Beste opstelling Nederlands elftal

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:54
want? er zakt toch een CVM mee. In principe speel je gewoon met een laatste man en 2 voorstoppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Daarom moeten de linksback en rechtsback ook vooral aanvallend goed zijn en een voorzet kunnen geven...

Eigenlijk hebben we sinds Van Tiggelen en Van Aerle gestopt zijn altijd problemen gehad met de backs. Meestal speelden daar dan gewoon middenvelders zoals Rijkaard, Winter, Numan, Erwin koeman, Van Bronckhorst, Zenden, etc.

[ Voor 52% gewijzigd door Fiber op 22-05-2012 14:30 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:23
418O2 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:26:
In principe speel je gewoon met een laatste man en 2 voorstoppers.
Dat kan dus niet tegen teams die met één spits en twee hangende vleugels spelen, zoals de Duitsers en de Portugezen. Hoe zie je dat voor je? De laatste man in de dekking op de spits en de twee voorstoppers op de vleugelspitsen? Of spelen de rechts- en linkshalf dan op bijvoorbeeld Ronaldo? Dan heb je weer een voorstopper over. Het werkt niet.

Niet voor niets speelde De Boer juist tegen Roda wel zo, omdat die met twee man voorin spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:26:
want? er zakt toch een CVM mee. In principe speel je gewoon met een laatste man en 2 voorstoppers.
Omdat we een te slechte verdediging hebben. Zoals ik al eerder zei, van alle toplanden heeft Oranje veruit de slechtste verdediging. Geen enkele verdediger zou bij de toplanden in de basis staan.

En aangezien ons middenveld en aanval (en ook die van onze tegenstanders) altijd beter is dan de verdediging, betekent dat onze verdedigers gewoon worden overklast en zijn 2 CVMs gewoon nodig in ons elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

silmaril8 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:51:
[...]
Zijn clubmoyenne laat toch juist zien dat hij voornamelijk tegen de zwakkere tegenstanders scoort? Zie hier.
Datzelfde zagen we bij Huntelaar ook al bij Madrid en Milan.

Bij Oranje is het niet anders zoals Royz al aangaf.
Tja, ik wordt een beetje moe van dat soort vergelijkingen. Van Persie scoort ook vaker tegen kleine tegen-standers (San Marino). Maar bij Van Persie blijven zijn prestaties in Oranje altijd achter bij die van Arsenal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
tweaker2010 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:34:
[...]
Maar bij Van Persie blijven zijn prestaties in Oranje altijd achter bij die van Arsenal.
Dat ligt dus aan Oranje. Wist je dat we een soortgelijke discussie ook wel eens gehad hebben over Bergkamp? Er waren zelfs mensen die hem buiten de elf hadden willen laten. Toen kwam het WK in '98 .............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
Maar bij Van Persie blijven zijn prestaties in Oranje altijd achter bij die van Arsenal.
Als ze dat nou eens weten op te lossen... :)

Was dat bij Ruud van Nistelrooij ook niet vaak net zo..?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vind van Nistelrooij van een andere orde dan Van Persie. Ik vind Van Persie meer van de orde Bergkamp, Huntelaar meer van die van van Nistelrooij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Tja, ik wordt een beetje moe van dat soort vergelijkingen. Van Persie scoort ook vaker tegen kleine tegen-standers (San Marino). Maar bij Van Persie blijven zijn prestaties in Oranje altijd achter bij die van Arsenal.
Er zijn nog genoeg mensen die denken (zie vorige pagina) dat Huntelaar in de Bundesliga, Primera Division en de Serie A juist wel vaak tegen de topclubs van desbetreffende competities scoorden. En voeren dat dan op als argument. Maar het tegendeel is gewoon waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:43:
Ik vind van Nistelrooij van een andere orde dan Van Persie. Ik vind Van Persie meer van de orde Bergkamp, Huntelaar meer van die van van Nistelrooij.
Van Nistelrooij liep 1:2 in Oranje en Huntelaar zit daar zelfs nog iets boven (terwijl hij vaak invaller is/was).
Huntelaar: 50 wedstrijden 31 doelpunten = 0,6 per wedstrijd
Van Persie: 62 wedstrijden 25 doelpunten = 0,4
Van Nistelrooy: 70 wedstrijden 35 doelpunten = 0,5

[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 22-05-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Huntelaar en Van Persie samen geeft dan precies 1 goal per wedstrijd... :) Is dat genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
tweaker2010 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:02:
[...]
Van Nistelrooij liep 1:2 in Oranje en Huntelaar zit daar zelfs nog iets boven (terwijl hij vaak invaller is/was).
[...]
Ik bedoel daar mee: Huntelaar en van Nistelrooij zijn typische puntspelers. Het zijn spelers a la Gert Müller, spelers voor de zestien, spelers die de bal er in rammen maar die voetballend niet speciaal zijn.

Van Persie is een complete voetballer, meer in de categorie Bergkamp, een speler die met één passje of actie een wedstrijd kan beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

D-e-n schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:19:
[...]
Van Persie is een complete voetballer, meer in de categorie Bergkamp, een speler die met één passje of actie een wedstrijd kan beslissen.
Zo zie ik het ook, ik hoop dan ook op de combinatie net als toen met Bergkamp - Kluivert en nu Van Persie - Huntelaar

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
tweaker2010 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:02:
[...]

[...]
Huntelaar loopt eigenlijk nog veel hoger inderdaad.

Hij heeft een aantal keer toen hij nog net wel of net net 1 op 1 liep een minuutje of 10 mogen spelen. Als je dan niet scoort gaat je moyenne naar beneden.

Ik zou eigenlijk wel goals per speeltijd van hem willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Huntelaar en Van Persie zijn verschillende voetballers. Huntelaar is meer voor het droge afwerken. Balletje in de zestien voor zijn voeten? Gewoon niet nadenken, maar schieten. Van Persie gaat dan eerst nog een keer aannemen, kappen, draaien.. Maar met de bal aan de voet is van Persie gewoon weer beter, alhoewel ik wel vind dat hij niet echt een passeeractie heeft.. Dat is dan weer meer voor Robben weggelegd...

Ik vind de discussie dan ook niet of/of, maar meer en/en (of beter gezegd: Hoe?). Met andere woorden; Hoe kunnen we een systeem bedenken waarin Van Persie en Huntelaar samen kunnen spelen? En doortrekkend; Hoe passen we Sneijder en Robben daar ook nog bij?
418O2 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:08:
..Willems is niet van buitenkwaliteit. Willems mag blij zijn als hij 70% bereikt van wat Giovanni v. Bronckhorst was.
Was Gio zo goed op zijn 18e? Die speelde "gewoon" bij RKC toen. Konden mensen toen voorspellen dat hij 100+ interlands zou spelen en bij Barcelona, Arsenal en Glasgow een dragende speler zou zijn?

Dat kun je bij Willems trouwens ook niet voorspellen. Maar ik denk wel dat Willems kan bereiken wat Gio bereikt heeft. Vergeet niet dat die jongen nog heel jong is en net een jaartje eredivisie ervaring in de benen heeft. Hij heeft de potentie, voetballend en fysiek gezien. Maar er kan zoveel gebeuren. Een dramatische blessure, een mentaal probleem, etcetera. Maar dat hij potentie heeft staat voor mij buiten kijf.

Ontopic denk ik overigens dat het EK erg vroeg komt voor Willems. Maarja, we hebben zo weinig lopen daar...

Op vi.nl konden de bezoekers trouwens stemmen voor hun favoriete opstelling:
http://www.vi.nl/interact...-tegen-Bayern-Munchen.htm

In de header staat dat het om de oefeninterland tegen Bayern zou gaan, maar ik denk dat het merendeel van NL deze opstelling sowieso wel ziet zitten, ook op het EK. Iedereen die ik spreek wil RvP en Huntelaar in 1 team. En de meesten zijn ook realistisch genoeg om te onderkennen dat De Jong en Van Bommel toch voor het nodig evenwicht zorgen voor de (wankele) defensie.. Hoezeer ik ook fan ben van verfijnde voetballers als vd Vaart en Afellay, je moet toch altijd op zoek naar de balans... En ik denk niet dat vd Vaart en Afellay op die positie kunnen brengen van Bommel/De Jong wel brengen.. Hoe zeer dit ook tegen mijn voetbalhart ingaat.... Alleen ik hoop dan wel dat hij niet weer voor Kuyt kiest aan de rechter of linkerkant.. Van Bommel en De Jong kan ik mee leven als verdedigend blok, maar daarvoor moet je gewoon iets verzinnen zodat Sneijder, RvP, Huntelaar en Robben (en vd Vaart en Afellay als invallers) het best tot hun recht komen...

