min in Staroye als ik niet gekilled wordt!
Heeft iemand enig idee hoe dit draait op een dell xps 17 met i7, ssd en gt555m?
Verwijderd
k4kl44s: Ik zit in Staroye met morfine. voeg me toe op steam als je hulp nodig hebt: marrtin89
Leuk zeg... Wilde vandaag nog even alleen Kog raiden want daar was ik het laatste geweest (uitgelogged) dus ik join de server, ik zie en hoor niemand en doe mijn map open om te kijken of de server nog iets heeft en kijk naar een "helicopter crash site" en ik doe mijn map weer weg staat er iemand naar me te kijken doet niks paar seconden, en ik beweeg mijn aim op hem voor de zekerheid schiet hij instant op me... Leuk ben jij... Met je Makarov, veel plezier met mijn mooie loot eikel
... Gewoon meteen moeten terugschieten

Tja, je wapen op iemand mikken is nou niet echt iets waar je een vriendelijke indruk mee maakt.aKra schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 12:51:
staat er iemand naar me te kijken doet niks paar seconden, en ik beweeg mijn aim op hem voor de zekerheid schiet hij instant op me... Leuk ben jij... Met je Makarov, veel plezier met mijn mooie loot eikel... Gewoon meteen moeten terugschieten
Nee true, maar hij stond al in aim-mode op mij gericht terwijl ik prone op de grond lag naar z'n voeten te kijken... Dan kijk ik liever naar boven waar ik mee te maken heb
wat doe je als iemand een wapen op je richt?aKra schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 12:56:
Nee true, maar hij stond al in aim-mode op mij gericht terwijl ik prone op de grond lag naar z'n voeten te kijken... Dan kijk ik liever naar boven waar ik mee te maken heb
je omdraaien en op hem richten. Niet slim natuurlijk. Als hij al friendly was, zou hij het risico niet meer nemen.
Just deal with it. Op de servers waar ik speel kan je iig een ban verwachten als je disconnect bij PvP.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:05:
k4kl44s: ik kan wel even langskomen waar lig je? (laat maar ben gekilled)
Het ging fout toen je je wapen op hem richtte, wapen naar beneden laten of de safety dance doenaKra schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 12:51:
Leuk zeg... Wilde vandaag nog even alleen Kog raiden want daar was ik het laatste geweest (uitgelogged) dus ik join de server, ik zie en hoor niemand en doe mijn map open om te kijken of de server nog iets heeft en kijk naar een "helicopter crash site" en ik doe mijn map weer weg staat er iemand naar me te kijken doet niks paar seconden, en ik beweeg mijn aim op hem voor de zekerheid schiet hij instant op me... Leuk ben jij... Met je Makarov, veel plezier met mijn mooie loot eikel... Gewoon meteen moeten terugschieten
Vooral bij crashed heli's voorzichtig zijn aangezien ze vaak maar 1x goede gear droppen en iedereen die dus wil.
[ Voor 51% gewijzigd door spookz0r op 30-06-2012 13:11 ]
Jammer, vandaag wou ik weer verder spelen met een vriend. Ik spawn (was vorige keer uit voorzorg 5 meter van boom uitgelogd) en ja hoor ik zit vast in die boom, breek al mijn botten en ben instant dood. Om het nog erger te maken vloog mijn body ook weg ofzo, in ieder geval kon mijn vriend mij niet terug vinden.
Dag end-gear, had ik net een coyote backpack, nvg, ghillie, m107 en dmr bij me, gebreurd dit
. Ach ja na een chartacter van 15 dagen oud is heeft het ook wel een wat om opnieuw te beginnen, ben nog nooit opnieuw gespawnd sinds die patch dat je geen begin wapen meer hebt dus dit is weer een compleet nieuwe ervaring!
Dag end-gear, had ik net een coyote backpack, nvg, ghillie, m107 en dmr bij me, gebreurd dit

Best een sterk verhaal, tenzij je eerst zo goed als in die boom lag en daarna wat opzij bent geschoven.
Gisteren ook opnieuw begonnen op een Russische server. Ik ren jolig door elektro en kwam drie anderen met wapens tegen, maar niemand schoot op mij. Zelfs niet toen ik een m16 had gevonden en ik iemand tegenkwam in de supermarkt met een shotgun ofzoiets. Dus in een half uur weer mooie gear verzameld en de weg naar het noorden ingezet.
