qua111 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 19:45:
[...]
[Sorry hoor, voortaan zal ik eerst god om antwoorden vragen bij vragen waar ik niks over kan vinden...]
Ik ben nieuw in de wereld van het rooten, dus al het jargon klinkt me nogal onbekend in de oren, misschien dat ik daarom zelf niks kan vinden over het installeren van een nieuwe rom over een andere, zij het hier LeeDroid. Hierbij dan mij excuses daarvoor.
Temeer omdat er vandaag tijdens mn root nogal wat misliep, dacht ik het nu maar hier te vragen, in plaats van zelf weer vanalles proberen zoals vanmiddag, want straks mol ik mn toestel alsnog.
Ik wist er eerlijk gezegd ook niet zo heel veel van af, maar in het kort even hoe het zit in mijn optiek (dan mogen anderen me aanvullen). Er zijn, nadat je de bootloader geunlocked hebt via HTC dev, drie dingen waar je om zou moeten denken:
1. Het flashen van een andere recovery (clockwork recovery bijvoorbeeld). Dit is een eenmalige actie en hoef je niet nog een keer tussen het flashen van ROM's door over te doen. Zolang die recovery goed is geflashed hoef je je helemaal nergens zorgen over te maken - je kan de volgende stappen verneuken wat je wil, zolang de recovery goed is kan je je toestel gewoonweg niet slopen met wat ROM flashes.
2. Het flashen van boot.img. Bij toestellen die S-OFF hebben wordt dit bestand geflashed als je een ROM flashed, maar omdat de One X nog S-ON heeft is dit bestand "beveiligd" en moet deze apart worden geflashed via fastboot.
3. Het flashen van de ROM ansich.
Als je een bepaalde ROM erop hebt staan en je wilt een nieuwe ROM flashen zijn stap 2 en 3 natuurlijk elke keer verplicht (nouja, stap 2 soms niet, maar wil je het veilig doen zou ik het wel doen). Vaak is het ook handig om voordat je begint met stap 2 eerst de huidige ROM helemaal te wipen. Dat kan je vervolgens doen met het superwipe script. Dat kan je, vergeleken met Windows, zien als een soort van format van je systeempartitie zodat er geen oude meuk blijft staan als je een nieuwe ROM installeert.
Als je een nieuwere versie van dezelfde ROM wilt flashen is het soms wel nodig om te wipen, soms niet. Net zoals hierboven al wordt gezegd; vaak wordt er in het specifieke topic op XDA wel vermeld wat er wordt aanbevolen.
Al met al vind ik het niet eens zo heel ingewikkeld
[
Voor 9% gewijzigd door
rodie83 op 13-08-2012 12:19
]