Waarom vergeten jullie de weerstand (van de tracks)? Geloof me, een 57 ton Tiger met 2x ~6 meter lange en 725 mm brede tracks, verschuift niet zo snel.psychoclown schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:10:
[...]
Tja als mobiele ondersteuning wat beter was dan had ik ook niet per ongeluk op verstuur bericht gedrukt
[...]
Maar dan ga je ervan uit dat een wrak (uitgaand van het feit dat de A20 kapot zou slaan) doorschuift en met de zelfde snelheid blijft doorschuiven. De snelheid neemt namelijk nog flink af nadat de tank kapot klapt op de Tiger en die door verschil in gewicht een hoop zou absorberen, lijkt mij.
Zolang het maar geen golf-spel word waarbij je ook de windrichting mee moet gaan tellen.. iets zegt me dat WG er beter aan doet dat physics gedoe achterwege te laten hehe 
edit: Ros met een light tank tegen de tracks aan van een heavy en de hele ophanging van die heavy zou gesloopt zijn (assen krom etc).
edit: Ros met een light tank tegen de tracks aan van een heavy en de hele ophanging van die heavy zou gesloopt zijn (assen krom etc).
[ Voor 28% gewijzigd door Poekie McPurrr op 11-05-2012 19:18 ]
Le Meow
Raak de tiger van voor of achter, en hij rolt wel, van de zijkant, tja, ik zeg ook niet dat het meters worden, hooguit 1 meter, maar, hij verschuift wel. En net dat kleine schuifje kan je Tiger over het randje sturen.User.tmp schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:15:
[...]
Waarom vergeten jullie de weerstand (van de tracks)? Geloof me, een 57 ton Tiger met 2x ~6 meter lange en 725 mm brede tracks, verschuift niet zo snel.
Het was gewoon maar een grapje hoor jongens. Al kan het wel werkelijkheid worden.
People as things, that’s where it starts.
Ik studeer dan ook niet werktuigbouwkundeUser.tmp schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:15:
[...]
Waarom vergeten jullie de weerstand (van de tracks)? Geloof me, een 57 ton Tiger met 2x ~6 meter lange en 725 mm brede tracks, verschuift niet zo snel.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Blijft grappig, voor Noob uitgemaakt worden omdat die noob-roepert zelf faalt ^^;;
Wat ik ook nog steeds niet snap.. "levend" volk wat gaat reageren op een "dooie" .. doe dat na de match ofzo. Zie je hele discussie/rant en jawel hoor.. de levende was iets te druk met typen.. dood.
Wat ik ook nog steeds niet snap.. "levend" volk wat gaat reageren op een "dooie" .. doe dat na de match ofzo. Zie je hele discussie/rant en jawel hoor.. de levende was iets te druk met typen.. dood.

[ Voor 55% gewijzigd door Poekie McPurrr op 11-05-2012 20:04 ]
Le Meow
Ik weet niet waar jij hebt leren rekenen, maar een Maus met 20 km/h heeft flink wat meer energie dan een A-20 met 72 km/h. Maus is 10x zo zwaar terwijl A-20 3.5x zo snel rijd. Voordeel Maus lijkt mij.VasZaitsev schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:55:
Ik weet het nog zo net niet, ik denk dat een A-20 op volle snelheid weldegelijk een tiger een paar meter kan verschuiven.
Dat ding weegt 20 ton.
Rijdt maximaal 72kmh
dus geeft een maximale energie van 4000000 joule af bij een botsing op topsnelheid.
Vergelijking:
Een maus haalt 20kmh, weegt 192,2 ton, geeft dus 2907025 joule af bij een botsing op topsnelheid.
Een A-20 kan dus 1092975 joule meer afgeven.
Dus: als een A-20 een Tiger niet weg kan rammen, kan een Maus dat al helemaal niet. Althans, in theorie, in een engine die joule berekningen maakt.
In de praktijk slaat een A-20 plat tegen de Tiger, maar, geeft daarbij ook nogal veel energie door aan de Tiger.
Eindconclusie: De Tiger is fucked, of er nou een Maus op hem afkomt, of een A-20.
Babs out!
Massa wordt gehalveerd, snelheid gekwadrateerd.filipy23 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:47:
[...]
Ik weet niet waar jij hebt leren rekenen, maar een Maus met 20 km/h heeft flink wat meer energie dan een A-20 met 72 km/h. Maus is 10x zo zwaar terwijl A-20 3.5x zo snel rijd. Voordeel Maus lijkt mij.
Babs out!
Ek=0.5MV2
Even snel narekenen leert mij dat hij de berekeningen correct heeft uitgevoerd.
[ Voor 9% gewijzigd door User op 11-05-2012 21:55 ]
Ssst, converters op internet, ssssst, niet doorvertellen ssssst.User.tmp schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:54:
[...]
Massa wordt gehalveerd, snelheid gekwadrateerd.
Ek=0.5MV2
Deze toevallig?VasZaitsev schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:56:
[...]
Ssst, converters op internet, ssssst, niet doorvertellen ssssst.
En echt, sommige mensen verdienen echt gewoon een ban adhv hun gedrag op het forum.
Een gast vraagt om advies over hoe hij een bepaalde tank moet spelen. Ik geef advies, iemand anders geeft precies tegenstrijdig advies.
Ik: Afgelopen paar weken mijn winrate van die tank met 4-5% opgeschroefd en dik 100 potjes gedaan. Ace badge, relatief goeie stats etc. Totaal aantal potjes: 265
Hij: Afgelopen paar weken/maanden heeft ie de tank niet eens aangeraakt. Totaal aantal potjes: 57
En heeft ie ook een onderbouwing bij zijn advies? Neen. Volgens hem hoort de L/48 niet op Tier 5, kan de Panther hull geen Tier 5 guns bouncen, etc etc.
En hij wil mij maar geen gelijk geven hè.

[ Voor 8% gewijzigd door User op 11-05-2012 22:06 ]
Nee, eentje die gebruikt word om kogelenergie te berekenen.
En sommige mensen zijn inderdaad idioten als het aankomt op tips enzo.
En sommige mensen zijn inderdaad idioten als het aankomt op tips enzo.
Niet iedereen zoekt meteen op hoeveel de ander gespeeld heeft in dat tankje met welke setup etc.
En om dan meteen een ban aan te vragen.. diegene die advies zoekt moet niet prat gaan op 1 of 2 adviezen, laat staan dat diegenen die advies geven ervoor gestrafd moeten worden als hun advies niet helemaal in je straatje past natuurlijk. En win/loss etc hangt ook maar net vanaf hoeveel mazzel je had in bv publics, of dat je vooral in platoons speelde. Iemand afrekenen omdat je het toevallig beter doet dus dan zal je wel gelijk hebben.. sorry hoor
Kanttekening: tuurlijk speelt je ervaring etc mee, vind het alleen nogal cru om meteen een ban aan te vragen ^^;;
En om dan meteen een ban aan te vragen.. diegene die advies zoekt moet niet prat gaan op 1 of 2 adviezen, laat staan dat diegenen die advies geven ervoor gestrafd moeten worden als hun advies niet helemaal in je straatje past natuurlijk. En win/loss etc hangt ook maar net vanaf hoeveel mazzel je had in bv publics, of dat je vooral in platoons speelde. Iemand afrekenen omdat je het toevallig beter doet dus dan zal je wel gelijk hebben.. sorry hoor
Kanttekening: tuurlijk speelt je ervaring etc mee, vind het alleen nogal cru om meteen een ban aan te vragen ^^;;
[ Voor 79% gewijzigd door Poekie McPurrr op 11-05-2012 22:43 ]
Le Meow
Ik bedoel, ik onderbouw mijn beweringen met dingen die meetbaar zijn. Hij kraamt onzin uit, die hij baseert op dingen die hij maanden geleden ervaren heeft. In een paar potjes.Poekie McPurrr schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:27:
Niet iedereen zoekt meteen op hoeveel de ander gespeeld heeft in dat tankje met welke setup etc.