Blijkbaar zijn die Russen dan wel friendly ofzo..
Blijkbaar zijn die Russen dan wel friendly ofzo..
[ Voor 7% gewijzigd door baaart900 op 30-06-2012 13:27 ]
Ik denk dat iedereen mijn situatie mis-interpreteert. Ik lag al in zijn richting te kijken, ik had al een wapen vast, en ik was naar de map aan het kijken. Op het moment dat ik de map sluit kijk ik om mij heen en zie hem. Ik zie dat hij een wapen vast heeft en ik kijk omhoog en wordt instant beschoten... Tuurlijk, hij is ook bang voor zijn leven. Maar zeg dan iets over de direct communication of iets dergelijks, daar is het toch voor?SlaadjeBla schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:06:
[...]
wat doe je als iemand een wapen op je richt?
je omdraaien en op hem richten. Niet slim natuurlijk. Als hij al friendly was, zou hij het risico niet meer nemen.
Misschien geen mic en typen kost teveel tijd?
En je had natuurlijk ook zelf wat kunnen zeggen voordat je omhoog keek. Je wist dat er iemand was
.
Tussen het moment dat ik mijn map sluit en het moment dat ik overlijd zitten gok ik zo'n 3 tot 5 seconden... Wat moet ik doenPaprika schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:49:
En je had natuurlijk ook zelf wat kunnen zeggen voordat je omhoog keek. Je wist dat er iemand was.
Als ik niet het eerste schot los, en ik lig daar gewoon in prone, dan is hij duidelijk meer bandit dan ik dat voor redenen heb. Hij opent immers het vuur, en ik gok dat hij naar boven is gelopen mij ziet liggen en een tijdje naar me kijkt terwijl ik rustig me map aan het bekijken ben. Dus ik vraag me af wat voor 'n mooie woorden jullie kunnen bedenken tegen het feit dat ik niet schiet, tijdje naar hem lig te kijken, dan weer terug van me map kom, schrik van het feit dat er wel iemand is ik "KIJK" niet persé aim en meteen wordt neergemoffeld.
[ Voor 44% gewijzigd door aKra op 30-06-2012 13:54 ]
Terug rennen en enge geluiden maken in Direct-Comms
. Heb nog ooit een x moeten lachen waarbij het 2 personen (zonder wapens) lukte om over Direct Comms te zeggen dat de ander dood geknalt zou worden als ie niet zijn wapen neerlag/op de grond zou leggen. Pakt de 2e dus zijn wapen en knalt hem af.
[ Voor 69% gewijzigd door Paprika op 30-06-2012 14:15 . Reden: typo ]
Speelt hier trouwens iemand met een track-ir? Ik heb nog zo'n oude op zolder liggen en vroeg me af of dat een beetje werkt.
Werkt goed bij ARMA2/DayZ, maar met 3 schermen werkt het niet gezien je dan achter je kijkt terwijl je toch echt met opzet even naar een buitenste scherm probeerde te kijken...
luxe probleemPaprika schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:54:
Werkt goed bij ARMA2/DayZ, maar met 3 schermen werkt het niet gezien je dan achter je kijkt terwijl je toch echt met opzet even naar een buitenste scherm probeerde te kijken...
Je zou de buitenste schermen dan echt voor je ooghoeken moeten gebruiken en de track-ir het draaien moeten laten doen. Ik kan me wel voostellen dat dat tegennatuurlijk is met meer schermen.
Filmpje gezien van die gast die uit direct comms sax muziek speelde en achter mensen aanging met een hatchet?Paprika schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:52:
Terug rennen en enge geluiden maken in Direct-Comms. Heb nog ooit een x moeten lachen waarbij het 2 personen (zonder wapens) lukte om over Direct Comms te zeggen dat de ander dood geknalt zou worden als ie niet zijn wapen neerlag op de grond zou leggen. Pakt de 2e dus zijn wapen en knalt hem af.
Heb jij de link nog toevallig? Kan hem niet meer vinden
Zal eens kijken of ik die nog tegenkom. Zijn er ook zoveel tegenwoordig he
.
Had er een gevonden maar dat was hem niet iig
YouTube: Strangest 2 minutes of day Z
Is het deze?
Net mn AK74u KOBRA kwijtgeraakt toen ik m in mijn backpack wilde doen om mijn axe te pakken. Is er een manier om dat veilig te doen??
Wel gelukkig in een naburige Deer Tower een AK 74 gevonden...
Nu samen met kleutscher een kampje opgezet en 24 slots coyote backpacks gevonden, zijn dat de grootste??
Is het deze?
Net mn AK74u KOBRA kwijtgeraakt toen ik m in mijn backpack wilde doen om mijn axe te pakken. Is er een manier om dat veilig te doen??
Wel gelukkig in een naburige Deer Tower een AK 74 gevonden...
Nu samen met kleutscher een kampje opgezet en 24 slots coyote backpacks gevonden, zijn dat de grootste??
[ Voor 55% gewijzigd door k4kl44s op 30-06-2012 14:52 ]
Held
Dat was hem ja 
Die coyote assault is het grootste ja
Had je wel genoeg ruimte in je backpack? Wapen neemt 10 sloten in is hij vol dan verdwijnt het wapen.
Die coyote assault is het grootste ja
Had je wel genoeg ruimte in je backpack? Wapen neemt 10 sloten in is hij vol dan verdwijnt het wapen.
Veiligste blijft toch wel een wapen op/in een zombie proppen...
Kan je day z ook spelen met arma 2 free? wil het namelijk graag een keer uittesten voordat ik het spel ga kopen (aangezien deze mod de enige reden is waarom ik arma 2 zou kopen)
Wordt dus afgeraden
Wordt dus afgeraden
[ Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 30-06-2012 16:09 ]
Ik speel het al een aantal dagen zonder problemen, dus niet iedereen raad het af! Mindere textures heb je niet echt last van... Je moet echter wel 15 euro betalen voor de expansion pack.eL_Jay schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 16:08:
Kan je day z ook spelen met arma 2 free? wil het namelijk graag een keer uittesten voordat ik het spel ga kopen (aangezien deze mod de enige reden is waarom ik arma 2 zou kopen)
Wordt dus afgeraden
Net even een hachelijk moment in de factory er stopte of reed een auto langs, ik en kleutscher meteen met AK's in de aanslag, maar na 5 minuten geen geluid zijn we maar verder gegaan met looten. Toen we weer weg kropen kwam er opeens een malloot op ons af met 3 ge-aggrode zombies achter m aan, ik opende het vuur, maar kreeg m niet te pakken. Toen renden we weg met die drie zombies die we vervolgens vakkundig van de aardbodem hebben verwijderd. En toen crashte of restartte de server. Gelukkig leven we nog...
Bedankt voor de tips, ik ga 't nog een paar keer proberen. Ik vind het alleen wel een enorm gemis dat je niet een enkele zed met je blote handen (of desnoods een flinke tak) om zeep kan helpen. Op dit moment vind ik het de 25E voor Arma II nog niet helemaal waard, maar hopelijk veranderd dat.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:53:
Meest belangrijke tips zijn al gegeven: zoek een server met 25 spelers, leer de map kennen en het belangrijkste: probeer nooit op te vallen. Je bent in het begin erg geneigd om van huis naar huis te rennen om zo snel mogelijk gear te verzamelen. Soms heb je mazzel en ontwijk je medespelers en Zeds maar 9/10 wordt je opgemerkt en kun je vaak opnieuw beginnen.
De link hierboven biedt hem aan voor €18,74.Hydra schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:25:
[...]
Bedankt voor de tips, ik ga 't nog een paar keer proberen. Ik vind het alleen wel een enorm gemis dat je niet een enkele zed met je blote handen (of desnoods een flinke tak) om zeep kan helpen. Op dit moment vind ik het de 25E voor Arma II nog niet helemaal waard, maar hopelijk veranderd dat.
Heb 'em al gekocht op steamSagaris schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:57:
De link hierboven biedt hem aan voor €18,74.
Wat dacht je van met een bijl of crowbar?Hydra schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:25:
[...]
Bedankt voor de tips, ik ga 't nog een paar keer proberen. Ik vind het alleen wel een enorm gemis dat je niet een enkele zed met je blote handen (of desnoods een flinke tak) om zeep kan helpen. Op dit moment vind ik het de 25E voor Arma II nog niet helemaal waard, maar hopelijk veranderd dat.
Vandaag weer een paar uur geleefd. Eerst naar het ziekenhuis in Cherno en ook een paar appartementenblokken afgestruind. Double barrel shotgun (bij gebrek aan iets beters) en een hoop bloodpacks. Daarna richting Elektro gegaan om een samen met een vriend te kunnen spelen. Onderweg kwam ik een survivor tegen die volgens mij nog niet veel had. Samen hebben we de salute+om-het-hoekje-kijk (Q en E toets) dans gedaan en beide de andere kant op verder gelopen. Had hem kunnen doodschieten, ik zag hem eerder maar dat had geen nut gehad en vond het wel leuk om te kijken of hij zou wegrennen of dansen.
Uiteindelijk in Elektro een hoop gevochten, vanuit de shop richting het hospital kwamen we omstebeurten meerdere bandits tegen. De eerste probeerde ons met een bijl van achteren dood te maken. 2 rounds met mijn dual barrel shotgun maakte daar gelukkig een einde aan. Toen in het schoolgebouw kwam er ineens een andere survivor op ons af, maar kon niet kiezen wie van ons twee eerst neer te schieten, hij twijfelde te lang en kon daardoor mij maar slechts één of twee keer raken voordat ik hem weer te pakken had met de shotgun. Een paar bandages en een bloodtransfusion later en we stonden er weer goed voor. Weer dacht een bandit ons te kunnen pakken, na enkele schoten is hij weggevlucht. Toen zijn wij ook maar richting het bos gerend. Ik zag mijn maat voor me lopen en ineens hoor ik door de mic WTF. Is hij 1000 meter terug geteleporteerd en licht hij ineens bewusteloos weer bij de school. Snel terug gegaan voor hem maar een bandit vermoorde hem terwijl hij bewusteloos op de grond lag. Gelukkig was deze nog wel hem aan het looten, mijn shotgun maakte korte metten met hem, maar er waren nu al zoveel schoten rond deze positie geschoten dat naast een troep zombies nog een bandit kwam kijken en die schoot me helaas in mijn rug.
Kort leven maar was het zeker waard, veel actievolle momenten en uiteindelijk 4 bandits gekilled. Rare server-dsync dat mijn maat zo terug werd geplaatst, vooral omdat ik hem ook zag wegrennen en daarna teleporteren, de server had zijn juiste positie dus wel (deze werd immers naar mij gestuurd) maar toch besloot deze ineens om hem terug te zetten naar een plek waar hij ongeveer 2 min geleden was. Achja het is nog een alfa en we hadden vet veel fun. Ook blijkt de double barrel shotgun niet zo slecht als ik dacht, hij is (volgens dayzwiki) minder lawaaiering dan een Lee-Enfield en je kunt 4 2rnd slugs combinen tot 1 magazine van 8 waardoor de ammo-space ook meevalt. Moet je wel ze un-combinen om ze te gebruiken, maar goed je hebt ook nog een sidearm.
[ Voor 5% gewijzigd door roy-t op 30-06-2012 19:16 ]
Je weet dat veel van het verkeer P2P gaat? Hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat als jij je maat ziet rennen, de server je maat ook ziet rennen
Graag, maar ik had verwacht dat je met een melee wapen zou starten, of tenminste met je vuisten een Zed kon meppen, maar dat kon dus niet.
Really? Ik zit even te zoeken maar kan zo niets uitsluitends vinden over P2P in DayZ/ARMA2 servers. Lijkt me ook een wat interessante set-up, niet veel multi-player games met veel spelers gebruiken P2P. (Centrale server heeft autoriteit en p2p is O(n^2) in het aantal connecties, dus het aantal dingen wat mis kan gaan, terwijl een centrale server O(n) is). Het zou wel een goede verklaring zijn voor deze situatie, dus ik denk dat je gelijk hebt. Ben sowieso wel benieuwd naar de achterliggende structuur maar Bohemia schrijft niet veel over hun tech.Gropah schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:18:
Je weet dat veel van het verkeer P2P gaat? Hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat als jij je maat ziet rennen, de server je maat ook ziet rennen
Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht