Beste opstelling Nederlands elftal

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:02:
Met Maduro en Emanuelson ben je juist erg kwetsbaar. Deze spelers staan er bekend om dat ze regelmatig staan te slapen en hun man laten lopen. Fysiek zijn ze ook niet best bij corners ed. En Heitinga kan geen voorzet geven.
Dat dat bij Emanuelson een keer gebeurt is wil niet zeggen dat dat altijd gebeurt bij hem. Pieters is verdedogend iets sterker, maar veel veschild het niet en daarnaast is Emanuelson aanvallend een enorme verrijking.

Maduro is lang en prima sterk genoeg. Waarom zou hij geen goede verdediger zijn? Hij speelt op die positie bij Valencia.. Mathijsen komt telkens weer te kort, hij is gewoon te langzaam en opbouwend een drama

Heitinga moet wss even oefenen weer maar ik denk dat hij dat wel kan. Anders zet je Kuyt daar neer ofzo. Weinig keus iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:10:
[...]

En daar gaan we ook de fout in, je bouwt een opstelling rond je team, (normaal) niet andersom. Bij het EK/WK kun je er geen spelers bijkopen om een opstelling af te dwingen.
Ik zou Anita ook niet opstellen. Je moet je team rond van Persie, Huntelaar en Sneyder bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:47

PauseBreak

derp!

D-e-n schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:51:
Ik vrees dat je met dit soort opstellingen, met in principe alleen De Jong als middenvelder, een te groot gat krijgt op het middenveld en dat je dan geslacht wordt. Je ziet het al op de plaatjes: veel aanvallers, veel verdedigers maar weinig middenveld.

Ik zou het liefst iemand als Maher oproepen (die heeft in tegenstelling tot vd Vaart nog wel loopvermogen) maar dat kan niet. Ik zou dus denk ik voor De Jong-Strootman gaan. En dan Sneyder op links. Dat deed hij nu twee keer heel erg goed.
Dat is nu al het probleem. Kijk maar eens naar Nederland - Duitsland. Daar was ook zeer regelmatig een erg groot gat tussen middenveld en verdediging. De linies sluiten gewoon niet mee aan. Dan is het ook niet heel gek dat je verliest want je tegenstander heeft gewoon veel teveel ruimte om lekker zijn ding te doen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:56:
Was Anita er maar bij. Die brengt als verdedigende middenvelder voetballend zoveel meer dan zo'n de Jong, waardoor het gat op het middenveld ook meteen een stuk kleiner wordt.
Hahahaa...Anita???? Tjonge die vind ik al te slecht voor Ajax, laat staan voor een EK.

Strootman vind ik ook nog te licht. Je moet snelle wendbare mensen hebben zoals de Jong/Snejder etc..

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 14-06-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Harribo schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:04:
[...]
Hahahaa...Anita???? Tjonge die vind ik al te slecht voor Ajax, laat staan voor een EK.

Strootman vind ik ook nog te licht. Je moet snelle wendbare mensen hebben zoals de Jong/Snejder etc..
Bedoelen wij dezelfde Anita die Ajax kampioen gemaakt heeft? :+

Strootman of De Jong zijn heel andere spelers, maar Strootman heeft de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
Maduro heeft maar 7 wedstrijdjes gespeeld dit seizoen. Die heeft niets te zoeken in Oranje. Emanuelson is geen back, van Marwijk is terecht afgeknapt na een reeks slechte interlands op die positie. 2 wedstrijden bij zn club op die positie veranderen daar niets aan, bij Oranje heeft hij heel vaak LB gespeeld en nooit iets goeds gedaan op die positie. Goede voetballer, maar hij is geen verdediger en zal het ook nooit worden. We moeten ons eens richten op verdedigers die kunnen verdedigen ipv aanvallers op de back positie zetten. Als Oranje nou een probleem heeft de afgelopen 10 jaar, dan is het dat we niet kunnen verdedigen. Dat is echter wel de basis van elk team.
D-e-n schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:04:
Ik ben nog niet zo'n Anita-fan. Die speelt bij Ajax ook pas goed sinds hij op een specifieke plek speelt, een plek die bij Oranje niet bestaat. Maar het is wel duidelijk dat we meer complete middenvelders moeten opstellen. Ik hoop dat jongens als Strootman, Anita, Clasie, Fer, Maher zich goed gaan ontwikkelen.
Bij Ajax ook maar een paar maanden, in de Eredivisie, in het team wat sowieso de meeste kwaliteit van de competitie heeft en in een flow zat. Met spelers als Vertonghen achter hem. En dan beperkt hij zich puur tot het verdedigen, ik dacht juist dat we meer voetbal wilde?

Anita zou een opvolger van Nigel de Jong kunnen worden, niet van van Bommel. Dat is dan eerder Clasie, die het hele seizoen goed was en niet slechts een paar maanden en in een minder team speelde. Clasie is net als van Bommel een speler die hard werken en bal afpakken combineert met redelijke voetbalkwaliteiten. Anita is meer de Jong, veel nuttig werk maar de bal zo snel mogelijk geven aan iemand die wel kan voetballen. Strootman, Fer, Clasie en Anita zijn de jongens die het in de toekomst moeten gaan doen verdedigend op het middenveld. Jammer dat alleen Strootman een kans kreeg in de voorbereiding en mee is, van mij had Anita ook wel mee gemogen, maar niet in de basis natuurlijk. Ik denk dat niemand had voorzien dat van Bommel zo door de mand zou vallen, dat was wel de laatste waar je dat van verwacht. De Jong stond nog een beetje ter discussie, van Bommel niet. Het is echt niet zo dat een spelertje die een paar redelijke maanden in de Eredivisie heeft gehad als waterdrager ineens het verschil had gemaakt tegen deze Duitsers. Niemand had voor dit toernooi met zn gezonde verstand van Bommel gepasseerd.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 14-06-2012 14:02 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42

FreakNL

Well do ya punk?

Huh? Wat? Ik had mijn twijfels al over van Bommel voor dit EK..
FreakNL schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:17:
..
Een linie verderop is het nog bedroevender. De Jong en Van Bommel voegen echt niets toe aanvallend gezien tegen een dergelijke tegenstander... En op het momenten dat het verdedigend nodig is staan ze er ook niet echt..
FreakNL schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:15:

...
Bommel twijfel ik trouwens over, qua snelheid en conditie. Bij Milan komt hij de middencirkel niet uit. Als ze het op kunnen brengen om goed mee te verdedigen kun je daar ook Afellay of vd Vaart kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
Haha lekker flauw:

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/newuploads/45xuc.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 15-06-2012 15:42 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste