Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 22:24
Heb vandaag mijn rode pebble betaald, ben benieuwd wanneer hij op de deurmat ligt :)

Pre-order was van 5 maart. Ik kreeg op 14 augustus mail dat ik hem mocht betalen, toen was ik op vakantie. Ik werd een beetje nerveus toen ik las dat hij maar 24 uur vastgehouden zou worden, maar gelukkig kon ik hem vandaag alsnog betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
DannyBevers schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:28:
Ik mag ook een order maken en kiezen uit alle kleuren _/-\o_
Vraag me alleen nog af of het zin heeft na al die geruchten over smartwatches.
Is ook door mijn hoofd gegaan, maar zolang dat voornamelijk bestaat uit geruchten (voor zover ik weet ligt er nog niets in de winkel) heb ik toch maar besteld. Als er dan een andere op de markt komt die meer potentie heeft (en die niet 4x duurder is) kan ik de pebble altijd weer verkopen ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:50
Gisteravond de mail gehad en de preorder bevestigd en betaald.
Kon zelfs nog kiezen of meer pebble's toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik heb vandaag de verzendbevestiging gehad, ging nog redelijk snel. Ze gaven aan dat verzendbevestiging een week kon duren, maar was al met al iets van 3 werkdagen. Nu maar hopen dat de verzending zelf net zo snel gaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Rupie schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 07:58:
Gisteravond om 20 uur mail van pebble *O* Valt mij eigenlijk nog mee, ik had de pre order geplaats op 20 maart (jet black, #989xx).

[...]

Toen ik 5 minuten later de betaling afgerond had waren er nog 4940 op voorraad volgens de site, maar das vast alleen voor mensen die een pre order hadden geplaatst.
Lol ik zit in de #1508xx ! dus nog 42000 ! te gaan... zou ie het halen voor de sinterklaas ????? :+ 8)7

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Laatst online: 11-09 11:34
Gaat sneller dan ik verwacht had, na berichten en ordernr's van anderen te hebben gevolgd.
Kreeg vanochtend 10 uur mail om mijn pre-order te bevestigen en betalen. :*)
Nummer: #1233xx , besteld in mei 2013.
LoneWolf schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:01:
Lol ik zit in de #1508xx ! dus nog 42000 ! te gaan... zou ie het halen voor de sinterklaas ????? :+ 8)7
Dat denk ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ze lijken nu inderdaad een beetje op snelheid te komen. Blijkbaar waren ze dinsdagochtend al zo'n 25.000 pre orders verder dan afgelopen donderdag. Ben wel benieuwd of dat puur komt doordat ze nu snel gaan of doordat er veel pre orders hun bestelling niet doorzetten.

• dexter18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-08 10:30
Hey,

Ik heb gisteren mijn pre order kunnen voltooien:
Pebble Order #128446 Confirmation - 28-5-2013
22-8-2013 bevestiging van voltooing gekregen.

Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Heb de mijne vanwege de lange levertijden maar 2e hands op marktplaats gescoord voor 120 euro. Even mijn eerste reactie na een paar dagen gebruik

Ik vind het een erg geslaagd product. Zeker voor telefoontjes, sms en whatsapp berichten is het handig om snel te zien wat het is. Mijn phone zit in een bookcase en vaak ook nog in eem (binnen)zak en is dan niet zo snel bereikbaar.
Aan een zelfstandig functionerende (android) phone heb ik vooralsnog geen behoefte. Tekstinvoer lijkt mij veel te veel gedoe en pak je toch de mobiel erbij. Het is een tweede scherm van je mobiel en thats it. En natuurlijk een fraai horloge.

Het valt mij trouwens op dat de whatsapp berichten op mijn galaxy S4 via de standaard app niet te tekst van de berichten toont. Nu is dit nog in beta, dus wellicht komt dit nog. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb het nu overigens naar tevredenheid opgelost met de app Pebble Notifier. Dan is de tekst van de berichten wel leesbaar op de pebble.

[ Voor 9% gewijzigd door dirkjesdirk op 25-08-2013 19:46 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
dirkjesdirk schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:44:
Heb de mijne vanwege de lange levertijden maar 2e hands op marktplaats gescoord voor 120 euro. Even mijn eerste reactie na een paar dagen gebruik

Ik vind het een erg geslaagd product. Zeker voor telefoontjes, sms en whatsapp berichten is het handig om snel te zien wat het is. Mijn phone zit in een bookcase en vaak ook nog in eem (binnen)zak en is dan niet zo snel bereikbaar.
Aan een zelfstandig functionerende (android) phone heb ik vooralsnog geen behoefte. Tekstinvoer lijkt mij veel te veel gedoe en pak je toch de mobiel erbij. Het is een tweede scherm van je mobiel en thats it. En natuurlijk een fraai horloge.

Het valt mij trouwens op dat de whatsapp berichten op mijn galaxy S4 via de standaard app niet te tekst van de berichten toont. Nu is dit nog in beta, dus wellicht komt dit nog. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb het nu overigens naar tevredenheid opgelost met de app Pebble Notifier. Dan is de tekst van de berichten wel leesbaar op de pebble.
Ik gebruik ook pebble notifier voor whatsapp.
Heerlijk dat je niet je telefoon uit je broek of tas hoeft te vissen om te kijken of je een belangrijk bericht hebt of dat het wel even kan wachten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:19
dexter18 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:24:
Hey,

Ik heb gisteren mijn pre order kunnen voltooien:
Pebble Order #128446 Confirmation - 28-5-2013
22-8-2013 bevestiging van voltooing gekregen.

Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt.
En heb je hem al binnen? De mijne zou 2 dagen geleden verstuurd moeten zijn, maar mijn track en trace nummer werkt nog steeds niet. Iemand die dit ook zo heeft ervaren? Zowel bij PostNL als Signpost niet trouwens.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Kaaswagen schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:29:
[...]

En heb je hem al binnen? De mijne zou 2 dagen geleden verstuurd moeten zijn, maar mijn track en trace nummer werkt nog steeds niet. Iemand die dit ook zo heeft ervaren? Zowel bij PostNL als Signpost niet trouwens.
Post vanuit China doet er minsten 1 en hooguit 3 weken over. Als je geen ruzie hebt met de douane.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
[...]

Ik kreeg de verzendbevestiging op 20-8. Pas op 23-8 te volgen op de site van signpost, duurt dus een paar dagen. Zag vanochtend dat hij gister (27-8) in Nederland was volgens signpost. Vanmiddag bij postnl de T&T code opgevraagd maar die heb ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wie gebruikt er nog meer Runkeeper met de Pebble (op iOS)? Bij mij staat er nu tijdens het lopen opeens een snelheid in km/h i.p.v. de gemiddelde pace (wat ik liever heb). Is dat bij iedereen en is het aan te passen? En jammer dat ze de bug met dat vreemde teken i.p.v. een komma nog steeds niet hebben verholpen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Hmmz, die T&T code zal wel pas komen nadat het pakket afgeleverd is ben ik bang, lees toevallig een reactie van @postnl aan iemand anders:
Helaas kan ik je daar niet mee helpen ik ga puur over de brievenbuspost. Afd. pakket heeft ivm ziekte geen bemanning vanavond. ^AT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
[...]

Hey nee ik heb zelfs nog geen verzendbevestiging. Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie de bevestiging kregen? Ik heb een zwarte besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Rupie schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:54:
Hmmz, die T&T code zal wel pas komen nadat het pakket afgeleverd is ben ik bang, lees toevallig een reactie van @postnl aan iemand anders:

[...]
Verklaart waarom ik de mijne ook nog niet heb. Mijn Singpost status staat al 3 dagen op Dispatched overseas (Country code NL). Betekent dat dat hij al in Nederland is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tourniquet schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:29:
Wie gebruikt er nog meer Runkeeper met de Pebble (op iOS)? Bij mij staat er nu tijdens het lopen opeens een snelheid in km/h i.p.v. de gemiddelde pace (wat ik liever heb). Is dat bij iedereen en is het aan te passen? En jammer dat ze de bug met dat vreemde teken i.p.v. een komma nog steeds niet hebben verholpen.
Ik heb het speed/pace probleem al gevonden. In de Runkeeper-app stond bij Settings de "Primary Display" opeens op Speed. Heb dit weer op Pace gezet en nu geeft m'n Pebble ook weer de pace aan. d:)b

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• RocketKoen
Zandpad schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:17:
[...]

Verklaart waarom ik de mijne ook nog niet heb. Mijn Singpost status staat al 3 dagen op Dispatched overseas (Country code NL). Betekent dat dat hij al in Nederland is?
Nee, dat ie op de boot ligt.

TheS4ndm4n#1919

• Rupie
dexter18 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:53:
[...]

Hey nee ik heb zelfs nog geen verzendbevestiging. Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie de bevestiging kregen? Ik heb een zwarte besteld.
15-8 order afgemaakt, 20-8 mail dat hij verscheept werd.
Zandpad schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:17:
[...]

Nope, de omschrijving "Arrived at overseas (Country code: NL) " betekent dat hij in NL is. Duurt gemiddeld een dag of 4 a 5 bij de meeste mensen, maar kan ook langer duren.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Vliegtuig ;)

Boot duurt > 4 weken. Bijna alle post gaat via de lucht.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Kaaswagen
Rupie schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:54:
[...]

15-8 order afgemaakt, 20-8 mail dat hij verscheept werd.

[...]

Nope, de omschrijving "Arrived at overseas (Country code: NL) " betekent dat hij in NL is. Duurt gemiddeld een dag of 4 a 5 bij de meeste mensen, maar kan ook langer duren.
Ondertussen is het 3 dagen geleden, maar nog steeds *niets* op Signpost. Zou er niet iets op moeten komen. zoals 'dispatched overseas'? Ik vind het maar vreemd, mail richting order@pebble.com wordt ook niet beantwoord. Iets bestellen bij een startup is duidelijk wel anders dan bij een 'normale' (web)winkel..

• RocketKoen
Kaaswagen schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:10:
[...]

Ondertussen is het 3 dagen geleden, maar nog steeds *niets* op Signpost. Zou er niet iets op moeten komen. zoals 'dispatched overseas'? Ik vind het maar vreemd, mail richting order@pebble.com wordt ook niet beantwoord. Iets bestellen bij een startup is duidelijk wel anders dan bij een 'normale' (web)winkel..
Ze hebben gewoon geen team dat twitter en mail berichtjes kan beantwoorden van klanten die al in paniek raken als ze hun bestelling de volgende dag nog niet binnen hebben.

Het kan 30 dagen duren als alles goed gaat. Als je hem over 2 maanden nog niet hebt mag je in paniek raken.

TheS4ndm4n#1919

• Kaaswagen
RocketKoen schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:16:
[...]

Ze hebben gewoon geen team dat twitter en mail berichtjes kan beantwoorden van klanten die al in paniek raken als ze hun bestelling de volgende dag nog niet binnen hebben.

Het kan 30 dagen duren als alles goed gaat. Als je hem over 2 maanden nog niet hebt mag je in paniek raken.
Mwah ik ben niet in paniek, ik vind de situatie alleen vreemd. Normaal gesproken als een (betalende) klant je een e-mail stuurt hebben veel bedrijven nog wel het fatsoen om binnen 48 uur te reageren. Daarnaast staat in hun eigen e-mail met tracking info dat het 24 uur kan duren voordat je wat op Signpost ziet staan. Als er dan 72 uur later nog niets staat vindt ik dat vreemd. Ik werk zelf bij een klantenservice en ik kan je zeggen dat met 2-3 mensen die gewoon de mailtjes beantwoorden de zaak een stuk vlotter en makkelijker kan lopen :)

• RocketKoen
Kaaswagen schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:19:
[...]

Mwah ik ben niet in paniek, ik vind de situatie alleen vreemd. Normaal gesproken als een (betalende) klant je een e-mail stuurt hebben veel bedrijven nog wel het fatsoen om binnen 48 uur te reageren. Daarnaast staat in hun eigen e-mail met tracking info dat het 24 uur kan duren voordat je wat op Signpost ziet staan. Als er dan 72 uur later nog niets staat vindt ik dat vreemd. Ik werk zelf bij een klantenservice en ik kan je zeggen dat met 2-3 mensen die gewoon de mailtjes beantwoorden de zaak een stuk vlotter en makkelijker kan lopen :)
De support afdeling zit in de VS. Degene die je horloge verstuurt zit in China.
Jij stuurt een klacht over een 3e bedrijf, dat gebruikt is door de persoon in China, aan de persoon in de VS.

Aangezien jij zelf ook klantenservice doet zou je moeten weten dat het enige antwoord dat je gaat krijgen, een hele beleefde manier is om te zeggen dat je niet zo in paniek moet raken :P En dat ze er niks aan kunnen doen als iets op de site van SP niet goed werkt.

Dat het zo lang duurt om dat mailtje te krijgen is inderdaad vervelend. Maar dat is nu eenmaal het nadeel van een start-up.

[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 29-08-2013 14:32 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik zat het mij in eerste instantie ook af te vragen hoor. Je krijgt de verzendbevestiging waar in staat 24 uur voordat hij zichtbaar is. Als hij er dan na 2 dagen nog niet staat is dat toch raar. Maar al met al is hij waarschijnlijk gewoon onderweg richting het vliegtuig dan hoor. Best kans van dat als je vanochtend kijkt hij wel gescand is ;)

Ondanks dat ik nog geen reactie heb gehad van PostNL over een T&T code gehad heb had ik gistermiddag wel een briefje van de bezorger dat er een pakketje uit Singapore waarvoor een handtekening vereist is opgehaald kan worden op het postkantoor *O*

Als ik thuis was geweest gisterochtend had er dus al met al 9 dagen gezeten tussen de verzendbevestiging en de aflevering aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Rupie schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 06:57:
Ik zat het mij in eerste instantie ook af te vragen hoor. Je krijgt de verzendbevestiging waar in staat 24 uur voordat hij zichtbaar is. Als hij er dan na 2 dagen nog niet staat is dat toch raar. Maar al met al is hij waarschijnlijk gewoon onderweg richting het vliegtuig dan hoor. Best kans van dat als je vanochtend kijkt hij wel gescand is ;)

Ondanks dat ik nog geen reactie heb gehad van PostNL over een T&T code gehad heb had ik gistermiddag wel een briefje van de bezorger dat er een pakketje uit Singapore waarvoor een handtekening vereist is opgehaald kan worden op het postkantoor *O*

Als ik thuis was geweest gisterochtend had er dus al met al 9 dagen gezeten tussen de verzendbevestiging en de aflevering aan huis.
Nice! Er is dus toch hoop op een spoedige levering. Ondertussen inderdaad dispatched naar NL volgens Signpost, dus 3 dagen na verzenbevestiging toch nog de confirmatie dat het onderweg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
Ik heb mijn rode Pebble net opgehaald van het postkantoor. :9 Hij is nu aan het opladen en updaten dus ik heb er verder nog niks mee kunnen doen.

Indruk van het apparaatje is goed. Hij ziet er bij lange na niet zo goedkoop uit zoals ik in sommige reviews las (misschien is dat ook wel omdat een redelijk aantal van de reviewers geen horloge dragers zijn).
Ik vind hem er niet vreemd of groot uitzien, alleen de band vind ik een klein beetje breed naar mijn smaak maar daar zal ik snel aan wennen, denk ik.

Voor ongeduldige aanstaande Pebble eigenaren die zich afvragen hoe lang ze nog moeten wachten, het verzenden ging als volgt:

3 mei had ik de pre-order geplaatst (#926xx)
14 augustus was ik aan de beurt om te betalen
18 augustus heb ik betaald (en van kleur gewisseld)
21 augustus was hij verzonden volgens Pebble
24 augustus was hij te tracken via de website van SingPost als "Despatched to overseas (Country code: NL)"
27 augustus stond hij aangegeven als "Arrived at overseas (Country code: NL)"
29 augustus Was de postbode aan de deur maar was er niemand thuis

En nu net dus opgehaald :)
Ik heb geen kosten aan de douane hoeven betalen. Van betalen tot ontvangen was dus nog geen 2 weken, dat is me alles meegevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Ik ben benieuwd of ik dan in de komende week (misschien 2 weken) aan de beurt ben.... Heb ordernummer 1372** en een witte gepreorderd. Misschien dat ik toch wat langer moet wachten nog omdat ik een witte wil en geen zwarte of rode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Fotogravinnetje schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:54:
Ik ben benieuwd of ik dan in de komende week (misschien 2 weken) aan de beurt ben.... Heb ordernummer 1372** en een witte gepreorderd. Misschien dat ik toch wat langer moet wachten nog omdat ik een witte wil en geen zwarte of rode?
Elke kleur heeft zn eigen productielijn.
Ze hebben die lijnen 1 voor 1 opgezet. En dat begon niet allemaal even soepel. Dus de ene kleur is wat beter leverbaar dan de ander.
Larsie schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 08:36:
Ik heb mijn rode Pebble net opgehaald van het postkantoor. :9 Hij is nu aan het opladen en updaten dus ik heb er verder nog niks mee kunnen doen.

Indruk van het apparaatje is goed. Hij ziet er bij lange na niet zo goedkoop uit zoals ik in sommige reviews las (misschien is dat ook wel omdat een redelijk aantal van de reviewers geen horloge dragers zijn).
Ik vind hem er niet vreemd of groot uitzien, alleen de band vind ik een klein beetje breed naar mijn smaak maar daar zal ik snel aan wennen, denk ik.
Dat horlogebandje is een standaard 22mm bandje.
Die bij de pebble zit vind ik zelf niet fijn zitten. Maar je kan naar elke horloge winkel om een ander bandje er op te zetten. Ik heb zelf een zwart leren bandje nu, en dat zit zoveel fijner (en ziet er veel netter uit).

Al wordt het vinden van een bandje die mooi bij een rood horloge past misschien iets uitdagender ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Hier issie ondertussen ook helemaal geïnstalleerd. Inmiddels doen de notificaties voor de telefoon en dergelijke het prima, inclusief namen bij oproepen na wat prutsen. Mail laat ie ook zien en sms ook. Enkel Whatsapp niet, maar das volgens mij een bekend issue. Kwaliteit komt prima op mij over, scherm en het apparaat zelf zijn prima, bandje vind ik toch echt een beetje goedkoop over komen.

Ook ik heb trouwens geen aanvullende betalingen hoeven doen voor douane kosten en dergelijke. Nu maar eens aan het schrijven voor een reviewtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rupie schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:23:
Hier issie ondertussen ook helemaal geïnstalleerd. Inmiddels doen de notificaties voor de telefoon en dergelijke het prima, inclusief namen bij oproepen na wat prutsen. Mail laat ie ook zien en sms ook. Enkel Whatsapp niet, maar das volgens mij een bekend issue. Kwaliteit komt prima op mij over, scherm en het apparaat zelf zijn prima, bandje vind ik toch echt een beetje goedkoop over komen.

Ook ik heb trouwens geen aanvullende betalingen hoeven doen voor douane kosten en dergelijke. Nu maar eens aan het schrijven voor een reviewtje!
Voor whatsapp de app "pebble notifier" installeren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Kwam er achter dat het in mijn geval genoeg is om in het berichtencentrum de notificatie van Stroken naar Geen te zetten en vervoglens weer terug naar Stroken. Dan doet hij het wel gewoon. Maar ik zal eens naar die notifier kijken. Die notifier is voor Android zo te zien, ik heb een iPhone :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Rupie op 02-09-2013 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rupie schreef op maandag 02 september 2013 @ 07:22:
Kwam er achter dat het in mijn geval genoeg is om in het berichtencentrum de notificatie van Stroken naar Geen te zetten en vervoglens weer terug naar Stroken. Dan doet hij het wel gewoon. Maar ik zal eens naar die notifier kijken. Die notifier is voor Android zo te zien, ik heb een iPhone :Y)
Is er niet iets vergelijkbaars voor iOS?
Het nadeel van de stock WhatsApp notificaties (iig op android) is dat je alleen de notificatie krijgt dat je een nieuw bericht hebt.
Met Pebble notifier krijg je ook de inhoud van het bericht.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Heb nog niets vergelijkbaars gevonden. Maar op iOS krijg ik ook de inhoud van het bericht te zien hoor, dus daar hoef ik het niet voor te doen Enige nadeel tot op heden is dat het niet meer werkt als de Pebble uit heeft gestaan, dan moet ik eerst weer in het berichtencentrum spelen. Zelfde verhaal eigenlijk met de email notificties (die worden geregeld door de Pebble iOS App): ik moet geregeld opnieuw inloggen op gmail om het weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Google "fingerdance pebble" maar eens ;-)

Nog steeds aan het wachten op mijn pebble, is volgens Signpost nog niet arrived in NL. Is het eigenlijk ook binnen NL nog te tracken met postNL?

Ook vast aan het kijken naar een xbmc remote for pebble, maar die schijnt er nog niet echt te zijn. Hebben jullie nog must haves voor de pebble kwa software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Kaaswagen schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:38:
Google "fingerdance pebble" maar eens ;-)

Nog steeds aan het wachten op mijn pebble, is volgens Signpost nog niet arrived in NL. Is het eigenlijk ook binnen NL nog te tracken met postNL?

Ook vast aan het kijken naar een xbmc remote for pebble, maar die schijnt er nog niet echt te zijn. Hebben jullie nog must haves voor de pebble kwa software?
Runkeeper is erg leuk als je fietst of hardloopt. Verder gebruik ik hem eigenlijk alleen voor de notificaties en om mn muziek te besturen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Even contact opnemen met postNL (bijv via twitter) met de vraag of ze al een nederlandse trackcode hebben voor je singpost-code

Qua musthaves: ieder z'n smaak natuurlijk. Ik heb mijn pebble nog niet, maar bij mij komen in ieder geval impetus (timer voor intervaltrainingen), smarttraining (voor overige sporten, incl hartslag via ant+) en pebble navigator (navigatie in een rechte lijn, ga ik gebruiken icm gdak voor geocaching - scherm telefoon wat minder aan, dus zuiniger met de batterij) er op te staan

[ Voor 60% gewijzigd door Fotogravinnetje op 02-09-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Fotogravinnetje schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:11:
Even contact opnemen met postNL (bijv via twitter) met de vraag of ze al een nederlandse trackcode hebben voor je singpost-code

Qua musthaves: ieder z'n smaak natuurlijk. Ik heb mijn pebble nog niet, maar bij mij komen in ieder geval impetus (timer voor intervaltrainingen), smarttraining (voor overige sporten, incl hartslag via ant+) en pebble navigator (navigatie in een rechte lijn, ga ik gebruiken icm gdak voor geocaching - scherm telefoon wat minder aan, dus zuiniger met de batterij) er op te staan
Ik ben benieuwd of die kompas app (navigator) goed werkt op de pebble met je telefoon in je broek.
Het zou wel cool zijn als er ooit een complete turn-by-turn navigatie app/plugin komt voor pebble.

Het AMOLED scherm van mijn telefoon is namelijk compleet onleesbaar in de volle zon, terwijl mn pebble perfect leesbaar blijft. En op de fiets ofzo is het behoorlijk irritant om telkens de schaduw op moet zoeken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Volgens mij is er al een plugin die de navigatieaanwijzingen van google navigatie omzet in pijlen op je pebble. Geen idee hoe goed die werkt, maar in principe worden die aanwijzingen al naar het notificatie-vak gestuurd.
Die app die ik noemde heeft wel een optie om kompas aan te zetten, maar dan moet het scherm van je telefoon aan blijven staan. Vreet dus energie. En het is een optie die in feite nog niet eens in beta-status is. Richting aangeven doet hij op basis van je richting volgens de gps en op die manier zou het kompas ook gekalibreerd moeten worden als je toch het kompas wil gebruiken. Steeds als je je telefoon van positie hebt laten veranderen, moet hij opnieuw gekalibreerd worden... Maar op zich werkt kompas op basis van gps over het algemeen vrij goed, behalve als je naar een exacte plek wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Fotogravinnetje schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:11:
PostNL reageerde via twitter op mijn bericht op het moment dat ik het postkantoor uit kwam lopen 8)7 Als je de vraag stelt op het moment dat signpost aangeeft dat hij in NL is heb je hem waarschijnlijk in huis voordat PostNL reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Rupie schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:15:
[...]

PostNL reageerde via twitter op mijn bericht op het moment dat ik het postkantoor uit kwam lopen 8)7 Als je de vraag stelt op het moment dat signpost aangeeft dat hij in NL is heb je hem waarschijnlijk in huis voordat PostNL reageert.
Hoelang duurde bij jou de despatched overseas periode? Ik sta al vanaf 24 augustus daarop en geen wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Zandpad schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:36:
[...]

Hoelang duurde bij jou de despatched overseas periode? Ik sta al vanaf 24 augustus daarop en geen wijziging.
23-8 stond hij op "Despatched to overseas" en 27-8 was hij "Arrived at overseas".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Laatst online: 11-09 17:05
Rupie schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:19:
Heb nog niets vergelijkbaars gevonden. Maar op iOS krijg ik ook de inhoud van het bericht te zien hoor, dus daar hoef ik het niet voor te doen Enige nadeel tot op heden is dat het niet meer werkt als de Pebble uit heeft gestaan, dan moet ik eerst weer in het berichtencentrum spelen. Zelfde verhaal eigenlijk met de email notificties (die worden geregeld door de Pebble iOS App): ik moet geregeld opnieuw inloggen op gmail om het weer aan de praat te krijgen.
Als je je iPhone hebt gejailbreakt kun jet BT notificationEnabler installeren. Deze stuurt alle notifications door via Bluetooth. Ik krijg van alle apps nu notificaties: Whatsapp, Calendar, Mail, Facebook en bijvoorbeeld ook de breaking news meldingen van nu.nl

Het enige probleem wat ik heb is dat de CallerID meer niet werkt dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
jswinkels schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:41:
[...]

Als je je iPhone hebt gejailbreakt kun jet BT notificationEnabler installeren. Deze stuurt alle notifications door via Bluetooth. Ik krijg van alle apps nu notificaties: Whatsapp, Calendar, Mail, Facebook en bijvoorbeeld ook de breaking news meldingen van nu.nl

Het enige probleem wat ik heb is dat de CallerID meer niet werkt dan wel.
Hebben de contacten wel een voornaam en achternaam? Als je 1 van 2 leeg laat doet hij het bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
Ik heb net de topicstarter gelezen en een kleine zoektocht in deze thread later zie ik dat er nog niemand op geduid heeft dat de Pebble een E-paper scherm heeft. Geen E-ink.
Er is een klein verschil. E-ink is wat in bvb kindles zit. Met E-paper bedoelen ze eigenlijk gewoon een (ouderwets) LCD schermpje. E-ink is nog een tikkeltje beter te lezen in zonlicht dan deze E-paper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, dat was al vanaf het begin bekend. Een pebble is uitstekend in de zon afleesbaar. Tevens is het scherm veel reactiever dan bij e-ink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
The Wizard schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:11:
Klopt, dat was al vanaf het begin bekend. Een pebble is uitstekend in de zon afleesbaar. Tevens is het scherm veel reactiever dan bij e-ink.
Actually, no.
E-ink is een merk e-paper.
En het is zeker geen LCD.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
En in het donker zie je ook echt niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
DaCoTa schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:38:
daarvoor is er gelukkig wel een backlight.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
RocketKoen schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:10:
[...]

Actually, no.
E-ink is een merk e-paper.
En het is zeker geen LCD.
E-ink wordt gebruikt als algemene term voor elektronisch papier, ik heb toch ook niet gezegd dat het een LCD is? Ik zeg alleen dat de LCD van Pebble sneller reageert dan E-ink.
DaCoTa schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:38:
Met e-ink ook niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
The Wizard schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:00:
[...]

E-ink wordt gebruikt als algemene term voor elektronisch papier, ik heb toch ook niet gezegd dat het een LCD is? Ik zeg alleen dat de LCD van Pebble sneller reageert dan E-ink.

[...]

Met e-ink ook niet :).
Wat ik zeg is dat de pebble geen LCD is maar epaper... hoe kom jij er bij dat het LCD is?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
ik zei dat het LCD was, daar zat ik dus blijkbaar fout.
wat ik eigenlijk wilde zeggen is: dat het in de topicstart verkeerd staat
edit: aha, dus toch :)

[ Voor 14% gewijzigd door efari op 03-09-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Maar het is wel degelijk een LCD :) Het is een Sharp Memory LCD. E-paper wordt hier gewoon gebruikt als term voor een display dat zonder backlight af te lezen is.

Edit: deze om precies te zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 03-09-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
RocketKoen schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:26:
[...]

Ik ben benieuwd of die kompas app (navigator) goed werkt op de pebble met je telefoon in je broek.
Het zou wel cool zijn als er ooit een complete turn-by-turn navigatie app/plugin komt voor pebble.
Het is wachten tot de API voor de magnetometer (kompas) in de Pebble wordt vrijgegeven, dan pas worden routebeschrijvingen via Pebble echt nauwkeurig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Met GekkePrutser, het is inderdaad wel een LCD. Wat ik opgezocht heb voor mijn review:
De Pebble beschikt over een ‘ultra low power memory LCD’ (ePaper, geen E Ink) van 144 x 168 pixels, welke gefabriceerd wordt door Sharp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Laatst online: 10-09 12:36
Zandpad schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:36:
[...]

Bij mij duurt het nu ook wel erg lang. Status bij Singpost is al sinds 19 augustus "Despatched to overseas (Country code: NL)". Eergisteren nog contact gehad met PostNL maar die hebben hem ook nog niet ontvangen.... Heb geen haast, want loop tijdelijk rond met een Windows Phone 8. Dus ook al krijg ik hem binnenkort, veel heb ik er niet aan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Dan is die eerder verzonden dan die van mij, maar die van mij hebben ze vorige week donderdag al proberen te bezorgen. Zitten wel hele grote verschillen in. Als hij vanuit NL teruggestuurd wordt om een of andere reden (niet valide adres ofzo) is dat als het goed is ook te zien in de status van singpost. Je zou ook eens contact op kunnen nemen met Pebble zelf via Twitter, misschien dat die iets voor je kunnen betekenen

Net een mooi tijdje aan het kloten geweest om een verbinding te krijgen tussen de Pebble en de iPhone. Uiteindelijk weer voor elkaar te krijgen door beide devices elkaar te laten vergeten, beide opnieuw op te starten en dan weer te connecten. Alleen de Pebble herstarten was niet genoeg, echt pas toen ik de iPhone uit gehad had wilde hij weer werken.

Ik las op de site van Pebble dat je het horloge kunt herstarten door 10 seconden select + back in te drukken. Terwijl gewoon in het menu naar 'uit' gaan en hem vervoglens weer aandrukken veel sneller gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Volgens mij werkt die 10 seconden select + back altijd, via menu niet als je Pebble niet meer reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Daar kan je wel eens een goed punt hebben ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Het scherm is idd geen epaper. Maar het is wel prima scherp. Quote:

Not to be confused with e-ink, the Pebble’s e-paper display is actually a low-power memory LCD. The high contrast screen is readable, even in direct sunlight, but unlike e-ink it has a 30 fps refresh rate. This quick refresh rate allows for smooth animations in menus and watch faces. The drawback is that continually refreshing the screen drains power fast. Watch faces that feature moving second hands severely impact battery life.

http://boingboing.net/201...pebble-e-paper-watch.html

Die runkeeper app is overigens wel fraai. Wat is overigens 'pace'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Je spreekt jezelf tegen met de quote... Het scherm is WEL e-paper, maar GEEN e-ink. e-ink is namelijk geen LCD, maar e-paper kan LCD zijn of e-ink of nog een andere techniek.

Pace is het aantal minuten per kilometer, speed is het aantal kilometer per uur. Als je de ene weet, kun je de andere dus uitrekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
dirkjesdirk schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:51:
Die runkeeper app is overigens wel fraai. Wat is overigens 'pace'?
Pace is gewoon de snelheid die je loopt. Als de benen meewerken ga ik vandaag of morgen wel eens een rondje hardlopen om te kijken of dat een beetje werkt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rupie schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:39:
[...]

Pace is gewoon de snelheid die je loopt. Als de benen meewerken ga ik vandaag of morgen wel eens een rondje hardlopen om te kijken of dat een beetje werkt allemaal.
Alleen dan in uren/minuten per kilometer, ipv kilometer per uur

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik heb zojuist de langverwachte mail gekregen: ik krijg zeer binnenkort mijn witte Pebble!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:38
Fotogravinnetje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:31:
Ik heb zojuist de langverwachte mail gekregen: ik krijg zeer binnenkort mijn witte Pebble!
Welk ordernummer heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Laatst online: 11-09 17:05
Rupie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:19:
[...]

Hebben de contacten wel een voornaam en achternaam? Als je 1 van 2 leeg laat doet hij het bij mij ook niet.
Ja, hoor. Na de laatste firmware update heb ie het even gedaan en nu dus niet meer. Ook bij dezelfde contacten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Fotogravinnetje schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:54:
Ik ben benieuwd of ik dan in de komende week (misschien 2 weken) aan de beurt ben.... Heb ordernummer 1372** en een witte gepreorderd. [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
beetje vreemd, ik had op 20 augustus mail gekregen dat het mijn beurt was in de pre-order wachtrij voor de pebble te bestellen. dat heb ik dan ook meteen gedaan, ook betaald.
ik heb 2 weken gewacht op een mail met de tracking-code. daar ik gisteren nog steeds die mail niet ontvangen had, en in de order status gewoon nog "processing" stond, heb ik ze een mail gestuurd om te vragen waar die bleef..
komt vandaag de postbode langs met m'n Pebble zelf... (terwijl Shipping Status nog steeds "Processing" is..)

zo zie je maar, ff van je laten horen en ze zijn direct bij de pinken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
LOL
Even voor de nieuwsgierigheid: moest je nog bijbetalen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
yep, import België BTW €22,92 + formaliteiten €12 = €34,92
de smeerlappen profiteren ook van alles..
terwijl ik net opgezocht heb dat importtax maar vanaf 150 euro moet.. ik ga dit ff onderzoeken.
moest Pebble dat nu doen zoals andere internationale verkopers, op de verpakking aangeven dat het een cadeau is, dan hoeven geen importkosten betaald te worden..

edit:
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm
Indien de totale waarde van de zending meer bedraagt dan 22 euro maar minder dan 150 euro, wordt de vrijstelling verleend van rechten bij invoer maar dient de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.
voor nederland kan dit uiteraard verschillen..

[ Voor 37% gewijzigd door efari op 04-09-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:38
Dan heb ik over je post heen gelezen. :)
Goed om te weten in ieder geval, dan zal ik de mail ook binnenkort krijgen (#1402xx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
efari schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:11:
yep, import België BTW €22,92 + formaliteiten €12 = €34,92
de smeerlappen profiteren ook van alles..
terwijl ik net opgezocht heb dat importtax maar vanaf 150 euro moet.. ik ga dit ff onderzoeken.
moest Pebble dat nu doen zoals andere internationale verkopers, op de verpakking aangeven dat het een cadeau is, dan hoeven geen importkosten betaald te worden..

edit:
[...]

voor nederland kan dit uiteraard verschillen..
Dat verzenden als kado is natuurlijk wel belastingontduiking. Net als het opgeven van een lagere waard (tablet versturen als digitale fotolijst van €20).

Dropshippers uit China doen dit vrijwel standaard, want China doet er toch niks tegen. Is niet hun belasting die ontdoken wordt.
Maar een bedrijf dat zn hoofdkantoor en al zn geld in de VS heeft zitten moet wat netter te werk gaan.

De grens in de EU is overigens €22 als ik me niet vergis.

[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 04-09-2013 17:30 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Bij mij stond de waarde gewoon keurig netjes op de doos maar ik heb niets hoeven bijbetalen. Volgens mij ligt het er maar net aan hoe goed ze er op letten, als je mazzel hebt betaal je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik hoop maar dat ik ook een beetje mazzel heb, over een week of twee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 11:20
Na de Galaxy Gear presentatie maar in de rij gaan staan voor een Pebble. Voor de prijs ($299) en beperkte accuduur +/- 1 dag is het me toch een beetje te veel van het goede. Heb nummer #1617**, laag nummer aangezien ik las over dik 270k bestellingen.

• RocketKoen
jip_86 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:35:
Na de Galaxy Gear presentatie maar in de rij gaan staan voor een Pebble. Voor de prijs ($299) en beperkte accuduur +/- 1 dag is het me toch een beetje te veel van het goede. Heb nummer #1617**, laag nummer aangezien ik las over dik 270k bestellingen.
De eerste 70k bestellingen waren van kickstarter. En 2 maanden geleden stond het aantal verkochte units op 85k (volgens wiki). met een geschatte productie van 15k per maand zouden we dus nu op ongeveer 115k verkochte units zitten.

gezien de bestelnummers van de tweakers hier zitten ze nu rond nummer 140k met leveren. Al maakt het wel uit welke kleur je hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door RocketKoen op 05-09-2013 01:26 ]

TheS4ndm4n#1919

• dexter18
efari schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:59:
beetje vreemd, ik had op 20 augustus mail gekregen dat het mijn beurt was in de pre-order wachtrij voor de pebble te bestellen. dat heb ik dan ook meteen gedaan, ook betaald.
ik heb 2 weken gewacht op een mail met de tracking-code. daar ik gisteren nog steeds die mail niet ontvangen had, en in de order status gewoon nog "processing" stond, heb ik ze een mail gestuurd om te vragen waar die bleef..
komt vandaag de postbode langs met m'n Pebble zelf... (terwijl Shipping Status nog steeds "Processing" is..)

zo zie je maar, ff van je laten horen en ze zijn direct bij de pinken :+
Dan ben ik eens benieuwd ik heb ook al vanaf 21 augustus de order op processing staan.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hem al geruime tijd en bij mij staat hij nog steeds op shipping ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
Heb mijn Pebble nu bijna 4 weken en vind het nog steeds een super product. Vooral dat het hackable is. Ik heb al een WatchApp geschreven dat ik met de knopjes snel mijn 3 meest gebruikte licht scenes kan afvuren van mijn domotica systeem en dat ik de temperatuur in de woonkamer kan aflezen op het horloge.

YouTube: Control Light-Manager with Pebble

Dit ga ik nog verder uitwerken, maar is echt te gek.
Ik denk dat als de community die nu ontstaat sterk blijft/wordt dat de Pebble een lang leven kan hebben, maar de grote jongens als Samsung en Apple maken klokjes met veel kleurtjes en blingbling en daar gaat toch te massa voor. Die gaan niet voor de functionaliteit maar voor eye candy en merk.

Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt, of de SmartWatch het overleeft of dat het een hype is en straks aan een stille dood sterft.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• efari
Oef zeg. Ik dacht eerst dat er wat aan de hand was met het scherm...
Toen ik hem gisteren achter m'n pc uit de doos haalde en deze ochtend in de auto zag ik telkens vlekken op het scherm...
Blijkt dat het gepolariseerde licht van m'n 3 schermen alsook mijn gepolariseerde zonnebril in de auto dat effect veroorzaken.. Er is met het blote oog in normaal licht dus geen enkel probleem

Verder is me bij het uitpakken opgevallen dat de Pebble eigenlijk veel kleiner is dan ik verwachtte. Blijkbaar heeft iedereen op foto's en reviews dunnere polsen als ik..
Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt, of de SmartWatch het overleeft of dat het een hype is en straks aan een stille dood sterft.
Ik denk dat het wel vaker gebeurd is dat sommige hypes stilletjes sterven, maar bijna nooit producten met een goeie 'hackability'.

[ Voor 20% gewijzigd door efari op 05-09-2013 11:36 ]

• dirkjesdirk
Net de hands on van die Galaxy Gear gelezen, maar naar mijn mening heeft slaat Samsung hiermee toch de plank mis.

Eigenlijk is de Pebble helemaal niet te vergelijken met dit ding. Wat mij betreft is die gear niet goed uitgedacht: toch weer een mini telefoon, met eigenlijk alleen maar de beperkingen en nadelen van een klein scherm.

De functionaliteit is uitgebreid, maar wat krijg je ervoor terug? Na enige weken een Pebble te hebben gebrikt, merk ik dat het volgende handig is.
1, de tijd kunnen aflezen zonder je smartphone aan te zetten of uit je zak te halen
2, notificaties kunnen lezen, ook zonder je telefoon te pakken.
3. Een always on scherm met een lange batterijtijd dat goed afleesbaar is, ook buiten

Deze 3 dingen zijn verreweg het handigst en de met de Pebble kan dit (voor een fractie van de prijs van een galaxy gear). De gear heeft een prachtig kleurenscherm, maar is buiten slecht afleesbaar en - naar ik aanneem - niet altijd aan. Vooral dat laatste klinkt als niet belangrijk, maar is het in de praktijk we. Dan is het toch geen horloge? En ook nog ieder dag aan de lader...

De vraag die t.net stelt is of mensen op smartwatches zitten te wachten. Mijn antwoord is ja, maar dan juist voor de kleine dingen, zoals tijd, notificaties e.d. Zo ''n horloge moet goed zijn in dingen waarin de smartohone niet handig is: batterijtijd, snelle en goede afleesbaarheid scherm etc.

Ik ga de Pebble ook steeds meer waarderen, omdat die juist op die punten goed is uitgedacht: het scherm is super afleesbaar buiten. Als het echt donker is, volstaat een kleine beweging met de pols om backlight even aan te doen (wel erg kort overigens). Ook kleine details al de trilling wanneer je buiten de range van je phone bent (en wanneer er weer connectie is), zijn bijzonder handig.

Ga je een mini smartphone in een horloge proppen - wat natuurlijk verleidelijk is voor een technologiegigant als Samsung - dan zit je naar mijn mening op de verkeerde weg.

Ben benieuwd of Apple ook deze koers kiest.

[ Voor 28% gewijzigd door dirkjesdirk op 05-09-2013 11:39 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
dirkjesdirk schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:33:
Deze 3 dingen zijn verreweg het handigst en de met de Pebble kan dit (voor een fractie van de prijs van een galaxy gear). De gear heeft een prachtig kleurenscherm, maar is buiten slecht afleesbaar en - naar ik aanneem - niet altijd aan. Vooral dat laatste klinkt als niet belangrijk, maar is het in de praktijk we. Dan is het toch geen horloge? En ook nog ieder dag aan de lader...
Inderdaad, ik vind dat ook het belangrijkste aan de Pebble, het scherm dat altijd aan is. Als je op een knop moet drukken om de tijd / notificaties te zien, dan schiet je toch je doel voorbij voor een horloge, vind ik. Een kleurenscherm en camera boeit me wat dat betreft veel minder. Een compleet Android OS is ook een beetje overkill.

Wel hoop ik dat Pebble met een volgende versie komt waar ze wat dingen in fixen. Touch screen zou geweldig zijn, en ook een glazen / saffierglazen bovenkant zodat je niet meer hoeft te klooien met screenprotectors. Verder vind ik het ding al aardig perfect, al zou nog iets dunner/lichter wel welkom zijn.

• paul_mathijs
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:14
Heb net een mailtje gekregen met de mededeling dat ik een Pebble kan bestellen: leuk!

Maar, kan ik inmiddels niet beter wachten tot de volgende Pebble? Tja, altijd weer dezelfde vraag...

Is de Pebbel wel robust genoeg qua scherm en krasbestendigheid? Iemand iets gehoord over een nieuwe Pebble?

• Rupie
Ik heb er ook naar zitten kijken. Ik heb zwaar het gevoel dat veel mensen een smartwatch een beetje zien als een ontwikkeling die net zo veel 'impact' heeft als de tablet een tijdje terug heeft gehad. Maar zoveel potentie gaat een smartwatch volgens mij nooit hebben. Er zijn gewoon een aantal factoren die de mogelijkheden beperken (formaat van het scherm, gewicht, het feit dat hij om je arm zit) waardoor ik niet echt een functionaliteit kan verzinnen die ik mis om mijn pols als ik de Pebble om heb.

Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op een speaker, microfoon of camera aan mijn horloge. Ik wil helemaal niet tegen mijn horloge praten of er filmpjes of wat dan ook op kijken. Hoe ga je überhaupt een fatsoenlijke foto maken vanaf een horloge om je pols?

Als ze de Pebble op dezelfde manier hadden kunnen maken met een kleurenscherm (dus inclusief dezelfde accuduur en dergelijke) was hij wat mij betreft nog net even iets mooier geweest. Maar zeker niet ten koste van elke dag opladen.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Als in de toekomst een horloge komt met holografische projectie van beeld en toetsenbord wordt het een heel ander verhaal. Ik denk dat we daar nog wel tien jaar op kunnen wachten.

• dirkjesdirk
Rupie schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:13:
Ik heb er ook naar zitten kijken. Ik heb zwaar het gevoel dat veel mensen een smartwatch een beetje zien als een ontwikkeling die net zo veel 'impact' heeft als de tablet een tijdje terug heeft gehad. Maar zoveel potentie gaat een smartwatch volgens mij nooit hebben. Er zijn gewoon een aantal factoren die de mogelijkheden beperken (formaat van het scherm, gewicht, het feit dat hij om je arm zit) waardoor ik niet echt een functionaliteit kan verzinnen die ik mis om mijn pols als ik de Pebble om heb.

Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op een speaker, microfoon of camera aan mijn horloge. Ik wil helemaal niet tegen mijn horloge praten of er filmpjes of wat dan ook op kijken. Hoe ga je überhaupt een fatsoenlijke foto maken vanaf een horloge om je pols?
Zeer eens. Als ik dan zie dat je de galerij met afbeeldingen op je phone kan openen, dan begrijp ik dat het technisch leuk is dat het kan, maar wanneer ga je dat in vredesnaam doen? Ik zie geen enkel praktisch nut.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:49

skoozie

SCSI

eergisteren een mailtje gehad dat ik een pebble op kon laten sturen als ik betaalde, gelijk gedaan.
besteld: 13-06-2013 (Order Number: #1349xx)
nu wachten wanneer ik hem krijg...
The Wizard schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:24:
Als in de toekomst een horloge komt met holografische projectie van beeld en toetsenbord wordt het een heel ander verhaal. Ik denk dat we daar nog wel tien jaar op kunnen wachten.
wordt lastig typen als je projector steeds van plek verranderd :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• RocketKoen
paul_mathijs schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:05:
Heb net een mailtje gekregen met de mededeling dat ik een Pebble kan bestellen: leuk!

Maar, kan ik inmiddels niet beter wachten tot de volgende Pebble? Tja, altijd weer dezelfde vraag...

Is de Pebbel wel robust genoeg qua scherm en krasbestendigheid? Iemand iets gehoord over een nieuwe Pebble?
Deze is (qua software) nog niet eens af :P
Aan de hardware valt op het moment weinig te verbeteren, wat mij betreft was het een schot in de roos. De software kan nog wel een heel stuk beter, maar daar hoef je geen nieuw horloge voor te ontwerpen.

Ik verwacht de komende jaren dan ook geen Pebble 2.
Misschien dat ze wel komen met nieuwe kleurtjes, of kleine aanpassingen. Maar ik verwacht geen nieuwe features die nieuwe hardware vereisen. Onzin als een touchscreen, 4G verbinding en camera laten we lekker aan Samsung, Sony en Apple over.

TheS4ndm4n#1919

• Fotogravinnetje
Ik verwacht dat er nog wel een pebble-achtige uit gaat komen met het scherm van de Quallcomm Foq. Dus geen overkill aan features (die je toch liever met een smartphone wil doen), lange accuduur, goed afleesbaar scherm EN kleurenscherm.
Ik denk dat er twee soorten smartwatch-gebruikers zullen zijn: mensen die hun smartphone als basis willen gebruiken en de watch als aanvulling (zoals de Pebble fungeert) en mensen die hun horloge als smartphone willen kunnen gebruiken (lijkt Samsung meer op te richten). Ik val absoluut binnen die eerste groep

• RocketKoen
Als de smartwatches wat verder komen is het natuurlijk wel interresant om het horloge te hebben als vervanging van je telefoon.
De ene helft van de telefoon functies gaat dan naar een smartwatch, de rest naar een tablet.

TheS4ndm4n#1919

• Rupie
RocketKoen schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:47:
Als de smartwatches wat verder komen is het natuurlijk wel interresant om het horloge te hebben als vervanging van je telefoon.
De ene helft van de telefoon functies gaat dan naar een smartwatch, de rest naar een tablet.
Ik zie dat allemaal nog niet zo snel gebeuren eigenlijk. Ik zie mijzelf niet tegen mijn horloge praten als ik ga bellen. En berichtjes versturen via een horloge? Of moet dat dan via de tablet die gekoppeld is aan de telefoon, waardoor je je tablet altijd bij je moet hebben om te kunnen whatsappen :9
Het is een leuk extraatje en er zullen op den duur vast dingen bedacht worden waardoor ze ook echt wat toevoegen (okay, dat doen sommige nu al), maar dat die combi de telefoon vervangen zie ik nog niet zomaar gebeuren.
Fotogravinnetje schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:15:
Ik verwacht dat er nog wel een pebble-achtige uit gaat komen met het scherm van de Quallcomm Foq. Dus geen overkill aan features (die je toch liever met een smartphone wil doen), lange accuduur, goed afleesbaar scherm EN kleurenscherm.
Als die verschijnt op kickstarter (en hij ziet er ook nog een beetje fatsoenlijk uit) wil ik die gister in mijn bezit hebben!

Ik heb vanavond in de stad even gekeken naar een nieuw bandje voor de Pebble. Mijn vriendin vindt dat ik voor een camel kleurige moet gaan maar dat zie ik niet echt goed komen met een zwarte Pebble. Hebben jullie er andere bandjes op zitten?

[ Voor 29% gewijzigd door Rupie op 05-09-2013 21:05 ]

• dreamscape
  • Laatst online: 16:06
Ik heb een paar Nato-bandjes, dan kan ik af en toe wisselen, want zo'n band loopt achter de bandpennen door. Dat werkt natuurlijk alleen als je zo'n nylon band mooi en prettig vindt. Ik heb een zwarte, een zwarte met oranje streep (Tudor Heritage) en een groene. Vooral die groene staat hem erg goed. Ik zal binnenkort eens foto's schieten.

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 05-09-2013 21:38 ]

Punctuality is the politeness of kings

• dirkjesdirk
Rupie schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:02:
[...]

Ik zie dat allemaal nog niet zo snel gebeuren eigenlijk. Ik zie mijzelf niet tegen mijn horloge praten als ik ga bellen. En berichtjes versturen via een horloge? Of moet dat dan via de tablet die gekoppeld is aan de telefoon, waardoor je je tablet altijd bij je moet hebben om te kunnen whatsappen :9
Het is een leuk extraatje en er zullen op den duur vast dingen bedacht worden waardoor ze ook echt wat toevoegen (okay, dat doen sommige nu al), maar dat die combi de telefoon vervangen zie ik nog niet zomaar gebeuren.

[...]

Als die verschijnt op kickstarter (en hij ziet er ook nog een beetje fatsoenlijk uit) wil ik die gister in mijn bezit hebben!

Ik heb vanavond in de stad even gekeken naar een nieuw bandje voor de Pebble. Mijn vriendin vindt dat ik voor een camel kleurige moet gaan maar dat zie ik niet echt goed komen met een zwarte Pebble. Hebben jullie er andere bandjes op zitten?
Jazeker. Een eenvoudige zwart lederen band met witte stiksels. Als je wilt kan ik er een plaatje van schieten.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
dirkjesdirk schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:05:
[...]

Jazeker. Een eenvoudige zwart lederen band met witte stiksels. Als je wilt kan ik er een plaatje van schieten.
Als je zou willen, ik heb ook wel belang bij die foto :) !!

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Als je dat zou willen doen heel graag. Dan krijg je een beetje dit idee neem ik aan?

Zelf ben ik normaal wel van de stalen bandjes, maar dan moet ie in dit geval wel zwart zijn denk ik (zoals hier. Die zijn er wel, maar dan ben je meteen 40 euro kwijt geloof ik en dan vind ik best veel om even te kijken of het mooi staat. Daarbij denk ik dat die bandjes vast behandeld zijn om ze die kleur te geven en dat zou dan weer kunnen betekenen dat de kleur er af zou kunnen slijten.

Ook een plaatje van een zwarte Pebble met bruine band, maar dat vindt ik toch ook niet heel erg mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door Rupie op 06-09-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rupie schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:35:
Als je dat zou willen doen heel graag. Dan krijg je een beetje dit idee neem ik aan?

Zelf ben ik normaal wel van de stalen bandjes, maar dan moet ie in dit geval wel zwart zijn denk ik (zoals hier. Die zijn er wel, maar dan ben je meteen 40 euro kwijt geloof ik en dan vind ik best veel om even te kijken of het mooi staat. Daarbij denk ik dat die bandjes vast behandeld zijn om ze die kleur te geven en dat zou dan weer kunnen betekenen dat de kleur er af zou kunnen slijten.

Ook een plaatje van een zwarte Pebble met bruine band, maar dat vindt ik toch ook niet heel erg mooi.
Bij de betere stalen bandjes blijft die kleur wel zitten hoor. Die ik in de winkel heb gezien waren alleen duurder dan de pebble zelf. Als je zoiets bij DX of een vage webshop gaat bestellen kom je wel aan de 40 euro, maar dan is de kwaliteit waarschijnlijk ook niks.

Je kan het beste gewoon naar een winkel gaan en kijken wat je mooi vindt. Met een lieftallige verkoopster die je de bandjes laat proberen. Dingen als smaak zijn toch persoonlijk.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
RocketKoen schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:40:
[...]

Bij de betere stalen bandjes blijft die kleur wel zitten hoor. Die ik in de winkel heb gezien waren alleen duurder dan de pebble zelf. Als je zoiets bij DX of een vage webshop gaat bestellen kom je wel aan de 40 euro, maar dan is de kwaliteit waarschijnlijk ook niks.

Je kan het beste gewoon naar een winkel gaan en kijken wat je mooi vindt. Met een lieftallige verkoopster die je de bandjes laat proberen. Dingen als smaak zijn toch persoonlijk.
40 euro was ook de goedkoopste die ik tegen kwam online, dus dan weet je waarschijnlijk wel hoe laat het is inderdaad :Y)
Was gister even de V&D ingelopen om te kijken wat ze daar zoal hadden maar die zagen er of goedkoop uit of ze hadden kleuren die ik sowieso lelijk vond, ongeacht op welke horloge ze gezet worden.

Edit: bedenk me net dat ik hier als het goed is nog ergens een horloge heb liggen met een zwart leren bandje. Als die nou toevallig ook 22mm is kan ik net zo goed die eens proberen. Straks maar eens de kast in duiken om dat horloge op te graven.

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 06-09-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Joepv schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:18:
Heb mijn Pebble nu bijna 4 weken en vind het nog steeds een super product. Vooral dat het hackable is. Ik heb al een WatchApp geschreven dat ik met de knopjes snel mijn 3 meest gebruikte licht scenes kan afvuren van mijn domotica systeem en dat ik de temperatuur in de woonkamer kan aflezen op het horloge.

YouTube: Control Light-Manager with Pebble

Dit ga ik nog verder uitwerken, maar is echt te gek.
Ik denk dat als de community die nu ontstaat sterk blijft/wordt dat de Pebble een lang leven kan hebben, maar de grote jongens als Samsung en Apple maken klokjes met veel kleurtjes en blingbling en daar gaat toch te massa voor. Die gaan niet voor de functionaliteit maar voor eye candy en merk.

Hey Mindfreaker, heb je dat aan een Homewizard gekoppeld ?
Ik heb ook een HW, en zo'n app op de pebble zou me wel smaken ! (zit nog in de que helaas 150xxx)
Erg gaaf!

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Rupie schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:35:
Ja, zo precies. Zit comfortabel en staat fraai vind ik

Pagina: 1 ... 5 ... 33 Laatste

Let op:
Berichten over andere smartwatches mogen in:
- Pebble Time / Pebble Time Steel / Pebble Time Round: [Pebble Time (Steel) / Time Round] Ervaringen & Discussie
- Pebble 2 / Pebble Time 2 / Pebble 2 SE: [Pebble (Time) 2 / 2 SE] Ervaringen & Discussie

Berichten over de levertijd kan in ~~~[Pebble E-Paper Watch] Levertijden & Prijzen.

Pebble is recentelijk overgenomen door FitBit. Discussie en gevolgen betreft deze overname hoort in: Fitbit neemt Pebble over - toekomstperspectief?.