Snap ik, kwam alleen beetje cru over. Vergeet niet dat er hier ook nieuwe spelers langs komen die geen idee hebben wie de meer ervarene is en dergelijke taal wil nog wel eens vertaald worden door nieuwe spelers naar "oh nee.. weer een forum met enkel elite spelers"
Le Meow
Ow ik haal momentum en energie door elkaar! whoops!User.tmp schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:54:
[...]
Massa wordt gehalveerd, snelheid gekwadrateerd.
Ek=0.5MV2
Babs out!
Nieuwe gamemodes in de volgende update!
As for Attack & Defense (draft name) game mode base capture mechanics, there is only one base on the map that belongs to the defending team. The attacking party has no base at all and its mission is to either capture the only base or destroy the defending team. 15 min time limit can and most likely should be reduced for this mode.
Counter battle (draft name) game mode also offers only one base which is located somewhere near the center of the map. Base capture mechanics also is to undergo some changes, thus when tanks of the two opposing teams are in base capture circle, no points are awarded at all. The rest will be the same again with hits on enemies break the capture progress, etc.
The above two variations of standard battle game mode, Attack & Defense and Counter battles, are planned for 7.4. Both are currently in testing.
klinkt leuk.
Ik denk dat een soort teamdeathmatch ook wel leuk zou zijn, zonder een vlag dus.
Ik denk dat een soort teamdeathmatch ook wel leuk zou zijn, zonder een vlag dus.
Ach soms vind ik het wel leuk om te reageren als het kan. Zoals laatst in mijn Tiger ging ik op Ruinberg het platteland op om maximaal gebruik gebruik te kunnen maken van mijn sniping ability en de rest van de heavies waaronder een andere Tiger gingen allemaal de stad in waar die Tiger binnen 2 minuten dood ging, de rest van het team daar niet veel later terwijl ik een Tiger 2 en een medium tank had afgemaakt in het oosten. Ik besluit maar naar onze CP te gaan aangezien mijn team in de stad bijna helemaal was afgeslacht. Begint die Tiger speler die ondertussen al 3 minuten dood was te schreeuwen dat ik een idioot was dat ik met mijn Tiger niet de stad was ingegaan en dat ik een noob was die niet wist hoe een Tiger gebruikt moest worden.Poekie McPurrr schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:57:
Blijft grappig, voor Noob uitgemaakt worden omdat die noob-roepert zelf faalt ^^;;
Ik heb toen wel even gereageerd dat hij blijkbaar zelf niet weet hoe hij de Tiger moet gebruiken aangezien hij er voor koos om met een Tiger van dichtbij op de vijand te gaan schieten en zo snel dood was. Werd hij helemaal witheet toen heb ik hem even genegeerd terwijl ik samen met de andere laatst nog overgebleven speler de 5 aanvallers bij het CP afmaakte en toen de TD dood ging de laatste 2 die zich nog verstopt hadden nog in mijn eentje afgemaakt, toen ik die laatste had afgemaakt en er 6 of 7 kills op mijn score stond heb ik nog gauw even getypt: "This noob Tiger just won you the fucking match", waar hij helaas niet meer op kon reageren.
zelfs ik, als niet tigergebruiker, dat tigers dood zijn zodra ze in de stad zitten. Niet dat ik het erg vind, kan ik puntjes maken met mijn IS.
Vanochtend ingame een eerste echte (maar dan ook echte) gast tegengekomen die de game bewust aan het verzieken is....
Speelde een tier 2 battle samen met The_Pino en Loquar in onze BT2.
Toen er opeens een gast blauw werd en het opviel dat hij het hele team afging om schade te doen en er al 1tje had afgemaakt in zijn MS-1..
Zijn effiency in XVM stond op 10 met 0K battles en 50% winnrate....waarschijnlijk dus een 2e account van iemand die bewust dit soort dingen doet.....beetje triest...
Hoop dat hij door een hoop is gereport en wordt gebanned.
Om nog even terug te komen op het physics verhaal en het doorrollen van de Maus of E50 of uberhaupt welke tank dan ook...
Met W rijdt je vooruit, loslaten en direct op R loslaten en daarna op F instant stop....zelfs hilldown waar je normaal doorglijdt naar beneden.
Achteruit hilldown is ook dezelfde combo RF en gelijk stil.
Vandaag ook weer een superpotje met de IS-4....eerst wat damege krijgen en dan alles dingen en de tegenpartij opruimen...had meer als 5000 damage gedaan met 17 shells....
Speelde een tier 2 battle samen met The_Pino en Loquar in onze BT2.
Toen er opeens een gast blauw werd en het opviel dat hij het hele team afging om schade te doen en er al 1tje had afgemaakt in zijn MS-1..
Zijn effiency in XVM stond op 10 met 0K battles en 50% winnrate....waarschijnlijk dus een 2e account van iemand die bewust dit soort dingen doet.....beetje triest...
Hoop dat hij door een hoop is gereport en wordt gebanned.
Om nog even terug te komen op het physics verhaal en het doorrollen van de Maus of E50 of uberhaupt welke tank dan ook...
Met W rijdt je vooruit, loslaten en direct op R loslaten en daarna op F instant stop....zelfs hilldown waar je normaal doorglijdt naar beneden.
Achteruit hilldown is ook dezelfde combo RF en gelijk stil.
Vandaag ook weer een superpotje met de IS-4....eerst wat damege krijgen en dan alles dingen en de tegenpartij opruimen...had meer als 5000 damage gedaan met 17 shells....
Screenshotten en naar support sturen via ticket-systeem. Gaat een stuk sneller/effectiever dan het ingame-report gebeuren. Dan niet aanmelden als TK (wordt genegeerd) maar duplicate account + griefing.shockwae schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:28:
Vanochtend ingame een eerste echte (maar dan ook echte) gast tegengekomen die de game bewust aan het verzieken is....
Ik word zelf helemaal simpel van mensen die een lowtier meenemen om meer lowtier enemies te krijgen en dan hun platoonmate aan puin schieten. Dan scout ie nog nieteens
Helaas doet WG niks met player suggestions om dat aan te pakken.
[ Voor 6% gewijzigd door Bundin op 12-05-2012 17:23 ]
Ik ben zelf werktuigbouwkundige (in opleiding) en volgens mij verschuift de Maus maar enkele centimeters bij een impact van een a-20 van voren. Het is dan wel 70 ton staal, maar over een redelijk groot oppervlak verdeelt. Ik kan me voorstellen dat de spanning in het pantser van de Maus veel hoger is bij de de impact van een shell (spitse punt en snelheid x10). Daarnaast is de nog de wrijving, welke grofweg in verhouding is met de massa.
Scenario: Maus staat stil en een A-20 knalt er met 70 km/u frontaal op. A-20 deformeert plastisch tot een propje, Maus loop misschien een deukje op, misschien niet. Een groot deel van de kinetische energie van de A-20 gaat verloren in zijn eigen deformatie. Wat overblijft in de wrijving van het geheel ten opzichte van de grond.
Scenario: Maus staat stil en een A-20 knalt er met 70 km/u frontaal op. A-20 deformeert plastisch tot een propje, Maus loop misschien een deukje op, misschien niet. Een groot deel van de kinetische energie van de A-20 gaat verloren in zijn eigen deformatie. Wat overblijft in de wrijving van het geheel ten opzichte van de grond.
mijn grapje was dat een A-20 [klote tank die absoluut niks kan tegen tier 5+] opeens heel gevaarlijk kan zijn voor een Tiger [grote tank, kinda gevaarlijk]
Dat een A-20 een Maus niet kan verplaatsen, weet ik ook wel.
Het was maar een grapje!
Maar, trouwens: denk je serieus dat WG allemaal natuurkundige, metaalkundige, werktuigbouwkundige, scheikundige, wiskundige en nogmeerkundige dingen gaat toepassen? Dat word gewoon " tank heeft zoveel energie, klapt op die tank, tank verplaatst zoveel" of het realistisch is, maakt ze niks uit.
Het was maar een grapje!
Maar, trouwens: denk je serieus dat WG allemaal natuurkundige, metaalkundige, werktuigbouwkundige, scheikundige, wiskundige en nogmeerkundige dingen gaat toepassen? Dat word gewoon " tank heeft zoveel energie, klapt op die tank, tank verplaatst zoveel" of het realistisch is, maakt ze niks uit.
Het zou wel tof zijn, bijvoorbeeld verschuiving tank = kinetische energie shell / wrijvingskracht tank. En bijvoorbeeld ook dingen als kantelen, rammen, enzVasZaitsev schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:49:
mijn grapje was dat een A-20 [klote tank die absoluut niks kan tegen tier 5+] opeens heel gevaarlijk kan zijn voor een Tiger [grote tank, kinda gevaarlijk]
Het was maar een grapje!
Rammen kan nu ook wel, maar, er gebeurt vrij weinig: damage en mss een beschadigde/kapotte track, meer niet.
Het zal pas leuk worden als je echt deuken gaan krijgen, en je ook stukken van een tank kan schieten [tracks die op de buitenkant zijn vastgemaakt, zoals bij de Hetzer]
Ook zou het leuk/fijn zijn als de tweede turret gaat werken, zo is je B1 opeens een stuk gevaarlijker, en kan je de M3 Lee ook gebruiken om achter je te schieten [al is dat niet heel zinvol, maar ach]
Het zal pas leuk worden als je echt deuken gaan krijgen, en je ook stukken van een tank kan schieten [tracks die op de buitenkant zijn vastgemaakt, zoals bij de Hetzer]
Ook zou het leuk/fijn zijn als de tweede turret gaat werken, zo is je B1 opeens een stuk gevaarlijker, en kan je de M3 Lee ook gebruiken om achter je te schieten [al is dat niet heel zinvol, maar ach]
aah de m3 lee, wat heb ik een medelijden met spelers die daar doorheen moeten grinden
dat en de T1 zijn de redenen dat ik geen usa ben gaan spelen

*burp*
M3 speelt best fijn hoor, ik vond het een vrij makkelijke grind. Gewoon kamikaze spelen, niet heel moeilijke tactieken gebruiken.
M3Lee moet je gewoon als een hele slechte TD zien (zoals de jagdpanzer iv zeg maar).
Hoofdtactiek met die tank is of achter een heuvel gaan staan en aanvallen zodra de grote tanks geraakt worden óf en in bos gaan zitten en een camonetje nemen op die tank.
De hoge RoF en redelijk damage maken op zich een boel goed. Een T28, Panzer IV en zelfs KV (tussen de koepel en bovenste hull schieten) krijg je redelijk makkelijk dood. Het moeilijkst is om te zorgen dat de vijand niet op jou gat focussen. In city maps ben je redelijk het haantje met die tank.
Verder is het wel zo dat het niet de naam medium tank mag dragen, het zou eerder een TD moeten zijn. Gekke engelsen met hun ontwerpen ook
.
Hoofdtactiek met die tank is of achter een heuvel gaan staan en aanvallen zodra de grote tanks geraakt worden óf en in bos gaan zitten en een camonetje nemen op die tank.
De hoge RoF en redelijk damage maken op zich een boel goed. Een T28, Panzer IV en zelfs KV (tussen de koepel en bovenste hull schieten) krijg je redelijk makkelijk dood. Het moeilijkst is om te zorgen dat de vijand niet op jou gat focussen. In city maps ben je redelijk het haantje met die tank.
Verder is het wel zo dat het niet de naam medium tank mag dragen, het zou eerder een TD moeten zijn. Gekke engelsen met hun ontwerpen ook
[ Voor 4% gewijzigd door Annihilism op 12-05-2012 21:06 ]
tis toch echt een Amerikaan hoor, beetje aangepast voor de engelsen, maar toch.
Ik vind het ook een waardeloze tank, maar ik heb er op de één of andere manier wel een winrate mee van 65%.

Je moet het gewoon niet als een normale medium spelen, blijf gewoon achter in hangen en iedereen afmaken met je hoge rof.
Alsof het een keuze is om achter te blijven hangen, het grootste deel van de potjes waren al bijna voorbij toen ik de actie bereikte.
ik snap alle haat voor de M3 echt niet. Er zijn slechtere tanks. De AMX40 bijvoorbeeld. Of de D3.
Je moet gewoon wennen aan dat rare ding.
Je moet gewoon wennen aan dat rare ding.
AMX40 is inderdaad huilen. M3 is nog wel te doen, redelijk veel front armor. Het is alleen geen medium zoals de T-28.
Moet je voor de gein nu maar eens proberen in je A20 een dode muis te bewegen en daarna andersom. Je zult dan zien dat er wel degelijk nu al rekening gehouden wordt met het gewicht van je eigen en de te verplaatsen tank. Dus ja, ik verwacht wel dat er rekening wordt gehouden met snelheid en gewicht en dat het dus redelijk realistisch gedrag gaat worden (deformatie van tanks gaat echter wel te ver dus dat zal niet snel meegenomen worden)VasZaitsev schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:49:
[removed]
Dat is niet zo zeer echt gewicht en verplaatsen tank. Een dode maus heeft een bepaalde weerstand gekregen. Kan je A-20 die niet overbruggen, dan gebeurd er niks.
Maar, denk eens na, draai het eens om, kan een Maus in de echte wereld wel 20 ton doodstaal dat in de modder ligt verplaatsen door er tegenaan te rijden? Een maus heeft veel PK en torsie, maar, ik betwijvel of het lukt.
Kijk eens naar tracorpulling: die "trekkers" hebben vreselijk veel torsie en pk[paar keer meer dan een Maus] maar, de slee brengt ze wel tot stilstand, en dat is geen 20 tons slee.
Maar, denk eens na, draai het eens om, kan een Maus in de echte wereld wel 20 ton doodstaal dat in de modder ligt verplaatsen door er tegenaan te rijden? Een maus heeft veel PK en torsie, maar, ik betwijvel of het lukt.
Kijk eens naar tracorpulling: die "trekkers" hebben vreselijk veel torsie en pk[paar keer meer dan een Maus] maar, de slee brengt ze wel tot stilstand, en dat is geen 20 tons slee.
Waar het vrijdagavond zelfs in company met clanleden moeizaam ging was het gisteren een eitje in publics.
Erg veel lol gehad en vele goede potjes! Veel zitten multiklikken en dat ging over het algemeen best aardig.
Vaak zaten we bij elkaar in het team of met één platoon aan de andere kant.
Wat wel opvallend blijft, vaak weet het team te verliezen als je met veel multiklikkers in 1 team zit tegenover 1-2 in het andere.. gaat er toch iets behoorlijk mis aangezien het makkelijker zou moeten wezen
Een aantal keer ook een onwijs lekker potje gehad met de M103, 2x Top Gun achter elkaar en potjes winnen die na 1-2 minuten onmogelijk leken
Erg veel lol gehad en vele goede potjes! Veel zitten multiklikken en dat ging over het algemeen best aardig.
Vaak zaten we bij elkaar in het team of met één platoon aan de andere kant.
Wat wel opvallend blijft, vaak weet het team te verliezen als je met veel multiklikkers in 1 team zit tegenover 1-2 in het andere.. gaat er toch iets behoorlijk mis aangezien het makkelijker zou moeten wezen
Een aantal keer ook een onwijs lekker potje gehad met de M103, 2x Top Gun achter elkaar en potjes winnen die na 1-2 minuten onmogelijk leken
Victory ratio: 81.48%
Battles: 27
Experience gained: 30242
Damage per battle: 2423
Average experience: 1120.07
Capture per battle: 4.89
Defense per battle: 3.7
heb nu redelijk veel goeie randoms..... af en toe een fail
zojuist de t95 geresearched
nu dus credits nodig voor t110, is7 en t95
welk zal ik eerst kopen?
btw is8 bevalt me goed!
zojuist de t95 geresearched
welk zal ik eerst kopen?
btw is8 bevalt me goed!
[ Voor 7% gewijzigd door TRX op 13-05-2012 11:46 ]
Net ook een lekker potje met mijn 3601H. 3,5 kill, waaronder een T29 terwijl ik dat lange 7,5cm kanon gebruik.
Ging wel een KV2 piepen dat ik weg moest, omdat in de weg stond en ik die t29 toch nooit kon uitschakelen.
ik heb zo'n 80% van die T29 afgeschoten, hij 20%, ik had die andere 20% ook wel gekunt.
Ging wel een KV2 piepen dat ik weg moest, omdat in de weg stond en ik die t29 toch nooit kon uitschakelen.
ik heb zo'n 80% van die T29 afgeschoten, hij 20%, ik had die andere 20% ook wel gekunt.
Mijn vrijdagavond afgesloten met een loss. Mijn scout bleef nog over om 2 arties in de vijandelijke basis dood te flanken en mocht een Pershing doldraaien. De vijand kon te snel cappen, anders kon ik die Pershing nog dooddraaien.
Gisterenavond met een victory afgesloten. AMX 13 90 als rechterflank scout in Komarin om de TD's/verdedigers te spotten, T-54 in center finishen, terug naar de linkerflank rijden om de vijand aan onze vlag te spotten voor 2 arties. Dan maar links doorstoten, Ferdi gespot, gewoon doorrijden totdat de vijandelijke arties dood zijn, dan de ferdi en terugrijdende tiger spotten zodat ze arty op hun dak kunnen krijgen. Dan achter de laatste Tiger P gaan die al een suicide run begonnen is om niet genadeloos door mijn scoutje gespot te worden zonder ooit een vijandelijk stipje te zien.
Gisterenavond met een victory afgesloten. AMX 13 90 als rechterflank scout in Komarin om de TD's/verdedigers te spotten, T-54 in center finishen, terug naar de linkerflank rijden om de vijand aan onze vlag te spotten voor 2 arties. Dan maar links doorstoten, Ferdi gespot, gewoon doorrijden totdat de vijandelijke arties dood zijn, dan de ferdi en terugrijdende tiger spotten zodat ze arty op hun dak kunnen krijgen. Dan achter de laatste Tiger P gaan die al een suicide run begonnen is om niet genadeloos door mijn scoutje gespot te worden zonder ooit een vijandelijk stipje te zien.
T110 by far. Ga je veel plezier aan beleven.TRX schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:45:
welk zal ik eerst kopen?
zat ik ook aan te denken
denk dat ik de m103 ga verkopen voor wat extra credits
[ Voor 13% gewijzigd door TRX op 13-05-2012 14:13 ]
Stats for date 2012-05-12
Name Value
Victory ratio: 43.75%
Battles: 32
Experience gained: 16694
Damage per battle: 865
Average experience: 521.69
Capture per battle: 1.5
Defense per battle: 2.88
Ach ik heb mijn best gedaan, alles zat tegen gisteren
teams die worden opgerold met 3-15, 2-15, 4-15 etc
Tja en dan sta je daar continu tegen een overmacht te vechten.. En als je tegenstander dan ook nog eens een paar Type 59's heeft dan is het al helemaal mooi... ik bounce zo verschrikkelijk veel op die tank, niet normaal meer.
Maarja mijn efficiency is deze week met 70-80 omhoog gegaan:
Efficiency rating
986.78
Gaat de goede kant op
Name Value
Victory ratio: 43.75%
Battles: 32
Experience gained: 16694
Damage per battle: 865
Average experience: 521.69
Capture per battle: 1.5
Defense per battle: 2.88
Ach ik heb mijn best gedaan, alles zat tegen gisteren
Maarja mijn efficiency is deze week met 70-80 omhoog gegaan:
Efficiency rating
986.78
Gaat de goede kant op
met de Idiotgun kan ik vrij veel schade doen op die dingen, zijkant is lekker slap, anders gewoon HE gaan schieten. Vinden ze heel leuk, word je uitgescholden voor een noob met goldammo.
De 107mm Zis kan ze ook wel aardig beschadigen.
De 107mm Zis kan ze ook wel aardig beschadigen.
2e ace tanker is binnen
Nu op mijn VK 3601
Victory! Map: Prokhorovka
zondag 13 mei 2012 14:58:51
VK 3601 (H) Exp.: 3.492 (x2) Credits: 46.434
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Sharpshooter, Confederate, Sniper
Het had meer kunnen zijn als die SU-85 me niet dwars door mijn voorkant knalde en als mijn shell niet had gebounced op hem <_<
Victory! Map: Prokhorovka
zondag 13 mei 2012 14:58:51
VK 3601 (H) Exp.: 3.492 (x2) Credits: 46.434
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Sharpshooter, Confederate, Sniper
Het had meer kunnen zijn als die SU-85 me niet dwars door mijn voorkant knalde en als mijn shell niet had gebounced op hem <_<
bouncen op een SU-85?
Is mij nog nooit gelukt volgens mij, dat ding heeft echt amper pantser, vind 'm daarom ook niet fijn spelen.
Is mij nog nooit gelukt volgens mij, dat ding heeft echt amper pantser, vind 'm daarom ook niet fijn spelen.
Ja, 88mm bounce op een SU-85, maar ik heb vaker rare bounces... 107mm wat bounced op 25mm armor bijvoorbeeldVasZaitsev schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:25:
bouncen op een SU-85?
107mm hoort toch niet te bouncen op 25mm? Dat is toch oversize ofzo? staat ergens in de WoT wiki, dat je niet kan bouncen op armor dat 1/3 van je shell diameter is.
En toch heb ik vaker bounces op 25mm armor... Kan liggen aan het feit dat het een beetje sloped is? Maar dan nog... 107mm shell met 167mm gemiddelde penetratie vs 25mm sloped...VasZaitsev schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:58:
107mm hoort toch niet te bouncen op 25mm? Dat is toch oversize ofzo? staat ergens in de WoT wiki, dat je niet kan bouncen op armor dat 1/3 van je shell diameter is.
Ben weer met de Hummel als TD aan het fungeren, omg wat een retarded teams.
Zegt genoeg?

de 3601H is best lekker, als je een beetje ermee leert werken ,en de lange 7,5cm gebruikt. Kan er aardig wat kills mee maken, jammer genoeg kom ik in klote teams, ds verlies ik bijna altijd.
Ik vind de korte 88 fijner. Veel meer damage tegenover iets minder pen.
Nog iets, ik heb 114K XP in mijn Marder II waarvan minstens 100K met accelerated crew training. Ik heb vanaf 75% geleveld. Waarom is mijn camo-skill nog niet op 100% Het laatst gaat zoooo langzaam.
Nog iets, ik heb 114K XP in mijn Marder II waarvan minstens 100K met accelerated crew training. Ik heb vanaf 75% geleveld. Waarom is mijn camo-skill nog niet op 100% Het laatst gaat zoooo langzaam.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
ik heb de 88 nog niet, anders gebruikte ik die wel.
En ja, levelen gaat vreselijk langzaam op het eind. is echt een kriem, vooral met die lage tiers, ik doe er ook al een eeuwigheid over om mijn T-34 bemaninning op 100% te krijgen.
En ja, levelen gaat vreselijk langzaam op het eind. is echt een kriem, vooral met die lage tiers, ik doe er ook al een eeuwigheid over om mijn T-34 bemaninning op 100% te krijgen.
Mjah, ik heb al 200 battles, 60% victory met een gemiddelde van 550xp. Ik heb de crew van mijn T34 trouwens al makkelijk op de 335% overigens. Daar valt het best mee volgens mij.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
T34 is wat anders dan de T-34..
Met de eerste haal je iets sneller XP binnen dan met de 2e ivm hogere tier en meer damage per potje kunnen doen........
Het grinden van je Crew gaat progressief om tot de eerste 75% te komen heb je mischien maar 2000XP nodig maar voor de laatste procenten kom je als snel uit op dat aantal voor 1%.
Voor de 2e secondary skill is het alweer meer dat je nodog hebt.
Staat hier niet iets over in de TS? anders is het zeker te vinden op de wikipage....
Denk eens in als je bezig bent met je 3e secondary skill.......
.
Tip als je een premium tank hebt, deze rijdt ook prima met de crew van een andere tank..ik gebruik mijn Löwe icm. de crew van mijn E100 en Maus, mijn T34 om de crew van de M103 te trainen...
Wie heeft laatst de T14 gekocht?
Ook een premium heavy amerikaan, geschikt voor det trainen van amerikaanse heavy crews...

Met de eerste haal je iets sneller XP binnen dan met de 2e ivm hogere tier en meer damage per potje kunnen doen........
Het grinden van je Crew gaat progressief om tot de eerste 75% te komen heb je mischien maar 2000XP nodig maar voor de laatste procenten kom je als snel uit op dat aantal voor 1%.
Voor de 2e secondary skill is het alweer meer dat je nodog hebt.
Staat hier niet iets over in de TS? anders is het zeker te vinden op de wikipage....
Denk eens in als je bezig bent met je 3e secondary skill.......

Tip als je een premium tank hebt, deze rijdt ook prima met de crew van een andere tank..ik gebruik mijn Löwe icm. de crew van mijn E100 en Maus, mijn T34 om de crew van de M103 te trainen...
Wie heeft laatst de T14 gekocht?
Ook een premium heavy amerikaan, geschikt voor det trainen van amerikaanse heavy crews...
Gisteravond een onwijs goede avond gehad en ik hoopte dat vanmiddag weer te hebben.
Wederom met Ashrah gaan spelen en na de eerste pot meteen al mijn eerste dubbel binnen. Gingen we over naar de T32 maar dat ging wat anders..
Winstkans zat zo rond de 85% en het begon ook goed met de T-50-2 die naar de hill ging (Mines) en een volle klap kreeg van mij. Hij kwam wel de hill op maar ik stond ernaast en Ashrah ging de hill op. Er kwam een type 59 aan maar die was lucky, geen damage of detrack. Ashrah had er ook de nodige bouces op en ging uiteindelijk dood op de hill. De type stond er nog op met 400hp maar ik kon er niet bij dus ik zat iedereen onder de heuvel af te knallen en een oogje in het zeil houden voor het eilandje. Ik was niet de enige op de voet van de hill, er waren nog een T32, T29 en T34 die een voor een van 100% naar 0 werden geschoten door de type. Zij stonden er notabene bijna naast. Helaas was ik wat lang bezig met een Tiger, IS3 en de type want toen ik net klaar was stond er een KV-3 bijna in de basis. Na een bounce wist ik hem tot 150hp te brengen. Moest ook nog afrekenen met een kapotte KT en full health 3601 en tegelijkertijd in arty cover blijven . De KT was zo lucky dat ik hem op de achterkant bouncede maar met opgelopen schade toch nog afgemaakt evenals de 3601. Toen had de tegenstander nog een 100% ferdi, 2 arty en de KV-3. De laatst kwam notabene richting mij omdat ik nog maar 4% had, helaas had ik een bounce en ging hij vrolijk cappen (terwijl wij een noob afk scout hadden in het uiterste van de basis/map). De ferdie kwam eraan en ik wist hem 2 volle klappen te geven maar de cap was gedaan en ik reed uit arty cover met als gevolg dat ik het niet overleefde. Een loss met 1570 exp en 77k credits, 5 kills, 5 damaged, 4 spots, 30/34 schoten raak, 26 hits received.
Daarna wel een win maar met de T34 was het weer een te dom team. Ben ik daarna maar lekker een champion company gestart. Ging lekker en dit keer wel iedereen die luisterde. We hadden een eindstand van maar 14-1 want het duurde allemaal wat langer omdat we op een gegeven moment mee gingen doen voor de T1 in charge event waar we wel wat moois voor hebben neer gezet. Hoorde dat PTS ook al een beste score had maar moge de beste winnen
Wederom met Ashrah gaan spelen en na de eerste pot meteen al mijn eerste dubbel binnen. Gingen we over naar de T32 maar dat ging wat anders..
Winstkans zat zo rond de 85% en het begon ook goed met de T-50-2 die naar de hill ging (Mines) en een volle klap kreeg van mij. Hij kwam wel de hill op maar ik stond ernaast en Ashrah ging de hill op. Er kwam een type 59 aan maar die was lucky, geen damage of detrack. Ashrah had er ook de nodige bouces op en ging uiteindelijk dood op de hill. De type stond er nog op met 400hp maar ik kon er niet bij dus ik zat iedereen onder de heuvel af te knallen en een oogje in het zeil houden voor het eilandje. Ik was niet de enige op de voet van de hill, er waren nog een T32, T29 en T34 die een voor een van 100% naar 0 werden geschoten door de type. Zij stonden er notabene bijna naast. Helaas was ik wat lang bezig met een Tiger, IS3 en de type want toen ik net klaar was stond er een KV-3 bijna in de basis. Na een bounce wist ik hem tot 150hp te brengen. Moest ook nog afrekenen met een kapotte KT en full health 3601 en tegelijkertijd in arty cover blijven . De KT was zo lucky dat ik hem op de achterkant bouncede maar met opgelopen schade toch nog afgemaakt evenals de 3601. Toen had de tegenstander nog een 100% ferdi, 2 arty en de KV-3. De laatst kwam notabene richting mij omdat ik nog maar 4% had, helaas had ik een bounce en ging hij vrolijk cappen (terwijl wij een noob afk scout hadden in het uiterste van de basis/map). De ferdie kwam eraan en ik wist hem 2 volle klappen te geven maar de cap was gedaan en ik reed uit arty cover met als gevolg dat ik het niet overleefde. Een loss met 1570 exp en 77k credits, 5 kills, 5 damaged, 4 spots, 30/34 schoten raak, 26 hits received.
Daarna wel een win maar met de T34 was het weer een te dom team. Ben ik daarna maar lekker een champion company gestart. Ging lekker en dit keer wel iedereen die luisterde. We hadden een eindstand van maar 14-1 want het duurde allemaal wat langer omdat we op een gegeven moment mee gingen doen voor de T1 in charge event waar we wel wat moois voor hebben neer gezet. Hoorde dat PTS ook al een beste score had maar moge de beste winnen
Jaaa gisteravond was geweldig...volgens mij maar 2 van de 20 verloren ofzo.....was een beste avond/nacht.
Ben straks weer thuis eens even kijken of er een platoon valt te regelen......
Ben straks weer thuis eens even kijken of er een platoon valt te regelen......
Dilemma:
- crew van mijn Tiger II (100% BIA, enkele % camo) naar de E75 overzetten en een nieuwe 75% crew voor de Tiger II kopen
of
- nieuwe 75% crew kopen voor de E75?
Ik denk nog wel potjes met de Tiger II te spelen aangezien het mijn favoriete tank is (alhoewel ik dat ook van de Tiger dacht)..
- crew van mijn Tiger II (100% BIA, enkele % camo) naar de E75 overzetten en een nieuwe 75% crew voor de Tiger II kopen
of
- nieuwe 75% crew kopen voor de E75?
Ik denk nog wel potjes met de Tiger II te spelen aangezien het mijn favoriete tank is (alhoewel ik dat ook van de Tiger dacht)..
De beste crew op de E75 is de betere keuze.
Ik neem zelf altijd mijn beste crew mee naar de nieuwe tank. Ook omdat ik grind voor CW tanks en die goede crew nodig hebben
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
De E75 is een KingTiger on Steroids...je gaat die echt niet missen.....
Moet wel toegeven dat ik de kingTiger nog steeds heb staan voor company's maar de laatste tijd ben ik daar de Awacs cq drone om wat shells van boven te laten komen...
Heb mijn crew op de gw panter op 100% BIA staan het lijkt wel alsof alles raak en veel sneller gaat.....
Moet wel toegeven dat ik de kingTiger nog steeds heb staan voor company's maar de laatste tijd ben ik daar de Awacs cq drone om wat shells van boven te laten komen...
Heb mijn crew op de gw panter op 100% BIA staan het lijkt wel alsof alles raak en veel sneller gaat.....
Ah gisteravond was idd een goede dag om WoT te spelen... het is nu weer ingekakt tot een heel triest niveau helaas.
Net een epic potje in mijn Jadgpanther. Full options en Top Tier
dat werden dus mooi 8 kills. Veelal oneshots. Een Tiger werd mij bijna fataal. Gelukkig had ik een lucky shot op z'n kanon wat volgens mij out of order werd. Hij draaide in één keer weg namelijk.
Victory!
Battle: Ensk zondag 13 mei 2012 20:38:43
Vehicle: Jagdpanther
Experience received: 3.390 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 49.042
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Reaper, Boelter's Medal, Top Gun
Victory!
Battle: Ensk zondag 13 mei 2012 20:38:43
Vehicle: Jagdpanther
Experience received: 3.390 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 49.042
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Reaper, Boelter's Medal, Top Gun
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Hoppa derde Ace Tanker
nu op de JagdPanzer 4. 4 kills en volgens mij 5 of 6 damage gedaan.
Victory! Map: 51_asia/name
zondag 13 mei 2012 20:59:35
JagdPz IV Exp.: 1.552 Credits: 45.268
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Master Gunner, Sharpshooter
Victory! Map: 51_asia/name
zondag 13 mei 2012 20:59:35
JagdPz IV Exp.: 1.552 Credits: 45.268
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Master Gunner, Sharpshooter
Ben vandaag weer thuis gekomen he...TweakJerommeke schreef op zondag 13 mei 2012 @ 19:42:
Ah gisteravond was idd een goede dag om WoT te spelen... het is nu weer ingekakt tot een heel triest niveau helaas.
Gratz....
Ik moet er nog 60K voor bij elkaar knallen en wat credits...

Ik moet er nog 60K voor bij elkaar knallen en wat credits...
[ Voor 24% gewijzigd door ShockWave op 13-05-2012 22:28 ]
Over M103 gesproken haha, daarstraks een die was vergeten dat hij maar 6hp over had en dacht mij even te kunnen killen
Mijn eerste kamikaze lintje, jeej.
Gehaald door met een M3 Lee op een zwaar gehavende Panzer drievierde te rijden.
Gehaald door met een M3 Lee op een zwaar gehavende Panzer drievierde te rijden.
Waarom de M103 een leuke tank is:
Victory!
Battle: Ensk
zondag 13 mei 2012 21:38:38
Vehicle: M103
Experience received: 1.329
Credits received: 50.034
Victory!
Battle: Sand River
zondag 13 mei 2012 21:45:03
Experience received: 1.102
Credits received: 39.330
Victory!
Battle: Mountain Pass
zondag 13 mei 2012 22:28:40
Experience received: 1.150
Credits received: 36.649
Victory!
Battle: Erlenberg
zondag 13 mei 2012 22:42:56
Experience received: 1.014
Credits received: 29.455
Victory!
Battle: Mines
zondag 13 mei 2012 22:51:27
Experience received: 1.743
Credits received: 56.496
Victory!
Battle: Malinovka
zondag 13 mei 2012 23:13:07
Experience received: 1.135 (fine for causing damage to allies: 10)
Credits received: 38.883
Victory!
Battle: Arctic Region
zondag 13 mei 2012 23:48:33
Experience received: 1.716
Credits received: 59.533
Battle Achievements: Steel Wall, Sniper
Victory!
Battle: Ensk
zondag 13 mei 2012 23:55:30
Experience received: 1.756
Credits received: 65.547
Battle Achievements: Sniper
Victory!
Battle: Ruinberg
maandag 14 mei 2012 0:03:02
Experience received: 1.500
Credits received: 54.202
Victory!
Battle: Steppes
maandag 14 mei 2012 0:09:25
Experience received: 1.704
Credits received: 58.131
Battle Achievements: Top Gun
Defeat
Battle: Karelia
maandag 14 mei 2012 0:22:43
Experience received: 1.101
Credits received: 67.971
[ Voor 4% gewijzigd door Nemean op 14-05-2012 00:43 ]
Heb je de ace al? Ik kreeg hem met +/- 670 xp average per battle. Is een leuke tank maar daagt uit tot een 'fuck it im gonna fuck you all' actie. Oftewel, zoek 5 andere tanks op en probeer ze te one-shotten. Lukt niet echt best 
Maar nu met de T110 heb ik 937 avg. XP per battle, hoe hoog moet dat worden voor ik daar mijn Ace ken halen? Dan speel ik straks een paar potjes met de T29 en T32 en dan heb ik die plus T34, M103 en T110 Ace. Oftewel, pr0 american Heavy
Maar nu met de T110 heb ik 937 avg. XP per battle, hoe hoog moet dat worden voor ik daar mijn Ace ken halen? Dan speel ik straks een paar potjes met de T29 en T32 en dan heb ik die plus T34, M103 en T110 Ace. Oftewel, pr0 american Heavy
Tiger II ace badge. 
Zojuist twee potjes achter elkaar dat ik (Panther II) met een platoonmate (T-54) een T95 sandwichen.
Zojuist twee potjes achter elkaar dat ik (Panther II) met een platoonmate (T-54) een T95 sandwichen.
[ Voor 70% gewijzigd door rgras op 14-05-2012 01:17 ]
Je krijgt je Ace badge door 1 goede battle te spelen. Je krijgt die badges dus niet voor je average op een tank, maar door 1 potje te spelen waarbij je genoeg exp haalt om bij de top te zitten.NoxiuZ schreef op maandag 14 mei 2012 @ 01:01:
Heb je de ace al? Ik kreeg hem met +/- 670 xp average per battle. Is een leuke tank maar daagt uit tot een 'fuck it im gonna fuck you all' actie. Oftewel, zoek 5 andere tanks op en probeer ze te one-shotten. Lukt niet echt best
[removed]
Het is idd een heerlijke tank. Alleen hij is ook bugged. Soms dan heb ik mijn aimcirkel compleet op een tank en dan schiet hij buiten de aimcirkel
Afgezien van dat is hij snel voor een heayv, heeft hij goeie armor (voorkant bounced zelfs JT kogels) een precieze gun (afgezien van die rare bug dan) met veel penetration en leuke dmg.
Gisteren gingen de potjes in deze tank helaas niet zo heel lekker af (mede dankzij een feestje de avond ervoor
Gisteren de KV-1S geresearched en gekocht. Eerst even het hele upgrade pad doorlopen. Heb nu bijna alles wat ik nodig heb behalve de engine en de 2e 122mm. Ding is gelukkig wel wat sneller dan de standaard KV-1 waar ik vandaan kom.
Winrate ermee zuigt nog, maar komt vanzelf. Word al steeds beter in niet doodgaan, zelfs in de hogere tierbattles. In de tier 9/10 battles zoek ik meestal 1 andere heavy of TD op, en rij met hem mee. Dan eventueel wat schoten nemen om te kijken of ik wat damage kan doen. En let dan ook voor hem op scouts die eventueel van achteren proberen te rammen enzo.
Schrok me gisteren wel de *piep* toen ik een hoekje omging en ineens een Maus en e-75 voor me neus zag. Die had ik in mijn battles daarvoor nog nooit gezien.
Winrate ermee zuigt nog, maar komt vanzelf. Word al steeds beter in niet doodgaan, zelfs in de hogere tierbattles. In de tier 9/10 battles zoek ik meestal 1 andere heavy of TD op, en rij met hem mee. Dan eventueel wat schoten nemen om te kijken of ik wat damage kan doen. En let dan ook voor hem op scouts die eventueel van achteren proberen te rammen enzo.
Schrok me gisteren wel de *piep* toen ik een hoekje omging en ineens een Maus en e-75 voor me neus zag. Die had ik in mijn battles daarvoor nog nooit gezien.
Gisteren ging het min of meer goed. Daarmee bedoel ik dat de meeste potjes lekker gingen in mijn heavies, maar dat ik de Type 59 en Lorraine maar niet gedubbeld kreeg.
De Type had niet alleen pech (veel noob teams) maar ik deed het er zelf ook slecht in. Ik wist meerdere keren te bouncen op een andere type bijvoorbeeld, terwijl ik dat normaal gesproken niet doe. Paar tactische blunders ook, waardoor ik vroeg in een battle klem zat tussen een paar tegenstanders. Dat was vooral dom van mezelf.
De Lorraine was weer een ander verhaal. Eerste pot dacht ik veilig te staan, maar werd ik door 4 tanks tegelijk geraakt en daarna afgemaakt door een T-54 waar ik op aan het schieten was. Die T-54 had ik 4x beschoten, waarvan 1 miss, 2 bounces en een 0-dmg hit. Dat was nogal frustrerend.
Laatste pot van de avond was ook in de Lorraine, waarbij ik 3 kills had en zeker 3 hele drums had leeggeschoten (en raak ook).
Hoogtepunt van de pot was een E-100 die de heuvel op kwam (was Malinovka trouwens) en door onze arty flink werd geraakt. Ik stond op de heuvel hem op te wachten samen met een IS-3 en IS-8. Dat zou dus geen moeite moeten zijn.
Maar wat schetst mijn verbazing: de IS-8 bestookt de E-100 gelukkig zonder te bouncen, maar vergeet dat hij daarbij stil staat en uit arty-cover. Die was vrij snel weg. De E-100 rijdt vervolgens om de molen heen en schiet op de IS-3. Arty raakt hem nog eens waardoor hij op 100hp ofzo staat en ik ben al eventjes aan het reloaden. Ik sta zelf op 850hp.
De IS-3 staat vervolgens 20 HELE SECONDEN helemaal NIETS te doen! Hij is dus dood en ik weet zijn lijk te gebruiken om de laatste 10 seconden te overleven voor ik weer kan schieten. Arty mist ondertussen alles.
Op het laatste moment (ik ondertussen op 300hp) weet ik de E-100 te raken voor zijn laatste paar hp, in de halve seconde vóór hij mij afmaakt. Dat scheelde dus bijna niets.
Ik blijf veiligheidshalve een poosje in arty-cover staan en gebruik die tijd om mijn adrenaline-gedreven frustratie af te reageren op de IS-3 die, zoals ik zei, HELEMAAL NIETS aan het doen was. Hij natuurlijk pissed, maar dat maakte me op dat moment niet uit.
Ik werd uiteindelijk afgemaakt door hun T110E5, die de laatst overgebleven tank was. Ik kapte er toen mee (potje dus niet afgekeken) maar dat zal wel goed komen, aangezien wij een IS-7, Löwe, SU-152 en 3x arty over hadden. Overigens, zul je net zien.....
Over de Löwe gesproken: gisteren daarmee ook een Bilotte's Medal gehaald. Weinig bijzonder potje, maar ik was in 2 schoten 2x in de fik gezet. Vijf modules geraakt en allemaal critical hits dus.
Wel leuk dat zowel mijn ammo als mijn gun het overleefd hebben.
De Type had niet alleen pech (veel noob teams) maar ik deed het er zelf ook slecht in. Ik wist meerdere keren te bouncen op een andere type bijvoorbeeld, terwijl ik dat normaal gesproken niet doe. Paar tactische blunders ook, waardoor ik vroeg in een battle klem zat tussen een paar tegenstanders. Dat was vooral dom van mezelf.
De Lorraine was weer een ander verhaal. Eerste pot dacht ik veilig te staan, maar werd ik door 4 tanks tegelijk geraakt en daarna afgemaakt door een T-54 waar ik op aan het schieten was. Die T-54 had ik 4x beschoten, waarvan 1 miss, 2 bounces en een 0-dmg hit. Dat was nogal frustrerend.
Laatste pot van de avond was ook in de Lorraine, waarbij ik 3 kills had en zeker 3 hele drums had leeggeschoten (en raak ook).
Hoogtepunt van de pot was een E-100 die de heuvel op kwam (was Malinovka trouwens) en door onze arty flink werd geraakt. Ik stond op de heuvel hem op te wachten samen met een IS-3 en IS-8. Dat zou dus geen moeite moeten zijn.
Maar wat schetst mijn verbazing: de IS-8 bestookt de E-100 gelukkig zonder te bouncen, maar vergeet dat hij daarbij stil staat en uit arty-cover. Die was vrij snel weg. De E-100 rijdt vervolgens om de molen heen en schiet op de IS-3. Arty raakt hem nog eens waardoor hij op 100hp ofzo staat en ik ben al eventjes aan het reloaden. Ik sta zelf op 850hp.
De IS-3 staat vervolgens 20 HELE SECONDEN helemaal NIETS te doen! Hij is dus dood en ik weet zijn lijk te gebruiken om de laatste 10 seconden te overleven voor ik weer kan schieten. Arty mist ondertussen alles.
Op het laatste moment (ik ondertussen op 300hp) weet ik de E-100 te raken voor zijn laatste paar hp, in de halve seconde vóór hij mij afmaakt. Dat scheelde dus bijna niets.
Ik blijf veiligheidshalve een poosje in arty-cover staan en gebruik die tijd om mijn adrenaline-gedreven frustratie af te reageren op de IS-3 die, zoals ik zei, HELEMAAL NIETS aan het doen was. Hij natuurlijk pissed, maar dat maakte me op dat moment niet uit.
Ik werd uiteindelijk afgemaakt door hun T110E5, die de laatst overgebleven tank was. Ik kapte er toen mee (potje dus niet afgekeken) maar dat zal wel goed komen, aangezien wij een IS-7, Löwe, SU-152 en 3x arty over hadden. Overigens, zul je net zien.....
Over de Löwe gesproken: gisteren daarmee ook een Bilotte's Medal gehaald. Weinig bijzonder potje, maar ik was in 2 schoten 2x in de fik gezet. Vijf modules geraakt en allemaal critical hits dus.
Ace had ik alNoxiuZ schreef op maandag 14 mei 2012 @ 01:01:
lowe... lowe front plate is sinds 7.3 wel ERG vaak engine hit/fik bij mij iig maar dat kan toeval zijnBramSd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:09:
*burp*
Ik ben het eens met je, volgens mij is er een ninjanerf gekomen bij de engine van de Lowe. Fikkies nauw niet direct merkbaar, damage wel. 75% van de keren er een schot door de bodemplaat gaat tuf je nog rond aan 14 km/h.
Werd 2 maal in de fik gezet op Himmelsdorf in m'n Lowe, uit eindelijk door heavy street gaan kachelen op de hoop dood te gaan met mijn 14%, bounced alles op me.. kon ik als nog door rijden naar hun base..Joindry schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:55:
Ik ben het eens met je, volgens mij is er een ninjanerf gekomen bij de engine van de Lowe. Fikkies nauw niet direct merkbaar, damage wel. 75% van de keren er een schot door de bodemplaat gaat tuf je nog rond aan 14 km/h.
Het is heel wisselvallig die Lowe.
Sinds 7.3 heb ik weer zo veel credits dat ik geen Lowe meer hoef te spelenrimpeldinky schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:47:
[...]
lowe... lowe front plate is sinds 7.3 wel ERG vaak engine hit/fik bij mij iig maar dat kan toeval zijn
Lowe en T34 speel ik eigenlijk alleen bij x2, 3 en 5 events. Of als er een kortings event aan zit te komen. En natuurlijk wanneer ik echt credits nodig heb. Daarnaast speel ik liever zo min mogelijk publics,
Als ik het speel is het eigenlijk alleen om te dubbelen of de T110
Ja daar had ik het met jou toen nog over, op een of andere manier wilt die nog wel eens uberscheef schieten.Annihilism schreef op maandag 14 mei 2012 @ 07:11:
[...]
Het is idd een heerlijke tank. Alleen hij is ook bugged. Soms dan heb ik mijn aimcirkel compleet op een tank en dan schiet hij buiten de aimcirkel. Met geen enkele andere tank last van. Dit hoor ik trouwens van meerdere mensen dat ze er last van hebben bij deze tank.
Voor de rest is het een super tank
Kermisgeweer?
Zal er zelf eens op letten..
Vanochtend heb ik het na 6 potjes opgegeven allemaal een loss....vanavond na het werk nog maar eens proberen.
Zal er zelf eens op letten..
Vanochtend heb ik het na 6 potjes opgegeven allemaal een loss....vanavond na het werk nog maar eens proberen.
Iemand die weet hoe je kan switchen van first aid kit naar repair kit als je per ongeluk de verkeerde knop hebt ingedrukt? Ik kan dan wel op de repair kit knop drukken maar dat menu van first aid gaat dan niet weg....
Gewoon esc drukken dan gaat het menu'tje weg.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
B-BRAIN schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:13:
dat kanon op de kv-3 is zo onwijs inaccuraat als wat.
gisteren ff test potje gedaan maar met 100% crew der op target op 350 meter compleet buiten de aimcircle missen is toch heel wat. en aimcircle was op kleinst.
http://www.curse.com/wot-...reased-artillery-zoom-out
dit iets voor de arty mensen onder ons ?
Ik haal deze even naar boven, want... WoT heeft nu op hun eigen homepage een link (lijkt een samenwerking) naar curse.com staan, waar een 30-tal mods worden aangeboden voor download. Daar staat deze mod ook bij. Lijkt erop dat deze door Wargaming dus toch geaccepteerd wordt?User.tmp schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:30:
Die mod, is afaik illegaal.
Ace Tanker nummer 4
. Veel damage gedaan tegen IS +/- 800, ongeveer 1000 - 1200 damage tegen een Tiger, 1000 dmg tegen een T-43 (en hem in de fik gestoken waardoor hij dood ging), een jagdpanzer 4 gekilled en nog wat damage gedaan.
Victory! Map: Malinovka
maandag 14 mei 2012 18:25:56
Hummel Exp.: 3.066 (x2) Credits: 62.862
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Master Gunner
En mijn efficiency is nu boven de 1000
Efficiency rating
1000.62
Victory! Map: Malinovka
maandag 14 mei 2012 18:25:56
Hummel Exp.: 3.066 (x2) Credits: 62.862
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Master Gunner
En mijn efficiency is nu boven de 1000
Efficiency rating
1000.62
[ Voor 8% gewijzigd door wsLy op 14-05-2012 18:41 ]
Eindelijk hele T1Heavy geupgrade (miste de engine nog) en meteen eerste potje:
Victory!
Battle: El Halluf maandag 14 mei 2012 19:45:06
Vehicle: T1 heavy
Experience received: 3.678 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 42.642
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Steel Wall, Top Gun
(Was wel toptier en veel mazzel met tegenstander
)
Victory!
Battle: El Halluf maandag 14 mei 2012 19:45:06
Vehicle: T1 heavy
Experience received: 3.678 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 42.642
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Steel Wall, Top Gun
(Was wel toptier en veel mazzel met tegenstander
Le Meow
Ik heb al zo lang geen fik meer gehad met de Löwe dat ik de extinguisher maar vervangen heb met de 100-octane Gasoline vorige week. Natuurlijk zal hij in mijn eerstvolgende potje nu in de fik vliegen nu ik dit hier gezegd heb.rimpeldinky schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:47:
[...]
lowe... lowe front plate is sinds 7.3 wel ERG vaak engine hit/fik bij mij iig maar dat kan toeval zijn
net een potje met 2 van [WG]...... ik met de gwpanther.... vergeet ik 1x te verplaatsen boem weg 
wel een is8 naar 400xp geschoten

wel een is8 naar 400xp geschoten
Die nieuwe maps zijn wel wennen hoor haha
[ Voor 108% gewijzigd door Poekie McPurrr op 15-05-2012 00:13 ]
Le Meow
gisterenavond weer 4 engine hits waarvan 3 keer fik1shot1kill schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:04:
[...]
Ik heb al zo lang geen fik meer gehad met de Löwe dat ik de extinguisher maar vervangen heb met de 100-octane Gasoline vorige week. Natuurlijk zal hij in mijn eerstvolgende potje nu in de fik vliegen nu ik dit hier gezegd heb.
*burp*
Lowe 3 enginehits in drie potjes, geen brandjes,
Panther, 3 enginehits in 6 potjes, waarvan 2X fire. (ook één potje geammoracked)
één leuk XP potje gehad, 100% kunnen cappen, tegelijk een idle Tiger P volledig slopen
de enige vijand, kv-3 was 40% later beginnen cappen dan mij
victorysigars!!
Panther, 3 enginehits in 6 potjes, waarvan 2X fire. (ook één potje geammoracked)
één leuk XP potje gehad, 100% kunnen cappen, tegelijk een idle Tiger P volledig slopen
victorysigars!!
[ Voor 4% gewijzigd door Joindry op 15-05-2012 08:10 ]
Had ik gisteren in de IS8, kom een AMX13-90 tegen, zijn eerste schot "fire, put it out" 300HP over, tweede schot "fire, put it out" "Boom, tank destroyed" dank je wel 738 dubbel ......
Daar tegenover, 21 absolute company battles, 21 wins
, Mummy, 1padx, PTS, SteelBikers allemaal gewonnen.
Daar tegenover, 21 absolute company battles, 21 wins
[ Voor 23% gewijzigd door Ashrah op 15-05-2012 09:26 ]
Vervolgens ragequitte Ashrah uit ons platoonAshrah schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:25:
Had ik gisteren in de IS8, kom een AMX13-90 tegen, zijn eerste schot "fire, put it out" 300HP over, tweede schot "fire, put it out" "Boom, tank destroyed" dank je wel 738 dubbel ......
[ Voor 91% gewijzigd door Ashrah op 15-05-2012 09:46 ]
Vanavond eens proberen of ik de resterende 10k xp voor de JagdPanther bij elkaar kan krijgen. Laatste paar dagen redelijk aan het grinden geweest met de JagdPanzer 4
. Erachter gekomen dat je met de JagdPanzer 4 soms het beste agressief kunt spelen ipv defensief... aangezien je redelijk snel en wendbaar bent... daar komt nog eens bij dat het kanon accuraat is, ook als je rijd. Lekker via een omweggetje een vijand van achteren aanvallen, hij heeft geen idee van welke kant ik hem aanval en meestal ziet hij mij pas als het te laat is hehe.
Weet alleen niet of ik dit met de JagdPanther ook zal kunnen doen.. hij is wel iets sneller maar draait iets langzamer helaas.
Weet alleen niet of ik dit met de JagdPanther ook zal kunnen doen.. hij is wel iets sneller maar draait iets langzamer helaas.
Gisteravond met de nieuwe 122mm van de KV-1S gespeeld, wel even schrikken van de ammo kosten.
Maar het nieuwe kanon werkt aardig. Omdat de reload zo vershrikkelijk is en de kosten van missen een beetje hoog zijn ga je wel beter opletten op waar je op schiet. Maar heb al aardig wat leuke kills gedaan: (IS-3 bijna alleen, Lorraine40t alleen enz). Dus ben wel aardig tevreden met de upgrade. Ook de engine gehaald van de KV-1S dus de upgrades zijn klaar. Nu nog een tijdje grinden om de perks op mijn crew verder te krijgen.
Hierna of verder naar de IS of eventueel een andere tree proberen.
Maar het nieuwe kanon werkt aardig. Omdat de reload zo vershrikkelijk is en de kosten van missen een beetje hoog zijn ga je wel beter opletten op waar je op schiet. Maar heb al aardig wat leuke kills gedaan: (IS-3 bijna alleen, Lorraine40t alleen enz). Dus ben wel aardig tevreden met de upgrade. Ook de engine gehaald van de KV-1S dus de upgrades zijn klaar. Nu nog een tijdje grinden om de perks op mijn crew verder te krijgen.
Hierna of verder naar de IS of eventueel een andere tree proberen.
Dit topic is gesloten.