Net de
hands on van die Galaxy Gear gelezen, maar naar mijn mening heeft slaat Samsung hiermee toch de plank mis.
Eigenlijk is de Pebble helemaal niet te vergelijken met dit ding. Wat mij betreft is die gear niet goed uitgedacht: toch weer een mini telefoon, met eigenlijk alleen maar de beperkingen en nadelen van een klein scherm.
De functionaliteit is uitgebreid, maar wat krijg je ervoor terug? Na enige weken een Pebble te hebben gebrikt, merk ik dat het volgende handig is.
1, de tijd kunnen aflezen zonder je smartphone aan te zetten of uit je zak te halen
2, notificaties kunnen lezen, ook zonder je telefoon te pakken.
3. Een always on scherm met een lange batterijtijd dat goed afleesbaar is, ook buiten
Deze 3 dingen zijn verreweg het handigst en de met de Pebble kan dit (voor een fractie van de prijs van een galaxy gear). De gear heeft een prachtig kleurenscherm, maar is buiten slecht afleesbaar en - naar ik aanneem - niet altijd aan. Vooral dat laatste klinkt als niet belangrijk, maar is het in de praktijk we. Dan is het toch geen horloge? En ook nog ieder dag aan de lader...
De vraag die t.net stelt is of mensen op smartwatches zitten te wachten. Mijn antwoord is ja, maar dan juist voor de kleine dingen, zoals tijd, notificaties e.d. Zo ''n horloge moet goed zijn in dingen waarin de smartohone niet handig is: batterijtijd, snelle en goede afleesbaarheid scherm etc.
Ik ga de Pebble ook steeds meer waarderen, omdat die juist op die punten goed is uitgedacht: het scherm is super afleesbaar buiten. Als het echt donker is, volstaat een kleine beweging met de pols om backlight even aan te doen (wel erg kort overigens). Ook kleine details al de trilling wanneer je buiten de range van je phone bent (en wanneer er weer connectie is), zijn bijzonder handig.
Ga je een mini smartphone in een horloge proppen - wat natuurlijk verleidelijk is voor een technologiegigant als Samsung - dan zit je naar mijn mening op de verkeerde weg.
Ben benieuwd of Apple ook deze koers kiest.
[
Voor 28% gewijzigd door
dirkjesdirk op 05-09-2013 11:39
]
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...