Pff, toch wel luxe als je Huntelaar en vd Vaart gewoon op de bank heb zitten. Hadden we achterin die weelde maar.
tweaker2010 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:15:
[...]
Idd. Ik zou me dood lachen als Huntelaar er nu nog 3 inschiet.
Dat zou een vergelijking wel eens kunnen verpesten ja.Agent-X schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:16:
Het is heel anders spelen nu he, hopen dat de N-Ieren zich een beetje fysiek inhouden.
Shit, die hand van Willems ziet er niet best uit...
Toch maar eens Belgie annexeren dan... Die hebben op papier wel een hele goede defensie:PWM schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:16:
Pff, toch wel luxe als je Huntelaar en vd Vaart gewoon op de bank heb zitten. Hadden we achterin die weelde maar.
- Van Buyten
- Vermaelen
- Kompany
- Vertonghen
- Alderweireld
- Lombaerts
Inderdaad een behoorlijke verdediging, en nog jong ook.
Staat Vd Vaart nu op de plek van de controlerende (verdedigende) middenvelder? Daar heeft hij toch eigenlijk niets te zoeken?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De counters van Nederland (wanneer Noord Ierland even voorin is geweest) zijn nog net niet extreem genoeg. Als ze snel rennen laten ze het Noord Ierse middenveld achter zich en wordt het ongeveer 3 tegen 3.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Lydl9lCxc-w]
Wat een lul die Mertens, bah. Wat ben je dan toch een klein (letterlijk en figuurlijk) mannetje als je dit doet, zeker in zo'n pot.
Wat een lul die Mertens, bah. Wat ben je dan toch een klein (letterlijk en figuurlijk) mannetje als je dit doet, zeker in zo'n pot.
Het is wat ongelukkig heb ik het idee, wel een enorm onhandige actie ja.PWM schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:29:
[video]
Euhhh waar? ik zie het echt niet
Basement Bios ---- Exo-S
Hij heeft niet het doel Cahill te blesseren, maar hij doet het wel met opzet. En niet erg onzichtbaar...Agent-X schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:30:
Het is wat ongelukkig heb ik het idee, wel een enorm onhandige actie ja.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die Ieren spelen trouwens wel een leuke verdediging, 2 mooie rijen.. jammer genoeg voor hen is het niet voldoende
Absoluut. In de regel is het volgens mij een correcte speler.gambieter schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:31:
[...]
Hij heeft niet het doel Cahill te blesseren, maar hij doet het wel met opzet. En niet erg onzichtbaar...(terechte gele kaart).
@Mystikal wellicht wordt er Flash gebruikt? (of heb je een normale tablet?
[ Voor 4% gewijzigd door Agent-X op 02-06-2012 21:33 ]
ik draai android 4.0?
Laat maar, even desktop versie inschalen...
Laat maar, even desktop versie inschalen...

[ Voor 53% gewijzigd door Mystikal op 02-06-2012 21:34 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Mertens is wel een fel spelertje dat even doordrukt als 'ie dat nodig acht voor een doelpoging (zie ook een wedstrijd in de Eredivisie waarin hij een stukje tand afbrak). Kan me niet voorstellen dat deze actie met opzet was tbh.
Wel beetje zuur voor Huntelaar dat de aanvoer een beetje gestokt is sinds de wissels en Afellay op 10 ook vrij experimenteel is. Zo valt het me ook een beetje op dat als er voorin een kans is Afellay en Robben minder combineren met Huntelaar dan met vP.
[ Voor 32% gewijzigd door MailMan op 02-06-2012 21:37 ]
Nog nooit een speler zo oprecht blij gezien met een doelpunt in een oefenwedstrijd
Leuk dat die in ieder geval in zijn boekje staat.
En 6-0.
Te makkelijk is dit. Hopelijk worden ze niet overmoedig aangezien de poule wat moeilijker zal zijn.
Voornamelijk Duitsland word nog vervelend.
Te makkelijk is dit. Hopelijk worden ze niet overmoedig aangezien de poule wat moeilijker zal zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die kan best aardig goed koppen...!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
HahaPWM schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:37:
Nog nooit een speler zo oprecht blij gezien met een doelpunt in een oefenwedstrijdLeuk dat die in ieder geval in zijn boekje staat.
Het wordt niet vervelend. Het wordt oorlog! (sportief)DanielWW2 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:37:
En 6-0.
Het was dan ook gewoon echt een goeie kopstootPWM schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:37:
Nog nooit een speler zo oprecht blij gezien met een doelpunt in een oefenwedstrijdLeuk dat die in ieder geval in zijn boekje staat.

2 handen in de rug en duwen3XPER7 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:34:
Mertens is wel een fel spelertje dat even doordrukt als 'ie dat nodig acht voor een doelpoging (zie ook een wedstrijd in de Eredivisie waarin hij een stukje tand afbrak). Kan me niet voorstellen dat deze actie met opzet was tbh.
Portugal - Turkije staat inmiddels 0-1...
Jammer ja. Zojuist stond die in de startblokken voor het doel. Eens zien of Narsingh hem een bal bezorgt.MailMan schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:36:
Wel beetje zuur voor Huntelaar dat de aanvoer een beetje gestokt is sinds de wissels en Afellay op 10 ook vrij experimenteel is. Zo valt het me ook een beetje op dat als er voorin een kans is Afellay en Robben minder combineren met Huntelaar dan met vP.
Wereldoorlog. En nu maar hopen dat onze verdediging zo goed gaat als op de Grebbeberg in 1940 en niet als de rest van het front.Agent-X schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:39:
[...]
Het wordt niet vervelend. Het wordt oorlog! (sportief)

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-06-2012 21:44 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Lekker dan, wordt je nota bene uitgeschakeld voor het EK door die Kabouter Plop die klinkt alsof die 3 flessen helium heeft genuttigd.PWM schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:40:
[...]
2 handen in de rug en duwenTsja. Cahill lijkt er nu ook af te zijn voor het EK, zijn kaak is gebroken.
[ Voor 8% gewijzigd door Vlassie1980 op 02-06-2012 21:42 ]
Narsingh erin nu gelukkig. Huntelaar zijn invalbeurt val me wel erg tegen moet ik zeggen.
Huntelaar krijgt geen bal.tweaker2010 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:43:
Narsingh erin nu gelukkig. Huntelaar zijn invalbeurt val me wel erg tegen moet ik zeggen.
Is inderdaad niet te verwijten aan huntelaar! Vorige wedstrijd ook al!
Basement Bios ---- Exo-S
Van Persie gaat tenminste de bal halen en geeft goede assists. Huntelaar moet de bal echt aangevoerd krijgen.
Huntelaar is een centrumspits en moet goed bediend worden, Van Persie wil nog wel eens de bal halen en dan vervolgens een voorzet geven terwijl hij juist daar moet staanBee.nl schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:45:
[...]
Van Persie gaat tenminste de bal halen en geeft goede assists. Huntelaar moet de bal echt aangevoerd krijgen.
hij stond er weer!
Basement Bios ---- Exo-S
Hij krijgt de bal helaas niet tussen de twee palen.Exocet schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:48:
Van der vaart valt weer goed in.
Viel me ook op, echt mooie lach van Vlaar bij zijn goal, die was er echt blij meePWM schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:37:
[ Voor 67% gewijzigd door gambieter op 02-06-2012 21:54 ]
Huntelaar alweer 3 wedstrijden droog waar Van Persie er 3 heeft gescoord. Hij heeft me nog steeds niet kunnen overtuigen
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Goed, duidelijk dat Van Persie de juiste keuze voor de spitspositie is, kunnen we dat gedoe ook weer achter ons laten.
Hmm. ik weet het niet hoor. Check deze stats: http://www.vi.nl/nieuws/2...-spits-dan-Van-Persie.htmRoyz schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:53:
Huntelaar alweer 3 wedstrijden droog waar Van Persie er 3 heeft gescoord. Hij heeft me nog steeds niet kunnen overtuigen
Ja, Van Persie heeft 2 assists gegeven en 2 goals gemaakt vandaag. Al had hij 0 goals gemaakt, heeft hij wel meegeholpen in doelpunten van anderen.
Ik vind het echt pure scorebord journalistiek om te berekenen hoe effectief iemand op de minuut is. Gaat nergens over
Ik vind het echt pure scorebord journalistiek om te berekenen hoe effectief iemand op de minuut is. Gaat nergens over
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Als ik de spelopvatting van die beide spelers bekijk dan is van Persie verreweg de betere voetballer, zeker in de kleine ruimte (in grote drukte). Van Persie is handiger, als er veel ruimte ligt denk ik dat Huntelaar beter uit de verf komt, omdat er dan veel meer aanvoer is.
Als je als Nederlands elftal wil voetballen en in die zin ook wil variëren, dus meer ballen tussendoor, wat beter lopende aanvallen heb je meer aan van Persie op die positie.
Als je als Nederlands elftal wil voetballen en in die zin ook wil variëren, dus meer ballen tussendoor, wat beter lopende aanvallen heb je meer aan van Persie op die positie.
Eindstand 1-3Vlassie1980 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:41:
Portugal - Turkije staat inmiddels 0-1...
Ik weet niet of je daar nu wel zo blij mee moet zijn. Portugal heeft nog wat recht te zetten op het EK.
Ligt dat nou aan mijn tv, of hebben die oranje shirts echt onleesbare rugnummers...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nee, dat ligt niet aan jouw ogen of aan je TV, dat was mij ook al opgevallenFiber schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:29:
Ligt dat nou aan mijn tv, of hebben die oranje shirts echt onleesbare rugnummers...?
Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon zwart zijn, gelukkig is het bij de uitshirts wel leesbaar.
Iedereen begint weer vanaf 0 bij het EK. Denk niet dat het voor hen een gevoel geeft dat er wat recht is te zetten, hooguit dat het beter moet. Hopelijk, maar dat is wishful thinking, is het een teken van hun zwakte. Maar ik heb de wedstrijd niet eens gezien verdertweaker2010 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:08:
[...]
Ik weet niet of je daar nu wel zo blij mee moet zijn. Portugal heeft nog wat recht te zetten op het EK.
Allemaal doelpunten tegen kleine landen, dat telt niet. Of geldt die regeling alleen voor Huntelaar? Overigens zet ik mijn geld voor de 0-minuten tijdens het EK 2012 op Luuk de Jong. Behalve in geval van een blessure bij Van Persie en/of Huntelaar kan ik mij geen situatie indenken waarin hij minuten maakt.Royz schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:58:
Ja, Van Persie heeft 2 assists gegeven en 2 goals gemaakt vandaag. Al had hij 0 goals gemaakt, heeft hij wel meegeholpen in doelpunten van anderen.
[ Voor 22% gewijzigd door argro op 03-06-2012 11:00 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Dat is dus precies waar ik mee zit. Nu hoor ik weer ja Huntelaar kreeg geen ballen, daarom scoort hij niet. Geldt dat niet voor Van Persie dan? Kreeg Van Persie intikker na intikker op het WK?argro schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:37:
[...]
Allemaal doelpunten tegen kleine landen, dat telt niet. Of geldt die regeling alleen voor Huntelaar?
Weet iemand of de NL - NIE (of 2e helft) ergens terug te kijken is? Heb de goals inmiddels gezien maar zou ook de rest graag willen zien.
I served in a company of heroes.
Gaaf tochPWM schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:37:

Idd, hij is idd gegroeid na een kleine terugval.BlizzarD schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:38:
[...]
Gaaf tochLeuk voor Vlaar! Hij is duidelijk gegroeid bij Feyenoord en als je dan een hele interland mag spelen en nog scoort ook
Als ik me niet vergis was hij toch aanvoerder van het oranje <21 dat een paar jaar terug het EK won ?
Anyway, als hij zo door gaat kan hij de komende 10jaar staan blijven
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nouja, kleine terugval, hij is 2x een heel seizoen eruit geweest met een zware knieblessure, en had ook tussendoor regelmatig blessures. Volgens mij is dit het eerste seizoen waarin hij heel is gebleven. Wie weet waar Vlaar had gestaan als hij nooit ernstig geblesseerd was geraakt?Bospa01 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:00:
Idd, hij is idd gegroeid na een kleine terugval.
Als ik me niet vergis was hij toch aanvoerder van het oranje <21 dat een paar jaar terug het EK won ?
Anyway, als hij zo door gaat kan hij de komende 10jaar staan blijven
Overigens werd gisteren heel pijnlijk duidelijk dat Oranje gewoon veel beter af is met van Persie in de spits. Dat past gewoon veel beter, het team loopt en presteert veel beter met van Persie, zelfs als hij zelf niet scoort (wat hij overigens wel heel knap deed). Van Persie is gewoon de betere speler die ook nog eens beter bij de rest van het team past, daar gaat het om. Voetbal is geen statistiek.
[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 03-06-2012 15:50 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het AD is echt de weg kwijt... 3x een 9 en 2x een 8 als rapportcijfersRapportcijfers Oranje
Stekelenburg 6
Van der Wiel 7
Heitinga 7
Vlaar 8
Willems 7
Van Bommel 8
N. de Jong 7
Robben 7
Sneijder 9
Afellay 9
Van Persie 9
http://www.ad.nl/ad/nl/29...s-terugkeer-Afellay.dhtml

Idem, ze doen alsof het een tegenstander van naam was.tweaker2010 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:25:
[...]
Het AD is echt de weg kwijt... 3x een 9 en 2x een 8 als rapportcijfers
Als je cijfers geeft moet je ook kijken naar de tegenstander.
Dus als je tegen een tegenstander speelt die niet best is, kan je nooit hoger dan een 7 scoren ofzo?
Verwijderd
Hoe raar het ook klinkt, ik denk dat hij er niet veel minder van is geworden. Na die twee jaar blessureleed was hij van een redelijk tenger ventje veranderd in een brede gespierde kerel. Hij moet heel veel tijd in het krachthonk hebben besteed, waar anders misschien lang niet zoveel van was gekomen.Volgens mij is dit het eerste seizoen waarin hij heel is gebleven. Wie weet waar Vlaar had gestaan als hij nooit ernstig geblesseerd was geraakt?
Zie ook Stekelenburg, een 6. Hij heeft danwel niets te doen gehad, maar ook niets door gelaten. Voor een keeper een perfecte wedstrijd, had een dikke 10 daar ook wel mogen staanRoyz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:50:
Dus als je tegen een tegenstander speelt die niet best is, kan je nooit hoger dan een 7 scoren ofzo?
Dubbele kaakbreuk ...PWM schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:40:
[...]
2 handen in de rug en duwenTsja. Cahill lijkt er nu ook af te zijn voor het EK, zijn kaak is gebroken.
Bron: http://www.nu.nl/sport/2826014/engeland-mist-cahill-ek.htmlEngeland moet het op het EK in Oekraïne en Polen ook stellen zonder Gary Cahill. Bij de 26-jarige verdediger van Chelsea is zondag een dubbele kaakbreuk geconstateerd. Hij raakte zaterdag geblesseerd in de oefeninterland op Wembley tegen België (1-0).
De actie was overduidelijk met opzet (niet met 1 hand licht maar met 2 handen duwen), de blessure niet.3XPER7 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:34:
Kan me niet voorstellen dat deze actie met opzet was tbh.
Ondertussen heeft Driesje zijn excuses aangeboden via Twitter ...
Bron: http://www.vi.nl/eknieuws...hill-zijn-excuses-aan.htmDoor toedoen van Dries Mertens liep Gary Cahill zaterdag tijdens het oefenduel tussen Engeland en België (1-0) een gebroken kaak op, waardoor hij het EK misloopt. Mertens baalt van de situatie.
'Ik bied mijn oprechte excuses aan voor wat ik Cahill aandeed', twitterde Mertens nadat bekend was geworden dat Cahill het EK aan zich voorbij ziet gaan. 'In het heetst van de strijd denk je vaak niet na over mogelijke gevolgen. Mijn gedachten gaan uit naar hem en ik hoop dat hij snel weer de oude wordt.'
[ Voor 48% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-06-2012 21:16 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
ik zie de parallel met mijn verhaal niet. als je tegenstander slecht is mag je een afstraffing verwachten, dat is toch ook gebeurd? dan mogen er best goede cijfers gegeven worden vind ik.3XPER7 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:45:
[...]
Zie ook Stekelenburg, een 6. Hij heeft danwel niets te doen gehad, maar ook niets door gelaten. Voor een keeper een perfecte wedstrijd, had een dikke 10 daar ook wel mogen staan
Met deze rapportcijfers had oranje met 10-0 moeten winnen, de 2e helft was gewoon heel matig.Royz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:50:
Al wint nederland het EK, nederlanders zullen al-tijd iets te klagen hebben. Ik vind sowieso dat de media wat positiever mag zijn over het nederlands elftal dus dat het AD dat doet vind ik prima
[ Voor 11% gewijzigd door Royz op 03-06-2012 22:19 ]
Dat zeg ik niet.Royz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:50:
Als je punten gaat geven dan moet je ook de kwaliteit van de tegenstander laten meetellen.
Als je een speler een 9 geeft dan ga ik er vanuit dat de speler een perfecte pot speelde en volledig domineerde en sorry dat zag ik niet in het spel al helemaal niet als je het kwaliteits verschil bekijkt.
Voor een groot deel was de pot leuk met regelmatig een sterk Oranje maar om negens en achten uit te delen nee zo goed speelden ze echt niet.
En waarom moet de media positiever zijn over het Nederlands Elftal?
Moeten ze dingen soms positiever zien dan dat ze zijn?
Mensen hebben de gewoonte zooi te negatief te zien maar zo hebben er ook veel mensen de gewoonte dingen net iets te rooskleurig te zien.
[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 03-06-2012 22:40 ]
Denk maar terug aan het WK, je staat in de finale van het WK wat al een wereld prestatie is en het hele elftal wordt gewoon afgebrand door de media. BizarDeadsy schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:39:
[...]
En waarom moet de media positiever zijn over het Nederlands Elftal?
Moeten ze dingen soms positiever zien dan dat ze zijn?
Mensen hebben de gewoonte zooi te negatief te zien maar zo hebben er ook veel mensen de gewoonte dingen net iets te rooskleurig te zien.
2e helft waren 2 van de 3 spelers met een aantal eruit, en de derde speelde niet meer op zijn positie met minder goede spelers voor zich. 10-0 was het wel geworden als van Persie en Sneijder waren blijven staan.tweaker2010 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:11:
[...]
Met deze rapportcijfers had oranje met 10-0 moeten winnen, de 2e helft was gewoon heel matig.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Noem het klagen of negatief, ik noem het realistisch. 1 wedstrijd met 6-0 winnen en we worden kampioen.Royz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:19:
Al wint nederland het EK, nederlanders zullen al-tijd iets te klagen hebben. Ik vind sowieso dat de media wat positiever mag zijn over het nederlands elftal dus dat het AD dat doet vind ik prima

Op het WK hadden we erg veel geluk en dat gaan we nu weer nodig hebben.
Er is geen land wat zonder geluk kampioen kan worden.
Eens, ik heb laatst ook voor de lol nog even alle wedstrijden uit '88 gekeken. ( http://nos.nl/ek2012/video-en-audio/video/subtype/historie/ )ph4ge schreef op maandag 04 juni 2012 @ 07:38:
Er is geen land wat zonder geluk kampioen kan worden.
Tegen Engeland en Ierland was het erg lastig, en bij de openingswedstrijd tegen de Sovjet-Unie waren we wel de bovenliggende partij maar wisten zij te scoren en wij niet. De geluksfactor speelt absoluut mee.
Zelfde geldt voor Spanje 2 jaar geleden, die verloren zelfs een keer en zijn een aantal keer door het oog van de naald gekropen. Zelfs vlak voor het beslissende doelpunt in de finale had het eigenlijk gewoon een corner voor ons moeten zijn, wat op zn minst had betekent dat het op penaltys beslist zou worden. Pure mazzel op dat moment.
Het is gewoon volstrekt onrealistisch om te verwachten dat een land, laat staan een klein land als Nederland, even heel het WK/EK domineert met oogstrelend voetbal en grote uitslagen.
Het is gewoon volstrekt onrealistisch om te verwachten dat een land, laat staan een klein land als Nederland, even heel het WK/EK domineert met oogstrelend voetbal en grote uitslagen.
Dat is wel bizar ja. Zo zie je maar weer dat de media schrijft wat de mensen willen lezenRoyz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:56:
[...]
Denk maar terug aan het WK, je staat in de finale van het WK wat al een wereld prestatie is en het hele elftal wordt gewoon afgebrand door de media. Bizar
Is niet waar hoor, volgens mij was er een huldiging in de grachten. Wat echt bespottelijk was.Royz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:56:
[...]
Denk maar terug aan het WK, je staat in de finale van het WK wat al een wereld prestatie is en het hele elftal wordt gewoon afgebrand door de media. Bizar
De #2 telt niet, zeker met lelijk, zakelijk, onnederlands voetbal. De finale was niet om aan te gluren (net als de rest van het wk - op Brazilië na). Geen probleem voor de winnaar.
Dan kan je beter net als op het EK in 2008 er in de kwartfinales uitvliegen met oogstrelend voetbal en zowel de nr #1 en #2 met gedurft aanvalsspel weggepoetst te hebben.
Houdoe
Dat vind jij. Mij interesseert het niet, als we maar kampioen worden.Witte schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:38:
[...]
Dan kan je beter net als op het EK in 2008 er in de kwartfinales uitvliegen met oogstrelend voetbal en zowel de nr #1 en #2 met gedurft aanvalsspel weggepoetst te hebben.
En Nederland werd zeker wel afgebrand door de media na de finale. Die huldiging was meer een initiatief en gevoel van de supporters uiten
Mij ook niet, het verleden heeft al laten blijken dat we met mooi voetbal ook geen kampioen worden.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Liever lelijk voetbal en kampioen worden dan mooi voetbal en 2e worden. Kijk maar naar de CL en de eredivisie. Al dat mooie voetbal heb je bar weinig aan als het geen prijzen oplevert.Witte schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:38:
[...]
De #2 telt niet, zeker met lelijk, zakelijk, onnederlands voetbal. De finale was niet om aan te gluren (net als de rest van het wk - op Brazilië na). Geen probleem voor de winnaar.
Oogstrelend aanvalsspel op het vorige EK? Je bedoelt die 2 potten waarin we compleet werden overlopen, met kunst en vliegwerk geen goals tegen kregen maar wel een aantal keer dodelijk counterde? Over on-Nederlands gesproken, en dat tegen teams die zwaar over the hill waren. En de wedstrijd tegen Rusland was zeker ook oogstrelend? Overigens is strijd en passie ook mooi, wat is er nou mooier om zelfs als het niet loopt op wilskracht toch te winnen? Ja, het vorige EK was inderdaad veel beter dan op een haar na Wereldkampioen worden...Witte schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:38:
Ik zie dat heel anders, het gaat om het winnen, op 1 wedstrijd na hebben we alles gewonnen. En als een van de kleinere deelnemers toch de finale halen is ook een prestatie van formaat. Als je kunst wilt zien moet je niet naar sport kijken maar naar het museum gaan, sport gaat om het winnen. Het vermaak zit hem in het feest er omheen, de spanning tijdens de wedstrijd en de ontlading achteraf.
Wat een onzin. Ik ga toch echt niet lekker uitgebreid voor de TV zitten kijken naar een wedstrijdje Catenaccio-voetbal uit de Italiaanse competitie. Dan zet ik liever Barcelona op met verzorgd aanvallend voetbal.ph4ge schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:47:
[...]
Als je kunst wilt zien moet je niet naar sport kijken maar naar het museum gaan, sport gaat om het winnen. Het vermaak zit hem in het feest er omheen, de spanning tijdens de wedstrijd en de ontlading achteraf.
Je kunt ook moeilijk zeggen dat het Nederlands elftal in de finale op het WK een fantastische pot voetbal op de mat legde. Dan had ik liever met 3-0 verloren terwijl we probeerden goed te voetballen dan op die wijze met 1-0 verliezen.
Het liefste had ik hem met 1-0 gewonnen en dan had de kwaliteit van het voetbal mij geen moer uitgemaakt.MAZZA schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:54:
[...]
Je kunt ook moeilijk zeggen dat het Nederlands elftal in de finale op het WK een fantastische pot voetbal op de mat legde. Dan had ik liever met 3-0 verloren terwijl we probeerden goed te voetballen dan op die wijze met 1-0 verliezen.
Tsja, ik weet dat ik er redelijk alleen in sta, maar wat mij betreft gaan we mooi ten onder.Gunner schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:43:
Mij ook niet, het verleden heeft al laten blijken dat we met mooi voetbal ook geen kampioen worden.
Elk toernooi zijn we voortijdig uitgeschakeld op 1988 na. De meeste van deze toernooien werd er met respect en ontzag gesproken over het Nederlands elftal. 2 jaar geleden gingen we voor resultaat, en kotst Europa "ons" uit. Dan blijken we ook nog eens slechte verliezers (gaan we naar de scheids kijken

Ik teken er voor om in de kwart/halve finale uitgeschakeld te worden, als we in de groepsfase weer prachtig voetbal laten zien.
Europa lacht ons al uit, omdat we mooi voetbal spelen en "nooit" wat winnen. Dan liever uitkotsen en met de beker staan.
AZ was de ploeg die afgelopen seizoen het beste, mooiste en meest aanvallende voetbal liet zien. Dit in tegenstelling tot Ajax (vooral eerste seizoenshelft). Had AZ dan kampioen moeten worden en had je dus liever dat Ajax niet kampioen was geworden?MAZZA schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:54:
Wat een onzin. Ik ga toch echt niet lekker uitgebreid voor de TV zitten kijken naar een wedstrijdje Catenaccio-voetbal uit de Italiaanse competitie. Dan zet ik liever Barcelona op met verzorgd aanvallend voetbal.
Of is het gewoon zo dat als een ploeg kampioen wordt en ook nog eens mooi en aanvallend voetbal laat zien dat laatste gewoon een extra fijn tintje aan het kampioenschap geeft?
*Preventieve modbreak* Bij deze het verzoek aan een ieder om bij een reactie op bovenstaande vooral niet een discussie op te starten over welke ploeg het beste, mooiste en meest aanvallende voetbal liet zien in de Eredivisie en of Ajax wel of niet terecht kampioen geworden is. Dit topic gaat over het EK.
[ Voor 24% gewijzigd door argro op 04-06-2012 10:37 ]
Duitsland speelde geweldig voetbal tijdens het WK, heeft iemand het daar nog over dan? Volgens mij overschatten we wat voor indruk je maakt. Duitsland speelde toen mooier en beter voetbal dan Spanje imho
Klopt, al verwacht ik tegen Nederland een defensief Duitsland dat vooral op de counter zal spelen.Royz schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:18:
Duitsland speelde geweldig voetbal tijdens het WK, heeft iemand het daar nog over dan? Volgens mij overschatten we wat voor indruk je maakt. Duitsland speelde toen mooier en beter voetbal dan Spanje imho
Tijdens de oefenwedstrijd waarbij we met 3-0 verloren zag je wel hoe donders effectief ze waren. Dus dat wordt toch wel oppassen...tweaker2010 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:24:
[...]
Klopt, al verwacht ik tegen Nederland een defensief Duitsland dat vooral op de counter zal spelen.
Jep, toch ben ik blij dat we die verloren hebben. Stel we hadden hem met 3-0 gewonnen dan geloof ik nooit dat ze even scherp de wedstrijd in zouden gaan als nu. Hopelijk is het voldoende om ze dit keer wel te pakken!Vlassie1980 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:05:
[...]
Tijdens de oefenwedstrijd waarbij we met 3-0 verloren zag je wel hoe donders effectief ze waren. Dus dat wordt toch wel oppassen...
Tegen dat soort ploegen is het extreem belangrijk om niet teveel mensen voor de bal te hebben en de omschakeling moet super zijn. op het moment dat duitsland eruit komt en er komt een aanvallende middenvelder mee zonder omgeschakelde van bommel of de jong ben je al verloren ben ik bang
Dat is misschien waar als je geen emotionele band hebt met een club/land. Vooraf weet je toch nooit wat voor wedstrijd je krijgt. Wat mooi is is voor iedereen anders, garanties heb je nooit, je hebt ook geen enkel recht op voetbal wat jij mooi vind. Dan moet je gewoon wat anders gaan doen als het je niet bevalt en je niet kijkt voor de spanning en het gedoe er omheen.MAZZA schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:54:
Wat een onzin. Ik ga toch echt niet lekker uitgebreid voor de TV zitten kijken naar een wedstrijdje Catenaccio-voetbal uit de Italiaanse competitie. Dan zet ik liever Barcelona op met verzorgd aanvallend voetbal.
We probeerden goed te voetballen, het lukte alleen niet. We speelden dan ook tegen de Europees en Wereldkampioen, maar het lukte Spanje tegen ons ook niet. Geen enkele ploeg op het WK trouwens, alleen Duitsland heeft een paar mooie wedstrijden gespeeld, maar ook niet alleen maar. De omstandigheden waren gewoon moeilijk, het klimaat, de Vuvuzela's, de velden, de tegenstanders etc. Net als dat de grote sterren ook voornamelijk tegenvielen.MAZZA schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:54:
Het dubbeltje viel net verkeerd in de finale. Toch hebben we het er 2 jaar later nog over, sterker nog over 50 jaar ook nog. We hebben met zn allen ruim 2 uur op het puntje van onze stoel gezeten, heel de wereld stond stil om naar ons land te kijken. 3 maanden rond het WK ging het over niks anders dan Oranje en voetbal, we hebben massaal feest gevierd en massaal gerouwd. Ons kleine landje zette een wereldprestatie neer. Plaatsen is eigenlijk al een wonder, kijk maar eens naar hoeveel en welke landen zich niet eens plaatste, en wij komen zelfs tot de finale. Lekker boeiend dat jij het niet mooi vond, daar gaat het WK/EK helemaal niet om. Er zullen altijd klagers zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 04-06-2012 11:23 ]
Dat is waar het idd om draait denk ik. De teen van Casillas is hetzelfde als de paal in 78 van Rensenbrink.ph4ge schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:19:
[...]
Het dubbeltje viel net verkeerd in de finale. Toch hebben we het er 2 jaar later nog over, sterker nog over 50 jaar ook nog. We hebben met zn allen ruim 2 uur op het puntje van onze stoel gezeten, heel de wereld stond stil om naar ons land te kijken.
Inderdaad, de geluksfactor is soms zo bepalend!
Ben benieuwd of het Nederlands Elftal in 1978 het stadion levend had kunnen verlaten als ze wereldkampioen waren geworden.
En die bal van Robben... Het scheelde zo weinig
Ik weet nog dat ik het uitschreeuwde omdat ik eerst dacht dat die bal er wel in ging.
Ben benieuwd of het Nederlands Elftal in 1978 het stadion levend had kunnen verlaten als ze wereldkampioen waren geworden.
En die bal van Robben... Het scheelde zo weinig
Ik weet nog dat ik het uitschreeuwde omdat ik eerst dacht dat die bal er wel in ging.
Wat het is, we zien het liefste oogstrelend voetbal en de titel, als dat niet lukt dan in ieder geval de titel, dan maakt 't voetbal ook weinig uit, daarna wordt 't lastiger
komen we liever heel ver, maar niet de titel, of heel goed spelen en er al redelijk vroeg uitliggen?
komen we liever heel ver, maar niet de titel, of heel goed spelen en er al redelijk vroeg uitliggen?
We moeten toch maar eens van die filosofie afstappen dat het met mooi voetbal moet. Die Italianen en Duitsers hebben ook vaak titels met afbraakvoetbal gewonnen. Het gaat om het resultaat.
Ik vind het nog steeds jammer dat daar zo op wordt gemopperd, wil je nou eens een keer iets gaan bereiken of niet?
Ik vind het nog steeds jammer dat daar zo op wordt gemopperd, wil je nou eens een keer iets gaan bereiken of niet?
Mij hoor je daar over 10 nog over hoor, ik onthou dat, evenals iedere ware voetbaliefhebber.Royz schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:18:
Gisteren bij Studio Voetbal hadden ze het over De Jong die het zo goed deed. Ik vond hem heel matig spelen.
In het laatste half uur heeft ie op eigen helft meerdere keren een bal recht naar de tegenstander gepasst terwijl er niet eens druk op hem werd gezet. Tegen Bulgarije ging het toen fout toen Heitinga zo passte als De Jong in het laatste half uur.
In het laatste half uur heeft ie op eigen helft meerdere keren een bal recht naar de tegenstander gepasst terwijl er niet eens druk op hem werd gezet. Tegen Bulgarije ging het toen fout toen Heitinga zo passte als De Jong in het laatste half uur.
Right, wie speelde 10 jaar geleden dan oogstrelend voetbal? Enige wat je nog weet is wie er in de finale stondenSjah schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:16:
[...]
Mij hoor je daar over 10 nog over hoor, ik onthou dat, evenals iedere ware voetbaliefhebber.
Ik denk niet dat iedereen het daarmee eens is. Als elke club zich focust op afbraakvoetbal is het geen bal meer aan om te kijken. Dat het in sommige gevallen effectief kan zijn om een ronde verder te komen, prima. Maar een club die geen 'echt' voetbal wenst te spelen ga ik niet naar kijken.Vlassie1980 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:47:
We moeten toch maar eens van die filosofie afstappen dat het met mooi voetbal moet. Die Italianen en Duitsers hebben ook vaak titels met afbraakvoetbal gewonnen. Het gaat om het resultaat.
Toevallig weet ik die allemaal nog wel, maar dat maakt niet zoveel uit. Andersom geldt namelijk ook dat afbraak winnaars ook op die manier worden gezien. Ja, leuk dat Griekenland een keer heeft gewonnen, maar niemand spreekt daar positief over.Royz schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:45:
[...]
Right, wie speelde 10 jaar geleden dan oogstrelend voetbal? Enige wat je nog weet is wie er in de finale stonden
Van Denemarken in 1992, zegt iedereen nog steeds dat het alleen komt door de onderschatting van Nederland en Duitsland voor die 11. Er is ook niemand die warme gevoelens heeft bij Duitsland in 1990.
Ik snap die hunkering naar een prijs wel, maar niet als we on-nederlands gaan spelen.
Voor mij is positiespel een middel (of noem het taktiek) om te proberen te scoren. Het uiteindelijke doel is meer doelpunten maken dan je tegenstander. Dat is het spel en dat gaat voor mij nog steeds op.
We spelen toch niet mee om anderen te vermaken? Sterker nog, het interesseert me niet zo wat anderen denken. Daarnaast is dat ook nog een kwestie van smaak. Ik vind tikkie takkie voetbal niet eens spannend. Ik kijk veel liever naar dodelijk effectief voetbal (is dat afbraak voetbal?)
We spelen toch niet mee om anderen te vermaken? Sterker nog, het interesseert me niet zo wat anderen denken. Daarnaast is dat ook nog een kwestie van smaak. Ik vind tikkie takkie voetbal niet eens spannend. Ik kijk veel liever naar dodelijk effectief voetbal (is dat afbraak voetbal?)