Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
boratnl schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:31:
Met gerepackte boot.img file lukt het wel. Maar heb na het overzetten van de romzip naar SD de usb eruit getrokken zonder veilig te verwijderen, lijkt nu dat ik alles op mn SD kwijt ben...
Weet iemand hoe je usb drive activeert bij ARHD 10.2?
Windows ziet de telefoon tegenwoordig als MediaSpeler en de mac ziet hem daarom helemaal niet meer. Ik doe bijna alles onder OSx dus persoonlijk voor mij niet handig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
Donstil schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 07:36:
[...]

Windows ziet de telefoon tegenwoordig als MediaSpeler en de mac ziet hem daarom helemaal niet meer. Ik doe bijna alles onder OSx dus persoonlijk voor mij niet handig.
Uiteindeilijk de SD gemount onder recovery dat werkte wel. Maar in Android zegt hij constant dat mijn telefoongeheugen leeg is, vervolgens stelt hij me voor de SD te formatteren, als ik dat dan doe lijkt hij vast te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwacht binnen enkele dagen een One X voor mijn vrouw. Om haar een vergelijkbare ervaring te geven als op een Samsung en haar laatste LG toestel (qua apps die root vereisen, voor het maken van nandroids, voor het aanpassen van bepaalde opties en omdat ik het simpelweg leuk vind) is het zaak het ding binnen een uur nadat hij aangezet is, te rooten en te voorzien van CWM en wellicht een custom ROM (op basis van wat ik snel even hier en daar aan topics op XDA doorgebladerd heb denk ik dat ik Android Revolution HD voor haar ga nemen).

In de TS staat een mooie tut voor het unlocken van de bootloader, waarna CWM kan worden geinstalleerd. Moet dit echt via HTC?!?! Kan je niet simpelweg een insecure kernel flashen (zoals bij Samsungs)?

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-10-2012 09:34 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Noop

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:07
Dit kan inderdaad niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hmm, jammer, maar is dan niet anders. Is er, zonder een search in het topic te hebben uitgevoerd, een reden dat dat zo omslachtig moet?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
AllSeeyinEye schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:40:
Hmm, jammer, maar is dan niet anders. Is er, zonder een search in het topic te hebben uitgevoerd, een reden dat dat zo omslachtig moet?
Ja, maar daarvoor verwijs ik je naar de search. Beetje meer eigen initiatief aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Donstil schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:26:
[...]

Firmware.zip moet je 2x flashen. Geen 3.

[...]

Moet je deze camera mod gebruiken, die doet het wel
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1765416
Excuus, misschien wat onduidelijk.

Ik draai zelf geen JB doordat het verplicht is om twee keer de firmware te flashen. ik vind het een houtjetouwtje manier om te updaten. Ronduit gevaarlijk zelfs, het is toch raar dat hij de eerste keer een error geeft en dat hij dan pas geflasht wordt.

Draai zelf de Rennovate Rom, vind het een prima rom maar het flashen van een kernel schijnt niet echt te lukken bij me. Vandaar mijn vraag over de kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RoD schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:42:
[...]

Ja, maar daarvoor verwijs ik je naar de search. Beetje meer eigen initiatief aub.
Veel gezocht. Veel gelezen. Een boel is met duidelijk, maar een reden niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:02:
[...]

Excuus, misschien wat onduidelijk.

Ik draai zelf geen JB doordat het verplicht is om twee keer de firmware te flashen. ik vind het een houtjetouwtje manier om te updaten. Ronduit gevaarlijk zelfs, het is toch raar dat hij de eerste keer een error geeft en dat hij dan pas geflasht wordt.

Draai zelf de Rennovate Rom, vind het een prima rom maar het flashen van een kernel schijnt niet echt te lukken bij me. Vandaar mijn vraag over de kernel.
Volgens mij gebeurd er de eerste keer nog helemaal niets en om de software te foppen moet je het een 2de keer doen. Kan weinig kwaad hoor, een Tweaker deinst toch niet terug voor een eventueel risicootje?

Er is nu trouwens ook een All-in One Tool op XDA. Misschien dat je daar meer gelukt mee hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Donstil schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:32:
[...]

Volgens mij gebeurd er de eerste keer nog helemaal niets en om de software te foppen moet je het een 2de keer doen. Kan weinig kwaad hoor, een Tweaker deinst toch niet terug voor een eventueel risicootje?

Er is nu trouwens ook een All-in One Tool op XDA. Misschien dat je daar meer gelukt mee hebt?
Een Tweaker deinst inderdaad niet terug voor een risico maar een tweaker weet ook de consequenties van eventuele risico's. Dat is het mij simpelweg niet waard.

Ik ga die All-in One tool eens proberen, bedankt!

Edit: Er gaan wat dingen mis bij mij. Snap niet goed hoe dat kan. Inmiddels voor de vierde keer de Renovate rom geflashet, het lukt me niet om die kernel te flashen. Of het lukt wel, maar dan zie ik dus niet dat hij geflashed is. Vreemd.

Edit 2: Ik flash dus mijn rom vanuit de recovery. Dan blijf ik in recovery en flash er de andere kernel overheen. En dan is het klaar, zit ik in een bootloop en kan weer overnieuw beginnen.

[ Voor 24% gewijzigd door KaiseRRuby op 08-10-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ken die rom verder niet maar moet je perse een Kernel Flashen of zit er ook een bij de Rom?

Anders zou ik de boot.img flashen, dan de rom installeren en booten.
Als het draait pas de alternative Kernel flashen (.img flashen inclusief .zip's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
KaiseRRuby schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:05:
[...]

Een Tweaker deinst inderdaad niet terug voor een risico maar een tweaker weet ook de consequenties van eventuele risico's. Dat is het mij simpelweg niet waard.

Ik ga die All-in One tool eens proberen, bedankt!

