Beste opstelling Nederlands elftal

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Op dit moment zou mijn basis zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
                     Huntelaar

Afellay     VdV     Robben

De Jong    Bommel

Schaars/Willems    Vlaar    Heitinga    Vd Wiel

Stekel

Hoe zo'n fan ik ook ben van RvP, het werkt niet. En Sneijder is te erg uit vorm, die mag in de 70e min er in voor VdV. En twijfel tussen Schaars of Willems.

Tegen Denemarken zou VdV op de plek van Van Bommel kunnen en RvP/Sneijder op 10. Tegen Portugal/Duitsland zou ik toch wel voor het blok De Jong/Van Bommel gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 31-05-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:38:
Op dit moment zou mijn basis zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
                     Huntelaar

Afellay     VdV     Robben

De Jong    Bommel

Schaars/Willems    Vlaar    Heitinga    Vd Wiel

Stekel

Hoe zo'n fan ik ook ben van RvP, het werkt niet. En Sneijder is te erg uit vorm, die mag in de 70e min er in voor VdV. En twijfel tussen Schaars of Willems.

Tegen Denemarken zou VdV op de plek van Van Bommel kunnen en RvP/Sneijder op 10. Tegen Portugal/Duitsland zou ik toch wel voor het blok De Jong/Van Bommel gaan.
Ja dat zal v Marwijk ook doen. Denk trouwes niet dat hij v Persie op 10 gaat zetten helaas, hoop het wel natuurlijk. Maar ik vind dat geen goede gedachte, het is ook onNederlands om je in te graven. In plaats van een goal te voorkomen kan je dr ook voor kiezen die goal te incasseren, maar er dan eentje meer dan de tegenstander te maken. Dan ga je meer van je eigen kracht uit, anders ga je meer van je eigen zwakte uit. En dat aanvallende spel past bij NL. Alleen niet bij de eigenwijze bondscoach helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zit even te denken.. waarom zou je Nigel de Jong niet een linie laten zakken, en naast Heitinga centraal achterin zetten. Volgens mij heeft hij daar bij Ajax ook gespeeld. Ik heb dat misschien wel liever dan Bouma. Op De Jong z'n plaats zou ik dan Van der Vaart zetten die al eerder heeft laten zien daar heel goed uit de voeten te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:50:
Ik mag mijn ideale opstelling hier neerzetten toch? Zie weinig opstellingen staa maar hier goes:

Huntelaar

Robben v Persie Afellay

De Jong vd Vaart

Schaars Vlaar Bouhlarouz vd Wiel

Toelichting:

Huntelaar rendeert beter voorin dan van Persie met echte vleugelspelers op de zijkanten die kunnen voorzetten en hem steekballen kunnen geven. Geef hem 1 kans en hij is vlijmscherp, de man in vorm, mits hij zich niet teveel moet hoeven te bewijzen.

Ik zou Robben op links zetten omdat hij met zijn linkerbeen voorzetten kan geven en werkte het goed tegen Engeland. Ook doorbreekt het de voorspelbaarheid wat Robben in zijn spel heeft en kan hij ook van kant wisselen met Afellay.

Afellay op rechts, hij kan alles wel bijna, het hele middenveld zou hij kunnen bespelen. Met zijn passeeracties en goede combinatiespel is hij een aanwinst voor Oranje. Hoewel hij tijdens zijn acties wat meer overzicht moet bewaren.

Ik zou van Persie op 10 zetten. Niet de plek waar hij normaal speelt, wel de plek wat hem aangeboren is. Een ras voetballer met een fantastisch overzicht. Hij weet hoe spitsen denken en is fantastisch in de combinatie. Hij is de leider die dit elftal nodig heeft en heeft daar de plek dan nu ook voor. Sneijder mist duidelijk vorm, hij lijkt een beetje op zn retour, mist rust in zijn spel en kop en lijdt veel te veel balverlies. Mensen die uit vorm zijn horen niet in de basis.

Het verdedigende middenveld met een rasechte verdediger als de Jong die meer snelheid en felheid heeft dan Bommel om de boel dicht te gooien. Echt een heerser in de verdeging met daarnaast een uitstekende opbouwer vd Vaart, die het spel als emulgator samen weet te mixen. Vd Vaart op deze positie is de sleutel tot succes. Iets aanvallender zorgt ervoor dat er minder aanvallen onze kant opkomen doordat de bal sneller afgepakt kan worden.

Op links Schaars. Hij moet nog even inkomen wat betreft opkomen en in positie spelen maar leert snel. Heeft prima overzicht en een uitstekende voorzet en ook een prima schot. Willems zal sowieso de naieve fouten maken die elke jeugdspeler gaat maken daar kan je niet omheen.

Vlaar liever dan Mathijssen en Bouma. Toegegeven, de wedstrijd van gister tegen Slowakije heeft mij deze mening gegeven, maar Vlaar brengt rust, is goed in opbouwen en nergens bang voor. Mathijssen is altijd angstig en Bouma brengt niet genoeg opbouw mee.

Boulharouz is de verdedigende parel waar het NL elftal maar geen gebruik van wil maken. Ook bij zijn club verkeerd gebruikt is het een killer die de bal in de opbouw ook prima rond laat gaan. Heitinga is niet goed in de opbouw, heeft toch ook best veel angst in zijn spel en is ook op momenten teveel een domoor.

Rechts vd Wiel. Hij moet meer lef tonen wat ook met wedstrijd ritme en vertrouwen te make heeft, maar zijn sterke punt is opkomen en kan ook goals maken. Prima in de combinatie, maar voetbalt soms nog teveel met angst.
Van Bommel eruit? Van Bommel was gisteren een van de betere op het veld. Volgens het AD was hij zelfs het beste op het veld.

Afellay op rechts? Gisteren bleek dat Afellay op links de meeste dreiging gaf. Robben op links? Robben zijn kracht is aan de rechterkant en trekt dan vaak naar binnen (waardoor VdWiel naar buiten kan). Als je Robben en Afellay dus wisselt met elkaar, zullen opkomende backs minder goed renderen.

Gisteren bleek ook nog eens dat een VdVaart op 10 beter is dan VdVaart als linksbuiten. VdVaart op een middenveld naast Van Bommel of De Jong is geen optie, want onze verdediging is bagger en heeft hulp van het middenveld nodig. En VdVaart biedt die hulp niet.

Van Persie op 10 is eigenlijk voor mij geen optie nu VdVaart daar gisteren wel redelijk goed presteerde. En dit is eigenlijk ook de plek waar VdVaart het beste rendeert. Van Persie hoort gewoon in de spits en met 2 vleugelaanvallers die vaak zelf ook voor de goal gaan, wil je juist een bewegelijke spits hebben zoals Van Persie. En geen statische zoals Huntelaar.

En Bouhlarouz een verdedigende parel? :+ Boulahrouz is juist iemand die altijd wel fouten maakt tijdens wedstrijden. 1vs1 vind ik hem wel erg goed. Net als Heitinga is Boulahrouz een uitstekende kortdekkende verdediger maar als er diepte/inzicht bij komt, laat Boulahrouz nog wel eens steekjes vallen.

En Schaars vond ik gisteren nou niet echt iets toevoegen. Hij werd dan verdedigend eigenlijk niet getest, maar aanvallend bracht ie niet veel. En dan kan je daar beter Willems neerzetten.

Ik begrijp je punt betreffende VdWiel ook niet zo en al helemaal niet als je wel redelijk lovend over VdWiel bent: Willems maakte tegen Bulgarije minder fouten dan VdWiel gisteren in 1 helft tegen Slowakije. Aanvallend was Willems kwam net zo vaak op en was net zo dreigend als VdWiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
BreadFan schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:03:
Ik heb dat misschien wel liever dan Bouma.
Alles liever dan Bouma. Allemachtig wat viel die gister door de mand. Ik denk dat Van Marwijk op zijn knietjes aan het bidden is voor een flinke blessure van Bouma, zodat hij nog iemand anders op kan roepen...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                     Huntelaar

Afellay          Van Persie      Robben

Van der Vaart  De Jong/Van Bommel

Willems    Vlaar    Heitinga    Vd Wiel

Stekelenburg

Maar Van Marwijk mist een paar kloten, dus ik denk dat hij hiervoor kiest:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                     Van Persie

Afellay          Sneijder       Robben

De Jong         Van Bommel

Willems    Bouma/Vlaar    Heitinga    Vd Wiel

Stekelenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-10-2023
mijn opstelling voor ek
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                    huntelaar 

v.persie          sneijder        robben

VdV
                        strootman

willems     boulah      heitinga      vd.wiel

stekel

toelichting ; robben-sneijd-vpersie veel wisselen van positie, doen gewoon waar ze zin in hebben, v persie
moet niet zeuren hij mag gaan en staan waar hij wil.. VdV = playmaker, type Xavi.. lekker veel aan de bal, veel passes, 90 % moet goed zijn.. 2 defensieve middenvelders is te veel, veel te verdedigend.. dit is echt waarom nederland vaak stroef draait, zoals het vorige WK , veel te defensief, barca speelt ook met 1 controlerende middenvelder.., en sneijder is de man van de geniale pass, maar niet het type veel aan de bal,
dat moet vd vaart dus doen.. en zoals iemand terecht aangaf, boulah in vorm is defensief net zo goed als heitinga en matthijsen samen.. verder kan hij niet zo veel, als hij speelde vaak aan de rechterkant daar heeft hij niks te zoeken.. gewoon goede centrale verdediger en heitinga ehm bij gebrek aan beter..
v.bommel word te traag, nigel had beter kickbokser kunnen worden ,verder ook vrij matige voetballer strootman is gewoon goed..

[ Voor 11% gewijzigd door erwin10 op 31-05-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Hieronder mijn opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/9373/531201294241am.png

En een toelichting per speler:

Stekelenburg: Staat niet ter discussie, beste keeper
Van der Wiel: Speelde niet denderend, maar wel de beste voor die positie
Heitinga: Stabiele verdediger met inmiddels een bult op zijn kop
Mathijsen: Ik hoop dat hij snel herstelt, vind hem beter dan Bouma
Willems: Ondanks dat hij geen ervaring heeft qua interlands wel de man voor de LB positie. Schaars speelde gisteren redelijk maar ging niet naar voren. Ik zie Schaars als een gelegenheids-oplossing. Hij gaf in een interview ook aan dat hij constant moest nadenken. Je moet daar iemand hebben staan die gewend is om op die positie te spelen, vandaar mijn keuze voor Willems.
Van Bommel: Goede leider, deed het gisteren redelijk
Van der Vaart: Speelde gisteren ook wel goed, maakte een goal. Zie hem wat meer als een controlerende middenvelder. Sneijder vind ik geen indruk maken, heeft een slecht seizoen gedraaid en gaat niet meer de vorm halen die hij 2 jaar geleden had.
Robben: Geen discussie
Van Persie: Op de plek waar Sneijder eigenlijk moest spelen. Maar die is uit vorm, Van Persie lijkt ook een goede klik te hebben als Afellay bij hem in de buurt speelt.
Afellay: Speelde gisteren goed, elegante en behendige speler die voor aanvallende impulsen kan zorgen. Het is jammer dat hij nog niet de volle wedstrijd af kan maken, Kuyt kan hem later in de wedstrijd vervangen.
Huntelaar: De spits van Oranje die de meeste goals maakt en iedereen wil hem in de aanval zien, wat mij betreft geen discussie mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
Bouma...dat kan écht niet meer hoor....dan vraag je om problemen...plz Bert laat hem asjeblieft eruit!

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 31-05-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Mathijsen > Vlaar > Bouma lijkt mij?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:39:
[...]

Waarschijnlijk een beetje eindeloos om hierover in discussie te gaan omdat meningen nu eenmaal verschillen, maar ik heb momenteel even niks te doen dus waarom ook niet..

Van Bommel eruit? Van Bommel was gisteren een van de betere op het veld. Volgens het AD was hij zelfs het beste op het veld.

Een ieder zo z'n voorkeur, maar je kan niet voor een ideale basis opstelling afgaan op 1 wedstrijd. Daarnaast als je, zoals ik, kiest voor vd Vaart, dan kan je daarnaast beter een absolute slot op de deur hebben als een de Jong, ipv een minder bewegelijke Bommel. Hij zou ook in de huidige opstelling meer naar voren moeten spelen en het spel verdelen en steekballen geven zoals hij vroeger deed. Maar zijn leeftijd en energie speelt hem parten en natuurlijk kan het geen kwaad dat de bondscoach je schoonvader is waardoor hij zich minder hoeft te bewijzen dan anderen. Vraag de Jong maar es zonder camera hoe hij dr over denkt..

Afellay op rechts? Gisteren bleek dat Afellay op links de meeste dreiging gaf. Robben op links? Robben zijn kracht is aan de rechterkant en trekt dan vaak naar binnen (waardoor VdWiel naar buiten kan). Als je Robben en Afellay dus wisselt met elkaar, zullen opkomende backs minder goed renderen.

Afellay speelt bij Barca van rechts. Die positie kan hij prima invullen. Iedereen weet wat de tactiek van Robben is, naar binnen trekken en schieten. De laatste tijd zijn die schoten een drama, dus waarom niet voor onvoorspelbaarheid kiezen en hem op links zetten? Tegen Engeland pakte dat goed uit..

Gisteren bleek ook nog eens dat een VdVaart op 10 beter is dan VdVaart als linksbuiten. VdVaart op een middenveld naast Van Bommel of De Jong is geen optie, want onze verdediging is bagger en heeft hulp van het middenveld nodig. En VdVaart biedt die hulp niet.

vdVaart als linksbuiten is geen optie en was ook een domme beslissing van vMarwijk. NL speelde zijn beste wedstrijden tegen Zweden (4-1) en Hongarije (0-4) met vdVaart op het middenveld naast Bommel of de Jong. Zo slecht is onze verdediging niet en daarnaast ontlast je de verdediging ook door aanvallend spel te spelen. Wanneer jij de bal hebt, heeft de tegenstander die niet. Klinkt simpel, maar is een Cruyffiaanse uitspraak..

Van Persie op 10 is eigenlijk voor mij geen optie nu VdVaart daar gisteren wel redelijk goed presteerde. En dit is eigenlijk ook de plek waar VdVaart het beste rendeert. Van Persie hoort gewoon in de spits en met 2 vleugelaanvallers die vaak zelf ook voor de goal gaan, wil je juist een bewegelijke spits hebben zoals Van Persie. En geen statische zoals Huntelaar.

vPersie bewijst keer op keer dat hij niet lekker draait in de spits in het NL elftal. Alle wedstrijden op het WK was hij nergens. Gister had hij een paar goede combinaties, maar toen hij de kans kreeg miste hij. Dat was een perfecte kans voor Huntelaar geweest. Tegen Bayern schoot hij hem dr veilloos in. Een spits moet in de spits staan in dit elftal en niet mee voetballen. Er zijn in dit elftal geen spelers die de spits positie over kunnen nemen als vPersie daar wegloopt..

En Bouhlarouz een verdedigende parel? :+ Boulahrouz is juist iemand die altijd wel fouten maakt tijdens wedstrijden. 1vs1 vind ik hem wel erg goed. Net als Heitinga is Boulahrouz een uitstekende kortdekkende verdediger maar als er diepte/inzicht bij komt, laat Boulahrouz nog wel eens steekjes vallen.

Boulharouz moet op die positie ook alleen mar mannen uitschakelen. Op rechts komt hij op wat hij eigelijk niet kan. En qua opbouw moet hij de bal snel aan de middenvelders geven, dat kan hij prima. Daarnaast heeft hij geen angst, wat een verademing is voor dit elftal.

En Schaars vond ik gisteren nou niet echt iets toevoegen. Hij werd dan verdedigend eigenlijk niet getest, maar aanvallend bracht ie niet veel. En dan kan je daar beter Willems neerzetten.

Schaars moet even wennen, maar kan aanvallend prima meedoen en goede voorzetten geven itt Willems.. Willems is aanvallender maar gaat geheid verdedigingsfouten maken door zijn jeugdigheid. Schaars is van nature een verdedigende middenvelder dus kan goed kort dekken.

Ik begrijp je punt betreffende VdWiel ook niet zo en al helemaal niet als je wel redelijk lovend over VdWiel bent: Willems maakte tegen Bulgarije minder fouten dan VdWiel gisteren in 1 helft tegen Slowakije. Aanvallend was Willems kwam net zo vaak op en was net zo dreigend als VdWiel.

Ik snap niet helemaal waar je dat vandaan haalt? vdWiel speelde gister wel goed. Vooral tegen Bulgarije speelde hij niet goed. vdWiel speelt vaak met angst. Daar moet hij overheen, hij moet niet bang zijn te falen. Hij kan super goed opkomen maar dan moet hij initiatief tonen en heb je dus kans om te falen. Het is niet de meest volwassen jongen dus is hij niet gewend verantwoording te nemen waardoor hij vaak bang is. Maar als hij die angst kwijt is, is het een prima rechtsback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 19:43
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:18:
Een ieder zo z'n voorkeur, maar je kan niet voor een ideale basis opstelling afgaan op 1 wedstrijd. Daarnaast als je, zoals ik, kiest voor vd Vaart, dan kan je daarnaast beter een absolute slot op de deur hebben als een de Jong, ipv een minder bewegelijke Bommel. Hij zou ook in de huidige opstelling meer naar voren moeten spelen en het spel verdelen en steekballen geven zoals hij vroeger deed. Maar zijn leeftijd en energie speelt hem parten en natuurlijk kan het geen kwaad dat de bondscoach je schoonvader is waardoor hij zich minder hoeft te bewijzen dan anderen. Vraag de Jong maar es zonder camera hoe hij dr over denkt..
Dan moet De Jong eens beter gaan spelen. van Bommel veroverde véél meer ballen op het afgelopen WK en was na Sneijder de beste speler. van Bommel was onbetwist basisspeler bij AC Milan terwijl de Jong op de bank mocht zitten bij Manchester City. Ook gisteren zette hij aanvallen op, en verdedigend was hij belangrijker dan Nigel. Ik zie het toch echt als de Jong zijn eigen schuld als er iemand anders op zijn plek zou voetballen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Waarschijnlijk een beetje eindeloos om hierover in discussie te gaan omdat meningen nu eenmaal verschillen, maar ik heb momenteel even niks te doen dus waarom ook niet..
Het is een discussieforum he, dus waarom niet :P
Van Bommels leeftijd en energie spelen hem helemaal niet parten want zoals gezegd: gisteren was hij een van de betere, en is dat meerdere keren afgelopen jaren geweest. Hoe de Jong hier over denkt is irrelevant zolang De Jong niet beter kan voetballen dan Van Bommel en ook niet zo belangrijk is als Van Bommel. De Jong is slechter dan Van Bommel en geeft bv veel meer slordige passes dan Van Bommel hoor. Van Bommel was volgens mij gisteren weer de persoon met de meeste goede passes (en VdWiel volgens mij degene met de meest slechte passes). Dat heeft niks te maken of de bondscoach zijn schoonpa is of niet. Op dit moment is Van Bommel gewoon de beste voor zijn positie en is ook een echte leider. Het feit dat hij de schoonzoon is van Van Marwijk helpt trouwens wel als spreekbuis van de coach op het veld. Ook niet onbelangrijk.
Afellay speelt bij Barca van rechts. Die positie kan hij prima invullen. Iedereen weet wat de tactiek van Robben is, naar binnen trekken en schieten. De laatste tijd zijn die schoten een drama, dus waarom niet voor onvoorspelbaarheid kiezen en hem op links zetten? Tegen Engeland pakte dat goed uit..
Afellay speelt zowel op rechts als links bij Barcelona (vorig jaar dan), maar heeft zijn beste wedstrijden toch echt bij Oranje op de linksbuiten positie gespeeld. Volgens mij was iedereen het er wel over eens dat Afellay de wedstrijd op die positie flair gaf en dat was wat er scheelde met de eerdere wedstrijden tegen Bulgarije en Bayern. Dus op rechts is echt een no-go. Hetzelfde voor Robben op links: Robben op rechts is veel effectiever. Ik weet niet of jij uberhaupt wel wedstrijden van Robben bij Bayern hebt gezien dit seizoen? Maar Robben heeft zijn meeste doelpunten en zijn meeste acties/assists gemaakt aan de rechterkant. En dit is dus ondanks dat dit voorspelbaar is ;) en al zijn tegenstanders weten wat ie gaat doen.
vdVaart als linksbuiten is geen optie en was ook een domme beslissing van vMarwijk. NL speelde zijn beste wedstrijden tegen Zweden (4-1) en Hongarije (0-4) met vdVaart op het middenveld naast Bommel of de Jong. Zo slecht is onze verdediging niet en daarnaast ontlast je de verdediging ook door aanvallend spel te spelen. Wanneer jij de bal hebt, heeft de tegenstander die niet. Klinkt simpel, maar is een Cruyffiaanse uitspraak..
Die uitspraak is ook bullshit natuurlijk. De tegenstander zal namelijk net zo denken. Net als "de aanval is de beste verdediging". Als de tegenstander ook net zo denkt, dan zal er dus veel druk op beide verdedigingen komen te liggen. Aangezien onze verdediging (incl. keeper) de slechtste is van alle toplanden, zullen wij dan het onderspit delven.
VdVaart kan nou eenmaal niet mee verdedigen. Laat staan dat ie dat wil. Hij heeft zelf een aantal keer aangegeven dat hij van nature een luie speler is. En dat is dus vooral ook te zien als hij op een positie staat waar hij naast aanvallend (zijn favoriet) ook verdedigend moet optreden. Niet te vergeten: Spanje scoorde de winnende goal omdat VdVaart zijn directe man Iniesta niet goed verdedigde en hem te vrij liet lopen.

En je kan dan wel Zweden en Hongarije aanhalen, dit zijn geen toplanden en hebben alle 2 een rukverdediging in vergelijking met onze concurrenten voor de EK titel.
vPersie bewijst keer op keer dat hij niet lekker draait in de spits in het NL elftal. Alle wedstrijden op het WK was hij nergens. Gister had hij een paar goede combinaties, maar toen hij de kans kreeg miste hij. Dat was een perfecte kans voor Huntelaar geweest. Tegen Bayern schoot hij hem dr veilloos in. Een spits moet in de spits staan in dit elftal en niet mee voetballen. Er zijn in dit elftal geen spelers die de spits positie over kunnen nemen als vPersie daar wegloopt..
Huntelaar scoort voornamelijk tegen minder goede tegenstanders met zwakkere verdedigers (klik). Daar komt bij dat Huntelaar aanvoer van links en rechts nodig heeft. Afellay en vooral Robben zullen hem veel minder ballen geven en zullen vaak voor de eigen actie gaan (wat ook hun sterkste punt is).
De goal tegen Bulgarije was ook waarom je Van Persie moet opstellen: is een dynamische spits en hij snapt het voetbal van zijn medespelers (Sneijder, Afellay, Robben) beter dan dat Huntelaar doet.
Boulharouz moet op die positie ook alleen mar mannen uitschakelen. Op rechts komt hij op wat hij eigelijk niet kan. En qua opbouw moet hij de bal snel aan de middenvelders geven, dat kan hij prima. Daarnaast heeft hij geen angst, wat een verademing is voor dit elftal.
Ik zie Boulahrouz ook meer als centrale verdediger dan als een back. Maar zelfs dan nog zie ik hem nog veel fouten maken. Het beste voor nu zou zijn dat Heitinga en Mathijsen allebei naast elkaar spelen op het WK. Ze zijn op elkaar ingespeeld en hun vervangers (Vlaar, Bouma en evt. Boulahrouz) zijn minder dan die 2 en ook minder op elkaar ingespeeld.
Schaars moet even wennen, maar kan aanvallend prima meedoen en goede voorzetten geven itt Willems.. Willems is aanvallender maar gaat geheid verdedigingsfouten maken door zijn jeugdigheid. Schaars is van nature een verdedigende middenvelder dus kan goed kort dekken.

Ik snap niet helemaal waar je dat vandaan haalt? vdWiel speelde gister wel goed. Vooral tegen Bulgarije speelde hij niet goed. vdWiel speelt vaak met angst. Daar moet hij overheen, hij moet niet bang zijn te falen. Hij kan super goed opkomen maar dan moet hij initiatief tonen en heb je dus kans om te falen. Het is niet de meest volwassen jongen dus is hij niet gewend verantwoording te nemen waardoor hij vaak bang is. Maar als hij die angst kwijt is, is het een prima rechtsback.
VdWiel speelde gisteren wel goed? VdWiel maakte gisteren een aantal verdedigingsfouten die bij een sterke tegenstander geheid een goal was geweest.Op dit niveau en na 4 jaar basisplaats in Oranje mag dat echt niet meer. En dit heeft echt niks met angst te maken... Verdedigend is VdWiel gewoon een hele zwakke speler.
Dus nogmaals: VdWiel maakte al meer fouten in 1 helft dan Willems in 1 hele wedstrijd. Waarom negeer je dit en doe je alsof VdWiel verdedigend niks of weinig fout deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

silmaril8 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:39:
[...]
Het AD kan wel zoveel schrijven:
Mark van Bommel De krantenkoppen 'dragen' donderdag allemaal de naam van Afellay, maar de aanvoerder van Oranje was de beste in De Kuip. Van Bommel was de enige met de onstuitbare wil om straks in Kiev met die beker te staan. Sterke leider en onmisbare schakelspeler. 8
Waarom van Bommel een 8 krijgt en Afellay slechts een 7 is mij een raadsel. Of heb ik een andere wedstrijd gezien?

Eigenlijk weten we niet hoe goed die van Bommel nu eigenlijk is (en of Oranje zonder hem beter af is).
Aangezien hij de schoonzoon van Bert is, zal hij door hem nooit buiten de basis worden gelaten.

[ Voor 15% gewijzigd door tweaker2010 op 31-05-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
tweaker2010 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:03:
Eigenlijk weten we niet hoe goed die van Bommel nu eigenlijk is (en of Oranje zonder hem beter af is).
Aangezien hij de schoonzoon van Bert is, zal hij door hem nooit buiten de basis worden gelaten.
Weten we dat van VdWiel wel dan? Heitinga? Stekelenburg? Sneijder? Deze spelers worden toch ook niet buiten de basis gelaten? En zijn dit dan ook schoonzonen? Waarom niet kijken of Oranje zonder deze spelers beter af is? Waarom deze spelers dan niet in twijfel trekken?

Van Bommel speelde gisteren gewoon een erg sterke wedstrijd. De beste vond ik hem niet (zoals het AD dat wel vond), maar was wel een van de betere. Het zegt trouwens ook erg veel dat Van Bommel tijdens wedstrijden meer goede passes geeft dan bv Sneijder maar ook De Jong. De eerste goal kwam gisteren trouwens ook voort uit een erg goed geschoten pass van Van Bommel op Afellay ;)

[ Voor 5% gewijzigd door silmaril8 op 31-05-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Randy

De Jong speelt al een tijd weer bij City in de basis en is momenteel prima opdreef. Je kan het wel aan hem overlaten om een aanval uit te schakelen en dan kan hij snel de bal aan vdVaart geven waarna die het spel kan gaan opbouwen. Het gaat mij dr meer om dat vdVaart zo goed mogelijk ondersteunt word. Je kan het idd ook met Bommel doen, maar ik denk dat zijn leeftijd en immobiliteit toch wat parten gaat spelen als hij als enigste die middenlinie verdedigend moet gaan oplossen. vdVaart zal wel een beetje helpen, maar is meer een opbouwer. Maargoed dat is mijn idee dr over. Van Bommel is idd verder een prima speler. Ik heb alleen wel soms het gevoel dat je dr niet over mag praten dat het zijn schoonzoon is. Het moment gaat een keer komen dat hij Bommel dr uit moet halen omdat hij te oud wordt. Dan zal vMarwijk hem eerder de voordeel van de twijfel geven dan als het niet zijn schoonzoon was..

@Silmaril

Die fouten van vdWiel moeten er idd straks uit. Maar die maakt hij normaal nooit, dat kan een meer gebeuren. Aanvallend probeerde hij meer dan de vorige wedstrijd. Hij moet zich wat meer focussen op het geven van een goede voorzet.

Wat betreft de rest begint het nu dus echt eindeloos te worden. We zien het gewoon anders. Ik ben dr alleen van overtuigd dat het middenveld onze achilleshiel is. Het stokt de aanval en roept tegelijkertijd extra aanvallen op zich af. NL wordt daardoor ook erg voorspelbaar omdat het een mannetje mist die de open ruimtes in kan duiken zoals vdVaart dat perfect kan doen. Eventueel geeft Strootman ook meer voetbal en ik denk dat hij ook goed onder druk kan presteren. Van Marwijk zal wss eerder naar een Strootman grijpen dan naar een vdVaart.

Wat betreft vPersie en Huntelaar, is mijn mening dat Persie de perfect man voor 10 is. Anders vdVaart, maar Sneijder is uit vorm en heeft een slechte verongelijkte mentaliteit op het moment. Daarnaast voetbalt Huntelaar goed mee tegenwoordig en kan hij prima aanvallen opzetten. Ik ben er van overtuigd dat hij straks onder druk laat zien wat hij kan zodra hij de kans krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
tweaker2010 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:03:
[...]

Waarom van Bommel een 8 krijgt en Afellay slechts een 7 is mij een raadsel. Of heb ik een andere wedstrijd gezien?
Affelay heeft het zeker goed gedaan. Maar ik zag nog wel veel ruimte voor verbetering. Uiteraard was zijn instelling uitstekend en erg gretig, maar hij leidde toch wel veel balverlies en koos zeker niet altijd de beste oplossing.
Dit is wel wat cynisch. Moet hij zo'n goede middenvelder dan buiten de selectie houden omdat het familie is? V. Bommel presteert goed en het is m.i. prima te verdedigen om hem als basisspeler te behouden. Hoewel ik ook niet echt fan van hem ben, met name omdat hij nog wel eens hard aan de handrem wil trekken. Desondanks een ervaren speler die creatieve spelers goed kan bedienen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Het AD komt wel vaker met gekke cijfers. Zie het AD spelersklassement van dit ED seizoen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:23:
@Randy

De Jong speelt al een tijd weer bij City in de basis en is momenteel prima opdreef. Je kan het wel aan hem overlaten om een aanval uit te schakelen en dan kan hij snel de bal aan vdVaart geven waarna die het spel kan gaan opbouwen. Het gaat mij dr meer om dat vdVaart zo goed mogelijk ondersteunt word. Je kan het idd ook met Bommel doen, maar ik denk dat zijn leeftijd en immobiliteit toch wat parten gaat spelen als hij als enigste die middenlinie verdedigend moet gaan oplossen. vdVaart zal wel een beetje helpen, maar is meer een opbouwer. Maargoed dat is mijn idee dr over. Van Bommel is idd verder een prima speler. Ik heb alleen wel soms het gevoel dat je dr niet over mag praten dat het zijn schoonzoon is. Het moment gaat een keer komen dat hij Bommel dr uit moet halen omdat hij te oud wordt. Dan zal vMarwijk hem eerder de voordeel van de twijfel geven dan als het niet zijn schoonzoon was..
Volgens mij is hij toch echt wel tweede keus bij City na Barry en Toure. Mischien dat er 1 van hen geblesseerd was maar bij de laatste paar wedstrijden zag ik de Jong alleen maar invallen.
Maar als partner voor vd Vaart op de DM plekken had ik hem zelf ook eerder in gedachten dan Bommel ivm het verdedigende werk en benodigde mobiliteit & snelheid.

Nieuwste opstelling groepsfase:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
          Stekelenburg

vd Wiel Heitinga Vlaar Willems

v Bommel    d Jong

Robben   vd Vaart   v Persie

Huntelaar

Opstelling na Belgie geannexeerd te hebben :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
         Stekelenburg

vd Wiel Kompany Vermaelen Vertonghen

Fellaini  de Jong/vd Vaart

Robben     Sneijder    Hazard

v Persie

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 31-05-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:36
silmaril8 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:55:
[...]
Huntelaar scoort voornamelijk tegen minder goede tegenstanders met zwakkere verdedigers (klik). Daar komt bij dat Huntelaar aanvoer van links en rechts nodig heeft. Afellay en vooral Robben zullen hem veel minder ballen geven en zullen vaak voor de eigen actie gaan (wat ook hun sterkste punt is).
De goal tegen Bulgarije was ook waarom je Van Persie moet opstellen: is een dynamische spits en hij snapt het voetbal van zijn medespelers (Sneijder, Afellay, Robben) beter dan dat Huntelaar doet.
Dat is natuurlijk een statistiek in die link waar je absoluut niks mee kan. Leuk voor de mensen die voor Van Persie willen pleiten, maar je ziet met zo'n onbenullige statistiek zoveel dingen over het hoofd, bijvoorbeeld om te beginnen het type spits dat Huntelaar is, dat is er meer één die in de 16 dodelijk is en niet veel nodig heeft, niet één die zelf een actie maakt en zichzelf vrij zet zoals Van Persie is. Maar leg daar ook eens de assists langs van zijn medespelers in topwedstrijden, spelers als Farfan en die andere topper op links van Schalke komen in zo'n wedstrijd hun man net twee keer voorbij en dan moeten ze meteen maar met een goede voorzet komen. Zoveel factoren hangen daar van af dat dat stukje van die Auke Kok wat hier vaak wordt aangehaald eigenlijk de grootste onzin is die je kan schrijven, mooie vorm van scorebord journalistiek, meer ook niet. (Nog meer scorebord journalistiek voor de liefhebbers: http://www.vi.nl/achtergr...elangrijke-doelpunten.htm)

Dat gezegd hebbende moet een speler als Huntelaar wel de kans krijgen en ook het vertrouwen, iedere grote wedstrijd zat hij er langs en stond Van Persie erin. De vriendschappelijke wedstrijd tegen Engeland liep het bijvoorbeeld meteen een stuk beter toen Huntelaar erin kwam en scoorde hij ook nog. Huntelaar is in mijn ogen ook een betere spits dan bijvoorbeeld Gomez die 20 kansen nodig heeft om één doelpuntje te maken.
silmaril8 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:55:
[...]
VdWiel speelde gisteren wel goed? VdWiel maakte gisteren een aantal verdedigingsfouten die bij een sterke tegenstander geheid een goal was geweest.Op dit niveau en na 4 jaar basisplaats in Oranje mag dat echt niet meer. En dit heeft echt niks met angst te maken... Verdedigend is VdWiel gewoon een hele zwakke speler.
Dus nogmaals: VdWiel maakte al meer fouten in 1 helft dan Willems in 1 hele wedstrijd. Waarom negeer je dit en doe je alsof VdWiel verdedigend niks of weinig fout deed?
Ben dan ook een vent en zeg dat Van Der Wiel in de tweede helft geen fout heeft gemaakt, dat negeer jij ook doodleuk. Het blijft bij wijzen en roepen dat zijn eerste helft slecht was, maar de tweede helft was gewoon foutloos en was ie sterk verdedigend en aanvallend aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

apis29 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:24:
[...]
Nieuwste opstelling groepsfase:
Het blijft toch wel grappig om te zien dat veel mensen Van der Vaart en Vlaar na slechts 1 goede wedstrijd opeens weer in de basis willen zetten. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:23:
@Silmaril

Die fouten van vdWiel moeten er idd straks uit. Maar die maakt hij normaal nooit, dat kan een meer gebeuren. Aanvallend probeerde hij meer dan de vorige wedstrijd. Hij moet zich wat meer focussen op het geven van een goede voorzet.
VdWiel maakt die fouten normaal juist wel. Hij speelt al 2 seizoenen bij Ajax en Oranje onder het niveau wat hij bij het WK haalde. Afgelopen jaar was het volgens mij helemaal drama. In de eerste seizoenshelft werd er zelfs cynisch geklapt (en ook uitgefloten) toen VdWiel werd gewisseld nadat hij zijn zoveelste slechte wedstrijd had gespeeld.

Oftewel, die fouten gebeuren niet "een keer". Het is afgelopen seizoenen bij VdWiel gewoon standaard dat hij verdedigende fouten maakt. Alleen om de een of andere reden komt hij er telkens mee weg en zie ik dezelfde mensen dit gegeven negeren.
JanW schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:42:
Dat is natuurlijk een statistiek in die link waar je absoluut niks mee kan. Leuk voor de mensen die voor Van Persie willen pleiten, maar je ziet met zo'n onbenullige statistiek zoveel dingen over het hoofd, bijvoorbeeld om te beginnen het type spits dat Huntelaar is, dat is er meer één die in de 16 dodelijk is en niet veel nodig heeft, niet één die zelf een actie maakt en zichzelf vrij zet zoals Van Persie is. Maar leg daar ook eens de assists langs van zijn medespelers in topwedstrijden, spelers als Farfan en die andere topper op links van Schalke komen in zo'n wedstrijd hun man net twee keer voorbij en dan moeten ze meteen maar met een goede voorzet komen. Zoveel factoren hangen daar van af dat dat stukje van die Auke Kok wat hier vaak wordt aangehaald eigenlijk de grootste onzin is die je kan schrijven, mooie vorm van scorebord journalistiek, meer ook niet. (Nog meer scorebord journalistiek voor de liefhebbers: http://www.vi.nl/achtergr...elangrijke-doelpunten.htm)
Het is algemeen bekend dat Huntelaar grotendeels scoort tegen zwakkere tegenstanders. Dat was zo in Spanje en Italie, en is nu dus gebleken ook zo is in de Bundesliga. Dus je kan juist wel wat met deze statistiek. Het is gewoon weer een bewijs dat Huntelaar het moeilijk heeft tegen goede verdedigers.
En ja, tegen sterkere tegenstanders heeft niet alleen Huntelaar het moeilijk, maar zoals jijzelf nu ook zegt, ook zijn medespelers. Maar daardoor belanden er dus wel minder ballen in de 16.
Bij Oranje wordt hij ook nog eens omgeven door Robben en Afellay. En een statische spits en 2 buitenspelers, die meer voor de eigen actie gaan dan dat ze de achterlijn halen en hem voorleggen, gaat gewoon niet lukken als er sterk verdedigd wordt.
JanW schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:42:
Ben dan ook een vent en zeg dat Van Der Wiel in de tweede helft geen fout heeft gemaakt, dat negeer jij ook doodleuk. Het blijft bij wijzen en roepen dat zijn eerste helft slecht was, maar de tweede helft was gewoon foutloos en was ie sterk verdedigend en aanvallend aanwezig.
De 2de helft had hij (en de rest van de verdediging) verdedigend haast niks te doen. Slowakije was moegestreden en zette geen druk meer zoals ze dat wel de eerste helft wel deden. En door die druk maakte VdWiel dus fouten (waaronder dus die slechte terugspeelbal wat tot een indirecte vrije trap in het strafschopgebied leidde).
En of hij dan wel (aanvallend) goed speelde in de 2de helft, compenseert natuurlijk niet die verdedigingsfouten die hij in de 1ste helft maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
silmaril8 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:56:
[...]

Het is algemeen bekend dat Huntelaar grotendeels scoort tegen zwakkere tegenstanders. Dat was zo in Spanje en Italie, en is nu dus gebleken ook zo is in de Bundesliga. Dus je kan juist wel wat met deze statistiek. Het is gewoon weer een bewijs dat Huntelaar het moeilijk heeft tegen goede verdedigers.
En ja, tegen sterkere tegenstanders heeft niet alleen Huntelaar het moeilijk, maar zoals jijzelf nu ook zegt, ook zijn medespelers. Maar daardoor belanden er dus wel minder ballen in de 16.
Bij Oranje wordt hij ook nog eens omgeven door Robben en Afellay. En een statische spits en 2 buitenspelers, die meer voor de eigen actie gaan dan dat ze de achterlijn halen en hem voorleggen, gaat gewoon niet lukken als er sterk verdedigd wordt.
Algemeen bekend? Wat is dat voor een dooddoener :/ Onderbouw dat ook eens met feiten want je komt alleen maar met een simpele column van Nu.nl aan zetten.

Nu bij Schalke is hij eindelijk onomstreden eerste spits en maakt het toch eigenlijk meer dan waar. Bij AC Milan was hij gehaald maar speelde hij wedstrijden op rechtsbuiten wat niet eens zijn positie is en tegen de grote tegenstanders heeft hij amper minuten gemaakt. Bij Real heeft hij alleen niet tegen Barcelona gescoord, maar wel tegen bijvoorbeeld Atletico Madrid, wat ook een grote tegenstander is volgens mij hoor. Dit jaar ook gescoord waaronder drie maal tegen Twente en doelpunt tegen bijvoorbeeld Athletic Bilbao, een team wat Man United nog uitgeschakeld heeft.

Het lijkt wel alsof er alleen doelpunten tegen Barcelona, Bayern Munchen, Inter Milan en Borussia Dortmund tellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
tweaker2010 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:53:
[...]

Het blijft toch wel grappig om te zien dat veel mensen Van der Vaart en Vlaar na slechts 1 goede wedstrijd opeens weer in de basis willen zetten. :z
"Veel mensen" :D . Volgens mij heeft ie altijd in m'n opstellingen gestaan. Vlaar staat er alleen in omdat Mathijsen geblesseerd is en samen met Willems het op snelheid af moet kunnen. Om het daadkrachtig ingrijpen staat ie er niet in nee ;) . Als van Marwijk met Schaars blijft volharden dan zou ik er eerder Bouma achter gooien maar het gaat er hier niet om om wat BvM zou doen ... toch? >:)

apis29 in "Beste opstelling Nederlands elftal"

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 31-05-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:53:
[...]

Normaliter is Sneijder onomstreden, maar als die als een krant blijft spelen is VdV zijn logische vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huntelaar

Sneijder VdV Siem De Jong

De Jong Anita

Anita Van Rhijn Heitinga Vd Wiel

Stekelenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Mijn mening/verwachtingen waar waarschijnlijk niemand iets omgeeft, maar toch:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                  Van Persie (Huntelaar)

Afellay/Kuyt        Sneijder (VdV)          Robben

Nigel de Jong (VdV)   Van Bommel

Schaars/       Mathijsen      Heitinga     Vd Wiel
Willems

Stekelenburg

Toelichting op bovenstaande:

Stekelenburg: op het moment gewoon de beste keeper die we op dit moment hebben voor het Nederlands elftal. Mocht Stekelenburg uitvallen dan volgt Vorm en vervolgens Krul.

Van der Wiel: speelde de laatste wedstrijd eigenlijk helemaal niet goed, maar heeft het eigenlijk altijd wel (redelijk) goed gedaan.

Heitinga & Mathijsen: simpelweg het standaard koppel. Ik ga er vanuit dat Mathijsen gewoon mee kan doen ondanks de blessure.

Schaars/Willems: ik twijfel hier. Ik zou Willems gebruiken als we voor staan of als we wat meer aanvallend willen spelen, terwijl ik Schaars zou gebruiken tegen sterkere landen zoals bijvoorbeeld Duitsland en Portugal (vanwege de ervaring).

Van Bommel: de captain. Speelt nooit uitzonderlijk slecht, maar eigenlijk ook niet uitzonderlijk goed.

De Jong (VdV): de Jong heeft bewezen dat hij in het Nederlands elftal hoort (in de periode kort na het WK dat hij er niet meer bij was). Ik heb hier Van der Vaart als back-up: als we aanvallender willen spelen komt hier Van der Vaart te staan. In geval van blessure moet De Jong vervangen worden door Strootman (of misschien Schaars).

Robben: is de beste positie voor Robben en hij is simpelweg gewoon een hele goede speler die we daar goed kunnen gebruiken.

Sneijder (VdV): Sneijder heeft een verschil gemaakt tijdens het WK in 2010 en misschien is hij nu nog niet helemaal in vorm, het blijft toch een belangrijke speler. Van der Vaart als vervanger in geval van blessure of Van der Vaart als vervanger als Sneijder niet goed presteert.

Afellay/Kuyt: Afellay is een speler die zich in de afgelopen jaren goed heeft ontwikkeld. Ik zou zowel Kuyt als Afellay op deze positie zien willen spelen en heb eigenlijk nog niet echt besloten. Op dit moment neig ik naar Afellay, maar Kuyt verdient in ieder geval ook minuten.

Van Persie (Huntelaar): ik zou Van Persie altijd laten starten en hem er in ieder geval één hele helft in laten staan. Huntelaar vervolgens altijd de laatste 25 á 30 minuten laten spelen als iedereen al een beetje moe is. Dan heb je weer extra energie in het spel en iemand die ontzettend goed is in scoren. In geval van blessure zal Huntelaar gewoon Van Persie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:55:
Huntelaar

Sneijder VdV Siem De Jong

De Jong Anita

Anita Van Rhijn Heitinga Vd Wiel

Stekelenburg
Moet wel zeggen dat ik het knap vind dat je Anita twee keer opstelt :')
Mogelijk eens ipv door een clubbril te kijken door een Nederlandse bril te kijken.
Hoe kan je bijvoorbeeld Robben niet opstellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Vos schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:22:
[...]

Normaliter is Sneijder onomstreden, maar als die als een krant blijft spelen is VdV zijn logische vervanger.
Ik zou van Persie er ook wel willen zien spelen :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Robin van Persie krijgt op het EK de voorkeur boven Klaas-Jan Huntelaar in de spits bij het Nederlands elftal. Dat heeft bondscoach Bert van Marwijk vrijdag in Hoenderloo medegedeeld aan de aanvalsleider van Schalke 04.

Huntelaar voerde eerder al tijdens het trainingskamp in Lausanne een onderhoud met Van Marwijk. “Het waren twee persoonlijke gesprekken. En ik ben beide keren boos geworden.”
http://www.nu.nl/sport/2825314/van-persie-krijgt-voorkeur-boven-huntelaar.html
Nou, lekker dan. Als het erop aankomt kiest Bert toch weer voor zijn oude vertrouwde opstelling. :(

[ Voor 19% gewijzigd door tweaker2010 op 02-06-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53

PauseBreak

derp!

tweaker2010 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:56:
[...]

Nou, lekker dan. Als het erop aankomt kiest Bert toch weer voor zijn oude vertrouwde opstelling. :(
Wat is het probleem? Voetballend gaat het elftal er zeker op vooruit met Van Persie. Hij is gewoon veel veelzijdiger dan KJH, en in het huidige voetbal is het belangrijk dat je je kunt aanpassen. Ook een spits moet veel meer kunnen dan alleen simpele ballen in het doel tikken of koppen. Zo raar is het dus ook niet dat 'The Captain' de voorkeur krijgt boven KJH, want KJH heeft geen eigen actie en is eigenlijk een vrij beperkte speler, i.t.t. Van Persie.
Mij maakt het niet uit wie er scoort, als er maar gescoord wordt en zoals we ook wel hebben kunnen zien op het WK, vergroot het spelen met Van Persie in de spits die kans omdat hij andere spelers in staat kan stellen om ook doelpunten te maken. Ik vind het beoordelen van een spits, zeker in het systeem van Oranje nu, op alleen het aantal doelpunten dat er gemaakt is te beperkt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

PauseBreak schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:47:
[...]
Mij maakt het niet uit wie er scoort, als er maar gescoord wordt en zoals we ook wel hebben kunnen zien op het WK, vergroot het spelen met Van Persie in de spits die kans omdat hij andere spelers in staat kan stellen om ook doelpunten te maken. Ik vind het beoordelen van een spits, zeker in het systeem van Oranje nu, op alleen het aantal doelpunten dat er gemaakt is te beperkt.
Nou voor doelpunten moet je iig niet bij Van Persie zijn, zo heeft hij maar 1x gescoord op het WK. Tel daarbij op dat Sneijder slecht in vorm is en ik voorzie weinig doelpunten. Volgens mij moet een spits juist scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53

PauseBreak

derp!

tweaker2010 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:04:
[...]

Nou voor doelpunten moet je iig niet bij Van Persie zijn, zo heeft hij maar 1x gescoord op het WK. Tel daarbij op dat Sneijder slecht in vorm is en ik voorzie weinig doelpunten. Volgens mij moet een spits juist scoren.
Niet? Volgens mij heeft Van Persie afgelopen seizoen toch echt de topscoorderstitel gepakt in de PL. Ook op het WK heeft hij gewoon goed gespeeld. Oké, niet veel doelpunten, maar hij stelde anderen in staat (door slimme loopacties, keypasses e.d.) om te scoren. In het systeem van Oranje (met Robben op rechts, Sneijder AMC en Afellay links) heb je zo'n type spits nodig. Een type KJH geeft dit Oranje naar mijn mening geen meerwaarde, waar Van Persie dat duidelijk wel doet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was mijn TV opnamebox (of hoe het heet) leeg aan het maken en stuimelde op een opgenomen oefeninterland van de Zuid Amerika trip. Ik zit nu Nederland vs Uruguay te kijken, waarbij de opstelling als volgt is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                                        Huntelaar

Afellay                 Van Persie                 Kuyt

Strootman                 De Jong

Pieters        Mathijssen             Heitinga         Boulharouz

Stekelenburg

Hier loopt het duidelijk een stuk beter dan de afgelopen interlands. Van persie die ten eerste prima de nummer 10 positie invult en lekker veel kan voetballen. Huntelaar die prima meedoet in de combinaties en altijd gevaarlijk is voor de goal. Daarnaast heb je achter Huntelaar veel beweging van Afellay, Kuyt, Van Persie en een veel inkomende Strootman. De backs die af en toe een beetje opkomen maar dit is te verwaarlozen.

Stoorzenders zijn trouwens wel Kuyt en Boulharouz die teveel fouten maken. Maar wat mij betreft is HET grote verschil met de oefenwedstrijden, de prima mee voetballende Strootman. Hij komt vaak mee op en kan goed mee combineren, daarnaast dekt hij goed en kan prima meeverdedigen. Hij zat toen in een goede periode en had een slechte wedstrijd tegen Duitsland, maar tegen Uruguay en Brazilie had hij wel bewezen dat niveau aan te kunnen.

Niet zozeer pleit ik voor Strootman hier, maar om aan te geven dat er echt iemand nodig is die het spel naar voren beweegt en ook de verdediging en aanvalt goed weet samen te voegen. Dat ontbreekt op dit moment in het elftal.

DE grote discussie is dan wel Van Persie of Huntelaar, maar wat mij betreft moet DE grote discussie juist het verdedigende middenveld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Na het EK wordt dit ^^ het middenveld lijkt mij. Ik vind VdV op Bommel zijn plek nét te aanvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:15
"Gewoon" 4-1-2-1-2:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
         Van Persie   Huntelaar

Sneijder

Affelay                           Robben

v. Bommel

Schaars    Mathijsen   Heitinga   v.d. Wiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:23

nFo

cls schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:37:
"Gewoon" 4-1-2-1-2:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
         Van Persie  Messi  Huntelaar

Sneijder

v. Bommel

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

cls schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:37:
"Gewoon" 4-1-2-1-2:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
         Van Persie   Huntelaar

Sneijder

v. Bommel

ik denk dat je voetballend gezien zo het beste elftal hebt. Eigenlijk zou je gewoon opportunistisch moeten zijn en lekker zo gaan voetballen. Maar ja, het doel is de cup en niet mooi voetbal :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:16

FreakNL

Well do ya punk?

Van bommel kan het niet belopen in dat systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Zet Vlaar er maar gewoon in want die zingt tenminste mee met het volkslied.. Vind het er altijd zo gek uitzien als de spelers niet mee zingen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Het altijd gevaarlijke Noord Ierland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

----------------- van Persie ------------------
Affelay---------Sneijder----------Robben
---------De Jong--------van Bommel-----
Willems-----------------------van der Wiel
--------Mathijssen-----Heitinga------------
---------------Stekelenburg-------------------

Volgens mij is er geen betere opstelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:32
Ik denk dat ik Vlaar zou laten staan. Doet het goed en is in topvorm, ook voor zn blessure was Mathijssen maar matig. Hij is over de top, kan een mooie 'Ooijer ' rol vervullen. Gewoon spelen zoals vandaag.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:43
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
                                       v. Persie

Narsingh / Kuyt                 Sneijder / v.d. Vaart           Robben

Afellay                  v. Bommel

Willems                                                          v.d. Wiel
                    Vlaar / Mathijsen            Heitinga

Stekelenburg

Revisie 1:
v. Persie
Beste spits. Ik ben tegen Huntelaar en v. Persie samen in het veld, want het gaat niet zo lekker met die twee samen. Huntelaar was weer boos dat van Marwijk van Persie tegen Noord Ierland in de basis zette, en niet hij, vorig WK was het ruzie dat v. Persie werd gewisseld door Huntelaar, etc. Om die redenen zou ik ze niet samen in het veld willen hebben. Verder is hij een betere spits dan Huntelaar, want Huntelaar komt de ballen niet halen.

Narsingh/Kuyt
Ja, op links. Want we hebben niemand anders. Het feit dat Kuyt niet in de basis stond de laatste tijd geeft mij het idee dat er iets mis is, en als enige alternatief hebben we nog de tweebenige Narsingh. Op experimenten met Robben of van Persie op links ben ik tegen. Gewoon Kuyt of Narsingh.

Sneijder/v.d. Vaart
Centrale aanvaller, omdat hij daar gewoon goed is. Huntelaar is een verre spits, en die komt de ballen niet halen. Dat moet je niet als centrale aanvaller hebben, want die moet juist de ballen aan de spits geven. Eventueel wisselen met v.d. Vaart.

Robben
Geen discussie mogelijk.

Afellay
Het was kiezen tussen Afellay, de Jong en Schaars. Toch Afellay gekozen, speelt erg goed de laatste tijd. Tegen Slowakije was het jammer dat het goal niet op zijn naam kwam, maar de bedoeling was ook erg goed. Is gewoon een erg sterke speler met een erg goede balbeheersing. Heeft dan toch de voorkeur.

Van Bommel
Is de captain, dus die gaat niet uit de basis. Controleert goed, is ook gewoon een goede middenvelder. Grote voordeel vind ik ook dat hij gewoon op zijn plaats blijft staan, waardoor de verdediging er niet alleen voor staat bij een counter.

Willems
Wie moet er anders staan? Boulahrouz had ik er eerst staan, maar komt overal matig uit de verf. Is een multifunctioneel inzetbare speler en die moet je gewoon op de bank hebben. Bouma is een drama, en Willems is ook erg sterk en vooral erg snel. Was toch weer van groot belang afgelopen wedstrijd tegen Noord Ierland.

Vlaar/Mathijsen
Heb er geen vertrouwen in dat Mathijsen op tijd weer fit is voor de eerste EK-wedstrijd. Vlaar doet het erg goed, al zie ik hem niet zo graag in de verdediging. Zijn doelpunt met zijn hoofd bij de afgelopen wedstrijd is het bewijs dat hij ook aanvallend is. Misschien meer aanvallend dan verdedigend. Maar een goed alternatief hebben we ook niet, en dan zie ik toch graag Vlaar op die positie.

Heitinga
Zelfde verhaal. Goede speler, maar is ook geen alternatief voor. We zijn gewoon niet zo verdedigend.

v.d. Wiel
Enige voor op rechtsback. Speelt Boulahrouz en Bouma er uit, dus dan is hij de enige optie voor op de positie.

Waar ik me alleen wel enigzins druk over maak, is dat heel het elftal, op Bommel en Heitinga na, allemaal aanvalt. Willems heeft al bijna een paar assists, van der Wiel staat ook regelmatig voor Robben, Vlaar heeft gescoord, iedereen staat in de 16 aan de andere kant. En zeker tegen Duitsland, die juist erg veel uit de counters haalt, is een sterke verdediging van levensbelang. Als iedereen voorin staat wordt dat dus een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Laatst online: 22-08 10:49
naarden 4ever schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:23:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
                                       v. Persie

Narsingh / Kuyt                 Sneijder / v.d. Vaart           Robben

Afellay                  v. Bommel

Willems                                                          v.d. Wiel
                    Vlaar / Mathijsen            Heitinga

Stekelenburg

Narsingh/Kuyt
Ja, op links. Want we hebben niemand anders. Het feit dat Kuyt niet in de basis stond de laatste tijd geeft mij het idee dat er iets mis is, en als enige alternatief hebben we nog de tweebenige Narsingh. Op experimenten met Robben of van Persie op links ben ik tegen. Gewoon Kuyt of Narsingh.

Afellay
Het was kiezen tussen Afellay, de Jong en Schaars. Toch Afellay gekozen, speelt erg goed de laatste tijd. Tegen Slowakije was het jammer dat het goal niet op zijn naam kwam, maar de bedoeling was ook erg goed. Is gewoon een erg sterke speler met een erg goede balbeheersing. Heeft dan toch de voorkeur.
Waarom dan niet Van der Vaart op het middenveld en Afellay op links? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online

Verder is hij een betere spits dan Huntelaar, want Huntelaar komt de ballen niet halen.
Huntelaar komt ook wel de ballen halen. Maar dat doet ie mijns inziens steeds op de verkeerde momenten en ook vanwege de verkeerde reden. Als Huntelaar bij Oranje in de spits staat en hij krijgt een tijd geen goede ballen (of überhaupt geen enkele bal) gaat Huntelaar de bal zelf proberen op te halen en zie je hem op sommige momenten te ver terugzakken.
En dat moet Huntelaar dus niet doen, want meevoetballen kan hij niet. Het is een statische spits die in de 16 heel gevaarlijk is. Maar daar moet ie dan zich op blijven focussen in plaats van gefrustreerd proberen te bal op te halen. Ook als dit dus betekent dat hij lange tijd geen goede ballen krijgt.
Waar ik me alleen wel enigzins druk over maak, is dat heel het elftal, op Bommel en Heitinga na, allemaal aanvalt. Willems heeft al bijna een paar assists, van der Wiel staat ook regelmatig voor Robben, Vlaar heeft gescoord, iedereen staat in de 16 aan de andere kant. En zeker tegen Duitsland, die juist erg veel uit de counters haalt, is een sterke verdediging van levensbelang. Als iedereen voorin staat wordt dat dus een drama.
Dat kan je in jouw opstelling dus oplossen door op het middenveld De Jong en Van Bommel neer te zetten. En zoals Exicitium al zei, door Afellay dan linksbuiten te zetten (waar hij afgelopen wedstrijden erg goed speelde).

[ Voor 30% gewijzigd door silmaril8 op 03-06-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Laatst online: 22-08 10:49
silmaril8 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:13:
Dat kan je in jouw opstelling dus oplossen door op het middenveld De Jong en Van Bommel neer te zetten. En zoals Exicitium al zei, door Afellay dan linksbuiten te zetten (waar hij afgelopen wedstrijden erg goed speelde).
Nee, dan zou je 'm op rechts neer moeten zetten. Een rechtsbenige speler die op links speelt, zal vaak naar binnen kruipen. Een linksbenige speler die op links speelt, zal meer de linkerflank houden, waardoor er minder ruimte komt voor je linksback om op te komen.

Maar goed, om nu te zeggen dat alle spelers van Nederland te aanvallend spelen op Van Bommel en Heitinga na, klopt ook voor geen meter natuurlijk. :P De Jong schuift ook (te) weinig in, en Vlaar speelt echt niet aanvallend omdat 'ie toevallig een keer een corner binnenkopt. Goede koppers gaan altijd mee bij corners, en centrale verdedigers zijn vaak de beste koppers van een elftal. Opkomende backs hebben we al jaren, daar ligt, zeker met naar binnen trekkende buitenspelers, ook een kracht van het Nederlands elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

van persie heeft destijds WK verpest, beter maken ze hem voorstopper

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het eerst in 32 jaar de finale gehaald, en die in de tweede verlenging verloren. Gottogot wat was dat een verpest WK zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stekelenburg
Wiel heitinga mattijsen strootman
Bommel schneider
Narsingh persie van Robben
huntelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

---------------------------------------v. Persie---------------------------------------

Affelay-----------------------------Sneijder----------------------------Robben

-------------------- N. de Jong-----------------v. Bommel

Willems--------------------------------------------------------------v.d. Wiel
----------------------------Vlaar / Mathijsen----------Heitinga

---------------------------------Stekelenburg

Lekker standaard, niets aan veranderen. :)
Op zich zou wat mij betreft Vlaar er zelfs standaard in kunnen staan maar ik kijk door een rood witte bril xD

[ Voor 49% gewijzigd door Afvalzak op 04-06-2012 15:19 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:19
ik zou op afvalzak's opstelling m'n geld zetten denk ik wat 't wordt in de 1e wedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Kan me inderdaad goed vinden in die opstelling, vind Afellay goed spelen de laatste tijd.

Dirk Kuyt heeft trouwens een tweeling-broer :P
Afbeeldingslocatie: http://www.footballqs.com/photos/o/4772-no_clue.jpg
( Iain Dowie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:08:
Stekelenburg
Wiel heitinga mattijsen strootman
Bommel schneider
Narsingh persie van Robben
huntelaar
Strootman linksback? En wie is Schneider? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strootman is linkspoot en kan verdedigen,als aanvallen,meer zekerheidje danWillems denk ik en gezien mijn aanvallende opstelling soort van breekertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Las net op Televaag dat van Marwijk kuchend en met koorts uit de bus stapte, straks steekt ie iedereen nog aan ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vlassie1980 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:00:
Las net op Televaag dat van Marwijk kuchend en met koorts uit de bus stapte, straks steekt ie iedereen nog aan ook :X
Het EK is nog niet begonnen en Bert is er nu al ziek van. Dat belooft wat voor Charkov :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:55

Zewatanejo

Fine Thanks!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
                           v. Persie (Huntelaar)

Afellay                 v.d. Vaart (Sneijder)           Robben

de Jong       v. Bommel

Willems (Schaars)                                               v.d. Wiel
                    Mathijsen (Vlaar)         Heitinga

Stekelenburg

Ik denk dat dit voor mij wel zo ongeveer het elftal is dat mijn voorkeur heeft.

Als Mathijssen kan spelen, dan hoort die in de basis, zo niet dan Vlaar. Mathijssen heeft de ervaring samen met Heitinga. In een relatief zwakke verdediging, is dat toch een belangrijke factor.

Willems in de basis. Ookal is hij erg jong en onervaren. Hij heeft bij PSV en in de oefenreeks wel laten zien dat hij kan voetballen. Hij voetbalt in elk geval mee mee naar voren en is gedreven. Hoe hij het doet tegen toppers is nog maar even afwachten. Presteert hij onder de maat dan vervangen door Schaars.

Ik zou ook beginnen met vd Vaart in de basis ipv Sneijder. Van de Vaart speelt goed. Op dit moment beter dan Sneijder, die ver onder zijn kunnen presteert. Verder zou het nog wel eens kunnen dat iemand met zo'n enorm ego in positieve zin geprikkeld wordt, doordat hij op de bank begint.

Afellay op links. Dit wordt het toernooi van Afellay. Hij heeft gewoon te weinig de kans gekregen om zich te bewijzen, maar hij heeft al wel laten zien dat hij goed kan samenspelen met bv Robin van Persie.

Als spits kies ik voor van Persie, vooral vanwege de poule waarin we zitten. Voetballend is van Persie beter dan Huntelaar en dat is vooral belangrijk tegen landen met een sterke verdediging. Daar presteert Huntelaar gewoon minder, omdat hij in de verdrukking komt. Van Persie is dan juist vaan de man die ruimte creert voor vleugelspelers of middenveld. Tegen de meer aanvallende tegenstanders kan ik me juist wel weer voorstellen dat Huntelaar in de basis staat, omdat er dan meer ruimte is op het veld. Van wedstrijd tot wedstrijd bekijken dus.

Voor de rest zijn Stekelenburg, Robben, van Bommel en vd Wiel voor mij onomstreden. Bij vd Wiel, omdat er helaas geen betere rechts back is.

De Jong weet ik niet zo goed. Als hij te veel kaarten krijgt is die eventueel ook nog wel te vervangen door Vlaar of van de Vaart. Afhankelijk van de soort wedstrijd/tegenstander

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Van der Vaart op 10 en Sneijder op de bank zou ik zelf ook graag zien maar Sneijder zal wel als 10 spelen jammer genoeg.
Hij is verre van goed genoeg en ik ben het volledig met v. Hanegem eens dat Sneijder te snel tevreden is over zijn prestaties.

Maar de vraag is hoe Sneijder ermee om zou gaan als hij de bank moet. Het zou hem kunnen prikkelen maar met zijn ego zou het ook zo kunnen zijn dat hij de sfeer in de selectie kapot maakt.

[ Voor 27% gewijzigd door Deadsy op 05-06-2012 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
vd Vaart presteert gek genoeg altijd beter als hij invalt.
Als de wedstrijd perfect loopt en we staan voor zou ik Sneijder wisselen voor vd Vaart of Strootman rond de 60e minuut.
Als we achter staan de Jong voor vd Vaart.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zewatanejo schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 01:41:
[...]
Als Mathijssen kan spelen, dan hoort die in de basis, zo niet dan Vlaar. Mathijssen heeft de ervaring samen met Heitinga. In een relatief zwakke verdediging, is dat toch een belangrijke factor.
Ik vond de uitleg van Jan van Halst in SV wel goed. Hij legde uit dat Willems meer aan Vlaar heeft omdat Vlaar wat behoudender speelt waardoor Willems lekker vooruit kan voetballen. Mathijssen komt snelheid tekort en bij evt foutjes van Willems zal dat tegen counterende topploegen dodelijk zijn. Dus ik kies voor Vlaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
tweaker2010 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:33:
[...]
Ik vond de uitleg van Jan van Halst in SV wel goed. Hij legde uit dat Willems meer aan Vlaar heeft omdat Vlaar wat behoudender speelt waardoor Willems lekker vooruit kan voetballen. Mathijssen komt snelheid tekort en bij evt foutjes van Willems zal dat tegen counterende topploegen dodelijk zijn. Dus ik kies voor Vlaar.
Net alsof Vlaar sneller zou zijn dan Matthijssen? Ik betwijfel dat zeer. Matthijssen is trouwens sterk in 1 vs 1 duels en is sowieso bewegelijker dan Vlaar.
Trouwens, Jan van Halst praat bijna áltijd lovend over Vlaar

En Robben, die komt geen man meer voorbij lijkt het wel. Hoewel Noord Ierland natuurlijk ook wel zeer defensief speelde.
Over Sneijder...hij heeft een goede steekpass in huis maar is echt uit vorm en ik vind van de Vaart veel dreigender, die schiet zo zodra hij kan. Kan zo'n balletje in de rebound ook nog wel eens goed vallen. Verdedigend zal vd Vaart helaas wel minder zijn, dus in dat opzicht kan ik me voorstellen dat Marwijk voor Sneijder kiest.

Edit: Heitinga is er misschien niet bij tegen Denemarken: http://www.speld.nl/2012/...or-existentiele-twijfels/ :)F

[ Voor 31% gewijzigd door Harribo op 05-06-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/2828751/mathijsen-mist-eerste-ek-duel-nederlands-elftal.html
Dus toch... Wie zou van Marwijk op moeten roepen als evt vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Zal wel De Vrij worden dan denk ik. Die viel toch bij de eerste schifting af? Dat zou een goede keuze zijn, want ik zie in de toekomst De Vrij wel in de basis bij Oranje spelen. Hij heeft ook een erg sterk seizoen gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:54

GaMbiNo

1337

Doe mij dan Gouweleeuw maar. Daar zie ik toch echt een toekomstige cv van het Nederlands elftal in. Maar ik denk dat Matthijsen gewoon meegaat. Ook als hij de eerste 1 of 2 wedstrijden mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Hij mist enkel de eerste groepswedstrijd, staat nota bene in de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:39:
Hij mist enkel de eerste groepswedstrijd, staat nota bene in de titel.
Er staat toch dit in de tekst:
"Hij sluit ook niet helemaal uit dat hij een vervanger moet oproepen." ;)
Vandaar dat Tweaker2010 dan ook "evt vervanger" zei en wij daarop reageerden...
GaMbiNo schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:38:
Doe mij dan Gouweleeuw maar. Daar zie ik toch echt een toekomstige cv van het Nederlands elftal in. Maar ik denk dat Matthijsen gewoon meegaat. Ook als hij de eerste 1 of 2 wedstrijden mist.
Gouweleeuw is qua opbouw beter en meer aanvallend ingesteld dan De Vrij. Maar ik vind Gouweleeuw in verdedigend opzicht erg slecht. Dan heb ik toch echt liever De Vrij.

[ Voor 39% gewijzigd door silmaril8 op 06-06-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
De Vrij vs Ronaldo, of Nani, of Gomez......ik hou echt mijn hart vast. Sowieso al met de huidige verdediging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maduro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

VAN fokking BRONKHORST.

Gewoon terughalen die gast, desnoods onder dwang. Leeftijd of niet.. beter dan hem op die positie hebben we niet.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
GS88 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:57:
VAN fokking BRONKHORST.

Gewoon terughalen die gast, desnoods onder dwang. Leeftijd of niet.. beter dan hem op die positie hebben we niet.
Inderdaad! Met het mes op de keel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Emanuelson. Ja dat is een middenvelder. Maar dat was Van Bronckhorst ook. En Numan ook. En Zenden, Rijkaard, Winter, Erwin Koeman, Richard Witschge. Bijna al onze backs waren eigenlijk middenvelders.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:49
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                           v. Persie (Huntelaar)
Afellay                                                           Robben

v.d. Vaart                   Sneijder

v. Bommel

Boularouz                                                     v.d. Wiel
                   d. Jong                     Heitinga

Stekelenburg

Misschien anders dan de rest van jullie maar dit lijkt mij ideaal.

Ik heb niet zo veel vertrouwen in vlaar en willems, iets te ondervaren. Daarom de Jong en Boularouz achterin. Daardoor creëer je plek voor zowel v.d. Vaart en Sneijder. Van Bommel als blok voor de verdediging.

Je speelt eigenlijk met 5 extreem aanvallende spelers waar toch de kwaliteit van Nederland ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:08:
Emanuelson. Ja dat is een middenvelder. Maar dat was Van Bronckhorst ook. En Numan ook. En Zenden, Rijkaard, Winter, Erwin Koeman, Richard Witschge. Bijna al onze backs waren eigenlijk middenvelders.
Emanuelson kan niet verdedigen. Dat heeft zijn periode bij Ajax wel bewezen. Hij werd zowel hier op GoT in het voetbaltopic als op andere voetbalforums zo vaak bekritiseerd als hij weer eens de zoveelste cruciale fout als linksback maakte. Waarom steeds blijven vasthouden aan de gedachte dat deze (ex)Ajax speler wel kan verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik zou gewoon Boularouzh linksback zetten, en dan Vlaar/Bouma centraal.. Probleem opgelost?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Willems is vele malen sneller dan Boulahrouz. Boulahroud wordt er gewoon door elke snelle flankspeler uitgelopen. En al helemaal als hij staat op een positie waar ie nooit staat. FYI, Willems is een zeer snelle back en ik denk zelfs de snelste verdediger in de Oranje selectie.

Waarom zou je uberhaupt Willems niet als linksback neerzetten? Waarom niet VdWiel vervangen voor Boulahrouz? VdWiel heeft afgelopen wedstrijden meer fouten gemaakt dan Willems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij Studio Voetbal denken ze dat Stefan de Vrij erbij gaat komen en dat Mathijssen het niet gaat halen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:16

FreakNL

Well do ya punk?

Zou dan eerder Viergever erbij halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Goh, nog steeds die omstreden foto van Willems hier niet gepost? :+

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:32
FreakNL schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:46:
Zou dan eerder Viergever erbij halen..
De Vrij wordt na een uitstekend seizoen nu alom geroemd als de uitblinkder bij Jong Oranje, en zat al bij de voorselectie. 1+1=2 lijkt mij. Viergever of Indi omdat die beter op links uit de voeten kunnen zou ook kunnen. Maar daar staat Bouma ook al! 8)7

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zou wel mooi zijn... Als straks Heitinga tegen een paar kaarten aanloopt of erger, dan krijgen we de combi Vlaar / De Vrij in het centrum. Zou niet verkeerd zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:19
Royz schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:22:
Goh, nog steeds die omstreden foto van Willems hier niet gepost? :+
Welke foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Volgens mij zou 1 van de redenen om voor de Vrij te kiezen, het simpele feit zijn dat hij vol in wedstrijd ritme zit en meteen aan kan schuiven. Ik geloof dat Viergever op papier een betere optie kan zijn, maar die ligt al 2 weken in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Brm-G schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:24:
[...]
Misschien anders dan de rest van jullie maar dit lijkt mij ideaal.

Ik heb niet zo veel vertrouwen in vlaar en willems, iets te ondervaren. Daarom de Jong en Boularouz achterin. Daardoor creëer je plek voor zowel v.d. Vaart en Sneijder. Van Bommel als blok voor de verdediging.

Je speelt eigenlijk met 5 extreem aanvallende spelers waar toch de kwaliteit van Nederland ligt.
De Jong is geen echte verdediger en wil nog wel eens aan de handrem gaan hangen. Boulahrouz als linksback is helemaal lachwekkend. Het lijkt me een slecht idee om tegen Denemarken nog te gaan expirimenteren met je verdediging. Laat gewoon Willems en Vlaar staan, die jongens zijn in vorm.
Alleen ben ik bang dat van Markwijk alsnog voor Bouma en Schaars kiest, maar ik hoop van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Foto waarop Willems een peace teken doet in Auschwitz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:19
Rare foto ja. Maar kan best zijn dat die net op het goede (of foute) moment genomen is. Of dat ie gewoon het peace-teken doet, maar dat juist goed bedoelt. Ik kan me ergere handgebaren bedenken.
Volgens mij staat die jongen gewoon onder grote druk. Waarom moet de hele wereld mee kunnen kijken als het Nederlands Elftal naar Auschwitz gaat. Dat vind ik respectlozer: Alle camera's op hen gericht en Auschwitz meer als decor op de achtergrond.
Jammer dat mensen, zoals Sierd de Vos ("Jammer is dat , speel je 1 keer mee met Oranje. Direct weer stoer spelen voor de camera en 'peace' . Eruit met die Willems !"), meteen conclusies gaan trekken op basis van één foto.

[ Voor 20% gewijzigd door Fleximex op 07-06-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dan had je de Italianen moeten kijken. Die hadden een gigantisch gevolg.

Tsja, die Willems. Hij is 18 jaar en weet zich gewoon geen houding te geven. Beetje raar gebaar, hij zou helemaal niet met de fotograaf bezig moeten zijn, maar ook niet dat iemand hier wakker van zou moeten liggen.

EDIT:

Volgens mij is dat account van Sierd de Vos gehacked.

Dat is het account van Sierd de Vos helemaal niet, dat valt dus weer mee ;)

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 07-06-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ik wou zeggen, is gewoon een spamaccount van iemand die er maar sierd de vos onder heeft geplakt in de hoop wat followers te krijgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

PWM schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:53:

Volgens mij is dat account van Sierd de Vos gehacked.

Dat is het account van Sierd de Vos helemaal niet, dat valt dus weer mee ;)
Dit account is hetzelfde als dat van Bart van Merwijk enzo. Parodie op de "echte"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Fleximex schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:48:
Waarom moet de hele wereld mee kunnen kijken als het Nederlands Elftal naar Auschwitz gaat. Dat vind ik respectlozer: Alle camera's op hen gericht en Auschwitz meer als decor op de achtergrond.
dat is nogal kort door de bocht... er was 1 fotograaf en 1 tv-camera mee... allebei van de KNVB zelf... dus je overdrijft schromelijk....
echter kwam Oranje de Italianen tegen... en die hadden ietsiepietsie meer gevolg bij zich... misschien dat het daarom lijkt alsof Auschwitz slechts een decor was?

over het gebaar van Willems: ik zie het probleem niet... stel dat hij een peace teken maakt, (wat ik er niet in zie maar ok), dan is bij uitstek Auschwitz daar toch een goede lokatie voor? maar bovenal denk ik niet dat hij een bewust teken maakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Een peace teken maak je andersom met je palm naar buiten. Is toch duidelijk dat ie vraagt om een sigaretje :7 ;)

Wat betreft een vervanger had ik op de Telegrf poll Anita ingevuld. Bouhlarouz schuif je gewoon door als backup voor Heitinga en je hebt er iemand voor terug op RB, LB en DM. Anders zoals hierboven ook eerder vermeld Maduro >:) (toch weer een contractje bij Sevilla binnengesleept) of wat mij betreft Bruma. Poll winnaar Emanuelson heeft imo totaal geen nut meer nu Schaars er in plaats van bij zit ...

:)F

[ Voor 64% gewijzigd door apis29 op 07-06-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                            Huntelaar
Boerrigter                                                          Robben

Emanuelson                                      Anita
                                 v.d.Vaart

Willems                                                     v.d. Wiel
                   d. Jong                     Heitinga

Stekelenburg

Keuze achter deze opstelling is dat Ajax twee jaar op rij kampioen is geworden (met stijgend niveau aan het einde van het seizoen), de zelfde manier hoe Rinus Michels in 1988 selecteerde. _/-\o_

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                             van Persie
Affelly                                                          Robben

Sneijder                       vd Vaart

v.Bommel

Willems                                                       Boularouz
                   Mathijsen               Heitinga

Stekelenburg

Voor de volgende wedstrijd.
Zodra huntelaar erin komt moet Robben naar links voor de voorzetten.
Boula geeft wat meer verdedigende zekerheid achterin en vd Wiel valt al een tijd erg tegen, verdedigend niet sterk, maar ook geen sterke tegenstander gehad. Aanvallend zwaar ondermaats.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:12

muhda

Time & Space traveler

van Marwijk wil niet te veel aan het elftal veranderen. Maar helaas zijn v. der Wiel en Afellay niet fit.
Ze moeten nog wennen aan 90 min voluit dribbelen, duel's, schouderduw, voorzetten en positiespel.
Na de wedstrijd van vandaag, denk ik dat de volgende opstelling het meest geschikte is voor het Nederlands elftal om de poel-fase te doorstaan. Als v. der Wiel en Afellay weer fit zijn kan van Marwijk zijn normale tactiek en opstelling weer aanhouden.

* Afellay kan in de loop van de wedstrijd gewisseld worden voor Kuit.
* v. Bommel deed het uitstekend op de CB positie.
* Er moet aanvallend meer van het centrum komen.
* Vlaar moet doordekken.

code: Opstelling EK
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                         Huntelaar

Robben               v. Persie               Afellay

Sneijder         N. de Jong

Willems                                       Heitinga
              v.Bommel              Vlaar

Stekelenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Met het idee: Als je toch niks aan je verdedigers hebt, kan je ze beter ook niet opstellen.

code: Opstelling EK
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                         Huntelaar

Robben               v. Persie               Afellay

Sneijder         R. v.d. Vaart

Kuyt                N. de Jong            v. Bommel

JAAP                    STAM

Stekelenburg

>:)

[ Voor 10% gewijzigd door GS88 op 10-06-2012 16:29 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:05
Zo zou ik het doen, maarja, ik ben ook maar een bank-coach.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
                           Huntelaar

v.Persie

Robben                        Sneijder                      Affelay

v.Bommel

Willems                                               Wiel
                     Mathijsen         Heitinga

Stekelenburg

Toelichting: Huntelaar en van Persie worden niet bang om gewisseld te worden als ze beiden spelen. Van Persie moet er sowieso in want bij de Duitsers moet je geen voetballers hebben die zich naar achteren laten drukken. Sneijder moet de belangrijkste positie hebben want hij is duidelijk het meest in zijn element.
Van Bommel mag het proberen, maar als je de Jong er nog bij zet heb je alleen maar meer spelers die zich naar achteren laten drukken door de Duitsers.
Mathijsen moet er gewoon in, je zag het tegen Portugal, Duitsers kunnen niet tegen degelijke verdedigers.
Van der Wiel speelde zwaar kut, maar ik zie geen beter alternatief. Iemadn moet wel heel duidelijk zeggen dat hij moet gaan lopen. Willems heeft zijn plek verdient want hij is een hele goede ondersteuning van Robben en Affelay.
De functie van Affelay is dat je hem direct wisselt voor Kuyt als er gescoord is. Robben kun je gewoon niet op de bank zetten maar vanuit links dwing je hem meer naar buiten en dat hebben we nodig.

Speelwijze: Vrij duidelijk. Vanuit van bommel, willems en van der wiel naar robben en affelay. Die moeten de goede voorzetten geven. Sneijder geef je een vrije rol.

[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 10-06-2012 16:41 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 13:03
Makkelijk schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:35:
Zo zou ik het doen, maarja, ik ben ook maar een bank-coach.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
                           Huntelaar

v.Persie

Robben                        Sneijder                      Affelay

v.Bommel

Willems                                               Wiel
                     Mathijsen         Heitinga

Stekelenburg

Toelichting: Huntelaar en van Persie worden niet bang om gewisseld te worden als ze beiden spelen. Van Persie moet er sowieso in want bij de Duitsers moet je geen voetballers hebben die zich naar achteren laten drukken. Sneijder moet de belangrijkste positie hebben want hij is duidelijk het meest in zijn element.
Van Bommel mag het proberen, maar als je de Jong er nog bij zet heb je alleen maar meer spelers die zich naar achteren laten drukken door de Duitsers.
Mathijsen moet er gewoon in, je zag het tegen Portugal, Duitsers kunnen niet tegen degelijke verdedigers.
Van der Wiel speelde zwaar kut, maar ik zie geen beter alternatief. Iemadn moet wel heel duidelijk zeggen dat hij moet gaan lopen. Willems heeft zijn plek verdient want hij is een hele goede ondersteuning van Robben en Affelay.
De functie van Affelay is dat je hem direct wisselt voor Kuyt als er gescoord is. Robben kun je gewoon niet op de bank zetten maar vanuit links dwing je hem meer naar buiten en dat hebben we nodig.

Speelwijze: Vrij duidelijk. Vanuit van bommel, willems en van der wiel naar robben en affelay. Die moeten de goede voorzetten geven. Sneijder geef je een vrije rol.
Imo beste opstelling die mogelijk is en gezien heb.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
zmeding schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:43:
[...]

Imo beste opstelling die mogelijk is en gezien heb.
Dit lijkt mij ook de beste opstelling om mee te beginnen en dan in de loop van de tweede helft Narsingh wisselen voor Affelay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josschijven
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik werd zojuist geïnspireerd door de formatie van de Italianen.

3-5-2:

GK: Stekelenburg

RCV: Van der Wiel
CCV: Heitinga
LCV: Mathijssen

RCM: Van Bommel
CCM: Sneijder
LCM: De Jong

RAM: Afellay
LAM: Robben

LS: Huntelaar
RS: Van Persie.

Centrale middenvelders op 1 lijn als goed blok voor de verdediging, met Sneijder als spelverdeler die door kan schuiven.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste