Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik gebruik nu een tijdje de Nightlies van CM10 met de kernel die er bijgeleverd is.

Heeft iemand ervaring met andere kernels?
zo ja, welke kernel is het meest "energievriendelijk" voor de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:02
SamStar schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:29:
Ik gebruik nu een tijdje de Nightlies van CM10 met de kernel die er bijgeleverd is.

Heeft iemand ervaring met andere kernels?
zo ja, welke kernel is het meest "energievriendelijk" voor de batterij?
Ik weet niet welke het meest batterij vriendelijk is, heb van iemand ook wel gehoord dat hij TripnDroid zijn kernel gebruikt met CM nightlies. (moet je hem geloof ik wel repacken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
krijn1985 schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:23:
[...]

Ik weet niet welke het meest batterij vriendelijk is, heb van iemand ook wel gehoord dat hij TripnDroid zijn kernel gebruikt met CM nightlies. (moet je hem geloof ik wel repacken)
Die geeft bij mijn "glitches" in het scherm, gpu ding denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
SamStar schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:05:
[...]

Die geeft bij mijn "glitches" in het scherm, gpu ding denk ik?
Ik heb het zelf niet getest, ik durf er weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik draai nu al een 1,5 dag de Nightly van CM 10 (van 24 September). Op wat Wifi bugs na is deze redelijk stabiel! Qua battery drain: die is er nog wel, maar ik heb met andere ROMs veel minder lang met mijn batterij kunnen doen dan met deze, dus ik stap over naar de Nightlies van CM10 (al verwacht ik al snel een RC/Stable!) Kun je trouwens bij CM10 nieuwere Nightlies/stables/RCs installeren met alleen een Dalvik Cache en Cache wipe? Diverse forums op het internet zeggen zowel van wel als van niet, vandaar dat ik het vraag.

• krijn1985
msnguy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:50:
Ik draai nu al een 1,5 dag de Nightly van CM 10 (van 24 September). Op wat Wifi bugs na is deze redelijk stabiel! Qua battery drain: die is er nog wel, maar ik heb met andere ROMs veel minder lang met mijn batterij kunnen doen dan met deze, dus ik stap over naar de Nightlies van CM10 (al verwacht ik al snel een RC/Stable!) Kun je trouwens bij CM10 nieuwere Nightlies/stables/RCs installeren met alleen een Dalvik Cache en Cache wipe? Diverse forums op het internet zeggen zowel van wel als van niet, vandaar dat ik het vraag.
Wat voor wifi bugs loop je tegen aan? Ik ben op dit moment weer even naar ARHD vanwege korte batterij duur en wifi problemen met CM10 van TripnDroid.

Wat betreft CM10 nieuwere versies installeren zonder full wipe: volgens mij kan het bij kleine wijzingen wel, dus de nightlies, als een wipe nodig is wordt dat vaak wel gemeld. Echter is het wel zo dat wanneer je tegen bugs aan loopt je dus wel een full wipe moet proberen.

Pin me er niet op vast, maar zo begreep ik het wat ik her en der las.

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Oh ok, dankjewel voor het antwoord! En inderdaad, vooral op Wifi gebied zijn er nog flink wat bugs. Onder andere dat hij geen IP wilt halen van de router, of dat hij de (net ingevoerde) WPA2 key direct vergeet.

Ook herkende CM10 in het begin mijn netwerk (KPN/Telfort) niet, zag een aantal namen + icoontjes van Apps niet die via de Play Store teruggezet werden, al fixte Titanium Backup dat toen ik die Backup terugzetten.

Verder vind ik de batterijduur van CM10 ruim voldoende voor een 4.1.1 ROM! Het zijn niet de uren die je hebt bij een Sense 4.1 ROM, maar met 3 uur on-screen tijd (terwijl ik de telefoon ook 8 uur op de accu op Stand-by had staan en dan nog 20% over) kan ik wel mee leven voorlopig!

Verwijderd

Wat zijn jullie ervaringen met de cyanogenmod 10?

vond ook deze rom : Rebelrom senseless 1.1 iemand ervaring?
Zit er echt aan te denken om hem te rooten en sense er af te gooien.

Heb nu voor het eerst een htc na de galaxy s & s2 te hebben gehad.
De one x bevalt me echt super vooral de camera is echt te relaxed!

vind persoonlijk sense het alleen niet helemaal hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 18:48 ]

• krijn1985
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:44:
Wat zijn jullie ervaringen met de cyanogenmod 10?

vond ook deze rom : Rebelrom senseless 1.1 iemand ervaring?
Zit er echt aan te denken om hem te rooten en sense er af te gooien.

Heb nu voor het eerst een htc na de galaxy s & s2 te hebben gehad.
De one x bevalt me echt super vooral de camera is echt te relaxed!

vind persoonlijk sense het alleen niet helemaal hebben.
Als ik jou was zou ik even goed nadenken voordat je die gaat flashen. Dat kan nogal wat problemen opleveren aangezien hij voor de Amerikaanse One X is.
edit:
Met andere woorden: NIET DOEN!

Verder zijn er in de laatste paar pagina's wel wat ervaringen met CM10 Rom's gedeeld (die jij hebt gevonden is volgens mij niet eens gebaseerd op CM 10). In het kort CM10 ervaring van mij nu (TripNDroid v16):
  • batterij gaat stuk sneller leeg
  • geen sense camera
  • wat klein bugs met wifi of niet wakker worden
  • draait wel erg soepel
Als de camera voor jou een belangrijk punt is zou ik kijken naar Roms die op sense gebaseerd zijn, maar waarbij je met Rom Cleaner het grootste gedeelte aan sense troep en nutteloze apps eruit sloopt en een launcher van jouw keuze installeert (ik heb op dit moment ARHD)

[ Voor 1% gewijzigd door krijn1985 op 26-09-2012 20:22 . Reden: ter verduidelijking ]

Verwijderd

Klopt de link die ik had geplaatst was niet gebaseerd op cm10, maar een sense camera is geen must voor mij.

Hoe zit dat kwa bugs? wifi gebruik niet mogelijk of? en wat bedoel je met of niet wakker worden?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 20:58 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:56:
Klopt de link die ik had geplaatst was niet gebaseerd op cm10, maar een sense camera is geen must voor mij.

Hoe zit dat kwa bugs? wifi gebruik niet mogelijk of? en wat bedoel je met of niet wakker worden?
Het scheelt als je je eerst even inleest. Op XDA is al een hoop info te vinden en in dit topic zijn ook veel ervaringen te vinden.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik draai JB rom build #33, en hij bevalt goed. Er zijn alleen twee dingen waar ik me aan erger.

Alle woorden worden rood onderstreept omdat ze verkeerd gespeld zouden zijn. Ik wil wél roode streepjes, maar niet bij alle woorden. Natuurlijk heb ik bij instellingen --> taal en invoer --> spellingscontrole lopen klooien, maar niets werkt.
Als ik mijn telefoon herstart, worden de widgets in ADW niet geladen; in plaats daarvan komt de "problem loading widget" dinges. Gewend van mijn oude HTC Desire als widgets op de SD kaart stonden, maar daarvan is natuurlijk geen sprake (gechecked).

Iemand hiervoor oplossingen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Verdorie, gister heel de avond bezig geweest om de telefoon van mn vriendin te upgraden. Vorige week had ik hem al geroot met CWM en SuperSU vanaf 4.0.3. Gisteravond kreeg ze de melding dat er een update was, 4.0.4, die ze graag wilde installeren (betere batterij en shizzle). Dat werkte helaas niet gelijk, dus ik heb allemaal rare dingen geprobeerd om hem up te daten. Uiteindelijk is dat gelukt, maar kwam de telefoon niet verder dan het beginscherm, en begon gelijk te rebooten. Een RUU werkte niet door verschillende redenen: 1, batterij te laag, 2, wanneer die vol genoeg bleek te zijn, kwam er na het senden van de files een onbekende foutmelding. Las ik weer ergens dat de bootloader gere-locked moest zijn, dus dat gedaan, werkte RUU nog steeds niet.

Uiteindelijke heb ik maar gewoon via CWM een custom rom (Venom 2.6.0) erop gezet, en die erop gezet. Alles werkt nu, en ik blijf voortaan met mn poten van de HTC af (A) (S3 van mijzelf ging in 1 keer goed gelukkig).

Ik neem aan dat ik gewoon zelf stom ben geweest door de update over de rooted versie heen te gooien? De nandroidbackup kon ik daarna niet meer vinden in CWM, dus terugzetten ging ook niet. Maar eind goed, al goed. Alles werkt, en ik ben wat ervaring rijker (en levensdagen korter, verdorie wat een stress...)

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Obiter dictum schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:26:
Ik draai JB rom build #33, en hij bevalt goed. Er zijn alleen twee dingen waar ik me aan erger.

Alle woorden worden rood onderstreept omdat ze verkeerd gespeld zouden zijn. Ik wil wél roode streepjes, maar niet bij alle woorden. Natuurlijk heb ik bij instellingen --> taal en invoer --> spellingscontrole lopen klooien, maar niets werkt.
Als ik mijn telefoon herstart, worden de widgets in ADW niet geladen; in plaats daarvan komt de "problem loading widget" dinges. Gewend van mijn oude HTC Desire als widgets op de SD kaart stonden, maar daarvan is natuurlijk geen sprake (gechecked).

Iemand hiervoor oplossingen?
Wow dacht dat ik de enige was die dat ook heeft en zich daaraan irriteert. |:(
Ben zelf ook op zoek naar de oplossing!

Ik lust geen rotte appels...

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 22:21
Obiter dictum schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:26:
Bekende JB-bug, kan ook optreden met bijv. Swiftkey - die moet je dan opnieuw instellen.

Oplossing:
1: Backup maken met Titanium Backup
2: Uninstallen met TB
3: Backup terugzetten met TB (naar intern geheugen)

Heeft te maken met een bepaalde validatie van Google Play.

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik zie het hier wel een aantal keer gevraagd, maar nergens beantwoord:

Ik heb een HTC one X in het Engels en ik zou toch liever Nederlandse taal hebben, maar die kan ik niet kiezen. Hoe kan ik dit toch bewerkstelligen? Ik heb zelf totaal geen verstand van dit soort zaken (rooten?, jailbreaken? geen idee).

Bedankt alvast!

• RoD
  • Niet online

RoD

TuutjDrie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:02:

Ik heb een HTC one X in het Engels en ik zou toch liever Nederlandse taal hebben, maar die kan ik niet kiezen. Hoe kan ik dit toch bewerkstelligen? Ik heb zelf totaal geen verstand van dit soort zaken (rooten?, jailbreaken? geen idee).

Bedankt alvast!
Als je er geen verstand van hebt, dan is het zaak dat je je in gaat lezen. Het is niet de bedoeling dat wij je aan het handje houden.

Daarnaast kun je gewoon voor de Nederlandse taal kiezen in de instellingen, maar dat kun je zelf opzoeken en gaat hier tevens volledig offtopic.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 27-09-2012 18:52 ]

• BTC100K2021
  • Nu online
RoD schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:52:
[...]

Als je er geen verstand van hebt, dan is het zaak dat je je in gaat lezen. Het is niet de bedoeling dat wij je aan het handje houden.

Daarnaast kun je gewoon voor de Nederlandse taal kiezen in de instellingen, maar dat kun je zelf opzoeken en gaat hier tevens volledig offtopic.
Telefoon komt uit Duitsland, Nederlandse taal is niet te selecteren: zover was ik zelf al gekomen. Verder zal ik eens gaan lezen of ik er zelf uit kan komen, ik hoopte dat er een simpele oplossing zou zijn.

Verwijderd

TuutjDrie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:02:

Bedankt alvast!
Ik kan alle talen uit heel de wereld selecteren...

Verwijderd

[quote]mat.hi.as schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:35:
Verdorie, gister heel de avond bezig geweest om de telefoon van mn vriendin te upgraden. Vorige week had ik hem al geroot met CWM en SuperSU vanaf 4.0.3. Gisteravond kreeg ze de melding dat er een update was, 4.0.4, die ze graag wilde installeren (betere batterij en shizzle). Dat werkte helaas niet gelijk, dus ik heb allemaal rare dingen geprobeerd om hem up te daten. Uiteindelijk is dat gelukt, maar kwam de telefoon niet verder dan het beginscherm, en begon gelijk te rebooten. Een RUU werkte niet door verschillende redenen: 1, batterij te laag, 2, wanneer die vol genoeg bleek te zijn, kwam er na het senden van de files een onbekende foutmelding. Las ik weer ergens dat de bootloader gere-locked moest zijn, dus dat gedaan, werkte RUU nog steeds niet.

Uiteindelijke heb ik maar gewoon via CWM een custom rom (Venom 2.6.0) erop gezet, en die erop gezet. Alles werkt nu, en ik blijf voortaan met mn poten van de HTC af (A) (S3 van mijzelf ging in 1 keer goed gelukkig).

Ik neem aan dat ik gewoon zelf stom ben geweest door de update over de rooted versie heen te gooien? De nandroidbackup kon ik daarna niet meer vinden in CWM, dus terugzetten ging ook niet. Maar eind goed, al goed. Alles werkt, en ik ben wat ervaring rijker (en levensdagen korter, verdorie wat een stress...)
[/quote]

Ik heb altijd gelezen en gehoord dat je nooit de standaard update moet gebruiken als je geroot hebt.

• BTC100K2021
  • Nu online
*knip* dit gaat, zoals hierboven al gezegd, volledig offtopic.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 27-09-2012 19:45 ]

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:06
Ik heb altijd gelezen en gehoord dat je nooit de standaard update moet gebruiken als je geroot hebt.
Dat klopt wel, de officiële update kan niet overweg met CWM. Dus als je de OTA wilt installeren dan moet je eerst stock recovery terugflashen.

• mat.hi.as
  • Laatst online: 12-09 06:46
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:26:
en @RudolfR
Dan doe ik het vanaf nu op die manier. Gaat goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:38
Als je deze tutorial volgt kan er weinig misgaan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1670433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qua111
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:02
Al meer mensen hier die de CM10 hebben geflasht? Die van onexroot.com of gewoon van de xda post?

Ik probeerde het gisteren, en alles verliep soepel, alleen hij kon gewoonweg geen verbinding krijgen met internet. Wifi had gewoon alle streepjes vol, maar deed niks, en 3g klaagde hij dat ie niet kon verbinden met het netwerk( vodafone noch kpn noch tmobile). Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
qua111 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:13:
Al meer mensen hier die de CM10 hebben geflasht? Die van onexroot.com of gewoon van de xda post?

Ik probeerde het gisteren, en alles verliep soepel, alleen hij kon gewoonweg geen verbinding krijgen met internet. Wifi had gewoon alle streepjes vol, maar deed niks, en 3g klaagde hij dat ie niet kon verbinden met het netwerk( vodafone noch kpn noch tmobile). Iemand een idee??
Misschien moet je iets duidelijker zijn welke je geflashed hebt. Er staan meerdere CM10 roms op XDA. Maar ik heb toen ik CM10 getest heb geen problemen gehad met het feit dat internet niet werkte. Had meer last van het feit dat wifi wel uitging als mijn scherm uit stond, ondanks dat hij op altijd aan stond.
Netjes alle stappen opgevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Voor Vodafone en CM10 moet je even de 'Verificatie' van je APN instellen; die moest ik op 'PAP' zetten.
Met WiFi heb ik nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Ik zit nou al weer een tijdje op de ViperX rom, mooie rom met OTA functie. Wie heeft er nog meer tips voor zulke roms, vooral met OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qua111
krijn1985 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:29:
[...]

Misschien moet je iets duidelijker zijn welke je geflashed hebt. Er staan meerdere CM10 roms op XDA. Maar ik heb toen ik CM10 getest heb geen problemen gehad met het feit dat internet niet werkte. Had meer last van het feit dat wifi wel uitging als mijn scherm uit stond, ondanks dat hij op altijd aan stond.
Netjes alle stappen opgevolgd?
Excuses, had natuurlijk wel even bij mogen zeggen ja: Official nightly JB versie sept 19 2012. Ook rebooten wilde niet helpen, want ik heb wel vaker gehad dat ik na de eerste reboot geen verbinding leek te krijgen..

@ RudolfR
Kan je mij misschien vertellen waar dit zit, en dan misschien vooral in deze nieuwe JB build? Want de menu's zijn nogal aangepast in deze CM10 JB , kon nieteens zomaar in de 3g instellingen komen zonder wat te zoeken, beetje raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Na drie weken verschillende ARHD roms gedraait te hebben ben ik toch weer terug bij de AOSP JB rom van XDA.
Wat een verademing is dat dan zeg. De Sense roms voelen zo onwijs log tov een degelijke AOSP build.

Ik was terug gegaan omdat ik op vakantie een goeie camera app nodjg had maar de ergenis woog niet op tegen die app. Vooral stoorde ik me enorm aan de keyboard lag van andere keyboards, het sense keyboard is wel oke maar verder geen goeie resultaten (Swift, ics keyboard, JelleyBean keyboard)

Kan het iedereen hier van harte aanraden!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
qua111 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:38:
[...]

@ RudolfR
Kan je mij misschien vertellen waar dit zit, en dan misschien vooral in deze nieuwe JB build? Want de menu's zijn nogal aangepast in deze CM10 JB , kon nieteens zomaar in de 3g instellingen komen zonder wat te zoeken, beetje raar..
Instellingen - Meer... - Mobiele Netwerken - Namen toegangspunten - kies je vodafone APN.

Scroll omlaag naar 'Verificatietype' en stel dit in op 'PAP'.
In het Menu even 'Opslaan' kiezen.

En dan misschien nog even Airplane mode togglen of rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Hmm, wil mijn One X unlocken en rooten, maar kan mij niet eens registreren op HTCDev.. Na klikken op 'register' krijg ik een pagina refresh te zien en de ingevulde gegevens zijn weer weg.
Zowel in Chrome als IE.

En nu pakt hij het ineens wel, raar.

Edit2: Blijft data op mijn SD kaart wel behouden? Bij unlocken van mijn Nexus7 was dat wel het geval iig.

[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 03-10-2012 11:39 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
Je data (foto's en dergelijke) blijft op je sd-kaart staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Oke, dat had ik verwacht inderdaad.
Wat ik meer ergerlijk vind is dat ik niet verder kom dan dit:

code:
1
2
c:\fastboot>fastboot oem get_identifier_token
< waiting for device >

Zal PC wel even rebooten.

Edit: Hij blijft maar op <waiting for device> staan terwijl ik alles wel in juiste map heb staan, raar ding. In de bootloader staat hij nu op Fastboot USB, device status in Windows is Fastboot maar in command prompt geeft hij niets weer.

[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 03-10-2012 12:14 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:35
Quad schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:55:
Oke, dat had ik verwacht inderdaad.
Wat ik meer ergerlijk vind is dat ik niet verder kom dan dit:

code:
1
2
c:\fastboot>fastboot oem get_identifier_token
< waiting for device >

Zal PC wel even rebooten.

Edit: Hij blijft maar op <waiting for device> staan terwijl ik alles wel in juiste map heb staan, raar ding. In de bootloader staat hij nu op Fastboot USB, device status in Windows is Fastboot maar in command prompt geeft hij niets weer.
Heb je bij je settings als je telefoon is opgestart wel gewoon USB debugging aanstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Stond aan inderdaad.
Inmiddels opgelost dmv aparaatbeheer drivers verwijderen en daarna opnieuw laten zoeken. Toen werkte het wel.

Inmiddels Unlcocked en CWM geflashed. Root komt eraan. =)

Gelijk CustomROM erop geflashed, de 4.1.1 JB van tgascoigne, maar de Franco#R18 kernel werkt hier helaas niet mee?

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 03-10-2012 15:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
qua111 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:13:

Heb hetzelfde probleem gehad bij een JB ROM, in de geavanceerde instellingen voor verbinding met netwerk moest je het een en ander weghalen om hem wel te laten werken. In mijn geval was bij de standaard instellingen de verkeerde server voor Vodafone ingesteld, en moest enkele andere dingen worden weggehaald. Dit is niet erg duidelijk, maar door een beetje op je probleem te googlen zou je snel bij die oplossing moeten kunnen komen.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik wil een HTC one X terug brengen naar standaard ROM. Nu heb ik die 1.26 ROM RUU gedownload. Maar die weigert hij te installeren.
Moet ik nog iets speciaal doen hiervoor? Als ik op XDA zoek zegt men dat je eerst die 1.26 moet flashen om terug te gaan.
Hij herkent de telefoon wel, maar als ik dan klik op update restart hij de telefoon niet en geeft dan de melding dat updaten niet lukt.

Edit: is me intussen gelukt.

[ Voor 23% gewijzigd door Xanion op 03-10-2012 22:19 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:38
Ik flash de RUU altijd vanuit de fastboot mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Er zijn inmiddels nieuwe ROM's met de vandaag/gisteren gelekte HTC JB OTA-firmware update als basis.
Het flashen hiervan betekent wel dat je je HBOOT moet upgraden en daarvoor eerst je bootloader moet re-locken en later unlocken, en zodra je die rom hebt geflasht kan je >niet< terug naar een oudere ROM gebaseerd op 2.17-release.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacorgaZ schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:40:
Er zijn inmiddels nieuwe ROM's met de vandaag/gisteren gelekte HTC JB OTA-firmware update als basis.
Het flashen hiervan betekent wel dat je je HBOOT moet upgraden en daarvoor eerst je bootloader moet re-locken en later unlocken, en zodra je die rom hebt geflasht kan je >niet< terug naar een oudere ROM gebaseerd op 2.17-release.
Ik heb 'm inmiddels draaien van football (de maximus rom) als het goed is komt morgen/vanancht ARHD ook uit. dan zet ik die er morgen op maar kon me niet langer meer inhouden. Moest Jellybean hebben :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
haha, twijfel ik ook tussen. Ik wacht toch even tot ARHD uitkomt. Hoop stiekem nog op vanavond voordat ik ga pitten. En anders morgen eind van de ochtend oid.

Wat is je eerste reactie!?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Heb inmiddels TripNDroid draaien met bijbehorende kernel.
In hoeverre heeft underclocken invloed op de batterij duur? Kan wel stellen dat ik een heavy user ben. Voornamelijk browsen, whatsapp, twitter en fb gebruik.

Bijv 760Mhz max lijkt mij niet verkeerd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ben erg benieuwd naar de JB ARHD rom. De AOSP JB draait zo goed dat ik eigenlijk niet terug wil maar de camera van al die aosp/cm10 roms is echt beroerd waardoor ik toch steeds weer verlang naar een sense camera app en dus rom.

Ik zag dat ARHD 10.0.0 wel al is aangepast in zijn topic header maar nog niet is gepost in het topic zelf.
Ben benieuwd. Ff uitzoeken hoe dat Re locken dan gaat, is dat echt nodig? Kan het nier gewoon via fastboot oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, want met fastboot kun je niet je hboot updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ziet er best ingewikkeld iut. Locken. Flashen. Unlock token enz enz.

Met een handleiding heus wel te doen maar de stappen van de twee eerste jb roms zijn me net niet foolproof genoeg (Wat voor mij wel nodig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Laatst online: 11-09 20:39
ik werk nu sinds een paar weekies met CM10. Maar moet zeggen dat het me echt heel erg tegenvalt.

Plus
  • Rom werkt zeer snel
  • Voelt soepel en licht aan
  • Redelijk stabiel (apps crashen eigenlijk nooit)
  • Minimalistische GUI vind ik erg fijn en veel overzichtelijker dan de Sense rommel.
  • Standaarbrowser werkt vrij goed
Min
  • De batterijduur is echt om te huilen (lees: 5 minuten gamen = 10 tot soms wel 20% batterij).
  • In 3 weken tijd 3 vastlopers gehad.
  • De vliegtuigmodus uitzetten werkt pas echt na een reboot. Wifi start regelmatig niet op.
  • De camera app is echt bedroevend (heb camera MX maar geinstalleerd maar die lijkt behoorlijk wat van de batterij de vreten.
  • Telefoon lijkt vaker heet te worden.
  • en had ik al gezegd dat de batterij veel te snel leeg gaat?
Genoeg redenen om me afgelopen 9 dagen op vakantie behoorlijk te ergeren.
Ik ga dus even op zoek naar wat anders.

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Het batterijprobleem en problemen met WiFi waren voor mij ook hoofdredenen om voorlopig weer even terug te gaan naar Sensebased Rom (ik gebruik dan Nova Launcher er overheen). Daarnaast miste ik inderdaad toch wel wat functionaliteit in de camera app. Maar nu er werkende Sense Based JB roms zijn ga ik die denk ik maar is proberen. Mocht hierbij de ervaring qua snelheid vergelijkbaar met CM10 zijn, blijf ik voorlopig maar sense based JB rom draaien totdat CM10 wat stabieler is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Echt jammer wel hoor. Want ik heb op mijn oude HTC desire nog een oude CM draaien en daar zo veel plezier mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Bartjeuhz schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:56:
ik werk nu sinds een paar weekies met CM10. Maar moet zeggen dat het me echt heel erg tegenvalt.

...

Genoeg redenen om me afgelopen 9 dagen op vakantie behoorlijk te ergeren.
Ik ga dus even op zoek naar wat anders.
Draai je nightlies? Ik heb zelf een CM10 versie van TripNDroid.
Zoek alleen nog een kernel waarmee ik heb kan underclocken /volten. 1Ghz is naar mijn idee snel zat.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Quad schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:07:
[...]

Zoek alleen nog een kernel waarmee ik heb kan underclocken /volten. 1Ghz is naar mijn idee snel zat.
nope. heb verder ook nog niet aan mn kernel gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Quad schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:07:
[...]

Kan je hem niet underclocken dan? Je kan volgens mij gewoon de max cpu freq op 1ghz zetten hoor, aangezien deze perongeluk ook wel is op 475mhz sprong en je hem dan zelf weer naar 1,5ghz moest zetten.

Maar hoe ervaar jij hem? Ik had bij v17 namelijk problemen met het feit dat Wifi toch uitging als mijn telefoon in standby ging, zowel met stock rom als met 22A kernel (na full wipe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ik kan hem vastzetten met CPU master op 1Ghz, maar CPU spy laat zien dat hij dan toch gebruikt maakt van 1.5Ghz.

Wifi staat in instellingen bij Wifi behouden in slaapstand op nooit. Heb dat ingesteld op alleen indien aangesloten.
Heb hem pas sinds gisteravond ik gebruik hoor, dus voor een echt oordeel moet ik toch echt een paar dagen gebruiken.

Sowieso eerste ROM die ik gebruik op de One X.

Edit: No frills CPU Control lijkt wel te doen. Eens kijken of een benchmark uitsluitsel bied.

Edit: Antutu bench:
1.5Ghz
CPU: 3411 GPU: 1486 RAM: 996 I/O: 781

1Ghz
CPU: 2590 GPU: 1480 RAM: 768 I/O: 707

Goed, Underclocken heeft met no-frills wel nut gelukkig. Heeft met name concessies op (CPU, logisch) en in mindere mate RAM en I/O. gek genoeg GPU niet. Ik zie komende dagen wel wat dit voor effect heeft op realtime verbruik.

[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 04-10-2012 13:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
ik heb zojuist
[ROM] 21.09 Team Venom viperX 2.7.1 - Sense 4.1 | orig. OTA | Tweaks | CPU Control
geinstalleerd.

Installatie liep soepel. aardig om te zien dat ze een mooie userinterface hebben voor deze rom-installatie. ik laat binnenkort weten wat mijn ervaringen zijn met deze ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
Ben benieuwd wanneer ARHD met zijn versie komt. Zijn thread wordt iig kapot gespamd.. :)
Heb nu Maximus v4 draaien, draait gewoon net wat smoother dan ICS. Toch kijk ik het meeste uit naar een goedwerkende AOSP rom met een goede camera. Dat is voor nu nog het enige wat me tegenhoudt.

edit: Merk nog steeds dat Swiftkey last heeft van lag. Iemand een tip voor een goede JellyBean keyboard port/apk?

[ Voor 17% gewijzigd door Mediax op 04-10-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Google Play: Jelly Bean KeyboardDeze gebruik ik, en vind ik de beste die ik tot nu toe heb gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 04-10-2012 17:33 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Quad schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:32:
Google Play: Jelly Bean KeyboardDeze gebruik ik, en vind ik de beste die ik tot nu toe heb gehad.
Net geprobeerd, maar als ik wat sneller typ neemt hij elke keer het laatste woord over van de vorige zin. Erg annoying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:32:
Die gebruik ik ook idd. Fijn toetsenbord maar zit helaas nog wel wat lag in.
Het orginele jealybean keyboard waar hij op gebaseerd is loopt een hele toet soepeler.

Maar mischien wordt dat verholpen zodra we updaten naar een sense JB rom.
Mediax schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:14:
Ben benieuwd wanneer ARHD met zijn versie komt. Zijn thread wordt iig kapot gespamd.. :)
Heb nu Maximus v4 draaien, draait gewoon net wat smoother dan ICS. Toch kijk ik het meeste uit naar een goedwerkende AOSP rom met een goede camera. Dat is voor nu nog het enige wat me tegenhoudt.

edit: Merk nog steeds dat Swiftkey last heeft van lag. Iemand een tip voor een goede JellyBean keyboard port/apk?
Ik zag in het arhd topic dat de rom al af is en getest wordt door gebruikers op irc. Ben benieuwd wanneer hij dan ook echt komt. De rest is hem iniedergeval al even voor.

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 04-10-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb liever dat ie goed is dan dat ie snel komt. Er zijn al genoeg JB-rom's geweest die het allemaal net niet zijn. Ik kijk vooral uit naar een goede accuduur, en dan het liefst eentje die beter is dan op de ICS-rom's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Jup. Draai nu dus Maximus, maar merk dat soms de data-connectie wegvalt. Ook al geeft het wifi-icon aan dat ik vol ontvangst heb.. Naja deze week komt ARHD wel en dan flash ik die. Misschien dat ik vanavond de zojuist gereleasde IceColdJelly probeer. Jullie al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:08:
haha, twijfel ik ook tussen. Ik wacht toch even tot ARHD uitkomt. Hoop stiekem nog op vanavond voordat ik ga pitten. En anders morgen eind van de ochtend oid.

Wat is je eerste reactie!?
Er zijn zoveel kleine dingetjes verbeterd, je kan nu apps verbergen in de drawer, de notificatiebalk is aangepast, alles is echt een stuk vloeiender (denk niet dat dit te wijden is aan placebo effect) en nog meer van dit soort kleine dingetjes.

De overall-look is ongeveer hetzelfde als sense 4.1 maar juist die details maken dat het een nog fijnere/betere/snellere telefoon is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Helemaal top! Thanx. Hopelijk geeft Mike heel heel snel zijn nieuwe ARHD vrij zodat ik die kan flashen. Ben zeer benieuwd namelijk.

Waarop wacht die knakker trouwens? Zie dat InsertCoin er al 2 (waarvan de 2e een kleine update is) al de deur uit heeft gedaan.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ARHD JB gaat ook naar de tweede versie ;). Er staat nu 10.1.0 ipv 10.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Maximus 4 draait hier ook perfect. Nu nog wachten op % batterij mod en quick toggles...dan issie wat mij betreft af.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android_Revolution_HD-One_X_10.2.zip.zip
Flash_boot_10.x.rar
Flash_boot_2.17.401.2.rar
firmware.zip

Download:*Knip* nog niet vrijgegeven door de developers ivm testen stabiliteit.
(600MB)

You NEED to have correct SID!

stock kernel is sufficient, you can stay on ARHD at the beginning....

I will write steps here: (do not take this as complete guide, I will let mike do that since he is chef, I am only writing so that you do not have questions and can prepare for flashing)

1.flash ARHD 9.7.2 with its included stock kernel (stock kernel modules are NEEDED, custom kernel modules like faux or franco etc. will give bootloops later)
2.reboot to fastboot
3.flash ORIGINAL SIGNED STOCK 2.17.401.2 boot.img from other mike's thread
4.relock your device and let the ARHD boot (you should be able to boot provided you have STOCK modules from step 1)
5.enable USB debugging in settings-developer (disabled by default after flashing signed boot)
6.reboot into OEM flashing mode
7.flash firmware zip TWICE (first will give you error with message that you need to repeat that step)
8.unlock device
9.flash CWM recovery
10.flash ARHD10

Have fun with ARHD 10! (Jelly Bean & Sense 4+)

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 05-10-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:37:
Flash_boot_10.x.rar
firmware.zip

Download: Op verzoek geknipt
(600MB)

You NEED to have correct SID!

stock kernel is sufficient, you can stay on ARHD at the beginning....

I will write steps here: (do not take this as complete guide, I will let mike do that since he is chef, I am only writing so that you do not have questions and can prepare for flashing)

1.flash ARHD 9.7.2 with its included stock kernel (stock kernel modules are NEEDED, custom kernel modules like faux or franco etc. will give bootloops later)
2.reboot to fastboot
3.flash ORIGINAL SIGNED STOCK 2.17.401.2 boot.img from other mike's thread
4.relock your device and let the ARHD boot (you should be able to boot provided you have STOCK modules from step 1)
5.enable USB debugging in settings-developer (disabled by default after flashing signed boot)
6.reboot into OEM flashing mode
7.flash firmware zip TWICE (first will give you error with message that you need to repeat that step)
8.unlock device
9.flash CWM recovery
10.flash ARHD10

Have fun with ARHD 10! (Jelly Bean & Sense 4+)
Kunnen we deze flashen? Wordt dit de Release die mike ook gaat posten?

Je Wetransfer link werkt niet trouwens.
Edit: nu wel.

Edit2: Thnx to n0b0d1 zijn post de rom alvast kunnen installeren.
Loopt allemaal super, Project butter is merkbaar maar helaas heeft het door Sense toch niet helemaal de soepelheid van de AOSP rom's. Als eerste merk ik wel gelijk dat de Keyboard lag eindelijk weg is, erg fijn want dat was voor mij een van de redenen om steeds weer weg te gaan van een Sense rom (en de camera is dan de reden om steeds weer terug te komen).

Ik ga nu maar eens even verder testen de komende dagen.

Ben benieuwd wanneer ARHD JB echt gelanceerd gaat worden en welke versie het dan zal zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 05-10-2012 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 22:19

westergas

rikkie_pc

Ik zit nog op ARHD 9.3.1. Zou dat werken? Ik kan 9.7.2 zo snel niet meer vinden op te downloaden...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
westergas schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:19:
[...]

Ik zit nog op ARHD 9.3.1. Zou dat werken? Ik kan 9.7.2 zo snel niet meer vinden op te downloaden...
http://www.androidrevolut...lution_HD-One_X_9.7.2.zip

De link van n0b0d1 is niet door ons officieel vrij gegeven. Deze ook nog niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 22:19

westergas

rikkie_pc

Lizard schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:28:
[...]

De link van n0b0d1 is niet door ons officieel vrij gegeven. Deze ook nog niet installeren.
Ok thanx voor de tip. Ik flash 9.7.2 en wacht op de officiële release.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vrijgegeven of niet hij draait als een zonnetje, ben wel benieuwd welke feature's er nog "Getest" moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Er spelen naast dat dingen getest moeten worden nog een paar andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oke duidelijk, we wachten geduldig af en ondertussen gebruiken we 10.2.0, althans sommige van ons dan.

Edit: Ben trouwens ook wel benieuwd hoe dat juridisch zit, het blijft wel door HTC ontwikkelde software natuurlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 05-10-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Klopt, dat is oa. ook een van de andere zaken. Aangezien dit om een gelekte OTA van HTC elevate gaat. En een team wat custom roms uitbrengt is iets makkelijker aan te pakken dan losse gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja zoiets vermoede ik al idd, nou zo beperkt mogelijk houden (Ik heb hem niet gedeeld in iedergeval) dan maar.

Hij draait verder al wel top, sommige tweaks werken er nog niet op maar dat lijkt me niet meer dan logisch en die zullen dan ook even geupdate moeten worden door de mensen die ze maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 05-10-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
  • Laatst online: 09-09 22:21
Flash_boot_10.x.rar
firmware.zip

Download:[mbr]*Knip* nog niet vrijgegeven door de developers ivm testen stabiliteit.[/]
(600MB)
Thanks voor de link. Was gelukkig net op tijd met downloaden :P

Kon het gisteren niet laten om alvast naar een JB sense rom te gaan, dus had Maximus 4.0
geflashed, maar daarbij had ik om de een of andere reden problemen met het restoren van
applicaties (via mybackup pro). Net dus ARHD 10.2 geflashed en alles lijkt prima te werken
en snel ook 8)

Goed bezig weer team ARHD! _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door svdhorst op 05-10-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
@svdhorst, hoe had jij het aangepakt om van maximus naar arhd te flashen? Gewoon gewiped en via recovery de rom geflashed of heb jij daarvoor nog andere .img's geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
zo vandaag ook even aan de jelly bean rom begonnen ben nu de maximus rom aan het flashen had wel even het probleem dat na het relocken vast zat in de bootloader kon ook niks meer flashen via fastboot. (remote not allowed)

bleek dat je usb debugging aan had moeten zetten in de android zelf maar daar kwam ik dus niet meer in.
heb toen een officiele ruu rom geflasht en toen ik weer opstarten daarna ging het vrij simpel op xda staan goede handleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
  • Laatst online: 09-09 22:21
Mediax schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:50:
@svdhorst, hoe had jij het aangepakt om van maximus naar arhd te flashen? Gewoon gewiped en via recovery de rom geflashed of heb jij daarvoor nog andere .img's geinstalleerd?
- Full wipe
- voor de zekerheid nog de ARHD super wipe zip gedraaid
- rom geflashed
- boot.img uit de rom zipfile gehaald en geflashed

en daarna al mn apps weer teruggezet met mybackup pro, maar dat hoort niet echt bij het installeren
van de rom ;)

maar alles lijkt na een paar uur nog steeds prima te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Top, thanks! Draai nu ook 10.2. Niet veel anders dan Maximus uiteraard, maargoed we zijn weer terug bij ARHD! >:)

Btw, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1921706 -> niet installeren! Ik kreeg elke keer een FC toen ik hett nog op Maximus v4 had geinstalleerd.

[ Voor 42% gewijzigd door Mediax op 05-10-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hebben jullie geen problemen met het 3 keer moeten flashen van de firmware? Vind dat nogal link.. Of volgen jullie een alternatieve methode?

Ik heb zojuist geprobeerd mijn kernel te flashen. Ik zie alleen niet echt dat dit is gebeurd, ik heb staan:
2.6.39-4-g090b42e
root@abm041 #1
SMP PREEMPT

terwijl ik een ncx kernel wil flashen. Wat is de beste manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ARHD 10.2 inmiddels ook geflashed, heb alle tweaks op 'force 2d rendering' & 'improve multitask' na aangevinkt

Dankje svdehorst! (zal ik eventuele problemen aan jou melden dat jij die weer op IRC gooit of is dit niet nodig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lizard schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:28:
[...]

Waarom kun je eigenlijk niet vanaf eerdere 9.x-versies flashen? Die hebben toch min of meer dezelfde kernel? Wat zit in 9.7.2 dat het zo belangrijk maakt dat deze versie nodig is?

Ben overigens erg benieuwd naar de ervaringen met de nieuwe ARHD, en dan met name de batterij :)

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 05-10-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Sinds begin deze middag ARHD 10.2 draaien. Tot nu toe uber stabiel en nog geen fouten/bugs/whatever kunnen vinden. Tijd zal uitmaken hoe het met de accu is. Eerst een paar keer gebruiken --> opladen --> gebruiken. Je kent het wel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Vind het echt heel raar, ben de volledige stappen doorlopen bij het flashen van de kernel maar ik zie nergens staan dat ik een andere kernel heb. Zal anders eens een volgende kernel flashen, ben benieuwd wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
RoD schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:12:
[...]

Waarom kun je eigenlijk niet vanaf eerdere 9.x-versies flashen? Die hebben toch min of meer dezelfde kernel? Wat zit in 9.7.2 dat het zo belangrijk maakt dat deze versie nodig is?

Ben overigens erg benieuwd naar de ervaringen met de nieuwe ARHD, en dan met name de batterij :)
Vanaf eerdere versies zou het ook gewoon moeten werken. Ik heb alleen gereageerd op het stuk dat 9.7.2 niet meer makkelijk te vinden is. Belangrijkste is de nieuwe FW package die geflashed moet worden ivm. hboot update die nodig is voor JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:04:
Hebben jullie geen problemen met het 3 keer moeten flashen van de firmware? Vind dat nogal link.. Of volgen jullie een alternatieve methode?

Ik heb zojuist geprobeerd mijn kernel te flashen. Ik zie alleen niet echt dat dit is gebeurd, ik heb staan:
2.6.39-4-g090b42e
root@abm041 #1
SMP PREEMPT

terwijl ik een ncx kernel wil flashen. Wat is de beste manier om dit te doen?
Firmware.zip moet je 2x flashen. Geen 3.
Mediax schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:02:
Top, thanks! Draai nu ook 10.2. Niet veel anders dan Maximus uiteraard, maargoed we zijn weer terug bij ARHD! >:)

Btw, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1921706 -> niet installeren! Ik kreeg elke keer een FC toen ik hett nog op Maximus v4 had geinstalleerd.
Moet je deze camera mod gebruiken, die doet het wel
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1765416

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 05-10-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lizard schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:47:
[...]
Vanaf eerdere versies zou het ook gewoon moeten werken. Ik heb alleen gereageerd op het stuk dat 9.7.2 niet meer makkelijk te vinden is. Belangrijkste is de nieuwe FW package die geflashed moet worden ivm. hboot update die nodig is voor JB.
Volgens mij is er nu ook al een methode beschikbaar waarbij het gewoon vanaf alle roms werkt. Gewoon JB-rom installeren en een custom kernel. Maargoed, ik vermoed dat Mike met ARHD 10.2 wel met een volledig pakket komt, zodat het updaten niet al teveel moeite kost :P

Kan iemand al (voorzichtig) iets zeggen over de accuduur met ARHD JB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ja, tot nu toe ruk maar zoals eerder gezegd is het altijd eerst afwachten en kijken na een paar dagen met oplaadcycles doorlopen. Vind hem vooral met scherm aan en gebruik tot nu toe dus, snel leeglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Draai 'm nu 1,5 dag maar idd, accuduur is nu nog stukken minder dan de 9 serie....

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Gister IncertCoin 10.2.0 geinstalleerd. Tot nu toe nog geen problemen tegen gekomen. Loopt lekker, al heb ik het idee dat CM10 toch smoother was. Heb wel weer Sense vervangen door Nova Launcher. Vandaag is kijken hoe de batterij het volhoud.

edit: tussenstand: 94% na iets meer dan 4 uur. Scherm niet heel veel aangehad, je kan alleen niet meer zien hoelang je precies je scherm hebt aangehad.

edit2: na meer dan tien uur zit ik op 73%. Denk dat ik mijn scherm zo'n half uur aan heb gehad.

[ Voor 35% gewijzigd door krijn1985 op 06-10-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qua111
[b][message=39054861,noline]krijn1985 schreef op zaterdag 06 oktober 2012
Ik ben jaloers op jouw vermogen om in 10 uur het scherm maar een half uur aan te hebben staan.
Dat is voor mij helaas een onmogelijke gebruikersmanier, en helaas ben ik nog steeds op zoek naar een goeie rom die meer dan 3u screen on tijd levert op een dag(7.00 - 0:00). Iemand nog ideeen? trekt CM10 dit al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

krijn1985 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:16:
Gister IncertCoin 10.2.0 geinstalleerd. Tot nu toe nog geen problemen tegen gekomen. Loopt lekker, al heb ik het idee dat CM10 toch smoother was. Heb wel weer Sense vervangen door Nova Launcher. Vandaag is kijken hoe de batterij het volhoud.

edit: tussenstand: 94% na iets meer dan 4 uur. Scherm niet heel veel aangehad, je kan alleen niet meer zien hoelang je precies je scherm hebt aangehad.

edit2: na meer dan tien uur zit ik op 73%. Denk dat ik mijn scherm zo'n half uur aan heb gehad.
Huh? Is dat eruit gehaald in JB? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Meer mensen problemen met Whatsapp foto's versturen onder Een HTC JB Rom.
Ik zit op ARHD 10.2 en als ik een foto wil versturen met Whatsapp komtkeurig het album naar voren, ik kan dan ook foto's kiezen maar zodra ik dat gedaan heb zegt een pop-up "Probeer het opnieuw". (Iets wat uiteraard niet helpt)

Whatsapp opnieuw installeren en Rom opnieuw flashen helpt niet. Whatsapp werkt op JB AOSP en CM10 prima.
RoD schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:17:
[...]

Huh? Is dat eruit gehaald in JB? :?
Jep.

Edit: Usb ondersteuning lijkt ook te zijn aangepast. "Vroeger" kreeg je dat Menuutje als je hem op een pc/mac aansloot maar nu krijg ik alleen nog de keuze tot verschillende Tether oplossingen.

De Mac vind wel een nieuwe Drive maar daar staat alleen een HTC Sync programmatje op (Snelkoppeling).

Kan in het Menu ook niet vinden dat het Toestel altijd als Opslag schijf gevonden moet worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 07-10-2012 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img713/2827/screenshot2012100621210.png

Het is er wel maar zit verstopt, wel zó handig van HTC natuurlijk 8)7
Geeft ook wel een beetje aan wat er soms mis is met Android. Er zijt geen continuiteit in en dat is soms best bezwaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

ARHD 10.3 in de maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Donstil schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 09:55:
[afbeelding]

Het is er wel maar zit verstopt, wel zó handig van HTC natuurlijk 8)7
Geeft ook wel een beetje aan wat er soms mis is met Android. Er zijt geen continuiteit in en dat is soms best bezwaarlijk.
Ik zie alsnog de schermtijd niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Nu ARHD 10.2 aan het flashen via method 2, zoals hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1920060

Maar 't lijkt erop dat ik een bootloop heb :(.
Heeft verder iemand het via method 2 gedaan. (Dus de veel simpelere snellere manier met de tripndroid kernel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Boot hem dan naar de recovery en flash daar 10.3..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Met gerepackte boot.img file lukt het wel. Maar heb na het overzetten van de romzip naar SD de usb eruit getrokken zonder veilig te verwijderen, lijkt nu dat ik alles op mn SD kwijt ben...
Weet iemand hoe je usb drive activeert bij ARHD 10.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Zo na bijna 37 uur nog 37 procent. Hij is niet veel gebruikt, dus relatief weinig onscreen time. En 12 uurtjes geen syncs aan. Voor de rest continu wifi + sync van 3 accounts. Morgen een dagje onder normaal gebruik testen. Denk dat meer scherm tijd toch wel zal inhakken op batterij.

Draai InsertCoin 10.2.0 met auto-brightness mod.
Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste