Beste opstelling Nederlands elftal

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Of een 4-4-2 in een ruit.

RB: Boula/vd Wiel
CV: Heitinga
CV:Matthijsen
LB:Willems

In mijn ogen mag er best eens kritisch gekeken worden naar vd Wiel, want opkomend brengt hij niks, want die voorzetten zijn dramatisch (als hij al mee opkomt, want 9 vd 10x gaat de bal achteruit). Nu zeg ik niet dat Boula dat wel doet maar misschien is het verdedigend beter (ik weet het niet, trainingen zijn besloten :P )

CDM: De Jong / Van Bommel
LM: Robben
RM: Affelay
CAM: Sneijder

Ik zou kiezen voor de Jong, van Bommel is imo te langzaam en opbouwend vind ik de Jong ook beter. Voor de rest kan Robben op links best uit de voeten denk ik, alleen hij MOET mee verdedigen, maar dat moet kunnen lijkt me. Zelfde geld voor affelay
Sneijder moet een beetje voorin blijven hangen voor de counter, om de bal te ontvangen en geniale passes te bedenken :P

Dan als schaduwspits van Persie in een vrije rol voorin. En als diepe spits Huntelaar.

In mijn ogen heb je dan al je toppers (op vd Vaart na) in een opstelling die volgens mij prima kan werken..helaas is er na WK 2010 niks anders meer uitgeprobeerd dan het standaard 4-2-3-1 van v Marwijk.

En laten we eerlijk zijn, op het WK hebben we ontzettend veel geluk gehad en werkte dit ook al niet toch? Nu hebben we gister natuurlijk juist ERG weinig geluk gehad met het afmaken, maar ook de kansen die we "creëerden" zijn niet zoals ik het graag zie. Je moet toch als bondscoach superblij zijn met 2 superspitsen, die ook nog eens zwaar verschillen qua speelstijl waardoor je ze ideaal samen kunt laten spelen, alleen niet in je 4-2-3-1, dus pas je je opstelling aan ! :(

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Niet te veel veranderen, maar wel van Bommel er uit gooien, die wordt te traag, en dan Huntelaar in de spits met Van Persie op 10 en Sneijder naast Nigel de jong voor de Passing, Robben eruit en een echte buitenspeler, Narsing of zo, er in voor de voorzetten. Van der Wiel bakt er ook niks van dus die ruilen we om voor Vlaar of Boula. En Mathijssen weer terug in het centrum naast Heitinga natuurlijk. Willems mag blijven staan. Afellay krijgt ook een herkansing.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:23
Ik denk dat de volgende wijzigingen het beste doorgevoerd kunnen worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                          Huntelaar

Robben                                                         Affelay

v.  Persie        

Sneijder      Bommel/De Jong

Willems                                                 V/d Wiel/Boula

Matthijsen                  Heitenga

Toelichting: Tijdens de wedstrijd met Denemarken zag je dat de beste passes van Sneijder niet van net buiten de 16 kwamen maar juist bij de iets langere ballen. Verder zag je dat Van Bommel en De Jong juist de problemen hadden om een goede pass te geven naar voren en bleven alleen maar breed of terug spelen. Een creatievere speler is daarom juist van toegevoegde waarde. Echter moet hierdoor een van de twee controlerende spelers dan opgeofferd worden. Wat mij betreft zou dat De Jong zijn aangezien van Bommel als captain meer toevoegt.

Vervolgens speelt van Persie de positie die hij eigenlijk al speelt. Je zag namelijk al dat hij zich heel vaak juist buiten de 16 liet zien om de combinaties aan te gaan, en daar liggen zijn sterke punten imo. Terwijl Hunterlaar beter is in de kleine ruimtes in de 16.

Echter zal Huntelaar voetbaltechnisch de doelpunten niet maken, daarom moet er meer aanvoer komen van de vleugelspelers, daarom heb ik Affelay en Robben omgedraaid. Imo zoals het hoort een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts. Robben is zelfs doorgebroken op de linkervleugel en pas sinds een paar jaar naar rechts verhuist.

Tijdens het WK en tegen de echt kleinere ploegen kon hij zijn standaardtrucje makkelijk uitvoeren. Echter nu heeft iedereen zijn huiswerk gedaan en weet precies wat Robben doet. Zag je ook tegen Denemarken, altijd twee man op Robben. Van deze twee zou normaal gesproken een de achterlijn dekken, maar de Denen lieten deze open en gingen beide de binnenkant dekken omdat ze met 99% zekerheid wisten dat hij toch naar binnen trok. Verder kan je op deze manier makkelijker Kuijt als wissel inbrengen voor Affelay (is nog niet 100% fit an houdt het ongeveer 60 minuten vol). Kuijt is namelijk juist meer ervaren op de rechtsvoor positie. Kuijt is wmb namelijk een pinchhitter bij uitstek. Zijn energie zweept iedereen weer op en kan andere extra energie geven.

In de verdediging is de twijfel wat mij betreft van de linksbackpositie naar de rechtsbackpositie verschoven. Van De Wiel speelt erg matig en geeft geen enkel gevaar op de rechterflank. Ook verdedigend voegt hij weinig toe. Als hij nog de vorm te pakken kan krijgen van het WK is hij natuurlijk eerste keus, maar nu neig ik wel naar Boula.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:36
Gewoon oude school 4-3-3 en ophouden met die twee controleurs. De aansluiting van het middenveld is bedroevend en Van Bommel is toch echt duidelijk op zijn retour.

code:
1
2
3
4
5
6
                        Huntelaar
Robben                                        Van Persie
                 Sneijder    Van Der Vaart (c)
                        De Jong
Willems      Mathijsen         Heitinga       Van Der Wiel
                     Stekelenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

josschijven schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:32:
Ik werd zojuist geïnspireerd door de formatie van de Italianen.

3-5-2:
[...]
Centrale middenvelders op 1 lijn als goed blok voor de verdediging, met Sneijder als spelverdeler die door kan schuiven.
Leuke formatie, maar Mathijssen is geen killer a la Chiellini en komt snelheid tekort als back.
Bommel voegt weinig toe, ik zou daar liever van der Vaart zien om wat meer druk naar voren te zetten.
Afellay en Robben geven geen voorzetten maar trekken naar binnen en Van Persie loopt Huntelaar in de weg.
Uiteindelijk is inzet de enige manier om van de Duitsers te winnen, wie waar spelen maakt niet zoveel uit.

[ Voor 11% gewijzigd door tweaker2010 op 11-06-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:28
Ik zou Boulahrouz opstellen ipv van de Wiel. Wat die jongen liet zien kan niet op dit niveau, en misschien dat dan eindelijk het kwartje bij hem valt dat zelfs op een onderbezette back positie je scherp moet zijn om in de basis te spelen.

De verdedigende kracht neemt dan hopelijk ook toe, waardoor de verdediging minder ontlast hoeft te worden. Dan zou je spelen met maar 1 DMC kunnen overwegen. We moeten ook geen illusie hebben dat de backs veel aanvallen, als ze 2x per helft opkomen is het een leuke bonus. Ik zou dan kiezen voor de Jong, die speelde beter als van Bommel en is veel fitter. Zeker als je alleen op die positie staat moet je meters maken. Vd Vaart heeft in mijn ogen niks laten zien in zn invalbeurt, terwijl hij in die 20 minuten het fitst van allemaal zou moeten zijn lukte er niks bij hem.

Robben zou ik nog een kans geven, ik denk dat hij tegen de Duitsers toch het verschil kan maken. De Duitsers lachen wel om hem, maar stiekem zijn ze doodsbang voor de man die Bayern kampioen maakte en 2x naar de CL finale schoot. Afallay is nog niet fit genoeg, die zou ik het laatste kwartier brengen. Ik twijfel ook heel erg of je sowieso niet beter met Vlaar als Mathijssen kan spelen, zeker als die laatste niet topfit is.

---------------------Stekelenburg
Boulahrouz--Heitinga--Mathijssen--Willems
-------------------------De Jong------------------------
-------------------Sneijder-Van Persie-------------
Narsingh--------------------------------------Robben (op links ja)
---------------------------Huntelaar

Klassiek 4-3-3 Gung Ho.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cruijff kort door de bocht op nu.nl:
De voormalige nummer veertien heeft wel lof voor jongeling Jetro Willems. ''Ik vond het mooi om te zien dat hij niet alleen de beste trap had, maar ook opbouwend de sterkste van alle zes de verdedigers was. Ik heb genoten van die jongen, die niet alleen technisch sterk is, maar het Nederlands elftal in ieder geval van één probleem heeft verlost: de positie van linksback staat niet meer ter discussie.''
Wow. Ten eerste: Cruijff die iets niet ter discussie stelt, en ten tweede: dat na een fatsoenlijke wedstrijd :D .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:05
Waarom speelt van Marwijk eigenlijk met 4-2-3-1? Het lijkt er op dat iedereen hier maar ook in de media toch liever gewoon 4-3-3 of 4-4-2 ziet. Persoonlijk zie ik meer in 4-4-2 omdat we dan duidelijk de spitsenrollen van huntelaar (diep) en van persie (schaduw) belichten. Eigenlijk komt zowel 4-4-2 als 4-3-3 er op neer dat er een controlerende middenvelder weg moet. We hebben nu 4 controleurs die het spel in het midden houden dus dat gebeurd dan ook. En dat wil je dus niet hebben met Van Persie en Huntelaar als spitsen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ph4ge schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:00:
Ik zou Boulahrouz opstellen ipv van de Wiel. Wat die jongen liet zien kan niet op dit niveau, en misschien dat dan eindelijk het kwartje bij hem valt dat zelfs op een onderbezette back positie je scherp moet zijn om in de basis te spelen.

De verdedigende kracht neemt dan hopelijk ook toe, waardoor de verdediging minder ontlast hoeft te worden. Dan zou je spelen met maar 1 DMC kunnen overwegen. We moeten ook geen illusie hebben dat de backs veel aanvallen, als ze 2x per helft opkomen is het een leuke bonus. Ik zou dan kiezen voor de Jong, die speelde beter als van Bommel en is veel fitter. Zeker als je alleen op die positie staat moet je meters maken. Vd Vaart heeft in mijn ogen niks laten zien in zn invalbeurt, terwijl hij in die 20 minuten het fitst van allemaal zou moeten zijn lukte er niks bij hem.

Robben zou ik nog een kans geven, ik denk dat hij tegen de Duitsers toch het verschil kan maken. De Duitsers lachen wel om hem, maar stiekem zijn ze doodsbang voor de man die Bayern kampioen maakte en 2x naar de CL finale schoot. Afallay is nog niet fit genoeg, die zou ik het laatste kwartier brengen. Ik twijfel ook heel erg of je sowieso niet beter met Vlaar als Mathijssen kan spelen, zeker als die laatste niet topfit is.

---------------------Stekelenburg
Boulahrouz--Heitinga--Mathijssen--Willems
-------------------------De Jong------------------------
-------------------Sneijder-Van Persie-------------
Narsingh--------------------------------------Robben (op links ja)
---------------------------Huntelaar

Klassiek 4-3-3 Gung Ho.
Ha! We zijn het min of meer eens, zie mijn verhaaltje hierboven, op Robben na, maar daar wil ik je best in volgen. Sneijder vanaf links en VdV op het middenveld zie ik ook nog wel als een optie.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:12

Superkiwi

Hoi doei

Robben vind ik één van de meest overschatte voetballers van het Nederands elftal.
Al een paar grote wedstrijden op rij laat hij het gewoon liggen.
Altijd maar naar binnen komen en voor eigen succes gaan, vaak zonder succes.
Laat 'm eens op links spelen, dan komt ie hopelijk vaker met een voorzet in plaats van een voorspelbare actie.
Ik zeg Kuyt op rechts.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Makkelijk schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:32:
Waarom speelt van Marwijk eigenlijk met 4-2-3-1?
Omdat van Marwijk weet dat hij een zwakke verdediging heeft die ontlast moet worden. Daarnaast is hij nou eenmaal het type coach wat lang vasthoudt aan zn systeem en zn vedettes en voor resultaat gaat ipv mooi voetbal.
Fiber schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:39:
Ha! We zijn het min of meer eens, zie mijn verhaaltje hierboven, op Robben na, maar daar wil ik je best in volgen. Sneijder vanaf links en VdV op het middenveld zie ik ook nog wel als een optie.
Als je met Huntelaar gaat spelen dan moet je gewoon buitenspelers opstellen, die voorzetten geven. Robben kan dat prima vanaf links, zo heeft hij voordat hij naar Bayern ging altijd gespeeld.
dvdkiwi schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:47:
Robben vind ik één van de meest overschatte voetballers van het Nederands elftal.
Laat 'm eens op links spelen, dan komt ie hopelijk vaker met een voorzet in plaats van een voorspelbare actie.
Ik zeg Kuyt op rechts.
Robben is gewoon een hele grote voetballer die fantastische dingen bij Oranje en zn verschillende clubs heeft laten zien. Hij gaat nu door een mindere fase, maar Messi Ronaldo en andere grote spelers hebben ook hele periodes gehad waarin ze niks lieten zijn bij hun nationale teams. Tenzij je echt oud wordt verlies je zulke klasse niet ineens. Robben was overigens de gevaarlijkste man op het veld, ondanks zn dubbele dekking, alleen het afwerken lukte niet. Maar we weten dat hij dat kan, bovendien is dat minder belangrijk als hij van links komt. Afallay is gewoon nog niet in staat om een hele wedstrijd top te spelen. Breng hem op het einde.

Als er nou een speler is die niks meer toevoegt is het Kuijt, zeg ik als groot fan van hem. Die moest het al niet van zn techniek en inzicht hebben, maar fysiek kan hij het ook niet meer brengen. Ik kies ervoor om van van der Wiel af te stappen en een echt verdedigende speler neer te zetten, dan heb je een speler nodig die meer zelf creeert ipv alleen maar loopt mee te verdedigen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
ph4ge schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:03:
[...]
Omdat van Marwijk weet dat hij een zwakke verdediging heeft die ontlast moet worden. Daarnaast is hij nou eenmaal het type coach wat lang vasthoudt aan zn systeem en zn vedettes en voor resultaat gaat ipv mooi voetbal.
En hoe denkt van Marwijk dat je de verdediging ontlast met 2 middenvelders die de bal achterin houden? Volgens mij kun je met matige verdedigers beter meer aanvallen, om de bal in de helft van de tegenstander te houden. Bovendien zit het probleem vooral in de flanken en zolang de tegenstander Robben dubbel moet dekken heeft de verdediging het sowieso een stuk makkelijker. Alleen al daarom zou ik Robben er altijd in houden. Affelay is trouwens ook een ontzettend goede ondersteuning voor de backs.

Edit: Maar als je de Jong per se nodig hebt voor de verdediging, stel die dan desnoods op in de plaats van Heitinga :)
dvdkiwi schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:47:
Ik zeg Kuyt op rechts.
Qua afronding en voorzetten is Robben momenteel best slecht bezig ja. Maar goed, hij houdt wel constant 2 tegenstanders bezig natuurlijk. Kuyt niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Makkelijk op 11-06-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Makkelijk schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:09:
[...]
En hoe denkt van Marwijk dat je de verdediging ontlast met 2 middenvelders die de bal achterin houden? Volgens mij kun je met matige verdedigers beter meer aanvallen, om de bal in de helft van de tegenstander te houden. Bovendien zit het probleem vooral in de flanken en zolang de tegenstander Robben dubbel moet dekken heeft de verdediging het sowieso een stuk makkelijker. Alleen al daarom zou ik Robben er altijd in houden. Affelay is trouwens ook een ontzettend goede ondersteuning voor de backs.
Klopt, Robben zorgt altijd voor dreiging. Afellay was tegen Denemarken wat minder, maar wat wil je ook?
Die jongen heeft een half jaar geblesseerd aan de kant gestaan en is net pas wedstrijdfit. Iedereen die nu om Kuyt roept, is zeker alweer vergeten dat die zn man niet voorbij komt en geen fatsoenlijke voorzet kan geven. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]
Als je met Huntelaar gaat spelen dan moet je gewoon buitenspelers opstellen, die voorzetten geven. Robben kan dat prima vanaf links, zo heeft hij voordat hij naar Bayern ging altijd gespeeld.
"Altijd" zeker niet. Bij Chelsea begon het al dat ie vanaf rechts kwam te spelen, bij Madrid ook al. Vind de trap van van Persie sowieso beter dus zet hem maar op links met een piece of humble pie. Dan Affelay maar op rechts, Kuyt trekt t volgens mij idd fysiek niet meer, en Robben & Narsingh als invallers. Maar om hiermee tegen Duitsland te gaan beginnen experimenteren is weer een andere zaak, is t nu te laat voor, BvM |:(
Zoals Verbeek al zei, er is geen plan B :/ (en er is een rangorde zelfs voor wisselspelers :+ )

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Lkdq2t6bw-M]

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 11-06-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Zeau Héé. Toen die bij Chelsea speelde speelde hij gewoon nog met lef. Wàt een ballen! Nu lijkt 't alsof niemand bij NL een actie durft te maken omdat er een mannetje in de weg staat. De Robben van toen leek daar geen probleem mee te hebben, de Robben (en de rest van het NL-elftal) van nu helaas... :'(

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Robben is gewoon een hele grote voetballer die fantastische dingen bij Oranje en zn verschillende clubs heeft laten zien. Hij gaat nu door een mindere fase, maar Messi Ronaldo en andere grote spelers hebben ook hele periodes gehad waarin ze niks lieten zijn bij hun nationale teams. Tenzij je echt oud wordt verlies je zulke klasse niet ineens. Robben was overigens de gevaarlijkste man op het veld, ondanks zn dubbele dekking, alleen het afwerken lukte niet. Maar we weten dat hij dat kan, bovendien is dat minder belangrijk als hij van links komt. Afallay is gewoon nog niet in staat om een hele wedstrijd top te spelen. Breng hem op het einde.
Dat ben ik met je eens.
Maar waarom is het zo dat als een trainer opeens wat slechte resultaten boekt deze eruit moet, maar als een goede speler zoals Robben een paar wedstrijden niet veel klaarspeelt we deze wel laten staan?

Robben moet gewoon op links, dan kan ie met links voorzetten geven en niet elke keer voor eigen succes proberen te gaan.
De laatste wedstrijden neemt ie elke keer de verkeerde beslissing:
Moet ie afleggen dan schiet ie zelf en andersom...

Het zou mooi voor Robben zijn als hij woensdagavond vlak voor tijd een penalty door het net ramt :)
Hij moet een beetje meer vertrouwen krijgen in zichzelf en wat zekerder worden in zijn acties, zoals in de vroegere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
ph4ge jouw opstelling, doe die maar.

ph4ge bepaalt, Sjah beslist. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 12-06-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

dvdkiwi schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:52:
[...]
Maar waarom is het zo dat als een trainer opeens wat slechte resultaten boekt deze eruit moet, maar als een goede speler zoals Robben een paar wedstrijden niet veel klaarspeelt we deze wel laten staan?
[...]
Hij moet een beetje meer vertrouwen krijgen in zichzelf en wat zekerder worden in zijn acties, zoals in de vroegere tijden.
Je geeft zelf het antwoord al. Spelers als Robben hebben vertrouwen nodig. Van Persie is lang genoeg de hand boven het hoofd gehouden. Van Marwijk is al aan het knoeien sinds dat we van Zweden verloren.
Hoog tijd om Huntelaar wat vertrouwen te geven door hem in de basis te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat kan, Huntelaar is een hele goede spits die vertrouwen genoeg heeft denk ik.

Van Persie is ook een goede speler, maar had gewoon z'n dag niet...
Waarom dan van Persie wel vervangen maar Robben, die ook slecht speelde, niet?
Van Persie achter Huntelaar, Robben links en Kuyt rechts. Klaar :P

____________Huntelaar___________
Robben_____________________Kuyt

__van Persie & van der vaart/Sneijder_

___________van Bommel___________

___________4 verdedigers__________

_____________keepertje___________

1 verdedigende middenvelder (v Bommel) is genoeg. De Jong hoeft daar niet ook bij te staan.
Nederland moet van zijn aanvallende kracht uitgaan.
Dus van persie ,met Sneijder of van der Vaart ernaast, achter de spits.

[ Voor 49% gewijzigd door Superkiwi op 12-06-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

dvdkiwi schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:00:
[...]
1 verdedigende middenvelder (v Bommel) is genoeg. De Jong hoeft daar niet ook bij te staan.
v Bommel was toch de zwakste schakel tegen Denemarken? Die ligt tegen Duitsland naar adem te happen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik denk dat iedereen tegen Duitsland meer dan maximale inzet geeft en nét dat beetje extra daar nog bovenop doet, ook van Bommel ;)

In ieder geval ben ik erg benieuwd naar morgen!
Twee jaar geleden hebben we met (bijna) dit elftal van Brazilie gewonnen, dus alles is mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik heb heimwee naar deze Van Bommel:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Fiber schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:37:

[video]
Ik niet. Tweaker2010 is geen PSV-fan ;)

Maar van mij mag Van Bommel er morgen een paar inschieten tegen Duitsland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Eén penalty, één intikker en oke een goed 3e doelpunt.
Maar dat filmpje laat nou niet zien wat "die" van Bommel zo speciaal maakt.
Doe dan een filmpje met beelden waarop hij het spel verdeelt/regisseert op het middenveld en met mooie bruikbare passes komt. Dat was ook die van Bommel :)

Voor psv-ers is het natuurlijk een speciaal filmpje omdat ie er 3 tegen de huidige kampioen maakt.
Vanuit dat oogpunt snap ik je post ;)

*mocht hij er 3 inschieten tegen Duitsland dan vind ik een filmpje met zijn 3 goals geen probleem hoor*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Een Van Bommel dus die gewoon over Schweinsteiger en Möller enzo heen dendert, dat bedoel ik eigenlijk...

En nee, ik ben geen PSV'er...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Fiber schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:37:

[video]
Helaas zijn zowel Duitsland als Portugal niet zo slecht als het Ajax van dat seizoen (geëindigd als vierde op gigantische achterstand van de kampioen en met maar een paar punten voorsprong op FC Groningen).

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
dvdkiwi schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:00:
Dat kan, Huntelaar is een hele goede spits die vertrouwen genoeg heeft denk ik.

Van Persie is ook een goede speler, maar had gewoon z'n dag niet...
Waarom dan van Persie wel vervangen maar Robben, die ook slecht speelde, niet?
Van Persie achter Huntelaar, Robben links en Kuyt rechts. Klaar :P

____________Huntelaar___________
Robben_____________________Kuyt

__van Persie & van der vaart/Sneijder_

___________van Bommel___________

___________4 verdedigers__________

_____________keepertje___________

Dit is inderdaad een optie, men moet dan alleen wel zorgen de linies zeer kort bij elkaar te houden, zeer compact spelen, wat dus betekent dat iedereen van de 11 spelers continu aan het lopen moeten zijn, zowel aanvallend als verdedigend. Zou hier niet mee beginnen maar mocht het niet gaan lopen, is het een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

argro schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:00:
[...]
Helaas zijn zowel Duitsland als Portugal niet zo slecht als het Ajax van dat seizoen (geëindigd als vierde op gigantische achterstand van de kampioen en met maar een paar punten voorsprong op FC Groningen).
En van bommel is 7 jaar ouder. Het is gewoon op. wil die man tot zijn 40e door ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Hoe hij erbij komt weet ik niet maar Gijp beweert dat morgen kuijt in de ploeg komt voor van Bommel en huntelaar voor afellay. Kuijt vanaf rechts, robben op links, persie achter hunt en sneijder een linie terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

FreakNL schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:50:
Hoe hij erbij komt weet ik niet maar Gijp beweert dat morgen kuijt in de ploeg komt voor van Bommel en Huntelaar voor Afellay. Kuijt vanaf rechts, robben op links, Persie achter Hunt en Sneijder een linie terug..
Klinkt mij niet heel gek in de oren. Alleen zie ik Van Marwijk Van Bommel er nog niet naast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Ik zie Van Marwijk ook niet de hele opstelling overhoop gooien, daar is hij toch veel te behoudend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Persoonlijk denk ik niet dat Van Marwijk veel gaat veranderen. Tijdens het WK twee jaar terug hadden er veel, inclusief mij, ook commentaar op Van Persie. Maar toch hield Van Marwijk vast aan zijn filosofie.

Hoewel ik zelf anders zou spelen, vind ik dat een trainer aan zijn eigen filosofie moet vast houden, en daar heeft hij eerder mee bewezen succesvol te zijn. Heb trainers, zoals Van Basten, gezien die constant iets anders proberen. Daar geloof ik helemaal niet in. Van Marwijk heeft een goede visie, en hoop dat er wat meer in vallen als tegen de Denen. Genoeg kansen om te winnen gehad daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Volgens de mannen van VI leest van Marwijk hier mee. :-) Huntelaar en Van Persie, Van Bommel eruit. Kuyt voor Affalay, kan ik ook volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Z'n schoonzoon eruit? Gevaarlijke zet; denk niet dat dat zal gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Exorcist schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:44:
Z'n schoonzoon eruit? Gevaarlijke zet; denk niet dat dat zal gaan gebeuren.
100% zeker als je ze mag geloven, al zijn ze volgens mij aan het gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11
FreakNL schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:50:
Hoe hij erbij komt weet ik niet maar Gijp beweert dat morgen kuijt in de ploeg komt voor van Bommel en huntelaar voor afellay. Kuijt vanaf rechts, robben op links, persie achter hunt en sneijder een linie terug..
Hier zou ik echt heel erg blij mee zijn! Kuijt weliswaar geen ideale rechtsbuiten, maar werkt hard en verdedigt ook goed mee, wat weer positief is voor van der Wiel, die er dan misschien ook af en toe weer overheen kan gaan zonder dat er meteen een gigantisch gat valt omdat Robben blijft hangen. Robben op links vindt ik beter dan op rechts. Zo loopt ie misschien nog eens naar de achterlijn om een voorzet te geven. Huntelaar lekker in de 16 met van Persie in een vrije rol daarachter. Zou van Marwijk het eindelijk doorkrijgen? Van Bommel of de Jong is me om het even eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Reiben schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:11:
Ik zie Van Marwijk ook niet de hele opstelling overhoop gooien, daar is hij toch veel te behoudend voor.
Inderdaad, dat verwacht ik ook niet. Van Marwijk gaat liever ten onder aan zijn eigen fouten dan dat hij zijn opstelling aanpast. Matthijssen zal de enige wijziging zijn. En Huntelaar mag blij zijn als hij een paar minuten mee mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Gijpie heeft toch meestal wel gelijk? Ik ga er dus vanuit dat van Bommel niet speelt. Maar we zullen zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
AD Sportwereld laat vanochtend weten dat Van Marwijk gewoon in zijn gebruikelijke opstelling start. Verwachting daarbij is dat er iets meer ingezakt gaat worden, zoals tijdens het afgelopen WK dus. En precies wat Van Bommel de afgelopen dagen steeds aangaf.
Benieuwd of de mannen van VI gelijk krijgen, of dat de schrijvende pers het bij het rechte eind heeft.

Ik hoop het eerste, maar vrees het laatste.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Waarom zou Van Marwijk moeten wisselen? Tegen Denemarken, de nummer 6 van de wereld, werden voldoende kansen gecreëerd. We waren ook veel beter en Denemarken kon uiteindelijk een goal scoren door een fout van Heitinga. Maar qua veldspel was er niet veel mis. Dat gaf bijvoorbeeld Advocaat gisteren ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
silmaril8 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:30:
Waarom zou Van Marwijk moeten wisselen? Tegen Denemarken, de nummer 6 van de wereld, werden voldoende kansen gecreëerd. We waren ook veel beter en Denemarken kon uiteindelijk een goal scoren door een fout van Heitinga. Maar qua veldspel was er niet veel mis. Dat gaf bijvoorbeeld Advocaat gisteren ook aan.
Oneens. Zo veel kansen zijn niet gecreëerd. Ja, er is 20 keer huizenhoog overgeschoten, maar de echt grote kansen zijn op één hand te tellen. Een kans zoals de Denen die hebben gehad (en benut) heeft Nederland niet weten te creëren. Veel balbezit en quasi dreiging is iets anders dan veel uitgespeelde kansen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Eerste twintig minuten waren bijzonder goed, daarna was het verval groot. Begin tweede helft weer prima, daarna opnieuw de terugval. Conditioneel leken de spelers niet best en daarnaast hinkte de ploeg op twee gedachten, met als gevolg dat het 'team' in twee linies uiteenviel.

Kort gezegd; voor vanavond moet Van Marwijk dus kiezen tussen:
- Het 'concept WK 2010'; inzakken en vanuit een gesloten organisatie snel uitvallen via spelers als Robben.
- Het spel zoals tijdens de eerste twintig minuten tegen Denemarken. Echter zal Sneijder dan een linie moeten zakken ten faveure van Van Bommel, om zodoende de aansluiting naar voren te bewaken én de opbouw te verzorgen.

Aangezien ik van aanvallend voetbal houd, ga ik voor optie twee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
argro schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:37:
Oneens. Zo veel kansen zijn niet gecreëerd. Ja, er is 20 keer huizenhoog overgeschoten, maar de echt grote kansen zijn op één hand te tellen. Een kans zoals de Denen die hebben gehad (en benut) heeft Nederland niet weten te creëren. Veel balbezit en quasi dreiging is iets anders dan veel uitgespeelde kansen.
Oneens. Bij Studio Sportzomer lieten ze genoeg kansen zien die Oranje kreeg. Om nog maar niet te spreken over de 2 handsballen van de Denen. En de kansen die Robben, Huntelaar en Van Persie waren al groter dan degene die ene kans die de Denen kregen. Als Heitinga zich niet zo liet uitkappen in de 16, was die Deense aanval ook gewoon gestrand in de 16.

Oranje was gewoon veel beter: meer balbezit, meer kansen, beter veldspel. Alleen de afronding faalde. En Heitinga maakte een kapitale verdedigingsfout.

[ Voor 6% gewijzigd door silmaril8 op 13-06-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Eens met argro. En Denemarken nummer 6 van de wereld??? Nog niet eens nummer 6 van Europa, ik schat Rusland, Nederland, Duitsland, Portugal, Spanje, Italie, Frankrijk en Engeland sowieso hoger in.

Vind het meer niveautje Zweden, Kroatie, Oekraine of Tsjechie. Daar moet je niet alleen veel mogelijkheden (=! kansen) tegen creëren, nee daar moet je minimaal 4 open kansen tegen creëren, en 1 of 2 goals maken. Dus ze hebben het niet goed gedaan.

Speel je zo tegen Duitsland dan krijg je met 0-3 op de broek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:11
argro schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:37:
[...]
Die kans van Van Persie was wel zo'n kans hoor, alleen slaagde hij er jammergenoeg niet in om de bal goed te controleren met zijn linkervoet. Daardoor ging de bal te ver naar buiten en werd de hoek te lastig. Had hij de bal beter gecontroleerd had hij hem zo binnen kunnen schieten, volgens mij.

Voor de rest ben ik het volledig met je eens trouwens, er werd buiten dit bijzonder weinig gecreëerd. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
mefjoew schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:39:
- Het spel zoals tijdens de eerste twintig minuten tegen Denemarken. Echter zal Sneijder dan een linie moeten zakken ten faveure van Van Bommel, om zodoende de aansluiting naar voren te bewaken én de opbouw te verzorgen.

Aangezien ik van aanvallend voetbal houd, ga ik voor optie twee!
Je idee (aanvallend voetbal spelen) is dan wel leuk, maar in de praktijk zal dat niet werken. Daar komt dus bij: Duitsland zal ook aanvallend voetbal willen spelen en een speler zoals Ozil kan dat op die positie beter dan Sneijder. En dan zal het dus afhangen van hoe sterk onze verdediging is. En die is dus vele malen slechter dan die van de Duitsers.
Als je al ziet dat onze meest ervaren verdediger Heitinga 2 kapitale fouten maakt in de laatste 3 wedstrijden en we een Mathijssen hebben die net terug is van een blessure, een onervaren jonkie op links en een onthutsend zwakke rechtsback, dan kan je niet zo maar Sneijder daar neerzetten. Sneijder zal nooit mee verdedigen en kan dat ook niet belopen. Sneijder speelde afgelopen wedstrijden gewoon op 10 en vandaar uit gaf hij perfecte passes en dat is ook zijn beste positie. Sneijder een positie terugzetten betekent gewoon dat dat ten koste zal gaan van zijn kracht (vlijmscherpe passes geven) omdat hij teveel bezig is met achter Ozil/Schweinsteiger/Khedira aanlopen.
FreakNL schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:43:
En Denemarken nummer 6 van de wereld??? Nog niet eens nummer 6 van Europa, ik schat Rusland, Nederland, Duitsland, Portugal, Spanje, Italie, Frankrijk en Engeland sowieso hoger in.
Sorry, ik had verkeerd gekeken: ze zijn niet 6de maar 9de van de wereld.

[ Voor 11% gewijzigd door silmaril8 op 13-06-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Volgens mij hadden we dat tegen Denemarken moeten doen (Van Bommel óf De Jong), maar moet je ze tegen Duitsland gewoon allebei opstellen. Hun aanval en middenveld is van een stuk hogere kwaliteit en dan gaat één defensieve middenvelder de slechte verdediging niet compenseren; de vraag is zelfs of dat met twee wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Eens met argro. En Denemarken nummer 6 van de wereld??? Nog niet eens nummer 6 van Europa, ik schat Rusland, Nederland, Duitsland, Portugal, Spanje, Italie, Frankrijk en Engeland sowieso hoger in.

Vind het meer niveautje Zweden, Kroatie, Oekraine of Tsjechie. Daar moet je niet alleen veel mogelijkheden (=! kansen) tegen creëren, nee daar moet je minimaal 4 open kansen tegen creëren, en 1 of 2 goals maken. Dus ze hebben het niet goed gedaan.

Speel je zo tegen Duitsland dan krijg je met 0-3 op de broek...
Onderschat de Denen niet! Ik zie ze wel van Portugal winnen (dat hebben ze in de kwalificatie ook gedaan).
Denemarken speelde vanuit een goede organisatie en sloeg toe via de counter. Zo zal Duitsland vanavond ook gaan spelen. Nederland moet winnen en dus vol aanvallen, dan komen die gaten achterin vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Betreffende de kansen van Oranje, ik zie hier trouwens echt voldoende kansen voor Oranje tegen Denemarken:
http://nos.nl/ek2012/vide...val-oranjedenemarken.html
tweaker2010 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:09:
Onderschat de Denen niet! Ik zie ze wel van Portugal winnen (dat hebben ze in de kwalificatie ook gedaan).
Denemarken speelde vanuit een goede organisatie en sloeg toe via de counter. Zo zal Duitsland vanavond ook gaan spelen. Nederland moet winnen en dus vol aanvallen, dan komen die gaten achterin vanzelf.
Als Nederland vol en alleen maar gaat aanvallen, komen er juist gaten in het Nederlands elftal en zal Duitsland counter na counter kunnen maken.
Voluit aanvallen is een leuk concept en leuk toepasbaar tegen zwakke ploegen, maar op het EK speel je tegen de top van Europa en wij zitten ook nog eens in de zwaarste poule ooit.
Je moet ook rekening houden met je eigen zwaktes en de sterkte van de tegenstander en aangezien wij een slechte verdediging hebben (slechter dan de Duitsers) en de Duitse middenvelders en aanvallers van topniveau zijn, kan je gewoon alles niet op de aanval gooien. Dan loop je na 2 vlijmscherpe counters van de Duitsers al achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
silmaril8 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:17:
Als Nederland vol en alleen maar gaat aanvallen, komen er juist gaten in het Nederlands elftal en zal Duitsland counter na counter kunnen maken.
Toch leuk dat Bert van Marwijk ook actief is op dit forum ;)

Zonder dollen; Sneijder speelde tegen de Denen op zijn best is de laatste fase van de wedstrijd, juist toen hij een meter of twintig achteruit zakte en van daaruit het spel verdeelde. Van Persie kende zijn beste momenten wanneer hij zich uit de spits liet zakken en als aangever diende (o.a. de prachtige pass op Sneijder). Als we dus spelen met Sneijder vanuit 6/8 en Persie vanuit 10 dan heb je, denk ik, een beter functionerend team. Huntelaar kan dan in de spits spelen met een goede aanvoer vanaf links en rechts (Robben en Afellay/Kuyt/Narsingh), Persie duikt om hem heen op voor afvallende ballen of passes van Sneijder.
Wat betreft jouw 'angst' voor de Duitsers. Juist als je inzakt zul je in de problemen komen. Kijk maar naar de Portugezen afgelopen zaterdag. Ook al denk je de wedstrijd onder controle te hebben, uiteindelijk prikt een Gomez er eentje in. Natuurlijk hebben de Duitsers laten zien een vlijmscherpe counter te kunnen spelen, maar dat was met Klose in de spits. Nu speelt Gomez en dat is toch iemand die minder is met veel ruimte voor zich. Daarnaast zijn de vleugels met Podolski en Müller niet al te snel en is Özil prima af te stoppen door De Jong op hem te zetten.
Maar goed, het blijft koffiedik kijken natuurlijk.. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Hou echt mijn hart vast....het is natuurlijk nu een zeer vervelende situatie dat we uitgerekend tegen de Duitsers nu moeten winnen. We hadden hierin nóóit terecht moeten komen.
mefjoew schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:38:
[...]
Zonder dollen; Sneijder speelde tegen de Denen op zijn best is de laatste fase van de wedstrijd, juist toen hij een meter of twintig achteruit zakte en van daaruit het spel verdeelde.
[...]
Gomez en dat is toch iemand die minder is met veel ruimte voor zich. Daarnaast zijn de vleugels met Podolski en Müller niet al te snel en is Özil prima af te stoppen door De Jong op hem te zetten.
Eens! :)

[ Voor 60% gewijzigd door Harribo op 13-06-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Poll: Wijzigingen basis tegenover Denemarken zaterdag?
geen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=381208&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Harribo schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:40:
Hou echt mijn hart vast....het is natuurlijk nu een zeer vervelende situatie dat we uitgerekend tegen de Duitsers nu moeten winnen. We hadden hierin nooit terecht moeten komen.
Inderdaad, als ze vanavond onderuit gaan dan hebben ze het volledig aan zichzelf te danken.
En dan wil ik geen smoesjes horen van Bert dat het gras te lang/kort was of het warm was oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Op basis van de FIFA ranglijst zijn het het 6e land op dit EK... Echt geen slechte ploeg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
ph4ge schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:42:
[...]
Op basis van de FIFA ranglijst zijn het het 6e land op dit EK... Echt geen slechte ploeg hoor.
Ik vind ze eigenlijk heel matig. Dat ze 6e zijn verbaast me echt. Hadden al 10x afgemaakt moeten worden, maar ja ...oude koeien...

Nederland speelde trouwens beter tegen hun dan hun eerste wedstrijd tegen die Denen op het WK.
Denk dat toch dat Afellay en Willems het verschil maakten, want nu konden we aanvallen over 2 kanten ipv alleen maar op Robben te vertrouwen. Mij viel het gemak op waarmee Nederland aanvallen op kon zetten etc.
Maar ja toen wonnen we en nu niet...
Saturnus schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:41:
Poll: Wijzigingen basis tegenover Denemarken zaterdag?
geen
1
[...]
Ook een poll maken? Klik hier
Lukt het? Kleine tip: zou in de toekomst eerst bericht bekijken, die controleren en dan pas hierop zetten.
Nu heb je al wat stemmen voor niets.

[ Voor 28% gewijzigd door Harribo op 13-06-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het enige wat is dan mis is de fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23
Exact vier jaar geleden speelde Nederland op het EK2008 een geweldige wedstrijd tegen Frankrijk, waarvan we uiteindelijk met 4-1 wonnen.

Vooral de tweede helft was fantastisch.

We speelden met Nigel de Jong als 'controleur', Sneijder & Van der Vaart als creatieve middenvelders, Robben als linksvoor, Van Persie vanaf rechts en Van Nistelrooij als spits.

Dit werkte fantastisch. Robben kwam twee keer geweldig door over links, gaf daaruit een assist en maakte een geniaal doelpunt. De drie spelers voorin wisselden constant, waardoor van Persie na de assist van Robben en een sub-assist van Van Nistelrooij z'n doelpunt ook nog meepikte.

Voor vanavond stel ik dan ook voor dat we alle schroom van ons afgooien, vol op de aanval gaan en met dezelfde opstelling beginnen. Dit zal leiden tot het gewenste resultaat. Want zoals we allemaal weten, gaat de Cruijffiaanse uitspraak nog altijd op: 'De aanval is de beste verdediging!'

Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2012/06/430039_Holland.jpg

P.S. Natuurlijk gaat van Marwijk dit niet doen. Die houdt lekker vast aan 'mannen met een controleurspet', als Kuyt en Van Bommel. Defensief zul je ook wel iets zwakker zijn met deze opstelling, maar mooi voetbal levert 't wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
PerryN schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:09:
Exact vier jaar geleden speelde Nederland op het EK2008 een geweldige wedstrijd tegen Frankrijk, waarvan we uiteindelijk met 4-1 wonnen.
Heb die wedstrijd laatst nog gezien. We kwamen toen ook soms wel goed weg hoor, die Fransen misten flink wat kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55

Lordy79

Vastberaden

Als we dan toch verliezen, dan in het harnas dus ik ben vwel voor PerryN's oplossing.

Eerlijk gezegd heb ik ook liever een aanvallend Nederland waar de wereld vol lof over spreekt dan ver komen op een toernooi. Want wees reëel: de kans dat we kampioen worden is toch nihil.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Heb je die wedstrijd gezien? Frankrijk had legio kansen maar misten ze bijna allemaal. En toen hadden we ook nog VdSar en betere verdedigers. En toen was Frankrijk al lang niet meer zo goed als toen ze wereldkampioen werden.

En als je ook kijkt naar de goals die Nederland toen scoorde tegen Frankrijk, zie je dat die goals werden gescoord vanuit kansen die minder waren dan de kansen die Nederland tegen Denemarken kreeg. De enige uitgespeelde kans was die van Van Persie, maar een soortgelijke kans was er ook tegen Denemarken:
Kuyt: kopbal uit stilstaande situatie (corner)
Van Persie: pass van Robben (via een counter) die Robben dus nu wel goed passt (itt tegen Denemarken dus)
Robben: schot op goal met nog 2-3 verdedigers voor hem. Uitzonderlijke klasse en onmogelijke goal natuurlijk, maar zijn klasse gaf dus de doorslag en die scherpte had Robben tegen Denemarken niet (maar ook niet in de CL finale of in de WK finale).
Sneijder: afstandsschot

[ Voor 8% gewijzigd door silmaril8 op 13-06-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
silmaril8 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:36:
[...]
Heb je die wedstrijd gezien? Frankrijk had legio kansen maar misten ze bijna allemaal. En toen hadden we ook nog VdSar en betere verdedigers. En toen was Frankrijk al lang niet meer zo goed als toen ze wereldkampioen werden.
Dat riep ik ook al. We hadden idd toen ook veeeeel betere verdedigers.
Nu staan ze oa te veel toe te kijken wat de tegenstander doet.
En als je ook kijkt naar de goals die Nederland toen scoorde tegen Frankrijk, zie je dat die goals werden gescoord vanuit kansen die minder waren dan de kansen die Nederland tegen Denemarken kreeg. De enige uitgespeelde kans was die van Van Persie
Inderdaad! Ja en die goal van van Persie was ook niet geweldig afgemaakt ook nog: recht op de keeper af en door de benen, ook wel wat mazzel.
Misschien moet Nederland (behalve Huntelaar) een cursus afmaken op goal volgen.
Saturnus schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:04:
Het enige wat is dan mis is de fout.
Of snap ik niet hoe deze poll werkt? Staan die nummers ergens voor of...?

Btw...begin me wat te schamen als Nederlander dat men nog steeds euforisch praat over 1988 en men zich daar aan vast houdt. Bijna 25 jaar geleden man. Praat dan over WK2010.

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 13-06-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het staat voor het aantal wijzigingen vergeleken met de basis die aantrad tegen Denemarken.
En ja 5+ is waarschijnlijk niet nodig. En Van Marwijk kennende waren de eerste drie opties genoeg, maar hey, eens zien wat de rest denkt he.

Ik hoop vanavond ook op wat meer spelhervattingen, zodat koppers kunnen toeslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vooral de tweede helft was fantastisch.

We speelden met Nigel de Jong als 'controleur', Sneijder & Van der Vaart als creatieve middenvelders, Robben als linksvoor, Van Persie vanaf rechts en Van Nistelrooij als spits.
Van Persie op rechts werkt niet, hij trekt namelijk steeds naar binnen en loopt dan Huntelaar in de weg.
Dat heeft de wedstrijd tegen Bulgarije wel aangetoond: http://www.vi.nl/Wedstrij...d=236488&typeofpage=84140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerryN
  • Laatst online: 16:23
Daar is de bondscoach toch voor? Bert moet Van Persie vertellen dat niet zo veel te doen en het veld breed te houden. In die wedstrijd tegen Frankrijk werkte dat prima, omdat op de momenten dat Van Persie dit wel deed, Van Nistelrooij naar buiten trok, zodat alle posities bezet bleven. Huntelaar is de laatste jaren genoeg gegroeid als meevoetballende spits om dit ook te kunnen.

Voordeel is dat de druk om te scoren niet meer bij Van Persie ligt en misschien schiet hij er, bevrijd van die druk alsnog wel twee in.

Was de verdediging toen echt zoveel beter? Gio is zeker een verbetering t.o.v. Willems, maar Ooijer en Heitinga is mij om 't even, net als Boulahrouz of Van der Wiel.

Daar boven op: De variant met twee 'mannen met een controleurspet', zoals Jan Mulder dat zo mooi zegt, hebben we een paar maanden geleden al geprobeerd tegen Duitsland; dit faalde jammerlijk.

Als we er dan toch aan gaan, dan maar in 't harnas, zoals Lordy79 ook al aangeeft. Liever met 5-4 er af, dan 1-0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Volgens Nu.nl is alleen Kuijt nog een vraagteken. Wordt er alleen maar slechter op zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
PerryN schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:27:
Als we er dan toch aan gaan, dan maar in 't harnas, zoals Lordy79 ook al aangeeft. Liever met 5-4 er af, dan 1-0.
Liever met 2-1 winnen dan met 4-0 verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
silmaril8 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:58:
[...]
En die is dus vele malen slechter dan die van de Duitsers.
Nou ja, het is niet alsof de verdediging van Duitsland zo ijzersterk is. Ook bij hun is dat de zwakke schakel. Verder steekt Duitsland op het moment ook (nog) niet in topvorm, Ozil wellicht uitgezonderd, maar daar kan je De Jong opzetten. Van Bommel daarnaast zetten voegt weinig toe, hij wordt ook gewoon overlopen, voordeel van Sneijder of Van der Vaart is dat die wel naar voren kunnen voetballen, iets wat met node wordt gemist. Van Marwijk heeft zich vier jaar achter het resultaat kunnen schuilen, maar als dat ook achterblijft, heb ik liever dat we met ogenlijk voetbal ten ondergaan. Al denk ik dat we met één controleur en meer voetbal op het middenveld een goed resultaat tegen Duitsland kunnen neerzetten, met De Jong én Van Bommel zie ik dat een stuk minder snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Als Huntelaar op de bank begint wordt Bert gefileerd bij een nederlaag, ongeacht door wie het nou komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bert gaat Huntelaar pas in de spits parkeren, als van Persie er 2 in heeft liggen. Tot die tijd (misschien 1 wedstrijd, misschien 20), doet hij het niet. Hij wil uit sterkte beslissen, niet uit zwakte.

De tijd is voorbij dat hij het zonder gezichtsverlies kan doen, dan maar niet. Er zijn meer coaches geweest die zo waren, neem bijvoorbeeld van Hanegem. Als iedereen wist, zei en zag dat speler x op een plek beter was dat y, dat deed hij het niet. Puur en alleen omdat hij het bepaalde, en anderen niet.

Bert zit zo in elkaar. Sinds hij bondscoach is, ging het allemaal redelijk goed, dus viel het niet zo op. Nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
lateef schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:31:
Nou ja, het is niet alsof de verdediging van Duitsland zo ijzersterk is. Ook bij hun is dat de zwakke schakel. Verder steekt Duitsland op het moment ook (nog) niet in topvorm, Ozil wellicht uitgezonderd, maar daar kan je De Jong opzetten. Van Bommel daarnaast zetten voegt weinig toe, hij wordt ook gewoon overlopen, voordeel van Sneijder of Van der Vaart is dat die wel naar voren kunnen voetballen, iets wat met node wordt gemist. Van Marwijk heeft zich vier jaar achter het resultaat kunnen schuilen, maar als dat ook achterblijft, heb ik liever dat we met ogenlijk voetbal ten ondergaan. Al denk ik dat we met één controleur en meer voetbal op het middenveld een goed resultaat tegen Duitsland kunnen neerzetten, met De Jong én Van Bommel zie ik dat een stuk minder snel gebeuren.
Met Van Bommel heb je net zo veel voetbal als met VdVaart natuurlijk. Alleen VdVaart is aanvallend ingesteld en verdedigend zwak. En daar heb je dan gelijk de achilleshiel op het middenveld als je daar een voetballer neerzet die verdedigen niet leuk vindt en het ook niet goed kan. Sneijder verdedigt ook niet mee. Robben ook niet. Duitsland lacht in zijn vuistje als ze zo'n opstelling zien. Van Bommel is een controleur en ziet de lijnen (ook bij Duits balbezit) beter dan dat VdVaart dat zou zien.

En de verdediging van Duitsland is inderdaad veel beter dan die van ons. Hun keeper is ook nog eens beter. Daar staat gewoon een echte verdedigingslinie. Bij ons bestaat de verdedigingslinie uit spelers die allemaal nooit basisspeler zouden zijn geweest bij andere toplanden. Geen van onze verdedigers (inclusief keeper) speelt dan ook bij een Europese (sub)topclub.
Vos schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:35:
Als Huntelaar op de bank begint wordt Bert gefileerd bij een nederlaag, ongeacht door wie het nou komt.
Tja, dat is de media (een sommige voetbalsupporters) he: opportunistisch en scorebordjournalistiek ten top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
silmaril8 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:41:
[...]
Tja, dat is de media (een sommige voetbalsupporters) he: opportunistisch en scorebordjournalistiek ten top.
De voorkeur voor Huntelaar wil ik niet per se opportunistisch noemen, het is ook niet dat het pas sinds de laatste wedstrijd is dat men graag een wissel in de spits wil. Daarbij is Huntelaar de topscoorder in de Bundesliga en niet zomaar een derderangsspitsje die nooit iets heeft gepresteerd. De één heeft nu eenmaal een voorkeur voor Van Persie, de andere voor Huntelaar. Het verschil is dat de eerste alle kansen krijgt en de laatste het met een invalbeurtje van max. 20 minuten moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
Vos schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:35:
dat denk ik ook. en van mij mag hij ook vertrekken dan. ik ben wel overtuigd van zijn kennis en kunde maar je kan het niet uitleggen aan 16 miljoen mensen dat je niet weet te scoren terwijl er een topscorer op de bank zit. het risico is HEEL groot wat bert neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Beide laten spelen de beste keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Eerlijk gezegd heb ik alle vertrouwen in Bert. Hij heeft er verstand van en ziet die spelers elke dag en kent ze ook goed. Als we niet winnen zie ik dat niet liggen aan Bert maar aan de spelers.

Ik zou wel Huntelaar wat tijd geven in de wedstrijd, die heeft niet veel kansen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2012/06/430039_Holland.jpg

Volledig eens met hierboven dit is met afstand de beste opstelling volgens mij.

Robben op links ipv rechts met specifieke orders dat er voorzetten moeten komen en geen naar binnen snij acties. Hoe vaak hij niet tegen de Denen de opbouw naar een kans toe om zeep heeft geholpen door toch maar halsstarrig naar binnen te willen komen :F Anno 2012 weet iedereen wel dat hij dat gaat doen...

Hierdoor benut je Huntelaar ook nog eens maximaal en met Huntelaar als afspeelpunt en echte spits vind ik hem véél meer wegen op een verdediging dan Van Persie. Die komt trouwens toch meer tot zijn recht net buiten de 16 met een vrije rol dan als diepste man.

Enkel op het middenveld, tja die moeten zich maar maximaal inzetten deze match en indien op, vervangen na 70minuten, volk genoeg op de bank.

*bovenstaande is mijn mening als Belg ;)

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
[...]
Met Van Bommel heb je net zo veel voetbal als met VdVaart natuurlijk.
Natuurlijk? Dat je dat vindt, is nog tot daaraantoe, maar dat dat natuurlijk zou zijn, komt er bij mij echt niet in.
[...]
Van Bommel is een controleur en ziet de lijnen (ook bij Duits balbezit) beter dan dat VdVaart dat zou zien.
Als dat al zo is, is van bommel niet meer in staat om die lijnen te belopen, kan je hem beter niet opstellen. Van der Vaart neemt wellicht andere risico's met zich mee, maar aanvallend wordt je wel sterker en daar zal het toch echt moeten gebeuren.
[...]
En de verdediging van Duitsland is inderdaad veel beter dan die van ons.
waar baseer je dat op? De backs van Duitsland verloren 3, inderdaad 3, van de 4 duels tegen Portugal. Op papier zijn het wellicht verdedigers van Europese topclubs, in de praktijk zijn ze gewoon te verslaan. Ik zeg overigens niet dat Nederland een topverdediging heeft, ik zeg alleen dat Duitsland dat evenmin heeft. En aangezien onze aanvalslinie wel absolute wereldtop is, heeft Nederland gewoon kansen tegen de Duitsers, moet je echter wel naar voren voetballen en spelers hebben die de bal in de aanval kunnen krijgen en niet al je voetballers al in de aanval poseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik vind hem mooi, maar, zouden we op rechts niet gewoon een echte vleugel neer moeten zetten, die ook echt Huntelaar kan bedienen?

EDIT: Wat je wel kan doen na 60 minuten is Van Persie eruit, Robben op rechts zetten, Affelay op links. Dat is best lastig omschakelen voor die Duitsers.

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 13-06-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Alleen dat durft Van Marwijk nimmer nooit :+

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
lateef schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:14:
[...]

Natuurlijk? Dat je dat vindt, is nog tot daaraantoe, maar dat dat natuurlijk zou zijn, komt er bij mij echt niet in.
Die uitspraak had ik nog gemist, maar ben het volledig met je eens. Van der Vaart staat bekend als extreem technisch begaafd en is misschien wel de meest technische voetballer in de hele Oranjeselectie. Als er dan iemand in de buurt komt zal Van Bommel zeker niet de eerste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

Van mij mag Heintinga ook op de bank beginnen. Die gast maakt echt teveel fouten waar vaak tegengoals uit ontstaan (1-2 Bulgarije YouTube: Nederland vs Bulgarije 1-2 :( ). Dan heb ik toch liever Boula of Vlaar naast Mathijsen..

[ Voor 22% gewijzigd door m0nk op 13-06-2012 14:47 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
Voor mij mag het ook met dezelfde opstelling als tegen de Denen. Het heeft volgens mij voor een net zo groot gedeelte te maken met: hoe staat hun pet, is het gras nu wel gemaaid, hoe is het weer, hoe staat de pet van de tegenstander, gaat zo een kans van het 1e half uur er nu wel in....

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 13-06-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

m0nk schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:45:
Van mij mag Heintinga ook op de bank beginnen. Die gast maakt echt teveel fouten waar vaak tegengoals uit ontstaan (1-2 Bulgarije YouTube: Nederland vs Bulgarije 1-2 :( ). Dan heb ik toch liever Boula of Vlaar naast Mathijsen..
Het duo Mathijsen - Heitinga staat al te lang naast elkaar om dat nu te wisselen vind ik. Na het EK wel een discussiepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Jammer van de wedstrijd :(
Huntelaar is wel handig, die houdt ballen vast of kopt ze door, volgende keer er standaard in.
Tegen Portugal moet het nu gebeuren...moet ik ook nog zien. Nederland is niet meer het Nederland van 2010 en de spelers die het moeten doen zijn ook niet allemaal in vorm.
En van Bommel is ook passé, goede speler maar niet in de kleine ruimtes waarin snelheid en snelheid van handelen wordt gevraagd.

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 14-06-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik moet ook nog zien dat Duitsland wint van Denemarken. Grote kans dat ze Ozil en Gomez op de bank houden natuurlijk en dat het een ontzettende 0-0 wedstrijd gaat worden..

Vond vooral Affelay een zwakke schakel. Ook van Bommel maakte aardig wat blunders en van der Wiel zocht weer totaal niet de aansluiting. Sneijder deed zijn best maar kwam ook niet uit de verf als creatieve speler zoals Ozil dat wel komt. Van Perzie zag je in de tweede helft wel snel in zijn rol groeien. Alleen al daarom moet je Huntelaar opstellen.

Maar ik snap van Marwijk wel steeds meer. Elke keer dat Huntelaar speelt in het Nederlands elftal zie je dat hij niet gevonden wordt. Hij kan wel briljant lopen maar hij wordt niet bereikt. Bij Duitsland zie je gewoon dat Gomez wel bereikt wordt. Snap alleen niet dat hij dan niet standaard van der Vaart in plaats van van Bommel er in zet.

Willems kon het natuurlijk niet aan, vooral niet als Ozil naar hem toe kwam was het soms genant. Aan de andere kant deed hij wéér tot het einde zijn best, echt knap. Hij bleef maar gaan, op een gegeven moment zag je dat hij steeds meer opkwam en zelfs dacht "misschien moet ik het dan maar eens proberen." Volstrekt kansloos maar in zijn hoofd dacht hij even aan het eeuwig heldendom.

Het is ook eigenlijk zonde dat Elia zo'n klote tijd bij Juventus achter de rug heeft. Als die jongen was doorgegroeid had hij ontzettend veel potentie als assist koning. Ik hoop dat het over 2 jaar eens afgelopen is met Robben (het gaat echt nooit goed werken met Huntelaar en van Persie) en dat we een nieuwe lichting en een nieuwe coach krijgen.

[ Voor 88% gewijzigd door Makkelijk op 14-06-2012 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Duidelijk. Ik heb het gezien, dit is mijn favo opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2012/06/430707_Holland.jpg

Rechtsvoor kan je ook nog Affelay kwijt.

Huntelaar vond ik trouwens wel goed spelen, hij was aanspeelbaar en kopte hem prima door naar een medespeler voorin. Nu kan je tenminste ook lange ballen geven.
En let op: hij heeft maar een 2tal kansen nodig en het is bingo.

Matthijssen is nog niet in conditie. Dan maar Vlaar, die is ook meer man.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 14-06-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Harribo schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:19:
Jammer van de wedstrijd :(
Huntelaar is wel handig, die houdt ballen vast of kopt ze door, volgende keer er standaard in.
Zo zie je maar dat het weleens lijkt alsof er gisteren meerdere wedstrijden werden uitgezonden. Huntelaar heeft nu ook 70 minuten gespeeld, maar is er bijna geen een keer ingeslaagd om even fatsoenlijk de bal vast te houden of zelfs maar een kop duel te winnen. Toch zou ik hem opstellen vanaf het begin, we moeten aanvallen en scoren en van Persie rendeert beter met een bliksemafleider bij hem in de buurt. Ik zou dan gewoon Van Bommel eruit halen, die is me toch wel erg tegen gevallen. Niet gedacht dat aftakeling zo snel kon gaan.

Afallay is gewoon nog niet fit en niet in vorm. Het EK komt net een maandje of 2 te vroeg voor hem. Voor hem zou ik een pure buitenspeler willen opstellen, dat is dus Narsingh. Robben wil ik nog weleens een hele wedstrijd op links zien.

Mathijssen tov Vlaar was geen verbetering. Vlaar speelde ook niet super, maar schakelde gewoon de hele wedstrijd zijn spits (Bendner) uit. Mathijssen is gewoon een aantal keer ineens helemaal zn man kwijt. Maar zelfs als hij wel dekt is hij gewoon niet sterk genoeg meer. Daarnaast heb je aan Vlaar nog wat bij aanvallende corners.

Willems zou ik toch maar laten staan, er loopt geen alternatief op de Nederlandse velden. Het liefst zou ik er gewoon een verdedigende back a la Indi neerzetten. Daar heb je wat aan bij spelhervattingen, maar verder laten we het voetbal over aan de voetballers. Voor vd Wiel heb je met Boulahrouz denk ik nog een redelijke vervanger, zet die er dus maar in.

Ook Stekelenburg haalt geen voldoende, een van de drie goals had hij toch wel mogen pakken. Toch maar laten staan, het is nu te laat denk ik en met de vele wisselingen is de organisatie al voldoende aangetast. Er had eerder voor Krul moeten worden gekozen.

-------Stekelenburg
Boulah-Heitinga-Vlaar-Willems
---------De Jong
-------------------Sneijder
Narsingh--------------------Robben
-------Huntelaar-van Persie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

C/P van het Pooltopic :)

Over 2 wedstrijden van Oranje gekeken zijn mij wel een aantal dingen opgevallen die Bert hopelijk ook heeft gezien.

Beginnend achtering. Willems speelde tegen Denemarken een prima wedstrijd en komt nog wel mee op, maar bij balverlies is hij niet snel genoeg om weer achterin klaar te staan en hij zal dan een overtreding nodig hebben om het zelf te corrigeren. Dat gaat hem sowieso tegen Portugal de kop kosten. Mathijsen oogde niet geweldig fit en had bij het doelpunt van Gomez meer oog voor de grensrechter door met zijn armen in de lucht te zwaaien voor buitenspel in plaats van gewoon te verdedigen. Het verdedigen zelf moet echt een prio zijn, en dat was er bij hem gewoon niet helemaal. Van der Wiel was niet bijzonder. Niet bijzonder slecht, maar ook niet bijzonder goed. Heitinga, tsja, als je hem er ook uit zou willen halen blijft er nog maar weinig over van je mogelijkheden. Wat mij betreft mogen daar Willems en Mathijsen eruit en mag Vlaar links centraal gaan staan. Wat ook opviel bij beide wedstrijden en wat ook genoemd werd in het commentaar was dat De Jong vaak de bal achterin op komt halen en daardoor wat meer afstand neemt van het middenveld. Door hem als middenvelder op te stellen verlies je daar wat snelheid in de opbouw en dat is zonde. Hem zou ik dan als voorstopper voor Heitinga zetten, zodat je daar ook wel gewoon de connectie met het middenveld houdt.

Op het middenveld.. Het is vaker gezegd, van Bommel heeft de snelheid niet (en dat wordt bij ACM ook niet van hem gevraagd) om grote afstanden voor- en achteruit te overbruggen maar het is wel een figuur met uitstraling en karakter. Laten we daar nou straks even weinig aan hebben tegen de Portugezen. De Jong schuift naar achteren en van Bommel moet eruit voor een speler als Kuyt. Nou heb ik op het middenveld ook wel interesse in iets nieuws, iets frisser in de zin van Strootman. Meer aanvallend gericht, heeft wat meer conditie dan van Bommel maar het kan gewoon iets frisser zijn. De meningen over Van der Vaart zijn verdeeld maar ik denk dat als hij zijn baard even bijwerkt ook genoeg snelheid kan hebben om opbouwend fatsoenlijk te fungeren. In ieder geval beter dan Afellay waar ik in 2 wedstrijden om eerlijk te zijn eigenlijk niets van heb gezien. Sneijder dan op links over de vleugel zorgde wel voor die kans(en?) voorin, dus ik zou hem daar liever zien dan centraal.

Voorin dan. Van Persie kan het niet alleen en Robben is ongelooflijk gefrustreerd. Zit mentaal niet geweldig in zijn vel en ook fysiek is wel te zien dat hij een aardig seizoen achter de rug heeft. Zijn houding bij de wissel vanavond was ook enigzins vreemd. Afijn, hij probeert constant hetzelfde vanaf rechts en dat gaat steeds maar fout. Niet in de basis, het zou een leuke wissel zijn. Maar wat vanavond ook te zien was bij het late doelpunt van Robin, was dat Huntelaar de verdediging van de Duitsers bij die aanval openbrak omdat de centrale verdedigers leken te twijfelen of ze hem nou moesten dekken of niet. Zonder Huntelaar daar was het van Persie alleen geweest en dan hadden die twee CV's hem wel gehad. Het oogde leuk, fris en het leek te werken, al was het voor deze wedstrijd al wel te laat. De Duitsers hadden ons al uitgespeeld in de 50 minuten vanaf het eerste doelpunt. Als Bert daar nou eens mee begint, kunnen we tegen Portugal wellicht echt nog stunten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e9OKdPMqvsRgBhe8wecVZswh/full.png

Ik zou persoonlijk aan zoiets denken. Kuyt op de vleugel is sterk maar houdt het misschien niet de hele wedstrijd vol, dan zou je daar Sneijder naartoe kunnen schuiven en op zijn plaats, links dus, Robben inbrengen. Achterin is en blijft ons zwakste punt, maar tegen Portugal zal het primair moeten gaan om doelpunten en dus aanvallen, we hebben niets te verdedigen. Maar laat dan spelers als Robben en Afellay eerst eens een helft goed kijken ofzo, en breng ze dan in de tweede helft nog in. Of zorg gewoon voor het vroege doelpunt, en laat Kuyt daarna in ieder geval de achterlinie versterken. We weten immers wel dat hij dat ook kan :Y Eventueel zou van Marwijk dan later in de wedstrijd nog kunnen besluiten om achterin Schaars en / of alsnog Mathijsen in te brengen, maar dan moeten we wel een voorsprong hebben om aan vast te houden. Denk aan een 0 - 3 voorsprong, en dan a la Chelsea verdedigen. oOo

Zo, dat ook weer in een keer uitgetikt, ben benieuwd wie zich hier ook wel in kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Harribo schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:11:
Duidelijk. Ik heb het gezien, dit is mijn favo opstelling:
[afbeelding]
Matthijssen is nog niet in conditie. Dan maar Vlaar, die is ook meer man.
Helemaal mee eens met deze opstelling. En dan denk ik dat Narsingh de voorkeur moet krijgen boven Kuyt.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

3XPER7 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:31:
Beginnend achtering. Willems speelde tegen Denemarken een prima wedstrijd en komt nog wel mee op, maar bij balverlies is hij niet snel genoeg om weer achterin klaar te staan en hij zal dan een overtreding nodig hebben om het zelf te corrigeren. Dat gaat hem sowieso tegen Portugal de kop kosten.
Willems niet snel genoeg? Die jongen is by far de snelste verdediger die we hebben. Dat hij tegen Duitsland door het ijs zakte is niet zo verwonderlijk gezien zijn ervaring en het gebrek aan coaching door zijn medespelers.
Wanneer je Vlaar op links zet zal die zeker niet mee opkomen, daar is ie een veel te behoudende verdediger voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

Mensen, waarom zetten jullie VD Vaart erin? Voetballend ben ik het met jullie eens hoor, maar hij viel gisteren in en was na 30 min al kapot. Die is fysiek toch niet in orde?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Kuijt op rechts, Strootman er in en Robben niet? Is te voorspelbaar op rechts, maar toen 'ie gisteren een keer buitenom ging was 'ie ook gelijk los. Robben op links is wat mij betreft vrij logisch.

Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2012/06/430731_Holland.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik vrees dat je met dit soort opstellingen, met in principe alleen De Jong als middenvelder, een te groot gat krijgt op het middenveld en dat je dan geslacht wordt. Je ziet het al op de plaatjes: veel aanvallers, veel verdedigers maar weinig middenveld.

Ik zou het liefst iemand als Maher oproepen (die heeft in tegenstelling tot vd Vaart nog wel loopvermogen) maar dat kan niet. Ik zou dus denk ik voor De Jong-Strootman gaan. En dan Sneyder op links. Dat deed hij nu twee keer heel erg goed.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 14-06-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was Anita er maar bij. Die brengt als verdedigende middenvelder voetballend zoveel meer dan zo'n de Jong, waardoor het gat op het middenveld ook meteen een stuk kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik ben nog niet zo'n Anita-fan. Die speelt bij Ajax ook pas goed sinds hij op een specifieke plek speelt, een plek die bij Oranje niet bestaat. Maar het is wel duidelijk dat we meer complete middenvelders moeten opstellen. Ik hoop dat jongens als Strootman, Anita, Clasie, Fer, Maher zich goed gaan ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:04:
Ik ben nog niet zo'n Anita-fan. Die speelt bij Ajax ook pas goed sinds hij op een specifieke plek speelt, een plek die bij Oranje niet bestaat. Maar het is wel duidelijk dat we meer complete middenvelders moeten opstellen. Ik hoop dat jongens als Strootman, Anita, Clasie, Fer, Maher zich goed gaan ontwikkelen.
En daar gaan we ook de fout in, je bouwt een opstelling rond je team, (normaal) niet andersom. Bij het EK/WK kun je er geen spelers bijkopen om een opstelling af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Schnor schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:48:
[...]
dat denk ik ook. en van mij mag hij ook vertrekken dan. ik ben wel overtuigd van zijn kennis en kunde maar je kan het niet uitleggen aan 16 miljoen mensen dat je niet weet te scoren terwijl er een topscorer op de bank zit. het risico is HEEL groot wat bert neemt.
Idd. Alleen jammer dat Bertje pas tot inkeer kwam toen het leed al geschied was en we met 2-0 achter stonden.
Hij had de kans om Huntelaar in de basis te laten starten, maar nee... hij koos liever voor zijn oude garde die al keer op keer gefaald had. Ben het met je eens dat Van Marwijk na dit debacle wegmoet. Hij krijgt dit elftal toch niet aan de praat en nog langer aanmodderen gaat ons het WK in 2014 kosten. ;w
Hoog tijd voor een nieuwe (jongere?) coach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ideale opstelling als we konden kiezen uit alle spelers, dus inclusief diegenen die niet mee gegaan zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                                    Huntelaar
     Robben                                                 v Persie 
                                              vd Vaart
                                   Sneijder

Strootman                          
Emanuelson                                                    Heitinga
                        Maduro          Boulharouz

Van Persie kan dan meer als schaduw spits spelen hoeft niet teveel rechts te blijven en dan vd vaart en sneijder samen, een heerlijk koppel met een goede en snelle en vooral naar voren verdedigende middenvelder Strootman. Hij kan dit nu ook al aan, let maar op straks mocht hij de kans krijgen.

Verdediging moet op de schop. Emanuelson kan redelijk verdedigen maar is aanvallend een enorme aanwinst. Maduro is beter in verdedigen dan Mathijsen, veel wendbaarder ook en opbouwend een stuk beter. Boulharouz is een topverdediger en de leider van de defensie. Op rechts is het even lastig maar Heitinga heeft een goed schot en kan prima voorgeven en brengt inzet mee, maar is absoluut geen leider van een defensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Met Maduro en Emanuelson ben je juist erg kwetsbaar. Deze spelers staan er bekend om dat ze regelmatig staan te slapen en hun man laten lopen. Fysiek zijn ze ook niet best bij corners ed. En Heitinga kan geen voorzet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Het valt mij op dat de backs in ons huidig systeem zo weinig voorzetten geven en mee voetballen. Van der Wiel is de man van de tikkie terug, Willems probeerde het gisteren na rust nog wel een beetje. Dan zie ik een Lahm met een 2-0 voorsprong vol meedoen en een schot afleveren vanaf 18 meter. We zijn op teveel plekken nét te zwak om goed mee te kunnen doen.

Voor de backs zie ik niet echt een oplossing. Willems moet gewoon blijven staan en hopelijk groeit die goed door. Van der Wiel moet op zoektocht naar zijn vorm en kunnen van eerder. Liever zie ik hem er naast, maar ik zie geen andere opties...

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 14-06-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Ik snap het niet, als er gewoon tegen Denemarken 2 kansjes waren ingevlogen, had een 2-1 verlies tegen Duitsland (is echt niet zo slecht) niet uitgemaakt. En was het allemaal prima geweest.
En die 2 goals tegen Denemarken zaten er echt wel in.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste