Maduro heeft maar 7 wedstrijdjes gespeeld dit seizoen. Die heeft niets te zoeken in Oranje. Emanuelson is geen back, van Marwijk is terecht afgeknapt na een reeks slechte interlands op die positie. 2 wedstrijden bij zn club op die positie veranderen daar niets aan, bij Oranje heeft hij heel vaak LB gespeeld en nooit iets goeds gedaan op die positie. Goede voetballer, maar hij is geen verdediger en zal het ook nooit worden. We moeten ons eens richten op verdedigers die kunnen verdedigen ipv aanvallers op de back positie zetten. Als Oranje nou een probleem heeft de afgelopen 10 jaar, dan is het dat we niet kunnen verdedigen. Dat is echter wel de basis van elk team.
D-e-n schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:04:
Ik ben nog niet zo'n Anita-fan. Die speelt bij Ajax ook pas goed sinds hij op een specifieke plek speelt, een plek die bij Oranje niet bestaat. Maar het is wel duidelijk dat we meer complete middenvelders moeten opstellen. Ik hoop dat jongens als Strootman, Anita, Clasie, Fer, Maher zich goed gaan ontwikkelen.
Bij Ajax ook maar een paar maanden, in de Eredivisie, in het team wat sowieso de meeste kwaliteit van de competitie heeft en in een flow zat. Met spelers als Vertonghen achter hem. En dan beperkt hij zich puur tot het verdedigen, ik dacht juist dat we meer voetbal wilde?
Anita zou een opvolger van Nigel de Jong kunnen worden, niet van van Bommel. Dat is dan eerder Clasie, die het hele seizoen goed was en niet slechts een paar maanden en in een minder team speelde. Clasie is net als van Bommel een speler die hard werken en bal afpakken combineert met redelijke voetbalkwaliteiten. Anita is meer de Jong, veel nuttig werk maar de bal zo snel mogelijk geven aan iemand die wel kan voetballen. Strootman, Fer, Clasie en Anita zijn de jongens die het in de toekomst moeten gaan doen verdedigend op het middenveld. Jammer dat alleen Strootman een kans kreeg in de voorbereiding en mee is, van mij had Anita ook wel mee gemogen, maar niet in de basis natuurlijk. Ik denk dat niemand had voorzien dat van Bommel zo door de mand zou vallen, dat was wel de laatste waar je dat van verwacht. De Jong stond nog een beetje ter discussie, van Bommel niet. Het is echt niet zo dat een spelertje die een paar redelijke maanden in de Eredivisie heeft gehad als waterdrager ineens het verschil had gemaakt tegen deze Duitsers. Niemand had voor dit toernooi met zn gezonde verstand van Bommel gepasseerd.
[
Voor 9% gewijzigd door
ph4ge op 14-06-2012 14:02
]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"