KaiseRRuby schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:33:
[...]
Ik heb het in exact dezelfde volgorde gedaan als aangegeven.
Momenteel draai ik dus de stock kernel, daar heb ik last van de bekende bug dat het scherm af en toe niet aangaat als ik hem wil ontwaken. Drama dus, ik wil gaan flashen naar een andere JB rom, maar zonder het updaten van de Hboot. Iemand nog tips voor een goede JB rom?
Dus deze volgorde?
-boot.img flashen (die bij de rom zit)
-wipen
-rom flashen
-rebooten
-ff 10 minuutjes de rom laten settelen
-rebooten (volledige reboot ja)
-boot.img flashen (custom kernel)
-modules flashen (custom kernel)
Wat betreft je vraag over JB-roms, bedoel je AOSP of sense-based? Wil je de Sense-based flashen, moet je eigenlijk wel je hboot updaten. Het kan wel met je oude hboot (mits je de kernel van tripnraver flashed) maar dan heb je wel wat akelige bugs heb ik gelezen.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:48:
Ik vroeg me toch nog wat af mensen,
Ik ben me nu aan het voorbereiden voor me eerste keer een custom rom en kernel flashen op me phone.
heb dit start topic wel honderd x door gelezen en me op het xda forum gestort maar toch heb ik nog vragen.
de rom die ik wil gaan flashen is
Paranoid Android 2.20 met kernel
NCX 217 V9 Beta 2
Ik las daar dat mensen zaten met hboot 1.28, ik zelf zit nog op 1.12, update hij die automatisch bij een custom rom of moet ik eerst de boot.img updaten? zoja hoe zou dat moeten dan want kan geen duidelijk uitleg vinden?
alvast bedankt,
KGW
Wat heel handig is voor later, is een nandroid back up maken als je je one x geunlocked hebt. En het liefst zonder root!!!! Als je dan eens je hboot via OTA wil updaten is het echt supersimpel. Met root wil dit nog wel eens problemen geven namelijk.
Paultje3181 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:26:
Twee vragen voordat ik wil gaan flashen. Kan dit ook op een linux-pc? Of moet je echt windows hebben? Op XDA kan ik dat nergens terug vinden.
Tweede vraag: zijn er echt dingen die nog niet werken? Ik lees vanalles over de fm-radio en de camera, maar zijn er nog andere dingen? Of is dit afhankelijk van de geflashte rom? Zo ja, welke rom is dan het beste?
Ik wil gewoon een zo stock mogelijke, stabiele JB-rom.
Ja dat kan op een linux-pc, bij ARHD zit er ook een bestandje bij die je boot.img kan flashen in linux.
Problemen met fm-radio en camera zijn bij de AOSP roms.
Wat betreft de zo stock mogelijke stabiele JB-rom, bedoel je zo stock mogelijk in de zin van stock android of stock sense. Stock sense zou ik ARHD pakken. Stock android zou ik niet meer weten, CM10 heeft nogal wat kernel issues als ik het zo lees. Misschien dat icecoldjelly redelijk stabiel is.
[
Voor 20% gewijzigd door
HugoFR op 17-10-2012 12:01
]