code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| v. Persie
Narsingh / Kuyt Sneijder / v.d. Vaart Robben
Afellay v. Bommel
Willems v.d. Wiel
Vlaar / Mathijsen Heitinga
Stekelenburg |
Revisie 1:
v. Persie
Beste spits. Ik ben tegen Huntelaar en v. Persie samen in het veld, want het gaat niet zo lekker met die twee samen. Huntelaar was weer boos dat van Marwijk van Persie tegen Noord Ierland in de basis zette, en niet hij, vorig WK was het ruzie dat v. Persie werd gewisseld door Huntelaar, etc. Om die redenen zou ik ze niet samen in het veld willen hebben. Verder is hij een betere spits dan Huntelaar, want Huntelaar komt de ballen niet halen.
Narsingh/Kuyt
Ja, op links. Want we hebben niemand anders. Het feit dat Kuyt niet in de basis stond de laatste tijd geeft mij het idee dat er iets mis is, en als enige alternatief hebben we nog de tweebenige Narsingh. Op experimenten met Robben of van Persie op links ben ik tegen. Gewoon Kuyt of Narsingh.
Sneijder/v.d. Vaart
Centrale aanvaller, omdat hij daar gewoon goed is. Huntelaar is een verre spits, en die komt de ballen niet halen. Dat moet je niet als centrale aanvaller hebben, want die moet juist de ballen aan de spits geven. Eventueel wisselen met v.d. Vaart.
Robben
Geen discussie mogelijk.
Afellay
Het was kiezen tussen Afellay, de Jong en Schaars. Toch Afellay gekozen, speelt erg goed de laatste tijd. Tegen Slowakije was het jammer dat het goal niet op zijn naam kwam, maar de bedoeling was ook erg goed. Is gewoon een erg sterke speler met een erg goede balbeheersing. Heeft dan toch de voorkeur.
Van Bommel
Is de captain, dus die gaat niet uit de basis. Controleert goed, is ook gewoon een goede middenvelder. Grote voordeel vind ik ook dat hij gewoon op zijn plaats blijft staan, waardoor de verdediging er niet alleen voor staat bij een counter.
Willems
Wie moet er anders staan? Boulahrouz had ik er eerst staan, maar komt overal matig uit de verf. Is een multifunctioneel inzetbare speler en die moet je gewoon op de bank hebben. Bouma is een drama, en Willems is ook erg sterk en vooral erg snel. Was toch weer van groot belang afgelopen wedstrijd tegen Noord Ierland.
Vlaar/Mathijsen
Heb er geen vertrouwen in dat Mathijsen op tijd weer fit is voor de eerste EK-wedstrijd. Vlaar doet het erg goed, al zie ik hem niet zo graag in de verdediging. Zijn doelpunt met zijn hoofd bij de afgelopen wedstrijd is het bewijs dat hij ook aanvallend is. Misschien meer aanvallend dan verdedigend. Maar een goed alternatief hebben we ook niet, en dan zie ik toch graag Vlaar op die positie.
Heitinga
Zelfde verhaal. Goede speler, maar is ook geen alternatief voor. We zijn gewoon niet zo verdedigend.
v.d. Wiel
Enige voor op rechtsback. Speelt Boulahrouz en Bouma er uit, dus dan is hij de enige optie voor op de positie.
Waar ik me alleen wel enigzins druk over maak, is dat heel het elftal, op Bommel en Heitinga na, allemaal aanvalt. Willems heeft al bijna een paar assists, van der Wiel staat ook regelmatig voor Robben, Vlaar heeft gescoord, iedereen staat in de 16 aan de andere kant. En zeker tegen Duitsland, die juist erg veel uit de counters haalt, is een sterke verdediging van levensbelang. Als iedereen voorin staat wordt dat dus een drama.