Edit: Er gaan wat dingen mis bij mij. Snap niet goed hoe dat kan. Inmiddels voor de vierde keer de Renovate rom geflashet, het lukt me niet om die kernel te flashen. Of het lukt wel, maar dan zie ik dus niet dat hij geflashed is. Vreemd.

Edit 2: Ik flash dus mijn rom vanuit de recovery. Dan blijf ik in recovery en flash er de andere kernel overheen. En dan is het klaar, zit ik in een bootloop en kan weer overnieuw beginnen.
Ik neem aan dat je ook met behulp van fastboot de boot.img flashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Beide geprobeerd. Zowel vanuit fastboot als vanuit de recovery. Er lijkt helemaal niets te veranderen, of ik kom in een bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
boot.img flash je niet vanuit recovery.
Over het algemeen een nieuwe kernel/boot.img flash je als volgt:

1. start telefoon in fastboot
2. fastboot erase cache (hoeft niet perse geloof ik maar kan geen kwaad)
3. fastboot flash boot boot.img
4. start de recovery
5. flash de modules (oftewel het zip bestand waar je boot.img uitgehaald hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Wat ik mij afvraag, door PJ46IMG.zip te flashen (Maximum ROM 4.1) krijg je bootloader etc relocked?
Staat nergens duidelijk beschreven.

Edit: Gaat wel erg veel werk worden zie ik. Heb een goede guide maar vind het momenteel niet echt nodig nog. Wacht anders wel op de OTA update.

Edit2@hieronder: Die heb ik ook al voor me. Maar goed, als het 2/3 uur duurt voor ik 4.1 erop heb staan is het wel teveel van het goede voor nu :p.

[ Voor 56% gewijzigd door Quad op 08-10-2012 16:17 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Hier staat het voor mijn gevoel erg duidelijk beschreven wat je precies moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al Paranoid Android JB geflasht op zijn one x ?
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Flashen is inmiddels gelukt, geen flauw idee waarom het elke keer mis ging. Bedankt voor jullie hulp.

Ik wil ook graag over op een JB rom, maar zie het nu nog niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
@Quad: opzich kan je binnen een uurtje een JB rom erop hebben. Bij mij kost het terug zetten van de apps en instelling altijd het meeste tijd.

@KGW_: ik heb 2.13 heel even gehad. Maar dat was niet langer dan een half uurtje/uurtje. Liep opzich wel lekker alleen liep al gelijk tegen het probleem aan dat ik whatsapp niet kon downloaden. Had toen geen zin om het uit te zoeken waardoor ik voor TripnDroid CM10 gegaan ben. UIteindelijk ben ik na een klein weekje terug gegaan naar ARHD omdat ik toch langere batterij tijd nodig had. Mooi aan Paranoid is dat de gmail app etc inderdaad in tablet mode kan.

[ Voor 61% gewijzigd door krijn1985 op 08-10-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ krijn1985 thnx voor je reactie,

Ben al tijdje opzoek naar een mooi stabiele JB rom voor me one x, toen ik deze zag was ik verkocht.
Enige wat me tegen houdt is dat met kernel 2.16 gps niet werk, sommige zegen met ncx kernel wel.
Maar gebruik mijn gps dagelijks voor werk dus moet wel zekerheid hebben dat die het daadwerkelijk doet.

Iemand die dat kan bevestigen? Als het werk wil ik hem z.s.m de opzetten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:17
Quad schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:05:
Wat ik mij afvraag, door PJ46IMG.zip te flashen (Maximum ROM 4.1) krijg je bootloader etc relocked?
Staat nergens duidelijk beschreven.

Edit: Gaat wel erg veel werk worden zie ik. Heb een goede guide maar vind het momenteel niet echt nodig nog. Wacht anders wel op de OTA update.

Edit2@hieronder: Die heb ik ook al voor me. Maar goed, als het 2/3 uur duurt voor ik 4.1 erop heb staan is het wel teveel van het goede voor nu :p.
Hier precies het zelfde met Maximum ROM 4.1, ik was in de veronderstelling het wel eventjes te doen (net zo als bij de DHD) Aangezien het me nu ook allemaal te lang gaat duren wacht ik nog wel eventjes wat langer tot de officiele 4.1 van HTC zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Hardstyle4Me schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:47:
[...]

Hier precies het zelfde met Maximum ROM 4.1, ik was in de veronderstelling het wel eventjes te doen (net zo als bij de DHD) Aangezien het me nu ook allemaal te lang gaat duren wacht ik nog wel eventjes wat langer tot de officiele 4.1 van HTC zelf :+
Heb er zelf gewoon vrijdag avond voor uitgetrokken. In de woonkamer gaan zitten terwijl de rest een film aan het kijken was en half mee kijkend de JB rom erop zetten. Uiteindelijk toch weer bijna 3 uur bezig geweest;)

@KGW_ voor mijn gevoel zijn de CM10 based roms (dus ook Paranoid) nog te buggy. Wifi werkt bij mij op gegeven moment niet goed, soms werkt gps weer niet etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Kom op jongens! Proberen jullie met de ogen dicht ofzo ;) Moet idd toegeven dat het lastiger was dan dan bij de Desire en Sensation maar alsnog goed te doen hoor. Zoals altijd goed inlezen, nog een keer alles lezen, dan alles klaarzetten (troep downloaden, USB kabeltje in de PC) en gaan met die hap. En je natuurlijk goed inlezen, of had ik dat al gezegd.. >:)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
JKratos schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:13:
Kom op jongens! Proberen jullie met de ogen dicht ofzo ;) Moet idd toegeven dat het lastiger was dan dan bij de Desire en Sensation maar alsnog goed te doen hoor. Zoals altijd goed inlezen, nog een keer alles lezen, dan alles klaarzetten (troep downloaden, USB kabeltje in de PC) en gaan met die hap. En je natuurlijk goed inlezen, of had ik dat al gezegd.. >:)
Dan mag jij mij even deze stap uitleggen O-) . Ik kom namelijk al niet verder dan de HBOOT te updaten naar 1.23.