[ Voor 65% gewijzigd door FreakNL op 22-05-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

8 wissels in de rust volgens Bert... nou dat belooft wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op zich is dat ook de meest logische opstelling vind ik. Maar Stekelenburg is toch geblesseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:54
tweaker2010 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:03:
8 wissels in de rust volgens Bert... nou dat belooft wat :+
Ach zo'n oefenduels zijn nooit wat aan.. Toch maar voor het Songfestival gaan vanavond dan :+

[Oefenduel] Bayern München - Nederland

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Nou als ik Bert was en per se 4-2-3-1 zou moeten spelen dan zou ik voor deze spelers kiezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2012/05/411996_Holland.jpg

De linksback positie is echt een groot probleem...ik vindt Jetro Willems niet het grote talent dat word gesuggereerd door PSV, hij is ook de tweede back van PSV, als je het zo bekijkt dan zou het echt een drama zijn om voor Willems te kiezen als eerste back, overigens is Pieters ook een aanfluiting als linksback, het wordt hoog tijd dat we op zoek gaan naar een betere linksback want zeg nou zelf zo moeilijk om iemand beter te vinden dan Pieters kan het niet zijn.

Ik vindt ook Schaars niet echt een optie, een goede middenvelder zeker maar ik heb hem maar een keer zien spelen als linksback en dat was in het nederlands elftal, ik zou nooit iemand met zo weinig ervaring op die positie daar neerzetten en al zeker niet tegen Duitsland en Portugal, het zou eventueel wel tegen Denemarken kunnen maar zelfs dan zou ik het er niet op gokken.

Anita is mijn linkerback, het is niet ideaal maar anita heeft aardig wat clubervaring en heeft bewezen dat hij linksback kan spelen, ik heb hem ook gekozen omdat hij bij Ajax op het middenveld wel erg indrukwekkend heeft gespeeld, hij is duidelijk in vorm alhoewel ik hem beter vind op het middenveld.

Heitinga en van der Wiel zijn onomstreden wat mij betreft.

Mathijsen is een ander verhaal, het is ongeloofelijk dat hij zoveel interlands heeft gespeeld, ik vond hem en zijn broer Danny hele gemiddelde voetballers in hun Willem II tijd en dat vind ik nog steeds, normaal gesproken had ik voor Vlaar gekozen maar omdat hij en Heitinga al zo lang het centrum vormen vind ik dat je dat duo niet zomaar moet vervangen, overigens is het verschil tussen hem en Vlaar miniem.

Het beruchte verdedigende blok op het middenveld, de Jong en van Bommel, wat betekend dat van der Vaart op de bank plaats moet nemen, zeer jammer omdat ik een fan van hem ben maar aan de andere kant staat hij erom bekend dat na 3 kwartier spelen zijn productiviteit enorm omlaag gaat, hij wordt niet zomaar zo vaak gewisseld, een goede vervanger van Sneijder is het in ieder geval. met onze relatief zwakke achterhoude hebben we denk ik dat verdedigende blok hard nodig.

Nu komt het leuke gedeelte...jaja Robben op LINKS, inderdaad niet op rechts, de reden is erg simpel, op rechts gaat Robben teveel op eigen succes, dat terwijl wij de topscorer van de bundesliga EN de premier league in huis hebben, waarom zou je die twee niet gebruiken als je ze in huis hebt?, die twee hebben een buitenspeler van klasse nodig met snelheid die de beslissende pass of voorzet geeft, en Robben is zeker die man die dat in huis heeft, oh en geloof het of niet hij kan ook op links scoren hoor. :P

Sneijder is de spelmaker van het team en ik zet Robin van Persie op rechts zwervend over het veld, RVP is een doelgerichte speler die altijd naar binnen trekt dus op rechts met zijn linkerbeen is perfect voor hem maar als Robin van zijn positie zwerft dan moet Sneijder opschuiven naar rechts om het spel breed te houden, op die manier staan onze twee beste schutters voorin in de spits, Klaas-jan diep en Robin daar vlak achter wat hij met zijn voetballende kwaliteiten prima kan.

Trouwens nu ik toch bezig ben vindt ik RVP op links een erg slecht idee, hij trekt altijd naar binnen dus ook op links, hij heeft geen ruwe snelheid voor een actie dus in principe heeft het niet veel zin om hem op links te zetten, zijn scorend vermogen is ook minder effectief als hij op links staat en naar binnen trekt.

Maar er is iets dat nog vervelender is met Robin op links, Robin trekt naar binnen want hij gaat er gegarandeerd niet langs met een actie dus moet je een verdediger hebben die dat voor hem overneemt, probleem is...Willems en Anita...zijn rechtsbenig dus wat gaat er gebeuren...inderdaad, zij gaan ook naar binnen trekken waardoor de linkerflank niet optimaal benut word. dus wil je Robin op links hebben dat ben je haast genoodzaakt om Schaars op te stellen, gebeurd dat niet dan zullen alle aanvallen alleen van het centrum of de rechterflank komen wat makkelijker is te verdedigen.

Sneijder is onomsteden wat mij betreft ondanks dat hij weinig gespeeld heeft, hij is tweebenig en gewoon een geweldige speler, hij is perfect for de centrale spelmakersrol.

Zelfde vind ik van Huntelaar, onomstreden spits wat mij betreft, ik ben erg onder de indruk van hem, zijn goal tegen bayern schoot hij met zoveel vertrouwen in de korte hoek, geweldig, hij is misschien nutteloos buiten de zestien meter maar als diepste spits moet dat geen probleem zijn wat mij betreft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Tweaking Art schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 04:08:
Nou als ik Bert was en per se 4-2-3-1 zou moeten spelen dan zou ik voor deze spelers kiezen.

[afbeelding]

De linksback positie is echt een groot probleem...ik vindt Jetro Willems niet het grote talent dat word gesuggereerd door PSV, hij is ook de tweede back van PSV, als je het zo bekijkt dan zou het echt een drama zijn om voor Willems te kiezen als eerste back, overigens is Pieters ook een aanfluiting als linksback, het wordt hoog tijd dat we op zoek gaan naar een betere linksback want zeg nou zelf zo moeilijk om iemand beter te vinden dan Pieters kan het niet zijn.
..

Maar er is iets dat nog vervelender is met Robin op links, Robin trekt naar binnen want hij gaat er gegarandeerd niet langs met een actie dus moet je een verdediger hebben die dat voor hem overneemt, probleem is...Willems en Anita...zijn rechtsbenig dus wat gaat er gebeuren...inderdaad, zij gaan ook naar binnen trekken waardoor de linkerflank niet optimaal benut word. dus wil je Robin op links hebben dat ben je haast genoodzaakt om Schaars op te stellen, gebeurd dat niet dan zullen alle aanvallen alleen van het centrum of de rechterflank komen wat makkelijker is te verdedigen.

..
Geloof mij nou maar, die Willems gaat gewoon spelen. En als hij goed ondersteund wordt is er niets aan de hand. Deden we ook niet zo panisch over Van Bronckhorst in 2010? Natuurlijk, het is erg vroeg voor die jongen. Maar we hebben niets anders. Anita en Schaars worden ook aan alle kanten voorbij gelopen op die positie, dus dan kan je net zo goed de LB van de toekomst opstellen...

En btw, hij is gewoon links hoor, niet rechts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
FreakNL schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 07:27:
[...]

Geloof mij nou maar, die Willems gaat gewoon spelen. En als hij goed ondersteund wordt is er niets aan de hand. Deden we ook niet zo panisch over Van Bronckhorst in 2010? Natuurlijk, het is erg vroeg voor die jongen. Maar we hebben niets anders. Anita en Schaars worden ook aan alle kanten voorbij gelopen op die positie, dus dan kan je net zo goed de LB van de toekomst opstellen...

En btw, hij is gewoon links hoor, niet rechts...
Ik heb even gechecked op internet en er staat inderdaad dat hij een linkspoot is, ik heb hem maar een paar keer in actie gezien en ik was niet echt onder de indruk van hem toen die tijd, ik hoorde van Tv shows zoals VI dat hij een rechtpoot was, ik zal daar beter op letten de volgende keer, het veranderd maar een klein beetje van mijn orginele post.

Van Bronckhorst op het WK vond ik eigenlijk ook niet kunnen, hij was al relatief oud voor een voetballer en op de back posities moet je toch wat snelheid hebben wat mij betreft, eigenlijk hetzelfde scenario als nu, we hadden geen goed alternatief, zijn voordeel is alleen dat hij een heleboel ervaring had wat zijn positie rechtvaardigd, Willems is gewoon een ander verhaal, hij is achtien en hij is niet eens een basisspeler bij zijn club, jij zegt dat Anita en Schaars worden weggelopen op die positie?, nou ik denk juist dat hij compleet weggespeeld wordt door zijn directe tegenstanders, vooral tegen de grote landenteams. op een manier voer je die arme jongen aan de haaien, Vlaar was ooit de grote belofte qua verdedigers en hij werd ook te vroeg gebracht, hij werd compleet weggespeeld door die italianen, ik weet dat nog goed. ik vrees een zelfde scenario als toen als hij nu speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tweaking Art schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:48:
[...]
Van Bronckhorst op het WK vond ik eigenlijk ook niet kunnen, hij was al relatief oud voor een voetballer en op de back posities moet je toch wat snelheid hebben wat mij betreft, eigenlijk hetzelfde scenario als nu
Van Bronckhorst was weliswaar niet meer de snelste, maar met zijn ervaring en inzicht kon hij dat voldoende compenseren. Bovendien was hij een echte leider in de verdediging.

Een sterke persoonlijkeid is wat we nu achterin missen. Matthijsen heeft veel ervaring, maar heeft een dramatisch jaar achter de rug, en Heitinga is ook geen wereldklasse. Voor wat betreft de linksback positie verwacht ik veel van Willems (mits hij goed gecoacht wordt). Die jongen wil graag en speelt onbevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
We hebben geen slagers als Pepe en Ramos die erin kleunen! :P

Maar wat dacht je van Drenthe als linksback? Oh nee, die zit in de struggle. Je weet toch! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Dit is misschien off topic maar stel dat we nog steeds in de voorbereiding zaten voor het EK dan zou ik deze formatie proberen.

Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2012/05/412111_Holland.jpg

Zoals jullie in de opstelling zien zou ik dolgraag will weten of ricardo van rhijn op de linksback positie zou kunnen renderen, ik vind dat toch een groot talent en het zou zonde zijn om hem met gregory van der wiel te laten concureren, een goede belofte met veel drang naar voren, precies zoals ik dat graag zie.

Gouweleeuw had al lang een kans moeten hebben als je het mij vraagt, mathijsen vind ik toch maar een gemiddelde voetballer en ik zou hem wel een kans gunnen in een vriendschappelijk duel.

Ik heb nog meer te zeggen hierover maar helaas ik moet gaan, ik posts het toch maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Jongens als Gouweleeuw en Van Rhijn zijn volgens nog niet klaar voor het grote werk. Van Rhijn heeft het aardig gedaan in zijn eerste seizoen bij Ajax, maar die jongen moet je niet te snel brengen, hij speelde trouwens als rechtsback, dus ik weet niet waarom je hem op links zet? Gouweleeuw is een groot talent, maar ging aan het einde van het seizoen vaak de fout in. Het EK is geen moment om te gaan experimenteren, dat had Bert eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
backs kunnen meestel wel op beide kanten spelen, dus van rhijn linksback zou geen gekke zet zijn als je daadwerkelijk niets beters hebt daar. Maarja ze zitten er toch niet eens bij, dus wat maakt het uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Jij komt echt met de meest vreemde opstellingen. 8)7

Robben linksbuiten bestaat niet, Van Persie rechtsbuiten bestaat niet, Van Rhijn linksback bestaat niet (is rechtsback), v/d Vaart verdedigende middenvelder bestaat niet, Gouweleeuw in de basis beginnen bestaat niet.

Huntelaar is goed, Sneijder is goed, Stekelenburg is goed, v/d Wiel is goed, Heitinga is goed.

Als Van Bommel fit is, altijd opstellen, samen met Sneijdertje. Anita kan als linksback bij gebrek aan Pieters. Bij Ajax hebben we gezien dat ie het best fungeert op het middenveld maar backen kan ie ook. Wat dat betreft is het een veelzijdige speler, wat niet gezegd kan worden van Pieters. Schaars heb ik alleen op middenveld gezien bij Sporting in de EL maar was ik niet zo kapot van.

Als je Huntelaar gaat opstellen, heb je aanvoer nodig van de zijkanten en van het middenveld. Middenveld heb je Sneijder, zijkanten heb je dus echte vleugelspelers nodig die een fatsoenlijke voorzet kunnen geven.

Ik vind het wel jammer van Vlaar. Is een goede voetballer, sterk lichaam, goede mentaliteit, hard schot, kan ook opkomen, maar toch mis ik iets en ik weet niet precies wat. Hij mist gewoon een bepaald element wat hem tot een topverdediger zou maken maar het zou ook kunnen dat dit toch een motivatiekwestie is. Ik heb bij hem altijd het gevoel dat ie niet helemaal tot het gaatje gaat, zoals een Puyol. Die vent is al oud maar bij balverlies komt ie achter je aan en gaat net zo lang door tot ie je heeft. Echt passie ofzo. En dat zie je bij die Spanjaarden heel goed, dat zit in hun bloed, die passie, maar bij ons Nederlanders niet. Wij gaan niet tot het gaatje als het erop aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Als je dan toch voor een onervaren iemand gaat op linksback, doe dan maar gewoon Willems. Ik kan meegaan in het ervaringsverhaal, en dat daarom wellicht iemand als Bouma of Schaars (ondanks dat ze minder snel zijn dan Willems) een betere keuze zou zijn..

Maar van Rhijn tov Willems zie ik helemaal geen meerwaarde in... Dan zet je een back zonder ervaring aan de verkeerde/andere kant.. Zet dan gewoon een back zonder ervaring aan de goede kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb Willems nu een paar keer gezien bij oranje en hij zit goed in zijn vel, straalt lef uit en durft. Met de juiste coaching van Mathijssen denk ik dat hij het nog aardig kan gaan doen als Van Marwijk voor hem kiest.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
chim0 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:52:
Robben linksbuiten bestaat niet, Van Persie rechtsbuiten bestaat niet, Van Rhijn linksback bestaat niet (is rechtsback), v/d Vaart verdedigende middenvelder bestaat niet, [...]
Robben heeft jarenlang als linksbuiten gespeeld, zeker in het Nederlands Elftal, en wellicht deed hij dat wel beter dan van rechts. Dus dat bestaat.

Tot dat Van Persie in het Nederlands Elftal in de spits stond, speelde hij vrijwel altijd van rechts, wellicht niet de ideale positie voor Van Persie, maar het bestaat.

Van Rhijn is een centrale verdediger die als rechtsback wordt gebruikt, wellicht dat linksback ook kan bestaan...

Van der Vaart heeft vaker in één van de twee controlerende rollen op het middenveld gestaan, onder andere in de beste wedstrijd na het WK tegen Zweden. Als Van der Vaart op die positie staat, speelt het Nederlands Elftal naar mijn idee het beste voetbal, dus laat dat alsjeblieft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art

Robben linksbuiten bestaat niet, Van Persie rechtsbuiten bestaat niet, Van Rhijn linksback bestaat niet (is rechtsback), v/d Vaart verdedigende middenvelder bestaat niet, Gouweleeuw in de basis beginnen bestaat niet.
Je moet denken aan het teambelang en niet aan het individuele belang, behalve wat daar staat onwaar is wil ik nog wat toelichten.

Robben staat op rechts bij bayern om zijn scorend vermogen, dat is de enige reden waarom hij daar staat maar als je hem daar neer zet dan komen er ook geen voorzetten van hem en moet je dat aan de backs overlaten, als je nu naar de linker flank kijkt en bijv. RVP staat links, die gaat altijd naar binnen want hij heeft niet genoeg snelheid voor de actie en de voorzet dus moet je dat ook aan de backs overlaten, dat zijn beperkte opties om klaas-jan huntelaar in stelling te zetten.

Zet je Robben echter op links dan zijn er meer opties om klaas-jan en RVP in stelling te brengen, het is simpel, Robben is erg nuttig op beide posities dus word de vraag...is Robin van Persie beter van links of van rechts?, ik heb je al mijn redenatie gegeven waarom ik RVP niet zie zitten van de linkerkant, wat Robben van rechts goed kan kan Robin van Persie ook, misschien zelfs wel beter, in de wedstrijd tegen bayern schoot robben die bal huizenhoog de tribune in, dat is toch weer een bal die niet bij de spits aan komt, dat is het risico met Robben op rechts, zijn solistische spelstijl, Robben op links maakt dat een stuk lastiger voor hem, wat een positief resultaat heeft op het teamspel.

Trouwens Robin van Persie staat bij mij niet stijf rechtbuiten, hij staat in de vrije rol wat ik in mijn eerste post vertelde, een valse rechtsbuiten noemen ze dat geloof ik, hij staat op rechts om het spel breed te houden.

Ook over van Rhijn is niet helemaal correct, hij was als eerste gescout door ajax als vleugelaanvaller, betekend dat dat hij niet centraal achterin en rechtsback kan spelen?? :? Anita is een verdedigende middenvelder maar Bert van Marwijk liet hem op de rechtsback positie spelen, ik zelf zou dit niet proberen maar spelers kunnen op posities spelen die niet hun eigen zijn, het ligt natuurlijk aan de speler of hij er aan kan wennen, ik denk persoonlijk dat ook Ricardo van Rhijn een speler is die aan kan passen op andere posities, de beste spelers zijn omgeschoold op een positie waar de trainers denken dat ze het beste presteren dus zomaar afschieten het idee alleen omdat hij er nooit gespeeld heeft lijkt me niet echt een goed idee.

Met van der Vaart op het middenveld is er veel meer voetbal op het middenveld, ik heb een vuistregel dat twee verdedigende middenvelders alleen nuttig zijn als de defensie erg zwak is, wat met het naderende EK het geval is, in een vriendschappelijk duel zou ik het wel wagen met van der Vaart centraal op het middenveld om te zien hoe goed gouweleeuw en van Rhijn zich staande houden, je moet dit niet verwarren met een opstelling die ik zou gebruiken op een EK, meer een testcase om te zien of dit elftal beter is dan het elftal dat ik eerder noemde, ik heb voor de Jong gekozen als verdedigende middenvelder omdat van Bommel aardig op leeftijd is, hij moet hoe dan ook vervangen worden na dit EK en ik vind van Bommel niet een veel betere verdedigende middenvelder dan de Jong.

Ik vindt gouweleeuw in potentie een betere verdediger dan Mathijsen en hij is ook een linkspoot, hij doet me een beetje denken aan Jan Vertonghen alhoewel het de vraag is op hij dat niveau ooit zal bereiken, alleen omdat hij op het einde van het seizoen een paar fouten heeft gemaakt betekend niet dat hij niet goed genoeg is voor een basisplaats voor oranje, ik denk dat als hij de kans krijgt dat hij zal bewijzen een betere centrale verdediger te zijn dan mathijsen en zeker op de langere termijn.

Als je Huntelaar gaat opstellen, heb je aanvoer nodig van de zijkanten en van het middenveld. Middenveld heb je Sneijder, zijkanten heb je dus echte vleugelspelers nodig die een fatsoenlijke voorzet kunnen geven.
Hier spreek je jezelf tegen, zei jij niet dat Robben niet op links kan spelen?? 8)7 Robben zal echt niet met rechts een voorzet geven hoor. :P, trouwens je hoeft niet per se twee vleugelspitsen op te stellen maar in principe als je een goede kopsterke spits heb zoals Klaas-jan dan zou ik ten minste een echte vleugelspeler opstellen en er voor zorgen dat op de andere kant een back staat die ook een goede voorzet kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robben en van Persie kunnen beide zeer makkelijk switchen van de linker naar de rechterkant, daar kun je handig gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:04:
Robben en van Persie kunnen beide zeer makkelijk switchen van de linker naar de rechterkant, daar kun je handig gebruik van maken.
In theorie kan het, vraag is alleen of het nuttig is,switchen van flanken persoonlijk vind ik nuttig voor specifieke buitenspelers zoals Robben en Narsingh, vraag is of een switch in het geval Robben en van Persie nuttig is, ik ben van mening dat RVP op links veel minder tot zijn recht komt en als ik al een switch systeem zou willen dan zou ik RVP wisselen voor Narsingh die veel meer snelheid heeft, sneijder wisselen en Robin op 10 zetten kan natuurlijk ook, het is maar wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweaking Art schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:21:
[...]

In theorie kan het, vraag is alleen of het nuttig is,switchen van flanken persoonlijk vind ik nuttig voor specifieke buitenspelers zoals Robben en Narsingh, vraag is of een switch in het geval Robben en van Persie nuttig is, ik ben van mening dat RVP op links veel minder tot zijn recht komt en als ik al een switch systeem zou willen dan zou ik RVP wisselen voor Narsingh die veel meer snelheid heeft, sneijder wisselen en Robin op 10 zetten kan natuurlijk ook, het is maar wat je wilt.
Tijdens de wedstrijd veelvuldig van positie wisselen kan de tegenstander aardig in verwarring brengen.
Er loopt genoeg kwaliteit voorin om een verdediging dol te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willems trainde werkelijk fantastisch en zoals Bert zei; Hoe hij die goal maakte in het partijtje getuigd van groot talent (zie nos.nl voor de training).

Daarnaast zou je mits je Appelvlaai wil opstellen zo kunnen spelen

Stekelenburg
Vd Wiel - Heitinga - Mathijssen - Willems
Sneijder (controlerend) - N De Jong/V Bommel
Robben - V Persie (schaduwspits cq 10) - Affellay
Huntelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Afellay heeft helemaal geen wedstrijd ritme. Hij zat gisteren weer voor spek en bonen op de bank bij Barca.
Het lijkt me geen goed idee om een speler die niet helemaal wedtrijdfit is op het EK in de basis te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
tweaker2010 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:24:
Afellay heeft helemaal geen wedstrijd ritme. Hij zat gisteren weer voor spek en bonen op de bank bij Barca.
Het lijkt me geen goed idee om een speler die niet helemaal wedtrijdfit is op het EK in de basis te zetten.
Dat leek Michels in '88 in eerste instantie ook geen goed idee. Het is maar goed dat hij daar na de eerste wedstrijd toch maar vanaf zag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 03:00:
Willems trainde werkelijk fantastisch en zoals Bert zei; Hoe hij die goal maakte in het partijtje getuigd van groot talent (zie nos.nl voor de training).

Daarnaast zou je mits je Appelvlaai wil opstellen zo kunnen spelen

Stekelenburg
Vd Wiel - Heitinga - Mathijssen - Willems
Sneijder (controlerend) - N De Jong/V Bommel
Robben - V Persie (schaduwspits cq 10) - Affellay
Huntelaar
Dat zijn er twaalf... ;)

Gaat Bertje echt niet doen, ik denk dat die zijn opstelling al lang in gedachten heeft, en dat is inderdaad met die verdediging en dus met Willems. Nigel de Jong en Van Bommel daar voor, net als op het WK. En dan vier aanvallende spelers, Sneijder, Robben, Van Persie en Huntelaar (Of toch Kuijt in plaats van Huntelaar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik denk dat hij Kuijt op de bank laat. Ondanks dat hij groot fan is geweest van Kuijt (en ik ook) heeft hij te weinig gespeeld en te weinig laten zien bij liverpool om een basisplaats te krijgen.

Waarom roept iedereen hier trouwens nog steeds dat Robben op rechts altijd alleen maar voor eigen geluk gaat? Iedereen die Robben heeft zien spelen in de champions league wedstrijden mag toch hopelijk wel gezien hebben dat hij juist te vaak voor de voorzet ging, terwijl zijn medespelers nog op de middenlijn stil stonden en zich afvroegen waar de thee bleef...

Die jongen heeft zo vaak de achterlijn aangeraakt voor een mooie voorzet, zonder dat een medespeler de moeite nam om de 16 in de komen. tjah dan zou ik op een gegeven moment ook maar voor eigen geluk gaan, want van z'n maten moest ie het iig niet hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door Bezulba op 26-05-2012 13:05 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bezulba schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:59:
ik denk dat hij Kuijt op de bank laat. Ondanks dat hij groot fan is geweest van Kuijt (en ik ook) heeft hij te weinig gespeeld en te weinig laten zien bij liverpool om een basisplaats te krijgen.
Ik denk het niet. Anders zou Kuijt ook niet als linksbuiten tegen Bayern gespeeld hebben. Bert is nogal selectief en heeft voorkeur voor bepaalde spelers, Kuijt en Van Persie zullen nooit op de bank belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08

Robben is jarenlang linksbuiten geweest hoor, en van Persie heeft een paar jaar op rechts gespeeld bij het Nederlands elftal. Van der Vaart heeft heel lang als verdedigende middenvelder gespeeld bij HSV en is zelf eerste keus als vervanger voor de positie van van Bommel (als hij gebleseerd is).
Weet dus niet zo goed waar je het over hebt hier :)

Verder wel eens dat spelers als Gouweleeuw en van Rhijn nog lang niet klaar zijn voor het niveau EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Bezulba schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:59:
..

Die jongen heeft zo vaak de achterlijn aangeraakt voor een mooie voorzet, zonder dat een medespeler de moeite nam om de 16 in de komen. tjah dan zou ik op een gegeven moment ook maar voor eigen geluk gaan, want van z'n maten moest ie het iig niet hebben.
Als dat echt zo is (en ik zie het ook niet, maargoed), dan MOET je Huntelaar opstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Van Persie staat rechtsbuiten en Huntelaar in de spits

WOW... Bert heeft eindelijk lef :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

tweaker2010 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:19:
Van Persie staat rechtsbuiten en Huntelaar in de spits

WOW... Bert heeft eindelijk lef :D
Wie? Wat? Waar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11

Steffie

Opaque

Dat snap ik dus niet. Bij Arsenal komt Van Persie vaker aan de linkerkant het strafschopgebied binnen dan vanaf de rechterkant. Hij gaat toch niet verwachten dat Van Persie acties zoals Robben gaat maken aan die kant?

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Vd Vaart op links...
Persie en vd Vaart zijn allebei geen buitenspelers!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

EJVL schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:23:
Vd Vaart op links...
Persie en vd Vaart zijn allebei geen buitenspelers!
Maakt mij niet uit. Alles beter dan Kuyt. Als Robben fit is verwacht ik hem op links.
En dan nog Afellay en Narsingh achter de hand, buitenspelers genoeg dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

nFo

http://www.telegraaf.nl/t..._Persie__Huntelaar__.html

Manolev staat ook op het veld. :')

[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 26-05-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Nou hopelijk is de discussie over van Persie op links of rechts nu eindelijk ten einde, sneijder met een geniale pass op van Persie die van rechts naar binnen trekt en hem keurig afmaakt, precies hoe ik hem graag zie.

Ik let specifiek in deze wedstrijd op Willems aangezien de vele reacties dat hij moet spelen linksback en ik moet zeggen ik blijf bij mijn standpunt, er zit totaal geen dreiging in aanvallend, leed balverlies dat gecorrigeerd moest worden en twee voorzetten naar helemaal niemand, het zal moeilijk zijn om hem verdedigend te beoordelen in deze wedstrijd aangezien die bulgaren er helemaal niets van kunnen en dat manolev zijn man is helpt ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tweaking Art schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:56:
Ik let specifiek in deze wedstrijd op Willems aangezien de vele reacties dat hij moet spelen linksback en ik moet zeggen ik blijf bij mijn standpunt, er zit totaal geen dreiging in aanvallend
Heb je die laatste actie van hem gezien? Dat was een prima voorzet hoor, dat zie ik Schaars niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
@tweaker hij kreeg alleen wel alle ruimte van die bulgaren he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
Wat is die Huntelaar toch waardeloos als hij niet scoort. Dan loopt hij alleen maar in de weg, terwijl hij toch een aantal goede ballen kreeg.

Willems moet gewoon spelen op het EK.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
ph4ge schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:48:
Wat is die Huntelaar toch waardeloos als hij niet scoort. Dan loopt hij alleen maar in de weg, terwijl hij toch een aantal goede ballen kreeg.

Noem een?? we weten allemaal dat huntelaar een spits is die ondersteuning nodig heeft, trouwens over ondersteuning gesproken van Willems heeft hij geen hulp gehad maar hij moet wel spelen?? lolol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:48:

Je zegt het goed, als hij niet scoort. Maar gelukkig scoort hij enorm vaak en daarom is hij erg waardevol.

Willems heeft daarentegen weinig laten zien vind ik. Dat kan ook niet, want hij had niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Huntelaar liet vandaag zien dat hij ook vaak mist, helaas. Nee, hij heeft zn kans verprutst.

Willems speelde gewoon degelijk, kwam regelmatig goed op inclusief behoorlijke voorzetten. Hij werd gewisseld en het ging gelijk mis.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
ph4ge schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:09:
Huntelaar liet vandaag zien dat hij ook vaak mist, helaas. Nee, hij heeft zn kans verprutst.

Willems speelde gewoon degelijk, kwam regelmatig goed op inclusief behoorlijke voorzetten. Hij werd gewisseld en het ging gelijk mis.
Heb jij dezelfde wedstrijd gezien als ik?? :? en sorry de wissel van willems heeft niets te maken met het verlies van oranje, de wedstrijd werd beslist op individuele fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Waarom prijst iedereen die willems? Dat wordt wat tegen een sterkere tegenstander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Exocet schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:14:
Waarom prijst iedereen die willems? Dat wordt wat tegen een sterkere tegenstander...
^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Wie draag jij aan als alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Reiben schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:16:
[...]

Wie draag jij aan als alternatief?
Anita!...oh wacht van Marwijk heeft hem naar huis gestuurd lolol, verdorie van Marwijk en zijn vreemde beslissingen :P

Mjah dit is altijd een optie :P

Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2012/05/413602_Holland.jpg

Heitinga eruit gegooid omdat hij een beginnersfout maakt. :F

*disclaimer* alleen in het geval van blessures van Schaars en Bouma oh and dit kan een grap zijn...of is dat zo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Moet je vraag niet zijn:
Waarom zijn er een aantal mensen hier die Willems juist niet goed vonden spelen?

Willems speelde deze wedstrijd toch gewoon okay? Of hij tegen sterkere tegenstanders het kan of niet, is voor deze wedstrijd niet relevant. Deze wedstrijd speelde hij gewoon een voldoende. Daar komt bij: hij speelde ook echt niet slechter dan onze andere back VdWiel. Allebei werden ze gewoon niet echt getest. Daar komt bij dat Willems ook nog eens bijna een assist op zijn naam had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Tweaking Art schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:28:
Anita!...oh wacht van Marwijk heeft hem naar huis gestuurd lolol, verdorie van Marwijk en zijn vreemde beslissingen :P
Anita is geen linksback en kan ook helemaal niet goed spelen op die positie (dat heeft ie bij Ajax genoeg keren laten zien). En jouw andere optie, Van Rhijn heeft zelfs nog nooit daar gespeeld en heeft zelfs nog minder wedstrijden in de eredivisie gespeeld dan Willems.
En nu kom je met Kuyt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die bijna assist was een toevallige losse flodder, net als alle andere voorzetten die hij gaf zonder te kijken. Begrijp me niet verkeerd, het is een jonge jongen en hij heeft een voldoende gehaald dat zeker. Maar als je Huntelaar in de spits zet zul je backs moeten hebben die een goede voorzet in huis hebben om Huntelaar te bedienen. Overigens viel Van der Wiel hierin ook tegen. Oftewel, als het qua voorzetten zo blijft is Huntelaar in de spits helaas kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
silmaril8 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:32:
[...]

Anita is geen linksback en kan ook helemaal niet goed spelen op die positie (dat heeft ie bij Ajax genoeg keren laten zien). En jouw andere optie, Van Rhijn heeft zelfs nog nooit daar gespeeld en heeft zelfs nog minder wedstrijden in de eredivisie gespeeld dan Willems.
En nu kom je met Kuyt 8)7
Sorry kerel dat heb je fout, die optie voor van rhijn was voor een vriendschappelijk duel om uit te proberen, sommige mensen denken blijkbaar automatisch dat ik zo op een EK voor die opstelling zo zou kiezen, omdat andere mensen mijn post niet goed lezen hoef je me er niet aan te herinneren, volgens mij was ik behoorlijk duidelijk in die post.

Edit : ik vind van Rhijn meer potentie hebben dan willems, vandaar die suggestie.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaking Art op 26-05-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Uiteindelijk is er geen 'beste' optie voor de linksback positie maar moeten we kiezen voor de minst slechte optie. Kuyt is wat mij betreft geen reëele optie dus wordt het Willems, Schaars of Boulahrouz.
  • Willems: speelt elke week linksback maar is jong en onervaren
  • Schaars: speelt nooit linksback, überhaupt niet in de verdediging, maar heeft ervaring en heeft bewezen mee te kunnen met het niveau
  • Boulahrouz: verdediger met veel ervaring maar speelt ook nooit linksback volgens mij en is niet echt een dynamische speler die mee op komt
Poll: Linksback bij Oranje op het EK
Willems
Schaars
Boulahrouz
Anders, namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=380816&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 06:37
Schaars heeft ook nog het probleem dat ie niet snel genoeg is. Tegen een beetje vleugelspeler verliest ie het. Dan krijg je een LB die niet mee op gaat komen omdat ie bang is dat zijn man er vandoor gaat.

Bhoula, tja, kan. Ik denk dat iemand met zijn kracht en instelling overal kan spelen.

Maar om heel eerlijk te zijn zeg ik gewoon Willems. Ja, die jongen is heel jong en nog onervaren, maar laat hem lekker. Hij kan er alleen maar beter van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Tweaking Art schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:41:
[...]

Sorry kerel dat heb je fout, die optie voor van rhijn was voor een vriendschappelijk duel op uit te proberen, sommige mensen denken blijkbaar automatisch dat ik zo op een EK voor die opstelling zo zou kiezen, omdat andere mensen mijn post niet goed lezen hoef je me er niet aan te herinneren, volgens mij was ik behoorlijk duidelijk in die post.

Edit : ik vind van Rhijn meer potentie hebben dan willems, vandaar die suggestie.
Vriendschappelijke duels zoals die van vandaag zijn er om op elkaar in te spelen en de spelers te laten wennen aan hun positie. Niet om totaal andere spelertjes uit te proberen.

Maar zelfs al was het een normale vriendschappelijke wedstrijd die ver voor of na het EK was: Van Rhijn heeft nooit linksback gespeeld, dus hoe jij in godsnaam erbij komt dat hij meer potentie voor die positie heeft.... Daarnaast heeft Van Rhijn maar 14 wedstrijden in de eredivisie gespeeld en heeft ie nou niet echt laten zien dat ie een exceptioneel talent is. En als ie echt zo goed is, dan zou ie beter moeten zijn dan VdWiel en zou hij juist VdWiel uit de basis bij Oranje moeten spelen want het was juist VdWiel die afgelopen seizoen(en) slecht speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
silmaril8 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:01:
[...]

Vriendschappelijke duels zoals die van vandaag zijn er om op elkaar in te spelen en de spelers te laten wennen aan hun positie. Niet om totaal andere spelertjes uit te proberen.

Maar zelfs al was het een normale vriendschappelijke wedstrijd die ver voor of na het EK was: Van Rhijn heeft nooit linksback gespeeld, dus hoe jij in godsnaam erbij komt dat hij meer potentie voor die positie heeft.... Daarnaast heeft Van Rhijn maar 14 wedstrijden in de eredivisie gespeeld en heeft ie nou niet echt laten zien dat ie een exceptioneel talent is. En als ie echt zo goed is, dan zou ie beter moeten zijn dan VdWiel en zou hij juist VdWiel uit de basis bij Oranje moeten spelen want het was juist VdWiel die afgelopen seizoen(en) slecht speelde.
Dat zijn leuke woorden die je daar neer zet, vreemd dat ik het alleen niet zo gezegd heb, plaats geen woorden in mijn mond aub, als je zo begint ga ik niet met je in discussie.

Ik vind van rhijn een groter talent dan willems, hun posities zijn alleen verschillend, ik heb gezegd dat ik hem daar graag in actie wil zien hoe hij dat invult, in de wedstrijd tegen PSV speelde hij mertens helemaal uit de wedstrijd, eigenlijk was het jammer dat van der Wiel zijn positie terugkreeg door zijn reputatie, ik heb ook niet gezegd dat hij een exceptioneel talent is, ik vind hem een goede belofte, op rechts is van der Wiel verder dan van Rhijn maar dat is logisch, van der Wiel speelt al jaren op hoog niveau bij Ajax en NL elftal.

Van Rhijn en Willems behalve hun verschil in positie zijn in principe hetzelfde, jonge spelers zonder basisplaats, ik heb ze allebei in actie gezien en ik persoonlijk verwacht meer van van Rhijn, dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tweaking Art schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:30:
@tweaker hij kreeg alleen wel alle ruimte van die bulgaren he?
Ruimte moet je ook benutten he. Dat heb ik bij veel spelers in deze wedstrijd gemist. Er waren kansen genoeg maar alles duurde te lang, gelukkig is die laksheid keihard afgestraft. Hopelijk leren ze ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Slechte interland vandaag zeg...

De discussie over Willems is trouwens niet echt relevant. En mensen die met Anita en Van Rhijn op de proppen komen doen dat waarschijnlijk alleen maar omdat ze een voorkeur voor Ajacieden hebben. De voorzetten van Willems waren niet best vandaag, maar behalve als die Van Rhijn volledig tweebenig is zullen die van hem ook niet best zijn met zijn linkerbeen. Willems heeft bovendien alle vertegenwoordigende elftallen doorlopen, dus de keuze voor hem is niet zo gek.. Het is alleen erg vroeg..

Belangrijker dan die linksback positie is het bedroevende veldspel van vandaag en het gebrek aan concentratie in de verdediging. Zo'n bal van Heitinga, dat kan echt niet.. Helaas hebben we geen alternatieven achterin, dus het is te hopen dat en Mathijsen niets ernstigs heeft en de concentratie een stuk beter is als het er echt om gaat.

Een linie verderop is het nog bedroevender. De Jong en Van Bommel voegen echt niets toe aanvallend gezien tegen een dergelijke tegenstander... En op het momenten dat het verdedigend nodig is staan ze er ook niet echt.. Je hebt echter hier ook geen alternatieven.. Strootman is er nog niet klaar voor en hoewel ik van der Vaart echt een mooie speler vind hangt bij hem de pech ook wel altijd aan zijn kont. Denk aan de penalty vandaag, maar ook het dramatische uitverdedigen in de finale tegen Spanje waar de winnende goal uit voortkwam.. Anders zou hij een goeie optie zijn voor de positie van de Jong...

Voorin was het ook niet best.. Van Persie is toch niet echt een buitenspeler en vd Vaart helemaal niet... En Huntelaar voegt niets toe als hij niet scoort...

Zoveel geweldige spelers, maar zo'n bedroevend veldspel.. Misschien moeten we maar eens af van dat 4-2-3-1, waar iedereen in dit topic ook zo aan blijft vasthouden... Hoe het dan wel moet weet ik ook niet.. Misschien Van Persie als nr 10 in een soort Bergkamp rol en Sneijder wat verder terug...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                        Huntelaar

Van Persie
      Afellay                                        Robben

Schneider

Willems         Mathijsen     Heitinga     Van der Wiel

Steek

Liever voor Afellay dan een echte buitenspeler, maar die heb je niet op links geloof ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wellicht speelden ze nog wel te aanvallend. Misschien moet er toch nog wel een aanvaller uit en een middenvelder bij...

.............Van Persie............Robben.........................

...........................Sneijder......................................
Van der Vaart....................................Nigel de Jong
(Of Affelay)........Van Bommel..................................

Willems.....Mathijssen.....Heitinga.....Van der Wiel

......................Stekelenburg..................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
FreakNL schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:17:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                        Huntelaar

Van Persie
      Afellay                                        Robben

Schneider

Steek
Zou je niet een elfde speler opstellen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Nee, want zo is er meer ruimte :+

Enfin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                        Huntelaar
         Afellay                                         Robben
                           Van Persie

vd Vaart                      Schneider

Steek

[ Voor 87% gewijzigd door FreakNL op 26-05-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

IMHO kan je niet zonder een blok Van Bommel/De Jong met deze verdediging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Veel te aanvallend. Dan verlies je alles met 10-3 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Royz schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:30:
IMHO kan je niet zonder een blok Van Bommel/De Jong met deze verdediging
Aanval is de beste verdediging ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        Huntelaar  v. Persie

Afellay      Sneijder         Robben

v.Bommel

Willems  Mathijsen  Heitinga  v.d. Wiel

Stekelenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Reiben schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:32:
[...]

Aanval is de beste verdediging ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        Huntelaar  v. Persie

Afellay      Sneijder         Robben

v.Bommel

Willems  Mathijsen  Heitinga  v.d. Wiel

Stekelenburg
Hunter eruit en Nigel de Jong erbij op het middenveld en we zijn het eens... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Fiber schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:33:
[...]

Zonder Hunter geen goals ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:33:
Die opstelling is ook mijns inziens de beste opstelling.

Met Afellay en Robben vanaf het begin erin, Van Persie in de spits en Sneijder daarvoor, en allen gedreven, voorzie ik veel beter aanvallend en doeltreffender spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

4-4-2 met Robben en Van Persie voorop en Sneijder er vlak achter gaat het doelpunten regenen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Slechte interland vandaag zeg...

De discussie over Willems is trouwens niet echt relevant. En mensen die met Anita en Van Rhijn op de proppen komen doen dat waarschijnlijk alleen maar omdat ze een voorkeur voor Ajacieden hebben.
Oh mijn hemel...lolol willems heeft gewoon niet best gespeeld, ik heb een andere mening dus heb ik een voorkeur voor Ajacieden lolol, sorry dat ik niet voor de tweede back van PSV kies?

Belangrijker dan die linksback positie is het bedroevende veldspel van vandaag en het gebrek aan concentratie in de verdediging. Zo'n bal van Heitinga, dat kan echt niet.. Helaas hebben we geen alternatieven achterin, dus het is te hopen dat en Mathijsen niets ernstigs heeft en de concentratie een stuk beter is als het er echt om gaat.
Wat ben je aardig voor heitinga, het was gewoon een beginnersfout, en hij is onze beste centrumverdediger, nou dat belooft wat, ja ik hoop dat mathijsen ok is, ik zie liever bouma daar niet terug.

Een linie verderop is het nog bedroevender. De Jong en Van Bommel voegen echt niets toe aanvallend gezien tegen een dergelijke tegenstander... En op het momenten dat het verdedigend nodig is staan ze er ook niet echt.. Je hebt echter hier ook geen alternatieven.. Strootman is er nog niet klaar voor en hoewel ik van der Vaart echt een mooie speler vind hangt bij hem de pech ook wel altijd aan zijn kont. Denk aan de penalty vandaag, maar ook het dramatische uitverdedigen in de finale tegen Spanje waar de winnende goal uit voortkwam.. Anders zou hij een goeie optie zijn voor de positie van de Jong...
Ik vond van Bommel goed spelen?, solide, goede beslissingen en goede nuttige tackles, ik vond hem eigenlijk een van de beste spelers van oranje, aan de andere kant de Jong heb ik niet gezien, laten we eerlijk zijn, we hebben die twee nodig met onze slechte verdediging, ik zou liever van der Vaart daar zien spelen maar het kan simpelweg niet.

Voorin was het ook niet best.. Van Persie is toch niet echt een buitenspeler en vd Vaart helemaal niet... En Huntelaar voegt niets toe als hij niet scoort...
RVP heeft gescoord dus heeft hij het goed gedaan, hij kan er niets aan doen dat er fouten worden gemaakt, ik ben het met je eens dat van der Vaart op de linkerflank niets te zoeken heeft, een heel ongelukkige wedstrijd gespeeld.

Zoveel geweldige spelers, maar zo'n bedroevend veldspel.. Misschien moeten we maar eens af van dat 4-2-3-1, waar iedereen in dit topic ook zo aan blijft vasthouden... Hoe het dan wel moet weet ik ook niet.. Misschien Van Persie als nr 10 in een soort Bergkamp rol en Sneijder wat verder terug...
Dat doet Bert toch niet, gezien de zwakke linksback positie heb ik aan een 3 mans verdediging gedacht maar dat is waarschijnlijk te veel risico, heeft geen nut om er over te discussieren, het wordt gewoon 4-2-3-1 tot het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:36:
4-4-2 met Robben en Van Persie voorop en Sneijder er vlak achter gaat het doelpunten regenen... :)
Hmm dat lijkt me inderdaad ook een goede opstelling. Afellay als aanvallende linkermiddenvelder en dan Robben wel iets minder diep dan Van Persie aangezien hij vaak wat meer aanloop ruimte heeft voor zijn acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Over Affelay gesproken hij neemt hem mee naar het EK met bijna nul wedstrijdritme en laat hem in deze oefenpot geen wedstrijdritme opdoen?, Rare beslissing van Bert van Marwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Hij voegt pas maandag bij de groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
@Royz ah ok ik wist niet dat hij er niet was, tja het is toch wel een zorgenkindje samen met Wesley Sneijder, maar Sneijder in vorm is onmisbaar voor ons, dat is denk ik wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Alleen Sneijder is niet in vorm, dat is het probleem.

Hij geeft vandaag een goed bal op RvP, okay. Maar ik heb ook heel veel dingen mis zien gaan bij hem die in 2010 niet mis gingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
FreakNL schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:18:
Alleen Sneijder is niet in vorm, dat is het probleem.

Hij geeft vandaag een goed bal op RvP, okay. Maar ik heb ook heel veel dingen mis zien gaan bij hem die in 2010 niet mis gingen...
Probleem is alleen hij was toen zo goed dat het wel erg moeilijk word voor hem om dat niveau weer te halen maar wat is het alternatief voor hem op die positie?, het probleem is dat hij eigenlijk de perfecte spelmaker is, tweebenig met een goede steekpass, van der Vaart daar is toch wel heel wat minder, van persie zou kunnen maar het heeft niet mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Zelfs een sneijder die niet helemaal in vorm is is nog altijd het beste op die positie. Het wordt gewoon een problematisch ek... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
FreakNL schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:47:
Zelfs een sneijder die niet helemaal in vorm is is nog altijd het beste op die positie. Het wordt gewoon een problematisch ek... ;)
Lol ik vrees het ergste, duitsland alhoewel een jong elftal is misschien wel beter en portugal is toch wel een beetje een angstgegner van oranje, een ding is zeker, als er niet beter verdedigd wordt hebben we geen enkele kans.

Edit: trouwens Denemarken en Duitsland hebben ook hun laatste interland verloren, dat is ten minste een klein positief punt voor ons. onze tegenstanders zijn ook niet in vorm. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Tweaking Art op 27-05-2012 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:38
http://www.grotescheur.nl.../12/babes-003-voetbal.jpg

ik denk dat die het nog beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar zoals ik het zag functioneert een team met Huntelaar en v. Persie niet. Tenminste niet zoals ze vandaag gespeeld hebben.

Huntelaar is een speler die exceleerd als hij in de 16 is en juist aangespeeld word of de combinatie aan kan gaan met iemand anders maar v. Persie is daar niet de juiste persoon voor.

Mensen zeggen dat Huntelaar zwak speelde maar ik heb het gevoel dat v. Persie hem juist in de weg liep, Huntelaar moest zich te vaak iets weg laten zaken omdat hij en v. Persie te dicht op elkaar zaten en Huntelaar daardoor nutteloos was.

Dit komt grotendeels omdat het veld niet breed gehouden word. Willems komt als back niet echt mee naar voren (hij komt wel over de middenlijn maar niet vaak genoeg richting achterlijn) en de vleugel aanvallers van Oranje hebben de gewoonte om naar binnen te trekken waardoor het in het centrum zeer druk word en de flanken gewoon leeg zijn.

Individueel is v. Persie beter dan Huntelaar maar het is niet de vraag wie de betere speler is maar wie beter voor het team is en ik denk dat Huntelaar beter is voor het Nederlands Elftal.
Een 4-3-3 met Huntelaar en v. Persie zal gewoon niet lukken omdat beide uiteindelijk in het centrum zullen rondlopen.

Denk maar eens na over de wedstrijden in het verleden toen v. Persie geblesseerd was. Oranje met Huntelaar als 9 liep vaak lekkerder als v. Persie als nr9.
Zoals gezegd heb ik het gevoel dat v. Persie Huntelaar in de weg liep, of dit bewust of onbewust is weet ik niet maar aan het interview met hem (en ook in het verleden) kun je wel zien dat hij absoluut niet blij is met de huidige oplossing en zoiets kan toch aan iemand vreten ook al is het een topsporter.

Mensen hier zeggen dat Sneijder zo belangrijk is maar ik zou graag eens Sneijder op de bank willen zien met Huntelaar als nr9 en v. Persie als 10 en zien hoe het dan loopt.
Maar dan wel de afspraak dat v. Persie op zijn positie blijft en dan niet steeds naast Huntelaar staat (want in het verleden is dit al geprobeerd maar toen kreeg je het probleem dat v. Persie op de nr9 positie rondliep en er eigenlijk geen nr10 was).

Sneijder heeft dan wel op het WK veel goals gemaakt maar vergeet niet hoe lucky een paar daarvan waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 27 mei 2012 @ 04:40:
Ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar zoals ik het zag functioneert een team met Huntelaar en v. Persie niet. Tenminste niet zoals ze vandaag gespeeld hebben.

Huntelaar is een speler die exceleerd als hij in de 16 is en juist aangespeeld word of de combinatie aan kan gaan met iemand anders maar v. Persie is daar niet de juiste persoon voor.

Mensen zeggen dat Huntelaar zwak speelde maar ik heb het gevoel dat v. Persie hem juist in de weg liep, Huntelaar moest zich te vaak iets weg laten zaken omdat hij en v. Persie te dicht op elkaar zaten en Huntelaar daardoor nutteloos was.

Dit komt grotendeels omdat het veld niet breed gehouden word. Willems komt als back niet echt mee naar voren (hij komt wel over de middenlijn maar niet vaak genoeg richting achterlijn) en de vleugel aanvallers van Oranje hebben de gewoonte om naar binnen te trekken waardoor het in het centrum zeer druk word en de flanken gewoon leeg zijn.

Individueel is v. Persie beter dan Huntelaar maar het is niet de vraag wie de betere speler is maar wie beter voor het team is en ik denk dat Huntelaar beter is voor het Nederlands Elftal.
Een 4-3-3 met Huntelaar en v. Persie zal gewoon niet lukken omdat beide uiteindelijk in het centrum zullen rondlopen.

Denk maar eens na over de wedstrijden in het verleden toen v. Persie geblesseerd was. Oranje met Huntelaar als 9 liep vaak lekkerder als v. Persie als nr9.
Zoals gezegd heb ik het gevoel dat v. Persie Huntelaar in de weg liep, of dit bewust of onbewust is weet ik niet maar aan het interview met hem (en ook in het verleden) kun je wel zien dat hij absoluut niet blij is met de huidige oplossing en zoiets kan toch aan iemand vreten ook al is het een topsporter.

Mensen hier zeggen dat Sneijder zo belangrijk is maar ik zou graag eens Sneijder op de bank willen zien met Huntelaar als nr9 en v. Persie als 10 en zien hoe het dan loopt.
Maar dan wel de afspraak dat v. Persie op zijn positie blijft en dan niet steeds naast Huntelaar staat (want in het verleden is dit al geprobeerd maar toen kreeg je het probleem dat v. Persie op de nr9 positie rondliep en er eigenlijk geen nr10 was).

Sneijder heeft dan wel op het WK veel goals gemaakt maar vergeet niet hoe lucky een paar daarvan waren.
Ben het helemaal met je eens over Huntelaar en van Persie, dat gaat gewoon niet samen.
Maar Sneijder was op het WK gewoon de beste speler van Oranje, helaas lijkt ie dit seizoen flink teruggevallen. Wat normaal zo makkelijk leek, is nu af en toe slordig en te geforceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn eerste reactie op de topictitel: 11 man binnen de lijnen en 11 man buiten de lijnen.

Mochten er 9 man binnen de lijnen staan en 13 buiten de lijnen dan is de tegenstander waarschijnlijk in het voordeel en is de kans op winnen erg klein. Dus als Bert van Marwijk logisch nadenkt dan doet ie aan beide kanten van de lijn 11 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op zondag 27 mei 2012 @ 04:40:

Ik zie het juist precies anders, met van Persie in de spits speelde Oranje een lange periode uitstekend, werd er een heel indrukwekkende reeks neer gezet en de WK finale gehaald. Niet zozeer omdat hij individueel goed speelde, maar de spelers om hem heen konden wel excelleren.

Sinds de discussie over Huntelaar in Oranje weer is losgebarsten en sinds hij er steeds vaker in staat werd het spel steeds slechter, en de resultaten ook. Tot op het punt waar nu alle vertrouwen in een goed resultaat weg is. Huntelaar kreeg vandaag ook zat bruikbare ballen, maat behalve als zo'n bal een intikker is kan hij er gewoon niks mee.

Van Persie is gewoon de beste speler, met hem in de spits hebben we een van de beste periodes van Oranje ooit gekend. Hij heeft net zo goed scorend vermogen laat hij vaak genoeg zien, maar kan daarnaast veel meer. De discussie over zijn positie is alleen maar hinderlijk. Ik zie echt geen reden om Huntelaar erin te zetten nu, het is de afgelopen maanden meer dan duidelijk dat het team er niet beter op wordt, en daarvoor is altijd gebleken dat je zonder hem ook gigantisch veel scorend vermogen hebt.

Voor de duidelijkheid, niet in dit systeem. Huntelaar naast van Persie zie ik wel zitten. Maar Huntelaar mag er nooit in ten koste van van Persie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
sypie schreef op zondag 27 mei 2012 @ 08:57:
Mijn eerste reactie op de topictitel: 11 man binnen de lijnen en 11 man buiten de lijnen.

Mochten er 9 man binnen de lijnen staan en 13 buiten de lijnen dan is de tegenstander waarschijnlijk in het voordeel en is de kans op winnen erg klein. Dus als Bert van Marwijk logisch nadenkt dan doet ie aan beide kanten van de lijn 11 man.
Volgens mij bestaat de selectie uit 23 man. Dus 11 man binnen de lijnen en 12 daarbuiten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wat ik trouwens wel opvallend vind is de hele discussie van RvP vanaf rechts, en dan vooral het feit dat dit "nieuw" zou zijn.. Als ik echter de opstellingen van de kwalificatiereeks bekijk heeft hij daarin ook vaak genoeg vanaf rechts gespeeld met Huntelaar in de spits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En dat werkt dus niet. Hebben we het ooit al eens serieus andersom gezien? Van Persie op links, Huntelaar in de punt en Robben op rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Fiber schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:45:
En dat werkt dus niet. Hebben we het ooit al eens serieus andersom gezien? Van Persie op links, Huntelaar in de punt en Robben op rechts?
*zucht*

De reden dat Huntelaar geisoleerd was in de spits was door de opstelling van van Marwijk.

* van der Vaart op links, die gaat er niet langs en geeft dus ook geen voorzetten.

* van Persie op rechts, die gaat altijd naar binnen trekken dus ook geen voorzetten.

* Willems, totaal geen dreiging in de eerste helft, aanvallend zeer matig, meer initiatief getoond in de tweede helft maar met nul rendement, aan de andere kant tikkies terug en breed kan die wel, woopdiedoo.

* van der Wiel, meer aanvallende intenties gezien dan Willems, ging er ook niet langs en geen goede voorzetten gezien.

Het wordt een optelsom, linkerflank nutteloos, rechterflank nutteloos dus alleen dreiging door het midden, dat is relatief makkelijk te verdedigen, huntelaar stond op het zogenoemde eiland zoals dat mooi genoemd word.

Die suggestie die jij post, wat denk je dat er gebeurd?

* van Persie links, gaat er niet langs, doelgerichte speler dus trekt altijd naar binnen dus geen voorzetten.

* Robben op rechts, kan helemaal niets met rechts, dus gaat ook naar binnen trekken, iets zegt me dat er geen voorzetten komen van Robben daar.

* Willems en van der Wiel zelfde scenario als boven.

Dus in essentie veranderd met van Persie op links, HELEMAAL NIETS, huntelaar staat dan nog steeds geisoleerd in de spits, trouwens geloof het of niet maar er zijn meer spitsen die ondersteuning nodig hebben als diepe spits, van Nistelrooy heeft vaak geisoleerd gestaan omdat er te weinig ondersteuning was en ook van Persie als diepe spits liep daar soms als verdwaald schaap rond, dit is niet helemaal de schuld van Huntelaar, in essentie is dit de zakke schakel van ons systeem, als er niet genoeg mensen zijn die een voorzet geven dan heeft de diepe spits het gewoon heel moeilijk.

Als je Robben op links zet dan verandered er een hele boel, hij kan namelijk wel op snelheid een man passeren, als je huntelaar in de spits dan hebt en van Persie daar achter nou dan kun de het wel aan die twee overlaten om een goal te scoren.

Schiet Huntelaar niet af door de opstellingkeuze van van Marwijk, trouwens van Persie heeft gescoord van rechts dus waarom mensen zeggen dat hij niet op rechts kan is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Tweaking Art schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:41:
Als je Robben op links zet dan verandered er een hele boel, hij kan namelijk wel op snelheid een man passeren, als je huntelaar in de spits dan hebt en van Persie daar achter nou dan kun de het wel aan die twee overlaten om een goal te scoren.
Komt bij dat Robben op links wat minder naar binnen zal trekken dan van rechts, en de linksback aanvallend gezien wat ontlast wordt. Hoop dat 'ie dat woensdag gaat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Afbeeldingslocatie: http://www.fun-shirt.nl/images/productimages/opstelling-voetbal-kijken2.gif <- nuf said, beste opstelling evah!
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste