Beste opstelling Nederlands elftal

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Niet met je eens, dat bier staat te ver weg en blijft niet koud.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Herko_ter_Horst schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:35:
Niet met je eens, dat bier staat te ver weg en blijft niet koud.
Ik mis ook een mobiel toilet dat binnen handbereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
ZaPPZion schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:56:
[afbeelding] <- nuf said, beste opstelling evah!
Dat hoort zo:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yX3XM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Uniciteit schreef op zondag 27 mei 2012 @ 15:47:
[...]

Plaszak :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Uniciteit schreef op zondag 27 mei 2012 @ 15:47:
[...]

Je bent toch geen vrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Vos schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:32:
[...]

Je bent toch geen vrouw?
Nee, maar het zou je toch maar overkomen: zitten we dadelijk in de finale, 115 minuten gespeeld (want het is verlenging) en je móét gewoon even pissen. Daar zit je dan. Zonder mobiel toilet.

Plaszak vind ik een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

Tweaking Art schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:41:
[...]
* van Persie links, gaat er niet langs, doelgerichte speler dus trekt altijd naar binnen dus geen voorzetten.

* Robben op rechts, kan helemaal niets met rechts, dus gaat ook naar binnen trekken, iets zegt me dat er geen voorzetten komen van Robben daar.
[...]
OK, Dan hebben we Huntelaar, hoe goed hij ook is, dus helemaal niet nodig... :)

Robben en van Persie mogen zich voorin uitleven.
Sneijder daar vlak achter.
Daar weer achter 3 middenvelders: Van Bommel centraal, Op links, VdVaart of Affelay of Strootman, op rechts Nigel de Jong of een andere dienende middenvelder die als rechtshalf uit de voeten kan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Fiber schreef op zondag 27 mei 2012 @ 19:48:
[...]

OK, Dan hebben we Huntelaar, hoe goed hij ook is, dus helemaal niet nodig... :)

Robben en van Persie mogen zich voorin uitleven.
Sneijder daar vlak achter.
Daar weer achter 3 middenvelders: Van Bommel centraal, Op links, VdVaart of Affelay of Strootman, op rechts Nigel de Jong of een andere dienende middenvelder die als rechtshalf uit de voeten kan.
Dus jij wilt onze beste spits qua statistieken niet gebruiken?, dat is hetzelfde als David Villa op de bank zetten bij spanje, als hij niet geblesseerd was geraakt zouden die spanjaarden Villa op de bank zetten?, iets zegt me van niet.

Ik zou in ieder geval de topscorer van Duitsland altijd opstellen, als jij dat niet zou doen nou veel succes ermee, ik zou als ik jou was alleen niet al te veel bier bestellen, Nederland is niet in de luxe positie om zo'n speler te missen, aan de andere kant huntelaar op de bank gegarandeerd wel dat mijn groepsvoorspelling waarschijnlijk uitkomt...hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tweaking Art schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:00:
Dus jij wilt onze beste spits qua statistieken niet gebruiken?, dat is hetzelfde als David Villa op de bank zetten bij spanje, als hij niet geblesseerd was geraakt zouden die spanjaarden Villa op de bank zetten?, iets zegt me van niet.
Kromme vergelijking. Spanje heeft geen 2 topspitsen (die beiden topscorer zijn in verschillende landen). Villa is gewoon altijd nummer 1.
Tweaking Art schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:00:
Ik zou in ieder geval de topscorer van Duitsland altijd opstellen, als jij dat niet zou doen nou veel succes ermee, ik zou als ik jou was alleen niet al te veel bier bestellen, Nederland is niet in de luxe positie om zo'n speler te missen, aan de andere kant huntelaar op de bank gegarandeerd wel dat mijn groepsvoorspelling waarschijnlijk uitkomt...hmmm.
Ik zou in ieder geval de topscorer van Engeland altijd opstellen, als jij dat niet zou doen nou veel succes ermee, ik zou als ik jouw was alleen niet al te veel bier bestellen, Nederland is niet in de luxe positie om zo'n speler te missen, aan de andere kant Van Persie op de bank gegarandeerd wel dat mijnjouw groepsvoorspelling waarschijnlijk uitkomt....hmmm.
;)

Van Persie in de spits, Sneijder daarachter, rechts Robben, links op het midden Afellay, centraal Van Bommel en rechts De Jong. Perfecte opstelling :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

silmaril8 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:11:
[...]
Van Persie in de spits, Sneijder daarachter, rechts Robben, links op het midden Afellay, centraal Van Bommel en rechts De Jong. Perfecte opstelling :Y
Wij zijn het eens!

Huntelaar alleen inbrengen als je aan het eind van een wedstrijd nog een breekijzer nodig hebt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
silmaril8 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:11:
[...]

Kromme vergelijking. Spanje heeft geen 2 topspitsen (die beiden topscorer zijn in verschillende landen). Villa is gewoon altijd nummer 1.

[...]

Ik zou in ieder geval de topscorer van Engeland altijd opstellen, als jij dat niet zou doen nou veel succes ermee, ik zou als ik jouw was alleen niet al te veel bier bestellen, Nederland is niet in de luxe positie om zo'n speler te missen, aan de andere kant Van Persie op de bank gegarandeerd wel dat mijnjouw groepsvoorspelling waarschijnlijk uitkomt....hmmm.
;)

Lol en weer zeg je dingen die niet gezegd zijn... trouwens Spanje heeft Torres, dat is ook geen kinderachtige spits en Villa heeft vaak van de flanken gespeeld omdat Torres de spits was, dat kan dus ook bij het NL elftal.

Waar heb ik gezegd dat van Persie niet moet spelen? ook niet gezegd...begint een beetje een patroon te worden he?, hopelijk de laatste keer, een affelay zonder wedstrijdritme opstellen is een enorme gok en trouwens dat is geen 4-2-3-1, Bert zal geen ander systeem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Tweaking Art schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:20:
Lol en weer zeg je dingen die niet gezegd zijn... trouwens Spanje heeft Torres, dat is ook geen kinderachtige spits en Villa heeft vaak van de flanken gespeeld omdat Torres de spits was, dat kan dus ook bij het NL elftal.
Torres? Grapjas. Torres had dit jaar geluk dat Villa geblesseerd was. Anders was het nog geeneens zeker dat hij mee zou gaan. Wel een beetje up to date blijven he ;) Daar komt bij: Van Persie en Huntelaar zijn veel betere spitsen dan Torres.
Dus, zoals gezegd, een kromme vergelijking.
Tweaking Art schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:20:
Waar heb ik gezegd dat van Persie niet moet spelen? ook niet gezegd...begint een beetje een patroon te worden he?, hopelijk de laatste keer, een affelay zonder wedstrijdritme opstellen is een enorme gok en trouwens dat is geen 4-2-3-1, Bert zal geen ander systeem gebruiken.
Omdat Van Persie en Huntelaar samen niet gaat. Het is of Huntelaar, of Van Persie. En nee, Van Persie op 10 gaat niet gebeuren omdat Sneijder daar 100% zeker weten gaat spelen.
Dus als jij Huntelaar in de basis wil en dus in de spits, kan Van Persie, met dit elftal, nergens anders goed renderen (zowel voor Van Persie zelf als voor de aanvoer richting Huntelaar).

Afellay zal wel woensdag in de basis starten en dan zien we hoe ver ie is. Maar met een Afellay van voor zijn blessure, is dat m.i. wel de beste opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
silmaril8 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:40:
[...]
Torres? Grapjas. Torres had dit jaar geluk dat Villa geblesseerd was. Anders was het nog geeneens zeker dat hij mee zou gaan. Wel een beetje up to date blijven he ;) Daar komt bij: Van Persie en Huntelaar zijn veel betere spitsen dan Torres.
Dus, zoals gezegd, een kromme vergelijking.

[...]

Omdat Van Persie en Huntelaar samen niet gaat. Het is of Huntelaar, of Van Persie. En nee, Van Persie op 10 gaat niet gebeuren omdat Sneijder daar 100% zeker weten gaat spelen.
Dus als jij Huntelaar in de basis wil en dus in de spits, kan Van Persie, met dit elftal, nergens anders goed renderen (zowel voor Van Persie zelf als voor de aanvoer richting Huntelaar).

Afellay zal wel woensdag in de basis starten en dan zien we hoe ver ie is. Maar met een Afellay van voor zijn blessure, is dat m.i. wel de beste opstelling.
Ik word hier een beetje moe van, hij heeft een slecht jaar gehad maar hoe je het went of keert Torres was de nr1 spits van spanje, en of van Persie en Huntelaar betere spitsen zijn is te betwisten, Torres is gewoon een klasse speler, Chelsea heeft niet voor niets zo veel voor hem betaald dus zo krom is die vergelijking niet.

Dat is jouw mening en ik ben het er niet mee eens, ik heb al uitvoerig verteld wat ik de beste opstelling vind voor dit spelersmateriaal en ik geloof dat van Persie prima in de vrije rol kan staan op de rechterkant.

Jouw beste opstelling, niet de mijne, laten we het daar op houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Tweaking Art schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:52:
Ik word hier een beetje moe van, hij heeft een slecht jaar gehad maar hoe je het went of keert Torres was de nr1 spits van spanje, en of van Persie en Huntelaar betere spitsen zijn is te betwisten, Torres is gewoon een klasse speler, Chelsea heeft niet voor niets zo veel voor hem betaald dus zo krom is die vergelijking niet.
Zoals je zelf al zegt: Torres was de nr. 1 spits. Dat is ie echter al lang niet meer. Afgelopen jaar was Torres ook vaker wisselspeler dan dat ie in de basis stond. Torres was trouwens zelf ook bang dat hij niet bij de selectie voor het EK zou zitten. Klik. Hij is gewoon niet meer top en niet meer onbetwist (bij zowel club als land). Dit in tegenstelling tot Huntelaar en Van Persie (en Villa). Dus ja, het was een kromme vergelijking ;)
Tweaking Art schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:52:
Dat is jouw mening en ik ben het er niet mee eens, ik heb al uitvoerig verteld wat ik de beste opstelling vind voor dit spelersmateriaal en ik geloof dat van Persie prima in de vrije rol kan staan op de rechterkant.

Jouw beste opstelling, niet de mijne, laten we het daar op houden.
Daarom zei ik er ook bij mijns inziens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:43
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                 v. Persie/Huntelaar

Narsingh/Kuyt               Sneijder                    Robben

Willems/Afellay    Van Bommel/Schaars

Boulahrouz         Mathijsen     Heitinga     Van der Wiel

Stekelenburg

Zoals eerder gezegd, het is v. Persie OF Huntelaar, niet beiden. Narsingh heeft het tegen Bayern serieus goed gedaan, en Willems ook tegen Bulgarije. En dan lijken ze mij de beste keus als er jong bloed het veld op moet. Eventueel heb ik de wissels erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
silmaril8 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:03:
[...]

Zoals je zelf al zegt: Torres was de nr. 1 spits. Dat is ie echter al lang niet meer. Afgelopen jaar was Torres ook vaker wisselspeler dan dat ie in de basis stond. Torres was trouwens zelf ook bang dat hij niet bij de selectie voor het EK zou zitten. Klik. Hij is gewoon niet meer top en niet meer onbetwist (bij zowel club als land). Dit in tegenstelling tot Huntelaar en Van Persie (en Villa). Dus ja, het was een kromme vergelijking ;)

[...]
Daarom zei ik er ook bij mijns inziens ;)
Ik heb dat artikel gelezen en ik snap zijn zorgen ook wel, hij heeft gewoon een matig seizoen gedraaid maar hij heeft eigenlijk alles dat een topspits hoort te hebben, hij is nog jong en kan zich nog terugvechten, alhoewel bij zijn club moeilijk word als die Hulk naar Chelsea gaat, dat is toch echt wel een.....uhm....Hulk :P

Krom...tja het is ook maar hoe je het bekijkt, ik vind die vergelijking nuttig voor de discussie, bij Spanje word een opstelling gemaakt waar hun twee beste spitsen ( in ieder geval in het verleden ) samen spelen ook al is Villa een spits maar in Nederland word zo'n systeem afgeschoten?, twee spitsen in topvorm en maar een daadwerkelijk opstellen?, dat heeft niet mijn voorkeur, vooral omdat ik geloof dat van Persie van rechts ook nuttig kan zijn voor het elftal als de andere posities zijn ingevult zoals ik dat voorzie, met Robben op links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
naarden 4ever schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:15:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                 v. Persie/Huntelaar

Stekelenburg

Zoals eerder gezegd, het is v. Persie OF Huntelaar, niet beiden. Narsingh heeft het tegen Bayern serieus goed gedaan, en Willems ook tegen Bulgarije. En dan lijken ze mij de beste keus als er jong bloed het veld op moet. Eventueel heb ik de wissels erbij gezet.
Nou ik ga niet vertellen wat ik daar van vind, maar ik wil wel een ding weten, waarom staat Willems op het middenveld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Nu op nederland 1 een docu over Seedorf, hij hoort zeker in de beste opstelling van nederand. Doet me zelfs een beetje pijn hoe we hem behandelen in nederland

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de berichten over de mogelijke blessure van Mathijsen en welke vervanger op te roepen verplaatst naar De Nederlandse selectie voor het EK, hier gaat het om de basisopstelling :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:09
Royz schreef op zondag 27 mei 2012 @ 23:30:
Nu op nederland 1 een docu over Seedorf, hij hoort zeker in de beste opstelling van nederand. Doet me zelfs een beetje pijn hoe we hem behandelen in nederland
Ja heel jammer dat hij er nooit meer bij is, daar had je echt wat aan gehad.
Ik vind Sneijder wel aardig spelen maar het is tegenwoordig wel vaak weer ff terugkappen ipv doorballen en de diepte zoeken.

Ik denk het Nederlands elftal zoals het er al tijden staat, toch wel het beste voldoet (voorin Persie,Sneijder,Robben en links dan Appelvlaai).
Willems dan maar als linksback.
Hij deed het aardig maar vergeet niet dat hij tegen Bulgarije ook wel wat foutjes maakte die dan niet worden afgestraft omdat die dan gecorrigeerd werden door andere spelers maar... komt daar een goal uit (en tegen een Duitsland is die kans groot) dan staat hij er opeens heel anders op na een wedstrijdje Bulgarije.

Narsingh vind ik een welkome aanvulling. Hij heeft alleen een nadeel: hij is rechtspoot. Dus of LinksHalf (LH) en naar binnen draaiend (zonder voorzetten af te leveren), of RH maar daar staat Rappe Robbie al.
Handige speler als je puur op de counter moet spelen.

Je zal als team toch meer aanvallende risico's moeten nemen tegen een team als Bulgarije. Als Nederland dat wél deed, dan werd het ook spannend. Volgens mij missen ze toch wat zelfvertrouwen op het moment krijg ik de indruk.
Hou eerlijk gezegd écht mijn hart vast voor het EK en verwacht geen hoge ogen van Nederland gezien de vorm waarin ze nu verkeren want die is zéér middelmatig. Dan mogen ze blij zijn als ze nog van Denemarken winnen.
Maar ja elke wedstrijd kan weer verschillen en het zal niet de eerste keer zijn dat een team verrast, dus we'll shall see

[ Voor 29% gewijzigd door Harribo op 28-05-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Harribo schreef op maandag 28 mei 2012 @ 09:59:
[...]
Ja heel jammer dat hij er nooit meer bij is, daar had je echt wat aan gehad.
Ik vind Sneijder wel aardig spelen maar het is tegenwoordig wel vaak weer ff terugkappen ipv doorballen en de diepte zoeken.
Probleem met Seedorf is dat hij een te groot ego heeft om op de bank te willen zitten. Bovendien hebben we ook van der Vaart al voor die positie. Sneijder heeft het fantastisch gedaan op het WK en verdient gewoon een plaats in de basis, af en toe heeft hij van die geniale momenten (zie die pass op Van Persie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

naarden 4ever schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:15:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                 v. Persie/Huntelaar

Stekelenburg

Vind het geen goeie opstelling
Willens op middenveld?
Narsingh op links?
Boulahrouz op back positie? Boulahrouz is eigenlijk geen back maar aangezien die multifunctioneel is en we niet veel beter hebben, is die mee. Vind hem stuk beter centraal.

Ik vind dit een leuke counteropstelling.

Robben - Huntelaar - Narsingh
--------------Sneijder----------------
De Jong/vdVaart - van Bommel
Willems - Mathijsen - Heitinga - vdWiel

Robben kan voorzetten geven vanaf links in plaats van dat naar binnendraaien op rechts en schieten, daar is de verassing nu wel een keer vanaf.
Narsingh in zijn Heerenveen rol met voorzetten. En Sneijder kan ze allebei wegsturen.
Ik kies hier voor Huntelaar omdat hij een man is die meer met de voorzetten kan doen en ik hoop dat Narsingh dan dezelfde klik heeft met Huntelaar zoals die bijv dan met Dost heeft bij Heerenveen.
Deze opstelling is ook een goed alternatief als we achter staan en dan van der Vaart op de plek van de Jong.

Overigens zal van Marwijk gewoon starten met Affelay ipv van Narsingh en van Persie ipv Huntelaar en Robben op rechts.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 28-05-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Zenix schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:59:
[...]
Robben kan voorzetten geven vanaf links in plaats van dat naar binnendraaien op rechts en schieten, daar is de verassing nu wel een keer vanaf.
Ja maar Robben heeft laatst eens op links gestaan en toen kwam hij bijna geen man voorbij en daarmee kwamen er ook geen voorzetten. Vrees dat Robben vnl op de rechterpositie kan staan.
Narsingh is ook beter rechts dan links vind ik maar aangezien Robben op links naar mijn inziens niet productief is, moet hij dan maar op links.
Ik kies hier voor Huntelaar omdat hij een man is die meer met de voorzetten kan doen en ik hoop dat Narsingh dan dezelfde klik heeft met Huntelaar zoals die bijv dan met Dost heeft bij Heerenveen.
Als die voorzetten komen, dan wel. Denk dat de tandem Narsingh-Dost werkt voor het niveau eredivisie maar of dat ook het geval is voor een internationale wedstrijd?
Affelay is trouwens als speler wel completer dan Narsingh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

Harribo schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:20:
[...]

Ja maar Robben heeft laatst eens op links gestaan en toen kwam hij bijna geen man voorbij en daarmee kwamen er ook geen voorzetten. Vrees dat Robben vnl op de rechterpositie kan staan.
Narsingh is ook beter rechts dan links vind ik maar aangezien Robben op links naar mijn inziens niet productief is, moet hij dan maar op links.

[...]

Als die voorzetten komen, dan wel. Denk dat de tandem Narsingh-Dost werkt voor het niveau eredivisie maar of dat ook het geval is voor een internationale wedstrijd?
Ik vind dat hij in het verleden zijn beste wedstrijden op links heeft gespeeld en aangezien Narsingh nooit op links heeft gespeeld bij Heerenveen lijkt mij dit beter als we hem eventueel inbrengen.
Op deze manier is er veel snelheid dan zal een land als Duitsland wel nadenken om vol om de aanval te gaan aangezien elke counter dodelijk kan zijn, dat zag je alleen al met Robben afgelopen WK finale.

Ben het er ook mee eens dat Affelay veel completer is en die hoort ook te starten als die in vorm is.
Maar als het niet loopt of als we erg veel onder druk staan dan is dit een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Harribo schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:20:
[...]

[...]

Probleem is dat er weinig voorzetten zullen komen met Robben op rechts en Narsingh op links. Dan kun je beter Afellay opstellen, die heeft nog een actie in huis. (assist tegen ik dacht Zweden bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Narsingh vanaf het begin lijkt me ook nog geen goed idee. Want we weten zeker dat Narsingh tegen betere backs zal komen te staan dan dat ie ooit heeft gestaan. Dat betekent dat als die backs Narsingh in hun pockets hebben, dat er dan vrijwel geen goede pass van Narsingh zal komen. Narsingh moet je pas brengen als de back van de tegenstander er al een tijdje in staat en wat moe gespeeld is.
En dan ben je dus vanaf het begin beter af met een voetballer zoals Afellay die inderdaad veel completer is. Daar komt bij dat Narsingh op links eigenlijk uberhaupt geen optie is omdat Narsingh op rechts het beste excelleert, maar daar moet gewoon Robben staan. Dus ik gok dat Van Marwijk Narsingh er pas in brengt als er wat met Robben aan de hand is (blessure, rode kaart).

[ Voor 7% gewijzigd door silmaril8 op 28-05-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:19
Er wordt wel steeds gezegd dat de verdediging van Oranje matig is...

En dat klopt ook: http://nos.nl/video/368571-ek-2008-nederland--frankrijk.html (die goal van Robben :>)
Helemaal vergeten hoeveel kansen Frankrijk kreeg.
Nederland hoeft geen goede verdediging te hebben. Als de aanval goed loopt dwing je het geluk vanzelf af en haal je de druk van de verdediging af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Fleximex schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 00:09:
Er wordt wel steeds gezegd dat de verdediging van Oranje matig is...

En dat klopt ook: http://nos.nl/video/368571-ek-2008-nederland--frankrijk.html (die goal van Robben :>)
Helemaal vergeten hoeveel kansen Frankrijk kreeg.
Nederland hoeft geen goede verdediging te hebben. Als de aanval goed loopt dwing je het geluk vanzelf af en haal je de druk van de verdediging af.
En wat nou als de aanval van de tegenstander ook goed loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 11:13
------------------Huntelaar---------------------
Robben-----------------------------v. Persie
-------------------Sneijder----------------------
--De Jong/Vaart---------Bommel--------
Willems-Mathijsen-Heitinga-v.d. Wiel

Op die manier kun je alle aanvallende spelers goed benutten. Affelay als wisselspeler is ook niet verkeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door boe.i op 29-05-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
silmaril8 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 00:15:
[...]

En wat nou als de aanval van de tegenstander ook goed loopt?
Geluk hebben ala die wedstrijd tegen Frankrijk ;). Ik geef toe, je kan niet zeggen dat de aanval van de Fransen uitstekend liep, maar ze kregen toch wel een hoop goede kansen.

Als de aanval van de tegenstander echt goed loopt: Pech |:(. Iedereen een gebedje doen voor Stekelenburg (of Vorm?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Johan Derksen kwam gisteren hiermee.

Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2012/05/415781_Holland.jpg

Hij kiest voor Sneijder op rechts omdat Van Persie dan als soort tweede spits kan fungeren en omdat Sneijder in tegenstelling tot Van Persie ook rechtsbenig is, en dus fatsoenlijke voorzetten kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik ben t gewoon eens met Johan... Lijkt me ook t beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:10

Zewatanejo

Fine Thanks!

Heb ik nog niet zo vaak gezien, maar lijkt me inderdaad ook wel een mooie opstelling. Ben benieuwd of Bert naar Johan luistert ;)

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Exitium schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:24:

[afbeelding]

Hij kiest voor Sneijder op rechts omdat Van Persie dan als soort tweede spits kan fungeren en omdat Sneijder in tegenstelling tot Van Persie ook rechtsbenig is, en dus fatsoenlijke voorzetten kan geven.
Lijkt me een slecht plan. Sneijder is geen echte rechtsbuiten en Robben komt beter uit de verf op rechts.
Daarnaast is van Persie geen nummer 10 en loopt hij Huntelaar steeds in de weg.
Dit lijkt heel erg op Bert zijn filosofie: wel de beste spelers opstellen, maar niet op hun beste positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik ben bang dat Sneijder op die plek niet het verschil kan maken wat die wil en doodongelukkig wordt

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik denk dat in deze opstelling Sneijder en van Persie nog wel eens wisselen van positie en dan zie ik van Persie niet achter de linksback van de tegenstander aanlopen. Sneijder ook niet, in mindere mate.
Van der Wiel loopt zich dan kapot. Of dan zal van Bommel vanuit het middenveld van der Wiel moeten ondersteunen op rechts. Maar dan moet wel één van de centrale verdedigers naar het middenveld schuiven om de Jong te ondersteunen. Alleen dan zou het werken. Als het Nederlands elftal aanvalt moet het eigenlijk in een 3-3-4 opstelling spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik denk niet dat je Van Bommel weg moet halen uit de as. Simpelste oplossing lijkt mij Heitinga die gaat helpen, Mathijssen pakt spits op en Van Bommel zakt iets terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14

FreakNL

Well do ya punk?

Ik raak er eigenlijk steeds meer van overtuigd dat van Marwijk zometeen terug gaat vallen op het oude stramien, dus gewoon met Kuijt op links, Robben op rechts, Sneijder centraal en RvP in de punt...

Niet dat ik er nou zo voor ben maar er zijn eigenlijk geen alternatieven.. Huntelaar in de spits zorgt ervoor dat je met RvP aan de leur gaat. En dan kan je hem wel op "10" zetten, wat best zou kunnen werken, maar dan ga je weer met Sneijder aan de leur.

Kuyt omdat hij er altijd staat, en zeker met een onzekere linksback kan hij op links van verdedigende waarde zijn.

Overigens zou ook RvP zijn plek kunnen verliezen.. Eigenlijk zijn er maar twee plekken waar hij kan spelen. De spits of vlak erachter.. Vanaf de flanken werkt gewoon niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik denk dat het in de praktijk niet eens heel veel uitmaakt wie je waar neer zet als de spelers niet het maximale uit zichzelf weten te halen. Dat vrees ik nu wat voor het komende EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Van Marwijk werkt graag via de rugnummers en het lijkt erop dat de nummers 1 t/m 11 dus het basiselftal gaan vormen.

Bevestigde rugnummers:
1. Maarten Stekelenburg
2. Gregory van der Wiel
3. John Heitinga
4. Joris Mathijsen
5. Wilfred Bouma
6. Mark van Bommel
7. Dirk Kuyt
8. Nigel de Jong
9. Klaas-Jan Huntelaar
10. Wesley Sneijder
11. Arjen Robben
12. Michel Vorm
13. Ron Vlaar
14. Stijn Schaars
15. Jetro Willems
16. Robin van Persie
17. Kevin Strootman
18. Luuk de Jong
19. Luciano Narsingh
20. Ibrahim Afellay
21. Khalid Boulahrouz
22. Tim Krul
23. Rafael van der Vaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dat zou dan niet best zijn voor van der Vaart?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Uniciteit schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:55:
Van Marwijk werkt graag via de rugnummers en het lijkt erop dat de nummers 1 t/m 11 dus het basiselftal gaan vormen.

...
Jij bent zijn broer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Nummers zeggen niet altijd wat. VdV heeft gewoon een sterke voorkeur voor nummer 23

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
afvalzak schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:05:
Dat zou dan niet best zijn voor van der Vaart?
Ik geloof niet dat de aangewezen nummers een indicatie zijn voor hoe van Marwijk speelt, trouwens het maakt niet zo veel uit welk nummer hij krijgt, als iedereen fit is denk ik dat hij net als vorig WK meestal op de bank begint en ik geloof niet dat van Persie veel op de bank zal zitten, het is afwachten natuurlijk tot de groepsfase begint maar ik kan me niet voorstellen dat RVP niet in de basis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
tweaker2010 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:46:
[...]

Lijkt me een slecht plan. Sneijder is geen echte rechtsbuiten en Robben komt beter uit de verf op rechts.
Daarnaast is van Persie geen nummer 10 en loopt hij Huntelaar steeds in de weg.
Dit lijkt heel erg op Bert zijn filosofie: wel de beste spelers opstellen, maar niet op hun beste positie.
Ik vind deze opstelling juist wel een goed plan. Als Sneijder naar binnen knijpt (wat ie ongetwijfeld vaak zal doen) komt er ruimte voor Vd Wiel, die i.t.t. Willems op links wel een goede voorzet heeft. Robben links breed laten houden (moet lukken nu naar binnen snijden en schieten geen zin heeft aangezien ie dan met z'n rechter moet schieten), zodat Willems geen bak ruimte voor zich heeft en niet in hoeft te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
toolkist schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:25:
[...]

Ik vind deze opstelling juist wel een goed plan. Als Sneijder naar binnen knijpt (wat ie ongetwijfeld vaak zal doen) komt er ruimte voor Vd Wiel, die i.t.t. Willems op links wel een goede voorzet heeft. Robben links breed laten houden (moet lukken nu naar binnen snijden en schieten geen zin heeft aangezien ie dan met z'n rechter moet schieten), zodat Willems geen bak ruimte voor zich heeft en niet in hoeft te schuiven.
Maar dat gebeurd met Robin op rechts toch ook?

Het lijkt een beetje om mijn ideale opstelling, behalve dat ik Sneijder het liefste zo centraal mogelijk wil houden omdat hij daar het beste tot zijn recht komt, en dat hij naar rechts opschuift als Robin van zijn positie trekt, in essentie hetzelfde resultaat alleen een iets andere invulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                Huntelaar

Kuyt               van Persie                    Robben

van der Vaart    Sneijder

Boula/Heitinga/Vlaar?         N. de Jong     Van Bommel     Van der Wiel

Stekelenburg

Zoiets.

Waarom 6 'aanvallers'? In de hoop dat er elke wedstrijd gescoord wordt. :P De beste verdediging is toch echt wel de AANVAL 8)

En dat...

.. beste heren (en dames?)...

Is de reden waarom ik geen bondscoach ben :D

[ Voor 3% gewijzigd door GS88 op 29-05-2012 16:35 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Tweaking Art schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:33:
[...]

Maar dat gebeurd met Robin op rechts toch ook?

Het lijkt een beetje om mijn ideale opstelling, behalve dat ik Sneijder het liefste zo centraal mogelijk wil houden omdat hij daar het beste tot zijn recht komt, en dat hij naar rechts opschuift als Robin van zijn positie trekt, in essentie hetzelde resultaat alleen een iets andere invulling
Alleen is het (lijkt mij) de bedoeling dat Van Persie zo veel mogelijk voor de goal komt aangezien ie daar het gevaarlijkst is en dat gaat vanuit het midden net ff makkelijker. Sneijder kan van rechts naar binnen spelend ook prima het spel verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
toolkist schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:54:
[...]

Alleen is het (lijkt mij) de bedoeling dat Van Persie zo veel mogelijk voor de goal komt aangezien ie daar het gevaarlijkst is en dat gaat vanuit het midden net ff makkelijker. Sneijder kan van rechts naar binnen spelend ook prima het spel verdelen.
Als je Sneijder op rechts zet maak je niet echt optimaal gebruik van zijn tweebenigheid ( in de spelmakersrol bedoel ik ), heeft sneijder eigenlijk wel ooit op de rechterflank gespeeld?, dat komt er dan ook nog bij, van Persie heeft daar voor het NL elftal toch meer gespeeld.

Tja het is te proberen, ik zou gewoon RVP op rechts zetten, daar kan hij ook naar de spitspositie trekken, maar ik sta niet negatief over Sneijder op rechts, ik zou alleen persoonlijk voor RVP op rechts kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Exitium schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:24:

[afbeelding]

Enige normale opstelling die ik in jaren heb gezien. En sneijder kan prima als rechtermiddevelder spelen. Hij is nog steeds primair een rechtspoot (ik weet dat hij 2-benig is, duh wie niet, maar je blijft toch een voorkeursbeen behouden). Toen we frankrijk en italie inmaakten in Oostenrijk speelde V/d Vaart ook als valse linksbuiten. Die buiten spelers komen er toch niet overheen of kunnen geen voorzetten afgeven, dat hebben we ondertussen wel gezien denk ik. De theorie klopt qua aannames en logisch denken perfect maar snijdt gewoon geen houdt (buitenspelers die naar binnen gaan en de backs eroverheen). Doe dan een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts, dan heb je teminste normale voorzetten en dieptepass mogelijk heden etc. Robben is tenslotte begonnen als linksbuiten en heb nooit die overheveling gesnapt. Maar een linkspoot op rechts en een rechtspoot op links, dan hoef je zonder spits te spelen want die krijgt geen bal (zoals we al meer dan 2 jaar zien, wat is de laatste NL spits die echt rendeerde? Van Nistelrooy nooit, Huntelaar ook niet, Van persie hetzelfde, moeten we terug naar tijdperk Kluivert of iets)

Overigens heb je de bron? (interesse)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
Postius schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:17:
Overigens heb je de bron? (interesse)
Johan Derksen zat bij kvdb gisteren: http://www.eo.nl/tv/kneve...ksen-op-bert-van-marwijk/ (skip naar 5:30 voor opstelling)

[ Voor 0% gewijzigd door RaCio op 29-05-2012 22:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

GS88 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:34:
[...]
Waarom 6 'aanvallers'? In de hoop dat er elke wedstrijd gescoord wordt. :P De beste verdediging is toch echt wel de AANVAL 8)
Het begint wel steeds grappiger te worden met al die opstellingen. :p
Veel mensen wilen blijkbaar perse alle grote namen in 1 elftal proppen, nou dat gaat dus niet werken.
Kuyt is geen linksbuiten, van Persie een mindere nummer 10 dan Sneijder en van der Vaart kan niet verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Nou, nu de namen bekend zijn doe ik nog maar een poging, uitgaande van spelers op een plek zetten waar ze ook wat kunnen:)

Doel: Stekelenburg

Achter: van der Wiel, Heitinga en Boulahrouz; is natuurlijk wel een toestand maar 3 verdedigers en geen linkspoten, maar aan de andere kant welke tegenstander speelt nog met vleugelspitsen en bovendien hoor je iedereen over een linkspoot op rechts. Dan is het handig als de verdediger op links ook rechts is. Raar genoeg hoor je niemand over het tegenovergestelde, dan is het opeens geen probleem meer:)

Midden: van Bommel en de Jong centraal, op rechts Affelay, op links Schaars of Strootman. Vooralsnog als patron op het middenveld Sneider. De rechter en de linkermiddenvelder zijn in deze opstelling heel belangrijk, hopelijk kan Affelay het aan om ook terug te lopen. Maar ja, dat ligt aan het selectiebeleid van van Marwijk dat er niet al te veel alternatieven zijn voor die positie. Misschien zou van der Wiel het kunnen.

Voorin: van Persie en Robben. Robben is de enige echte topspeler die we momenteel hebben, bij een echte topclub en op dat niveau beslissend (behalve dan de laatste keer:P). Van Persie is een verhaal apart. In potentie misschien van hetzelfde niveau als Robben, maar hij wordt compleet verkeerd benut in het nederlands elftal. Van Persie moet niet op een plekje staan te wachten (3 spitsen enzo) en dan of met 2 verdedigers in zijn rug, of vanaf de flank met dubbele dekking een actie maken. Hij moet in de beweging aangespeeld worden en dan zijn techniek en snelheid gebruiken. Dat kan alleen met twee spitsen.

Het enige alternatief dat ik zie komt als Sneider blijft prutsen. Dan zou van Persie de creatieve spelers op het middenveld worden en kan Huntelaar samen met Robben voorin.

Heel misschien hebben we zo een kansje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
maggoo schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:19:
Nou, nu de namen bekend zijn doe ik nog maar een poging, uitgaande van spelers op een plek zetten waar ze ook wat kunnen:)

Doel: Stekelenburg

Achter: van der Wiel, Heitinga en Boulahrouz; is natuurlijk wel een toestand maar 3 verdedigers en geen linkspoten, maar aan de andere kant welke tegenstander speelt nog met vleugelspitsen en bovendien hoor je iedereen over een linkspoot op rechts. Dan is het handig als de verdediger op links ook rechts is. Raar genoeg hoor je niemand over het tegenovergestelde, dan is het opeens geen probleem meer:)

Midden: van Bommel en de Jong centraal, op rechts Affelay, op links Schaars of Strootman. Vooralsnog als patron op het middenveld Sneider. De rechter en de linkermiddenvelder zijn in deze opstelling heel belangrijk, hopelijk kan Affelay het aan om ook terug te lopen. Maar ja, dat ligt aan het selectiebeleid van van Marwijk dat er niet al te veel alternatieven zijn voor die positie. Misschien zou van der Wiel het kunnen.

Voorin: van Persie en Robben. Robben is de enige echte topspeler die we momenteel hebben, bij een echte topclub en op dat niveau beslissend (behalve dan de laatste keer:P). Van Persie is een verhaal apart. In potentie misschien van hetzelfde niveau als Robben, maar hij wordt compleet verkeerd benut in het nederlands elftal. Van Persie moet niet op een plekje staan te wachten (3 spitsen enzo) en dan of met 2 verdedigers in zijn rug, of vanaf de flank met dubbele dekking een actie maken. Hij moet in de beweging aangespeeld worden en dan zijn techniek en snelheid gebruiken. Dat kan alleen met twee spitsen.

Het enige alternatief dat ik zie komt als Sneider blijft prutsen. Dan zou van Persie de creatieve spelers op het middenveld worden en kan Huntelaar samen met Robben voorin.

Heel misschien hebben we zo een kansje:)
Dat is geen 4-2-3-1, van Marwijk zal niet van dat systeem afwijken, zou me heel erg verbazen als hij vlak voor het EK zou beginnen met tactische veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Tweaking Art schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:31:
[...]

Dat is geen 4-2-3-1, van Marwijk zal niet van dat systeem afwijken, zou me heel erg verbazen als hij vlak voor het EK zou beginnen met tactische veranderingen.
Ik denk het ook niet. Maar toch lijkt me bijvoorbeeld zo'n opstelling ook wel leuk om eens uit te proberen :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
           V. Persie     Huntelaar
Robben                                  Sneijder
                    V.d. Vaart

V. Bommel          De Jong

Mathijsen        Heitinga       V.D. Wiel

Stekelenburg

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

In de opstellingen van maggoo en Herman wordt bij een sterke tegenstander van Bommel van zelf in de rol van centrale verdediger gedrukt...

In principe zie ik wel wat in de opstelling van maggoo, maar dan wel met een middenvelder minder en een verdediger erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53

PauseBreak

derp!

Herman schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:48:
[...]
Ik denk het ook niet. Maar toch lijkt me bijvoorbeeld zo'n opstelling ook wel leuk om eens uit te proberen :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
           V. Persie     Huntelaar
Robben                                  Sneijder
                    V.d. Vaart

V. Bommel          De Jong

Mathijsen        Heitinga       V.D. Wiel

Stekelenburg
Je kunt het proberen, maar je gaat er geen hoge ogen mee gooien. Nog los van de verdediging (probleem aldaar lijkt me duidelijk), zet je Sneijder op een positie neer waar hij zich niet lekker voelt, waardoor hij zich niet volledig zal inzetten en dus niet optimaal zal presteren.
Nee, Sneijder hoort altijd op 10, echt een pure AMC is het.

Ik zou het dus ook simpel houden en gewoon spelen met Sneijder op 10 en een 4 mans verdediging:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
            Van Persie

Afellay     Sneijder     Robben

Van Bommel De Jong

Willems Mathijsen* Heitinga vd Wiel

Krul

* Mits op tijd fit, anders Bouma of evt. Boulahrouz op plek Heitinga en Heitinga op DCL.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

PauseBreak schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:44:
[...]

Je kunt het proberen, maar je gaat er geen hoge ogen mee gooien. Nog los van de verdediging (probleem aldaar lijkt me duidelijk), zet je Sneijder op een positie neer waar hij zich niet lekker voelt, waardoor hij zich niet volledig zal inzetten en dus niet optimaal zal presteren.
Nee, Sneijder hoort altijd op 10, echt een pure AMC is het.

Ik zou het dus ook simpel houden en gewoon spelen met Sneijder op 10 en een 4 mans verdediging:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
            Van Persie

Afellay     Sneijder     Robben

Van Bommel De Jong

Willems Mathijsen* Heitinga vd Wiel

Krul

* Mits op tijd fit, anders Bouma of evt. Boulahrouz op plek Heitinga en Heitinga op DCL.
Zelfde namen, alleen natuurlijk Stekelenburg op de goal, maar ik zou ze iets anders positioneren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
          Van Persie          Robben

Sneijder    
       Afellay                    De Jong
                  Van Bommel
Willems                                   V d Wiel
              Mathijsen* Heitinga 

Stekelenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
Fiber schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:22:
In de opstellingen van maggoo en Herman wordt bij een sterke tegenstander van Bommel van zelf in de rol van centrale verdediger gedrukt...

In principe zie ik wel wat in de opstelling van maggoo, maar dan wel met een middenvelder minder en een verdediger erbij...
Ja tuurlijk dat gevaar dreigt, maar ik zie de 3 verdedigers meer als 3 centrale verdedigers, met twee in de dekking en 1 extra. Die 2 man centraal op het middenveld kunnen zich bezig houden met de opkomende middenvelders van de tegenstanders. Mocht er wat over de flanken komen dan is dat in eerste instantie aan Strootman/Schaars of Affelay. En dat is meteen het probleem, want van met name Affelay kan je je afvragen of die dat aankan, maar goed dan kan je altijd nog kijken naar van der Wiel of Kuyt (ja ik heb de selectie niet gemaakt:)).

Nou we toch bezig zijn, voor een solide 4-4-2 zoals Fiber zegt is ook veel te zeggen, in ieder geval meer dan 4-2-3-1 of dat soort wonderlijkheden, maar die ene verdediger meer betekent wel dat we of heel veel creativiteit inleveren of een verdedigend zwak middenveld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
maggoo schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 02:12:
Ja tuurlijk dat gevaar dreigt, maar ik zie de 3 verdedigers meer als 3 centrale verdedigers, met twee in de dekking en 1 extra. Die 2 man centraal op het middenveld kunnen zich bezig houden met de opkomende middenvelders van de tegenstanders. Mocht er wat over de flanken komen dan is dat in eerste instantie aan Strootman/Schaars of Affelay. En dat is meteen het probleem, want van met name Affelay kan je je afvragen of die dat aankan, maar goed dan kan je altijd nog kijken naar van der Wiel of Kuyt (ja ik heb de selectie niet gemaakt:)).

Nou we toch bezig zijn, voor een solide 4-4-2 zoals Fiber zegt is ook veel te zeggen, in ieder geval meer dan 4-2-3-1 of dat soort wonderlijkheden, maar die ene verdediger meer betekent wel dat we of heel veel creativiteit inleveren of een verdedigend zwak middenveld krijgen.
Met 3 verdedigers krijg je een 1 vs 1 situatie als de tegenstander met 1 spits en 2 vleugelspelers speelt. De verdediging is dan kansloos. Om nog maar niet te spreken over het plotseling opkomen van een rechts of linksback. Kijkende naar Europese top zijn Heitinga en Mathijsen middelmaat en VdWiel is nog minder en worden dan gewoon overlopen door de betere aanvallers van de tegenstander bij een 1vs1. Laat staan bij een man meer situatie....

Dus als je vet wilt verliezen, dan zou ik inderdaad met 3 verdedigers spelen :+

[ Voor 8% gewijzigd door silmaril8 op 30-05-2012 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

maggoo schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 02:12:
[...]
Op zich kun je wel met 3 centrale verdedigers spelen maar dan heb je op het middenveld aan de flanken ook verdedigend ingestelde spelers nodig. Een speler als Afellay zal idd niet meeverdedigen en dan sta je achterin 1 op 1 tegen een aanvallend ingestelde tegenstander als Duitsland en Portugal, dus dat lijkt me onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
Affelay zou je kunnen vervangen door van der Wiel als rechtsmidden, die is bereid te rennen en is aanvallend eigenlijk vrij goed.

Het punt dat ik probeer te maken is dat 4 verdedigers in de zone veels te veel is omdat vrijwel elke tegenstander met 1,5 spits speelt met opkomende flanken. Dan kan je wel voor die schijnveiligheid kiezen, maar als er iemand in het centrum bijsluit staan onze centrale verdedigers ook continue 1-op-1, omdat de backs gezellig in hun zones staan. Een tegenstander met 3 spitsen zie ik niet zo snel.

Ik snap het niet hoor, het moderne voetbal wordt beslist op het middenveld, waarom het je zelf zo moeilijk maken met maar 2 middenvelders.

:P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Daarom moeten moderne backs ook als buitenaanvaller kunnen functioneren en die halve spits van de tegenstander moet door Nigel de Jong of Mark van Bommel afgestopt worden. :)

Waar jij naar toe wil is de ouderwetse Ajax 3-4-3, waarbij Reiziger en Bogarde inderdaad de spitsen oppakten en Blind rugdekking gaf. Dat systeem wordt echter al heel lang niet meer gebruikt en is veel te moeilijk om nu nog te leren en dan heb je echte buitenspelers nodig die we ook niet meer hebben zoals vroeger Finidi George en Marc Overmars.

[ Voor 50% gewijzigd door Fiber op 30-05-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Kan Schaars ook in de verdediging? Net zoals Rijkaard in 88?

Dat zou wel wat meer mogelijkheden geven.

Het lijkt me dat er zoveel spelers uit vorm hebt dat je die met goed fatsoen niet op kan stellen. Dan maar als volgt spelen:

achter: Willem - Heitinga- Schaars- VD Wiel

midden (verd): De Jong- Van Bommel
(aanv): Affelay- Kuijt- Robben

aanval: Huntelaar, Van Persie

[ Voor 57% gewijzigd door Bigfoot op 30-05-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bigfoot schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:03:
Het lijkt me dat er zoveel spelers uit vorm hebt dat je die met goed fatsoen niet op kan stellen. Dan maar als volgt spelen:
[...]
Zo heb je alleen 11 veldspelers, volgens mij ben je de keeper vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Haha, beetje verteld idd.... ;)

dan Kuijt er gewoon uit natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Affelay is ook maar afwachten of die nog goed speelt? Is 3 maanden uit de roulatie geweest en heeft anderhalve wedstrijd gespeeld volgens mij.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

afvalzak schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:05:
Affelay is ook maar afwachten of die nog goed speelt? Is 3 maanden uit de roulatie geweest en heeft anderhalve wedstrijd gespeeld volgens mij.
Drie maanden? In september geblesseerd geraakt en maand terug ongeveer, dus nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Kan je nagaan xD Vind Spaans voetbal nooit zo boeiend dus dat houdt ik niet super goed bij.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:05
tweaker2010 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:53:
Op zich kun je wel met 3 centrale verdedigers spelen maar dan heb je op het middenveld aan de flanken ook verdedigend ingestelde spelers nodig. Een speler als Afellay zal idd niet meeverdedigen en dan sta je achterin 1 op 1 tegen een aanvallend ingestelde tegenstander als Duitsland en Portugal, dus dat lijkt me onverstandig.
In het moderne voetbal kan dat haast niet meer, je hebt in ieder geval 3 super verdedigers en verdedigende kracht op het middenveld nodig. Dat heeft NL juist niet, je ontkomt er mijn inziens niet aan om 6 verdedigende veldspelers op te stellen, juist omdat ze zwak zijn. Zelfs met een creatieve speler minder blijft er nog genoeg creativiteit en scorend vermogen over.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

In het moderne voebal kan een verdediger ook aanvallen en een aanvaller ook verdedigen. Opkomende backs aan de zijkanten, Centrale verdedigers als Jan Vertonghen die opkomen en scoren uit de tweede lijn, opkomende middenvelders, etc. Als de posities maar overgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Fiber schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:43:
In het moderne voebal kan een verdediger ook aanvallen en een aanvaller ook verdedigen. Opkomende backs aan de zijkanten, Centrale verdedigers als Jan Vertonghen die opkomen en scoren uit de tweede lijn, opkomende middenvelders, etc. Als de posities maar overgenomen worden.
Kan Vertonghen geen Nederlands paspoort aanvragen? In Oranje hebben we zo'n speler echt nodig. :9
Bij Belgie hebben ze toch verdedigers zat, en staat hij niet eens in de basis.

Volgens mij speelt Barca ook vaak met 3 verdedigers, dus het kan wel, maar dan moet van der Wiel een linie naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Barca speelt ook zonder echte spits en een stuk of zeven middenvelders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Fiber schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:51:
Barca speelt ook zonder echte spits en een stuk of zeven middenvelders...
En wij hebben van die prachtvoetballers als nigel de jong(bijgenaamd Ronaldhinigel), mark van bommel en joris matthijssen. :9

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik bedoel maar... Het gaat ook niet om de beste spelers, maar om het beste team en de juiste instelling. Griekenland en Denemarken zijn ook ooit Europees kampioen geworden... :)

Desnoods stellen we vijf verdedigers op... En drie verdedigende middenvelders... Twee crea bea's in de spits en je komt ook een heel eind denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
Fiber schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:38:
Daarom moeten moderne backs ook als buitenaanvaller kunnen functioneren en die halve spits van de tegenstander moet door Nigel de Jong of Mark van Bommel afgestopt worden. :)

Waar jij naar toe wil is de ouderwetse Ajax 3-4-3, waarbij Reiziger en Bogarde inderdaad de spitsen oppakten en Blind rugdekking gaf. Dat systeem wordt echter al heel lang niet meer gebruikt en is veel te moeilijk om nu nog te leren en dan heb je echte buitenspelers nodig die we ook niet meer hebben zoals vroeger Finidi George en Marc Overmars.
Nee, ik dacht meer aan dit: http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3A3-5-2OV.jpg, met 2 defensieve middenvelders ipv 1.

Als het misgaat, en dat zal het echt wel gaan, dan zakt de boel als volgt in: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:5-3-2.gif, met Sneider voor van Bommel en de Jong ipv andersom zoals op het plaatje. Voor Nederlandse begrippen ultra defensief, maar goed je benut wel je twee beste spelers (Robben en van Persie) optimaal en ook Sneider kan zich misschien weer in vorm pielen omdat hij niet echt veel defensief werk te doen heeft.

Ahja, blijft leuk dat voetbal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:12:
[...]

Drie maanden? In september geblesseerd geraakt en maand terug ongeveer, dus nog langer.
Snap uberhaupt niet dat ie in de selectie zit, 't is nou niet dat ie al wat wedstrijden in de benen heeft sinds dat ie terug is van z'n blessure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
toolkist schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:28:
[...]

Snap uberhaupt niet dat ie in de selectie zit, 't is nou niet dat ie al wat wedstrijden in de benen heeft sinds dat ie terug is van z'n blessure.
Inderdaad, van Marwijk is een beetje selectief met zijn "Niet spelen, geen selectie" beleid als het om zijn lievelingetjes gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Inderdaad, neem dan Elia ook mee, zit mss op de tribune maar was iig niet geblesseerd en trainde wel, en in Oranje speelt hij altijd erg goed als invaller. Hij had hem iig kunnen testen, en desnoods laten afvallen nog, ipv Siem de Jong, waarvan duidelijk is dat hij het niveau niet aan kan. Denk dat Elia zichzelf wel weer had bewezen overigens, Juve is momenteel gewoon niet goed voor hun buitenspelers (Krasic bv zit ook op de tribune).

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Een speler die op z'n minst tegen het niveau van Barca aan zit en fit is hoort altijd in Oranje. Daarbij is het 'niet spelen = niet selecteren' volgens mij altijd een uitgangspunt geweest, nooit een hard criterium.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

maggoo schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:21:
[...]

Nee, ik dacht meer aan dit: http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3A3-5-2OV.jpg, met 2 defensieve middenvelders ipv 1.

Als het misgaat, en dat zal het echt wel gaan, dan zakt de boel als volgt in: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:5-3-2.gif, met Sneider voor van Bommel en de Jong ipv andersom zoals op het plaatje. Voor Nederlandse begrippen ultra defensief, maar goed je benut wel je twee beste spelers (Robben en van Persie) optimaal en ook Sneider kan zich misschien weer in vorm pielen omdat hij niet echt veel defensief werk te doen heeft.

Ahja, blijft leuk dat voetbal :P
Dat is een soort Duitse 5-3-2... :)

Interessante keuzes van de bondscoach vanavond...:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                         Van Persie

Afellay                 Sneijder            Robben

Nigel de Jong      Van Bommel

Schaars         Bouma        Heitinga   Vd Wiel

Stekelenburg

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 30-05-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Fiber schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:39:
[...]
Volgens mij heeft Bert nog steeds geen idee wat zijn basiself nu moet zijn en is hij nog steeds aan het expirementeren. Hopelijk komt er na vanavond duidelijkheid voor jongens als Willems en Huntelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Fiber schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:39:
[...]

Dat is een soort Duitse 5-3-2... :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                         Van Persie

Stekelenburg
Geen verrassingen eigenlijk, Schaars op links, dat was bekend, bouma de vervanger van Mathijsen, Afellay heeft gewoon spelritme nodig en speelt ook, zelfde verhaal voor Sneijder.

Met Afellay op links is het eigenlijk geen verrassing dat Huntelaar op de bank zit, want Robben speelt altijd als hij fit is, het is echt erop of eronder voor van Persie in de spits, als hij geen doelpunten maakt in deze wedstrijd dan denk ik dat hij in de groepsronde niet in de spits staat.

Schaars op links zal interesant zijn, in de vorige wedstrijd vond ik hem op momenten niet goed in positie staan maar dat is niet gek als hij daar nooit speelt, we zullen zien hoe dat uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als dit goed gaat zou dit best wel eens de vaste basis kunnen worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Volgens mij heeft Van Marwijk juist wel een idee wat zijn basiself worden. Mits er geen gekke dingen gebeuren en mits Schaars (en evt. Afellay) toch niet kan brengen wat ie op die positie moet brengen, denk ik dat de opstelling van vanavond dus de basis zal worden op het EK:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                         Van Persie

Stekelenburg

Voor mij ook de meest logische en de beste oplossing (eventueel Willems op de positie van Schaars om wat meer aanvallend te voetballen).

Als Schaars niet goed genoeg blijkt (en Willems een goede invalbeurt vandaag maakt), zal Willems wel beginnen op het EK.
En als Afellay te weinig laat zien, zal hij worden gewisseld voor Kuyt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14

FreakNL

Well do ya punk?

Stoch tegen Schaars ;w

Edit
Lekker gedaan bouma en heitinga

[ Voor 47% gewijzigd door FreakNL op 30-05-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Auw.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Mag Bouma bij deze meteen uit de selectie worden gesmeten, wat een dwaze actie!

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:o ;w Gaat goed zo ...

Inderdaad geen verrassende opstelling. Is toch wel min of meer wat je als basis verwacht onder BvW ... gezien z'n voorkeuren.

:+ Corner van Robben ... uiteraard bedoeld voor de beste kopper in het team: Nigel

Hehe, goede reminder ;)

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 30-05-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hier is een apart topic voor: Oefenduels EK deelnemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Tweaking Art schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:26:
[...]
Geen verrassingen eigenlijk, Schaars op links, dat was bekend, bouma de vervanger van Mathijsen, Afellay heeft gewoon spelritme nodig en speelt ook, zelfde verhaal voor Sneijder.
Ik zie dit (op eventueel linksback, alhoewel Schaars nog niet eens zo'n gekke keuze is, en Bouma als Mathijsen fit is) als mogelijke basisopstelling voor dit EK. Bert is erg gecharmeerd van Afellay en dan krijg je eigenlijk automatisch Van Persie in de spits en Robben op rechts. Tenzij je Robben en Afellay van flank wisselt, dan heb je meer aan Huntelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wat ik persoonlijk ook nog wel zou willen/kunnen zien is Willems als invaller voor Affelay ipv Kuyt net als Chelsea met twee linksback speelde tegen Bayern. Daarbij heeft Willems aanvallend toch wel meer in huis dan Kuyt ;) En anders moet RvP zich maar gewoon in dienst stellen van ...
Bij Feijenoord was ie ook linksbuiten, tegen z'n wil vandaar dat ie wegging iirc, met van Marwijk nog als coach(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Bertrand is niet een back / wingback als Willems en Van der Wiel, hij kan ook goed als buitenspeler spelen. (zeker in een 4-4-2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Nou gezien de eerste helft lijkt het me wel duidelijk dat van persie meer niet in de spits staat dan wel. Opzich leuk die ruimtes trekken, maar als niemand erin gaat dan heeft totaal geen nut. Gewoon Huntelaar erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag mijn ideale opstelling hier neerzetten toch? Zie weinig opstellingen staa maar hier goes:

Huntelaar

Robben v Persie Afellay

De Jong vd Vaart

Schaars Vlaar Bouhlarouz vd Wiel

Toelichting:

Huntelaar rendeert beter voorin dan van Persie met echte vleugelspelers op de zijkanten die kunnen voorzetten en hem steekballen kunnen geven. Geef hem 1 kans en hij is vlijmscherp, de man in vorm, mits hij zich niet teveel moet hoeven te bewijzen.

Ik zou Robben op links zetten omdat hij met zijn linkerbeen voorzetten kan geven en werkte het goed tegen Engeland. Ook doorbreekt het de voorspelbaarheid wat Robben in zijn spel heeft en kan hij ook van kant wisselen met Afellay.

Afellay op rechts, hij kan alles wel bijna, het hele middenveld zou hij kunnen bespelen. Met zijn passeeracties en goede combinatiespel is hij een aanwinst voor Oranje. Hoewel hij tijdens zijn acties wat meer overzicht moet bewaren.

Ik zou van Persie op 10 zetten. Niet de plek waar hij normaal speelt, wel de plek wat hem aangeboren is. Een ras voetballer met een fantastisch overzicht. Hij weet hoe spitsen denken en is fantastisch in de combinatie. Hij is de leider die dit elftal nodig heeft en heeft daar de plek dan nu ook voor. Sneijder mist duidelijk vorm, hij lijkt een beetje op zn retour, mist rust in zijn spel en kop en lijdt veel te veel balverlies. Mensen die uit vorm zijn horen niet in de basis.

Het verdedigende middenveld met een rasechte verdediger als de Jong die meer snelheid en felheid heeft dan Bommel om de boel dicht te gooien. Echt een heerser in de verdeging met daarnaast een uitstekende opbouwer vd Vaart, die het spel als emulgator samen weet te mixen. Vd Vaart op deze positie is de sleutel tot succes. Iets aanvallender zorgt ervoor dat er minder aanvallen onze kant opkomen doordat de bal sneller afgepakt kan worden.

Op links Schaars. Hij moet nog even inkomen wat betreft opkomen en in positie spelen maar leert snel. Heeft prima overzicht en een uitstekende voorzet en ook een prima schot. Willems zal sowieso de naieve fouten maken die elke jeugdspeler gaat maken daar kan je niet omheen.

Vlaar liever dan Mathijssen en Bouma. Toegegeven, de wedstrijd van gister tegen Slowakije heeft mij deze mening gegeven, maar Vlaar brengt rust, is goed in opbouwen en nergens bang voor. Mathijssen is altijd angstig en Bouma brengt niet genoeg opbouw mee.

Boulharouz is de verdedigende parel waar het NL elftal maar geen gebruik van wil maken. Ook bij zijn club verkeerd gebruikt is het een killer die de bal in de opbouw ook prima rond laat gaan. Heitinga is niet goed in de opbouw, heeft toch ook best veel angst in zijn spel en is ook op momenten teveel een domoor.

Rechts vd Wiel. Hij moet meer lef tonen wat ook met wedstrijd ritme en vertrouwen te make heeft, maar zijn sterke punt is opkomen en kan ook goals maken. Prima in de combinatie, maar voetbalt soms nog teveel met angst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:50:
Ik mag mijn ideale opstelling hier neerzetten toch? Zie weinig opstellingen staa maar hier goes:

Huntelaar

Robben v Persie Afellay

De Jong vd Vaart

Schaars Vlaar Bouhlarouz vd Wiel

Toelichting:

Huntelaar rendeert beter voorin dan van Persie met echte vleugelspelers op de zijkanten die kunnen voorzetten en hem steekballen kunnen geven. Geef hem 1 kans en hij is vlijmscherp, de man in vorm, mits hij zich niet teveel moet hoeven te bewijzen.

Ik zou Robben op links zetten omdat hij met zijn linkerbeen voorzetten kan geven en werkte het goed tegen Engeland. Ook doorbreekt het de voorspelbaarheid wat Robben in zijn spel heeft en kan hij ook van kant wisselen met Afellay.

Afellay op rechts, hij kan alles wel bijna, het hele middenveld zou hij kunnen bespelen. Met zijn passeeracties en goede combinatiespel is hij een aanwinst voor Oranje. Hoewel hij tijdens zijn acties wat meer overzicht moet bewaren.

Ik zou van Persie op 10 zetten. Niet de plek waar hij normaal speelt, wel de plek wat hem aangeboren is. Een ras voetballer met een fantastisch overzicht. Hij weet hoe spitsen denken en is fantastisch in de combinatie. Hij is de leider die dit elftal nodig heeft en heeft daar de plek dan nu ook voor. Sneijder mist duidelijk vorm, hij lijkt een beetje op zn retour, mist rust in zijn spel en kop en lijdt veel te veel balverlies. Mensen die uit vorm zijn horen niet in de basis.

Het verdedigende middenveld met een rasechte verdediger als de Jong die meer snelheid en felheid heeft dan Bommel om de boel dicht te gooien. Echt een heerser in de verdeging met daarnaast een uitstekende opbouwer vd Vaart, die het spel als emulgator samen weet te mixen. Vd Vaart op deze positie is de sleutel tot succes. Iets aanvallender zorgt ervoor dat er minder aanvallen onze kant opkomen doordat de bal sneller afgepakt kan worden.

Op links Schaars. Hij moet nog even inkomen wat betreft opkomen en in positie spelen maar leert snel. Heeft prima overzicht en een uitstekende voorzet en ook een prima schot. Willems zal sowieso de naieve fouten maken die elke jeugdspeler gaat maken daar kan je niet omheen.

Vlaar liever dan Mathijssen en Bouma. Toegegeven, de wedstrijd van gister tegen Slowakije heeft mij deze mening gegeven, maar Vlaar brengt rust, is goed in opbouwen en nergens bang voor. Mathijssen is altijd angstig en Bouma brengt niet genoeg opbouw mee.

Boulharouz is de verdedigende parel waar het NL elftal maar geen gebruik van wil maken. Ook bij zijn club verkeerd gebruikt is het een killer die de bal in de opbouw ook prima rond laat gaan. Heitinga is niet goed in de opbouw, heeft toch ook best veel angst in zijn spel en is ook op momenten teveel een domoor.

Rechts vd Wiel. Hij moet meer lef tonen wat ook met wedstrijd ritme en vertrouwen te make heeft, maar zijn sterke punt is opkomen en kan ook goals maken. Prima in de combinatie, maar voetbalt soms nog teveel met angst.
Eens!! _/-\o_

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Je verwacht voorzetten en dan zet je robben en affelay links en rechtsbuiten? zijn dat volgens jou de personen die de achterlijn halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 07:52
Boulahrouz een verdedigende parel? Heitinga is op alle vlakken beter als die trage Boulahrouz, opbouwend, fysiek en ook qua inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:50:
Boulharouz is de verdedigende parel waar het NL elftal maar geen gebruik van wil maken. Ook bij zijn club verkeerd gebruikt is het een killer die de bal in de opbouw ook prima rond laat gaan.
Lees ik dit goed? Boulahrouz een parel? 8)7
Die jongen bakt er geen pepernoot van, is hopeloos uit vorm en laat vaak zijn mannetje lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Van Bommel er dus niet in?
Misschien niet eens zo'n slecht idee: van Bommel is wel fysiek en heeft inzicht maar is te traag op de eerste meters en in balbezit niet heel technisch en wendbaar. Dat idee?
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste