''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Android 4.1.2 Aosp. Niet de beste met je accu (Werkdagje) maar wel de fijnste rom naar mijn mening. Helemaal geen poespas erin en daardoor super snel.Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:33:
Welke ROM gebruiken jullie als ik mag vragen? Ik gebruik nu de LeeDroid V6.4.0 maar maakt op dit moment gebruik van Android 4.0.3 ... maar ik wil hem graag weer updaten.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb nu ARHD 11.0 geïnstalleerd, maar "Google Now" is voor mij niet meer dan spraakgestuurd zoeken op Google.
Moet ik nog iets activeren oid?
Voorbeeld:
YouTube: How to impress your friends: 40+ voice searches on Jelly Bean
edit:
De notificaties werken overigens wel (weer + verkeer notificaties).
[ Voor 9% gewijzigd door Patrick V. op 17-10-2012 13:56 ]
Ik heb niet eerst de kernel geflasht die bij de rom zit, maar meteen de nieuwe rom. Daar zit dan het probleem.HugoFR schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:38:
[...]
Dus deze volgorde?
-boot.img flashen (die bij de rom zit)
-wipen
-rom flashen
-rebooten
-ff 10 minuutjes de rom laten settelen
-rebooten (volledige reboot ja)
-boot.img flashen (custom kernel)
-modules flashen (custom kernel)
Wat betreft je vraag over JB-roms, bedoel je AOSP of sense-based? Wil je de Sense-based flashen, moet je eigenlijk wel je hboot updaten. Het kan wel met je oude hboot (mits je de kernel van tripnraver flashed) maar dan heb je wel wat akelige bugs heb ik gelezen.
[...]
[...]
Inmiddels zit ik op een AOSP rom, namelijk deze. CM10 Endeavor Unleashed, prima rom tot nu toe. Zit een versie lager dan de Nightlies rom, daar zat een bug in voor mij.
De verwachting is dat er 1 dezer dagen een major update komt voor deze rom, dus ik ben heel benieuwdd.
Dat heb ik inderdaad ook, ik had eerst die gehackte Google Now voor Gingerbread/ICS, daarmee kreeg ik van die mooie kaartjes met uitspraak van acteursnamen bij "Who is the producer of the movie The Matrix", maar nu echt alleen maar Google Searches. Weet niet waaromPatrick V. schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:54:
Wat ik mij afvraag, op YouTube zijn er allerlei video's te vinden van Google Now die werkt ala Apple's Siri.
Ik heb nu ARHD 11.0 geïnstalleerd, maar "Google Now" is voor mij niet meer dan spraakgestuurd zoeken op Google.
Voorbeeld:
edit:
Is er al een changelog gemaakt tussen 9.7 en 11.1? Steeds die updates van 10.6 naar 11.0 naar 11.1 zijn fijn, maar zonder changelog of wát voor info dan ook heb ik geen motivatie om het maar te flashen.JKratos schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:34:
ARHD 11.1 = baas. Snel, stabiel, betrouwbaar en (voor zover ik tot nu toe kan zeggen) energiezuinig.
[ Voor 19% gewijzigd door MacorgaZ op 17-10-2012 15:01 ]
Bambu Lab P1S Combo
Voor zover ik weet niet nee, helaas. Hoewel het verschil tussen 10.x en 11.x wel merkbaar is moet ik zeggen.MacorgaZ schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:00:
Is er al een changelog gemaakt tussen 9.7 en 11.1? Steeds die updates van 10.6 naar 11.0 naar 11.1 zijn fijn, maar zonder changelog of wát voor info dan ook heb ik geen motivatie om het maar te flashen.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
9.7.2 (9.x in feite) is gebaseerd op ICS[b]MacorgaZ schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:00:
Is er al een changelog gemaakt tussen 9.7 en 11.1? Steeds die updates van 10.6 naar 11.0 naar 11.1 zijn fijn, maar zonder changelog of wát voor info dan ook heb ik geen motivatie om het maar te flashen.
10.6 (10.x dus) is gebaseerd op een gelekte build van Jelly Bean (3.09.401.100)
11.1 (en 11.0 dus) is gebaseerd op een nieuwe gelekte base van Jelly Bean (3.14.401.600)
*hopen dat ik bovenstaande getalletjes een beetje goed heb onthouden ^^
Mike post in principe geen changelogs van deze halfgebakken (

Sowieso is een changelog pretty useless; als je niet eens weet wat er bugt wat heb je dan aan een lijst met de fixxes
Ik heb zelf sinds gisteren 11.1 draaien, en deze werkt voor dagelijks gebruik prima
Het is een gelekte build, dus HTC zal er ongetwijfeld nog het een en ander aan sleutelen zodat alles wat beter gaat draaien.
Ik kan alvast verklappen dat de alignment-delay van Sense in de browser momenteel al een stuk sneller lijkt dan met stock ICS
[edit:] Maar is niet interactief genoeg door met het antwoord op je vragen te komen, maar knalt alle tekst gewoon in de google zoekbalk.. beetje jammer

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 18-10-2012 00:36 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Als ik niet al te gekke veel met de telefoon doe heb ik na 8 uur nog steeds 97% accu resterend, gewoon ziekelijk netjes.
Zodra ik af en toe ga Whatsappen/surfen/Facebooken heb ik na 8 uur nog circa 80% resterend. Ding lijkt niet meer leeg te willen.
Zelfs bij extreem intensief gebruik (GTA3 spelen voor anderhalf uur, samen met nog wat spelletjes, enorm veel surfen, Whatsappen en Facebooken de hele dag door) is de accu aan het einde van de dag nog op 30-40%.
Weet nog niet of ik terug ga naar ARHD, misschien zodra Mike weer eens normaal doet met zijn releases.
Verwijderd
@Xereon: Welke InsertCoin heb je erop staan?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 13:27 ]
Ja hoor, gewoon een andere ROM flashen welke wel Sense heeft. Even wipen en installeren maar.Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:21:
Als ik een Non-Sense rom installeer zoals CM9 of CM10, is het dan nog mogelijk om naar Sense terug te keren zonder heel de RUU opnieuw te moeten installeren?
@Dzr.103: De nieuwste.
[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 18-10-2012 14:04 ]
Verwijderd
Toch wel apart, aangezien ik veel lees dat de batterijduur juist korter is door JB. Daar heb jij dus kennelijk geen last van?Xereon schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:22:
[...]
Ja hoor, gewoon een andere ROM flashen welke wel Sense heeft. Even wipen en installeren maar.
@Dzr.103: De nieuwste.10.6.5 op het moment van schrijven.
Integendeel, het is met ongeveer een factor 3-4 verbeterd.Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:06:
[...]
Toch wel apart, aangezien ik veel lees dat de batterijduur juist korter is door JB. Daar heb jij dus kennelijk geen last van?
Verwijderd
Het lag aan InsertCoin, heb nu ARHD eropstaan (11.1) en hier doet WiFi het wel gewoon op.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 16:52 ]
Overigens geen problemen ondervonden met wifi.
Als het normaal is, zou ik dan net zo goed een AOSP-ROM kunnen flashen ipv een Sense-based ROM voor een snelheidswinst of zal dat niet zoveel verschillen?
Bambu Lab P1S Combo
Bambu Lab P1S Combo
Ik geloof dat ik ook maar eens over moet. Ben wel klaar met ARHD en die nieuwe releasepraktijken werken inderdaad niet echt mee.Veen schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:52:
Eergisteren ook InsertCoin 10.6.5 geflasht en deel de ervaringen van Xereon
Overigens geen problemen ondervonden met wifi.
Zit er overigens standaard EQS in InsertCoint 10.6.5? Dat werd met uit het topic niet helemaal duidelijk.
@RoD, ik heb helaas nog geen EQS gezien.
Batterij gaat er met JB op vooruit hoor, het zijn gewoon de AOKP roms die in verhouding meer batterij gebruiken. (Toch naar mijn ervaring)Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:06:
[...]
Toch wel apart, aangezien ik veel lees dat de batterijduur juist korter is door JB. Daar heb jij dus kennelijk geen last van?
Zijn er trouwens nog mensen die geen youtube app hebben als ze de Gapps van IceColdJelly flashen? Staat al een tijdje te draaien maar viel me recentelijk op dat er geen youtube app bij zat.
Sometimes you need to plan for coincidence
Is er iets dat ik hieraan kan doen of houdt het hier voor mij gewoon op en moet ik wachten tot er een andere manier komt?

Als je CID er niet in voorkomt kun je beter een week of twee wachten wanneer de officiele OTA komt..Dan0r schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:54:
Ik probeer te upgraden naar JB, maar zie met hoofdletters staan dat dit enkel voor devices is met een bepaalde CID. Nu heb ik geen van deze, maar een waar Vodaphone iets, nl; VODAP102.
Is er iets dat ik hieraan kan doen of houdt het hier voor mij gewoon op en moet ik wachten tot er een andere manier komt?
Dan... dan... moet ik toch bij ARHD blijvenMediax schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:25:
Ik heb nu ook InsertCoin draaien, ben benieuwd!Qua snelheid gewoon hetzelfde als ARHD iig.
@RoD, ik heb helaas nog geen EQS gezien.
Verwijderd
Mweehhh, ik ben nu weer aan het wennen met toggles op m'n homescreen. Op zich nog wel te doen

Drag down, hit instellingen, hit WiFi, hit home. All solved. Tikje of 1-2 meer, niet noemenswaardig meer.
Of je gooit een widget op je scherm.
Sometimes you need to plan for coincidence
Heb je natuurlijk gelijk in, maar toch wil ik EQSXereon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:11:
[...]
Drag down, hit instellingen, hit WiFi, hit home. All solved. Tikje of 1-2 meer, niet noemenswaardig meer.
Of je gooit een widget op je scherm.
Ik denk dat dit o.a. te maken heeft met de build die gebruikt is (en mogelijk de daarna toegepaste tweaks)Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:06:
ARHD 10.x is gebaseerd op een vroege gelekte build van Jelly Bean (3.09.401.100)
Het kan goed zijn dat t/m deze versie vooral getweaked is qua snelheid, en dat nog niet is gekeken naar hoe de accuprestaties te verbeteren. Hier van heb ik op IRC wel eens gelezen dat de accu vrij snel leeg was (zelf nooit getest)
ARHD 11.x is gebaseerd op een nieuwe gelekte base van Jelly Bean (3.14.401.600)
Deze draait bij mij prima, en ik kom er goed de dag mee door
Wat de final OTA van HTC gaat doen weet niemand, gaan ze vooral voor maximale prestaties, of zorgen ze voor een accuduur die misschien wel verdubbeld?
We zullen het zien
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Hoe kom jij aan 1.0.7.0 dan?Xereon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:47:
Met deze tool is het heel eenvoudig de HBOOT te flashen, en direct daarna kan je al een JB ROM flashen.
As we speak ga ik InsertCoin 1.0.7.0 flashen, ik hou ervan om de nieuwste versies te gebruiken.
Verwijderd
Downloaden van Dev-Host is traag en het archief komt in 95% van de gevallen corrupt aan. Via Korumera o.i.d. gaat rap, maar op 100% blijft hij steken om na een minuut een 'Onbekende Netwerkfout' te geven.
Dit gebeurt overigens bij alle ROM-versies.

[ Voor 12% gewijzigd door Zorian op 19-10-2012 17:53 ]
Verwijderd
Verwijderd
Heb je Nod32/Eset Smart Security draaien? Er is een windows hotfix die dit ook veroorzaakt namelijk http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=332921 Zocht me in het begin ook helemaal rot.Xereon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:43:
Hm, moet nog steeds flashen. Krijg de zip weer eens niet gedownload, heb daar serieus zwaar gesodemieter mee.
Downloaden van Dev-Host is traag en het archief komt in 95% van de gevallen corrupt aan. Via Korumera o.i.d. gaat rap, maar op 100% blijft hij steken om na een minuut een 'Onbekende Netwerkfout' te geven.
Dit gebeurt overigens bij alle ROM-versies.
[afbeelding]
Hah, nee absoluut geen gekke vraag. Als je een AOKP rom flasht dan zitten de 'standaard' google apps er niet bij want die zijn closed source (als ik me niet vergis). Probeem is echter dat er in de store geen youtube app voor jelly bean te vinden is, ik vind hem althans niet.Groentenboer schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:53:
Gekke vraag misschien, maar kun je die niet gewoon uit de Play store installeren? Waarom zou je die willen flashen?
Klopt! Heb de update direct verwijderd, dank!Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:39:
[...]
Heb je Nod32/Eset Smart Security draaien? Er is een windows hotfix die dit ook veroorzaakt namelijk http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=332921 Zocht me in het begin ook helemaal rot.
Verwijderd
Bedankt voor deze tip. Ik zag er tegenop om te flashen maar nu heb ik Incertcoin 10.7.1 erop staan.Xereon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:47:
Met deze tool is het heel eenvoudig de HBOOT te flashen, en direct daarna kan je al een JB ROM flashen.
As we speak ga ik InsertCoin 1.0.7.0 flashen, ik hou ervan om de nieuwste versies te gebruiken.

Ben zeer benieuwd hoe de batterijverbruik zal zijn.
Ik lees daar hier veel goeie verhalen over maar wat is er nou echt anders dan ARHD?
Accu: 1d13h 34m
Scherm: 4u 2m
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hij is nog voor de eerste keer aan booten maar de eerste ervaring is al geweldig, tijdens de installer kun je al de HTC Troep en overbodige apps eruit slopen. Iets wat ik alleen maar kan waarderen.
Na het installeren van een nieuwe ARHD Rom is het namelijk elke keer weeg een rommeltje, Flashplayer, een rare browser, HTC Rommel, linkdin, picaza, enz enz.
Screenshot van mijn homepanel, InsertCoin 10.7.1.Donstil schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:50:
Hoeveel sense zit er nog in InsertCoin? Ik draai nu arhd11.1 met NoSense maar ben niet geweldig tevreden. Daarom wilde ik InsertCoin eens uitproberen.
Ik lees daar hier veel goeie verhalen over maar wat is er nou echt anders dan ARHD?
Tijd op accu: 3 uur. Screen-on time: ~19 minuten.

Ik vind hem momenteel vergeleken met ARHD stukken stabieler, minder bugs, vlotter en de Aroma setup is STUKKEN beter. Zoals hierboven reeds aangegeven kan je meteen kiezen welke mods je wel/niet erbij wil en kan je kiezen uit een gigantische lijst apps die je post-install kan deleten.
[ Voor 20% gewijzigd door Zorian op 20-10-2012 14:15 ]
Welke versies ben je nu aan het vergelijken?Xereon schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:14:
[...]
Screenshot van mijn homepanel, InsertCoin 10.7.1.
Tijd op accu: 3 uur. Screen-on time: ~19 minuten.
[afbeelding]
Ik vind hem momenteel vergeleken met ARHD stukken stabieler, minder bugs, vlotter en de Aroma setup is STUKKEN beter. Zoals hierboven reeds aangegeven kan je meteen kiezen welke mods je wel/niet erbij wil en kan je kiezen uit een gigantische lijst apps die je post-install kan deleten.
ARHD 11.1 en IC 10.7.1.Ilya schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:17:
[...]
Welke versies ben je nu aan het vergelijken?
Vond ARHD 11.1 traag werken, veel gestotter. Ook was er nog steeds de bekende WiFi-bug welke ik alleen op IC niet heb. Dat je wel verbinding hebt maar er geen data meer door komt.
Mja goed, die ARHD 10 en 11 versies zijn inderdaad niet ideaal, maar die base is ook niet official. Ik wacht wel op de OTA voordat ik over ga op een JB rom.Xereon schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:19:
[...]
ARHD 11.1 en IC 10.7.1.
Vond ARHD 11.1 traag werken, veel gestotter. Ook was er nog steeds de bekende WiFi-bug welke ik alleen op IC niet heb. Dat je wel verbinding hebt maar er geen data meer door komt.
@hieronder
Natuurlijk, maar ik zit gewoon liever niet op een testbase.
[ Voor 7% gewijzigd door Ilya op 20-10-2012 14:28 ]
De base van ARHD 11.1 en IC 10.7.1 is identiek hoor. Er is alleen op andere manieren aan geknutseld door de chefs.Ilya schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:23:
[...]
Mja goed, die ARHD 10 en 11 versies zijn inderdaad niet ideaal, maar die base is ook niet official. Ik wacht wel op de OTA voordat ik over ga op een JB rom.
Je zult toch echt wat specifieker moeten zijn.Mediax schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:33:
Merk alleen bij IC 10.7.1 dat ik als ik de telefoon gebruik de batterij wel erg hard achteruit gaat. Als het scherm uit staat verbruikt ie echter bijna niks! Iemand anders hier last van?
Ik heb op bijna alle roms een drain en gebruik dus ook Jelly Bean keyboard.Mediax schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:56:
Even verder onderzoek gedaan en kwam een andere post tegen. Alleen hij krijgt de drain door de Sense launcher. Ik heb Apex launcher draaien. Daarom even GSam geinstalleerd om te kijken wat nou die batterij leegtrekt. Blijkt dit door de Jelly Bean Keyboard te gaan (80% van de battery usage). Daarom maar weer terug naar Swiftkey en kijken of het beter gaat.
Thnx voor de tip, ik ga ook eens kijken met gsam
Verwijderd
Met Swiftkey3 kom je ook van een koude kermis thuis. Deze heeft ook een drain die overigs niet bij iedereen schijnt op te treden. Meer info http://support.swiftkey.n...n-excessive-battery-usageMediax schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:56:
Even verder onderzoek gedaan en kwam een andere post tegen. Alleen hij krijgt de drain door de Sense launcher. Ik heb Apex launcher draaien. Daarom even GSam geinstalleerd om te kijken wat nou die batterij leegtrekt. Blijkt dit door de Jelly Bean Keyboard te gaan (80% van de battery usage). Daarom maar weer terug naar Swiftkey en kijken of het beter gaat.
Ik gebruik zelf ook Swiftkey3 en merk het soms wel.
Zou die drain wel echt door het keyboard plaatsvinden? Misschien berekent android het stroomverbruik wel gewoon verkeerd bij toetsenborden.Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 02:20:
[...]
Met Swiftkey3 kom je ook van een koude kermis thuis. Deze heeft ook een drain die overigs niet bij iedereen schijnt op te treden. Meer info http://support.swiftkey.n...n-excessive-battery-usage
Ik gebruik zelf ook Swiftkey3 en merk het soms wel.
Verwijderd
Ik zit met hetzelfde probleem met de Sense launcher en ik heb het vermoeden dat dit met widgets te maken heeft. Ben druk aan het testen wat welke het probleem geeft.Mediax schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:56:
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 12:41 ]
Verwijderd
Je kunt de battery stats wipen, maar dit heeft alleen zin als je accu volledig is opgeladen. Overigens lijkt het me altijd verstandiger om zoiets te doen bij een cleaninstall.KaiseRRuby schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:58:
Ik begreep dat het verstandig kan zijn om in recovery de battery stats eens te wipen? Kan dat gewoon als je de telefoon al gebruikt of is het verstandig om dat te doen nadat je een nieuwe rom hebt geinstalleerd?
En dat lijkt me ook logisch. Je reset immers het log dat de chip van de batterij bijhoudt, dat log zorgt echt niet voor de prestaties van de accu.msnguy schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 02:01:
Ik heb bij een volle accu op STOCK rom (moet even een stabiele telefoon hebben de komende weken) een Battery Stats wipe gedaan. Ging zonder problemen, maar ik haal nog steeds maar een on-screen tijd van 2 uur. Veel heeft het dus niet uitgemaakt!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Even een hele oude post quoten maar zag zo snel het antwoord niet staan:Patrick V. schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:54:
Wat ik mij afvraag, op YouTube zijn er allerlei video's te vinden van Google Now die werkt ala Apple's Siri.
Voorbeeld:
edit:
Dit mooie spraakgestuurd zoeken werkt tot dusver alleen nog in het engels helaas. Als je je systeem taal op engels (US) zet en je spraak herkenning ook en dan even Reboot zou het moeten werken. Heb dit zelf niet getest, het zou ook kunnen dat je echt je rom even moet resetten en vanaf het begin engels (US) moet kiezen maar het zit iig gewoon in de JB Roms.
Zelf heb ik net mijn HTC terug van alle reparaties (Wifi Bug, en toen dat gefixed was zat er ineens iets vast in mijn 3.5mm jack dus mocht hij weer terug) en heb nu meteen een custom Rom er op gezet. Wat een verademing, geen Sense meer! Draai momenteel IceColdJelly AOKP+ met de laatste NCX Kernel (extreme edition -125mv) en heb verder met system tuner op alle CPU frequencies ook 100mv undergeklokt. Ga nu de eerste volle dag in met deze settings maar gister middag al lekker mee lopen kloten en liep heerlijk! Battery life zag er ook goed uit maar dat ga ik vandaag pas echt testen!
Verwijderd
Ik heb letterlijk vanochtend de Renovate Rom geflasht. Eerst die maar eens proberen, begin ondertussen bijna verslaafd te raken aan roms flashen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:31:
Ja waarom niet? Ik heb hem zelf er net ook op gezet en de telefoon voelt echt soepel aan.
Hoe is de batterijduur?
Verwijderd
Verwijderd
Die helemaal doorlezen, andere topics lezen, NIET vragen of het werkt met een CID die niet in de lijst staat, etc. Niet zo moeilijk als je zelf wat moeite doet.
Bambu Lab P1S Combo
Dat en alles eerst gelezen hebben voordat je begint. Dus niet terwijl je het voor de eerste keer leest al aan stap 1 beginnen. Succes!MacorgaZ schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:14:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1924003
Die helemaal doorlezen, andere topics lezen, NIET vragen of het werkt met een CID die niet in de lijst staat, etc. Niet zo moeilijk als je zelf wat moeite doet.
Ik had al zo'n vermoeden, hopelijk komt er een multi language supportcuberob schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:37:
[...]
Even een hele oude post quoten maar zag zo snel het antwoord niet staan:
Dit mooie spraakgestuurd zoeken werkt tot dusver alleen nog in het engels helaas. Als je je systeem taal op engels (US) zet en je spraak herkenning ook en dan even Reboot zou het moeten werken. Heb dit zelf niet getest, het zou ook kunnen dat je echt je rom even moet resetten en vanaf het begin engels (US) moet kiezen maar het zit iig gewoon in de JB Roms.
[ Voor 57% gewijzigd door Patrick V. op 24-10-2012 09:14 ]
De link is nog verborgen "maar als je slim genoeg bent kun je het wel ontdekken"
Iets wat mij persoonlijk niet is gelukt

Ik hoef niet perse te custom rommen, maar had het wel gedaan als het niet via HTC hoefde
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Gebruik de search @ dev-hostDonstil schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:58:
InsertCoin V11.0 op basis van de nieuwe Build is ook uit.
De link is nog verborgen "maar als je slim genoeg bent kun je het wel ontdekken"
Iets wat mij persoonlijk niet is gelukt
Whoei thnx. Ik hebt hem
Ik wil ook naar een JB rom en heb de tool doorlopen tot deze mij vertelde dat ik een te oude HBOOT heb. Ik word dan doorverwezen naar een site waar ik een originele rom moet downloaden en zo de HBOOT moet updaten. Maar om de rom te downen moet ik betalen voor de site. Is er een makkelijkere manier om de HBOOT te updaten?boratnl schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:45:
[...]
Dat en alles eerst gelezen hebben voordat je begint. Dus niet terwijl je het voor de eerste keer leest al aan stap 1 beginnen. Succes!
Welke tool? Welke hboot heb je?Bertha781 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:41:
[...]
Ik wil ook naar een JB rom en heb de tool doorlopen tot deze mij vertelde dat ik een te oude HBOOT heb. Ik word dan doorverwezen naar een site waar ik een originele rom moet downloaden en zo de HBOOT moet updaten. Maar om de rom te downen moet ik betalen voor de site. Is er een makkelijkere manier om de HBOOT te updaten?
Nee hij bedoeld wss een hboot gelijk of ouder dan 0.43.0000JKratos schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:53:
Ja firmware flashen via fastboot. Staat omschreven in bijna elke OP van de ROM topics op XDA.
In DIT geval is het niet mogelijk om een nieuwere hboot te flashen voordat er een nieuwe RUU versie op staat.
Hierna kan de nieuwe hboot geflashed worden, gevolgd door een JB ROM
Maar na het klikken op de link kom ik er ook achter dat je voor de downloads moet betalen indien deze >500MB zijn (en dat zijn ze dus allemaal
Lijkt me dus een goed plan om op zoek te gaan naar een andere host van deze file
Nu had ik al een vrij recente hboot dus heb deze extra stappen niet hoeven doen..
[ Voor 18% gewijzigd door SmiGueL op 24-10-2012 22:21 ]
Dit is indd wat ik bedoelSmiGueL schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:15:
[...]
Nee hij bedoeld wss een hboot gelijk of ouder dan 0.43.0000
In DIT geval is het niet mogelijk om een nieuwere hboot te flashen voordat er een nieuwe RUU versie op staat.
Maar na het klikken op de link kom ik er ook achter dat je voor de downloads moet betalen indien deze >500MB zijn (en dat zijn ze dus allemaal)
Lijkt me dus een goed plan om op zoek te gaan naar een andere host van deze file
Nu had ik al een nieuwe hboot dus heb deze extra stappen niet gedaan..
Verwijderd
Ik heb je een DM gestuurd met een link naar mijn dropbox. Daar stond de RUU ook nog in. Verder nog wat uitleg voor makkelijk flashen.Bertha781 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:41:
[...]
Ik wil ook naar een JB rom en heb de tool doorlopen tot deze mij vertelde dat ik een te oude HBOOT heb. Ik word dan doorverwezen naar een site waar ik een originele rom moet downloaden en zo de HBOOT moet updaten. Maar om de rom te downen moet ik betalen voor de site. Is er een makkelijkere manier om de HBOOT te updaten?
Top man. Bedankt. Jammer dat dropbox maar met 30kB download. Moet ik eerst nog unlocken alvorens ik originele rom erop zet? Ik weet niet meer hoe ik dat doe met fastbootVerwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:30:
[...]
Ik heb je een DM gestuurd met een link naar mijn dropbox. Daar stond de RUU ook nog in. Verder nog wat uitleg voor makkelijk flashen.
SmiGueL schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:15:
[...]
Nee hij bedoeld wss een hboot gelijk of ouder dan 0.43.0000
Maar na het klikken op de link kom ik er ook achter dat je voor de downloads moet betalen indien deze >500MB zijn (en dat zijn ze dus allemaal)
Nu had ik al een vrij recente hboot dus heb deze extra stappen niet hoeven doen..
Aah ok. Excuus. In dat geval zul je idd met de RUU aan de slag moeten ja.
Verwijderd
Vreemd dat het zo traag gaat. Als ik hem zelf download gaat het met 2MB/s. Check ook even die andere link. Dat is een allinone tool. Die doet heel het proces voor je.Bertha781 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:35:
[...]
Top man. Bedankt. Jammer dat dropbox maar met 30kB download. Moet ik eerst nog unlocken alvorens ik originele rom erop zet? Ik weet niet meer hoe ik dat doe met fastboot
Is binnen en ben nu aan het flashen.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:48:
[...]
Vreemd dat het zo traag gaat. Als ik hem zelf download gaat het met 2MB/s. Check ook even die andere link. Dat is een allinone tool. Die doet heel het proces voor je.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1924003
Bevat de nieuwste firmware + hboot voor 12.0
*Ik weet dat de file nog arhd11.x_0.2 heet, maar ik was er gisteravond al achter gekomen dat de MD5 van 11.1 en 12.0 gelijk zijn, dus die hoef je in principe niet te veranderen.
Het is allemaal gelukt. Geniaal hoe die developers alles zo voorgekauwd aan kunnen bieden.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:48:
[...]
Vreemd dat het zo traag gaat. Als ik hem zelf download gaat het met 2MB/s. Check ook even die andere link. Dat is een allinone tool. Die doet heel het proces voor je.
Ik heb die All-In-One Tool laatst eens stap-voor-stap bekeken, en het is (zoals verwacht) niets anders dan de 10 stappen uit bijvoorbeeld deze manual maar dan achter elkaar gezet in een .bat bestandjeBertha781 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:23:
[...]
Het is allemaal gelukt. Geniaal hoe die developers alles zo voorgekauwd aan kunnen bieden.
Alleen nog even een fix die het CID automatisch uit kan lezen en bepalen of deze valide is, en je heoft in principe alleen nog maar het .bat bestandje op te starten. De rest regelt hij allemaal vanzelf
Bambu Lab P1S Combo
Verwijderd
Dat is goed nieuws. Veel plezier met de nieuwe ROM.Bertha781 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:23:
[...]
Het is allemaal gelukt. Geniaal hoe die developers alles zo voorgekauwd aan kunnen bieden.

Nee die is verwijderdboratnl schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:45:
Vanmiddag ARHD 12.0 geflasht en die draait erg soepel moet ik zeggen. Ik mis alleen Google Now opeens. Weet iemand waar ik de velvet.apk op internet kan vinden? Ik krijg vind alleen aangepaste velvet.apk's die voor ICS aangepast zijn.
Gewoon in de Market ff zoeken naar Google Search
[ Voor 85% gewijzigd door SmiGueL op 24-10-2012 23:59 ]
quote: KaiseRRUby;33197986My phone didn't went into deep sleep this night, stayed awake the whole night. Cost me 19% battery in the night, how to fix this?
Well, like i mentioned yesterday i turned off livefeed Facebook. That saved around 11% battery, compared to the test i did this night.
This night another test. I lost 8 percent battery during 8,5 hours of inactivity. 5% of this loss was causing by the kernel.
For now, i lost 30% battery. My phone was on for 10h 50m now.
The screen was on for 1 hour. This caused a loss of around 5% from the total loss. The other loss was caused by apps, big spenders were kernel (also around 8% from total and Nova Launcher, around 6% of the total). The other 10% was caused by a lot of other, various apps.
So, conclusion. Screen used a lot of battery, but not as much as i expected. Nova Launcher and kernel were big, big spenders and that's not what i expected. How to fix this? Any solutions?
The battery is good, very good. I last long, longer than i expected. When we can find a solution for the usage of the kernel and battery we have an excellent battery life, but so far i have no i clue to fix this (except a custom kernel and another launcher, but i don't know if that will fix the problem and there are no other custom kernels right now).
Ik had alleen gezocht op Google Now en Velvet. Heb 'em nu, bedankt!SmiGueL schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:57:
[...]
Nee die is verwijderd
Gewoon in de Market ff zoeken naar Google Search