Ze hebben het er over de HBOOT te updaten naar 1.23 anders krijg je JB niet geïnstalleerd.
De One X heeft geen SD kaart waar je het op kan zetten. (ik heb het wel op de One X gezet in de root van het opslag geheugen) Maar kwam niet echt verder (of ik moest langer wachten bij de melding: Checking SD card update...) Tijdens dit proces is hij wel verbonden met de computer. Als ik hem niet verbind gaat hij wel verder maar kan ik naar mijn idee nog niet veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
De firmware update hoeft helemaal niet op je telefoon:
Step 5: Flash the firmware!

Now you have booted your phone, stay on homescreen and use the following command in CMD.exe: adb reboot oem-78

Now your phone is rebooting and a black screen with silver HTC logo appears.

Remember you have firmware.zip copied to your C:\ drive!!!

Use the following command now: fastboot flash zip C:\firmware.zip
The first time you will see that this command will fail, just repeat the command and this time it will succeed!

Now you see in CMD.exe that the firmware.zip is successfully pushed! The black HTC screen stays with a full green bar under it.
Now use the command: adb reboot-bootloader
Stay in the bootloader for now.
uit de bron een paar posts hier boven genoemd (klik)

Ik heb deze guide gevolgd en ging echt zonder problemen. Let je wel op dat je dus voldoet aan de CID eis?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Je hoeft het firmware bestand (waarin de nieuwe drivers en de nieuwe HBOOT inzitten) niet op de SD of telefoon geheugen te zetten. Deze moet je flashen via fastboot.

To late. Wat Krijn hierboven dus zegt.

[ Voor 11% gewijzigd door JKratos op 08-10-2012 20:57 ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
[quote]krijn1985 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:56:
De firmware update hoeft helemaal niet op je telefoon:

[...]

uit de bron een paar posts hier boven genoemd (klik)

Dat bovenste snap ik. Maar mijn telefoon is nog helemaal origineel dus ook niet rooted

EDIT:
Download ROM and place it on your SD card (gaan ze hier van uit dat je telefoon nog helemaal origineel is?)
Boot your phone in bootloader mode (vol down + power) (lukt me)
Use Android Fastboot KIT in attachment in order to install new boot.img (loop ik op vast)
Go in recovery
Do Wipe in order to avoid issues caused by previous ROMs
Select "choose zip from sdcard"
After flashing process is complete, reboot the device

[ Voor 78% gewijzigd door RoadRunnerRik op 08-10-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Dan zul je eerst de bootloader moeten unlocken via HTCdev.com en er een custom rom op moeten zetten. Een oudere ARHD of InsertCoin bijvoorbeeld. Dan de CWM flashen, bootloader weer locken, nieuwe formware/HBOOT flashen in fastboot, bootloader unlocken en en nieuwe JB rom flashen.

Even in een notendop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
JKratos schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:01:
Dan zul je eerst de bootloader moeten unlocken via HTCdev.com en er een custom rom op moeten zetten. Een oudere ARHD of InsertCoin bijvoorbeeld. Dan de CWM flashen, bootloader weer locken, nieuwe formware/HBOOT flashen in fastboot, bootloader unlocken en en nieuwe JB rom flashen.

Even in een notendop.
Bedankt voor de snelle uitleg! Het is weer een stuk duidelijker geworden waarom ik dus niet verder kwam. Misschien zondag meer even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Ik ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij hoeft hij hem niet eerst te unlocken. Je zou al wel alle stappen bij HTC kunnen doornemen zodat je je unlock bin file hebt. VOlgens mij kan hij de firmware updaten, unlocken, CWM flashen, nieuwe boot.img en dan de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Als hij nog gelocked is kan je direct hboot updaten, unlocken noodzakelijke dingetjes flashen en klaar lijk me.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Hardstyle4Me schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:58:
EDIT:
Download ROM and place it on your SD card (gaan ze hier van uit dat je telefoon nog helemaal origineel is?)
Boot your phone in bootloader mode (vol down + power) (lukt me)
Use Android Fastboot KIT in attachment in order to install new boot.img (loop ik op vast)
Go in recovery
Do Wipe in order to avoid issues caused by previous ROMs
Select "choose zip from sdcard"
After flashing process is complete, reboot the device
Waar haal je deze info vandaan? Staat niet in de guide. Maar een boot.img kan je ook gewoon flashen met fastboot flash boot boot.img, heb je geen Android Fastboot KIT nodig.
Volgens mij is deze info van bepaalde rom die je wilt installeren? Heb je nu hboot 1.23 erop staan? telefoon geunlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ik draai nu gewoon stock HTC Sense met Franco R18 kernel, vooralsnog werkt deze echt super voor een goede batterij duur. Beter als stock kernel.

Enig idee wat er gebeurt wanneer de officiële OTA JB Update geïnstalleerd wordt met welke consequenties voor root en unlocked bootloader het heeft?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
krijn1985 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 01:03:
Ik ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij hoeft hij hem niet eerst te unlocken. Je zou al wel alle stappen bij HTC kunnen doornemen zodat je je unlock bin file hebt. VOlgens mij kan hij de firmware updaten, unlocken, CWM flashen, nieuwe boot.img en dan de rom.
Als je via HTCdev aan de slag gaat unlockt hij hem toch automatisch of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Voor de mensen die uren bezig waren om JB te flashen, hierbij de tool die ik gebruikte om het in totaal 5 á 10 minuten klaar te krijgen ;).
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1924003

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
JKratos schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 18:15:
[...]

Als je via HTCdev aan de slag gaat unlockt hij hem toch automatisch of begrijp ik je verkeerd?
Nee hoor, je moet wel zelf stappen ondernemen. Oftwel je krijgt een unlock bin file en deze moet je flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ja oke, uiteraard. Maar dat flashen van die bin file valt bij mij onder 'aan de slag gaan met HTCdev''. ;) Maar ik snap wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Ok dan snappen we elkaar;) Maar als je het op die manier ziet dan unlocked hij inderdaad "automatisch" ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53

westergas

rikkie_pc

MacorgaZ schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:14:
Voor de mensen die uren bezig waren om JB te flashen, hierbij de tool die ik gebruikte om het in totaal 5 á 10 minuten klaar te krijgen ;).
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1924003
Nice one! 2 vingers in de neus en flashen maar ;)
Thanx voor de tip!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Hoe zal de ondersteuning van de one x+ zijn voor deze roms? Ben erg benieuwd of dat allemaal draait. Ik ga eruit van wel, want hardwarematig gezien zijn ze hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik had vanochtend vroeg een battery drain, eigenlijk voor het eerst. Mijn wifi is aangegaan en binnen een kwartier trok hij ongeveer 15 procent batterij leeg. Ik snap niet waarom, normaal is dat nooit zo op wifi. Ik draai de Rennovate Rom, met een aangepaste kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Als eens eerder op die plek op wifi gezeten? Ik had namelijk vorige week vrijdag InsertCoin 10.2.0 geflashed, heel weekend 36 uur on-time met nog iets van 37% over. Dag erna kwam ik weer op de universiteit en mijn batterij ging een stuk sneller leeg. Bleek dat zodra ik daar op wifi zit mijn telefoon niet in deepsleep wil. Heb het nog niet kunnen oplossen.

Maar je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je wifi uitzet.

edit:

@AllSeeyinEye: correcties aangepast, fout die ik inderdaad vaker maak, dus alleen maar goed als mensen mij daar op wijzen. Bedankt.

[ Voor 17% gewijzigd door krijn1985 op 12-10-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wifi drivers zitten in de kernel. Wellicht een andere kernel proberen?
Verder schijnt het zo te kunnen zijn, dat wifi netwerken waarop ook Apple devices aangesloten zijn, een constante data stroom van/naar je telefoon willen laten lopen. Nogmaals: schijnt.

/zpellingnazi
is is een werkwoord. Wat jij verschillende keren probeert te gebruiken is het woord eens. Verder vraag ik mij af wat je batterij harder.... loopt? valt? grotere dichtheid van het materiaal? klinkt?
Vertel ons trouwens ook eens hoe je het probleem opgelost hebt: je telefoon wilde namelijk niet in deepsleep. Nu dus wel.

Successful spellingnazi is successful :+

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-10-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Ik heb het dus nog niet kunnen oplossen. Ik heb terwijl ik op de TU was mijn wifi opnieuw proberen in te stellen (je kan namelijk TTLS of PEAP gebruiken, beide instellingen zorgde er niet voordat de telefoon in deepsleep ging). Ik heb gisteravond thuis de instellingen weggegooid en weer handmatig erin gezet. Echter kom ik vandaag niet op de TU dus kan het niet testen. Dat wordt maandag dus pas weer mogelijk. Thuis heb ik met Wifi geen enkel probleem. Ik zou thuis eens kunnen testen door mensen met Iphone/Ipad weer op mijn wifi te laten en kijken wat er dan met mijn batterij gebeurd.

Heb wel log files van mijn telefoon gehaald zowel op de TU als thuis op wifi. Hier moet ik nog even naar kijken of ik eventueel iets kan vinden wat de oorzaak lijkt te zijn van het uit deepsleep houden van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Het gekke is dat de telefoon rond een uur of 8 begon met de drain. Ik denk dat hij van 24:00 tot 08:00 in de deep sleep heeft gestaan en toen 'wakker' is geworden. Toen is hij gaan zoeken naar wifi, en hij ligt op een plekje waar hij soms wel soms geen wifi heeft. Dat lijkt me het probleem, maar waar kan ik zien of hij in deep sleep stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Zo vandaag met deze tool: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1924003
binnen een kwartier ARHD 10.4 geflashed.

Alles weer ingesteld, en werkt als een zonnetje.
Merk wel dat het minder smooth is dan de CM 4.1.1 Nightly die ik had geinstalleerd, maar toch werkt 't prettig.

ben met name benieuwd naar batterijduur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
KaiseRRuby schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:18:
Het gekke is dat de telefoon rond een uur of 8 begon met de drain. Ik denk dat hij van 24:00 tot 08:00 in de deep sleep heeft gestaan en toen 'wakker' is geworden. Toen is hij gaan zoeken naar wifi, en hij ligt op een plekje waar hij soms wel soms geen wifi heeft. Dat lijkt me het probleem, maar waar kan ik zien of hij in deep sleep stond?
Hier mee kan je zien hoe lang hij welke processor speed heeft gebruikt. Ik zie net dat ik nu van de 4 uur dat hij van de lader is 3 uur deepsleep heb en 1 uur op andere snelheden heeft gedraait. Ik heb mijn telefoon niet heel veel gebruikt, maar heb net wel half uurtje bijvoorbeeld in de keuken gezeten waar Wifi net wel, net niet bereik heeft en dat dit dus misschien voor een drain kan zorgen.
Als dit zo is kan het zijn dat hij op de TU dus verbinding heeft met wifi, maar ook een van de andere accesspoints in de buurt ziet waarbij hij minder goed verbinding heeft en hierdoor dus constant blijft zoeken. Dit is ook maar een wild guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

krijn1985 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:15:
[...]

Hier mee kan je zien hoe lang hij welke processor speed heeft gebruikt. Ik zie net dat ik nu van de 4 uur dat hij van de lader is 3 uur deepsleep heb en 1 uur op andere snelheden heeft gedraait. Ik heb mijn telefoon niet heel veel gebruikt, maar heb net wel half uurtje bijvoorbeeld in de keuken gezeten waar Wifi net wel, net niet bereik heeft en dat dit dus misschien voor een drain kan zorgen.
Als dit zo is kan het zijn dat hij op de TU dus verbinding heeft met wifi, maar ook een van de andere accesspoints in de buurt ziet waarbij hij minder goed verbinding heeft en hierdoor dus constant blijft zoeken. Dit is ook maar een wild guess.
Zet er dan Better Battery Stats op. Daarin zit ook een tabblad met de info van CPUspy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Baal eigenlijk wel een beetje van het Updaten van mijn Hboot ding.

Ik heb er nu ARHD 10.4 op welke opzich wel lekker draait maar toch niet aan de AOSP rom kan tippen.
JB en Sense 4+ zijn een enorme verbetering maar toch zit er nog wel wat vertraging in.

Helaas werkt de JB AOSP boot.img nog niet op de nieuwe Hboot (Bootloop) en ook CM10 vertoont nog een aantal problemen begreep ik.

Erg vervelend en daardoor zit ik nu dus een beetje vast aan ARHD.
(Vooral de manier waarop USB Mounting werkt is voor Mac en Linux gebruikers erg vervelend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Donstil schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:38:
Baal eigenlijk wel een beetje van het Updaten van mijn Hboot ding.

Ik heb er nu ARHD 10.4 op welke opzich wel lekker draait maar toch niet aan de AOSP rom kan tippen.
JB en Sense 4+ zijn een enorme verbetering maar toch zit er nog wel wat vertraging in.

Helaas werkt de JB AOSP boot.img nog niet op de nieuwe Hboot (Bootloop) en ook CM10 vertoont nog een aantal problemen begreep ik.

Erg vervelend en daardoor zit ik nu dus een beetje vast aan ARHD.
(Vooral de manier waarop USB Mounting werkt is voor Mac en Linux gebruikers erg vervelend)
Als je net geflashed hebt is de vertraging "normaal" paar uurtjes later is 't wel wat smoother naar mijn mening.

Compatibiliteit komt vanzelf wel weer, zal niet lang duren voordat je probleemloos weer naar asop kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven, ja dat wist ik idd, heb een weekje geleden al naar ARHD 10.2 JB geüpdate en zit inmiddels op 10.4

Ondersteuning voor de nieuwe Hboot zal idd snel komen maar we zullen waarschijnlijk moeten wachten tot HTC One X officieel geupdate zal worden.
(wat "in oktober" gaat gebeuren, oftewel dat kan ook nog 3 weken duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Weet iemand of er in ARHD 10.4 (of misschien wel alle JB roms) iets veranderd is aan de WIFI instellingen? Als ik namelijk mn telefoon met WIFI aan naast m'n pc leg, heeft de pc ineens veel slechtere verbinding (PC is ook aangesloten op het netwerk via wifi). Als ik vervolgens de wifi op mn telefoon uit zet, reageert de pc bijna gelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb besloten mijn One X te rooten. Heb deze methode gevolgd. Na het unlocken van de bootloader en het starten van de telefoon vanuit de bootloader, bleek de telefoon volledig gereset te zijn. Zonder waarschuwing. ALLES weg...zonder dat ik een backup had natuurlijk.
Da's goed balen. Zal het ongetwijfeld aan me zelf te danken hebben, maar waar is het fout gegaan? Iemand dit ooit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:00:
Heb besloten mijn One X te rooten. Heb deze methode gevolgd. Na het unlocken van de bootloader en het starten van de telefoon vanuit de bootloader, bleek de telefoon volledig gereset te zijn. Zonder waarschuwing. ALLES weg...zonder dat ik een backup had natuurlijk.
Da's goed balen. Zal het ongetwijfeld aan me zelf te danken hebben, maar waar is het fout gegaan? Iemand dit ooit gehad?
Op je virtuele SD kaart staat alles als het goed is nog steeds. Voor het wissen van het "gewone geheugen" word je heel vaak door grote vetgedrukte anders gekleurde letters gewaarschuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boratnl schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:02:
[...]

Op je virtuele SD kaart staat alles als het goed is nog steeds. Voor het wissen van het "gewone geheugen" word je heel vaak door grote vetgedrukte anders gekleurde letters gewaarschuwd...
mijn foto's en dergelijke zijn idd bewaard maar verder is alles weg. De enige waarschuwing die verscheen was dat het met unlocken van de bootloader mijn garantie vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:07:
[...]
mijn foto's en dergelijke zijn idd bewaard maar verder is alles weg. De enige waarschuwing die verscheen was dat het met unlocken van de bootloader mijn garantie vervalt.
Zoals ik me het bootloader unlocken herinner, word je er toch echt voor je gewaarschuwd. Als je even had ingelezen op XDA had je daar ook gelezen in een van de tutorials dat je gegevens zouden vervallen.

Als het goed is zijn je contacten automatisch gebackupped naar je gmail, dus die zou je zo terug moeten hebben. Whatsapp chat history staat op je virtual SD, dus ook die zou je zo weer terug moeten hebben. SMSjes kun je voortaan backuppen, door de app SMS Backup+ te gebruiken, deze slaat je smsjes in GMail op.

Apps en systeemdata kun je backuppen met Titanium backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Heeft er hier nog iemand last van een network error, als Google Now wordt opgestart? (Ik gebruik ARHD 10.4 JB)

Edit: wanneer ik Google Now opstart door de home knop ingedrukt te houden doet hij t wel.

----> En iemand die toevallig wee hoe je haptic feedback aan krijgt? De optie is in taal en toetsenbord bij mij greyed out.

[ Voor 52% gewijzigd door boratnl op 13-10-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

[...]
Dit is normaal gedrag en had je kunnen weten. Je hele telefoon wordt opnieuw geïnstalleerd, het is geen upgrade of iets. Dit is toch normaal bij het herinstalleren van een OS, op welk apparaat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54
boratnl schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:07:
Heeft er hier nog iemand last van een network error, als Google Now wordt opgestart? (Ik gebruik ARHD 10.4 JB)

Edit: wanneer ik Google Now opstart door de home knop ingedrukt te houden doet hij t wel.

----> En iemand die toevallig wee hoe je haptic feedback aan krijgt? De optie is in taal en toetsenbord bij mij greyed out.
heb je power saver aanstaan? die zet die optie uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]
Voorwaarden niet lezen betekend niet dat er geen waarschuwing wordt gegeven. In een van de Stappen op htcDev wordt het aangegeven welke je dan dus niet gelezen hebt of over het hoofd hebt gezien.

Edit: werd duidelijk aangegeven, zie dit schermpje op htcDev
Afbeeldingslocatie: http://onexroot.com/wp-content/uploads/2012/04/howto-root-htc-one-x-23-690x436.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 13-10-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Brackpc schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:24:
[...]

heb je power saver aanstaan? die zet die optie uit
Thanks, dat had me heel veel tijd gekost om uit te vogelen :D

Google Now wil inmiddels opstarten, maar tegels laden ho maar. Blijft eeuwig rondcirkelen. Ook een locatie instellen als thuis vertikt ie. Iemand anders ook deze problemen. (ARHD 10.4 JB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
[...]
Tijdens het unlocken van de bootloader op je telefoon krijg je deze waarschuwing:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidcommunity.com/wp-content/uploads/2012/05/howto-root-htc-one-x-39-690x412-540x322.jpg
Daar staat toch echt het volgende: "To prevent unauthorized access to your data, selecting Yes will delete all personal data on your device."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
[...]
Je hebt nu dus "the hard way" geleerd om de volgende keer goed te lezen (en een backup te maken). Genoeg waarschuwingen, zowel in de tutorials als tijdens de upgrade zelf, en toch ben je achteraf verbaast dat dingen weg zijn. With all due respect; maar misschien moet je niet gaan flashen als je niet weet wat te verwachten of te doen.

Die backup-tip krijg je gratis trouwens :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Laatst online: 12-09 16:36
Ennnnnnnn we zitten inmiddels al weer op ARHD 11.0. Retesnel iig. Ben benieuwd hoe lang de batterij meegaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mediax schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:39:
Ennnnnnnn we zitten inmiddels al weer op ARHD 11.0. Retesnel iig. Ben benieuwd hoe lang de batterij meegaat..
Yep, dat is nog altijd mijn reden om op 9.7 te blijven. Ik weiger een nog slechtere accuduur te aanvaarden, alhoewel ik wel heel graag JB wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Nou met 10.6 had ik 's avonds nog ongeveer 40% over. En dan had ik 'm redelijk veel gebruikt, zowel whatsapp als de browser..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik moet zeggen dat ik het zelf nog niet geprobeerd heb. Maar ik wacht liever even tot de releases waarop de ROM's zijn gebaseerd wat verder zijn gevorderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
RoD schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:18:
Ik moet zeggen dat ik het zelf nog niet geprobeerd heb. Maar ik wacht liever even tot de releases waarop de ROM's zijn gebaseerd wat verder zijn gevorderd.
+1, ik heb vanochtend ook zitten inlezen en ik heb dezelfde afweging gemaakt.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik had op de Laatste ARHD roms een betere accu dan op 4.0.4 ARHD roms.

Ik zie dat voor ARHD 11 weer een nieuwe HBoot nodig is, 1.23 wordt al bijna niet ondersteund door de andere roms dus weet niet of nu 1.28 flashen wel zo handig is.

Is er ergens een changelog voor ARHD 11 te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Donstil schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:56:
Ik had op de Laatste ARHD roms een betere accu dan op 4.0.4 ARHD roms.

Ik zie dat voor ARHD 11 weer een nieuwe HBoot nodig is, 1.23 wordt al bijna niet ondersteund door de andere roms dus weet niet of nu 1.28 flashen wel zo handig is.

Is er ergens een changelog voor ARHD 11 te vinden?
Werkt methode 2 van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1920060 inmiddels niet gewoon voor ARHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Doet die Mike van ARHD nog aan changelogs of niet?
Vind hoe hij het doet wel heel raar, eerst steeds 10.0/1/2/3/4 in de titel maar dan geen changelog en ROM alleen via IRC te krijgen, nu opeens 10.6 en 11.0? En weer geen changelog...

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:08
11.0 draait erg smooth, beter als voorgaande 10.x roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MacorgaZ schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:14:
Doet die Mike van ARHD nog aan changelogs of niet?
Vind hoe hij het doet wel heel raar, eerst steeds 10.0/1/2/3/4 in de titel maar dan geen changelog en ROM alleen via IRC te krijgen, nu opeens 10.6 en 11.0? En weer geen changelog...
Klopt, het wordt er niet duidelijker op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Patrick V. schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:18:
11.0 draait erg smooth, beter alsdan voorgaande 10.x roms.
Idd, idee heb ik ook! Lijkt nog net weer wat vloeiender en sneller te gaan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Heb de firmware/boot.img etc geflashed met dit stukje software: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1924003

Zeer makkelijk en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
WiFi valt trouwens soms weg bij ARHD 11.0. Iemand anders last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 16:29
Mediax schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:03:
WiFi valt trouwens soms weg bij ARHD 11.0. Iemand anders last van?
'Best WiFi performance' aangevinkt onder Advanced? :)

Gebeurd het random of alleen tijdens als ie idle'd?

Ik las dit nll op IRC, of het klopt weet ik niet:
"Its supposed to shut off when idle - that's not a bug, but feature."
Mogelijk ivm stroombesparing oid.. wel een beetje vreemd gezien een idle WiFi opzich best zuinig is..

[ Voor 38% gewijzigd door SmiGueL op 14-10-2012 22:46 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Inmiddels al 3x ARHD 11 geflashed maar toch wat rare problemen, de grootste daarvan in dat GoogleNow niet lijkt te werken.

Ik ben daarin wel de enige zo lijkt het, althans op XDA reageert niemand erop.
Ooh dat durf ik niet te zeggen, heb maar naar Hboot 1.28 geupdate voor ARHD 11.0 en dat ging prima.

Zag net in het AOSP JB Topic een Boot.img die zou werken op Hboot 1.28 dus die ga ik zo ook nog even proberen.

Edit: AOSP JB Build 36 geïnstalleerd met de nieuwere boot.img (voor 1.28), voelt toch niet zo smooth als de eerdere builds met de oudere hboot en Android 4.1.1 maar ik kijk het nog even aan. Beter als Sense is het al snel.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img191/5625/screenshot2012101422505.png

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 15-10-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Donstil schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:38:
Inmiddels al 3x ARHD 11 geflashed maar toch wat rare problemen, de grootste daarvan in dat GoogleNow niet lijkt te werken.
Wat werkt er precies niet? Ik had eerst ook problemen bij ARHD 10.4, via het icoontje wilde hij niet opstarten maar met home ingedrukt houden deed ie t wel. T laden van de kaarten duurde de eerst keer wel retelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Google Now leek verdwenen, in "het balkje" bovenin stond ook alleen een vergrootglas ipv Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Donstil schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:50:
Google Now leek verdwenen, in "het balkje" bovenin stond ook alleen een vergrootglas ipv Google
Zoek in je root met een file explorer naar de map system/apps en installeer daar velvet.apk opnieuw, dit is het installatiebestand voor Google Now, misschien dat ie dan terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hmm.

Zojuist CM10 geflasht. Nieuwe boot.img meteen geflashed, inclusief modules etc. Nu komt mijn telefoon echter niet meer voorbij het HTC boot scherm. Iemand enig idee?

Heb inmiddels weer de standaard kernel terug geflashed, maar vind het een raar verhaal.

[ Voor 20% gewijzigd door KaiseRRuby op 15-10-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:38
Heb je de boot.img via fastboot geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Jup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
KaiseRRuby schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:14:
Hmm.

Zojuist CM10 geflasht. Nieuwe boot.img meteen geflashed, inclusief modules etc. Nu komt mijn telefoon echter niet meer voorbij het HTC boot scherm. Iemand enig idee?

Heb inmiddels weer de standaard kernel terug geflashed, maar vind het een raar verhaal.
Je geeft een beetje weinig informatie. Het lijkt er op dat je CM10 en een custom kernel geflashed heb.
Heb je wel in de goede volgorde geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me toch nog wat af mensen,

Ik ben me nu aan het voorbereiden voor me eerste keer een custom rom en kernel flashen op me phone.
heb dit start topic wel honderd x door gelezen en me op het xda forum gestort maar toch heb ik nog vragen.

de rom die ik wil gaan flashen is Paranoid Android 2.20 met kernel NCX 217 V9 Beta 2
Ik las daar dat mensen zaten met hboot 1.28, ik zelf zit nog op 1.12, update hij die automatisch bij een custom rom of moet ik eerst de boot.img updaten? zoja hoe zou dat moeten dan want kan geen duidelijk uitleg vinden?

alvast bedankt,

KGW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
De hboot is iets wat je alleen kan installeren als je telefoon gelocked is (vanwege s-on). De boot.img die je flasht is ongelijk dus aan de hboot. Je kan hboot 1.28 installeren met gebruik van Jelly Bean Easy Firmware flasher, zie topic op xda. Lees dat even goed door en je hebt binnen no-time hboot 1.28 de juiste boot.img en custom recovery (weer) op je telefoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje krijn!

Is dit dan de goeie volgorden,

Je begint dus met bootloader unlocken via htcdev vervolgens installeer JBFWFlasher.bat, daarna flash je de rom en als laatste de kernel toch?

Kan iemand bevestigen of PIMP MY ROM v2.0 daadwerkelijk je rom beter en sneller maakt?
In het paranoid android topic van xda kwam het ter spraken, lijkt mij wel leuke toevoeging

alvast bedankt,

KGW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Je moet de stappen van HTCdev tot zo ver volgen dat je de unlock_code.bin toegestuurd krijgt. Deze zet je dus samen met de boot.img en de nieuwste hboot (1.28 dus) in dezelfde map en runt dan JB easy firmware flasher. Zorg dus dat je de zip file van de rom die je wilt gebruiken op je telefoon hebt staan. Die kan je dan uiteindelijk na JB flasher installeren vanuit recovery.

Pimp my Rom heb ik niet gebruikt, heb er dus ook geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijn1985 echt bedankt voor je vlotte reacties en tips, hier kom ik een heel end mee!
mocht ik tijden het rooten nog ergens tegen aanlopen zal ik jullie hier op het forum nog ff lastig vallen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
Twee vragen voordat ik wil gaan flashen. Kan dit ook op een linux-pc? Of moet je echt windows hebben? Op XDA kan ik dat nergens terug vinden.
Tweede vraag: zijn er echt dingen die nog niet werken? Ik lees vanalles over de fm-radio en de camera, maar zijn er nog andere dingen? Of is dit afhankelijk van de geflashte rom? Zo ja, welke rom is dan het beste?

Ik wil gewoon een zo stock mogelijke, stabiele JB-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
HugoFR schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:57:
[...]

Je geeft een beetje weinig informatie. Het lijkt er op dat je CM10 en een custom kernel geflashed heb.
Heb je wel in de goede volgorde geflashed?
Ik heb het in exact dezelfde volgorde gedaan als aangegeven.

Momenteel draai ik dus de stock kernel, daar heb ik last van de bekende bug dat het scherm af en toe niet aangaat als ik hem wil ontwaken. Drama dus, ik wil gaan flashen naar een andere JB rom, maar zonder het updaten van de Hboot. Iemand nog tips voor een goede JB rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Paultje3181 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:26:
Twee vragen voordat ik wil gaan flashen. Kan dit ook op een linux-pc? Of moet je echt windows hebben? Op XDA kan ik dat nergens terug vinden.
Tweede vraag: zijn er echt dingen die nog niet werken? Ik lees vanalles over de fm-radio en de camera, maar zijn er nog andere dingen? Of is dit afhankelijk van de geflashte rom? Zo ja, welke rom is dan het beste?

Ja dat kan op een linux pc. Heb ik ook gedaan. Echter heb ik dus JB easy firmware flasher gebruikt in windows (is een .bat bestand), omdat ik dus geen zin had weer handmatig al die commando's uit te voeren..

Is afhankelijk van de ROM. Maar zover ik weet werkt alles bij de sensbased JB roms (dus ARHD, InsertCoin etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
SmiGueL schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:35:
[...]

'Best WiFi performance' aangevinkt onder Advanced? :)

Gebeurd het random of alleen tijdens als ie idle'd?

Ik las dit nll op IRC, of het klopt weet ik niet:
"Its supposed to shut off when idle - that's not a bug, but feature."
Mogelijk ivm stroombesparing oid.. wel een beetje vreemd gezien een idle WiFi opzich best zuinig is..
Denk dat het aan Whatsapp lag oid.. :) Nu werkt het gewoon prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:14:
Hmm.

Heb je wel die laatste CWM? Anders kun je CM niet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb afgelopen weekend mijn telefoon geroot en daarmee ongewild de inhoud van mijn telefoon gewist. Sindsdien (na herinstalleren van meest gebruikte apps en instellingen) heb ik een drastische verbetering in mijn batterij verbruik. Haalde ik voorheen nauwelijks de avond, ik zit nu bij vergelijkbaar gebruik op nog 70% !

Er waren blijkbaar een of meerdere apps die flink onnodig de accu aanspraken..

mochten er mensen zijn die vinden dat hun batterij te snel leeg loopt, overweeg eens een hardreset :*)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KHuW7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
KaiseRRuby schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:33:
[...]

Ik heb het in exact dezelfde volgorde gedaan als aangegeven.

Momenteel draai ik dus de stock kernel, daar heb ik last van de bekende bug dat het scherm af en toe niet aangaat als ik hem wil ontwaken. Drama dus, ik wil gaan flashen naar een andere JB rom, maar zonder het updaten van de Hboot. Iemand nog tips voor een goede JB rom?
Dus deze volgorde?
-boot.img flashen (die bij de rom zit)
-wipen
-rom flashen
-rebooten
-ff 10 minuutjes de rom laten settelen
-rebooten (volledige reboot ja)
-boot.img flashen (custom kernel)
-modules flashen (custom kernel)

Wat betreft je vraag over JB-roms, bedoel je AOSP of sense-based? Wil je de Sense-based flashen, moet je eigenlijk wel je hboot updaten. Het kan wel met je oude hboot (mits je de kernel van tripnraver flashed) maar dan heb je wel wat akelige bugs heb ik gelezen.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:48:
Ik vroeg me toch nog wat af mensen,

Ik ben me nu aan het voorbereiden voor me eerste keer een custom rom en kernel flashen op me phone.
heb dit start topic wel honderd x door gelezen en me op het xda forum gestort maar toch heb ik nog vragen.

de rom die ik wil gaan flashen is Paranoid Android 2.20 met kernel NCX 217 V9 Beta 2
Ik las daar dat mensen zaten met hboot 1.28, ik zelf zit nog op 1.12, update hij die automatisch bij een custom rom of moet ik eerst de boot.img updaten? zoja hoe zou dat moeten dan want kan geen duidelijk uitleg vinden?

alvast bedankt,

KGW
Wat heel handig is voor later, is een nandroid back up maken als je je one x geunlocked hebt. En het liefst zonder root!!!! Als je dan eens je hboot via OTA wil updaten is het echt supersimpel. Met root wil dit nog wel eens problemen geven namelijk.
Paultje3181 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:26:

Ja dat kan op een linux-pc, bij ARHD zit er ook een bestandje bij die je boot.img kan flashen in linux.
Problemen met fm-radio en camera zijn bij de AOSP roms.
Wat betreft de zo stock mogelijke stabiele JB-rom, bedoel je zo stock mogelijk in de zin van stock android of stock sense. Stock sense zou ik ARHD pakken. Stock android zou ik niet meer weten, CM10 heeft nogal wat kernel issues als ik het zo lees. Misschien dat icecoldjelly redelijk stabiel is.

[ Voor 20% gewijzigd door HugoFR op 17-10-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Hebben er meer mensen last van de WIFi van de HOX die WiFi van nabije apparaten verstoort? Sinds ARHD 10.4 doet de WiFi op mn macbook het niet als ik WiFi op mn HOX aan heb en de telefoon zich in dezelfde kamer bevindt.
In de XDA thread vind ik een handvol gelijke gevallen, maar kan nergens een oplossing vinden.
Als ik in MACOSX instellingen op vernieuw DHCP klik, doet WiFi het een tiental seconden weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke ROM gebruiken jullie als ik mag vragen? Ik gebruik nu de LeeDroid V6.4.0 maar maakt op dit moment gebruik van Android 4.0.3 ... maar ik wil hem graag weer updaten.
Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste