Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
westergas schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 07:10:
Over naar JB zonder Sense? En dan die mooie docking/car mode missen? Nope! ;)
Die gebruik ik dus ook iedere dag. Ik zit al te zoeken in de playstore. Staan verschillende alternatieven in.
Entity schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:36:
[...]

Ga ik zeker doen, er zit een probleem in de huidige versie waardoor hij reboot als ik Wifi aan zet, hopelijk is dat dan opgelost. En anders ga ik weer terug naar ARHD tot de problemen opgelost zijn.

JB ziet er verder wel erg goed uit. Sense an sich mis ik niet, alleen de camera app van JB is maar matig, die van HTC is stukken beter.
De HTC camera app is ook slecht. Misschien veel opties, maar probeer maar eens een (betaalde) camera app uit de play store. Die geven betere kwaliteit foto's als de HTC app. Vooral omdat de compressie en ruisreductie gigantisch is in de standaard app. Zoek maar eens op bijv. Camera Zoom FX.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Entity

9000rpm

Bedankt voor de tip, zal eens wat andere camera apps proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

Je kunt ook de camera mod installeren
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1765416

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Doet dat ook wat onder JB? Heb hem geflashed maar zie geen resultaat.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Ik zou post #3 in het topic ff checken.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JKratos schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:40:
Ik zou post #3 in het topic ff checken.
Kuch, Pardon ;)

Had weer niet verder gelezen dan Custom ROMs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 22:21
westergas schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 07:10:
Over naar JB zonder Sense? En dan die mooie docking/car mode missen? Nope! ;)
Dat is inderdaad het enige wat ik mis. Maar toch blijf ik bij JB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 22:21
Ligt het aan mij of is de beeldverhouding ook gewoon totaal anders bij de camera in JB-roms? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Net http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1784185 geinstalleerd omdat ik het toch is wilde proberen. Werkt echt mooi en heel erg vloeiend. Enige is dat toen ik Google Maps opstarte en hij GPS aanzette, hij ging rebootten.

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:46
Ik zit te twijfelen of ik de bootloader ga unlocken. Ik was altijd een fanatiek flasher met mijn DHD, maar dat mijn garantie vervalt door het unlocken bevalt me niet zo.

Wat heeft jullie doen besluiten om het toch te doen?

[ Voor 14% gewijzigd door Patrick V. op 26-07-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je garantie vervalt niet volledig, zie de voorwaarden van HTC. Het onderwerp is afaik ook al eerder besproken.

Ik heb besloten een custom rom erop te zetten omdat de standaardsoftware van HTC bagger is. Ik was na een paar dagen al zat van het 3-dotmenu en de belachelijke bugs + traagheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 19:08
Patrick V. schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:22:
Ik zit te twijfelen of ik de bootloader ga unlocken. Ik was altijd een fanatiek flasher met mijn DHD, maar dat mijn garantie vervalt door het unlocken bevalt me niet zo.

Wat heeft jullie doen besluiten om het toch te doen?
Vertrouwen in het product, al mijn HTC's tot dusver geflashed. Verder doet HTC er ook niet moeilijk over wat ik her en der lees. Vooral de voordelen van custom roms. Betere batterij duur en dergelijke :)

[ Voor 7% gewijzigd door spookz0r op 26-07-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
In de OP staat vermelding naar site van XDA waar je de officiele RUU''s kunt downloaden. TS kan die misschien beter vervangen door deze:
http://androidromupdate.c...x-stock-rom-ruu-download/
Daar staan ze allemaal op, ook de 1.29 releases all.

Volgende keer graag een DM sturen naar de TS van het topic ;)

[ Voor 12% gewijzigd door janvanduschoten op 26-07-2012 21:13 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag m.b.t. de app cerberus. Ik heb de app geinstalleerd (als root, vanwege extra functionaliteiten, werkt verder prima).
Echter werkt in iedergeval 1 optie niet (apparaat rebooten).

Vervolgens contact gezocht met de ontwikkelaar en die vroeg mij de command (in een terminal emulator):
su
reboot
uit te voeren, echter geeft dit de volgende melding "reboot: no such tool". Hierna heeft hij gevraagd om busybox te installeren en het vervolgens weer te proberen. Dit heeft ook niet geholpen.

Vervolgens vroeg hij of ik in de custom rom topic (op xda) kan vragen waarom:
su
reboot
niet werkt op de rom (viper, team venom). Of is dit misschien alleen bij mij? Zoja waarom?

Misschien weten jullie hier meer van voordat ik het vraag op XDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:03:
Ik heb een vraag m.b.t. de app cerberus. Ik heb de app geinstalleerd (als root, vanwege extra functionaliteiten, werkt verder prima).
Echter werkt in iedergeval 1 optie niet (apparaat rebooten).
werkt bij mij ook niet..ik draai hier ook de viper rom....1.0.1.

ik krijg ook dezelfde foutmelding de emulator.

[ Voor 6% gewijzigd door Michel242186 op 26-07-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
Werkt prima hier, op CM10 preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 22:46
Ik heb 'm geunlocked :)

Draai nu ARHD 7.2.2, moet zeggen dat ik er geen spijt van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook CM 10, supersnel alles.
Maar... ik kan google play niet aan de praat krijgen.
Hij start op en sluit gelijk weer. Iemand een hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:52:
Ik heb ook CM 10, supersnel alles.
Maar... ik kan google play niet aan de praat krijgen.
Hij start op en sluit gelijk weer. Iemand een hoe ik dit oplos?
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd?
[/quote]

Ik heb de google play apk op mij pc gedownload en deze via usb op de one gezet.
Installeren gaat prima, maar dan crashed ie. Ik heb mijn best gedaan om het antwoord op xda enzo te vinden, maar ik kan nergens vinden wat hiervan de oorzaak kan zijn.

Laat maar, heb het al... oogkleppen....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

En de oplossing was? :+
Mijn gok: je hebt/had gapps niet geflashed, en daardoor mis je het hele Google framework.
En dan kan je Google Play wel los installeren, het zal zonder onderliggend framework nooit gaan werken :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sowieso is de CM10 rom niet de beste keuze als je nu JB zou willen draaien, ik zou deze rom even proberen.

Boot.img Flashen
Boot Cache wissen
Rom flashen
GAPPS Flashen
SU Flashen (Staat ergens rond pagina 40 in het topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Die ROM heeft ook mijn voorkeur (Ben daar ook download mirror)

Heb alleen wel één vaag probleem die ik vooralsnog niet gevonden krijg. Zowel met Nova Launcher als APEX Launcher, na een reboot verlies ik mijn widgets (Beautiful Widgets en Pure Calendar), de (standaard) power widget blijft wel gewoon werken. Stock heb ik eigenlijk niet geprobeerd, daar mis ik wat functies die andere launchers wel bieden.

Eerste ingeving is dat de widgets op de SD kaart zouden staan, maar dit is niet het geval. Ik kan ze ook niet naar de SD kaart verplaatsen, die knop is niet actief. En als ik onder Settings > Apps > On SD card kijk, bevestigd dat mijn vermoeden dat ze niet op de SD kaart staan.

Zie niemand anders die dit ook heeft, dus ik blijf maar wat aankloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb ook widget's die ineens wegvallen, komt voornamelijk voor met Widget's die bij apps horen uit de Playstore.

Ook heb ik nog geen Nederlands woordenboek maar dat heeft iedereen niet begreep ik, alleen het engelse woordenboek werkt.

verder eigenlijk geen noemenswaardige problemen met deze rom, gebruik hem nu sinds build 20 als dagelijkse rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

@Nakebod, zelfde probleem hier (beautiful widgets die na reboot niet terugkomt) met de CM10 preview6 ROM en Apex Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Schijnbaar is het dus een JB issue:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=34880
En de 2 widgets die ik na een reboot mis, staan inderdaad in de /mnt/asec/ directory, en niet in /data/app/.
Daar ga ik eens even mee spelen.

Edit: Het is simpel op te lossen, maar te belachelijk dat het nodig is.
Backup je widget(s) die problemen geven met Titanium Backup, verwijder de widget. Restore de backup(s) met Titanium. Voeg de widget(s) weer toe aan je homescreen. Reboot. Profit.

Ik moest het zelfs met Endomondo Sportstracker doen, die vergat steeds mijn login. Ondanks dat ik daar de widget niet van gebruik.

[ Voor 45% gewijzigd door Nakebod op 27-07-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:27

Zorian

What the fox?

Zojuist de TripNdroid CM10 ROM geïnstalleerd, voor het eerst geen Sense meer.
Op zich wel nice, vooral de accu gaat ineens 20x langer mee ofzo.

Zit alleen met 2 dingen:

-Hoe kan ik Whatsapp op het lockscreen krijgen? Als ik dat nu doe moet ik hem verplicht aan 1 contact koppelen terwijl ik gewoon het chatoverzicht wil.
-WiFi valt vaak weg en als je hem opnieuw aanzet crashed de telefoon?

Verder een erg mooie ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Ik ben net ook overgestapt van Cyanogenmod naar die Jelly Bean die hierboven genoemd werd.

Echter kan ik nu niet meer het weer in mijn lockscreen zetten (kan iig niet vinden waar ik dat kan doen) en me volgende afspraken. Was dit soms een Cyanogenmod feature, ben ik gewoon blind of heb ik er misschien een app voor nodig?

edit:

Ah, het is gewoon een feature van Cyanogenmod, met nog een paar andere handige Cyanogenmod features (zoals profiles). Maar even wachten op een goede stabiele CM10 dus :-)

[ Voor 22% gewijzigd door bop op 27-07-2012 11:52 ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:27
Ben terug naar viperX rom overgestapt.
Jb is goed en snel maar er zijn toch dingen die nog niet goed werken en ik miste een paar dingen van sense.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Xereon schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:40:
[...]
-WiFi valt vaak weg en als je hem opnieuw aanzet crashed de telefoon?
Bekend probleem, hopelijk is dat in de volgende versie opgelost. Om die reden ben ik nu even overgestapt op deze ROM, die werkt grotendeels goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
RoD schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:25:
Je garantie vervalt niet volledig, zie de voorwaarden van HTC. Het onderwerp is afaik ook al eerder besproken.

Ik heb besloten een custom rom erop te zetten omdat de standaardsoftware van HTC bagger is. Ik was na een paar dagen al zat van het 3-dotmenu en de belachelijke bugs + traagheid.
ik heb die 3-dot fix ook geinstalleerd, alleen nu mis ik wel functionaliteiten bv. bij de buienradar.nl app (daar ga je het menu in met de 3 dot). hoe krijg je dit voor elkaar dan? gekoppeld aan andere knop bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

B-Force schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:49:
[...]

ik heb die 3-dot fix ook geinstalleerd, alleen nu mis ik wel functionaliteiten bv. bij de buienradar.nl app (daar ga je het menu in met de 3 dot). hoe krijg je dit voor elkaar dan? gekoppeld aan andere knop bv?
Ja, je hebt toch een long-press-knop kunnen selecteren bij de installatie? En als je 2.05-firmware draait staat het gewoon in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
RoD schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:50:
[...]

Ja, je hebt toch een long-press-knop kunnen selecteren bij de installatie? En als je 2.05-firmware draait staat het gewoon in de settings.
]
hmmmz, overheen gekeken denk ik bij installatie. draai btw ook geen JB, maar ViperX 1.0.1. long-press is inderdaad wel een goed alternatief. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is ook geen JB-feature, maar een door ontwikkelaars gemaakte hack/mod, die vervolgens door HTC in 2.05 min of meer is overgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
Xereon schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:40:
-Hoe kan ik Whatsapp op het lockscreen krijgen? Als ik dat nu doe moet ik hem verplicht aan 1 contact koppelen terwijl ik gewoon het chatoverzicht wil.
Zodra je kan kiezen wat je op je lockscreen wil moet je eerst apps>WhatsApp kiezen ipv meteen WhatsApp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik ben sinds een paar dagen eigenaar van een one x, maar had helemaal in mijn hoofd JB te gebruiken. Lees hier en daar toch wat slechte dingen. Wat is een goede rom die toch in de buurt komt van de originele rom, maar met meer snelheid en zonder reklame?

Ik moet trouwens zeggen dat ik de one x vrij traag vind met originele rom. Het valt me erg tegen voor een quadcore. Hoop met een custom rom hier minder last van te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:27
Tarabass schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:09:
Ik ben sinds een paar dagen eigenaar van een one x, maar had helemaal in mijn hoofd JB te gebruiken. Lees hier en daar toch wat slechte dingen. Wat is een goede rom die toch in de buurt komt van de originele rom, maar met meer snelheid en zonder reklame?

Ik moet trouwens zeggen dat ik de one x vrij traag vind met originele rom. Het valt me erg tegen voor een quadcore. Hoop met een custom rom hier minder last van te hebben :)
Een beetje zoeken en testen zou ik zeggen.
Ik gebruik momenteel viperX,goed snel en veel tweaks.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb je uberhaubt al naar de (populaire) roms gekeken? Begin daar aub even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos

RoD schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:19:
[...]

Heb je uberhaubt uberhaupt al naar de (populaire) roms gekeken? Begin daar aub even mee.
En waarschijnlijk bedoelt RoD daarmee: Android Revolution HD, Leedroid, InsertCoin en de twee nieuwe JellyBean roms.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Inmiddels is build 29 uit van de beste JB rom van dit moment, absoluut te gebruiken als dagelijkse rom en ongekend snel.

[ Voor 52% gewijzigd door Donstil op 29-07-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Donstil schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:41:
[...]

Inmiddels is build 29 uit van de beste JB rom van dit moment, absoluut te gebruiken als dagelijkse rom en ongekend snel.
Jammer vooralsnog van de batterijduur. Maargoed, de ontwikkeling gaat zo snel dat er ongetwijfeld optimalisaties zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja er zijn wat mensen die klagen over een slechte accu duur idd. Ik doe er wel wat korter mee maar haal nog steeds de dag wel, met 4.0.3 had ik iets meer over als hij aan de lader ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
JKratos schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:45:
[...]

[...]

En waarschijnlijk bedoelt RoD daarmee: Android Revolution HD, Leedroid, InsertCoin en de twee nieuwe JellyBean roms.
Je vergeet ViperX van Team Venom te noemen... Expres? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
B-Force schreef op maandag 30 juli 2012 @ 07:08:
[...]

Je vergeet ViperX van Team Venom te noemen... Expres? ;-)
Aah! Nee, niet expres. Viper en Team Venom ken ik pas sinds de One X tijd en die andere drie al van de Sensation en Desire periode. Vandaar dat die drie gelijk in me opkomen.

Maar als Viper en Venom ook goede en stabiele roms zijn (zelf nog niet geprobeerd) dan zullen die ook het proberen waard zijn uiteraard! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORA2500ETX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
Donstil schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:42:
Ja er zijn wat mensen die klagen over een slechte accu duur idd. Ik doe er wel wat korter mee maar haal nog steeds de dag wel, met 4.0.3 had ik iets meer over als hij aan de lader ging.
Zit ook op die ROM en de accu is bij mij toch ook wel wat slechter dan op de stock rom. Waar ik bij stock gemakkelijk de dag rond kwam zit ik hier toch ergens in de vroege avond aan de lader.
Ook zijn er als de telefoon inactief is geregeld drops van 10% waar dit op stock slechts 1 tot 2 was.
Maar al bij al een zeer goede rom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Thx, ik ga me eens inlezen in de geopperde roms. Er zijn gewoon zoveel roms, dat je soms niet weet waar je het zoeken moet. Nu heb ik een beetje een uitgangspunt. Eerst mn telefoon maar eens rooten enzo, goeie backup maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:59
Naar aanleiding van dit topic en uit nieuwschierigheid heb ik besloten om mijn mooie One X te rooten en te voorzien van de Cyanogen-rom.

Na de stappen gevolgd de hebben in de TS en wat hulp van de YouTube filmpjes had ik al vlot mijn nieuwe rom draaien. Toch beviel die niet helemaal, en aangezien ik de smaak te pakken had besloot ik om een andere rom te proberen.

ROM gedownload ( cm10_endeavoru-ota-eng.noeri-005 ) en de Gapps erbij. De bestanden vervolgens op de SD-kaart gezet en in de map fastboot. De rom geopend en het boot.ini bestand eruit gehaald, geopend in cmd en fastboot flash boot boot.ini ingevoerd.

Vervolgens de telefoon opnieuw opgestart naar het bootmenu maar nu kom ik clockword niet meer in. Wanneer ik op recovery klik dan start de telefoon weer opnieuw op tot het HTC logo en begint dan weer opnieuw.

Kortom, een bijzonder avontuur. Maar ik kom er even niet meer uit. Heeft iemand een idee waar het fout gaat?

21:36 Update: Ik kom inmiddels al weer in de clockwordmod. Ik heb de code: "Fastboot erase cache" gebruikt en het werkt weer ! Nu kijken hoe verder..

[ Voor 7% gewijzigd door webber87 op 30-07-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
webber87 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:32:

Kortom, een bijzonder avontuur. Maar ik kom er even niet meer uit. Heeft iemand een idee waar het fout gaat?
Oude (vorige) boot.img terugflashen? Of anders Clockworkmod opnieuw flashen via fastboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
De rom geopend en het boot.ini bestand eruit gehaald, geopend in cmd en fastboot flash boot boot.ini ingevoerd.
Ik neem aan dat je de boot.img bedoeld? En voor zover ik weet is het rebooten tussen het flashen van de boot.img en de rom zelf, niet nodig. Ik durf niet te zeggen of dat hetgeen is dat het probleem veroorzaakt heeft, maar ik zou het gerust eens zonder de reboot proberen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door _gibeon_ op 31-07-2012 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Het is inmiddels gelukt en heb Jellybean draaien. Een fantastische ROM tot nu toe. Ik weet nog steeds niet helemaal wat het probleem was maar ik weet wel dat de oplossing het wissen van de cache was (*zie vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
Inmiddels is 006 uit, met een nieuwe kernel en nieuwe GAPPS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:05
webber87 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:16:
Het is inmiddels gelukt en heb Jellybean draaien. Een fantastische ROM tot nu toe. Ik weet nog steeds niet helemaal wat het probleem was maar ik weet wel dat de oplossing het wissen van de cache was (*zie vorige post).
Wat werkt er nu nog niet helemaal lekker? Of is alles ondertussen prima uitgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
tweakG5 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:29:
[...]

Wat werkt er nu nog niet helemaal lekker? Of is alles ondertussen prima uitgewerkt?
Het werkt nu helemaal top. Alleen mis ik de "opties" knop bijvoorbeeld in Whatsapp. (Onderin waar je bijvoorbeeld het geluid kan muten in een groepsgesprek ). Maar misschien is dat slechts een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:30
De multi-task knop is in veel custom ROMs de "opties" knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ik heb gisteravond de rom LeeDrOiD One Xtreme V6.4.0 geïnstalleerd. Snelle rom, en tot zover houdt de batterij het goed uit. Het flashen ging makkelijker dan verwacht, maar draai natuurlijk nu met de standaard kernel etc..

Die domination rom lijtk me ook erg interessant. Misschien die ook maar eens proberen. De CyanogenMod10 klinkt erg mooi, maar dat is zonder sense. Weet niet of ik daar op zit te wachten maar dat moet ik dan maar gewoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
tweakG5 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:29:
[...]

WIFI werkt nog niet helemaal top. ( Zou ook aan router in huis kunnen liggen, of aan de hardware in de One X zelf. GPS krijg ik niet werkend. Zelfs buiten krijg ik geen signaal. De telefoon wil soms ( max. 1 keer per dag ) spontaan opnieuw opstarten.

Voor de rest werkt het super en ben ik er best tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
WiFi doet bij mij ook nog moeilijk bij Trip's CM10, weigert meestal aan te gaan nadat het scherm een tijd uit is geweest. Verder werkt het perfect (genoeg), in mijn ogen. Volgens mij is Project Butter niet zomaar een loze term, alles gaat echt heerlijk soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RoD schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:56:
[...]

Jammer vooralsnog van de batterijduur. Maargoed, de ontwikkeling gaat zo snel dat er ongetwijfeld optimalisaties zullen volgen.
Nu een dagje build 30 gedraait. Accu lijkt sterk verbeterd, om 0915 geflashed en nu (2322) nog 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Donstil schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:22:
[...]

Nu een dagje build 30 gedraait. Accu lijkt sterk verbeterd, om 0915 geflashed en nu (2322) nog 3%.
Maar dat zegt natuurlijk weinig als je niets over je gebruiksprofiel vermeldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:03:
[...]

Maar dat zegt natuurlijk weinig als je niets over je gebruiksprofiel vermeldt :)
Niet geheel overbodig he :P

Geheel de dag Data/Wifi aan. 2 uur scherm, 2x gebeld, whatsapp, wat foto's en in de auto audio streamen naar mijn radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is al vrij aardig :)

Overigens is er een nieuwe versie van ARHD verschenen met een nieuwe base, met versienummer 2.15: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562603 Downloadlink staat nog niet online, wat de verbeteringen zijn ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafi
  • Laatst online: 02-02-2021
Is de batterijduur van de CM10 JB roms merkbaar beter dan stock 1.29? Ik haal met stock zo rond de 3:30 uur screen-ontime, iemand screenshots van hun batterijgebruik met deze roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Ik heb cm10 nu een dag draaien maar wordt niet vrolijk van het batt. Verbruik.
3 mail accounts push. 14 uur van de lader af. Scherm 1;28 aan. En nog 11% over.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
RoD schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:16:
Overigens is er een nieuwe versie van ARHD verschenen met een nieuwe base, met versienummer 2.15: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562603 Downloadlink staat nog niet online, wat de verbeteringen zijn ook niet :)
Hopelijk komt Mike ff heel snel met die update uit. Ben benieuwd naar die nieuwe base. 2.05 naar 2.15 is toch, in ieder geval op papier, en aardige stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Morgen komt er hier een rom met de nieuwe 2.15 base en sense 4.1. Ben benieuwd.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

_MB_ schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:40:
Morgen komt er hier een rom met de nieuwe 2.15 base en sense 4.1. Ben benieuwd.
Hij staat inmiddels online. Ik ga deze zsm checken! Iemand het al geprobeerd?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Nog niet. Ik wacht op Mike1986 die (hoogstwaarschijnlijk) vandaag met een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mike lijkt al aan versie 8.0 te werken van ARHD en hij zegt dat deze sneller is dan de voorgaande 7.x-versies. Overigens gaan er ook geluiden op dat Football geen RUU's wil sharen, waardoor het zo lang duurt voordat Mike met de updat kan komen. Echt triest zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Volgens deelt die rukker nooit RUU's. Idd erg triest en kinderachtig. Op die manier belemmert hij alleen de ontwikkeling van andere goede roms en onderdelen daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Precies.

Mike is overigens nu de nieuwe ROM aan het uploaden. Over een uur wordt er gestart met een interne test. Hopelijk kunnen de mensen die de ROM dan binnen hebben voor een snelle upload zorgen, zodat er vanavond nog geflasht kan worden. Ik ben wel erg benieuwd naar 2.15. Lijkt toch wel wat verbeteringen te gaan bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Oftewel, de originele HTC'tjes zitten nog op 1.29.401.11...
De eerste die daarna kwam was de 2.05 met o.a. de HTC 4.0.4 update.. en nu is er alweer 'n leak van 2.15?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik ben erg benieuwd naar ARHD 8.0.0, de telefoon is gereed om te flashen in elk geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:58:
Oftewel, de originele HTC'tjes zitten nog op 1.29.401.11...
De eerste die daarna kwam was de 2.05 met o.a. de HTC 4.0.4 update.. en nu is er alweer 'n leak van 2.15?
Ja. 2.05 is niet uitgebracht, en lijkt direct doorgezet te zijn naar de 2.15-release. Overigens is in de VS net een 2.20-release uitgebracht voor de AT&T-versie. Dus ik verwacht dat 2.15 dan voor de quadcore-versie wordt gelanceerd. Maar HTC heeft uiteraard niets bekendgemaakt. Op XDA hebben ze een test-release, dus het is niet te zeggen of die ook daadwerkelijk als final wordt uitgebracht.

Edit: changelog is inmiddels beschikbaar, downloadlink nog steeds niet.
Re-based using latest 2.15.401.5 test release from HTC
Perfectly working connectivity (WiFi/3G)
Android 4.0.4
HTC Sense 4.1 (details below)
- Improved home-scrolling animations
- Fixed Live Wallpapers
- Improved UI speed
- Improved battery life
- New kernel
- New Radio 2.1204.127.19
- Fixed Video Playback on Stock Kernel
- Enabled hardware acceleration in 3rd-party video players
- Many bug fixes
I want :Y

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 04-08-2012 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:45
Op een andere site gevonden. http://www.theverge.com/2...ate-htc-one-x-menu-button
Change Log

New features:
•Additional NFC Capabilities
•More content choices in HTC Hub
•Car application update to provide access for third party music applications

Fixes/Updates:
•Wi-Fi connectivity improvements
•Improved Bluetooth automobile compatibility
•Increased 3G/4G connectivity
•HTC Sense improvements
•Contacts synchronization enhancements
•Network time correction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Xereon schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:20:
Ik ben erg benieuwd naar ARHD 8.0.0, de telefoon is gereed om te flashen in elk geval. :)
Nu staat hij online :) even backup maken en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
ARHD 8.0 draait hier nu ook.
Homescreen scrollen ziet er nu anders uit. Andere animatie. Werkt erg smooth.
Mis wel een beetje de tweaks van Viper, maar gelukkig zit de 3dot fix er tegenwoordig standaard in.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_MB_ schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:13:
ARHD 8.0 draait hier nu ook.
Homescreen scrollen ziet er nu anders uit. Andere animatie. Werkt erg smooth.
Mis wel een beetje de tweaks van Viper, maar gelukkig zit de 3dot fix er tegenwoordig standaard in.
Kun je meer zeggen over de snelheid? Bijvoorbeeld in de applicatiedrawer en het opstarten en scrollen door apps. Ik ga em zelf zo ook installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-08 07:42
RoD schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:16:
[...]

Kun je meer zeggen over de snelheid? Bijvoorbeeld in de applicatiedrawer en het opstarten en scrollen door apps. Ik ga em zelf zo ook installeren :)
De home screen voelt heel erg lekker aan nu, de animaties zien er ook prettig uit. De app drawer is helaas best slecht, mist vloeiendheid.

Verder is alles prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
RoD schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:16:
[...]

Het scrollen door homescreens is iig smoother. Niet perse sneller. Beetje apart.
Verder merk ik nog niet echt veel verschil, alles werkt snel, maar soms zie je nog wel eens een hapering hier en daar. Zo nog maar eens rebooten.
Ik heb hem net 10 min geleden ingesteld. Dus zal nog niet volledig geoptimaliseerd zijn.

Ik heb wel alle tweaks aangezet in aroma, behalve 2D rendering en vpn.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed, ik wacht nog even tot er een nieuwe ViperX komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Met de nieuwe base kun je EQS aanzetten met deze mod. Zelf nog niet geprobeerd, ga ik zo even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:36:
Mike lijkt al aan versie 8.0 te werken van ARHD en hij zegt dat deze sneller is dan de voorgaande 7.x-versies. Overigens gaan er ook geluiden op dat Football geen RUU's wil sharen, waardoor het zo lang duurt voordat Mike met de updat kan komen. Echt triest zeg :/
Ik geloof dat RUU een digitaal watermerk hebben waardoor het lek naar de bron is te herleiden (zoals al eens eerder is gebeurd met 911HTC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:57:
[...]

Ik geloof dat RUU een digitaal watermerk hebben waardoor het lek naar de bron is te herleiden (zoals al eens eerder is gebeurd met 911HTC)
Dat heb ik ook gelezen, maar andere devs zeggen dat dat de reden niet is. Maargoed, dat moeten de devs onderling ook maar uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We moeten het maar respecteren. Xmoo van tweakers heeft bepaalde files in bezit waarmee de HTC One X S-OFF kan worden gemaakt, maar hij heeft beloofd die files niet vrij te geven. We moeten het maar respecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is er al een kernel die de informatie van een liedje (Artiest, Titel & Album) over bluetooth naar compatible devices kan sturen? Een iPhone doet dit standaard, Android blijkbaar niet..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat eerder van de muziekapp afhangt, misschien van de bluetooth libraries maar ik denk dat de kernel daar niets aan zal veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
RoD schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:33:
Met de nieuwe base kun je EQS aanzetten met deze mod. Zelf nog niet geprobeerd, ga ik zo even doen.
De pure mod werkt goed. Nu nog een versie waarbij je alles weer kan verplaatsen en uit/aan zetten.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hier werkt ie ook goed :)

Overigens is met de 2.15-base nog steeds het probleem niet gefikst waarbij wifi/3G uitvalt tussen middernacht en ergens in de ochtend. Nog meer mensen die hier last van hebben? Settings staan uiteraard zo dat wifi niet uit mag vallen.

Ik weet dat het met een app is op te lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 05-08-2012 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
RoD schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 02:11:
Hier werkt ie ook goed :)

Overigens is met de 2.15-base nog steeds het probleem niet gefikst waarbij wifi/3G uitvalt tussen middernacht en ergens in de ochtend. Nog meer mensen die hier last van hebben? Settings staan uiteraard zo dat wifi niet uit mag vallen.

Ik weet dat het met een app is op te lossen.
Ik heb hetzelfde met WiFi en 3g.
Verder is de rom echt super en snel.

Met de laatste Viper rom had ik problemen met de camera. Slecht focussen en nog wat dingen. Met de nieuwe ARHD heb ik dit probleem niet meer. De camera presteert nu beter dan ooit heb ik het idee.

[ Voor 17% gewijzigd door _MB_ op 05-08-2012 09:14 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben sinds gisteren ook ARHD gebruiker (8.0) en de telefoon is zeker wel sneller geworden. Animaties en reactie van homeknop zijn beduidend sneller en vloeiender, en dat terwijl je voor je gevoel gewoon tegen stock aan het aankijken bent. Prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ik heb alleen last van stotteringen in muziek, met gebruik van de car modus.
Ik las dat sommige dit ook hadden met 2.05, maar toen had ik er niet echt last van, nu veel meer.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik had met 2.05 ook een klein beetje last van stotteringen, zal dat ook eens in 2.15 gaan testen. Camera was bij mij in ARHD 7.x ook erg slecht, ook dat zal ik eens gaan testen.

ARHD 8.0 heeft het geheel in ieder geval sneller gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

ARHD 8.0 draait hier ook naar tevredenheid!
Wat zijn trouwens die 'additional NFC possibilities' die Android 4.0.4 meebrengt?
Muziek en foto's delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Xereon schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:27:
ARHD 8.0 draait hier ook naar tevredenheid!
Wat zijn trouwens die 'additional NFC possibilities' die Android 4.0.4 meebrengt?
Muziek en foto's delen?
Foto's dat is een goeie. Dat werkte nooit. Ben benieuwd.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heeft iemand al geëxperimenteerd met andere kernels op ARHD 8.0? Ik hoor goede verhalen over de Faux-kernel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

RoD schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:16:
Heeft iemand al geëxperimenteerd met andere kernels op ARHD 8.0? Ik hoor goede verhalen over de Faux-kernel in ieder geval.
Jup, Faux 6m en 6u. Draait als een gigantisch zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Xereon schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:53:
[...]

Jup, Faux 6m en 6u. Draait als een gigantisch zonnetje.
Merk je ook verschil in accuduur? En draai je een repacked of gewoon standaard Faux?

Ik denk zelf dat ik de m-versie pack. Hoef geen overklok, aangezien de boel al snel genoeg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

RoD schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:55:
[...]

Merk je ook verschil in accuduur? En draai je een repacked of gewoon standaard Faux?

Ik denk zelf dat ik de m-versie pack. Hoef geen overklok, aangezien de boel al snel genoeg loopt.
Ik heb hem repacked met de ARHD kernel uit het 'Flash 8.0.0 Boot' zipje via die online website die je in development kan vinden.

En ik merk wel verschil ja. In 3 uur tijd een accupercentage die niet was gedaald. (Standby that is uiteraard)

[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 05-08-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Xereon schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:57:
[...]

Ik heb hem repacked met de ARHD kernel uit het 'Flash 8.0.0 Boot' zipje via die online website die je in development kan vinden.
Je bedoelt dat je de kernel boot.img hebt geflasht met het script dat Mike meelevert met zijn boot.img's? Zo flash ik ze ook altijd :) Maar je hebt de modules dus niet geïnstalleerd?

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 05-08-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

RoD schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:04:
[...]

Je bedoelt dat je de kernel boot.img hebt geflasht met het script dat Mike meelevert met zijn boot.img's? Zo flash ik ze ook altijd :)
Nee, wat ik bedoel is dat ik de boot.img van Mike heb gepakt en de boot.img uit het zipje van Faux, deze heb repacked met behulp van deze website om vervolgens die boot te flashen. :)

//Aanvulling: Dat zipje van Faux bevat in feite zowel de boot.img als de modules. Maar omdat die boot.img niet geflashed mag worden wegens S-ON moet deze vooraf worden geflashed via FastBoot. Daana het zipje welke in feite diezelfde boot.img ook bevat. Alleen wordt de boot.img in het zipje dus overgeslagen.

[ Voor 24% gewijzigd door Zorian op 05-08-2012 19:11 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste