Ja, in Taiwan._MB_ schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:08:
JB OTA misschien morgen
http://forum.xda-develope...p=33251078&postcount=1577
Betekend in ieder geval dat het niet lang meer kan duren.
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Wat ik mij afvraag, is vast een vraag die al vaker gesteld maar kon hem niet vinden.. Wat als er een nieuwe versie van een ROM uitkomt? Kan je die dan gewoon updaten of moet je die opnieuw met een bestand flashen? En moet je telefoon dan weer gewiped worden?
Dat laatste, dus Wipe en Flash.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:02:
Wat ik mij afvraag, is vast een vraag die al vaker gesteld maar kon hem niet vinden.. Wat als er een nieuwe versie van een ROM uitkomt? Kan je die dan gewoon updaten of moet je die opnieuw met een bestand flashen? En moet je telefoon dan weer gewiped worden?
Maar er zijn wel custom ROM's die OTA aanbieden, dus dat je em erover heen kunt installeren zonder gegevens te verliezen. Volgens mij heeft onder andere de Viper ROM deze functie.
Wipen hoeft echt niet altijd hoor. Eigenlijk alleen wanneer je problemen ondervind of wanneer de niewe versie van de rom op een nieuwe base is gemaakt.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
En dat staat er dan vaak ook gewoon bij vermeld op de ROM-pagina.
Sometimes you need to plan for coincidence
Zijn er trouwens mensen hier die gebruik maken van de Renovated 5.7.2 rom ?
Alhoewel de supersu/root issues gedeeltelijk verholpen zijn wil de gaming boost app nog steeds niet echt meewerken, en merk ik in andere app dat het soms wel minuten duurt voordat er gevraagd wordt om root access toe te staan
Alhoewel de supersu/root issues gedeeltelijk verholpen zijn wil de gaming boost app nog steeds niet echt meewerken, en merk ik in andere app dat het soms wel minuten duurt voordat er gevraagd wordt om root access toe te staan
Lies are obvious to read because the truth is already written
Verwijderd
Nee, maar heb toen straks wel Renovated 6.1.0 erop gezet. Ik game verder niet maar tot nu toe draait die wel lekker.
Ben benieuwd naar de nieuwe Customs op basis van de officiele ROM: nieuws: HTC begint uitrol Android Jelly Bean voor One X
Wellicht een domme vraag...ik zit nu op ARHD 10.x en wil naar 12. Moet ik dan weer al die stappen weer doorlopen met locken enz. of kan ik gewoon de juiste boot.img en ROM flashen?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Volgens mij werkt ARHD 12 met een andere base, en is daarvoor ook een andere hboot nodig.
Ik zit nu nog steeds op versie 9.x. Wacht wel even de final af, want zo kun je bezig blijven met relocken en het flashen van een nieuwe hboot.
Ik zit nu nog steeds op versie 9.x. Wacht wel even de final af, want zo kun je bezig blijven met relocken en het flashen van een nieuwe hboot.
Verwijderd
De eerste officiele Jelly Beanis uit. Eindelijk met een andere kernel. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1836919
De nieuwe HBOOT zal pas over een paar dagen komen.
De nieuwe HBOOT zal pas over een paar dagen komen.
6.0.0
- Rebased on 3.14.401.16 OTA - One X JB final release.
- Updated Apex launcher (desense).
- Updated AdAway hosts file.
- Added more language support.
- Improved performance and battery life.
Net toch maar ff geprobeerd, je hoeft niet opnieuw te locken, alleen de nieuwe hboot flashen.RoD schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:06:
Volgens mij werkt ARHD 12 met een andere base, en is daarvoor ook een andere hboot nodig.
Sense is nog steeds niet echt smooth, geen idee of vanilla jb het beter doet. IRL niet echt een probleem en ik vind sense erg prettig werken, maar toch...
Vanilla JB loopt smooth, 'heel' smooth. 
Grootste nadeel is inderdaad geen sense, maar de snelheidswinst is indrukwekkend. (Toch t.o.v. ICS sense, nog geen JB sense geprobeerd)
Grootste nadeel is inderdaad geen sense, maar de snelheidswinst is indrukwekkend. (Toch t.o.v. ICS sense, nog geen JB sense geprobeerd)
Aan allen die de Sense JB rom heeft draaien heb ik een vraag. Ik heb begrepen dat HTC het bestandsoverdracht protocol heeft veranderd van UMS(usb mass storage) naar MTP(media transfer protocol).
Veel randapparatuur(radio in auto) schijnt niet om te kunnen gaan met MTP. Ik kan hier echter weinig over vinden, Hoe het werkt.
Is het met Sense JB niet meer mogelijk om met drag and drop muziek ed op je One X te zetten?
Misschien kan iemand hier duidelijkheid over geven, stond gisteren op het punt JB erop te zetten totdat ik dit ontdekte.
Veel randapparatuur(radio in auto) schijnt niet om te kunnen gaan met MTP. Ik kan hier echter weinig over vinden, Hoe het werkt.
Is het met Sense JB niet meer mogelijk om met drag and drop muziek ed op je One X te zetten?
Misschien kan iemand hier duidelijkheid over geven, stond gisteren op het punt JB erop te zetten totdat ik dit ontdekte.
Correct. Niks aan te doen, geen 1 app die zogenaamd beloofd UMS terug te brengen werkt.
Gewoon een stickje van 16GB ofzo halen, kosten toch geen drol en werkt net zo goed. Is bovendien nog compacter ook dan een telefoon.
Gewoon een stickje van 16GB ofzo halen, kosten toch geen drol en werkt net zo goed. Is bovendien nog compacter ook dan een telefoon.
Maar hoe plaats je dan media zoals muziek en custom roms op je one X.Xereon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:31:
Correct. Niks aan te doen, geen 1 app die zogenaamd beloofd UMS terug te brengen werkt.
WtfXereon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:31:
Echt belachelijk zeg. Waarom wil HTC het nu weer moeilijker maken voor gebruikers om bestanden op de telefoon te zetten.
Maar hoe werkt het dan? Geen drag & drop, maar? Via 'n speciaal HTC-software-progje ofzo, zoals iTunes?
Anders laat ik de JB-update (de officiële die deze week vast zal komen) nog wel even voor wat het is...
Anders laat ik de JB-update (de officiële die deze week vast zal komen) nog wel even voor wat het is...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als ik deze URL moet geloven werkt het onder Windows nog exact hetzelfde:
http://recombu.com/mobile...file-transfer_M18277.html
Windows - The process of connecting your Android smartphone to a Windows computer will remain unchanged with respect to Mass Storage. Your device should appear as removable media, much like a USB stick as before and transferring content is simply a case of dragging and dropping into the desired folder.
http://recombu.com/mobile...file-transfer_M18277.html
Windows - The process of connecting your Android smartphone to a Windows computer will remain unchanged with respect to Mass Storage. Your device should appear as removable media, much like a USB stick as before and transferring content is simply a case of dragging and dropping into the desired folder.
Inderdaad, MTP werkt ongeveer hetzelfde, maar het is gewoon geen UMS, waar veel meer mee compatibel is. Maar dat maakt het niet minder kansloos. De functionaliteit wordt gewoon verminderd zo
Moet je van een custom rom (viper) eerst naar default om de officiele JB erop te zetten? Of kan je vanuit een Custom rom gelijk naar de JB toe?
Er staan voldoende guides op XDA over dit onderwerp, een beetje meer eigen initiatief aub. Ook in dit topic is dit al een aantal maal besproken.DonnieDoezoe schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:26:
Moet je van een custom rom (viper) eerst naar default om de officiele JB erop te zetten? Of kan je vanuit een Custom rom gelijk naar de JB toe?
Neuh, beetje dezelfde methode die sommige mp3-spelers en fotocamera's hanteren. Maximaal 1 handeling tegelijk (dus geen map openen als je wat overkopieert etc) en het gaat stervenstraag.CLB schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:57:
Maar hoe werkt het dan? Geen drag & drop, maar? Via 'n speciaal HTC-software-progje ofzo, zoals iTunes?
Inderdaad irritante MTP, maar in clockworkmod-recovery mount USB storage wordt het nog wel als de normale mass storage herkend.
Bambu Lab P1S Combo
Ik heb gisteren een HTC one x van een mede tweaker overgenomen. Welke niet genoemd heeft dat die een custom rom draait (had alleen genoemd dat die geroot was). Nou is het zo dat de batterijduur verschrikkelijk is. Heb hem 1.30 uur van de lader en amper iets mee gedaan en 26% batterij kwijt. Gaat nergens over... Ik ben compleet nieuw met HTC dus ben op onderzoek uitgegaan, en dacht laat ik eerst terug naar stock gaan, maar nou vraag ik me af welke RUU ik moet hebben van Europe.
Moet je dan de Radio versie gelijk hebben? Bij mij staat Radio-5. 1204.162.29 Maar deze versie zie ik nergens terug op de XDA File server, of andere site's die dit aanbieden.
Of zit ik nu compleet verkeerd? Sorry als dit noob vragen zijn, maar ben al zo'n tijd aan het zoeken, en baal hier echt van!
Moet je dan de Radio versie gelijk hebben? Bij mij staat Radio-5. 1204.162.29 Maar deze versie zie ik nergens terug op de XDA File server, of andere site's die dit aanbieden.
Of zit ik nu compleet verkeerd? Sorry als dit noob vragen zijn, maar ben al zo'n tijd aan het zoeken, en baal hier echt van!
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Als ik jou was zou ik contact opnemen, als mij zoiets zou 'overkomen' zou ik gelijk aan de bel trekken
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Welke rom heeft-ie?Mother_Goozz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:40:
Ik heb gisteren een HTC one x van een mede tweaker overgenomen. Welke niet genoemd heeft dat die een custom rom draait (had alleen genoemd dat die geroot was). Nou is het zo dat de batterijduur verschrikkelijk is. Heb hem 1.30 uur van de lader en amper iets mee gedaan en 26% batterij kwijt. Gaat nergens over... Ik ben compleet nieuw met HTC dus ben op onderzoek uitgegaan, en dacht laat ik eerst terug naar stock gaan, maar nou vraag ik me af welke RUU ik moet hebben van Europe.
Het is best een klote-update. Ik kon vroeger namelijk altijd muziek luisteren via mijn telefoon, in de auto. Nu kan dat niet meer, heb een iPodje gekocht om dat op te lossen. Hoop dat er ergens een app is om dat op te lossen o.i.d.CLB schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:57:
[ Voor 23% gewijzigd door KaiseRRuby op 30-10-2012 10:04 ]
Draait Android Revolution HD.
CLB wat bedoel je? Contact opnemen met de verkoper?
Ik heb hem al laten weten dat ik hier niet blij mee ben en hoop dat hier nog samen wat aan gedaan
kan worden... Ook zou ik digitaal de bon gestuurd krijgen maar dat is ook nog niet gebeurd (1 dag geleden, dus miss. nog even geduld...)
Maar kan ik een RUU downloaden van Europe? Want als ik op die van mij zoek, kom ik uit op Chinese websites ect.... Snap niet waar dit heen gaat
Ik heb hem al laten weten dat ik hier niet blij mee ben en hoop dat hier nog samen wat aan gedaan
kan worden... Ook zou ik digitaal de bon gestuurd krijgen maar dat is ook nog niet gebeurd (1 dag geleden, dus miss. nog even geduld...)
Maar kan ik een RUU downloaden van Europe? Want als ik op die van mij zoek, kom ik uit op Chinese websites ect.... Snap niet waar dit heen gaat
[ Voor 83% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 30-10-2012 10:40 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1859714Mother_Goozz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:10:
Draait Android Revolution HD.
Via bovenstaande link heb je een eenvoudige tutorial om weer terug te gaan naar stock.
Contact opnemen idd zoals je gedaan hebt, dat je niet van deze gang van zaken houd.
Tevens kun je dat even afwachten en hem dan beoordelen in de V&A, dit is gewoon niet netjes!
Bon hoef je niet te hebben bij HTC, ze kijken naar je IMEI-nummer voor garantie
Tevens kun je dat even afwachten en hem dan beoordelen in de V&A, dit is gewoon niet netjes!
Bon hoef je niet te hebben bij HTC, ze kijken naar je IMEI-nummer voor garantie
Was ik ook tegen gekomen, verder moet het ook lukken, alleen loop ik tegen de RUU aan. Deze versie is bij mij: 5. 1204.162.29KaiseRRuby schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:49:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1859714
Via bovenstaande link heb je een eenvoudige tutorial om weer terug te gaan naar stock.
Die van Europa is heel anders, kan ik die gebruiken of ga ik dan problemen krijgen?
Gewoon de nieuwste RUU downloaden, kan geen kwaad. Upgraden mag altijd, downgraden is een ander verhaal. Dit is de nieuwste die op het moment van schrijven beschikbaar is, al zou die van Jelly Bean 1 deze dagen ook beschikbaar moeten wezen: Klik.Mother_Goozz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:00:
[...]
Was ik ook tegen gekomen, verder moet het ook lukken, alleen loop ik tegen de RUU aan. Deze versie is bij mij: 5. 1204.162.29
Die van Europa is heel anders, kan ik die gebruiken of ga ik dan problemen krijgen?
Even je telefoon in HBOOT zetten en dan de RUU openen en dan gaat hij zijn gang.
Instructies voor HBOOT:
Telefoon rebooten, tijdens het rebooten voordat hij uitgaat Volume Down inhouden en blijven inhouden, dan zal hij zodra het scherm weer aangaat een wit scherm moeten laten zien met 3 skateboardende Androidpoppetjes onderaan. Koppel hem aan de computer en druk even Power in zodat er FASTBOOT USB in beeld staat en dan de RUU openen.
Kwam er vanochtend achter dat de JB functie van de notificationbar bij ARHD 12.0 niet lijkt te werken. En dan bedoel ik dat wanneer er staat dat je 2 ongelezen emails hebt, en je met 2 vingers deze boodschap naar beneden trekt, er geen preview in de bar wordt gegeven. Hebben meer mensen hier last van?
Dank voor de uitleg, maar wanneer ik de RUU start krijg ik: Bevestig dat u de Rom-versie wil updaten:Xereon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:15:
[...]
Gewoon de nieuwste RUU downloaden, kan geen kwaad. Upgraden mag altijd, downgraden is een ander verhaal. Dit is de nieuwste die op het moment van schrijven beschikbaar is, al zou die van Jelly Bean 1 deze dagen ook beschikbaar moeten wezen: Klik.
Even je telefoon in HBOOT zetten en dan de RUU openen en dan gaat hij zijn gang.
Instructies voor HBOOT:
Telefoon rebooten, tijdens het rebooten voordat hij uitgaat Volume Down inhouden en blijven inhouden, dan zal hij zodra het scherm weer aangaat een wit scherm moeten laten zien met 3 skateboardende Androidpoppetjes onderaan. Koppel hem aan de computer en druk even Power in zodat er FASTBOOT USB in beeld staat en dan de RUU openen.
Van: Image-versie 3.09.401.100 Aan: image-versie 2.17.401.2. Krijg daarom ook later een foutmelding 140. Waarschijnlijk hierom. Ik heb gezocht maar ik kan die image-versie 3 niet vinden, iemand idee?
Btw de phone start nu helemaal niet meer op....
Ah, dan staat er al Jelly Bean op. Kijk eens bij Instellingen -> Info -> Software onder Buildnummer welke ROM er exact opstaat? (Android Revolution HD nummer hoeveel) Downgraden kan niet, dus vandaar de error. Van Jelly Bean is nog geen RUU beschikbaar zoals ik reeds zei.Mother_Goozz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:53:
[...]
Dank voor de uitleg, maar wanneer ik de RUU start krijg ik: Bevestig dat u de Rom-versie wil updaten:
Van: Image-versie 3.09.401.100 Aan: image-versie 2.17.401.2. Krijg daarom ook later een foutmelding 140. Waarschijnlijk hierom. Ik heb gezocht maar ik kan die image-versie 3 niet vinden, iemand idee?
Btw de phone start nu helemaal niet meer op....
Was de accu toevallig bijna leeg voordat je hem in HBOOT zette? En gaat hij wel aan als je Volume Down inhoudt en dan Power indrukt?
[ Voor 35% gewijzigd door Zorian op 30-10-2012 11:57 ]
Kweet nog dat het versie 12 was.Xereon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:54:
[...]
Ah, dan staat er al Jelly Bean op. Kijk eens bij Instellingen -> Info -> Software onder Buildnummer welke ROM er exact opstaat? (Android Revolution HD nummer hoeveel)
nee accu was vol, hij springt nu direct naar Fastboot, met een melding dat de build voor developers is
Xereon, deze staat idd nog op 1.23.0000
[ Voor 25% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 30-10-2012 12:00 ]
Kan je dan even kijken welke HBOOT version je hebt? Deze moet verplicht beginnen met 1.28 of 1.31, meestal staat er nog .0000 achter de versie.Mother_Goozz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:56:
[...]
Kweet nog dat het versie 12 was.
nee accu was vol, hij springt nu direct naar Fastboot, met een melding dat de build voor developers is
//Je moet dan even de HBOOT upgraden naar 1.28, volg even de instructies van dit linkje en gebruik het tooltje: Klik.
Beter flash je ook direct een nieuwe ROM eroverheen na het upgraden zodat je zeker weten schoon begint.
De batterijduur zal in het begin altijd even ruk wezen maar na enkele laadcycles moet deze beter worden.
[ Voor 52% gewijzigd door Zorian op 30-10-2012 12:03 ]
Bij mij werkt het wel. Je moet met 2 vingers naar buiten toen 'swipen'. Ik heb begrepen dat in Android 4.1.2 de preview met 1 vinger te openen is.boratnl schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:46:
Kwam er vanochtend achter dat de JB functie van de notificationbar bij ARHD 12.0 niet lijkt te werken. En dan bedoel ik dat wanneer er staat dat je 2 ongelezen emails hebt, en je met 2 vingers deze boodschap naar beneden trekt, er geen preview in de bar wordt gegeven. Hebben meer mensen hier last van?
Thanks, ik heb de Hboot nu op versie 1.28.0000 zitten.Xereon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:57:
[...]
Kan je dan even kijken welke HBOOT version je hebt? Deze moet verplicht beginnen met 1.28 of 1.31, meestal staat er nog .0000 achter de versie.
//Je moet dan even de HBOOT upgraden naar 1.28, volg even de instructies van dit linkje en gebruik het tooltje: Klik.
Beter flash je ook direct een nieuwe ROM eroverheen na het upgraden zodat je zeker weten schoon begint.
De batterijduur zal in het begin altijd even ruk wezen maar na enkele laadcycles moet deze beter worden.
Kan ik nu die RUU ICS draaien, of moet ik wachten voor de RUU voor Jellybean?
Beter download je een ROM als deze en flash je die. Kwestie van nu je HBOOT 1.28 hebt even met behulp van volume up/down en power naar HBOOT en vervolgens Recovery gaan. Vanuit daar even bij Mounts And Storage kiezen voor Mount USB Storage, de zip naar de SD kopiëren, vervolgens Unmounten, 1 stapje terug, Flash Zip, Choose Zip, even omlaag scrollen, zipje aantikken, bevestigen en de installatiewizard doorlopen.Mother_Goozz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:24:
[...]
Thanks, ik heb de Hboot nu op versie 1.28.0000 zitten.
Kan ik nu die RUU ICS draaien, of moet ik wachten voor de RUU voor Jellybean?
//Vergeet niet eerst die boot.img te flashen uit de OP aldaar. Instructies over hoe je dit doet zijn vrij simpel:
-Download deze bestanden.
-Prop de boot.img bij het mapje in.
-Open een CMD-window in het mapje (ctrl+shift inhouden en dan rechtsklik op lege ruimte, dan open opdrachtprompt)
-Type het volgende in zonder de quotes:
"fastboot flash boot boot.img"
Daarna:
"fastboot erase cache"
Hierna kan je naar HBOOT, Recovery etc gaan zoals hierboven allemaal staat.
Mocht je errors krijgen op die 2 commando's hierboven, controleer dan of er FASTBOOT USB in beeld staat en geen HBOOT.
De RUU voor ICS kan je nooit meer draaien, tenzij je S-OFF hebt. Wat helaas nog niet mogelijk is. Dit vanwege de te nieuwe HBOOT-versie.
De RUU voor JB zou als het goed is op zeer korte termijn uit moeten komen, al raad ik je aan om gewoon een custom ROM te flashen zoals hierboven beschreven.
[ Voor 36% gewijzigd door Zorian op 30-10-2012 12:35 ]
Verwijderd
Correct. Deze ROM en de ROM van Incertcoin hebben een nieuwere kernel (van de officiele JB) waardoor je telefoon minder batterij slurpt. De "oude" kernel heeft een drain waar je niet vrolijk van wordt.Xereon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:27:
[...]
Beter download je een ROM als deze en flash je die. Kwestie van nu je HBOOT 1.28 hebt even met behulp van volume up/down en power naar HBOOT en vervolgens Recovery gaan. Vanuit daar even bij Mounts And Storage kiezen voor Mount USB Storage, de zip naar de SD kopiëren, vervolgens Unmounten, 1 stapje terug, Flash Zip, Choose Zip, even omlaag scrollen, zipje aantikken, bevestigen en de installatiewizard doorlopen.In die wizard even kiezen voor Full Wipe en het moet goed komen.
//Vergeet niet eerst die boot.img te flashen uit de OP aldaar. Instructies over hoe je dit doet zijn vrij simpel:
-Download deze bestanden.
-Prop de boot.img bij het mapje in.
-Open een CMD-window in het mapje (ctrl+shift inhouden en dan rechtsklik op lege ruimte, dan open opdrachtprompt)
-Type het volgende in zonder de quotes:
"fastboot flash boot boot.img"
Daarna:
"fastboot erase cache"
Hierna kan je naar HBOOT, Recovery etc gaan zoals hierboven allemaal staat.
Mocht je errors krijgen op die 2 commando's hierboven, controleer dan of er FASTBOOT USB in beeld staat en geen HBOOT.
De RUU voor ICS kan je nooit meer draaien, tenzij je S-OFF hebt. Wat helaas nog niet mogelijk is. Dit vanwege de te nieuwe HBOOT-versie.
De RUU voor JB zou als het goed is op zeer korte termijn uit moeten komen, al raad ik je aan om gewoon een custom ROM te flashen zoals hierboven beschreven.
krijg een foutmelding met de met de flash boot.img. Writing 'boot' failed, remote: not allowed. Mis ik iets?
Sorry voor de stomme vragen, maar zo laten is de telefoon in 3 uur leeg....
edit ja ik sta op fastboot USB
edit ja ik sta op fastboot USB
[ Voor 227% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 30-10-2012 14:23 ]
Sta je op FASTBOOT USB wanneer je die commando's inklopt?Mother_Goozz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:07:
krijg een foutmelding met de met de flash boot.img. Writing 'boot' failed, remote: not allowed. Mis ik iets?
//Beter reply je even hierop, is iets makkelijker.
Ben je wel unlocked? Of relocked? Staat in het roze bovenaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Zorian op 30-10-2012 14:20 ]
Ik was dit net aan het opzoeken, want deze staat op relocked, denk dat, dat het probleem is als ik zo lees?Xereon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:17:
[...]
Sta je op FASTBOOT USB wanneer je die commando's inklopt?
//Beter reply je even hierop, is iets makkelijker.
Ben je wel unlocked? Of relocked? Staat in het roze bovenaan.
Edit, moet ik alle stappen gaan doorlopen die in de start Topic staan?
[ Voor 8% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 30-10-2012 14:26 ]
Jep, er is dus wat misgegaan toen je bezig was met HBOOT 1.28 te flashen. In dat proces moet je namelijk relocken en achteraf weer unlocken. Even je unlockcode boven water toveren (zit in je mail en als je die kwijt bent kan je het proces om te unlocken op HTC Dev even herhalen) en die bij de ADB bestanden (mapje waar ook de boot.img in zit) in proppen en vervolgens met het commando "fastboot flash unlocktoken unlock_code.bin" de telefoon weer unlocken. Even bevestigen op de telefoon, vervolgens na de reboot weer HBOOT induiken en de custom recovery van hier even herflashen met "fastboot flash recovery recovery.img" (eerst bestand in ADB mapje proppen uiteraard) en vervolgens de boot.img zoals al reeds beschreven enkele posts terug.Mother_Goozz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:23:
[...]
Ik was dit net aan het opzoeken, want deze staat op relocked, denk dat, dat het probleem is als ik zo lees?
Verwijderd
Als je de HBOOT wilt update is het toch het makkelijkste als je de easy flasher gebruikt? Deze doet heel het proces automatisch voor je? Je moet alleen zorgen dat de juiste bestanden in je mapje staan.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1924003
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:06:
Als je de HBOOT wilt update is het toch het makkelijkste als je de easy flasher gebruikt? Deze doet heel het proces automatisch voor je? Je moet alleen zorgen dat de juiste bestanden in je mapje staan.
Xereon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:57:
[...]
Kan je dan even kijken welke HBOOT version je hebt? Deze moet verplicht beginnen met 1.28 of 1.31, meestal staat er nog .0000 achter de versie.
Okay thanks, nu even wachten tot ik weer 2 meldingen heb.Patrick V. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:14:
[...]
Bij mij werkt het wel. Je moet met 2 vingers naar buiten toen 'swipen'. Ik heb begrepen dat in Android 4.1.2 de preview met 1 vinger te openen is.
Verwijderd
Helemaal blij omdat ik eindelijk de update heb ontvangen voor mn HTC ONE X. ik heb het geïnstalleerd en wauwwww vet snel, vloeiend en stabiel.
Ik heb als CID -nummer E11
Je zit in het verkeerde topic: [HTC One X / One X+] Ervaringen & Discussie - Deel 2 of beter : [HTC One X] Jelly Bean update topicVerwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:10:
Helemaal blij omdat ik eindelijk de update heb ontvangen voor mn HTC ONE X. ik heb het geïnstalleerd en wauwwww vet snel, vloeiend en stabiel.
[ Voor 8% gewijzigd door Lizard op 31-10-2012 00:16 ]
*Xereon
Thanks voor de hulp! Heb nu ViperX erop draaien, en batterij doet het een stuk beter!
Echt fijn dat je me hier even mee geholpen heb!
Kom er nu wel achter dat dit toestel een flink wifi probleem heeft (fijn wanneer mensen zo eerlijk zijn over de verkoop
)
Thanks voor de hulp! Heb nu ViperX erop draaien, en batterij doet het een stuk beter!
Kom er nu wel achter dat dit toestel een flink wifi probleem heeft (fijn wanneer mensen zo eerlijk zijn over de verkoop
Welke ViperX?Mother_Goozz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:04:
*Xereon
Kom er nu wel achter dat dit toestel een flink wifi probleem heeft (fijn wanneer mensen zo eerlijk zijn over de verkoop)
Wat betreft WiFi, zeer bekend probleem wat bij zowat elke HOX optreed. Even contact opnemen met HTC.
//Het feit dat je ICS draait op een (officieel niet ondersteunde) HBOOT kan tevens de oorzaak zijn van je brakke WiFi. Gewoon een JB ROM draaien.
[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 31-10-2012 12:06 ]
Verwijderd
Ik las op XDA dat je er ook mensen zijn die wifi problemen hebben met HBOOT 1.28. Dit moet opgelost zijn in versie 1.32.
Met hboot 1.28 kan je prima ics draaien. het enige wat je niet meer kan doen is downgraden naar een officiële stock rom via een RUU. Dit omdat de hboot in de RUU lager is dan installed, daardoor faalt de update utility. Ik heb ook een tijdje ARHD 9.7.2 gedraaid met 1.28 hboot, geen problemen gehad.Xereon schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:05:
[...]
Welke ViperX?Zover ik weet is Viper nog ICS en kan je met HBOOT 1.28 geeneens ICS draaien.
Wat betreft WiFi, zeer bekend probleem wat bij zowat elke HOX optreed. Even contact opnemen met HTC.
//Het feit dat je ICS draait op een (officieel niet ondersteunde) HBOOT kan tevens de oorzaak zijn van je brakke WiFi. Gewoon een JB ROM draaien.
Hm, okay. Ik meende net wel iets te lezen over dat ICS draaien op HBOOT 1.28 problemen kan geven met o.a. WiFi enzo.Lizard schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:57:
[...]
Met hboot 1.28 kan je prima ics draaien. het enige wat je niet meer kan doen is downgraden naar een officiële stock rom via een RUU. Dit omdat de hboot in de RUU lager is dan installed, daardoor faalt de update utility. Ik heb ook een tijdje ARHD 9.7.2 gedraaid met 1.28 hboot, geen problemen gehad.
Ik hoorde dat dat in de Hboot voor de final-versie van JB voor de HOX is verholpen, waardoor je met een update dus weer goed zit en dus niet hoeft te downgraden. Maar pin me er niet op vast: ik heb het zelf nog niet geprobeerd.Xereon schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:06:
[...]
Hm, okay. Ik meende net wel iets te lezen over dat ICS draaien op HBOOT 1.28 problemen kan geven met o.a. WiFi enzo.
op dit moment kan je die Hboot 1.31 nog niet flashen, aangezien die alleen voor CID HTC__621 is.
Dat klopt, maar wat ik bedoel te zeggen is, is dat je binnenkort dus wel weer van de wifi-problemen af bent, mocht je de nieuwe hboot hebben geïnstalleerd
Had gelezen dat Hboot 1.28 wel kon met ICS vandaar. Deze rom loopt bijna net zo smooth als Jelly Bean, met veel instellingen 
Mijn Wifi probleem is niet "software matig" want als 7 meter van de router verwijderd ben heb ik alleen de punt van wifi bereik nog, Druk ik zachtjes op de achterkant waar de antenne zit heb ik vol bereik. Toestel is van begin april dus kan wel kloppen
Weet iemand als ik hem terug stuur of ik dan weer stock moet maken voor de wifi kwestie?
Mijn Wifi probleem is niet "software matig" want als 7 meter van de router verwijderd ben heb ik alleen de punt van wifi bereik nog, Druk ik zachtjes op de achterkant waar de antenne zit heb ik vol bereik. Toestel is van begin april dus kan wel kloppen
Weet iemand als ik hem terug stuur of ik dan weer stock moet maken voor de wifi kwestie?
[ Voor 10% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 31-10-2012 14:36 ]
Hmmja wel erg triest van de verkoper, slechte feedback! Wel bekend HTC probleem, dus garantie!
Verwijderd
Zo simpel is het helaas niet. Toen ik met m'n wifi-probleem bij HTC aanklopte, kreeg ik te horen dat m'n bootloader unlocked was, dus dat ik geen garantie meer heb, ook niet op hardwarefouten. Ik denk dat het afhangt van bij wie je terecht komt.CLB schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:37:
Wel bekend HTC probleem, dus garantie!
In plaats van verder te discussiëren met HTC en de winkel, heb ik het probleem toen zelf verholpen met een soldeerbout.
Misschien stomme vraag, maar je kan toch naar stock gaan, en "relock" doen?Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:48:
[...]
Zo simpel is het helaas niet. Toen ik met m'n wifi-probleem bij HTC aanklopte, kreeg ik te horen dat m'n bootloader unlocked was, dus dat ik geen garantie meer heb, ook niet op hardwarefouten. Ik denk dat het afhangt van bij wie je terecht komt.
In plaats van verder te discussiëren met HTC en de winkel, heb ik het probleem toen zelf verholpen met een soldeerbout.
Of kunnen ze zelfs daarna nog zien dat die unlocked is geweest?
Verwijderd
dat staat er "relocked" in je bootloaderMother_Goozz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:53:
[...]
Misschien stomme vraag, maar je kan toch naar stock gaan, en "relock" doen?
Of kunnen ze zelfs daarna nog zien dat die unlocked is geweest?
bovendien heeft HTC je IMEI opgeslagen toen je telefoon geünlockt werd via htcdev
Overigens is het natuurlijk van de zotte dat dit Hardware probleem niet wordt verholpen omdat je een custom rom geinstalleerd hebt. Ik vraag me ook af of dit juridisch wel mag.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Verwijderd
wat ga je eraan doen? gelijk hebben en gelijk krijgen zijn niet hetzelfdeMichaelg schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:56:
Overigens is het natuurlijk van de zotte dat dit Hardware probleem niet wordt verholpen omdat je een custom rom geinstalleerd hebt. Ik vraag me ook af of dit juridisch wel mag.
Zoals ik al zei. Ik vraag me af of dit juridisch wel mag. Het product is gewoon niet deugdelijk en dan heb je recht op vervanging. Product is zo geworden doordat je er andere software op hebt staan.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Op xda wordt er ook over gesproken en ook nl specifiek: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688538 en http://forum.xda-develope...p=29538068&postcount=2364
Das waar ook. Belachelijk eigenlijk, je komt met een hardware probleem (GEEN software) en nog weigeren.Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:54:
[...]
dat staat er "relocked" in je bootloader
bovendien heeft HTC je IMEI opgeslagen toen je telefoon geünlockt werd via htcdev
Die garantie policy gaat natuurlijk nergens over
On-topic: Die ViperX rom, ik had niet eens door dat die nog ICS was. Dacht JB door de snelheid, die zal lekker gaan lopen straks met Jelly Bean
*knip*: opgelost
[ Voor 97% gewijzigd door smartje74 op 01-11-2012 18:10 ]
Mike1986 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:36
ARHD 13.0 runs pretty sweet Many bugs fixed.
Zou hij dan bijna komen?gani_d schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:12
its 3.14.401.190 which was leaked today to elevate members and it will have HBOOT 1.31 for all european cid's
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Goed nieuws!
Hmm, ik heb mijn HOX eergister ingeleverd voor reparatie, bootloader unlocked en custom ROM present.
Problemen: Behuizing zit losjes, zeer zwakke 3G ontvangst en krakende koptelefoonaansluiting.
Ben benieuwd of ze gaan mieren met "je bootloader is unlocked dus je mag 250 euro gaan betalen ook al is er totaal geen relevantie tussen die 2 zaken".
Problemen: Behuizing zit losjes, zeer zwakke 3G ontvangst en krakende koptelefoonaansluiting.
Ben benieuwd of ze gaan mieren met "je bootloader is unlocked dus je mag 250 euro gaan betalen ook al is er totaal geen relevantie tussen die 2 zaken".
Vraag me wel af wat Mike nu aan het brouwen is ^^
Maar of alleen de nieuwe ROM versie wel zoveel invloed heeft vraag ik me af
Da's mooi (ook al heb ik met ARHD 11.1 nergens problemen mee, anderen wel)Mike1986 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:20
All I can say that it's close to final release, many issues are ironed out finally, including WiFi issues.
Ik denk dat de nieuwe hboot het meeste invloed heeft in de 13.0 release
[ Voor 63% gewijzigd door SmiGueL op 01-11-2012 23:55 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik ben wel benieuwd of ik met mijn geroote stock rom straks de officiele (stock) OTA update kan installeren.
De vorige OTA ging niet helemaal vlekkeloos, mogelijk omdat ik toen een aantal stock apps had verwijderd. Deze keer niet.
Geen idee wat ik deze keer moet verwachten dus
Of hij installeerd wel en je bent root kwijt. En als je dan weer de htcdev root methode gebruikt moet je weer een factory reset doen. (Wie dat bedacht heeft...)
Maar goed, kwestie van titanium van te voren draaien, en Voodoo OTA Rootkeeper een kans geven.
De vorige OTA ging niet helemaal vlekkeloos, mogelijk omdat ik toen een aantal stock apps had verwijderd. Deze keer niet.
Geen idee wat ik deze keer moet verwachten dus
Maar goed, kwestie van titanium van te voren draaien, en Voodoo OTA Rootkeeper een kans geven.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Je bootloader blijft toch gewoon unlocked, dus geen HTCdev meer...
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen die HBoot's? Wat doet zo'n ding eigenlijk?
HBoot is de bootloader, beetje vergelijkbaar met de bios bij een pc.
Iemand al de nieuwe ARHD 13 of InsertCoin 12.0.1 geinstalleerd? Is er nog merkbaar verschil i.v.m. de oudere versies?
Net 12 er op gezet, gaat wel snel met die releases. Mike doet waanzinnig goed werk, jammer dat hij geen tijd geeft een changelog bij te houden oidMediax schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 08:59:
Iemand al de nieuwe ARHD 13 of InsertCoin 12.0.1 geinstalleerd? Is er nog merkbaar verschil i.v.m. de oudere versies?
Zojuist 13 er op gezet. Sja, wat valt er over te zeggen... Gewoon weer prima, ik merk eigenlijk geen verschil. Nu maar hopen dat de batterij wel weer min. 1.5 dag meegaat!
Wat is de reden dat je ARHD 12 er op zet ipv ARHD 13?westergas schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:02:
[...]
Net 12 er op gezet, gaat wel snel met die releases. Mike doet waanzinnig goed werk, jammer dat hij geen tijd geeft een changelog bij te houden oid
12 is en eerste een port van de One X+ en ten tweede is ARHD 13 een nieuwere (en dus wss betere) build.
Was van plan om 13 er op te gooien maar als jij goede redenen hebt om te wachten hoor ik die graag
Zit op ARHD 13 ook die beruchte CID-check? Als in, kan ik ARHD 13 op mijn VODAP.. CID installeren?
Ik heb reeds 9.7.2 draaien, maar zou graag eens verder willen kijken...
Jup, in principe kan geen enkele Jelly Bean build draaien vanwege die CID lock.Groentenboer schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:54:
Zit op ARHD 13 ook die beruchte CID-check? Als in, kan ik ARHD 13 op mijn VODAP.. CID installeren?
Maar dit ligt aan de firmware, niet aan de ROM zelf.
En aangezien de 1.28 of 1.31 firmware benodigd is voor een JB ROM is het dus niet mogelijk deze te installeren op een phone met andere CID.
[ Voor 96% gewijzigd door SmiGueL op 03-11-2012 16:34 ]
He wat irritant
Kan iemand mij vertellen wat de beste non-sense jellybean rom is? Ik haat sense zo hard :x
Met "net" bedoel ik een paar dagen, voordat 13 uit was. Anders had ik 13 er op gezet natuurlijkSmiGueL schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:24:
[...]
Wat is de reden dat je ARHD 12 er op zet ipv ARHD 13?
12 is en eerste een port van de One X+ en ten tweede is ARHD 13 een nieuwere (en dus wss betere) build.
Was van plan om 13 er op te gooien maar als jij goede redenen hebt om te wachten hoor ik die graag
We stellen het hier op prijs als je eerst even zelf zoekt en een mening vormt. Dit soort oneliners zijn niet de bedoeling hier.insaniteit schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:09:
Kan iemand mij vertellen wat de beste non-sense jellybean rom is? Ik haat sense zo hard :x
Hallo allemaal.
Ik heb een volledige stock htc one x en wil niet nog weken wachten op de JB update. Ik heb CID HTC_E11 (telefoon van Hi) en hboot 1.12.000. Op xda heb ik Ordroid gekozen. Zijn dit nu de enige stappen die ik hoef te doen (minus degene tussen de lijnen)? Ik bedoel, ik hoef niet eerst de bootloader te unlocken, dan root krijgen op de stock-rom en custom recovery te flashen, voordat ik de guide volg?
-Download the ROM and place it on your virtual SD card.
---------------------------------------------------------------------------------------------
-Relock your bootloader using the commend 'fastboot oem lock'.
---------------------------------------------------------------------------------------------
-Go into fastboot mode and type 'fastboot oem rebootRUU'.
-Flash the new firmware using the commend 'fastboot flash zip firmware.zip'.
-On first time running the commend you will see FAILED, don't panic and just run the commend again.
-Reunlock your bootloader via HTCDev.
-Flash custom recovery using the commend 'fastboot flash recovery recovery.img'.
-Download boot.img and flash it using the commend ‘fastboot flash boot boot.img’.
-Use the commend 'fastboot erase cache' to avoid boot issues.
-Go into recovery and install the ROM.
-Reboot your device and enjoy from JB!
Ik heb een volledige stock htc one x en wil niet nog weken wachten op de JB update. Ik heb CID HTC_E11 (telefoon van Hi) en hboot 1.12.000. Op xda heb ik Ordroid gekozen. Zijn dit nu de enige stappen die ik hoef te doen (minus degene tussen de lijnen)? Ik bedoel, ik hoef niet eerst de bootloader te unlocken, dan root krijgen op de stock-rom en custom recovery te flashen, voordat ik de guide volg?
-Download the ROM and place it on your virtual SD card.
-Relock your bootloader using the commend 'fastboot oem lock'.
-Go into fastboot mode and type 'fastboot oem rebootRUU'.
-Flash the new firmware using the commend 'fastboot flash zip firmware.zip'.
-On first time running the commend you will see FAILED, don't panic and just run the commend again.
-Reunlock your bootloader via HTCDev.
-Flash custom recovery using the commend 'fastboot flash recovery recovery.img'.
-Download boot.img and flash it using the commend ‘fastboot flash boot boot.img’.
-Use the commend 'fastboot erase cache' to avoid boot issues.
-Go into recovery and install the ROM.
-Reboot your device and enjoy from JB!
Als je deze tool gebruikt, en ff zorgt dat je alle benodigde bestanden (unlock_code.bin, firmware.zip, boot.img van Ordroid etc.) in hetzelfde mapje gooit gaat alles vanzelf.
Tool doet alles voor je
Tool doet alles voor je
Bedankt voor de reactie. Unlock_code.bin heb ik nog niet want ik ben nog locked. En werkt dit ook op mac osx?Veen schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:18:
Als je deze tool gebruikt, en ff zorgt dat je alle benodigde bestanden (unlock_code.bin, firmware.zip, boot.img van Ordroid etc.) in hetzelfde mapje gooit gaat alles vanzelf.
Tool doet alles voor je
Hmm, volgens die tool wordt je naar Hboot 1.31 geflasht, maar ik dacht dat die alleen nog maar voor één cid geschikt was? In dat topic wordt een heel lijstje met compatibele cid's gegeven, maar ik dacht dat die alleen voor Hboot 1.28 goldVeen schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:18:
Tool doet alles voor je
In het topic van xda staat een compatible listRoD schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:01:
[...]
Hmm, volgens die tool wordt je naar Hboot 1.31 geflasht, maar ik dacht dat die alleen nog maar voor één cid geschikt was? In dat topic wordt een heel lijstje met compatibele cid's gegeven, maar ik dacht dat die alleen voor Hboot 1.28 gold
JB FW Compatible CID's
HTC__001
HTC__E11
HTC__203
HTC__102
HTC__405
HTC__Y13
HTC__A07
HTC__304
HTC__M27
HTC__032
HTC__016
HTC__J15
Ja, en ik zei dus:Guids schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:03:
[...]
In het topic van xda staat een compatible list
JB FW Compatible CID's
HTC__001
HTC__E11
HTC__203
HTC__102
HTC__405
HTC__Y13
HTC__A07
HTC__304
HTC__M27
HTC__032
HTC__016
HTC__J15
..want naar mijn weten is Hboot 1.31 nog helemaal niet geschikt voor die cid's. Toch?In dat topic wordt een heel lijstje met compatibele cid's gegeven, maar ik dacht dat die alleen voor Hboot 1.28 gold